Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tadic doet Stengs verbleken: ‘Wie geeft hem een schop onder zijn reet?’

Laatste update:

Hugo Borst veegt maandagochtend de vloer aan met AZ. De sportjournalist annex schrijver zag de formatie van interim-trainer Pascal Jansen zaterdagavond een wanprestatie leveren op bezoek bij PEC Zwolle (1-1). Borst is met name zeer ontevreden over de ontwikkeling die Calvin Stengs doormaakt bij de Alkmaarse club.

"Toen ik Ajacied Dusan Tadic zag uitblinken en strijden tegen PSV moest ik aan zijn collega-linkspoot Calvin Stengs denken", schrijft Borst in zijn column voor het Algemeen Dagblad. "Een dag eerder liep het begenadigde talent van AZ de kantjes eraf tegen PEC Zwolle. En ja hoor, die slapjanussen uit Alkmaar presteerden het voor de zevende keer dit seizoen: gelijkspelen." Borst vindt het aandoenlijk dat aanvoerder Teun Koopmeiners nog steeds gelooft in de titelkansen van AZ. "Mijn bewondering voor die jongen begint om te slaan in medelijden."

Borst hekelt het feit dat AZ vorig jaar bij de UEFA probeerde om de koppositie van Ajax over te nemen na het door de coronacrisis stilgelegde seizoen. "Waar AZ zich sindsdien vertoont, leiding, trainers, voetballers, op hun hoofden rusten halve eierschalen. AZ = FC Calimero. En maar klagen dat het allemaal niet eerlijk is. En maar wijzen naar anderen die worden voorgetrokken." De columnist denkt dat de beste spelers van AZ al bezig zijn met toptransfers. "Ik acht het ook niet onmogelijk dat de beste voetballers van FC Calimero in hun eierhoofd al aan echte topclubs denken."

Volgens Borst hebben komen spelers als Stengs en Myron Boadu gezien hun huidige vorm absoluut niet in aanmerking voor het Nederlands elftal. "Slechts Owen Wijndal heeft daar een beetje recht op", aldus de Rotterdamse journalist, die moet lachen om de titelaspiraties in het AZ-kamp. "Ze doen heus mee om de titel, zeggen ze. Weten zij veel wat daarvoor nodig is. Wie geeft Calvin Stengs eens een schop onder zijn reet? Wie legt zo'n jonge voetballer uit hoe het eruit ziet als je echt tot het gaatje gaat?", vraagt Borst zich ten slotte hardop af.

Ben jij het eens met Hugo Borst over Calving Stengs?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Stengs is simpelweg niet zo goed als hij in eerste instantie leek. Die gaat al moeite krijgen om de Nederlandse top te ontspringen.

11 januari 2021 om 10:42

Inderdaad. inmiddels 22 jaar en international en wat ik van hem gezien heb dit seizoen is echt 3 keer niks. Echt een speler die behoorlijk gehyped is door de media en de zogenaamde kenners.

11 januari 2021 om 10:48

Heeft ook 2 zware blessures gekend. Dat doet ook wat met het lichaam.
Ik heb Steng ook hele goede wedstrijden zien spelen. Dat het nu niet loopt ja dat kan.
22 jaar is nog steeds jong hoor. Alleen in NL doet men alsof je dan al de man moet zijn.

11 januari 2021 om 10:55

@lee112 tuurlijk is 22 nog jong voor een voetballer maar in Nederland moet je wel op dit leeftijd kunnen schitteren elke week als je als toptalent gezien mag worden. Hoelang geleden is de blessure geweest nu? Jaar of 1,5 jaar toch?

11 januari 2021 om 11:05

Zal best kunnen ja, maar vorig jaar bijvoorbeeld was hij toch gewoon goed? Kortom ja zo'n dip kan hoor. Men wilt dat hij dit AZ draagt alsof hij een leider is. Er is geen enkel talent die op 22 jarige leeftijd iedere week ging schitteren in de ED de laatste paar seizoenen op destijds Ziyech, Gini en Depay na. Er wordt gewoon altijd zo overdreven hier. Die Hugo overdrijft ook al jaren. Niet eens zo lang geleden zat hij Tadic bijvoorbeeld nog af te kraken. Nu opeens mag Stengs naar hem kijken? Lol. Stengs bakt er dit seizoen weinig van, maar dat geldt voor heel AZ op Wijndal en een beetje Koopmeiners na. AZ vind ik alles behalve bijzonder dit jaar. Ze presteren gewoon naar hun kunnen en dat is middenmoot. Men praat ze een titelkandidaat aan. Lol op basis waarvan? Het gaat tussen Ajax en PSV en de rest doet met alle respect een soort van mee om de overige plekken. Je kan derde, maar ook zesde worden.

11 januari 2021 om 11:11

Ze presteren helemaal niet naar hun kunnen. Niet kunnen winnen van Vvv, PEC 2x, Fortuna en ADO is gewoon slecht. Ook voor hun. AZ praat zichzelf naar titelkandidaat, want zij geven aan zich met de topclubs te kunnen meten en dat zij daar bij horen. Aangezien de topclubs spelen voor de landstitel, beoordelen we AZ daar ook op. Zeker aangezien ze dat zelf ook uitspreken, ze vorig jaar meededen en van die selectie slechts 1 speler vertrokken is.

11 januari 2021 om 11:12

Dat komt omdat AZ zich openlijk uitspreekt als titelkandidaat/uitdager.
Als AZ zich niet zo uitspreekt en een beetje pas op de plaats maakt.
Het is hetzelfde als dat Advocaat zegt dat we internationaal bekender zijn dan Ajax.

En voordat je het wilt benadrukken, ja Feyenoord staat kilometers achter op Ajax en Psv, maar nog meer kilometers voor op Az.
En dat terwijl AZ zich wel naar buiten toe brengt als gelijkwaardig en misschien wel beter dan Feyenoord.

11 januari 2021 om 11:14

Nogmaals plaatst 3 tm 6 waarbij het verschil tussen die posities klein is dat is gewoon een AZ klassering of zeg ik nu iets geks?
Ajax verliest toch ook van Groningen, Twente en speelt gelijk vs Willem II. Kortom wat wil je bewijzen met het benoemen van het puntenverlies?

11 januari 2021 om 11:16

Ja kijk ik kijk zelf nooit wedstrijd AZ, behalve als het tegen Feyenoord, Ajax en natuurlijk PSV is. Maar als je de media de afgelopen seizoenen hoort praten over Stengs dan zou je denken dat het categorie Ziyech, Depay en Gini is. Hij werd zelfs naar voren geschoven als vervanger van Ziyech bij Ajax door die zelfde media. Verder 1000% met je eens dat het gewoon weer tussen Ajax en PSV wordt, dat gezeik dat AZ en Vitesse wel is mee kunnen doen kan natuurlijk gewoon de prullenbak in.

11 januari 2021 om 11:16

Maar ik kan me nog herinneren dat AZ zich vorig jaar stilletjes hield over het titelkandidaat zijn en heel NL ze laf noemde. kortom het is ook nooit goed.
Nu spreken ze het een soort van ambitieus uit. Presteren ze niet en worden ze gekraakt. Tsja

AZ en Feyenoord vind ik beiden pover hoor. Ik vind Feyenoord echt niet stukken beter of zo en al helemaal niet km voor..

11 januari 2021 om 11:20

Klopt Barcalover, maar dat doet de media toch jaren?
Ze hypen altijd. Ikzelf moest lachen toen men Stengs als vervanger van Ziyech benoemde. Gewoon een belediging voor Ziyech. Dat wil je Stengs ook niet aandoen die ik nogmaals echt een goed talent vind, maar Ziyech is weggegaan als goeie speler. Geen talent. Die was een klasse apart. Onvervangbaar in de Ed.
Kijk alleen al hoe men Mo van PSV noemde als vervanger van Ziyech. Laat me aub niet lachen.

11 januari 2021 om 11:23

De Jong, De Ligt en Van de Beek lieten het structureel zien op die leeftijd.

11 januari 2021 om 11:24

@lee112, Het(verliespartijen red.) komt gewoon net wat vaker voor dan bij Ajax, PSV en in mindere mate Feyenoord.
Dat maakt je een topclub of een tobclub.

Nu is het wel heel lullig om dat nu te benadrukken, aangezien AZ het goed gedaan heeft vorig seizoen.
Echter worden ze over het gemiddelde genomen vaker 4e dan 3e.
Dat is gewoon echt hetzelfde zeggen als dat Feyenoord verder is dan Ajax, of nog beter, Vitesse verder dan AZ.

11 januari 2021 om 11:24

Zo is het ook weer Lee112.
Het is nooit goed.
Dit seizoen loopt het gewoonweg moeilijker omdat iedereen nu ook tegen Az een sapje harder loopt, het begin van het seizoen niet liep, er ontzettend veel blessures zijn en er tussendoor ook nog even een mega Corona uitbraak was.
Dat ze zich opgewerkt hebben naar de positie waar ze nu staan is al erg knap te noemen en de achterstand op de top 3 is nog te overbruggen zelfs.
Az speelt verre van goed, maar wat de heer Borst hierboven allemaal schrijft vind ik wel een beetje te veel negatief.

11 januari 2021 om 11:36

@ Hupvandedonk. Frenkie speelde helemaal niet structureel goed in de ED volgens de kenners als Hugo. Eerder altijd goed Europees. Ditzelfde geldt voor Donny. Van beiden werd juist gezegd dat ze wat meer mochten laten zien met hun kwaliteiten in de ED. Dus ook op die 2 was er zat kritiek. Frenkie scoorde dan weer te weinig en Donny was te vaak te nonchalant volgens de kenners op tv. De kritiek die zij kregen na het verlies vs Feyenoord (6-2) wow. Nog net werden ze niet bestempeld als prutsers. En verder was Donny bij lange na niet van het niveau Ziyech, Gini of Depay op die leeftijd, maar maakt ook niet uit. Verder een prima speler. De Ligt heb ik expres niet benoemd. Die was zelfs jonger en ik focuste me puur op ongeveer 22 jaar. @voetballr. Dat is zeker waar, maar eerlijk is AZ een topclub? Ik vind persoonlijk van niet. Ik vind ze een middenmoot ploeg en dan presteren ze dus naar vermogen. Eigenlijk zijn we het denk ik met mekaar eens. @ Tinus. Klopt. Het is nooit goed. Zodra Stengs 2 scoort tegen Ajax is hij weer een wereldtalent volgens deze meneer Borst. Zelfs als hij zal scoren dmv blunders in de Ajax defence.

11 januari 2021 om 12:09

Lee, geen enkele speler op zn 22e? vergeet je Matthijs de Ligt niet te benoemen die op zn 18e aanvoerder was en iedere week uitblonk in zowel eredivisie als CL, samen met Frenkie ..Stengs zie ik dat niveau van wereldtop echt nooit aantikken..en dan vergelijk ik ze natuurlijk niet op posities maar op belangrijk zijn voor je team.

11 januari 2021 om 12:14

@lee112 - Nu weet ik niet wat voor blessures hij in de jeugd heeft gehad, maar sinds hij bij het eerste van AZ zit, heeft hij 1 zware blessure gehad. Stengs brak overigens pas door voor het grote publiek na zijn blessure. Op basis daarvan werd hij gehyped en op basis daarvan word hij ook beoordeeld. Het is gewoon niet heel bijzonder wat hij laat zien. Het oogt natuurlijk heel flexibel en lichtvoetig, maar ik zie ook niet zo wat hem nou zo'n groot talent moet maken. 22 jaar is inderdaad jong, maar hij haalt niet eens het niveau van een Bergwijn uit vorm. Dan ben je gewoon niet zo'n enorm talent.

11 januari 2021 om 12:33

@ Tommy, lees mn reactie aub nog s. Ik heb De Ligt expres niet benoemd omdat hij zelfs nog jonger was. Ik loerde puur op rond 22. Besef dat de Ligt niet eens 22 jaar is op dit moment. Omtrent Frenkie. Die blonk nogmaals niet wekelijks in de ED uit. Die kreeg zat kritiek omdat hij weinig scoorde terwijl dat zijn taak niet eens was. Dan focuste men zich op zijn zogenaamd teveel dribbelen. Pas na zijn transfer in de winter hield men hun mond dicht. Klopt Stengs is ook bij lange na niet van dit niveau. Vandaar dat hij ook niet de kar hoeft te trekken bij AZ. Je zegt het zelf. Vandaar dat de vergelijking met Tadic nergens opslaat. @sirius. In de jeugd dacht ik dus ook. En nogmaals ik heb Stengs gewoon goede wedstrijden zien spelen. Veel betere wedstrijden dan nu. Wedstrijden waarbij men zei '''vervanger van Ziyech bij Ajax'' en ''hoort in Oranje''. Hij zit in een dip. Kan toch gebeuren? Misschien zeurt zn vriendin ook nog aan zn hoofd. Kan me nog herinneren toen ik nog zo jong was. Die meiden gaven me stress. Gelukkig ben ik nu ouder en gesetteld dus minder stres. Ik geef maar een voorbeeld. Ik weet uiteraard niet waar het aanligt. In ieder geval kan Stengs velen malen beter. Dat weet iedereen toch? En meningen veranderen in dit land net zo snel als het weer. 2 a 3 goeie potjes op rij en men aanbidt je nog net niet.

11 januari 2021 om 12:45

Das best knap Hup, De Ligt is nog niet eens 22 jaar . Maar ik snap je

11 januari 2021 om 18:02

@ Lee,
Hallelujah en amen. Wat zijn we hier in Nederland toch een verwend volk. Ja.. het kan vele malen beter bij hem. Maar is 22 jaar. Iets kan nog steeds verkeren. vNistelrooij was met 21/22 jaar ook nog niet de topspits. Zo nog vele anderen. Het is normaal dat je hier in Nederland et 18/19 jaar doorbreekt. En een beetje talent dan meteen de hemel in prijzen. Met die zelfde leeftijd van 18 speel je lang niet in het eerste van de topclubs in Europa. Ja het heeft langer nodig. En de boy heeft de nodige blessures achter de rug. Maar is pas 22 en heel AZ draait (nog) niet. Hij heeft het zeker in zich. Zoveel mogelijk spelen en over een jaar of 2/3 kijken. Kunnen we dan alsnog allerlei conclusies trekken.

11 januari 2021 om 12:42

Stengs gaat over een paar dagen en over anderhalve week een 'pak rammel' krijgen. Een aantal jongens van AZ heeft dat gewoon echt nodig om een volgende stap te zetten. Ajax, Feyenoord en PSV gaan ze echt een lesje leren en dan vrees ik dat ze richting de middenmoot gaan... AZ had sowieso niet zo stom moeten zijn om de trainer er gelijk uit te gooien. Nu moeten ze weer helemaal opnieuw bouwen.

11 januari 2021 om 13:38

Zó makkelijk dit... Vorig jaar speelde hij met Boadu de pannen van het dak en was Ajax gek als ze hem niet haalden. Je kunt ook, ook als je 'al' 22 jaar bent gewoon mindere vorm hebben, een terugval krijgen of zelfs een heel seizoen kut spelen. Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Voor de top is hij nog geen versterking, maar je kunt dat voor de toekomst evenmin uitsluiten.

11 januari 2021 om 15:51

Huh? Idrissi speelde vorig jaar de pannen van het dak samen met Boadu, toen hing Stengs er ook al een beetje bij. Als Ik mij niet vergis had hij op een bepaald moment een serie van een wedstrijd of tien zonder doelpunt of assist. De kracht lag bij Boadu en Idrissi, niet bij Stengs mijns inziens. En dat trekt hij dit jaar moeiteloos door maar nu valt het mensen ineens op.

Stengs, mijn favoriete talent op de Nederlandse velden! Wat een geweldige speler is dat.
Hij zit even in een dipje maar hij zal erbovenop komen.

Sowieso barst het bij AZ van het talent, dit komt straks allemaal bovendrijven, ik heb er vertrouwen in. Stabiele club met een prachtige structuur.

11 januari 2021 om 10:40

Maar hoelang duurt deze dip dan al? Bij Ihattaren spraken we van een dip maar die is weer gewoon op de weg terug, dat zie je aan alles. Stengs is 21 en ziet al een jaar ofso in een dip, is het gewoon niet het niveau wat hij heeft nu? Verder wel met je eens dat AZ prachtig beleid heeft, halen het maximale uit hun potentie.

11 januari 2021 om 10:41

Klopt zeker Barcalover, hij moet voor het einde van het seizoen de vorm gaan herpakken. Ook meer van mijn mede AZ-vrienden worden steeds kritischer op deze jongen.
Zijn laatste echte top wedstrijd was vorige jaar uit in Eindhoven. Daarna ging het steeds minder!
Dank dat je ook az een prachtige club vind!

11 januari 2021 om 10:42

*22 jaar.

Stengs voor blessure leek inderdaad een toptalent. Sindsdien met mondjesmaat. Deze jongen wordt momenteel vooral minder waard.

11 januari 2021 om 10:44

Zijn dip duurt langer dan zijn piek. Dan ben ik bang dat de piek juist een incident was

11 januari 2021 om 11:04

Volgens mij hebben bij AZ zowel Wijndal, Koopmeiners, Stengs en Boadu nog 2 jaar contract na dit seizoen. Als AZ nog de hoofdprijs wilt vangen moeten ze na dit seizoen verkopen. 2 vd 4 zullen zeker gaan verwacht ik, Ik heb niet heel goed zicht op het talent wat er bij AZ aan zit te komen. WIe zijn de talenten die deze spelers kunnen vervangen

11 januari 2021 om 11:24

Op de plek van Wijndal is er geen vervanger, die moet dus gekocht worden. Op de plek van Koopmeiners kan zn broertje Peer misschien komen te staan, die is nu ook aanvoerder bij Jong AZ. Op de plek van Stengs staat eigenlijk niks en op de plek van Boadu hebben we nu Druijf en Gudmundsson. Maar Jansen ziet het niet zitten in Gudmundsson (onbegrijpelijk!). Kortom ik zie het niet heel positief in, er zal echt wat gekocht moeten worden. Zeker omdat Midtsjo en Svensson ook zeker weten weggaan, de verhuur van Martins Indi ten einde komt, Vlaar en Leeuwin niet goed genoeg zijn en Bizot misschien ook een stap wil maken. Afgelopen zomer had er geïnvesteerd moeten worden, maar ik denk dat het voor AZ financieel ook lastig jaar is.

11 januari 2021 om 11:31

Er dreigt dus wel een enorme leegloop. Dit maakt de keuze van Slot om te vertrekken ook een stuk begrijpelijker.

11 januari 2021 om 11:39

Maar als Slot er nog was geweest had het seizoen misschien nu anders gelopen en hadden spelers als Stengs en Boadu ook beter gespeeld. Dan had je bepaalde spelers misschien nog langer aan je kunnen binden. Sinds Jansen er zit vind ik echt dat de structuur compleet weg is en dat er rare wissels worden gedaan.

En bij elke club in de Eredivisie dreigt er altijd een leegloop, dus zoveel zegt het nou ook weer niet.

11 januari 2021 om 12:16

Misschien jouw favoriete talent, maar verre van de beste. Zo erg is zijn dipje niet, want ook in topvorm haalt hij maar een gewoon rendement. Bovendien word dat talent bij AZ ook wel wat overdreven. Ze worden nu niet meer beoordeeld als talenten, maar als dragende spelers. Alleen Koopmeiners heeft die stap gezet. Met name Boadu en Stengs hebben daar ontzettend veel moeite mee.

11 januari 2021 om 13:26

@prem: Stengs wandelt er als een primadonna bij, nul komma nul inzet en dat al weken aan een stuk. Als dit niet snel omslaat kunnen we concluderen dat Stengs niet meer is dan een eendagsvlieg

11 januari 2021 om 16:16

AZ heeft een puike voetbalorganisatie. De scouting klopt, een bedrijvige jeugdopleiding die ruimte krijgt om talenten af te leveren aan het eerste. Niets mis mee allemaal. Het enige dat wel ontbreekt is de topclubmentaliteit. Op Dembele en Weghorst na kan ik geen speler opnoemen die zijn club of zichzelf na zijn AZ-tijd naar een hoger plan heeft geholpen. Om daar dan ook door te groeien. Doorgaans zitten de teams van AZ gewoon aardig in elkaar, maar gaan AZ-spelers nat wanneer ze uit die context worden gehaald en elders hun weg moeten vinden. Ik ben daarom nog enigszins sceptisch over de 'toppotentie' die Wijndal, Boadu en Stengs worden toegedicht. En Koopmeinders helemaal, die komt voor een hoger niveau gewoon (handelings)snelheid tekort.

Terecht. Enige spelers die niveau halen dit seizoen zijn Koopmeiners en Wijndal.

Moeten met zn alle stoppen om Stengs zo op te hypen, geldt zelfde voor Boadu. Allemaal leuk en aardig maar ze laten werkelijk niks zien waarom je zou denken dat het toptalenten zijn. Stengs is 22 en kan bij AZ niet eens paar wedstrijd beslissend zijn. Gister hebben we de talenten en de toppers aan het werk gezien denk ik, wat een wedstrijd en wat een niveau met vlagen. Gravenberch, Anthony, Malen, Gakpo, Mo, Tadic en Sangare. Dit is echt niveau waar Stengs en Boadu echt nog heel ver van verwijderd zijn. Vraag me af of ze het niveau wel kunnen halen. Tot nu toe maakt de media er meer van dan het is.

11 januari 2021 om 11:01

Hij is zeker gehyped. Zijn basistechniek is mijns inziens niet voldoende. Daar moet hij aan werken. Als pure intuïtie speler redt je het niet op het topniveau.

11 januari 2021 om 11:07

En iedereen maar schreeuwen dat Stengs 25 miljoen moet kosten en Boadu rond de 30 want het zijn zulke grote talenten, vorig seizoen waren ze redelijk, dit seizoen is het drama.. De enige die ik wel een mooie, grote transfer zie maken is Wijndal, dat is in potentie gewoon een uitstekende back die wat mij betreft Tagliafico mag komen opvolgen volgend seizoen

11 januari 2021 om 11:21

Ik heb even de statistieken van beide heren erbij gepakt: Boadu: 4 doelpunten en 1 assist in 19 wedstrijden. Stengs zelfde maar had er 21 wedstrijden voor nodig. Van Boadu kan je nog zeggen dat hij nog jong is en hij nog 2 seizoenen lekker bij AZ kan leren. Stengs daarin tegen vind ik gewoon oud genoeg om beslissend te zijn bij subtopper in de Eredivisie. Bedoel een Malen is van dezelfde leeftijd en schiet ze er in van elke hoeken en standen en hij moest nog op gang komen.

11 januari 2021 om 11:26

Vorig seizoen waren ze niet redelijk, vorig seizoen waren ze beslissend voor AZ. Dit seizoen zijn ze drama, dat klopt. Maar dat haalt de prestaties van vorig seizoen niet naar beneden! Wijndal zou de ideale opvolger zijn voor Ajax, maar ik denk dat hij te veel geld kost en Ajax dat niet wil betalen.

11 januari 2021 om 11:31

Stengs had ook vorig seizoen niet zulke denderende statistieken hoor. 1 doelpuntje per 4 wedstrijden en 1 assist per 3,5. Leuk voor de eredivisie in een lopend team, maar hij laat niets zien verder.

11 januari 2021 om 11:42

AZ was vorig seizoen toch ook een lopend team? Daar waren zij onderdeel van. Mede door hen hebben we de topwedstrijden gewonnen, ze waren ontzettend gevaarlijk. Het zijn geen toptalenten als Ihattaren en Malen, dat is nu wel duidelijk. Maar we moeten niet doen alsof ze vorig seizoen niks voorstelden, want dat is gewoon niet zo. Het zijn mooi-weer voetballers en vorig seizoen scheen de zon gewoon erg vaak, om het zo maar te zeggen.

11 januari 2021 om 11:21

Sorry hoor, maar ihattaren? Deed hij uberhaupt mee gister? Wel eens met de andere 6, die waren echt goed, maar ihattaren zit dit seizoen in dezelfde dip als stengs en boadu.

11 januari 2021 om 11:34

Ihattaren vecht wel echt voor het team Zytto en had aan het einde van de 1e helft een prachtige actie waar Klaassen even goed op de verkeerde been werd gezet. Ihattaren zat/zit in een dip maar bij hem zie je wel met flagen nog leuke dingen en is hij echt op de weg terug en vecht hij voor het team.

11 januari 2021 om 11:43

Als stengs 1 zo'n actie heeft dan is het een samenvattingvoetballer volgens iedereen hier. Op 1 moment na heeft ihattaren gister ook niks laten zien. Dat is ook veel te weinig in mijn ogen. 1 van de redenen waarom psv na de 0-2 er niet meer aan te pas kwam was omdat ihattaren echt niks probeerde in aanvallend opzicht.

11 januari 2021 om 11:48

Overigens kreeg ihattaren van VI en de Telegraaf bijvoorbeeld gewoon het slechtste cijfer van de wedstrijd, dus over "uitblinken" kan je niet spreken. Ik snap dat veel mensen een zwak hebben voor zo'n voetballer, maar hij speelt dit seizoen net zo ruk als stengs.

Az hoort gewoon bij de subtop van Nederland. Af en toe een uitschieter naar boven, en af en toe naar beneden. Niks voor te schamen. Ook een subtopper kan af en toe kampioen worden.

11 januari 2021 om 11:09

Probeer ze dat in Alkmaar maar eens uit te leggen, al die uitspraken die ze doen doet de denken aan de tijd van Barry Opdam, die zat toen ook schaamteloos te vertellen in interviews met VI dat Az beter is dan Feyenoord en ze eigelijk top 3 zijn omdat ze een keertje kampioen werden

11 januari 2021 om 11:37

Ik vind het dan moeilijk te bepalen wat dan de top is. Ik wil je absoluut niet het bloed weer onder je nagels vandaan halen maar ik denk dat buiten kijf staat dat op basis van de laatste 20 jaar Ajax en PSV absoluut de top zijn. Feyenoord is een klassieke topclub met de prestaties van een subtopper. AZ strijdt namelijk doorgaans vrij structureel om plek 3 met Feyenoord. Feyenoord is in de afgelopen 20 jaar slechts drie keer 2e en een keer 1e geworden (afgelopen seizoen niet meegeteld). AZ kan bijna dezelfde cijfers overleggen, daar waar ze begin deze eeuw natuurlijk nog uit de middenmoot moesten komen. Beide clubs zijn in de afgelopen 10 jaar zelfs nog een keer 10e geweest. Feyenoord heeft de historie en achterban natuurlijk mee, maar als je nu kijkt naar de kwaliteit op het veld en de bedragen die beide clubs verdienen aan spelers, dan is het gat tussen AZ en Feyenoord minder groot dan tussen AZ en Psv/ajax. Om het maar wat makkelijk te maken zou ik daarom AZ, Feyenoord, PSV en Ajax de top van Nederland noemen. Subtop ploegen zijn Vitesse, Twente, Groningen en Heerenveen.

Niet vaak met hem eens maar hier heeft hij gelijk. Het is zo zo slap bij AZ momenteel, alsof alles op 50% gaat. Stengs en Boadu hebben een enorme dip allebei, enkel Wijndal en Koopmeiners vind ik redelijk presteren (ook niet goed genoeg).

11 januari 2021 om 10:56

Eigenlijk met alles eens behalve dat stukje over Koopmeiners. Die jongen presteert gewoon echt sterk en zeker goed genoeg. Hij is zo ontzettend belangrijk in zijn passing en leiderschap. Ga maar eens filmpjes van hem bekijken, zo vaak dat hij in één balcontact 3 spelers van de tegenstanders wegspeelt. Het is een echte strateeg met uitstekende inspeelpass. Niveau boven AZ zou ik niet weten, misschien over een paar jaar Borussia Mönchengladbach met als tussenstap een Hoffenheim, maar hij is echt zeer sterk dit seizoen.

11 januari 2021 om 11:37

Hahah ik ben groot fan van Koopmeiners, mensen lachen altijd als ik zeg dat ik hem de topper vind van AZ boven Stengs etc maar die Teun kan gewoon ballen. Die zie ik echt wel eindigen bij een mooie subtopper in de Premier League. Een Leicester zou die uiteindelijk best kunnen aantikken en dat is een hoog niveau.

11 januari 2021 om 12:40

Ik ben er ook echt fan van, die jongen denkt zo vaak 2 stappen vooruit. Zijn inspeelpaas is gewoon niveau blind en zijn traptechniek is zo belangrijk, soms heeft hij op 30 meter van de achterlijn zo'n gekrulde voorzet die enorm gevaarlijk is. Ik denk persoonlijk dat de Duitse competitie hem wat beter zal liggen.

11 januari 2021 om 11:01

Dat vindt praktisch de hele aanhang ook. Die twee moeten maar eens een paar weken banken. En dan een trainer voor de groep die Druijf wederom maar 6 minuten laat spelen En dan hebben we het nog nieteens over Aboukhlal die ook bij het groepje hoort. Dit wordt een maand dat we weer weten waar we staan. En als die jochies zich nu opeens wel kunnen opladen en de pannen van het dak spelen is het nog schrijnender. Dat is simpelweg niet op te vangen voor een Koopmeiners of Wijndal en die beginnen zich natuurlijk ook meer te irriteren aan het feit dat de trainer niet ingrijpt.

Stengs kan zich ook aan niemand optrekken om zich nog door te ontwikkelen. Uit zichzelf komt die motivatie blijkbaar niet echt of het oogt in ieder geval heel laks allemaal. Op dit moment verdiennen alleen Wijndal en Koopmeiners een stapje hogerop.

Stengs kan echt geweldig voetballen, dat is niet zo ingewikkeld. Maar het is geen 'strijder', om even een modewoord te gebruiken. Dat zit gewoon niet in zijn karakter. En daarmee wil ik niet zeggen dat hij geen inzet heeft. Maar voorop in de strijd gaan, zoals bijvoorbeeld een Tadic heeft, zit er bij hem simpelweg niet in. Dat is niet erg, maar hij moet wel oppassen dat hij niet door de ondergrens zakt qua inzet. Dat is een valkuil.

11 januari 2021 om 11:00

Zet Blind, Klaassen en Tadic bij Az en ze spelen om de titel. Dit team mist gewoon wat oudere spelers.

11 januari 2021 om 11:04

Of ze dan om de titel spelen weet ik niet, maar dat is wel de categorie waarin ze spelers missen inderdaad. En dat zou misschien de focus wat afhalen van Stengs, ja. Is natuurlijk het verschil tussen een club uit de top en de subtop. Bij Ajax voetballen dertigers van een goed niveau. Bij AZ niet.

11 januari 2021 om 11:24

Maar spelers als bmi, vlaar, letschert zijn toch ook spelers die de jonkies op hun flikker moeten geven?

11 januari 2021 om 11:26

jlp40 Dat is natuurlijk wel precies het verschil tussen een jaarlijkse titelkandidaat Ajax en mijn cluppie. Ajax heeft door jarenlange CL inkomsten de mogelijkheid om spelers als Blind (16) Tadic (12), Klaassen (12) en Haller (22) voor miljoenen binnen te halen en AZ moet het doen met een "topaankoop" Karlsson voor 2/3 miljoen. Als AZ 1x per 5 jaar ongeveer mee doet om de titel is dat voor de begroting eigenlijk al heel knap. Wij hebben gewoon pech gehad dat vorig seizoen het seizoen noodgedwongen is stopgezet want dat was onze kans. Dit seizoen is het gewoon te vaak niet goed genoeg, dat komt (voor 80%) denk ik vooral omdat er ervaren spelers gemist worden. Vlaar is al het hele seizoen geblesseerd en ook Clasie is niet fit. Helaas, ik vrees dat we na deze maand zelfs uit de top 5 vallen.

11 januari 2021 om 11:02

Tadic heeft ook een superieure balbehandeling. Ik ben bang dat Stengs nooit op dat niveau zal komen.

11 januari 2021 om 11:06

Qua talent vind ik Stengs niet minder, denk ik. Maar er komt veel meer bij kijken. Ook het dagelijks beter willen worden betekent heel veel voor je ontwikkeling. Ik weet niet in hoeverre Stengs die instelling heeft. Misschien dat er wat Alkmaarders zijn die wel eens een training zien van AZ? Kun je die überhaupt bekijken (nu natuurlijk niet, maar in normale tijden). Want bij Ajax is het bijwonen van een training verleden tijd.

11 januari 2021 om 11:32

Toch liet Tadic op dezelfde leeftijd al veel meer zien in de eredivisie dan Stengs. Tadic is juist getalenteerder en door zijn instelling houdt hij het waarschijnlijk ook langer vol.

Ach AZ maakt zichzelf altijd belachelijk op momenten dat het er toe doet. EL kan je door en verpest je het zo onnodig en ook nu laten ze wekelijks punten liggen tegen matige clubs of geven ze weer een voorsprong uit handen. Beetje een losers mentaliteit daar. En altijd maar afgeven op Ajax.

Stengs is gewoon een hype. Is niet iemand die het verschil maakt maar in een goed lopend team leuke dingen kan laten zien - meer niet. Als het wat minder gaat is hij de eerste die afhaakt want strijden voor punten zit niet in zijn aard. Je zou toch gek worden als je iemand zo ziet sjokken, de enige die daar mee weg komt is Messi om logische redenen.

Tadic was 22 toen hij bij Groningen begon. In dat seizoen ('10/'11) speelde hij 34 wedstrijden (allemaal in de Eredivisie) en scoorde 7 doelpunten en gaf 18 assists. Stengs is nu ook 22 en staat dit seizoen op 13 wedstrijden waarin hij 4 keer scoorde en 0 assists gaf. Ik denk dat mentaliteit niet het enige verschil is tussen Tadic en Stengs. Stengs mist gewoon meerdere kwaliteiten ten opzichte van Tadic.

11 januari 2021 om 12:32

Bovendien is het ook moeilijker bij Groningen dat soort cijfers te produceren dan bij AZ, wat vaak de tegenstander wil domineren en meer kansen creëert

Stengs blijf ik één van de grootste talenten van Nederland vinden enkel staat die jongen gewoon al tijden stil. Hij voetbalt eigenlijk nog precies hetzelfde als toen hij debuteerde. Hij moet veel meer energie gaan steken in zijn spel en volwassener worden.

Borst heeft ook een keer gelijk
Koopmeiners is getrapt in de woorden van de staf. Alles voor het collectief dan gedij je daar ook bij. Mooi niet
Ik heb al langer medelijden met hem als ik hem hoor praten. Hij onderschat de slechte prestaties. Az kan het wel getuige de EL wedstrijden, maar dat zijn uitschieters.
Stengs gaat denk ik misschien juist TEVEEL tot het gaatje

11 januari 2021 om 11:39

Wel vind ik Koopmeiners veruit de beste en meest belangrijke speler van AZ. Die zou ik graag bij Ajax willen zien. Al zal dat er met de transferstrategie van AZ niet inzitten. Toch jammer dat sommige spelers door hun club worden belemmerd een stap omhoog te maken in Nederland.

11 januari 2021 om 11:47

Tsja, ik snap dat je dat jammer vind, ik vind het ook wel jammer dat een speler als Koopmeiners of Wijndal niet naar Ajax kan gaan vanwege de strategie. Maar een voetbalclub is en blijft een bedrijf, dus het is ook gewoon heel erg logisch. Alles draait om geld.

Maher en Luckassen zijn trouwens gewoon naar PSV vertrokken, Gudelj naar Ajax, Haps naar Feyenoord. Het is niet dat AZ nooit haar topspelers verkoopt aan de top.

11 januari 2021 om 11:57

Dat was voordat de huidige beleidsbepalers er zaten. Wel mogen spelers zonder toegevoegde waarde vertrekken naar andere Nederlandse clubs.

11 januari 2021 om 12:48

Met Koopmeiners gebeurt wat met haps door Dick is gedaan
Opstellen op zijn niet beste positie. Gevolg kansen op deelname aan het EK veel en veel kleiner
Haps kwam toch in aanmerking voor linksback positie niet voor linkshalf of linkerspits
Koopmeiners voor nummer 6positie, maar moest vorig jaar te vaak laatste man staan. dat kan en keertje natuurlijk, maar niet structureel.

Dan heb je Eenhoren, die best naar Feyenoord wilde vorig jaar? Maar het duurde te lang. Maar hij wilde best. Als je een man bent en gelooft in je eigen woorden en dat AZ groter kan worden dan Feyenoord (in mijn ogen Onmogelijk) dan praat je geen eens met Feyenoord.

11 januari 2021 om 13:04

Wat gebeurt er precies met Koopmeiners dan? Hij start elke week op zijn beste positie, namelijk de 6 positie zoals je zelf aangeeft. Ik snap je betoog dan ook niet. Als Martins Indi en Hatzidiakos fit zijn, speelt Teun niet in het centrum van de verdediging. Kortom, hij speelt vrijwel elke week op zijn beste positie.

Eenhoorn is meerder malen gepolst door Feyenoord, maar heeft nooit toegehapt. Bovendien was het nooit concreet. Dus wat is precies je punt, Cas1?

11 januari 2021 om 13:09

Nee, dat was voordat de talenten van AZ zoveel waard werden dat de topclubs in Nederland ze niet meer willen betalen. Eenhoorn zit er al sinds 2014, Huiberts sinds 2016 en daarvoor ook al even werkzaam in een andere functie. Luckassen vertrok in 2017, Haps in 2016 en Gudelj in 2015. Dat was dus niet voordat de huidige beleidsbepalers er zaten. Wel bij de feiten blijven. Dit waren dragende spelers voor AZ met toegevoegde waarde.

11 januari 2021 om 11:41

Als jij dat te veel noemt, ben ik nieuwsgierig hoe Stengs functioneert als hij nog minder energie levert....

AZ en Stengs zijn gewoon niet zo goed als de media maar wil geloven. Elk jaar weer wordt AZ door de 'kenners' op een schild gehezen. En natuurlijk, er lopen goede spelers. En nee, AZ is geen pannenkoekclub. Maar het is en blijft gewoon de 4e club van Nederland (qua prestaties, maar ook van financien). En zo'n club kan prima wedstrijden verliezen. Boadu en Stengs stagneren al een hele tijd in hun ontwikkeling. Koopmeiners vind ik 1 van de weinigen die er echt bovenuit steekt. Ik zou Stengs ook gewoon even niet meer oproepen voor Oranje. Die jongen heeft echt wel potentie, maar moet nu weer eerst 'terug naar de basis'.

Had Hugo niet hoeven doen wat mij betreft. Voor je het weet brengt het AZ op ideeen zo vlak voor de wedstrijd tegen Psv.

Ben het meestal niet eens met Borst, maar in dit geval 100%. Stengs leek in het begin verfrissend, maar loopt er zo lamlendig bij. Ja, die blessures, goed verhaal, maar ik zie het absolute toptalent er niet in. Vooral als het tegenzit of niet loopt, is hij compleet waardeloos.

Ik heb die hele Stengs hype nooit begrepen. Ik dacht ik zal wel blind zijn maar ik zie het niet. Maar nu blijkt dus dat meer mensen er zo over denken. Goede voetballer maar geen absolute topper in wording.

Dat Stengs dit seizoen ruk speelt kan iedereen zien maar om Tadic als voorbeeld te halen lijkt mij ook beetje raar, Tadic speelt lang niet meer zo goed als men van hem moet verwachten.

11 januari 2021 om 13:40

Kan je nagaan hoe slecht Stengs dan nu wel niet is... Laatste wedstrijden in Tadic gewoon weer in bloedvorm, dus begrijp je comment op Tadic niet helemaal.

Hypen is typisch Nederlands net als iemand met de grond gelijk maken. Zie als voorbeeld de wijze van commentaar op Schuurs(r de boer) en op Malen die na het hakje al van een andere planeet is (vd Vaart e.a)

Stengs werd in verband gebracht met Ajax. Ajax zou gewoon 20-30 miljoen naar Alkmaar moeten sturen en dan hadden ze deze tovenaar in huis. Ajax maakte andere keuzes en nu zien we waarom. Dit soort dingen hoor je nooit als het transferbeleid van Ajax wordt beoordeeld. Het gaat altijd over gehaalde spelers die niet voldoen, of over vertrokken spelers die achteraf te weinig hebben opgeleverd. Maar veel minder gaat het over spelers die niet gehaald zijn en waarvan achteraf blijkt dat dat heel terecht is. Maar ook dat zou je moeten laten meewegen in de beoordeling van Overmars. Hetzelfde verhaal gaat uiteraard op voor PSV en Feyenoord.

11 januari 2021 om 14:09

Je haalt altijd meer spelers niet dan wel. Dus als je daar je technisch directeur op gaat beoordelen haalt iedereen een voldoende. Bovendien kun je je afvragen of het door Overmars komt dat hij niet gehaald is, of door andere omstandigheden. Misschien wilde Stengs niet naar Ajax, misschien heeft zijn zaakwaarnemer andere plannen met hem. Misschien heeft Ajax überhaupt nooit interesse in Stengs gehad, dan is het al helemaal raar om dat te laten mee wegen in de beoordeling. Ajax maakte waarschijnlijk andere keuzes, omdat ze zagen dat Stengs gewoon niet zo goed was als dat de media hem maakte. De mensen die hem hebben gehyped kijken waarschijnlijk geen hele wedstrijden van AZ. Het is een goed talent voor AZ, maar absoluut geen vervanger voor Ziyech. Dat kan iedereen zien en daarom zie ik dat niet als compliment voor Overmars.

De chemie van vorig seizoen dat AZ had daar is niets meer van overgebleven. Vorig seizoen speelde AZ nog onbevangen omdat Europees voetbal hun 1e doelstelling was maar nu zijn de verwachtingen een stuk hoger opgeschroefd en blijkbaar kunnen sommige spelers niet met deze druk omgaan.

Heel veel AZ talenten op Wijndal na lijken stil te staan in hun ontwikkeling. Ik denk dat een stap naar Ajax hun had kunnen helpen in hun ontwikkeling, maar wat ook gebeurd, dat gaat niet voor een normale prijs gebeuren. Daarmee gooien ze hun eigen glazen in, de AZ talenten komen minder ver en daarmee maakt de opleiding nooit de naam die Ajax maakt.

Jongens als Stengs, Boadu moeten een volgende stap gaan maken. Bij AZ denken ze dat ze de top zijn, maar zijn gewoon een suptopper. Het is gewoon uitgewerkt met deze jongens op dit niveau. Als je makkelijk meekan, raak je verzadigd en dat zie je bij die jongens. Stengs moet zeker beter kunnen op die leeftijd. Boadu is nog jong en heeft een terugval na zijn blessure. Ik denk dat een andere omgeving met nieuwe invloeden en betere spelers en organisatie van belang is voor deze boys. Het probleem alleen is AZ, die denken aan zich zelf en willen de hoofdprijs. Niet verwonderlijk, maar je moet je afvragen of dat reëel is. Ze kunnen zich zelf in de voet schieten zoals Feyenoord dat ooit gedaan heeft met Jorgensen en ze houden de ontwikkeling van het NL voetbal tegen. Laten we voor deze jongens hopen dat ze aan het einde van het seizoen kunnen verkassen naar Ajax of PSV, wellicht Feyenoord. Het buitenland word killing voor deze gasten.

Voor de top heb je gewoon meer nodig dan een goede techniek en mooie dribbel. Je moet ook hard zijn en een doorzetter. Stengs ziet er nog steeds uit als een jochie van 17. Ik snap ook niet waarom mensen hem een concurrent vinden van Berghuis voor een plek in Oranje. Die is echt 5 keer zo goed. En ja dat zeg ik Geheel objectief.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren