Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Die Antony, die traint toch wel gewoon met zijn ploeggenoten?’

Laatste update:

Willem van Hanegem is bijzonder gecharmeerd van Antony, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. De Kromme zag tijdens de topper tussen Ajax en PSV (2-2) dat de Braziliaanse aanvaller ‘alles heeft’ en vond dat de Amsterdammers zondag het betere van het spel hadden. Van Hanegem verbaast zich over het feit dat PSV plotseling ‘de teugels uit handen gaf’.

“Die Antony van Ajax, die traint toch doordeweeks wel gewoon met zijn ploeggenoten? Ik twijfel er een beetje aan, want ik zag zijn medespelers gisteren in de topper tegen PSV voortdurend de ruimtes rond hem zo klein maken. Mazraoui speelde te vaak dichtbij hem. Ze maakten het hem eerder moeilijk dan makkelijk. Ik vroeg me af waarom, want die jongen heeft werkelijk alles”, zo is Van Hanegem lovend. Hij schrijft dat Antony in de kleine ruimte kan passeren en startsnelheid heeft. “Na rust kreeg hij de ruimte wel en toen was hij echt met afstand de beste speler op het veld. Dat zie je op de training toch dagelijks?”

“Feyenoord moet zondag naar de Arena en ik vraag me af hoe ze die gozer aan banden gaan leggen”, zo gaat de oud-international verder. Van Hanegem vond Ajax beter dan PSV, dat door twee doelpunten van Eran Zahavi na twintig minuten spelen op een 0-2 voorsprong stond. De Eindhovenaren gaf daarna tot verbazing van Van Hanegem de teugels uit handen en zagen Ajax door treffers van Quincy Promes en Antony op gelijke hoogte komen. “Ze zakten wel heel erg ver in. Vroeger noemden ze dat countervoetbal, maar tegenwoordig is het hip en praten ze over 'toeslaan in de omschakeling'.”

“PSV beheerste dat gek genoeg niet en dat verraste mij dus. Want juist vooraf ging het veel over de snelle aanvallers van PSV en de kwetsbaarheid van Daley Blind en Perr Schuurs als het op snelheid aan kwam. PSV had de ideale situatie in handen en liet Ajax zomaar terugkomen”, stelt Van Hanegem. De oud-international zag dat Ajax beter ging voetballen toen de van West Ham United overgenomen Sébastien Haller binnen de lijnen kwamen. Een ‘uitstekende spits’, volgens Van Hanegem. “Als je het mij nu vraagt, gaat Ajax de titel pakken. PSV staat nog altijd dichtbij natuurlijk, maar ik had gisteren gewoon meer van die ploeg verwacht.”

Feyenoord won zondag met 0-2 van Sparta Rotterdam en staat nog dichtbij, maar Van Hanegem noemt het niet realistisch om zijn oude club tot de titelkandidaten te rekenen. “Die Lucas Pratto is wel een echte spits. Voortdurend loerde hij op de momenten om achter de defensie van Sparta te duiken. Maar van die jongen kun je geen wonderen verwachten, zoals ze dat in Amsterdam van Haller wel kunnen.”

Ben jij het met Willem van Hanegem eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat mij nog het meeste verbaasde was het feit dat PSV weer na een half uur spelen leeg was. Kan met mijn hoofd er niet bij. Je ziet ze het eerste half uur vel beginnen en er op klappen en daarna is de tank leeg.. Ihattaren, Malen, Rosario en zelfs Dumfries verloren constant de duels. In de 2e helft was het nog erger tot de wissels van Schmidt, daarna was er weer wat fitheid in de ploeg. Schmidt doet goed werk dit seizoen maar hij moet echt met zijn staf gaan kijken hoe het kan dat de ploeg dit niet 90 minuten kan opbrengen. Malen die ook vraagt om gewisseld te worden.. Ja dan ben je gewoon niet helemaal fit in de 75ste minuut lijkt mij.

11 januari 2021 om 07:02

Sangaré verloor anders niet de duels. Ajax was gewoon beter en drong PSV terug. Pas na 70 minuten had ik het idee dat de tank van PSV leeg was. Maar vanaf minuut 30 roeide ze alles bijna na voren. Dat had weinig met fitheid te maken, maar gewoon met kwaliteit.

11 januari 2021 om 07:13

Meer mer instelling. Gingen veelste veel 0-2 verdedigen en ipv Ajax onder druk te zetten op eigen helft kozen ze ervoor om in te gaan zakken. Gewoon weer vanouds met poep in de broek. Want na die 2-2 kunnen ze wel opeens weer druk zeggen hoog.

11 januari 2021 om 07:17

Voetballend zijn we zoveel minder zonder Gotze in de basis. Dat mag geen excuus zijn want Ajax miste natuurijk ook wat spelers. Antony is echt een ruwe diamant. Dit was de eerste speler dit seizoen die Max echt een paar keer heel makkelijk voorbij ging.

11 januari 2021 om 07:28

@messi Oke dus omdat Sangare wel zijn duels wint klopt mijn mening niet? Ajax is voetballend beter dat weet iedereen maar je zag duidelijk dat PSV ook helemaal gesloopt was. Rosario die soms zo veel moeite had om beetje op sprint niveau t e komen. Malen die 2e helft gewoon helemaal op was. Ihattaren die ook gewoon elke keer net te laat kwam. Dat PSV kwaliteit heeft lieten ze namelijk zien in de opening van de wedstrijd, zetten even aan en ze prikken er 2 in. Maar ze kunnen dat niet hele tijd opbrengen. Nogmaals Ajax is voetballend beter dan PSV hoor maar niet zodanige veel beter, PSV was ook wel echt gesloopt.

11 januari 2021 om 07:30

@psv-er dat Ajax voetballend beter is dat klopt helemaal, ook geen schande natuurlijk als je ziet hoeveel geld er in het team zit. Maar het is toch best zorgelijk dat PSV week rust heeft gehad en dat spelers als Rosario, Malen en Ihattaren gewoon volle 90 minuten kunnen gaan. Schmidt is veel met fitheid bezig maar je ziet het nog niet terug op het veld, tegen Ajax niet maar tegen al die andere tegenstanders ook.

11 januari 2021 om 07:37

@MessiBazoer, wat PSV zich echt mag aanrekenen is dat ze na de 0-2 eigenlijk nog maar één echt goede tegenstoot hebben kunnen plaatsen. Daar had zomaar de 1-3 uit kunnen vallen overigens. Ik had het idee dat PSV het niet erg vond dat Ajax de bal had, maar het lukte PSV helemaal niet meer om onder de druk uit te komen. Dat heeft te maken met vermoeidheid én met kwaliteit aan de bal. PSV roeide de bal inderdaad alleen nog maar weg en dan valt het me ook tegen dat Malen en Zahavi eigenlijk geen duel meer wonnen. Dat is niet alleen kwaliteit, want in het eerste half uur won vooral Malen eigenlijk elk duel van Schuurs en Blind. Uiteindelijk valt die 2-2 en dan zie je eigenlijk al aankomen dat het op een gelijkspel uitdraait. Ajax had moeten doordrukken, maar leken ook wel wat gas terug te nemen. Ook daar was de tank aardig leeg.

11 januari 2021 om 07:42

Na 70 minuten heeft Ajax bijna niks meer laten zien. Wel beetje vreemd tegen een PSV dat helemaal leeg zou zijn. Het werd toen juist wat stabieler bij PSV door de wissels.

11 januari 2021 om 07:49

@teesboer nadat Mauro, Thomas, Madeuke en de Mexicaan er in kwamen ging het beter bij psv. Maar dat is weer vers bloed die kunnen gaan. Dan zijn toch weer 4 spelers die er tegen aan kunnen. Het is echt niet zo dat die 4 betere kwaliteiten hebbend an de 4 die er in stonden.

11 januari 2021 om 07:52

@barcalover123. Naja als jij het alleen op fitheid wil gooien vind ik het best. Ik denk dat het de verdienste van Ajax was dat PSV zover terug moest. Maar als de tank echt leeg is na 30 minuten, dan hebben ze een gigantisch probleem.

11 januari 2021 om 08:07

PSV begon goed voor 10 minuten. Daarna nog een fout van Ajax die (terecht) afgestraft werd. Ajax was gewoon beter en had kunnen winnen na de 2 - 2. Echter kreeg ik het gevoel laatste kwartier dat beide ploegen een 2 - 2 wel prima vonden.

11 januari 2021 om 08:13

Messibazoer, dit was wat ik bedoelde in het topic van een paar dagen geleden toen ik zei dat psv wel stappen maakt, maar nog ver verwijderd is van niveau van Ajax. Eigenlijk verrasten ze me in het eerste half uur, maar wat daarna kwam heb ik in zoveel andere duels gezien. En toen waren de tegenstanders minder dan Ajax. Ze zijn in alle wedstrijden Veel te snel moe (terwijl ze weet ik hoe vaak wisselen om spelers rust te gunnen), kunnen zelden de druk zetten en volhouden die schmidt belooft, en bij druk van de tegenstander komen ze zelf er niet goed onderuit. Dat lieten Utrecht, Heerenveen, Twente, etc ook al zien. Het helpt wel als Götze meedoet, maar die maskeert hooguit een probleem dat deze ploeg lijkt te hebben. Fysiek en tactisch.

11 januari 2021 om 11:10

@PSV-er! 'dit was de eerste speler dit seizoen die Max echt een paar keer heel makkelijk voorbij ging.' Hier kan ik mij totaal niet in vinden. Kijk bijvoorbeeld Spanje-Duitsland even terug (weggespeeld door Ferran Torres) of RKC-PSV (weggespeeld door Ngonge). Max wordt geregeld weggezet als een amateur als hij tegenover een aanvaller staat die een goede individuele actie in huis heeft. Gisteren was geen uitzondering. Aan de bal is hij natuurlijk een goede speler, maar verdedigend is hij echt matig.

11 januari 2021 om 11:29

Ik ga niet zeggen Ajax niet beter was hoor. Ajax was in de tweede helft zeker een stuk beter aan het spelen. Echter voelde het voor mij ook alsof PSV Ajax ook wel in het zadel aan het zetten was. Na de 2-0 zakte we teveel in waardoor Ajax in hun spel kon komen. Daarnaast viel zoals barcalover hierboven ook al aangeeft het gebrek aan fitheid ook nogal op. Vooral de aanvallers en backs kunnen het gewoon telkens niet volhouden. Ajax maakte goed gebruik van beide gebeurtenissen en lieten zien langer scherp en fit te zijn en dat is natuurlijk ook kwaliteit. Maar sommige Ajacieden denken gelijk dat ze zoveel beter hebben gespeeld en beter zijn, dit beeld deel ik totaal niet. Als er iemand had verdiend te winnen was het Ajax, maar PSV had ook kunnen winnen. 7 schoten op doel vs. 4 van Ajax, Psv is echt niet weggespeeld door Ajax, de Amsterdammers waren beter, maar heeft echt ook zelf bijgedragen aan dit gelijkspel.

11 januari 2021 om 11:31

@messibazoer: Nee, bij PSV lijkt het energie te zijn. Elke partij weer. Zonde, want kwalitatief lijkt mij het sterkste team in de Eredivisie. Gisteren liepen zij zelf ook terug. Geen idee waarom. En het is zo onnodig

11 januari 2021 om 11:56

Dat heeft er ook zeker mee te maken. Ik had alleen verwacht dat het na de 2-2 ook wel 3-2 zou worden. Echter viel het mij dan wat tegen wat Ajax daarna nog liet zien. Natuurlijk waren ze beter, maar ik had verwacht 'erop en erover'.

11 januari 2021 om 07:58

Het klopt inderdaad dat veel van de spelers van PSV het gewenste spel niet 90 minuten lang vol kunnen houden. Niet alleen tegen een beteretegenstander zoals Ajax maar ook niet tegen de mindere tegenstanders.
De spelers hebben conditioneel te weinig inhoud. Dit seizoen kan er ook te weinig op conditie getraind worden omdat ds voorbereiding laat begon en er veel wedstrijden gespeeld moeten worden binnen een kort tijdsbestek. Tussendoor kun je dan niet ook nog eens op conditie trainen. Corona kwam er dan nog eens tussendoor, wat ook zijn weerslag schijnt te hebben op de conditie.

11 januari 2021 om 08:21

Niet helemaal mee eens. Het is een wisselwerking. Ten Hag had weer eens hogere wiskunde bedacht met druk zetten en dat werkte voor geen meter. Ajax speelde PSV in de kaart en kwam niet in het stuk voor. Zo rond minuut 25 a 30 wisselde Tadic ff met Labyad en stond hij in de spits. Ajax ging toen weer als van ouds druk zetten en prompt was er de eerste grote kans van Ajax na een goede voetballende aanval. De druk ging vanaf toen van Ajax naar PSV. PSV was trouwens niet leeg op dat moment, anders kregen ze niet nog die immense kans eind eerste helft, waar Mo 60 a 70 meter aflegd in volle sprint om die voorzet te kunnen geven. Die druk van Ajax ging gewoon door in de 2e helft en zo rond minuut 65 was PSV echt leeg. Niet verwonderlijk als je een uur lang achter de bal moest aanrennen. Ajax speelde op max 35 meter. Aanvallers van PSV moesten 30 a 35 meter afleggen allen al om in de buurt van de vijandelijke 16 te komen. Voor Ajax was dat 10 a 15 meter. Dus ja PSV was op, maar dat was meer dan simpel conditioneel niet goed genoeg. De spelopvatting van Ajax was gisteren een uur lang hetzelfde als de spelopvatting in het succesvolle CL seizoen. Ze haalde dan wel niet hetzelfde niveau, maar die spelopvatting heeft grotere clubs dan PSV de das om gedaan. De manier om eruit te komen is trouwens lange ballen op een fysiek sterke en kop sterke spits. Die speelde dan weer juist voor de tegenstander. Als Ajax zondag hetzelfde doet tegen Feyenoord, verwacht ik een ander spelbeeld omdat die in Prato wel die fysiek sterke spits hebben. En Schuurs is echt geen de Ligt die de duels dan wint.

11 januari 2021 om 08:30

Gisteren had het inderdaad ook met het spel van een betere tegenstander te maken, maar in de wedstrijden tegen mindere tegenstanders hield PSV het ook geen 90 minuten vol. PSV mist dan inderdaad ook nog een fysiek sterke spits.

11 januari 2021 om 13:10

@ninjakai die Ten Hag snapt er weinig van. de langste verdediger van PSV is 1.83 meter en wat doet Ten Hag? niet de lange, kopsterke Haller opstellen maar Labyad

11 januari 2021 om 08:32

Denk niet dat ze leeg waren Barcalover, Het was een mentale kwestie: ze stonden ineens met 0-2 voor tegen Ajax in Amsterdam en wisten niet wat ze moesten doen.
PS: mooi vroeg wakker jij

11 januari 2021 om 08:47

Haha ik hoop dan dat dat het is. 2 keer scoren tegen het grote Ajax in het eerste kwartier is ook niet voor iedereen weg gelegd . Verder sta ik standaard 0500 op, lekker in alle rust beginnen aan mn dag.

11 januari 2021 om 08:49

Daar heb je een punt, het was een vermakelijke wedstrijd!
En dat is lekker vroeg, niks voor mij maarja ieder zijn ding he!

11 januari 2021 om 10:32

2x scoren tegen Ajax is ook voor PSV niet wggeled als je naar de tijd van de goals kijkt! :-)

ps Ja lekker is dat he, eerlijke rust zo aan het begin van de dag.

11 januari 2021 om 12:12

@d@anny zeker, ik heb een baan waar ik constant met mensen in contact bent en woon ook samen met mn vriendin. Eerder opstaan is net voor mij even lekker tijdje voor mezelf. Boekie lezen, hardlopen en bakkie koffie. Maar goed, genoeg over mijn morning routine

11 januari 2021 om 09:15

Weet je wat mij verbaas nou verbaasd wil ik het niet echt noemen maar er wordt helemaal niet gelooft in pratto wat ik echt wel lekker vind voor hem. Hoop echt dat hij iedereen de mond snoert net als die spits van Venlo ongelofelijk wat hij laat zien. Ik gun het zulke spelers echt omdat niemand in ze gelooft en gaan vooroordelen. Tuurlijk mag je een mening hebben maar om te zeggen van die gaat het niet waarmaken enz. Vind ik niet kunnen als je nog niks gezien hebt maar goed. Ik heb een heel heel goed gevoel over Ajax Feyenoord dit x waarom weet ik niet. Feyenoord wint zowat nooit daar en daarom juist heb ik een sterk gevoel. Ajax is zoiezo titelkandidaat nr.1, wat een elftal hebben die zeg gruwelijk!!!!!!

11 januari 2021 om 12:37

MSN10 zo geweldig zijn we niet beste man. En ons centrale duo is om te huilen, niemand is kansloos tegen ons.

11 januari 2021 om 13:05

Dat jullie niet geweldig voetballen heb ik niet over. Heb het puur over de selectie en die is gruwelijk vergeleken met de rest.

11 januari 2021 om 11:40

Ik denk niet dat ze leeg zijn, wel vermoeid. Ik denk dat ze de focus dan niet langer kunnen opbrengen na eerst plankgas te hebben gegeven en ook dat ze eigenlijk de eerste 20 minuten boven hun kunnen spelen. de 1-0 gister was mooi, maar ook gelukkig dat die bal zo goed valt en Schuurs het niet goed inschat. De 2-0 vond ik veel sterker, omdat deze voortkwam uit goed pressie geven en van daaruit de bal veroveren en omschakelen. PSV is vooral gevaarlijk als ze voorin goed pressen en de bal veroveren. Als ze dat achterin doen dan zou je denken dat ze dat dan ook moeten kunnen, maar dan kunnen ze die counter niet zo goed uitvoeren, wat volgens mij inhoudt dat ze juist in de achterste linie voetballend vermogen missen. That are my 2 cents.

11 januari 2021 om 12:01

Schmidt geeft ze onvoldoende de mogelijkheid om de grens te verleggen.
Hoe moeten ze over die 70 minuten gaan dan?
Bovenduen
Malen bijv al is hij leeg blijft een groot gevaar. De tegenstander is blij als hij gewisseld wordt. Ze hoeven geen twee man meer op hem te zetten

11 januari 2021 om 14:18

Schmidt zou wellicht kunnen kijken of hij de dokter van Red Bull, voormalig DDR dopingarts Bernd Pansold kan strikken. Zo niet, dan vrees ik dat 90 minuten op 120 procent achter een bal aanjagen onmenselijk gaat worden, zeker niet als er vaak 2 keer per week moet worden gespeeld. Volle bak jagen houdt een superfit mens hooguit een uurtje vol. Ik ben geen fan van zo'n eenzijdige manier van voetballen. Er is volgens mij ook geen club die ooit op een dergelijke manier prijzen heeft gewonnen.

Pijnlijk voor Van Basten dit 😅. Helemaal mee eens, en wat is ie snel. Tuurlijk begint die 0-2 bij hem. Maar voor iemand die de taal niet spreekt, geen familie om zich heen heeft én dit weer etc niet gewend is, doet hij het uitstekend. Ik denk dat hij nog beter kan, maar we mogen dik tevreden zijn over zijn 1e 15 wedstrijden.

11 januari 2021 om 07:31

@Messi, Antony heeft talent genoeg. Ik vind het nog wel te frivool en hij leidt ook zeer regelmatig heel knullig balverlies. Maar zijn rendement is vrij goed. Ben benieuwd wat er gebeurt als Neres terugkomt, die zal wel naar links gaan en Tadic op 10 (hoewel ik hem op 10 stukken minder vind). Valt me verder wel op dat Antony echt een in mijn ogen verschrikkelijk negatieve uitstraling heeft. Hij heeft echt een rotkop haha. Maar goed, waarschijnlijk heb jij daar als Ajacied minder moeite mee

11 januari 2021 om 08:19

Van Basten is gewoon aan het zeiken, Anthony kan beter, maar 7 goals, 7 assisten is gewoon prima voor iemand die uit Brazilië komt, het is zijn 1ste half jaar pas, ik verwacht dat hij volgend seizoen pas echt gaat laten zien wat hij kan, daarbij zijn buitenspelers regelmatig wisselvallig.. Van Basten vind Ziyech ook niks dus die hoeven we niet perse serieus te nemen

11 januari 2021 om 08:34

Van Basten is gewoon allergisch voor hypes en persoonsverheerlijking. De roem was die jongen al enorm vooruit gesneld. Hij ziet vast ook wel dat Antony potentie heeft, maar houdt nou eenmaal niet zo van het ophemelen van jonge spelers.

11 januari 2021 om 08:55

Ik verbaasde me over het feit hoe hij verdedigd werd door Max. Je wordt van tevoren voorbereid en weet dat Antony stijf links is, en ook in de wedstrijd deed hij alles met links. Hij heeft natuurlijk ook de kwaliteit en snelheid om in een korte beweging ruimte te maken, maar alsnog vond ik dat Max daar te weinig op anticipeerde. Goede speler in de tweede helft toen hij inderdaad de ruimte kreeg, in de eerste helft kwam hij eigenlijk bijna niet in het spel voor.

11 januari 2021 om 09:57

Als Max ook nog uitstekend kon verdedigen had hij onbetwist basisspeler geweest bij een Dortmund of PSG bijvoorbeeld. Aanvallend is hij namelijk echt top. Wat een trap heeft die gast zeg. Ik had niet verwacht dat PSV na Willems en Angelino iemand kon vinden die qua traptechniek nog verder zou zijn maar dat blijkt dus wel zo. Echter vond ik zeker Angelino verdedigend wel stabieler.

11 januari 2021 om 10:01

Ja na de ophemeling van Max mag er ook wel eens kritiek komen en hij moet gewoon werken aan zijn verdedigende kwaliteiten. Is niet erg, maar inderdaad speelt hij daarom nog bij PSV en zou hij er goed aan doen nog zeker 1,5 jaar te blijven en tegen Nederlandse topploegen en in de EL daaraan te werken. Aanvallend is hij de beste back van de eredivisie, verdedigend niet.

11 januari 2021 om 12:25

Verdedigend is hij wel echt zwak. Zijn kracht ligt natuurlijk in het mee opkomen, maar tegen Ajax moest hij vaker achter Anthony lopen. Valt trouwens al een tijdje op dat hij verdedigend behoorlijk wat steken laat vallen. Je merkte op een gegeven moment dat Gravenberg alle ballen op Anthony speelde. Dat is momenteel toch wel de achilleshiel van Psv.

11 januari 2021 om 12:41

'verdedigend is hij echt wel zwak'.....??? Omdat hij nu één helftje het zwaar had tegen een van de grootste talenten die momenteel in Nederland rondlopen? En odmat hij het zwaar had in die interland tegen Spanje (waarin het gehele Duitse team door het ijs zakte)?
Neh, onzin. Max is gewoon een uitstekende verdediger en als jij in hem de achilleshiel van PSV ziet dan heeft PSV de sterktse Achilleshiel in de Geschiedenis van de Mensheid. Laat staan op voetbalgebied. En doe mij dan graag nog enen paar van die Achilleshielen!

11 januari 2021 om 12:47

In de een tegen een is hij niet op zijn best, dat bleek wel, maar positioneel staat ie vaak wel goed. Hij is aanvallend gewoon beter dan verdedigend en moet daar nog aan werken.

11 januari 2021 om 13:02

Max hoeft helemaal nergens aan te werken. Hij is gewoon een uitstekende back die prima kan verdedigen. Ik kan me totaal niet vinden in dat clichématige gedrag waarbij elke back die goed kan aanvallen standaard wordt neergezet als iemand die 'niet kan verdedigen en alleen goed kan aanvallen'. Dat verwijt kreeg Angelino op een gegeven moment ook al, terwijl Angelino gewoon uitstekend kon verdedigen. Ook in het geval Max vind ik dat onterecht.

Een keertje een mindere dag hebben, in de tweede helft, betekent simpel genoeg echt nog niet dat iemand 'moet werken aan zin verdedigende taken'. Want Max kan echt wel verdedigen namelijk.

11 januari 2021 om 13:37

Angelino was defensief wel echt een betere speler dan Max (sowieso was Angelino beste linksback in minimaal 10 jaar). Maar Max heeft wel degelijk zijn gebreken in de 1v1, hij lijkt niet wendbaar genoeg om een explosieve speler af te stoppen. Dat is geen schande natuurlijk, dat hebben de meeste backs. Dat probeert hij, vaak succesvol, te compenseren door pass zijwaarts aantrekkelijk te maken. Antony kwam er eigenlijk alleen heel makkelijk buitenom langs, over zijn zwakkere rechterbeen. Een slechte verdediger is het niet maar Angelino had het veel beter gedaan denk ik.

11 januari 2021 om 14:12

Angelino was ook wel meer een bijtertje hoor, een fellere speler. Dat maakte hem vind ik verdedigend wat sterker. Max heeft aanvallend echter duidelijk meer in te brengen, ben benieuwd hoeveel assists Max zou hebben als Luuk de Jong nog bij PSV zou spelen, dat zou een fantastisch duo zijn.

11 januari 2021 om 19:20

Dan zou Max nu al onbedreigd bovenaan het assist klassement staan.

Klinkt misschien gek, maar als feyenoord supporter heb ik sinds jaren weer een beetje hoop op een goede uitslag volgende week. Feyenoord laat zich al jaren intimideren in de arena door de bravoure en trotsheid van ajax gesupport door de fans en goede sfeer. Geen fans dit jaar. Daarnaast is Feyenoord door alles en iedereen (veel) minder verklaard en zou het gat gigantisch zijn. Op de ranglijst is het slechts 3 punten, en voetbal blijft voetbal. Ajax voelt de hete adem van psv en moet eigenlijk winnen. Paar tips voor adcocaat: zet Haps linksback, linssen linksbuiten en Sinisterra in de spits. De meest zwakke plek van ajax ligt in het centrale duo, die met snelheid te kloppen lijkt. Overigens ligt centraal achterin ook de zwakte van feyenoord. Centrale duo zie ik niet opgewassen tegen de creatieve voorhoede spelers. Ik denk dat we weer spektakel kunnen gaan verwachten!

11 januari 2021 om 07:38

Sorry maar om te wijzen naar de ranglijst is echt goedkoop. Alle top 3 hebben tegenstanders gehad die veel matiger zijn. Feyenoord heeft tegen elke tegenstander met beetje kwaliteit (twente, Vitesse, Utrecht) punten verspeeld. De enige reden waarom het nog maar 3 punten is komt door dat jullie nog niet tegen de top 2 van de Eredivisie hebben gespeeld. Ik verwacht gewoon makkelijke overwinning van Ajax want ja ondanks die 3 punten is het gat tussen Ajax en Feyenoord gigantisch groot.

11 januari 2021 om 08:37

Wat een onzin zeg. Zonder ajax-psv was het gat ook niet zo groot toch? Dus kennelijk hebben ajax en psv ook punten verspeeld. En het is zeker goedkoop om alleen naar de ranglijst te kijken. Zullen we ook eens de blessuregevallen
kijken? Feyenoord heeft nu gewoon een veel sterkere selectie ten opzichte van november / december.

11 januari 2021 om 10:03

Sorry maar Ajax verspeeld toch ook punten tegen Twente, Heracles en Groningen? Waar Feyenoord dan wel weer wint. Tegen Utrecht en Vitesse mis je wel gewoon een aantal belangrijke basis spelers die nu wel weer terug zijn. Het blijft een klassieker dus je weet het niet (6-2), nu al helemaal niet zonder publiek.

11 januari 2021 om 10:47

Die redenatie snap ik niet barcalover? Natuurlijk heeft Ajax de betere selectie maar Feynoord doet het gewoon goed. Als je kijkt naar de ploegen waar Feyenoord punten tegen heeft verspeeld (twente, Vitesse - een goede ploeg in vorm, Utrecht) dan lijkt het me dat het meer te rechtvaardigen is om tegen die ploegen punten te verspelen dan tegen: Willem II - Staan 17de en het enige punt uit de laatste vijf wedstrijden hebben ze tegen Ajax gehaald. Twente thuis - Ajax verliest hier terwijl Feyenoord thuis tegen twente gelijkspeeld Groningen uit - Ajax verliest van een groningen dat op dat moment (speelronde 4) al tweemaal had verloren en slechts 0-1 bij ADO (club in crisis) had gewonnen. Nu zeg ik niet dt Feyenoord beter is etc. Maar de ranglijst is de ranglijst, zowel Ajax en Feynoord hebben punten laten liggen in de eerste 16 wedstrijden waarvan je kan beweren dat Feyenoord punten heeft laten liggen tegen betere tegenstanders en dat dit dus logisch is. Draai het een om, Als Ajax thuis al niet kan winnen van Twente, waarom dan wel tegen Feyenoord? Wat is mijn punt? Voetbal is voetbal en zit vol verrassingen. Aan het eind van de rit geeft de ranglijst aan wie de beste is. ps en dit komt van een Ajacied (een objectieve dat dan weer wel)

11 januari 2021 om 12:47

"als Ajax thuis al niet kan winnen van Twente, waarom dan wel tegen Feyenoord?"

Een blik op de historie van de laatste 25 jaar zal je voldoende zeggen. Ajax gaat gewoon heel eenvoudig en heel erg simpel winnen van Feyenoord. Die kan ik je alvast op een briefje geven.

Enne, inderdaad, resultaten uit het verleden en zo, sure. Dit zijn andere teams dan die van 2010 of van 2000. Maar waarom hebben we dan echt élk seizoen opnieuw deze discussie en wint Ajax vervolgens super eenvoudig van Feyenoord?
Los daarvan, heb je Feyenoord zien ploeteren in de eerste seizoenshelft? Kwalitatief is dat toch geen enkele match voor Ajax, kom op zeg?!

11 januari 2021 om 13:46

Constant kante, ook ik denk dat Feyenoord niet wint van Ajax maar het gaat mij er om dat barcalover aangaf "feyenoord heeft tegen elke tegenstander met een beetje kwaliteit punten verspeeld". Dan denk ik, Ajax heeft dat gedaan tegen tegenstanders met veel minder kwaliteit (groningen, Willem II) dan bijvoorbeeld een Vitesse.

In het voetbal gebeuren rare dingen, feit is dat Feynoord 3de staat op 3 punten en dat hadden voor het seizoen weinig mensen gedacht.

11 januari 2021 om 07:41

Ik was als ajacied een beetje pessimistisch in de winterstop, maar gisteren heeft me veel vertrouwen gegeven voor het restant van het seizoen. Psv was na een uur weer op en ik verwacht dat zij daardoor nog wel wat punten gaan verspelen, en feyenoord heeft in mijn ogen te weinig kwaliteit om mee te doen. Ik had gisteren alleen de tweede helft gezien, maar vind ze daarin niet overtuigend. Verwacht dat ajax meer moeite heeft met Twente dan met Feyenoord

11 januari 2021 om 08:04

Dat is toch al jaren? Dat ligt aan de instelling vooraf en daardoor kan Feyenoord zelden tot nooit verrassen tegen Ajax. Speelt ook mee dat de instelling van Feyenoord vaak niet goed is en ze zichzelf daardoor uit de wedstrijd halen. Een domme rode kaart of knullig balverlies waardoor je weer tegen een terechte bederlaag aanloopt of momenten net niet je kant opvallen. Overigens denk ik dat gister geen graadmeter was. Eerste wedstrijd na de winterstop is vaak een verschrikking bij Feyenoord en van de laatste 5 wedstrijden op t kasteel 1 gewonnen. Verder zag je dat ze krachten spaarden. Nogal een risico als je het mij vraagt, maar Advocaat heeft zijn gelijk gehaald. Het risico was dat ik niet vind dat wij de kwaliteit daarvoor hebben, kijkend naar t schema geef ik hem groot gelijk. We gaan het meemaken zondag. De meest risicoloze voorspelling is dat wij in ieder geval geen favoriet zijn

11 januari 2021 om 10:03

Aan de andere kant: zo'n topwedstrijd is intens en vermoeiend, en kost gewoon meer energie dan een normale wedstrijd, maar het blijft alsnog een boeiend en zorgzaam fenomeen. Ik vind tegelijkertijd ook dat Ajax ondanks het goede spel en het vele balbezit te weinig kansen heeft gecreëerd. Nu is PSV ook gewoon een goed team, dus het is logisch dat je minder kansen creeërt, maar dat is wel iets waar Ajax dan weer aan moet werken. Ik denk dat de competitie gewoon tussen Ajax en PSV gaat, we hebben gister de twee beste teams aan het werk gezien.

11 januari 2021 om 07:44

Hoop moet je natuurlijk altijd hebben. Echter of de situatie dit jaar nu zoveel anders is dan andere jaren betwijfel ik. Een klassieker in de Arena moet Ajax altijd winnen, daar veranderd weinig aan of PSV dan wel of niet in de nek hijgt. Sowieso staan beiden ploegen juist meer op scherp omdat het een klassieker is, waardoor een Feyenoord minder snel tegen een overwinning zal aanlopen zoals FC Twente eerder dit seizoen in de Arena had. Het zou vooral een keer leuk zijn als weer eens een echte wedstrijd werd en niet zoals de laatste keren in de Arena dat het een stormloop op het doel van Feyenoord wordt en ze alleen blind de ballen naar voren kunnen rammen.

11 januari 2021 om 07:55

Ik hoop vooral gewoon een keertje zonder onnodige angst de ploeg in de Arena te zien. Dat is wat mij altijd het meest gestoort heeft en waardoor er veel te weinig resultaat is gehaald in de Arena. Dan niet zozeer de laatste jaren, maar de periode onder Koeman en dat jaar onder Fred Rutten zat er veel meer in het vat. Het feit dat je het daar al over moet hebben is schandalig zat... Verder zou ik Haps lekker linksbuiten zetten met Malacia op linksback en Sini spits. Ajax proberen vast te zetten gaat toch niet lukken, dus je weet dat je onder druk komt te staan en de ruimte achter de verdediging ligt. Blind en Schuurs zijn de zwakke plekken dus klop ze op snelheid lijkt mij. Berghuis laten zwerven voor de rol als spelverdeler en Toornstra als loper van het middenveld. Ik heb het realisme van Advocaat vaak vervloekt, maar ik hoop dat dit zondag kan helpen. Maar eerst eens van Pec winnen anders doet de klassieker er minder toe.

11 januari 2021 om 08:32

@FrDirk. Niet heel gek, zou alleen het net anders doen. Prato in de punt, blok van 3 erachter bestaand uit Sinnestera, Berghuis en Haps. Dan een blok van 2 bestaand uit Toornstra en Fer en vervolgens de gebruikelijke achterhoede. Als je er vanuit gaat dat je niet onder de druk uit kunt voetballen dan heb je juist een spits nodig die om kan gaan met lange ballen en deze vast houden. Vervolgens kunnen die drie erover heen vliegen. Haps heb je trouwens echt nodig tegen over Mazraoui. Malacia kun je niet en Anthony en Mazraoui laten opvangen. Dat zijn dan gratis voorzet een op Haller 90 minuten lang. Mazraoui is echt verdomd verfijnd voir een back en dat wordt steeds meer zichtbaar.

11 januari 2021 om 12:08

Klopt, daar heb je een punt. Sini is wel balvast, maar niet als je hem door de lucht aanspeelt. In dat opzicht is een bere sterke spits wel weer fijn. Er zijn denk ik twee dingen die Feyenoord vooral in het oog moet houden en dat zijn de linkerkant van Ajax in verdedigend opzicht en het centrale duo in aanvallend opzicht. Dat als Blind inschuift en Ajax leidt balverlies dat je daar snelle mensen hebt. Ik ben heel benieuwd. Ik zie kansen en ruik een nederlaag zullen we maar zeggen.

11 januari 2021 om 12:52

@ninjakai als je pratto als kopsterk aanspeelpunt gebruikt moet je wel spelers eronder hebben die de bal kunnen winnen, dat gaat niet lukken met Berghuis en Sinisterra. Ik zou gewoon met een driemans middenveld spelen waarbij Fer een belangrijke rol moet gaan spelen met zijn fysiek, wat bij Ajax op het middenveld toch wel ontbreekt.

11 januari 2021 om 08:52

Ik heb er juist geen vertrouwen in. Als je al ziet hoe ze PSV hun wil op kunnen leggen (en ik vind PSV echt een heel goed elftal hebben), kun je toch alleen maar hopen op een totale offday van Ajax in De Klassieker. Dickie zal met een ander systeem op de proppen moeten komen. Wellicht een verkapte 4411 met Pratto als diepste aanspeelpunt en Sinisterra daar omheen zwervend. Met daarachter een linie van 4 met Berghuis - Fer - Toornstra - Haps. Het positieve is dan weer dat ik totaal geen hoge pet op heb van het centrale duo bij Ajax achterin en daar zou je ze dus ook pijn moeten doen

11 januari 2021 om 11:59

Enige manier is lange ballen spelen. Daar gaat ajax altijd slecht mee om

11 januari 2021 om 11:46

Ik denk dat Feyenoord het heel moeilijk gaat krijgen. Het elftal mist bepaalde facetten om de zwakheden van Ajax uit te buiten. 1) Feyenoord is geen pressing ploeg. Als Feyenoord achteruit loopt of fouten maakt in de pressing, dan heeft Ajax een hele makkelijke dag. Ajax heeft totaal geen moeite tegen clubs die de bus parkeren. Enigste manier om Ajax aan te pakken is goede pressing 2) Feyenoord mist snelheid. Op Sini na is het elftal vrij traag en je hebt wel meer snelle spelers nodig om Ajax te verassen.

11 januari 2021 om 12:57

Fijne positieve reactie. Dat wordt gewaardeerd. Wij hopen allemaal op een spektakel stuk en de bal is rond dus wie er wint gaan we vanzelf zien 😊

11 januari 2021 om 13:26

@genieterr: historisch gezien is het een kansloze zaak. Als je PSV en Ajax gisteren zag spelen, zo heeft Feyenoord dit seizoen nog nooit gespeeld (en vrees ik dat het ook niet gaat gebeuren). Verschil in kwaliteit is enorm. Dan kan je zeggen, maar Twente, Groningen en Willem II dan? Dat heeft vooral te maken met motivatie van de Ajacieden die lusteloos op het veld stonden en dachten wel even met 50% te kunnen winnen. Dat zal tegen Feyenoord natuurlijk nooit gebeuren.

Ajax heeft veruit de sterkste en beste selectie en moet gewoon weer de dubbel winnen dit jaar. Als de instelling goed is, dus niet zo slap beginnen als gister, mag dat geen probleem zijn. Het is nu overigens tijd Alvares als RCV op te stellen, en Martinez meer speeltijd te geven. Haller moet in de EL beslissend gaan zijn.

11 januari 2021 om 08:11

Inderdaad. Ajax heeft gewoon de beste selectie en moet dan ook gewoon kampioen worden. Eigenlijk behaalde PSV gisteren gewoon een goed resultaat in de uitwedstrijd tegen Ajax. Bij PSV moet gewoon alles meezitten willen ze de strijd met Ajax vol houden en gisteren misten ze met Gotze gewoon hun belangrijkste speler in aanvallend opzicht. Gotze is veruit de beste, slimste speler van PSV. Een speler die rust bewaard, andere spelers vrij kan spelen en zelf ook nog eens kan scoren. Juist in een wedstrijd tegen een betere tegenstander als Ajax heeft PSV een speler als Gotze heel hard nodig.
Als PSV alle resterende wedstrijden, waaronder de thuiswedstrijd tegen Ajax, wint dan zijn ze gewoon kampioen. 😃
Nu zie ik PSV alleen niet alle wedstrijden winnen. Tegen AZ zullen ze het alweer moeilijk genoeg krijgen.
Ajax zal uiteindelijk dus ook wel gewoon kampioen worden.

11 januari 2021 om 10:01

PSV miste dan wel Götze, maar Ajax miste in dat opzicht Neres, Kudus en Haller die niet in de basis begon. Denk dat Ajax dus nog iets meer last had van blessures dan Psv. Van Ginkel kun je dan bij PSV misschien erbij rekenen, maar die speelt al bijna 3 jaar geen wedstrijd meer, en is er ook weer bij gehaald bij PSV mét die blessure.

11 januari 2021 om 10:38

Ajax heeft een veel betere selectie en een Kudus of Neres is voor Ajax niet als een Gotze voor PSV. Ajax heeft gewoon veruit de duurste en beste spelersgroep. Bij PSV moet alles meezitten willen ze Ajax bij kunnen benen, dat zat het gisteren niet.

11 januari 2021 om 12:30

Psv kwam gisteren anders vroeg op 0-2. Dan missen ze een stukje ervaring en rust aan de bal. Met Gotze denk ik dat de kans op een overwinning veel groter was. Wat me ook opviel was dat Max en Dumfries amper mee opkwamen, terwijl daar juist hun kracht ligt. Denk dat bij de volgende editie als alle spelers weer fit zijn het een interessant duel kan worden, waarbij Psv niet al bij voorbaat kansloos is. Wellicht dat Ginkel weer zijn oude vorm hervindt, dat is dan toch wel een verbetering tov Rosario.

11 januari 2021 om 12:41

Dat bedoel ik inderdaad. Gotze heeft als enige bij PSV die ervaring en rust in zijn spel, dat is ook zijn klasse. Een selectie is zelden helemaal compleet maar bij PSV is het gemis van Gotze gewoon het grootst. Max is ook belangrijk omdat hij de enige linksachter is in de selectie van PSV.

11 januari 2021 om 12:55

Boca.
De duurste, dát zeker ja. En ruimschoots ook. Maar de beste? Dat is dus de vraag. Bovendien doe je aan zelfillusies. Want je noemt Kudus, Neres en Haller. Maar Ajax kan niet met veertien man spelen. Dus welke drie haal je er dan uit precies om die drie in te passen? Labyad, Promes en wie nog meer dan? En wat houdt je dan over? Precies! Wederom elf spelers. En als jij mij haarfijn kunt uitleggen dat Ajax met Neres, Haller, Anthony en Kudus beter is dan met Tadic, Labyad en Anthony, dan lees ik dat graag van je. Want in wezen geldt voor PSV exact hetzelfde. Ajax is dan nog ietsje breder, maar dat PSV uitstekend materiaal heeft en kwalitatief nauweljiks voor Ajax onder doet, dat hebben we gisteren allemaal kunnen zien. Bovendien, Ajax moet echt kampioen worden, in financieel opzicht, want anders dan ontstaan grote problemen. Die last heeft PSV niet.

11 januari 2021 om 13:22

Constant kante, Silverfront begon over Kudus, Neres en Haller, niet ik. 😉
PSV doet het tot nu toe best goed en zonder Gotze is een gelijkspel in Amsterdam gewoon een goed resultaat. Met Gotze had er denk ik meer uitgehaald kunnen worden.
Uiteindelijk heeft Ajax met Neres, Tadic, Anthony, Haller, Huntelaar, Promes, Klaassen, Kudus en Gravenberch wel heel veel kwaliteit. Met Gotze, Malen, Gakpo, Ihattaren, Zahavi, Madueke en Sangare heeft PSV ook veel kwaliteit maar de selectie van Ajax is wel breder en Ajax heeft ook meer ervaring in de ploeg. De backs van PSV brengen aanvallend dan wel weer meer dan die van Ajax.

11 januari 2021 om 13:32

Constant
Als u niet ziet dat alleen Promes en Labyad wissel voor Kudus en Haller een grote kwaliteit injectie is dan ga ik twijfelen aan uw inzicht mbt voetbal.

Je mag toch wel van PSV verwachten dat ze 90 minuten aan de bak kunnen. Het lijkt er op dat ze niet kunnen doseren. En dat terwijl die trainer in wedstrijden voor de winterstop , regelmatig spelers er uithaalde om rust te geven. Tot nu toe zien we weinig resultaat

11 januari 2021 om 08:14

Doseren is inderdaad het toverwoord. Conditioneel zijn de spelers gewoon niet goed genoeg om het pressingvoetbal 90 minuten vol te houden. Daar valt dit seizoen ook niet op te trainen. Corona kwam daar nog eens overheen.

na het lezen van de titel verwachtten ik toch een heel zuur artikel over Anthony, maar dat is absoluut niet het geval en ik vind dat Willem hier volledig gelijk in heeft!

Anthony met ruimte misschien wel de beste voetballer van de eredivisie die tandem met mazroui gaat ajax nog heel veel plezier opleveren zoveel voetbal aan de rechterkant!

11 januari 2021 om 09:05

Het klinkt bij Willem altijd wel een beetje zuur, maar hij zegt 9 vd 10 keer dingen die echt hout snijden. Ik ben het dan ook vrijwel altijd eens met zijn columns en lees ze met veel plezier. Als Anthony nog iets vaker het overzicht bewaart, gaat hij echt wel de wereldtop aantikken. Man... wat een speler. Zijn lichtvoetigheid is echt een enorm wapen.

11 januari 2021 om 12:01

Ik vind Willem van alle oud-voetballers (Van de Kerkhof, Sjaak Swart) het meest objectief. Hij stipt zonder problemen de pijnpunten aan, ook van zijn eigen club. Dat doen Swart en Van de Kerkhof veel en veel minder.

11 januari 2021 om 13:04

Zeker Kyle, ik was eerst blind altijd negatief over Willem. Maar ook als minder positief is, dan is er een kern van waarheid in.

op de één of andere manier was ik niet in paniek dat ajax 0-2 achter kwam, ik heb altijd het gevoel daarna gehad dat ajax dit zou repareren of zelfs winnen want psv was op een gegeven moment rijp voor de sloop maar het lukte uiteindelijk niet en speelde de ploegen meer om niet te verliezen dan om te winnen en vonden ze het beide wel goed zo.

11 januari 2021 om 09:33

nou mede door de basis opstelling was ik toch wel effe lichtelijk paniekerig na de eerste 20 minuten, de manier waarop wij hoog stonden en zo simpel de bal verloren..

Met name Labyad, Promes,klaassen en Anthony(eerste half uur) waren totaal niet goed bezig, als de helft van je basis elftal loopt te prutsen word het toch wel even spannend.

ik vond het ongelofelijk dat je met labyad in de spits begint en wat mij betreft is dit gelijkspel ook volledig op het conto van ten hag.
Als Haller nog niet fit genoeg is om te starten (wat mij niet lijkt aangezien hij top fit is..) zet dan op zijn minst tadic in de spits promes op links en labyad op 10.

11 januari 2021 om 11:57

Als je de namen zag dan zou 99% van de mensen Labyad op 10 zetten en Tadic in de spits en Promes op links. Maar die ene procent genaamd Ten Hag blijft vasthouden aan Labyad in de spits. Die jongen wordt helemaal afgemaakt terwijl hij ergens moet spelen waar zn kracht helemaal niet ligt. Het is zo gemakkelijk maar elke keer blijft ten hag spelers op de verkeerde positie zetten. het duurt altijd zo lang voordat hij het licht ziet terwijl wij het al 2 maanden roepen.

11 januari 2021 om 10:04

Knap van je, want ik was net als burwatti hierboven toch ook echt wel paniekerig na die 0-2 achterstand. PSV speelde op dat moment nog uitstekend in de omschakeling, en met die tussenstand op het bord en wetende dat Ajax minimaal 2 goals moet maken en dus moet komen, dacht ik toch aan die 1-4 voorspelling die Frank Lammers nog gaf. Vroeg in de 2e helft werd voor mij pas echt duidelijk dat Ajax nog wel terug zou komen, met die vroege geannuleerde goal van Haller. Na de 2-2 drukte Ajax ook nog zo'n 10 minuten volop aan met 2 grote kansen voor Promes. Die 2e had hij natuurlijk gewoon af moeten leggen op Haller, dan was het een goal geweest.

Ik ben her vaak wel eens met Willem, maar deze is te veel te doorzichtig.
Hij is al bezig met de wedstrijd van zondag as.
Anthony Haller en Ajax de hemel in prijzen en Feyenoord in de luwte plaatsen. Dit doet Dicky al heel lang
Maar Feyenoord staat heel dichtbij en verliest nooit
Slechts tegen Vitesse
Dat maakt Feyenoord voor mij gevaarlijk
" och wij doen niet mee vergeet ons maar.let niet op ons let op Vitesse Ajax Az en Psv'
Een gevaarlijke sneaky ploeg

11 januari 2021 om 10:59

Daar geloof ik helemaal niks van. Van Hanegem is 76 en is helemaal niet (meer) met dat soort dingen bezig. Hij zegt gewoon wat hij denkt. En hij is de laatste jaren kritischer geworden op 'zijn' Feyenoord. Tegelijkertijd is alles dat uit Amsterdam komt niet langer slecht (en in mindere mate Eindhoven). Oftewel, Van Hanegem is eindelijk volwassen geworden!

11 januari 2021 om 12:42

Het is maar mijn mening hoor tegenover de jouwe
Hanegem is zeker kritisch, ook over zijn club die hem afgeschreven heeft.
Hij praat in het belang van het Nederlandse voetbal, maar alle niet Ajax fans hopen dat Ajax onderuit gaat. Ze zijn immers koploper, al is het minimaal
Stiekem zal Hanegem dubbel genieten als het Dick lukt met Feyenoord. Daar ben ik van overtuigd

11 januari 2021 om 13:45

Oh, natuurlijk hoopt Willem dat Ajax verliest. Hoewel hij dat steeds minder hoopt, hij hoopt juist vooral dat Feyenoord wint. Dat is zijn club. En zo hoort het ook.
Ik zeg ook niet dat hij geen Feyenoorder meer is. Ik zeg dat hij niet meer probeert wedstrijden te beïnvloeden op deze manier. Daar lijkt hij overheen te zijn gegroeid.

Ik zat al helemaal klaar om Willem helemaal af te branden na het lezen van alleen de titel, er vanuit gaande dat hij Antony niet goed vond gisteren..... gelukkig delen we onze kijk op voetbal dit keer

De tweede tegen goal van Ajax kan je wel aanrekenen dat het fout van Klaassen is. Echt vreemd dat er niemand over heeft. Antony doet helemaal niets fout. Werdt aangespeeld met man in de rug en de tweede man zet druk op hem. De enige manier om de bal terug te kaatsen is onderkomen wat Klaassen ook deed. Een driehoek verhouding. Maar onze vriend Klaassen bedacht op het laatste moment. Hell no! Als je me nu aanspeeld heb ik twee man op me af en lijd ik balverlies en dat wil ik niet op me geweten hebben. Zoek het maar uit vriend met je Houdini act ik loop wel door (schijn alibi om vrij te lopen) om onmogelijk aangespeeld te worden. Hier is Klaassen juist perfect in. Weglopen uit benarde situatie en alibi verstoppertje spelen. Als dit individuele sport was geweest zat Klaassen op stip nr één. Na de tegen goal gaf Antony demonstratief ook aan aan Klaassen dat hij man in de rug had en de bal alleen terug kon kaatsen. Ja vriend jij lijdt balverlies. Ik liep vrij maar kreeg de bal niet...uhg ugh. Ik sta volgende week gewoon weer in de basis waar ik zo goed in ben....(lees: safe)

11 januari 2021 om 11:23

Precies klaasen loopt al weg en kijkt niet eerst even naar Anthony.
Verheug me erop als kudus en neres weer basis spelers zijn en labyad en promes daarvoor eruit gaan, dat wordt smullen

11 januari 2021 om 11:54

Klaassen begon in oktober prima bij Ajax. Maar is de laatste wedstrijden geen schim meer van die speler. Dus Martinez maar eens proberen; met Kudus en Gravenberch heb je in Nederland zo’n beetje het beste middenveld. Maar waar Ten Hag verliefd is op Schuurs, Labyad en Promes, heeft hij een hekel aan Martinez en Alvarez. Komende zomer dan twee opties: Ten Hag er uit (zie ik helaas niet gebeuren) of die twee jongens een transfer gunnen. Want je hoeft er niet op te rekenen dat die stijfkop als trainer ook maar 1 keer gaat toegeven dat hij het verkeerd ziet/zag. Haller niet laten starten, maar wel in de tweede helft. In Eindhoven zijn ze nog niet bijgekomen van het lachen....

11 januari 2021 om 11:55

Ik ben nog steeds van mening dat Klaassen gewoon op 10 moet staan. Hij kan ook scoren en dat mis je nu. Hij was gister trouwens echt niet goed bezig idd. Maar stond ook vaak met 2 man in de rug.

Mooi hoe twee voormalige topspelers verschillend oordelen over Antony. Van Basten ziet nog niet een topspeler in hem en Van Hanegem is lyrisch over dezelfde speler. In de eerste helft leek Van Basten het juiste oordeel te hebben, in de tweede Van Hanegem. Antony was toen ontketend en de toch respectabele back en Duitse neo international Max werd aan alle kanten voorbij gelopen en gedeklasseerd door de Braziliaan. Daarnaast ook nog eens beslissend scorend - bijna twee keer zelfs. Zo spelend een geweldige aanwinst voor Ajax. Maar het gaat nog wel met ups en downs. Echter, de klasse is er. En dus hoop op meer moois!

Plus nog eens de dubbele dekking die hij steeds krijgt. Mensen beseffen blijkbaar niet dat je dan ook gewoon vastgezet wordt. In de 2e helft was dat voorbij en toen zag je dat ie Max makkelijk voorbij liep elke keer. Deze jongen is zo'n goede voetballer.

Eens met Van Hanegem. Antony, wat een voetballer. Heel groot talent. Wel een typisch sierlijk Braziliaans talent. Hopelijk houdt hij beide benen op de grond. Want het talent om de top te bereiken is zeker aanwezig. Ook eens met het feit dat bij psv wederom de tank leeg was, behalve bij Sangare. Wat een beest is dat. Geweldige aankoop. Als 'ie voetballend nog wat beter wordt, dan kan die echt wereldtop worden. Had meer verwacht van Malen, voetballend gezien. Natuurlijk heeft hij 2 assists geleverd, maar ik had qua doelpogingen en aanvallende acties wat meer verwacht, zeker gezien zijn explosiviteit.

Antony traint geregeld bij ons in Emmen.
Daar krijgt hij alle ruimte om te oefenen.

Maar heerlijk om te zien hoe hij aan het samba dansen was met die bal.
Los daarvan ook zijn inzet.
Dit miste ik echt heerlijk bij veel spelers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren