Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mulder had liever Boadu of Zirkzee bij Ajax gezien: ‘Haller B-keus van West Ham’

Laatste update:

Youri Mulder had liever niet gezien dat Ajax zich had versterkt met Sébastien Haller, zo zegt hij zondagavond bij Rondo. De analist vindt dat de Amsterdammers beter een jonge Nederlandse spits hadden kunnen aantrekken. Mulder had liever Myron Boadu of Joshua Zirkzee naar Ajax zien vertrekken, ondanks dat zij volgens hem een mindere garantie bieden op doelpunten dan Haller.

Marco van Basten snapt wel waarom Ajax zich heeft versterkt met Haller, die voor 22,5 miljoen euro is overgenomen van West Ham United. “Ten Hag heeft met hem gewerkt en is stellig met zijn mening over hem, en ik denk dat dat ook wel terecht is”, zegt Van Basten in het voetbalpraatprogramma van Ziggo Sport. “Hij is wel een jongen die technisch redelijk onderlegd is. Hij is ook fysiek sterk. Ik denk dat hij in Nederland veel meer in staat is om beslissend te zijn dan in Engeland en dat deze jongen veel kwaliteiten heeft voor de Eredivisie.”

Mulder vraagt Van Basten of Haller een Europese topspits is. “Hij is niet zo goed als Lewandowski, maar hij is goed voor Ajax”, antwoordt Van Basten over de 26-jarige Ivoriaans international, die zondag zijn debuut maakte als invaller in de wedstrijd tegen PSV (2-2). Mulder is kritisch op Haller en geeft aan dat zijn rendement niet hoog is. Van Basten ziet dat anders en wijst naar zijn tien goals in vijftig wedstrijden bij West Ham United. “In Nederland is dat wel veel makkelijker, dus je maakt twee keer zoveel goals.”

Mulder noemt Haller een ‘B-keus’ van West Ham United. “Kun je zo’n speler zelf niet opleiden?”, aldus de oud-voetballer. Van Basten vindt Haller wel degelijk een ‘A-keus’ van West Ham. “Ze betalen niet voor niets vijftig miljoen euro voor hem.” Mulder blijft bij zijn standpunt en vindt dat Ajax beter voor een andere spits had moeten gaan. “Als Ajax moet je niet op de scouting van West Ham United afgaan”, zegt Mulder, die van Khalid Boulahrouz de vraag krijgt wie hij liever naar Ajax had zien gaan. “Ik had misschien wel een jonge Nederlandse spits gehaald. Myron Boadu misschien, of Joshua Zirkzee. Ik zou het aantrekkelijker gevonden hebben als je Zirkzee koopt van Bayern München.”

Presentator Jack van Gelder merkt op dat Haller een garantie op goals biedt. “Ja, maar ergens vind ik het idee minder aantrekkelijk”, aldus Mulder. Jan van Halst haakt in: “Dus jij zou eerder Zirkzee of Boadu aantrekken met het risico dat je daardoor geen kampioen wordt en geen Champions League kan spelen?” Mulder: “Ja, dat zou ik eerder doen. Risico’s zijn juist het leuke aan het voetbal. Het feit dat ze dat financiële risico moeten lopen is al niet goed.” Haller deed zondag 45 minuten mee in de wedstrijd tegen PSV (2-2). Halverwege kwam hij als vervanger van Zakaria Labyad binnen de lijnen. Vijf minuten na zijn invalbeurt werd zijn doelpunt afgekeurd wegens buitenspel. Na 65 minuten spelen leverde hij de assist op de 2-2 van Antony.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ten Hag is stellig over alles. Dat is zijn kracht en zijn manco.

10 januari 2021 om 22:57

komt alleen vaak dom over. als hij nou ook eens durfte te zeggen wat hij verkeerd deed of zijn team, zoals een echte trainer dat durft, dan heb ik ook wat zijn stellig woorden. bij hem is het nu alleen maar hard schreeuwen in de wind. zelfs na de nederlaag tegen Groningen was hij positief...

12 januari 2021 om 08:37

Klopt, alleen vrees ik dat hij hiermee talenten en bepaalde persoonlijkheden met branie afschrikt.

Wat zijn ze op televisie toch zo ongelooflijk zuur. Laat haller nou eens lekker een paar wedstrijden spelen. Daarna maar eens kijken hoe hij het er vanaf brengt

10 januari 2021 om 21:01

We mogen in wekelijkse voetbaltalkshows toch wel onze mening geven over een transfer? Mulder geeft aan dat hij liever voor 20 mil een ander spits had gezien.

10 januari 2021 om 21:04

Ja maar kom dan niet met namen als Boadu en Zirkzee. Met Zirkzee haal je hetzelfde in huis wat je al hebt met Traore. Bayern zal hem overigens alleen maar verhuren. Boadu staat eigenlijk al maanden stil in zijn ontwikkeling. Ajax zocht een ervaren spits kom dan ook met echte alternatieven voor haller.

10 januari 2021 om 21:11

Ik vraag me af wat iemand met zó weinig voetbalverstand als Mulder in godsnaam op tv doet. Hoe kom je er bij om Boadu (die gaat AZ uberhaupt niet verkopen aan Ajax, ookal zou je willen - bovendien is hij echt veel minder goed dan Haller natuurlijk) en Zirkzee (die niet eens aantoonbaar verder is dan Traoré of Brobbey is) aan te dragen als alternatieven voor Haller? Kom op zeg, als je nou nog wat geloofwaardigs zegt oke, maar dit is gewoon klinkklare onzin van Mulder, zoals gewoonlijk.

10 januari 2021 om 21:12

Eens, Boadu is geen Ajax spits vind ik ook, Zirkzee heb ik niet vaak genoeg gezien om daarover te kunnen oordelen. Kan me niet zo snel iemand voor de geest halen die ze wel hadden kunnen halen

10 januari 2021 om 21:16

Nee precies ik ook niet, en Haller volgen ze al een hele tijd en ook afgelopen zomer wilden ze hem halen maar toen lukte het niet. Nu heb je 3 geblesseerde spitsen en krijg je de kans om hem alsnog op te pikken. Gelijk doen! Hij is duur, absoluut. Maar Ajax heeft nou eenmaal een enorm vermogen opgebouwd en kan soms vrij lompe uitgaven doen. Bovendien kan hij z'n aankoopbedrag wel degelijk terugverdienen als hij zijn belofte waarmaakt! Ik zie het wel zitten, eindelijk weer eens een echte nummer 9 in de punt bij Ajax, en iemand die kan koppen voorin. Toch wel lekker hoor!

10 januari 2021 om 21:28

Boadu had ik denk ik liever gezien bij Ajax dan Haller. In Boadu zie ik nog meer potentie. Haller is een goede voetballer hoor, maar hij zal nooit een topper worden. Boadu kan dat misschien nog wel worden. Puur voor dit moment lijkt Haller me nog wel de beste speler.

10 januari 2021 om 21:38

Wat versta je onder een topper? Haller heeft in Duitsland zeer goed gepresteerd. Er is geen enkele andere spits die met een transferwaarde van 50mln naar Ajax zou gaan, dit was gewoon een buitenkansje. Spitsen als Suarez en Ibra zijn buitencategorie maar vertrekken ook snel. Leuk en aardig dat ze in Engeland roepen dat ze nooit verwacht hadden nog zo'n bedrag voor hem te krijgen, maar ze moeten dit wel zeggen om dat grote verlies goed te praten. Met Haller hebben we misschien/hopelijk 2 a 3 jaar een goede spits binnen en met een beetje geluk is Brobbey/Traore/overige dan klaar gestoomd als onbetwiste nieuwe spits.

10 januari 2021 om 22:23

Als Brobbey volgend jaar nog voor Ajax speelt.
Een topper als Suarez, Ibrahimovic, Bergkamp, Kluivert, Van Nistelrooij, De Ligt, De Jong.... een speler voor de Europese top dus.
Overigens vind ik Haller een heel goede speler hoor en een club als Ajax hoeft ook niet alleen toppers voort te brengen. Als club heb je misschien wel meer aan gewoon heel goede spelers die enkele jaren voor de club spelen dan aan een topper die na een jaar weer weg is. Het is ook nog maar de vraag natuurlijk hoe ver Boadu, Zirkzee en Malen komen.

10 januari 2021 om 21:02

Haha maar wat Mulder zegt is toch de grootste onzin die er is? Hoe kan deze man nog analist zijn en waarom moeten we hem serieus nemen? 'ja ik vind het persoonlijk wel lollig om 2 'talenten' te kopen die zwaar uit vorm zijn terwijl Ajax al jaren zonder echte spits speelt. Jaa ik weet heel goed dat Haller beter is, maar ik vind het gewoon leuker als ze Nederlandse spelers kopen. Ja Haller is inderdaad een garantie op goals, maar ik hou meer van risico nemen met spelers die minder goed zijn.' Ongelooflijk dat je zoiets kunt zeggen.

10 januari 2021 om 21:13

Zijn vader verdiende ook altijd zo zijn geld. Hij klets uit zijn nek en bereidt zich nooit voor. En het trieste is dat hij er vaak zit als Barcelona speelt. Araujo, Pedri en Mingueza. Die kende hij natuurlijk niet.

10 januari 2021 om 21:47

Hij is best een leuke gast om in de kroeg een biertje mee te drinken, maar als analist van bijvoorbeeld Barcelona mag je inderdaad wel over wat meer achtergrondinformatie beschikken.

10 januari 2021 om 22:38

Jan Mulder heb ik serieus nooit gesnapt waarom hij mocht blijven aanschuiven. Ik denk dat de programma's graag iemand hadden die tegen de rest in ging en een andere (vaak verkeerde of geromantiseerde) mening had.

Ik vind het achterlijk maar het is een business en hij heeft zich rijk geluld door de jaren heen, dus knap gedaan.

10 januari 2021 om 21:04

Bizar idd. Maar ja dat is de nieuwe trend in de tv wereld. Zeg iets geks, vreemds dan blijf je relevant en krijg aandacht. Kijk maar naar types als Driessen en Derksen. Het nieuwe succes formule lijkt het.

10 januari 2021 om 21:28

Mulder is de zwakste analist op tv naar mijn mening. Wel eens gelijk als het een eenvoudige spelsituatie betreft, maar dat is het ook wel. Ik zou hem proberen los te zien van andere analisten.

En had Ajax voor Zirkzee gekozen kreeg het weer het verwijt dat het geen topaankoop is. Bij Boadu zou het de concurrentie leegkopen. Wat een gezever weer van Mulder.

10 januari 2021 om 21:07

Precies dat. Het is krom en zo'n onzin. Lijkt een beetje de nieuwe succesformule in media wereld. Lekker gekke dingen roepen en zo relevant blijven en aandacht krijgen. Kijk maar naar types als Driessen en Derksen. Ene keer zeggen dit en de andere keer weer totaal het tegenovergestelde.

10 januari 2021 om 22:05

Nieuw is het zeker niet. Derksen is al jaren lang op tv en zegt altijd hoe hij er over denkt. Maar leuk dat je weer wilt laten weten hoe anti Derksen je bent.

10 januari 2021 om 22:20

Jij ook bedankt voor je o zo sterke bijdrage. Doen we niks mee. Maar ik geef gewoon mijn mening, mag ik toch? Hoezo bestempel je het als anti Derksen? Beetje zwak maar ja ik vind dat je inbreng van hetzelfde is, ...namelijk zwak. Ik bespreek iets en noem wat namen. En Derksen is ook zo'n draaikont vandaar. Zo ongeloofwaardig als wat. Hebben we wel vaker gezien van hem. Maar je mag hem beschermen hoor, je lieve heer.

Een mindere garantie? Ik snap het even niet. Gezien het spel van Ajax vind ik Haller een topaankoop. Tadic was vandaag fantastisch en kan een droomkoppel vormen met Haller. Ze missen al heel lang een spits en die hebben ze nu dus gevonden.

Echt weer gesproken door iemand die geen enkele verantwoordelijkheid draagt.

10 januari 2021 om 21:05

Geen enkele verantwoordelijkheid? Hij heeft de verantwoordelijkheid een leuke televisie avond aan te bieden, en in een praatprogramma is het dan wel zo interessant om niet enkel ja knikkers te hebben, want dan ontstaat er geen discussie of dergelijke. Daarbij heeft hij hiernaast ook de verantwoordelijkheid iets controversieels te zeggen opdat voetbalzone er een artikel van kan maken.

Mulder is echt een zeikstraal eerste klas. Waarom Boadu halen die geen pepernoot meer raakt en de concurrentie miljoenen geven? Wat heeft Zirkzee dan allemaal gepresteerd? Die is nota bene wegens gedrag niet meer bij de selectie. Mulder vind ik echt een van de slechtste analisten die er rondloopt, zo geforceerd zeikerig altijd.

10 januari 2021 om 21:00

@jk-Ajaz dat zoiets nog op tv komt. Ja risicos zijn leuk. Liever geen kampioen met Hallar maar 2e of 3e worden met Zirkzee. Alsof die jongen veel beter en ervaren is dan Traore/Brobbery. Ongelooflijl. Zeiken om het zeiken.

10 januari 2021 om 21:13

Met Zirkzee was Ajax niet beter geworden. Met Haller wel, wat een kerel je zag het in de 2e helft. Dan had Mulder ook Danilo kunnen noemen.

Pffff, kansloos die Mulder, net zo dom als zijn vader

10 januari 2021 om 20:57

Haller is een topaankoop, laat al die analisten maar lekker zeiken

Die Mulder werd nog net niet uitgelachen met zijn waanzinnige suggesties. Zirkzee. Hoe kom je erop

wat heeft die Zirkzee bewezen dan om in aanmerking te komen als nummer 1 spits van Ajax?

10 januari 2021 om 21:01

@Japie_krekel niets. Alleen grote hype na paar goals bij BM. Je zag 2e helft gelijk toegevoegde waarde van Haller voor Ajax. Die man zeikt gewoon.

10 januari 2021 om 21:02

gaat volgens mij alleen maar om aandacht dan echt inhoudelijks iets te zeggen

10 januari 2021 om 22:22

Zirkzee zit in een prima fase bij Bayern: uit de A-selectie gezet wegens te weinig inzet. Bij Bayern II pakte hij meteen een domme rode kaart!!

Als je vandaag in het eerste half uur Malen bij PSV ziet, dan besef je dat dát eigenlijk de spits is die perfect bij Ajax past. Die gaat PSV natuurlijk verlaten voor het buitenland, dus het is niet relevant. Ben echt benieuwd waar zijn plafond ligt, maar ik vind hem technisch en in de duels zo ontzettend sterk. Hij doet me een beetje aan Depay denken.

10 januari 2021 om 21:03

@diehelbebrands en als je 2e helft zag, besef je dat Haller de perfecte spits is voor Ajax

10 januari 2021 om 21:07

@MrKrillin, ik vind Haller een hele goede spits en ik ben er van overtuigd dat hij Ajax veel gaat brengen. Ik denk persoonlijk dat Malen completer en daarmee beter is. Dat gaat er de komende jaren uitkomen, hij wordt de vaste spits bij Oranje verwacht ik.

10 januari 2021 om 22:07

Wat heeft hij nou eigenlijk allemaal laten zien dan? Afgekeurde goal en een assist. Verder niets speciaals, dat had Traore ook kunnen doen. Hij moet het echt nog laten zien vind ik.

10 januari 2021 om 22:23

Een goal (die blijkt dan 2cm buitenspel) en een assist bij je debuut tegen de grootste concurrent om de titel in 45 minuutjes voetbal nadat je net 1 keer met de groep hebt getraind. Je doet net alsof het totaal niks voorstelt Teesboer. Daarnaast ook laten zien dat hij eenvoudig een zeer groot deel van z'n luchtduels wint en dat hij prima als kapstok kan fungeren voorin. Natuurlijk moet hij nog meer laten zien, dat zal hij ook doen naarmate hij meer wedstrijden speelt. Maar al met al begint hij gewoon uitstekend natuurlijk!

11 januari 2021 om 07:56

Twee centimeter? Laat me niet lachen. Vond Haller overigens wel prima spelen.

11 januari 2021 om 08:43

Dat is uiteraard beeldspraak Child of Clay, maar speciaal voor jou als mierenneuker, hij stond wel een half voetje buitenspel, toch gauw een centimeter of 15 misschien.

10 januari 2021 om 21:09

@diegelbereds Ik zat laatst een video terug te kijken van De Ligt, toen hij na een kampioenschap (of de beker?) over maccie begon. Stond Malen ook tussen. Toen dacht ik ook, wat had het mooi geweest als Malen gewoon bij Ajax was gebleven.

Mulder ziet liever een zirkzee die nog niks heeft laten zien en een boadu die meer zou kosten dan een haller. Waarom willen ze altijd allemaal jonkies zien. Zirkzee, serieus? Ajax wil omhoog en dan met een Zirkzee aankomen? Maar Mulder is ook zo een die alleen kijkt naar wat ie in engeland deed maar niet door heeft dat ie daar helemaal niet in dat spel pastte.

Wat wil Youri hier nou eigenlijk zeggen? Dat we beter een B-keuze als zirkzee of boadu kunnen halen, omdat dat meer risico met zich mee brengt en het dus spannender blijft? In welk universum is dat logisch vanuit Ajax haar perspectief? Mulder zit hier net zo dom te lullen als dat ie altijd op fifa doet. Beetje interessant doen ofzo. Van Basten en van Halst keken hem ook aan van wat zeg jij nou allemaal.

Praten om het praten denk ik. Als ze het allemaal eens waren met de aankoop dan zou dat betekenen dat de uitzending 2 minuten zou duren en dat is niet van te voren af gesproken. Haller is een wereldspits terwijl Zirkzee en ja ook Boadu het nog mogen bewijzen. Waarom zou je nog een heel jong spitsentalent in de selectie toevoegen, je hebt al Brobbey en Traorã©, Mulder? (ja, zal hij (youri Mulder) antwoorden. Dat weet ik ook wel, maar zonder ruhring geen televisie.)

AZ wil niet aan Ajax verkopen en als ze verkopen moet Ajax dubbel betalen. Niet te doen dus.

Zirkzee is een talent met weinig wedstrijd ervaring op niveau. Ajax heeft al twee jonge spitsen die ervaring op moeten doen. Een derde kopen lijkt me dan teveel van het goede. Zirkzee is in ieder geval niet een spits die er meteen twee keer per week staat zoals Haller dat is.

Boadu presteert ook niet geweldig en az zou bizar veel geld vragen. Zirkzee begon leuk maar moet nog alles bewijzen. Haller is toch logischer

Boadu wordt door AZ niet verkocht aan Ajax, dat is algemeen bekend.

10 januari 2021 om 22:24

Bovendien is Haller ook echt wel een niveautje hoger dan Boadu uiteraard, terwijl laatstgenoemde ook een vergelijkbare prijs moet kosten (of zelfs meer) als het aan AZ ligt.

Boadu wordt door AZ niet verkocht aan Ajax, dat is algemeen bekend.

Heb zo’n vermoeden dat Zirkzee behoorlijk overschat is, net als Luc Castaignos, Raymond Victoria en Bobby Petta. Allemaal voormalige toptalenten van Feyenoord. Eigenlijk is alleen Van Persie een topaanvaller uit de Feyenoord / Excelsior- jeugd gebleken.

Haller nog een gebrek aan rendement verwijten en dan met Boadu aankomen zetten. Die wss ook 2 a 3x zoveel moet kosten gezien de houding van AZ tov de top 3. Zirkzee moet je eigenlijk geen eens woorden aan vuil willen maken. Op basis van wat zou die in godsnaam iets bij Ajax kunnen toevoegen.

Boadu past niet in het spel van Ajax. Zirkzee had ik ook als optie gezien, een groot spitsentalent alleen is minder ver dan Haller.

Dus Mulder wil dat Ajax twee jonkies koopt die ook nog veel moeten leren? Beide Zirkzee en Boadu hebben talent, maar Haller heeft ook al flink wat ervaring. Dat is ook iets wat men soms vergeet. Sebastian kwam er vanmiddag in en er gebeurde iets positief. Trouwens als je bij AZ zal aankloppen voor Boadu dan had Ajax ook minimaal twintig miljoen euro moeten neerleggen en dan krijg je een spits zonder veel ervaring. Ik ben tevreden met Haller.

Ik vind diy een hele dure keuze, maar wel logischer dan zirkzee of Boadu. Dit zijn geen spelers waarvan je mag verwachten dat ze er gelijk staan. Ik zie zirkzee eerder naar psv gaan als vervanger van malen.

Bodau die er al weken niets van bakt.
Nee ik verheug me erop als Neres, Kudus en haller er definitief bij zitten

“dus jij zou eerder Zirkzee of Boadu aantrekken met het risico dat je daardoor geen kampioen wordt en geen Champions League kan spelen? Ik denk dat Ajax zoveel kwaliteit heeft, dat het invullen de spitspositie met Haller helemaal niet essentieel is om kampioen te worden. Kom op zeg. Met Labyad in de spits moeten ze nog steeds kampioen kunnen worden. In Europa kun je wel beter met Haller aankomen.

Wat moet Ajax nou met een Zirkzee die geen speeltijd krijgt bij Bayern en ook ontzettend jong is, of een Boadu die het alleen bij vlagen laat zien bij AZ. Ze hebben niks aan een extra jonge spits, die loopt in de jeugd ook rond. Muldertje is sws echt een drama analist en dat bewijst hij nu weer.

Iedereen had stiekem een nieuwe CV gezien maar dat durven ze niet te zeggen ofzo.
Heller, prima aankooop, misschien wat te duur maar het grote probleem is toch echt in de achterste linie.

Misschien omdat ze en Brobbey en Traore al hebben, dus een spits willen die er staat?
En ik denk dat AZ nog meer gevraagd had als Ajax aangeklopt had voor Boadu. Daarnaast heeft die buiten AZ nog weinig laten zien.

Dat is toch super dom!
Zierikzee zie ik niet verkocht worden..
Boadu krijgt nu voor het eerst te maken met een terugval...
Denk je dat hij in prijs daalt als Ajax zich meld?

Je kunt beter 30 mil overmaken naar Engeland dan naar Alkmaar

Zierikzee heeft nog nooit echt in het eerste wat laten zien
Boadu zit aan zijn top en dat is ver beneden Ajax niveau
Waarom roept zo iemand zo iets raars

Wat moet ajax met Zirkzee en Boadu? Beide zijn waarschijnlijk minimaal zo duur en ze hebben nog niet de helft laten zien van wat Haller liet zien. Haller was in de Bundesliga elke 90 minuten betrokken bij een doelpunt. Als hij ook maar in de buurt van die vorm kan komen is hij een absolute topspits in de eredivisie. Jonge talenten de kans geven is leuk maar presteren is uiteindelijk veel belangrijker. Daarin is Haller een zekerheid en zijn Boadu en Zirkzee veel te dure gokjes. Als ajax dan toch een jonge spits de kans had willen geven hadden ze ook op Brobbey kunnen gokken.

En dan met Zirkzee en Boadu komen. Sorry dat ik het zeg maar die gaam Ajax denk ik niet verder helpen. Zirkzee valt in categorie Traore en Brobbey. Dus vind ik die aankoop zinloos. (Zirkzee wel verder, maar waarom een talent kopen als je talenten al hebt lopen. Daarnaast is Zirkzee denk ik geen speler die er nu ff 15 in gaat schieten) en dan Boadu. Prima speler, maar past niet bij Ajax denk ik. Moet het vooral hebben van zn snelheid en de meeste wedstrijden die Ajax speelt zijn tegen gesloten defensies. Boadu kan wel wat in de kleine ruimte, naar is niet zn grootste kwaliteit. Ajax heeft daar een sterke speler nodig waar Ajax om heen kan voetballen en de bal bij kwijt kan die het liefst ook nog technisch redelijk vaardig is.

Kijken ze überhaupt wel voetbal die analisten ? Wat een onzin zeg. Haller is een goede aankoop en hij heeft zichzelf al bewezen

Dit is al de tweede keer dat Mulder met dit verhaal komt. Leuk hoor, dat 'liever Boadu of Zirkzee', maar beiden garanderen helemaal geen doelpunten of een constante vorm. Zirkzee is teruggezet naar het tweede van Bayern, die moet dan volgens Youri Ajax aan het kampioenschap en verder in Europa helpen? Wat een grap zeg. Haller heeft het in Duitsland en de EL bewezen, daarnaast ligt het meer aan de trainer dat hij niet speelde bij West Ham. Die geweldenaar van een Antonio schiet ze er namelijk ook niet in alle hoeken en standen in, maar de coach hanteert gewoon een ander systeem.

11 januari 2021 om 00:28

Precies, pas toen Moyes afgelopen november kwam, viel Haller in ongenade en kon Ajax hem halen voor minder dan de helft dan West Ham anderhalf jaar geleden voor hem betaalde.

Haller viel wat mij betreft prima in. Dus prima zo. Boadu en Zirkzee lijken me niet beter eigenlijk. Zullen zien of hij slaagt

Men is ook iets aan t overdrijven. 20-25 mln is vrij normaal voor spits in Europese subtop. Blind is ook gehaald (en gegaan) voor 17
Prijzen zijn gewoon anders nu.

10 januari 2021 om 21:58

Juist in deze tijd is dat een behoorlijk bedrag. Nou verwacht ik wel dat Haller gaat slagen bij Ajax, maar het blijft natuurlijk wel een behoorlijk bedrag voor een spits die zich in de CL nog moet bewijzen.

10 januari 2021 om 22:10

West Ham kun je nauwelijks subtop noemen. Frankfurt eigenlijk ook niet, ook al heeft hij toen Europees wel wat laten zien. Pas verder in de EL of aankomend seizoen in de CL kun je zien of hij echt Europese subtop aan kan.

11 januari 2021 om 00:32

Ik begrijp je reactie niet, hij heeft met Eintracht Frankfurt de halve finale in de EL gehaald. Ze gingen er op penalties uit (haller scoorde wel). Daarmee heeft Haller het toch allang laten zien in de EL met zijn 5 goals en 3 assists dat jaar?

11 januari 2021 om 07:40

Ik vind het 1 keer laten zien in de EL niet echt een zekerheidje dat je dat zo weer doet. Luuk De Jong heeft vorig jaar ook wel belangrijke doelpunten gemaakt in de EL, maar we weten allemaal dat De Jong geen Europese subtop is. Vandaar dat ik het allemaal nog ff moet zien bij Haller.

Dat riedeltje over ''ja dat moet je als club zelf kunnen opleiden'', kennen we nou wel. Zo makkelijk altijd om in dat straatje te praten en met de wind mee te waaien. Dat het een recordaankoop is ala' dat is toch de correlatie dat de uitgaande transfers ook stijgen? Hallér besliste bij FC Utrecht al eigenhandig de wedstrijden geheid dat hij bij Ajax de competitie aan gort schiet.

Boadu kost minstens 15mln en worstelt het hele seizoen al met z'n vorm. Is bovendien geen spits voor ajax want hij heeft de ruimte nodig. Zirkzee heeft nog niks gepresteerd en is door Flickr zelfs teruggezet naar de onder 23. Beide zijn dus lachwekkende "opties" en worden alleen genoemd omdat ze een NL paspoort hebben.

Boadu heeft wat leuke dingen laten zien maar is zeker geen spits voor een 4-3-3 waarbij je veel op de helft van de tegenstander speelt. Kost nog meer dan Haller en past helemaal in het spel van Ajax. Zirkzee hoeven we het niet eens over te hebben. Ik vind het ook erg veel geld voor Haller maar vind het wel een geschikte spits voor Ajax.

Maar goed dat Mulder dan geen TD is ergens...risico maakt het voetbal leuk. Ja, maar wel een verantwoord risico. Ga jij in deze tijd een wedstrijdfitte spits zoeken, met ritme, goals en vermogen om met je spelletje mee te spelen. Dan is 22,5 miljoen een lachertje in Europa.

Haller lijkt mij wel een zekerheidje, zeker voor de eredivisie. Het lijkt echter een trend om iedere aankoop van Ajax op voorhand een verkeerde koop te noemen. Haller snoert Mulder binnen een paar weken wel de mond, even inkomen en hij zal erop los scoren.

Ikvindde beoordelingvan Mulder nogal ondoordacht en ook vreemd. Hij vindt dat Ajax een spits moet gaanhalen van het soort waar het er al enkelen van heeft. Want wat haal je met Boadu en / of Zirkzee binnen ? Een nog volkomen onervaren spits die in beide gevallen ook voor veel geld moet worden losgeweekt. Ajax heeft nu gekozen voor wat Mulder een B keus noemt, maar wat in feite een spits is met veel ervaring, onder meer opgedaan bij FC Utrecht, maar vooral ook in de Bundesliga bij Frankfurt en in de Premier League bij West Ham United. Dat hij niet alles bij West Ham speelde wil daarbij zeggen dat hij B keuze was. Is Jota B keus ? Martial ook ? Speelt Ziyech alles bij Chelsea of is hij ook B keus ?

Vind het ook een behoorlijk grof bedrag voor een toch wat middelmatige spits. In de eredivisie gaat hij er overigens meer dan genoeg maken hoor, daar zal niemand aan twijfelen. Maar Ajax kocht toch in met het oog op presteren in Europa? Dan schiet je met een Haller toch wel dr plank mis als je het mij vraagt.

11 januari 2021 om 09:53

Deed het anders vrij aardig met Frankfurt in de EL twee jaar terug. Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen. Het begin is in elk geval veelbelovend, er staat wel echt iemand.

Wat een onzin van Mulder, Boadu is niet haalbaar voor Ajax en op dit moment niet eens in vorm. Zirkzee heeft nog nooit laten zien dat hij beter is dan wat er nu bij Ajax loopt. Haller is een logische optie die betaalbaar was. Onbegrijpelijk om hem op de bank te laten starten. "Hectische week" en een blinddoek voor is 'ie nog 2 klassen beter dan Labyad

Hahaha, zelfs als Haller een West Hams 'B-keuze' is (gewoon een aankoop van 50 miljoen), is het werkelijk hilarisch om Bayerns B-keuze Joshua Zirkzee een beter alternatief te vinden. Die jongen heeft nog niets gepresteerd wat Ajax' kansen op het kampioenschap vergroot! En Myron Boadu? Haller afkraken op zijn rendement, terwijl Boadu in 13 wedstrijden nog niet verder is gekomen dan vier goals!? Mulder is zwaar ontoerekeningsvatbaar voor een rol als analist naar mijn idee, precies in de voetsporen van die zwartgallige pa van 'em.

Nou los van dat ik het niet eens ben met wat Mulder nu zegt over wie Ajax beter had kunnen halen dan Haller vind ik wel - ook al bracht hij het niet zoals ik het nu ga brengen, dat je ergens naar toe kan met wat hij zegt. Nogmaals ik ben het niet eens met hem maar ;

Vergeleken met 2 / 3 seizoenen geleden vind ik dat Ajax steeds minder spelers in de basis heeft staan die een grote transferwaarde vertegenwoordigen. Met Blind, Klaassen, Tadic, Promes, Tagliafico ( waar een prijs mee is afgesproken geloof ik ) en nu dan Haller... heb je steeds meer spelers die de 30 naderen en langzaamaan steeds minder waard worden.
In mijn ogen zijn de enige 3 spelers waar je nu nog echt dik voor kan vangen in de toekomst Gravenberch, Neres en Anthony.

Maar verder ? Onana zal nog rond de 20 miljoen opleveren wat voor een keeper natuurlijk prima is..
maar wie blijven er dan over ? Mazraoui & Schuurs zullen niet voor de hoofdprijs vertrekken. Bij het lezen van dit artikel is dit eigenlijk iets waar ik over na ging denken.. Dat aankoopbedrag voor Alvarez & Martinez ga je ook niet terugverdienen zolang ze niet spelen.

Dan vraag ik me nu zo langzaamaan af of het wel verstandig is om dan zoveel miljoenen neer te tellen voor Haller terwijl je voor die miljoenen met hoe langer Haller blijft er steeds minder voor terugkrijgt, idem voor bovengenoemde spelers uit m’n rijtje. Vanuit deze gedachte snap ik wel wat Mulder bedoelt, helaas is hij niet capabel genoeg om het ook zo uit te leggen.

Want dat is toch eigenlijk de bedrijfsvoering waar Ajax zijn sterke financiële positie aan te danken heeft volgens mij. Maar ik vind dat die gedachte door Overmars en ten Hag steeds minder prominent aanwezig is. Dan is het voor nu leuk en aardig allemaal.. maar zit je straks in de toekomst met een stel uitgebluste 30ers waar je grof geld voor betaald heb en geen cent terugziet van je investering. Dat gaat dan weer als gevolg hebben dat Ajax in de toekomst minder te besteden heeft.

Natuurlijk snap ik wel dat het altijd zoeken is naar de juiste balans tussen kapitaal op het veld en kwaliteit op het veld.. maar ik vind dat Ajax steeds meer neigt naar ALLEEN kwaliteit op het veld, en ik denk dat dat met het oog op de toekomst van Ajax een slechte zaak is. Want op dit moment zie ik nu ook niet de nieuwe De Ligt, de Jong, Ziyech of vd Beek bij jong Ajax lopen.. iemand die ze straks voor een vette transfersom kunnen verkopen... kortom.. ik vind eigenlijk de koerswijziging van Ajax en Overmars op dit moment een verraderlijke valkuil als ik er zo over nadenk. Neemt niet weg dat de opties van Mulder nergens op slaan, maar dat soort spelers zijn dan nog spelers waar je - mocht het kwartje goed vallen - in de toekomst veel aan kan verdienen, dat is met deze aankoop eigenlijk bij voorbaat al uitgesloten.

AZ verkoopt niet aan Ajax en Zirkzee is op het ogenblik even van het padje - los van het feit dat hij gewoon een jonge spits is die, net als Brobbey, zijn sporen nog moet verdienen bij de grote jongens. Dus is op het eerste oog Haller niet eens zo'n verkeerde keus. Maar de tijd zal het leren. Hij is natuurlijk geen (open deur) Ronaldo of Lewandowsky. Ander minpunt: hij is gehaald door Ten Hag. En met die spelers loopt het niet altijd goed af bij Ajax....

Op basis van wat? Boadu is talentvol maar zeker nog niet van niveau Haller. Zirkzee past in het rijtje Traore en Brobbey. Een grillig talent waar je niet op kan bouwen. Haller is de meeste kans op goals en rendement en het geld is er, dan is dit een verantwoord risico.

En gelukkig zit Mulder daarom op TV zijn onzin te verkopen in plaats van aan een ploeg als trainer zijnde. Hou toch op zeg, Boadu of Zirkzee. Laat ik als eerste zeggen dat Haller het natuurlijk ook nog maar waar moet maken. Boadu heeft 1 goed seizoen gedraaid en is sindsdien geen schim meer van zichzelf. Zirkzee is een jong Nederlands talent die wel bij een internationale topclub zit maar speeltijd nodig heeft. Haller heeft het in de Eredivisie laten zien. Haller heeft de Bundesliga aan gort geschoten. Tsja, in Engeland wilde het dan niet lukken, maar de beste man is groot, sterk en ook nog eens snel. Het is dat hij gister 1 voetlengte teveel naar voren stond, anders kon hij na 30 minuten spelen een goal en een assist achter zijn naam zetten in de topper tegen Psv. Ik kan niet wachten om te zien wat er gebeurd als Ajax ook een beetje ingespeeld is op Haller. Slinger die ballen maar gewoon van buiten op zijn hoofd. Antony heeft al meerdere keren bewezen een heerlijke voorzet te hebben en aan Tadic twijfel ik niet of hij de ballen kan krijgen waar het moet. En iedereen kan toch van te voren al zien dat het een wereld van verschil is of je Labyad of Haller in de spits hebt staan.

Het is wel lekker om goed betaald te krijgen om op tv je mening over voetbal te verkondigen. Maar die mening is niet beter of slechter dan die van jou of mij.

haller kan dan (volgens sommigen) wel b-keus van west ham zijn, maar de namen die mulder hier noemt (boadu en zirkzee) zouden daar zelfs nog geen b-keus zijn. ze zouden wel een goedkopere optie geweest zijn voor ajax, maar natuurlijk ook een groter risico op falen denk ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren