Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dick Advocaat: ‘Ik denk dat Feyenoord wereldwijd groter is dan Ajax’

Laatste update:

Ajax legt een recordbedrag van 22,5 miljoen euro neer voor Sébastien Haller. Een dergelijke transfersom is in de huidige situatie niet mogelijk voor Feyenoord, weet ook Dick Advocaat. De ervaren trainer vindt dat de Rotterdammers qua grootte wellicht boven Ajax uitsteken, maar Advocaat beseft ook dat de door hem geschetste verhoudingen niet tot uiting komen in financieel opzicht. Feyenoord kan niet net zoals bijvoorbeeld Ajax met miljoenen smijten voor nieuwe spelers.

"Het geeft niet alleen de verhouding tussen Feyenoord en Ajax weer, maar PSV en Ajax zijn twee clubs die financieel gezien ver boven de andere clubs liggen. En dat geeft ook niet", zo laat Advocaat vrijdagmiddag weten op de persconferentie in aanloop naar het uitduel met Sparta Rotterdam van zondag. "Dat wil niet zeggen dat één van de twee clubs kampioen wordt, maar dit met Haller geeft wel aan wat wij kunnen doen en dat soort ploegen kan doen. Wij moeten spelers halen uit een bepaalde categorie. Ajax en PSV kunnen spelers halen die ze graag willen hebben. Spelers die in het elftal passen, etcetera. Wij moeten kijken wat er aanwezig is en wat het kost. Daar zit wel een groot verschil in."

"Ik denk dat Feyenoord wereldwijd groter is dan Ajax, maar er zit wel groot een verschil in hoe je een club op een hoger niveau kan brengen. Dat heeft met geld te maken, helaas", verzucht de realistische Advocaat. De scheidend coach van Feyenoord denkt niet dat de scouting het gat met Ajax kleiner gaat maken. "Scouting? Volgens mij hebben we helemaal geen scouting", beantwoordt Advocaat zijn eigen vraag. "Er werken een paar mensen keihard aan, maar voor een club als Feyenoord is dat veel te weinig."

"Maar deze mensen hebben te maken met: 'Jongens, kijk daar eens, want dat kunnen we besteden'. Ik wil het verwijt dus niet alleen maar bij die jongens leggen, al hebben we er niet teveel. Maar het is natuurlijk wel wat makkelijker als je wanneer je weet wat je wil hebben, dat je een lijstje hebt van spelers en wat de mogelijkheden zijn. Nou, die scouting had vorig jaar wel die middenvelder van Ajax. Daar kwamen ze ook mee en dat vonden we positief. Daar stond iedereen achter, ook de technische staf. Maar dat konden we niet betalen", zo besluit Advocaat zijn verhaal over het transferbeleid van Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een bewering. Volgens mij wil Dick Advocaat juist Feyenoord voor lul zetten met zijn uitspraken elke keer...

8 januari 2021 om 16:58

Advocaat zocht gewoon een moment om zijn eerdere uitspraken over Ajax om te draaien en er nu van te maken dat feyenoord wereldwijd groter of bekender is. Nou hoop dat het is gelukt dat Dick nu een wit voetje heeft gehaald bij de achterban. Voor de rest zal ook niemand anders wereldwijd echt serieus nemen.

8 januari 2021 om 17:13

Dat was ook gelijk mijn reactie. Maar toch deelt hij een sneer uit aan zijn scoutingsgroep. Misschien wil hij koppen laten rollen ten gunste van zijn vrienden
Natuurlijk is Feyenoord groot, maar ze komen niet in de buurt van Ajax
Ook omdat 4keer Europees kampioen werd, door JC natuurlijk en door wereldkampioen te worden waarbij meer mensen konden kijken dan in 1972?

8 januari 2021 om 17:51

@ Cas1 - Ik lees alleen maar dat de scouts weggaan, dat jeugdspelers twijfelen of ze moeten blijven i.v.m. ontbreken van deelname aan een competitie. Feyenoord onwaardig - maar wel een gegeven en veel werk aan de winkel voor Stanley Brard. Dus die sneer lijkt mij terecht.

Wat betreft dat Feyenoord wereldwijd groter is. Als Dickie bedoelt dat Feyenoord in alles de eerste was, dan heeft hij gelijk. (eerste club met groot eigen stadion, eerste EU prijzen (intertoto / EU cup 1 / Uefa Cup) en eerste Wereldbeker namens Nederland, eerste NL Supercup (91), eerste (en ook de enige 3) gouden jubileum bekers (kampioen/beker/supercup in Knvb 100 jr. jubileumjaar), uitvinder totaalvoetbal (happel in 1970)............iets om heel trots op te zijn.

Om vervolgens ook meteen te constateren dat - zodra het nieuwtje eraf is - Feyenoord hopeloos faalt om zo'n goed begin een passend vervolg te geven. Dus grootste? Lijkt me niet, al zou ik dat als supporter graag zo zien. Als het drijfzand onder het beleid eens vervangen zou worden door visie en daden, dan kunnen we wellicht eens beginnen met de gigantische achterstand in te lopen. Die Dikkie toch.

8 januari 2021 om 18:07

Man hou toch op... Altijd hetzelfde excuus: Wij waren de eersten zijn voorlopig de laatste.

Feyenoord is in geen enkel opzicht groter dan Ajax. Feyenoord heeft dan wel prijzen als eerste... Ajax de meeste... En allemaal!
Dan dat excuus van de jubileum bekers. Dat wordt gezegd omdat ze die dan gewonnen hebben. Welke meerwaarde hangt eraan? Goud ipv zilver... 100 jr ipv 99...
Uitvinder totaal voetbal??? WAT??? Er wordt nergens over ook maar 1 elftal van Feyenoord gesproken als het over totaal/complete elftallen gaat.
Braziliaans elftal, Real Madrid, Barcelona, Nederlands elftal, AC Milan, Ajax en vergeet er vast nog een paar.

Uitvinder totaal voetbal... Lachwekkend.

8 januari 2021 om 18:19

Als het gaat over eerste / grootse zeg ik volgens mij niet veel anders dan jij hoor. Waar lees jij dan een excuus? Wellicht heb je mijn tekst toch niet goed gelezen. Maar wat totaal voetbal betreft:

Kopie tekst van Wikipedia, niet altijd de meest betrouwbare bron, maar misschien toch minder lachwekkend dan jij suggereert:

Nederlandse voetbaljournalisten, onder wie Matty Verkamman, Jaap Visser en hoofdredacteur Pieter Zwart van Voetbal International, stellen dat Ernst Happel en Feyenoord in 1969 de basis hebben gelegd voor het totaalvoetbal. In 1970 won Feyenoord er de Europacup I mee, door onder meer de regerend Europees en wereldkampioen AC Milan uit te schakelen. Volgens Zwart werd de speelstijl van Happel door Rinus Michels gekopieerd.

8 januari 2021 om 18:42

En de jaren ervoor speelde het Braziliaans elftal van Pele wat dan? En Real? Hou toch op man.

Feyenoord haalt al jaren structureel minder punten dan AZ in Europa, is recordhouder van de minste punten in de CL poulefase qua Ned clubs, recordhouder meeste wedstrijden achter elkaar verloren in de eredivisie...

Maar vergelijk je cluppie maar met Ajax hoor... Zou even de Wikipedia pagina van AJAX erop na lezen als ik jou was.

8 januari 2021 om 19:01

Je blinkt helaas uit in niet kunnen lezen, ik vergelijk Feyenoord met niemand en geef aan dat er een gigantische achterstand is. Maar lees graag wat je wilt lezen hoor. Laatste opmerking voor vandaag: .

Misschien toch interessant voor je om eens te lezen wat totaalvoetbal inhoudt. Spelers die uit positie lopen, een spits die achterin de bal komt halen, een verdediger die de achterlijn haalt, spelers die dan elkaars positie overnemen. Heel gewoon vandaag, maar dat hele spelconcept was ongekend in die tijd, lees gerust eens terug wat de spelers van AC Milan daar van vonden, ze wisten niet met welke speler ze moesten meelopen. Ik begrijp niet dat je begint over Brazilië, die hebben in 1974 zelf ervaren wat totaalvoetbal is.

8 januari 2021 om 22:22

Denk eerder dat je zelf een probleem hebt met begrijpend lezen. Het toch over vergelijken... Je doet toch mee aan de vergelijking? Dan vergelijk je toch?

Maar idd. Je hebt gelijk. Genoeg gelachen over de grootheid van Feyenoord tov Ajax.
Laatste reactie op jou laatste opmerking: Feyenoord past hun "uitvinding" sindsdien niet meer toe ofzo?
En ja Brazilië kreeg les in 1974...van een elftal die ik eerder al noemde... Was maar een voorbeeld van de al eerder genoemde elftallen waar men het over heeft wanneer het gaat over totaal voetbal. Maar dat is een andere vergelijking/discussie waarin Feyenoord nooit in genoemd wordt.

9 januari 2021 om 02:45

Tja..
3 sterren..
1 ster..
Feyenoord who???

9 januari 2021 om 07:17

Die sterren zeggen niemand in het buitenland iets. Eredivisie, who???

9 januari 2021 om 11:47

Wat een druktemaker zeg. Doe lekker kalm

8 januari 2021 om 16:59

Hi is iig erg positief over de scouting van de club.

9 januari 2021 om 07:18

Ik weet bijna zeker dat Dick Advocaat meer van de wereld heeft gezien dan jij.

Met alle respect voor de historie ed van Feyenoord maar wereldwijd is Ajax veel groter dan die club. Qua prijzen, qua spelers, qua spelopvatting en ga zo maar door. Snap dat het frustrerend is om te zien dat jij met een Bozenik het moet doen en Ajax achteloos zo'n som geld neerlegde voor een nieuwe spits. Maar laten we wel realistisch blijven

8 januari 2021 om 16:47

Dat valt wel mee hoor. Ajax is ongeveer even groot als feyenoord. Grootheid heeft niks met spelopvatting te maken.

8 januari 2021 om 16:54

Ajax is in werkelijk waar alles groter, gekke Feyenoorders

8 januari 2021 om 17:36

Dit moet wel sarcasme zijn.
Toch logisch als je de prijzen nationaal en internationaal mee telt. Plus de. Spelers die in het buitenland furore maakte.
Nee dan is PSV zelfs groter.

8 januari 2021 om 19:32

Het maakt niet uit waar je heen gaat, overal waar je komt en zegt dat je een voetvalliefhebber uit Nederland (vaak zelfs alleen al bij het laatste) bent begint men over Ajax en Cruijff.

8 januari 2021 om 23:33

Waaruit blijkt dat Feynoord ook maar enigzins in de buurt komt bij Ajax. Op de Europese Rankin heeft Ajax meer punten vergaard dan AZ, Feyenoord en PSV bijelkaar. Makkelijk op te zoeken op Euefa.com

8 januari 2021 om 16:50

klopt. historie is leuk en Feyenoord is weliswaar de laatste Nederlandse club geweest die een Europese prijs heeft gewonnen maar een recente EL finale en CL halve finale dat blijft logischerwijs eerder bij mensen hangen als een prestatie uit 2002. ook Cruyff die wereldwijd bekend staat als 1 van de grootste voetballers en misschien ook wel trainers allertijden staat nog steeds bekend als iemand van Ajax. als je dan ook kijkt naar het aantal spelers dat beide clubs het afgelopen decennia hebben afgeleverd aan de Europese top dan weet ik wel zeker dat Ajax op dit moment wereldwijd een stuk bekender is als Feyenoord

8 januari 2021 om 17:37

Spijker op z'n kop Jaap.
Ik denk dat PSV zelfs een grotere naam heeft op dit moment , kijk naar de transfer bedragen en je weet genoeg.

8 januari 2021 om 17:43

Jaap

Ik dacht ook direct aan Cruyff. De mensen van mijn leeftijd en ouder komen ook altijd direct met Cruyff aanzetten. Wat mij ook verbaasd, maar ook weer niet, is dat ze ook heel vaak met Krol en Neeskens aan komen zetten.
Tja wie daad werkelijker bekender, groter is, ik denk ook Ajax. Maar die EL finale van Ajax in 2017 zullen echt niet zoveel mensen meer weten. Weet jij nog wie in 2016 in de finale stonden? Vast Sevilla:-)

8 januari 2021 om 21:19

@hansje1969 misschien maken we het idd hier groter dan dat ze in het buitenland kijken naar de prestaties maar het is natuurlijk wel zo dat je een team wat je vaak in actie ziet op een hoger niveau eerder kent dan een team wat in de Eredivisie goed presteert want wie in het buitenland kijkt naar de Eredivisie? waarschijnlijk geen hond

9 januari 2021 om 08:53

Bekender DAN*, Japie. Verder wel helemaal met je eens.

10 januari 2021 om 20:57

Feyenoord zie ik een beetje als een combinatie van een historische topclub en een cultclub. Cultclub vanwege het unieke karakter van de club met dat stadion uit 1937, de verbinding met de haven, de oorlog, de working class uitstraling en de gekte die er vaak heerst. Celtic, Schalke, Feyenoord en zo zijn er ongetwijfeld nog een x-aantal.

8 januari 2021 om 17:38

Denk dat PSV zelfs nog groter is. Het feit dat Ajax spelers uit de premier league kan halen is niet alleen mogelijk door de transfersommen die ze willen en kunnen betalen maar ook omdat veel mensen hoog opkijken tegen Ajax. Voor PSV is dat ook zo, wel in mindere mate. Feyenoord past daar internationaal echt niet bij. Clubs betalen niet voor niets veel geld voor talenten van Ajax, daar kunnen PSV en Feyenoord alleen maar van dromen.

Haha Dickie... even Feyenoord zielen winnen vlak voor de klassieker Ajax is natuurlijk in alles groter dan Feyenoord, juist naar het buitenland toe.

Ik denk dat Ajax toch echt de grootste club is van Nederland. Gevolgd door Psv, zeker qua prijzen.
Kijkende naar de laatste jaren zitten AZ en Feyenoord op plek 3.

8 januari 2021 om 16:46

Feyenoord zit gewoon stevig op plek 3. Daarachter even niks en dan komt AZ.

8 januari 2021 om 16:48

@skede, ja dat is de traditionele top 3 klopt zeker. Echter liggen de verhoudingen tegenwoordig anders. Dat maakt het voetbal ook zo leuk!
Dus ik snap je redenering vanuit conventioneel oogpunt.

8 januari 2021 om 16:54

Hoezo liggen de verhoudingen tegenwoordig anders ? Laatste 10 jaar Feyenoord 7 keer boven AZ gestaan , en heeft AZ 1 prijs gewonnen tegenover de 5 van Feyenoord.

8 januari 2021 om 16:55

Ik vind die verhouding tegenwoordig niet zo anders liggen eerlijk gezegd. Als je die verdeling op basis van korte termijn maakt kun je namelijk elk seizoen een nieuwe verhouding verzinnen... dan wordt Twente nu 2x per ongeluk 4e en zijn ze weer groter dan AZ namelijk.

8 januari 2021 om 16:58

Kijk eens naar de jeugdopleiding en het stadion, een wereld van verschil. ook organisatorisch heeft Alkmaar het beter op de rit. De komende jaren zul je dat zien in de resultaten.

8 januari 2021 om 17:02

Op het ogenblik heb je het beter op de rit, maar een leuk seizoen maakt je nog niet gelijk een topclub en zeker niet boven Feyenoord. Nu sta je met Az ook alweer onder Feyenoord terwijl het zo “geweldig” gaat.

8 januari 2021 om 17:02

Stadion? Hoe dan? Dat er een wereld aan ruimte voor verbetering te vinden is bij Feyenoord kunnen we het allemaal over eens zijn. Maar als we de 'komende jaren' pas in de resultaten gaan terugzien dat AZ groter is dan Feyenoord dan zijn ze dat op dit moment zeker nog niet.

8 januari 2021 om 17:02

Dat stadion dat net zo lang dicht is geweest en half instorte?

8 januari 2021 om 17:38

Feyenoord stevig op plek 3?
Qua naam misschien wel maar qua uitgaande transfers en de kwaliteit en talent op het veld komen ze niet in de buurt.

8 januari 2021 om 17:57

Komen ze niet in de buurt van wie? Met stevig op plek 3 bedoel ik dat de nummer 4 er niet kort op zit.

8 januari 2021 om 18:16

@Prem, ik begrijp dat je graag zou willen dat AZ gelijk staat met Feyenoord, maar als het gaat om de wereldwijde bekendheid, staat Feyenoord ver boven AZ.

9 januari 2021 om 02:51

Ja maar AZ kli kt in het buitenland ook als een nieuw filiaal van de Action

8 januari 2021 om 16:50

Het is natuurlijk de vraag welke maatstaf je gebruikt. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal fans is Feyenoord wellicht een grotere club dan Psv. In ieder geval binnen NL. Volgens mij zijn of waren er bijv. in Mexico wel veel Psv-fans vanwege de Mexicaanse (ex-)spelers. Ajax is desalniettemin denk ik op alle vlakken wel de grootste Nederlandse club wereldwijd. Ik zou niet weten op welk vlak Feyenoord wereldwijd groter zou zijn dan Ajax.

8 januari 2021 om 18:59

Wanneer ik in Zuid Amerika ben zijn er toch veel mensen die Ajax en Feyenoord kennen, PSV hebben ze daar nog nooit van gehoord. Maar zinloze discussie, het gaat erover wat je er mee doet, en daarin presteert Feyenoord een stuk minder dan het misschien kleinere PSV.

8 januari 2021 om 18:32

@prem: AZ? Op basis waarvan bezetten die een 3e plek?

Ik vind ook wel dat Lierse wereldwijd groter is dan Ajax... Geen idee wat Dick met dit soort uitspraken wilt bereiken eerlijk gezegd. Want dit kan hij toch niet echt menen? Ik kan me letterlijk niet inbeelden waarin Feyenoord Ajax op wereldwijde schaal overtreft.

8 januari 2021 om 17:13

Misschien zijn de spelers gemiddeld letterlijk iets groter? Al betwijfel ik dat ook nu Ajax reuzen als Schuurs, Haller en Scherpen in de selectie heeft.

Volgens mij bedoelde die PSV, tenminste dat hoop ik. ajax is helaas in alles verder dan ons. Al hoewel ik wel zeker weet dat Feyenoord meer echte fans heeft. ajax heel veel gloryhunters en successupporters.

8 januari 2021 om 16:44

Dat heeft elke topclub wel, ook Feyenoord. Op zich is er trouwens niks mis mee natuurlijk. En ik kan wel begrijpen dat mensen liever naar teams kijken die wat geld hebben en voor de prijzen spelen op een mooi niveau.

8 januari 2021 om 16:47

Er valt weinig te "Gloryhunten" hoor bij Feyenoord. Elk seizoen weer een nieuwe teleurstelling. Maar idd na het kampioensjaar idd veel nieuwe aanwas qua publiek. Alleen dat is bij ajax altijd extreem imo.

8 januari 2021 om 16:55

Er valt weinig te Gloryhunten? Het plaatselijke voetbalteam uit Hattem doet het toch een stuk slechter hoor. Feyenoord is een topclub er valt best veel te gloryhunten.

8 januari 2021 om 17:00

Laatste jaren pakken we idd met enige regelmaat een prijs. Maar daarvoor 9 jaar helemaal niets. Het is niet altijd jut van het

8 januari 2021 om 17:04

Nee dat niet, maar Feyenoord blijft wel een topclub die regelmatig wedstrijden wint. En dat trekt logischerwijs mensen aan. Want niemand kijkt echt graag naar teams die constant verliezen.

8 januari 2021 om 17:05

@lierse1997 mee eens! ik houdt van goed voetbal en dan zal ik eerder naar teams als een City, Psg, Bayern, Liverpool en noem het allemaal maar op kijken want daar lopen de goede spelers, dan naar een Legia Warschau ofzo. dat houdt ik geen 90 minuten uit

8 januari 2021 om 17:11

Ja lijkt me logisch. Er wordt regelmatig geluld over mensen die zogenaamd alleen komen als hun club succes heeft. Maar ik snap het volledig. Lierse heeft nu bijvoorbeeld een 3/33 de laatste 11 wedstrijden, tja daar wordt je echt niet vrolijk van en dan snap ik wel dat er mensen niet meer kijken.

8 januari 2021 om 17:15

mee eens maar dat is iets wat ik wel prachtig vind aan Feyenoord. hoe slecht het ook gaat, de supporters blijven altijd komen en hun ploeg steunen in het stadion. dat zie je niet overal waar de verwachtingen heel hoog liggen en er zo weinig succes wordt behaald

8 januari 2021 om 19:04

Natuurlijk heeft feyenoord een bloed fanatieke aanhang maar laten we niet vergeten dat de Kuip een paar jaar geleden ook half leeg was toen feyenoord een hele tijd in het rechterrijtje stond. Is overigens ook volkomen logisch. We willen allemaal waar voor ons geld. Als je dan een matig elftal ziet met amper inzet dan ga je op den duur nadenken over het stoppen met jezelf pijnigen.

8 januari 2021 om 16:47

Absoluut, Feyenoord is zoveel groter dan PSV, ik elk opzicht.

8 januari 2021 om 16:51

Qua titels niet. Maar qua stadion, aanhang, achterland etc wel ja. Daarom des te knapper van PSV dat ze de 2e club zijn nu

8 januari 2021 om 17:01

PSV heeft gewoon geluk dat er in die regio erg veel bedrijvigheid zit dat verbonden is met de regio . Anders was PSV nooit zo groot geworden..

8 januari 2021 om 17:53

Internationaal niet. In Nederland heeft Feyenoord een grote achterban, maar internationaal kennen meer mensen PSV dan Feyenoord. Als je in Brazilië or Argentinie bent kennen veel mensen PSV en bijna iedereen kent Ajax, maar Feyenoord kennen ze vaak echt niet. En dat zijn voetbal naties. PSV komt ook door Romario en Ronaldo, natuurlijk. In Azie kennen veel mensen Ajax niet eens, laat staan PSV of Feyenoord. Alleen in Japan kom je nog wel eens iemand tegen die Feyenoord kent, maar heeel zelden.

8 januari 2021 om 18:05

Argentijnen ken Feyenoord wel hoor. Wereldbeker 1970, Julio Cruz nu Senesi en Pratto

8 januari 2021 om 18:34

@parelmoer? En Rotterdam heeft geen bedrijvigheid? Wat dacht je van het havengebied alleen al?! Daar gaan we weer: des te knapper dat PSV de 2e club van het land is

8 januari 2021 om 19:03

@nmekenkamp dan weet ik niet in welke regionen van Argentinië jij komt, maar waar ik ben geweest en in andere landen in Zuid Amerika zoals Colombia kennen ze toch vooral Ajax en daarna Feyenoord, weinigen die ik PSV hoor zeggen. Zoals eerder gezegd, des te knapper dat PSV het zo goed voor elkaar heeft, zegt veel over het beleid bij Feyenoord.

9 januari 2021 om 02:53

Alleen boven de 50 kent men Feyenoord

Ik weet het, ben 57

8 januari 2021 om 16:53

Ik denk dat het percentage van de Ajax supporters dat succes supporters zeker groter is maar dat komt ook omdat Ajax ook gewoon meer supporters heeft. Ik denk dat het echt onmogelijk is om te zeggen wie meer "echte" supporters heeft. Vooral aangezien het moeilijk te bepalen is wat nou een echte supporter is.

8 januari 2021 om 16:57

De mensen die nooit voetbal kijken en er 0 verstand van hebben, maar als ajax halve finale CL staat zijn het ineens fans van ajax. Dat heeft die club echt heel erg.

8 januari 2021 om 17:11

Klopt, en dat zou Feyenoord ook hebben als de rollen omgedraaid zouden zijn.

8 januari 2021 om 17:15

Mee eens maar wel in veel mindere mate

8 januari 2021 om 17:53

Net zoals vitesse-feyenoord in hun kampioensjaar.
En het jaar erna 'gewoon' alleen het uitvak vol

8 januari 2021 om 18:01

@unam pumas, ach ja. Het is een mening, want bewijzen kun je het niet. Ajax heeft 10x meer Instagram volgers, 5x meer Facebook volgers en 3x meer Twitter volgers. Dus je zegt dat 80-90% van Ajax supporters successupporters zijn? Lol.

8 januari 2021 om 18:06

Heel veel wel ja. Was laatst ook onderzoek van op twitter ja.

8 januari 2021 om 18:20

Heb je een link naar dat onderzoek?

8 januari 2021 om 19:05

@nmekenkamp dat komt denk ik ook doordat Ajax zeer actief is op de sociale media, ik heb het idee dat PSV en Feyenoord er de waarde niet van door hebben.

9 januari 2021 om 00:59

@Kyle66 https://www.soccernews.nl/news/714565/onderzoek-ajax-heeft-de-allermeeste-nepfans

8 januari 2021 om 16:55

Gloryhunters? Waarom zou ik als Rotterdammer....ik zag Vanenburg en Rijkaard en ik was verkocht voor het eerst als 8 jarig jongen was ik al fan van Ajax. Toen wist ik nog lang niet hoe groot Ajax toen al was en hoe belangrijk Ajax werd in 10 jaar later.

Ik ben wel altijd al jaloers geweest op Romario en Ronaldo die bij PSV door de jaren heen hebben gevoetbald. Dat kan ik van een club als Feyenoord niet zeggen.

Als ik van Excelsior zou zijn, zou ik zoiets ook niet zeggen. Heeft echt niets met club liefde te maken, maar meer met realisme.

8 januari 2021 om 17:00

Maar kan Ajax daar iets aan doen?

8 januari 2021 om 17:20

Hoe kun je nou zeggen dat Ajax meer successupporters of gloryhunters heeft? Gebaseerd waarop?

8 januari 2021 om 17:30

Is nogal een populair uitspraak in Rotterdam omdat ze daar minder vaak titels winnen dus vinden ze hun supporters meer echte supporters omdat zij er altijd zitten. Ik zou niet weten als Ajax zo zou zijn als Feyenoord of er dezelfde hoeveelheid supporters zou zitten. Misschien komen we er ooit nog achter

8 januari 2021 om 17:52

In 16/17, toen Feyenoord de titel won, heb ik zelf meegemaakt hoeveel glory hunters opeens opstonden. Mensen die helemaal niks met voetbal hadden waren zogenaamd opeens groot fan van Feyenoord.

8 januari 2021 om 19:08

Ik denk vooral mensen met een clubvoorkeur die geen die hard Feyenoord fan zijn, maar dit eindelijke succesje graag weer mee wilde pakken. Wanneer de prestaties goed zijn en het voetbal leuk, dan is het toch logisch dat meer supporters zich laten horen. Chapeau ook voor de mensen die tijdens slechte tijden op de tribune zitten, maar daar hoef je mij bijvoorbeeld niet voor wakker te maken.

8 januari 2021 om 17:53

Ook tijdens de 4 jaar droogte qua prijzen, en nog erger tijdens de droogte van 7 jaar geen kampioenschap bleven mensen Ajacieden gloryhunters noemen. Zelfs als Ajax 20 jaar niks wint worden we nog zo genoemd.

Dickie verliest niet alleen zijn haren kennelijk. Ook zijn verstand...

8 januari 2021 om 17:06

Nog zo een uitspraak en hij is kaal

Wat een goedkope teksten van Dick om je bij het legioen in te likken. Heeft ie dat nog nodig? Nu wil ik zeker niet beweren dat Feyenoord wereldwijd geen enkele betekenis heeft en dat niemand weet wie ze zijn en wat ze bereikt hebben. Echter is een Ajax qua reputatie wereldwijd toch nog wel een slag of wat bekender. Alleen al vanwege die recente prestaties met de EL-finale en de halve finale CL. Dat blijft gewoon makkelijker hangen. Los van de 3 EC1 achter elkaar en Cruijff die als voetballer wereldwijd meer aanzien genoot dan Willem van Hanegem.

8 januari 2021 om 16:53

Hij zegt niet heel veel verkeerd in zijn stuk op die ene zin na. Dat Feyenoord groter in Europa is voor de rest legt hij veel pijnlijke plekken neer waar het aan schort.
En er is zeker een grote slag te slaan maar ja dan moet je wel de juiste mensen hebben.

8 januari 2021 om 16:56

Feyenoord groter in Europa? Nee dat klopt echt niet. Ajax is ook in Europa een veel grotere club dan Feyenoord qua aanzien. Dat moeten zelfs Feyenoord supporters toch wel kunnen toegeven.

9 januari 2021 om 03:00

Feyenoord historie is nog ver voor internet..

Niemand in het buitenland herrinert zich Feyenoord nog, tenminste niet onder de 50.

Dick, je worft nu echt oud hoor!

Lol dit is verre van waar. Niet qua historie, niet qua huidige prestaties. Enige die enigzins vergelijkbaar is op internationaal vlak is PSV vanwege de legendes die daar hebben gespeeld (robben, Romario, Ronaldo, V Nistelrooij, Park of andere minder bekende namen, maar wel goede spelers als Alex, Gomes, Kezman, etc. Ik denk niet dat iemand hun CL-winst van 1988 bewust heeft onthouden. Daarom hou ik die ook buiten beschouwing.

9 januari 2021 om 03:03

Dat was ook de lelijkste CL-winst ooit.

Wat was dat lelijk en onverdiend... Mama mia!

wat een prachtige Trumpiaanse uitspraak van Dick!!
Feyenoord is idd met afstand de grootste club van Rotterdam -Zuid
Ajax ietsje groter in de rest van de wereld .....

Ik vraag mij af welke "alltime XI" elftal nou het beste is en in welke volgorde van de top 3.

Belachelijke uitspraak. Natuurlijk heeft Feyenoord vanwege de historie wel bekendheid in het buitenland maar ik durf rustig te stellen dat zowel Ajax als PSV ook ondertussen "groter zijn" in het buitenland.

Hahahaha, dickie ik mag jou graag maar nu even terug na de normale wereld 😂

Dickie toch, ik durf zelfs te wedden dat de grootste fans hier dat niet zeggen. Bedoel het niet zonder respect hoor,feyenoord is een gigantische club en heel belangrijk voor Nederland, zeker als eerste Nlse ploeg die de Europa Cup won en de laatste Nlse ploeg die een Europese prijs pakte. Toch vraag je jezelf af of Dickie niet er nu mee moet stoppen want volgens mij zit het niet lekker in z'n hoofd. Ajax is al tientallen jaren een stuk groter dan Feyenoord, dat is logisch als grootste club uit de hoofdstad. Dan komt er nog bij dat Ajax in de laatste 5 jaar qua naam echt is gegroeid. Heel veel mensen zullen de finale tegen Man United hebben gekeken en in Amerika waar ik woon is er enorm veel waardering voor Ajax tegenwoordig.
Verder is de rest van z'n speech best denigrerend naar Feyenoord en z'n supporters toe, tis een beetje veel zeiken als je het mij vraagt. Natuurlijk kan Feyenoord geen Haller permiteren, maar Senesi heb je ook knap gehaald en zal je ook minstens 20 mijoen rijker van worden. Je moet creatief zijn.

8 januari 2021 om 16:56

@binny ik vind de titel zwaar verkeerd gekozen.
Buiten de zin waar hij denk ik een beetje naast zit is hij terecht heel kritisch op Feyenoord.
Ik ben blij dat hij deze teksten gewoon op tafel gooit anders veranderd er nooit iets.
Er zitten nog te veel mensen op plekken waar ze niet horen of we hebben op sommige plekken geen capabele mensen.

8 januari 2021 om 17:00

Ik moet dan wat beter leze haha. Hij zit er niet een beetje naast, maar gigantisch naast.

8 januari 2021 om 17:15

Hij heeft in enkele punten wel gelijk, maar die punten krijgen gewoonweg geen aandacht als je iets idioots roept zoals Feyenoord is internationaal groter dan Ajax.

Ajax is wel even een paar maatjes groter dan Feyenoord met alle respect. Ik snap ivm de achterban dat je dit zegt, maar daar klopt niks van natuurlijk. In potentie is Feyenoord de tweede club van NL.

9 januari 2021 om 03:07

In potentie ja, maar die komt er al 30 jaar niet uit..

PSV is gewoon dikke tweede, met afstand

Zelfs PSV is groter,Romario,Ronaldo,van Nistelrooy,cocu,stam om paar te noemen bij Feyenoord kuyt dat zegt genoeg

8 januari 2021 om 17:19

van Hanegem, Moulijn, van Persie, Bronckhorst, Janssen, Kiprich, Gullit, Kindvall, Dudek, Israel, Wolf allemaal stuk voor stuk groter dan Kuyt. erg flauw dat je dan alleen die naam noemt.

8 januari 2021 om 18:33

Gullit is meer bekend van PSV dan van dat jaartje Feyenoord. Van Persie heeft nauwelijks bij Feyenoord gespeeld, hij brak door bij Arsenal. Jozef Kiprich en John de Wolf zegt meer dan genoeg lijkt me.

8 januari 2021 om 20:16

Odesza vergeet Gibbs, Aerts, Leonard en Banadalovski niet

8 januari 2021 om 21:51

Gullit speelde 3 seizoenen voor Feyenoord dus ''een jaartje'' slaat nergens op. van Persie speelde 98 wedstrijden (5 seizoenen, 3 aan het begin 2 aan het einde) voor Feyenoord. alleen bij arsenal speelde hij meer. en nee kiprich en de wolf zegt niet meer dan genoeg, wat probeer je nou te doen man.

Zelfs PSV is groter,Romario,Ronaldo,van Nistelrooy,cocu,stam om paar te noemen bij Feyenoord kuyt dat zegt genoeg

8 januari 2021 om 17:13

Nehh, het Psv van nu is groter dan Feyenoord. Maar het Feyenoord van vroeger is veel groter dan Psv. Ook meer prijzen.

9 januari 2021 om 03:09

Welke prijzen?

Ik waag dat te betwijfelen

Hij bedoelt AZ hij vergiste zich 😂😂😂

8 januari 2021 om 17:30

Az ja, na 1 goed jaar. Psv is met een hele grote afstand op de nummer 3 de nummer 2 van nederland. Nummer 3 is feyenoord, dan komt Az een keertje.

Toch knap en grappig hoe Dick Advocaat er steeds weer in slaagt de lachers op zijn hand te krijgen. Goed gedaan Dick en alle respect !

Ik zou werkelijk niks kunnen noemen waarin Feyenoord groter is dan Ajax. Heb erover nagedacht hoor, maar prijzen? Nee. Supporters? Nee. Historie? Nee. Stadion? Nee. Financiële middelen? Nee. International aanzicht? Nee. Werkelijk helemaal niets haha. Maar dankjewel Dick, je hebt me weer laten lachen.

8 januari 2021 om 17:13

niet zo op je teentjes getrapt worden hoor rutger, niemand is het er verder mee eens

8 januari 2021 om 17:16

Ben ik niet hoor, zeker niet. Vind het juist mooi dat een grote naam als Advocaat zoiets doms kan roepen

8 januari 2021 om 17:21

ja ik zat de persconferentie live te kijken en toen hij hier mee kwam was ik en verbaast en wist ik dat dit op social media opgeblazen ging worden haha. ach tis maar waar mensen zich druk om maken

8 januari 2021 om 18:34

@ruttgerr, volgens mij heb je de ingetogen knipoog van Dick Advocaat gemist. Ik ben het met het merendeel van je loftuitingen eens. Op een enkel punt absoluut niet. Ik vind de huidige, enigszins gedateerde, Kuip vele malen mooier en aantrekkelijker als voetbaltempel dan de beduidend nieuwere Johan Cruyff Arena. En dat zeg ik als aanhanger van Sparta.

8 januari 2021 om 21:09

Ik had het letterlijk over groter zijn dan. De Arena is letterlijk groter dan de Kuip haha. Maar nee, ik vind dat De Kuip zeker een voetbaltempel is geweest maar dat het geschiedenis is. Ik kom er helaas regelmatig en dit zeg ik niet uit liefde voor Ajax oud, maar ik vind de Kuip een roestbak. De glorie is verdwenen. De nieuwe Kuip, als die er komt, kan wellicht over de Arena heen, is het niet zo dat de Arena constant aan het vernieuwen is. En idd, heb de knipoog gemist haha

Capello: 'The only thing I know about Feyenoord is that they are from the country of Ajax'. En zo is het.

8 januari 2021 om 17:09

Zegt meer over Capello dan over Feyenoord.

8 januari 2021 om 18:26

Van zulke uitspraken worden alle Ajacieden weer heel blij he. Onnodig denigrerend naar Feyenoord. Ik zou een poster van hem boven je bed hangen

8 januari 2021 om 18:47

Had je anders verwacht van een deel van de Ajax aanhang? Los van het feit dat ik mij bijna niet kan voorstellen dat Dick dit echt meent, kunnen sommige niet echt ergens bovenstaan. Het moet van de daken worden geschreeuwd dat Ajax groter is. Zelfs in een topic waar er geen enkele Feyenoorder de woorden van Dick onderschrijft ( ik ook niet natuurlijk) moet het worden vermeld. Verder moet Feyenoord gewoon lekker doorgaan. Heb het idee dat er eindelijk een plan ligt. Nu nog vermogen opbouwen!

8 januari 2021 om 21:09

Superblij

Even los van de discussie welke club groter is. Iets wat ik totaal niet interessant vind. Het shockeerd mij wel dat feyenoord dus blijkbaar amper een scoutingsapparaat heeft? En dat voor zo'n grote club? Bizar toch?! Is dat tijdelijk vanwege de financiën?

8 januari 2021 om 17:13

dat lijkt me sterk. als je een Clasie 1 miljoen kan betalen voor een seizoen op huurbasis, een Narsingh 1,5 miljoen aan tekengeld kan geven en geloof ik ook nog voor 2 ton aan salaris en zo kan ik nog wel even doorgaan, dan moet je toch ook wel een paar goede scouts kunnen betalen. zo niet dan zou ik mij prioriteiten anders gaan stellen en eerst eens wat goede scouts gaan halen ipv dit soort middelmatige meuk aan te trekken

Mag Dikkie😁 wel hoor maar ,Wat moet die man dan zeg dat fijnenoord op plek drie staat wat fam en Grote nee toch dat doe je niet als trainer van de Club...😁😄😉 ....AJAX staat echt wel op een in Nederland en het buitenland..........straat lengte voor...⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️⚽️

Ik denk dat er overal op de wereld wel Feyenoord hooligans in de bak zitten. Daar zijn ze idd bekender door dan PSV en Ajax. Ik denk dat Dickie dat bedoeld.

Als ras Feyenoorder durf ik best toe te geven dat Ajax op vrijwel alle punten gewoon een grotere club is. Ik ben gewoon erg blij en trots op mn cluppie, al die vergelijkingen hoeven van mij niet zo. na 1970 is Ajax ons en daarbij eigenlijk elke club in nederland voorbij gegaan en dat is ook in 2021 gewoon nog het geval. we hebben een mooier stadion (heel objectief natuurlijk...) en een betere grasmat, maar qua naam, fans, prijzen en geschiedenis is Ajax groter en das opzich geen schande.

8 januari 2021 om 17:15

Wat maakt het ook uit welke club groter is of vaker iets gewonnen heeft. Als het goed is kies je club niet uit op basis van grote of het aantal kampioenschappen. Tuurlijk heb je mensen die dat wel doen, maar dat zijn meerendeel successupporters.

8 januari 2021 om 17:35

Precies. je kiest een club uit (of het gaat vanzelf door invloed omgeving) en dat is dan voor jouw de mooiste club ter wereld en niemand die daar wat van kan zeggen toch?

Toch leuk de reacties hier.

Kan iemand mij uitleggen hoe je objectief meet dat de ene club groter is dan de andere?

8 januari 2021 om 17:18

Maakt ik dit geval niet veel uit eigenlijk

8 januari 2021 om 17:19

Clubleden, wachtenden voor een seizoenkaart, verkopen in de fanshop, internationale samenwerkingen. Verkopen in de fanshop is moeilijk te achterhalen, maar Ajax heeft een veel grotere wachtlijst als het gaat om seizoenkaarten dan Feyenoord. De grootste clubs volgens officieel geregistreerde leden (clubpassen e.d.) zijn Benfica, Man United en Real Madrid.

9 januari 2021 om 03:13

Aantal fans in Nederland

Aantal seizoenskaarthouders

Shirtverkoop

Fans in buitenland

Ja en NAC is wereldwijd weer groter dan Feyenoord, dickie je begint nu echt grote onzin te praten, wordt nu echt tijd voor je pensioen ouwe dibbes

Hihi Advocaat wordt met de jaren steeds grappiger. Maakt niet uit, teksten zijn makkelijk, nu nog een paar CL’s winnen, wereldbekers, kampioenschappen. O ja, paar talenten als Cruijff, Neeskens, van Basten, Rijkaard, Bergkamp, Seedorf en tientallen meer.. ach, als je ze geen prijzen, goed voetbal of maar enig vermaak kunt bieden kun je maar beter paar teksten geven. Lekker hoor

Hahahahaha wat een grap is die Dickie toch. In wat is Feyenoord groter dan? Ajax meer supporters ( ja ook veel neppe ) Ajax meer prijzen... meer geld, groter stadion... jemig man ik kan nog wel even doorgaan.

Ik denk dat jij maar met pensioen moet gaan als je dat echt denkt.

8 januari 2021 om 17:50

Ach ben jij op je pik getrapt? Het is zijn mening en dat moeten we respecteren. Ajax is natuurlijk wereldwijd bekender en groter dan Feyenoord. Maar Feyenoord blijft de 1e en laatste club in Nederland die Europees een prijs heeft gepakt. Ajax supporters denken dat ze groter zijn dan de werkelijkheid want in de afgelopen 15 jaar hebben ze 1 overwintering in de CL gehad. De supporters doen alsof dat vaker gebeurd hoe groot ze over die club praten.

8 januari 2021 om 17:58

Nee ik ben niet op m'n pik getrapt. Ik vermaak me echter wel enorm met deze domme uitspraak van ome Dick.

8 januari 2021 om 18:25

Dat je de eerste en de laatste bent die een Europese prijs heeft is geen prijs ofzo he. Ajax heeft vaker een Europese prijs gepakt dat roepen we toch ook niet in elke discussie als het moeilijk word? Het gaat om nu en niet om prijzen van 20/30/40 jaar geleden.

8 januari 2021 om 19:56

Ook een populaire uitspraak als je op zoiets belachelijks reageert: ben je op je pik getrapt!? Nietszeggend en goedkoop. Maar goed, door die uitspraak ben ik vast ook op m’n pik getrapt.

Kudus bedoelt ie hiermee. Daar hebben we ook nog weinig van gezien. Kan alleen maar beter worden de 2e seizoen helft. Kudus Gravenbergh, Klaassen daarachter. Tadic Haller, Neres/Antony. Promes, Labyad, Traore, Bobby, Huntelaar voor als het niet loopt.

"scouting? Volgens mij hebben we helemaal geen scouting", beantwoordt Advocaat zijn eigen vraag. "er werken een paar mensen keihard aan, maar voor een club als Feyenoord is dat veel te weinig."

Dit is eigenlijk een veel interessantere en pijnlijke quote uit de persco

Ik moet vooral zeggen als noorderbuur dat Ajax een enorm goed marketingteam heeft. De sportief enormgoede CL campagne van een paar jaar geleden werd nog extra in de verf gezet door enorm goeie promovideo's die me nog steeds bijblijven. iets wat de dag van vandaag ook enorm belangrijk is voor internationale groei

Wat? Natuurlijk zegt hij dat nu. Ik reis al 20 jaar de hele wererd over (van Azie tot Zuid Amerika) en als het voetbal kenners zijn, kent men normaal gesproken Ajax en soms PSV, Feyenoord kent juist bijna niemand. Wat een BS zeg Advocaat. Ik heb ook overal ter wereld Ajax shirts gezien, maar Feyenoord shirts waren alleen maar Nederlanders en die waren op een hand te tellen. Uit alle cijfers blijkt ook dat Ajax groter is. Wat een onzin.

hij heeft de leeftijd begint Advocaat Seniel te worden of meent hij dit serieus? de meeste voetbal fans waar ook ter wereld kennen Cruijf en misschien Van Basten. veel minder mensen zullen weten wie Van Hanegem of Coen Moulijn zijn/ waren

Dat dit artikel op VZ verschijnt is grappig want waar is de onderbouwing Dick? Dat is nodig maar zonder gekheid, hoe graag ik Dick gelijk zou willen geven is Ajax groter in praktisch alles. Zowel in Nederland als internationaal

Ajax is vele malen groter en internationaal is PSV ook groter. Nationaal heeft Feyenoord wel meer aanzien dan PSV voornamelijk omdat ze uit een grotere stad komen. Waar het op aankomt namelijk voetballen is PSV ook veel groter.

In het buitenland vraagt men als ze horen dat je uit nederland komt naar Amsterdam en naar Ajax. Wereldwijd durf ik te stellen dat er meer mensen zijn die nog nooit van Feyenoord hebben gehoord dan van Ajax.

Dick was een fantastische man, heeft jarenlang in de top van de voetballerij gewerkt. Op zo een manier vaarwel zeggen tegen de voetballerij stoort hem gewoon. Hij heeft bij zijn clubs waar die heeft gewerkt wel veel te besteden gehad, het zit hem een beetje in zijn maag.

Advocaat is nu echt de weg kwijt. Geweldige trainer en mooie carrière, maar praat nu toch onzin. Ajax heeft wereldwijd een grotere naam, meer supporters, meer aanzien, meer prijzen en ga zo maar door.

Dicky begint zijn geloofwaardigheid te verliezen, hoe kan je zo iets zeggen ? Je kan toch niet appel met peren vergelijken. Ajax heeft 🏆🏆🏆🏆⚽️⚽️⚽️⚽️ gewonnen

Zoals Capello ooit zei: feyenoord komt toch uit het land van ajax?

Ja hoor Dickie! Want de winst van de uefa cup in 2000 weet ik veel dreunt in Europa nog flink na!

Leuk dick, even de fans pleasen, maar wereldwijd is Ajax een veel grotere naam dan Feyenoord. Dat zal iedereen die objectief is beamen.

Ooh Dick toch. Proberen om weer een wit voetje te halen bij de supporters. Wat een totale onzin. Ga naar de verste uithoeken van de wereld. Als iemand vraagt waar je vandaan komt en je zegt Nederland...dan is het eerste antwoord ahhh Ajax!!!
Dit is met name door de jaren 70 en Cruijf zo gekomen. Wat de reden er ook voor is het is een feit dat Ajax vele malen groter in naamsbekendheid is.

Haha, Dickie, mooie kerel, was even pissed op de leiding en zei wat nare dingen, moet nu weer even terug in het hart van de fans. Bij mensen ouder dan 50 is Feyenoord waarschijnlijk tweede in wereldwijde bekendheid, maar bij jonger dan, is due tweede plek toch echt voor Psv. Wereldwijd is er een club die er met kop en schouders bovenuit steekt in NL, qua historie, qua spelers afgeleverd in Europa, en natuurlijk JC. In Nederland scharen we van Hanegem dicht achter Johan maar internationaal kent bijna niemand Wullem. Dickie is waarschijnlijk wel Nederlands bekendste nog actieve coach!

8 januari 2021 om 21:16

Maar alleen dankzij Jopie Cruijff. Als Cruijff er niet geweest was, was Feyenoord de grootste geweest. Zonder Cruijff was Ajax niet 3x achter elkaar de beste van Europa geweest. Ajax heeft hun beroemdheid allemaal aan Cruijff te danken. En Feyenoord heeft nooit werkvoetbal gespeeld. Dat is een verzinsel van Ajaxieden. Geschiedvervalsing. En Van Hanegem heeft gezegd dat Ernst Happel idd. de bedenker van het totaalvoetbal is, omdat hij dat zelf ervaren heeft. Oud-spelers van Ajax uit de jaren 70 van het succesteam moesten altijd lachen dat werd gezegd dat Michels de bedenker van het totaalvoetbal was. De spelers bepaalden zelf het succes en de tactiek. Niet Michels. Van Happel geloof ik het meteen. Die heeft gewoon het totaalvoetbal bedacht. En was qua tactiek ook verreweg beter dan Michels. En jullie mogen van geluk spreken dat Johan Cruijff niet naar Feyenoord kwam, toen er sprake van was. Dat hebben jullie te danken aan Cor Koster, zijn zaakwaarnemer van toen.

9 januari 2021 om 17:49

Tsja, een heleboel aannames, je kan gelijk hebben en ook niet, we waren er waarschijnlijk allebei niet bij. De geschiedenis is niet meer te veranderen, we moeten het er maar mee doen. Overigens kwam ras Amsterdammer JC jullie nog wel even aan jullie laatste dubbel helpen in 1984 En nu moeten jullie eerst PSV maar eens inhalen qua kampioenschappen want die hebben jullie al lang ingehaald.

Dickie wil zich zo indekken. Kijk mij eens ik heb niks en maak het beste er van. Ja Dickie jij doet het prima naar omstandigheden.

Ik denk het niet... Maar goed, leuk voor de bühne en misschien voor een paar die-hard supporters die dit graag horen, maar denk niet dat er heel veel mensen zijn die dit al te serieus zullen nemen.

Dick heeft weer gedronken denk ik. Waar ter wereld ik ook kom, alle voetballiefhebbers die ik ontmoet hebben het altijd over Ajax. Zowel qua oud-spelers, typerend spel als prijzen zijn ze de meerdere. Ik snap dat Dick iets moet zeggen hoor, maar dit...

Dit mag niet eens gezegt worden

"Feyenoord" komen die niet uit het land van AJAX?

En wat zijn er dan veel ajacieden hier tegen het zere been getrapt, zonde !

Ik kom zelf uit Rotterdam maar ik heb een oudoom in Turkije die nog een shirt van Ajax uit de jaren 70 heeft. En nee dat is niet afkomstig van ons.

Ik denk wereldwijd heeft Ajax wel grotere naam hoor.

Het is een feit. Feyenoord heeft wereldwijd de meeste supporters. Qua geld is ajax groter maar qua supporters is Feyenoord gewoon nr1. Dat kan je leuk vinden of niet, advocaat noemt het zoals het is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren