Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax haalt met Haller ‘complete spits’: ‘Er is alleen wel één ding’

Laatste update:

Ajax lijkt op korte termijn Sébastien Haller te presenteren als nieuwe spits. De aanvaller komt over van West Ham United, zo melden diverse media. Édouard Duplan speelde bij FC Utrecht samen met de Ivoriaans international. De 37-jarige oud-buitenspeler is lovend over Haller en verwacht dat Erik ten Hag het beste uit hem kan halen bij Ajax.

Haller kwam op jonge leeftijd terecht bij FC Utrecht en verdiende een transfer naar Eintracht Frankfurt. Ook in Duitsland maakte hij een goede indruk, met een transfer van vijftig miljoen euro naar West Ham United als gevolg. De grote stappen die Haller maakte in zijn carrière heeft hij volgens Duplan aan zichzelf te danken, daar hij probeerde om het beste uit zichzelf te halen. “Hij had een lidmaatschap bij de fitness naast het stadion. Daar ging hij altijd heen”, laat Duplan weten in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Als er iets is wat mensen denk ik niet van hem weten, is het dat hij echt keihard werkt. Hij komt wellicht nonchalant over, maar geen speler bij Utrecht werkte zo hard als Sébastien. Daarin verbaasde hij mij ook.”

Duplan vindt Haller ‘een complete spits’. “Hij is sterk, werkt keihard, heeft finesse in zijn spel en kan heel klinisch afronden”, stelt de oud-speler van onder meer ADO Den Haag. Volgens Duplan heeft Haller alles mee om te slagen bij Ajax. “Er is alleen wel één ding: hij is 26. Hij zit niet meer in de opleiding. Dat wil zeggen dat hij niet echt meer te vormen is. Dat hoeft ook niet als je de kwaliteiten die hij heeft optimaal gebruikt. Ten Hag kent ze. Daarmee wil ik zeggen: als Ajax de perfecte spits zoekt, moet het ook naar hem toe groeien en het elftal een beetje op hem afstemmen. Dat zal Ten Hag beseffen. Als dat gebeurt, voorzie ik helemaal een match.”

De Telegraaf meldde eerder vandaag dat Haller Ajax ongeveer twintig miljoen euro gaat kosten. De transfersom zal worden uitgesmeerd over een periode van vier of vijf jaar. The Athletic schrijft echter over een bedrag van 22,5 miljoen euro, terwijl transferexpert Fabrizio Romano op Twitter een bedrag van 25 miljoen euro noemt, inclusief bonussen. Ajax-watcher Mike Verweij heeft reeds bevestigd dat Haller in het vliegtuig zit op weg naar Amsterdam. Naar verwachting wordt de transfer op korte termijn afgerond en mogelijk kan de spits zondag debuteren in de wedstrijd tegen PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

20/25 miljoen voor een middelmatige spits betalen terwijl je 3 spitsen + Tadic hebt. Ongekend wanbeleid. We kunnen op de tribunes straks Uuuuuuu gaan roepen

Ze hadden beter kunnen investeren in de verdediging of een creatieve middenvelder of buitenspeler aangezien Neres om de 3 wedstrijden geblesseerd is Promes het ook niet is

7 januari 2021 om 14:26

Waarom zo negatief? Ajax heeft het geld zelf vervorven, ze zijn nergens van afhankelijk en kunnen dus lekker investeren. Dit is hun goed recht en ze hadden een spits nodig.

7 januari 2021 om 15:12

Hij scoort zelden. Is nogal een probleem voor een spits! En zijn periode bij Utrecht in 99 wedstrijden 50 goals waarvan 21 penalties

7 januari 2021 om 15:20

Heb jij gezien hoe het bij Frankfurt ging?

7 januari 2021 om 15:51

Hij kan zeker wel goed voetballen. Maar de vraag is altijd of hij dat nog steeds kan opbrengen. Daar komt van alles bij kijken. Als je kijkt naar Frankfurt was die geweldig bezig, maar bij Utrecht vond ik 'm redelijk, maar ook niet direct dat ik dacht, zo, die moet Ajax meteen halen! Meer zo van, misschien kan die nog een stap gaan zetten bij Ajax. Nu heeft hij dat in Duitsland wel kunnen doen, dat zegt wel wat. Maar in de PL dan weer niet. Een gekke aankoop vind ik 't niet, maar risicovol met zo'n bedrag natuurlijk wel. Wanbeleid wil ik het sowieso niet noemen. Ik vond als sinds vorig jaar dat ze een goede spits hadden moeten halen. Dan hadden ze nu nog in de CL gezeten vermoedelijk aangezien het vooral aan het scoren ontbrak, net die ene goal meer had het verschil gemaakt, en dan had 't zich al terugbetaald. Dus het wanbeleid is vooral dat ze er nu pas mee komen, maar ik zie in geen van de huidige spitsen veel potentie die op korte termijn al gaat uitbetalen. Aan de andere kant, voor 20 miljoen staan nog steeds de topspitsen niet voor de deur. Dus dan moet je een gokje wagen met een Haller die qua spel wel bij Ajax past. Qua goals is het misschien wat minder inderdaad. Toch denk ik dat het voorin beter gaat lopen met Haller erbij, naast meer concurrentie wat ook geen kwaad kan.

7 januari 2021 om 17:46

Dat gaat er dus nu ook nog aan, die financiële positie. We hadden gespreide inkomsten, maar gaan nu naar gespreide betalingen, hogere salarissen (voor Tadic, Blind, Klaassen bv.) waren alleen verantwoord met een jaarlijkse inkomsten bron aan transfers.

RvC moet dit dan ook afkeuren. We hebben al 4 spitsen en 1tje verhuurd die de een naar de ander erin knalt bij Twente.

7 januari 2021 om 14:29

Je kunt er niet meer naast zitten.Deze jongen is echt the missing link bij ajax. Mentaal gezien heeft hij ook een enorme bewijsdrang. Plus gaat hij werken onder een coach die het beste uit hem heeft gehaald bij Utrecht.Tenslotte 20M verdeeld over 5 jaar is gewoon top.

7 januari 2021 om 15:00

De missing link moet je volgens mij wel echt in de verdediging zoeken..Ajax scoort nogal gemakkelijk , hebben zwaar behoefte aan een stabiele verdediging en kopen voor een recordbedrag een 26 jarige spits die zichzelf heeft bewezen bij een middenmoter in Duitsland en niet bij een middenmoter in Engeland.
Ik zie ook wel dat hij met zn speltype iets kan toevoegen..maar als je Tadic in de spits zet met neres en Anthony op de flanken en kudus erachter schiet je er 100 in.
Lijkt mij dat ze beter voor dat geld een goede verdediger hadden kunnen halen

7 januari 2021 om 15:11

Precies dit!

7 januari 2021 om 15:12

Ja maar als er 1 van die 3 geblesseerd raakt, dan maak je er 40. Omdat je dan met spelers als labyad en promes te maken krijgt....

7 januari 2021 om 15:13

Dus wat ik zeg, een buitenspeler of creatieve middenvelder erbij had beter geweest

7 januari 2021 om 17:50

Ja die bewijstdrang, dat ken ik nog wel Hyun Suk, Eyong Enoh (respect), Heiko Westermann (halb mensch, halb tier, der Hw4) en onze kale vriend en modepopje Sean Klaiber die aan de rechterkant strooit met voetballend onvermogen.

Bewijsdrang alleen kom je er niet mee bij Ajax, hard werken is een minimale voorwaarde, maar het is ook belangrijk dat je iets extra's kunt en dat zie ik gewoon niet in Haller. Het is een leuke spits die er ongetwijfeld 15 in kan ploffen maar gaat totaal het verschil in Europa niet maken.

En nog erger, talent die wel extra's en een veel hogere restwaarde hebben staat hij in de weg en verjaagd hij.

7 januari 2021 om 14:30

Dacht je dat ook toen ze Tadic of Blind haalden?

7 januari 2021 om 14:30

Middelmatig? Hoe dan? Je zegt ook 3 spitsen maar geen van die 3 spitsten kan werkelijk het niveau van CL / EL aan hebben we gezien, ze zijn (voor nu) gewoon nog te licht bevonden of in het geval van Huntelaar, heeft z'n beste tijd gehad. Oke, Haller is in Engeland niet geslaagd maar speelde bij Frankfurt wel gewoon ijzersterk. Ik zag Ajacieden wie dolgraag Weghorst wouden hebben, maar als ik eerlijk ben denk ik dat Haller veel beter bij Ajax past. Denk echt wel dat deze man er wekelijks 1-2 inschiet in de Eredivisie en ook voor in de EL / CL is het gewoon een prima spits. Snap je kritiek dus helemaal niet.

7 januari 2021 om 14:32

3 spitsen waarvan er 1 niet heel veel schijnt te kunnen, dan alleen doelpuntjes maken tegen Vvv. Waarvan de ander zijn pensioen heeft aangekondigd. Er waarvan de derde 18 jaar is en daarbij ook blessuregevoelig is. Prima aankoop, middelmatig wat hilarisch. Gewoon een gelouterde spits die zich zelf heeft bewezen in Nederland en Duitsland. Ik vermoed dat dit bericht meer uit angst is geschreven.

7 januari 2021 om 14:32

Wie zegt dat Ajax al klaar is op de transfermarkt? De spitsen die Ajax nu heeft zijn niet goed genoeg. Traore kan tot nu toe nog niet het verschil maken. Brobbey moet ook nog veel stappen maken. Huntelaar is geen speler meer die je elke wedstrijd in de basis kan zetten. Zeker niet in Europa. Dus dan is Haller een goede optie. Tegen PSV zou je Tadic op links zetten, Haller in het midden en Antony op rechts. Prima toch?

7 januari 2021 om 14:38

Nog "even" Eriksen oppikken bij Inter En nee, dat is niet mijn realistische ik maar de hopende ik

7 januari 2021 om 14:56

En waarom hoop je dat? Wie wil je dan op de bank zetten dan? Wie wil je dan aan de kant schoppen om eriksen te laten spelen? Dat zou ik juist wanbeleid vinden.

7 januari 2021 om 15:23

Klaassen brengt ik met alle liefde naar de bank en ga ik er zelf naast zittten als Eriksen daarvoor dan komt.

7 januari 2021 om 14:36

Ligt er aan wat je middelmatig noemt. Voor EL zal hij goed genoeg zijn en voor de Eredivisie ook.
Dan kun je nog spreken van middelmatigheid, als je vindt dat CL-niveau is wat Ajax moet nastreven. Ik denk dat het een prima aankoop is, waardoor Ajax eindelijk weer een echte spits heeft.

7 januari 2021 om 14:55

Wanbeleid? Het is juist wanbeleid als je moet leunen op 2 jeugdige spitsen die het niveau nog niet hebben plus een bejaarde huntelaar. Ik proef iets van jaloezie??

7 januari 2021 om 15:08

Het is wellicht geen wanbeleid (al kan je dat ook wel beargumenteren omdat ze dan al een half jaar zonder goede spits lopen, dus wanbeleid in de zomer), maar goed beleid kan je het ook niet noemen. Er staan achterin twee spelers die elkaar niet aanvullen, snelheid missen, en verdedigend regelmatig steekjes laten vallen, terwijl je in de spits genoeg opties hebt (tadic bijvoorbeeld, en tegen de kleintjes in de eredivisie kunnen traore, huntelaar en brobbey ook echt wel). Doelpunten maken is absoluut niet het probleem bij ajax, het tegenhouden van doelpunten wel. Voor 20-25 mil (linksom of rechtsom, welke constrcutie je ook bedenkt), kan je een heel goede verdediger halen. Ik vind dit om eerlijk te zijn disproportioneel veel investeren in één positie terwijl andere posities misschien wel meer aandacht nodig hebben.

7 januari 2021 om 15:14

Spijker op zijn kop

7 januari 2021 om 15:15

Er wordt al maanden aangehaald dat Ajax een spits moet halen. Nu is het zo ver en dan dit. Eens met je dat het achterin niet altijd even stabiel is, maar ik blijf vertrouwen houden in deze verdediging. Traore komt echt mijlenver te kort bij Ajax en Huntelaar zit in zijn laatste termijn. Met het oog daarop op zowel nu en de lange termijn. Zie ik niet in waarom het niet logisch zou zijn om in deze gelouterde spits te investeren. Wat hij als voordeel meeneemt is ook nog eens de ervaring van het spelen in de Eredivisie. En daarbij kan de onervaren Brobbey ook van deze spits veel leren.

7 januari 2021 om 15:21

Ik snap je punt en ga er ook ver in mee. Het gaat echter ook om lange termijn. In jong Ajax zitten een aantal spelers welke al bijna klaar zijn voor Ajax 1. Ik heb het dan over Rensch (17 jaar) en Timber (19). In de 018 heb je verdedigend ook grote talenten als Aertsen (17), Dirksen(16) en Hillen (17).
Van deze jongens staat er volgend seizoen zeker 1 in de basis van Ajax 1.

7 januari 2021 om 17:22

@Rubentje13: wie zegt dat er niet naar een RCV gekeken wordt dan? Dat staat hier toch compleet los van..?

7 januari 2021 om 16:08

Die 3 spitsen zijn (voorlopig) nog niet goed genoeg, en Tadic is geen spits. Als Ajax begin dit seizoen al een fatsoenlijke spits had gehaald, hadden ze ongetwijfeld overwinterd in de Champions League.

7 januari 2021 om 17:44

Helemaal mee eens en Danilo is er ook nog. Wat is het plan met Traore, Danilo en Brobbey?

Volgens mij allemaal spitsen die de potentie hebben voor een absoluut topbedrag verkocht te worden als ze kansen krijgen, die ze dus niet krijgen, omdat Haller komt.

Zoveel betere opties, haal een Matheus van Gremio als VM of Eriksen en een CV met snelheid en kracht ala Sanchez.

Voorin Lang op zijn blote knieën smeken of hij toch niet terug wilt komen.

Ajax weet dat hij NU nodig is om mee te kunnen doen voor het kampioenschap.
Je kan hem nog altijd weer verkopen mocht Brobbey zich heel goed ontwikkelen. Je hebt nou eenmaal 2 tot 2 centrumspitsen nodig. Wordt Ajax kampioen dan heeft hij zijn transfersom zo terug verdient
Zondag wordt de competitie niet beslist, ook niet in januari, maar als je geen scorende spits hebt is het wel heel lastig.

7 januari 2021 om 14:45

Klinkt als een paniekaankoop. Overmars acht de selectie niet sterk genoeg om kampioen te worden zonder Haller. Anders zou het een totaal nutteloze aankoop zijn.

7 januari 2021 om 14:49

Deze maand maakt of breekt je seizoen en alle drie je spitsen zijn niet fit. Ja als je het geld hebt kan je het beter gebruiken dan. En laten we er dan net zoveel plezier van hebben als onze laatste echte paniekaankoop Ziyech, dan ben ik heel tevree

7 januari 2021 om 15:02

Als je twee spitsen hebt en een jonkie uit de jeugd kan je natuurlijk niet sdoen en alles op zijn beloop laten, je kan ook besluiten daadkrachtig op te treden en niet wachten op het moment dat je zegt: hadden we maar. Overmars treedt op. Daarvoor is er ook een tweede transferperiode in het leven geroepen toch geblesseerde spitsen

7 januari 2021 om 15:03

Ziyech was ook een "paniek" aankoop en zie wat daar van geworden is.
Dit kan Ajax net helpen om de rest van eredivisie (ruim) voor te blijven en dit jaar weer eens Europees wat te doen als het mee zit.

7 januari 2021 om 15:27

Juist een logische aankoop, je hebt 3 spitsen die allemaal geblesseerd zijn inclusief je flankspeler. Dan moet er dus iets aangetrokken worden wat er direct staat met ervaring. In dit geval is dat Haller in de ogen van de leiding. Je kan moeilijk zonder spitsen de belangrijkste weken in gaan voor de strijd om het kampioenschap.

7 januari 2021 om 16:01

Een paniekaankoop doe je op de laatste dag. Haller is op een zijspoor beland omdat de trainer met 1 spits wil spelen. Dan is dit gewoon slim. Deed het bij Frankfurt meer dan prima. Bere sterk, vrij atletisch. Ajax heeft een ervaren spits nodig, omdat Huntelaar gaat stoppen. Win win

Ajax haalt met Haller ‘complete spits’: ‘Er is alleen wel één ding’

Ik denk daar komt het: hij scoort nauwelijks.

Ik zie sommige mensen al bij voorbaat blij reageren, maar ik wil het allemaal wel even zien. 7 doelpunten uit 27 wedstrijden is ook niet om over naar huis te schrijven. Ik snap dat Westham een andere status in Engeland heeft, dan Ajax in Nederland. Daar staat het team 90 minuten onder druk en hier speel je 90 minuten op de helft van de tegenstander.

Ik hoop dat hij het waarmaakt, maar het is afwachten.

7 januari 2021 om 14:34

Ajax heeft ook andere spelers die kunnen scoren. Als Haller af en toe z'n goaltje meepikt dan is dat prima. We hebben geen speler nodig die er dertig in een seizoen maakt. Tadic, Antony, en Klaassen helpen altijd wel mee.

7 januari 2021 om 14:37

Dan is je verwachtingspatroon voor minimaal EUR 20 mln wel erg laag. Had liever een creatieve middenvelder of een centrale verdediger gezien eerlijk gezegd.

7 januari 2021 om 14:45

Mee eens dat er genoeg andere mensen kunnen (en moeten) scoren bij Ajax, dat is een voordeel van hoe Ajax de aanvalslinie invult. Maar als je een nummer 9 haalt voor 20 miljoen dan mag je er toch wel vanuit gaan dat hij minstens bij 25 a 30 goals direct betrokken is op jaarbasis. Daar zal men bij Haller ook vanuit gaan en ik denk dat ie dat ook moet kunnen halen met zijn kwaliteiten

7 januari 2021 om 15:00

Prima statistieken voor iemand die tussen bank en basis hangt en af en toe paar minuten maakt. Iedereen die voetbalt of gevoetbald heeft weet dat die rol het vervelendste is. Maakt de eredivisie gewoon kapot, u leest het hier.

7 januari 2021 om 14:41

Hij scoorde best goed in de Bundesliga en gaf daar ook veel assists. Rechtstreeks betrokken bij 24 doelpunten in 29 wedstrijden is echt wel hoopgevend. Ik zag hier vandaag ook iemand zeggen dat hij in de 18 maanden dat hij bij West Ham speelde de topschutter van West Ham was.

7 januari 2021 om 14:52

Klopt, in anderhalf jaar bij West Ham goed voor 14 goals en 3 assists en daarmee topscorer van de club in die periode (overigens maakte Antonia er 13 en die is dit seizoen een aardige tijd geblesseerd geweest dus dat zegt ook niet alles). Maar goed, Haller scoorde niet bijster veel, maar het gaat dan ook niet bepaald van een leien dakje bij WHU de laatste anderhalf jaar..

7 januari 2021 om 15:15

En West Ham is een waar spitsenkerkhof. Zarate is gevallen, Chicharito zelfde verhaal en zo zijn RT nog een aantal voorbeelden.

7 januari 2021 om 14:43

Ach ja, hij wordt in Londen ook iets anders gebruikt.
Daarnaast...tadic scoorde gemiddeld 0,15 goals per wedstrijd in de Engelse competitie, bij Ajax scoort hij gemiddeld 4,4 zoveel.
Als Haller ook 4x zoveel scoort als bij West Ham komt het wel goed ;-)

7 januari 2021 om 14:46

Ik lees hier 7 goals in 1204 minuten, dat is zeer behoorlijk en dat werpt een ander licht op zijn scorend vermogen. Zijn invalbeuren in blessuretijd van het begin van het seizoen vertekenen de data. Ik maak me ook geen zorgen om die doelpunten, die komen wel in de Eredivisie. Ik maak me meer zorgen over zijn combinatiespel in een druk strafschopgebied. Hoe dan ook, 20 miljoen voor een speler die 50 miljoen gekost heeft is een koopje. Bovendien kan Overmars de gewilde Traore nu laten gaan en mocht dat gebeuren is deze investering praktisch terugverdiend.

7 januari 2021 om 14:57

Klopt, maar 4 van die goals wel in de EFL Cup tegen Charlton Athletic (2) en Hull City (2 en 1 assist), beide League One clubs. In de Premier League ligt zijn moyenne dit jaar wel vrij laag met 3 goals in 934 minuten. Het is gewoon een enorme mismatch, de speelwijze van West Ham United en de kwaliteiten van Haller. Compleet tegenovergesteld. Antonia is een veel betere spits voor hun stijl (en derhalve ook eerste keuze in de spits mits fit).

7 januari 2021 om 15:03

7 goals in de zwaarste competitie terwijl je bij West Ham speelt is prima. Dat zouden maar weinig spelers uit de Eredivisie klaar kunnen spelen (ik verwacht eigenlijk alleen Tadic en Malen).

7 januari 2021 om 15:29

7 goals is gewoon matig en mag van alle West Ham fans weg. Dat zijn slechte statistieken en zijn houding is ook niet echt top. Altijd hoofd laten hangen enzo. Ik denk dat die wel een aanwinst voor Ajax is. Maar een flop uit de Premier League halen voor 20+ vind ik wel een grote risico. Je had betere keuzes met dat geld. Maar zal wel een vriend van de trainer zijn want daar heeft die al genoeg van bij Ajax.

7 januari 2021 om 15:11

Als je voor 20-25 mil een spits haalt, moet hij er minstens 25 inschieten. Alles daaronder is niet goed genoeg. Enorm veel geld voor een spits die afgelopen 1,5 jaar geen potten heeft weten te breken. Natuurlijk heeft hij het goed gedaan in de eredivisie en in de bundesliga, maar dat is absoluut geen garantie dat hij het bij ajax ook goed gaat doen.

Ik zat net even te denken, was Wolves niet in de markt voor Traoré? Als je die voor 15 miljoen daaraan kan slijten, ziet deze transfer er opeens heel anders uit. Als daar absoluut geen sprake van is, lijkt dit toch wel een beetje een paniekaankoop te zijn (beetje vreemde wel, want paniek lijkt me objectief gezien nog niet nodig).

7 januari 2021 om 14:36

Ik sluit het zeker niet uit dat Traore op de weg naar buiten is. Ik weet niet hoe serieus Wolves zijn, maar het zou best kunnen dat de jonge spits gaat vertrekken.

7 januari 2021 om 15:01

Wat is hier paniek aan dan? Ervaring, past lekker in het voetbal wat ajax wil spelen, kan scoren. Lijkt mij juist gewoon goed gescout en nu goed doorgepakt. Paniekaankopen doe je niet in de eerste week van januari....

7 januari 2021 om 17:22

Nou volg ik Ajax niet zo intensief dat ik heeeeel goed weet wat er op transfergebied speelde de afgelopen maanden, maar na bespreking met wat Ajax-vrienden kwam ik tot die conclusie. Die zeggen vrijwel unaniem dat Ajax-problemen bij het middenveld liggen. Zij zagen zowel tijdens de zomer als gedurende de eerste helft van het seizoen geen enkele reden om een nieuwe spits te halen. Al helemaal niet sinds de uitschakeling in de Champions League. Voor die positie heb je op dit moment met Traoré en Brobbey twee jonge talenten, met KJH een oude rot en met Tadic nog een mogelijkheid rondlopen. Bovendien komt daar volgend seizoen nog de huidige topscoorder van de Eredivisie bij, Danilo. Ten Hag zet ook nog een Labyad daar zo nu en dan neer (dat lijkt uit armoe, maar gezien de overdaad aan mogelijkheden en de wijze waarop Ten Hag over heb spreekt lijkt het er meer op dat Ten Hag echt in zijn kwaliteiten geloofd). Er zijn genoeg opties, er wordt genoeg gescoord, er is toekomst en er is ervaring, dus tot zover geen redenen om een nieuwe spits te halen. Echter lijkt het spel de laatste tijden steeds meer helemaal nergens op, speelt PSV juist steeds beter en moet er eigenlijk CL worden gehaald om te blijven draaien. Dus dan geven ze maar 20 miljoen uit voor een speler die al twee jaar niet heeft overtuigd, die de druk om CL te halen nog groter maakt. Als Traoré weggaat voor 15 miljoen, zoals ik aangaf is het een erg goede investering, financieel gezien. Zo niet; dan halen ze dus een speler die ze eigenlijk niet nodig hebben voor veel geld om onduidelijke redenen terwijl de concurrentie dichterbij sluipt. Hij kan wel wat, maar er staan nu dus 6 spelers die in de spits kunnen spelen bij Ajax 1 onder contract.

Vind iedereen heel negatief. Let nou maar gewoon op die Haller prikt er makkelijk 15 in de tweede seizoenshelft. (als dit niet gebeurd ben ik de grootse ... van NL) Echt een top aankoop voor Ajax! Nu Kudus ook terug is wordt het weer smullen voor de fans. Met zulke sterke spelers in de aanval wordt de middelmatige achterhoede toch een beetje beschermd.

7 januari 2021 om 14:45

15x weet ik niet. Niet vergeten dat er 2x psv, az en feyenoord bij zit.

Maar ik ben zeker niet ontevreden over de aankoop. K moest er wel een nachtje overslapen, gezien het bedrag. Maar ik denk dat het prima uit kan gaan pakken

7 januari 2021 om 15:00

Als jouw nickname een voorbode is voor je voorspelling dan heb ik er een hard hoofd in.Ik ben blij met hem. Zeker er 3 spitsen geblesseerd zijn. Echter vind ik wel dat er te veel voor hem wordt betaald, maarja dat is nou eenmaal de markt waarin we momenteel zitten.

Kleine toekomstvoorspelling: Haller scoort meer dan 10 x in de laatste seizoenshelft, schopt ze naar de kwartfinale en iedereen die nu loopt te janken gaat claimen dat ze het direct al een goede spits vonden.

7 januari 2021 om 17:40

Tja, we kunnen helaas niet oordelen hoe het geweest zou zijn als Brobbey gewoon volle bak kansen kreeg tegen die tijd.

Brobbey zien we of over een paar jaar ergens in de top terug, er gaat dan voor een miljoen of 40-50 naar een andere club, zoals Lang en Botman of terug bij PSV zoals Malen.

En dan nog eens je conclusies trekken.

Denk dat Haller goed bij het spel van Ajax gaat passen, is technisch goed, kan een bal vasthouden en heeft bewezen ook gewoon z'n doelpunten te maken. Daarnaast denk ik dat Overmars Danilo in de zomer gewoon voor minimaal 10 miljoen gaat verkopen, waardoor de helft van deze transfer alweer terug verdiend is. Ik ben wel benieuwd wat er nu met Brenner gaat gebeuren en of die ook nog komt. Misschien verlengt Brobbey zijn contract toch wel niet, dan is de komst van Haller helemaal een goede aankoop

7 januari 2021 om 14:59

Zal mij eigenlijk een zorg zijn of Brobbey bij tekent. Die zie ik totaal geen ajax 1 spits worden. Niet goed genoeg.

7 januari 2021 om 17:38

Waarom ga je Danilo verkopen... Zodat hij in een rijtje kan van spelers die ze te snel verkocht hebben laatste tijd naast Lang en Botman?

Tuurlijk verlengt Brobbey niet meer als Haller komt, weer geen kans.

Mensen moeten niet zo naar de cijfertjes kijken. Kijk vooral naar hoe hij daar moest spelen. Past totaal niet bij de speelstijl van die club. Die hebben totaal niet gekeken naar wat ze in huis haalden blijkbaar. Haller moest daar op een manier spelen waarbij hij totaal niet in zn kracht kwam. Maar de meesten weten dat niet eens en kijken alleen naar cijfertjes.

7 januari 2021 om 15:17

Wie zegt dat Haller wel bij Ajax past? Laten we dan eens even naar de clubs kijken waar hij wel goede cijfers kon overleggen. Utrecht speelt anders dan Ajax (opportunistischer vaak), Frankfurt is een omschakelploeg... (de jaren dat hij daar speelde). Ook niet echt vergelijkbaar met de speelstijl van Ajax. Je hebt dus geen enkele garantie dat hij het bij Ajax wel goed gaat doen. Het is gewoon een dure aankoop, en zijn recente cijfers (die van 1,5 jaar bij West Ham dus) zijn gewoon niet goed, dan mag je daar best wel kritisch over zijn en je vraagtekens zetten bij deze aankoop.

7 januari 2021 om 17:36

Ik kijk toch wel naar de cijfertjes, hij is te duur voor wat hij heeft laten zien en we bulken van het talent in de spitspositie, hebben een ervaren rot en Tadic nog achter de hand. Nee dan ga je Haller halen.

Bizar wat een aankoopbedrag. Ik vraag me af of hij écht zo goed is. En heel apart dat West Ham hem voor slechts 20-25 laat gaan, terwijl hij vorig seizoen voor 50 gehaald is... Een bijzondere waardedaling ! Hier lees ik dat hij aanstaande zondag al kan debuteren. Maar moet hij vanuit de UK niet in verplichte quarantaine ?

Ben er geen voorstander van, ieder nadeel heb z'n voordeel: Als deze mislukt zijn we ook (hopelijk) eindelijk van die trainer en ook onze centen af, waardoor we wel van de opleiding gebruik Moeten maken. Tenminste als er nog een talent is die geloofd in perspectief in Ajax 1.

Werkt keihard? Dat heb ik in zijn tijd bij West Ham niet gezien. Een lantaarnpaal kan de bal beter bij zich houden dan Haller. Weer een hoop geld verbrand. Eens kijken waar men bij West ham uit de hoge hoed komt als vervanger.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren