Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax nadert akkoord en betaalt nu vier of vijf miljoen euro voor Haller

Laatste update:

Niets lijkt de transfer van Sébastien Haller naar Ajax nog in de weg te staan. Club en aanvaller hebben reeds een persoonlijk akkoord bereikt en volgens De Telegraaf en Voetbal International is een definitieve deal tussen Ajax en West Ham United slechts een kwestie van tijd. De transfersom voor Haller is bepaald op twintig miljoen euro en het bedrag wordt over meerdere seizoenen uitgesmeerd.

De Telegraaf meldt dat Haller, die bij West Ham vastligt tot medio 2024, op korte termijn een vierjarig contract tekent bij Ajax. Er ligt een voorstel om Ajax vijf jaar lang vier miljoen euro te laten betalen, maar dat zou nog kunnen veranderen in vier jaar lang vijf miljoen euro. Ondanks de ontslagen binnen de organisatie vanwege de coronacrisis en de tijdelijke salarisverlaging van overig personeel gaat de Raad van Commissarissen akkoord met de miljoenendeal van Ajax. Er wordt nu slechts vier of vijf miljoen euro neergelegd door Ajax, terwijl het restant van de transfersom in termijnen richting Londen wordt overgemaakt.

Daarnaast rekent Ajax later dit jaar op gespreide betalingen van uitgaande transfers, maakt men in Amsterdam nog kans op prestatiebonussen van enkele voormalig spelers (onder meer Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt) en incasseert Ajax aankomende zomer miljoenen voor Noa Lang, die vorig jaar op huurbasis al de overstap maakte richting Club Brugge. De som van twintig miljoen euro voor Haller is het hoogste vaste bedrag dat Ajax ooit voor een speler heeft betaald. Het totaalbedrag voor de in januari 2017 aangetrokken David Neres kwam uit op 22 miljoen euro. Vier jaar geleden echter werd in eerste instantie twaalf miljoen euro betaald voor de Braziliaanse vleugelaanvaller.

Haller werd in 2017 voor 7,5 miljoen euro door FC Utrecht aan Eintracht Frankfurt. Twee jaar later volgde voor maar liefst vijftig miljoen euro de overstap richting West Ham United. Anderhalf jaar later neemt Ajax hem dus voor twintig miljoen euro over van the Hammers. Het is mogelijk dat Haller aankomende zondag in de topwedstrijd tegen PSV al zijn debuut maakt in het shirt van Ajax.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vond het bij Frankfurt in het jaar dat ze bijna de EL wonnen echt een geweldenaar. Zal voor Ajax een geweldige speler zijn. Denk dat Tadic er meteen een klik mee heeft. Bovendien heb je dan eindelijk weer een volwaardige Ajax spits.

7 januari 2021 om 10:34

Als je in de halve finale wordt uitgeschakeld heb je niet bijna gewonnen. Hij speelde inderdaad wel erg goed, maar hij werd wel overschaduwd door een nog betere Jovic en Rebic.

7 januari 2021 om 10:37

Hoezo, Ajax won toch ook bijna de Champions League in 2018/2019?

7 januari 2021 om 10:40

Ze schakelden dat jaar alle grote ploegen uit. Lazio, Sjakthar, Benfica, Marseille en Inter. Verloren ongelukkig na penalty's van Chelsea. Denk dat ze tegen Arsenal ook gewonnen hadden. En hij werd niet overschaduwd door die 2, hij vulde die 2 perfect aan. En vergeet Kostic ook niet. Was ook erg goed toen.

7 januari 2021 om 10:44

Nee, niet bijna. Teams in de halve finale hebben 25% kans om de beker te winnen. Dat is slechts een kans van 1 op 4 en dus niet bijna winst.

7 januari 2021 om 10:45

Qua statistiek was Jovic dat jaar niets beter dan Haller. Waren gewoon een goed koppel.

7 januari 2021 om 10:56

Theoretisch correct Fct13. Maar zowel Eintracht als Ajax zaten tot aan de laatste minuut van de wedstrijd in de race voor een finale plek, dan mag je toch best spreken van een grotere kans. Overigens denk ik niet dat Ajax de finale gewonnen had, Eintracht had ik wel weer een hele grote kans gegeven tegen Arsenal.

7 januari 2021 om 10:59

25% kans? Dus als FC Volendam in de halve finale staat en de andere overgebleven ploegen zijn Ajax, Feyenoord en PSV hebben zo allemaal precies even veel kans om de beker te winnen zeg jij?

7 januari 2021 om 11:09

ik vind het gruwelijk overbetaald voor een spits die 1 op 2 loopt bij clubs als Eintracht en Utrecht...en die mislukt is bij West Ham united. Om daar je transferrecord voor te breken.... is dat nou dat absolute topniveau waar Ajax naar toe wil?? En daarbij, we hebben deze jongen allemaal kunnen aanschouwen in de eredivisie. Het was een prima spits maar toch niet iemand die we uitzonderlijke dingen hebben zien doen en die in het rijtje van Basten, Kluivert, Zlatan en Suarez past?

7 januari 2021 om 11:29

Exact. Als vier ploegen strijden om 1 beker hebben ze elk, in theorie, 25 kans om te winnen. Zoals Silverfront zegt neemt de kans toe als je rond de laatste minuut voor staat. Ook kwaliteit is belangrijk. Kwaliteit is natuurlijk belangrijk, maar in onderlinge wedstrijden wint lang niet altijd degene met de meeste kwaliteit of geld. Dat hebben Ajax en Eintracht wel bewezen.

7 januari 2021 om 11:37

Dit is denk ik ook een speler die je in de Eredivisie erg goed kan gebruiken, maar ze moeten in Amsterdam niet denken dat ze ineens weer eenvoudig gaan overwinteren omdat ze eindelijk een echte spits krijgen. De spitsen die jij opnoemt zijn stuk voor stuk 3/4 klassen beter dan Haller.

7 januari 2021 om 11:47

Het wordt wel een beetje Oud-Utrecht op deze manier. Na Labyad en Klaiber is dit nummer drie!
Tot nu toe nog weinig succesvol als je het mij vraagt. De invloed van de trainer wordt zo wel erg groot maar of dat positief is?

7 januari 2021 om 12:09

Gast! 'bijna' is geen wiskunde en aan interpratie onderhevig. als een CL seizoen aanvangt met 79 clubs en je bent tot de laatste minuut van de blessuretijd in de race voor 1 van de laatste 2 plekken dan mag je best reppen over 'bijna' gewonnen. On topic: Ik vind dit geen topspits, maar dat dacht ik ook van Tadic. Mooi en ik hoop dat mijn cluppie PSV overeind blijft komende zondag!

7 januari 2021 om 12:52

@FCT13,

Dat gaat op als we het hier over muntje en kop en munt hebben. Voor het voetbal gaat dit niet op.

Dan kan je ook gaan redeneren dat Blind of Onana procentueel net zo veel kans hebben om topscorer te worden als Tadic of Traore.

Bookmakers geven ook de laatste 4 ploegen niet dezelfde quotering op winst van een toernooi. Dat kost goud geld aangezien sterkere ploegen gewoon een grotere kans dan 25% hebben.

7 januari 2021 om 13:38

Het is Ajax en het is de Eredivisie. Verwacht jij dat Ajax een Kane of Benzema binnen harkt? Suarez kwam van Groningen, Zlatan van Zweden ergens en die andere waren er toen Ajax Europese top was. Haller is voor Ajax en Eredivisie begrippen een erg goede spits. Vraag me af in welke wereld jij leeft.

7 januari 2021 om 14:06

@gooner..ik leef in een wereld waar je geen 20 miljoen euro gaat betalen voor een prima eredivisie spits. Haller gaat je niet kampioen maken of EL finale inschieten. Dan moet je als Ajax zijnde niet je transferrecord breken. Maar zoeken naar de nieuwue Zlatan of Suarez van 21 waar die ook moge spelen....

7 januari 2021 om 15:50

Prima statistieken voor een spits bij subtoppers. West ham speelt countervoetbal en heel anders dan ajax dus dat kan je niet vergelijken

7 januari 2021 om 17:04

Gooner4precies zo. De hele wereld roept dat Aj ax een echte spits moet kopen en dat zijn voor ajax niet de aguero's, firminho's of lewandowski's van deze wereld. Haller is prima, Milik had ook gekend maar ik vind haller beter

7 januari 2021 om 10:35

Ik hem hem eerlijk gezegd I totaal niet gevolgd, maar is hij wel echt zo goed als wat ik hier allemaal lees? Klaarblijkelijk heeft hij toch 25 miljoen in marktwaarde verloren daar in Engeland.

7 januari 2021 om 10:43

@hendrik123 dat krijg je als je niet goed scout.
Vd Beek was ook dikke prima bij ajax, maar ik denk niet dat Man Utd er nu nog 44 voor terug kan krijgen.

Ajax koopt ook wel eens een speler totaal verkeerd in, bij Marin hebben ze bijvoorbeeld geluk dat ze de prijs er nog weer uithalen, maar dat gaat bij andere spelers niet lukken.

Volgens West Ham supporters wordt Haller op het moment totaal verkeerd gebruikt, waardoor hij weinig toevoegt.

7 januari 2021 om 10:43

Mijn mening is wellicht totaal niet relevant, want ik heb hem enkel gevolgd toen hij nog bij Utrecht speelde. Ik baalde toentertijd enorm dat Ajax hem niet kocht. Was erg gecharmeerd en vond hem toentertijd erg talentvol. Een complete spits. Scoorde erg makkelijk. Hopelijk doet hij dit bij Ajax ook weer, komt dan in een aanvallend ingesteld team terecht.

7 januari 2021 om 10:49

Ik baalde toen dat de Feyenoord scouting weer eens een haalbare speler over het hoofd had gezien. FC Utrecht haalde hem geloof ik voor 2 ton weg bij Auxerre als ik me niet vergis

7 januari 2021 om 11:34

Klopt, Japie_krekel. Ik meen te herinneren dat hij eerst nog gehuurd werd van Auxerre.

7 januari 2021 om 12:09

Je vergist je € 20 mln
4x5 of 5x4

7 januari 2021 om 12:11

Het is er inderdaad niet helemaal uitgekomen in Engeland, maar vergeet niet dat West Ham een hele lastige club is en natuurlijk... Corona. Iedere Euro telt, ook in Engeland!

7 januari 2021 om 10:36

Nu Sanchez terughalen. Zit lang op de bank en hebben we eindelijk ook echt goede verdediger en pure mandekker naast blind.

7 januari 2021 om 10:37

Als Sanchez ook nog terugkomt dan is het een zeer geslaagde winterperiode. Helaas zal dat denk ik niet gebeuren met het oog op de ontwikkeling van Schuurs. Hem vind ik eerlijk gezegd nog te onzeker voor de basis

7 januari 2021 om 10:56

@flavente laat ik even dromen, stel Ajax haalt (op huurbasis desnoods) Sanchez en Erikssen op.. Haha wat een elftal en bank zou Ajax dan hebben.

7 januari 2021 om 10:58

@flavente, Sanchez zal ook wel rond de 20/25 miljoen moeten kosten. Lijkt me sterk dat Ajax nog een keer zo’n bedrag ophoest. Ook al is het over een aantal jaren verdeeld. Op huurbasis met optie tot koop? Mocht hij zelf willen natuurlijk. Al lijkt het erop dat Ajax het volle vertrouwen in Schuurs heeft.

7 januari 2021 om 11:10

Het lijkt me sterk dat Sanchez terug wilt naar de Eredivisie en ook nog salaris gaat inleveren, wat dacht je daar van?

7 januari 2021 om 11:17

Hij zit bij Tottenham op een dood spoor, dus waarom niet? Even in zijn carriere investeren om daarna (wellicht) weer een stap te maken.

7 januari 2021 om 12:17

@Branquino:

Dat zullen er vast ook een boel hebben gedacht bij Tadic en nu dus Haller. Als je een dikke poeplap hebt kom je een heel eind in de voetbalwereld💪.

7 januari 2021 om 13:05

Situatie Tadic en Sanchez is een wereld van verschil. Sanchez speelde bij een topclub en Tadic bij het kwakkelende Southampton waar het maar niet lukte. Ook was Tadic niet aangekocht voor een hoog bedrag wat bij Sanchez wel het geval is. Haller speelt heel slecht in de Premier league, maar die kan echt nog wel een goede club vinden in de Bundesliga. Eredivisie zou echt de laatste optie moeten zijn.

Echt goed nieuws imo, vooral voor 20 miljoen, maakt t een stuk draaglijker.

7 januari 2021 om 10:34

Moet je nagaan dat West Ham er binnen een jaar gewoon 30 miljoen ex salaris verdampt ziet worden. Ook te bizar voor woorden. Alleen in dat opzicht al goede deal.

7 januari 2021 om 10:36

Zal een Engelse PL club een zorg zijn. Tenminste dat blijkt.

7 januari 2021 om 10:39

Feyenoord heeft idd 17 miljoen zien verdampen met Jorgensen. Die scoort alleen nog maar aanbiedingen bij de AH. Kan hard gaan met transferwaardes. Maar afwachten wat Haller gaat doen.

7 januari 2021 om 10:56

Feyenoord zal achteraf spijt hebben dat ze hem niet verkocht hebben; maar het is nog wel een verschil of je een speler koopt voor 50 miljoen en anderhalf jaar voor 20 miljoen doorverkoopt, of dat je een speler voor 3,5 miljoen koopt die 17 miljoen waard wordt en daarna niets meer waard is.

7 januari 2021 om 11:04

Serieus, hoezo gaat het weer over Jorgenson op dit topic??

7 januari 2021 om 12:02

Wat dacht je van Ajax met Neres, die konden ze voor 50 wegdoen naar China, Neres wou ook wel. Die jongen is geen schim meer van wat hij was en maximum 7 miljoen waard. Dat is 43 miljoen in de prullenbak onder Overmars bureau.

7 januari 2021 om 12:20

Neres gaat echt wel voormeer dan 7 mil verkocht worden, mark my words. Waarom Jorgensen hierbij wordt betrokken is mij een raadsel. Dat is een jongen die nooit veel gekost heeft aan transfergeld, dus ook niet heel veel verlies op levert wat dat betreft.

7 januari 2021 om 12:40

@piranha, Neres' geschatte marktwaarde is momenteel nog altijd 36 miljoen euro. Als jij denkt dat die 'maximaal 7 miljoen' waard is dan ben je echt niet van deze wereld hoor.. Waarom zou Ajax hem uberhaupt verkopen voor minder dan zijn aankoopbedrag? Overigens is Neres nog steeds gewoon een uitstekende speler, komt net terug van een zware blessure, 'geen schim meer van wat hij was' is dus ook wat voorbarig. Maar zelfs al gaat ie dat niveau nooit meer halen dan brengt hij nog een veelvoud van jouw genoemde 7 miljoen op.

7 januari 2021 om 12:43

Dat van die 50 miljoen is helemaal niet waar man. Dat waren gewoon onbevestigde geruchten. Volgens mij ook nog in de laatste week van de transfermarkt dat de TG daarmee kwam. Dat de heren van vi dit zo serieus namen sloeg nergens op destijds. Het was gewoon een gerucht. Ik geloof ook niet dat Neres zou willen eerlijk gezegd. Dan was hij volledig uit beeld verdwenen voor het Braziliaanse elftal lijkt me zo.

7 januari 2021 om 13:59

Volgens mij heeft Overmars later in een interview wel bevestigd dat er een "heel hoog bod" was gedaan op Neres.

7 januari 2021 om 14:59

Lol grap van de dag.
Neres levert minimaal 40 miljoen op. Is nog steeds de gevaarlijkste Ajax aanvaller.
Dan wat of Ajax (terecht) nee zei tegen 50 miljoen. Sportieve ambities zijn voor mij belangrijker. Ajax heeft geld zat. Dat blijkt ook nu.

7 januari 2021 om 10:36

Heel goed nieuws voor ajax. Gaan ze veel plezier aan beleven. Alleen hopen dat die nog niet inzetbaar is aankomende zondag ; )

7 januari 2021 om 10:39

En dan ook nog eens verspreid over 4 jaar. Op het oog een uitstekende deal. Ajax schrijft hiermee dus wel Traore of Brobbey af. Dit is wel het type spits wat we zoeken denk ik. En ook eindelijk weer eens lengte, handig met corners etc. De voorzetten van Tadic en Antony knikt hij er met gemak in in onze competitie.

7 januari 2021 om 10:46

Wat ik bijzonder vind is dat het nu op deze manier gebracht wordt. Transfersom is nog altijd gewoon 20 miljoen, dat uitsmeren over meerdere jaren wordt vrijwel altijd gedaan.
Overigens een prima prijs voor deze speler, snap niet dat West Ham hem voo r zo weinig laat gaan. Er zijn vast clubs die meer voor hem willen betalen.

7 januari 2021 om 10:50

Brobbey eerst maar eens verhuren. Danilo nog 1 kans geven en anders verkopen. Huntelaar gaat ook. Dus met het oog op volgens jaar heb je dan Traore en Haller met eventueel Danilo achter de hand en standing tadic...lijkt me prima

7 januari 2021 om 10:53

@messibazoer.
Brobbey is nog niet afgeschreven. Volgend seizoen is Hunterlaar er niet bij , dan houd je achter Haller nog Traore en Brobbey over. Ik denk eerder dat Traore het kind van de rekening zal worden

7 januari 2021 om 10:56

@Bossie, Dat zou goed kunnen. Overigens zou ik Traore of Brobbey dan wel verhuren voor de rest van dit seizoen. Die gaan toch amper meer minuten maken..

7 januari 2021 om 11:04

Jeroenf222, zo gebruikelijk is dat volgens mij niet hoor. Italiaanse clubs etc. doen dat vaak maar Ajax betaalt haar transfers vaak gewoon direct zover ik weet. Vind 20 miljoen voor Haller wel een mooie deal overigens; ben benieuwd of we hem zondag al zien in de topper!

7 januari 2021 om 11:35

Maar dat uitsmeren over meerdere jaren wordt normaal juist nooit gedaan door Ajax. Maar ik snap je punt, het bedrag veranderd hier niks door. Echter is dit boekhoud-technisch natuurlijk wel een stuk beter. Ervan uitgaande dat de Arena over een jaar weer telkens gevuld is, vallen de rekeningen dan ook weer iets makkelijker te betalen. Daarnaast ontvangt Ajax ook nog verspreide betalingen van andere clubs komende tijd.

7 januari 2021 om 11:54

Brobbey moet eerst maar eens verlengen, of is de handtekening inmiddels al gezet?

Zo niet, dan is dit het einde van Brobbey bij Ajax denk ik.

7 januari 2021 om 12:12

Brobbey heeft 1 keer gespeeld en geblesseerd geraakt. Hij is zeker niet afgeschreven
Maar Ajax moet kampioen worden
Dat mag wel wat kosten

7 januari 2021 om 11:14

Zat zelf te denken aan 15 miljoen met als clausule dat het kan oplopen tot 20 miljoen. Ajax heeft afgelopen jaren voor ongeveer 90 miljoen aan spelers gehaald wat aanzienlijk veel is voor een eredivisie club daar tegen hebben ze flink winst gepakt door het verkopen van spelers. 25 miljoen is te veel al helemaal in Corona tijd.

20 miljoen, lastige kwestie. Heeft het niet laten zien bij West Ham, maar de Eredivisie is van matig niveau. Ben bang dat hij hier zijn goaltjes er wel in gaat prikken.

7 januari 2021 om 10:35

Naar mijn mening ligt het aan de club. Hun manier van spelen (totaal niet op de helft vd tegenstander) ligt hem totaal niet. Ajax daarentegen speelt wel zo dus ik ben benieuwd. Denk ook dat hij zijn goaltjes gaat maken hier. Was ook al een sensatie in de Dbl.

7 januari 2021 om 13:51

@lee112, maar is hij ook goed in de hele kleine ruimtes ? Bij Utrecht en Frankfurt heeft hij het goed gedaan, maar dit zijn ook niet clubs waarbij je continu in het strafschop gebied van de tegenstander bent. Het is de vraag hoe goed hij daar in is. Los daarvan vind ik hem wel beter dan alle spitsen die ze nu hebben, en kan hij wel de speler zijn waardoor je kampioen wordt en hierdoor de CL haalt. Het is daar tegenover wel een signaal naar een Brobbey en Traore. Dit zijn spelers die nu in de ere divisie helemaal niet snel minuten gaan maken.

7 januari 2021 om 15:20

Heb hem vaak genoeg spelers zien uitkappen in de kleine ruimtes dus ja.
Ik ben blij met zijn komst.

7 januari 2021 om 10:58

@psvchelseabo "ben bang dat hij hier zijn goaltjes er wel in gaat prikken" Laten we hopen vooral veel tegen jouw club

7 januari 2021 om 11:02

Dat is zondag al, hopelijk is hij dan niet speel rechtig

7 januari 2021 om 11:06

@psv Chelseaboy haha i know. Maar wordt wel steeds leuker man met zulke kwaliteit. Gotze en Sangere bij jullie. Haller, Tadic en Blind. Was ook gerucht dat PSV maatje van Gotze wilde polsen. Kom even niet op zijn naam. Ook WK winnaar en oa Chelsea gezeten. Zou echt een stunt zijn.

7 januari 2021 om 11:36

Schurrle bedoel je volgens mij MRKrillin, dit is volgens mij al uit de wereld geholpen

7 januari 2021 om 11:37

@krillin, dan zul je op Schurrle bedoelen. Overigens apart dat je Sangare tussen die namen zet, die moet zich nog als enige nog bewijzen. Maar wel leuk inderdaad zulke toppers in de Eredivisie!

7 januari 2021 om 11:37

Schurlle? Die is pas geleden gestopt die zal wel niet komen. Maar je hebt wel gelijk, het niveau in de top van de Eredivisie is aan het stijgen. Dat veroorzaakt wel een ander probleem, het gat met de rest wordt wel enorm groot.

7 januari 2021 om 12:05

Zeker lastig want vind hem niet zo goed als een Blind of Tadic waren waar je uitzonderingen voor kunt maken. Hij heeft wel de juiste leeftijd en is wel het type dat in het Ajax spel kan passen. Als je weer zo'n Braziliaan haalt die veel beloven maar weinig brengen voor die hoge bedragen dan kun je beter zo'n jongen hebben die weliswaar mislukt is in de PL bij West Ham maar in het juiste systeem voor hem wel veel waarde kan hebben. Als ze die Traore nog weten te slijten voor 8 miljoen dan is het nog wel te doen allemaal.

7 januari 2021 om 12:33

Ik vind Haller misschien wel beter als Blind en Tadic. Blind was bij United een degelijke teamspeler maar vergeet niet dat Tadic gewoon bij Southampton speelde wat destijds vaak onderaan bungelde. Als je dan ziet wat hij hier heeft gepresteerd heb ik wel hoge verwachtingen van Haller. Ook gezien wat hij bij Utrecht en Frankfurt heeft laten zien natuurlijk

7 januari 2021 om 17:51

Misschien wat rooskleurig bekeken vanuit jou kant want wanneer heeft hij het goed gedaan dan? Een seizoen bij Frankfurt 15 goals in de Bundesliga is goed. Hij scoorde dat seizoen in de EL voor de laatste keer in de 16e finale, daarna, toen het team het fantastisch gedaan heeft, was hij geblesseerd. Het seizoen ervoor bij Frankfurt 9 goals en bij West Ham scoort hij zelden en enkel tegen laagvliegers. Bij Utrecht in zijn drie seizoenen respectievelijk 11, 17 en 13 goals, wat redelijk is maar niet extreem. Blind en Tadic zijn leiders, dat is Haller sowieso niet. Maarja, waar vind je een spits die redelijk stabiel is in die leeftijdscategorie? We hebben al genoeg verspeeld aan die jeugdige Brazilianen die weinig rendement tonen dus er moet echt wat komen in de juiste leeftijdscategorie. Het blijft een gok voor zoveel geld vind ik met zijn statistieken als spits.

Erg blij mee! Veel geld maar voor Eredivisie begrippen een erg goede spits!

7 januari 2021 om 10:35

Ik vind het wel meevallen, 20 miljoen is 20 miljoen, maar over termijnen valt dat toch echt wel mee. Bijvoorbeeld 4x 5 miljoen valt echt reuze mee voor zo’n spits.

7 januari 2021 om 12:36

Vind het ook meevallen. Hij is een jaartje of 2 nog voor 45 miljoen gekocht door West Ham, omdat hij de Bundesliga aan flarden schoot. Een echte Ajax spits en killer die we echt al lang zoeken. Echt een geweldige aankoop in mijn ogen, een aanval met Tadic, Haller en Neres/anthony is gewoon weer heerlijk.

20 miljoen is een mooi bedrag. Je haalt een ervaren goede spits in huis met ervaring in twee topcompetities

7 januari 2021 om 10:58

@japie_krekel bizar zo een goede spits goedkoper dan wat NCY bood op jullie spits Jorgensson haha.

7 januari 2021 om 11:03

Dat waren ook andere tijden, toen was er nog geen corona.

7 januari 2021 om 12:23

Dat was geloof ik 18 miljoen maar ik snap je punt zeker. Niet zo handig van ons ook om dat aanbod te laten liggen terwijl dat Jorgensen zijn enige productieve seizoen was in zijn carrière op dat moment

7 januari 2021 om 13:15

Tja, achteraf niet zo handig. Maar Jörgensen deed het echt heel goed, ook in het Deense elftal. Had eerlijk gezegd wel verwacht dat hij gewoon door zou gaan. Maar waar in dat ene seizoen werkelijk waar elke bal goed viel voor hem, valt nu elke bal net verkeerd. Vind dat Feyenoord veel fouten heeft gemaakt op beleidsgebied, maar deze was in ieder geval volledig te begrijpen.

Enfin, hoop dat Feyenoord snel ook financieel aan kan haken bij Ajax en in mindere mate PSV (dat met minder middelen het ook uitstekend doet wat aankopen betreft).

Tadic was voor 12 mln een koopje, mocht Haller voor 20mln net als Dusan 1op1 komen te lopen in goals/assists dan is dit bedrag voor Haller ook uiteindelijk een prima prijs.

7 januari 2021 om 13:55

Haller wordt gehaald om kampioen te worden en CL te halen. Wordt Ajax geen kampioen, dan is het geen goede aankoop.

Geweldige spits voor Ajax. Technisch sterk, fysiek sterk, snel, kan koppen, prima in de kleine ruimte, balvast oefff. Nu nog een goeie centrum verdediger en de basis is compleet.

7 januari 2021 om 10:36

Inderdaad eindelijk eens een spits bij Ajax die ook fatsoenlijk kan koppen. Dat is lang geleden...

7 januari 2021 om 10:39

Nu nog een verdediger die goed kan koppen en wat fysieke kracht heeft en je hebt weer een uitstekend elftal staan

7 januari 2021 om 11:38

@japie, in principe hebben we zo'n verdediger met Schuurs. Maar die mag zich dan toch echt nog wat beter gaan ontwikkelen. Kan volgens mij ook zelfs beter schieten dan koppen, vreemd voor iemand met zijn lengte.

7 januari 2021 om 12:24

Ik vind Schuurs ondanks zijn lengte idd niet echt kopsterk en hij is fysiek ook niet je van het. Hij moet echt meedogenlozer gaan worden in de duels

7 januari 2021 om 17:59

Komt wel Japie, ze zijn niet allemaal de Ligt, de beste jongen is pas 21 en heeft heel veel wel. Ja medogenlozer, harder in de duels worden en meer leiderschap tonen, maarja wie heeft dat op die leeftijd. Je gaat op het moment weinig beters vinden voor naast Blind. En over 2 jaar als hij naar Engeland gaat en hij het goed doet omdat daar juist zijn voetballende kwaliteiten naar voren gaan komen zul jij hem ineens heel anders gaan beoordelen. Om een goede verdediger te zijn in Nederland is niet makkelijk. Vraag maar aan Virgil die iedere Nederlandse topclub over het hoofd zag.

7 januari 2021 om 11:06

Snel is ie niet echt hoor, niet opvallend snel althans. Maar dat hoeft ook niet per se op 9, snelheid komt wel van de flanken! Je overige punten kloppen wel allemaal inderdaad, ook weer eens een spits die goed kan koppen, da's ook weer even geleden. Wie weet gaan ze nu zelfs af en toe een corner direct voor de pot slingeren

7 januari 2021 om 12:06

Snel in de zin van hij kan weldegelijk een verdediger eruit rennen. Niet KJH traag zeg maar f tadic traag hahah. Maar ook geen Malen speed of Bruma.
Meer dan welkom.

7 januari 2021 om 12:36

Hahah ja in dat geval heb je gelijk inderdaad, die zijn nog wel een tandje langzamer. Ben erg benieuwd naar Haller in onze ploeg!

7 januari 2021 om 15:26

Inderdaad. Hopelijk zondag aanstaande.
Neres lijkt helaas niet fit

7 januari 2021 om 14:17

Dat is wel erg overdreven. Als hij zo compleet was, voelde West Ham zich niet genoodzaakt 'm te verkopen en was hij nu topscorer van de Premier League. Op zich een logische aankoop met een goed bedrag, maar laten we 't niet gaan overdrijven.

7 januari 2021 om 15:21

Maar misschien Westham ff checken? Ze hebben amper de bal en hierdoor komt hij niet goed tot zijn recht. Alleen counterspitsen zullen daar slagen en dat is Haller niet.
Zelfs counter spitsen gaan moeite krijgen, want wie geeft je de bal?

7 januari 2021 om 16:17

Maar dan zou een complete spits juist iets moeten kunnen uitrichten. Uiteindelijk gaat het niet om wat voor kwaliteiten iemand heeft, maar op welk niveau die kwaliteiten zitten. Ik vind Haller overigens absoluut een prima spits voor Ajax hoor. Als hij doet wat hij bij Frankfurt deed, is hij gewoon een zekerheidje voor rendement.

Net zoals de Italianen het vaak doen. Het is ideaal; voor de boekhouding en je houd extra budget over om meer versterkingen te halen aangezien je het budget maar met 5 miljoen vermindert ipv meteen 20 miljoen. En als de tegenpartij ermee akkoord gaat, wie hoor je dan klagen?

7 januari 2021 om 10:39

Nadeel is weer dat je de komende 4 jaar elk seizoen een x bedrag kwijt ben aan uitgaande transferkosten. Als je dit met meerdere spelers doet heb je dus de seizoenen erop flink minder te besteden. Dat is prima als je selectie op orde is maar uiteindelijk is het dus alleen maar schuiven met kosten die er toch wel gaan komen.

7 januari 2021 om 10:50

Daarentegen krijgt Ajax natuurlijk ook vaak genoeg nog transferinkomsten binnen die andere clubs gespreid aan Ajax betalen die je dan makkelijk aan elkaar kan wegstrepen.

7 januari 2021 om 10:52

Slechts 5 miljoen, waar praten we over? 5 mil uit het potje budget wat Ajax elke jaar heeft voor transfers, kunnen ze missen. I.t.t gelijk 20 mil wat met een behoorlijke hap is. Ook in de boekhouding. Als hij in het ergse geval een totale flop wordt, is het jammer dat je nog 3/4 jaar 5 mil moeten betalen. Maar het is allemaal te overzien. 5 mil kan Ajax, zelfs in de magerste jaren, wel kwijt

7 januari 2021 om 10:59

@ maurootje Je leest mijn bericht maar half. Of besluit maar op de helft ervan te reageren.@ajaxenschede. Dat is zo, alleen Ajax zal waarschijnlijk ook zonder problemen de transfer in 1 keer kunnen bekostigen. Ik snap niet waarom je voor gespreid betalen zou kiezen als je in een financiele situatie waarin dit niet nodig is.

7 januari 2021 om 11:31

Blijkbaar is het wel nodig, anders kiest ajax er toch niet voor of wel? En nogmaals, in een keer 20 mil neerleggen (in mid-seizoen) is toch niet zomaar wat. En nogmaals 5 miljoen is boekhouding technisch veel aantrekkelijker. Zeker in deze tijden, waarin er stuk minder binnen komt.

7 januari 2021 om 12:18

Het is nodig omdat je dit amper kan verkopen anders. Als je mensen eruit knikkert en salaris in laat leveren en dan wel zo 20 miljoen aftikken geeft wel te denken. Kan overigens Ajax niks aan doen, het is de zieke voetbalwereld in het algemeen.

7 januari 2021 om 10:39

Is inderdaad boekhoudkundig heel slim gedaan door Ajax. Plus je voorkomt een hoop gemor onder de ontslagen werknemers. Al is vijf miljoen natuurlijk een flink bedrag, zeker in deze tijd.

7 januari 2021 om 14:19

Als er extra budget over is, vraag ik me af waarom die Italiaanse clubs dan vaak nog moeite hebben om aan betalingsverplichtingen te voldoen. De laatste jaren is het minder geworden, maar eerder kon je geen artikel lezen of de woorden "italie" en "bankgarantie" kwamen voorbij.

Ik vond het al een goeie aankoop, maar voor 20 miljoen en gespreid betalen is dit toch echt een meer dan goeie aanwinst.
Als zou het geen doorslaand succes zijn, kan Ajax (een groot deel van) deze transfersom nog wel voor hem krijgen als ze hem weer verkopen.

Wauw. Haller is denk ik een uitstekende speler voor Ajax, alleen de prijs van 25 miljoen vond ik wel erg hoog. Dit maakt de prijs al een stuk draaglijker. 4-5 miljoen per jaar is een prima deal voor een spits als Haller

Hoop geld voor een speler als Haller, maar wanneer hij het niveau aantikt zoals hij bij frankfurt heeft laten zien is het natuurlijk meer dan waard. De kans dat Danilo geen kans meer krijgt en aan het einde van het seizoen verkocht word door ajax word hierdoor ook groter. Mooi nieuws voor Twente.

7 januari 2021 om 10:38

Hoe zit dat; krijgt Twente een deel van de transfersom? Zo ja, weet je hoe veel?

7 januari 2021 om 10:46

Ja twente heeft een doorverkooppercentage. Vergelijkbaar met de deal die Heerenveen had met Botman. Percentage is niet bekend, maar zal denk ik rond de 5% liggen.

7 januari 2021 om 14:01

Wat verwachten jullie voor transfersom voor Danilo? Schat zelf max. 8 miljoen als hij deze lijn weet door te trekken.

7 januari 2021 om 14:21

Het is altijd maar wat de gek ervoor geeft. Als hij dit door weet te zetten, is het sowieso niet te voorspellen wat Ajax gaat doen en hoeveel hij eventueel op gaat leveren.

Is toch weer 5 miljoen minder dan gedacht! Top aankoop. Ik volg beide clubs op de voet, je ziet aan alles dat Haller en West Ham totaal geen match is. Haller gaat in een meer voetballende ploeg zoveel meer tot zijn recht komen. De wedstrijden dat WHU beter voetbalt/ Haller de juiste aanvoer krijgt zie je dat hij het zeker niet verleerd is. Feit is alleen dat Antonio zoveel beter in het spel van West Ham past vanwege zijn snelheid, passie en kracht.

Gemengde gevoelens, vanwege zijn mindere prestaties van de afgelopen anderhalve seizoen. Aan de andere kant haal je wel gewoon een basisspeler van 26 uit de Premier League voor 'maar' 20 miljoen, die niet zo lang geleden nog bij de beste spitsen van de Bundesliga behoorde. Er gaan weinig beschikbare spelers zijn die binnen zo'n profiel passen, en ik weet niet of Ajax zin en/of tijd heeft om weer een talent uit Brazilië te halen die minimaal een half jaar moet gaan wennen.

Erg goede aankoop van Ajax. We hebben het vaak over Ajaxspitsen maar Haller is er echt één in mijn ogen. Iemand die floreert op de helft van de tegenstander. Iets wat bij Ajax in tegenstelling tot West Ham prima kan. Ik val in herhaling maar ik lees toch nog veel reacties over zijn mindere prestaties bij West Ham. Ikzelf kijk bijna wekelijks naar West Ham en zal de vinger op de zere plek leggen. In het systeem van David Moyes speel je met 30-40% balbezit vol op de counter. Een spits als Antonio vindt dit natuurlijk heerlijk. Beuken, vuile meters maken, ruimte achter de verdediging. Alleen je ziet aan Haller dat hij hier ongeschikt voor is. Die jongen loopt er moederziel alleen voorin rond te sloffen en loopt continu op 80% te jagen. Haller is een jongen die voor de goal moet komen. Daar kan hij gevaarlijk zijn met zijn killerinstinct en fantastische techniek. Lange ballen over de verdediging heen en kopduels op de middellijn met VDijk, Maguire of Zouma wordt hij niet vrolijk van. Ik hoop dat ik zo zijn mindere prestaties bij West Ham genuanceerd heb voor bezorgde Ajacieden die niet veel naar West Ham kijken. Ik hoop ook dat hij een hoop mooie goals gaat maken in de Eredivisie. Alleen natuurlijk niet tegen ons aanstaande zondag.

7 januari 2021 om 10:57

Precies dit, Luuk de Jong was in de Premier League ook niks waard omdat die stijl totaal niet bij hem paste, maar eenmaal bij PSV was het misschien wel de beste spits van de competitie met geweldige statistieken. Het blijft me altijd weer verbazen hoe makkelijk mensen langs de speelstijl van de clubs heen kijken terwijl dat misschien wel het belangrijkste aspect is voor een speler of hij wel of niet slaagt. de statistieken van Tadic waren bij Southampton ook niet bijzonder, maar ondertussen loopt hij bij Ajax ondertussen 1op1 met goals/assist per wedstrijd.

7 januari 2021 om 14:23

@ajaxenschede - Maar ligt dat aan het type voetbal of aan het niveau? We mogen inmiddels toch wel concluderen dat Luuk de Jong nauwelijks scoort in de top competities. Dat is gewoon een vrij matige speler gebleken voor die begrippen. In de Eredivisie krijg je veel meer tijd en ruimte om iets te verzinnen. Bovendien heb je sowieso al een enorme voorsprong hier als je fysiek sterk bent.

7 januari 2021 om 15:27

Leuk verhaal Ajaxenschede, maar Luuk de Jong speelde in de Premier League bij Newcastle helemaal niet in de spits maar centraal op het middenveld! Die trainer zag in hem een technische geschoolde Nederlandse speler die hij als schaduwspits op het middenveld kon gebruiken. Vindt je het gek dan dat Luuk niet zoveel scoort? Zoals hierboven al aangegeven, als je in een ploeg speelt die ver van de goal van de tegenstander speelt heeft de spits het heel erg moeilijk. Dus wat denk je dan de middenvelder daarachter (zoals in het geval Luuk de Jong)? Begin je te snappen waarom Luuk de Jong (12 wedstrijden gespeeld) geen goals gemaakt heeft??

7 januari 2021 om 11:09

@psverein,

Je analyse is spot on! En hij zal heus zijn goaltjes wel meepikken maar ik denk dat hij als aanspeelpunt nog van veel meer waarde kan zijn. Met de lopende en opkomende spelers om hem heen past hij precies bij het Ajax spelletje en legt hij de ballen panklaar.

Door deze aankoop is Ajax voor mij weer de titelkandidaat terwijl ik hiervoor dacht dat het fiftyfifty zou zijn met Psv. Europees gezien zal Ajax nog een fatsoenlijke RCV moeten aantrekken want de verdediging blijft dramatisch en zal alleen Haller niet het verschil maken.

7 januari 2021 om 11:28

Bedankt voor de uitgebreide analyse! Zelf zie ik ze bijna nooit spelen en ik had al twijfels bij zijn cijfers, dus bedankt voor de duidelijkheid.

7 januari 2021 om 11:30

Heerlijke Pro-eredivisie reactie van jou PSVerein, voor mij heb je wellicht wat twijfels weg genomen.

7 januari 2021 om 11:55

Nu al een aantal reacties van jou voorbij zien komen
Denk dat je als PSV supporter nog enthousiaster bent als menig Ajax supporter!
Leuk om te zien!
Succes zondag.

Hij heeft wel bewezen in normale omstandigheden doelpunten te kunnen maken. De huidige spitsen van Ajax kunnen dit nivo (nog) niet aan. Huntelaar gaat stoppen bij Ajax. Dan kan dit een hele goede oplossing zijn.

Prima constructie en prima bedrag 20 miljoen voor Haller. Op naar de tweede helft van het seizoen. Vol vertouwen. Prima spits voor Ajax, sterk, snel, balvast en fysiek goed. Kom maar op.

7 januari 2021 om 15:26

Haller is een overschatte aanvaller en uiteindelijk een flop gebleken in de Premier League denk niet dat hij een aanwinst zal zijn.

Ajax is nu toch wel de gedoodverfde kampioenskandidaat, met PSV op gepaste afstand.

7 januari 2021 om 10:45

tja, psv hoeft maar 2x tegen ajax. Zo lang ze die andere wedstrijden winnen, blijven ze heel dicht in de buurt.
Ajax was al de kampioenskandidaat en dit helpt zeker. Maar PSV is alles behalve kansloos

7 januari 2021 om 12:03

Zondag winnen van Ajax als Haller waarschijnlijk nog niet speelgerechtigd is en dan de overige duels allemaal winnen en PSV is gewoon kampioen inderdaad dan mag Haller er van mij elke wedstrijd 5 intrappen

7 januari 2021 om 10:51

PSV heeft ook wel een geweldig elftal staan imo. Zeker in aanvallend opzicht

7 januari 2021 om 10:58

Zullen we zondag even afwachten?

7 januari 2021 om 11:00

Schei toch uit, PSV heeft nog steeds uitstekend materiaal aan spelers om het Ajax enorm lastig te maken. Ondanks de aankoop van Haller blijven zowel PSV als Ajax de topclubs in Nederland die om de titel gaan spelen.

Sterke aankoop hoor. Bij Utrecht was hij wat wisselvallig, maar voetballen kan hij als de beste. Mooi ook voor de eredivisie. Zo langzaamaan komen er toch heel wat leuke spelers naar ons land.

Voor de eredivisie 25 goals per seizoen. Goede aankoop. Goede deal.

7 januari 2021 om 11:49

Dit soort uitspraken.... Laten we het eerst maar even afwachten en dan pas oordelen.

Ach als je het geld hebt moet je het ook uitgeven. Haller is nou niet typisch een Ajax spits maar wel een typische aankoop voor een Eredivisie club met ambitie heeft het matig gedaan bij West ham maar er zit wel wat in deze jongen. Maar of dit een topspits gaat worden lijkt me sterk ook lijkt het mij lastig om deze jongen straks voor miljoenen meer te gaan verkopen. Ben benieuwd wat het gaat worden we weten dat er wat in hem zit maar het kwam er het laatste halfjaar niet uit. Is dit trouwens het einde voor Brobbey of Lasane? Je kan deze jongens niet als 3de of 4de keus laten zitten goed Brobbey kan in de KKD spelen.

7 januari 2021 om 12:50

Traore is prima als 2e spits en Brobbey is nog vrij jong en die gaat toch niet verlengen anders had hij dat al wel gedaan. Mooie woordjes van Brobbey dat het allemaal wel goed komt. Dat zijn de woorden die elke cliënt van Raiola gebruikt. Succes Brobbey bij een andere mooie club! Je tijd om te beslissen is verstreken wat mij betreft

Eerlijk is eerlijk de Eredivisie wordt wel echt steeds leuker zo. Haller, Tadic, Blind, Kudus, Gotze, Malen, Gakpo en Ihattaren. Het boeit mij vrij weinig dat het betekend dat de 2 clubs steeds verder afraken voor de rest, ik kijk voetbal op vermaakt te worden en met zulke spelers heb je echt wel vermaak. Op deze manier is het voor Ajax trouwens stuk lekkerder want 5 mil per jaar kwijt zijn is nog te overzien, behalve als hij natuurlijk niks gaat laten zien. Maar daar gaan we niet van uit.

7 januari 2021 om 11:12

Blind is in dit rijtje erg gek, allerminst vermakelijk. Tenzij je om m kan gniffelen natuurlijk. Ik vind het enigszins triest dat het moeten doen met uitgerangeerde of (zeer) slecht spelende spelers in buitenlandse competities.

7 januari 2021 om 11:23

Ik schiet toch echt wel paar keer in de lach als ik Blind zie spelen, uiterst vermakelijk dus.

7 januari 2021 om 12:52

Ja want het is natuurlijk zeer realistisch dat Ajax top spelers haalt die ook naar Real Madrid kunnen. Dit is nou eenmaal de vijver waar Nederlandse clubs in moeten vissen.

7 januari 2021 om 11:52

Niet alleen bij de top clubs zijn er spelers die ons vermaken maar ook onderste regionen. Harroui (Sparta), Jansen (fc Emmen) Tananne, Joey Veerman, Bazoer, Arjan Robben (mits hij fit is) en nog een paar spelers die het elftal een kleur geven. Als je echt wilt vermaken dan moet je echt wel naar Tananne the one man show gaan kijken. Kan met zekerheid zeggen dat je met een popcorn wel goed zit.

7 januari 2021 om 12:01

Wordt dan wel heel veel voetbal op het weekend, zal de vriendin niet erg op prijs stellen haha. Dan maar de samenvattingen terug kijken als ze slaapt.

7 januari 2021 om 12:26

Binnenkort is ook Argentijnse grootheid Pratto in NL te bewonderen

7 januari 2021 om 12:49

Voor Pratto houd ik graag een middagje vrij hoor, niks mis mee

20 miljoen voor een eredivisie spits, gekkenwerk. Als je dit soort budgetten kunt besteden ben je het verplicht ieder jaar met afstand kampioen te worden. De druk mag er dus nóg meer op bij Ajax. En bij Haller ook als individu, als hij geen topscorer van de 2e seizoenshelft wordt, heeft hij niet gebracht wat moet (afgezien van overmacht uiteraard)

7 januari 2021 om 11:10

Dat met afstand is altijd zo'n domme opmerking in mijn ogen. Dat Ajax veel geld uitgeeft wil toch niet zeggen dat de naaste concurrent PSV ineens veel punten gaat verspelen? Als zij op Ajax na alle wedstrijden verder winnen kan je nooit met afstand kampioen worden. Zoals jij het stelt is het alsof de concurrentie ineens een slechter elftal krijgt als Ajax een grote aankoop doet, dat slaat helemaal nergens op natuurlijk.

7 januari 2021 om 11:54

Als je jezelf versterkt door een grote aankoop, dan verzwak relatief gezien je concurrentie. De Benchmark verschuift. Het slaat dus wel degelijk ergens op.

Dat de "best of the rest" qua punten dichtbij eindigt heb je inderdaad als Ajax niet in de hand. Is overigens wel jaren lang de tactiek geweest bij Ajax: goede spelers van de directe concurrenten inlijven. Wat op zich een logische tactiek is.

7 januari 2021 om 12:55

Nee je verzwakt niet je concurrentie. Ajax wordt sterker maar het zegt niks over de prestaties van Psv

7 januari 2021 om 11:14

Het is veel geld en Ajax geeft sowieso veel geld uit de laatste 2 seizoenen. Ik denk ook dat het een paniekaankoop is en dat Overmars hiermee CL wil veilig stellen. Overigens denk ik wel dat dit een paniekaankoop is die goed uitpakt want vind hem wel een typische Ajax spits. Deze actie van Overmars doet me denken aan de paniekaankoop van Ziyech destijds en die is ook niet verkeerd uitgepakt

" bepaald op twintig miljoen euro" Hahah had vandaag al getypt..bedrag zal lager zijn dan wat nu genoemd wordt. Ik wacht sws op reactie Overmars maar ben zeker niet verbaasd. Altijd zijn bedragen hoger zie ook laatste van Klaiber. Van 7 miljoen media wat werkelijkheid 4 miljoen was

Je zag in het jaar dat Blind en Tadic terugkwamen wel echt een impuls waardoor de jonge jongens beter gingen spelen en meer waard werden.

Alleen kun je nu wel verwachten dat Brobby en Hansen weg willen. 2 jarige huurdeals lijken mij een goede optie om ze binnenboord te houden.

7 januari 2021 om 11:03

@jorisdijk "brobby en Hansen weg willen. " Hoezo? Huntelaar stopt. Heb je achter Haller Brobbery en/of Traore. Hanssen gaat meer gebruikt worden als buitenspeler. Mochten er spelers hierdoor weggaan, zouden het eerder Traore en/of Danillo zijn.

7 januari 2021 om 11:12

En hebben Brobbey dan wel Hansen laten zien dat ze echt de kans verdienen in Ajax 1? Echt nog niet zo onomwonden. Laat ze eerst maar eens de KKD helemaal scheel spelen. Dat hebben jongens als Frenkie, Donny en Appie ook gedaan destijds. Ook een Traoré, van wie ik gewoon niet zo overtuigd ben dat het de juiste spits is voor Ajax, liet méér in Jong Ajax zien dan Brobbey en Hansen. Het is nu nog erg wisselvallig allemaal. Als ze daar niet toe bereid zijn zegt dat ook een heleboel.

7 januari 2021 om 12:10

Brobbey die tekent niet. Als hij getekent had was de druk bij de directie veel minder geweest om een nieuwe spits te zoeken en hadden ze misschien een half jaar huurdeal beoogd. Ze zitten nu met twee spitsen van wie hun contract afloopt Juni 2021, Huntelaar en Brobbey, en met een spits die niet de basistechniek heeft om van veel waarde te zijn voor Ajax, Traore, dan moet je wel wat. Raiola speelt gewoon met Brobbey en die is nu de klos, zal wel weg moeten, Raiola gaat hem gewoon nog een half jaar laten zitten daar, Ajax zal hem weinig tot niet opstellen in jong en dan met een bak tekengeld voor Raiola en een klein bakje voor Brian naar Milan, Roma, Juve of Napoli, die hem dan gaan uitlenen in de serie B en dan maar hopen dat het wat wordt. Het is zo jammer van zo'n groot talent dat hij zijn oren laat hangen naar Raiola terwijl ze allemaal weten dat beweegreden 1 voor Mino geld is, op 2 staat pas de speler.

Opvallend dat West Ham zoveel water bij de wijn doet. Kon ook echt niet overtuigen daar, maar heeft wel een paar erg mooie goals gemaakt. Een paar omhalen kan de Eredivisie wel gebruiken, hopelijk valt hij verder tegen haha. Lijkt me toch een prima deal van Ajax.

Benieuwd naar deze speler! Supporters van West Ham zijn verdeeld over deze speler. Word aan de ene kant gezien als een te luie speler, maar aan de andere kant gezien als een speler met veel klasse die gewoon net niet in het systeem van West Ham past. Ik ben positief verrast door de transfersom en goed om te zien dat Overmars de time value of money snapt. geld is over 4 jaar namelijk aanzienlijk minder waard, gezien het tempo waarin het geld groter word in het voetbal de laatste decennia.

Ik hoopte dat het iets waar zou zijn. Die kunnen we in het rijtje Labyat en Klaiber plaatsen maar dan een stuk duurder.

7 januari 2021 om 11:12

Jij vind traore en brobbey beter dus? Mag ik even lachen

7 januari 2021 om 16:51

Op basis van wat vind jij dat Haller een aanwinst is? Het is een paniekaankoop en weer 1 uit de stal Ten Hag.

7 januari 2021 om 15:10

Haller komt echt wel in een ander rijtje terecht dan Labyad en Klaiber..
die zijn beide gehaald voor de breedte van de selectie, in die rol doen ze het in principe ook prima.

Haller is een mee voetballen en sterke spits die goed kan koppen, en kan mooi in de combinatie voetballen met onze creatieve spelers.

probeer nog even wat filmpjes te kijken op youtube, hoe makkelijk hij voetbalt dan zul je zien dat dit wel degelijk een veel betere speler is dan wie wij ook op dit moment in de spits op kunnen stellen.

Hoewel ik het destijds jammer vond dat Ajax hem niet van Utrecht kon/wilde overnemen en ik het nog steeds een goede speler vind, bekruipt me toch enigszins het gevoel van een paniekaankoop. Die is overigens tot op zekere hoogte wel begrijpelijk, met de blessures van Traore, Huntelaar en Brobbey, maar toch. Tadic heeft laten zien prima te functioneren in de spits en dat zou zeker in de wedstrijden op de wat kortere termijn (toppers in de Eredivisie en wedstrijd(en) in de EL) mijn voorkeursinvulling van de spitspositie zijn. Daarna hoop je de geblesseerden toch wel terug te hebben. Even over de zomer heen kijkend: weliswaar stopt Huntelaar, maar Danilo komt terug van de verhuur aan Twente. Alleen als je geen vertrouwen hebt in de ontwikkeling van Traore en/of Brobbey, of als beiden verkocht worden (traore voor wie interesse schijnt te zijn) c.q. vertrekken (als Brobbey alsnog zijn contract niet verlengt), snap ik deze zet.

7 januari 2021 om 11:11

Als je tadic in de spits zet dat heb je weer een vleugelspeler minder. Promes is hopeloos uit vorm en Neres continu geblesseerd en Antony ligt er af en toe ook uit. Dan zit je met labyad die daar nog kan spelen maar wie anders? Danilo zien ze het blijkbaar niet in zitten en brobbey is een jeugdspeler. Traore moeten ze lekker verhuren en Huntelaar ja die kan je ook niet continu hele wedstrijden laten spelen. We hebben een spits van niveau nodig en haller is misschien dan geen top maar heeft wel een bepaald niveau waar Ajax veel aan kan hebben

7 januari 2021 om 11:22

Ben het met je eens dat Tadic ook op linksbuiten goed presteert, maar ligt daar dan niet het eigenlijke probleem? Oftewel: je zet Tadic opnieuw in de spits een haalt een goede linksbuiten (of laat jeugd doorschuiven). Een nieuwe spits halen beperkt het perspectief van Traore en Brobbey (en ook Hansen wiens naam iemand terecht noemde) en de terugkerende Danilo, terwijl de opties op de flanken minder zijn. Kost je waarschijnlijk in totaal minder dan de 20 miljoen die je nu gespreid betaalt.

Sorry hoor, maar dit is toch net zulk bord-op-schoot-scouting als feyenoord doet?
Ajax haalde laatste laatste jaren: Labyad, Tadic, Ziyech, Klaiber, Sinkgraven, Schuurs, Promes enz. enz. en nu Haller. Allemaal (oud) eredivisie spelers. Met zowel successen als missers natuurlijk.. Maar toch net zo weinig fantasie als Feyenoord, alleen met veel meer geld!

7 januari 2021 om 11:04

@support en spelers als Neres, Anthony, Sanchez, Martinez, Nico...wat een flauwekul van je

7 januari 2021 om 11:05

Anthony, Kudus, Magellan, Marin, Bande, Neres,...

7 januari 2021 om 11:10

Waarom maak je je lijst niet af met spelers zoals Sanchez, Kudus, Neres, Danilo, Antony? Of doe je dat bewust omdat je punt anders niet valide is?

7 januari 2021 om 11:50

Van dit rijtje heeft alleen Neres en Sanchez al genoeg laten zien bij Ajax om van waarde te zijn of goed doorverkocht te worden. De rest is nog maar de vraag waar dat gaat eindigen toch?

7 januari 2021 om 12:40

Omdat het, zeker in het geval van Danilo, heel raar moet lopen wanneer Ajax geen winst maakt.

7 januari 2021 om 11:12

Als je zaken eenzijdig opsomt heb je altijd gelijk in je eigen bekrompen visie Pak eens het volledige lijstje als je een punt wil maken, deze kleuter argumentatie slaat natuurlijk helemaal nergens op.

Eerst had ik zoiets van wat moeten we hier mee? Is dit CL materiaal. Daar twijfel ik nog steeds over maar we hebben nu gewoon een goede spits nodig. Traore heeft het ( nog ) niet en brobbey is er ook nog niet klaar voor en Huntelaar ziet ten hag blijkbaar niet als eerste spits. Hopen dat ie tegen PSV mee kan doen

7 januari 2021 om 12:03

Op basis waarvan kun je beoordelen dat Brobbey er nog niet klaar voor is? Je had afgelopen half jaar veel vaker een kans moeten geven, dan hadden we nu daadwerkelijk kunnen beoordelen of hij er nog niet klaar voor was of niet.

Nu blijft het vooral tijd een vraag ben ik bang, er zijn nu wel 3 opties voor Brobbey, ik zou dan vertrekken en naar een club gaan die je wel echt kansen en perpectief bieden.

Voor eredivisie begrippen is dit een prima spits. Natuurlijk is het afwachten hoe hij bij Ajax gaat presteren, maar voor mijn gevoel gaat dat wel in orde komen.

Bord op schoot scouting wat mij betreft. West Ham is nou niet echt top. Is best een goede spits maar het wordt tijd dat Ajax eens verrast met een talent dat niemand kent. De laatste tijd halen ze alleen maar oudere spelers voor veel geld. Waar is de jeugd?

Ze kunnen het beter direct overmaken, scheelt tegenwoordig bankkosten. Maar ik denk niet dat Haller vier jaar gaat volmaken.

Moet je nagaan, West Ham heeft 50 miljoen voor hem neergelegd. Dan is 20 miljoen wel echt een uitverkoopprijs

7 januari 2021 om 11:52

Dat zegt ook voldoende voor het aantal clubs dat voor hem in de rij stond.
In Engeland zijn dit ook niet absurde bedragen en hebben ze geld genoeg.
Blijkbaar kunnen ze hem missen als kiespijn, ik denk dat hij wel veel doelpunten gaat maken in onze Eredivisie. Voor het Europese voetbal is het nog maar de vraag.

Wauw dit zou echt een zieke aankoop zijn van Ajax! Out of nowhere, Niemand zag dit aankomen. Vind dit echt een heerlijke spits! Iemand die echt op allerlei manieren kan scoren, Probeert ook vaak een omhaal te maken. Dat zegt genoeg over dat die er alles voor over heeft om te scoren

Heeft bij Utrecht en Frankfurt bewezen een snelle, technische en sterke spits te zijn. Dat je bij West Ham niet slaagt is niet gek, daar faalt elke spits de laatste x aantal jaar en het is een waar spitsenkerkhof. Denk dat hij bij Ajax echt wel zijn waarde zal uitbetalen, zeer sterke aankoop!

De waan van de dag viert weer hoogtij, dat zie je wel weer. Ik moet het allemaal nog maar zien met deze man. Vind het extreem veel geld voor zo'n dergelijke spits. Haller is natuurlijk een prima spits, helemaal voor de Eredivisie. Alleen voor 20 tot 25 miljoen met een gigantisch salaris moet er toch een betere aanvaller te halen zijn zou ik denken, dus wat dat betreft lijkt er enige paniek bij Ajax.

En ook heel typisch dat Ajax weer uitkomt bij een voormalig Utrecht speler.

7 januari 2021 om 12:16

Zoals jullie dat doen met Duitsers (waar er tot nu toe maar één echt uit de verf komt) wisselen wij het af tussen oud Eredivisie spelers, Zuid-Amerikanen en oud Utrechters. Weet niet wat beter is.

Noem is een betere aanvaller op voor dit bedrag. Een Malen kost tegenwoordig al 40-60 miljoen.

7 januari 2021 om 12:19

Malen kost geen 40-60, de helft maximaal. En 20 miljoen is echt wel veel voor Haller, dan kan je net zo goed Veerman bij Heerenveen halen voor een kwart van dat bedrag. Voor zulke bedragen moet je echt een zekerheid zijn en een lange termijn toegevoegde waarde zoals Blind, zoals Tadic. Haller is een twijfelgevalletje voor me. Het laat wel duidelijk zien dat ze niet meer geloven dat Brobbey nog bijtekent, zijn deadline is een gepasseerd station.

Hij heeft best wel kwaliteiten, maar ik ben teleurgesteld om meerdere redenen. 1. Het einde van Brobbey bij Ajax. Klap voor de opleiding. 2. Eerder ontvingen we op afbetaling, nu kopen we op afbetaling, gaat financieel de verkeerde kant op als je dit niet zo kunt aftikken, doe het dan vooral niet. Daarmee hou je het hogere salarisplafond niet vol voor spelers die zeker wat toevoegen zoals Tadic, Blind en Klaassen en eventueel een Eriksen. We hebben daarvoor wel netto transferinkomsten nodig. 3. Hebben al 4 opties voor spitsen, terwijl andere posities minder bedeeld zijn qua opties. 4. Te hoge prijs, voor Eriksen had ik dit wel uit willen geven.

7 januari 2021 om 12:24

Wacht even, gespreide betalingen zijn in het bedrijfsleven en zéker in het topvoetbal meer regel dan uitzondering. Kleine transfervergoedingen tot daar aan toe, maar niet veel clubs kunnen direct 20 miljoen overmaken. Boekhoudtechnisch is het vele malen aantrekkelijker om gespreid te betalen. Dat doet Ajax zelf ook al langer dan vandaag. Je verhaal over netto transferinkomsten en salarisplafond lijkt mij dus niet de vergelijking die je moet maken. Juist door initiële uitgaven te spreiden, krijg je geen extreme pieken in je uitgaven, waardoor je cashflowtechnisch in bepaalde periodes slecht kunt komen te zitten.

De transfervergoedingen van Van de Beek, Ziyech, De Jong, De Ligt en noem maar op zijn ook gespreide inkomsten.

7 januari 2021 om 17:11

Ik had gehoopt dat Ajax wel gespreid inkomsten kon genereren, maar uitgaven direct kon doen, daarmee verschaf je jezelf de ruimte om extra salaris te kunnen betalen, die ruimte is er straks niet meer.

Je geeft geld uit dat je over hebt van je gespreide betalingen. Dus wel gespreide inkomsten, geen gespreide uitgaven, dan heb je elk jaar een x bedrag aan zekere inkomsten waarmee je verantwoord voor een langere termijn een hoger salaris voor bv. een Eriksen of Suarez zou kunnen betalen.

7 januari 2021 om 12:30

Wat ik mij afvraag bij West Ham verdiende hij blijkbaar 6.3 miljoen pond (bijna 7 miljoen euro). Wat betaalt Ajax dan?

Dan moet hij bij Ajax ook gewoon 3-4 miljoen euro netto minstens verdienen.

Heb 'm niet meer gevolgd, maar als ik de reacties hier moet geloven is het een goede aankoop . Altijd fijn als er wordt geïnvesteerd in nieuwe spelers. Verwacht een sterke spits voor dit bedrag.

Brobbey faalde om bij te tekenen terwijl de aanbiedingen goed waren gezien wat hij gepresteerd heeft, Traore heeft niet het niveau om een Ajax spits te zijn (in een ander systeem misschien wel goed), Huntelaar stopt en dus heb je niemand over. Ja je kan Tadic weer in de spits gaan zetten, en tegen de anders topteams nu zal dat ook wel gebeuren mits er niet heel snel een andere spits komt, maar dan heb je met alle blessures geen wisselmogelijkheden. Antony, Tadic, Promes zal het dan zijn. Oh ja, natuurlijk, Bande! Wat een faliekante misser was dat ook zeg. Overmars heeft mazzel dat de Ajax academie zo goed draait want qua aankopen zitten er wel veel flaters tussen.

Wat een paniek zeg! Beetje een Luuk de Jong, zal echt wel zijn doelpunten maken. Die kosten PSV echter een miljoen of 7. En ja Haller liet het wel zien in Duitsland, en de Jong niet, toch denk hetzelfde doelpuntengemiddelde in de ED. Maar zoveel geld maak ik alleen over als ik dat ook weer terug zie, dat gaat niet meer gebeuren. Maar denk dat Ajax zich wilt verzekeren van de CL, welke natuurlijk ook enige miljoenen op zal leveren, alleen als dat niet lukt.

7 januari 2021 om 12:27

Haller is toch veel completer als Luuk De Jong. De Jong is een van de betere koppers in Europa wat een wapen is maar voor de rest blinkt hij imo nergens in uit. Haller kan ook met een bal wat

Is het dan zo erg gesteld met jeugd bij ajax? Daar waar ze om worden geroemd moet ajax het doen met een Haller dat het in Engeland niet waar kan maken? En dan ook nog eens voor 25 miljoen naast een salaris waar je u tegen zegt? Als je veel geld hebt kan je zo'n risico nemen, de vraag is wel hoevaak ga je zo'n risico nemen? Kan je niet beter rondkijken in zuid amerika en 2x 12,5 miljoen besteden waarbij de kans groter is dat je nog meer geld kan genereren. Met Haller en zijn 26 jaar kan ik mij niet voorstellen dat je het terug gaat verdienen.

Ook fijn nieuws voor al die mensen die ontslagen zijn en dan nu dit lezen....
Niet alleen 20 miljoen maar denk dat zijn salaris ook richting die van blind en Tadic gaan! Schandalig en mensonterend vind ik dit als je mensen er net uitgeschopt hebt

7 januari 2021 om 13:24

Kevin dat klopt dat is niet te verkopen aan de buhne, echter werkt het wel zo helaas.

Haller "kan meer geld genereren dan die 25 miljoen" door met hem cl enz te halen (en kampioenschap)


De kantine medewerkers enz niet, die kosten geld en leveren niets op.


Ben het wel met je eens overigens.

7 januari 2021 om 14:17

Je snapt toch hopelijk wal dat dat 2 compleet verschillende stukken zijn? De mensen die ontslagen zijn bij Ajax werden echt niet betaald uit het transferpotje. Is het dan raar om te lezen dat Ajax zoveel geld uit geeft aan 1 speler? Absoluut. Maar het staat helemaal los van het overige personeel...

Beetje dubbele gevoelens over deze transfer. Enerzijds ben ik wel bewonderaar van Haller. Anderszijds is het ontzettend veel geld, terwijl je net zo goed met Huntelaar/tadic in de spits het seizoen af kunt maken.

25 miljoen en bedragen rond de 25 miljoen zijn normaal tegenwoordig.
Als Ajax een rol van betekenis wil hebben in de komende europese seizoenen moeten ze wel spelers halen voor dit soort bedragen.
Dus het prijskaartje vind ik niet zo gek, maar de speler zelf vind ik alles behalve een aanwinst.

Hij heeft gewoon een uitschieter gehad bij Frankfurt, een lange sterke spits. Die doen het goed in de bundesliga. Kijk naar Dost etc.
West Ham dat al jaren een wanbeleid voert en geld uitgeeft alsof ze elk jaar cl spelen haalt hem binnen als duurste speler aller tijden. Op papier lijkt Haller natuurlijk een topspeler door deze feiten.

Maar gaat dus via de achterdeur weg bij West Ham, zonder iets gespresteerd te hebben.
Ik denk dat als Ajax hem haalt, ze niet eens verlies zullen maken binnen 2-3 jaar dus een goede aankoop. Maar dat hij in de cl goals erin gaat schieten geloof ik niet.
Goede spits voor ajax totdat ze de ideale vervanger vinden.

Het lijkt wel 2004

Destijds werd Anastasiou aangetrokken en werd psv verwacht in de arena.

Nu haller en weer psv a.s. weekend


Zullen we maar voor dezelfde uitslag gaan?

7 januari 2021 om 14:58

Wat heeft dat met elkaar te maken, behalve dat Ajax een spits koopt in de winter 'stop' ? Het is maar waar je naar wilt zoeken haha.

7 januari 2021 om 19:19

Destijds werd er ook een paniekaankoop gekocht voor in de punt van de aanval, ook toen waren we uitgeschakeld in de cl etc.

Best wel veel gelijkenissen.

Ik vind het toch erg veel geld. Haller is een meer dan prima spits natuurlijk en hij zal het in de Eredivisie zeker goed doen, maar voor dat geld hoop je eigenlijk op iemand die je in de Champions League verder helpt. Ik weet niet of dat echt het geval gaat zijn. Daarbij heb je natuurlijk drie jonge spitsen (traore, brobbey en danilo) die zich nog kunnen ontwikkelen waarvan je er twee eigenlijk gewoon afschrijft nu. Als je toch met miljoenen wel smijten zou ik eerder aan centraal achterin, of een goede opvolger voor onana denken.

Ik ben trouwens ook wel benieuwd wat er nu met Tadic gaat gebeuren. Haller zal de onbetwiste nummer 1 in de spits zijn en Tadic is eigenlijk te langzaam voor op de vleugels. Als iedereen fit is vind ik Antony en Neres beter, maar Tadic is niet iemand die je zomaar op de bank zet. Lijkt me een lastige situatie.

7 januari 2021 om 14:15

Maar als er iemand een teamspeler is die je maar 1 keer hoeft te vertellen om die ballen op het hoofd van Haller te leggen is het Tadic wel. Tadic zal nooit een klassieke buitenspeler zijn. Hij zal een beetje hangen tussen de vleugel en aanvallende middenvelder. Met Antony en Tadic heb je in ieder geval wel 2 spelers die de bal zo op het hoofd van Haller kunnen leggen. Wellicht dat Ajax nu ook eindelijk gevaarlijk kan worden in de lucht.

7 januari 2021 om 14:57

Tadic als 10 of buitenspeler. Snelheid is niet alles, zeker niet bij Ajax. We hebben voldoende aanvallende spelers. Promes, Tadic, Kudus, Neres, Antony, Labyad, Traore, Brobbey (nog wel), Huntelaar (nog wel), Klaassen (kan op 10 spelen indien nodig) en dan nu ook Haller. Luxe!

7 januari 2021 om 15:06

ik neem aan dat tadic "gewoon" als linksbuiten blijft spelen en eventueel neres op de 10 positie komt te staan.

neres vanaf links vond ik niet echt denderend terwijl hij vanaf de 10 positie alle ruimte krijgt en met anthony van plek kan wisselen.

de voorzetten van anthony en tadic op het hoofd leggen van haller, ik kan niet wachtten!

7 januari 2021 om 17:58

Inderdaad, Tadic was mede daarom perfect voor de spits of zelfs op 10.

dit is geweldig nieuws, eindelijk een goede spits voor ajax.. over de prijs kan je echter nog niet oordelen. dit een uitstekende spits al kijk je realistisch naar de opties voor ajax. in Nl, Dui, erg goed gepresteerd, en wie zegt dat hij in de premier leauge niet goed gepresteerd heeft, begrijpt het niet helemaal. Haller paste simpelweg gewoon niet bij Westt Ham. een team die countert en aanvallend niet veel presteerd.
Ik ga ervan uit dat dit een goede match gaat worden voor zowel Ajax en Haller. Knallen maar boys !

Even los van het feit dat ik Haller een goede speler vind, snijdt Ajax zich wel in de eigen vingers wat betreft Brobbey. Brobbey loopt zowat gratis de deur uit, heeft die Nederlandse Italiaan als zaakwaarnemer en gaat dus echt niet verlengen. Jammer, want ik had het idee dat Brobbey a la Lukaku wel een beest van een spits kon worden. Of naja.. een beest is hij al..

7 januari 2021 om 16:00

Dat dachten veel mensen van Castillion ook, en dat bleek in het eerste ook gewoon een drama te zijn.

Nee Brobbey kan een leuk spitsje worden, maar in Ajax een zie ik hem het never nooit redden, in de eredivisie redt je het niet alleen op kracht, wat je in de lagere divisies wel kunt.

Hallet is waarschijnlijk beter dan Brobbey en Traoré . Maar ik vind het raar dat ex spelers van middenmoter Utrecht voor kwaliteitsimpulsen bij Ajax moeten zorgen. Leuk voor Nederland te weinig voor Europa.

7 januari 2021 om 16:39

Wat heeft ex-speler van Utrecht er nou mee te maken? Het gaat erom of hij goed genoeg is en dat is hij

Letterlijk iedere transfer wordt over meerdere jaren uitgesmeerd, dat is nou eenmaal hoe het werkt, dus erg verrassend is het niet.

Verder vind ik het echt veel te veel geld voor een speler als haller.

Lijkt wel of niemand wil dat dit een 'ajax' spits word pff gezeik.
Dit is juist de ideale ajax spits hij is balvast technisch kan goed koppen neusje voor de goal. Bij Utrecht goed gedaan en bij Frankfurt top seizoen gedraaid in competitie en europa league. 15 goals Bundesliga niet slecht toch!? Daarna voor 50 miljoen naar West Ham, laatste spits die topscorer werd daar was Carlton Cole met 14 doelpunten 2011 dat zegt genoeg over het hotseknots-systeem daar. Welkom Haller. Ik ben een gelukkig mens! We gaan hier veel plezier aan beleven!!

Ik heb zo mn twijfels en bedenkingen. Ik denk namelijk dat Haller voor de competitie zeker een aanwinst zal zijn en het goed gaat doen. Europees twijfel ik of hij echt de juiste persoon is. Daarnaast vind ik het wel heel veel geld. Maar goed dat zijn de twijfels. De feiten zijn dat hij sterk, aanspeelbaar goed in de lucht en sterk in de 16 is. Eigenlijk alles wat een spits bij Ajax zou moeten hebben. Hij is niet sterk in dribbelen en is ook niet echt snel, maar dat zouden de zijkanten en het middenveld moeten kunnen compenseren in de vorm van Kudus. Ben wel heel benieuwd naar die combinatie. Dit zou dan de spits moeten zijn die echt de komende jaren bij Ajax in de spits speelt. Ik hoop dan ook niet dat Haller dit ziet als een tussenstapje en volgend jaar misschien weer weg gaat als hij het goed doet, maar ik denk dat dat niet zo zal zijn. Dit kwam trouwens ook wel als een verassing Ten Hag zei dat Ajax zich niet ging roeren op de transfermarkt en de naam van Brenner werd veel genoemd. Misschien dat hij niet haalbaar leek of dat Haller plotseling een optie werd. Ben wel benieuwd hoe de transfer is ontstaan.

7 januari 2021 om 17:57

Eigenschappen die Traore en Brobbey ook al hebben en dus eigenlijk niet van toegevoegde waarde is. Brobbey is dan ook nog eens pijlsnel. Wat kan Haller nou echt beter, behalve dan dat hij heeft bewezen te kunnen scoren bij respectievelijk Utrecht en Frankfurt?

Ik begrijp er totaal niks van, als je al een spits erbij wou halen had je net zogoed Danilo terug kunnen halen, die scoort ook bij Twente.

Voor dat geld wil je iemand die ook in Europa het verschil kan maken, een groot braziliaans talent of Eriksen bijvoorbeeld.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren