‘Dan gaan mensen lachen, maar zet hem nou eens bij Feyenoord neer’

Maandag, 4 januari 2021 om 11:17Rian Rosendaal • Laatste update: 16:08

Arnold Mühren is onder de indruk van de prestaties van Henk Veerman in het shirt van sc Heerenveen. De rapporteur van De Telegraaf, die voor het Voetballer van het Jaar-klassement van de krant een tussenbalans opmaakt, brengt de boomlange spits zelfs in verband met Feyenoord, waar Nicolai Jörgensen dit seizoen mede door blessureleed nauwelijks nog aan scoren is toegekomen. De Rotterdammers haalden onlangs Lucas Pratto op huurbasis op bij River Plate.

"Hij maakt zijn doelpunten en levert assists voor een ploeg die niet geweldig draait", verwijst Mühren naar de enigszins tegenvallende achtste plaats van Heerenveen halverwege het seizoen 2020/21. "Ik kijk wellicht door een gekleurde bril, omdat ik net als hij in Volendam woon, maar zet Veerman nou eens bij Feyenoord neer. Dan gaan mensen lachen, maar ik weet zeker dat hij ook daar zijn goaltjes meepikt." Veerman staat halverwege deze jaargang op negen doelpunten en drie assists in veertien optredens namens de Friese club in de Eredivisie.

Mühren krijgt wat betreft Veerman bijval van Ed de Goeij, voormalig doelman van Feyenoord. "Veerman gebruikt altijd goed zijn lichaam. Hij is zowel een afmaker als een aanspeelpunt. Dat werkt goed bij Heerenveen." Ook Kees Kist, voormalig topschutter van onder meer AZ, velt een positief oordeel over de aanvalsleider van Heerenveen: "Veerman werd in zijn eerste periode bij SC Heerenveen vaak gewisseld op momenten dat hij best lekker in de wedstrijd zat. Daarmee maak je een spits kapot. Johnny Jansen, de huidige trainer van SC Heerenveen, heeft er juist voor gekozen om hem de aanvoerdersband te geven en daarmee extra belangrijk te maken. Een hele slimme zet, want Veerman lijkt nu vol vertrouwen te zitten."

Volgens Mühren is naast Veerman ook Donyell Malen bezig aan een zeer sterk seizoen op clubniveau. "Hij is een constante factor bij PSV. Hij is snel, maakt prima goals, kan goed voetballen en is met zijn 21 jaar nog steeds piepjong. Ik denk dat hij op korte termijn de route van zijn oud-ploeggenoot Steven Bergwijn kan gaan volgen", doelt Mühren op de transfer van de vleugelaanvaller richting Tottenham Hotspur in 2020.


Poll

Zou Henk Veerman bij Feyenoord passen?


Gerelateerd

Meer sportnieuws

60 reacties (laatste reactie door japie_krekel)

Dat dachten mensen ook van Larsson, Linssen, Diemers etc. maar dat valt toch steeds erg tegen. Als je als topclub een Eredivisie speler haalt moet het er een zijn die er met kop en schouders bovenuit steekt zoals voorheen een Suarez, Ziyech of Tadic. Anders is de kans op slagen gewoon erg klein

4 januari 2021 om 11:43

Bilal, Ayoub kunnen ook nog in dat rijtje. Al kreeg Ayoub niet echt een fatsoenlijke kans. Veerman zou een tweede Kramer worden. Soms nuttig, maar ook niet bijzonder.

4 januari 2021 om 11:50

Klopt. Bilal, St.Juste, Diks, Ayoub, Kramer, Vejinovic en Amrabat waren ook allemaal Eredivisie aankopen die teleur stelden. Botteghin, Toornstra, Immers, Vd Heijden, Jones en Berghuis pakten wel redelijk tot goed uit maar dat waren de zeldzame uitzonderingen

4 januari 2021 om 11:52

Diks kwam dan van Fiorentina en Berghuis van Watford maar imo nog steeds Eredivisie spelers omdat ze in het buitenland amper speelminuten hebben gemaakt

4 januari 2021 om 11:54

Vond je St.juste tegenvallen? Vond hem prima spelen op een positie waar hij niet thuis hoorde.
Volgens mij ook voor het dubbele verkocht.
En tsja Immers... qua statistieken zag het er prima uit maar zelden zo'n frustrerende speler meegemaakt, mistte kansen waar Linssen en Jorgensen jaloers op zijn.

4 januari 2021 om 11:54

Fijn rijtje inderdaad, waarbij je met een succespercentage van minder dan 50% toch wel wat anders moet gaan doen. Ik verwacht dat Arnesen dit ook weet, maar ik weet dat onze meningen over hem verdeeld zijn.

4 januari 2021 om 11:57

@Vegitosan St.Juste kostte bijna net zo veel geld als Davidson Sanchez en ik vond hem niet veel toevoegen dus imo uiteindelijk ook wel een redelijk teleurstellende aankoop. Immers was idd niet top ofzo maar die maakte in zijn eerste seizoen toch aardig wat goals bij Feyenoord. Als pure voetballiefhebber die houdt van technische voetballers vond ik het ook niks maar hij had op zich een prima rendement al miste hij ook wel een hoop kansen. Daar heb je zeker gelijk in

4 januari 2021 om 12:01

@JeroenF222 ik denk het ook wel en ik ga Arnesen niet afreken op 1 seizoen. Hopelijk wordt hij een nieuwe Rob Baan. Die haalde als TD toch aardig wat goede spelers naar Feyenoord onder Vd Herik

4 januari 2021 om 13:48

@japie_Krekel Als je een speler zoals Sint Juste voor nog geen 5 miljoen koopt en 2 jaar later voor bijna het dubbele van de hand doet dan kun je in mijn ogen spreken van een succes aankoop. Heeft het niet spectaculair gedaan bij Feyenoord, maar ook zeker niet slecht. Amrabat is ook goed gezien, maar Vilhena verlengde volgens mij waardoor hij niet op zijn favoriete positie kon spelen en uiteindelijk als rechtsback is geposteerd. Dat is jammer dat het zo is gelopen, maar aan de scouting heeft het hier niet gelegen. De rest van het rijtje was wel prut voor het niveau dat Feyenoord nastreeft. Vind Veerman verder leuk gevonden, maar hier ben ik het zeker met je eens en zeg nee, niet doen.

4 januari 2021 om 15:45

@Japie spelers die erboven uit steken gaan niet naar Feyenoord, maar naar de enige twee topclubs die Nederland rijk is.

4 januari 2021 om 17:57

@gerben1978 zo kan je het bekijken maar Ajax haalde voor ongeveer hetzelfde bedrag Davinson Sanchez en die ging weg voor 40 miljoen. verder ben ik wel met je eens dat we veel slechtere aankopen als St.juste hebben gedaan, dat is zeker waar. hij was niet slecht maar ook zeker niet bijzonder

4 januari 2021 om 11:44

Vergeet Sulejmani niet!

4 januari 2021 om 11:55

Dat kwam ook grotendeels door Van Basten imo. Je haalt een talent wat bij Heerenveen excelleerde op links en die voor het eerst naar een topclub gaat en ipv hem op zijn goede en vertrouwde positie te zetten ga je hem opeens rechtsbuiten neerzetten. Dan maak je het zo een jongen onnodig moeilijk

4 januari 2021 om 13:33

Sulejmani speelde bij Heerenveen centraal in de spits. Een buitenspeler kan altijd op beide flanken spelen, zo niet dan is het geen buitenspeler.

4 januari 2021 om 17:58

hij speelde daar idd in een vrije rol in een soort van twee spitsen systeem, maar hij kwam bij Heerenveen altijd vanaf links, dat was zijn trademark. je zag hem bij Heerenveen nooit op de rechterflank

4 januari 2021 om 11:47

en de leeftijd is niet onbelangrijk. Als je op de leeftijd van Diemers en Linssen er niet boven uitsteekt, ga je bij een topclub ook niet opeens enorme stappen zetten.
Als zo'n jongen nou 18 is en het goed doet bij Vitesse zit er waarschijnlijk nog meer rek in.

4 januari 2021 om 11:52

Het zal wel weer als provoceren overkomen, maar dat is absoluut niet zo bedoeld. Feyenoord is op dit moment gewoon een subtopper op het gebied van voetbalkwaliteiten en elftal, absoluut geen topclub. Dus moeten ze concurreren met Utrecht, Vitesse etc etc. Ook daar zou een Veerman er niet 30 in het netje leggen, maar dat is een andere discussie.

4 januari 2021 om 11:55

Is nergens op gebaseerd Rochus...concurreren met Vitesse en Utrecht? Kijk alleen al naar de reeks die Feyenoord heeft neergezet ondanks een sloot aan blessures toch gewoon 3e. Met een fitte selectie kunnen we van iedereen winnen en zijn we moeilijk te verslaan.

4 januari 2021 om 12:17

We zullen zien Jeroen F222, als de toppers gespeeld worden in januari en Feyenoord speelt met goed voetbal Psv, AZ en Ajax weg en pakt hierin de meeste punten dan zal ik de eerste zijn om op mijn mening terug te komen. Vooralsnog biedt het vertoonde spel in mijn optiek te weinig houvast om daarvan uit te gaan, maar ik laat me graag verassen. Als iemand op resultaat kan spelen en meer uit een selectie kan halen dan er eigenlijk inzit dan is het Dickie wel En dat is nu exact mijn punt. Feyenoord presteert op de toppen van hun kunnen, er zit totaal geen rek in (ook zonder "al" die blessures) PSV is groeiende en speelt verre van top en Ajax zakt ook nog te vaak door de ondergrens in. Die twee clubs kunnen alleen maar beter worden terwijl Feyenoord alleen maar slechter kan worden. En dan staan ze met dat gegeven gewoon maar 3e.

4 januari 2021 om 12:26

Het vertoonde spel is (helaas) inderdaad niet sprankelend, maar Feyenoord is door deze speelwijze wel heel moeilijk te verslaan. Ik ben dan ook benieuwd hoe de toppers gaan verlopen, want wanneer Feyenoord niet het spel hoeft te maken, zijn we in mijn ogen op zijn best. Met de terugkomst van Sinisterra, Haps en Bijlow gaan we er qua kwaliteit en diepte enorm op vooruit. Hoezo presteert Feyenoord op zijn toppen? Het spel is niet om naar huis te schrijven, maar er worden maar weinig punten verspeelt. Dus je zou kunnen zeggen dat het met beter spel ook beter gaat lopen. Goed.. voorlopig is dit glazenbollen-werk en kunnen we er na januari een echte conclusie aan verbinden

4 januari 2021 om 12:29

@Rochus: snap je punt wel hoor, echter merk ik wel dat je Fey niet volgt. Fey is vaak juist goed in de toppers, zeker als die tegenstanders(zoals AZ en Psv nu) zelf voetballende intenties hebben en van de goal afspelen wordt het interessant voor Fey. Bovendien staat Fey met veel blessures en redelijk uit vorm gewoon derde, waar het hoort momenteel. Daarnaast je betoog openen met: het zal weer als provoceren overkomen is gewoon jammer en onnodig, zou bijna gaan denken dat dat inderdaad zo is door dit soort teksten.

4 januari 2021 om 12:36

"maar derde".
Dat is toch een prima prestatie, je gaat voor het gemak even voorbij aan de financiële mogelijkheden. Ajax haalt even een Braziliaan op voor het geld wat Feyenoord in 3 jaar uitgeeft aan transfers.

4 januari 2021 om 12:44

Ah dus ondanks dat bij Feyenoord bepalende spelers terugkomen van blessures en ze een spits hebben aangetrokken (waar deze positie behoorlijk matig werd ingevuld) kan het toch alleen maar slechter gaan.....bijzonder. En bij psv en Ajax kan het alleen maar beter gaan....bijzonder. Ben echt benieuwd of je zelf doorhebt hoe slecht het onderbouwd is en hoe raar het klinkt.

4 januari 2021 om 12:46

@njfromvol, maar daarmee bevestig je toch wat ik zeg, dat derde meer dan prima is, maar dat je dan op het gebied van elftal potentie en voetbaltechnische kwaliteit niet top maar subtop bent?

4 januari 2021 om 12:54

@Rochus: Begrijp mij niet verkeerd, ik discussieer graag over Feyenoord(zeker ook als het minder gaat), maar dat doe ik wel graag op basis van goede argumenten. Je teksten snijden geenszins hout en zijn gebaseerd op onderbuikgevoelens denk ik? Het zou je sieren je wat beter in te lezen alvorens een dusdanig uitgesproken mening te hebben.Als je derde staat met veel blessures, 3e budget van Nederland, dan doe je het inderdaad prima. Niet uitstekend, niet slecht, maar inderdaad prima. Als jij daar het label "subtop" aan wilt hangen, helemaal prima. Subtop of top, het zijn zulke betekenisloze woorden...

4 januari 2021 om 12:56

Dan is de term top dus subjectief. Alles buiten de top 2 is voor jou subtop. Verder prima, maar Feyenoord concurreert de laatste jaren maar zelden met Vitesse en/of Utrecht. Die stelling vind ik dus niet helemaal juist.

4 januari 2021 om 12:37

Maar de vraag die ik heb is toch hoe dit kan. Deze spelers konden het verschil maken bij hun oude club, en nu met betere spelers om zich heen presteren ze juist minder. Je zou toch verwachten dat het nu toch gemakkelijker moet zijn om te presteren wat je bij een minder team wel kon.

4 januari 2021 om 13:22

Diemers heb ik altijd gezegd. Hij gaat het niet redden. Ik zag hem wekelijks spelen. Andere hier geilde op statistieken en highlights. Wanneer je Diemers 90 minuten zag voetballen in een Fortuna shirt, wist je beter.

4 januari 2021 om 13:27

Nog steeds blij dat ze die van groningen afgesnoept hebben... daar had ie ook geen pepernoot geraakt...

4 januari 2021 om 13:29

Ik vind 'm niet eens slecht spelen. Die jongen kan echt goed voetballen en ik denk dat het een nuttige kracht voor op de bank zou zijn, maar voor de basis komt hij inderdaad wel wat tekort.

4 januari 2021 om 13:35

Japie dat zegt toch helemaal niks over Veerman! Je moet zulke gevallen individueel bekijken en dan hebben deze heren gewoon gelijk, deze man zou Feyenoord verder helpen. Je vergelijking met al die spelers is niks waard.

4 januari 2021 om 18:00

als je het over Joey Veerman zou hebben zou ik het met je eens zijn, dat vind ik echt een hele goede speler maar deze Henk Veerman vind ik geen speler die wat gaat toevoegen aan Feyenoord

4 januari 2021 om 19:00

Joey Veerman is een heerlijke speler maar dat is nu net iemand in de categorie St Juste Larsson. Daarmee zou het afwachten zijn of hij Feyenoord direct beter maakt. Henk Veerman met zijn fysiek en kwaliteiten zou op dit moment meteen iets toevoegen aan Feyenoord. Ik zie hem dit geen jaren doen maar nu zeker

Dit seizoen zou elke speler het beter doen dan onze huidige spitsen, dus zo bijzonder is dat niet.
Als ie ook maar 30% van de kansen afmaakt die Jorgensen en Linssen hebben gemist dan zou die topscoorder van de Eredivisie zijn.
Feyenoord had miss beter Lammers kunnen proberen te huren van Atalanta , ipv Pratto... mja daar is het nu al te laat voor.

4 januari 2021 om 11:45

Waarom zou Lammers dat willen? Pakt toch wel wat minuten en heeft niet voor niks de stap gezet.

4 januari 2021 om 11:57

Volgens transfermarkt 203min verdeeld over 10 wedstrijden... das gemiddeld iedere keer maar 10 minuutjes invallen.
En zat 9x niet in de wedstrijdselectie.

4 januari 2021 om 11:59

Niet veel, maar terugkeren is wel erg snel opgeven.

4 januari 2021 om 13:16

Klopt , was een naam die me tijdens het typen van de reacte te binnen schoot. Heb er dus niet lang over nagedacht.
Lijkt me overigens niet totaal onhaalbaar ofzo op het eerste gezicht. Denk dat Atalanta het best ziet zitten , het zou allemaal van Lammers afhangen.
.

4 januari 2021 om 14:57

Tel dat nog eens na?

4 januari 2021 om 16:24

Haha ja , ik had 1 a 2 wedstrijden over het hoofd gezien , dus heb toen wel het totaal aantal minuten gewijzigd maar was vergeten het gemiddelde ook te wijzigen.

Weer zo'n kansloze transfer zou het zijn. Zal die het beter doen dan jorgensson? Ja. Zal die Feyenoord stappen laten maken? Nee. Dit soort spelers moeten lekker in de subtop blijven en niet naar Feyenoord gaan. Zo'n speler heeft 0 restwaarde. Het is niet erg om een team te hebben met bijna geen restwaarde, zolang je maar kampioen wordt. Dan kan je dat compenseren met CL gelden en daarmee groeien. Alles daaronder is gewoon te min. Als je dan leest dat Feyenoord misschien ook nog Lens wil gaan overnemen, dan vraag ik het mij echt af of daar ooit echt iets wezenlijk gaat veranderen.

4 januari 2021 om 11:48

Gerucht komt uit Turkije, die koppelen lens en advocaat altijd aan elkaar. Overigens zou ik die transfer echt onzinnig vinden, Lens is net beter met afronden dan Narsingh. Verder vind ik het allebei spelers waar ik me aan erger. Domme renners, geen overzicht, constant buitenspel

4 januari 2021 om 12:32

@puntnaarachter klopt helemaal wat je zegt. Maar bedenk ook dat dit de vijver is waar Feyenoord kan vissen. Daarnaast zijn Diemers en Linssen er een half jaar. Geef ze de tijd want beter is er niet anders zaten ze wel op de bank

4 januari 2021 om 12:46

Beter is er wel, maar was geblesseerd....

Zet hem neer bij Feyenoord? Ik denk dat Heerenveen wel een dikke afkoop som verlangt dus ik zie niet hoe Feyenoord dat gaat betalen?

4 januari 2021 om 12:29

Ik zie ook niet in waarom Feyenoord voor Henk Veerman zou moeten gaan. Ik hoop dat er straks met Arnesen en Slot naar ander soort spelers gekeken wordt. Lekker in Heerenveen blijven, daar zit hij op zijn plek.

4 januari 2021 om 12:48

Ben het helemaal met je eens, het vizier zal omhoog gericht moeten zijn en dan heb je weinig aan dit soort spelers. Als je Ajax en PSV wilt bijhalen, dan moet er echt uit een hogere categorie gevist worden. Sowieso is eerder scouten het devies, dan betaal je stukken minder.

4 januari 2021 om 13:06

Exact. Feyenoord heeft aangetoond het wel te kunnen met Senesi en Sinisterra. Die zijn inmiddels flink in waarde gestegen. Daar zou je in mijn ogen ook op voort moeten borduren. Jonge buitenlands talenten halen en doorverkopen en daar omheen meer jeugd inpassen om waarde te creëren.

Transfers zijn allemaal maar betrekkelijk...sulejmani was bij Heerenveen een klasse apart, bij Ajax raakte hij geen knikker.. kean net zo'n geval... ligt ook allemaal aan de omstandigheden.. Linssen is een prima speler maar komt niet uit de verf in de kuip.. misschien zou hij bij Ajax of Psv wel beter spelen door het systeem? Dat weet je nooit als je spelers koopt.. geen garantie.. ot: Veerman zou het misschien prima doen in de kuip, minder dan nu kan ook niet echt... maar denk dat Veerman een nieuwe Kramer zou worden idd...

Juist, net een Argentijn binnengehaald en desondanks nog steeds wilde geruchten. Veerman zou er overigens meer inschieten dan Jorgensen, Linssen en Pratto bij elkaar bij Feyenoord, maar die gaat dit jaar in ieder geval niet zijn kunsten vertonen in een Feyenoord tenue.

4 januari 2021 om 14:43

Maar wie gaat 'm die ballen geven dan? Berghuis heeft die capaciteiten, maar die schiet ze er dan veel liever zelf in. Je gaat een Berghuis ook niet in dienst van een Veerman laten spelen. Feyenoord heeft de aanvoer helemaal niet en dan blijft er maar weinig van Veerman over. Wel een aardige spits overigens hoor, maar niet voor Feyenoord naar mijn mening.

4 januari 2021 om 15:30

Nou ja, Jorgensen en Linssen krijgen toch zat kansen. Waar die ballen allemaal vandaan komen weet ik niet, wat ik wel weet is dat er te weinig kansen worden afgemaakt en dat Henk Veerman een bal die hij in de 16 voor zijn voeten krijgt meestal wel richting de goal schiet.

4 januari 2021 om 15:48

Linssen en Jorgensen zijn ook veel betere voetballers dan Veerman. Deze Veerman is echt een pure klassieke spits. Daar moet je wel je aanval op instellen. Dat zie ik bij Feyenoord niet snel gebeuren, althans niet bij een Henk Veerman.

Buiten het feit dat Feyenoord wel even andere koek is dan Heerenveen, moet je aanvoer hebben om een speler als Veerman te laten renderen. Bij dit Feyenoord ben je meer op jezelf aangewezen en dan zie ik 'm maar weinig klaarspelen.

4 januari 2021 om 15:44

Als je ziet wat voor kansen Jorgensen, Narsingh en Linssen hebben gemist dit seizoen, kun je over aanvoer echt niet klagen. Niet voor niets dat Feyenoord op eenzame hoogte staat met schoten op lat/paal

4 januari 2021 om 15:50

Jorgensen, Narsingh en Linssen zijn natuurlijk wel veel betere voetballers dan Veerman. Verder heeft hij een contract tot 2023 en is hij alweer 29 jaar. Dat moet je als Feyenoord ook helemaal niet meer willen. Dat gaat daar wel vaker mis.

Zet hem vooral niet bij Feyenoord neer zou ik zeggen. Feyenoord moet stoppen met middelmaat uit de subtop aankopen. Uiteraard zit er zo nu en dan een parel tussen, maar het overgrote deel van dit soort aankopen mislukt in de kuip.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Feyenoord

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax3844
2.Vitesse3818
3.PSV3722
4.Feyenoord3520
5.AZ3416
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
M. SenesiVerdediger162
M. DiemersMiddenvelder151
S. BerghuisAanvaller1510
J. ToornstraMiddenvelder143
B. LinssenAanvaller144
N. JørgensenAanvaller112
L. FerMiddenvelder100
Voor de complete selectie: Clubpagina Feyenoord.

23 fans
Aanvaller, 27 jaar
SeizoenClubW
2020/2021 sc Heerenveen 16 11 2 0
2020/2021 St. Pauli 0 0 0 0
2019/2020 St. Pauli 22 11 1 0
2019/2020 St. Pauli II 2 1 0 0
2018/2019 sc Heerenveen 0 0 0 0
Laatste voetbalnieuws

Heerenveen wint wéér niet ondanks nieuwe slag van Veerman en Veerman

Het duel tussen sc Heerenveen en RKC Waalwijk heeft donderdagavond geen winnaar opgeleverd. Na 92 minuten voetballen stond er in Friesland een 1-1 stand op het scorebord, door doelpunten van Henk...Lees verder

In de wandelgangen

Zaterdag 16 januari
Olympique Marseille heeft een persoonlijk akkoord bereikt met Arek Milik, maar is nog niet rond met Napoli. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren