Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal verhuurt aankoop van 30 miljoen zonder minuut te hebben gespeeld

Laatste update:

William Saliba maakt het seizoen op huurbasis af bij OGC Nice, zo weten Nice-Matin en de London Evening Standard te melden. In de overeenkomst tussen de Franse club en Arsenal is geen optie tot koop opgenomen. OGC Nice neemt het volledige salaris van de negentienjarige verdediger over, maar hoeft daarentegen geen huurvergoeding over te maken naar the Gunners. Nice-Matin stelt dat Saliba maandagochtend al medisch gekeurd zal worden in Zuid-Frankrijk.

Arsenal telde in de zomer van 2019 dertig miljoen euro neer om Saliba over te nemen van Saint-Étienne. De jonge verdediger bleef vervolgens nog een jaar in Frankrijk en maakte afgelopen zomer de langverwachte oversteek naar Londen, maar zijn verblijf aldaar verloopt voorlopig nog teleurstellend. Saliba speelde in het afgelopen halfjaar geen minuut in de hoofdmacht van Arsenal en zat zelfs nog nooit bij een Premier League of Europa League-wedstrijd op de reservebank. Tot dusver moest de verdediger het doen met acht optredens in Arsenal Onder-23.

Om die reden werd er de afgelopen tijd al gespeculeerd over een tijdelijk vertrek bij Arsenal. Zijn oude club Saint-Étienne werd lange tijd als de voornaamste kandidaat genoemd om Saliba tot het einde van het seizoen te huren, terwijl ook de naam van PSV nog even de revue passeerde. Canal Plus wist afgelopen week al te melden dat de verdediger een flink deel van zijn maandsalaris van 180.000 euro wilde inleveren om een tijdelijk vertrek te realiseren. Het is niet duidelijk of hij inlevert om de overstap naar OGC Nice te maken, maar de Franse club neemt in ieder geval wel zijn salaris over.

Nice is ondanks de torenhoge ambities voorlopig de nummer twaalf van de Ligue 1. Door de blessure van Dante zijn les Aiglons momenteel op zoek naar een nieuwe centrumverdediger en die lijkt nu met Saliba gevonden te zijn, nadat afgelopen dagen ook de namen van Mamadou Sakho (Crystal Palace) en Samuel Umtiti (Barcelona) vielen. De huurling van Arsenal wordt bij Nice een ploeggenoot van Kasper Dolberg, die sinds de zomer van 2019 in Zuid-Frankrijk voetbalt.

Saliba begon als zesjarige met voetballen en werd in zijn eerste jaren getraind door de vader van Kylian Mbappé. In 2016 maakte hij de overstap naar Saint-Étienne, waar hij twee jaar later zijn eerste contract tekende. In datzelfde jaar maakte hij als zeventienjarige zijn officiële debuut tegen Toulouse (3-2 winst). In de zomer van 2019 tekende hij voor vijf jaar bij Arsenal, dat hem direct uitleende aan Saint-Étienne. Ook Tottenham Hotspur liet destijds blijken serieus geïnteresseerd te zijn in de verdediger.

Goede keuze van Arsenal om William Saliba te verhuren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onbegrijpelijk dat hij nog geen minuten voor ons gemaakt heeft, maar iig blij dat er geen optie tot koop in opgenomen is. Voordat hij gehaald werd, werd er gesproken over het grootste verdedigende talent van Frankrijk en hij heeft ook de kenmerken van een verdediger. Nog erg jong, dus hopelijk kan hij nu verder gaan met zijn ontwikkeling en vanaf volgend seizoen een plaats in onze defensie verdienen. Veel succes Willo!

4 januari 2021 om 10:31

Waarom speelt die jongen nooit dan? De afgelopen wedstrijden speelt Arsenal prima en winnen ze maar daarvoor had hij toch best een kans kunnen krijgen?

4 januari 2021 om 10:35

Omdat hij niet is ingeschreven door Arsenal. Maar waarom, dat is mij een raadsel.

4 januari 2021 om 10:37

Ik heb veelvuldig het verhaal voorbij zien komen dat zijn beide ouders onlangs kort achter elkaar zijn overleden. Hij sou het daar emotioneel gezien erg zwaar mee hebben, wat logisch is voor een jongen van 18/19. Dit verhaal is nooit bevestigd noch ontkracht dus of het waar is weet ik niet zeker. Maar het zou kunnen verklaren waarom Arsenal hem niet heeft ingeschreven.

4 januari 2021 om 10:39

Saliba hoefde niet ingeschreven te worden voor de Bpl, hij had dus gewoon mogen spelen. Alleen in de Europa League moest hij ingeschreven worden, dat is niet gedaan en Arteta heeft al aangegeven daar spijt van te hebben.

4 januari 2021 om 11:34

Als Arteta daar spijt van heeft, waarom stelt hij hem dan nooit in de competitie op en stuntelaars als Mustafi wel? Klinkt een beetje om hem een goed gevoel te geven..

4 januari 2021 om 11:47

Mustafi heeft 43 minuten gespeeld dit seizoen in de PL dus blijf alsjeblieft bij de feiten. Toen Arsenal zo ontzettend slecht draaide snapte ik best dat Arteta dan Saliba niet voor de leeuwen gooit want als hij dan fouten ging maken dan zou de kritiek al helemaal extreem zijn. Musfafi is ook totaal niet in beeld dus snap niet waar je dat vandaan haalt.. alleen paar keer ingevallen op het einde.

4 januari 2021 om 11:49

Het verschilt nogal of je tegen Dundalk/molde mag spelen of tegen een Southampton, Burnley en Chelsea. Arteta zal er een betere kijk op hebben dan wij.

4 januari 2021 om 10:39

Is er ooit een uitleg geweest voor de reden dat hij niet speelt? Ik vind het nogal een vreemd verhaal, zeker omdat ik niet wist dat er 30 miljoen voor hem betaald is.

4 januari 2021 om 10:45

Nee, Arsenal/arteta hebben nooit iets gezegd over Saliba. Er zijn berichten dat beide ouders van hem zijn overleden en dat hij zich niet thuisvoelt bij ons, maar dat is dus allemaal niet bevestigd. Misschien keert hij volgend jaar terug en gaat het beter, laten we het hopen.

4 januari 2021 om 12:44

Die uitleg is er wel geweest. Arteta heeft meerdere keren op een persconferentie uitleg gegeven. Hij vind dat Saliba nog niet ver genoeg is in zijn ontwikkeling. Zijn leenperiode bij Saint Ettiene was ervoor bedoeld om meer ervaring op het hoogste niveau te krijgen en bepaalde facetten van zijn spel te ontwikkelen. Hij heeft sinds dit seizoen bij de u23 gespeeld en de verhalen die daarover de ronde doen is dat hij oa. in positionering nog niet goed genoeg is, maar ook een taalachterstand heeft. De ontwikkeling op zijn positie mag je Arsenal verwijten, maar de taalachterstand vind ik aan Saliba zelf te wijten. Hij weet al bijna 2 jaar dat hij naar Arsenal gaat, maar aan het begin van dit seizoen sprak hij nauwelijks engels. Hierover zijn meerdere filmpjes terug te vinden van oa Ian Wright en Timbsy die hem interviewen en op de Arsenal site zelf. Daarnaast heeft hij beide ouders verloren, waardoor deze jongen misschien ook wel tegen zichzelf in bescherming wordt genomen, al dan niet terecht. Ik heb nog steeds veel vertrouwen in “de Mbappe” van de verdediging, dus ben blij dat een leenconstructie zonder optie tot koop is. Hopelijk kan hij volgend seizoen vlammen.

4 januari 2021 om 13:01

Toch vind ik dat een zwakke uitleg Petit_17. Die taalachterstand vind ik ook geen excuus, want we hebben door de jaren heen meerdere basis(!)spelers gehad die nauwelijks een woord Engels spraken. En ik heb dat met Wright ook gezien en daar kon Saliba wel duidelijk maken wat hij bedoelde. Het ging niet vloeiend en hij zocht wat meer naar woorden, maar er kwam wel gewoon Engels uit. Dit terwijl bijvoorbeeld Özil pas in z'n 3e jaar filmpjes voor de club in het Engels kon doen.. Of Alexis die geen woord Engels sprak, of Koscielny die het pas na 4 jaar een beetje onder de knie had.

Wat betreft de positionering, dan hebben wij dat erg slecht gescout en niet ontwikkeld.. Wat heeft hij nu dan gedaan in dat half jaar? Trainen en met U23 spelen, maar hij leert dus niks?

Plus, hij had meer Ligue 1 ervaring dan Fofana, zijn kompaan bij Saint-Etienne. Die speelt nu PL bij een team dat 3e staat in de PL (8 plekken hoger dan wij nu..) en maakt daar zijn minuten. Hoe kan een Saliba dat dan niet bij ons, een team dat tot voor kort 15e stond? En dan maak je als club ook nog een de amateuristische fout door hem niet in te schrijven voor de El... Ik vind dit echt schrikbarend slecht beleid hoor.

We moeten ook nog maar afwachten hoe deze leenperiode gaat. Zoals Levski1 hieronder nog terecht opmerkt: ze hebben daar nu een interim trainer, na het ontslag van Vieira. Wat als de nieuwe trainer niets met Saliba wil, omdat hij aan de toekomst wil denken? Dan zijn wij als club weer de sjaak en heb je het volgende half jaar van Saliba's ontwikkeling verpest..

4 januari 2021 om 13:12

Ben het grotendeels wel met je eens hoor jackie, wil ook geen kritiek daarop leveren maar ik neem aan dat ze een club kiezen waar hij wel aan spelen toe komt. Anders gaan ze gewoon op zoek naar een andere club waar dat wel het geval is. Ik denk dat wij er te simpel over denken en dat er echt wel gegronde redenen zijn waarom hij niet in de PL mee heeft mogen doen.

4 januari 2021 om 13:20

Jackieboy, ik vind het ook een uitleg waar ik niet zoveel mee kan. Maar het was toch echt Arteta zelf die dit aangaf. Daarnaast met je eens dat er dan iets fout is gegaan in de scouting, want als dit nu aan het licht is gekomen in plaats van daarvoor is het aan de scouts te wijten.
Over de taalachterstand moet ik je gelijk geven. Zo had ik er nog niet naar gekeken.

Wat ik in mijn reactie nog vergeten was; ik denk dat er op persoonlijk vlak nog wel iets meer aan de hand kan zijn. Het lijkt mij in ieder geval niet niks. Ik heb vorig jaar ook twee dierbare familieleden verloren, met de covid stress erbij zat ik uiteindelijk ook een maand thuis met burn-out achtige klachten. Ik kan me niet voorstellen hoe het is om als jonge jongen je beide ouders te verliezen, de hooggespannen verwachting omtrent zijn persoon, een nieuwe leefomgeving en een andere taal/cultuur in één jaar tijd op je dak te krijgen. In tegenstelling tot Fofona, die voor zover bij mij bekend, niet zo’n waslijst aan bagage met zich meebracht. Ik denk daarom ook dat we over één jaar pas een conclusie kunnen trekken over of het goed of slecht is gehandeld door Arsenal. En daarbij neig ik naar Arteta het voordeel van de twijfel te geven die Saliba nu (wel heel erg) in de luwte houdt.

4 januari 2021 om 11:22

Ik ben geen groot fan van Arteta maar hij zal toch niet uit een ei komen? Hij werkt dagijks met Salina dus als hij ziet dat hij aantoonbaar beter is als de andere verdedigers zal hij hem heus wel opstellen verwacht ik

4 januari 2021 om 11:38

Dat betwijfel ik dus ten zeerste Japie_krekel. Arteta is namelijk niet feilloos he. Hij heeft al genoeg fouten gemaakt dit seizoen. Het enige dat naar buiten is gekomen, is dat ze voor Saliba een ''traject'' in gedachten hadden en dat het door Covid en blessures niet is gelukt (franse competitie die stil werd gelegd).

Het lijkt er nu gewoon heel erg op dat Arsenal halsstarrig dat ''traject'' wil doorlopen, zonder enige vorm van flexibiliteit. Hij ''moet'' verhuurd worden, want dat hoort in het traject. Zo komt het op mij over.

Ik geloof simpelweg niet dat hij aantoonbaar slechter is dan Mustafi, Luiz, Kolasinac (die als LCV de voorkeur kreeg in het begin van het seizoen), Tierney (ook veel als LCV gespeeld, wat niet zijn natuurlijke positie is), Holding (speelt pas 3 potjes goed) en Mari (is überhaupt pas weer 3 potjes fit). Daarmee zeg ik niet dat Saliba meteen beter is dan zij. Ik zeg alleen dat hij niet slechter is en wel potentie heeft om beter te worden, daar waar die anderen dat nauwelijks tot niet hebben.

4 januari 2021 om 11:44

@samcro. Deze hele situatie is gewoon heel erg raar en heel slecht gemanaged vanuit Arsenal. Wij hebben nu in ieder geval mooi een half jaar van zijn ontwikkeling al voor hem verpest, chapeau! Ik mag toch hopen dat hij bij Nice dan een basisplaats gaat krijgen, want anders is dit ook weer een compleet nutteloze verhuur.

Daarnaast vind ik dit een rare stap om hem ''klaar te stomen voor de Pl''. Hij gaat namelijk weer terug naar de Ligue 1, waarvan je dus eerst al van hebt gezegd dat hij niet klaar is voor de PL. Hoe denkt de club dan dat hij voor volgend seizoen na een half seizoen extra Ligue 1 wel klaar is voor de PL? Ik vind het erg slecht vanuit de club om eerlijk te zijn..

Ondertussen zie je zijn verdedigingspartner bij Saint-Etienne, Wesley Fofana, gewoon al minuten maken bij Leicester in de PL (geforceerd door blessures in eerste instantie, maar dan nog). Daarmee zeg ik niet dat Saliba even goed of beter is dan Fofana. Ik wil hier alleen mee zeggen dat ik het niet snap dat iemand met net iets minder Ligue 1 ervaring (saliba had 2 seizoenen en ietwat meer wedstrijden + minuten) bij een team dat beter presteert en hoger geklasseerd is, wel minuten kan maken. En dat wij, met al onze mankementen, schijnbaar zo arrogant zijn om te zeggen: ''saliba is er niet klaar voor''.

4 januari 2021 om 14:13

Ik ben het er absoluut mee eens dat Saliba in Europa had moeten spelen, maar er is ook al meerdere malen door betrouwbare Arsenal insider gereport dat Saliba absoluut geen indruk maakt bij zijn U-23 wedstrijden. En daar hoor je dan weer niemand over.de jongen heeft in een jaar (paar maanden eigenlijk) meer meegemaakt, dan de meeste mensen meemaken in hun hele leven en kan moeilijk zijn plaats vinden hier.

Daarnaast doet hij zelf ook onhandige uitspraken op Social Media (onder een post van Guendouzi bijvoorbeeld) waar hij Arsenal gewoon in een slecht daglicht zet.

De move naar Nice lijkt opzich goed aangezien Dante daar langdurig geblesseerd is, dus Saliba zal zeker minuten krijgen. Verder hoop ik dat hij zich daar beter thuis voelt. Ook zal het voor hem lastig zijn geweest om naar het thuisfront te vliegen vanuit Engeland door Covid, en als je beide ouders verliest wil je waarschijnlijk toch wel wat tijd doorbrengen met je broers, ooms, tantes of weet ik veel wat.

De mate van kennis die er in Nederland is rondom Arsenal is echt bizar klein. Niemand neemt de moeite om zich daadwerkelijk in te lichten over situaties. Net zoals dat in Nederland gewoon het idee rondvliegt dat Ozil niet speelt door zijn uitspraken over de Oeigoeren, wat ronduit belachelijk is.

4 januari 2021 om 14:48

Je kunt niet van niet-Arsenal fans verwachten dat ze zich in gaan lezen he.. Daarom kies ik er steeds meer voor om de mensen ook niet wijzer te maken dan ze zijn, want als je het 1x uitgelegd hebt is er altijd weer iemand die dat niet gelezen heeft of bewust negeert en toch hetzelfde riedeltje als altijd opdreunt. Daarnaast ben ik al die aannames ook wel een beetje zat, want zolang er niets officieel gemeld wordt kan je aannames doen zoveel je wilt, het zal lang niet altijd kloppen. Maar het houdt ons wel lekker bezig op vz natuurlijk

4 januari 2021 om 16:39

Tja, uiteindelijk blijft het altijd heresay natuurlijk. Ook met een ''betrouwbare insider''. Dat vind ik altijd van die vage omschrijvingen. Ik heb wel een paar wedstrijden van de U-23 meegepakt, juist omdat Saliba speelde. En daarin vond ik hem absoluut niet slecht. Ik vond hem bijvoorbeeld meer indruk maken dan Chambers bij de U-23.

Tja, die onhandige uitspraken dat is niet altijd even slim, maar die jongen is 19.. Dat kan ik dan nog wel eens door de vingers zien.

Wat betreft zijn persoonlijke situatie, daar heb ik uiteraard alle begrip voor. En ik had het daarom ook niet raar gevonden als hij direct weer was verhuurd aan het begin van het seizoen. Waarom dat toen mislukt is, is mij ook nog steeds niet duidelijk. Overigens dacht ik dat het zijn moeder was en niet beide ouders? Toch bijzonder dat zoiets nog steeds onduidelijk is.

Ik snap jouw laatste alinea niet helemaal? Is dat bedoeld als sneer naar mij, aangezien je het als reactie onder mijn post zet? Ik ben namelijk prima op de hoogte van de situatie Saliba. Ik heb het in mijn post niet over zijn privé situatie gehad, omdat ik niet het idee had dat de verhuur deze keer daarop gestoeld was.

5 januari 2021 om 17:37

@samcro

Ik kan niet van Arsenal fans verwachten dat ze zich in lezen, helemaal met je eens. Maar dan verwacht ik ook dat ze politiek gevoelige uitspraken zoals dat Ozil niet speelt om de Oeigoeren uitspraak achterwege worden gelaten. Laat staan dat 90% van de Vz leden die dit zegt het benoemd alsof het feiten zijn. Maar ik heb inderdaad voor dezelfde route gekozen, daarom ben ik ook nog zelden actief hier. Af en toe kan ik het echter niet weerstaan.

@jackieboy

Laatste alinea is absoluut geen verwijt naar jou. Juist naar de ongeïnformeerde leden. Ook vond ik het niet vervelend om even aan te halen dat van het Ozil verhaal gewoon niks klopt, aangezien dat hier als zoete koek er in gaat

Jammer hem nog niet gespeeld te zien hebben, lijkt me een prima oplossing voor zowel Arsenal als Saliba nu. Hij heeft echt ontzettend veel mee gemaakt afgelopen jaar, laat hem dan maar een half jaartje rijpen en dan vanaf volgend seizoen gaan voor een basisplaats bij Arsenal.

Hopelijk gaat hij nu wekelijks minuten maken en kan hij zich verder ontwikkelen. Volgend seizoen is er sowieso ruimte voor hem bij Arsenal want er zullen heel wat verdedigers vertrekken. Voor nu zijn speelminuten het belangrijkste en misschien is het wel fijner dat dit dichter bij familie kan.

4 januari 2021 om 11:07

Zo zonde dit verdiende oprecht een kans. Zeker omdat de concurrentie ook niet bepaald presteert. Dit pakt Arteta toch heel verkeerd aan.

4 januari 2021 om 11:19

Arteta heeft zelf ook toegegeven een fout te hebben gemaakt om hem niet in te schrijven in de Europa League want daar had hij makkelijk minuten kunnen maken. Jammer dat spelers die nog 2 maanden geblesseerd waren wel waren ingeschreven. Kunnen er nu niets meer aan veranderen, hopelijk kan hij nu ff 6 maanden vlammen bij Nice en daarna terugkomen bij Arsenal voor een basisplek.

4 januari 2021 om 11:49

Arsenal heeft de meeste clean sheets in uitwedstrijden in de gehele PL. Minder tegendoelpunten dan 4 van de 5 ploegen in de top 5.. hoezo presteert de concurrentie niet? Gabriel speelt een sterk seizoen, Holding is ook erg sterk de laatste weken en zelfs Mari laat een hele sterke indruk achter tot nu toe..

4 januari 2021 om 11:50

Leuk zulke excuses, maar dat gaat alleen op voor de EL he. De PL kan en mag Saliba gewoon spelen. En ook daarin hadden we hem op meerdere momenten gewoon kunnen gebruiken. En die spelers die 2-3 maanden geblesseerd waren en die wel waren ingeschreven, zijn ook de spelers die wel direct kansen krijgen in de PL. Ik snap dat persoonlijk gewoon echt niet en ik krijg gewoon het idee dat Arteta het niet in Saliba ziet zitten, om welke reden dan ook. En daarom vind ik het een heel slap excuus.

Als je ziet dat wij in de PL wedstrijden hebben gespeeld met Kolasinac als LCV in een driemansverdediging, omdat we niet genoeg fitte Cv's hadden, dan snap ik dat echt niet. Idem voor Tierney overigens, die het goed invulde maar gewoon wordt beperkt op die positie. Hij had gewoon minuten moeten krijgen, zo simpel is het.

Ik hoop dat hij bij Nice een basisplaats krijgt, want dat is met verhuren altijd maar afwachten... Ik snap alleen niet hoe je dan denkt dat hij na 6 maanden extra Ligue 1 opeens wel magisch genoeg klaar is voor een basisplek bij ons? Als je daarvoor al hebt geconstateerd dat Ligue 1 ervaring schijnbaar niet genoeg is om überhaupt minuten te maken bij ons (in het jaar dat we in het rechterrijtje staan..).

4 januari 2021 om 11:56

Mijn god Tilburg013, kom op zeg! Wat zijn dit voor selectieve statistieken? Daar staat een home record tegenover waarin we er niks van bakten. We stonden 15e he! En kijk naar de hele periode. Holding is complete bagger geweest een deel van het seizoen en speelt nu pas goed (3-4 potjes). Mari is überhaupt net pas weer fit (3 potjes). En Gabriel speelt sterk maar had voor zijn Covid juist 2-3 zwakke wedstrijden..

Dus hoezo presteert zijn concurrentie wel? Luiz is bagger geweest. Mustafi was niks. Notabene Kolasinac heeft als LCV gespeeld nog dit seizoen..

4 januari 2021 om 12:52

Jullie zitten beiden aan het uiteinde van het spectrum. Het was dramatisch maar niet zo dramatisch als jij schetst, zo waren er ook lichtpuntjes maar niet zoveel als Tilburg doet lijken. We kunnen enkel gissen naar de reden(en) dat Saliba niet gespeeld heeft, want er is nooit iets officieels naar buiten gekomen. Neemt niet weg dat het idd lijkt op mismanagement van onze kant want nu heeft die jongen enkel wat minuten gemaakt met de U23 helaas.

4 januari 2021 om 13:07

Selectieve feiten nog wel.. verdediging staat gewoon vrij aardig dit seizoen, het probleem zit hem juist in het creëren van kansen en het scoren van doelpunten. Als dat beter was gegaan dan hadden we gewoon veel meer wedstrijden gewonnen. Nogmaals ik kijk naar het aantal tegendoelpunten en dat is ondanks een dramatische periode helemaal niet veel. Zoals ik al zei minder tegengoals dan 4 van de 5 ploegen in de top 5.. hoe is dat selectief?

4 januari 2021 om 13:08

@samcro.

Klopt, maar dat doe ik nu puur als tegenreactie daarop. Puur omdat het extreem selectief is om nu naar uitwedstrijden te gaan kijken, in een seizoen waarin wij juist extreem slecht zijn. Om dan te concluderen dat de concurrentie van Saliba op CV, wel presteert? Ja een aantal potjes, maar meer potjes niet dan wel. Uiteindelijk is het gewoon bagger geweest dit seizoen. Gabriel was een lichtpuntje (maar zoals ik zei, ging mee met het slechte niveau op een gegeven moment).

En het is inderdaad gissen. Maar ik vind dit gewoon echt heel erg jammer. Je besteedt 30 miljoen aan een erg talentvolle CV, die over meerdere aspecten lijkt te beschikken die wij goed kunnen gebruiken. Ik heb hem goed gevolgd in de Ligue 1 en daarin viel zijn rust, passing, snelheid en staande tackle heel erg op. Met staande tackle bedoel ik overigens meer dat hij zich in 1vs1 situaties niet laat verleiden tot een do-or-die move, zoals Mustafi, Luiz, Sokratis en geregeld Holding wel doen.

Dat was precies iets wat wij heel erg missen. En daarom snap ik het heel slecht. En ja oké Arteta heeft ''sorry'' gezegd dat hij Saliba niet heeft ingeschreven voor de EL, maar dat maakt het niet minder amateuristisch. Er werden namelijk wel spelers ingeschreven die voor de gehele groepsfase nog geblesseerd zouden zijn. Daar had je dus sowieso niks aan gehad.

Plus de keuze voor deze verhuur vind ik persoonlijk moeilijk te begrijpen. Of laat ik het anders zeggen: er zitten veel risico's aan. Levski1 zegt hieronder al goed dat er op dit moment een interim trainer is. Dat brengt risico's met zich mee. Er is helemaal niet zoveel zekerheid dat Saliba alles gaat spelen bij Nice, terwijl dat voor ons dan wel heel erg nodig zou zijn.

4 januari 2021 om 13:17

Het blijft idd vreemd en slecht gemanaged van de club, maar laten we ook even realiseren dat die jongen nog geen 20 is, hij niet verkocht zal worden en hij nog jaren voor ons uit kan komen als hij eenmaal zijn plek gevonden heeft. En ik ben het met Tilburg wel eens dat het verdedigend niet zo slecht staat, als je enkel naar de statistieken kijkt, het is redelijk stabiel en tactisch klopt het vaak ook wel. Het grotere probleem is dat we te weinig scoren, onze goal of the month van november was bijna een pingel omdat dat de enige goal was. Zo ook met kansen creeeren, dat liep echt voor geen meter en dan is 1 tegengoal al fataal (zie Burnley). Dus ja, overdreven positief of negatief doen heeft geen nut, laten we hopen dat de vorm van de laatste wedstrijden vast gehouden kan worden en dat onze belangrijke spelers fit blijven en Willian op de bank.

4 januari 2021 om 13:23

Omdat je bijvoorbeeld met uitwedstrijden komt, terwijl het in thuiswedstrijden dan weer veel slechter ging. Je stat over minder tegendoelpunten dan 4 van de 5 ploegen in de top 5 klopt overigens ook niet, want het zijn 3 van de 5. City heeft 6 tegengoals minder en Spurs 4 tegengoals minder. En Liverpool en Leicester hebben slechts 1 en 2 tegendoelpunten meer. Dat is dus helemaal niet bijzonder.

De verdediging staat ''aardig'', maar dat betekent toch niet dat iedereen zomaar goed heeft gespeeld? Zijn er niet aardig wat verdedigers geweest die door middel van individuele fouten ons puntverlies hebben opgeleverd?

Welke CV van ons heeft 5 of meer goede wedstrijden gespeeld? Dan kom je op niet veel in mijn optiek.

Ik ben het zeker met je eens dat we aanvallend nog meer ondermaats waren dan verdedigend en dat het ook voor puntverlies heeft gezorgd. Maar dat betekent niet dat je het niet ook verdedigend hebt laten liggen. Je kunt in mijn optiek in ieder geval niet zeggen dat onze Cv's dermate goed hebben gepresteerd, dat het terecht is dat Saliba 0 minuten heeft gemaakt.

4 januari 2021 om 13:37

Mari doet het erg goed en is de leidinggevende achterin. Hij verdiend het om zij basisplaats te houden. Saliba had op zijn minst een wedstrijd kunnen spelen voor Arsenal, maar misschien dat de huurperiode hem goed doet zodat die sterk terug komt. Holding speelt afgelopen beter maar denk dat die het niveau gaat volhouden heb liever David Luiz op zijn plaats. Dat die paar weken geleden de aanvoerdersband had was ook lachwekkend.

4 januari 2021 om 14:38

Nee je hebt ook wel gelijk over die uitwedstrijden.. dat is inderdaad niet heel relevant maar gezien onze historie mbt uitwedstrijden vond ik het wel een opvallende statistiek. Daarnaast heeft City gewonnen van Chelsea inderdaad en staan die dus in de top 5, gisteren nog niet..

4 januari 2021 om 14:40

En ik verdedig overigens niet het feit dat Saliba niet speelt, want snap dat zelf ook niet vooral als je ziet dat Mustafi en Kola wel hebben gespeeld. Ik reageerde puur op de bewering dat de verdediging van Arsenal het slecht doet want daar ben ik het niet perse mee eens. Ook genoeg positieve dingen gezien en dan met name de laatste wedstrijden..

4 januari 2021 om 16:42

Zeker waar hoor Tilburg013, ik snap jou ook wel. Ik vond het gewoon iets te optimistisch. Heb er in de positie waarin wij ons nu bevinden, vaak wat meer moeite mee als wij overdreven positief gaan doen. Want vaak worden we weer compleet teleurgesteld. Daarom ben ik ook nog huiverig met echte credits geven aan bijvoorbeeld de verdediging, omdat voor velen het pas kortstondig goed is.

We moeten die uitwedstrijden combineren met onze thuisreeks van eerder haha! Eerst waren we alleen thuis goed, nu lijkt het alsof we alleen uit goed zijn.

4 januari 2021 om 16:46

@samcro.

Ik ben het ook wel met jou eens hoor. Ik snap wat je zegt over Saliba. En voor een talent is speeltijd zeker belangrijk. Maar dat moet dan ook gebeuren. En als die leenmove niet werkt, dan heb je dus in totaal 1 jaar van zijn ontwikkeling verpest. Dat zou ik zeer zonde vinden. Vandaar.

Ik zou dan persoonlijk de nadruk leggen op ''redelijk'', want echt goed was het ook nog niet in mijn optiek. Te weinig scoren is zeker een probleem. Dat onderschrijf ik ook absoluut. Ik heb echter ook wedstrijden gezien waar je 1 of 2 goals scoort, die je verliest of gelijkspeelt door verdedigende fouten. Dan vind ik het lastig om in zulke situaties echt de aanval de schuld te geven.

Overigens ben ik van mening dat het gebrek aan gecreëerde kansen/doelpunten ook te wijten was aan de tactiek van Arteta die hij hanteerde. Je zag het namelijk ook al bij de goede resultaten van vorig seizoen, waar het verdedigend dan wel de goede kant op viel. Dan won je met 1-0 of 2-1. Er was nauwelijks marge. Dat is nu pas deels veranderd omdat Arteta het team iets anders opzet.

Het is nu wat mij betreft hopen dat deze lijn wordt doorgetrokken!

4 januari 2021 om 16:51

@S-070.

Mari speelt inderdaad goed, hopelijk kan hij dat vasthouden! David Luiz wil ik liever niet terug zien in de opstelling om eerlijk te zijn. Hij heeft zeker goede wedstrijden voor ons gespeeld, maar ook te veel blunders gemaakt. En het centrum wordt wat mij betreft dan te traag, aangezien Luiz nog trager is dan Mari. Ik weet dat Arteta houdt van een rechtsbenige- en linksbenige CV, maar wat doen we met Gabriel? Dat is onze enige CV die meer dan 5 goede wedstrijden heeft gespeeld.

Zou een centrum van Gabriel - Mari werken?

Tja, wat moet je hier van vinden? Stukje mismanagement als je het mij vraagt. Deze jongen had prima kunnen spelen in dit overvolle schema. Ik begrijp dat hij wat aanpassingsproblemen heeft gehad en dat hij een vervelende privesituatie heeft, maar als het alternatief Mustafi met een aflopend contract is, dan gaat het fout. Holding doet het dit seizoen redelijk goed, maar dat is geen topper. Mustafi en Luiz zouden in de Eredivisie bij veel clubs geen basis staan. Tot nu toe is deze 30 miljoen verspild, maar wellicht wordt het nog wat als hij nu minuten gaat maken.

4 januari 2021 om 10:53

Er schijnen geruchten te zijn dat ook zijn ex-club niet goed met hem is omgegaan en dat hij niet fit is aangekomen bij ons. Alles bij elkaar opgeteld zijn wij misschien wel de hoofdschuldige in dit verhaal, maar het is allemaal moeilijk als er niets betrouwbaar wordt gezegd door de club(s).

4 januari 2021 om 11:50

Mustafi en Luiz zouden letterlijk bij elke club in de eredivisie basis staan.. je kan ook overdrijven he. Of speel je liever met Botteghin, Boscagli en Schuurs.. Luiz zou zelfs de beste verdediger zijn met dikke afstand..

4 januari 2021 om 12:35

Ik zou serieus liever Schuurs hebben dan die twee clowns. Zoek even op Youtube op 'david Luiz shocking mistakes at Arsenal' en op 'shkodran Mustafi - Defensive Genius' of anders 'mustafi The Art of Bad Defending'. Die twee kunnen er helemaal niets van. Luiz lijkt af en toe een topverdediger, maar keer op keer maakt hij fouten die rode kaarten, penalty's, tegendoelpunten en dure punten kosten. Daarnaast denkt hij dat hij trap van Pirlo heeft, maar zelden komt zo'n rare lange bal aan of gaat een vrije trap van hem op doel. Mustafi is de gevaarlijkste speler waar Arsenal de afgelopen jaren tegen gespeeld heeft.

4 januari 2021 om 12:55

Op Youtube kan je alles precies vinden zoals je het zoekt, dus daar mag echt geen waarde aan gehangen worden. Luiz zou idd met afstand de beste zijn in de eredivisie en ook Mustafi kan met gemak daarin mee.

4 januari 2021 om 16:49

Het zorgt wel voor genoeg vermaak Samcro ! Mustafi versus Phil Jones is toch een prachtige compilatie! En ondanks dat het een montage van de slechtste momenten is, zegt het in mijn optiek wel iets natuurlijk. Namelijk dat het te veel fouten zijn. Want er zitten toch wel echt gruwelijke fouten tussen, waarbij het gewoon lijkt alsof Mustafi kortsluiting heeft.

Hoop trouwens dat dit wel betekend dat Mustafi gewoon lekker bij Arsenal blijft en niet naar Barcelona komt..

4 januari 2021 om 10:48

Mustafi loopt sws uit zijn contract dus die komt lekker naar jullie toe zodat wij er nog wat aan verdienen en jullie een topper in de defensie erbij hebben

4 januari 2021 om 11:24

Wat een nachtmerrie haha. Lenglet, Mustafi en Pique in een 3 mans verdediging van Koeman.

4 januari 2021 om 10:49

Die komt niet naar Barca, dat is denk ik een gerucht van zijn zaaknemer. Ik denk niet dat hij vertrekt in januari, maar transfervrij in de zomer. Sokratis zal wel weggaan en hopelijk is Saliba dan een goede vervanger.

4 januari 2021 om 11:53

Dat is toch genieten? Lekker genieten van Atletico Ananas ipv Barcelons in het weekend

4 januari 2021 om 12:03

Ssssssst barcalover123, geef ons bestuur en jullie eigen bestuur geen nieuwe ideeën! Mustafi is de beste verdediger ter wereld, dat gelooft toch iedereen! *wink wink*

Ik snap nog steeds niet waarom deze jongen nog geen minuten heeft gemaakt. Maar goed, blij dat hij nu wel zijn speeltijd zal krijgen en dat ook zijn salaris volledig wordt overgenomen. Dat geeft Arsenal weer ruimte om de aanval te versterken. Overigens ben ik ook heel blij dat er geen koopoptie in de verhuurovereenkomst zit wat wel een aantal dagen in media rondging.

4 januari 2021 om 10:40

Op jaarbasis bespaart Arsenak hiermee grof iets meer dan 2 miljoen, dit is een half jaar verhuur. Alle beetjes dragen bij, maar..

4 januari 2021 om 10:47

2 miljoen als transferuitgave is inderdaad niet veel voor een club als Arsenal. Maar dat er 2 miljoen vrijkomt in het salarishuis is wel mooi meegenomen, daardoor heb je meer ruimte om een eventuele transfer binnen te halen. In de zomer lopen een aantal contracten af, zo komt er flink wat mogelijkheid om te onderhandelen in salarissen voor nieuwe aankopen.

Ik snap echt niet waar ze mee bezig zijn bij arsenal! Er wordt gezegd dat zijn moeder is overleden en dat hij daar moeite mee heeft! Dan moet je hem juist het vertrouwen geven door hem in je selectie te zetten! Maar nee hou hem buiten de selectie en schrijf 30 plussers in die aan het einde van het seizoen weg zijn!
Arteta zei aan het begin van het seizoen dat zijn engels niet goed is nog! Waarom verhuur je hem dan aan een franse club ? Alsof hij daar wel engels gaat leren! Volgend seizoen wanneer hij terug is moet hij zich alsnog gaan aanpassen! Terwijl je dit seizoen met al die cv die je hebt, je hem juist rustig kon brengen zodat hij volgend seizoen al beetje gewend is aan de PL!

4 januari 2021 om 10:51

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar wij krijgen helaas niet veel mee. Het kan zijn dat hij terug wilt naar Frankrijk om weer even bij familie/vrienden te zijn. Ik weet niet of hij veel heeft gespeeld voor onder 23, maar het is wel erg jammer.

4 januari 2021 om 12:02

Hij heeft in totaal 8 wedstrijden gespeeld voor de U23. 6 van de 11 mogelijke wedstrijden in de competitie en 2 potjes in de beker voor de U23. Net iets meer dan de helft dus. Bij mijn weten zijn dat ook de laatste 6 wedstrijden van de U23 geweest, waarin hij dus non stop basis stond. Daarvoor ''trainde'' hij alleen maar mee met het 1e.

''hoe help je zijn ontwikkeling om zeep, les 1'' copyright Arsenal FC.

toch ongelooflijk dat een grote Club als Arsenal deze situatie zo slecht aanpakt?
jongen verliest zijn ouders, komt in een nieuwe omgeving, en in plaats dat je als club laat aanvoelen dat Arsenal 1 big family is om hem toch dat familiaal gevoel te geven, sluit je hem overal uit. geen EL , Geen EFL CUP geen PL. enkel wedstrijden tegen belofte ploegen. Ken er weinige die hier vrolijk van worden.
Hoop echt dat die jongen bij Nice terug het plezier vind, en zich kan ontwikkelen.

Net als bij het Ozil verhaal, wordt er ook zoweinig naar buiten gebracht door Arsenal zelf..

4 januari 2021 om 12:58

En daarom zijn die negatieve aannames ook wellicht onterecht. Wie weet is hij juist heel erg goed opgevangen, krijgt hij alle steun waar nodig en heeft hij volledige vrijheid om dit verlies te verwerken. Of niet, dat kan ook maar er wordt nu alleen maar negatief gedaan en aangenomen dat hij ongelukkig is bij ons.

4 januari 2021 om 13:48

zou eigelijk best grappig zijn. alle fans zitten hier te zeggen dat hij slecht behandeld is etc. Terwijl hij zelf zoiets heeft van: Amai ik wil niet vertrekken op hier basis ik vind het hier veel te leuk denk dat de frustratie bij de fans, meer komt omdat alles weeral zo onduidelijk is. er worden meerdere dingens gezegd zonder eigelijk bevestigd te worden. wat ik wel kan apprecieren is dat MA zelf toegeeft dat hij Saliba gewoon wel had moeten inschrijven in de EL want dan hadden we hem waarschijnlijk wel gezien.

Best vreemd dat ze hem naar Nice laten gaan voor slechts 6 maanden, dat zijn hoogstens 20 wedstrijden indien hij alles zou spelen. Bovendien hebben ze niet lang geleden Vieira ontslagen en zitten ze nu met een interim-trainer, wie weet komt er zo iemand nieuw en ziet hij het niet zitten in Saliba (wegens geen toekomstperspectief, over een paar maanden is hij toch weer weg). Weet niet hoe een volledig nieuwe omgeving en nieuw team Saliba goed zullen doen, en of hij er überhaupt in zal slagen om veel te spelen, wetende dat hij al anderhalf jaar geen wedstrijd op niveau heeft gespeeld.
Dat ze hem afgelopen zomer voor een heel seizoen hadden verhuurd, daar had iedereen veel meer aan gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren