Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Feyenoord versterkt spitspositie met vijfvoudig Argentijns international

Laatste update:

Feyenoord staat op het punt om een nieuwe spits aan te trekken, zo melden diverse Argentijnse media. Het gaat om Lucas Pratto, een 32-jarige spits van River Plate, die dinsdag al in Rotterdam landt om zijn transfer af te ronden. Pratto wordt, indien hij de medische keuring doorstaat, tot het einde van het seizoen gehuurd, met een optie tot koop. Het nieuws is in Nederland inmiddels bevestigd door het Algemeen Dagblad en Feyenoord Transfermarkt.

In Argentinië wordt gesproken van een 'verrassende deal' tussen Feyenoord en River Plate. Pratto komt bij zijn huidige club niet veel aan spelen toe en mag daarom zonder huurvergoeding vertrekken. Feyenoord heeft de optie om de routinier aan het einde van het seizoen voor een onbekend bedrag over te nemen, zo klinkt het.

Pratto speelde tussen september 2016 en maart 2017 vijf keer voor het Argentijnse nationale elftal in de WK-kwalificatie voor het eindtoernooi in 2018. De spits wist daarin twee doelpunten te maken. Pratto speelde in het seizoen 2011/12 één jaar voor Genoa, voor het overige heeft hij zijn carrière doorgebracht bij Zuid-Amerikaanse clubs. Sinds 2017 speelt hij voor River Plate, waarvoor hij op 26 goals in 109 wedstrijden staat.

Bij Feyenoord wordt Pratto na Marcos Senesi de tweede Argentijnse speler. De ervaren centrumspits moet in De Kuip de concurrentie aan met Nicolai Jörgensen en Róbert Bozeník, die dit seizoen mede door blessureleed totaal niet hebben kunnen overtuigen. Met Bryan Linssen, Naoufal Bannis en Dylan Vente heeft trainer Dick Advocaat nog drie extra opties voor de spitspositie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Afscheidscadeau voor Dick? Ik neem aan dat Arnesen achter de schermen de selectie voor volgend jaar in samen spraak met Slot zal doen. Benieuwd hoeveel budget Feyenoord heeft, voor het spel wat Slot wil spelen, heeft Feyenoord op dit moment absoluut de selectie niet.

28 december 2020 om 20:56

Misschien heeft Slot wel dermate veel kwaliteit dat hij zich aan kan passen aan de selectie, in plaats van andersom. Diezelfde kwaliteit heeft Advocaat ook als geen ander. Ik denk niet dat er op het moment van tekenen al heel veel bekend was over wat Feyenoord te besteden heeft in juni/juli 2021.

28 december 2020 om 22:20

@craig Tucker als Slot zich wil aanpassen aan het materiaal dan krijgen we geen Slot voetbal maar Gio en Advocaat voetbal onder Slot

28 december 2020 om 22:33

Ik begrijp dat dat inderdaad niet is wat je wilt, maar het zou zomaar eens de realiteit kunnen worden. Slot lijkt me een erg goede trainer, maar kan natuurlijk niet toveren. Er zal vooral qua technische voetballers wat bij moeten, en in de breedte zijn er ook nog wel de nodige tekortkomingen. Ik denk dat Sot het in het begin gaat proberen, maar tot de conclusie komt dat er met resultaatvoetbal meer te halen valt (als er niks bij komt dus...)

28 december 2020 om 22:45

Mee eens! Ik ben ook nog niet zo onder de indruk van het aankoopbeleid van Arnesen. Diemers, Bozenik, Linssen, Conteh, Texeira, Spajic. Ik vind het allemaal erg matig en de statistieken van deze Pratto beloven ook niet veel goeds

28 december 2020 om 23:10

Sorry Japie, maar Arnesen heeft mede door corona in een lager segment moeten shoppen en daarmee toch getracht de selectie in de breedte te versterken. Ook nu moest hij met vrijwel lege portemonnee zorgen voor een extra spits. Dan kom je bij dit soort spelers uit. Overigens is het ook voor nieuwe spelers niet gemakkelijk om in een team te komen met zoveel blessures, waardoor de balans weg viel. Nu een Fer bijvoorbeeld weer speelt zie je andere spelers ook beter renderen. Bozenik en Conteh zijn sowieso voor de toekomst gehaald...maar ook hun blessures helpen niet mee. Jammer dat mensen altijd eenzijdig naar een situatie kijken en ook spelers te vroeg afschrijven

28 december 2020 om 23:20

maar is bv een Bozenik voor die 4 miljoen echt aantoonbaar beter als een Bannis die je al hebt? en waarom halen we nu een Argentijnse spits van 32 jaar met een dramatisch rendement? ik zie weer een beetje hetzelfde patroon als onder Van Geel. steeds klagen dat er geen geld is maar wel het weinige geld wat je hebt weg gooien aan spelers die je niet beter maken. dan blijf je eeuwig dweilen met de kraan open. ik hoop idd dat dit soort aankopen tijdelijk zijn want anders hebben we straks echt een probleem

28 december 2020 om 23:39

Eens met Japie in deze. het is niet zo dat je verplicht bent om spelers te halen he. Ik snap dat Advocaat een extra spits wil, maar als hij niet beter is dan wat er al loopt dan kun je beter je geld op zak houden. De buhne kan wel roepen om versterking maar als ik kijk naar een Diemers, dan had je dat geld beter op zak kunnen houden en besteden als je iets ziet met echt potentie.

28 december 2020 om 23:48

Maar ik ga er wel vanuit dat deze jongen in de duels meer gaat brengen dan een (geblesseerde) Bozenik, Bannis of Vente.. En als je hem dan kan gratis kan huren dan lijkt me dat voor een half jaar een risicoloze gok. Senesi noemde hem de lastigste speler waar hij tegen gespeeld heeft, dan kan hij toch wel iets verwacht ik.
En ja, Diemers, wat mij betreft hadden ze beter jeugd ingepast, maar ik blijf ook wel redelijk kijken en zag dat hij de laatste wedstrijd echt prima speelde en wil hem nog niet afschrijven. Al ben ik bang dat je wat hem betreft gelijk hebt.

28 december 2020 om 23:52

gratis vind ik altijd te makkelijk. dat werd ook vaak gezegd van de transfervrije spelers die we haalden terwijl die vaak tekengeld en een dik salaris kosten. zo een Clasie verdiende bv al 1 miljoen aan salaris in dat jaar dat hij gehuurd werd door Feyenoord en een speler als Narsingh kreeg geloof ik 1,5 miljoen aan tekengeld. zo een Pratto komt nu uit Zuid-Amerika dus zijn salaris zal niet heel laag liggen verwacht ik en dat ga je dan betalen voor een speler met overgewicht die zelden scoort en eerst ook nog eens fit moet zien te worden. ik snap dit soort transfers nooit zo goed

29 december 2020 om 00:02

Nee, maar er zit buiten zijn salaris geen verplichting aan en als het binnen het salarisbudget past is dat geen probleem. Het is een gok, maar snap dat ze het seizoen niet af kunnen ronden met geblesseerde jorgensen en Bozenik en twee jongens als vente en Bannis die tekort komen. Ik zou verder ook niet weten wie ze moeten halen. Andere voordelen die ik zie zijn de connectie met Argentinië vergroten en Senesi tevreden houden. En nogmaals als Senesi het lastig had tegen hem dan kunnen Boscagli, Blind en Schuurs dat ook wel hebben
We zullen zien.

29 december 2020 om 00:12

@Japie_Krekel
Het zal allemaal wel maar de transfers die Feyenoord kan doen zal met het budget wat er is altijd B categorie zijn. Ik snap wel dat er een ervaren spit wordt gehaald, Bannis en Bozenik zijn jonge spelers en als enige ervaren spits hebben we Jorgensen die al een tijd hopeloos uit vorm is en van de ene blessure de andere in loopt. Natuurlijk wil iedereen een spits die aan de lopende band scoort maar dat soort spitsen wil iedere club dus zul je altijd een gok moeten wagen. Kazim, Charisteas was niet best maar met een Guidetti en een Pelle hebben we ook weleens in de roos geschoten dus ja dan is dit een verantwoorde gok.

29 december 2020 om 00:14

maar dat laatste mag hopelijk geen reden zijn. dan moeten we straks ook een speler halen uit Slovenie om Bozenik tevreden te houden

29 december 2020 om 00:16

@ramondiaz maar leg mij uit hoe we ooit aan geld gaan komen voor spelers die wel goed genoeg zijn als we elke keer ons weinige geld gaan uitgeven aan spelers als Linssen, Diemers, Conteh, Texeira, Bozenik en nu deze Pratto. zo blijf je eeuwig aan het aanmodderen en kom je nooit vooruit. AZ heeft voor heel weinig geld de laatste jaren spelers als Janssen, Jahanbaksch, Idrissi en Karlsson aangekocht. spelers die hun echt beter maakten en waarvan de eerste 2 geloof ik bij elkaar 38 miljoen hebben opgeleverd. is onze scouting dan zo slecht of wat is dat precies?

29 december 2020 om 02:09

Er staat in het artikel 'zonder huurvergoeding'. Maw, Feyenoord betaald voor Pratto geen salariskosten. River Plate probeert deze jongen in beeld te brengen bij Europese clubs (marketingstunt). Potentieel wordt het tekengeld zelfs door River Plate vergoed.

29 december 2020 om 11:12

@japie: Gebrek aan visie in mijn ogen. Waarom niet naar Ajax kijken qua format? Nu is het de ene matige speler na de andere, ongelofelijk

29 december 2020 om 17:29

@ikbengoed:
Waarom niet kijken naar Bayern Munchen?

Als het zo makkelijk zou zijn, zou iedereen dat doen natuurlijk! Het verschil is dat Ajax vele miljoenen heeft! Ajax heeft afgelopen 2 jaar meer geïnvesteerd dan Feyenoord de afgelopen 10 jaar bij elkaar.

Ajax haalt ook veel meer binnen omdat ze kwalitatief al verder zijn en hun spelers zich op een hoger niveau bewijzen al.

28 december 2020 om 21:10

Absoluut niet of deels niet? Want met absoluut niet ben ik het echt oneens. Met een rechtsback en betere spits (al denk ik dat Bozenik onder Slot goed tot z'n recht gaat komen) kom je al een eind.

28 december 2020 om 21:15

Stam probeerde ook op te bouwen met Botteghin. Er moet gewoon echt wel wat bij, met een back en spits los je de huidige problemen van Feyenoord niet op. Toornstra, Diemers en Kökcu (al heeft die wel potentie om dat te kunnen gaan doen) zijn niet de creatieve spelers die je nodig hebt. Verdedigend staat het goed, aanvallend is het echt veel te pover. Om kampioen te worden heb ik het dan btw over, geen idee wat de ambities zijn van Feyenoord komend seizoen, maar daar ga ik dan maar even vanuit 😅

28 december 2020 om 21:20

Stam speelde letterlijk kamikaze met Botteghin. Het betekent niet dat als Stam het niet lukt, Slot bij voorbaat al af is. Met Geertruida en Senesi staat er bovendien dan al een totaal ander centrum. Slot speelt zelf ook veel meer met creativiteit vanuit de zijkanten (Stengs, Idrissi, Karlsson, etc.) en veel voorzetten of mannetjes extra met de backs. Zie ook de Wit die voor hem de man op 10 is (totaal geen creativiteit). Er moet ook wat bij, maar dat Slot niet aanvallend kan spelen met deze selectie vind ik echt onzin.

28 december 2020 om 21:27

Dick heeft volgens mij zelf aangegeven dat het niet kan met deze groep. Die gaf eind september nog aan dat de groep zelf meer naar voren wilde spelen, maar dat hij dat niet verstandig vindt voor de situatie waarin men verkeerd. Dick zegt zoiets niet zo maar

28 december 2020 om 21:30

Ik zeg ook niet dat het niet kan. Alleen vanaf speelronde 1 zal er druk op staan en word er door zijn prestaties bij AZ, leuk voetbal verwacht. Ik twijfel heel erg of dat met deze selectie kan, zeker als Senesi en Berghuis vertrekken. Een ervaren trainer als Advocaat haalt echt het maximale eruit, ik weet niet of een trainer die anderhalf jaar op eigen benen staat hetzelfde kan.

28 december 2020 om 21:43

Onzin dat het niet kan. Je zag de afgelopen wedstrijden juist dat de backs, het middenveld en de aanval opleven als ze verder naar voren spelen.

28 december 2020 om 21:48

Onzin Master D. Je ziet juist als ze meer naar voren spelen dat spelers als Berghuis, Toornstra en Kocku bijv al veel beter renderen. Advocaat wilt geen risicos nemen en speelt gewoon liever op safe. Denk dat als de spelers er zelf in vertrouwen je het ook gewoon moet doen en niet zo eigenwijs als Advocaat moet zijn.

28 december 2020 om 21:55

"Als Berghuis en Senesi vertrekken" is wel een erg populaire opmerking....het is echter niet zo dat ze er dan niks voor terug halen. De selectie is niet geweldig, maar als de rest allemaal zoveel beter is als dat altijd wordt geroepen, waarom is het verschil dan niet groter? Als deze selectie echt zo slecht is als dat iedereen zegt (of wil geloven) dan hadden ze nu 20 punten achter Ajax en PSV gestaan. Maar staan ondanks een constant gemist van 4 of 5 belangrijke basisspelers gewoon 3e op slechts 5 punten achterstand.....boven het veel getalenteerdere AZ

28 december 2020 om 21:56

@sander1410, Je reactie is echt tekenend imo voor waar het al jaren misgaat bij Feyenoord; Het verwachtingspatroon. Waarom zou Advocaat er voor kiezen? En waarom was Feyenoord vorig jaar zo succesvol? De spelers geloofden vol in zijn visie. Dit jaar wilde de selectie aanvallender spelen, Dick niet, en zie daar, wisselende resultaten. Blijf maar geloven dat het kan, maar ik denk dat je dan van een koude kermis thuis komt.

28 december 2020 om 22:04

Nee messibazoer, die wisselende resultaten zijn toch ook te wijten aan de vele blessures?
En ik denk juist dat wedstrijden waar we niet wonnen uiteindelijk juist niet over de streep zijn getrokken door te ver in te zakken en te behoudend te spelen.

28 december 2020 om 22:17

Snap je het zelf wel Messibazoer? Wat JeroenF222 al zegt hoef ik niet veel aan toe te voegen.

Iemand die iets meer weet over deze man. Nog nooit van gehoord namelijk...

28 december 2020 om 20:52

Jawel. Trage spits, wel sterk en kan koppen. Aan de bal (en met name de passing) is het echt een amateur en dan druk ik me nog zacht uit. Echter de afgelopen tijd in 25 wedstrijden 2 goals gemaakt, maar ja, de eredivisie is een speeltuin. Voelt wel een beetje als een Mitroglou bij PSV verhaal.

28 december 2020 om 20:59

Bij River wordt altijd redelijk veel gerouleerd met spitsen. Pratto heeft/had concurrentie van onder meer Borré, Suarez (oudspits van Anderlecht) en voorheen ook met Scocco. Pratto heeft vooral internationaal zijn stempel bij River gezet

28 december 2020 om 21:07

Dankjewel! Klinkt een beetje als een typische Feyenoord-spits..

28 december 2020 om 21:27

Die vent is een buffel. Die staat er om goals in te prikken. Echt een speler om wedstrijden tegen de kleintjes mee over de streep te trekken. Pompen en een keer per wedstrijd prikt hij er eentje in tegen zulke teams. Nooit opstellen tegen Ajax en PSV

28 december 2020 om 21:33

Deze man heeft river plate de copa libertadores bezorgd. Zeker niet de beste spits, maar wel 1 met veel ervaring

28 december 2020 om 21:39

Angelos Charisteas had Griekenland de Europese titel bezorgd, daar waren jullie ook zo blij mee.

28 december 2020 om 21:45

Pelle had weinig laten zien voor dat hij terug kwam. Dus lekker negatief, maar laten we vooral eerst eens kijken hoe hij het doet.

28 december 2020 om 23:06

Volgens mij was het ajax die charisteas haalde omdat hij Europees kampioen was geworden. Je weet het allemaal wel mooi te draaien zeg. Wat een voorbeeld ook....

28 december 2020 om 23:57

@jeroenf222 Pelle was idd een gok die heel fortuinlijk uitpakte maar als ik nu eenmaal een keer geld in een fruitautomaat gooi en toevallig de jackpot pak weet ik niet of het verstandig is om er iedere keer geld in te blijven gooien in de hoop dat ik misschien weer een keer de jackpot pak. beleid voeren hoort niet steeds gokken te zijn op spelers die al in tijden niks meer hebben gepresteerd en dan hopen dat ze het in een Feyenoord tenue toevallig opeens wel gaan laten zien, omdat dat met een Graziano Pelle ook ooit een keer is gelukt

29 december 2020 om 00:04

Eens, maar voor dit soort spitsen is de Nederlandse competitie een speeltuin.

29 december 2020 om 00:06

dat is wel zo inderdaad. zelfs een Vleminx en Malki werden hier topscorer dus wie weet. ik hoop alleen wel dat we vanaf volgend jaar een iets ambitieuzer en doordachter aankoopbeleid gaan voeren

29 december 2020 om 00:13

Ik heb het idee dat het lange termijn plan er anders uit ziet, (Arnesen stelt Slot aan, bindt jeugdspelers, geluiden over investeerders, aanpassingen in jeugdopleiding) maar dat hij natuurlijk voor de korte termijn met weinig middelen ook wat moest doen om Advocaat tevreden te houden en omdat een extra spits noodzaak was.

28 december 2020 om 21:07

Heele maar dan ook echt een hele trage spits ... Kop- en fysiek sterk maar dat is ook echt alles. Balcontrole slecht, loop acties amper - wilt alles in de voet, scoort ook niet al te veel. Tsja hij kost dan misschien weinig maar Fey had dan beter Bannis vlieguren laten maken. Ik zou er niet teveel van verwachten.

28 december 2020 om 22:46

Lees ook net dat ie behoorlijk overgewicht heeft. Typische Feyenoord aankoop dus.

29 december 2020 om 02:33

Feyenoord haalt inderdaad doorgaans spelers die corpulent zijn. Speerpunt in het beleid.

29 december 2020 om 10:28

@unam Pumas

Je moet niet alles geloven wat er word geschreven.

29 december 2020 om 03:46

Heel sterk in de kleine ruimtes. Heeft het Zuid Amerikaanse temperament, knalt er altijd vol in. Dat gaan we wel waarderen

Dit is geen hele bijzondere spits. Is fysiek sterk en kan goed koppen maar dat is het ook wel. Is helaas onwijs traag en Feyenoord speelt veelal in de omschakeling waardoor je weinig aan deze jongen gaat hebben.

28 december 2020 om 20:57

Ja tegen het rechterrijtje moet je weleens tegen een geparkeerde bus. In de topwedstrijden heb je als Feyenoord zijnde denk ik weinig aan een trage spits.

28 december 2020 om 20:59

Feyenoord laat zichzelf altijd terugzakken op eigen helft. Geen idee waar jij het over hebt. Ik kijk heel veel Zuid Amerikaans voetbal en Pratto is alleen handig in de 16 van de tegenstander, de slijt zit er al aardig op bij hem.

28 december 2020 om 21:00

Topwedstrijden heb je niet zo heel veel in Nederland. Feyenoord zal ook in eigen huis naar voren voetballen.
Geen idee of deze spits wat zal toevoegen maar een spits die een bal kan vasthouden en klaar kan leggen voor opkomende middenvelders is welkom.

28 december 2020 om 21:00

Topwedstrijden heb je niet zo heel veel in Nederland. Feyenoord zal ook in eigen huis naar voren voetballen.
Geen idee of deze spits wat zal toevoegen maar een spits die een bal kan vasthouden en klaar kan leggen voor opkomende middenvelders is welkom.

28 december 2020 om 21:04

UNAM, veel ploegen zakken juist in tegen Feyenoord omdat ze weten dat Feyenoord daar geen antwoord op heeft. Het is dit seizoen al vaak genoeg voorgekomen dat ze juist stootkracht missen

28 december 2020 om 21:21

Unam; hoe vaak kijk je naar Feyenoord? Ze laten zich namelijk helemaal niet "altijd terugzakken".

28 december 2020 om 21:25

Moet jij eens kijken als de tegenstander de bal heeft. Staan ze met 11 man achter de bal

28 december 2020 om 22:26

Pelle kon ook niks volgens jou voordat hij kwam.

28 december 2020 om 21:00

Feijenoord speelt veelal op de helft van de tegenstander, dus wat ik hier lees is het juist wel een bewuste aankoop. Kopsterke spits, dus eigenlijk wel logisch.

28 december 2020 om 21:07

Als de tegenstander de bal heeft staat Feyenoord met 11 man op eigen helft. In de omschakeling hebbie niets aan Pratto

28 december 2020 om 21:17

Als je wedstrijden tegen Sparta, RKC, Heracles, Twente, Vitesse en Emmen hebt gezien, kun je niet anders dan concluderen dat er voorin stootkracht ontbreekt.

28 december 2020 om 21:17

Dat valt allemaal wel mee. Deze jongen gaat Feyenoord niet beter maken.

28 december 2020 om 21:18

Dat ben ik met je eens bobiku29. Maar daar gaat deze jongen weinig aan veranderen hoor

28 december 2020 om 21:32

Dat is een ander verhaal ja. Of hij het antwoord is weet ik ook niet, maar wat je zegt over de speelstijl en wat Feyenoord als ploeg nodig heeft, klopt niet

28 december 2020 om 21:39

Feyenoord speelt gewoon behoudend, dat doet Dickie altijd.

28 december 2020 om 22:16

Feyenoord speelt wel behouden, maar niet in de omschakeling daar is het tempo niet hoog genoeg voor. Ze zakken in als de tegenstander de bal heeft en bouwen als ze de bal veroveren dan (te) geduldig op. En als ze veel de bal hebben is het rond de middenlijn...hebben jullie allebei een beetje gelijk

28 december 2020 om 22:32

Exact Jeroen. Dus met iemand bij wie je de bal kwijt kan, kun je wellicht af en toe wat opportunistischer spelen. Dan hoef je minder te rekenen op creativiteit die er niet in overvloed is. Verder ga ik er absoluut niet van uit dat dit de verlosser is, haha

28 december 2020 om 22:38

Klopt, we zullen zien, noodoplossing, maar er moest gewoon wat bijkomen. Ga er namelijk niet vanuit dat Linssen er iedere wedstrijd 3 gaat maken

28 december 2020 om 22:47

Hoor net van Mossou dat ie redelijk overgewicht heeft

28 december 2020 om 22:49

Is hij nog wat sterker in de duels las het ook maar weet niet of Mossou zoveel bronnen in Argentinië heeft

28 december 2020 om 23:17

Unam, lijk nooit naar Feyenoord of snapt het spelletje niet. Ben bang voor het laatste.....

29 december 2020 om 01:06

Feyenoord speelt gewoon vaak behoudend. Hand van Dick. Als je dat niet ziet hebbie er weinig kijk op.

29 december 2020 om 02:38

Haha, waar iedereen ten opzichte van jou met argumenten komt, zeg jij alleen dingen als 'gewoon een feit' en 'doet Dickie altijd'. Erg sterk

Benieuwd of dit een goede aankoop zal zijn. Slechter dan Jorgensson kan bijna niet. Wel leuk voor eredivisie om (oud) internationals te hebben

Live zien spelen tegen Boca in de eerste finalewedstrijd van de Copa van 2018. Speelde toen waanzinnig. Ben benieuwd!

28 december 2020 om 20:57

Magallan speelde toen ook geweldig...

28 december 2020 om 20:59

Dat klopt niet. Magallan was echt een verschrikking. Al snap ik je punt wel, moet je toch even corrigeren.

28 december 2020 om 21:00

Was toch dé wedstrijd dat ajax om was?

Kapstok spits, soort Pelle

Tsjah zijn statistieken zijn nou niet echt iets waar je blij van wordt. Maar wie weet is het een verrassing. Heel veel slechter dan hoe het nu ingevuld wordt kan haast niet.

28 december 2020 om 21:18

Klopt wat je zegt, het is kwalitatief gewoon slecht. Feyenoord moet spelers halen die het team beter maken, dit is een type speler die verder ook geen waarde vertegenwoordigd.

28 december 2020 om 21:22

Feyenoord gaat 'm dan ook enkel huren. En moet ook wat met een lege portemonnee. Het is een inkopper om te stellen dat er liever iemand gehaald wordt waarvan je zeker weet dat je er beter van wordt. Anderzijds: doe mij ook die glazen bol.

28 december 2020 om 21:23

Klopt zeker, maar dan zou k proberen een jonger iemand te binden. We gaan het zien!

28 december 2020 om 21:25

Die vertegenwoordigt net zo weinig waarde als je 'm huurt?

28 december 2020 om 21:27

Optie tot koop toch?

28 december 2020 om 21:29

@prem93 heb jij hem zien spelen om te concluderen dat het kwaliratief slecht is? Weet jij hoe Advocaat hem wil gebruiken (mogelijk als kapstok en spelers eromheen beter laten redeneren zoals Berghuis, Sinesstra, Linsen, Kocku)

29 december 2020 om 09:02

Jup @MrKrillin. Heb hem zien spelen. tevens ontzettend slechte statistieken. Dus het is niks

29 december 2020 om 09:24

@mgmv maar op deze manier hou je de portemonnee toch leeg? Kun je t geld dan niet beter bewaren tot je het kunt investeren in een talent waarop je kunt verdienen?

Of deze jongen moet je naar de CL schieten, dan is het ook een goede investering.

32.
Als hij al goed kan voetballen dan zal hij zeker niet supersnel zijn. Weer iemand die de bal in de voet wil hebben. Toch zal hij op één of andere manier wel iets moeten toevoegen aan dit Feijenoord. Ga er namelijk van uit dat Dick hiermee heeft ingestemd. En zijn voetbalgogme staat buiten kijf.

Dis gewoon een goeie speler voor feyenoord.
Daarnaast optie tot koop dus als slot hem wil halen ze hem win win

De nieuwe Julio Ricardo Cruz; was het maar zo'n feest...

"Komt bij zijn huidige club nauwelijks aan spelen toe".
Dit lijkt me oo een geluksgreep due hier word gewaagd.
Maarja, eredivisie, paradijs voor op het zijspoor geraakte spitsen.

Hebben ze in Rotterdam te veel geld dat ze dit graag in de sloot gooien. 32 jarige speler met slechte statistieken.

28 december 2020 om 21:22

+ huren zonder een vergoeding is ook gunstig indien hij toch meer scoort als Jörgensen..

5 spitsen dalijk.. zijn maar weinig clubs met 5 opties voor de spitspositie. En dat voor een club met deze financiële situatie. Ook al is het misschien een welkome versterking, ze staan wel heel netjes 3e met dit materiaal en zelfs een Jorgensen die geen knikker raakt. Ik had misschien toch het seizoen met dit materiaal afgemaakt, wellicht scoort Jorgensen er nog 10 in de laatste 10 wedstrijden en krijg je er nog 3 mln voor.

28 december 2020 om 21:30

@martob3103 al leg je er 3 miljoen bij, niemand wil die Jorgenson.

Onbegrijpelijk dat Arnesen dit doet, slechts een jaar nadat hij nota bene heel veel geld heeft neergelegd voor Bozenik. Laat Dick maar lekker met die jongen werken.

28 december 2020 om 21:15

Bozenik is nog altijd herstellende voor z'n blessure en op Jorgensen kan je totaal niet bouwen met z'n blessures en absoluut ook z'n vorm. Dus dan kan er wel een spits voor een half jaar bij.

Tja, als 'ie daar zoveel indruk maakte hoefde hij natuurlijk niet weg. Maar we moeten het dan ook zoeken in deze hoek, die van spitsen op het 2e plan. Er komt in elk geval wat power voorin bij, wat we wel kunnen gebruiken. En de Eredivisie kan voor elke spits uitstekend werken.

Het is geen superspits maar wel een die nog van scoren weet op bepaalde momenten, zou voor een goedkope som het zeker doen. Weet van scoren in finales, en zeker beter als Jörgensen die verleden tijd moet zijn bij Feyenoord. Kan een leuk koppel worden met Berghuis mocht hij blijven. + eerst huren is ideaal voor Feyenoord.

28 december 2020 om 21:32

@rgb7 "weet van scoren in finales" En Feyenoord de bekerkampioen van laatste jaren. Iets met match, made en heaven? Maar zou als kopsterke man ook goede koppel kunnen zijn met Sinesstra. Ala balvaste spits met idd Berghuis en de aansluitende middenvelders.

28 december 2020 om 21:44

Grappig dat je andere aanspreekt op of ze hem wel ooit hebben zien spelen en dan zelf allerlei filosofische exercities oppert over wat voor type spits dit is. Alsof jij hem vaker dan 3x hebt gezien (recent) en op basis daarvan kunt beoordelen dat dit een balvaste spits is en kopsterk waarmee hij een goede koppel vormt met Sinisterra, Berghuis en de aansluitende middenvelders. Jij loopt nog harder van stapel over deze man dan ieder ander die hem in dit bericht 0 kwaliteiten toebedelen in balbezit, hem over the hill vinden en hem zo traag als een slak noemen. Andere aanspreken dat ze niet weten hoe Dick hem wil gebruiken. Je weet zelf ook totaal niet hoe Dick hem wil gebruiken en steekt ook een heel verhaal daarover af. Wie weet wilde Dick hem niet eens, of is Dick er uberhaubt niet in gekend. We weten het niet.

28 december 2020 om 21:50

@master D ik heb hem 0 keer zien spelen. Las wat meer over hem. Laatste stuk is gewoon gezellig meekletsen. Aanname gebaseerd op wat ik gelezen heb en wat fantasie

Pratto...die is eigenlijk zo goed als op als profvoetballer. Zou mij echt verbazen als ie nog wat kan toevoegen aan Feyenoord, maar ik ga er van uit dat dat niet het geval zal zijn.

28 december 2020 om 21:33

@minario jij weer meer over deze speler denk ik zo . Wat kan je allemaal vertellen.

29 december 2020 om 12:21

Was op zijn best bij Velez, toen werden ze ook kampioen enzo. Ook bij River belangrijk geweest met doelpunten tegen Boca in de Libertadores finale. De sleet zit er nu wel wat op natuurlijk met dat overgewicht. In Europa geprobeerd bij Genoa maar dat werkte niet. Gemaakt voor het Zuid-Amerikaanse voetbal met zijn stijl. Bijna tien seizoenen later dus nog eens proberen in Europa...ik vraag me echt af waarom haha. Maar goed, ik kijk de laatste jaren minder en minder River Plate door het tijdsverschil want ik kan het niet meer opbrengen om nog zo laat wakker te blijven, hoogstens nog wat ruime samenvattingen en met wat geluk zo nu en dan nog eens een wedstrijdje meepikken als het mogelijk is.

Ben benieuwd of dit veel aan Feyenoord toe zal voegen. Pratto is flink op z'n retour en komt bij River amper meer aan bod. Voor de rest is hij heel traag en is z'n bal behandeling erg matig. Is gevaarlijk met het hoofd maar zal voetballend niks toevoegen. Zal voor Feyenoord zaak worden hem veel door de lucht te zoeken, alleen weet ik niet of dat gebeurt met vleugels die continu naar binnen komen

Ik heb even zijn statistieken bekeken, en hij scoort gemiddeld 1 op 3,1 wedstrijden. Dus 11 goals per seizoen. Hierin zijn echter zijn beste jaren (25-30) ook meegeteld. Ik snap deze aankoop persoonlijk dus niet zo goed

Cenk Tosun was beter geweest maar Lucas Pratto is een heerlijke cultspeler die ik ook graag bij Besiktas had willen zien. Dat wordt hopelijk genieten.

Alles beter dan die grijze muis en houten klaas van een Jörgensen

Geen slechte speler. In 5 interlands 2 doelpunten gemaakt. En ik kan me herinneren dat toen we Pelle haalden dat iedereen ook zij te traag kan niet mee voetballen en hij scoort veel te weinig. De rest is geschiedenis. Pratto kan wel iets worden

29 december 2020 om 00:31

Te traag kan ik inkomen maar Pelle kon juist altijd vrij goed meevoetballen dus dat begrijp ik niet.

volgens meerdere kanalen kost hij Feyenoord het eerste halfjaar helemaal niets. kan daarna voor een x bedrag overgenomen worden. lijkt me vrij appart maar als dat zo is prima optie. is het niks kan je hem er zonder probleem na 6 maanden weer uitzetten. en voor t zelfde geld is het een pelle die er in de spitsenspeeltuin genaamd de eredivsie er 15 inprikt.

Feyenoord weet precies waar het aan ligt en Arnesen slaat toe.
Maar wat ik niet begrijp is dat Advocaat op tv zei dat er helemaal niets mis is met de voorhoede. Hij verwees naar het aantal gescoorde goals. na Ajax het meest gescoord zei hij

Dit zijn toch echt niet de aankopen die je als club moet willen doen. Probeer dan ergens een speler weg te plukken uit Nederland om die dan beter te maken. Dit is pure ideeen armoede.

Dacht dat er onder Arnesen een nieuwe wind waaide. Zoveelste middelmaat speler zonder restwaarde. Goedkoop is duurkoop. Met dit soort "aanwinsten" schiet Feyenoord niks op.

28 december 2020 om 23:03

Ze huren hem gratis voor een half jaar... het is een noodoplossing voor de korte termijn. Restwaarde boeit dan niet

28 december 2020 om 23:35

Huren en gratis gaan niet samen in een zin. Als ze niets hoeven te betalen, lenen ze hem. Edit: dat is niet zozeer een grammaticale correctie als een "wat bedoel je te zeggen".

28 december 2020 om 23:57

Je hebt gelijk. Van wat ik nu lees wordt hij geleend

Jesus. Echt een Feyenoord aankoop dit. Waar zijn ze weer mee bezig? Eerst zeggen dat je in de toekomst combinatievoetbal wilt spelen en dan ga je voor een spits die gewoon niet kan voetballen. Ik hoop toch echt dat ze hem halen als een 3e spits voor de laatste 10 minuten als plan A en plan B zijn mislukt. Het blijft een raadsel hoe Feyenoord ooit een spits als Robin van Persie heeft kunnen produceren.

29 december 2020 om 00:30

Spelers als Van Persie produceren zichzelf. Deze Pratto ken ik niet, hoop dat zijn inbreng groter is dan die van Mitroglou bij PSV afgelopen seizoen.

Een slechte spits kan een topspits zijn in de eredivisie! Ze hopen een gooi te doen naar t kampioenschap dus begrijp deze deal wel.

29 december 2020 om 10:41

Hij is geen slechte spits en is fit...

Geen feyenoore fan maar zou mooi zijn als deze spits ze er in kan schieten. Zou ook wel beter kunnen zijn voor feyenoords netwerk in argentinie.

Hij heeft dan geen geweldige statistieken, maar ik denk dat hij met zijn power en inzet wel wat kan betekenen voor ons. Is het niet met goals, dan met zijn Argentijnse pit. Soms zie ik de spelers als zoutzakken over het veld lopen, alsof ze er geen zin in hebben. Op zulke momenten kan hij bijvoorbeeld iets betekenen voor het team in positieve zin. Wie weet wordt het wat. Laten we het in ieder geval hopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren