Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman lijkt zin te krijgen met naderend tijdelijk vertrek bij Barcelona

Laatste update:

De kans is erg groot dat Riqui Puig in de winterse transferwindow Barcelona op huurbasis gaat verlaten, zo weet het Spaanse Estadio Deportivo te melden. De 21-jarige middenvelder komt dit seizoen niet voor in de plannen van Ronald Koeman, maar hem definitief verkopen is vooralsnog geen optie. Real Betis ligt volgens de sportkrant uit Sevilla op pole position om hem in de winter te huren, waar Puig de zwaar geblesseerde Sergio Canales moet vervangen.

Afgelopen zomer kreeg Puig al het advies van zijn trainer om zijn kunsten tijdelijk elders te vertonen, maar destijds zag hij een huurovereenkomst bij een andere club niet zitten. Vastbesloten om Koeman te overtuigen van zijn kwaliteiten werd een tijdelijk vertrek weggewuifd, maar zijn goedbedoelde intenties hebben niet het gewenste effect gesorteerd. Sinds de start van het nieuwe seizoen kwam de Spaans jeugdinternational tot welgeteld drie speelminuten in LaLiga; in de Champions League mocht hij in totaal slechts 74 minuten in actie komen. Hiermee is duidelijk dat hij in feite de laatste man in de pikorde is van de Nederlandse oefenmeester.

Begin december sprak Koeman zich al uit over de situatie van zijn pupil: "Riqui Puig moet fysiek veel sterker worden. Ik houd van spelers die elke dag hard werken om zich te ontwikkelen en die iedere mogelijkheid om beter te worden met twee handen aangrijpen. Tegenwoordig draait het voetbal niet alleen om techniek, maar zijn er ook andere kwaliteiten nodig." De trainer maakte duidelijk dat het lastig wordt om een plaats in te ruimen voor de talentvolle middenvelder. "We hebben een groot team en er zijn slechts elf namen die kunnen spelen. Op basis van de houding beslist de coach wie die namen zijn."

Het geïnteresseerde Betis zou met het huren van Puig voorsorteren op een winters vertrek van William Carvalho en bovendien kan de Catalaan voorlopig het gat opvullen dat de geblesseerde Canales achterlaat. Ook Manchester City zou op de deur hebben geklopt bij de Catalaanse grootmacht, al is manager Josep Guardiola naar verluidt alleen geïnteresseerd in een definitieve overname. Barcelona wil Puig niet verkopen, maar wenst dat hij eerst elders vlieguren maakt voor hij in aanmerking komt voor speeltijd in de hoofdmacht. De huidige verbintenis van Puig loopt aan het einde van het seizoen af, maar de Catalanen hebben een eenzijdige optie om zijn contract met twee jaar te verlengen.

Dat de relatie tussen Koeman en de jeugdinternational al de nodige deuken heeft opgelopen, werd halverwege de decembermaand duidelijk uit berichtgeving van Spaanse media. Ten overstaan van de voltallige spelersgroep werd Puig naar verluidt beschuldigd van het lekken van nieuws naar de media. De oefenmeester van Barcelona was flink uit zijn slof geschoten en had stevige vermoedens dat zijn pupil de media informeerde over de transferbeslissingen van de club.

Is het een juist besluit om Riqui Puig te verhuren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo'n speler ben je toch liever kwijt dan rijk. Mannetje is 21 en heeft kapsones, omdat meneertje het moet doen met een reserve plaats. Vind het overigens ook terecht dat hij niet wekelijks speelt op zijn positie zijn er gewoon een aantal een stuk verder en dus ook beter.
Barca doet er goed aan om hem gewoon te verkopen. Kunnen ze ook hun schuld terug betalen, o nee dat hoeft in Spanje niet.

27 december 2020 om 13:44

Wie is dan een stuk verder? Frenkie? Puig heeft vorig jaar na de corona break meteen laten zien dat hij gewoonweg een stuk beter is dan frenkie. Geen aanpassingstijd nodig nodig, geen “ik speel niet op mijn positieâ€, hij stond er gewoon en voetbalde meteen fantastisch.

27 december 2020 om 16:15

Puig is dus echt niet een stuk beter dan Frenkie he. Lekker opportunistisch weer.

27 december 2020 om 13:45

Wat ik vooral niet snap, is dat vele fans hier het allemaal wel beter weten en hun afschuw uitspreken over deze beslissing. Zo van, kan toch niet dat Puig niet speelt. Ze weten niet eens wat er exact meespeelt. En dan nog, ze doen alsof Puig de verlosser voor dit Barca zou zijn. Erg krom.

27 december 2020 om 13:52

Dit is alsof er een nieuwe trainer komt bij Real en die zegt dat Valverde er nog niet klaar voor is en hem opzij schuift. Puig speelde als een van de weinigen goed na de coronabreak, het was duidelijk dat hij het niveau aankan. En dan komt meneertje Koeman (die jij ook tot in den treure blijft verdedigen) en die geeft hem geen enkele kans, logisch dat ze er niet blij mee zijn. Zeker als je ziet hoe vierkant het draait.

27 december 2020 om 14:17

Sorry hoor sociofan maar je praat hier zo veel onzin. Puig laat elke keer in de minuten meer zien dat Pjanic en Busquets bij elkaar. Die jongen verdient toch wel meer minuten?! Nee hoor laten we vooral elke keer Pjanjc in brengen die werkelijk niks toevoegt.

27 december 2020 om 14:38

@Barcalover123 Gaat eens eerst begrijpend lezen zeg. Ik heb het over de beslissing van Koeman! Gezien mijn laatste punt, kon je dat weten! Dus Koeman neemt deze beslissing maar dat doet hij toch niet zomaar! Er moet heel wat gespeeld hebben wat wij niet weten en daar doel ik op! En vele schreeuwen maar wat. En dan geef ik nog aan als laatst dat men ook niet moet doen dat Puig de verlosser is ja, ik zeg niet dat hij niet goed is. Hij heeft veel potentie. Maar laten we niet doen alsof hij dit Barca naar grote hoogtes zou brengen. En dan nog voetballend gezien, Puig zou meer met Frenkie concurreren ipv met Busquets of Pjanic. Puig speelt meer naar voren en wat nu Frenkie ook meer doet. Dus als er iemand onzin praat ben je het zelf wel hoor.

27 december 2020 om 14:53

@socio weer een stukje met veel bullshit. Wie heeft het over een verlosser of grotere hoogtes? Alleen jij ja. Enige wat barcafans en Puig wil js meer minuten voor die jongen. Genoeg momenten geweest dat je hem minuten kan geven
maar dat niet gebeurd. Verder kan Frenkie toch prima iets terug spelen en Puig er naast wat meer naar voren..? Leg mij even verder uit waar ik onzin praat? Dat puig meer laat zien kan iedereen wel zien en dat Pjanic en busquets ruk spelen ziet iedereen ook.

27 december 2020 om 15:01

Nee begrijpend lezen is idd lastig. Wat kan je niet begrijpen van dat Koeman die keuze maakt? Waarom krijgt een Pedri wel de minuten? Boven zogenaamde andere vedettes? Ik heb het nogmaals over de beslissing van Koeman, die maakt hij niet zomaar! Oftewel er moet wat afgespeeld hebben, simpel. Dan kan je wel schreeuwen om minuten maar over het andere lees je heen. Nogmaals Koeman rekent niet op Puig!! Simpel!

27 december 2020 om 15:08

Ook wel heel simpel. De trainer beslist, dus het is juist? Laat ik het zo zeggen een trainer van Barcelona die in december al 800 kaarsjes moet branden om nog aanspraak te maken op de titel, neemt misschien niet al teveel goede beslissingen.

27 december 2020 om 15:15

Nogmaals, Koeman is de coach en hij beslist! Men doet alsof het alles weet wat er speelt. Blijkbaar is er iets gebeurd waardoor Koeman tot deze beslissing is gekomen. Simpel. Bedoel Pedri, een 17 jarig jochie speelt gewoon veel en krijgt alle vertrouwen. Dus daar ligt het niet aan. Hij heeft deze keuze gemaakt, punt uit. Bij Real had je deze onzin discussie ook, Jovic verkiezen boven Benz. Nou achteraf is gebleken dat het juist was van Zidane om voor Benz te kiezen. Jovic kende aanpassingsproblemen. En wat betreft Puig, men zal ook snel zien waarom deze keuze is gemaakt. Misschien heeft Puig de media (in zijn netwerk) wel gebruikt dat ze kritisch moeten zijn op een Frenkie e.d., zijn concurrenten. Ik noem maar iets geks. Je weet het niet dus kan je zeggen Koeman heeft zijn keuze gemaakt vanwege iets wat we niet weten. En kom niet met, zal niet. Er gebeuren gekkere dingen, zoals die Barto die een bedrijf inhuurde om zijn eigen spelers te bekritiseren ofso.

27 december 2020 om 15:22

Als Koeman in het verleden niet eens hetzelfde had gedaan met Niasse zou ik het nog kunnen geloven. Maar er zijn gewoon teveel gelijkenissen tussen die twee situaties.

27 december 2020 om 13:50

Wat een onzin staat er in dit stuk. Capsones? Hij wil gewoon een kans krijgen na zijn vorige seizoen, wat hij ook absoluut verdient. Een aantal spelers een stuk verder? Nu Busquets kan in het systeem van Koeman niet meer, Pjanic past meer naar de backs dan naar voor, Frenkie moet de laatste tijd wat geforceerd een meer aanvallende rol aannemen en Pedri doet het zeer goed maar is nog jong. Nu dat Puig dan nooit een kans krijgt is gewoon totaal niet terecht. Koeman heeft het gewoon niet voor hem en geeft hem daardoor geen kans, dit is Niasse all over again. En dat laatste is ook onzin, maar dat weet je zelf ook wel.

27 december 2020 om 13:53

Het grote probleem is dat deze jongen alleen nuttig is in balbezit. Zonder bal heb je weinig aan 'm en aangezien ze Messi ook al hebben die alleen wat doet in balbezit,. speel je zonder bal bijna met 10 man. Ik vind dat sommigen wel heel eenzijdig kijken als het op deze Puig aankomt. Op dit moment gewoon een verkeerd moment om 'm te gebruiken bij Barcelona. Als die jongen zich blijft ontwikkelen, gaan z'n kansen echt wel komen.

27 december 2020 om 13:57

En op basis van wat kom je tot die conclusie? Dat was namelijk niet het geval na Corona vorig jaar en dit jaar mag hij niet spelen. Het is me dus een raadsel waarom mensen schijnen te denken dat het slecht zou lopen met Puig. Of laat ik zeggen, nog slechter want het is nu al tenenkrommend.

27 december 2020 om 14:00

Dat is gewoon uit de duim gezogen man. Om je een voorbeeld te geven tegen atletico vorig jaar was hij de enige die nog bleef gaan in de 90e minuut. Puig brengt veel loopvermogen met zich mee. Hij is totaal niet zoals messi bij balverlies. Je hebt misschien per ongeluk naar messi zitten kijken in plaats van puig om te zeggen dat puig niets doet zonder bal.

27 december 2020 om 14:01

Ben je serieus ja? Dus als jij gebankt wordt ga je uit wraak maar nieuws naar de media spuwen, jij keurt zijn gedrag goed? Koeman pakt dit gewoon goed aan. 21 jaar is deze man en heeft nog een carrière voor zich maar moet hier niet gaan doen alsof hij de verlosser van Barca is. Hij moet weten wat hij en wel niet kan doen, wat hij nu moet gaan doen is sportieve revanche pakken en aan de staf van Barca laten zien dat hij beter is dan het middenveld wat er nu staat. Als dat zo is zal Koeman hem echt wel opstellen, ik zou ook als coach zijnde niet iemand opstellen die de kantjes er vanaf loopt omdat hij op de reservebank is gezet. Liever een hard werkende speler die misschien wat minder talent heeft dan iemand met veel talent maar die dan na een tegenslag gelijk met een chagrijnige kop op de bank gaat zitten. Maar goed blijkbaar zie jij het zo Lierse dat je zo je ongenoegen moet laten zien.

27 december 2020 om 14:04

@Sirius, welke wedstrijden van hem heb jij gezien dan? In de wedstrijden die ik zag viel mij vooral op hoe ontzettend slecht Pjanic verdedigt, een heel stuk slechter dan Puig. Daarnaast is de energie die Puig in zijn spel legt, zowel verdedigend als aanvallend, veel hoger. Ook is hij vele malen creatiever en heeft hij een uitstekend overzicht. Ook is hij nog zo'n 8 (?) jaar jonger en kost hij een stuk minder salaris. Ik trek deze vergelijking omdat ik vind dat zij beiden op dezelfde plek zouden moeten spelen. Mensen lijken daarnaast een heel verkeerd beeld te hebben van hoe Puig speelt.

27 december 2020 om 14:06

Ach als je Koeman wat gevolgd hebt bij Everton en meegekregen hebt hoe hij daar Niasse behandeld heeft dan lijkt me dit eenzelfde gevalletje. Er is werkelijk waar geen enkele reden om Puig geen speelkansen te geven. Het loopt echt voor geen meter bij Barcelona en hij was vorig jaar echt goed, ook in de toppers. Typisch een gevalletje van een trainer ziet het niet in een speler zitten en die moet het dan maar uitzoeken. Want dat is het grote probleem, Puig heeft nooit maar dan ook nooit een kans gekregen van Koeman voordat hij werd afgeserveerd.

27 december 2020 om 14:13

@RJ x, maar hoe kom je erbij dat zijn instelling niet goed is? Punt 1: er is nooit duidelijk naar buiten gekomen of er daadwerkelijk (opzettelijk) gelekt is. Punt 2: kijk jij trainingen ofzo? Als ik naar de minuten kijk die Puig speelde (CL dit seizoen), was hij namelijk juist degene die de meeste meters maakte en energie in zijn spel legde.
Dan de andere kant: ik kan wel snappen dat Koeman een wat fysiekere jongen op die positie wil zien. Maar dat maakt het dan weer van de zotte dat Pjanic daar zo regelmatig speelt en niet Alena, of ben je het oneens? Pjanic brengt verdedigend namelijk zowel vele malen minder vaardigheden als energie.

27 december 2020 om 14:19

Sirius fout! Ook zonder bal is Puig heel sterk. Je hebt hem dus gewoon niet zien spelen en beoordeelt het op basis van zijn lengte en lichaam. Die jongen maakt zo veel meters, zet veel druk en verdedigd goed mee. Pjanic en Busquets worden door iedereen voorbij gelopen. Hoe kan je Puig die in de minuten die hij krijgt steeds op de bank laten en een Pjanic en Buquets die constant slecht spelen wel de kans geven?!

27 december 2020 om 14:24

Rjx hoe kom jij er op dat hij zich zelf als verlosser ziet? Barca heeft met Puig een van de grootste middenveld talenten, hij laat in elke minuut die hij krijgt zien dat hij samen met Pedri de beste middenvelder is. Hij is een jongen uit de jeugd die jaar in jaar uir zijn best doet om bij de selectie te zitten. Hij ziet hoe een clown als Pjanic de minuten krijgt die eigenlijk hij moet krijgen. Je bent hier beetje voor Koeman qan het opnemen maar meneer Koeman heeft een groot bord voor zijn kop. Ook weer de zin dat hij chagrijnig kijkt op de reserver bank.. jaa moet ie dan happy zijn?! Het is toch een voetballer, die willem toch voetballen! Als ie lacht op de bank dan roep je zeker dat het hem niks boeit..?

27 december 2020 om 14:45

Puig zet continu druk en jij zegt dat je niks aan hem hebt zonder bal, moet niet gekker worden

27 december 2020 om 14:57

Iedereen hyped deze jongen maar als je zo arrogant bent op de trainingen en totaal geen inzet toont, ga je ook niet spelen

27 december 2020 om 15:01

Doet die dat dan? Want dit is wel heel makkelijk. Dit kan ik ook. Puig is net de speler die het hardste traint van heel Barcelona. Net zo een nutteloze oneliner.

27 december 2020 om 15:16

als dat zo is zal koeman hem echt wel opstellen. Nee duidelijk niet want anders stond ie er wel. Ofwel maakt Koeman het persoonlijk ofwel is hij een idioot. Hoe dan ook onwaardig als coach voo Barca

27 december 2020 om 15:21

Hoe kan je iemand arrogant noemen die zegt ik maak geen transfer om te vechten voor mijnplek. Puig speelt puur niet omdat koeman het niet met hem.kan vinden alle andere argumenten kunnen de prullenbak in.

27 december 2020 om 16:15

Ik vraag me ook af hoe serieus deze jongen het allemaal neemt. Als je 21 jaar bent en je hebt het lichaam van een 16 jarige, hoe serieus ben je dan met je sport bezig?

27 december 2020 om 16:56

ik vraag mij af wat koeman bezielt om de beste middenvelder van vorig seizoen helemaal geen kans te geven. Hoe serieus ben je dan bezig met de sport?

27 december 2020 om 17:31

je bent nu de beste middenvelder van een seizoen na een handjevol goede invalbeurten waarin je niet eens een goal of assist achter je naam hebt gezet? de lat ligt bij Barca dan wel erg laag. ik zie ook wel dat hij technisch heel goed is maar ik snap wel dat Koeman bang is om iemand die eigenlijk nog niet het lichaam heeft om internationaal topvoetbal te spelen op te stellen. onder Setien speelde hij ook zelden in de basis en werd hij er meestal pas ingebracht als de tegenstander was moe gestreden

27 december 2020 om 18:23

Hij had gewoon 2 assists hoor. En de helft van de gespeelde wedstrijden stond hij in de basis.

27 december 2020 om 14:10

Is hij al 21 jaar? Hij heeft het lichaam van een 16 jarige jeugdspeler. Hij moet echt snel het krachthonk in want anders gaat hij het niet redden in de top

27 december 2020 om 14:26

Japie ga nou niet zulke dingen roepen als je niks weet. Die jongen die speelt nog spelers van 2 meter nog blind. Puig js juist sterk in het snel verlegen van het spel en met zijn behendigheid en snelheid kan hij juist compenseren voor zijn fysiek. Alsof elke speler een lichaam als doe van Zlatan moet hebben.

27 december 2020 om 14:41

Leuk en aardig maar zonder bal heb je niks aan hem. Koeman heeft aangegeven dat hij fysiek sterker moet worden waar hij zonder meer gelijk in heeft. Als zo een jongen dan echt zo graag wil spelen waarom duikt hij dan het krachthonk niet in?

27 december 2020 om 14:44

Dus hieronder zeg je dat je fysiek niets met hem bent, op basis van wat dan? Want tegen Atletico deed hij het gewoon goed...

27 december 2020 om 14:48

Hoeveel fysieke duels heeft hij gewonnen dan tegen Atletico? Ik heb het niet over conditie maar over de bal terug veroveren door een tegenstander de bal te ontfutselen

27 december 2020 om 14:55

Sinds wanneer is een middenvelder alleen goed als hij fysieke duels wint? Sinds wanneer is een middenvelder alleen goed als hij de bal ontfutselt? Nee een heel goede wedstrijd spelen met 90 minuten veel druk zetten en tempoversnellingen op de mat leggen (zowel qua passes als bal aan de voet), zijn tegenwoordig niet goed genoeg meer. Want ja hij won geen kopduels van Diego Costa en Gimenez, oh wat een slechte speler. En het ergste van alles is, Busquets en pjanic winnen ook geen enkel duel.

27 december 2020 om 14:55

Zonder bal heb je niks aan hem.. dan heb je die jongen gewoon niet zien spelen japie zo simpel zat. Je kan niet hem zien spelen en roepen dat je niks aan hem hebt zonder bal. Zelfde is dat Berghuis 3 scoort en dat je vervolgens roept.. ja leuk en aardig maar hij is niet doelgericht.

27 december 2020 om 15:03

@Lierse1997 niet elke middenvelder hoeft dat te doen idd als je er een Kante ofzo tussen hebt lopen maar die heeft Barca niet. Dan kan je er niet iemand gaan inzetten die geloof ik 65 kg weegt. Messi doet ook al niks zonder bal dus als je er dan nog 1 tussen hebt lopen die geen fysiek duel kan winnen speel je zonder bal met 9 man

27 december 2020 om 15:08

Maar Pjanic en Busquets doen dat ook niet? Dus er is letterlijk geen enkel verschil. Pjanic en Busquets zijn twee slappe zakken die het daarnaast ook niet eens kunnen belopen, Puig kan dat wel.

27 december 2020 om 15:20

Dat mag Puig nu gaan laten zien bij Sevilla. Laat hem Koemans ongelijk maar bewijzen dan

27 december 2020 om 15:21

Hij zet spelers onder druk als een malle. Hij dwingt ze in de fout. Hij wint misschien niet bijzonder veel duels 1 op1 maar dat eerste is minstens even belangrijk. Zeggen dat je zonder bal niets aan hem hebt is lachwekkend. Dat getuigt vooral van een heel beperkte voetbalvisie. Spelers die zo volledig iemand onder druk zetten is vaak zeldzamer dan een middenvelder die duels wint

27 december 2020 om 15:24

Koeman is een flutcoach als hij wilt dat hij ergens anders iets bewijst. Puig heeft geen enkele kans gekregen dit jaar, geen enkele. En het middenveld van Barca loopt al vierkant. Daarnaast heeft Puig het vorig seizoen bewezen aan te kunnen. Maar nee meneertje “slechtste start in 30 jaar†Koeman zal het allemaal wel perfect bij het rechte eind hebben.

27 december 2020 om 16:08

Koeman werkt dagelijks met hem. Als hij ziet dat Puig aantoonbaar beter is als de andere middenvders stelt hij hem echt wel op hoor. Koeman wil ook gewoon zijn wedstrijden winnen dus die gaat echt niet zijn beste spelers op de bank houden

27 december 2020 om 16:11

Ben je daar zeker van? Niasse speelde bij Everton nooit, die werd net niet weggepest. Maar toen Koeman vertrok begon hij plots goals te maken.

27 december 2020 om 16:17

Niasse is nu clubloos dus ik weet het niet. Toch mag je je wel afvragen hoe serieus Puig bezig is met zijn sport. Als je op je 21e het lichaam hebt van een 16 jarige hoe serieus neem je het dan allemaal?

27 december 2020 om 18:25

Heel serieus. Hij kan er niet veel aan doen dat hij klein is en zoals al meermaals aangewezen is, hij had er geen last van.

27 december 2020 om 19:03

aan je lengte kan je niet veel doen maar wel aan je spierkracht

27 december 2020 om 20:39

Moet Modric dan ook iets aan zijn spierkracht doen? Want veel fysieke duels wint die ook niet.

27 december 2020 om 14:42

Het verschil is dat die gene die jij verder vind elke week de kans krijgen en soms zelfs dramatisch spelen en hij helemaal geen kans krijgt.

27 december 2020 om 14:48

Hij schikt zich in zijn reserverol. Waarom is hij dan arrogant? Ik denk dat een verhuur een goede optie zou zijn voor hem om minuten te maken.

Onbegrijpelijk, de jongen is misschien wel de beste middenvelder daar maar krijgt gewoon helemaal geen kans onder koeman. Helaas voor hem moest setien er snel uit maar onder setien zag je wel echt wat voor parel dit is.

27 december 2020 om 13:50

Dat is werkelijk selectief kijken ten top. Aan de bal is hij onbevangen en je ziet ook wel dat die jongen talent heeft, maar zonder bal heb je niets aan 'm. Hij is fysiek niet sterk en is vooral gefocussed op de momenten met bal. Zeker in dit Barcelona is dat niet genoeg. Die jongen komt net kijken en een verhuurperiode kan 'm juist goed doen. Dan leer je ook andere aspecten. Alsof deze jongen veel gaat veranderen voor Barcelona op dit moment.

27 december 2020 om 13:52

Hoe weet je dat? Hij speelt niet. En vorig seizoen was hij na Corona een van de beste.

27 december 2020 om 13:53

Omdat ik 'm heb zien spelen vorig jaar...

27 december 2020 om 13:57

Dus vorig seizoen was hij de beste middenvelder na de coronabreak, maar jij zag daarin dat hij tekort komt voor Barcelona? Wat dan met Busquets en de jong?

27 december 2020 om 14:02

Dan heb je niet goed opgelet, ook zonder bal is hij vrij compleet, zowel in het vrijlopen en zich aanbieden als het meeverdedigen, vind het zeer vreemd dat je hem hebt zien spelen en dan tot deze conclusie komt.

27 december 2020 om 14:08

Onbegrijpelijke conclusie als jij claimt hem gezien te hebben. Puig rent veel zonder de bal, in verdedigend opzicht en in aanvallend opzicht. Dit is een slechte beslissing van koeman. Selectief ten top is om een trainer te verdedigen die het zo slecht als koeman doet.

27 december 2020 om 14:12

Hij rent veel idd zonder bal maar hij kan geen duels winnen omdat hij het lichaam heeft van een 16 jarige. Dat kan je in de top gewoon veel punten gaan kosten

27 december 2020 om 14:16

Ja dan stel je hem niet op tegen Bayern als je dat echt denkt, maar 3 (!!!!) speelminuten in la Liga? En hij deed het vorig jaar uitstekend tegen Atletico, toch een topteam dat zelfs bekend staat om fysiek voetbal.

27 december 2020 om 14:19

Hij deed het vorig seizoen heel goed tegen het fysieke atletico dus wat een onzin weer om te zeggen dat hij duels gaat verliezen enzo. Want busquets en frenkie verliezen geen duels? Houd op

27 december 2020 om 14:27

Hoeveel fysieke duels heeft hij gewonnen en verloren dan tegen Atletico qua gemiddelde in verhouding met Frenkie en Busquets?

27 december 2020 om 14:30

Dan zit je er ook nog eens keihard naast als je denkt dat busquets duels op zijn fysiek wint.

27 december 2020 om 14:34

Ja maar dat is toch ook onderdeel van het spel? We hebben tegen Bayern kunnen zien hoe het kan aflopen als je je verdedigende duels nooit wint

27 december 2020 om 14:36

Ja en wie speelde tegen bayern op het middenveld? Dat waren frenkie en busquets toch?

27 december 2020 om 14:40

Tegen bayern speelde, busquets, frenkie, roberto en vidal. Je verslaat zelf je eigen punt door naar deze wedstrijd te wijzen

27 december 2020 om 14:45

Ah dus wacht, hij moet niet goed spelen maar hij moet duels winnen? Wat een redenering.

27 december 2020 om 14:45

Klopt maar daar dan ga je daar ook niet nog een Puig tussen zetten die zonder bal al helemaal geen duel gaat winnen. Koeman heeft aangegeven dat hij fysiek sterker moet worden waar hij gelijk in heeft. Waarom duikt Puig dan het krachthonk niet in als hij zo graag wil spelen?

27 december 2020 om 14:51

Omdat het onzin is van Koeman. De vorige trainers letten minder op kracht en die stonden niet 5e. Veel slechter dan nu kan het niet en vorig seizoen speelde Barca een aantal goede tot zeer goede wedstrijden met Puig. Maar nee, meneer Koeman moet het wiel opnieuw uitvinden en gaat daarvoor een van zijn beste middenvelders gewoon verwaarlozen. Deze jongen heeft 3 minuten mogen spelen!! Hoe kan Koeman nu in hemelsnaam weten hoe hij het zou doen? Gewoon een zoveelste blunder van Koeman.

27 december 2020 om 14:59

koeman moet eens evalueren of zijn opvatting wel klopt want hij doet kneiter slecht. Aangezien jij zoveel waarde hecht aan resultaat ben ik benieuwd waarom je koeman blijft verdedigen want hij heeft geen resultaat.

27 december 2020 om 15:03

@Lierse1997 Geef Koeman gewoon eens wat tijd? Hij is er net.

Als Puig zo goed is, en hij zeker is van zijn talent. Waarom gewoon niet dit jaar eerst eens wedstrijden op reguliere basis bij Betis? Koeman krijgt Pjanic en ziet Arthur gaan. Niet zijn keuze geweest om Pjanic te halen, maar Pjanic is beter en verder dan dit talent.

Laat Puig eerst constant presteren bij een Betis en vechten voor z'n kans. Het talent is er, maar deze jongen is niet verder dan het huidige middenveld van Barca. Ga eerst een presteren als je het gevraagd word bij een andere club, zelfs Odegaard heeft meer bereikt en moet nog steeds vechten..

27 december 2020 om 15:06

Koeman moet Barca weer op de rails zien te krijgen en die ziet dat een speler fysiek tekort komt. Dan geeft hij aan werk aan je fysieke kracht aan zo een speler en dan komt je kans en dan doet zo een Puig daar niks mee. Dan snap ik wel dat hij voor spelers kiest die misschien wel bereid zijn in hun lichaam te investeren

27 december 2020 om 15:09

koeman heeft de slechtste start ooit sinds 1987, hij kan beter naar zichzelf kijken en of hij de juiste keuzes maakt. Want iemand die steeds weer tegen dezelfde steen aantrapt kan ik niet goed noemen. Zijn middenveld is een probleem maar hij weigert om 2 andere selectie spelers een fatsoenlijke kans te geven, dan ben je niks anders dan koppig. Ik heb sowiezo het idee dat jij puig vorig seizoen niet hebt gezien en dat jij sowiezo bijna geen barca wedstrijden kijkt.

27 december 2020 om 15:12

@RGB7, toch straf dat iedereen op basis van 3 speelminuten kan concluderen dat Puig het slechter zou doen dan het middenveld van Barcelona dat nu de slechtste seizoenstart in meer dan 10 jaar beleefd. Daarom verdient Koeman die tijd niet. Slechte tactische beslissingen, vreemde spelerkeuzes en gewoon de absolute verwaarlozing van Puig. Ah ja en een titel die weg is.

27 december 2020 om 15:22

@Lierse1997 Ook makkelijk om te zeggen dat Puig wel het verschil zou maken in dit Barca. Puig is een ruw talent en voor hem is het beter dat je speeltijd hebt in de benen hebt. Als hij daadwerkelijk zo goed zijn, dan merken we dit snel genoeg. Ik vind dat Koeman dit seizoen af mag maken, zodat je oordelen pas kan als de keuzes van hem uitpakken. Waaronder de keuze om Puig te verhuren. Verwaarlozing is wel simpel begrip, vind je niet? Hij is er pas sinds augustus. Vind het knap dat je alleen een beeld hebt bij Puig op basis 3 minuten. Ik vind het een logisch besluit om hem enkel te verhuren, want je kan niet gaan oordelen alleen op vorig seizoen van de match tegen Madrid.

27 december 2020 om 15:24

@bf1994 ik heb Puig een paar keer goed zien invallen maar ook weer niet uitzonderlijk. Hij had niet veel goals en assists achter zijn naam en fysieke duels gaat hij niet voor je winnen. Hij heeft idd wel een mooie techniek maar op dit niveau wordt er meer gevraagd. Hoe dan ook, Puig krijgt nu de kans bij Sevilla om Koeman zijn ongelijk aan te tonen dus laat het hem maar laten zien daar en Koeman zijn ongelijk bewijzen. Dan kan zelfs Koeman niet meer om hem heen als hij daar straks met regelmaat het verschil gaat maken

27 december 2020 om 15:26

Ik zeg niet dat hij het beter zou doen. Hij moet gewoon eerlijk de kans krijgen. Wat dus absoluut niet gebeurt. Vorig seizoen was hij echt goed na Corona. En dat tegen Celta, Atletico en Alaves (niet 100% zeker). Vorig seizoen had hij meer dan 500 speelminuten. Er is letterlijk geen enkele reden te bedenken die niet weerlegbaar is om Puig geen kans te geven.

27 december 2020 om 15:35

Zie Japie zijn antwoord. Als hij zelf denkt dat hij in basis hoort en hij krijgt zijn kans niet. Het is dan beter om je kansen elders uit te proberen als je niet genoeg kans krijgt of verdiend. Mee eens dat deze jongen een kans verdient maar stug op bank blijven is ook niet juist voor zijn ontwikkeling, nu krijg je de kans om je te ontwikkelen.

27 december 2020 om 15:50

Hij had die kans al lang moeten krijgen en hij is schandalig behandeld. Hij eist trouwens geen basisplek of iets dergelijks, hij wilt gewoon een kans.

27 december 2020 om 16:11

@Lierse1997 maar ook knap dat Puig op basis van een handjevol goede invalbeurten vorig jaar waarin hij eigenlijk nul rendement had nu wordt gezien als de speler die Barca naar een hoger niveau gaat tillen

27 december 2020 om 16:14

De slechtste start in meer dan 30 jaar Japie, dan probeer je eens iets anders zou je denken. Maar nee Koeman houdt halsstarrig vast aan het slecht draaiende middenveld. En niemand zegt dat ze met Puig de CL winnen, maar geef hem gewoon een kans. Een kans die hij perfect verdiend op basis van vorig seizoen. En nu moet Puig ook nog goals en assists maken? Hoeveel goals en assists maken Frenkie, Busquets en Pjanic? Want je zegt hier heel de tijd dingen die ook voor die drie gelden.

27 december 2020 om 16:35

klopt maar als Puig volgens jou net als de rest geen duels wint en net als de rest geen rendement heeft, waarom zou hij dan een verbetering zijn?

27 december 2020 om 16:58

@japie die jongen verdient toch gewoon een kans. Hij heeft vorig seizoen veel indruk gemaakt. Als hij nou een kans kreeg en hij blijft maar slecht spelen zoals trincao dan zou ik de keuze van koeman begrijpen, maar puig maakt letterlijk iedere keer dat hij speelt indruk. EN waarom hij een verbetering is hierom: hij verlegt het spel beter dan frenkie en busquets en pjanic, hij maakt zichzelf altijd beschikbaar om aangespeeld te worden. Hij zet enorm veel druk op de bal bij balverlies. Hij heeft ontzettend veel conditie. Hij zoekt heel erg veel de diepgang op, hij is niet bang om naar voren te spelen.

27 december 2020 om 18:26

Hoe weet je dat hij het niet zou zijn? Al eens van “proberen†gehoord?

27 december 2020 om 14:02

De beste? Hij heeft een paar goede wedstrijdem gespeeld. Hij mag het laten zien bij Betis of elders en dan zien we wel verder.

27 december 2020 om 14:30

Hij heeft toch ook een paar wedstrijden gespeeld? Daarin was hij de beste. Meer dan dat kon hij niet laten zien he. Of kijk je ook hoe die speelt op de bank?

27 december 2020 om 14:58

Puig is de beste speler na corona stop en een van grote talenten wordt door koeman genegeerd en weggejaagd. Dat is zeer kwalijk. Koeman is nooit een oplossing geweest voor Barcelona, juist een probleem, een kwal. Kijk naar het vertoonde spel en de resultaten. Als koeman blijft, wordt alleen maar erger.

Ik ben geen fan van huren maar onder het mom 'tussenjaar' en ik simpelweg te weinig niveau op het middenveld van Ajax zie als 1 van de 3 (klaassen, gravenberch, Kudus) geblesseerd raakt... Huur hem maar even als het kan

Ik begrijp niet waarom Puig niet vaker meespeelt. Ik zie hem veel liever invallen dan de uitgerangeerde Pjanic. Daarbij lijkt een middenveld bestaande uit De Jong, Pedri en Puig me ongelofelijk smullen geblazen.

27 december 2020 om 14:13

Met dat middenveld wordt je compleet overlopen. Je hebt ook momenten dat er verdedigd moet worden op het middenveld en dat er fysieke duels gewonnen moeten worden

27 december 2020 om 14:17

Gebeurt dat nu dan niet?

27 december 2020 om 14:22

Dit middenveld van nu wordt compleet overlopen.

27 december 2020 om 14:31

Ja ok maar dan wordt het nog erger verwacht ik. Er moet toch iets van een verdedigende balans zijn en Puig en Pedri hebben echt nog het lichaam van jeugdspelers. Ik snap dat niet zo goed. Hoe kan het dat iemand al 21 jaar is en nog nooit in een krachthonk heeft gezeten? Daar moet een club een speler toch in begeleiden?

27 december 2020 om 14:38

Dit Barca mist een aantal zaken. Inderdaad is fysieke kracht op het middenveld daar 1 van. Ik vind het alleen wat makkelijk gedacht dat dit middenveld per definitie overlopen wordt. Wanneer je bijv met drie verdedigers zou spelen (zoals afgelopen wedstrijd) en je hebt ook nog 2 backs die het middenveld ondersteunen lijkt het mij het proberen waard. Daarbij is Frenkie fysiek helemaal niet zo zwak.

27 december 2020 om 14:39

Ze hebben geen diepgang..Alba, Dest, Fati, Dembele en zelfs Pedri en Puig gaan vaak nog diep. Daarnaast is Braithwaite toch echt een centrum spits hoor. Misschien geen goede maar hij is het wel.

27 december 2020 om 14:46

Klopt idd. Braitwaithe wel maar die is imo niet van het vereiste niveau en staat erin omdat er geen andere opties zijn

Toch alweer 21. Dan moet hij wel echt gaan spelen. Verhuur hem minimaal een halfjaar aan een degelijke club in Spanje en dan komt hij als het goed is wel sterker terug. Blijkbaar kan hij het nu fysiek gewoon niet aan.

27 december 2020 om 14:11

Straf dat hij het vorig jaar dan wel aankon...

27 december 2020 om 14:37

Misschien dat Koeman andere eisen aan zijn spelers stelt. Hij stelt daar genoeg jonge spelers op, dus daar ligt het niet aan. Ik heb hem niet zo gevolgd eerlijk gezegd, maar kan me voorstellen dat als Koeman hem fysiek niet sterk genoeg vindt, hij er beter van wordt als hij een halfjaartje elke week bij Betis gaat spelen.

27 december 2020 om 14:46

Die andere eisen hebben geweldig uitgepakt voor Koeman...

27 december 2020 om 14:48

@hoog als het zo slecht als nu he, dan zou je toch uiteindelijk iets anders moeten proberen? hij blijft maar hetzelfde doen dan veranderd er niks.

Beter voor Puig, 21 jaar en banken met dat talent is voor niemand goed. En Koeman wil hem geen speelminuten gunnen, dat is echt zonde vind ik. Maar liever uitlenen en zijn ongelijk bewijzen.

27 december 2020 om 14:50

Inderdaad. Puig wil alleen blijven als kind van de club. Hij moet nu minuten maken en sterker worden.

Tjaaa denk dat Koeman het toch wrl iets beter ziet dan ons pedri is 17 maar brengt zowiezo meer dan puig. Ook Frenkie is beter en ondanks dat busi afgeschreven is staat hij gewoon hoog in de pikorde. Half jaartje betis zou niet slecht voor hem zijn.

Wie zegt dat hij het fysiek niet aankan of zonder bal niks toevoegt, heeft hem gewoonweg niet zien spelen. De man levert juist veel arbeid zonder bal en is daarnaast ook nog fel en houdt zich fysiek prima staande.

27 december 2020 om 14:18

Ja inderdaad. Mensen kijken naar zijn lengte en automatisch komen ze tot de conclusie dat hij fysiek niets voorstelt en volledig overlopen wordt. Dat hij het tegen Atletico en Celta vorig seizoen liet zien dat dat niet zo is, wordt dan weer volledig genegeerd...

27 december 2020 om 14:40

Precies. Hij behaalde ook meteen vanaf de eerste keer dat hij basis stond een hoog niveau. Geen gezeik over aanpassingstijd of dat hij niet op zijn favo positie speelt, maar meteen de beste middenvelder van barca na coronabreak. Ik zie hem en fede valverde ook de komende tien jaar als de beste middenvelders van la liga.

27 december 2020 om 14:29

Echt he. Mensen die even zoeken hoe lang die is en vervolgens roepen dat hij fysiek overlopen wordt en zonder bal niks kan. Die man is constant in beweging, zet druk en is zo fel idd. Middenveld met Pjanic of Busquets leveren niet eens die arbeid. Nu wordt je gewoon echt elke keer overlopen en voorbij gerend.

27 december 2020 om 15:59

Ja, als ik nu zie dat vooral Real supporters willen dat Puig gaat spelen, dan begin ik bijna te twijfelen of Koeman het toch goed gezien heeft 😂😜 Nee echt nog een fout van Koeman, laat hem maar naar Cádiz komen, ras voetballers doen het overal goed

Koeman kan hem maar beter opstellen, die jongen heeft vorig seizoen gewoon laten zien dat hij het niveau aankan. Ik denk eerder dat een club als Barca te hoog gegrepen is voor Koeman, als trainer.

27 december 2020 om 15:08

Mee eens, had bondscoach moeten blijven of lager het zoeken. Echter zijn droom is uitgekomen

Puig moet zich gewoon bewijzen bij Betis zoals Odegaard heeft gedaan. Tot op heden niet beter voor het middenveld van Barca, kinderopvang lijkt het wel waar Messi in terecht is gekomen.

27 december 2020 om 15:31

Ik wist niet dat Odegaard bij Betis heeft gespeeld. Misschien is hij ook niet het beste voorbeeld. Hij komt helaas nog steeds niet voldoende aan spelen toe nu.

27 december 2020 om 15:55

Puig moet zich bewijzen bij Betis, niet Odegaard die zich al bewezen heeft bij meerdere clubs waaronder Sociedad Ik denk dat Puig dan meer aanspraak gaat maken als hij dit halve seizoen er naar toe gaat, laat zien wie je bent en laat het talent boven drijven. Je verdiend dan je kansen pas, niet door stil te staan in je ontwikkeling om wat voor reden. Odegaard is juist een voorbeeld dat je moet laten verhuren om je kansen te verdienen bij Real, zelfs dan kan het zijn dat je vertrekt zie Hakimi. Het blijft voetbal

Ik snap al die reacties niet die Koeman bekritiseren dat hij Puig passeert. Als trainer heb je een visie nodig. Je slaat een weg in en die houd je aan. Zijn beleid: er kunnen maar elf spelers spelen, dus degenen die het meest aantonen alles daarvoor over te hebben, die spelen. Dat is dus niet op de persoon spelen, maar de spelers belonen die professioneel genoeg zijn. En daar kun je het uiteraard wel of niet mee eens zijn, maar dat is gewoon zijn werkwijze. Niks mis mee.

27 december 2020 om 17:15

Ik had het liever anders gezien maar Koeman doet waarvoor hij wordt betaald. Puig moet nu aan zijn carriere gaan denken. Hij kan niet te lang op de bank zitten. Daar wordt hij niet beter van. Hoewel hij natuurlijk wel veel leert op de traingen.

Laten we wel wezen, het gehele middenveld van Barcelona schiet tekort, niemand uitgezonderd. Dat Puig dan niet eens een kans krijgt van de trainer die overal waar hij gewerkt heeft allerminst zijn strepen heeft verdiend is toch wel raar. We hebben het dan ook over de trainer die faalde bij Valencia, bij Everton en Oranje (in ieder geval bij de laatste niks bijzonders presteerde). De trainer die zijn huidige baan alleen te danken heeft aan een vrije trap die hij tig jaar geleden erin knalde. De trainer die als crisisvulling van een gapend gat van incompetentie van de Catalaanse club moest dienen. De populaire naam die de huid van Bartomeu moest redden. De trainer die bij geen enkele wanprestatie van zijn ploeg de hand i n eigen boezem steekt, maar liever de spelers, de scheids, de VAR of de buurman van de kleindochter van Elvis Presley's tuinman de schuld geeft.


27 december 2020 om 18:21

Ik moet toch zeggen dat ik respect heb voor een trainer die spelers beloont die alles over hebben voor hun basisplek. Dat is net zoiets als de situatie van Ihattaren bij PSV: je hebt talent, maar wil je het écht maken in de voetbalwereld, dan heb je ook mentaliteit nodig búiten het veld. Je kunt niet leuk spelen binnen de lijnen en buiten de lijnen er niet voor willen werken. Ik zie daar meer een harde 'reality check' in. Daar leer je als jonge knul veel meer van dan een trainer die alleen kijkt naar het talent en juist de meer gearriveerde spelers daarvoor passeert.

27 december 2020 om 18:25

Koeman heeft over zijn hele carrière bewezen dat hij gewoon een coach voor de subtop is. Zoals je al aankaart heeft hij het nergens echt super geweldig gedaan. De enige naam die bij me opkomt is Southampton. Maar dan haalt hij een geweldige prestatie om Europees voetbal met die club te halen, en wordt hij en zijn miljoenenselectie) door de eerste beste club in de voorronde uitgeschakeld. Bij Valencia faalde hij hopeloos. De spelers zeiden achteraf zelf dat ze in de bekerfinale de instructies van Koeman bewust negeerden en hun eigen plan maar trokken met als resultaat dat ze die bekerfinale wonnen.

Meneer Puig krijgt te horen dat hij weinig kansen zal krijgen dit seizoen en er beter aan zou doen zich te laten verhuren om aan spelen toe te komen. Meneer kiest ervoor om te blijven en krijgt weinig speeltijd. Meneer lekt naar de media. Meneer traint niet hard genoeg en verbetert zich niet op de punten waar Koeman vindt dat hij tekort komt.

Koeman valt niets te verwijten. Met zo’n instelling haal je de top nooit. Verhuren is het beste voor hem. Misschien pakt hij het wel op in een nieuwe omgeving.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren