Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax druipt af na plichtmatig optreden op bezoek bij Willem II

Laatste update:

Ajax is er woensdagavond in de laatste wedstrijd van het kalenderjaar niet in geslaagd om te winnen. De ploeg van trainer Erik ten Hag oogde tegen Willem II plichtmatig en kwam niet verder dan een gelijkspel: 1-1. Door het opgelopen puntenverlies heeft koploper Ajax nog slechts één punt voorsprong op achtervolger PSV. Willem II stijgt dankzij het punt naar de vijftiende plek.

Al in de vierde minuut opende Antony de score namens Ajax. De Braziliaan ging een een-twee aan met Klaas-Jan Huntelaar en vond daarna vanbinnen de zestien ruimte voor een schot. De bal ging vrijwel recht door het midden, maar Robbin Ruiter slaagde er niet in de bal uit het doel te duwen: 0-1. In het restant van de eerste helft speelde Ajax slordig en was de beste kans voor Willem II. Ché Nunnely mocht na wegglijden van Daley Blind in kansrijke positie aanleggen, doelman André Onana keerde zijn inzet.

Ook na rust slaagde Ajax er niet in om kansen te creëren met het vele balbezit. Negen minuten na rust kregen de Amsterdammers het deksel op de neus, toen Kwasi Okyere Wriedt de bal ietwat gelukkig meekreeg in de buurt van de zestien van Ajax. De spits van Willem II draaide in zijn aanname weg bij Perr Schuurs en schoot met links hard raak: 1-1. Ajax drong na de gelijkmaker wat nadrukkelijker aan en was in de persoon van Dusan Tadic twee keer gevaarlijk.

De linksbuiten probeerde het opvallend genoeg twee keer met zijn minder geachte rechter: zijn eerste schot werd door Ruiter naar de zijkant geduwd, zijn tweede poging was een stuk gevaarlijker en raakte de paal. Aan de overzijde stuitte Nunnely met een schot op Onana, terwijl Ruiter met veel moeite een hard schot van invaller Quincy Promes keerde. In de slotfase voerde Ajax de druk op: Blind mikte met een geplaatst schot net naast, terwijl Huntelaar van dichtbij op de snel uitgekomen Ruiter stuitte. De doelman bokste de bal daarna ook nog uit de doelmond in een dreigend ogende situatie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb Schuurs vaak verdedigd, en hij mag ook fouten maken tegen Mané/Liverpool. Maar dit is gewoon lachwekkend. Dat gezeik om Alvarez snap ik dan weer niet, die heeft al meerdere malen bewezen er ook niks van te kunnen. Rcv top prioriteit komende zomer voor (hopelijk) Overmars. Bizar zwak Ajax, eigenlijk 90 minuten lang. Kan Antony nog geschorst worden voor dat natrappen eigenlijk? Terecht uitslag. Gelukkig nog 1 puntje los, vanaf nu is elk puntverlies dodelijk.

23 december 2020 om 20:41

Komende zomer. Overmars mag deze winter al wel wat aantrekken

23 december 2020 om 21:01

Willem II was heel sterk,en wat doen wij vervolgens ? Ajax bekritiseren,afkraken,roepen dat Overmars een paar nieuwe spelers moet halen,etc etc. Waar zijn wij in hemelsnaam mee bezig ? Is er nog iemand hier die iets positiefs over Willem II te melden heeft ? Hoop dat Willem II hierdoor een boost krijgt,en de weg omhoog zet. Moet lukken.

23 december 2020 om 21:13

Dat mag je misschien zeggen bij een wedstrijd waar je op voorhand rekening houd met puntverlies. Misschien Groningen of Utrecht uit, maar niet tegen de nummer 16 uit de Eredivisie die wedstrijd na wedstrijd verliezen. Je had gewoon moeten winnen, klaar. Willem II deed het prima, maar dan nog moet je als Ajax zijnde winnen. En de zorgen over een te matige selectie deel ik wel. Er zijn spelers die absoluut op de bank horen te zitten qua prestaties maar bij gebrek aan alternatief er wel instaan. Als we daarmee de oorlog moeten winnen komende maanden zie ik het somber in.

23 december 2020 om 21:13

Willem II deed het inderdaad leuk. Het lag er natuurlijk ook aan dat Ajax gewoon echt slecht speelde. Achterin is het bij Ajax vaak gewoon een zooitje, maar het was vooral ongeconcentreerd en zonder beleving. Ik vind dat vooral ten Hag zich dit mag aanrekenen. Ik zou echt heel graag zien dat hij snel vervangen wordt. Maar er moeten echt wel een aantal versterkingen komen (een CV, een verdedigende middenvelder en misschien zelfs een aanvaller).

23 december 2020 om 21:36

Helemaal niets aantrekken.
Ze moeten verkopen, de laatste aankopen zijn van het niveau Fc Utrecht. Gooi maar eigen jeugd voor de leeuwen en als ze falen weet je gelijk genoeg.Routine genoeg in de selectie. Als ik het voor het zeggen had verkocht ik er een stuk of 6. Talent genoeg. Overmars geef Ajax zijn identiteit terug aub.

23 december 2020 om 22:13

Wat een onzin zeg.
Ja Willem II kwam goed voor de dag. Maar hoe komt dat?
Dan laat je ze teveel voetballen. De druk was veel te laag.

Het ligt aan Ajax zelf dat Willem II goed voor de dag kwam!

23 december 2020 om 22:34

Willem 2 heeft meer dan terecht een punt gepakt. Ik wordt zo moe van dat gezeik steeds van de eigen supporters op spelers als Schuurs, Alvarez. Ajax heeft in het seizoen 2018/2019 een leuk seizoen gedraaid waarin ook veel meezat. Maar dat is natuurlijk niet de standaard ook al willen veel supporters dit doen geloven. Kampioen worden in de Eredivisie en incidenteel een keer overwinteren in de CL is wat bij dit ajax past, niets meer en niets minder en dat is ook helemaal prima!

24 december 2020 om 07:11

@carlovan den B tuurlijk 6 man verkopen, en je toch al niet zo sterke bank nog verder verzwakken, gewoon een miindere pot, heeft elke club wel eens, volgende wedstrijden moeten ze er weer staan, en als ze bijv psv met 4-0 van de mat tikken is iedereen weer in hossana stemming.

23 december 2020 om 20:42

Onana net zo. Al de 3e makkelijke bal die die doorlaat. Het is dat Onana veel krediet heeft, maar mijn god zelfs mn oma pakt die ballen tegen Liverpool, ado en willem 2 nog.

23 december 2020 om 20:44

Eens. Geen idee wat er met m aan de hand is

23 december 2020 om 20:49

Nou sorry hoor, maar wat kon Onana daar aan doen? Was gewoon een goed hard laag schot in de verre hoek. Keurig afgemaakt door die spits. Schuurs was degene die de fout maakte (en Tagliafico/Blind die de assist gaven).

23 december 2020 om 20:52

Een goede Onana had die gepakt. Was een goed schot, maar de Onana van vorig jaar had deze

23 december 2020 om 20:53

Zo hard en zo ver in de hoek was die bal anders helemaal niet. Onana zat nog aan de bal, maar hij ging als een oud wijf naar de grond. Een beetje keeper, zeker van Ajax, pakt zo'n bal gewoon.

23 december 2020 om 21:01

@Zytto, ben het met je eens. Onana had het zelf ook door, was niet overtuigend. Gek genoeg was die 0-1 eigenlijk heel vervelend voor Ajax. De mindset was niet goed en dan zie je toch dat het moeilijk is om dat tijdens de wedstrijd nog om te draaien.

23 december 2020 om 21:22

Mwah misschien wel, maar het heeft ook te maken met Labyad, Huntelaar en Klaiber in aanvallend opzicht. Het is veel te statisch en veel te beperkt in de kleine ruimte. Huntelaar kan opzich wel als targetman, maar het is doodzonde dat je Dest en Lang, eigen jeugd, laat lopen. Ze zijn nog jong en wisselvallig, maar ze begrijpen het Ajax spelletje wel. Klaiber en Labyad zijn allebei iets van 26 jaar en meer dan utrecht niveau is het ook niet.

23 december 2020 om 20:42

Sorry maar de fout lag bij Blind en Tagliafico! Zij misten met z’n tweetjes de bal waardoor Schuurs twee tegen een kwam. Die spits kon of wegdraaien of hem meegeven aan die andere speler. Vind het wel makkelijk in deze om hem volledig op zijn conto te schrijven

23 december 2020 om 20:46

Eens. Ik heb ook het idee dat hij daardoor wat twijfelde.

23 december 2020 om 20:42

Nee Antony heeft geel gehad.
Vond Alvarez laatste weken best sterk, wil hem weleens langere tijd zien. En als ze toch besluiten te verhuren dan sowieso een CV erbij

23 december 2020 om 20:59

En dat was naar het schijnt ook terecht volgens de reglementen. Ik quote van ex-scheidsrechter Wiedemeijer uit een artikel van vorige maand: "Een jaar of twee geleden hebben ze de zogenaamde 'brutality' regel ingebracht. Dat wil zeggen dat een natrappende beweging met een bepaalde kracht en gemeenheid moet gebeuren voor een rode kaart." Hoewel deze tik van Antony mijns inziens zeker onnodig en vervelend is was het zeer zeker niet hard of gemeen. Geel is dus blijkbaar op z'n plaats hiervoor.

23 december 2020 om 20:43

Alvarez heeft nooit een aantal maanden de kans gehad om vertrouwen te tanken. Niet echt eerlijk om hem op continu af en toe eens invallen of af en toe eens een basisplaats te beoordelen. Laat die jongen eens een reeks wedstrijden achter elkaar spelen in het centrum achterin. En ga dan nog eens evalueren.

23 december 2020 om 20:45

Dacht dat het aan mij lag...wil die Wriedt best een compliment geven voor dat doelpunt maar hij draait vrij traag weg bij Schuurs hoor. Heb je Immoble of Lukaku wel eens zien wegdraaien? Dat gaat drie keer sneller. Schuurs is niet alleen een slaapkop maar het lijkt net alsof ie altijd muurvast aan de grond staat, hij is totaal niet lichtvoetig genoeg om ooit een topverdediger te worden. We kunnen het aantal 'schuursjes' dit seizoen wel turven...

23 december 2020 om 21:00

Mejuffrouw Schuurs heeft wel twee ballen gekopt vandaag. Een over de zijlijn en een recht omhoog. Het gaat steeds beter

23 december 2020 om 20:46

Alvarez heeft op een blauwe maandag eens centraal gestaan. Die mag van mij best 5 wedstrijden de kans krijgen. Maar slechter dan Schuurs is ie echt niet. No way!

23 december 2020 om 20:57

Ik had na de CL uitschakeling en de blamage tegen Twente gehoopt dat Ten Hag dit zou proberen. Maar Ten Hag houdt vast aan het geklungel van Mejuffrouw Schuurs.
Tevens kan Ten Hag deze ploeg niet motiveren. Zou hard juichen als die in de winter gewoon vertrekt

23 december 2020 om 21:51

Ik heb niet het idee dat Ten Hag instaat is een serieuze verandering in gang te zetten. Dat betekent dat je op goed geluk de januari maand in gaat. Hopen dat gebleseeede spelers weer fit zijn, sterkhouders opstaan, de vorm terugkeert en dat het balletje misschien net even goed valt als het niet draait. Van een plan B of een geniale ingeving van de trainer ga ik niet uit. In dat opzicht vermoed ik dat de houdbaarheidsdatum van Ten Hag wel een beetje inzicht is. Ik hoop alleen maar het beste voor onze club, maar gevoelsmatig heb ik het idee dat ik aan het kijken ben naar een trein die dicht bij ontsporen is. Dat is al twee keer eerder gebeurt, een keer pakte Ajax het op (2018/2019) en de andere keer bleef de afloop ongewis door corona (2019/2020). Ik maak me oprecht zorgen ...

23 december 2020 om 23:49

Ik ook Adzevedo. De seinen staan op rood en de trein rijdt op een wissel af waarvan je weet dat het waarschijnlijk niet de goede is. Ajax komt de laatste jaren niet best uit de winterstop. Dan ga je een zware maand in en dan zou het lekker zijn dan een voorsprong te hebben. Maar afgezien dat het kwalitatief niet best is op veel posities, lijkt het die spelers en Ten Hag ook niet zoveel te interesseren. Na die blamage tegen Twente mag dit twee weken later toch niet weer gebeuren? Deze professor (was het Zonnebloem) is gewoon niet in staat de ploeg op scherp te zetten. Ik hoop ook dat hij maar gaat in de zomer. Is gewoon beter voor onze club denk ik.

Maar ik houd mijn hart vast tegen het kwartet van PSV voor in tegen de rammelkast van een verdediging van Ajax. Hopen maar dat Neres Kudus en Masraoui weer fit zijn.

24 december 2020 om 00:16

Terechte kritische noot die de vinger op de zere plek legt en een historische inkijk geeft die voor de maanden januari en februari weinig goeds belooft. Wie staat er bij AJAX op om met de bezem eens goed huis te houden van hoog tot laag zodat er weer een seizoen volgt dat we wekelijks trots kunnen zijn. Nu is het al weken niets en wordt het waarschijnlijk ook niets meer.

24 december 2020 om 00:23

Nu staat er niemand op. Ik zou niet weten wie. Ik vind dat het tijd is een een TD naast Overmars. Kan Overmars zich richten op de commerciële activiteiten en iemand naast hem op het technische plaatje

23 december 2020 om 20:47

@messibazoer: Eens, hij maakt daar een fout, maar is dat de reden dat we punten verliezen? We spelen op het middenveld en voorin zo traag en triest. Als we er gewoon 2 of 3 extra hadden ingeprikt, hadden we het helemaal niet over Schuurs gehad. Dat gezegd te hebben, puntendeling was gewoon terecht. We speelden als een natte krant. Alleen de laatste 5 minuten zetten we aan. Heb behalve het mazzelgoaltje van Anthony, verder alleen maar slechte punten van hem gezien. Heel snel vergeten en op naar Psv...

23 december 2020 om 20:55

@4Ever4Ajax; niet over Schuurs gehad als we hadden gewonnen? Serieus, wat zie jij in Schuurs? Ik zie exht geen verbetering t.o.v. vorig seizoen. Totaal niet.

23 december 2020 om 21:00

Vorig seizoen speelde hij niet structureel in het 1e. Dus die verbetering of geen verbetering is lastig in te schatten. Ik zeg nergens dat ik een tomeloos vertrouwen heb ik Schuurs, maar ik vind het te makkelijk om het puntverlies alleen hem te verwijten. Het hele elftal was dramatisch. Je had hier 0-6 moeten winnen, maar moeten nu bijna dankbaar voor een punt zijn.

23 december 2020 om 20:53

@messiebazoer
De wil om te winnen was er net als tegen Twente gewoon niet. Nou ja misschien dat het vijf minuten voor tijd door drong. Ten Hag kan ze niet op scherp meer zetten. Je mag best verliezen maar niet zo. Zelfs Klaassen liep als een zoutzak over het veld en waarom Gravenbergh niet voor rust er gewoon uitgehaald wordt om een statement te maken is me een raadsel. Dit seizoen gaat als een nachtkaars uit.
Ik zie wel liever Alvarez in plaats van Schuurs .alvarez heeft nauwelijks achter in gespeeld. Maar in de winter zal er sowieso een versterkt moeten worden, Anders wordt je dit jaar gewoon tweede en kans dat je de CL misloopt.

Er zal wel weer een hoop gezeik komen, maar zo slecht als Leo Driessen het doet vermoeden was het helemaal niet. Er zijn meer dan genoeg kansen gecreerd en in balbazit speelden Ajax ook gewoon prima. Dat je dan een keertje niet wint kan gebeuren, shit happens. Deze wedstrijden zitten er nou eenmaal ooit tussen. Willem 2 speelden ook gewoon goed. Ik wordt wel kotsmisselijk van dat gezeik op de eigen spelers van sommigen hier. Schuurs maakte inderdaad een klein foutje, maar dit is pas zijn eerste jaar in de basis. Dat mag dus ook. Ekkelenkamp viel erg goed in, maar kan bij sommige blijkbaar gewoon helemaal niks goed doen, echt diep triest.

23 december 2020 om 20:41

Je vergeet alleen dat 4-4 ook geen gekke uitslag was. WillemII creëerde ook genoeg kansen.

23 december 2020 om 20:49

Ja maar 'als' telt niet he. Als je alle kansen voor een doelput telt moet je dat bij Ajax ook doen. ajax heeft 19(!) schoten afgevuurd, waarvan 8 op goal. Zoals ik al zei, zo'n wedstrijd zit er soms helaas tussen. Dan kun je wel al je spelers gaan afzeiken maar daar wordt het sws niet beter van. Ajax heeft enorm veel wedstrijden gespeeld in de afgelopen maanden, en het zijn geen robots. Nu opladen en in januari een grote stap zetten naar de titel.

23 december 2020 om 20:42

Hmm ik ben volkomen neutraal over Ajax spelers, maar vond Ekkelenburg niet goed spelen. Slechte passing en eigenlijk gewoon niet goed genoeg

23 december 2020 om 20:50

Het werd vooral beter toen Labyad eraf ging. Die Labyad heeft de hele wedstrijd achter zijn man gestaan en 0 keer geprobeerd om vrij te komen. Ekkelenkamp loopt tenminste nog op alles, dus dan sta ie gewoon met een man meer.

23 december 2020 om 20:43

Ik kan me in een groot deel vinden, maar die fouten van Schuurs stapelen zich onderhand wel echt heel erg op. Ook tegen ADO verdedigde hij gewoon weer heel slap waar een tegengoal uit kwam. Kijk, zoals hierboven ook al is aangegeven, Schuurs mag inderdaad fouten maken en vooral tegen een Liverpool met Mané kan dat een keer gebeuren, maar hij maakt nu ook bijna elke Eredivisie wedstrijd een fout tegen spitsen van clubs als ADO en Willem Ii.

Ajax is ook gewoon een topclub he, vooral in Nederland en in Europa inderdaad subtop. Ja we zijn een opleidingsclub dus er mogen af en toe fouten gemaakt worden, maar onderhand maakt Schuurs er echt enorm veel en zelfs tegen de kwalitatief mindere goden. Hij moet het vertrouwen ook een keer gaan terugbetalen.

23 december 2020 om 20:48

Je vergeet klaiber en labyad. Wat een ramp weer labyad en klaiber. Voegen echt helemaal niets toe. Lopen alleen maar in de weg en uit positie. Ik roep het echt al vanaf het begin maar ja...wil nu wel die mensen horen die zeiden dat klaiber prima was tegen het rechterrijtje...

23 december 2020 om 20:49

Behalve het mazzelgoaltje van Anthony, heb ik hem niets goed zien doen. Als je een keer een goal tegen krijgt, is dat maar zo. Dan moet je zorgen dat je meer scoort. En dat zat er gewoon veel te weinig in en dat kan je onze middenvelders en aanval erg kwalijk nemen. Daar lag het grootste probleem.

23 december 2020 om 20:50

Nee hoor. Ten Hag mag het laten zien in januari. Verprutst hij dat, dan mag hij wat mij betreft zijn koffers pakken. En niet aankomen met halve finale CL. Vorig jaar kansloos uit europa gemieterd. Nu alweer echt diep treurig in de CL als het om de knikkers gaat. Beker vorig seizoen kansloos uitgeschakeld door Utrecht. Flikken get nu bijna weer. Zijn lieverdjes zijn stuk voor stuk ajax onwaardig en hij mag ook gewoon de rekening gepresenteerd krijgen voir hun falen. Kom op zeg Promes en Labyad op 10. Hij wilde beide spelers hebben. Op de vleugels kan het net aan, op tien? Klaiber denkt echt dat hij rechtsbuiten is, Anthony was nog agressiever en beter in het verdedigen.

23 december 2020 om 20:43

Na de 0-1 heeft Ajax het compleet laten lopen. Logischerwijs valt dan de 1-1 en daarna valt dat lamlendige blijkbaar niet meer om te draaien. En over een slotoffensief hoeven we het al helemaal niet te hebben, dat lijkt gewoonweg nergens op.

23 december 2020 om 20:57

Al voor de 1-1 was het niks. De problemen begonnen mentaal al na de 0-1. Ook de eerste helft was slecht. Alleen tien mistte Willem ll twee grote kansen.

23 december 2020 om 20:44

Driesen was nog mild. Je speelt tegen de nr 16. En creeert zo weinig.

23 december 2020 om 20:50

Jij hebt de tv uitgezet na de 80e minuut volgens mij.

23 december 2020 om 20:54

Een wedstrijd duurt 90 minuten. Dat je het na 80 minuten wel ineens kan opbrengen om je best te doen maakt het nog erger. Zelfoverschatting terwijl de afgelopen weken daar geen enkele aanleiding toe geven.

23 december 2020 om 20:52

Driessen vind ik verschrikkelijk (zal de naam zijn) maar het was vandaag echt zwaar ondermaats. Heb meerdere malen aan de Boer terug gedacht en dan niet aan de prijzen. Dat zeiken op Schuurs slaat idd nergens op, helemaal wanneer er wel 9 door het ijs zakken. Overmars kan het echt niet maken om Ajax met een CL begroting en een EL selectie achter te laten na dit seizoen. Hopelijk gaan ze ook eens bij Tadic, Blind en Klaassen polsen of er nog wel in Ten Hag geloofd word. Zo spelen ze in ieder geval al lang niet meer.

23 december 2020 om 20:53

Op basis van wat heeft Ekkelenkamp een goede invalbeurt gehad? Die jongen heeft nog nooit iets laten zien in het eerste en gaat dat ook niet doen, want hij komt gewoon overduidelijk op haast alle aspecten van het spel tekort. Het is gewoon hoog tijd voor Ajax om serieus door te selecteren, want de selectie kent met spelers als Ekkelenkamp, Promes, Labyad en Schuurs (en dan nog twijfelsituaties met bv gasten als Alvarez (verkeerde positie?)) teveel zwakke schakels.

23 december 2020 om 20:55

Je kan wel eens slecht spelen, maar dat betekent niet dat je een wedstrijd hoeft te verliezen. Ajax kan niet temporiseren. We blijven hetzelfde doen ook al krijgen we constant counters tegen. Soms als het niet helemaal loopt moet je het even dichttimmeren en op de counter spelen. Clubs als Real en Liverpool zijn daar meesters in. Dat doen we gek genoeg wel als we met 10 man komen, zoals in het begin van de seizoen. Dan lukt het wel om een 1-0 overwinning over de streep te trekken.

23 december 2020 om 21:04

Ik denk dat als je al 2,5 jaar bij Ajax speelt de excuses wel een beetje op zijn. Zijn eerste jaar? Aanpassen en vooral Jong Ajax. Tweede jaar? Oke, Zijn eerste jaar serieus bij het eerste waardoor je nog wel eens door het ijs zakt. Dat je Firmino of Zapata in de CL moeilijk kan verdedigen valt nog wel te accepteren. Maar als je tegen ADO en Willem II zulke fouten maakt dien je te banken, klaar. Niet helemaal afbranden of afschrijven, maar wat hij momenteel laat zien is ondermaats.

We gooien letterlijk de titelrace open met dit gelijkspel, tegen een laagvlieger als Willem II. Leuk dat we die de complimenten kunnen geven, maar het was gewoon slecht van onze kant. We staan vlak voor een cruciale maand en we hebben dit seizoen amper serieuze wedstrijden gespeeld die gewonnen zijn. Wij hebben ten opzichte van PSV een duidelijk makkelijker programma gehad. Dus dat ene puntje en doelsaldo is amper een voorsprong te noemen. Met grote vrees januari in, zonder vorm en met veel vraagtekens.

Zal ik nou eindelijk een keer m’n gelijk krijgen over schuurs? Wat ik immers al maanden roep, ik begrijp echt niet dat hij al die tijd maar verdedigd bleef worden, ik vind het echt een dieptepunt dat die jongen altijd basis staat bij ons. Verder was het de 2e helft nog best prima, alleen gewoon niet genoeg van onze kant.

23 december 2020 om 20:42

Hadden botman toch moeten behouden

23 december 2020 om 20:43

Zo makkelijk dat achteraf praten over Botman. Misschien bakte die dr wel helemaal niks van, het blijft als als als.

23 december 2020 om 20:44

Botman is niet voor rechts centraal. Waarom begrijpen mensen dat niet. Je hebt een rechtspoot nodig daar

23 december 2020 om 20:47

En waarom dan? Er schijnt een hele goede Nederlandse rechtsbenige speler achterin te spelen bij Liverpool

23 december 2020 om 20:53

Je hoeft echt niet per se een rechtspoot op rechts te hebben hoor, dat is een fabeltje. Ajax is veel te autistisch hierin.

23 december 2020 om 20:49

Volgens mij zijn wij het wel over eens: Schuurs is 'm nooit eerder geworden en gaat 'm ook nooit worden. Die jongen heeft misschien wel onze CL campagne gekost. Hij kan er weinig aan doen, want TH stelt 'm op maar hij ken er maar weinig van. 90% prima/degelijk... 10% zit vol met cruciale fouten. Heb je weinig aan.

23 december 2020 om 21:35

Blind ging een aantal keer ook niet vrijuit in de CL en Ajax miste aardig wat kansen ook in de CL maar ik ben wel met je eens dat Schuurs teveel fouten maakt achterin

Lekker hoor, nog maar 1 puntje achter op Ajax. Bedankt Willem 2! Matig jaar voor de Tilburgers maar dit is dan wel lekker.

Ben ik de enige die die Antony niet zo heel bijzonder vind? Leuk voor de Eredivisie maar die jongen gaat je Europees niet verder helpen. Had natuurlijk vanavond ook rood horen te krijgen

23 december 2020 om 20:42

Ben ik met je eens. Is meer bezig met praten en gebaren dan voetballen. Komt in de Eredivisie nauwelijks langs zijn man omdat hij snelheid mist.

23 december 2020 om 20:44

Antony die snelheid mist. Ik heb zelden zo een onzin gehoord. Die man gaat juist op snelheid telkens zijn man langs.

23 december 2020 om 20:47

Als hij ergens dankbaar voor moet zijn dan is het juist zijn snelheid...

23 december 2020 om 20:49

Mss haalt ie net als velen Klaassen en Antony door elkaar

23 december 2020 om 20:59

Ik heb het over zijn pure snelheid. Niet over zijn lichtvoetigheid. Anders kon hij zichzelf net meerdere malen in een gat van 40 meter lanceren. Dat heb ik hem nog in geen enkele wedstrijd zien doen. Hij is sterk in de 1 op 1 als zijn tegenstander hapt. Hij mist de snelheid die Neres wel heeft.

23 december 2020 om 21:02

Die gast is juist enorm snel XaviHernandez_, dat is juist z'n belangrijkste wapen. Je praat echt onzin hahah.

23 december 2020 om 21:14

Dat is toch echt zijn techniek Sander. Hij oogt veel sneller omdat hij korte stappen neemt. Kijk maar op YT zijn compilaties wanneer hij sprint in verhouding met de overige spelers op het veld die meerennen.

23 december 2020 om 21:18

@Xavi het probleem van Antony is inderdaad dat hij zelden die ruimtes van 40 meter in duikt. Maar dat komt echt niet doordat hij de snelheid mist, want ook na versnellingen is hij met bal sneller dan tegenstanders zonder. Het probleem is dat hij simpelweg niet genoeg die snelheid gebruikt. Maar als Antony al pure snelheid mist, dan zijn vrijwel alle voetballers traag

23 december 2020 om 21:19

Je verliest echt je geloofwaardigheid als je het gaat hebben over YT compilaties. Kijk je echt voetbal zie je overduidelijk dat die jongen echt verschrikkelijk snel is, hij mag het wel meer gebruiken in z’n acties tho.

23 december 2020 om 21:21

Nee Xavi. Dat is echt zijn snelheid. Hij is nog veel sneller dan Neres. En dat is echt niet omdat hij korte stapjes maakt haha. Hij deed vandaag een keer een verdedigende actie tegen Willem 2 en dat gat kon hij met een dikke achterstand met gemak dicht lopen. Hij maakt er wel nog veel te weinig gebruik van. I.t.t. Neres zoekt hij te weinig de diepte en komt hij veel te vaak in de bal. Verder doet hij af en toe die actie om op snelheid buitenom te gaan, maar die doet ie veel te weinig. Als hij die actie doet komt hij meermaals heel makkelijk op snelheid voorbij z'n man, en dan is hij ook nog eens met bal en z'n tegenstander zonder.

23 december 2020 om 21:24

Het zal wel moeten Bme. Want ik kan moeilijk naar Willem II - Ajax refereren waar hij 0 keer zijn man voorbij komt.

23 december 2020 om 21:32

Ook vandaag kwam hij gewoon 2x op snelheid zijn man voorbij met bal vs zonder bal, verder speelde die inderdaad zeer slecht vandaag.

23 december 2020 om 21:50

Volgens mij kan je beter gewoon geen voetbal meer kijken Xavi/hernandez. En Antony is supersnel en Antony komt doorgaans vrij gemakkelijk zijn man voorbij. Het probleem was vanavond ook zeker niet Antony. Die legt ook nog een paar ballen panklaar neer. Vanavond was het probleem Klaiber, waardoor je met 10 man speelt. Schuurs die als een pupil staat te verdedigen en overall de arrogantie waarmee Ajax dit wel even dacht te klaren.

23 december 2020 om 22:24

Supersnel? Bij São Paulo moest hij altijd terugkappen omdat hij te weinig snelheid had en nu is hij opeens heel snel. Ok.

23 december 2020 om 20:43

Nee, hij is snel en heeft een actie, maar doet dat maar 2x per wedstrijd ofzo.

23 december 2020 om 20:53

Deze wedstrijd was hij dramatisch. Rood is overdreven, je weet de intentie niet. Ik begreep de gele kaart wel. En ja, hij moet wel oppassen dat hij niet te vaak dit soort momenten gaat krijgen. Je conclusie deel ik niet, daarvoor heeft hij ook teveel goede dingen laten zien.

23 december 2020 om 21:32

Iedereen met een beetje voetbalverstand ziet dat deze jongen alles in huis heeft. Techniek, snelheid, passeer beweging en doelgerichtheid. Dat hij het nog niet altijd laat zien in een 2e. Volgens de regelementen had hij geen rood mogen krijgen. Het gaat namelijk bij natrappen om de hardheid. Kleine tikjes behoren daarom met geel te worden bestraft. Helaas worden hier vaak roden kaarten voor gegeven, terwijl is volgens de spelregels gewoon geel is.

23 december 2020 om 22:01

Dat heb ik vaker gehoord, maar in negen van de tien keer blijkt de speler ook daadwerkelijk niet heel bijzonder te zijn. Antony is wel een goede speler, maar sommigen schieten wel erg ver door in de lofzangen. Het gaat er niet om hoeveel een speler in huis heeft, maar op welk niveau die kwaliteiten zitten. Dat valt bij Antony echt nog(!) wel mee. Er zit vast wel meer in het vat, maar het is geen wonderkind of iets dergelijks.

23 december 2020 om 23:10

Helaas worden hier vaak rode kaarten voor gegeven? 😅 Hoezo helaas? Het is volgens de regels inderdaad geen rood maar dat wil nog niet zeggen dat dat normale regels zijn. Vrij belachelijk dat de hardheid van het natrappen relevant is bij de beoordeling van geel of rood. Natrappen is gewoon ontzettend laag en onsportief, daar hoort rood bij. Tegenwoordig krijg je juist sneller een rode kaart als je jezelf met je armen beschermt bij een kopduel dan als je iemand natrapt, hoe krom is dat?

23 december 2020 om 21:33

Precies, zoals altijd bij Ajax worden spelers als Kudus en Anthony na 3 leuke wedstrijd in de eredivisie gehyped en mogen wij ons allen gelukkig prijzen dat dit soort spelers uberhaupt in de Eredivisie willen spelen.

23 december 2020 om 21:48

Ja dat is sowieso het geval. Jullie mogen allemaal op de blote knietjes bedanken dat jullie Ajax en haar spelers in de eredivisie mogen zien spelen of course

23 december 2020 om 22:02

Daar zijn wij jullie dan ook zeer dankbaar voor.

23 december 2020 om 22:06

Als Ajax zou verdwijnen, is er altijd wel weer een andere club die gebruik maakt van dat achterland. Er is maar 1 reden waarom clubs groot worden en dat is hun ligging of tegenwoordig een rijke eigenaar en/of investeerder. Of die clubs dan maximaliseren, is afhankelijk van het beleid. Ik snap het sarcasme in jouw reactie wel, maar ik vind het altijd zo onvolwassen om dan direct zo uit de hoek te komen.

23 december 2020 om 21:59

Hij is ook niet heel bijzonder. Hij is wel een goed talent waar vast nog wel meer in zit, maar een Europees toptalent (qua niveau, niet qua afkomst) of iets dergelijks zie ik er niet in.

24 december 2020 om 00:07

Nee rood kon niet, volgende wedstrijd is tegen PSV.

Wanprestatie na een verschrikkelijk 2020. Het zegt genoeg dat dit de eerste en enige wedstrijd dit jaar is waarin je voor de 2e achtereenvolgende keer met dezelfde namen speelt. Wat een blessuregolf dit jaar. Om de Ajacied nog te torturen 5 kansen in de laatste 5 minuten. 31 schoten, 1 goal. Ga je schamen. Hopen dat Neres, Kudus en Mazraoui deze zooi redden.

Ten Hag dit mag JIJ jezelf aanrekenen door elke keer je utrechtse vriendjes op te stellen. Hoevaak jij mensen kansen geeft en Alvarez op 3 geef je geen kans. Gefeliciteerd WII supporters! Gestreden als leeuwen.

23 december 2020 om 20:59

Wie moet je dan opstellen ipv labyad, 4 van je aanvallers zijn geblesseerd.

23 december 2020 om 21:25

Geef dan een Taylor een kan als je toch standvast vertrouwen blijft houden. En Rensch op de plek van klaiber.

23 december 2020 om 22:08

Pure opportunisme. Een aanvaller voldoet niet, dus dan moet(!) een jonge speler uit de beloften wel beter zijn?! Accepteer nou gewoon dat er geen betere aanvallers rondlopen tot de anderen weer fit zijn. Geen enkele club kan 4 aanvallers opvangen dus ook Ajax niet.

23 december 2020 om 21:34

Heeft niets met Utrechtse vriendjes te maken, maar puur door instelling. Ze hoeven van mij echt niet altijd 100% te spelen, maar als ze nu 10% meer gaven dan hadden ze bij rust gewoon met minimaal 2 nul voor gestaan. Dit mag je ten hag wel kwalijk nemen.

Ajax te laat wakker na die 1-1. Al zat het op het eind ook niet mee dat ie er niet in ging, maar dat is het risico dat je neemt en loopt als je 70 minuten op halve kracht speelt. Dit gaat helemaal niks worden in de topwedstrijden. Gewoon geen kwaliteit vooral Schuurs weer dramatisch achterin een garantie op tegentreffers.

23 december 2020 om 21:05

@Master D, toch wel bijzonder. Juist de laatste wedstrijd voordat je twee weken vrij bent en dan zo'n wedstrijd afleveren. Er komen mooie maanden aan met hopelijk een hele fraaie titelstrijd. Zou gaaf zijn als AZ ook nog weet aan te haken.

23 december 2020 om 21:13

Ik weet niet of het bijzonder is. Niveau is al een tijdje niet best. ADO gaan de eerste ballen er allemaal in, maar viel het ook niet mee op de periode tussen de 0-1 en 0-4 na dan. PEC was ondanks de score ook niet overtuigend na rust. Twente was dramatisch en tegen Utrecht was de concentratie ook totaal niet aanwezig. In de CL toen het niveau omhoog ging kon men ook geen poot aan de grond krijgen. Ik vrees dat dit het gewoon is met Ajax en dat het gewoon niet goed genoeg is voor de titel. Vooral achterin en op het middenveld puur geklungel.

23 december 2020 om 21:37

Kwaliteit genoeg om met 2 vingers in de neus kampioen te worden, maar de instelling is op dit moment ver te zoeken. Ze denken dat ze elke wedstrijd op 50% kunnen winnen en dan loop je een keer tegen de lamp.

Ik vind dat alle Ajax spelers die vandaag speelde zich moeten schamen dat ze met 1-1 hebben gelijkgespeeld tegen degradatiekandidaat Willem II. Als Ajax vandaag hun normale niveau had gehaald dan hadden ze gewoon makkelijk gewonnen.

23 december 2020 om 20:41

Je kan niet altijd alles winnen. Als je niet wint hoef je je niet meteen te schamen.

23 december 2020 om 21:38

Verliezen als je 100% geeft is geen probleem. Verliezen (puntverlies), omdat je de eerst 75 minuten op 50% speelt is wel een schande.

23 december 2020 om 22:11

Maar spelen ze wel op 50 procent of loopt het gewoon even niet? Ik lees dit soort reacties heel vaak bij zo'n beetje ieder artikel na afloop van een wedstrijd van zo'n beetje iedere ploeg. Is het niet gewoon aannemelijker dat de spelers wel willen, maar dat het zelfvertrouwen of de vorm er even niet is? Er kan er altijd wel 1 zijn die niet alles geeft, maar ik ben ervan overtuigd dat ze bijna allemaal echt wel alles proberen in zo'n wedstrijd. Echter is vertrouwen en/of vorm ook gewoon een belangrijk aspect. Als dat er even niet is, lijkt iets al snel op een gebrek aan inzet.

Ook ik begin steeds minder vertrouwen in Schuurs te krijgen. Blijft een eeuwig talent.

wanprestatie. Positiespel zo langzaam en onnauwkeurig. Slappe hap zeg.

Heerlijk, thuis toch nog een puntje kunnen behouden!

Terechte uitslag. Zeer slap Ajax. Schuurs krijgt de schuld maar de blessuretijd weggelaten heb je graven erg, Anthony, Tadic en Klaasen niet gezien. Gewoon te laks.

23 december 2020 om 20:45

Ajax heeft 32x een doelpoging ondernomen. In de laatste vijf minuten kreeg Ajax 6x een 100 procent kans. De uitslag is niet terecht. Neemt niet weg dat Ajax een wanprestatie levert. En Tadic niet gezien? Twee gevaarlijke schoten en een "assist" op Huntelaar die de 1 op 1 mist.

23 december 2020 om 22:13

Ik moet wel zeggen dat Tadic dit seizoen veel pech heeft hoor. Die geeft ballen op een presteer blaadje, maar ze gaan er niet zo vaak in. Die had moeiteloos al 10 assists gehad als z'n ploeggenoten wat scherper waren geweest.

Ajax heeft 2 grote problemen.
1. Inzet (duelkracht)
2. Chronisch gebrek aan snelheid bij bijna alle spelers

Tegenstanders hoeven alleen maar hard te werken en snelheid te hebben.

23 december 2020 om 21:40

Snelheid is er wel, maar als je als je traag speelt, dan kunnen alle gaten dicht worden gelopen.

Wat slecht zeg, je ziet dat als Ajax aanzet en met meer risico speelt (blind schoof door en verzorgde de opbouw op middenveld) dat je kansen creëert. Maar nee hoor, lekker rustig aan zo voor de vakantie, schei toch uit man.

Met deze opstelling ga je na de volgende ronde op plek 2 staan, Schuurs moet niet meer in de basis, Labyad ook niet, Huntelaar niet, allemaal totaal niet het niveau dat je nodig hebt. Als Kudus niet speelt tegen Psv, zet dan tenminste Blind op het middenveld en Martinez achterin, Klaassen op 10.

Wat een ontzettend slap Ajax heb ik vandaag gezien. Schuurs slap, mag echt wel een keer gaan banken! Labyad, onzichtbaar maaf ekkelenkamp is niet beter, Klaassen, slecht als ie niet in de 16 komt,, deze verdedigende rol ligt hem niet...
Het MOET echt veel beter in Januari!

Weer lekker gevoetbald jongens. Hoe lang kunnen we nog doorgaan met Per Schuurs. Deze man kost Ajax zoveel punten dat is niet normaal. Ik kan ongeveer elke week dit verhaal ophouden maar Ten Hag blijft hem maar opstellen. Deze jongen wordt gewoon nooit een Ajax speler. En hij is even oud als De Ligt als je dan het verschil ziet. Wat een drama.

Graag vervanger voor Schuurs en misschien wel zelfs Blind (maar Schuurs prio). Dest hadden ze nooit moeten laten gaan of het gewoon met Rensch vanaf begin seizoen moeten proberen als stand in, ipv Klaiber. Labyad en Huntelaar kunnen ook totaal niet meer... Allemaal spelers van Frank de Boer tijdperk

23 december 2020 om 21:42

Frank de boer tijdperk.....graag hoor ik de wedstrijden, want op blind na heeft niemand van deze personen onder boer gespeeld. Sterker nog ze zaten niet bij ajax.

echt onbegrijpelijk dat Schuurs mag blijven staan.

Schuurs, Promes, Klaiber zijn gewoon eerste divisie niveau

Jammer dat de urgentie om te scoren veel te laat kwam. Slapzak Schuurs liet zich ook weer kinderlijk aftroeven door Wriedt. Balen dat dit vlak voor Kerst moet gebeuren. Hopelijk brengen Neres en Kudus de nodige spark na de winterstop.

Knappe wedstrijd van w2. Ajax afgestraft omdat ze dachten de punten al binnen te hebben.
Competitie ligt nu weer even volledig open.

Nog maar één punt! Na alle pech met Corona en nu nog maar een puntje! Tot 10 januari. Moge de beste winnen.

Ten hag gewoon weg na dit seizoen. Het liefst vandaag nog, maar uit respect voor zn prestaties laat hem dit seizoen afmaken. Dit gaat gewoon niet meer. Die beste man blijft maar rare beslissingen nemen met zn opstellingen en wissels.

Die promes doet echt helemaal niks meer goed he? Volgens mij alle ballen simpel ingeleverd, en 1 schot op doel (nadat hij de bal eigenlijk kwijt was).

23 december 2020 om 20:49

Is ook niet zo gek toch? Die jongen heeft toch heel veel aan zijn hoofd..

Schandalig dat ze op halve inzet wel even dachten te winnen. Je zag totaal geen inzet. En de wissels.... kom op Ajax. Haal gewoon wat kwaliteit. En haal eens een paar goede verdedigers. Blind en schuurs kunnen niet meer. Schaam me kapot voor dit centrum achterin

Was beter geweest als Willem 2 had gewonnen vandaag , kon je Ten Hag nog voor de kerst eruit smijten . Dat ze Klaiber halen snap ik nog maar dat ze hem niet vertellen wat rechtsback zijn inhoud is vreemd,labyad idem dito. In de transfer periode een echte back halen en een echte spits graag , anders wordt dit Ajax nooit en te nimmer kampioen.

Ten hag gewoon weg na dit seizoen. Het liefst vandaag nog, maar uit respect voor zn prestaties laat hem dit seizoen afmaken. Dit gaat gewoon niet meer. Die beste man blijft maar rare beslissingen nemen met zn opstellingen en wissels.

December en januari zijn voor een Ajacied echt de ergste maanden van het jaar. Als het dan nog regent ook kunnen we het de spelers eigenlijk ook helemaal niet kwalijk nemen.. Ten Hag mag ook wel eens bij zichzelf ten rade gaan hoe het kan dat zijn spelers niet meer gemotiveerd zijn.

Labyad, Huntelaar een combinatie die echt niet kan. Beide spelers hebben geen beweging en snelheid.
Lastste weken al, ook fout van ten Hag te laat wisselen.

Blij als ze met Kudus weer wat creativiteit hebben op het middenveld.. en die corners is ook al tijden drama, schuurs gaat elke keer mee naar voren maar nog nooit een bal aanvallend gekopt. Nog maar te zwijgen over zijn zwakke verdedigen. Hoop dat Timber als die fit is een keer zijn kans gaat krijgen.

Blij als ze met Kudus weer wat creativiteit hebben op het middenveld.. en die corners is ook al tijden drama, schuurs gaat elke keer mee naar voren maar nog nooit een bal aanvallend gekopt. Nog maar te zwijgen over zijn zwakke verdedigen. Hoop dat Timber als die fit is een keer zijn kans gaat krijgen.

Ach je kan niet alles winnen. Word wel beetje moe van dat geluk dat als ajax niet wint ze op 60/70/80 procent speelt. Kan toch dat het minder loopt op een dag. Of de tegenstander die het goed doet.

23 december 2020 om 21:45

Ajax speelde toch gewoon op halve kracht tot ongeveer de 75ste minuut. Dus hoezo moe worden van die opmerking. Dat zijn gewoon feiten.

Nou eens kijken of alle Overmars en Ten Hag fanaten die hier zitten nu eindelijk eens de ogen geopend zijn. We staan inmiddels niet meer stil maar gaan met een rotvaart achteruit. We zitten opgescheept met troep als Klaiber, Schuurs, Labyad en een veteraan Huntelaar. PSV gaat ons compleet slopen op 10 januari bereid je maar voor op een inktzwarte januari maand. PSV tikt straks lekker 40 miljoen Champions League geld binnen, gaan hun selectie nog wat meer versterken en wij mogen een complete selectie gaan renoveren zonder dat we gegarandeerd Champions League kunnen bieden. Overmars en Ten Hag geweldig bedankt voor een fantastisch beleid na 18/19. We staan compleet voor lul en kunnen weer van voor af aan gaan opbouwen.

23 december 2020 om 20:49

Dat wordt nog een hele toer hoor. Want als je eenmaal volgeling bent, wil je niet toegeven;-)) Ik heb 1 voorspelling voor 2021 al eerder ingeleverd: Ajax wordt met Ten Hag en deze selectie geen kampioen. Verzachtende omstandigheden: het is een tussenjaar!;-))))

23 december 2020 om 21:13

Ik zou even hulp gaan zoeken kerel. Speelt PSV zo geweldig dat ze Ajax wel even gaan slopen? Die hebben in veel meer wedstrijden heel veel moeite, en geluk gehad (Emmen en Sparta THUIS bijv). Niet zo pessimistisch man, Ajax heeft merendeel van de wedstrijden de tegenstanders weggevaagd, en heeft vandaag even een wat mindere dag, mag het? In januari, met Mazraoui Neres en Kudus er weer bij kan het prima zo zijn dat de vorm weer helemaal terug is. Wat een kortzichtige, pessimistische teksten van je zeg...

Kansloos optreden en een dramatische selectie voor het geld dat er is geïnvesteerd. Je doet Kristensen weg vanwege te weinig kwaliteit en komt daarna met Klaiber op de proppen. Wat een ongekend wanbeleid, maar over Overmars mogen we niks zeggen hoor aangezien hij heel goed is in verkopen van topspelers zoals Ziyech, de Ligt, de Jong en van de Beek.

23 december 2020 om 21:02

Haalt ook gewoon Alvarez, Kudus, Anthony en Martinez. Dat ten Hag de uitstekend spelende Martinez geen kansen meer geeft kan Overmars niets aan doen. Dat fouten festival schuurs de voorkeur krijgt boven de verdedigend stabiele Alvarez, kan Overmars ook niets aan doen. Dat labyad eerste vervanger is als tien, terwijl je klaasen kan doirschuiven, kan Overmars geen zak aan doen. Enige wat Overmars verkeerd heeft gedaan is het uitblijven van een spits. Verder, zet een andere coach neer en let op wat er gebeurd.

Onana zit er laatste weken niet zo bij met zijn hoofd maar die Schuurs mag echt perr direct weg. Drama, dat word echt niks, die heeft al zoveel kansen gehad maar elke wedstrijd laat ie zich afbluffen

Niet gezien, maar wel een knap resultaat van Willem II, na zoveel moeite dit seizoen en Ajax wat kwalitatief een veel hoger niveau zou moeten hebben. Maar instelling bij Ajax in dit soort wedstrijden is wel vaker wat gemakzuchtig, daar kan Willem II natuurlijk van profiteren.

Er mist echt wel wat bij Ajax op het middenveld. Ik zie echt heel weinig goeds van Klaassen en Labyad. Waar is die penetratie en drift die Klaasen aan het begin wel had? Hij komt bijna nooit meer in de 16. Labyad is niet goed genoeg in de kleine ruimte voor de 10 positie. Schuif Klaassen dan naar de 10 en ze Martinez voor de verdediging. Ik snap ook niet waarom Martinez zo weinig speelt. Itt Klaasen heeft Martinez een goede lange bal. Blind zet aan in de laatste 15 maar liet daarvoor weinig extra zien en Schuurs laat zich erg makkelijk aftroeven. Van Anthony zie je leuke dingen maar soms ook enorm laconiek. Dan schiet hij zo enorm slap over. Ajax leverde echt enorm veel ballen in zonder reden, vaak pases die ze niet goed inschatten ofzo.

23 december 2020 om 20:45

Gewoon J. Veerman van Heerenveen halen. Is het probleem van creativiteit op het middenveld opgelost. En natuurlijk verdedigers. Of je moet met die slapjanus van een Schuurs doorwillen...

23 december 2020 om 21:51

Wie behoort in de 16 te komen? De 10 of de 6? De 10 en misschien wist je het nog niet maar labyad speelt op 10 en klaassen op 6. Heeft dus niks met.zijn drift te maken. Ajax moet gewoon minimaal 1 helft op 100% spelen, zodat de overwinning binnen is, daarna kun je het rustig laten zakken.

Onnodig punten verspeeld. Slordig spel en balverlies. Triest dit.

Ach, volgens velen wordt Ajax op een slof en een oude voetbalschoen kampioen. Dus, we hoeven ons niet druk te maken. En met altijd de juiste wedstrijdinstelling heb je niets te klagen. Groningen, Twente, Den Haag, Willem II, wie volgt, allemaal kleine misverstandjes. En met de fantastische Schuurs als rots in de branding, moet het raar lopen wil je een tegendoelpunt moeten incasseren. Wat een talent!

23 december 2020 om 20:47

Terecht punt voor willem2, januari wordt een hele leuke maqnd zo, spannende strijd gaat het worden. Het zogenaamde kwalitatieve gat tussen ajax en psv is nagenoeg weg. 50/50 op 10 januari.

23 december 2020 om 20:56

Er is wel degelijk een kwaliteitsverschil tussen PSV en Ajax. Maar dat valt niet in het voordeel uit van Ajax, als zo velen ten onrechte denken.

23 december 2020 om 21:20

Want PSV heeft het dit hele seizoen al zo geweldig gedaan? Thuis ploegen als Sparta en Emmen overrompeld? PAOK uit werden ze natuurlijk ook niet compleet overklast? Wat een onzin, de waan van de dag regeert hier bij zoveel “voetbalkenners” .. Vandaag is het Ajax dat slecht speelt, volgende keer weer PSV en die week erna spelen ze allebei super goed. It’s all in the game, maar schrijf een team niet na 1 minder potje af

23 december 2020 om 21:35

PSV speelde zeker ook niet altijd goed, maar is wel een ploeg in opbouw en hebben naast blessures ook door corona veel punten verloren. Ik zie PSV alleen nog maar beter worden en vind de selectie van PSV kwalitatief beter dan die van Ajax.

23 december 2020 om 21:56

Kwaliteit in carnaval vieren? Ajax heeft gewoon een betere selectie, maar we gaan het in januari zien. Als het goed is hebben wij dan alle spelers met blessures weer terug.

23 december 2020 om 22:10

Typische reactie musi. De ploegen doen erg weinig voor elkaar onder, jij leeft nog in de waan van 2028/2019, dit seizoen is het verschil minimaal. Daarbij werd ajax de afgelopen jaren ook niet eens overtuigend kampioen met een zgn straatlengte voorsprong.

23 december 2020 om 22:19

Het is natuurlijk iedere keer weer de vraag of alle spelers van de selectie fit zijn, dat is zelden het geval. PSV mistte gisteren met Malen, Zahavi, Romero, Van Ginkel, Gutierrez, Thomas, Mauro Junior en Obispo bijvoorbeeld 8 spelers vanwege blessures. Als die er op 10 januari toch eens allemaal weer bij zouden zijn...., dat gaat niet gebeuren.
PSV heeft ook punten verloren vanwege de vele corona-gevallen in de selectie. Zonder dat puntverlies had PSV nu bovenaan gestaan.
In de uitwedstrijd tegen PAOK mistte PSV 12 selectiespelers, waaronder Dumfries en Gakpo, Zahavi, Teze en Rosario kwamen net terug na corona.
Persoonlijk denk ik ook dat Ajax de betere selectie heeft en ik zie Ajax dan ook nog altijd als de grote favoriet voor de titel.

23 december 2020 om 22:24

Alleen zitten we nog wel met Ten Hag...

23 december 2020 om 21:53

Dat gaat ook gebeuren. Dus ik maak me niet druk.

Ik voelde m al een beetje aankomen, uitwedstrijd in de regen en analisten die Ajax wel weer even makkelijk zagen winnen, Toen dacht ik al, they are jinxing it. De slechte tweede helften worden doorgetrokken, de energie is op bij Ajax. Hopelijk na de winsterstop weer met Neres en Kudus erbij en dan vlammen in Januari.

Wat een slap zooitje. Tegen ADO al en nu weer. Geen tempo, geen diepgang, geen creativiteit. Weg met Ten Hag, hopelijk per direct want zo verder in januari kost nog meer punten. Tijd voor actie!

We hebben gewoon teveel middelmaat in de selectie.
Schuurs ekkelenkamp klaiber labyad.... Is allemaal net niks. Overmars mag in de winter wel ff een sterke CV halen want mevrouwtje schuurs is een aanfluiting

Schuurs die als een juffrouw staat te verdedigen, check. Klaiber die netjes de 1.5 meter regel aanhoudt, check. Op 30% een wedstrijd denken te kunnen winnen, check. Ekkelenkamp met een kansloze invalbeurt, check. Het is gewoon weer een herhaling van de wedstrijd tegen Twente, met daarbij een beetje mazzel dat je 'm nu niet verliest. Los van die bekerpot tegen Utrecht weet je bij Ajax ook dat als er zo rond de 70e minuut een ongunstige tussenstand staat dat het einde verhaal is, waarom lukt het deze ploeg nooit om in de slotfase nog een punt of 3 uit het vuur te slepen op vechtlust? Met deze mentaliteit in combinatie met spelers als Klaiber, Schuurs, Ekkelenkamp en in mindere mate Labyad, Huntelaar en de Nico en Blind van dit seizoen ga je gewoon op alle 3 de fronten misgrijpen

Dat wordt hart vasthouden in januari. Wat was Ajax slecht. Wat een matige instelling van Ajax, totaal geen felheid en iedereen liep er maar wat lamlendig bij. Ook vanaf de zijkant bleef het tamelijk rustig. Op deze manier ga je niet winnen van PSV, Feyenoord en AZ en met 0 punten in die toppers dan ga je het heel moeilijk krijgen. Een scherp Ajax rolt bijna iedere tegenstander op maar een Ajax op 90% of lager kan het lastig krijgen tegen iedere tegenstander.

Schuurs naar de winterstop niet meer opstellen. Heb hem de afgelopen tijd verdedigt maar door hem verlies je veel punten. Vind dat Ajax teveel heeft gekregen tegen Willem II. Willem II had de betere kansen.

Zet dit de vrije val van Ajax in?

23 december 2020 om 20:49

Nee hoor. Naar de winterstop is iedereen weer terug en dan gaat Ajax weer goed voetballen

Met een slechte afdronk de winterstop in: dat heeft Ajax vaker gehad. En veelal volgde daarop een goede tweede seizoenshelft. Met de terugkeer van Kudus, Neres en Mazraoui staat er toch ineens een stuk sterker elftal. Wordt in ieder geval een mooie titelstrijd tussen Ajax en Psv.

Het is bij Ajax gewoon te vaak niet goed. En dan moeten ze na de winterstop nog 2 keer tegen PSV, AZ en Feyenoord. Dat wordt nog een hele klus voor Ajax om kampioen te worden.

23 december 2020 om 20:52

Ook voor de andere topploegen.

Kan je nagaan als er wel supportergeluiden waren toegestaan 😃

Ik heb de wedstrijd niet gezien,maar ajax met 18 schoten naast het goal? Wat is daar gebeurd?

23 december 2020 om 21:37

ook veel kansloze pogingen om een goal te forceren.

De wedstrijd niet gezien maar hoe is dit gelijk geworden? Willem2 leek rijp voor de slacht dit seizoen en ineens halen ze een punt tegen Ajax. PSV loopt gelukkig weer in, des te spannender de wedstrijd word in Januari. Voor nu, fijne kerst en jaarwisseling allen!

Tadic weer door de mand gevallen. Vorige keer werd ik neergehaald omdat ik kritiek had op hem. Blijkbaar een speler die onaantastbaar is.
Iemand met zo een salaris, aanvoerderschap, met rugnunmer 10 die zo weinig brengt.
Sinds het successeizoen zovaak afwezig en niks brengend. Af en toe tegen de mindere ploegen, maar wanneer het er echt omgaat dan haakt die af.

Schuurs valt bij willem 2 ook niet eens mocht hij daar spelen. Wat een armoe. Heb je 200 mil op de bank staan kom je met zo een speler aanpappen. Net zoals huntelaar... Maar geen echte spits halen. Snap niet ajax minimaal een spits heeft van het niveau Malen.

Gewoon een kutmentaliteit. Pas de laatste 5 minuten gaan ze drukken en komen er kansen. Echt ongelofelijk slecht. Aantal spelers is het Ajax shirt niet waard!

Blind-Schuurs kan al heel lang niet meer. Slappe ouwe wijvenvoetbal. Toch ermee doorgaan. Tijd voor echte mannen Ten Hag!!
Alvarez en martinez achterin is prima. Timber is al lang verder dan schuurs. Helaas geblesseerd. Maar goed al was hij dat niet werd ie toch niet opgesteld. Klaiber labyad Klaassen, Promes van een bedenkelijk niveau. Oude rot Huntelaar is prima voor pinchhitter. Allemaal Ajax onwaardig. Na de jaarwisseling echte tegenstanders. Stel dit zooitje op dan zijn we van Ten Hag ook af. Bedroevend, zeker als je eigen opgeleide spelers verkoopt. Noa lang en Botman bv. Niet lullen met we hebben zoveel geblesseerden want het is al precies een jaar ruk voetbal. Als er COVID was dan waren we zeker geen eerste geëindigd afgelopen seizoen. Tijd om te nokken met Ten Hag.

Weer niks over het natrappen van Anthony, waarom worden zulke dingen altijd verzwegen?

23 december 2020 om 21:38

Ik blijf het vreemd vinden dat natrappen geel is. Eerst al met Neres, nu met Anthony.

23 december 2020 om 22:02

Het schijnt dat de regel zodanig is dat er verschil in gradatie bestaat tussen de manier van natrappen. Een grove trap is rood, een tik is geel. Al moet Antony dat soort gekkigheden niet uithalen. Als de scheids wel rood had getrokken, kon ik daar als Ajax supporter ook mee leven. Wie niet horen wil moet maar voelen.

Dit is wat mij betreft het moment waarop we de controle en het initiatief in de titelrace uit handen hebben gegeven. Natuurlijk zijn we koploper, maar ons programma was dan ook bijzonder eenvoudig. En toch presteren we het 8 verliespunten te hebben. Blessures? Tuurlijk. Een vol programma? Dat wist je. Mindere vorm? Kan, maar tegen dit Willem II dien je altijd te winnen. Verdedigend is het een zooitje, mentaal oogt Ajax kwetsbaar. PSV trekt dit soort wedstrijden in de slotfase wel over de streep, wij niet. Nee, ik zie 2021 niet heel zonnig in op deze regenachtige december dag. Maar wel passend bij kalenderjaar 2020 waar Ajax gewoon een onvoldoende scoort. Hopen op betere tijden.

Classic Schuurs! Ik zei het nog in de Live Meepraten. Die gozer is echt niet van het niveau wat Ajax wil nastreven. Middelmatige verdediger die niet met ruimte in z’n rug kan spelen. Als de wiederweerga proberen om een Sanchez terug te halen. Of iig een RCV die met ruimte in z’n rug kan spelen en op sprint een mannetje kan uitschakelen. De Ligt kon dat, Sanchez kon dat, Schuurs kan dat overduidelijk niet.

Eerst kan Schuurs niet eens een simpele bal onder controle krijgen die hij van een uitworp kreeg. Binnen no time, schiet Onana een bal zo maar over de zijlijn. Dat waren twee momenten die enkele minuten voor de 1-1 gebeurde. De gelijkmaker zat toen in de lucht en die kwam ook. Ajax stopte met voetballen na vier minuten. In Den Haag was dat na één helft. Deze groep heeft dan ook een mentaal probleem. Dit is iets wat ten Hag NU moet oplossen. Overmars moet in januari ook iets doen. Ik vind dat dit team op meerdere plekken verstrekt moet worden. Elke lijn heeft minimaal een nieuwe jongen nodig. Gebeurt dat niet dan voorspel ik chaos in januari. Het is twee voor twaalf, niks is nog verloren, maar Overmars en ten Hag moeten nu ingrijpen.

Dit is voetbal. Ajax wint met 13-1 van VVV, en PSV (slechts) met 4-1. Daardoor kwam meteen de vaststelling dat die er niets van konden en in Amsterdam waarschijnlijk als kanonnenvlees zouden fungeren.Wat ziet de wereld er nu anders uit.Ajax speelt gelijk tegen Willem II. Niet lekker als afsluiter en als overgang naar de wedstrijd tegen PSV......... Zeker niet na een matige CL poulefase. Door het matige resultaat zit het ook anders in de koppies dan bij een langer verblijf in de CL .

23 december 2020 om 20:56

Of ze hebben nu juist extra motivatie voor de volgende wedstrijd.

23 december 2020 om 21:05

Ajapsv wordt een leuke pit. Beide ploegen de kracht voorin (bij ajax Neres terug is en Anthony uit z'n dip) en de zwakte centraal achterin. Beide geven veel ruimte weg, gaan denk veel goals vallen.

23 december 2020 om 21:21

0-13 was het in Venlo. Maar even serieus, ga jij nu echt beweren dat er mensen zijn die beweren dat 'PSV als kanonnenvoer gaat fungeren in Amsterdam' omdat zij minder dik winnen van VVV?! Dat beweert natuurlijk echt helemaal niemand he. Ik heb gisteren live meepraten en het wedstrijdverslag van PSV gelezen en ik heb echt alleen maar reacties gezien dat die 0-13 echt helemaal niks zegt over de kwaliteit van Ajax t.o.v. PSV (en terecht natuurlijk). Dat was een complete off-dat van VVV, een aardige dosis geluk en een super dag van Ajax.

Ajax is al te vroeg in de winterslaap gegaan. Het was slaapverwekkend. Weltrusten ten Hag en co tot in januari 2021 kan het drama gewoon doorgaan

PSV doet deze week echt goede zaken, ondanks slecht begin van het seizoen toch maar 1 punt achterstand op Ajax en lijken Vitesse en Feyenoord achter te laten.

10-1: een rechtstreeks duel om de koppositie. Ook al ben ik bang dat Ajax die zal winnen. Ze hebben toch meer kwaliteit dan PSV maar het blijft voetbal

23 december 2020 om 21:42

Welke kwaliteit heeft Ajax die PSV niet heeft ? Ik denk dat als je de elftallen naast elkaar zet, er weinig verschil inzit. Waarbij ik wel vind dat de selectie van PSV kwalitatief sterker is. Bij Ajax houdt het na de eerste 11 wel heel snel op. En zeker voor de spits en centrale verdediging komen ze echt te kort. Zeker aanvallend heeft PSV meer kwaliteit. En natuurlijk missen ze bij Ajax nu 2 spitsen, maar dit is bij PSV op dit moment ook.

23 december 2020 om 22:00

Ik vind dat omdat Ajax dit seizoen toch met groot verschil heeft gewonnen en makkelijk scoren. Dat heeft PSV nooit

23 december 2020 om 22:14

O als dat de maatstaf is dan hadden ze al 5 punten los moeten staan. Als je de ploegen goed analyseert zul je zien dst ze nagenoeg even sterk zijn. Puur kritisch bekeken zit er in dit psv meer rek dan in dit ajax.

24 december 2020 om 08:12

ook ik zie Ajax de kleinere wedstrijden makkelijker winnenn dan Psv, maar ik zie ook dat als de tegenstander geen openhuis houdt Ajax het misschien nog wel moeilijker heeft dan Psv. En dit tewijl PSV (in mijn ogen) afgelopen seizoenshelft door o.a. nieuwe spelers, nieuwe speelstijl, blessures en corona juist nog in een opbouw fase zaten.

Klaiber, Schuurs, Labyad en Promes te veel middelmaat daar ga je het niet mee redden. Tel daar bij op de instelling waarmee een aantal spelers het veld in gaat en je red het als koploper niet tegen Willem II die wel met de juiste instelling het veld op komen.

Kunnen we Ten Hag niet ruilen met Advocaat? Die laatste weet zijn ploeg wel altijd met de juiste spirit het veld in te sturen. Met die pseudo Lenin gaat het dit seizoen weer niet lukken....

Blij dat het winterstop is. Kunnen we de balans opmaken. Het eerdere niveau, rol (basisspeler/wisselspeler) en/of talent in ogenschouw nemend. Niet te beoordelen te weinig gespeeld: Neres, Kudus Slecht:Promes Onvoldoende: Onana, Nico, Blind, Schuurs, Klaassen, Huntelaar Voldoende: Martinez, Klaiber, Alvarez, Labyad, Ekkelenkamp, Anthony, Traore, Tadic. Goed: Gravenberch, Mazzroui. Het is gewoon te weinig op dit moment. De sterkhouders presteren over het algemeen onvoldoende. De spelers die wel hun niveau halen zijn precies de spelers die leuk kunnen meetvoetballen maar het verschil niet maken. Ook lijkt het team in de omschakeling structureel niet goed te staan. Tegenstanders kunnen geregeld 30/40 meter het middenveld oversteken zonder iemand tegen te komen. Een hoop werk aan de winkel voor ten hag en zijn staf maar ben bang voor een verloren seizoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren