Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bas Dost staat op het punt om verrassende transfer te maken

Laatste update:

Bas Dost staat op het punt om Eintracht Frankfurt te verlaten voor Club Brugge, zo meldt het Algemeen Dagblad. De 31-jarige spits is zelf al akkoord met de Belgische topclub over een contract voor anderhalf jaar. Club Brugge en Eintracht Frankfurt kwamen er afgelopen zomer niet uit in de onderhandelingen over Dost, maar naderen nu wel een overeenkomst.

Dost heeft bij Eintracht Frankfurt nog een contract tot medio 2022 en was in de eerste seizoenshelft nog geregeld basisspeler. Totaal kwam de spits tot dertien optredens, waarvan tien als basisspeler en waarin hij goed was voor vijf doelpunten en drie assists. Desondanks kiest Dost ervoor om Eintracht Frankfurt in januari te gaan verruilen voor Club Brugge, iets waar hij volgens het Algemeen Dagblad vanaf het begin al voor openstond. In België wordt Dost ploeggenoot van Noa Lang en Ruud Vormer.

Club Brugge is na de winterstop nog actief in de Europa League, waar in de zestiende finale een ontmoeting met Dynamo Kiev wacht. De regerend kampioen van België gaat in de Jupiler Pro League momenteel aan de leiding, met een voorsprong van twee punten op het Racing Genk van trainer John van den Brom. Met de naderende overstap naar Club Brugge lijkt er voor Dost een einde te komen aan een dienstverband van anderhalf jaar bij Eintracht Frankfurt, voor wie hij in 43 officiële wedstrijden goed was voor 15 doelpunten en 5 assists.

Eintracht Frankfurt telde in de zomer van 2019 zeven miljoen euro neer om Dost los te weken bij Sporting Portugal. Het is niet duidelijk hoeveel de Duitse club gaat overhouden aan de overstap van de achttienvoudig Oranje-international naar Club Brugge. Voor Dost is Club Brugge de zevende club in zijn loopbaan, nadat hij via FC Emmen, Heracles Almelo, sc Heerenveen, VfL Wolfsburg en Sporting Portugal bij Eintracht Frankfurt terechtkwam. Afgelopen zomer ketste een overgang van Dost naar Club Brugge nog af, maar nu lijkt het er dus alsnog van te komen.

Snap jij deze keuze van Bas Dost?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is inderdaad een verrassende transfer. Had ook niet verwacht dat Eintracht hem in de winter zou laten gaan. Heeft zijn waarde toch wel bewezen voor Frankfurt.

23 december 2020 om 13:36

Hij begint dit seizoen eindelijk met Silva een beetje op dreef te komen. Ik vind het ook zeer verrassend gezien hoe populair Dost is bij de fans. Kijk maar eens op de youtube-kanaal van Eintracht en je zult zien hoe populair hij is bij de fans.

Echt een topaanwinst voor Brugge en een mooie stap voor hem zelf om veel aan spelen toe te komen. Gefeliciteerd aan de Brugge supporters onder ons hier want dit is gewoon een topper voor dat niveau. Ik weet zeker dat veel Feyenoord supporters hem ook graag hadden zien komen.

23 december 2020 om 13:18

Geweldige aanwinst voor hen inderdaad, want ze misten echt een goede balvaste spits die kan koppen. Misschien kan Feyenoord nu proberen Krmencik te huren van club Brugge, want die zal geen toekomst meer hebben.

23 december 2020 om 13:24

Met alle respect maar Feyenoord wordt in verband gebracht met Tosun van Everton, dan is Krmencik toch wel een beetje de Fiat met een Ferrari vergelijken.

23 december 2020 om 13:29

Op zich wel, maar het moet nog maar blijken hoe haalbaar Tosun is. Krmencik was trouwens echt wel een goede spits bij Pilsen.

23 december 2020 om 13:38

Emmanuel Dennis is toch op een zijspoor beland bij Club?
Dan mag Club Brugge Krmencik houden, huren wij Dennis met optie tot koop.
Lijkt mij een betere optie.

23 december 2020 om 13:42

Op een zijspoor belandt zou ik niet zeggen. Die wilt gewoon naar een grotere competitie. Dus al zou Club Brugge hem willen verhuren, dan zou Dennis niet naar Feyenoord willen lijkt me.

23 december 2020 om 13:42

Ik geloof best dat Krmencik het wel kon bij Pilsen. Brugge heeft niet de gewoonte om miljoenen neer te leggen voor een speler die ze amper kennen. Maar hij bakt er in Belgie echt niets van. Gevalletje vertrouwen? Doet me overigens denken aan Jan Koller toen die bij Lokeren kwam. Als ik de verhalen hoor kon die er ook amper iets van bij zijn aankomst, hij had totaal geen afwerking. Pas na veel trainen met Reynders en Lubanski is Koller veranderd in de doelpuntenmachine.

23 december 2020 om 13:47

Ah, op die manier.
Het valt te proberen natuurlijk.
De Nlse competitie is natuurlijk wel wat groter dan de Belgische

23 december 2020 om 14:36

Nee hoor allebei 18 clubs 😜

23 december 2020 om 15:21

Koller brak op het begin inderdaad niet echt door omdat Lokeren een aantal geweldige aanvallers had toen, maar je zag toch wel al vroeg dat hij op een verdediging kon wegen. Bij Krmencik heb ik dat gevoel totaal niet, heeft die eigenlijk al een degelijke match gespeeld voor Club? Je hebt gewoon zo spelers die top zijn in een andere competitie maar er bij aankomst niks van kunnen. Andrijasevic is ook zo'n voorbeeld bij Gent.

Misschien was dit wel de spits die Feyenoord nodig had. Had weliswaar water bij de wijn moeten doen, maar qua niveau is het niet zo dat Brugge mijlenver boven Feyenoord staat.

23 december 2020 om 13:06

Qua niveau is er een groot verschil tussen Club brugge en Feyenoord.
Waar feyenoord amper wat laat zien in europa (Wolfsberger)heeft club brugge toch weerstand geboden tegen clubs als zenit (beter dan cska) en zelfs lazio (ze gingen nog bijna door de laatste wedstrijd).

De topclub van belgie de laatste jaren. Qua financiën steken ze er ook bovenuit gezien de velen CL miljoenen die ze vaker in de zak steken.

Snap Dost wel dat hij daarheen gaat.

23 december 2020 om 13:17

Denk dat 't allemaal wel meevalt met dat grote verschil zolang een bankzitter van ons daar de lakens uitdeelt.

23 december 2020 om 13:19

Die bankzitter die ook een hele periode in het Nederlands elftal heeft gestaan? En bijna met club Brugge naar de tweede ronde van de CL ging?

23 december 2020 om 13:24

Die zou vandaag de dag absoluut niet meer banken bij Feyenoord hoor

23 december 2020 om 13:24

Welgeteld 4 interlands..

23 december 2020 om 13:28

''bankzitter van ons'' Die bankzitter heeft anders wel een veel sterkere carriere achter de rug dan de speler die hem uit de basis hield (clasie). Spelers kunnen zich ook op latere leeftijd nog ontwikkelen he.

23 december 2020 om 13:28

Ik denk dat er maar weinig spelers zijn bij Feyenoord die het niveau van Vormer bij Brugge halen eerlijk gezegd.

23 december 2020 om 13:29

Dat wil ik wel eens zien. Vraag me af of hij Toornstra of Fer uit de basis kan spelen.

23 december 2020 om 13:30

Als we de kwaliteit gaan afzetten tegen spelers met interlands in het Nederlands elftal is Feyenoord een slag beter dan Brugge. Maar om dat nu te gaan doen...

23 december 2020 om 13:30

Uiteraard kan hij dat. Jij denkt waarschijnlijk ook dat Guidetti nog een wereldspits is? Vormer is een van de belangrijkste spelers in een elftal dat bijna overwintert in de CL, en Feyenoord heeft momenteel niet veel te zoeken in Europa. Op basis van wat denk je dan dat hij slechter is dan het huidige middenveld van Feyenoord?

23 december 2020 om 13:31

Die speelt hij gemakkelijk uit de basis, ik heb dit seizoen genoeg gezien van alle drie de spelers om te weten dat Vormer er ver boven staat. Mocht Brugge op dit moment tegen Feyenoord spelen wordt het gewoon 3/4-0. En nee Brugge is geen grotere club dan Feyenoord, dat maakt het schandalig. Maar ach wat kan je verwachten na jaren en jaren wanbeleid in Rotterdam Zuid.

23 december 2020 om 13:35

@ Faustino: beetje kansloze opmerking van je over Vormer. Het is niet omdat je bij Feyenoord niet slaagt, dat je verloren bent voor het topvoetbal he? Of is Feyenoord opeens dè referentie geworden? Zo heb je bijvoorbeeld Amrabat die zowel bij Feyenoord als Club Brugge door het ijs zakte maar ondertussen een zeer gewaardeerde Serie A speler is. Of denk maar aan Felipe Luis die bij Ajax tekort kwam maar uiteindelijk naam en faam maakte bij een Atletico Madrid. Moraal van het verhaal: het is niet omdat je bij een bepaalde club niet slaagt, dat je per definitie geen goede speler bent he? Uiteindelijk is diezelfde Vormer wel een mooiere carrière aan het uitbouwen dan zijn toenmalige concurrent Clasie.

23 december 2020 om 13:35

Ach in Belgie doet Tissoudali het weer goed die hier in de keukenkampioendivisie speelde. En die Björn Vleminckx was international van België, zegt ook meer dan genoeg.

23 december 2020 om 13:36

De competities van Nederland en Belgie verschillen gewoon van elkaar qua speelstijl. De Belgische competitie is meer op fysiek gericht (misschien wel het belangrijkste momenteel in het internationale voetbal) en de Nederlandse competitie meer op techniek, in het Belgische voetbal lijkt de verdediging het belangrijkst in de Nederlandse competitie de aanval. Vandaar dat sommige spelers zoals Vormer en eerder ook Ingesson beter functioneren in de Belgische competitie en andere spelers beter in de Nederlandse competitie. Een speler als Marcelo werd in Nederland verguisd, maar werd daarna wel gewaardeerd in Duitsland, Turkije en Frankrijk. Van Dijk kreeg in Nederland geen kans bij de topclubs.

23 december 2020 om 13:38

Ja de vier interlands uit 2010 voor het nationaal elftal van Vleminckx zeggen enorm veel...

23 december 2020 om 13:40

Makkelijke argumenten allemaal zeg, Guidetti erbij halen, een fictieve 3/4-0 op basis van (ongetwijfeld) de laatste 10 wedstrijden waarin het halve elftal eruit lag. Ondertussen is Feyenoord langer ongeslagen geweest dan Atletico Madrid en hebben ze ploegen getroffen die minimaal gelijkwaardig zijn aan Brugge, en - afgezien van een freak incident tegen Wolfsberger - van niemand met die cijfers verloren. En ondertussen zat Fer recentelijk nog bij het Nederlands elftal, en kan Toornstra vrijwel ieder seizoen betere cijfers overleggen dan Vormer.

Ik begrijp het verhaal dat Brugge verder is dan Feyenoord, maar ik ga er niet in mee dat het verschil zo vreselijk groot zou moeten zijn.

23 december 2020 om 13:41

En toch staat Nederland hoger dan België op de coëfficiëntielijst

23 december 2020 om 13:42

@pumas: op dat moment schoot Vleminckx ze er met zijn ogen dicht in én had Belgie bijlange na nog niet de helft van de kwaliteit die we vandaag wel hebben, dus in die zin niet onlogisch dat Vleminckx een kans kreeg. Er zijn bij Oranje toch ook tal van spelers die op basis van een goede periode een kans gekregen hebben maar nadien nooit meer. Ik denk maar aan Djanuma bijvoorbeeld. Hoeft toch allemaal niet zoveel te zeggen?

23 december 2020 om 13:42

Tuurlijk snap ik dat, het is ook een provocatieve opmerking. Maar niet minder provocatief dan een stelling dat Brugge véél verder is dan Feyenoord.
En dan vind ik het moeilijk voorstelbaar dat een club met Vormer als belangrijkste speler mijlenver zou moeten voorliggen op Feyenoord.

23 december 2020 om 13:42

Waarom begin je dan over Vormer die er in 2018 ook maar 4 speelde. Je spreekt jezelf beetje tege.

23 december 2020 om 13:43

@unam, en Feyenoord heeft dat eerder verhinderd dan ondersteund. En zie je zelf het verschil tussen 2010 en 2018 niet?

23 december 2020 om 13:45

@pumas: wat een argument? NL staat sinds enkele weken voor het eerst in jaaaren boven België op deze lijst. Nou nou...

23 december 2020 om 13:45

De interlands van Vormer ook niet. Vormer heeft nooit voldaan in Oranje. Het is nu niet zo dat Club Brugge Frank Rijkaard in zijn topjaren onder contract heeft staan.
Sommige spelers passen nu eenmaal beter in Belgie dan in Nederland of andersom. Ajax bijvoorbeeld heeft al verschillende spelers gehad die het in de Belgische competitie goed deden maar hier tekort kwamen.
Één ding is wel zeker: Club Brugge presteert de laatste jaren veel beter dan Feyenoord.

23 december 2020 om 13:47

@faustino: de belangrijkste speler van Club is sinds enkele seizoenen toch wel Hans Vanaken, met daarachter Mignolet als een goeie tweede. Vormer is nog steeds heel belangrijk maar lang niet de belangrijkste speler.

23 december 2020 om 13:47

Ja langer ongeslagen in de Eredivisie waar de topteams 50% van de wedstrijden op halve kracht winnen en in een seizoen waar alle toppers in de tweede seizoenshelft liggen. Verder vraag ik me af welke ploegen Feyenoord getroffen heeft die "minimaal gelijkwaardig" zijn aan Club afgelopen seizoen.

En het verschil is weldegelijk groot. Club heeft een beter financieel plaatje, een beter sportief plaatje en qua omkadering ontlopen ze elkaar niet zoveel.

23 december 2020 om 13:51

Nee, want Oranje was in 2018 net zover als België in 2010. Overgansperiode.

23 december 2020 om 13:53

Feyenoord is natuurlijk in alles groter dan Club Brugge, kijk alleen al maar naar het stadion, de immense achterban en de historie. Brugge heeft maar 177k volgers op Insta, Feyenoord rond de 400k

23 december 2020 om 14:03

Ze zijn dus al niet groter in de facetten: eigen vermogen, recente sportieve prestaties, omzet en trainingsfaciliteiten. Daarnaast komt er een nieuw stadion aan bij Brugge. En Stoke City heeft ook rond de 400k volgers op instagram, dat zegt dus niet zoveel.

23 december 2020 om 14:05

Is de suggestie dat de Belgische competitie veel sterker is? Ik weet nog niet zo zeker of clubs als Vitesse, Utrecht e.d. zoveel slechter zijn dan de Belgische subtop en hetzelfde geldt voor de middenmoot. En clubs als Cska en Porto zou ik zeker gelijk schalen aan Brugge, maar eigenlijk vind ik ze beter.

23 december 2020 om 14:10

Haha dan heb jij het trainingscomplex van Feyenoord nog niet gezien, die is splinternieuw en hypermodern. En ook met een nieuw stadion gaan jullie de capaciteit van de Kuip niet kunnen evenaren. Ook Stoke City heeft meer vermogen en geld dan Feyenoord en Brugge. Zegt dus niet zoveel.

23 december 2020 om 14:16

Ik suggereer niets over de sterkte van de Belgische competitie. Ik stel gewoon vast dat Feyenoord het Europees dramatisch gedaan heeft. Wolfsberger staat zesde op twaalf teams in de Oostenrijkse eerste klasse. Daarnaast heeft Club aangetoond beter dan Zenit te zijn, die voor Cska in de competitie staan.

23 december 2020 om 14:19

Heb jij het nieuwe trainigscomplex van Club dan al gezien? Leuk dat je op de rest niet ingaat trouwens.

23 december 2020 om 14:20

Brugge doet het idd prima Europees. Feyenoord idd minder, hebben wel enorme blessuregolf gehad natuurlijk.

23 december 2020 om 14:23

Gezien ja, weinig bijzonders buiten de kleedkamer om.

23 december 2020 om 14:29

Ah weinig bijzonders zelf. Wanneer heb je het gezien dan?

23 december 2020 om 14:39

@ Unam Pumas, Deze opmerking zegt alles. Je praat maar wat raak.
Feiten zijn dat Brugge verder staat dan Feyenoord op dit moment, ze staan in alles net wat verder dan Feyenoord, financieel,trainingscomplex en er komt een nieuw stadion.

Dit wil niet zeggen dat feyenoord dat in de toekomst niet kan bijbenen, maar Sportief en in zijn totaliteit staat Brugge gewoon verder.
Net zo goed dat Ajax ook verder staat dan Brugge en de rest van Nederland.

23 december 2020 om 14:41

Net wat verder, dat lijkt me een prima conclusie. En overigens vind ik het een goede zaak om dat te benadrukken, want anders komt Feyenoord ook niet verder. Wat dat betreft ben ik wel hoopvol.

23 december 2020 om 14:49

Mijn punt is dat je de feiten erbij pakt die het beste uitkomen om je standpunt te onderbouwen, maar de feiten die dat standpunt tegenspreken laat je achterwege. Als je alles op Wolfsberger richt, is het allemaal niet veel nee. Maar Cska en Porto zijn goede ploegen en we hebben aangetoond daar goed partij tegen te kunnen bieden. En dan pik je van die twee uiteraard alleen Cska eruit en niet Porto. De waarheid zal ergens in het midden liggen: Feyenoord is geen niveau Cska, maar ook geen Wolfsberger. En je laat de Belgische competitie inderdaad buiten beschouwing, maar over de kwaliteit van de Nederlandse moet dan wel weer iets gezegd worden.

23 december 2020 om 14:50

Trainingscomplex van Feyenoord is moderner dan die van Brugge maar oke

23 december 2020 om 14:51

Die Vlamingen beginnen beetje arrogant te worden joh. Iets wat ze haten aan ons, maar zelf kunnen ze het ook verdomd goed

23 december 2020 om 14:59

Dat is toch een relevante opmerking in deze? Feyenoord stelde echt niet zoveel voor in Europa dit jaar, net als CSKA trouwens, en toch verliezen ze bijna niet in de eredivisie. Dat zegt iets volgens mij.

23 december 2020 om 15:05

Dan zijn onze definities van modern complex wat anders. Overigens zijn wij niet arrogant en heb ik geen hekel aan Nederlanders, daarentegen zijn dat hele toffe mensen. Maar jij hebt blijkbaar moeite om de feiten naast elkaar te leggen. Dit feyenoord is niet het Feyenoord van jaren geleden en financieel is club brugge meer in staat te investeren dan Feyenoord.

23 december 2020 om 15:05

Feyenoord probeerde dit seizoen de 5de spits van club brugge te huren, zegt genoeg niet? Over de verhoudingen

23 december 2020 om 15:07

Haha oja wie dan?

23 december 2020 om 15:08

Gent kansloos laatste in de EL en wint uit bij Brugge. Wat zegt dat dan?

23 december 2020 om 15:09

Brugge is momenteel ook verder dan Feyenoord ja. Zeker qua geld. Maar dat maakt Brugge geen grotere club dan..

23 december 2020 om 15:10

Zoals Brugge de 4e linksbuiten van Ajax koopt die direct de beste aanvaller van Brugge is, die verhoudinge ?

23 december 2020 om 15:11

Openda. En Gent heeft net een nieuwe trainer, dat is altijd een schokeffect. Sowieso is het belachelijk 1 wedstrijd eruit te pikken. En lang is niet meteen de beste flankspeler, dat lijkt me nog steeds Diatta te zijn. Daarnaast zijn de verhoudingen zo dat club Lang wel kan betalen en Feyenoord niet.

23 december 2020 om 15:12

Lois openda heeft zelf hier nog gestaan dat feyenoord teleurgesteld was dat ze hem misliepen.

23 december 2020 om 15:14

Feyenoord betaalde vorig jaar nog 7mil voor Senesi.. Feyenoord heeft heus wel geld en hadden Lang die uit de jeugd van Feyenoord komt makkelijk kunnen halen.

23 december 2020 om 15:15

Die interesse is nooit concreet geweest.

23 december 2020 om 15:15

Dus je zit hier met veronderstellingen te spreken als je dan met de neus op de feiten wordt gedrukt zijn we plost arrogant. Omdat je zonder argumenten valt lol

23 december 2020 om 15:16

Ik geloof liever feyenoord zelf dan hier een random persoon die zonder argumenten valt.

23 december 2020 om 15:19

Ja vorig seizoen wel ja, maar dit seizoen moesten ze een constructie aangaan met Volendam om een jeugdspeler te kunnen betalen.

23 december 2020 om 15:29

Laat maar een artikel zien dan waarin de interesse in Openda concreet was

23 december 2020 om 15:30

Puur door Covid19

23 december 2020 om 15:47

We hebben een grotere stadium waar meer publiek kan ontvangen. Tja, daar ben je niet veel mee aangezien we de rest van het sezoen zonde publiek gaan mogen voetballen. Ik denk dat Dost de Cl wil spelen en een landstitel in zijn palmares wil. Dan ben jet beter af bij Club Brugge dan Feyenoord.

23 december 2020 om 16:01

Wat een lange, zinvolle discussie zeg. Er valt alles voor te zeggen dat die voor Brugge kiest. Die kunnen een hoger salaris betalen, spelen CL en doen mee voor de titel. Feyenoord is nog steeds een slapende reus waar geen topsportklimaat heerst en de verkeerde poppetjes op de verkeerde plekken zitten.

23 december 2020 om 16:06

Puur door covid is enorme bs. Alsof ze met alleen de supporters wel makkel kudus hadden kunnen halen en 10 miljoen voor veerman hadden kunnen neerleggen. Met een seizoen supporters had je het geld wellicht halverwege of eind het seizoen, maar niet in het begin al.

23 december 2020 om 13:25

toch een behoorlijk verschil tussen Feyenoord en Brugge.
Feyenoord kan niet tippen aan Club Brugge zowel niet sportief als financiëel

23 december 2020 om 13:28

Toch denk dat als de huidige elftal van Feyenoord (zonder blessures) nu 10x tegen Brugge zou spelen, ze er wel drie kunnen winnen en een aantal keren gelijk. Financieel misschien wel groot verschil, maar het is geen Europese subtopper.

23 december 2020 om 13:36

Op basis van wat stel je dat? Europees stelde Feyenoord namelijk niet zoveel voor en ook in de Eredivisie is het alles behalve indrukwekkend.

23 december 2020 om 14:02

Feyenoord verliest tweemaal van lokale cafeploeg Wolfsberger. Club Brugge haalde 8 punten in de champions league en het is dat ze in minuut 93 in Rome de lat raakten, of ze hadden er 10 en overwinterden in de champions league boven Lazio en Zenit. Zoek de 7 verschillen.

23 december 2020 om 14:11

Jullie verliezen ook thuis van Beerschot en Mechelen. Terwijl Feyenoord wint van CSKA, zegt allemaal niks.

23 december 2020 om 14:21

Zegt allemaal niks? Drie jaar op rij CL spelen en Europees spelen zegt niks? Daar kan Feyenoord letterlijk van dromen.

23 december 2020 om 14:24

In een competitie die weinig voorstelt. Zet Brugge in Nederland neer en voor jullie is ook de EL het hoogst haalbare.

23 december 2020 om 14:31

Ja dat kan ik ook, zet Feyenoord in België neer en Europa League is ook het hoogst haalbare. Echt sterke argumenten heb je toch niet hè? De laatste keer dat Feyenoord Europees overwinterde was 2014/2015, maar dat zal ook wel aan de enorme tegenstand liggen zeker?

23 december 2020 om 14:44

Met alle respect maar het wordt Brugge wel makkelijk gemaakt hoor in België, Luik en Anderlecht zijn al jaren niets enige tegenstand die ze hebben is van provincieclubjes zoals Genk en Gent en de gepromoveerde clubs uit Antwerpen. Jullie nummer 2 speelt voorronde CL toch?

23 december 2020 om 15:01

Ja zo is club vorig jaar gekwalificeerd nadat ze LASK (dat AZ uitschakelde) en Dynamo Kiev uitschakelden in de voorrondes. En precies alsof het Feyenoord zo moeilijk gemaakt wordt? AZ zul jij ook wel als een “provincieclubje” definiëren en PSV was ook extreem matig vorig jaar. En nogmaals een blik op de Europese prestaties zegt meer dan genoeg.

23 december 2020 om 15:04

Club brugge hun 20 jarige beloftespits is topscoorder bij vitesse

23 december 2020 om 15:16

AZ is idd ook een provincieclub

23 december 2020 om 15:16

Knap hoor bij een subtopper uit Nederland.

23 december 2020 om 15:21

Nu je hebt dus werkelijk waar geen enkel argument om te stellen dat Feyenoord verder is dan Club, letterlijk alle logische argumenten zijn in het voordeel van Club Brugge. Dus geen idee wat je hier aan het proberen bent.

23 december 2020 om 15:24

Die subtopper staat hoger in de rangschikking dan feyenoord lol en heeft vorige speeldag nog feyenoord verslagen.

23 december 2020 om 15:30

competitie duurt 34 potjes he, geen 16. En knap hoor tegen een Feyenoord zonder 5 basisspelers.

23 december 2020 om 15:31

Volgens mij geef ik net aan dat Brugge op dit moment idd verder is dan Feyenoord, Feyenoord is en zal altijd een grotere club blijven.

23 december 2020 om 15:38

Dat ontkent toch ook niemand? Dat tweede deel is trouwens natuurlijk onzin, niemand kan in de toekomst kijken. Maar ik snap dus niet echt waar je heen wilt. Er zegt iemand dat Club en Feyenoord sportief redelijk gelijk zijn, er wordt aan die persoon gevraagd waarom die dat denkt en dan kom jij aanzetten dat de prestaties van Club niet veel voorstellen en dat de Belgische competitie een stuk minder is dan de Nederlandse.

23 december 2020 om 15:52

Jij bent redelijk infantiel bezig hier. Tevens kan je alleen drogredenen aanhalen. Zo een accident de parcours tegen Charleroi zegt toch niks over Brugge of Feyenoord man, cherry picking is dat. Tevens is het niet eens juist dat Brugge verloor van Mechelen, het werd 2-2. Brugge heeft het een stuk beter gedaan in de cl dan Feyenoord in de EL, zegt wel genoeg denk ik.

23 december 2020 om 17:43

Geef het nou op Unam. Je wordt helemaal kapot gemaakt door onze Belgische vrinden in deze discussie. Ik lees drogreden na drogreden in je argumentatie.

23 december 2020 om 18:18

Onzin. Feyenoord is gewoon ewn grotere club dan Brugge. Dat Brugge het momenteel beter doet en meer te besteden heeft doet daar niets aan af.

23 december 2020 om 18:33

Hamburg is ook een grotere club, maar wat is nu de relevantie van dat alles?

23 december 2020 om 13:34

Wat heeft hij bij Feyenoord te zoeken? Brugge is veel en veel verder. Ze spelen CL, overwinteren in de EL. En betalen salarissen waar Feyenoord niet tegen op kan. Dost wil echt niet hooguit derde worden en soms groepsfase EL spelen waarin hij door kleine clubs uitgeschakeld word. We overschatten de Eredivisie en onderschatten Brugge.

23 december 2020 om 13:36

Feyenoord betaald 2mil aan Berghuis en Jorgensen. Wie is de topverdiener van Brugge?

23 december 2020 om 13:48

Mignolet, tussen de 3 en 4 miljoen. Exclusief bonussen.

23 december 2020 om 13:56

En daaronder? Denk dat het qua salarishuis niet veel scheelt

23 december 2020 om 13:57

Mignolet en Vanaken zitten aan een kleine 4 miljoen.

23 december 2020 om 14:07

Dat zijn bedragen zeg. Ik denk niet eens dat PSV die betaalt...

23 december 2020 om 14:08

Nu jij zit hier heel de tijd vermoedens te uiten. Zoek het even zelf op zou ik zeggen. Wat blijkt is dus wel dat er twee spelers bij Club bijna het dubbele verdienen van de topverdieners bij Feyenoord. Daarnaast had Feyenoord in 2019-2020 een omzet van 73 miljoen en Club Brugge een omzet van 137 miljoen. Feyenoord een netto-verlies van 6,7 miljoen en club een winst van 24,5 miljoen.

Het is dat Bas een Ajax pyjama heeft, maar anders was hij ook wel wat geweest voor Feyenoord.

23 december 2020 om 13:10

Hij mag van mij in een Ajax-bed slapen zolang hij ze er voor ons inschiet.

Hoeveel spitsen heeft Brugge dan wel niet? Ze hebben dan Dost, Diatta, Okereke, Dennis, Schrijvers en Krmencik.. Zelfs lang speelt op die plek. Iets teveel van het goede lijkt me?

23 december 2020 om 13:01

Badji niet te vergeten

23 december 2020 om 13:07

Stond deketelaere niet in de spits laatste wedstrijd?

23 december 2020 om 13:08

Helaas allemaal spitsen die dit seizoen veel moeite hebben met scoren.
Alleen Schrijvers krijgt niet echt de kans. Overige spitsen hebben echt wel genoeg speeltijd gehad.
Okereke begin de laaste weken weer iets te scoren, maar zie liever Dost in de spits staan.
Is eigenlijk vrijwel een garantie voor doelpunten.

Verwacht echt nog wel dat er een spits verkocht gaat worden deze periode.

23 december 2020 om 13:13

Lijkt me wel verstandig ja. Jullie mogen Dennis wel verhuren aan Feyenoord hoor, we zoeken nog een spits

23 december 2020 om 13:20

Diatta, Okereke en Dennis spelen regelmatig op de flanken en zijn daar vaak zelfs op hun best. Schrijvers is niet echt een pure spits, Badji is 18 en krmencik voldoet niet. Een zeer noodzakelijke aanwinst dus.

23 december 2020 om 13:25

Je hebt ook nog Lang en de Ketelaere

23 december 2020 om 13:30

Lang speelt denk ik eerder noodgedwongen op de spits. Ketelaere kan je zowat overal neerzetten lijkt het. Backpositie, middenveld, vleugels, spits. Maakt allemaal niet uit zo lijkt het. Groot talent

23 december 2020 om 13:32

Zoals Blieke aangeeft zijn dat ook geen spitsen.

23 december 2020 om 13:49

Club in een tweespitsensysteem? Dat is dan toch nieuw.

23 december 2020 om 13:57

In de CL wel toch?

23 december 2020 om 13:54

Nu noem je een hoop flankspelers en een middenvelder (schrijvers) op. Noem doelmannen Mignolet en Horvath anders ook nog. Dan is je rijtje nog indrukwekkender. En onnozeler. Brugge heeft momenteel 3 diepe spitsen (Krmencik, Okereke en Badji) en aangezien Badji een jong ventje van 18 is die al leuke dingen liet zien maar te groen achter de oren is om de aanval van Brugge te dragen en aangezien Okereke en Krmencik er niets van kunnen, is de komst van een 4de spits logisch. Dennis en CdK hebben in de spits gedepanneerd omdat Krmencik en Okereke door de mand vielen en kunnen nu terug naar hun eigen posities. Dost zal nu in de spits spelen en Krmencik mag weg. Dan heb je er nog steeds 3. Zo bizar veel is dat niet.

23 december 2020 om 18:09

Wij bij Feyenoord zijn 2 spitsen gewend, dan zijn 3 spitsen best veel

Heel vreemd maar zie hem eigenlijk best graag als 2de spits achter Haaland naar Dortmund komen. Moukoko nu zó voor de leeuwen gooien kan niet goed zijn.

Ik begrijp overigens dat Feyenoord genoemd wordt, maar waarom Ajax eigenlijk niet? Die komen toch ook niet om in de kwaliteitsspitsen...

23 december 2020 om 13:17

Tadic, Huntelaar, Traoré en Brobbey. En eventueel nog Danilo... lijkt mij meer dan genoeg

23 december 2020 om 13:24

Tadic is een vleugelspeler die door zijn eigen trainer in de Eredivisie de spitspositie niet wordt toevertrouwd. Huntelaar is 36 jaar en kapt ermee. Danilo speelt voor FC Twente momenteel en Traoré en Brobbey hebben het niveau niet dat Ajax nastreeft. Dus meer dan genoeg? Denk dat Dost best de zorgen van Ajax had kunnen verlichten momenteel.

23 december 2020 om 13:38

precies afcawesome, je geeft precies het punt van Fautino aan. Ajax komt niet om in de kwaliteitsspitsen

23 december 2020 om 17:46

Als Ajax zijnde moet je ook de kans geven aan jonge spitsen als Traore en Brobbey om zich te ontwikkelen. Zeker voor de eredivisie is de spitspositie in orde, wetende dat je altijd kan terugvallen op ervaring met Tadic en Huntelaar. Voor europa is het wat licht, maar een nieuwe spits aantrekken voor de Europa League in deze tijden is geld weggooien imo.

Ik zou het heel erg jammer vinden mocht dit daadwerkelijk waar zijn. Wie moet er dan als tweede spits gaan spelen? Paciencia en Joveljic zijn nog verhuurd en Ache heeft duidelijk niet het huidige Eintracht-niveau. Ik hoop dat er een goede vervanger gevonden kan worden, maar ik heb er echt een hard hoofd in op dit moment.

Mensen die Feyenoord zeggen, met welk geld dan? Die kunnen echt geen speler met zo'n contract en transfersom betalen.

Het beste waar je op kan hopen is Zirkzee (ander)halfjaar huren.

23 december 2020 om 14:44

Ik kan me niet voorstellen dat een 19 jarig jochie, zonder wedstrijdritme en ervaring op het hoogste niveau, veel gaat presteren bij een slechtdraaiend team. Wanneer je hem kan kopen zou je het nog kunnen proberen, maar wat heb je nou weer aan een huurspeler die er niet gelijk staat?

23 december 2020 om 15:06

Beter dan wat er nu loopt, zo simpel is het.

Opvallende transfer. Niet echt een stap vooruit voor Dost en had niet verwacht dat Frankfurt hem zo makkelijk zou laten gaan.

23 december 2020 om 13:32

Juist wel een stap vooruit.
Elk jaar voor kampioenschap spelen en champions league.
Brugge zal ook niet veel minder aan loon betalen.
De Belgische competitie wordt onderschat hierin.
Vergeet niet dat Anderlecht brugge en Standard nog altijd hun naam hebben best wel veel salaris kunnen betalen.

23 december 2020 om 13:39

@ Pride: nou, Anderlecht en Standard zijn momenteel financieel een puinhoop hoor. Voor die ploegen is een speler als Dost volstrekt onhaalbaar. Financieel zijn Racing Genk en Club Brugge de sterkste ploegen in de Belgische competitie.

23 december 2020 om 13:53

Belgische competitie is gewoon veel minder niveau dan de Bundesliga. Daarnaast doet Frankfurt niet veel onder voor Club Brugge. Zeker geen stap vooruit dus.

23 december 2020 om 17:31

tuurlijk is bundesliga veel sterker.
Maar de kans dat Frankfurt champions league speelt is minimaal.
Waar Brugge wel laatste jaren altijd bij zit dus is wel een stap vooruit want champions league is hoogst haalbare voor een speler bij een club.

23 december 2020 om 17:35

Klopt maar Anderlecht en Brugge zijn nog altijd een naam in europa net zoals Feyenoord psv en ajax.
Dit maakt ook een groot verschil.
Je kan bv toch moeilijk Utrecht met Anderlecht vergelijken.
Ook al draait paarswit laatste jaren vierkant en is het een puinhoop.
Anderlecht blijft een grote club met een groot palmares zowel nationaal als internationaal

Dus als je een contract tot 2022 hebt bij een Duitse middenvelder en je gaat op 31-jarige leeftijd naar een Belgische topclub die jaarlijks Champions League speelt is dat verrassend? Het zal wel aan mij liggen, maar het enige verrassende vind ik aan deze move is dat Feyenoord kennelijk geen contacten heeft met de zaakwaarnemer van Bas Dost...

23 december 2020 om 13:32

Ook niet eens verrassend gezien de interesse van Brugge in Dost al teruggaat tot vorig jaar.

23 december 2020 om 14:46

Feyenoord zal vast wel even gepolst hebben; maar ik denk niet dat het een moeilijke keuze zou zijn voor Dost. Nog daargelaten dat de clubs er hoogstwaarschijnlijk ook niet uitgekomen zouden zijn.

23 december 2020 om 15:34

Ik vind het echt wat voor Feyenoord om niet eens gepolst te hebben, maar in het andere geval voelt Feyenoord wel pijnlijk hard hoe belangrijk Europees voetbal is. Brugge vind zichzelf wel terug in de Europa League, terwijl de Rotterdammers er totaal onnodig uit liggen. Dat maakt het wel lastig om bijvoorbeeld een spits te huren tussentijds, laat staan kopen. Dost zou Feyenoord een behoorlijke slag beter maken denk ik.

Verrassende transfer. Niet echt de targetspits die we zochten, toch? Blijkbaar is het in coronatijden zeer moeilijk om de juiste spelers aan te trekken en dan kiest het bestuur maar voor standvastigheid. In de zomer ook alleen Lang gekocht. Nu, Dost is wel een killer en efficiëntie is al 2 seizoenen een groot probleem, dus als hij dat kan oplossen en voor maximaal 3 miljoen over komt, vind ik het een goede transfer. Hopelijk kan die voor eenzelfde impact als Lang zorgen en dan zit het wel goed. Kwaliteit boven kwantiteit, juich ik toe. Met Dost en hopelijk nog 1 of 2 transfers zijn we voldoende gewapend voor de titelstrijd en de Europa League. Geen excuses meer voor Clement. Zijn spits is er. Met deze groep moet je nu kampioen worden.

23 december 2020 om 13:58

Toch een goede transfer? Club had namelijk de vreemde gewoonte soms lange ballen te spelen, terwijl er voorin niemand stond die goed kon koppen of constant voorzetten te geven terwijl alleen Vanaken echt goed kan koppen. De selectie staat wel goed nu, alleen misschien nog een centrale verdediger want Deli is zeer zwak dit seizoen.

23 december 2020 om 14:07

Een goede transfer, maar we zochten toch een nieuwe Wesley, een targetman. Daar hebben we echt nood aan. Dost kan de ballen wel binnenkoppen, maar houdt ze niet bij zoals Wesley dat kon. Nu, als die er 20 maakt zal het in orde zijn uiteraard. Ik zie nu nog graag een creatieve middenvelder en een centrale verdediger. Of een linksback, dan kan Ricca centraal achterin waar ie beter is dan op linksback.

23 december 2020 om 14:11

Ik denk dat met Lang en de Ketelaere de noodzaak aan een heel balvaste spits toch wat minder is. En een creatieve middenvelder? Dan toch als back-up neem ik aan? Want met Vormer, Vanaken en De Ketelaere lijken die twee plekken van de meer aanvallende middenvelders me toch al vrij vol te zitten niet?

23 december 2020 om 15:30

Tegen Dortmund bijv zag je nochtans dat we dat tegen sterke ploegen wel kunnen gebruiken. Vond ik. Ja, een opvolger van Vormer zie ik graag komen. Creatieve box to box. Vranckx had ik graag gezien, helaas.

23 december 2020 om 15:35

Vranckx leek me ook een zeer goede speler voor Club en een bedrag van een miljoen of 10 zou toch nog net moeten lukken denk ik dan. Ook een wat betere verdedigende middenvelder lijkt me geen luxe. In de Pro League zijn een Rits en Balanta goed genoeg, maar voor Chamions League niveau komen ze toch wat tekort naar mijn idee.

23 december 2020 om 16:44

Akkoord. De Balanta van vorig jaar was top maar hij haalt zijn niveau niet meer. Dat is dan toch plots een probleempositie. Beiden zijn goed, maar misschien net niet goed genoeg als basisspeler als je Europees wil doorgroeien.

23 december 2020 om 17:36

Dost is veel efficienter en zal ze maken.
Wesley te veel cinema en rendement zozo.
uitstekende transfer voor club

Had hem wel bij Feyenoord willen zien. Lijkt me een goede opvolger van Jorgensen die ik transfervrij zou weg doen ivm zijn salaris

Het Nederlandse legioen bij Brugge vergroot steeds verder. Maakt overal ze goals dus zal bij Brugge niet anders zijn. Danjuma, vormer, denswil etc waren voltreffers en lang is ook goed onderweg. Goeie transfers en heb geen probleem dit toe te geven!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren