Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Giovanni Branchini noemt twee topclubs met interesse voor Tagliafico

Laatste update:

Nicolás Tagliafico zette begin december zijn handtekening onder een nieuw tot 2023 lopend contract bij Ajax. Volgens Giovanni Branchini betekent dat echter niet dat de 28-jarige Argentijnse vleugelverdediger ook zeker het seizoen in Amsterdam zal afmaken. De Italiaanse zaakwaarnemer claimt in gesprek met TMW Radio dat Napoli en Internazionale hun interesse in Tagliafico kenbaar hebben gemaakt.

Valentijn Driessen noemde de contractverlenging van Tagliafico ‘handig spel’. “Dat hebben ze natuurlijk eerder ook al gedaan met een aantal spelers. Dan weet je in ieder geval dat hij het seizoen bij je afmaakt, anders loopt hij in de winter weg”, zei de journalist van De Telegraaf. Ricardo Schlieper, zaakwaarnemer van Tagliafico, benadrukte echter dat een winterse transfer ondanks de contractverlenging niet uitgesloten is. Er ligt naar verluidt een afspraak dat Ajax zich bij een bod van 20 tot 25 miljoen euro niet onwelwillend tegenover een transfer zal opstellen.

“Of hij door de contractverlenging van de markt is? Ik denk het niet. Hij wordt bij Ajax zowel op als buiten het veld gewaardeerd en dit is een manier om die waardering te uiten”, claimt Branchini. De Italiaanse zaakwaarnemer vertegenwoordigde in het verleden de belangen van onder meer Rui Costa, Romario en Ronaldo Luís Nazário de Lima. Branchini werd door Bleacher Report gerekend tot de 25 meest invloedrijke zaakwaarnemers ter wereld en was tevens betrokken bij de transfer van Cristiano Ronaldo van Sporting Portugal naar Manchester United in 2003.

Branchini is nog altijd werkzaam als zaakwaarnemer en tussenpersoon, waardoor het aannemelijk is dat hij over goede contacten in de Italiaanse voetbalwereld beschikt. “In een normale situatie had Tagliafico in januari een transfer gemaakt. Er ligt een afspraak tussen de club, de spelers en zijn entourage, maar de contractverlenging was een teken van respect. Ik denk niet dat hij daarmee van de markt is. Inter en Napoli hebben hun interesse kenbaar gemaakt, evenals verschillende buitenlandse clubs. Maar er is op dit moment nog niks concreet.”

Zie jij Nicolás Tagliafico in januari vertrekken bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Ajax Winndal kan halen voor Tagliafico is dat een goede deal. Wellicht kan Ajax een speler verhuren aan AZ.

22 december 2020 om 13:42

Alleen zal AZ de absolute hoofdprijs vragen. Hij zou dé perfecte opvolger zijn imo, maar het is kansloos ben ik bang.

22 december 2020 om 13:45

Denk dat we best ook gewoon voor Martinez kunnen gaan op die positie. Zal verdedigend af en toe wat geconcentreerder moeten worden, maar voetballend vind ik Martinez het de laatste tijd eigenlijk zelfs beter doen dan Tagliafico

22 december 2020 om 13:47

Met Wijndal ga je er zelfs op vooruit.

22 december 2020 om 13:49

@Inke, Denk dat je wel wat snelheid achterin moet houden hoor. Met Blind, Schuurs en Martinez is dat er niet.

22 december 2020 om 14:44

Martinez is meer een centrumverdediger. Maar Ten Hag heeft er een handje van spelers niet op hun beste positie op te stellen. Dus het zou me niet verbazen dat hij Martinez op de linksbackpositie gaat posteren wanneer Tagliafico vertrekt.

22 december 2020 om 16:01

Zou Max iets zijn? Niet de aller jongste meer maar kan best lang een meerwaarde voor Ajax zijn.

22 december 2020 om 16:45

Voor de bord op schoot scout is Wijndal vast de perfecte opvolger. Ik mag aannemen dat de scouts van Ajax verder kijken dan AZ.

22 december 2020 om 17:48

Lekker simpel scoren. Volgens mij moet je als TD van Ajax behoorlijk guts hebben om een speler van AZ te halen. Dat ging lang niet altijd goed en de laatste toppers van AZ die naar het buitenland gingen zijn al in de vergetelheid geraakt. No guts no glory.

22 december 2020 om 13:48

Is niet realistisch. AZ verkoopt niet meer aan Ajax, PSV en Feyenoord en zal een bedrag vragen wat geen enkele Nederlandse club voor Wijndal kan of wil betalen.

22 december 2020 om 13:52

Wanneer Ajax met 20-25miljoen aanklopt, dan verkopen ze hem gewoon aan Ajax hoor. Het is wel wat boven de marktwaarde, maar daarentegen ben je 10jaar voorzien van een goede linksback, of je verkoopt hem met wat winst door.

22 december 2020 om 13:53

AZ verkocht niet heel lang geleden een Haps nog aan Feyenoord en een Luckassen aan Psv. Toegegeven, het waren mindere goden, maar het is niet zo dat ze niet meer aan de Nederlandse top verkopen. Ik denk dat als Tagliafico wordt verkocht, Ajax zijn bedrag kan investeren in Wijndal en dat het dan allemaal wel meevalt. Ik weet alleen niet of Ajax inderdaad AZ wil spekken met 25-30 miljoen. Ajax kan het in ieder geval met gemak.

22 december 2020 om 13:54

Alleen heeft Ajax nog nooit dat soort bedragen betaald, helemaal niet voor binnenlandse spelers. De RvC zal ook nog toestemming moeten geven aan Overmars bij hoge transfersommen als deze.

22 december 2020 om 13:58

Ajax heeft ook nog nooit zoveel verdiend aan een back als Dest. Ajax plust gigantisch iedere transferwindow, maar kapitaal moet ook op het veld staan. Je kan niet blijven aankomen met van die totale Ajax-onwaardige spelers als Klaiber.

22 december 2020 om 14:08

Tja de transferopbrengsten zijn bij Ajax de laatste jaren niet te vergelijken met de transfersommen die ze zelf betalen. Ik zie Overmars niet ineens vanuit het niets met geld smijten. Dat hij Klaiber haalt is blijkbaar ook een bewuste keuze geweest.

22 december 2020 om 14:47

In absolute zin zijn de aankoopbedragen niet te vergelijken nee, in relatieve zin wel. Want niet alleen de uitgaande transferrecords werden met De Ligt en De Jong verbroken, ook de 9!!! van de top 10 duurste aankopen van Ajax werden de afgelopen 5 jaar gedaan. Alleen Sulejmani is een vreemde eend in de bijt. Neres voor 22 miljoen was de duurste, maar voor een dertien in een dozijn speler als Alvarez legde Ajax ook 15miljoen neer. Dan is het best in te denken dat voor een speler met enorme potentie als Wijndal de transferrecords gewoon gebroken worden hoor. Eerder was het aankoopbedrag van Ziyech, nog maar 4 jaar geleden, van 11 miljoen gigantisch. Die hebben ze ook weer voor het viervoudige laten gaan.. Zo denkt Ajax natuurlijk ook bij Windal. Je verkoopt Tagliafico voor een vergelijkbaar bedrag als Wijndal, koopt Wijndal en die kan je waarschijnlijk over een 3 jaar weer voor het dubbele laten gaan.

22 december 2020 om 15:35

Goalski, alsof Wijndal geen ambities heeft. Die blijft geen 10 jaar bij Ajax. Geen enkele speler met een beetje ambitie en potentieel blijft 10 jaar bij een Ajax of Psv. Ajax klapt dan 20-25 miljoen neer voor een back voor 1 of 2 seizoen die ze dan voor 30-35 doorverkopen als 'ie goed presteert.

22 december 2020 om 15:43

Moet je met name als Ajax en PSV ook niet willen. De geschiedenis leert dat AZ-spelers een niveautje hoger nooit echt hun draai vinden. Als TD zou ik er wel klaar mee zijn, je scheel betalen voor een speler die in werkelijkheid een breedtespeler blijkt te zijn. Als ik dan in het geval van PSV kijk dat je voor dezelfde prijs of zelfs minder ook een speler als Max of Sangaré kunt halen...

22 december 2020 om 16:48

Je kunt vergelijkbare kwaliteit (AZ niveau) voor een fractie van het geld uit het buitenland halen.

22 december 2020 om 17:09

Dit echt precies dit. AZ spelers zou ik als Ajax gewoon links laten liggen. Veel te duur voor wat het brengt.

22 december 2020 om 17:38

Nooit is overdreven. Dat kan je ook zeggen van spelers van Ajax en psv. Genoeg jongens die na Ajax en psv het niet gered hebben in het buitenland. Bij az zijn er ook genoeg jongens die na alkmaar zowel in het binnenland als buitenland geslaagd zijn : hoedt , dembele . Moisander , de Zeeuw , Donk , Vlaar , onze grote vriend bij Wolfsburg , lens , wernbloom , gouweleeuw Etc etc ... daarnaast komen viergever en Berghuis ook van az

22 december 2020 om 19:03

Dat zal er vooral van afhangen van wat AZ kan vragen voor zo'n speler aan buitenlandse clubs. Ze zullen Ajax zeker geen korting geven natuurlijk. Maar ik zie AZ ook geen 20-25 miljoen ontvangen voor een back van buitenlandse clubs eigenlijk.
Ik denk dat ze met 15 miljoen al heel blij mogen zijn. Dat is een bedrag wat ze in Amsterdam of Eindhoven (Ik zie Max ook zo maar een stap maken wanneer hij als basis speler naar het EK gaat) kunnen betalen.

22 december 2020 om 22:08

Dat zeggen ze nu, maar hoe lang houden ze dat vol. Hoe je het went of keert Ajax, PSV en Feyenoord is sowieso een stap vooruit ten opzichte van AZ. Voor die spelers is het ook het beste om naar Ajax of PSV te gaan, in het buitenland vallen ze door de mand. Daar zijn wel wat voorbeelden van te noemen.

Ik geloof niet dat Tagliafico in januari een transfer maakt. 1 wil Ajax geen uitgaande transfer in deze periode en 2 denk ik dat hij eerst terug moet naar zijn oude niveau willen topclubs inderdaad werk van hem gaan maken. Hij presenteert toch minder dan vorig seizoen.

Als dit zo is gaan ze waarschijnlijk van Aanholt halen van crystal palace dat las ik ergens

22 december 2020 om 15:45

Dat heb ik ook gelezen, en dat was toen al min of meer in kannen en kruiken.
Maar daarna is het angstvallig stil geworden, misschien bewust of onbewust?

Ajax verkoopt geen basismateriaal in de winter. Het zou me enorm verbazen als dat bij Tagliafico dan ineens wel het geval zal zijn. Hij speelt dit seizoen wel echt veel minder en het is een feit dat je er wel behoorlijk aan kan verdienen middenin het seizoen. Hij is toch al 28, zal niet snel meer waard worden dan nu en hij kan nog enigszins teren op het successeizoen. Ik denk wel dat Ajax direct bij AZ moet aankloppen voor Wijndal want Ajax strijdt nog op 3 fronten en na de faalverkoop van Dest kan je niet ook op linksback met zulk C-materiaal aankomen als Klaiber.

22 december 2020 om 22:10

Als de juiste prijs word betaald, dan zal hij wel mogen gaan, vraag is hoeveel je voor Wijndal wilt betalen

Vorige seizoenen was ik van hem onder de indruk, dit seizoen niet. Denk dat dit het moment is om hem te verkopen.

22 december 2020 om 14:01

Helemaal eens. Hij geeft nog steeds iedere wedstrijd 100 procent, maar is veel minder gevaarlijk en ongelukkiger in de duels. Nu kan je nog enigszins teren op het successeizoen. Wel moet Ajax met direct gelijkwaardig niveau komen als dat Tagliafico nu is.

22 december 2020 om 14:57

Waar haal je een gelijkwaardige back vandaan voor een redelijke prijs? Dat is bijna onmogelijk. Backs zijn erg schaars en spelers die jonger zijn dan Tagliafico en van hetzelfde niveau zijn, zijn onbetaalbar. Er liep er eentje bij Augsburg maar die speelt nu in Eindhoven, maar op zulke buitenkansjes zal je echt moeten rekenen. Je zal er helaas altijd op achteruit gaan als Ajax, maar dat is eigenlijk altijd al zo geweest, je leidt spelers op voor andere clubs.

22 december 2020 om 15:00

Bij AZ. Als je min of meer quitte kan spelen met Wijndal heb je het toch goed gedaan? Desnoods betaal je 5 miljoen meer dan je ontvangt voor Tagliafico, want over een 2-3 jaar is Wijndal in de huidige ontwikkelingscurve en met Ajax op zijn CV het dubbele waard. Overigens slaat je laatste zin niet op Tagliafico, die is niet opgeleid door Ajax haha.

22 december 2020 om 15:30

Je kunt ook proberen bijvoorbeeld Wendell te halen van Leverkusen. Sinkgraven heeft hem er uit gespeeld (wat me dan weer doet twijfelen over de kwaliteit van Wendell, maar die heeft het in principe altijd goed gedaan).

22 december 2020 om 16:53

Dan heb je het helemaal niet goed gedaan. Dan weet elke club weer dat je Ajax uit kan melken. En dat voor een backje. Los van de flopkans, of gewoon de kans dat hij geen indruk maakt voor dat bedrag.

22 december 2020 om 16:56

Haha, maar Glory, Wijndal is niet een backje. Hij past perfect in het systeem van Ajax. Ik acht de flopkans niet zo groot en als je een speler van 28 verkoopt voor ongeveer dezelfde prijs als een speler van 21, die nog veel meer doorgroeimogelijkheden heeft, dan doe je het dus prima.

22 december 2020 om 17:06

Ookal flopt hij niet. Als hij 25 miljoen kost moet hij wel iets heel bijzonders gaan doen om dat geld waard te zijn, en dat kun je niet van hem verwachten. En dat terwijl we jaarlijks verrast worden door goedkope backs die vanuit het niets opduiken.

22 december 2020 om 17:11

Ja, een verrassing op de back, dat mag van mij natuurlijk ook. Maar dan moet je Tagliafico niet al in de winter verkopen. Dat vind ik veel te veel risico als je ver wil komen in Europa, kampioen wil worden en de beker wil pakken.

22 december 2020 om 17:17

Eens, ik dacht ook dat de verlenging van Tagliafico met name was om hem in elk geval tot de zomer te behouden.

22 december 2020 om 19:30

Zou kunnen maar denk dat de voornaamste reden is om er nog behoorlijk op te kunnen cashen.

22 december 2020 om 15:44

Dan was vorig seizoen dus het moment om hem te verkopen.

22 december 2020 om 15:50

Ja, maar kennelijk hebben Inter en Napoli nu nog interesse. Aangezien hij vorig seizoen niet verkocht is, lijkt me dan dit nu het moment om te verkopen (voordat het wellicht nog wat minder wordt).

22 december 2020 om 16:54

Het goede moment is als er een concreet bod binnenkomt.

Beide clubs zouden prachtige vervolgstappen zijn voor Tagliafico en ik gun hem ook echt wel een transfer, alleen niet middenin het seizoen ondanks dat Ajax dat schijnbaar heeft afgesproken met Tagliafico dat een vertrek in januari tot de mogelijkheden behoort.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik Tagliafico dit seizoen minder vind, maar desondanks is hij nog steeds van waarde voor Ajax. Bij zowel Inter Milan als Napoli vind ik hem goed passen, maar eerlijk gezegd hoop ik dat hij naar Inter vertrekt want ik denk dat Tagliafico goed in dat 3-5-2 systeem past wat Conte vaak speelt met Inter.

Zal wel lastig worden voor Ajax om een vervanger te halen. Wijndal zal een hele goede optie zijn, maar AZ zal hem waarschijnlijk niet aan Ajax willen verkopen tenzij Ajax echt met een bod van 20 miljoen+ komt, spelers als van Aanholt en Willems zijn ook nog opties maar van Aanholt heb ik mijn twijfels bij en Willems zie ik graag komen, maar die gaf laatst bij Andy niet te vermeijde aan dat hij na dit seizoen het liefst weer naar Engeland toewilt.

Martinez kan er ook spelen, maar ik zie hem meer als een tijdelijke oplossing en hij heeft ook niet echt de stijl van een back. Als hij speelt, moet hij altijd in de as van het veld spelen (centrale verdediger of middenvelder).

Misschien dat Ajax weer iemand in Zuid-Amerika kan scouten? Want daar lopen altijd wel prima backs rond.

22 december 2020 om 14:03

Van Aanholt of Willems?? We zijn al gedoemd met Klaiber op de andere kant he, voor minder dan Wijndal moet je het echt niet doen. Van Aanholt is 30 en heeft zijn potentie nooit ingelast, Willems is jonger en heeft iets meer pech gehad met blessures maar die kerel lijkt me ook niet helemaal 100 dus alsjeblieft niet zeg.

22 december 2020 om 14:20

Ajax mag dankbaar zijn mocht Willems willen komen, gaat gelukkig nooit gebeuren.

22 december 2020 om 14:38

Dankbaar zijn is ook wat overdreven. Een speler die het tijdelijk goed deed in de PL, daarvoor teleurstelde in de Bundesliga en nu terugkomt van een zware knieblessure.

22 december 2020 om 14:44

Willems is voor Ajax misschien wel de best denkbare optie. Nederlands, ervaring, leuke jongen in de groep & aanvallend zeer sterk. Al kan ik me ook goed voorstellen dat Ajax voor een goedkoper alternatief gaat, waar nog winst op gemaakt kan worden.

22 december 2020 om 14:58

Dankbaar? Je brengt het alsof Willems een voetbalgod is. Dankbaar voor een speler die bijna degradeerde uit de Bundesliga en bij de nummer 13 van de PL speelde ben ik echt niet hoor. Hij speelt al jarenlang niet meer bij Oranje, speelt bij clubs die het voetballend niveau van Ajax niet aankunnen en hij heeft al bijna een jaar?? niet gespeeld. Als Tagliafico vertrekt moet je een speler hebben die er direct staat en het spelletje van Ajax begrijpt. Zoals gezegd, ik vind 1 Klaiber al teveel.

22 december 2020 om 15:12

‘Het voetballend niveau van Ajax’. Ik ben het met je eens dat er wordt gedaan alsof hij een voetbalgod is. Maar zo doe jij precies hetzelfde met die uitspraak. Alsof Ajax de beste van de wereld is en voetbal heeft uitgevonden. Willems lijkt mij een prima vervanger voor tagliafico. Wijndal is natuurlijk nog beter maar die kans is niet groot dat hij haalbaar is. Willems is verdedigend en aanvallend gewoon erg goed. Al is het natuurlijk afwachten hoe hij terugkomt van de knieblessure.

22 december 2020 om 15:13

Wat een grap. Willems zou in 1 klap de beste achterhoedespeler van Ajax zijn. Maar goed, ben benieuwd bij wie ze uitkomen. Wijndal gaat hem iig niet worden, te duur.

22 december 2020 om 16:55

Dankbaar voor Willems. Het moet niet gekker worden met jou, want dan krijg je zo'n truitje aan met aan elkaar genaaide mouwen.

22 december 2020 om 17:01

Ja arsenal890, het voetballende niveau van Ajax. In Nederland komt het voetbal van AZ daar het dichtste bij. PSV speelt een heel ander spelletje en gaat op dit moment continu, misschien enigszins gecontroleerd, door het oog van de naald tegen halve degradatiekandidaten. En ook in Europa zijn er amper clubs die voetballend hetzelfde niveau halen als Ajax. Ik zeg daarin nergens dat het tempo, het fysieke niveau of de ervaring in het buitenland niet hoger is. Maar het voetballende niveau typeert dit Ajax nog steeds. @lighttownpe: Welnee. Willems zal het best goed doen bij andere clubs, maar voor Ajax zou hij absoluut niet een speler zijn die er direct staat en direct de beste zal zijn. Je onderschat Blind, Mazraoui en zelfs Schuurs behoorlijk op dit moment. En als je een jaar niet hebt gespeeld ben je alsnog klasses minder dan een Tagliafico, die zijn niveau van 18-19 bij lange na niet haalt. @glory: Precies dat.

Welke topclubs zijn er dan geïnteresseerd, want Napoli en Inter zijn beide EL clubs op het moment? Denk dat Tagliafico op meer hoopt?

22 december 2020 om 14:07

Volgens mij staat Inter momenteel 2e in de Serie A en strijdt het volwaardig mee om het kampioenschap. Daarbij is Inter wel echt een klassieke Italiaanse topclub, dus ik snap dat je een transfer van Tagliafico graag devalueert maar het zou voor hem een prima club zijn. Als hij naar de absolute Europese top had gewild, had hij direct in de zomer van 2019 moeten vertrekken.

Na een aantal jaren trouwe dienst moet Ajax ook niet moeilijk gaan doen en hem gewoon verkopen. Een vervanger dient zich wel aan.

Martinez kan daar spelen, Blind ook en in de jeugd heb je Salah-Edinne.

Als hij gaat, gewoon Martinez er neer zetten...
En Blind kan eventueel nog als backup

En er loopt vast nog wel een jongen in de jeugd rond die een bal kan afpakken en kan inleveren bij de juiste kleur...

Hiervoor ga je geen miljoenen uitgeven aan een Wijndal

22 december 2020 om 15:48

Die heb je in principe al rondlopen genaamd: Anass Salah-Eddine.
Op dit moment nog geblesseerd, maar dit zou de toekomstig LB moeten gaan worden van Ajax 1.

22 december 2020 om 15:55

Dan zou ik toch maar de markt opgaan.
Veelte moeilijke naam

Je mag Haps of Malacia wel voor 10 miljoen op komen halen.
Feyenoord heeft twee min of meer gelijkwaardige linksbacks en heeft het geld wel nodig.

In de jeugd lopen 2 leuke backs, Salah en Baas voor de toekomst.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren