Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vitesse maakt na 420 dagen einde aan ongeslagen reeks van Feyenoord

Laatste update:

Feyenoord heeft voor het eerst sinds 27 oktober 2019 (420 dagen geleden, destijds met 4-0 tegen Ajax) een Eredivisie-wedstrijd verloren. Vitesse bezorgde de Rotterdammers zijn eerste competitienederlaag sinds het aantreden van Dick Advocaat als trainer en won met 1-0 dankzij een doelpunt van Oussama Darfalou kort voor het einde van de eerste helft. Dankzij de zege nemen de Arnhemmers de derde plaats in de Eredivisie over van Feyenoord en wordt het gat met PSV en Ajax weer verkleind tot één punt.

Door de afwezigheid van Orkun Kökcü, João Teixeira en Steven Berghuis was het puzzelen voor Advocaat in Arnhem. De oefenmeester koos voor een 5-3-2-formatie, waarin Vitesse ook speelt, met Eric Botteghin als extra centrumverdediger en Bart Nieuwkoop als rechtsback. Leroy Fer keerde na twee maanden afwezig te zijn geweest terug in de basiself en droeg direct de aanvoerdersband. In de eerste fase van het treffen had Vitesse het meeste balbezit, maar het eerste echte gevaar kwam van Feyenoord. Doelman Remko Pasveer moest reddend optreden na een kopbal van Botteghin.

In de fase daarna was Vitesse twee keer dicht bij een doelpunt, maar tot twee keer toe werd een gevaarlijke voorzet net verijdeld voordat Eli Dasa en Oussama Tannane konden afdrukken. Na schoten van Jens Toornstra, Bryan Linssen en Nicolai Jörgensen namens de bezoekers kwam Vitesse kort voor rust op voorsprong. Een lange pass van Riechedly Bazoer werd gecontroleerd door Loïs Openda, die de bal vervolgens enigszins gelukkig meekreeg en Marcos Senesi aftroefde. In het strafschopgebied behield de Belgische aanvaller het overzicht en stelde hij Darfalou voor een leeg doel in de gelegenheid om de openingstreffer tegen de touwen te werken.

De eerste mogelijkheden na rust waren voor Vitesse via Matús Bero en Tannane, maar Feyenoord was in het eerste kwartier van de tweede helft het dichtst bij een doelpunt. Pasveer keerde een kopbal van Linssen, waarna de bal voor de voeten viel van Jörgensen. De doelman kwam na de inzet van de Deense spits echter opnieuw als winnaar in de strijd. Advocaat was na een uur spelen genoodzaakt om Fer naar de kant te halen en bracht Luis Sinisterra voor hem in het veld, waardoor Feyenoord aanvallender ging spelen. De eerste kans was daarna echter voor Vitesse, toen Bero vrij opdook in het strafschopgebied en zijn schot geblokt zag worden.

Feyenoord liet zich in aanvallend opzicht wel meer zien in de tweede helft. Een hachelijke situatie voor het doel van Vitesse leverde na een slippertje van Pasveer een schietkans voor Linssen op, maar zijn inzet ging over. Een aantal minuten later nam Uros Spajic het doel van grote afstand onder vuur en zag Pasveer de bal andermaal, al ging het deze keer via de bovenkant van de lat, over zijn doel vliegen. Vitesse liet zich in de laatste tien minuten terugzakken, nadat Advocaat met het inbrengen van Luciano Narsingh zijn elftal nog aanvallender had ingesteld.

In de slotfase maakte Feyenoord aanspraak op de gelijkmaker, na grote kansen voor Tyrell Malacia, Spajic en Botteghin. Sinisterra was met een kopbal op de lat in blessuretijd nog het dichtst bij de gelijkmaker, maar de eerste nederlaag in 420 dagen kon door Feyenoord niet meer voorkomen worden. Feyenoord sluit het kalenderjaar 2020 komende woensdag af met een thuiswedstrijd tegen sc Heerenveen, terwijl Vitesse dan op bezoek gaat bij AZ.

Terechte uitslag?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord verdiende hier minimaal een gelijkspel. Vitesse was beter dan Feyenoord in de 1e helft, maar Feyenoord was veel beter dan Vitesse in de tweede. Het is jammer dat het vooral voorin zo armoedig is bij Feyenoord. Vooral Linssen en Diemers die de kroon spannen. Advocaat die ook weer veel te lang wacht met aanvallende wissels. Linssen had er veel eerder uit gemogen. Ik had iets meer verwacht van Vitesse, des te zuurder dat je hem dan toch verliest.

20 december 2020 om 14:08

Advocaat zijn schuld dat je hier niet wint. Je ziet dat je beter bent dan Vitesse als je gewoon van eigen kracht uit gaat. Maar beginnen zo behoudend dat je de hele eerste helft niet voetbalt. Feyenoord op volle sterkte had overigens gewoon van dit Vitesse gewonnen, zo goed zijn ze niet.

20 december 2020 om 14:11

Maar nu dat ongeslagen record weg is kan hij weer spelen vanuit eigen kracht, dan hoeft hij niet meer te spelen om niet te verliezen.

20 december 2020 om 14:13

@Jeroen: ja dat is te wijten aan advocaat. Evenals aan Advocaat te danken is dat we al meer dan een jaar ongeslagen waren in de ED omwille van zijn speelstijl met dit materiaal. Zullen we aub niet met zijn allen in de waan van de dag gaan oordelen. Fout van advocaat, dat zal hij zelf ook dondersgoed weten. Toch ergens ook nog te begrijpen gezien het feit er geen buitenspelers beschikbaar zijn die hele wedstrijden kunnen spelen.

20 december 2020 om 14:16

Nou Gluubsrer, ik ben van mening dat we door deze tactiek tegen mindere goden juist niet gewonnen hebben. Emmen en Wolfsberger bijvoorbeeld. Leuk die ongeslagen status, maar had liever een keer verloren en waarschijnlijk dan ook meer gewonnen in plaats van gelijke spelen tegen kleinere clubs omdat je niks creëert. Het is daarnaast niet om aan te zien en de jeugd krijgt geen kans. Dus geen waan van de dag, maar frustratie. Ik denk dat er juist veel meer uit te halen is.

20 december 2020 om 14:20

Advocaat speelt altijd om niet te verliezen. Winnen is meegenomen, maar niet verliezen is zij. Motto

20 december 2020 om 14:21

Dat denk ik ook zeker. Maar dan hebben we wel weer wat meer echte basisspelers nodig. Ik ben ook geen fan van de 532, maar gezien de beschikbare spelers snap ik zijn keuze wel. Ik vond het ook gewoon een stukje mentaliteit in de eerste helft. Je moet ze als team, ook in 532, zodra ze bij de middenlijn komen helemaal opvreten.

20 december 2020 om 14:22

@Steeck: zeg dat maar tegen zijn prijzenkast, niet serieus te nemen dit sorry haha.

20 december 2020 om 14:22

Gluubster...dat heeft meer met geluk en tegenstanders te maken dan met Advocaat hoor dat ongeslagen blijven. Redelijk vaak was Feyenoord de onderliggende partij maar wisten ze er toch nog een punt(en) eruit te slepen. Maar als je bv de thuis wedstrijd tegen Utrecht neemt....dan heeft Dick er niets mee te maken dat zij 6 hele grote kansen missen.

20 december 2020 om 14:28

Nou ja, ik geloof best in incidenteel geluk, maar zoals jij aangeeft pakken we vaak punten terwijl we het niet "verdienen". Ik vind dat wel degelijk de verdiensten van Advocaat. Ben wel erg benieuwd naar Slot en wat hij met deze groep kan doen!

20 december 2020 om 14:43

@chandler, als Feyenoord statistisch gezien een expected pointsratio heeft van 26,2 en er op de ranglijst 26 heeft staan, dan presteert het team dus volgens de norm. Ik ben erg benieuwd naar welke wedstrijden volgens jou Feyenoord teveel (en te weinig) heeft gekregen. Streep het tegen elkaar weg en de 26 punten zijn normaal.

20 december 2020 om 14:52

Ijsmuts beweer toch ook niet dat 26 ptn niet normaal zijn? Ik vind het alleen onzin om te stellen dat de lange ongeslagen reeks door advocaat komt.

20 december 2020 om 14:58

Als je stelt dat Feyenoord redelijk vaak als onderliggende partij er toch een punt uit wist te slepen dan trek ik die conclusie wel ja.

20 december 2020 om 14:59

Natuurlijk komt dat door Advocaat zijn opvatting. Er zijn 2(wellicht wel 3)ploegen met meer kwaliteit in de ED. Toch blijven en bleven die niet zolang ongeslagen, tel uit je winst...

20 december 2020 om 15:18

Ja want advocaat kan er iets aan doen dat Utrecht niet scoort uit 100% kansen.

20 december 2020 om 15:23

1 voorbeeld ter onderbouwing van je redelijk vaak?

20 december 2020 om 15:29

Emmen,pec,heracles uit bv

20 december 2020 om 15:43

Gewoon Feyenoord accepteren zoals Feyenoord is. Een prachtclub met beperkingen en grote afhankelijkheid van andere eredivisieclubs. Op eigen kracht een goede koers varen,is hierdoor uitgesloten. Maar dat is prima zo. Feyenoord blijft altijd groot.

20 december 2020 om 16:02

Emmen 3-3, expg 0,94-2,73. Ruimschoots terecht. Zwolle 4-3 winst. 1,93-1,67... daar kreeg Feyenoord veel maar gelijkspel volgens expg was logischer geweest. Heracles uit 2-3 winst expg 1,18 tegen 2,12?

20 december 2020 om 14:08

Zelden zo onterecht verloren. Wat hebben wij een klunzen voorin lopen in de zin van Jorgenson en Linssen. Zucht. Hele aansluiting met de top ook kwijt...

20 december 2020 om 14:11

Als je eerlijk bent moet je ook zeggen dat Feyenoord ook vaak geluk heeft gehad dit seizoen .
Dus een keer verliezen hoort er dan ook bij .
Feyenoord verdiende vandaag zeker een punt

20 december 2020 om 14:15

Als je niet kan scoren verdien je als team helemaal niks. Gewoon niet goed genoeg

20 december 2020 om 14:12

Eens. Gelijkspel of overwinning was zeker terecht. Vraag me oprecht af waarom dit niet tegen wolfsberger kon??

20 december 2020 om 14:13

Naast dat ik het vaak afgeef op Toornstra (die vandaag ook weer ontzettend drama speelde) is Diemers toch wel next level. Die man heeft denk ik het meeste balverlies geleden wat ik ooit in een wedstrijd heb gezien. Linssen wederom bewezen niets toe te voegen aan Feyenoord. Jorgenson, tja daar is alles over gezegd.

20 december 2020 om 14:15

Linssen en Diemers is gewoon troep. Leuk voor een provincieclub, maar niets voor Feyenoord. Hopelijk spelen ze volgend seizoen ergens anders of zitten ze op de bank/tribune.

20 december 2020 om 14:37

Ik vind vooral Diemers soms een beetje te snel afgeschreven. ALs je zon voorhoede hebt, waar moet die bal dan heen? Het is gewoon zielig dat alleen Senesi , Haps , Geertruida etc kunnen scoren. Als je doelpunten gaat tellen in dit team is het heel bijzonder armoedig

20 december 2020 om 15:46

Ga je Als voorhoedespeler maar eens onderscheiden in het systeem en spelopvatting van Advocaat. Veld is te lang, middenvelders te ver van de aanvallers, backs die eigenlijk niet op mogen komen.

20 december 2020 om 14:23

Nieuwkoop had er ook veel eerder afgemogen, maar dan met een rode kaart in plaats van een wissel.

20 december 2020 om 17:04

Minstens 3x rood en 26 keer geel voor nieuwkoop deze pot... dat de scheids, de var, de spelers en de coaches niks doorhadden was absurt. Gelukkig ben jij er nog

20 december 2020 om 15:28

Nieuwkoop en senesi worden gewoon gespaard 🤔 1e helft had vitesse de wedstrijd moeten beslissen. 2e helft had feyenoord een punt verdient. Tja de VAR was afwezig vandaag

20 december 2020 om 17:11

1e helft had vitesse er 2 kunnen maken, het doelpunt dat ze maakte was gewoon een persoonlijke blunder. Na 2 keer de lat, en enkele giga missers kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat een gelijkspel minimaal wel verdient was. Sommige supporters brengen het alsof feyenoord gelukkig mag zijn dat ze niet met 5-0 naar Rotterdam gestuurd zijn

Nogmaals: Laat Advocaat aub zn spullen pakken en vertrekken.
Maakt met de week steeds belachelijkere beslissingen.
Hoe durf je 532 te gaan spelen? Je hebt er de spelers niet eens voor.
''veel geblesseerden''? Dan nog kan je beter 433 spelen. Whermann voor Diemers, Azarkan voor rechtsbuiten , en je kan 433 spelen zoals je altijd doet.
Malacia kan niet de hele flank in zn eentje belopen , dat heeft ie al vaker aangetoond..als je je linkerflank eigenhanding uitschakeld dan werkt 532 al niet?
Snap echt niet hoe je het in je hoofd haalt om 532 te spelen.
Ik vermoedde het al in de rust , maar het is toch ongelooflijk dat je niet ingrijpt terwijl je ziet dat het echt voor geen ene meter loopt.
Niemand weet waar die moet staan.
Plaats je ook nog eens 2 ''spitsen'' in de aanval die al maanden en jaren geen pepernoot hebben geraakt.
Er stond maar 1 relatief snelle speler in het veld , en dat was Malacia , die je eigenhandig hebt uitgeschakeld.

Vervolgens breng je Sini erin.....plaats je hem op 10??????? Hoe dan? Je gevaarlijkste buitenspeler die Jorgensen moet aanvoeren zet je op 10?
Wanneer gaat het kwartje vallen dat als je door het midden niks kan forceren dat je dan de flanken moet gebruiken?
Plaats je je gevaarlijkste buitenspeler op 10..idioot.
Narsingh erin ipv Azarkan??????daar ga ik geen eens woorden aan vuil maken, bi-zar! Diemers en Narisngh hebben Dick duidelijk geblackmailed.

Bannis die iedere x maar een paar minuutjes kan maken , ik zou in de winter écht weggaan als ik hem was.
Azarkan idem dito trouwens.
Azarkan heeft in 15min tegen Heracles meer laten zien dan Linssen , Diemers en Jorgensen bij elkaar in heel het seizoen.
Waarom krijgt die jonge 0 kansen?

Ohja , na Wolfsberger zou ik de namen noteren die Diemers verdedigen...dat ga ik nu ook doen bij degenen die Linssen en Jorgensen verdedigen.
Eerste naam die ik noteer is van ''ijsmuts'', die Jorgensen verdedigde.... Ijsmuts , kom tevoorschijn en verklaar je nader aub.

20 december 2020 om 14:13

Helemaal mee eens .
Zouden wij als Groningers het toch wel beter zien denk ik

20 december 2020 om 14:13

Nee Groninger Hopp, hij speelt juist niet naar de mogelijkheden. Dat inzakken zorgt ervoor dat je 0,0 creëert, en dat je alleen maar aan het tegenhouden bent. Vanaf het moment dat ze wat naar voren gaan zie je dat ze veel beter zijn dan Vitesse en 3 of 4100% kansen creëert. Dat had dus al vanaf minuut 1 gekund.....

20 december 2020 om 14:14

Je mag best verliezen , maar het gaat om de manier waarop Groninger.
Tactische blunders.

20 december 2020 om 14:27

Jeroen deze pot wel, maar andere wedstrijden creërde je juist bijna niks door verder naar voren te spelen, omdat de ruimtes kleiner zijn. Dat is ook de reden dat ze overall meer inzakken zodat de aanvallers meer ruimtes krijgen. Dat het vandaag wel lukt komt ook doordat vitesse niet inzakte als tactiek, maar meer gedwongen werden nadat ze vermoeid waren.

20 december 2020 om 15:17

Justpsv, dan mag jij me vertellen welke wedstrijden ze verder naar voren hebben gespeeld. Dat hebben ze dit seizoen namelijk amper gedaan, zelfs tegen kleine tegenstanders niet

20 december 2020 om 14:10

Ik vind Jorgensen ook nog steeds onze beste spits hoor. Niet omdat ie zo goed is, maar omdat de alternatieve er echt geen klote van kunnen. Linssen kan daarentegen echt niets.

20 december 2020 om 14:13

Maar mag Bannis dan een keer dan kans krijgen? Dat is nou het punt. Jorgensen kan er niks van , Linssen kan er niks van , Narsingh kan er niks van.. Waarom dan Bannis iedere x maar 5minuutjes?
Als Bannis aantoond dat hij er ook niks van kan , prima dan kan ik ook nog wel leven met Jorgensen (zolang Bozenik eruit ligt).
Als er geen alternatieven zijn dan neem ik niemand iets kwalijk (behalve Dick die geen jeugd meeneemt).

20 december 2020 om 14:16

Jorgensen speelde vandaag zelfs redelijk. En ik ben al twee jaar klaar met hem, maar vandaag was het best aardig.

20 december 2020 om 14:18

Ik ben ook al 2 jaar klaar met hem , maar mensen lijken het te hebben geaccepteert dat ie slecht speelt ,dat dat zijn niveau is. Vanuit die perspectief kan ik wel begrijpen dat ze hem prima vonden spelen vandaag.

20 december 2020 om 14:19

Ik vind Jorgen voetballend best aardig. Wat Bannis precies kan heb ik nog noet kunnen ontdekken.

20 december 2020 om 14:28

Ik vond hem voetballend juist slecht. Heeft volgens mij van Diemers geleerd om eerst 3x te draaien voordat ie een bal doorspeelt.
Begon pas ''aardig'' te spelen toen de ballen in de 16 werden gegooid, maar ook toen gebeurde er niet veel.
Ach fijn , ik verbaas me wel om hoeveel mensen het nog in hem zien zitten , we zullen zien aan het eind van het seizoen hoeveel mensen er nog achter hem staan.
Misschien is het tijd om Bannis de kans te geven , heeft nog niet echt iets verkeerd gedaan , en tegen Emmen aangetoond dat er mét hem meer voetbal in de aanval zit dan zonder hem.

20 december 2020 om 14:13

Als dat het enige probleem was dan kan je net zo goed hockey kijken Sini.

20 december 2020 om 14:13

Je bedoelt Jorgensen die vandaag heel behoorlijk speelde, minimaal 3 kansen voor z’n teamgenoten creeerde en had moeten scoren in de rebound? Ik weet dat kritiek op Jorgensen veelal terecht is geweest de laatste weken, maar om hem vandaag af te branden laat zien dat je oogkleppen op hebt. Was een van de betere Feyenoorders vandaag.Bekijk de wedstrijd nog eens objectief terug zonder je emotionele uitspattingen zou ik zeggen.

20 december 2020 om 14:16

Zucht.... Die Jorgensen die geen pepernoot raakt (al jaren) , die Jorgensen die geen duels wint , die Jorgensen die constant balverlies heeft , die Jorgensen die het allemaal niet meer ziet zitten? Die bedoel ik ja.
De Jorgensen die heel behoorlijk speelt ken ik niet. Ja daar was er een van een paar jaar geleden , maar die is er allang niet meer.

20 december 2020 om 14:18

Maar hij speelde vandaag toch echt heel behoorlijk hoor. Zucht.....

20 december 2020 om 14:21

Mensen hebben zijn lage niveau geaccepteerd , dan lijk het idd alsof hij behoorlijk speelde.

20 december 2020 om 14:28

Misschien moet je even niet als een jankend kind reageren, maar objectief leren kijken. Jorgensen afbranden is prima, maar niet op basis van deze wedstrijd. Dat hij hiervoor ruk speelde lijkt me niet relevant voor vandaag, maar voor jou wel blijkbaar. 4 keypasses waarvan er 3 direct een vrije schietkansen opleveren. 3 op de 4 passes kwamen aan bij de tegenstander. Maar blijf jij maar volhouden dat hij vandaag niets toevoegde hoor ðÿ˜‚

20 december 2020 om 14:32

@Ijsmuts: ik snap de verdediging rond Jorgensen echt niet. Ik ben momenteel niet emotioneel, maar kan je vertellen dat ik hem echt heel matig vind en vond. Hij kan die bal rustig in de lange hoek tikken, maar schiet van 4 meter keihard door het midden. 0 spitseninstinct is er van over. Dan maar Bannis erin, die krijgt nooit een eerlijke kans.

20 december 2020 om 14:39

Rustig de bal in een hoek schuiven, kijk de beelden even terug, daar was de tijd niet voor. Ik had ook liever gezien dat hij hem in het dak van het doel schoot. Over de klaargelegde ballen hoor ik je niet en qua passes en behouden van balbezit was het vandaag cijfermatig prima. Dat je hem verder matig vind is natuurlijk helemaal prima

20 december 2020 om 14:42

''hij kan die bal rustig in de lange hoek tikken, maar schiet van 4 meter keihard door het midden. '' - Die rebound bedoel je? Die hij echt direct moet schieten en die Pasveer miraculeus pakt? Het was geen penalty die hij rustig kon schieten..

20 december 2020 om 14:56

Ik denk dat je ook op basis van deze wedstrijd kan concluderen dat je gewoon moet stoppen met Jorgensen. Leuk dat ie een paar goede ballen heeft gegeven, maar dat mag toch ook wel op dit niveau? Hij is onze spits, maar komt de bal constant halen op de middenlijn, gaat dan met de bal lopen tot de 16 of de buitenkant en verliest die bal vervolgens. Je hoort mensen zeggen dat ie geen aanvoer krijgt, maar als die aanvoer er wél is, dan staat Jorgensen er niet. We spelen al een half seizoen zonder spits en hebben daarnaast ook nog ene meneer Linssen staan die er werkelijk niks van bakt. Dat Vegitosan om Bannis vraagt, snap ik heel goed. Misschien komt ie te kort, maar hij kan het toch nooit slechter doen dan Jorgensen? Hetzelfde geldt voor Azarkan bij Linssen.

20 december 2020 om 15:01

Heren, de beelden even terug gekeken om te kijken of ik er inderdaad naast zat, maar blijf erbij dat menig spits die gewoon rechts van de keeper(vanuit Jorgensen zijn perspectief) had binnen geschoven. Het onbehouden en ongecontroleerd roeien van de bal is nu juist het geen een spits niet hoeft te doen van die afstand. Niet met jullie eens dus.

20 december 2020 om 15:04

Roepen om Bannis vind ik ook geen probleem (al heb ik tot nu toe nergens kunnen zien dat die meer gaat toevoegen dan Jorgensen). Juist op basis van deze wedstrijd roepen om te stoppen met Jorgensen, die z’n beste wedstrijd van seizoen speelde en statistisch dus ook gewoon erg veel goed deed vind ik onbegrijpelijk. Als hij nou niets goed had gedaan snap ik die emotie nog wel. Nogmaals, 3 ballen panklaar leggen wordt voor het gemak even vergeten. Die rebound had er in gemogen maar was geen makkie (en uitstekend gekeept).

20 december 2020 om 15:07

Ijsmuts , ik kijk al 2 jaar objectief naar Jorgensen , vandaar dat ik tot deze conclusie kom.
Ik verdedigde hem destijds ook heel erg , ook als ie slecht speelde. Dan lette ik vooral op de 2/3 goede passjes die hij gaf en was daarmee tevreden.
Jullie lijken nog steeds in die fase te zitten.
Tuurlijk is het wel relevant dat hij hiervoor ruk speelde, meestal vinden mensen dat je goed hebt gespeeld als je matig tot redelijk speelt , als je de weken ervoor dramatisch hebt gespeeld. De perceptie is dan anders dan normaal.

20 december 2020 om 16:14

Ik heb ook niet kunnen zien dat Bannis meer gaat toevoegen dan Jorgensen, maar de minuten dat Bannis wel meedeed, vond ik hem ook niet minder dan Jorgensen. Dan heb ik liever dat Bannis speelt en wat ervaring opdoet, dan Jorgensen. Ik roep ook niet dat je op basis van deze wedstrijd moet stoppen met Jorgensen. Ik gaf aan dat hij deze wedstrijd opnieuw te weinig heeft gebracht. Die bal op Linssen, was goed en had erin gemoeten, maar verder staan mij zo niet echt panklare ballen bij. Dat gezegd hebbende, is dat wel waarom hij er staat. Hij presteert al 2 seizoenen zwaar ondermaats, heeft ook wat pech, en deze wedstrijd geeft wat mij betreft geen ander beeld. Jij mag hier anders over denken, maar ik denk dat als je deze wedstrijd wil bestempelen als de beste wedstrijd van Jorgensen dit seizoen, dat toch eigenlijk al genoeg zegt.

20 december 2020 om 14:18

@Vegitosan: ben echt onder de indruk van jouw typsnelheid. Daarnaast isnje laatste stuk heel flauw. Wat maakt een ieder het uit dat jij namen noteert van leden die het niet met je eens zijn, kom op hey. Leven en laten leven. Op naar Heerenveen💪.

20 december 2020 om 14:24

Misschien een beetje flauw , maar het wordt ook tijd dat die mensen genfronteerd worden met die belachelijke mening.
Ik hoor gelukkig niemand meer Diemers verdedigen sinds Wolfsberger , dat is al een begin.
Bij Linssen hoor ik nog regelmatig ''maar hij werkt hard''. Ja dus? Ik vind het heerlijk om te zien hoe hard hij werkt hoor , maar als ie verder niks brengt dan heb je er toch niks aan.
Jorgensen wordt ook te veel in bescherming genomen... op basis waarvan weet ik echt niet. Geef Bannis maar gewoon de kans.

20 december 2020 om 14:30

Eens en eens haha. Ben ook klaar met Jorgensen en Diemers(meer nog dan jij met Teixeira, geloof me haha). Linssen vind ik nog een kans verdienen hoor, die jongen kan echt wel beter!

20 december 2020 om 14:35

Jaja, belachelijke mening omdat men het niet met je eens is? Ik vind het zelf nogal belachelijk dat je zo overemotioneel reageert en roept dat Advocaat op moet stappen. Vandaag vind je maar weinig medestanders in je relaas. Ik wens je woensdag meer succes!

20 december 2020 om 15:10

Nee , belachelijk omdat er geen aanleiding is om ze te verdedigen. Het is blinde loyaliteit of het niet toe willen geven van je mening aan het begin van het seizoen , om deze spelers nog te verdedigen. ''overemotioneel'' kwam doordat dit de druppel was voor mij (al een paar weken). Het is echt niet enkel gebasseerd op deze wedstrijd. En ik vind zelf dat ik legitieme argumenten aanhaal om dat te onderbouwen. Ben al kalm haha , maar vind nog steeds dat Dick eruit moet, hij maakt namelijk onbegrijpelijke keuzes , keuzes die niet logisch te onderbouwen zijn.

20 december 2020 om 15:20

Maar realistisch gezien, nogmaals; wat had Jorgensen vandaag beter moeten doen? Was aanspeelpunt, verloor weinig ballen, weinig duels, legde 3 ballen klaar en had moeten scoren. Blinde loyaliteit is het niet. Jij geeft aan dat hij moet vervangen worden omdat hij niets toevoegt. Ik heb nul vertrouwen in het alternatief Bannis voor 90 minuten. Begin dit jaar zat Jorgensen ruk in zijn vel en was niet fit. Nu hij fitter ah worden is vind ik juist dat hij vertrouwen moet krijgen van Advocaat. Ik vind het ook prima als Bannis als invaller minuten maakt ter vervanging van Jorgensen, of wanneer die erg slecht speelt, veel minuten. Voetballend ga je er met Bannis voorlopig echt niet op vooruit. Advocaat moet ook gewoon het seizoen afmaken wat mij betreft. Ben geen voorstander van zijn speelstijl, maar in dit gekke coronaseizoen moet je niet een andere coach met andere methoden in laten stappen, er is geen tijd er iets in te slijpen.

20 december 2020 om 15:54

Toch wel eens met Ijsmuts. Het is in dit systeem voor de aanvallers niet te doen, de backs en de middenvelders sluiten te weinig aan, waardoor de aanvallers op eilandjes staan en er te weinig afspeelmogelijkheden hebben en er te weinig beweging is waardoor de aanvallers vaak tegen 2 man spelen of achteruit moeten.

20 december 2020 om 16:17

Jorgensen was aan het begin van het seizoen idd niet fit , maar hij speelt nu al weken achter elkaar een hele wedstrijd of een groot deel van de wedstrijd maar heeft nog steeds niks laten zien.
Vind dat ie vaak balverlies lijdt , ja hij is vaak alleen en heeft weinig aanspeel mogelijkheden , maar de ballen die hij nu verliest hield hij wél bij zich toen hij in vorm was. Draaien draaien , inhouden , draaien , bal kwijt...lijkt sprekend op Diemers. Verliest ook constant duels terwijl die 1,90m is.
Mist zo'n beetje iedere wedstrijd een 100% kans, vandaag was dus geen incident , dit is inmiddels een probleem.
We moeten Jorgensen niet behandelen als een talent , hij is een van de meest ervaren jongens in het team en hoort de kar te trekken, dat doet ie niet.
Het enige voordeel als ie speelt is dat de linksbuiten dan ook gewoon op linksbuiten kan blijven ipv dat je gaat schuiven met linksbacks en links/rechtsbuitens.

Bannis verdiend op zn minst een kans. Zelfs als ie slechter dan Narsingh blijkt te zijn achteraf , dan heeft ie in ieder geval de kans gekregen om zich te bewijzen.
Maar tot nu toe heeft ie niks verkeerds gedaan in die paar minuten dat ie mag invallen, en tegen Emmen zelfs aangetoond dat het voetballend beter draait in de aanval omdat hij betrokken is bij het spel. Of het bijzonder goed was wat ie liet zien? Nee , maar hij mag op zn minst wel de kans krijgen boven Linssen , Narsingh en Jorgensen.
Als Bozenik straks terug komt dan kan die het helemaal vergeten.
Hetzelfde geldt voor Azarkan , als ie nu al geen kansen krijgt dan krijgt ie ze nooit (onder Advocaat).

@jeroen ,
Eens, aanvallers worden niet optimaal gebruikt , geef ik al weken aan , en dat is de verdienste van Advocaat, nóg een reden waarom hij weg moet.
Als je tegen Fortuna , Emmen , Heracles etc niks kan klaar spelen dan verdien je het ook niet.
We hebben dit seizoen slechts 4 redelijk tot goede wedstrijden gespeeld , namelijk tegen Willem 2 , Cska 2x en Vvv.
Echter speelt Jorgensen alles behalve goed.

20 december 2020 om 15:02

Ik begreep het idee nog wel. Door met 3 centrumverdedigers te spelen geef je spelers als Malacia, Toornstra en Nieuwkoop meer vrijheid om aanvallender te spelen. Die spelers kunnen met hun loopacties/diepgang juist voor meer gevaarlijke situaties zorgen. Normaal gesproken staan veel spelers bij Feyenoord redelijk stil zonder bal en dan wordt het al snel wat stroperiger. Het idee erachter was wel prima, de uitvoering minder. Feyenoord verdiende vandaag trouwens wel meer. Op basis van de tweede helft minimaal een gelijkspel.

20 december 2020 om 15:23

@ De toekomst , nee niet echt mee eens.
Als eerst wil ik zeggen dat het absoluut geen goed idee is om voor één wedstrijd je formatie compleet om te gooien. De looplijnen en positiespel in een 532 zijn compleet anders dan in een 433, de spelers zijn dat niet gewend , dit moet erin geslepen worden en dat lukt niet in 1 wedstrijd/training.
Als je goed hebt opgelet dan zag je dat niemand echt wist waar die moest staan en hoe ze moesten lopen.
Alleen al om die reden zou ik die opstelling niet spelen.

Het idee op zich zou best kunnen kloppen , maar niet in combinatie met de spelers die je tot je beschikking hebt.
Malacia heeft al vaker aangetoond dat ie niet de heel linkerflank kan bestrijken , dus in een 532 speel je dus zonder linkerflank in principe (in balbezit).
Linssen en Jorgensen in de spits die al maanden en jaren geen pepernoot raken , die worden ook nog eens iedere x diep gestuurd ipv dat ze voorzetten krijgen.
In een 532 met 2 spitsen heb je 2 snelle, dynamische spitsen nodig (op zn minst 1tje) , die hebben we niet.
Het veld was veel te groot waardoor Vitesse constant ruimte kreeg en een aantal keer gevaarlijk werd (in de eerste helft). Het middenveld was nergens te vinden , liepen overal en nergens behalve waar ze moesten staan.
Vervolgens haal je Fer eruit en zet je Sini op 10 (die niet mee hoeft te verdedigen) , dan speel je in feite met 2 middenvelders. Een van de twee kan er helemaal niks van, en de ander had helaas zn wedstrijd niet.

Al met al , een zeer domme beslissing om in deze formatie te gaan spelen/

Jammer zeg, speelde voor het eerst weer eens een redelijke wedstrijd en toch verliezen... Beetje zoals tegen Porto in 2019. Zo zie je maar, als je je kansen niet afmaakt verdien je niet te winnen.

20 december 2020 om 14:15

Vraag aan de echte Feyenoord fans; in hoeverre is deze nederlaag door het ontbreken van sterspeler Berghuis? Oprecht benieuwd.

20 december 2020 om 14:26

Durf het niet te zeggen. 2e helft had ie zeker bij kunnen dragen, maar nu kwamen de voorzetten van andere spelers, dat ook voor genoeg gevaar zorgde. Met Berghuis had het misschien wel iets gevaarlijker geweest, maar niet dat je met 100% zekerheid kan zeggen dat hij het verschil zou maken.

20 december 2020 om 14:27

Mitch. Dat is koffiedik kijken. Het heeft in ieder geval zeker niet geholpen dat Berghuis ontbrak. Die kan met zijn linkerbeen altijd wel iets forceren.

20 december 2020 om 14:37

Tsja, kan juist veel meer redenen bedenken dan het ontbreken van Berghuis. Gebrek aan vertrouwen bij Jorgensen (recht op de keeper) en Linssen (over met een vrije schiet kans). Ook zonder Berghuis kreeg Feyenoord kansen die er toch wel in mogen gaan. Toornstra speelde ook wel zijn slechtste wedstrijd van het seizoen en het slechte verdedigen van Senesi bij ge goal van Vitesse. Ik denk dat met Berghuis vandaag er ook verloren was.

21 december 2020 om 12:17

Expected goals aan onze kant bijna 2.9, aan de kand van vitesse op 1.6. We hadden dus 3 goals moeten maken. Mogelijk had berghuis die ban wel gebroken

Bedankt dick voor je ontzettend laffe tactiek in de 1ste helft. 2de helft veel beter maar helaas geen minimaal gelijkspel gegund

Feyenoord komt nog goed weg wat betreft rode kaarten. Nieuwkoop had er een moeten hebben! En wat betreft Senesi op het laatst bij Tannane, daar kan je over discussiëren.

20 december 2020 om 14:11

Wat heeft nieuwkoop gedaan dan? Kan mij niets herrinneren.

20 december 2020 om 14:12

Zoek zijn gele kaart moment maar even op, daar kan je het vinden

20 december 2020 om 14:14

Ik ook niet hoor, geel bij overtreding op Tannane was terecht, maar het was juist Vitesse die meer strooide met vervelende overtredingen en kaarten.

20 december 2020 om 14:15

Je bedoelt de counter er uit halen op de helft van Vitesse? Dat was wel schandalig inderdaad.

20 december 2020 om 14:24

Het was alleen geen rood. Kijk de regels er maar op na. Het was opzettelijk, maar je kan hier in geen enkel geval rood voor trekken

20 december 2020 om 14:45

Welke regel dan? Geen bal in de buurt dus natrappen?.....

Tsjaa, wat moet ik er over zeggen. Vaak valt het kwartje de goede kant uit, nu een keer niet. Onterecht wellicht gezien de tweede helft, maar als je met deze intenties de wedstrijd ingaat weet je dat je een keer de deksel op de neus kan krijgen. Tenenkrommend om te zien wat voor kansen er gemist worden, 1-2 of 1-3 had het zomaar kunnen worden. Jorgensen hoef ik voorlopig niet meer te zien.
Proberen te herstellen tegen Heerenveen en in de topwedstrijden boven jezelf uitstijgen, dan is er nog van alles mogelijk

Pff lucky Vitesse vandaag hoor. Ongelooflijk dat er niet één van die ballen in de tweede helft invloog..

Wat een kansen kreeg Feyenoord nog zeg, knap met zo'n gehavend elftal. Maar als je ze niet maakt verdien je niet om te winnen. Op basis van de tweede helft verdienden ze minstens een punt.

20 december 2020 om 14:19

Koop je helaas niets voor.. Win toch liever onverdiend dan op deze manier afdruipen. Het spel was idd een stuk beter dan het dramatisch niveau van voorgaande wedstrijden

Had minimaal een punt in gezeten! Gaat wel goed komen met dit Feyenoord zodra de geblesseerde spelers weer terug zijn. Dit Feyenoord wordt gewoon 3e.

zat er een magneet in die lat? goeiegod wat een kansen gaan er niet in zeg. hier had je ondanks die trieste 1ste helft gewoon moeten winnen.

Tja zat keren overdiend gewonnen afgelopen jaar. Nu een keer onverdiens verloren, kan gebeuren. Dat je niet scoort met deze voorhoede is ook geen wonder overigens.

20 december 2020 om 14:20

Nedoel meer voeig seizoen, toen wonnen we best veel potjes waarin we er weinog van bakte. En laten we wel wezen, dat we ruim een jaar niet hebben verloren is echt niet alleen kwalitweit, want zoveel hebben we daar niet van

20 december 2020 om 14:21

Onzin LuisSini. Dit seizoen hebben we vaak zat nog gelukkig een puntje gepakt met waardeloos voetbal

Zelfde als tegen Heerenveen. 1e helft super, 2e helft niks. Maar dit is lekker zeg zo voor de kerst!

20 december 2020 om 14:11

Is toch om gek van te worden wel, niet goed voor mijn hart dit haha

20 december 2020 om 14:16

Het is wel opvallend dat het verval zo groot is, maar ik ben vandaag ook 2 jaar ouder geworden haha! Kon het ook niet laten alles er even schreeuwend uit te laten gaan bij het fluitsignaal.

20 december 2020 om 14:18

Haha ja ik had hetzelfde. Het verval is inderdaad wel opvallend, maar je weet natuurlijk dat Feyenoord meer naar voren gaat spelen en dan haal je Openda met zijn snelheid eruit, dat is dan weer zo'n vreemde keuze

20 december 2020 om 14:32

De wissels vond ik ook vreemd. Tannane en Bero hadden er van mij al veel eerder af gemoeten, die waren op of niet functioneel.

20 december 2020 om 14:34

Heeft te maken met de speelstijl, is ook fysiek en conditioneel ingrijpende manier van spelen. Zie bij vitesse het zelfde probleem als psv, die (niet toevallig) dezelfde manier van spelen hanteren.

Het had niet zo mogen zijn helaas. 1e helft voor Vitesse, 2e voor Feyenoord. Wat een irritante spelers bij Vitesse enorm veel gejank..

20 december 2020 om 14:11

Ja die Tannane is echt een kansloos figuur zeg. Best zonde, want hij kan best voetballen, maar dat wordt nooit meer dan subtop Eredivisie.

20 december 2020 om 14:13

Die Tannane echt wat een kansloze is dat ja. Elk tikje op de grond liggen en alleen maar trucjes proberen. Ga gewoon normaal voetballen joh

20 december 2020 om 14:16

Onwijs goede speler. Maar wat een bizzare mentaliteit en houding heeft hij, niet gemaakt voor topsport.

Feyenoord onverdiend verloren. Hadden punt zeker verdiend. Die ongeslagen reeks wordt er elke keer bij gehaald. Klinkt alsof het iets positiefs is maar in dit geval zeker niet.

20 december 2020 om 14:12

Ongeslagen zijn is inderdaad iets heel negatiefs.

Zijn we ook weer van dat gezeik van ongeslagen af. Feyenoord betere 2e helft en dit hadden ze moeten winnen maar Feyenoord heeft dit seizoen ook puntjes gepakt in wedstrijden dat het niet verdient was.

De gelukkigste ploeg heeft vandaag gewonnen. Echt bizar dat de bal er niet in wilde de tweede helft.

20 december 2020 om 14:23

Ja, Advocaat kan die bal er moeilijk zelf in schieten dus dat kunnen we hem niet kwalijk nemen. Er was ook veel kritiek op z’n wisselbeleid, maar puntje bij paaltje heeft het team nog erg veel weten te creeeren en die moeten er dan in. Zonde, maar ik vond Vitesse in de 1e helft heel aardig spelen!

Gezien de omstandigheden heb ik er wel vrede mee. Het tweede van Feyenoord heeft Vitesse in eigen huis met de rug tegen de muur gezet. Het is te danken aan onkunde in de afwerking dat je hier niet drie of vier keer scoort.

Jammer dat de tweede seizoenshelft nu waarschijnlijk nergens meer over gaat. Maar dat komt niet door vandaag, maar door gelijk spelen tegen Sparta, Heracles etc.

20 december 2020 om 16:10

Vitesse had ook wel 2 of 3 keer kunnen scoren, maar dat word helemaal niet vermeld hier. Alleen de kansen van Feijenoord, wel objectief kijken. En Vitesse heeft donderdag avond laat nog een wedstrijd gespeeld, en zondag alweer vroeg aan de bak, dus net 2 dagen rust gehad. Dat is pas een hele slechte indeling van de competitie. Goed gedaan Knvb!!

Eerste helft Vitesse
Tweede helft Feyenoord.
Gelijkspel was terechte uitslag geweest .

20 december 2020 om 14:20

Bero had ook een flinke kans. Vitesse heeft genoeg kansen gehad eigenlijk. Feyenoord heeft wel absoluut meer verdiend

Pohhhh Feyenoord verdiende de winst vandaag.

Geregeld onterecht gelijkgespeeld of nog gewonnen maar vandaag mocht de bal er gewoonweg niet in. Het tijdrekken van Vitesse werd wel beloond, en bij elk contact maar op de grond liggen (zie je in veel meer wedstrijden, tijd dat de scheidsrechters dat soort spelers maar eens gaat laten liggen).

20 december 2020 om 14:12

Een gelijkspel was verdiend geweest (1e helft was voor Vitesse en de 2e voor Feyenoord), maar winst zou onterecht zijn geweest.

20 december 2020 om 14:15

Nee kom op, jij praat nu iedereen na. Vitesse was de eerste helft voetballend iets bovenliggend. Komen op voorsprong door een fout van Senesi. Allebei de teams hebben de eerste helft 2 mogelijkheden gehad, oftewel gelijkwaardig. Tweede helft Feyenoord oppermachtig (qua kansen) maar scoren gewoon niet. Feyenoord heeft gigantisch veel kansen gehad de tweede helft dus de winst was op basis van de kansenverhouding verdiend geweest, zo werkt het in het voetbal nou eenmaal niet dat weet ik. Het gaat mij echt te ver om te zeggen dat Vitesse de eerste helft beter was.

20 december 2020 om 14:17

Dus als iedereen dezelfde mening heeft praten ze elkaar na? Kan het misschien zo zijn dat al die mensen wel gelijk hebben en jij niet?

20 december 2020 om 14:32

Hahaha ik ga hier inhoudelijk niet op in, net als dat jij dat niet doet op wat ik zeg. Pak de statistieken er even bij en kom nog eens terug. Ik hoef mijn gelijk niet te hebben hoor, zoals ik al
Aangeef Feyenoord heeft vaak genoeg teveel gekregen maar verdiende vandaag als enige de winst. Kan een keer anders lopen. Fijn weekend!

20 december 2020 om 15:39

Jij ook een fijn weekend!

20 december 2020 om 15:58

Dan moet je niet de statistieken over de hele wedstrijd kijken maar per helft en dan komt het verhaal dan anders uit dus kyle heeft zeker qel gelijk of vond je feyenoord in de eerste helft ook beter dan? Deze wedstrijd had wel degelijk 2 gezichten en op die Asus is gelijkspel terecht

20 december 2020 om 16:03

Vitesse stond beter de eerste helft en had ietwat meer dreiging maar daar was alles ook mee gezegd. Als het 0-0 had gestaan met rust was dat ook niet onterecht geweest. Vind het te ver gaan om te zeggen dat het een verdiende stand was, meer ietwat gelukkig. Maar goed, de nederlaag zat er een keer aan te komen. Gefeliciteerd met de punten !

Eindelijk heeft Feyenoord verloren..Zijn we van dat gezeur van Fox af dat ze zolang ongeslagen zijn. Waarin de competitie ook heeft stil gelegen

20 december 2020 om 14:11

Toch is er niks aan gelogen..

20 december 2020 om 14:14

Dat niet maar ze bleven er over bezig. En als de competitie niet had stil gelegen hadden ze echt wel een keer verloren

20 december 2020 om 14:16

Koffiedik kijken en als als hebben we niks aan. Gewoon zeer netjes van Feyenoord in 26 wedstrijden zoiets? Deed geen ploeg ze na hoor.

20 december 2020 om 14:20

Als, als, als... Als mijn tante wieltjes had, was z'n auto. Nutteloos argument. Feyenoord was gewoon zeer lang ongeslagen. Je doet nu voorkomen dat het zo makkelijk was, omdat de competitie stil heeft gelegen. Maar dan zouden meer clubs in de eredivisie zelfde statistiek hebben toch?

20 december 2020 om 14:21

Haha geen niet eens over de lengte (tijd), maar voornamelijk de duur van competitie duels. Sinds het verlies van Atletico vorige week was Feyenoord de ploeg met de langste serie van ongeslagen duels in Europa. Ben het verder zeker met je eens, maar je tweede argument klopt gewoon niet.

Zonder Berghuis is het vrij weinig. Gelijkspel was wel verdiend geweest overigens. Je zou maar zo'n Jorgensson in de spits hebben. Dan vloek je je toch rot als supporter.

Deze valt 100% aan de gekozen tactiek in de eerste helft en dus aan Advocaat te wijten. Voorheen werd hij in zo'n wedstrijd dan nog gered door een toevalstreffer, vandaag speelden we zodra het werd omgezet best aardig maar vallen de treffers niet.

Ik haal nu meer opgelucht adem, dan dat ik blij ben! Haha! Al met al: lekker dit! 💪

20 december 2020 om 14:16

Eens, blijf het jammer vinden dat Azarkan maar steevast niet mag invallen. Vind dat echt een genot om naar te kijken

20 december 2020 om 14:33

Klopt, maar bedoelde meer dat ik hem graag vaker zou willen zien. Vandaag de tweede helft een heel sterk Feyenoord, vraag mij dan oprecht af waarom het dan wel kan. Als je dan terugkijkt naar Sparta, Heracles, Utrecht en Wolsberger.... ongelooflijk toch

Gezien de tweede helft onverdiende overwinning natuurlijk, maar zeker niet minder lekker! Word wel gek van het verval van Vitesse in de tweede helft, niet voor het eerst. En dan die wissels, je moet toch Openda laten staan met zijn snelheid? Zet je Toure erin, die kan er echt helemaal niks van. Maar goed, wel heerlijke 3 punten!

20 december 2020 om 14:11

Gefeliciteerd, met een elftal vol leuke spelers!

20 december 2020 om 14:14

Dankje! We hebben zeker leuke spelers, maar als ze me zo de zenuwen bezorgen ook wel hele irritante spelers soms haha

Toch bizar om je voor te stellen dat feyenoord al zolang ongeslagen is als je ziet wat ze op de mat leggen...

Vitesse heeft wel een heerlijk elftal. Bazoer,Tannene, Openda, die jonge back. Malacia liet trouwens ook een paar keer voetballend hoogstandjes zien

20 december 2020 om 14:13

Malacia is zo'n domme speler. Hij zal best af en toe een leuk overstapje doen, maar ik raad een carriere bij PostNL aan.

20 december 2020 om 14:24

Tweede helft heeft Feyenoord matig tot redelijk gespeeld en was Vitsse met hun "heerlijke" elftal echt nergens te bekennen. Bazoer, Tannane en Openda zijn wel prima spelers.

Ik vond de linksback overigens onwijs zwak van Vitesse. Veel kansen ontstonden door zijn toe doen. Bizar dat Feyenoord daar niet van profiteerde.

Ik zie rood voor Nieuwkoop en geel voor Senesi, helaas het arbitrale trio en de VAR niet..

Feyenoord verdiende dus minimaal één punt. In de Kuip tegen Utrecht kregen ze te veel, nu absoluut te weinig. Vitesse komt goed weg. Zwakke tweede helft van de thuisploeg, maar tenslotte tellen de punten.

Ik heb alleen de tweede helft gezien, maar daarin speelde feyenoord echt wel goed. Frappant om te zien dat ze dan juist vandaag verliezen, en met het slechte spel wel resultaten behaalden.

20 december 2020 om 20:12

Niks bij het mooie Feyenoord is dan ook logisch. Nooit haha.

Als Vitesse over een paar dagen ook nog een goed resultaat haalt tegen AZ, zijn ze voor mij echt een serieuze titelkandidaat. Knap hoe Letsch dit Vitesse laat draaien. Als volgende maand alle topclubs tegen elkaar spelen en punten tegen elkaar gaan verspelen, kam Vitesse nog wel eens de lachende derde zijn. Voor Feyenoord is deze nederlaag niet heel onverwacht. Veel spelers die ze nu missen en de ongeslagen reeks van Advocaat bevat geen wedstrijden tegen Ajax, AZ en Vitesse en is vooral gebasseerd op mindere wedstrijden. Feyenoord moet trouwens echt een nieuwe spits halen want Jorgensen kan echt niet meer.

20 december 2020 om 14:15

Ik ben het met je eens, maar ik heb een buikgevoel die zegt dat juist tegen kleinere clubs Vitesse nog te veel punten gaat laten liggen. Tegen de grote clubs is het mentaal gewoon anders spelen dan tegen ploegen uit het rechter rijtje. Hoe dan ook als ze in Alkmaar winnen dan doen ze voor nu echt gewoon mee voor de titel.

20 december 2020 om 14:18

Als Vitesse top 5 kan halen, ben ik daar zeer tevreden mee. Titelkandidaat is veel te gek. We kunnen de laatste paar wedstrijden het niet opbrengen om twee helften goed te spelen. Vandaag kom je door Pasveer en veel geluk weg.
Het voetbal dat Letsch laat zien is wel heel leuk om te zien, zeker gezien de afgelopen paar seizoenen.

Feyenoord speelde eerste helft met 5 man achter. Resultaat 1 - 0 achter en NUL kansen
Tweede helft krijgt Vitesse slechts 1 tot 2 kansen en Feyenoord krijgt voorin veel kansen
Conclusie
Advocaat wees niet zo bang en speel aanvallender

Meer dan verdiende overwinning. Met rust had het ook al 3-0 kunnen staan. Wat opportunistische kansjes voor Feyenoord, meer niet.

20 december 2020 om 14:26

Wat heb jij gekeken? Hahahaha

20 december 2020 om 16:33

Een mooie pot voetbal met terechte winnaar!

20 december 2020 om 16:29

Wat voor een tv heb jij dan?

De ironie. Met zwak spel altijd toch weten te scoren en ongeslagen blijven, maar met prima spel niet weten te scoren en verliezen. Onverdiend, maar zat er aan te komen. Gelijkspel had de spanning in de subtop echter nog spannender gemaakt, dus in dat opzicht jammer.

Absoluut onterecht! Een gelijkspel was qua kans verhoudingen (vitesse 1e helft, feye 2 helft) terecht geweest.
Als je alleen met opportunistisch zo dichtbij een doelpunt komt zonder een fatsoenlijke aanval, verdien je het ook niet... lekker vites...

Die Bruggink vond ik sowieso niet sterk als analist, maar vandaag weer een blunder:

“Ja Vitesse heeft geen last van dubbele wedstrijden.”

Presentator: “Nou deze week juist wel.” (beker)

20 december 2020 om 14:26

Wat hij daarna zei vergeet je te vertellen? Hij ja deze week wel en dat kan je zien aan de tweede helft. Dus dat zij vermoeider waren dan Feyenoord. Dus hij zegt toch niet veel verkeerd?

Die VAR was weer blind, Nieuwkoop verdient rood, Senesi geel. Heeft Boekel soms een zonnebril op?

Verdiend gewonnen de Arnhemmers. De betere ploeg op het veld en vergaten alleen de wedstrijd op slot te doen. Slippertje van Senesi luidt uiteindelijk de nederlaag in. Gefeliciteerd Arnhem, mooie overwinning.

20 december 2020 om 14:21

De wedstrijd duurt 90 minuten hé, volgens mij heb je de tv na 45 minuten uitgezet

20 december 2020 om 14:26

Neen, volledig gezien. Ik vind Vitesse voetballend veel beter. Natuurlijk had Feyenoord ook zo zijn kansjes. Maar vind het meer speldenprikjes.

20 december 2020 om 14:34

Je maakt jezelf wel een beetje belachelijk hier. Dat zie je zelf ook wel in, toch?

Vitesse heeft de tweede helft bijna niks laten zien. Feyenoord heeft met Botteghin, Jorgensen, Linssen(2x) vier 100% kansen gemist. En met Sinisterra en Spajic ook nog 2x de lat geraakt.

20 december 2020 om 14:43

Ontken ik ook nergens toch? Eerste helft wordt veel te snel over heen gepraat. Daarin had Vitesse al lang de wedstrijd op slot moeten doen. Kennelijk mag je geen andere mening hebben dan de gemiddelde Feyenoord supporter en wordt je gelijk voor provoceerder uitgemaakt. Lachwekkend.

20 december 2020 om 14:48

@luis - Haha ja, heb 't al door. Laten we 't er maar op houden dat Dirk een geheel andere kijk op voetbal heeft.

20 december 2020 om 14:51

Dan heeft Vitesse toch niet verdiend gewonnen? Vitesse was de eerste helft beter en had misschien 2x kunnen scoren. Hetzelfde geldt voor Feyenoord in de tweede helft. De gelukkige heeft hier gewonnen. Maar een gelijkspel had hier op z'n plaats geweest.Uiteraard mag je een eigen mening hebben, maar sorry... Dit raakt kant noch wal. :-)

20 december 2020 om 15:03

Kennelijk niet want dat raakt volgens jou toch kant noch wal. Maar ach fijne zondag verder, ik ga verder met doelpunten tellen. Dat heb je immers nodig om een overwinning te verdienen.

20 december 2020 om 15:58

Ik zeg nergens dat Feyenoord een overwinning verdiende. Wel was een gelijkspel logisch geweest, gezien het spelbeeld. Maar goed, zoals ik eerder zei, de gelukkige heeft vandaag gewonnen. Ik geef overigens nergens aan dat je jouw eigen mening niet mag uiten, ik ben van mening dat iedereen zijn mening mag uiten. Ook als het onzin is. ;-)

Een hele fijne zondag Dirk. Ik hoop dat je de tel niet kwijt raakt. ;-)

20 december 2020 om 16:33

ben je zo uitgeteld was er maar 1 vandaag bij Vitesse-Feyenoord

En als scheids Nieuwkoop gewoon meer dan terecht rood geeft, voor het van achter onderuit schoppen van Tanane!

Nou, schiet mij maar lek. 26 wedstrijden in de eredivisie ongeslagen en in minimaal 75 procent van die wedstrijden een resultaat gehaald met slecht spel en weinig kansen. Nu eindelijk een goede wedstrijd, ben je verschrikkelijk veel beter dan de tegenstander en weet je eindelijk meerdere grote kansen te creëren... verlies je... Verlies moest natuurlijk ooit een keer komen, maar op zo een manier is dan weer heel zuur.

Als Vitesse geen blessures krijgt kunnen ze zomaar kampioen worden. Zij hebben een veel makkelijker programma dan de rest

20 december 2020 om 14:53

Vind ik ook! Iedere club moet 2x spelen tegen de andere 17 clubs. -.-

Prima tweede helft. Soms pak je onterecht en soms verlies je onterecht. Dat laatste gebeurd nu het eerste is Feyenoord dit seizoen ook al overkomen....
Geen slechte wedstrijd ondanks de vele afwezige...

Haha heerlijk voor mijn club Fc Groningen kan niet wachten tot Fey hier komt in Groningen we pakken ze!
En die spits kan er helemaal niks van...neem een voorbeeld van onze spits Strand Larsen huiver en leer goals te maken!

Genieten proost mensen

20 december 2020 om 14:50

Zit niet te dromen jongen, eet je aardappels met groente. Zelf met al deze blessures en slechte vorm was Feyenoord niet slechter dan Vitesse en staan ze nog steeds gelijk met Fc Groningen. Straks is Fer weer 100% fit, Berghuis, Haps, Bijlow, Kokcu en Texeira, Sinistera, etc. en dan zal Feyenoord normaal gesproken gewoon weer 3e of 4e worden.

Het moment van ongeslagen blijven kwam steeds dichterbij het, al zo vaak gezwijnd, nu n keer niet

Vond Vitesse verdedigend erg solide spelen; vooral in de 1e helft. Feyenoord werd met vlagen beter ik de 2e helft, met uiteindelijk een dominante laatste 20 minuten. Vond Feyenoord maar een beetje laf spelen de hele pot: lange ballen en voorzetten 90 minuten lang. Vitesse had al de 2-0 kunnen/moeten maken vóór dat laatste kwartiertje.. Pasveer voor mij motm met een aantal erg zieke reddingen, die de 1-1 wel 3 a 4 keer voorkwam.. Blij met de overwinning na de laatste 2 wedstrijden.. Kom op Vites!

Vitesse speelde eerste helft gewoon beter voetbal. verwachte ook dat feyenoord zou verliezen. Diemers en linssen kan niet. Linssen mist dribbeltechniek en snelheid, diemers mist balbeheersing en flair. Nieuwkoop rent blind. toornstra is gewoon toornstra. Jorgensen is vervloekt door iemand.

Wat wordt feyenoord gespaard door de VAR en de scheidsrechter. Nieuwkoop iemand onderuit trappen van achter is gewoon donker rood. Op het been staan van senesi bij Tannane mag uitvergroot worden. Rood
Vitesse vandaag 1e helft goed, 2e helft was voor feyenoord. Dus gelijk was terecht geweest al had ik het willen zien als de kaarten wel gegeven waren.
Bazoer en pasveer de beste op het veld

Vind de overwinning van Vitesse uiteindelijk wel terecht, maar met een beetje meer geluk had Feyenoord wel een gelijkspel kunnen wegslepen. 1ste helft Vitesse gewoon voetballend beter dan Feyenoord en creeerden ook aanvallend voetballende kansen, die 2 aanvallen waar Botthegin nog maar net met een voetje tussen zat waren zeer gevaarlijk maar leverden door goed verdedigend werk net geen goal op.
2e helft Feyenoord veel meer het balbezit maar weinig echt door aanvallend voetbal gecreerde kansen.
Denk dat ze er 2 gehad hebben. Kopbal van Linssen en kopbal van Sinistera via hand tegen lat. Andere ballen die er in hadden gekund noem ik geen echte gecreerde kansen, zoals afstandschot Spajic, bal Linssen naast kruising die door een van richting veranderd schot uiteindelijk via de borst van Pasveer bij hem terecht komt en bal waartegen Botthegin zijn voet nog tegenaan kan zetten na een wild ongeplaatst schot. Dan vind ik de uitgespeelde kans van Bero groter en heeft Vitesse 2 x via de omschakeling de ruimte niet goed benut om de kansen uit te spelen. Bal van Huisman op Wittek net niet goed ingespeeld en later speelde Tannane ook niet goed over bij een overtal situatie waardoor ze vrij voor de keeper zouden komen. Verder had Feyenoord 3 rode kaarten moeten hebben, Nieuwkoop die gewoon puur de benen speelt bij Tannane want de bal was in geen velden of wegen meer te bekennen dus opzettelijk gemeen spel. Senesi gaat bewust of onbewust op been Tannane staan (tegen Pec kreeg Toure voor minder bewust/onbewust op been terecht komen rood) en Botthegin die Darfalou een klap in het gezicht geeft met arm/elleboog. Dat was later ook goed te zien aan het dikke oog waar hij mee rond liep. Toure zijn actie was overigens ook zeker minimaal geel

20 december 2020 om 17:51

Darfalou speelde vanaf het begin al met een dik oog en de elleboog kwam in zijn nek terecht

Het heeft zeer lang standgehouden die ongeslagen reeks van Feyenoord maar er moest een keer een einde aan komen. Zonder Berghuis was vandaag dan die dag, dat scheelt toch een hoop gevaar voor de tegenstander natuurlijk. Overigens Vitesse draait goed mee bovenin, en heeft de traditionele topploegen wel al gehad, zouden ze serieus tot het einde toe mee kunnen doen?

Spelen eindelijk fantastisch, verliezen ze (na toevallig 420 dagen)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren