Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona weet na recorddoelpunt van Lionel Messi niet te winnen

Laatste update:

Lionel Messi heeft zaterdagavond het doelpuntenrecord van Pelé geëvenaard. De aanvaller van Barcelona kon na een gemiste penalty tegen Valencia de rebound binnenkoppen en maakte daarmee zijn 643ste doelpunt voor de club. De ploeg van Ronald Koeman wist de thuiswedstrijd tegen Valencia niet te winnen. Ronald Araújo zette Barça in de tweede helft schitterend op voorsprong, maar de bezoekers kwamen terug dankzij Maximiliano Gómez.

Barcelona had in de eerste helft 76 procent balbezit, maar wist zich daar nauwelijks raad mee. Het was Valencia dat op de counter wel enkele keren dreigend werd. Tot aan het eerste half uur waren het voornamelijk afstandsschoten, maar in de 29ste minuut was het raak voor los Che. Een schot van Carlos Soler werd door doelman Marc-André ter Stegen tot corner verwerkt, die uiteindelijk tot het doelpunt zou leiden. Mouctar Diakhaby kon de hoekschop van Soler vrij inkoppen, omdat Antoine Griezmann zijn directe tegenstander volledig kwijt was: 0-1.

Vier minuten later stuitte Griezmann in een snelle tegenaanval op keeper Jaume Domènech, terwijl Ter Stegen op slag van rust redding bracht op een goede kopkans voor Maxi Gómez. In de blessuretijd van de eerste helft ontstond een chaotische situatie, toen Griezmann in een nieuwe vlijmscherpe counter ten val leek te worden gebracht door José Gayà. Scheidsrechter Alejandro Hernández wees direct naar de stip en gaf Gayà rood. Wonderbaarlijk genoeg besloot de arbiter na het bekijken van de beelden om Gayà alleen geel te geven, maar hij liet de penalty staan. Die werd door Messi eerst op de handen van Domènech geschoten, maar in de nastoot kon de Argentijn alsnog raak koppen: 1-1.

Direct na rust bracht Koeman Frenkie de Jong binnen de lijnen voor Sergio Busquets. Barcelona had geluk dat Denis Cheryshev een enorme kans om zeep hielp door de bal half te missen en kwam in de 52ste minuut zelf tot scoren. Dat was te danken aan Ronald Araújo, die mee naar voren was gekomen en met een vliegende volley zijn eerste doelpunt voor Barcelona maakte: 2-1. Daarna haalde Domènech een kopbal van Martin Braithwaite van de lijn.

Aan de overzijde van het veld kwam Valencia ruimt twintig minuten voor tijd terug in de wedstrijd. Eerst stuurde Gonçalo Guedes met buitenkant voet prachtig Gayà weg, die vervolgens met een lage voorzet een intikker bood aan de alerte Maxi Gómez: 2-2. Barcelona maakte in het restant de meeste aanspraak op de winnende treffer. Philippe Coutinho was daar het dichtst bij, maar de Braziliaan mikte na een dribbel vanaf de linkerflank centimeters voorlangs.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind dat Valencia wel wat meer verdiende. Die penalty die ze tegen kregen was echt onterecht, en dan kijkt de VAR er ook nog naar. Gelukkig trokken ze wel die rode kaart van Gaya in. Laliga is competitief dit seizoen. Al bij al een redelijk vermakelijke wedstrijd en die Maxi Gomez was goed man, die hard er eigenlijk 2 moeten scoren. Morgen is het tijd voor De Koninklijke! Maak er een mooie zaterdagavond van

19 december 2020 om 18:21

Van de zogenaamde koning van Spanje word je ook niet echt vrolijk, hoe gaat het trouwens met Mbappe?

19 december 2020 om 18:22

In La Liga hoor jij als een van de betere te weten dat ieder lichte contact op snelheid een penalty is. Hoe freaking vaak kreeg jouw Real Madrid welniet penalties voor duikjes van Ronaldo zodra hij lichte contact voelde? Dat is gewoon een penalty, maar zelf vind ik het ook allemaal belachelijk. Echter wordt het bij andere clubs wel gegeven, dus waarom vandaag opeens niet?

Ik heb echt medelijden met barca fans op dit moment. Koeman is toch niet de juiste man voor deze ploeg. Messi is nog altijd 1 van de beste op deze aardbol maar voor hem is tijd om te vertrekken, want dit verdient hij niet. Pjanic is trouwens de slechtste transfer van de eeuw!

19 december 2020 om 18:18

Messi speelt aanvallend toch echt te slordig momenteel, hoe grote fan ik ook van hem ben.

19 december 2020 om 18:20

Klopt, hij is momenteel niet wat we van hem gewend zijn, maar dat is toch nog altijd beter dan de meeste haha.

19 december 2020 om 18:22

Vond Messi vrij matig eerlijk gezegd en dat zeg ik niet snel. Slappe schoten, niet het overzicht wat we normaal van hem gewend zijn. Jammer, had van tevoren wel verwacht dat Koeman meer uit deze ploeg zou halen.

19 december 2020 om 18:22

Ik snap ook niet waarom Suarez weg moest ze hebben voorin dus helemaal niks lopen in de spits. Als je braithwaite hebt kun je daar ook makkelijk Suarez neerzetten of ligt dat nu aan mij. Verder zit Barcelona echt in de problemen want buiten Frenkie, Fati, ter stegen zit er echt weinig restwaarde in de selectie. Dus ik zou ook niet weten waar ze het geld vandaan moeten halen voor versterkingen.

19 december 2020 om 18:23

Suarez al eens gezien dit seizoen? Daar ben je ook absoluut niks mee in wedstrijden waar het er om gaat.

19 december 2020 om 18:25

Net dit. Hij moest weg omdat hij te veel verdiende. Tjah, dan zoek je toch maar een andere oplossing om hem te houden? Nu schiet hij er bij Madrid elke week een paar in. Begrijpen wie kan.

19 december 2020 om 18:33

Flamez / Het loopt bij Atletico op dit moment vrij aardig en hun spel is echt gericht op die 2 spitsen voorin, dat maakt het wel lekker voetballen voor Suarez, maar ik zou hem als barcelona bestuur ook erbij gehouden hebben. Genoeg kwaliteit nog

19 december 2020 om 18:41

Word tijd dat Ter Stegen het weer eens laat zien dan. Wisselt goede wedstrijden af met steeds meer slechte wedstrijden. Vind hem in zijn beginperiode een stuk zekerder onder de lat..

19 december 2020 om 20:18

@insidermadrid

Heb je gezien tegen welke tegenstanders hij zn goals heeft gemaakt?
En in CL nog steeds treurig.

Koeman mag met zijn wissels ook weer terug naar het nederlands elftal. Hoe kan je nou steeds met pjanic aankomen zetten als je achterstaat als je puig op de bank hebt en ook nog alena?

Wisselbeleid van lik me reet. Lenglet voor coutinho terwijl je 2-2 staat. Wat een gek die koeman.

19 december 2020 om 18:20

Middelmatige coach voor de top.. moet lekker onder de top trainen. Dat is zijn niveau

19 december 2020 om 18:21

Precies niks aan toe te voegen.

19 december 2020 om 18:35

Mauro / Ben het met je eens, maar wat mij vooral verbaasd is dat sommige mensen hier dachten dat Koeman de ideale man is, maar hij zit echt in een super lastig seizoen, zo realistisch moet je ook zijn. De taak die Koeman op zich heeft genomen is echt geen fijne

19 december 2020 om 19:55

@insider zijn jij en ik het ook een keer eens. Snap niet hoe zij dachten dat koeman de juiste keuze was

19 december 2020 om 20:27

Bf / Laten we dit moment vooral koesteren haha. Geniet van je zaterdagavond maat. Badr Hari is vanavond en ook de laatste UFC card van het jaar. Wordt een mooi avondje

19 december 2020 om 20:50

Canelo vecht vannacht ook, de Goldenboy van het huidige boksen

19 december 2020 om 20:53

Dus zit hij bij Barca prima op z'n plaats. Want een ieder die Barca tegenwoordig nog als de top bestempeld heeft een gigantische plaat voor z'n kop. Subtop dus, een helder feit, en dus prima voor Koeman.

19 december 2020 om 18:25

Met veel bombarie binnen gekomen ook. Men is vergeten dat die ontslagen is bij Valencia en Everton en nooit echt iets heeft laten zien waarom die terecht de trainer van Barcelona is. Bij PSV verspilde die die bijna ook een kampioenschap. Alleen bij Oranje deed die het leuk. Maar bij Barca nu, weet die volgens zelf niet eens wat die doet. Straatlengte achter in de competitie, in de CL verspilt die de eerste plaats waardoor je tegen PSG speelt. Het ziet er niet goed voor jullie kerel.

Koeman kan zijn spullen gaan pakken, Lenglet voor Coutinho (en dit zeg ik als Real-fan) is echt bi-zar. Bovendien die Jordi Albla speelt letterlijk elke bal naar Messi, zou die Messi nudes van hem hebben ofzo

Prachtig doelpunt, kan niet anders zeggen. Meer dan terecht de allerbeste voetballer in de wijde wereld.

Ondanks het gelijke spel, lijkt me dit toch nog wel een hoopgevende wedstrijd voor de Barca fans. Er komen weer leuke talenten aan en Frenkie viel ook weer goed in. Overigens liggen de problemen toch wel heel duidelijk in de aanval, en niet zo zeer de verdediging wat al jaren geroepen wordt

19 december 2020 om 18:18

Frenkie durft alleen nooit op goal te schieten.

19 december 2020 om 18:21

Inderdaad opvallend. Speelde verder echt wel goed, maar soms moet hij gewoon schieten.

19 december 2020 om 18:36

Yep, ik hoopte zelf stiekem dat hij een type Modric zou worden die af en toe afstandsschotten nam, want zo iemand missen we echt heel erg. Frenkie is te passief in zijn spel en heeft het wel in zich om veel aanvallender te spelen. Misschien dat hij dat in de loop van de jaren wel meer zal durven als Messi er niet meer is wie weet komt het door hem lol.

19 december 2020 om 18:36

Heeft niet echt een traptechniek voor schoten op doel zoals Kroos en Modric dat bijvoorbeeld wel hebben. Frenkie is meer iemand van een korte pass, niet van een mooi/hard afstandsschot

19 december 2020 om 18:45

Je moet geen geweldige traptechniek hebben om goals te maken natuurlijk. Vandaag was er zo een moment. Hij maakt een goede actie op snelheid, nadert de rand van de 16 en een bal naar de tweede paal trappen levert dan gewoon gevaar op. Maar nee, gewoon een tikje opzij waarna alles terug vastzit.

19 december 2020 om 18:51

Liers / Klopt je hoeft geen geweldige traptechniek te hebben natuurlijk maar het helpt als je dit wel bezit, en frenkie heeft dat totaal niet

19 december 2020 om 19:07

Dat Frenkie niet schiet ligt ook deels aan de coach. Koeman moet hem dat gew duidelijk maken. Verder moet hij een iets aanvallendere rol vertolken vind ik. Ze moeten gebruiken maken van de rushes wat hij heeft.

19 december 2020 om 19:57

Frenkie heeft dat schot echt niet. Hij kan het inderdaad beter aan andere over laten.

19 december 2020 om 18:19

Hoopgevend? De tegenstander had gevaarlijker kansen, alles moest weer via Messi komen. Dure aankopen als Griezmann en Coutinho komen niet aan de bak. Idk wat hier hoopgevend aan is. Het spel is bij momenten heel goed, maar wie met Messi speelt, is automatisch goed.

19 december 2020 om 18:24

Pedri was wel weer echt goed, al is hij defensief nog wat te zwak voor de lagere positie die hij had deze partij. Maar als hij het daar over heeft, kan ik snappen wat hij bedoelt.

19 december 2020 om 18:21

Als dit al hoopgevend is dan zijn je verwachtingen wel heel erg laag. Valencia had hier met gemak een stuk of 5 goals kunnen maken en dan gaan we het nog niet eens over de penalty van barca hebben

19 december 2020 om 18:37

Ik bedoel ook absoluut niet dat het spel hoopgevend was, dat zie je me ook niet zeggen. Wat wel hoopgevend is dat er een aantal leuke talenten aankomen die de financiële “crisis” op kunnen gaan vangen

19 december 2020 om 18:22

Dat is de pech. We hebben 2 goede en snelle buitenspelers en ze zijn beiden geblesseerd.

Met een verdediging die voor 3/4 uit semi-jeugdspelers bestaat, kan je natuurlijk tegendoelpunten verwachten. Die kwamen er ook. Verder ben ik helemaal klaar met Busquets en Griezmann. Ongelofelijk, wat hebben die twee een hoop verprutst zeg. Overigens viel Frenkie enorm goed in en moet je eigenlijk gewoon winnen, bij Valencia lukte de laatste tien minuten helemaal niks meer.

19 december 2020 om 18:26

Dit heeft niks te maken met dat ze jeugdspelers zijn. Dit heeft gewoon koeman aan zichzelf te danken. Je staat 2-1 voor en komt er maar niet doorheen en nog staan ze met 8 man op de helft van valencia. Koeman had moeten ingrijpen en Dest en Alba opdracht geven om achterin te blijven en zelfs frenkie had achterin moeten blijven. Zo sta je telkens met 5 man achterin en kan Valencia niet counteren. Je kan niet met 8 man gaan aanvallen en rekenen op 2 verdedigers die telkens 3/4 man van valencia op zich zien afkomen.

19 december 2020 om 19:32

Die 2-2 kan echt niet, die speler mag daar nooit een voorzet geven om zijn as heen, die moet een verdediger altijd blokken. Daar kan Koeman weinig aan doen, dat zijn verdedigers zo slecht zijn.

19 december 2020 om 19:39

Niet mee eens. Als Dest niet als en wilde kip naar voren was gerend had hij daar gewoon gestaan en de pass eruit gehaald. Maar nee die moest dus helemaal terug gaan rennen en is dan al behoorlijk moe. Waardoor pedri het moet gaan oplossen. Dat ging tegen sociedad goed maar je kan niet van hem verwachten dat hij het elke keer gaat oplossen. Fout ligt bij Koeman die had moeten ingrijpen en ze verdediging goed moeten zetten.

19 december 2020 om 19:40

Hij stelt Pedri op dat moment op als meest verdedigende man op het middenveld en pedri laat zich te makkelijk uitspelen. Dus wel zijn verantwoordelijkheid als je het mij vraagt.

20 december 2020 om 00:27

Ja fout van koeman dus om die verantwoordelijkheid bij pedri neer te leggen. Hij staat 2-1 voor en voetbalt tegen een muur. Wat bezielt je dan om als een gek te gaan aanvallen. Dest had gewoon achterin moeten blijven samen met Araujo,Mingueza en alba. Met daarvoor Frenkie. Koeman had eerder moeten ingrijpen. Laat valencia maar komen zij zijn diegene die moeten scoren.

Met alle respect? Koeman is toch geen topcoach. Zijn wissels? Wat is dat toch? Soms wisselt hij random 5 aanvallers, soms gooit hij een verdediger erin. Wat is het nut? Sorry Suarez is als winnaar uit de bus gekomen, de beste man is nog lang niet op. Men riep dat Messi echt een leider is na Sociedad, ik betrapte hem vandaag op het schreeuwen en wegwerp gebaar naar jongens als Dest en die centrum verdediger van Barcelona. Messi is Barcelona zat.

19 december 2020 om 18:20

Messi is ook de enige die voorin initiatief durft te nemen. Griezman en Coutinho laten het afweten, van Braithwaite moet je geen gekke dingen verwachten en Pedri is nog te jong om veel van te verwachten.

19 december 2020 om 18:39

Als Barcelona enkel 2 andere spelers had die over 50% de kwaliteiten van Messi beschikken zouden ze niet dit soort wedstrijden verliezen. Messi is een van de weinigen die iets kan forceren momenteel en als tegenstander weten ze daar alles over, dus krijgt hij twee man dekking 9 van de 10 keer.

Wat een grappige wedstrijd. Barca was zwak, missen aanvallende kwaliteiten ala Mane of Neymar. Messi loopt er wat zielloos rond. En dan al die B spelertjes er naast tsja. Daar kan Koeman ook weinig mee. En Valencia, wauw wat een drama zijn sommige bij hen. Zo egoistisch, doelloos en totaal geen teamspel. Vertrouwen daar is wel echt heel laag. Enige topper is Gaya maar dat is het wel een beetje.

19 december 2020 om 18:20

Messi zelf is een een ordinaire speler geworden. Het buitenaardse is er allang vanaf. Fysiek zit de sleet erop. Vroeger kon hij altijd op power een mannetje voorbij. Zijn schoten hebben geen vaart meer. Ik hoop dat we hem niet lang zo hoeven te zien, want je wilt de buitenaardse Messi onthouden. Niet deze Messi.

19 december 2020 om 18:25

Vind ik niet. Het is gewoon een mentaal dingetje. Het lijkt hem weinig te boeien. Maar hij moet ook bepaalde spelers om hem heen hebben. Al die gasten voorin nu snappen er weinig van of zitten op slot zodra ze met hem spelen, tsja. Messi wilde weg, en heeft gewoon de ambitie niet meer alles te geven wat van nature komt bovendrijven als alles top is, maar nu is dat niet meer het geval en vervaagd dat wat. Dat zie je ook in zijn scherpte terug, maar het is echt niet zomaar opeens allemaal verloren, no way.

19 december 2020 om 18:40

Socio / messi wilde idd graag weg want op die manier kon hij de salarislast van de club compleet omlaag brengen en hij zou ze ook nog een transfersom opleveren. Die interim president die er nu zit heeft trouwens gezegd dat als messi verkocht was afgelopen zomer er totaal geen probleem zou zijn in het camp nou nu, zelfs zonder fans. Ik denk dat ze misschien een poging gaan doen om hem alsnog in de winter te verkopen maar grote kans dat clubs dan zeggen : we wachten wel ff een halfjaartje, dus thanks but no thanks

Met publiek erbij was Koeman allang weggehoond. Dat je zo'n Coutinho laat staan terwijl hij niks maar dan ook niks brengt is schandalig. Ondertussen laat je een speler die het spel wel kan versnellen de hele wedstrijd op de bank zitten. Ik heb hem lang de hand boven het hoofd gehouden maar het is voor mij leuk geweest. Ga maar van je pensioen genieten Koeman.

19 december 2020 om 18:26

Het is deels aan Koeman te wijten maar het spelersmateriaal dat hij tot zijn beschikking heeft is gewoon matig. Op Messi na is er niemand voorin die iets kan forceren.

19 december 2020 om 18:30

Maar dan nog. Waarom breng je telkens Pjanic en Trincao die niets brengen. Waarom laat je een slak als Coutinho staan en laat je ook Griezmann die weer eens aan het vakantievieren was staan. Waarom breng je dan niet Puig en probeer je het met Konrad. Die is tenminste snel.

19 december 2020 om 18:37

Hahaha Puig en Konrad poeh, die zouden dit Barca naar grote hoogtes schieten hoor. Agh hou op, sommige fans willen ook maar enkel zeuren om het zeuren. Je mist gewoon kwaliteit, simpel daar kan Koeman niks aan doen.

19 december 2020 om 18:41

Socio / Het gaat hier echt vaak over Puig en Alena, maar Koeman heeft beide jongens gewogen en hij vindt het niets. Overigens is het middenveld van barcelona misschien wel de sterkste linie, dus hij wil zijn vaste jongens ook niet demotiveren door ze te banken voor jongelingen, iets wat Koeman wel met Lenglet doet, en soms ook met Griezman. Dat vind ik echt not done als coach, je sterspelers zijn je alles, dit is geen Ajax, ik weet niet wat Koeman soms precies wil

19 december 2020 om 19:31

Koeman is onbewezen in de top en niet goed genoeg voor de subtop in Engeland en voorheen Spanje. Griezmann is een topspeler in Frankrijk en voordat hij naar Barcelona kwam ook. Coutinho liet het al zien bij Bayern bruikbaar te zijn en in Brazilie is hij ook prima. Maar zodra deze twee voor Barcelona spelen zijn ze matig? Dit ligt zeker aan de coach en hoe hij deze spelers gebruikt. Hij weet ook niet hoe hij met Messi om moet gaan. Doorgaan met Koeman is zinloos op dit moment. Want hij krijgt dit elftal niet opgang.

Koeman moet echt een grap maken met zijn wissels hoor. Haal je ein-de-lijk die niets toevoegende Coutinho er af, breng je Lenglet voor hem erin. Verder redelijke wedstrijd gezien van Barca, maar je hebt teveel statische spelers die niets toevoegen, Griezmann, Coutinho, Braithwaite, Pjanic. Verder was de verdediging inclusief Mingueza prima, naast de kinderlijke tegendoelpunten. Tot slot, breng Riqui er nou eens in man.

Puntenverlies dat helemaal te danken is aan Koeman.
Koeman wisselde om niet te winnen, echt erg.
Als Laporta of Font de verkiezingen winnen, mogen ze van mij in januari al Xavi aanstellen.
Koeman doet gewoon koppig, en dat mag je niet doen als trainer.
Barca moest scoren, en hij brengt verdedigende spelers erop en haalt aanvallende spelers eraf.

19 december 2020 om 18:29

Ja en dat is de hele grap. Wissel dan verdedigend bij een 2-1 stand. Elke blinde kan zelfs zien dat elke aanval van Valencia bijna een doelpunt is. En dan nog laat hij het zo staan.

19 december 2020 om 21:52

Want Xavi zal ze uit de put trekken, die heeft zich al overtuigend bewezen als trainer op niveau in de zandbak immers. Ja toch?

Koeman ook altijd met zijn standaard wissels Trincao, Pjanic en waarom nou nooit eens Puig wat moeten jongen nog meer doen voor alleen maar een paar fatsoenlijke kansen ach ja waarom zou ik me er ook allemaal nog zo druk over maken denk trouwens dat een gelijkspel tot eindelijk een terechte uitslag is We moeten echt beter omgaan met de kansen die we krijgen het zijn iedere keer van die net niet passes

19 december 2020 om 18:29

Net of Puig wel het verschil zou maken.

19 december 2020 om 18:32

De kans dat hij het verschil zou maken is groter dan als Pjanic dat zou doen

Barcelona verspeelt weer twee punten. Het is echt een wisselvallig team, te veel tegendoelpunten door individuele fouten, creërt weinig echte gevaarlijke acties en als ze dat wel doen maken ze het niet af. Messi zijn schoten tegenwoordig zijn minder gevaarlijk, toch maakt ie regelmatig heerlijke acties die zijn teamgenoten niet begrijpen. Ook hij is te wisselvallig, want hij scoort wel maar mist een penalty en mist alle vrije trappen. Overigens moet Frenkie altijd in de basis staan, dat is de belangrijkste speler samen met Messi en Ter stegen.

Het zegt al genoeg dat we twee dure punten verliezen tegen een dramatisch slecht spelende Valencia. Als dit tegen een iets fatsoenlijkere ploeg was hadden we 100% zeker 0 punten gepakt. Groot deel is door de trieste wissels van Koeman. Hij probeert zijn eigen reet te redden door geen nederlaag te incasseren. In plaats van een goal te proberen forceren in eigen huid brengt hij Lenglet en Pjanic in mijn god wat een oen. Hier waren zeker weten zat mogelijkheden voor de volle buit, maar we missen telkens die laatste bal bij het opbouwen.

Het is ook zo frustrerend hoe vaak wij tegenwoordig een goal incasseren tijdens spelhervattingen. Dat zijn tegen ons gewoon halve penalties jeez. Het achterhoede zonder Pique is echt nergens te bekennen.

Helaas is de La Liga titel nu zo goed als gespeeld. Ik vrees dat we voor top 4 moeten strijden en hopelijk niet nog meer dure punten morsen waardoor we zelfs CL riskeren mis te lopen -__-.

19 december 2020 om 18:29

Gelukkig voor Real en Barca stelt de rest van la Liga ook niet veel voor. Waar Valencia, Bilbao of Villarreal wel eens zeer sterke teams hadden in het verleden, zijn die nu ook gewoon matig. Top 4 zal dus wel lukken, lijkt me.

19 december 2020 om 18:33

Ja, dat wel, maar het blijft schandalig dat we Setien ontslaan, omdat hij niet met de spelers overeen wist te komen en soms discutabele wissels maakte, maar wat doet Koeman precies beter dan?

19 december 2020 om 18:46

Een clublegende zijn helpt altijd een beetje. Verder is het voetbal met momenten ook wel iets leuker, maar zijn wisselbeleid slaat dan weer op niks.

Zoals Hudson al mooi zei, niemand begrijpt maar ook iets van wat Koeman met de opstellingen doet. Puig en Alena niet de kans geven, Konrad je enige buitenspeler niet de kans geven, Coutinho wisselen voor Lenglet terwijl je moet scoren. Zo kan ik nog wel doorgaan.

19 december 2020 om 18:25

Echt he, dit is gewoon pijnlijk voor ons als fans, want dit was een van de slechtste Valencia teams in jaren en ze missen nog enkele belangrijke spelers als ik me niet vergis. Dat Koeman vervolgens die domme wissels maakt zegt al genoeg. Begint frustrerend te worden wat Koeman allemaal welniet doet. Ik zie letterlijk niemand beter presteren onder hem dan onder Setien.

19 december 2020 om 18:36

Koeman is gewoon zo ontzettend koppig en wilt zijn fouten niet toegeven. Kan me anders niet voorstellen waarom hij spelers als Puig en Konrad niet opstelt. Als hij zo doorgaat verwacht ik volgende maand na de presidentsverkiezingenen een nieuwe coach.

19 december 2020 om 19:19

Rancuneus als van Gaal.

19 december 2020 om 18:34

Zelfs al zouden bovenstaande spelers erin komen had Barca hier gelijkgespeeld. Barca heeft een paar kwaliteitsimpulsen nodig a la Neymar, Haaland maar die zijn tegenwoordig onhaalbaar. Dan kom je toch terecht bij iemand als Memphis. Beter dan wat er nu staat, maar ook geen jongen die je naar de CL winst schiet. Barca begint langzaam het nieuwe Milan en United te worden.

19 december 2020 om 18:34

Vermoeiend dat gezeik op de coach en dat zeg ik als Real fan. Ze hebben gewoon een troep selectie. Zo niet in balans, geen echte spits, geen top flankspelers. Heb je er 1, is ie geblesseerd, tsja. Je beste speler is mentaal allang vertrokken. De 2 andere beste kunnen niet uit Messi's schaduw stappen. En dan de defensie, rampzalig, kinderlijk. Tsja wat moet Koeman dan nog? Sommige barca fans kunnen ook niet objectief naar de zaken kijken zeg. Valverde en Setien werden ook bekritiseerd, nou aan hen lag het blijkbaar niet.

19 december 2020 om 18:38

Je hebt op dit moment 2 buitenspelers: Trincao en Konrad. Eerstgenoemde speelt waardeloos, maar Konrad heeft de snelheid en diepgang die je op het moment mist. Waarom niet de kans geven. En over Puig is er genoeg gezegd, ik ga daar niet nog een keer op in. En de defensie kan Koeman weinig aan doen ja. Om nu te stellen dat Koeman er niks aan kan doen ben ik niet mee eens.

Barca miste in de eerste helft Frenkie De Jong. Het was veel te statisch en Valencia werd totaal niet verrast. Toen hij na rust in hiel werd er tempo gemaakt en bood hij dreiging met z'n dribbels. Pjanic trouwens nooit meer doen, man die is slecht.

Griezmann weer een open kans gemist, die man maakt ook zo veel vreemde keuzes aan de bal.

Dit verlies kan je helemaal aan prutser van de dag Koeman wijten. Je staat 2-1 voor en ziet dat je er niet doorheen komt zet dan verdomme je verdediging goed. Wat doen Dest Alba en Frenkie dan nog op de helft van valencia. Elke wedstrijd weer ziet hij hetzelfde gebeuren en hij doet er maar niks aan. Valencia parkeert de bus en wil counteren vang ze dan op en counter dan terug. Valencia had makkelijk 1-4 kunnen winnen. Want penalty was gewoon zwaar onterecht

Zo wordt het weer een seizoen om snel te vergeten. Dit type matchen al net iets te veel gezien de laatste tijd. Vooral veel steriele druk. Geen openingen of creativiteit. De helft van de aanvallen eindigt bij Alba, die op goed geluk de bal in het pak gooit. Langs rechts weinig of geen activiteit, want Dest heeft niet het niveau. Griezmann en Coutinho absoluut niet gevaarlijk, waardoor alles langs Messi moet. Die moet aangeven en scoren. Lijkt ook de enige die het aandurft om eens naar doel te trappen. Hebben die anderen lood in hun schoenen? Elke tegenaanval, daarentegen, is wel gevaarlijk, zoals wel vaker. Het is soms pijnlijk om te zien. En dan nog de wissels. Lenglet erin. Pjanic erin. Wat ga je daarmee bereiken als je creativiteit mist? Puig die mag dan weer blijven zitten. Dit soort matchen is voor een groot deel de schuld van Koeman. Die lijkt echt geen oplossingen te vinden. Met hem raken we nergens. Zet hem maar op straat.

Onverwacht dat dit Valencia een punt meeneemt, maar ben er niet rouwig om!
Frenkie lijkt wel het verlengstuk van zijn coach op het veld: constant staan armzwaaien en zeuren rond de scheids. Heel jammerlijke evolutie.

Bizar eigenlijk want Valencia leek, vooral in de eerste helft, ondanks de 0-1, echt super slecht te zijn. Counters na counters werden verpest. Totaal geen chemistry tussen de spelers. Ze hebben 2 a 3 goeie spelers in de basiself. Maar dankzij Koeman halen ze toch nog een punt uit de wedstrijd. En dan heb ik het over het wisselbeleid. Was ervan overtuigd dat Barca de wedstrijd zou winnen zonder die wissels. Maar goed, beter voor Real (als ze ervan kunnen profiteren). We zullen zien.

19 december 2020 om 18:35

Ook opvallend dat Valencia bij de eerste beste tegenaanval direct gevaarlijk wordt. Dan kun je nog zoveel balbezit hebben, maar daar heb je gewoon niks aan.

We hadden onze mond vol van Valverde, en ja zijn tactiek vond ik ook vreemd. Maar zolang je prijzen wint, kan je dat rechtvaardigen tot een bepaalde limiet. En ja, ik vond het best jammer dat die tijdens het seizoen werd ontslagen want dat is niks voor Barca. Maar dan kwam die pipo Setien, en nu is er nog een grotere pipo die Barca moet coachen. Neen, dit is niet goed. Met dit voetbal kom je nergens, en Koeman had zijn mond vol over het Barca voetbal maar doet zelf helemaal niks om dat terug te brengen. Het is toch ook een bende voorin he, altijd maar hopen op die ene speler die het verschil moet maken. Coutinho die je de hele wedstrijd laat staan, hoe hou je het voor mogelijk? Busquets weer opstellen, Alba die ook maar wat aanpapt op de linkerflank. Die spelers zijn klaar en moeten echt weg tijdens de wintertransfers. Puig laten rotten op de bank, Trincao die invalt zonder een besef te hebben wat ie met de bal moet...waar is Koeman toch mee bezig?

19 december 2020 om 18:35

Met Trincao zie ik het nog wel goed komen maar dan zo'n Pjanic als ik die zie spelen krijg ik spontaan een hekel aan voetbal

19 december 2020 om 19:16

Trincao is niks waard, slecht gescout alweer van Barca. Geldverspilling, die jongen is niet gemaakt voor deze club.

19 december 2020 om 18:45

Ik was fel tegen het ontslag van Valderde. Want ik had zoiets van, als je Valverde ontslaat dan moet je iemand halen die aantoonbaar beter is. Verder vind ik Setien een grotere "pipo". Imo had Koeman precies dezelfde 11 (sociedad) moeten opstellen. Dat waren toch de beste 45min van Barca in een lange tijd. Je creeert dan automatisme tussen de spelers.

19 december 2020 om 19:19

Dat waren inderdaad de beste 45min van Barca, plus de wedstrijden tegen Betis en Juve waren ook goed. Maar voor de rest is het echt afschuwelijk slecht, echt geen lijn in het spel. Ik snap niet goed wat Koeman probeert te doen. Dit team is echt niet veel beter dan die van de 8-2 pandoering. Daarom vind ik Koeman een grotere pipo want die leert niet uit die fouten.

Ik heb het idee dat Koeman Lenglet bracht omdat hij zag dat zijn jonge verdedigers wel eens in de fout zouden kunnen gaan en dat ze de wedstrijd ook nog eens zouden kunnen verliezen. De enige andere verklaring zou zijn dat de goede man volslagen geschift is en twee klappen van de mallemolen heeft gehad.

Ik vondt eerlijk gezegt dat Valencia meer aanspraak had op de 3 punten dan Barca. Ze hadde betere kansen maar gingen er echt slecht mee om.

Dit was echt niet nodig. Het Valencia van dit seizoen moet je eigenlijk gewoon van winnen als je zoals afgelopen woensdag over de titel wil praten. De opstellingen van Koeman blijf ik toch ook mijn vraagtekens bij hebben. Coutinho was echt weer dramatisch, had er al veel eerder af gemoeten. En hoe je het voor elkaar krijgt om te eindigen met Messi, Trincao en Braithwaite als aanvallers wanneer je nog een goal moet maken. Met die drie lukt dat niet. Vervolgens haal je met Pedri het laatste sprankje voetbal eruit en komt Pjanic er weer in. Hoe krijg je het verzonnen. Ik heb bij vlagen wel weer genoten van Frenkie in de tweede helft. Speelde weer zo soeverein onder de druk uit. Dat was trouwens ook nog een keuze van Koeman die ik niet begreep. De bedoeling is nu, volgens mij, om in een soort 4-1-4-1 te spelen. Maar dan kun je toch onmogelijk met Pedri en Coutinho voor die ene controleur spelen! Coutinho denk steeds dat hij een linksbuiten is. Die loopt als centrale middenvelder de hele tijd het veld breed te houden. Pedri speelt ook het liefst iets verder naar voren. Dan blijft Busquets als enige over. Het is dat Griezmann af en toe meehielp, maar toen hij vervolgens gewisseld werd voor Trincao werd het al helemaal lastig voor Frenkie en Pedri, het is dat ze zich nog verrassend goed staande hielden dat je hier niet verliest. Maar als je 4-1-4-1 wil spelen, wordt het toch echt tijd voor Puig, desnoods Aleña. Coutinho kan een rol als centrale middenvelder niet aan. Ik wil wel weer een complimentje geven aan Mingueza en Braithwaite. Kunnen allebei het niveau nog niet echt aan maar hun inzet is bewonderingswaardig. Hoewel Mingueza af en toe nog best een paar knappe ballen veroverde.

Hoe slecht de opstelling en de wissels ook waren van dit Valencia moet je thuis gewoon winnen als Barca zijnde, iedereen probeert hier van alles de schuld te geven maar volgens mij de spelers zijn de enige schuldigen.

Koeman is niet tovenaar maar laten wij ook eerlijk zijn: materiaal van nu en 5/6 jaar geleden zijn niet te vergelijken.Kwaliteit is wat Barca mist.

Die 2e goal van valencia was smullen!

Een ding is natuurlijk duidelik, dat Barcelona niet draait ligt niet aan Koeman. Zie een elftal als een gerecht een zuurtje, wat zoet een beetje peper, het past bij elkaar en versterkt elkaar.
Hoeveel trainers na heeft Barcelona na Pep wel niet versleten.
En die konden er allemaal niets van. Waar ik dus niet goed van wordt is die domme Spaanse pers (en misschien ook wel publiek) die een mening over Barcelona en Koeman hebben zonder analyse.
Ik denk dat geen top trainer bij Barcelona nu wil instappen, tenzij een geweldige zak met geld om het team grondig te renoveren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren