Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen ziet groot probleem voor Ajax: ‘Met deze jongen kun je niet verder’

Laatste update:

Kjell Scherpen heeft Johan Derksen niet weten te overtuigen tijdens zijn officiële debuut voor Ajax. De doelman kreeg van trainer Erik ten Hag een basisplaats in de TOTO KNVB Beker tegen FC Utrecht (5-4 winst) en ging bij het vierde tegendoelpunt opzichtig in de fout, door een voorzet van Gyrano Kerk uit zijn handen te laten glippen, waardoor Moussa Sylla kon intikken. Derksen vindt dat Ajax op zoek moet naar een andere keeper, mocht eerste keus André Onana vertrekken.

"Die jongen heeft de ideale bouw voor een keeper, maar ik vond hem bij FC Emmen al 'geen keeper'", zegt Derksen bij Veronica Inside. Scherpen kwam een jaar geleden over van de Eredivisie-club uit Drenthe. "Ik had er bij Ajax ook helemaal geen vertrouwen in. Ik had hem een jaar niet gezien, ik denk: die is een stuk beter geworden. Ik zit naar hem te kijken (tegen Utrecht, red.): hij is nog steeds even onzeker en onhandig als bij Emmen."

Ajax heeft volgens Derksen 'dus een groot probleem' als Onana weggaat. "Dan moet Ajax echt een hele dure keeper gaan halen, want met deze jongen kun je niet verder", stelt Derksen. "Dit blijft een keeper voor Emmen. Die jongen heeft ook een leeftijd dat hij nog beter kan worden, maar ik miste de vooruitgang. Ik vond het al een twijfelaar bij Emmen. Met dat lichaam moet het hele strafschopgebied toch voor jou zijn?"

Bij Veronica Inside wordt een fragment van de persconferentie van Erik ten Hag getoond, die Scherpen enigszins verdedigt. "Ik denk dat hij een goede uitstraling had", aldus de trainer van Ajax. "Helaas zat hij er bij de vierde goal heel slecht bij, dat is duidelijk." Derksen reageert daarop spottend met: "Ik heb ook een hele goede uitstraling, maar ik houd geen bal tegen. Gelul natuurlijk, maar ik weet best: een trainer die een jongen voor het eerst een kans geeft in het eerste elftal, kan hem ook niet afbranden. Maar je maakt jezelf ongeloofwaardig. We hebben allemaal die wedstrijd gezien: hij heeft niet één redding verricht."

Is Kjell Scherpen de toekomstige eerste doelman van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja duidelijk. Dit kan niet. Ik zie de Van Leer route. Dan zien we wel of hij goed genoeg is. Uitproberen bij Ajax is gewoon geen optie

18 december 2020 om 22:02

Wellicht dat ajax Alban Lafont kan halen voor een redelijke prijs. Voor die jongen ook een goede kans om zich te ontwikkelen en door te stoten naar een topclub.

18 december 2020 om 23:58

@bruh hele goeie keeper Lafont, en erg jong nog. Helaas laatst aangegeven graag in Frankrijk te willen blijven en daar de stap hogerop te willen maken (wat ik las tenminste) aangezien hij nog wel onder contract staat bij Fiorentina volgens mij maar verhuurt is aan Nantes

18 december 2020 om 22:15

"uitproberen bij Ajax is gewoon geen optie" Gewoon uitproberen is precies hoe Onana eerste keeper van Ajax is geworden...

18 december 2020 om 22:21

En daar had Overmars heel veel mazzel mee. Er werd gegokt op Krul. Tevens wanbeleid een keeper te halen die geblesseerd was.

19 december 2020 om 07:55

Hoe snel is dit dan? Hij heeft net een wedstrijd in het eerste gekeept waar de verdediging hem ook niet echt helpt. Dat is wel heel weinig om iemand af te schrijven.

19 december 2020 om 10:54

Klopt, de verdediging was dramatisch. Maar verhuur hem een jaar. Zie je het snel genoeg.

19 december 2020 om 09:22

Kjell heeft niet,wat Onana heeft wel. Maar denk wel dat hij beter wordt heel snel.

Derksen vond Drommel een waardeloze keeper, geschikt voor het amateur voetbal riep hij nog.
Scherpen maakte 1 fout, maar ik vond hem verder goed keepen

18 december 2020 om 21:45

Drommel is inmiddels 24 en keept voor het eerst redelijk. Ik persoonlijk vind het lachwekkend dat hij de eventuele opvolger van Onana zou moeten worden. Hij heeft een fantastische trap, omdat hij tot zijn 15e ofzo heeft gevoetbald. Ajax moet gewoon een nieuwe keeper kopen als Onana vertrekt.

18 december 2020 om 21:54

Ajax moet volgend jaar vol voor Mvogo gaan. Dan is het eindelijk weer eens leuk om wedstrijden van Ajax te zien!

18 december 2020 om 22:00

En keept voor het eerst redelijk...? Dat je nog niet overtuigd bent of Drommel nu de nummer 1 van Ajax zou kunnen zijn kan ik inkomen. Maar om zijn prestaties af te doen als 'redelijk', doe je hem flink te kort mee. Zeker omdat je zegt: 'voor het eerst'. Het kan natuurlijk zijn dat je niet vaak wedstrijden van Twente kijkt, maar Drommel is al 2,5 seizoen meer dan prima bezig.

18 december 2020 om 22:03

Meer dan prima? Het seizoen in de KKD heeft hij goed gekeept. Tegen PSV laatst was hij uitstekend, maar voor de rest vind ik hem vrij matig. Met hoge ballen zit hij misschien wel in de top 5 matigste keepers.

18 december 2020 om 22:10

Ik denk dat jij twente te weinig volgt. Drommel keept voor de 3e seizoen op rij al goed, is de beste voetballende keeper in de eredivisie en kijk zijn vang bal tegen ajax maar eens terug. Hij laat hem expres effe los om vervolgens danilo met een wereldpass aan te spelen. Hij houdt daarentegen ook veel penalty's tegen. Drommel is gewoon een prima keeper en is nog maar 24. Er zit zeker nog wel wat rek in hem.

18 december 2020 om 22:27

Zoals FCTwenteRSD al aangeeft keept Drommel al 3 seizoenen op rij goed. Jij beoordeelt een keeper alleen op hoge ballen? Want op de lijn, reflexen en in het voetballende gedeelte is hij érg goed. Dat Drommel geen Bijlow is w.b.t. hoge ballen ben ik met je eens, maar hij is daarin zeker niet matig.. Ik ben wel eens benieuwd naar de statistieken betreft hoge ballen.

18 december 2020 om 23:29

Duidelijk dat je geen wedstrijden van Twente kijkt. Veruit onze beste speler, 3 seizoenen lang. En nu kom jij doodleuk vertellen dat ie het alleen laatst tegen PSV goed keepte.. Drommel heeft een slecht imago door zijn eerste seizoen, in een dramatisch team. Voor eredivisiebegrippen is het een uitstekende keeper.

18 december 2020 om 23:34

Zoals al de mede supporters van Twente hier ook al aangeven: het is duidelijk dat je verder geen wedstrijden van Drommel hebt gezien...PUNT

19 december 2020 om 01:30

@jopie22 - Nou ja, dit is wel het eerste seizoen waarin hij echt constant uitstekend keept. Vorig jaar heeft hij ook te veel fouten gemaakt die punten kostten. Maar goed, de voetbalwereld is nou eenmaal zeer veranderlijk en zo ook de prestaties van een speler. Drommel in deze vorm is voor elke club in de Eredivisie een aanwinst. Die staat echt fenomenaal te keepen. Toch is het altijd afwachten hoe sterk je als speler in je schoenen staat. Ajax is toch wel even wat anders. Toch ben ik van mening dat er geen versie van Drommel ooit zozeer slechter is geweest als Scherpen.

19 december 2020 om 08:34

Dat klopt Sirius. Maar het team was vorig jaar ook een stuk slechter dan het nu is. Los van het gebrek aan kwaliteit was er ook geen vertrouwen onderling. De achterhoede, ondanks dat de spelers individueel geen koekenbakkers waren, leek bij vlagen nergens op. Dat werkt niet in het voordeel van een doelman. Desondanks heeft Drommel het vorig seizoen prima gedaan. Dat laatste weet ik niet. Drommel maakte in zijn debuutseizoen wel echte flinke fouten hoor. Scherpen heeft nog geen echte kans gehad. Los van zijn kwaliteiten is vooral mentale weerbaarheid erg belangrijk. Hopelijk voor hem is deze net zo goed als die van Joël.

Klopt. Die scherpen zit al zolang bij ajax maar groeit niet in zijn rol. Op een gegeven moment moet je de balans opmaken en kijken of zo een keeper goed genoeg is om eerste keeper te worden. Zelfs stekelenburg keept amper. Scherpen had allang enigszins wat gas moeten geven tov onana betreft concurrentie. Maar onana staat op eenzame hoogte.

Ajax moet zijn verlies nemen en de beste jongen bij een provincie club laten keepen. Mocht onana gaan dan is het verschil veelste groot.

18 december 2020 om 21:58

@Jsmooth wat een onzin zeg. Onana is een klasse keeper en qua niveau lang niet gezien in NL. Behoort gewoon bij top 10 beste keepers. Qua smaak mag je ook top 15 vinden. Scherpen is nog jong, moet nog stappen zetten. Hoe kan die jonkie nu al gas geven. Sws wat je nu haalt, qua niveau verschil met Onana zal altijd groot zijn. Tenzij Ajax Courtois ofzo zou halen.

19 december 2020 om 10:14

Toen Onana zolang bij Ajax zat geloofde niemand dat hij het eerste zou halen. Volgens mij is dat best goed gelukt

Scherpen is denk ik net als pierrie gegokt en verloren

Denk dat iedereen dat wel inziet, Ajax zal lekker voor Drommel gaan.

18 december 2020 om 21:59

@sc nee hoor niet iedereen. Scherpen kan nog genoeg leren en stappen zetten in zijn ontwikkeling.

18 december 2020 om 22:12

Uiteraard krillin, er zijn altijd mensen die nu vasthouden en een afwijkende mening willen hebben, gebasseerd op wat precies? Om achteraf te zeggen zie je nu maar?

Bij Ajax moet je meer brengen dan "nu leren" helemaal als keeper. Wij zijn Ajax , geen provincieclub toch?

18 december 2020 om 22:22

@sc12 Als wij Ajax zijn, dan weet je dat wel altijd het hadden moeten hebben van opleiden van de nieuwe toppers. Geef die jongen een kans. Heeft genoeg potentie. Heeft voor een keeper genoeg punten waarmee hij een topper kan worden. Ik zie liever Ajax toppers opleiden dan maar steeds kopen. Volg Scherpen bij JAJ. Zou geweldig zijn als hij kan doorbreken en komende jaren bij Ajax 1 zien

18 december 2020 om 22:23

Maak je een grapje, Sc12? Scherpen keept dit seizoen uitstekend bij Jong Ajax. Beter dan Onana in zijn eerste seizoen Jong. Dat iemand het niet eens is met Derksen betekent niet dat ze een afwijkende mening willen hebben? Ik zie in Scherpen 'gewoon' de toekomstige nummer 1 van Ajax.

18 december 2020 om 22:56

Ik maak geen grap , ik ben serieus.Ajax moet streven naar meer dan een keeper die het allemaal nog even moet uitvinden in Ajax 1.Leuk en aardig dat Scherpen het in jong ajax goed doet (volg ik ook) maar ik beoordeel hem op de wedstrijden in Ajax 1 en dat zag er tegen Utrecht niet uit.Vd Sar- grim- Lobont - Stekelenburg- vermeer/cillesen - onana Daar gaat Scherpen nooit maar dan ook nooit in thuis horen.

18 december 2020 om 23:28

@Sc12 dus omdat Scherpen een heel seizoen uitstekend keept en letterlijk 1 wedstrijd in Ajax 1 keept en een fout maakt, kan ie er helemaal niets meer van en wordt het nooit een keeper voor Ajax 1? Wat is dit voor onzin zeg. Laten we anders voortaan alle spelers beoordelen op 1 wedstrijd in het eerste. Dan is Tobias Sana nog altijd een wereldtopper. Dan blijft De Ligt een pannenkoek, want ondanks dat hij het aardig deed in zijn eerste potje maakte hij daarna regelmatig wat foutjes. Dan is Frenkie de Jong een simpele waterdrager. Scherpen is nog heel jong, mag die jongen wat tijd krijgen? Hij hoeft er nu toch nog niet te staan? Want volgens mij is Onana er nog. Een Onana die in Jong Ajax een klasse minder was dan Scherpen nu keept. En waarom zou Ajax dan ineens voor Drommel gaan, want die is 24 + heeft het alleen laten zien bij Twente. Is dat dan ineens wel goed genoeg om aan te nemen dat hij er direct staat in Ajax 1? Ik vind het allemaal vrij voorbarig. Misschien wordt het inderdaad niets met Scherpen, maar hem op basis van dit bekerpotje afschrijven a la Pierie gaat me vrij ver.

19 december 2020 om 00:52

Leuk rijtje keepers die je opnoemt Sc12. Van der Sar en Grim waren een stukje ouder dan Scherpen alvorens zijn debuteerden/ eerste keeper werden, Lobont is vooral bekend om het bankzitten en Vermeer speelt op, wat normaal je beste jaren moeten zijn, al op z'n retour in de VS.

19 december 2020 om 10:00

Waarom ging je dan wel voor een Ziyech? Die had buiten Twente en Heerenveen ook nog niets laten zien. Drommel grootste keeperstalent van Nederland, misschien wel verder en completer dan Bijlow. Hoop eigenlijk dat we zijn contract openbreken en verkopen aan een mooie subtopper in Duitsland of Engeland. Zegt niet dat het hem lukt, maar hij heeft alle ingrediënten om te slagen daar. Persoonlijk denk ik dat een jaartje Twente nog beter voor hem zou zijn en dan op je 25ste een mooie stap maakt.

19 december 2020 om 11:53

Allemaal leuk wat je zegt, Ajax is gegroeid in standaart (sinds de fluwelen revolutie is er sinds 2018 eindelijk doorgepakt)

Dan moet je met of jeugdkeepers komen of een goede aankoop

Scherpen is van beide (net) niet het geval

Verbaasd me hoeveel mensen deze grabbelaar (die nog anti ajax was ook vroeger) verdedigen met maar 1 kul argument "het kan nog komen" volgens mij zijn wij supporters een hogere standaart gewend.

Aanklungelen kan, dan zou het een keeper van 18 moeten zijn uit de A1 bijvoorbeeld, kost geen geld en is dan een ajax product

Nu koop je een twijfelgeval die dat ook blijft.

19 december 2020 om 11:58

Lunny wat een onzin zeg.

Vd sar kwam van de amateurs was een laatbloeier

Grim had de pech dat vd Sar (top3 keeper van de wereld in die tijd) voor hem stond, was daarna meer dan prima voor ajax 1.

Lobont was in het successeizoen 02-03 vaste keeper , raakte zn plek seizoen erop kwijt aan stekelenburg omdat dat een hevige concurrentie strijd was (die strijd die er nu niet is in ajax1)

En Vermeer was meer dan prima op de lijn als keeper, had ook de pech dat Cillesen voor hem stond. (Ook concurrentie)

Al deze keepers hebben op een moment onbetwist basis gestaan en dat goed gedaan (vermeer vanaf januari 09)

Populistisch geneuzel om het allemaal op een fout te houden, bij de andere goals maakt hij geen fouten. Maarja, van Derksen zijn we niks anders gewend. Speelt ook nooit, dus dan kat dat gebeuren. Nee het zag er niet goed uit, maar niet iedereen speelt altijd lekker bij z'n debuut, sommige hebben even de tijd nodig. Verder zie ik Drommel wel graag komen, steen goede keeper is dat.

18 december 2020 om 22:00

@binny is idd gewoon geneuzel. Hij zegt zelf heeft hem een heel jaar niet gezien. Dus voorbereiding niet, bij Jong Ajax niet. Dan obv zijn eerste wedstrijd - jonge gast zal zenuwen hebben - gelijk afbranden. Benieuwd wat derksen zei over Onana de eerste wedstrijden. Iets als moeten we dat uit het buitenland halen, je kan je opleiding opdoeken als je niet beter kan opleiden

18 december 2020 om 22:17

Precies, het is open deuren in trappen en daar mooie verhaaltjes rondom praten. Heerlijk hoe ze daar betaald voor krijgen.

trouwens hij had een paar prima reddingen. Het valt ook niet mee met die gatenkaas voor je.
Als hij dat foutje niet maakt is het een degelijke partij.
Onana had in het begin ook foutjes, zeker bij jong Ajax. En Kotarski kunnen ze beter verkopen. Die maakt pas blunders.

Scherpen is nooit een gok geweest. Hij was al een verkeerde keuze vanaf het eerste moment. Ik kan helemaal niets zien in die jongen waardoor hij bij Ajax zou passen.

Ik denk dat Derksen in de war is en bedoelt dat Ajax niet meer met Schuurs door moet gaan. Wat een slechte verdediger is dat zeg. Die jongen moet je lekker verkopen aan een Championship club of 2e Bundesliga. Met zo´n slappe onzekere verdediger voor je zou zelfs Van der Sar in zijn goede dagen in de war raken.

Loopt er verder in de jeugd van Ajax niks rond die de kans zou kunnen krijgen?

19 december 2020 om 00:13

Nee, niet echt. Nergens in Nederland eigenlijk.

Ik ben het eens met de snor. Scherpen kan er inderdaad niet veel van, maar dat kan nog wel komen en als het komt heb je wel gelijk een heel goede keeper. Echter ben ik bang dat hij nooit dat niveau gaat halen. Ik denk dat hij daar simpelweg de talent voor mist.

Mee eens. Prima als hij nog ervaring moet opdoen, maar bij Ajax en wat ze nastreven kan dat momenteel gewoon niet. Lekker verhuren of weet ik het, maar Onana opvolgen zit er nog even niet in.

19 december 2020 om 00:53

Hoe werd Onana ook al weer eerste keeper?!

"ik denk dat hij een goede uitstraling had", aldus de trainer van Ajax. "helaas zat hij er bij de vierde goal heel slecht bij, dat is duidelijk." Derksen reageert daarop spottend met: "ik heb ook een hele goede uitstraling, maar ik houd geen bal tegen."

even los van Scherpen, maar ik vind dit wel grappig. Altijd dat gelul over Jesper die geen uitstraling heeft, alsof je daarmee een bal tegen houdt. Vd Sar had tot zn 34e ook nooit uitstraling, maar ik wou dat we nu zo'n talent klaar hadden staan.

Ach onzin wat deze mannen weer praten. Onana had in het begin ook zijn foutjes, en bij Feyenoord keept er ook een die er wel wat van kan. Bijlow begon ook met aardig wat fouten in het begin, en kijk hem nu. Drommel wordt op dit moment ook overal naar de top naar toe gepraat, maar laten we aub niet over hem beginnen hoe hij het deed voor het eerst onder de lat bij Twente. En ook voor hem kijk hem nu. Het is lekker makkelijk jonge jongens snel af te schrijven. En ik weet bijna zeker dat Derksen dat ook deed met Drommel. Uiteindelijk met wat vertrouwen en speelminuten komen ze er wel. Zo ook scherpen, die nu al een redelijk hoog niveau kan halen en dat nog niet eens als 1e keeper. Scherpen komt er wel, daar heb ik wel vertrouwen in.

19 december 2020 om 09:38

Als Scherpen er komt vraag ik mij nog steeds af of deze route Ajax heeft uitgestippeld de snelste weg was. Wat hij nu in anderhalf jaar bij Ajax heeft geleerd, weegt dat op tegen die extra anderhalf jaar die hij op het hoogste niveau had kunnen keepen bij Emmen?

19 december 2020 om 10:00

Aan de ene kant klopt dat. Hij had zich op het hoogste niveau verder kunnen ontwikkelen. Maar anderzijds op de trainingen bij Ajax leert hij ook heel veel qua voetenwerk en qua voetballend vermogen. Ik vond deze route prima, alleen zou hij nu onbetwist keeper bij jong-Ajax moeten zijn. Kotarski vind ik duidelijk een niveau minder !

19 december 2020 om 10:25

Dat zullen we natuurlijk nooit weten, maar op het moment heeft hij zich gewoon goed ontwikkeld en is hij zichtbaar beter geworden. En met je 20ste, 2e keeper bij Ajax zijn met uitzicht naar 1e keeper is zo slecht toch niet toch?. Onana had ook nog nooit op het hoogste niveau gekeept, maar is nu toch een top keeper. Die had ook eerder dat niveau kunnen halen als hij bij een mindere club eerder in het eerste had gespeeld. Maar uiteindelijk is hij er wel. Het blijft altijd gissen dat soort dingen.

En uit welke rijtje keepers moet Ajax dan gaan kiezen? De echt goede keepers zijn onhaalbaar, en degelijke weg is nog steeds een gok gebaseerd op je scouting. En als je intern overtuigd bent van de ontwikkeling van Scherpen, dan kan je beter op hem gokken.

Totaal niet mee eens, ik verwacht nog veel van deze jongen. Onana was ook zeer twijfelachtig in zijn beginperiode.

Ach ja Drommel was bij ons de eerste jaren een aanfluiting en wat zag hij er vaak slecht uit. Dat heeft alles te maken met de onervarenheid. Drommel had er bij ons ook drie seizoenen voor nodig. Gun die Scherpen wat tijd, ook al is die tijd bij Ajax wat minder. Hij is niet zomaar gehaald, hij zou toch wel wat kunnen. Op 1 fout afbranden dat doen de heren graag. Wanneer je Drommel, ongeacht of hij naar Ajax zou gaan, als amateurkeeper neerzet, vraag ik me af of je er überhaupt veel kijk op hebt.

Ja hoor meteen afschrijven maar weer. Wat is het toch heerlijk om een mediamannetje te zijn. Bij een kwakkelend Ajax mocht Scherpen zijn debuut maken. Eens goed was het zeker niet, was schuldig aan de 4e tegentreffer. Maar de hele defensie grossierde in fouten en matig ingrijpen. Lekker nog een half seizoen laten doorontwikkelen bij jong-Ajax. En dan moeten we aankomende zomer zien of hij er klaar voor is !

Scherpen komt in het rijtje Pierie en Schuurs. Beschaafde jongens die zichzelf maar niet kunnen verbeteren. Iets wat b.v. bij een speler als De Ligt wel duidelijk zichtbaar was. Het is daarom ook beter dit soort spelers te verhuren en uiteindelijk te verkopen. Zie ook een Cerny als voorbeeld. Groot talent maar gestagneerd. Doet het na een paar jaar klungelen nu prima bij FC Twente. Ligt ook een beetje aan de druk van een club en een goede trainer. Dat laatste schort het bij Ajax ook aan. Maar de spelers moeten het uiteindelijk zelf doen.

19 december 2020 om 14:00

Druk? Denk meer een trainer die zo’n jongen het vertrouwen geeft en niet naar 1 slechte pot gelijk kapot praat en op de bank zet. Zie wat vd Brom met Cerny deed.

Helemaal mee eens. Ik zie er ook totaal geen talent in terug. Scherpen moet iig minuten maken op KKD niveau. Voor al het andere komt hij ontzettend te kort en ik zie hem op korte termijn ook absoluut geen stappen maken richting eredivisie niveau.

Johan heeft natuurlijk groot gelijk.
Vast een sympathieke jongen maar zeker geen talentvolle keeper.
In de wedstrijd tegen utrecht had hij een halve redding in de 10e minuut maar verder was het gewoon heel slecht..hopen dat je de investering terug krijgt en door schakelen.

Beste Johan,

Jij houdbaarheidsdatum is intussen bereikt, wellicht is de tijd gekomen om je helemaal terug te trekken op de Drentse heidevelden. De meeste mensen op leeftijd worden milder, jouw broek is intussen té groot.........
Kjel komt er wel, hij staat aan het begin van een mooie carrière. We hebben topkeepers van nu ook fouten zien maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren