Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Arsenal snakt naar creativiteit op middenveld en werkt aan deal van 30 miljoen’

Laatste update:

Arsenal wil in januari zakendoen op de transfermarkt. Onder meer het Portugese mediumRecord weet woensdag te melden dat de kwakkelende club uit Noord-Londen zijn pijlen richt op Fábio Vieira, een 21-jarige middenvelder van FC Porto. De aanvallend ingestelde Portugees heeft een ontsnappingsclausule van dertig miljoen euro in zijn tot medio 2022 lopende contract staan.

Volgens berichtgeving in de Portugese media beschikt Arsenal momenteel over de beste papieren om Vieira tussentijds weg te plukken bij FC Porto. In Portugal leeft de verwachting dat the Gunners binnenkort de gesprekken openen met de jonge middenvelder en diens management. Er is overigens concurrentie van Olympique Marseille, terwijl FC Porto de jeugdinternational niet kwijt wil in de winterstop. Er zouden zelfs al plannen zijn om Vieira een nieuw en verbeterd contract aan te bieden.

Vieira maakte aan het einde van vorig seizoen zijn debuut voor FC Porto en de middenvelder maakte sindsdien een stormachtige ontwikkeling door bij de Portugese grootmacht. De aan Arsena gelinkte speler staat inmiddels op twintig wedstrijden (drie doelpunten en één assist). De laatste tijd echter wordt Vieira voornamelijk als invaller gebruikt door trainer Sérgio Conceição. Arsenal zoekt al langer naar de creatieve middenvelder. Afgelopen zomer bleek het niet mogelijk te zijn om Houssem Aouar over te nemen van Olympique Lyon, terwijl Dominik Szoboszlai Red Bull Salzburg lijkt in te ruilen voor RB Leipzig.

Technisch directeur Edu maakte dinsdagavond op een supportersforum van Arsenal nog maar eens duidelijk wat de prioriteit is van Arsenal op transfergebied. "We hebben een creatieve middenvelder nodig, daar ontbreekt het momenteel aan in deze selectie", aldus de Braziliaanse bestuurder, die tevens benadrukte dat de positie van manager Mikel Arteta niet onder druk staat, ondanks de dramatische reeks van Arsenal in de Premier League. "De verhalen over een verstoorde relatie tussen hem en de spelers kloppen niet. Dat sommige spelers niet meer achter zijn manier van werken zouden staan is gewoonweg niet waar", aldus Edu.

Denk jij dat Fábio Vieira een aanwinst is voor Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waarom niet gaan voor Alejandro 'Papu' Gomez van Atalanta?

16 december 2020 om 09:56

Omdat hij al bijna 33 is. We hebben weer balans in de selectie nodig die voor de lange termijn ook potentie heeft. Dus liever een speler van onder de 30 graag.

16 december 2020 om 10:06

Vorig seizoen lekker lopen slapen op ziyech hahaha lekker man

16 december 2020 om 10:06

Ik zou maar eerst aan korte termijn denken , zo ver van de degradatiestreep staan jullie niet.

16 december 2020 om 10:11

Ja Vegitosan, dan dus vooral geld uitgeven aan een oude vedette, want dat is de vorige keren ook zo goed gegaan... Arsenal degradeert niet.

16 december 2020 om 10:23

Tot nu toe heeft Ziyech nog vrij weinig klaar kunnen maken bij Chelsea, hij is zijn miljoenen nog bij lange na niet waard. Dat ligt natuurlijk aan blessures, maar je kunt er nu als club nog niet rouwig om zijn dat je Ziyech niet hebt gekocht.

16 december 2020 om 10:32

Hahaha weinig klaarmaken?
Hij is nu al de regisseur van Chelsea.

16 december 2020 om 10:47

Maar speelt Ziyech op het middenveld dan? Pépé levert ook gewoon de stats die Ziyech dit seizoen gaat leveren dus wil niet perse dat het probleem op rechtsvoor ligt. Als je net 72m aan een speler hebt uitgegeven, snap ik best dat je niet voor Ziyech al had ik hem graag ipv Pépé gezien.. maar los daarvan denken mensen vaak dat het hier FIFA carriere mode is. Ziyech op het middenveld in de PL is gewoon te risicovol en zelfs bij Ajax speelde hij daar vrijwel nooit..

16 december 2020 om 10:50

Doet Chelsea het zo geweldig dan? Hebben ook maar 22 punten uit 13 wedstrijden gehaald.. na 250-300m er tegen aan te gooien. Ziyech heeft vooral tegen de onderste ploegen gespeeld. Alleen tegen Sheffield en Burnley bij doelpunten betrokken dus ben niet zo voorbarig alsjeblieft..

16 december 2020 om 10:50

Al had Arsenal dubbel salaris aangeboden, Ziyech ging echt niet europa league boven CL verkiezen.

16 december 2020 om 10:59

Knap dat jij dat zo zeker weet. Heb Ziyech eerder horen zeggen dat Arsenal en Barca zijn favoriete clubs zijn dusja. Wat jij doet is puur speculeren net of je hem persoonlijk kent, hou toch op alsjeblieft..

16 december 2020 om 11:15

Ja lange termijn is inderdaad het hoofddoel. Maar je kan de huidige situatie niet negeren. Zeker als dit een mogelijke oplossing is voor creativiteit in je team. Is gewoon meteen toegevoegde waarde en ook nog voor de komende twee jaar.

16 december 2020 om 11:19

Nee degraderen niet. Maar maken totaal geen aanspraak om maar in de buurt te komen voor het kwalificeren voor de Champions league. Dus ook het winnen van de Europa League zie ik totaal niet gebeuren. Gomez is gewoon een goede aanwinst in dit huidige team.

16 december 2020 om 11:25

Wel knap van iemand die geblesseerd is, hou toch op man.
Die paar wedstrijdjes die hij heeft gespeeld en nu al de regisseur.
Tegen welke topploegen heeft hij het laten zien dan?

16 december 2020 om 11:35

Het aantal likes dat zijn reactie gekregen heeft zegt genoeg, er wordt niet naar wedstrijden gekeken. Chelsea heeft gisteren tegen een top 10 ploeg gespeeld en meteen verloren, dat kwam echt niet alleen door het ontbreken van Ziyech. Die krijgen het deze maand nog knap lastig.

16 december 2020 om 11:51

Ja dat zijn allemaal fanboys van Ziyech denk ik, veel Ajacieden gok ik?
Ik vind Ziyech ook een hele fijne en goede voetballer om naar te kijken, maar we lopen met zn allen altijd meteen zo hard van stapel. Natuurlijk heeft hij al leuke dingen laten zien, maar de regisseur van Chelsea vind ik wat te voorbarig. Maar goed, ieder zijn eigen mening

16 december 2020 om 12:39

Hoezo levert Pepe de stats die Ziyech gaat leveren? Weet je toch helemaal niet? Ziyech had ik 100x liever in m'n team. Niet dat ik denk dat Pepe niet kan voetballen, maar die laat het toch erg weinig zien. Ziyech laat het al 2/3 jaar op enorm hoog niveau zien. Ook bij Chelsea tot nu toe prima.

16 december 2020 om 12:56

Ik zeg toch, ik had graag Ziyech ipv Pépé gezien.. maar Pépé heeft pas 2 keer gestart in de PL dit seizoen en een keer kreeg hij rood. Haalt gewoon prima stats zoals ook te zien in de EL waar hij wel speelt. En ik verwacht dat Pépé ongeveer wel weer de stats van vorig seizoen aantikt en ik zie Ziyech daar niet overheen gaan. Maar dat is inderdaad ook speculatie..

16 december 2020 om 12:56

Of niet dik overheen gaan moet ik dan zeggen. Denk rond de 8/9 goals en 12 assists..

16 december 2020 om 13:48

Arsenal degradeert niet.... Pas op Samcro, ongeveer over alles wat jij zegt over Arsenal gebeurt het tegenovergestelde. Zolang project Arteta niet ophoudt is kans op degradatie gewoon heel groot op deze manier. Alles presteert zo ondermaats onder die vent, geen gezicht is het.

16 december 2020 om 14:46

Oh excuus, niet gezien.

Hoop dat Pepe ook weer eens mag beginnen ipv die Willian.. Zo slecht deed Pepe het qua stats idd niet.

16 december 2020 om 17:25

We gaan het vanavond zien Gooner4, volgens mij zit Pepe zijn ban er nu op toch? Persoonlijk gok ik dat Arteta alsnog gewoon met Willian en Lacazette gaat starten maar goed... Ben overigens benieuwd of Arteta nu ook flink gaat afgeven op Xhaka, zoals hij met Pepe wel deed.

16 december 2020 om 12:11

Als Ajax niet tegen Atalanta had gespeeld of er was geen ophef geweest in die spelersgroep tussen hem en de coach, had niemand zijn naam nu genoemd, 100 procent zeker.

16 december 2020 om 12:56

Wederom, je geheugen laat je in de steek. Probeer niet te vaak te lang bij iets te blijven hangen dat je jezelf wijs gemaakt hebt, dank.

16 december 2020 om 17:27

@hoogindeconcen. Ik vind het eigenlijk geen goede suggestie. Doet het goed bij Atalanta, maar daarvoor een vrij anonieme carriére. Bovendien ook geen leiderschapsfiguur of iets dergelijks. Waarom zou dit wezenlijk anders zijn dan de aankoop van Willian, die compleet debiel was? Puur omdat Atalanta het goed doet en Papu Gomez daarin een rol heeft gespeeld? Want die redenering gold ook voor Willian, die speelde namelijk zeer veel bij Chelsea en had prima statistieken. Maar ook dat was een bagger aankoop.

Ik zie persoonlijk het verschil niet..

16 december 2020 om 12:15

Helemaal met je eens.

Natuurlijk is hij wat aan de oudere kant, maar als Arsenal nou 1x eens echte ambitie toonde dan halen ze inderdaad Papu Gomez EN nog een grote creative belofte ernaast. Maar helaas toont onze club nog amper ambitie. Altijd worden de problemen in de selectie te langzaam behandeld, wanneer 1 linie bijna opgelost lijkt te zijn dan komen er problemen in andere linie, omdat er te langzaam wordt gehandeld.

16 december 2020 om 12:20

Een 33-jarige Papu Gomez van het grote Atalanta als stop-gap is een heel groot teken van ambitie tonen? Ik snap dat Arsenal alle common sense uit mensen zuigt, maar dit? Dat we vol voor Aouar gingen, Partey haalden en een talent als Gabriel binnen konden halen toont wat mij betreft een heel stuk meer ambitie.

16 december 2020 om 12:44

Ik weet niet of je hem ooit hebt zien spelen? Het is een geweldige speler allereerst, met creativiteit en leiderschap/ervaring.

Vol gaan voor iemand en hem niet halen hebben we niks aan beste Samcro. Gabriel was zeker een zeer goede aankoop, maar niet genoeg om de verdediging te fixen. Partey op het laatste moment halen, waarom niet eerder? Waarom hem niet eerder halen en laten wennen aan zijn spelers en aan de competitie. Waar is Partey nu? Juist, geblesseerd omdat wij te afhankelijk zijn van hem en hem geforceerd hebben om sneller terug te komen.

We staan 15e he, met 10 goals(!!) in 12 wedstrijden. Iedereen wist dat Arsenal een creatieve middenvelder nodig had en het liefst zelfs 2 en wat doen ze? Ze gingen vol voor Aouar, nou poehpoeh en waar is hij dan?
Dat is het probleem met Arsenal, geen ambitie! Ze willen 1 probleem per jaar oplossen andere teams doen dat in 1 window.

Gomez is een stop-gap inderdaad, maar ik zeg ook ernaast een veelbelovende creative speler zoals Aouar halen, yes dat is ambitie tonen.

16 december 2020 om 12:59

Zo lust ik er nog wel een paar. En dan hebben we Gomez gehaald en blijkt hij totaal niet geschikt voor de PL en dan is het weer de schuld van de club want wie haalt er nou een 33-jarige speler uit de Italiaanse competitie? Partey, Gabriel, Aouar niet gelukt en andere spelers ter opvulling en backup is ambitie tonen ja. Als jij dit liever anders ziet moet je dat vooral voor jezelf goed proberen te praten.

16 december 2020 om 13:29

Geen enkele speler staat garant voor succes natuurlijk, maakt niet uit welke competitie. Samcro, je kan toch niet echt beweren dat we ambitie tonen en dat we goed bezig zijn? ik ben nu 20 jaar fan en in die tijd hebben wij het nog nooit zo slecht gedaan + nog nooit zo slecht/saai gespeeld.

16 december 2020 om 14:04

Ik beweer nergens dat we goed bezig zijn. Echter; met Partey werd er een speler gehaald die jarenlang in de CL gespeeld heeft, terwijl altijd maar gezegd werd dat die spelers nooit naar Arsenal zouden komen. We hebben geprobeerd om Aouar te halen omdat we aanvallende creativiteit nodig hebben, is ons -en meerdere clubs die hem wilden hebben- niet gelukt. We hebben twee defensieve talenten gehaald, waar meerdere clubs achteraan zaten. Als je dat niet kunt zien als tonen van ambitie dan begrijp ik het ook niet meer. Dat het NU allemaal volkomen ruk is dat klopt, maar wie had dat kunnen voorspellen? In de zomer waren de berichten een stuk positiever vanwege de FA Cup winst en daarna de CS winst. Het was nu tijd om door te pakken etc. Maar ga niet beweren dat er geen ambitie getoond werd en dan als argument aanvoeren dat het nu zo slecht gaat, dat is de verkeerde chronologie. En wat is dat met mensen die opeens moeten zeggen hoe lang ze al wel niet fan zijn? Wat voegt dat toe? Ik werd Arsenal fan omdat ik als kleuter elk weekend met mijn opa naar Arsenal keek, dat was nog ruim voor dat Wenger er was. Maar wat voegt dat toe dan? Heb je dan meer recht op de waarheid ofzo? Niet specifiek alleen op jou gericht, maar ik zie meerdere mensen dit opeens toe denken te moeten voegen, beetje vreemd.

16 december 2020 om 17:33

Klopt Arsene.wenger, maar hoe gaat een 33-jarige Papu Gomez dit in hemelsnaam wel oplossen dan? Het probleem ligt helemaal niet bij een gebrek aan creativiteit. Net als dat de oplossing niet ligt in het kopen van 1 creatieve speler.. Dat is het laatste uitvloeisel, wat als laatste opgelost dient te worden.

Het probleem zit hem in de hele mentaliteit bij de club, van de eigenaar tot aan het merendeel van de spelers op het veld. Dat moet je aanpakken. En dat kan nog wel eens lang gaan duren, want dat probleem is er ook al heel lang.. Maar het dient wel opgelost te worden, want wat we nu op het veld zien is het uiteindelijke uitvloeisel daarvan! We hebben geen top selectie, maar ook geen selectie waarmee je 15e hoort te staan.. We bulken niet van de creativiteit, maar het is wel degelijk aanwezig. We bulken niet van het scorend vermogen, maar het is wel degelijk aanwezig. Het komt er alleen niet uit, vanwege het gebrek aan leiderschap en mentaliteit. Dat begint bij Kroenke en sijpelt door tot aan Arteta en tot aan de meeste spelers.

We kunnen pas weer omhoog gaan kijken als dat opgelost wordt.. En dat gaat niet gebeuren met 1 nieuwe creatieve speler, al helemaal niet een 33 jarige speler die dan nog zogenaamd moet gaan presteren in de Pl..

16 december 2020 om 18:06

Ik beweer ook niet dat we 0.0 ambities hebben. Ik vind dat in plaats van wij elke jaar een 6je scoren op de transfermarkt, wij een keer een 8/9 moet scoren.
Aouar moest gewoon gehaald worden, de weg lag open. Arsenal treuzelde te lang, net zoals ze zo vaak hebben gedaan(oa met Luis Suarez).
Wat ik met 20 jaar fan zijn bedoel is: dat ik genoeg slecht jaren heb meegemaakt en dat niet opeens een impulsieve aanval is naar de ambities van de club. Dit is al jaren gaande, sinds we uit Highbury zijn. Iedereen weet wat er werd beloofd aan de fans, toen we naar de Emirates gingen.
Niks is daarvan uitgekomen, behalve 4 FA Cups, wat vrij triest is voor een club als Arsenal.
We zijn links en rechts ingehaald door andere clubs. Niet alleen qua prijzen, maar ook qua naam en stature, helaas.

16 december 2020 om 18:12

Excuses als het overkomt alsof ik alleen Papu Gomez wil hoor, dat is zeker niet het geval. Wat ik ermee bedoelde is, haal gewoon zo een vent als Gomez met ervaring een jongere speler als Szoboszlai of een Aouar erbij. Niet wat we vroeger deden. Als we in de winterstop spelers nodig hadden, gingen we Denis Suarez huren of een Kim Kallstrom, met alle respect. Ga een keer echt posities die niet goed gevuld zijn oplossen door minimaal 2 aankopen te doen ipv elke jaar er 1 te halen. Ik kan in ieder geval niet wachten tot het zomer is, want dan gaat er indd ruim 30 van de selectie weg. Ik hoop dat Arteta het zo lang kan volhouden. Verder ben ik het helemaal met je eens betreft de mentaliteit van de hele club. Daarom neem ik Arteta ook niet alles kwalijk, geen coach kan dit selectie brengen naar wat onze ambities zijn helaas.

Dit is prima! Maar wacht nog even een seizoen of 2 met deze aankopen. Ga nu voor Papu Gomez van Atalanta. Verder pik je nog een ervaren kracht op zo dat je dit seizoen in ieder geval redelijk fatsoenlijk afsluit.

Ik ken deze speler niet, maar ik ben toch geen voorstander van 30 miljoen uitgeven aan een talent dat net 20 potjes heeft gespeeld. Arsenal heeft nu gewoon een speler nodig die er staat en waarvan je weet wat hij kan. Als je nu in de winter 30mil kan uitgeven zou ik gewoon wachten tot de zomer en alsnog Aouar halen. Dit is toch al een verloren jaar.

16 december 2020 om 10:09

Jaa dit dus.. Liever een aouar die zich al heeft bewezen op het hoogste podium en dr jeugd dip al achter zich heeft gelaten

16 december 2020 om 11:11

Eens, daarnaast is het een jongen van Lyon en doen die dit jaar bovenin mee. Denk dat hij wel wil blijven om proberen kampioen te worden eerlijk gezegd. Januari is sowieso een moeilijke periode om goede spelers te halen. Niet onmogelijk maar wel een heel stuk lastiger..

Lijkt mij sterk dat er 30 miljoen betaald gaat worden voor een 21-jarige invaller bij een zwalkend Porto. Ik had persoonlijk gehoopt op Szoboszlai, maar die lijkt naar Leipzig te vertrekken. Verder zie ik los van misschien Aouar niet echt een creatieve middenvelder rond lopen die een directe versterking zal zijn én in de winter mag vertrekken voor een schappelijke prijs. Het is waarschijnlijk wachten tot spelers als Ozil, Sokratis, Mustafi, Kolasinac en Xhaka vertrekken aankomende zomer voordat er daadwerkelijk versterkingen kunnen worden aangetrokken.

16 december 2020 om 10:19

Eriksen en Isco mogen vertrekken bij hun club voor een schappelijke prijs. Misschien dat een van deze twee een optie is voor Arsenal?

16 december 2020 om 10:22

Dat zijn beide types als ozil. Mooi weer voetballers en dat heeft Arsenal niet nodig. Arsenal moet leiders halen die op gaan staan als het tegenzit.

16 december 2020 om 10:58

Beide hebben de afgelopen twee jaar toch niet echt veel laten zien? Ik ben bang dat je dan weer te maken krijgt met vedettes die bij Arsenal tekenen voor het langdurige contract, het salaris en het wonen in de stad London. Daarvan heeft Arsenal er al genoeg gehad de afgelopen jaren. Ik denk dat het daarbij ook van belang is dat Arsenal een beleid gaat voeren waarbij er op termijn overwaarde gecreëerd kan worden. Spelers in de leeftijdscategorie 20-25 die een bepaalde groei door kunnen maken en na een aantal succesvolle jaren met winst verkocht kunnen worden. Alleen op die manier kan je financieel weer een beetje aanhaken bij de topclubs in de PL. Van de eigenaar hoeft Arsenal het immers niet te hebben..

16 december 2020 om 12:51

Tja, dat zwalkende Porto haalt wel gewoon eenvoudig de k.o.-fase van de Champions League. Veel respect hoe die Portugezen dat toch bijna ieder jaar flikken met 9 miljoen inwoners.

Een reserve van porto. Toch knap dat vrijwel alle Amerikaanse eigenaren een zooitje maken van hun club.

16 december 2020 om 10:10

Reserve inderdaad.....Zou Ozil bijvoorbeeld dan nog slechter zijn dan deze knul?

16 december 2020 om 10:43

Wat een onzin praat je weer. Alleen emery gebruikte hem niet. Onder Wenger en arteta speelde die gewoon veel tot zijn uitspraken. Arteta zal ozil nooit op voetbalkwaliteiten niet opstellen want we missen creativiteit. Ozil speelt niet omdat het bestuur dat wilt.

Deze jongen is op zoek naar een nieuw contract, dan is Arsenal een uitgelezen mogelijkheid om in de pers te gebruiken.

16 december 2020 om 10:28

Het mooie is dat ik dit gerucht op geen enkele andere medium voorbij heb zien komen. Inderdaad met een korreltje zout nemen.

16 december 2020 om 10:26

De huidige situatie hadden we onder Emery, Freddie en nu weer. Wat is de constante hierin? Een nieuwe coach zorgt voor een korte opleving met goede resultaten en daarna komen we weer op dit punt. Coach moet blijven, td zou ik ook vervangen willen zien.

16 december 2020 om 10:39

Oneens Samcro. Emery was gewoon ongeschikt gebleken en ljungberg was gewoon te onervaren. En zelfde geldt voor Arteta. Zeker met je eens dat het niet alleen aan de coach ligt, het bestuur en de spelers zijn ook verantwoordelijk hiervoor maar wat ik de laatste weken allemaal meemaak.. kan gewoon niet. Hij lijkt echt enorm koppig, heeft geen idee meer wat hij aan het doen is en blijft slechte spelers opstellen. Vergeet niet, hij wou matige spelers zoals Willian graag hebben, dus uiteindelijk is hij verantwoordelijk voor al die matige spelers die we maar blijven krijgen. Samen met Edu. Deze selectie is geen 15e plek waardig. Gewoon toegeven dat de gok die we hebben genomen verkeerd is uitgepakt en verder zoeken naar een andere trainer.

16 december 2020 om 11:15

Imesut, begrip voor jouw reactie. Maar wat ik zeg blijft staan, een nieuwe coach doet even wat leuks, haalt goede resultaten en daarna komen we weer op dit punt. Komende zomer een clear-out van oude spelers op dure contracten en dan opnieuw beginnen. Alles op de EL om CL te halen (weinig kans) en dan zien we wat er gaat gebeuren. Wel met je eens dat het heel raar is dat de jeugd geen kansen krijgt in de PL en wel in EL.

16 december 2020 om 11:18

Ik denk niet dat die situaties met elkaar te vergelijken zijn. Emery kwam binnen na het tijdperk Wenger. De hele club was ingesteld op de werkwijze van Wenger. Spelers waren gewend geraakt aan de bijna vaderlijke werkwijze van Wenger en er heerste eigenlijk al jaren geen winnaarsmentaliteit meer binnen de club. Ook op technisch gebied was het eigenlijk een puinhoop met de strijd tussen Mislintat en Maffioso Don Raul en als gevolg hiervan kreeg Emery niet de spelers die hij wilde. Verder sprak hij eigenlijk geen Engels waardoor hij geen overwicht op de groep kon krijgen. Het was de verkeerde trainer op het verkeerde moment voor de club. Freddie heeft eigenlijk alleen maar met jeugdspelers gespeeld en amper de tijd gekregen om iets neer te zetten. Ik zou hem dus ook niet als vergelijkingsmateriaal willen gebruiken. Arteta begon inderdaad sterk wat resultaten betreft, maar het voetbal is eigenlijk vanaf het eerste moment niet om aan te zien. Verdedigend leek het lek boven, maar dat mag ook wel als je met 8 verdedigend ingestelde spelers speelt. Aanvallend heeft het eigenlijk nooit op voetbal geleken. Arsenal had ook in de succesvolle FA Cup run eigenlijk altijd het mindere van het spel en creëerde in die periode een aantal kansen per wedstrijd die allemaal door Auba binnen geschoten werden. Arteta heeft vervolgens geen beste naam gemaakt bij de selectie door de 'non-negotiables' alleen te laten gelden voor Guendouzi, Saliba en Pepe, terwijl spelers als Luiz, Xhaka en Mustafi altijd de hand boven het hoofd gehouden wordt. Het lijkt er voor mij persoonlijk op alsof hij de kleedkamer verloren heeft. De houding van Aubameyang op het veld, de kaarten van Xhaka en Pepe, de uitlatingen van Saliba, het is allemaal exemplarisch voor de sfeer op dit moment binnen de selectie. Het is aan Arteta om de situatie weer om te draaien, maar persoonlijk ben ik van mening dat als hij het niet voor elkaar krijgt om minimaal 4 punten te halen tegen Soton, Everton en Chelsea, dat hij dan moet vertrekken. Arsenal zou in zo'n geval moeten doen, wat ze meteen na het ontslag van Wenger hadden moeten doen; een ervaren trainer aanstellen die rust brengt binnen de club. Vervolgens kan er een plan uitgerold worden voor de komende jaren met een duidelijk technisch beleid. Want ik ben het met je eens dat Edu te licht is voor deze functie.

16 december 2020 om 11:30

Bedankt voor je duidelijke uiteenzetting en ik ben het er ook grotendeels mee eens, Arteta maakt onverklaarbare keuzes. Echter ben ik het niet eens met het voetbal in de FA Cup vorig seizoen, de goals die wij tegen o.a. Liverpool en City maakten waren niet toevallig, dat waren geweldige aanvallen over heel veel schijven en volgens een duidelijk plan. Waarom is dit plan niet doorgetrokken? Waar is dat voetbal überhaupt gebleven? Arteta heeft Partey en Gabriel gekregen, maar aanvallend alleen Willian en die heeft op zijn eerste wedstrijd na niets laten zien dat hem een plek in dit elftal laat verdienen. Wat mij betreft laat je alleen Leno, Gabriel, Tierney, Partey, Pepe en Saka staan en ga je verder kijken wie deze 5 kan complementeren. Torreira komt terug in de winter volgens de geruchten, dan kan je Partey wat naar voren schuiven en ESR als creatieve mid erbij zetten. Saka op links, Pepe op rechts en Balogun centraal. Achterin Saliba naast Gabriel, AMN en Tierney op de backs. Dit seizoen PL is toch al verloren, dus waarom niet proberen? De enige reden om dat niet te doen die ik kan bedenken is dat hij deze spelers fit wil houden voor de EL omdat dat onze enige kans op CL voetbal is voor volgend seizoen. En dat zou een heel rare reden zijn... En dan laat ik o.a. Guendouzi (als die terug komt), Nelson en Martinelli nog buiten beschouwing.

16 december 2020 om 11:41

@samcro: ik snap wat je bedoeld en geef je gelijk maar langs de andere lees ik dat van die 'clear out' al meerdere seizoenen, wat er op wijst dat het transferbeleid van Arsenal voor geen meter deugd. Enkele maanden geleden waren Arteta en Edu nog een toptandem (volgens velen hier) maar uiteindelijk zie je met de transfers van Willian, Soares, Mari,... weer waar het misgaat voor Arsenal: 3x overbetaald deadwood waar je nooit meer van afgeraakt en geld dat je evengoed had kunnen investeren in 1 talent. Ik zeg al langer dat Arsenal moet inzetten op een categorie spelers zoals Sander Berge, Jonathan David, Sandro Tonali, Dest, Mckennie, Romario Baro, Szoboszlai, Gravenbech, Aster Vranckx,brian Rodriguez,raspadori, Isak,... stuk voor stuk jonge spelers met een aanzienlijk potentieel (en financiã«le meerwaarde). Dergelijke spelers aantrekken zou overigens blijk geven van enig doordacht beleid. Sportief zouden we het heus niet slechter doen dan nu. Uiteraard zijn niet al die spelers haalbaar maar je leest zelfs niet dat Arsenal in verband gebracht wordt met dit soort speler (op Szoboszlai na dan). Veel van die spelers zijn/ waren voor minder dan 25 miljoen op te halen. Dat kan toch zo moeilijk niet zijn? Er is een goede basis bij Arsenal (daar blijf ik van overtuigd) met Leno, Gabriel (categorie transfers zoals ik hierboven beschrijf trouwens), Saka, Tierney, Bellerin (in een goed draaiend elftal), Partey, Esr, Pepe (ik geef hem nog niet op:-)), Auba, Martinelli, Nelson, ... aangevuld met de juiste mix van ervaring en talent zou je sowieso top 6 moeten kunnen spelen.

16 december 2020 om 12:01

Ik zou zelf ook graag een opstelling zien met de spelers die jij nu opnoemt, maar is dit niet ook een beetje wishful thinking wat wij als supporters doen? Wie van ons heeft ESR en Balogun nou écht vaak zien voetballen op het hoogste niveau? Kunnen wij inschatten of Saliba wel de juiste instelling/het juiste niveau heeft voor Arsenal op dit moment. Spelers als Torreira en ook AMN zijn ook vaak genoeg door het ijs gezakt. Ik heb je hierboven volgens mij iets zien zeggen wat ik zelf ook vaak tegen mezelf zeg; "arsenal degradeert niet", maar ook daaraan begin ik wel eens te twijfelen. Er zijn genoeg voorbeelden van clubs waarbij dat wel gebeurd is. Ik denk dan ook dat Arteta en de club er voor vrezen dat als zij de 'grote spelers' uit de basis elf laten en het niet werkt met de jeugdspelers dat Arsenal nog verder van huis is. We moeten als supporters echt hopen dat Arteta het op de korte termijn om kan draaien en dat Arsenal in het linkerrijtje eindigt en ver komt in de EL. Als dat niet gebeurt dan ben ik bang dat ook spelers uit de categorie Gabriel (lees: talenten met grote potentie) niet snel meer voor Arsenal zullen kiezen en dat we steeds verder wegzakken in het PL-moeras.

16 december 2020 om 12:02

Thenry, klopt dat je dat al meerdere seizoenen hoort en je hebt verder gelijk met wat dat zegt over het beleid. Het beleid is ook jaren ruk geweest. Ik denk alleen dat er nu juist wel een echte clear-out gaat komen, omdat het niet anders kan. Al die deadwood loopt uit contract en ik zie ze geen verlengingen krijgen..al weet je dat natuurlijk nooit bij Arsenal En wat betreft die spelers, Soares moet wat mij betreft nu gewoon spelen, slechter dan Bellerin wordt het niet. Mari krijgt geen minuten omdat Gabriel beter is. Willian is onbegrijpelijk dat die er nog in staat. 1 schot op doel in al die minuten en dat was in de 8e minuut van zijn eerste wedstrijd. Abominabel.

16 december 2020 om 12:08

Arsenalhenry, voor Balogun kan je Nketiah ook neerzetten. Zo slecht als hij hier afgeschilderd wordt is hij niet. We moeten niet vergeten dat dit echt jonge gastjes zijn en ze worden beoordeeld alsof het gevestigde namen zijn, maar zo is het tegenwoordig helaas nou eenmaal. ESR moet je gewoon opstellen en die kans geven, nu staat Laca daar te stuntelen. Saliba is misschien niet klaar voor de PL maar nu heeft hij alleen minuten bij de -23 en dat is het andere (verkeerde) uiterste. Het gras is niet altijd groener aan de overkant, dat weet ik wel, maar nu krijgen dezelfde falende spelers telkens de kans hun falen nogmaals te laten zien, dat kan gewoon niet.

16 december 2020 om 14:49

Wie lopen er allemaal uit contract trouwens??

Als we in de zomer van Luiz, Mustafi, Sokratis, Xhaka, Nketiah en AMN kunnen afkomen zou dat helemaal top zijn. Krijg je misschien wel 50 mln binnen en je kunt weer vooruit.

16 december 2020 om 16:47

Precies weten doe ik het niet, maar Luiz, Mustafi, Kolasinac, Sokratis sws en o.a. Laca gaat zijn laatste jaar in. Hoe dan ook komen er veel plekken vrij en vooral veel salaris. Laten we hopen dat ze er deze winter nog wat voor kunnen krijgen, dat zou uiteraard nog beter zijn dan in de zomer voor niks de deur uit lopen.

16 december 2020 om 17:43

Klopt Hoogindeconcen, maar onder Emery was het spel net zo slecht en waren de resultaten ook gewoon slecht. Dat het nu nog erger is, doet niets af aan het feit dat het onder Emery ook complete crap was. En dat is het punt van Samcro, waarin ik mij wel kan vinden. Onder Emery was er toen hij kwam een opleving, waarna het weer downhill ging. Ljungberg neem ik niet mee. Onder Arteta precies hetzelfde: opleving, daarna downhill.

Een nieuwe ervaren coach kan er misschien voor zorgen dat die opleving langer duurt, maar als club zullen we nooit stabiel vooruit kunnen gaan als de onderliggende problemen niet worden opgelost:
- Waardeloze eigenaar
- Waardeloos bestuur
- Door de hele club een gebrek aan winnaarsmentaliteit en leiderschap

Die drie zaken zijn het belangrijkst. Kroenke geeft niets om de sportieve prestaties van de club. Kroenke jr evenmin. De ''nieuwe'' bestuursleden zijn onervaren en geven net zo min om de sportieve prestaties. Er heerst een softe mentaliteit bij de club. En dat komt tot slot tot uiting op het veld, door het type spelers dat je koopt of scout. Daarin reken ik eigen jeugd niet direct mee, want die zijn nog wel te vormen. Die kun je dus als je het roer omgooit, nog ''bijscholen'' als het ware.

Arsenal scout/koopt op ''leuk'' kunnen voetballen. We kopen/scouten niet op mentaliteit/leiderschap. Dat laatste is ook veel lastiger, maar wel veel belangrijker op dit moment. Misschien kijken de scouts er wel naar, maar is het talent/kwaliteit de doorslaggevende factor. Terwijl dat het op dit moment niet zou moeten zijn.

En nee, we moeten niet Tommy Beugelsdijk halen (bij wijze van spreken). Dat is een te groot gat tussen kwaliteit en mentaliteit/leiderschap. Maar er zijn wel degelijk meerdere spelers in de PL, die misschien niet het talent hebben dat een Özil/pépé (bijvoorbeeld) wel bezitten, maar die wel tot het uiterste gaatje voor de club zullen gaan en die anderen daarin mee zullen slepen.

Schop1989 heeft dit al wel vaker gepost onder Arsenal gerelateerde artikels (hieronder ook deels) en ik ben het roerend met hem eens. Het vergelijk met Liverpool is dan ook snel gemaakt (maar ook met Spurs op dit moment). Een Milner en Henderson zijn niet de meest flashy spelers en hebben niet het meeste aangeboren talent, maar het zijn wel de belangrijkste spelers van Liverpool op de belangrijke momenten. Zonder Henderson speelt Liverpool standaard slechter. Milner was uitermate belangrijk in het jaar dat de CL werd gewonnen. Dat zijn de spelers die je erdoorheen slepen als het slecht gaat. Die spelers mist Arsenal al sinds jaar en dag..

16 december 2020 om 17:47

@gooner4 en Samcro.

In 2021 eindigen de contracten van Mustafi, Özil, Sokratis, Luiz en Macey.
In 2022 eindigen de contracten van Lacazette, Nketiah, Chambers, Kolasinac en Elneny.

In de zomer van 2021 zijn we dus sowieso van dat eerste rijtje af, helaas zonder er geld voor terug te krijgen (gok ik). Er komt dan wel weer flink wat salarisbudget vrij. Persoonlijk hoop ik dat we in de zomer van 2021 ook afscheid gaan nemen van minimaal 3 van de 5 genoemde spelers met een contract eindigend in 2022 (In mijn optiek het liefst Lacazette, Kolasinac en Elneny).

16 december 2020 om 17:50

Ah ik dacht Kola ook na dit seizoen, bedankt voor de toevoeging jackie 👍🏼

16 december 2020 om 17:50

@samcro.

Volledig met jou eens! Ik erger mij persoonlijk 500x meer als de ''ervaren'' jongens fout op fout stapelen, dan wanneer de jonge jongens dat doen. Die zogenaamde ervaren jongens leren er namelijk niet van. De jonge jongens kunnen dat nog wel!

Ik zie het persoonlijk meer in Balogun zitten dan Nketiah, vandaar dat ik hem meer kansen zou gunnen. Nketiah is misschien niet zo slecht als velen doen voorkomen (waaronder ik), maar hij laat op dit moment wel echt weinig zien. Een verhuur zou hem in mijn optiek goed doen (naar een fatsoenlijke club dan).

Wat betreft Saliba; ik kan er gewoon niet met mijn hoofd bij dat hij ''niet klaar'' zou zijn voor de PL. Complete nonsens in mijn optiek. Ja, niet klaar om vaste basisspeler te zijn. Dat is ook niet gek. Maar zeker wel klaar om minuten te maken. Zeker als je Luiz en Holding ziet stuntelen. Je moet alleen niet Saliba nu onbetwiste basisspeler maken en alle druk op hem leggen. Het is niet bepaald rocket science...

Ga dan voor Pedro Goncalves van Sporting. Die jongen doet het echt fenemonaal dit seizoen met een bak aan goals en assists

Ene özil die onder contract staat was op het middenveld altijd best creatief

16 december 2020 om 10:34

Het probleem is dat hij niet opgesteld kan worden, al zou Arteta dat willen. Hij is namelijk niet ingeschreven voor de PL en EL. Wellicht komt daar in januari verandering in maar dat betwijfel ik. Maar geloof je nou echt dat Ozil helemaal niets zou kunnen doen voor deze ploeg?

Ik geloof hier niet heel veel van. Ze hebben het geprobeerd bij Aouar afgelopen zomer, daar was niet voldoende geld voor.

Dan zouden ze nu opeens 30 miljoen neerleggen voor een talentvolle speler van FC Porto die voornamelijk als invaller gebruik wordt door de trainer van FC Porto? Het is nou niet dat dit FC Porto een fantastisch team is, waar je als talent ''geen basisplaats'' kan hebben...

Ken de speler zelf niet, dus wil er niet direct over oordelen.

Verder zie ik mensen een speler als Isco opperen, maar dat is het laatste wat Arsenal nodig heeft. Een creatieve speler die voornamelijk postbode speelt en daarnaast verre van constant is. Arsenal heeft met Ozil al een ''creatieve speler'' die niet constant kan presteren.

Het enige wat ik mij voor kan stellen is de ruildeal tussen Inter & Arsenal omtrent Xhaka - Eriksen. Maar dan moet Eriksen dat wel willen, met zijn verleden bij The Spurs.

Eriksen is creatief en voornamelijk passend. Xhaka speelt beter onder Arteta, maar zoals afgelopen week pakt hij weer een hele domme rode kaart. Iets waar Arteta niet erg van gecharmeerd is (denk ik).

Eriksen - Xhaka ruildeal met gesloten beurzen zou echt ideaal zijn. Benodigde creativiteit (gratis) en dan van Xhaka af.

Zou een prima opstelling zijn. Partey met naast hem een Ceballos of El Neny (ligt aan tegenstander) met een Auba/saka/martinelli/pepe op de flank en Laca/auba in de punt.

Ik zie het niet gebeuren (komst Eriksen en terugkomst Ozil), maar ik hoop een Willian niet vaak meer te zien spelen (wat helaas ook wel gaat gebeuren )

Leno
Bellerin
Luiz/Holding
Gabriel
Tierney
Partey
Neny/Ceballo
Pepe/Saka
Eriksen/Ozil
Auba/Saka
Laca/Auba
16 december 2020 om 11:40

Dit is ook een bericht voor in de wandelgangen, maar vz kan hier veel verkeer mee genereren. Deze speler is gewoon op zoek naar een nieuw contract en Arsenal wordt gebruikt om dat eruit te slepen, zoals zoveel spelers andere clubs hiervoor gebruiken. Ik zie het niet echt zitten met Eriksen, ik zie liever dat een ESR kansen krijgt. Wel zie ik het zitten om Xhaka te lozen, zijn krediet is nu echt op. We gaan het zien vnvd, Xhaka en Bellerin geschorst, als AMN nu geen basisplaats krijgt zal hij deze winter ook weg willen.

16 december 2020 om 12:21

AMN stond in de zomer al op het punt om te vertrekken volgens mij. Als hij nu nog geen basisplaats krijgt op het middenveld dan zie ik hem ook vertrekken inderdaad. Hij wilt zelf overigens niet als rechts-back opgesteld worden en ik zie in hem wel een missende profiel als Partey niet speelt. Namelijk iemand die het hele veld bespeelt, AMN komt regelmatig in het strafschopgebied al is het alleen om meer ruimte te genereren voor een andere speler. Dat zien we Xhaka/elneny/ceballos niet doen.

16 december 2020 om 17:58

@senorsam.

Volgens mij vindt hij rechtsback niet eens meer zo'n probleem. Dat was een tijdje geleden zo, waardoor hij ook niet speelde. Maar hij heeft altijd inzet getoond daarna op rechtsback en zelfs als linksback. Dat hij nu dus geen enkele kans krijgt op die posities, vind ik vreemd (buiten de El). Zeker wanneer je ziet dat Bellerin misschien 2 goede potjes heeft gespeeld dit seizoen..

16 december 2020 om 11:47

Je gaat het complete probleem voorbij, net zoals dit artikel. Het niet kunnen scoren is niet zozeer het probleem die jonge gasten in de aanval en ze worden alsmaar beter, het is puur mentaliteit waar het begint bij dit Arsenal. Kijk maar naar United, wat heb je aan een Fernandez als de mentaliteit er niet is? Ene week goed en andere week nog steeds ruk. Kijk eens naar Tottenham, die kopen Hjolbjerg en zijn van een kwakkelend team ineens naar een super stabiel hard werkend team gegaan....gast word binnen 2 maanden captain without an armband genoemd

16 december 2020 om 12:13

@schop1989 Ik ben het met je eens dat de beleving bij Arsenal ook ontbreekt, maar ik denk dat jij ook de rol van Mourinho als tactisch brein onderschat. Spurs heeft een bepaalde spelwijze die perfect bij het spelersmateriaal past. Vul dat aan met een bepaalde beleving bij het uitvoeren van de afgesproken taken en je hebt opeens een ijzersterk team staan. Hetzelfde geldt natuurlijk (in nog grotere mate) voor Liverpool. Klopp heeft een spelwijze die perfect aansluit bij zijn spelersmateriaal en kan hij een bepaalde beleving bij zijn spelers oproepen bij het uitvoeren van de taken. Vervolgens worden er ook spelers aangetrokken met een bepaald profiel dat aansluit bij de spelwijze en de beleving binnen het elftal. Leeds en Atletico zijn clubs waar dat ook voor geldt. Het is heel erg lastig om tegen dit soort teams te spelen. United en Arsenal missen inderdaad een bepaalde beleving/mentaliteit, maar dat komt naar mijn mening ook voort uit het feit dat er geen duidelijk plan is. Wat is de speelwijze van Arsenal? Of die van United? Wat doen deze teams bij balverlies of juist op het moment dat ze de bal veroveren? Mentaliteit is niet alleen hard tegen je medespelers schreeuwen of met overtuiging een duel aangaan, het is ook een bepaalde beleving in het uitvoeren van de afgesproken taken. Als die afgesproken taken niet duidelijk zijn of gewoon ontbreken dan wordt het ook gewoon lastig voetballen. Het is naar mijn mening dan op dit moment ook gewoon een perfect (shit) storm van een onervaren coach die moeite heeft om een speelwijze te implementeren, spelers die kwaliteit missen en een stuk beleving/mentaliteit wat ontbreekt (ook als gevolg van het uitblijven van resultaten).

16 december 2020 om 14:07

Volgens mij was het Jackie die het wel netjes zei. Arteta heeft dat idee en de eerste weken voerde iedereen zijn taken uit en het ging goed, maar de mentaliteit ontbrak om dat vol te houden wanneer het iets minder ging. Nu op het punt dat ze doen waar ze zin in hebben. Ik kan er dus zeker mee eens zijn dat Arteta op dit moment een coach lijkt die heeft gefaald om dat hij het niet strak genoeg heeft volgehouden en niet durft door te zetten, maar elke trainer gaat dus dit stuk mentaliteit missen als hij voor deze groep staat. Mijn punt dus op transfer beleid, ga niet voor een Partey of Auoar maar ga voor een Hjobjerg en scout op mentaliteit en leiderschap voordat je voor spelers gaat die een elftal complimenteren. Die spelers kun imo net zo goed uit je jeugd halen op dit moment - denk aan de Kanes, Rashfords en Taa's die er rondlopen en op momenten de kans kregen toen het toch slecht ging. Arsenal kocht Willian/luiz voor een kwaliteitsinjectie lol

16 december 2020 om 15:02

Ik denk persoonlijk dat mensen een beetje een vertekend beeld hebben van de eerste maanden onder Arteta. Ja de resultaten waren redelijk in de Premier League en goed in de FA Cup, maar het spel was toen ook gewoon niet goed. Arsenal werd niet voor niks ook uitgeschakeld door Olympiakos in de Europa League en eindigde terecht als 8e in de Premier League. Tegen de grote teams behaalde Arteta enkele knappe resultaten, maar ook toen had bijvoorbeeld Man City in het FA Cup duel gewoon het beste van het spel en de meeste kansen. Dat City op de counter te kloppen is, weten we allemaal onderhand wel. Tegen Liverpool in de Community Shield gebeurde eigenlijk hetzelfde. Ik heb zelf nog geen ander plan kunnen ontdekken dan met 5 verdedigers en een blok van 2 verdedigende middenvelders op eigen helft staan, achterin de bal rondtikken tussen Leno, de centrale verdedigers en de backs en af en toe een onmogelijke lange bal op Aubameyang. Daarnaast is het lachwekkend om te zeggen dat Arsenal beter voor Hojbjerg had kunnen gaan in plaats van voor Partey. Partey is in alles een betere voetballer en is daarbij ook een speler die een bepaalde mentaliteit met zich mee brengt. Dat zag je in alle wedstrijden die hij speelde. Zet Hojbjerg in dit elftal neer en hij zal gewoon door de mand vallen. Vergeet ook niet dat Southampton gewoon beter draait zonder Hojbjerg dan met Hojbjerg, dus ik denk dat jij hem een beetje overschat. Wat betreft Willian/luiz heb je natuurlijk gewoon gelijk, dat zijn lachwekkende aankopen geweest.

16 december 2020 om 15:08

Thanks Schop. Ben het inderdaad met jou eens. Nu het ook slecht gaat is het bij ons ook wel een beetje van alles wat natuurlijk. Arteta maakt fouten, spelers maken fouten, tactiek is er niet meer of wordt niet meer nageleefd en het bestuur maakt al jaren fouten. Dat komt nu allemaal tegelijkertijd ook naar buiten.

Ik ben het ook eens met wat jij zegt over Arteta. Het enige is misschien dat een ervaren trainer dit wel beter zou doen, omdat die meer respect afdwingt. Dat is echter gewoon een gok. Het blijft gewoon een feit dat er spelers zijn die onder Wenger faalden, onder Emery faalden en onder Arteta eveneens nu falen. Een nieuwe coach zal alleen voor een tijdelijke opleving zorgen, maar dat pakt inderdaad de onderliggende problemen niet aan.

Wat dat betreft dus helemaal met jou eens omtrent de spelers die mentaliteit en leiderschap vertonen! Hebben we het al eerder over gehad natuurlijk. Persoonlijk vind ik daarin Partey geen verkeerde aankoop overigens, want dat is wel een speler die over de juiste mentaliteit beschikt. Dat had alleen aangevuld moeten worden met een type Hojberg inderdaad.

17 december 2020 om 09:57

Oke over een Partey is het misschien te voorbarig om dat te stellen, alleen dan schiet ik wel in de bres voor Hjolbjerg. Gisteren ook weer even dat shirtje trekken om een aanval te stoppen en ondanks dat we tering goed speelde op het middenveld hield Hjolbjerg het nog redelijk onder controle. Het middenveld van Tottenham is echt met een reuze sprong vooruit gegaan sinds de komt van hem en ik blijf het zeggen - captain without an armband is puur omdat Kane natuurlijk de grote man is, de echte captain is hij zie je nu al wel. Southampton vangt elk seizoen knap de vertrekkende spelers op, dus ik kijk er niet van op dat ze nu ook de goede lijn van vorig seizoen door trekken. Hasenhuttle verricht puik werk daar, maar en dus die aanname van ze speler beter zonder Hjolbjerg vind ik niet op gaan. Partey kan op elk vlak een betere voetballer zijn en De Bruyne is dat ook als je hem vergelijkt met Henderson, maar Henderson en Hjolbjerg nemen het team op sleeptouw op en af het veld. Ik zie in Partey geen leider, maar de mentaliteit kan goed zitten, net zoals De Bruyne hard genoeg werkt op het veld, maar geen leider is die echt de boel op sleeptouw neemt.

Top weer iemand die niks toevoegt , ga dan meer betalen en koop Aouar. Wat een slechte aankoopbeleid hebben ze bij Arsenal zeg. Geundouzi, Xhaka, allemaal niks toegevoegd Torreira speelde nog echt goed tegenover hun en kreeg nauwelijk de kans.

16 december 2020 om 12:13

Onzin, Guendouzi deed het juist wel goed alleen is een moeilijk ventje en daar kan Arteta blijkbaar niet mee omgaan of hij heeft hem als voorbeeld moeten stellen - wat nu verkeerd uit lijkt te pakken. En dit is een gerucht uit een Portugees medium, ga dan niet meteen reageren alsof het waar is.

16 december 2020 om 15:47

Klopt Samcro, al heeft Guendouzi natuurlijk ook wel draken van wedstrijden gespeeld. En was hij op het veld ook een onnodig heethoofd. In het begin was ik het nog wel met Arteta eens wat betreft zijn stugge houding. Maar nu hij die houding niet door zet bij de zogenaamde vedettes van de ploeg, begin ik daar toch wel steeds meer aan te twijfelen.. Ditzelfde doet Arteta namelijk niet met Xhaka, Bellerin, Lacazette, Holding en Luiz bijvoorbeeld. Dat valt mij zeer tegen.

Wat betreft Torreira ben ik het wel met Fenerlimemmo eens overigens. Ja hij deed het niet direct geweldig onder Arteta, maar hij kreeg ook nooit een echte kans. Kwam terug van een blessure en had toen Xhaka - Ceballos voor hem die het goed deden. Kan gebeuren. Maar dan moest hij het in 1 wedstrijd laten zien, net terug van een blessure, wat dan niet echt lukte. Daarna zat hij weer op de bank. En daarna was het: ''toedeloe, we verhuren je terwijl we zelf een gebrek aan middenvelders hebben...''

16 december 2020 om 16:45

Ik zie ook zeker wel een plek voor Torreira in dit team, dan kan Partey meer box2box gaan spelen wat hij volgens mij ook beter kan dan puur cvm spelen. Dat Arteta zijn houding niet door zet vind ik ook jammer, het lijkt daarom dat hij enkel de nieuwe/jonkies als voorbeeld stelt, wat natuurlijk niet geloofwaardig over komt nu. Er is een hoop aan de hand en ik hoop van harte dat het snel omgekeerd gaat worden, want dit is echt dramatisch. Heb al genoeg angst voor vanavond....

16 december 2020 om 17:56

Ja precies. Dan kunnen ze het ook een beetje verdelen. Partey is niet per se een pure cvm en Torreira mist net een klein beetje fysiek. Maar qua mentaliteit heb je dan wel een stuk beter duo dan als je Xhaka, Elneny of Ceballos ernaast zet.

Ja precies, het verliest een heel stuk aan geloofwaardigheid nu hij het alleen bij de jonkies doet. Maar ik vond dat ook wel te verwachten om eerlijk te zijn. Dat komt puur omdat Arteta een onervaren trainer is. Dat probleem was al te voorzien..

Jep, ik heb ook genoeg angst voor vanavond.. Ik zie ons absoluut niet winnen. Er is wat dat betreft echt een mirakel nodig. 2 klungelgoals vanuit onze kant en veel gemiste kansen vanuit Southampton bijvoorbeeld. Anders zie ik ons echt niet winnen...

Irfancan Kahveci van Basaksehir past wel bij een club als Arsenal, veel beter dan een Xhaka bijvoorbeeld. Als Arsenal weer wilt meedoen met de top dan zullen ze toch wel geld moeten spenderen en spelers zoals Milinkovic, Yazici, Dembele proberen aan te trekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren