Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ibrahim Afellay teleurgesteld: ‘Het zijn neo-internationals, maar ze staan stil’

Laatste update:

Calvin Stengs en Myron Boadu maken dit seizoen weinig indruk op Ibrahim Afellay. De aanvallers van AZ, vorig seizoen twee grote sterren in de Eredivisie, zijn volgens de analist van Studio Voetbal duidelijk uit vorm. Stengs en Boadu kenden zondagavond goede momenten tijdens de 1-3 zege op FC Twente, maar presteren over het geheel niet goed genoeg in de ogen van Afellay en Theo Janssen, al plaatst laatstgenoemde wel een aantal kanttekeningen.

Afellay noemt het seizoen van Stengs tot dusver ‘heel erg teleurstellend’. De 21-jarige jeugdexponent van AZ was vorig seizoen in 25 competitieduels goed voor 5 doelpunten en 8 assists. Hij was dus gemiddeld om de wedstrijd betrokken bij een goal, maar dit seizoen staat de teler na negen optredens op alleen twee doelpunten. “Ik vind dat Stengs echt moet opstaan en moet aantonen dat hij talent-af is. We weten allemaal dat hij talentvol is en veel mogelijkheden heeft, maar hij laat het veel te weinig zien. Ook afgelopen donderdag niet”, doelt de analist op de verloren Europa League-wedstrijd tegen NK Rijeka (2-1). “Hij moet juist die kar gaan trekken. Hij moet juist degene zijn die balvast is, maar hij is juist de speler die de meeste ballen verliest."

Stengs verloor de bal vijftien keer in Kroatië, samen met Jesper Karlsson het hoogste aantal bij AZ. Van alle veldspelers van AZ noteerde Stengs de laagste passnauwkeurigheid (73,3 procent), ook op de helft van de tegenstander (66,7 procent). Theo Janssen beaamt dat Stengs niet zijn topniveau haalt, maar is wat positiever. ”Stengs is wel een speler die het moet hebben van momenten. Tot nu toe heeft hij te weinig momenten. Hij is te weinig beslissend. Maar vandaag zorgde hij wel voor de pass waaruit de penalty van AZ ontstond”, benadrukt Janssen. Op het middenveld hield Stengs na 31 minuten meerdere bewakers van zich af, om vervolgens Boadu de diepte in te sturen. De spits werd vervolgens gevloerd door keeper Joël Drommel. “Het begint bij hem. Natuurlijk kan hij veel beter spelen. Maar Stengs is niet het type speler dat een elftal op sleeptouw neemt. Hij moet het van momenten hebben”, herhaalt de oud-middenvelder.

“Nu stond hij op tien, maar normaal staat hij op de zijkant”, vult Pierre van Hooijdonk aan. “In het Nederlands elftal hebben we de discussie gehad of Stengs of Steven Berghuis moet spelen. Ik vind Berghuis veel verder. Stengs scoort te weinig.” Ook Boadu is aanzienlijk minder productief van vorig seizoen. De negentienjarige spits scoorde 3 keer in 9 duels, terwijl hij vorig seizoen 14 doelpunten maakte in 24 optredens. "Je kan zeggen wat je wilt, maar hij is betrokken bij de goals. Op het eind zie je hem nog een paar keer meeverdedigen tot in de eigen zestien", stipt Janssen aan, doelend op de uitwedstrijd tegen Twente van zondagavond. "Die jongen gooit er heel veel arbeid in. Hij heeft ruimte nodig; het is geen verfijnde speler die in de kleine ruimte vier of vijf spelers uitspeelt."

Afellay toont zich wederom kritischer dan Janssen en stelt hogere eisen aan het tweetal van AZ. "Het is te weinig. Het zijn neo-internationals, dus je moet ze ook zo beoordelen. Ze moeten zich wel ontwikkelen en het staat nu gewoon te lang stil.” Janssen vraagt zich af of de verwachtingen van de buitenwereld niet te hoog liggen, ook omdat Stengs een ernstige kruisbandblessure heeft gehad. “Ze zijn afhankelijk van de spelers die achter ze staan.” Van Hooijdonk countert door te stellen dat Boadu dit seizoen veel kansen heeft gemist. “Natuurlijk zie ik ook de potentie in hem, want het is een razendsnelle jongen. Maar hij moet meer gevoel krijgen in de afwerking.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vind Ibi maar een matige subjectieve analist. Dat vak is niets voor hem joh. Ihattaren volop verdedigen maar deze jongens compleet de grond in boren. Is hij vergeten dat Boadu ook nog maar 19 is. Ja ze moeten beter vooral Stengs maar laten we niet doen alsof zij de dragers van dat team zijn. Voorin moeten zij het doen maar de leiders van het team zijn duidelijk Koopmeiners en een stille Midtsjo.

14 december 2020 om 00:40

Er is toch wel een verschil tussen Ihatarren en Stengs. 4 jaar leeftijdsverschil. Stengs krijgt nog steeds de stempel talent maar ik denk niet dat hij het waar zal maken. Hij is veel te wisselvallig om een stap hogerop te maken. Denk ook niet dat een club in het buitenland het risico zou willen nemen met hem en clubs in Nederland zullen hem niet willen/kunnen betalen.

14 december 2020 om 21:08

3 jaar en 2 maanden bedoel je, verder is stengs teveel gehyped maar mo eigenlijk net zoveel en beide hebben moeite met hun stijgende lijn vast te houden.

14 december 2020 om 09:37

Wat een oude bok zeg met zijn 22, had natuurlijk allang een gevestigde naam moeten zijn.

14 december 2020 om 20:58

Boadu moet ik het ook nog maar zien, als je ziet hoe wild die is voor de goal.

14 december 2020 om 01:19

Echt he...Ihattaren kan sowieso niets fouts doen in Ibi zijn ogen. Ik vind hem trouwens ook niet geschikt als analist. Je hoort neutraal te reageren zonder je voorkeuren uit te spreken.

14 december 2020 om 03:22

@sociofan en fairplay1
Afellay is zeer neutraal. Sterker nog, waar je verwacht dat hij lovend is over PSV was hij de afgelopen weken allerminst positief. Daarentegen zegt hij niks vreemds over Stengs. Hij geeft aan dat hij talent af is (bijna 22 jaar) en de kar moet trekken. Dit laat hij vooralsnog na. Om de vergelijking te maken met Ihattaren, die itt Stengs niet alles speelt, en meer dan drie jaar jonger is, is symbool voor je ongefundeerde gebrabbel. Heel voetbalminnend Nederland ziet de potentie bij Ihattaren, maar niemand verwacht dat hij nu al constant is met een hoog rendement. Over drie jaar mag dit toch wel van hem verwacht worden en in die situatie bevindt Stengs zich nu.

14 december 2020 om 09:38

Kan het ook zijn dat hij niet positief is omdat hij daar vriendelijk bedankt is en de deur uit gebonjourd is? Ik vind hem altijd overdreven negatief zijn over Psv, juist helemaal niet neutraal in die zin.

14 december 2020 om 07:44

Klopt, ze zijn ook vaak onwetend, want hoe zijn Stengs en Boadu begonnen dit seizoen? Ze praten elkaar na, terwijl een blessure en zware Corona er in heeft gehakt terwijl ze toen moesten bouwen. Overvol seizoen en je weet dat je niet lekker begint. Wat dat betreft gelukkig dat we Europees eruit zijn, maar dat dat er in heeft gehakt is wel duidelijk.

14 december 2020 om 14:14

Stengs wordt natuurlijk wel over 4 dagen 22 jaar. Dat is wel een flink verschil met de in pas februari 19 jaar wordende Ihattaren. Dat scheelt een dikke 3 jaar. Ik ben sowieso nooit gecharmeerd geweest van Stengs. Een aardig talent, maar die ontstijgt die hele aanwas aan aanvallende spelers niet. De meeste leeftijdsgenoten zijn allang verder dan Stengs is en die laten het ook nog eens zien bij Nederlandse topclubs. Boadu wil ik het voordeel van de twijfel wel geven. Die lijkt vooral het welbekende dipje te hebben waar ieder talent mee te maken krijgt. Bovendien wordt Boadu volgende maand nog maar 20 jaar.

Ik vind het hartstikke goed om ten alle tijden kritisch te zijn en niet zo maar links en rechts te strooien met complimenten. Anderzijds vind ik de conclusie van Affelay wel iets te voorbarig. Ja het zijn neo-internationals, maar nee we hoeven ze nog niet zo te beoordelen. Voor beiden jongens was het hoe dan ook al te vroeg om bij Oranje te worden gehaald, en je kunt die eerste interlands van hun meer zien als een leuke snuffelstage. Ik maak me er niet zo druk om, ik denk dat die jongens er alles aan doen om het beste uit henzelf te krijgen en dat zullen we de komende tijd vanzelf merken. Alles onder de loep leggen lijkt mij zelf allerminst constructief.

14 december 2020 om 14:17

Stengs wordt deze week natuurlijk wel 22 jaar. Dat is relatief jong, maar het is natuurlijk wel de Eredivisie waar hij in speelt. Zo'n laag rendement is dan wel bedroevend. Verder is het juist goed dat ze die stempel krijgen, want dan zie je vaak uit welk hout ze zijn gesneden. Koopmeiners heeft die stempel ook, maar gaat er toch wel goed mee om. Ik vind Stengs ook geen groot talent. Die heeft genoeg beperkingen.

"De aanvallers van AZ, vorig seizoen twee grote sterren in de Eredivisie" Dat is wat de media ervan gemaakt heeft ja, bij name Stengs valt dat toch reuze mee. Overgewaardeerde speler die dan wel ff de nieuwe Ziyech zou gaan worden van volgens 2 analisten met een platform. Terwijl Ziyech op zijn 22e bij Twente door velen, inclusief critici, als de beste speler van de Eredivisie werd gezien. Dat kun je van een natte krant voetballer als Stengs simpelweg niet zeggen. Die gaat hoogstwaarschijnlijk nooit dat niveau van Ziyech aantikken.

14 december 2020 om 01:22

Klopt inderdaad, en Ziyech deed het toen zelfs vaak helemaal alleen in een waardeloze Twentse selectie.

14 december 2020 om 09:57

Ik zei toen al dat stengs een samenvatting voetballer was. Als je de wedstrijd kijkt zie je hem de heletijd bijna niet of stom balverlies leiden. Maar als je de samenvatting kijkt lijkt hij door 2/3 momenten een hele creatieve speler. Het zelfde heb ik momenteel bij Antony (als ik over meerdere wedstrijden spreek dan).

Het zijn beide gewoon behoorlijk overschatte spelers. Boadu mist simpelweg de techniek om echt goed te worden en Stengs heeft het ook allemaal net niet. 8 goals en 5 assists in een elftal dat mee deed om de titel is als aanvaller nou ook weer niet heel geweldig. Beide prima spelers voor AZ, meer ook niet.

14 december 2020 om 01:54

Stengs zie ik ook zeker niet de absolute top halen. Bij Boadu valt of staat het met de aankomende paar jaar. Die jongen is snel, behendig en heeft een fenomenaal gevoel voor positie. Vorig jaar kon hij in elke topwedstrijd een goal of vier minimaal maken. Zijn probleem is dat hij vijf grote kansen nodig heeft om 1 doelpunt te maken. Als in een keer dat kwartje valt en die ballen vliegen er wel in, kan die jongen de absolute top halen en boeit het niet zoveel dat hij niet de meest verfijnde techniek heeft. Maar lukt het hem niet de rust te vinden om a la Huntelaar een echte goaltjesdief te worden, dan gaat ie het in de top niet redden. Dat vind ik zo goed aan bv Malen: hij mist ook kansen, maar hij wordt echt steeds klinischer voor het doel, waarmee hij - in combinatie met zijn snelheid en individuele actie - echt een topper kan worden.

14 december 2020 om 14:20

Ik vind Boadu niet zozeer overschat. Die jongen wordt volgende maand pas 20 jaar. Er zijn maar weinig spitsen die zich op die leeftijd al mengen in de topscorerslijst. Boadu lijkt gewoon even het welbekende dipje te hebben. Natuurlijk zijn er verbeterpunten, maar ik vind Boadu wel een goed talent. Stengs daarentegen, daar heb ik nooit veel bijzonders in gezien. Sterk in bepaalde aspecten, maar ook behoorlijk zwak in andere aspecten.

Had ie vandaag de wedstrijd moeten kijken. Heb Boadu nog nooit zo zien meeverdedigen. Iets wat wellicht wel zijn grootste mankemant was/is. Vandaag echt wel weer een kleine glimp dat deze jongen echt wel kan ballen.

Over Stengs ben ik het eens met Ibi. Iedereen kan zien dat hij voetbaltalent heeft, maar de mentaliteit ontbreekt. Bij ieder foutieve pass, baalt hij zichtbaar en laat hij sinpelweg zijn man lopen. Op 1 en max 2 geniale momenten na is het heel vooral heel slordig en weinig rendement.

Stengs is gewoon een voorbeeld van een speler die wij massaal onwijs omhoog hebben gepraat maar uiteindelijk is het niks spectaculairs. Dan bedoel ik meer dat hij gewoon niet zo goed is als wij dachten. Ja het is een speler met prima kwaliteiten maar als je dan vandaag zo een Sensi of Barella bij Inter ziet dan weet je ook al snel in welke categorie je Stengs moet zetten. Een Rachica op die leeftijd hebben wij hier in Nederland dood genegeerd en die was veel beter. Jesus Corona bij Twente ook. Stengs is een leuke speler maar gewoon nooit zo kritisch bekeken als nu.

Vind die Karlsson wel een goede speler, Zie hem soms voorbij komen met samenvattingen. Niet wat ik verwachte, Had echt een basic Scandinavisch talent in gedachte die AZ wel is vaker had. Maar deze heeft echt kwaliteit

Beiden gewoon vrij overschat en opgehemeld in een periode dat zo’n beetje heel AZ boven zichzelf uitsteeg. Voor Stengs is de periode van talent inderdaad zo langzamerhand wel over, want van mij mag hij het nu ook wel eens gaan laten zien. Boadu ben ik wat milder voor, die jongen is veel jonger en het was te verwachten dat hij een dip zou krijgen.

Nog geen half jaar geleden werden ze in het nederlands elftal gepraat en nu vallen ze in een keer tegen. Zowel Boadu als Stengs zijn in potentie goede , jonge spelers. Maar ze zijn nog niet consistent. Volgens mij weten we allemaal dat dit een normale combinatie is. Daarbij komt dat beiden geen leiderstypes zijn en de
trainerswissel ook op een uitermate ongelukkig moment kwam. Geef die twee een paar weken in een goed draaiend AZ en het komt goed.

Valt me wel altijd op, dat ze eigenlijk geen ene moer weten over beide. Hele zware Blessures, Corona (boadu die hem zwaar te pakken heeft gehad). Nee, ze zijn nog niet de oude en dat half jaar rust heeft ze ook niet goed gedaan. Stengs ook geblesseerd begonnen ook dit seizoen, Boadu Corona. Heel veel wedstrijden, geen rust maar vooral druk blijven oefenen. Ik zie genoeg sterspelers inzakken nu, van de Europese clubs voor Nederlan d.
En ja ik zal de laatste zijn die Stengs nu geweldig vind spelen, vorig seizoen ook zijn momenten vaak genoeg gehad dat je hem niet zag. Laat speler eens met rust, ipv zo aan te vallen. De competitie is bomvol, voor de 4 clubs Europees en dan ook nog internationals erbij. Wat dat betreft verwijt ik meer Slot en Jansen dat ze niet meer wisselen.

14 december 2020 om 07:58

Typisch dat AZ zo graag serieus genomen wilt worden en als topclub wilt worden behandeld. Echter zodra de mindere kanten daarvan aan het licht komen moeten de toptalenten met rust gelaten worden. Welkom in de wereld van topclubs waar slappe excuses minder snel worden geaccepteerd en waarin dragende spelers serieuze kritiek krijgen als ze niet leveren op de belangrijke momenten. Als je daar niet tegen kan, profileer je dan ook niet als topclub met grote talenten.

14 december 2020 om 08:08

Jullie? Max en Robert misschien de rest(supp) interesseert het geen ene moer om de status Topclub te krijgen! Kritiek oke, maar weet dan wel waar je over praat.

14 december 2020 om 08:19

Ja, jullie ja. Heel veel AZ-supporters die zich spiegelen aan de topclubs en roepen dat AZ een Feyenoord al voorbij is of in elk geval minimaal gelijkwaardig. Vandaar ook dat heel veel AZ-supporters het volledig konden begrijpen dat AZ een Arne Slot op straat gooide omdat ie met Feyenoord had gesproken. Dan staan jullie wel achter het bestuur, maar nu met de ambitie van een topclub zogenaamd niet meer. Nu het minder gaat en AZ de aandacht krijgt die een topclub ook zou krijgen zien we een terugtrekkende beweging. Dan is het plotseling niet meer leuk. Wel de lusten, maar niet de lasten van een topclub willen dragen.

14 december 2020 om 08:34

Wat heeft de status "topclub" met Feyenoord voorbij te maken? De status topclub heeft voor mij een hele andere betekenis dan dat je Feyenoord een keer voorbij bent.
Dat Slot op straat is gegooid, is duidelijk en gebruikelijk in het normale leven. Dat jij het daar niet mee eens bent, kan.

Het gaat mij alleen om het selectieve gedrag van de zogenaamde analisten.

Ben het deels eens, en deels oneens met de mening van Afellay. Stengs is nu 2,5 seizoenen basisspeler van AZ, is ondertussen international en bereikt eind deze maand de 22 jaar. Dan is de wisselvalligheid die hij laat zien niet meer goed te praten.

Boadu daarentegen zie ik niet als international, maar dat is ook niet erg met zijn 19 jaar. Hij kan nog een hoop leren maar in hem zie ik nog wel een hoop potentie. Het is voor hem belangrijk om de komende 2 jaar de onbetwiste spits van AZ te worden en er gewoon 20+ in te schieten.

Stengs is een leuke voetballer, maar soms merk je pas na een half uur dat hij meespeelt. Het is ook wel een beetje een softie. Slap duels ingaan en als hij de bal kwijtraakt stil blijven staan. De top is te hoog gegrepen voor hem en dat is helemaal geen schande, en ik denk dat er heel veel buitenlandse clubs twijfelen of hij het geld waard is. Helemaal in deze tijd.

Boadu heeft het vorig jaar heel goed gedaan en staat dit seizoen een stuk minder te ballen. Doelpunten maken kan hij wel, maar ook voor hem geldt dat de top te hoog gegrepen is. Zijn techniek is matig en af en toe heeft hij nog weleens oogkleppen op. Beide spelers zie ik in de middenmoot van de Bundesliga nog wel meedoen. Teams als Hoffenheim ofzo.

AZ heeft alleen wel een beetje pech. Deze spelers zullen uiteindelijk een stap willen maken, maar ze zaaien teveel twijfel. Goede wedstrijden afwisselen met waardeloze. Ze gaan in deze tijd nooit meer dan 15 miljoen elk opleveren. Clubs zien dat er weinig AZ spelers de top halen en nu ze op een bepaald niveau blijven steken zullen ze er niet veel geld voor over hebben.

Ibi praat altijd met een persoonlijke agenda. Hij wil graag mo in oranje natuurlijk en stengs is een concurrent.asiselftal volgens Ibi oranje op Euro 2020:El Maach, Karami, Auassar, Ibi zelf, Hamdaoui.Ihataren, Faik, HarrouiEl Ghazi, Kharhouch, RayhiZonder gekheid. Valt het niemand op dat Ibi heel subjectief is? Hij moest er ook weer even Harroui uitlichten. Ik snap de sympathie en verbinding maar hij schiet door en over een tijdje hebben ze dat bij studio sport ook wel gezien.

Het komt allemaal goed met Stengs . Heeft verschrikkelijk veel talent . Komt er alleen niet iedere wedstrijd uit. Heeft ook een hele zware blessure gehad ik meen 2 jaar geleden. Geduld gevraagd van de voetbal liefhebber .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren