Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Borussia Dortmund ontslaat Lucien Favre na vernedering

Laatste update:

Lucien Favre is niet langer de hoofdcoach van Borussia Dortmund, zo meldt de club zondagmiddag. De Zwitserse oefenmeester is een dag na de smadelijke 1-5 nederlaag tegen VfB Stuttgart ontslagen door het bestuur van BVB. Favre stond sinds medio 2018 aan het roer in Dortmund.

Kort na de pijnlijke verliesbeurt tegen Stuttgart werd door verschillende Duitse media al een voorschot genomen op het ontslag van Favre, wiens contract na dit seizoen afliep in het Signal Iduna Park. Borussia Dortmund plaatste zich als groepswinnaar voor de achtste finale van de Champions League, maar juist de wisselvallige prestaties in de Bundesliga lijken Favre de kop te hebben gekost. Er werden in de eerste elf competitieduels van dit seizoen al veertien punten gemorst. Men verloor eind november op eigen veld ook al van 1. FC Köln (1-2), waardoor de positie van Favre verder onder druk kwam te staan.

In de Duitse media werd al gemeld dat de selectie van Borussia Dortmund later deze zondag zou worden ingelicht over het besluit om Favre de laan uit te sturen. "Dit is een ramp", zei de Zwitserse oefenmeester zaterdag na de uitglijder tegen Stuttgart op eigen veld. "We waren er vandaag gewoon niet bij met ons hoofd. We hebben als elftal teveel grote fouten gemaakt." Algemeen directeur Hans-Joachim Watzke gaf zaterdag al een duidelijk signaal af. "We gaan dit zeker analyseren. Als je thuis met 5-1 verliest, dan is het een zwarte dag. Ik kan me niet herinneren wanneer we voor de laatste keer met zulke cijfers hebben verloren."

Assistent-trainer Edin Terzic neemt tot het einde van het seizoen de honneurs bij Borussia Dortmund waar. Hij zal geassisteerd worden door Sebastian Geppert en Otto Addo. Favre eindigde met de club tweemaal als tweede achter kampioen Bayern München. In het seizoen 2019/20 wist hij met de Champions League-winnaar van 1997 de Duitse Supercup te veroveren, dankzij een 2-0 zege op Bayern.

Terechte beslissing van Borussia Dortmund?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zat er aan te komen.
Kunnen ze bij United wat van leren..

13 december 2020 om 14:33

De ironie...
Volgens mij weten ze bij United maar al te goed hoe je trainers moet onstlaan..

13 december 2020 om 14:36

Geinige is, is dat ze trainers ontslaan die aan het opbouwen waren. Mourinho en van Gaal hadden gewoon meer tijd moeten krijgen, maar nee ze geven meer tijd aan Ole...

13 december 2020 om 15:16

Het ging juist slechter en slechter onder van Gaal en Mourinho, waarom zou je meer tijd geven.

13 december 2020 om 16:22

Omdat progressie niet een rechte lijn naar boven is. Pieken en dalen zijn onontkoombaar in zulke processen.

13 december 2020 om 16:53

Bij United ligt het probleem veel dieper dan de coach. Solskjaer is ook geen geweldenaar, maar die club presteert inmiddels al jaren ver beneden peil.

Dit is wel jmmr. Oke uitslag gisteren was niet best maar dit heeftie nou ook niet verdiend.

13 december 2020 om 14:23

Dit heeft die absoluut verdiend. Het is een wereldwonder te noemen dat hij na de blamages van afgelopen seizoenen gewoon mocht blijven zitten.

13 december 2020 om 16:55

Blamages wil ik het ook weer niet noemen. Dortmund heeft ook absoluut geen ploeg waarmee je even kampioen wordt. Ik ben nooit echt onder de indruk van Favre geweest en zette ook m'n vraagtekens toen z'n naam rond begon te zingen, maar mensen leggen nu wel heel makkelijk alle schuld bij hem. Er speelt natuurlijk wel meer dan alleen de kunsten van de coach.

13 december 2020 om 19:39

De straatlengte waarmee ze twee seizoenen geleden voorstonden weggeven ten opzichte van Bayern noem ik toch een blamage hoor.

13 december 2020 om 16:38

Jazeker wel, heeft heel het voetbal uit Dortmund gehaald laatste 2 jaar

Dat werd tijd. Met dit materiaal moet veel beter gepresteerd worden. Ze moeten het Bayern veel lastiger kunnen maken met deze selectie.

Dit is geweldig nieuws. Nu nog poch aanstellen als trainer

13 december 2020 om 16:15

ik denk eerder setien eerlijk gezegd. Die kan wel wat moois met dit materiaal denk ik

13 december 2020 om 19:50

Wat dacht je van Hasenhuttl. Doet het geweldig bij Southampton FC.

Kijk er een beetje van op. Natuurlijk zijn deze resultaten schamend maar was zeker niet slecht bezig bij deze club. Hij heeft voor relevatie gezorgd binnen dit team dat is begonnen met draaien

13 december 2020 om 14:21

Uhh, 19 punten uit 11 wedstrijden met een 5e plek, na flink wat aankopen. Daarnaast is het spel gewoon echt heel slecht

13 december 2020 om 14:23

Flink wat aankopen valt wel mee. Ze hebben transfervrij Meunier opgehaald (waar je dus erop achteruit gaat ten opzichte van Hakimi) en verder alleen Bellingham gekocht. Desondanks is een ontslag in mijn ogen wel gewoon terecht. Met deze selectie kan en moet veel beter gepresteerd worden.

13 december 2020 om 14:32

En Emre Can. Het jaar daarvoor wel flink wat aankopen gedaan (150 miljoen), ook helemaal niks verkocht dus niet gek dat ze maar 50m konden uitgeven dit jaar.

13 december 2020 om 14:48

Bedoelde voornamelijk onder zijn bewind, niet specifiek afgelopen zomer.
Vooral daarvoor veel aankopen met Wolf, Witsel, Delaney, Balerdi, Hummels, Hazard, Brandt, Schulz, Alcacer en Haaland.
En dan mis ik er nog wel wat.

13 december 2020 om 15:43

Ze kopen veel maar verkopen ook veel. seizoen 19/20 voor 148 milioen gekocht en voor 123 milioen verkocht 18/19 90 milioen gekocht 114 m verkocht seizoen 17/18 109 m gekocht, 265 milioen verkocht.

13 december 2020 om 17:00

Waarom wordt Slot hier in Nederland dan nog steeds volledig gehyped met 17 punten uit 9 wedstrijden? Waarom houden mensen de handen boven Schmidt z'n hoofd naar overduidelijke fouten en 24 punten uit 11 wedstrijden? Er valt best iets voor dit ontslag te zeggen, maar om de volledige schuld voor het niet presteren nou bij 'm neer te leggen gaat wel heel ver. Het is ook niet zo dat elke aankoop volledig uit de verf komt.

13 december 2020 om 15:41

Niet slecht? Qua resultaten misschien niet zeer slecht (ook zeker niet goed) maar dat is vooral te danken aan Haaland die veel verbloemde. Deze matige coach mag de Noorse halfgod wel een mooi cadeau opsturen voor kerst en nieuw want zonder hem lag ie al veel langer buiten.

13 december 2020 om 17:00

Tja, en zonder hem lijkt het transferbeleid van Dortmund ook ineens beduidend slechter...

Het heeft even geduurd, maar hij is eindelijk weg. Ben benieuwd wie Dortmund nu aan zal stellen, na Klopp zijn toch alle trainers het net niet geweest.

Zat er aan te koemn, hij was te afhankelijk van enkele spelers en kreeg veel niet meer aan de praat. Ik denk fat pochettino de perfecte opvolger is, goed met jonge spelers, leuk voetbalz heeft hrt aanzien om ook respect te krijgen van oudere spelers. Ik gun Poch na ons een mooie nieuw club en BvB is dst zeker weten

Helemaal begrijpelijk. Tegen clubs waar je de drie punten moet halen laten ze het vaak liggen. Het spel is niet om aan te zien terwijl ze geweldige aanvallende spelers hebben. Ook het feit dat ze geen fatsoenlijke tweede spits hebben Reus in de spits dat kan toch niet. Ik weet niet of Lucien een goede trainer is of niet hij begint altijd goed zoals bij gladbach, Nice en dan na een seizoen roepen de fans al voor zijn ontslag

Dortmund fans die een idee hebben welke namen rond gaan van trainers?

13 december 2020 om 14:25

Nog niet zo heel lang geleden, denk zo'n kleine 2 maanden geleden, gingen er al geruchten dat Favre na dit seizoen zou vertrekken bij Dortmund en werden namen als Nagelsmann, Rose (van Borussia Mönchengladbach) en Marsch (van Red Bull Salzburg) genoemd.

Nu lijkt Favre nu al ontslagen te worden. Nagelsmann lijkt mij geen realistische optie, want die zit gewoon goed bij Leipzig en binnen Duitsland zie ik hem misschien naar Bayern München gaan en anders sowieso naar het buitenland, Rose zal ook een lastig verhaal worden maar een stuk haalbaarder dan Nagelsmann en Marsch zou wel gewoon haalbaar zijn en ook gewoon een goede optie.

13 december 2020 om 15:23

Ik zag de naam van Pochettino ook langskomen , lijkt mij op zich wel een goede match.

13 december 2020 om 15:40

Nagelmann gaat echt geen stap omlaag maken op dit moment.

13 december 2020 om 17:01

Pochettino? Die is toch qua manier van spelen redelijk vergelijkbaar met Favre.

13 december 2020 om 15:48

Edin Terzic tot het einde van het seizoen, en Marco Rose als voornaamste kandidaat. voor volgend seizoen

Terecht mocht dit waar zijn, vond eigenlijk na afloop van het afgelopen seizoen al dat Dortmund afscheid moest nemen van Favre.

Haalt naar mijn mening gewoon veel te weinig resultaten en niet de volledige potentie uit de spelersgroep die hij tot zijn beschikking heeft bij Dortmund. Is tactisch best zwak en er zit geen lijn in zijn spel.

Ben benieuwd wie ze dan als vervanger zullen halen. Misschien in de zomer een poging wagen bij Rose van Borussia Mönchengladbach? Al denk ik dat dat nog een vrij lastige opgave kan worden. Anders misschien Marsch van Red Bull Salzburg proberen, want dat is ook gewoon een goede trainer?

Overigens werden zowel Rose als Marsch nog niet zolang geleden ook al genoemd om Favre eventueel op te volgen.

13 december 2020 om 14:25

De coach van Frankfurt (Hüttner dacht ik) zou ook een leuke optie zijn denk ik.

13 december 2020 om 14:28

Inderdaad, dat is ook wel een goede trainer. Anders misschien de trainer van Southampton, die Hassenhüttl? Vind ik ook wel een goede trainer, heeft het prima gedaan bij Leipzig en doet het ook goed met Southampton.

13 december 2020 om 14:33

Misschien durven ze Marsch niet aan na Peter Bosz? Is toch een beetje vergelijkbaar qua prestaties op een iets lager niveau. Ik denk dat Pochettino een goede optie zou zijn

13 december 2020 om 16:19

Ik denk zelf aan setien. Bij Barca was het niet veel soeps natuurlijk maar ik denk dat dat gewoon een stapje te hoog was voor hem qua druk ed. We mogen niet vergeten dat ie bij Las Palmas en Betis gewoon mooie dingen heeft neergezet.

Zat er wel een beetje aan te komen. Hij zat al eerder op de wipstoel. Ben benieuwd wie zijn opvolger word. ten Hag werd vaak genoemd, dan kan Slot naar Ajax..... Hassenhuttl lijkt mij ook een prima optie.

Terecht denk ik. Mij lijkt dat je meer uit dit spelersmateriaal kan halen dat wat Favre liet zien. Rose van Gladbach lijkt me een vrij ideale kandidaat. Dat zal alleen niet voor de zomer lukken denk ik. Dan zou het dus een soort tussenjaar moeten worden. Misschien Pochetino? Lijkt me ook interessant.

Ik vind het opvallend dat hij het daar lang vol hield. De gemiste kans was 2018/2019 op de landstitel. Dortmund en Favre gaven het zelf uit de hand.

Ik ben benieuwd wie de opvolger wordt.

Heel blij mee! Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Ik hoor veel Pochettino, maar ga ervan uit dat Watzke en Zorc een Duitstalige manager willen. Nagelsmann is toch echt mijn droom.

Wat verwachten ze nou precies in dortmund? Hij is door in de champions league en als ze 2de worden is het toch prima? Kwalitatief hebben ze gewoon een mindere selectie als bayern munchen. Volgens mij is het bestuur daar de weg een beetje kwijt nu ze een paar leuke talentjes hebben.

13 december 2020 om 15:11

Inderdaad. Dat is ook mijn mening. Iemand als Ten Hag moet daar dan ook vooral niet instappen. En wanneer ze nu opeens heel aanvallend willen spelen. Leuk, maar dat heeft Bosz geprobeerd. Wanneer dat vier weken niet lukt is er ook paniek. En in de CL zijn ze de afgelopen twee jaar uitgeschakeld door PSG (ongelukkig) en Spurs (dramaveld Wembley). Daar kun je gewoon een keer van verliezen toch?

13 december 2020 om 15:34

nee jong, met die selectie valt meer uit te halen, maar de spelers op het veld lijken de weg kwijt. Er is geen vertrouwen of enige leiding. Gisteren bijvoorbeeld Dortmund speelt niet goed, ze verliezen. Wat doe Favre. Niets, hij wisselt pas op de  85ste minuut. je ziet regelmatig Dortmund spelers aan de bal de niet weten wat te doen met die bal. Ze winnen vele malen enkel omdat een of ander speler zijn kwaliteiten toont. kijk naar Liepzig, geen haaland of sancho maar spelen vele keren beter dan Dortmund

13 december 2020 om 15:24

Als je hen wat had gevolgd de afgelopen seizoenen dan weet je dat ze twee keer de titel gewoon hebben weggeven. Zeker twee jaar geleden.

13 december 2020 om 16:04

Onzin. De prestaties komen overeen met de selectie waarover hij beschikt. Dat hij geen recordseizoen had voor Bvb betekend niet dat hij de titel heeft weggegeven.

13 december 2020 om 17:12

Een coach is verantwoordelijk voor de prestaties in zijn team. Dortmund had het toen in Munchen kunnen beslissen, maar ging toen met iets van 5-0 onderuit. De angst die Favre had voor het mislopen van de titel was zichtbaar bij de spelers. Feit blijft ook dat hij bij de supporters totaal niet populair was. Vaak veel defensieve keuzes gemaakt zoals Diallo linksback zetten, het blok Witsel - Delaney met nauwelijks voetballend vermogen. Hakimi als verkapte rechtsbuiten laten spelen. En ook nu is geen touw te trekken aan zijn opstellingen. Waarom continue met zoveel defensieve spelers spelen? Gooi eens een keer Haaland, Reus, Sancho, Brandt en Reyna allen in de ploeg en je kan heel Europa kapot spelen. Brandt kan namelijk makkelijk naast Witsel op het middenveld. Can kan prima als verdediger spelen. Alleen een topkeeper en cv ontbreekt. Toch denk ik dat Zagadou prima naast Hummels kan spelen en Can en die Portugees kunnen prima als backs spelen. Vooral die Portugees (moeilije naam) vind ik ijzersterk.

13 december 2020 om 16:32

Dortmund laat teveel punten liggen wanneer ze moeten winnen en kunnen profiteren van puntenverlies van de concurrentie. Favre is tactisch gewoon niet goed genoeg , en kan geen winnaars maken van zijn spelers. Imo moet Dortmund qua talent niet veel onder doen voor Bayern , zeker in de aanval.

Werd tijd. Hoe je het ook draait of keert, hij is een net-niet coach. Hij heeft te weinig uit de groep gehaald, was tactisch zwak en vaak ook te verdedigend ingesteld. Mijn droomopvolger is Nagelsmann maar dat zal hem niet worden waarschijnlijk. Ben benieuwd wie gaat komen.

Lijkt me een goed besluit. Er zit ongelooflijk veel kwaliteit en potentie in de selectie van Dortmund, daar haalde deze Favre echt niet alles uit. Die trainer van Southampton, Hasenhuttl zou een hele goede trainer zijn voor Dortmund denk ik zo. Nagelsmann acht ik niet haalbaar.

Dit is hoe een topclub handelt ipv te schreeuwen trust the proccess. Als een trainer niet het gewenste resultaat levert is er bij een club die zichzelf serieus neemt geen tijd om af te wachten of de trainer het kan omdraaien, dat kan er zomaar voor zorgen dat je een jaar niet mee doet voor het kampioenschap/geen europees voetbal speelt (misschien zelfs strijd tegen degradatie) daar kunnen sommige teams nog wat van leren

Dit moet Ten Hag in elk geval niet doen wanneer Sammer zich meldt. Weinig eer te behalen daar. Normaliter is Bayern gewoon te sterk. Europees heeft Favre telkens de poulefase overleefd. Wat verwachten ze daar nu opeens dan?

13 december 2020 om 15:43

Je verwacht op zijn minstens meer weerstand van ze. Vorig jaar al vroeg uitgeschakeld voor de titelrace. Verder is het angsthazen voetbal van Favre duidelijk zichtbaar. Hij maakt het elftal niet beter. Een trainer als Klopp of Tuchel had er simpelweg meer uitgeperst.

13 december 2020 om 16:20

Tuchel heeft ook nog nooit van Bayern gewonnen hè.

13 december 2020 om 16:44

Wat zeg jij nou? Heeft zelfs met Mainz 3x van Bayern gewonnen. En met Dortmund Bayern nog een keer uitgeschakeld in de halve finale van de beker (2-3). Laatste uitoverwinning van Dortmund bij Bayern. En vind het materiaal van toen veel minder dan nu.

13 december 2020 om 17:05

Zie mijn reactie die ik per ongeluk hieronder geplaatst heb ;-)

Daar zou ik nu eens graag Poch willen zien. Weet hoe hij een ploeg moet laten voetballen en ze hebben daar echt een geweldig leuke kern.

13 december 2020 om 15:15

Wanneer ze daar alleen tevreden zijn met kampioenschap Bundesliga en CL-winst lijkt het me geen leuke opgave.

13 december 2020 om 15:41

Nou ja een 10 punten voorsprong weggeven tegen het zwakste Bayern van de afgelopen 10 jaar (onder Kovac) vind ik wel beschamend. Verder altijd kansloos er af tegen Bayern. 5-0 of 6-0 nederlagen in Munchen is gewoon beschamend te noemen. Hij maakt enorm veel rare keuzes en speelt veel te defensief met Dortmund. Er zit totaal geen idee achter. Als je dan een Nagelsmann ziet bij Leipzig, daar zit een duidelijk idee achter.

13 december 2020 om 17:02

Hmmm. Toen PSG tegen Bayern speelde werd gezegd dat Tuchel nog nooit van Bayern had gewonnen, heb het zelf niet gecheckt maar meen dat de Nederlandse of Duitse commentatoren dat zeiden. Heb het nu gecheckt en je hebt gelijk. 5 x winst, 11 x verlies en paar gelijke spelen.

13 december 2020 om 17:07

Je kunt de stats checken op Transfermarkt, maar zelfs met een middelmatig team als Mainz heeft die in 10 onderlinge wedstrijden gewoon 3 keer weten te winnen en 1 keer gelijkgespeeld van het grote Bayern. Commentatoren geven wel vaker verkeerde info door.

13 december 2020 om 17:26

Ja, daar heb ik ook net gekeken. En wat die commentatoren betreft, daar erger ik me vaak aan. Het gebrek aan feitenkennis en het verstrekken van simpelweg foute informatie.

Hoewel ik zelf Dortmund niet heel nauwkeurig volg, lijkt me dit ontslag absoluut noodzakelijk. Niemand verwacht denk ik de Champions League winst of de titel met een Bayern Munchen en nog meer goede ploegen, maar er moet toch wel beter resultaat behaald kunnen worden dan nu het geval is. Zeker met een selectie met daarin o.a. Haaland, Sancho, T. Hazard, Reus, Guerreiro, Hummels, Reyna etc. Mentaal schort er volgens mij ook nog een en ander.

Dortmund heeft het via Twitter overigens al bevestigd.

Terecht ze hebben enorm veel kwaliteit, maar elke week weer een andere opstelling. Pijnlijk om te zien dat een Brandt nooit op zijn beste positie wordt gebruikt. Dat continue gewissel voorin is onbegrijpelijk. Een coach als Ten Hag, Pochettino, Hassenhuttl, Tuchel, Rose zal er 100% meer uithalen.

Burki
Can
Zagadou
Hummels
Guerreiro
Brandt
Witsel
Hazard
Sancho
Reus/Reyna
Haaland

Werd tijd. Favre is een leuke coach voor een subtopper , maar niet voor een club als Bvb. Het is een coach dat leuk voetbal kan brengen , maar niet iemand dat zijn team naar the next level kan brengen namelijk prijzen pakken. Wat met deze selectie moet kunnen , qua talent moet het niet veel onderdoen voor Bayern.

13 december 2020 om 16:23

Dortmund is internationaal ook een subtopper. En in Duitsland hebben ze geen top drie of top twee maar een top Ãâ©ã£â©n met wisselende uitdagers. Zoals in het verleden Gladbach, Hsv, Werder, Dortmund, Frankfurt, Kaiserslautern, Stuttgart, Leverkusen, Schalke, Wolfsburg en nu Leipzig.

13 december 2020 om 16:38

Ik zie Dortmund persoonlijk niet als een subtopper. Als je de kwaliteit van hun selectie bekijkt , wat ze kunnen uitgeven aan spelers , hun stadion etc... neigt toch meer naar een Europese topclub.

13 december 2020 om 17:08

Het is wel waar dat dat per decennium kan veranderen in Duitsland. Hamburg, Stuttgart, Bremen, Gladbach, Dortmund zelf, Schalke, Leverkusen, Wolfsburg, Leipzig zijn allemaal wel eens uitdagers geweest, maar feit blijft dat Bayern op eenzame hoogte staat in Duitsland.

Bvb moet een trainer halen van beter niveau bijvoorbeeld rose of nagelsman of misschien ten hag is ook meerdere malen genoemd vanwege verleden bij bayern.

Gelukkig zijn ze van elkaar verlost, er zit zo veel meer in dit team dan wat Favre eruit heeft gehaald. Deze nederlaag zal op termijn een zegen blijken. Goed gehandeld.

Dat is een goede beslissing. Iemand moet toch meer uit deze topspelers kunnen halen.

Slot is nog vrij. Met drank aan Az. Een goede trainer voor Dortmund. Hij kan gewoon verder waar hij gebleven was

Men roept nu wel Ten Hag... Ten Hag... Maar het kan ook maar zo een rentree van Bosz zijn bij Dortmund.. zou het kunnen??..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren