Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Juventus vernedert Barcelona in Camp Nou en pakt groepswinst

Laatste update:

Juventus heeft zich op sensationele wijze verzekerd van groepswinst in de Champions League. De ploeg van trainer Andrea Pirlo moest dinsdagavond met drie doelpunten verschil winnen op bezoek bij Barcelona en dat lukte: 0-3. Cristiano Ronaldo benutte twee strafschoppen en tussendoor scoorde ook Weston McKennie. Op basis van het onderling resultaat eindigt Juventus bovenaan in Groep G en na de vernedering zal de druk op Ronald Koeman alleen maar toenemen. Frenkie de Jong, Sergiño Dest en Matthijs de Ligt stonden negentig minuten op het veld.

Het leek een schier onmogelijke opgave: Barcelona met minstens drie doelpunten verschil verslaan in het Camp Nou. Bayern München bewees in augustus echter dat het mogelijk is (2-8) en Barcelona verkeerde al in mindere vorm: in LaLiga staat de ploeg van Koeman op de negende plaats. De Champions League was tot dusver een veilige haven voor Barcelona, maar daar kwam verandering in. Juventus legde de basis voor de ruime overwinning in de eerste helft. Na 45 minuten leidden de bezoekers met 0-2.

De samenvatting van Barcelona - Juventus

Ronaldo opende de score uit een discutabele strafschop. De aanvaller werd zelf door Ronald Araújo opgevangen in het zestienmetergebied en vervolgens wees arbiter Tomas Stieler naar de stip. Ronaldo schoot hard door het midden raak vanaf elf meter. De 0-2 kwam voort uit een prachtige, vloeiende aanval van de bezoekers: Juan Cuadrado had aan de rechteflank de ruimte voor een voorzet en McKennie rondde op acrobatische wijze af.

Barcelona liet zich niet geheel onbetuigd, maar tot tweemaal toe voorkwam Gianluigi Buffon een doelpunt van Lionel Messi. In het tweede bedrijf voerde Ronaldo de marge met een overtuigende strafschop in de linkerhoek op naar 0-3, na een handsbal van Clément Lenglet. Omdat een inzet van Antoine Griezmann op de lat belandde en aan de overzijde een doelpunt van Leonardo Bonucci werd afgekeurd wegens buitenspel, bleef het bij 0-3 in het Camp Nou.

Wie komt dit seizoen verder in de Champions League, denk je?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er is zoveel mis bij Barcelona, daar moet nog een hele hoop gebeuren voordat dit team weer een eenheid vormt.

Over Koeman, wat je hem het meest kunt verwijten is dat hij Riqui Puig zo weinig laat spelen. Puig is een talent van de buitencategorie, een jongen van La Masia, en brengt creativiteit en gif wat Barcelona zo, zo hard nodig heeft. Het valt echt met geen mogelijkheid goed te praten hoe Koeman met die jongen is omgegaan sinds zijn komst.

8 december 2020 om 22:56

Weet niet wat jij hebt zitten te kijken, maar die Puig was verschrikkelijk slecht

8 december 2020 om 22:59

Dat is feitelijk onjuist, of je hebt niet gekeken of je bent aan het trollen

8 december 2020 om 23:01

Hij is niet aan het trollen want ik ben het met hem eens .. jullie kijken echt met een puig bril hij doet druk aan de bal maar doet zoveel fout en slordig .. die jongen traint bijna elke dag en kan niet eens zuiver op goal schieten .. ze tijd komt nog wel , ik zie wel dat hij potentie heeft. Maar is nu echt nog te licht

8 december 2020 om 23:02

Puig had naast de 2e goal van Juve de enige briljante actie van de wedstrijd. Het was zeker geen 0-3 afgaande de op de kansen. Maar Barcelona speelde echt dramatisch in de eerste 20 minuten. En Juve was superieur. Wederom kregen we een softe goal tegen. Dit maal een softe penalty. En Lenglet was weer Lenglet met die oliedomme tweede pingel. Koeman heeft wel weer een record vernietigd. Sinds 2006 geen 2e geworden in de poule.

8 december 2020 om 23:02

Ben ik met je eenst. Frivool ventje, maar totaal niet effectief bezig. Verliest 2 van zijn 3 ballen.

8 december 2020 om 23:04

Puig speelt met veel risico in zijn spel maar hij geeft ook een steekpass door de linies op Messi die geen enkele andere middenvelder geeft als ze spelen. Vind het vooral bizar hoe slecht alles met elkaar samenhangt en je totaal niet het gevoel hebt dat er enige structuur in het spel zit van Barcelona. Messi moet A L L E S zelf creëren of regelen voor zijn teamgenoten het is gewoon te bizar voor woorden voor een club als Barcelona.

8 december 2020 om 23:06

@vinnieFR, wel bij de feiten blijven a.u.b., Riqui Puig had 92.5 procent passnauwkeurigheid (terwijl hij vrijwel alles vooruit speelt) en leed buiten foutieve passen om 4 keer balverlies. In totaal 50 keer aan de bal geweest in 24 minuten. Kortom, je zuigt dingen uit je duim vinnieFR met 'verliest 2 van de 3 ballen', slaat nergens op.

8 december 2020 om 23:10

Hij neemt risico en geeft balletjes die geen enkele andere middenvelder geven. Je kunt hem in de drukte gewoon aanspelen en hij speelt met tempo. Wat maken die twee kutschoten nou uit, daarvoor staat hij er ook helemaal niet in. Hij was vorig jaar in de topper tegen Atletico 90 minuten lang waanzinnig, dus het is echt niet zo dat hij te licht is of het alleen tegen kleine tegenstanders kan.

8 december 2020 om 23:10

Je kunt de bal op meerdere manieren verliezen dan via een pass. Puig werd in duels vaak afgetroefd.

8 december 2020 om 23:16

Ja klopt Benzema, daarom meld ik naast passnauwkeurigheid ook de aantal keren balverlies. Die 4 keer 'balverlies verloren' is dus als de bal hem in een duel ontfutseld wordt. VinnieFR roept gewoon wat vanuit de onderbuik, maar met zoveel stats sites en apps voor handen tegenwoordig zijn zulke claims makkelijk te weerleggen. Cijfers zeggen voldoende, het is niet nodig om daar over te liegen, Puig verloor niet 2 van zijn 3 ballen, verre van zelfs.

9 december 2020 om 06:37

Wil niet zeggen dat het zo is, maar je ziet dat er een gemist wordt, Koeman had hem niet nodig, maar het stel Messi en Suarez is uiteen gehaald geworden en dit is een van de resultaten van

Zeer verdiende overwinning van Juventus met een gretige Ronaldo, met dit spel kanshebber voor de finale. Barca zou echt beter spel moeten neerzetten voor de knock-out fase.

8 december 2020 om 22:56

Gretig? bij de 2 penalties?

8 december 2020 om 22:57

Naast penalty’s ook gretig in zijn spel. Je wilt weer bashen om niks. Give credits where due.

8 december 2020 om 22:58

Gretig in alles zelfs mee verdedigen. Hij liet zelfs nog even aan de Juve spelers zien hoe je Messi verdedigt

8 december 2020 om 22:59

Heb je Ronaldo zien verdedigen? Hij was zeker wel gretig. Hij was voetballend ongelukkig maar hij was wel gretig om te winnen.

8 december 2020 om 23:06

@jaxiegoon

Eerlijk is eerlijk Messi speelde een betere wedstrijd dan Ronaldo alleen Ronaldo scoort 2x dus lijkt het alsof hij meer inbreng had in het spel enzo, maar naast zijn 2 doelpunten speelde die erg marger, maargoed doelpunten tellen en voor hem maakt het niet uit hoe hij ze scoort, maar niet van de toren gaan blazen dat hij geweldig speelde terwijl Messi gewoon beter speelde vandaag alleen er ontbrak wat geluk. (en de hulp van de scheids)

8 december 2020 om 23:10

Ronaldo is altijd gretig om te winnen daarom staat hij nu waar hij staat, en blijft hij maar doorgaan. Messi heeft die gretigheid niet en dat bepaalt het verschil tussen de 2 tegenwoordig namelijk dat Cr7 het nu beter doet omdat hij meer gemotiveerd is en meer inzet toont.

8 december 2020 om 23:11

Ik weet een klein spelertje die ze toch best vaak mist.

8 december 2020 om 23:15

@19Messi... Goh niet verwacht dat uitgerekent jij Messi beter vond. En sorry als je 2x meer scoort is je inbreng gewoon groter op t spel hoor heel simpel. Want eindstand is 0-3 toch? Daarbij hulp scheids? Als scheids echt straight was gaf die Barca pingel maar zeker nog 2 aan Juve dus dat klopt ook niet helemaal. Messi speelde wat beter dan laatst ja maar zeker niet heel goed. Heeft ook gewoon wat kansen laten liggen. Maarja ligt aan medespelers natuurlijk.

8 december 2020 om 23:30

Messi was toch objectief gezien bij veel meer van het spel vertrokken en voetballend beter. Ronaldo schiet twee pingels er goed in. Daar moet je respect voor hebben want ze waren onhoudbaar.

8 december 2020 om 23:41

@Jeff-Sparrow

Je kan alles van mij zeggen maar ben wel objectief als het op Messi aan komt en hoe hij speelt, Daarnaast had Barcelona 7 schoten op doel en kwamen al die 7 schoten van Messi, je mag hem kwalijk nemen dat hij niet 1 van die 7 schoten weet om te zetten in een goal, maar hij krijgt geen 100% kansen zoals Ronaldo die wel heeft gehad, Ronaldo creërt daarnaast helemaal niks voor zichzelf de gehele wedstrijd terwijl Messi zich meerderen keren in posities brengt, door combinaties, dribbels of passing om tot scoren te komen.

De feiten zijn dat Ronaldo 2x scoort en het hem niet boeit hoe hij zijn goals maakt, maar kom niet aan dat iemands inbreng groter is terwijl als je gewoon de wedstrijd hebt gezien Messi meer aanwezig was dan Ronaldo op die 2 momenten na, Voetbal draait op goals en dat heeft Ronaldo vandaag beter gedaan dan Messi maar hij had daar wel 2x de uitgelezen mogelijkheid voor, De rest van de wedstrijd heeft die gekeken naar Messi die keer op keer alles moest creëeren ipv Ronaldo die alles op een presenteer blaadje kreeg vanavond.

8 december 2020 om 23:45

@tazaboy

Kom nou toch op, jij bent vast ook zo'n persoon die roept dat Messi het niet kan zodra hij Barcelona verlaat en bij een club terecht komt waar het niet zo'n zooitje is als bij Barcelona momenteel.

Ik ben van mening dat Barcelona hem had moeten laten gaan in de zomer, maar blijkbaar dacht de toenmalige voorzitter Bartomeu daar heel anders over. Nu zit Messi in een situatie waarin hij niet wou zitten. heeft meerdere malen aangegeven dat hij Barcelona aan een nieuw team wou laten bouwen, maar als je hem dan aan zijn contract houdt moet je hem ook opstellen ook want die jonkies die hebben tijd nodig en van spelers als Griezmann en de rest hoef je in zulke wedstrijden ook niks te verwachten zoals je wel hebt gezien.

9 december 2020 om 00:04

Ja dat kan allemaal wel zo wezen. Maar Messi heeft toch zeker 2 kansen recht op buffon geschoten ? De Messi die ik ken zou die met zn ogen dicht met 1 been in zn nek in de kruising schieten en niet met zulke zwakke schoten aankomen. Zijn afstand schoten kan die niks aan doen idd. Van Ronaldo weten we dat het allemaal minder word wat niet gek is omdat die over 2 maanden 36 is. Zijn taak is ook helemaal niet meer om te dribbelen etc maar gewoon ballen erin rossen. En dat heeft hij vandaag weer gedaan. Zijn inbreng voor Juve is dus 100 procent. Je kan dribbelen, passen wat je wilt maar dat levert uiteindelijk niks op, zoals vandaag ook is gebleken.

9 december 2020 om 00:11

Jeff-Sparrow

Feit is dus dat Messi de betere voetballer van de 2 is, dat was al 15 jaar geleden bekent maar je bevestigt het nu maar weer eens, Leuk dat hij 2 penaltiues scoort maar heeft voor de rest 0 inbreng, zonder die 2 goedkope penalties zou hij dus volledig onzichtbaar zijn geweest en nog steeds met 1-0 gewonnen hebben.

9 december 2020 om 00:18

Ik bevestig niks. Alleen dat t minder gaat als iemand ouder word duuh. Vergeet niet dat Ronaldo op Messi zn leeftijd de CL aan flarden schoot. Terwijl Messi eigelijk alleen maar heeft gechocked afgelopen jaren. En je weet nooit hoe een wedstrijd loopt miss deed Ronaldo extra zn best als hij de penalties niet kreeg. En over 15 jaar geleden.. Ik denk dat je nu iets te emotioneel bent om serieus te discusseren.

9 december 2020 om 03:41

19messi33,Wat een trieste reactie van een naar gefustreerd mannetje! O inbreng zegt ie doodleuk! Hij was bij alles betrokken aanval,verdediging,motiveren van zijn teamgenoten,verdedigers weglokken etc.Hij heeft geen pana uitgedeeld en het in zijn hoofd heeft gehaald om 2 x een penalty te benutten.Duidelijk 0 inbreng!

9 december 2020 om 06:43

Ja hoor, daar Gaan we weer, mag goed gespeeld hebben, maar dat held niet hé en altijd de scheidsrechter beslissingen erbij halen.

8 december 2020 om 23:05

Ik vond Messi ook gretig vanaf minuut 30. Normaal gesproken schiet hij er ook nog 2 in. Hij was gedreven en had bijna geen balverlies.

8 december 2020 om 23:08

"Kanshebber voor de finale", hoe het in 3 dagen kan veranderen. Deze wedstrijd vind ik geen graadmeter, in de competitie tegen georganiseerde ploegen moet juve nog veel beter. Ik ga niet mee in deze euforie

Over 2 maanden wordt Cristiano 36, en nog steeds scoort de beste man gewoon 2 keer in dit soort grote wedstrijden en brengt zijn totaal naar 134 in de CL. Je ziet dat hele Juventus team ook in the fighting spirit komen door Cristiano die de toon zet. Hij scoorde niet alleen 2 keer, ook die andere goal van Kennie kan je op de conto van Cristiano schrijven, letterlijk 3 verdedigers rennen na de voorzet naar hem toe en daardoor was Kennie de vrije man. Mooie overwinning voor Juve en Pirlo, ik zou hun echt een CL beker gunnen dit seizoen maar de concurrentie in dit prachtige toernooi is niet mis. Ik hoor overigens veel mensen best dramatisch zeggen dat dit de laatste keer Cristiano vs Messi is maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, beide spelers kunnen volgend seizoen ook nog actief zijn.

8 december 2020 om 22:55

Ja maar 2x een penalty, niet verkeerd, maar dat ligt niet aan ze leeftijd hahaha

8 december 2020 om 22:59

Tja eerste wedstrijd zonder hem verliezen ze kansloos, tweede wedstrijd met hem winnen ze groot. Dat zijn de feiten

8 december 2020 om 23:02

De Ligt bedoel je?

8 december 2020 om 23:03

Eens, is ook werelds, maar om nou te zeggen dat ie 2x scoort en zijn leeftijd erbij te halen. Is wel een tikkeltje overdreven

8 december 2020 om 23:05

Tesla / De Ligt blonk inderdaad ook uit. Speelde heel solide en heeft duidelijk improvements gemaakt in Italy, ziet er echt volwassen uit en was scherp vandaag

8 december 2020 om 23:17

Tesla, ik begrijp hem hoor. De Ligt is namelijk het verschil met de eerste wedstrijd. Hij is zo steady daar achterin. Dat Ronaldo er is is natuurlijk ook van groots belang, maar Juve staat zoveel georganiseerder en beter met De Ligt dan met ieder ander daar.

8 december 2020 om 23:23

Zo lust ik er ook nog wel een. De eerste wedstrijd hadden we Fati en nu niet. Feitelijk verliezen we dus doordat Fati er niet is. Lesje causalteit.

8 december 2020 om 22:56

Hahahaha kom op even rustig. Hij speelde niet slecht ofzo, maar hij schiet alleen 2 penalties binnen en bij de 0-2 heeft hij geen eens de bal geraakt en was het gewoon goed van Ramsey en de Cuadrado-McKennie.

8 december 2020 om 22:56

Ja maarja als je ziet hoeveel de jongens tegen elkaar hebben gespeeld in de cl dan is de kans heel klein. Maar goed kan natuurlijk altijd nog.

8 december 2020 om 22:56

Tuurlijk zijn beide spelers volgend seizoen nog beide actief, ze zeggen alleen dat het mogelijk is dat dit de laatste Cristiano tegen Messi “kan” zijn. Niemand zegt dat dat ook daadwerkelijk zo is

8 december 2020 om 22:59

Als Messi fan is het pijnlijk om te zien hoe het nu met Barca gaat en ook dat Messi totaal niet in vorm is. Ronaldo binnen de 16 is simpelweg de dodelijkste speler die er is. Wat je zegt, hij trekt ook veel aandacht wat voor andere mensen ruimtes oplevert. Wel scoort Ronaldo voornamelijk penalty's of de eenvoudigere goaltjes. Het is geen echte actie meer zoals voorheen, wat natuurlijk ook begrijpelijk is. Voornamelijk zijn drive die hij overbrengt op het team is het allerbelangrijkste. Dat had ik graag meer bij Messi gezien. Verdiende overwinning voor Juventus en als Barca fan denk ik wel dat het taaie jaren kunnen worden helaas.

9 december 2020 om 06:49

Netjes, zo vindt ik een reactie graag, gewoon een echte ware reactie geven en achter je club staan

8 december 2020 om 23:05

@InsideRMadrid, ik zie Ronaldo qua leeftijd Ibrahimovic achterna gaan. Ik denk dat Ronaldo over drie jaar nog steeds in de CL actief is. 150 goals in de CL? Heel moeilijk, maar niet onmogelijk

8 december 2020 om 23:07

Diegelbe / Als iemand dat kan, 150 CL goals, dan is het CR wel. Ongekend, en die drive van hem is second to none

8 december 2020 om 23:35

Dat is het probleem met Ronaldo fans, die zoeken altijd een manier om hem (nog) groter te maken dan hij is. Messi was abnormaal slecht. Ronaldo heeft op z'n 2penalties ook niet veel gebracht, maar heel belangrijk dat hij ze scoort. Niet meer niet minder. Waarom zoveel l*llen

8 december 2020 om 23:41

Messi was abnormaal slecht?? Meest succesvolle acties van het veld, ongelukkig in de afronding ja... maat abnormaal slecht doe ff nornaal 😂

8 december 2020 om 23:46

Komt voornamelijk omdat messi word ophemelt bij elke waardeloze wedstrijd waarin hij niks doet en penalty scoort. Nu zitten de messi fans ook weer te huilen dat messi zoveel beter was als Ronaldo en goat en blablabla. Snap het wel dat Ronaldo liefhebbers en neutrale mensen hem nu een beetje veren in de rest steken

8 december 2020 om 23:44

Dit schrijf je echt serieus??? 36 en de beste man scoort gewoon 2x in dit soort grote wedstrijden. Hebbe gij een pilletje gehad of zo?? Het waren 2 penalty's waarvan de 1e onterecht. Ja hij schiet ze goed binnen maar het waren penalty's.

9 december 2020 om 03:54

Ik zal het jou even uitleggen onnozelaar!Penalties zijn onderdeel van het voetbal.Wellicht is het een optie om ze af te schaffen,omdat Ronaldo zo brutaal is om ze te benutten!

9 december 2020 om 09:59

Wees nou ff serieus joh. Iemand ophemelen omdat ie een penalty maakt. Voor de rest heb je hem totaal niet gezien. Scorebordjournalistiek.

Zou Koeman nog steeds zijn droom leven? Voetballend was het bij Barca na die 0-2 eigenlijk niet eens zo slecht, maar wat er voorin rondloopt is echt armoe troef. Speelt Pjanic trouwens in zijn hoofd nog voor Juventus? Die voegt echt helemaal niks toe op het middenveld. Ik zou als ik Koeman was heel gauw zoveel mogelijk met jeugdspelers spelen, om zichzelf een beetje in te dekken. Ik denk ook dat dat is wat de socios willen zien; veel jeugd. Die kunnen het (terecht) niet verkroppen dat iemand als Pjanic speelt, en Puig op de bank zit. Het product van het wanbeleid van de laatste jaren is nu te aanschouwen op het veld. Benieuwd wat er na de verkiezingen gebeurd, want de kasnis immers zo goed als leeg.

8 december 2020 om 23:03

Eens. Middenveld met een Alena/Puig/Pedri is niet eens slechter dan een Pjanic/Busquets/De Jong. Verder Hopen dat Umtitti fit blijft. Lenglet moet je zo ver mogelijk van een voetbalveld weghouden als mogelijk

8 december 2020 om 23:08

Alena/Puig/Pedri is iets teveel van het goede. Frenkie zou ik laten staan als 6.

8 december 2020 om 23:27

Alena is een sterk ventje. Die heeft echt benen als boomstammen. Frenkie, Puig en Alena in een 433 kan prima werken. Met die kansloze 4231 komen we telkens een mannetje tekort op het middenveld.

8 december 2020 om 23:03

Vraag me af hoelang Koeman daar blijft zitten. In de competitie is de achterstand inmiddels flink opgelopen en ondanks dat ze als geplaatst zijn in de CL geef je toch in eigen huis kinderlijk eenvoudig de koppositie weg.

8 december 2020 om 23:15

Maar een volgende trainer gaat hier geen winnend team van maken. Ze moeten 2 of 3 nieuwe verdedigers hebben en op het middenveld mag er ook wel een leider bij.
Het is gewoon een hele matige selectie.

8 december 2020 om 23:32

En toch heb ik het gevoel dat er wel meer uit deze spelersgroep te halen valt. Wat betreft de verdediging ben ik het met je eens.

8 december 2020 om 23:14

Ach hou toch op man. Als die Jeugdspelers ook maar 20 procent hebben gepresteerd als dat wat Pjanic heeft gedaan dan mogen ze praten. Alle spelers worden meegenomen naar een laag nivo omdat het hele elftal onderpresteerd. Dus praat minder onzin en kijk naar de realiteit. Alsof 3 jeugdspelers Barca gaan redden. En die Puig verloor 3 van de 5 ballen. Alleen omdat hij er een van naar voren speelt en die komt bij messi aan is het niet opeens een geweldige speler.

8 december 2020 om 23:21

Laten we dan op zijn minst Puig en Alena evenveel kansen geven als Pjanic en De Jong maar die kans is klein omdat Pjanic en De Jong samen liefst 140 miljoen gekost hebben. Koeman zei dat iedereen evenveel kansen ging krijgen maar omdat Koeman fantastisch kan lullen krijgt hij nu heel wat supporters tegen zicht.

8 december 2020 om 23:50

Dat klopt zeker maar de Jong en Pjanic hebben zich bewezen en krijgen de voorkeur. En indd spelers als Puig en Alena moeten meer spelen, alleen doen sommige mensen hier alsof Barca dan weer als vanouds gaat spelen. Koeman gebruikt de spelers niet op hun sterkte. Pjanic miet meer naar voren spelen want dat deed die bij Roma ook en scoorde die regelmatig en had heel wat assists op zijn naam. De jong moet meer in de Pirlo rol spelen dan is die op zijn sterkst. En dat aangevuld met Alena en/of Puig kan dan nog wat worden.

Ook al is Barca niet in goede doen. Dit voelt heerlijk en ook nog eens groepswinnaar wie had dat gedacht na die nederlaag in Turijn. Goed voor het zelfvertrouwen deze overwinning. Motm bij Juve Pjanic! Nee zonder gekkigheid wat heb ik genoten van die passie bij Buffon voor mij toch echt de beste keeper ooit. Als je met 42jr nog zo weet te keepen, chapeau!

8 december 2020 om 23:02

Proficiat met de groepswinst! Knap om hier 0-3 te gaan winnen. Ik ga nog niet te vroeg juichen, want Real moet morgen nog. Maar eerlijk: wat zou het fantastisch zijn (niet verdiend) moest Real morgen winnen en groepswinnaar zijn en Barcelona is uiteindelijk nog tweede na al de memes/grappen/... :D

8 december 2020 om 23:06

Ik hoop ook dat Real morgen gewoon wint en het geen remise wordt. Dan is Inter met winst op Sjachtar ook gewoon door.

8 december 2020 om 23:19

Zouden zeker voor mooiere affiches zorgen! Anders krijg je affiches zoals Gladbach tegen Leipzig, Shaktar tegen Porto,.. daar kijk je uiteindelijk geen CL voor (zonder credits te willen afnemen moesten die zich plaatsen). Voor Barcelona hoop ik alvast op Bayern, City, Liverpool of Psg. :D

8 december 2020 om 23:50

Verschil is dat Barcelona al door is en dat Real eerst maar eens moet zien te winnen morgen, Dat moet ze wel gaan lukken als ze weer zo'n wedstrijd spelen als tegen Sevilla, niet mooi maar wel zakelijk en degelijk.

9 december 2020 om 00:12

Ik zeg toch nergens dat Real door is en zeg net dat ik niet te vroeg juich?

Griezmann, Braithwaite, Pjanic, Frenkie en Lenglet gratis weg laten gaan aub

8 december 2020 om 23:00

Goed voor de al magere portomonnee dit

8 december 2020 om 23:18

Mensen die dit roepen zijn niet serieus te nemen. Een Griezmann, Frenkie en ook Pjanic kunnen gewoon van waarde zijn als de rest van de selectie in balans is, maar ze missen een leider en de verdediging is gewoon ruk.

8 december 2020 om 23:18

Hoor Van der Vaart praten dat Messi eruit moet, maar volgens mij is hij vergeten dat Messi weg wou maar ze hem niet wouden laten gaan bij Barcelona. Je gaat hem niet op de bank zetten want dan spoor je gewoon niet, leuk dat die jonkies het goed doen vs Kiev en Feranfaros, maar zodra er een echte wedstrijd gespeeld moet worden dan heb je niks aan die middelmatige spelers bij Barcelona. Messi moet zelf eens gaan beslissen wat die wilt gaan doen, wilt die zo nog een half jaar aan modderen met dit zwakke elftal waar alle goede spelers gewoon weg zijn gedaan als oud vuil.

8 december 2020 om 23:28

Van der Vaart is een Madrileen, doe kan niet objectief oordelen over Barcelona.

Achja barca was net als juve toch al door dus als je dan met 0-3 eraf gaat boeit het helemaal niks.

8 december 2020 om 23:10

Tuurlijk boeit het, 1e en 2e plek. Is wel een verschil als je tegen bayern of ajax moet

8 december 2020 om 23:44

Sja, ik denk dat Barca van zowel Bayern als Ajax een pakkie krijgt! (grapje mensen)

8 december 2020 om 23:16

Totdat je straks bayern loot....


Eigenlijk zou je Koeman al gelijk moeten ontslagen hebben nadat hij Puig geen kans wou geven en Suarez respectloos behandelde. Barcelona was zo slecht, Messi liet weer zien dat het echt niet aan hem ligt, hij is nog steeds wereld. Koeman is ook imo een hele zwakke trainer. Soms wisselt hij 5 aanvallers, en nu weer 4 verdedigers? Waar ben je me bezig.. Puig geweldenaaar

8 december 2020 om 22:58

Suarez respectloos behandeld? Man. Het Barca bestuur wilde hem weg hebben omdat hij zo drukte op de begroting met zijn mega salaris. Koeman mocht hem dat nieuws vertellen, en wordt als de initiator gezien.

8 december 2020 om 23:30

De wijze waarop Koeman met Suarez omging? Lees je enkel 1 bron of af en toe ook wat Koeman zelf aangeeft in media over die hele Suarez gedoe? Hij wilde hem niet wegdoen, maar Barcelona moest ruimte maken.

Verder wil ik Koeman niet op alles verdedigen, maar die gozer heeft amper een wedstrijd gehad waarin zijn hele selectie ongedeerd aanwezig was. Telkens moet hij beslissingen maken in de opstelling met spelers die nieuw zijn en elkaar nog niet goed aanspelen.

Ik ben overigens die Lenglet en Alba tering zat te worden. Ze spelen een keer prima wedstrijd en vervolgens 9 keer dramatisch.

9 december 2020 om 00:15

Hmm naja, mssn had Koeman Suarez persoonlijk moeten vertellen ipv een telefoon gesprekje van 30sec? Dit is wat CMG bedoelt.

Medelijden met Messi. Wat een waardeloos team is Barça toch.

Messi beste man op het veld, het is dat zijn teamgenoten zo dramatisch zijn.

8 december 2020 om 23:09

Vond Messi persoonlijk niet sterk in de afronding heeft toch wel een paar schoten op het doel gehad die vooral op Buffon af waren helaas.

Laten we vooral niet doen alsof barca nou zo slecht was vandaag.. oké, het was niet top, maar zo slecht als het nu lijkt was het niet. en ik hoop toch dat Koeman na vandaag Puig niet meer over het hoofd zal zien.

Terechte overwinning van juventus. Messi moet niet vervangen worden nee, maar ik gun hem wel een transfer in januari, verlos hem uit zijn lijden. Puig laat in 30 minuten meer zien dan frenkie busquets en pjanic het hele seizoen. Schandalig van koeman dat die jongen bijna geen speeltijd krijgt.

8 december 2020 om 22:58

Let maar op. Volgende game, Pjanic en Frenkie. Puig heeft in zijn linker teen meer voetbal dan de hele middenveld bij elkaar.

8 december 2020 om 23:03

koeman is te koppig joh, denk ook dat puig nu weer 10 wedstrijden er naast zit om weer een keer in de copa del ray wat speel minuten te krijgen.

8 december 2020 om 23:23

Merkwaardig, dat gedweep met Puig. Het kereltje beweegt zich leuk en z'n haar zit goed, maar hij is te klein, te licht en heeft nul rendement.

8 december 2020 om 23:26

Wat heeft klein ermee te maken de beste voetballers zijn klein

8 december 2020 om 23:34

Je zegt wat en tegelijkertijd ook niks. Te klein en te licht, “geen rendement” wat bedoel je met rendement. Te klein en te licht snap ik. Maar voetbal is geen kickbox wedstrijd waar je op een bepaalde gewicht moet zitten.

9 december 2020 om 01:09

Hij wil zijn ongelijk niet toegeven. Hetzelfde geldt voor zijn keuze van 4231. Dat werkt gewoon niet bij Barcelona. We komen telkens een mannetje tekort centraal op het middenveld.

8 december 2020 om 22:58

Puig frivool, maar totaal geen rendement

8 december 2020 om 23:02

Rendement in de zin van goals en assists? Dat hoor je denk ik ook niet te verwachten van een middenvelder. Hij was in 30 minuten veel gevaarlijker dan frenkie en pjanic bij elkaar die helemaal niks voor elkaar kregen.

8 december 2020 om 23:05

Puig verliest werkelijk de helft van de ballen die hij krijgt. Frenkie verloor er in de hele tweede helft Nul. Hype zo'n ventje niet gelijk na een paar leuke bewegingen. Pjanic wel drama.

8 december 2020 om 23:06

Puig speelde 9/10 ballen vooruit, zit veel meer risico in dan een balletje breed inderdaad. Vertekenende cijfers.

8 december 2020 om 23:06

moeilijk om een bal te verliezen als je steeds terug of breed de bal speelt. En in de eerste helft werd frenkie tig keer afgetroefd door morata. Het is echt niet best wat frenkie pjanic en busquets laten zien. Overigens verliest puig ook niet de helft van de ballen je lult onIn

8 december 2020 om 23:10

Heel het middenveld mist rendement. Frenkie draait continu maar in de buurt van de 16 speelt hij altijd op safe. Pjanic idem dito of zijn schoten zijn waardeloos. Een type Iniesta wordt echt gemist in dit elftal.

8 december 2020 om 23:39

Iniesta scoorde in 19 jaar gemiddeld 3 goals PER Seizoen. Met andere woorden, wat lul je nou met je 'type Iniesta'? Frenkie speelde fantastisch, ook om en nabij de zestien, was overal te vinden en verspeelde in 90 minuten slechts tweemaal de bal. Moet ie nou ook nog gaan scoren? Had gedacht dat Koeman de guts zou hebben Messi er eindelijk es uit te flikkeren, maar helaas. Het is nog steeds alle ballen op Messi (ook Frenkie trouwens) die hem vervolgens weer kwijtraakt. Hij is natuurlijk ook nog onwaarschijnlijk goed, maar al jaren niet meer goed genoeg om zonder kwalitatief goede mede-aanvallers een ploeg te dragen. Ronaldo pakt dat slimmer aan, doet af en toe een kaatsje, neemt twee penalty's en schiet ze er allebei in.

Aparte wedstrijd, Juventus speelde eigenlijk niet eens heel best maar wint toch met alle gemak van Barca. Verdedigend is het echt middelmaat bij Barca en voorin is het zo voorspelbaar. Het is allemaal tikje hier, en huppeltje daar, maar buiten Messi zorgt er werkelijk waar niemand voor groot gevaar. Ook mis je een stukje passie bij deze gasten, het echt willen strijden voor elke bal. Mooi moment ook in de 80e minuut wanneer Messi zijn tegenstander schitterend poort en zo de 16 in kan maar van de bal wordt gelopen door nota bene die andere legende. Ben tot slot ook benieuwd naar de heat map van Frenkie de Jong. Als je deze vergelijkt met die van de scheidsrechter dan zouden deze identiek moeten zijn. Die stond zelfs bij elke ingooi voor Juventus te protesteren.

Zwaar geflatteerd. Barca had het betere van het spel, maar mist stootkracht voorin. Haha en dan Derksen dat Juventus ze overklast heeft... Slaat nergens op. Frenkie de Jong de tweede helft gevolgd. Nul fouten. Verschillende goede versnellingen en passes. Speelde goed.

8 december 2020 om 22:59

Wat is het betere van het spel hebben? Ze hadden meer de bal, maar deden er niks mee. Het is echt hopen dat Messi een bevlieging heeft. 2e helft vond Juventus het wel prima, logisch dat Barcelona dan meer aan de bal komt en wat hoger op het veld in balbezit kan zijn.

8 december 2020 om 23:00

Kijk maar naar de kansen en doelpogingen. Veel meer voor Barca. Maar niemand met het vizier op scherp.

8 december 2020 om 23:09

Barcalona had een xG van 0.9. Juventus 2.5. Met een xG van 0.9 kan je niet zeggen dat je veel meer kansen had maar dat het vizier niet op scherp stond. xG kijkt namelijk naar de grootte van de kans, niet hoe die afgemaakt wordt.

8 december 2020 om 23:18

Penalty’s vertekenen xg wel een beetje he. Neemt niet weg dat Barca te weinig creëerde hoor.

8 december 2020 om 23:52

Klopt, daarom zeg ik ook niet dat Juventus veel meer grote kansen heeft gekregen maar alleen dat Barca dat ook zeker niet had.

8 december 2020 om 23:53

@FR-RKC

als je 2 penalties krijgt dan schieten die XG natuurlijk omhoog, voor de rest speelde Juventus in de beginfase natuurlijk veel feller en agressiever dan Barcelona waardoor ze in staat waren om zo eenvoudig in gevaarlijke situaties te komen. Had het gevoel dat Frenkie en Pjanic de eerste 20 minuten aan het kijken waren waar ze moesten lopen.

8 december 2020 om 23:17

Ik denk dat Frenkie nog teveel op safe speelt. Soms heeft hij wel een versnelling maar altijd op plekken waar je niet het verschil zal maken. Denk dat hij echt wel beter kan, en dat moet ook want op dit niveau heb je weinig aan zijn manier van spelen. Overigens heb ik dat gevoel ook bij andere spelers. Het lijkt net of alle ballen bij Messi worden ingeleverd en hij dan de acties moet maken. Dat terwijl Frenkie en Griezman niet de minste namen zijn. Het is namelijk niet zo dat die het voetballen verleerd zijn.

Schrikbarend, dit Barça. Totaal geen idee,allemaal 'bv'tjes'. Echt heel erg zwak. Juve speelde sterk en slim. En bij vlagen ook mooi en goed combinatie spel.

Zwak Barcelona, maar Juve vond ik niet beter spelen, zeker niet zo goed om met 0-3 te winnen.
Juve kreeg in het begin een heel lichte penaltie, en langs de andere kant krijgt Barca die niet.
Messi speelde dit keer wel een goede wedstrijd, maar Barca was niet goed.
Puig heel sterk ingevallen, wanneer gaat die koeman inzien dat je Puig inpl van Busq of Pjanic moet opstellen.
Pjanic trouwens een heel zwakke wedstrijd, snap niet dat hij denkt dat hij meer moet spelen

Barca is met dit spelersmateriaal niet meer dan een subtopper in Europa. En ik denk niet dat het de komende jaren zal veranderen. De mooie tijden daar zijn voorbij.

Nu Juve tegen PSG of Real. En Barca tegen Leipzig.

8 december 2020 om 23:33

Tegen real vind ik goed. Psg weet ik niet, er lang niet naar gekeken. Maar tegen dit real moet het lukken.

Geen woorden voor barca vandaag .. wat waren ze slecht, maar ik denk alsnog dat het goed gaat komen.
Aub houden jullie nu op over “Puig” hier op voetbalzone alsof hij de verlosser moet zijn.
Die jongen is nog te licht en speelt nog niet volwassen genoeg, ze tijd komt nog wel..

Ps .. Ook beginnen met dat shirt niet meer in ze broek doen, ziet er niet uit haha

De beste aan de kant van Barca: Messien Puig. Puig bewijst waarom Koeman ontslagen moet worden. Koeman Koeman Koeman, gelukkig voor Barca beginnen de Cule’s dit ook in te zien (wat ik vanaf dag 1 al zei); Koeman zal Barca kapot maken. Dat deed ie bij Valencia en hij zal het nog een keer doen. Gewoon terug maar Engeland of een subtop team. Ken je plek.

Barca is gruwelijk zwak achterin, en Griezmann gaat het nooit meer krijgen. Pjanic speelt ook als een natte krant. Ik vond Juve alleen niks beter. Frenkie en Messi de enige twee met een dikke voldoende.

8 december 2020 om 23:19

Griezmann past beter in een team dat countervoetbal speelt. In de kleine ruimtes is hij namelijk zwak. Denk dat Suarez van de hand doen achteraf niet gedaan had moeten worden.

Dit moet zowat het slechtste Barcelona van deze eeuw zijn. Wie hebben we allemaal gezien vandaag? In volgorde van koekenbakgehalte:
Pjanic
Trincao
Junior Firpo
Dest
Braithwaite
Umtiti
Lenglet

En dan spaar ik nog Griezmann.

Tel daar twee lompe penaltyfouten en wat knoeiwerk van Koeman bij en dan krijg je dit.

Gelukkig was Messi gretig, want voor de rest was het echt complete bagger.
Misschien moeten ze die salarissen aanpassen aan het aantal geslaagde acties tijdens een match. Het zal snel gedaan zijn met het financieel verlies.

8 december 2020 om 23:21

En hoezo dest en umtiti?

Barcelona is heel het seizoen al brandhout. Een paar winstpotjes tegen kleine teams zeggen niks.

Barcelona gaat donkere tijden tegemoet. Geen talent vanuit la masia, geen geld, geen beleid, geen stabiel bestuur, een ongemotiveerde messi, verdedigers van het niveau willem 2 met lenglet voorop, grote miskopen zoals griezmann en pjanic....

Doe maar om te beginnen koeman naar Nederland sturen. Wat een drama.

Medelijden met Ter stegen en Messi. Enige spelers die niet door het ijs zakken. Messi speelt nog steeds verdedigers uit om vervolgens te zien hoe spelers als Pjanic het verkloten. Wat een suffe speler is dat zeg. Zo slordig en nonchalant ook die Pjanic. Heeft geen bal goed geraakt. En die firpo man man man. Hoe scouten zij die spelers joh. Minguenza viel goed in net als Puig. Gewoon Puig & Minguenza lagen spelen voortaan. Lenglet is ook drama, heeft het fysiek van een speler uit de D pupillen.

Meer gehoopt van deze wedstrijd. Ronaldo en Messi waren allebei gretig. Messi deed alles way hij kon maar de rest gaat gewoon niet mee. Ronaldo scoort er 2 en was af en toe verdedigend heel sterk voor de rest niet veel gezien maar hij scoort wel. Verder ja die Lenglet.. amateur natuurlijk die het barcashirt nier waardig is. Zelfde geldt voor Pjanic.. man man man stoor me zo aan zijn houding lijkt wel alsof ie zich zelf tegoed vindt ofso. Enige lichtpuntje was Messi en Puig, voor de rest? Drama drama drama

8 december 2020 om 23:05

Hahahah ik snap precies wat je bedoeld met pjanic. Hij probeert heel non chalant te voetballen maar is niet goed genoeg om zo te spelen. Zulke dingen zijn weggelegd voor iemand van de klasse van busquets, die kon dat op zijn best als geen ander.

Meer gehoopt van deze wedstrijd. Ronaldo en Messi waren allebei gretig. Messi deed alles way hij kon maar de rest gaat gewoon niet mee. Ronaldo scoort er 2 en was af en toe verdedigend heel sterk voor de rest niet veel gezien maar hij scoort wel. Verder ja die Lenglet.. amateur natuurlijk die het barcashirt nier waardig is. Zelfde geldt voor Pjanic.. man man man stoor me zo aan zijn houding lijkt wel alsof ie zich zelf tegoed vindt ofso. Enige lichtpuntje was Messi en Puig, voor de rest? Drama drama drama

8 december 2020 om 23:07

Lenglet staat bij elke 0-4, 2-8 en 0-3 op de teamfoto. Araujo is verreweg onze beste verdediger nu. Als Koeman lef heeft gaat hij met het oog op de toekomst met de jeugd spelen. Meritocratie. Araujo, Minguenza en Puig moeten starten. In een 433 natuurlijk.

Bizar hoe ze de eerste 30 minuten spelen, Trincao eerste 6 balcontacten allemaal verloren, en Messi speelde gewoon een uistekende pot. Lekker voor Ronaldo dat die 2x scoort alleen die eerste penalty mag natuurlijk nooit gegeven worden, dat zet wel de toon voor de rest van de wedstrijd. 2e goal wordt Barcelona gewoon de wil opgelegd omdat Juventus veel feller begon. Naar mate de eerste helft vorderde zag je wel dat Barcelona wat beter erin kwam, Messi verdienden vandaag wel goed, veldspel was uitstekend alleen met die B acteurs om hem heen is er gewoon geen eer te behalen. Daarom zeg ik altijd Messi beste met de bal aan de voet en Ronaldo zie je echt de hele wedstrijd niet maar scoort wel gewoon 2x. Welliswaar 2 penalties maar hij doet waar hij voor op het veld staat. Nu hopen op een goede loting maar het seizoen had niet slechter kunnen beginnen in La Liga en nu ook in de CL een 2e plek. Als ze een beetje pech hebben vliegen ze voor het eerst in hele lang tijd er al in de achtste finale eruit, zeker in de vorm waarin ze nu verkeren.

Met deze defensie moet je echt nu alvast huilen wie je ook loot de volgende ronde. Je moet er toch niet aan denken dat je Bayern of Liverpool loot straks. Pjanic, Trincao, Lenglet en Firpo zijn voetballers die je nooit meer moet opstellen. Wat moet een Puig doen om basisspeler te worden? Griezmann vandaag echt helemaal niet gezien. Messi vs Ronaldo? Ronaldo scoort 2 penalty’s maar verder heb ik de beste man niet gezien in aanvallend opzicht. Verdedigde wel goed mee. Dat toont discipline! Maar Vergelijk dat met Messi die verreweg de beste speler op het veld was. Jammer maar ik begrijp dat hij weg wil en terecht. In een team als dit valt geen enkele eer te behalen. Messi wilde vandaag volgens mij laten zien hoe goed hij nog is. Durf bijna te zeggen dat hij in La Liga en tegen nietszeggende tegenstanders er express met de pet naar gooit. Lenglet veroorzaakt domme penalties tegen Real ook al en vandaag weer, echt een pannenkoek. Koeman moet ook echt naar zichzelf kijken. Je 4-2-3-1 werkt niet! En spelers zoals Pjanic blijven opstellen tja dan vraag je er zelf om. Griezmann als winger kan niet de man weet zelf dat hij niemand kan versnellen dus wat krijg je? Bal aannemen en tikkie terug. Hij kan niet eens naar binnen toe iemand passeren en een steekpass geven. Dembele en Fati zouden beter zijn geweest uiteraard. Maar Konrad had je ook gerust kunnen brengen voor Griezmann. Ongelooflijk. Benieuwd welke smoes Koeman nu heeft maar nog interessanter is komend weekend. Gaat hij eindelijk iets veranderen? Gefeliciteerd Juve fans! Zo even een edit man: Buffon is een absolute koning! Keepte echt als een tijger. Beste keeper ooit imo wat een held is dat!

8 december 2020 om 23:19

Koeman maakt grove fouten maar hij mist nou juist spelers door blessure die belangrikk zijn in Fati, Dembele en Pique. Pique krijgt heel veel kritiek maar je moet er maar aanstaan om naast Lenglet te moeten spelen. Pique vormde met Araujo echt een heel goed koppel. Pique voor de passing en de positionering. Araujo voor de snelheid en kracht. Fati en Pique brengen snelheid en breedte. Pedri is toch meer een middenvelder en Trincao is nog veel te groen. Die moet een seizoen of 2 naar Betis.

8 december 2020 om 23:35

Zelfs Piqué vind ik al op zijn retour dus dat is veelzeggend dat we die in deze tijden “missen”. Araujo ben ik met je eens! Snelheid, lengte, sterk precies wat je nodig hebt. Zelfs Mingueza vind ik beter dan Lenglet. Ben benieuwd wat Umtiti nog kan klaarspelen maar verwacht er niets van. Wij moeten gewoon 4-3-3 spelen met Messi als valse spits. Dat betekent dat je Coutinho en Griezmann (145m en 120m) op de bank moet zetten, maar het is niet anders. Gewoon proberen te verkopen, je moet ergens geld vandaan halen. Tenzij Coutinho een reserverol accepteert. Want ik zou ten alle tijden spelen met Frenkie als enige controleur, rechts van hem Puig en links van hem Pedri. Alena kun je uitstekend mee rouleren. Voorin gewoon Fati en Dembele op de flanken, simple as that. Pjanic, Lenglet, Firpo en Griezmann moet je echt weg doen. Nietszeggende voetballers die niets toevoegen. Griezmann was vandaag echt bizar onzichtbaar, je bent na Messi de grootste vedette maar laat letterlijk 0,0 zien. Dat kan echt niet. Lenglet en Firpo tja, woorden moet je er niet eens aan vuil maken en Pjanic moet nooit meer z’n muil opentrekken dat hij meer wil spelen. Die moet met z’n vrouw gaan spelen maar niet in Barca 1. Ga maar lekker terug naar Juve, maar vraag me af of die hem zelfs willen.

9 december 2020 om 01:26

Ik ben het daar volledig mee eens. 433 is de enige weg vooruit. De spelers zijn daar allemaal bedreven in. Het middenveld spel is nu een drama omdat je steeds die twee Dm's naast elkaar hebt staan die elkaar de bal maar toeschuiven. Pedri/puig, Alena en Frenkie het moet best kunnen. Koeman moet nu lef tonen, het seizoen is toch al verloren. Griezmann en Coutinho zijn ook nog best wat waard. Het zijn echt geen slechte spelers in een ander systeem. Arsenal gaat hopelijk de markt op zo.

8 december 2020 om 23:48

Fantastich beeld toen Messi heel opzichtig aan Buffon zijn shirt trok. Wat een iconen.

Koeman zit de eerste kwalificatie wedstrijd voor het WK gewoon weer op de bank bij het Nederlands elftal.

Ik zie iedereen kritiek uiten op Pjanic en Griezmann wat ook terecht is want ze speelden ook gewoon slecht maar die Firpo heeft deze wedstrijd letterlijk niks goed gedaan

Als Koeman Barca niet snel aan de praat krijgt ben ik bang dat hij het einde niet haalt. Zonde.

8 december 2020 om 23:23

Barca mist een type de Ligt achterin. De verdediging is veels te zwak om een rol van betekenis te spelen in Europa.

Afgezien van dat Barca op zich wel een goal had moeten maken, is dit natuurlijk een wanvertoning van de hoogste orde. De wissels van Koeman waren abominabel en het is pijnlijk duidelijk dat we zonder de diepgang van Dembele en Fati geen enkele tegenstander uit het lood weten te slaan. Verdedigend is het gewoon een groot drama, alhoewel de eerste penalty heel licht is (en in mijn ogen geen penalty), moet je niet eens in die situatie komen. Lenglet deed een Lengletje en veroorzaakt een tweede.. Tsja, dat cadeautje pakt Cristiano wel uit. Ik hoop dat Koeman wakker wordt en iets verandert, Pjanic hoef ik nooit meer te zien en vleugels met Trincao en Pedri ook niet. Kunnen we iets anders proberen dan 4-2-3-1?

8 december 2020 om 23:22

Als je Pjanic nooit meer wil zien dan wil je de Jong ook zeker nooit meer zien. Wamt die heeft me dit seizoen toch een paar zaad partijtjes gespeeld. Of is dat omdat hij een nederlander is.

9 december 2020 om 00:11

Pjanic heeft zijnbeste tijd gehad en gaat niet beter worden dan dit. Frenkie’s beste tijd moet nog komen, dat is de verwachting. Wordt wel tijd dat frenkie ook beter gaat spelen. Van pjanic verwacht ik het niet

Ik ben op het punt gekomen dat ik liever Umtiti met 2 kapotte knieën zie dan Lenglet helemaal fit en dat zegt veel. Als trainer kan je nog maar 1 ding doen en dat is die jongen zn armen vastbinden achter zn lichaam, want uit zichzelf zal die het echt nooit gaan leren

Barcelona speelde nog een vrij goede wedstrijd. Goed druk zetten, veel kansen creëren, niks afgewerkt, maar dan nog. Ik vond ze beter spelen dan Juve. Er moeten wel wat aanpassingen gebeuren. Zo zou ik Pjanic bv nooit opstellen. Heb veel liever Puig. Frenkie moet zakken naar positie van Busquets want vanvoor voegt hij echt helemaal niks toe aan het spel. Lenglet is niet Barcawaardig. Braithwaitw leuke gozer, mag wat meer spelen, maar dan in de competitie tegen mindere ploegen. Al bij al maakte deze wedstrijd niet zo veel uit, dus de uitslag boeit dan ook niet, die is sowieso geflatteerd.

8 december 2020 om 23:26

Ik had eerlijk gezegd wel meer van Frenkie verwacht. Bij Ajax oogde hij veel relaxter en je merkte aan zijn spel dat hij ook op aanvallend vlak meer toevoegde. Nu vind ik hem minder opvallend en eigenlijk ook minder dan in zijn Ajax periode.

8 december 2020 om 23:31

Misschien dat hij minder risico durft pakken nu, maar zijn spel in aanvallend opzicht is echt niet om aan te zien, daarom dat ik hem liever zie zakkrn in positie. En aanvallrnd gewoon liever met jeugdspelers zou spelen. Daarom dat Arthur ook nooit weg mocht.

Barcelona wou er een oefenpotje van maken, Juventus ging voor groepswinst. Het resultaat is er puur door een verschil in menatliteit in de eerste 20min. Over de 90min was Barcelona eigenlijk niet eens de mindere, maar alles wat tegen kan gaan, gaat ook zo ongeveer tegen. Weinig uitgespeelde kansen weggeven en er toch weer 3 om de oren krijgen en zelf minstens 10 kansen nodig hebben voor 1 doelpunt. Typisch Barcelona dat je een goede groepsfase op deze manier nog moet afsluiten. Goed, laat ons duidelijk zijn, tegen de eerste sterke tegenstander in de knock-outs gaan ze er toch weer kansloos uit. Ze kunnen beter hun focus verleggen naar La Liga en er daar nog iets van te proberen maken.

Je bent al geplaatst, je hebt een vlekkeloze 15/15 afgeleverd. En toch sla je erin om dat allemaal in de prullenbak te gooien. Het is alsof ze bewust het bloed van onder de nagels van de Barca fans willen halen. Hoogtepunt van de avond: Lenglet en Alba die gewisseld werden. Wat is dat toch met die twee. Dumb and Dumber.

0-3 in barca in onze huidige vorm? Wait whaaaat? Barcelona moet echt diep zitten. En dat zag je ook aan hun spel en schoten. Eigenlijk alleen maar schoten tussen de palen van Messi en die waren ook niet heel zuiver. Rare wedstrijd. Paar miljoentjes erbij op de bankrekening en groepswinst. En dit weekend gaan we waarschijnlijk weer strugglen voor de 3 punten.

8 december 2020 om 23:20

Juve verkeert idd in slechte vorm, maar jij doet alsof we de slechtste ploeg van Europa zijn. Het niveau is in het algemeen sterk achteruit gegaan. Ik bedoel noem één topclub die sterk presteert naast bayern.

8 december 2020 om 23:36

De slechtste zijn we helemaal niet maar wel een team in opbouw met heel veel groeipijnen. Qua systeem is het elke wedstrijd anders. De ene week creeeren ze veel kansen, de andere week niet. De ene wedstrijd zijn we solide (zoals vandaag). De andere laten we ons op on Juve manier vangen. De onervarenheid van de coach is gewoon te zien op veld. Vandaag tegen een team dat ruimte gaf liep het beter. En we moeten niet naar andere teams kijken maar naar onze eigen progressie en dat gaat iets te traag. In februari moeten we er staan.

8 december 2020 om 23:54


@Juveitalia Goed beschreven. Ik merk ook dat overal het niveau een stukje lager is waardoor ploegen als Leipzig en Atalanta in positieve zin opvallen en gewoon mee strijden om de titel. Alleen Bayern behaalt een hoog niveau op dit moment. Juve is nog zoekende onder Pirlo. Met vlagen zie ik mooie dingen, maar ik mis in de serie A passie en strijd iets wat ik vanavond weer eens zag. Met name van Buffon die dat weer uitstraalt naar de rest. Daarnaast vind ik de Serie A de afgelopen jaren steeds iets beter worden. De meeste ploegen weten inmiddels wel hoe ze Juve moeten bespelen en staan goed georganiseerd. Misschien ligt het aan mij maar al die ploegen lijken ook wel extra gemotiveerd tegen Juve en stijgen vaak boven zichzelf uit. Alsof ze allemaal liever eens een andere landskampioen zien.

8 december 2020 om 23:23

Men vond Messi goed spelen, maar het was allemaal net niet, was niet echt beslissend wat schoten en dribbels die niet echt uitkomen omdat hij te veel wil dribbelen, dat gaat niet. Voor Messi doen toch wel pover vond ik.......

Die eerste penalty verpestte zo een beetje de wedstrijd voor mij, je kunt het geven, maar je weet als speler en scheids dat Ronaldo die minimale contact zal zoeken. Ga daar dan niet in oen! Na die penalty werden we gestraft op de counter door een weergaloze goal, maar over gehele wedstrijd vind ik dat we serieus de bovenliggende partij waren. Vooral toen Puig erin kwam domineerden we de wedstrijd.

Media zal vast weer roepen dat Ronaldo de Goat is en blabla, maar voor mij was Messi vanavond gewoon prima. Zelfs perfect als hij enkel wat scherper was met zijn kansen, want hij had er zat, maar telkens recht op Buffon. Die Buffon was overigens prima aan het keepen.

Ten slotte zagen we een geweldige Puig die gretig was, als Koeman hem komende wedstrijden geen basis of in ieder geval minstens halve uur spelminuten geeft mag hij van mij opzouten. We spelen met een Pjanic die amper iets met de bal doet.

8 december 2020 om 23:29

Domineerden? Ja de bal de hele tijd hebben. En een paar schoten van Messi maar voor de rest vond ik het niet heel best. Geen een keer in de wedstrijd ook 1 op 1 gestaan met Buffon ofzo. Juventus bleef vrij gemakkelijk overeind hoor.

8 december 2020 om 23:45

Er ware fases in de wedstrijd waar ik van mening ben dat we aardig de wedstrijd domineerden, maar natuurlijk niet gehele wedstrijd. Juventus begon zeer overtuigend en werd direct beloond voor eerste actie van Ronaldo die een discutabele penalty opleverde en daarna was het direct erna zoet. Echter kwamen we steeds beter in de wedstrijd na de eerste 20 minuten en hadden we zeker paar goeie kansen. Ik denk gezien de kansen het misschien 3-2 voor Juventus iets accurater geweest zou zijn.

Juventus verdiende volle punten, want ze kwamen met een doel en tactiek naar Barcelona en pakten ons op onze zwakke punten, namelijk countervoetbal. Dat kregen we langzaam te merken en werd het spel beter, maar we verdienden vandaag geen volle buit.

8 december 2020 om 23:40

Ben het met je eens dat die penaltie misschien makkelijk gegeven was, maar ik denk niet dat de wedstrijd anders was afgelopen als het niet gegeven was. Barca mag blij zijn dat ze met juve te maken hebben die na een 2-0 liever terughoudender wordt. Want de barca van vanavond leek op die van tegen bayern. Messi en puig waren de enige die iets inbrachten en de verdediging was heel slecht, je hoeft er alleen tegen proberen aan te vallen en je scoort.

Geen clubvoorkeur maar 0-3 is toch heel geflatteerd. Een onterechte penalty en een domme blunder dat voor een 2e penalty zorgt. Beide teams doen het in de competitie niet goed en is vandaag te zien ook. Bij Barcelona kan alleen Messi een goal maken. Ongelofelijk dat ze Suarez weg hebben gedaan ipv Griezman.. Juventus heeft vandaag ook niks laten zien. Leuk voor Ronaldo dat hij die 2 knap en met overtuiging scoort maar verder ook helemaal niets laten zien. Buffon bevestigd nog maar eens dat leeftijd niks uitmaakt het meest van hem genoten vandaag. Hopelijk wordt Atletico en AC Milan/Inter kampioen die verdienen op basis van voetbal het veel meer. Die Koeman haalt kerst niet eens laat staan het einde van dit bericht. Prima spelersselectie maar als team functioneert het gwn niet.

8 december 2020 om 23:19

Maar je bericht is al ten einde maar het is nog geen kerst en owja Koeman zit er nog. Niet voor lang denk ik haha. Voor de rest helemaal met je eens die Griezman vindt ik persoonlijk een verschrikking en Ronaldo is weer het mannetje hoor.

Wat een slecht Juve en nog slechtere Barca. Wat geflatteerde uitslag. Want qua kansen was Juve niet beter maar wel veel efficienter.
En wij hebben clowns als Griezman, Lenglet en Pjanic. Gaat m never worden op deze manier.

Wat een slecht Juve en nog slechtere Barca. Wat geflatteerde uitslag. Want qua kansen was Juve niet beter maar wel veel efficienter.
En wij hebben clowns als Griezman, Lenglet en Pjanic. Gaat m never worden op deze manier.

8 december 2020 om 23:15

Het was typisch Barcelona. Een softe penalty en een tweede pingel door een Lengletje. We hadden na de eerste 30 minuten het beste van het spel en ook nog wel kansen. Normaal gesproken schiet Messi er minimaal een in. Uit iets negatiefs kan iets goeds komen. Met Puig spelen we een paar versnellingen hoger. En Araujo was beresterk. En Messi leek weer wat op zichzelf. En Koeman heeft gezien dat Lenglet niet meer kan op dit niveau. Het is ontzettend balen dat onze 2 vleugelspitsen er niet zijn. Nu gaat er niemand zijn man voorbij.

Leuk deze overwinning hoor maar juve moet hier niet te veel bij stilstaan en de focus snel weer op de competitie leggen.

Lenglet is de aller grootste clown die barca ooit heeft gehad, die moet je nooit meer opstellen, Koeman gaat zn kerstboom alvast in Rotterdam zetten.

Eenmanszaak ‘Messi’ tegen 11 man van Juventus. Barcelona leidt enorm veel balverlies en is verdedigend belachelijk slecht. Frenkie doet hard zijn best maar aan de bal doet hij niets speciaals. Griezmann in de punt van de aanval onzichtbaar, dat was de schuld van de mensen om hem heen want hij wordt niet ingespeeld of niemand geeft goed voor. Tweede helft aan de zijkant, dan denk je nu gaat er wat gebeuren. Ook helemaal niets gedaan, dramatisch. Puig valt gretig in, maar doet ook niet alles foutloos. Toch zie ik hem het liefst beginnen. En dan Messi.. ja wat moet je zeggen. Alle schoten op doel komen van hem, alle acties beginnen bij zijn dribbles en alleen hij creërt wat. Als ik Messi was zou ik lekker weggaan, dit is echt een tijdverspilling

Koeman out! Tijd om wakker te worden. Hij had beter bij het Nederlandse elftal kunnen blijven. Daar had hij al wat moois opgebouwd. Hij zal bij barca nooit het respect krijgen die hij als bondscoach had!

8 december 2020 om 23:16

Ik heb er ook steeds meer een hard hoofd in. Als hij Lenglet en Pjanic op blijft stellen en mensen als Puig blijft negeren dan is het moment daar om afscheid te gaan nemen. En die ellendige 4321 komt me ook de spuigaten uit.

Waarom stelt koeman coutinho nooit meer op in de basis. Coutinho deed het toch juist heel goed. Je kunt echt een top team van barca maken. Alleen koeman lijkt gewoon niet meer helder na te kunnen denken. Zou hij al te horen hebben gekregen, dat hij na dit seizoen, niet meer terug hoeft te komen.

Prachtige overwinning voor ons en ook heel onverwachts. Weston Mckennie is een topper in wording, hij moet elke match in de basis. Kan infiltreren, scoren maar ook balletjes afpakken!

Kijk hoeveel energie Puig brengt, hoe kun je dan weigeren om hem op te spellen. Hij speelt ook nog es veel naar voren en presteert prima onder druk met 3 man rond zich heen.

Buffon is met zijn 42 (!) jaar dubbel zo oud als Puig (21). Absurd toch dat deze legend uit de jaren 90 nog steeds actief is.

Dit was het resultaat van een juve die iets beter presteerde dan de huidige vorm een een minder presterende barca. Ben blij met deze overwinning. Dit is het omgekeerde van de wedstrijd in turijn, dit keer speelde barca dramatisch. Ronaldo 2 goaltje gepakt. Messi verdiende ook wel wat, maar goed zo is het eenmaal. Vond ze beide gretig, beide wilden winnen in deze wedstrijd. Buffon was geweldig. Ongelooflijk dat hij zo presteert op deze leeftijd, hij kan zo bij bijna elke club in de basis. Niet voor niks de beste ooit (voor mij ten minste). Maar hopelijk gaan we beter spelen de komende tijd, want in de KO fase ga je meer moeten laten zien wil je blijven meedoen.

8 december 2020 om 23:37

Buffon is sowieso by far de beste keeper ooit man! Wat een geweldenaar. Had altijd discussies met mensen die Casillas even goed of zelfs beter vonden. Nou gewoon niet dus. 40 jaar en zo als een tijger keepen, ongekend.

8 december 2020 om 23:43

Amen! Sluit mij volledig bij jullie aan. Daarnaast heeft hij ook veel charisma en passie en dat straalt hij uit op de rest.

9 december 2020 om 00:34

Als je Garrincha hebt gekend, dan heb je toch zeker ook Lev Yashin gekend? Niks ten nadele van Buffon hoor, ik ben groot fan van hem, maar hij moet minstens Yashin voor zich laten.

9 december 2020 om 01:11

Hij liet in finale wel die cruciale bal los op het schot van Messi. Maar dat was de oude Messi. Vandaag kreeg hij de bal in zijn handen gerold van Messi van veel dichter bij. Maar het is een absolute legende. In de top 5 ooit.

9 december 2020 om 01:12

Casillas heeft een kortere carriere gehad maar immens veel gewonnen. In zijn toptijd was hij echt briljant.

Mooiste moment van de wedstrijd wat mij betreft is dat Ronaldo, in de 81ste minuut en op zijn 35e , in zijn eigen 16 meter even de bal afpakt van Messi. Over meeverdedigen gesproken , wat een held.

Verdiende overwinning voor Juve, 0-3 was alleen niet nodig. Ronaldo toch wel knap. Tamelijk onzichtbaar en die twee dan zó overtuigend binnen rammen. Dest blijf ik wel indrukwekkend vinden. Speelt zo makkelijk mee en met zo veel vertrouwen. Bewijst toch een hoop criticasters hun ongelijk hoor. Ook Puig zal vandaag een paar plekken in de pikorde zijn gestegen. Viel erg goed in. Technisch zo handig en speelt met zo’n enorme intensiteit. Dat mis je toch wel erg bij de andere spelers. Misschien binnenkort maar eens proberen met één zes: Frenkie en dan Puig en Pedri ervoor? Dat lijkt me het middenveld voor de toekomst en wie weet werkt het nu al wel. Messi was eindelijk weer eens Messi trouwens. Bij vlagen echt genoten van hem.

Alles hetzelfde is mis met Barca, RK kan daar ook geen verandering in brengen want het probleem is her syndroom van wat ze ooit waren, de absolute top. Die droom is nu voorbij en zonder geld of goede structuur, ben je subtop. Ja Messi moet weg, maar dat betekent ook niet dat er een topteam staat. Het blijft wat het is, Europese subtop. Er moet visie inkomen, topspelers een een topmanager. RK is dat opzich maar het is voor hem te laat. Niet alles zat mee en dus mist hij net de goede golf waarop hij kan meesturen naar succes. Geen andere manager gaat het nu beter doen, dus ontslag is niet logisch maar het gaat wel snel gebeuren nu. Na de nederlaag in het weekend en deze zeperd gaan ze hem niet lang laten zitten, simpelweg omdat het niet kan naar de supporters toe. Jammer voor Ronald, AZ staat klaar voor je.

Het is voor Depay en Wijnaldum toch te hopen dat ze niet naar Barcelona gaan onder Koeman. Als Koeman ontslagen wordt zit je daar dan. Ik zie ze zichzelf dan niet 1 2 3 in de basis spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren