Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Grootste compliment Mino Raiola afkomstig van Edwin van der Sar

Laatste update:

Het grootste compliment dat Mino Raiola als zaakwaarnemer ooit heeft gekregen is afkomstig van Edwin van der Sar, zo bekent de belangenbehartiger in een interview met Tuttosport. Volgens Raiola wil de algemeen directeur van Ajax liever niet dat Ajax-spelers hem als zaakwaarnemer kiezen en dat ziet de spelersmakelaar als het grootste moment dat hij ooit heeft mogen ontvangen.

In een interview met de Italiaanse sportkrant wordt Raiola gevraagd naar het grootste compliment dat hij kreeg in zijn rol als zaakwaarnemer. “Als ze mij bekritiseren, dan betekent het dat ik mijn werk goed doe”, begint de Nederlandse zaakwaarnemer van Italiaanse komaf. “Van der Sar, de algemeen directeur, vertelde de Ajax-jongens: neem iedere zaakwaarnemer die je maar wil, maar kies niet voor Raiola. Hier, dat was het grootste compliment dat ik kon krijgen. Als ze bang voor je zijn en liever niet als tegenstander willen, dan zie ik dat als een groot compliment.”

De clubleiding van Ajax en Raiola zijn in het verleden al meerdere keren gebotst. Hij zou worden gezien als een zaakwaarnemer die jonge Ajax-talenten graag onderbrengt bij clubs in Europa. Zo vertrok onder meer Raiola’s cliënt Justin Kluivert op jonge leeftijd naar AS Roma. Volgens de zaakwaarnemer was het vooral de keuze van de aanvaller zelf om weg te gaan bij Ajax. “Toen Justin zelf voor AS Roma koos, werd er geroepen: ‘Raiola brengt Kluivert naar Roma.’ Het hele land stond drie weken op zijn kop, want dit grote talent had bij Ajax moeten blijven”, zei Raiola eerder dit jaar tegenover Voetbal International.

“Heb jij iemand gehoord toen die jongen van PEC Zwolle (Sepp van den Berg, red.) naar Liverpool ging? Ik niet”, aldus Raiola in het weekblad. “Al die spelers die op jonge leeftijd naar Engeland zijn gegaan, de Redannetjes en Chongs van deze wereld, als ik hun zaken had gedaan, was het land te klein. Nu hoor je niemand. En als Ajax spelers op hun zestiende wegplukt uit Scandinavië, blijft het ook oorverdovend stil.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Met die laatste zin slaat hij wel de spijker op de kop. En voor Ajax kan je iedere willekeurige ander nederlandse club invullen (om er geen zinloze clubdiscussie van te maken). Pakken boter hebben we op ons hoofd

8 december 2020 om 17:29

Juist niet. In NL halen we spelers waarvan de verwachingen zijn dat zij het eerste elftal halen. Sommige lukt dat wel en anderen weer niet. Chelsea haalde spelers om ze vervolgens uit te lenen, en dan door naar de volgende te gaan. De spelers die Ajax bv haalt worden in hun land geroemd om hun keuze ivm de Ajax opleiding en perspectief voor talenten, dat hoor je nooit over de Engelse clubs. Nathan Ake is zo een beetje de enige van alle jong vertrokken naar UK die nu echt in UK speelt. De rest is via een omweg uiteindelijk teruggekomen. Ook prima, daar niet van, maar ga me niet zeggen dat alle clubs jonge spelers halen met hetzelfde motief.

8 december 2020 om 17:40

Ja, Ajax heeft echt het beste voor met zijn spelers uit Scandinavië.... Uiteindelijk gaat het gewoon om kwaliteit, en het niveau bij Ajax ligt gewoon lager, dus is de kans groter dat je speelminuten krijgt. Dit wil niet zeggen dat Ajax niet dezelfde insteek heeft als bijvoorbeeld Chelsea? Ook Ajax wil het liefste de beste voetballers op zo'n jong mogelijke leeftijd aan zich binden, net zoals Chelsea wil. Spelers worden in hun land geroemd omdat zij voor de Ajax opleiding kiezen? Dat is volgens mij echt grote kolder en vraag mij serieus hoe er wordt gereageerd wanneer een Scandinavische speler naar chelsea gaat? Hier is de eerste reactie wanneer een speler naar Engeland gaat 'zakkenvuller, hoor je niks meer van, enz'. Net alsof er hier alle jeugdspeler het betaald voetbal halen? Denk nog geen 10%. Als jij nu kijkt naar spelers als Fischer, Anderson, Cerny en een Boilesson, wat is hun situatie nou precies anders ten aanzien van Jeffrey Bruma? Zo'n speler die de stap naar Engeland heeft gemaakt. Volgens mij niet heel erg anders?

8 december 2020 om 17:46

Bij Chelsea enzo is de kans nou eenmaal kleiner dat een speler het eerste elftal haalt. Omdat je daar direct top moet zijn om mee te kunnen. Bij Nederlandse clubs krijgen talenten de tijd om zich te ontwikkelen tegen Emmen enzo. Een topclub in Engeland kan zich dat simpelweg niet veroorloven omdat de kans op puntverlies tegen een degradatiekandidaat veel groter is. Dat betekent niet dat Chelsea alleen talenten haalt om er zo veel mogelijk winst uit te halen. Die hopen ook gewoon dat spelers het eerste elftal halen en als dat niet zo is kunnen ze er vaak nog wat aan verdienen. Zo denkt iedere club, inclusief de Nederlandse.

8 december 2020 om 18:07

Puntnaarachteren, al die spelers die jij noemt hebben seizoenen lang gespeeld. Bij Ajax krijgen spelers gewoon meer kansen. Ja, het niveau is lager, maar komop Chelsea had 41 spelers verhuurd vorig jaar maart. Dan ben je spelers aan het halen om het halen. Als je dat niet vindt, dan agree to disagree. Wat betreft berichtgeving over wanneer Ajax talenten binnenhaalt, tja je mag het kolder vinden. Ik werk in het buitenland, en hier denken ze daar anders over.

8 december 2020 om 18:15

Benzema, dat ontken ik allemaal niet. Allemaal waar. Ook Chelsea zal vast wel spelers willen uit de opleiding. Maar, is het niet frappant dat ze pas met jeugd zijn gaan spelen na de ban? Volgens mij kan het niet duidelijker dan dat: Chelsea geeft/gaf jeugd weinig prio en aandacht. Nu ze weer kunnen, hebben ze meteen diversen weer gehaald. Is prima hoor, ik vind het elftal op papier echt leuk, en ik ga er op fifa ook mee spelen. Maar nee, zonder ban zouden de talenten verpieteren/verhuurd zijn. Het is absoluut niet hetzelfde met de Eredivisie clubs

8 december 2020 om 20:55

Het verschil zit hem dan ook wel in het feit dat Ajax gewoon spelers haalt om een plek in een jeugdelftal te vullen. Komt er een betere, dan kan een andere weg. Het heeft geen nut om voor de onder 19 58 spelers te hebben. Als je gaat kijken, zie je dat Ajax gebalanceerde teams heeft en spelers gericht haalt voor plekken waar ze geen talent voor hebben. Uiteindelijk gaan die jongens dan ook hun kans krijgen in Jong en iedereen weet dat presteren in Jong kansen gaat geven om door te stromen naar het eerste.

En dan de Engelse clubs. Die hebben die 58 spelers wel, waardoor ze verhuurd gaan worden. Die spelers komen terug van een verhuurperiode, waarna ze moeten opboksen tegen nieuwe aankopen. Gedurende het seizoen is er geen optie om even aan te sluiten bij het eerste elftal.

8 december 2020 om 17:45

Nee, want een Chelsea trekt elk jaar tientallen jonge buitenlandse talenten aan om hen direct te verhuren. Een investering. Ajax plaatst ze in de eigen jeugdopleiding en laat ze debuteren. Aardig

8 december 2020 om 19:04

Ja jij hebt boter op je hoofd. Een van de opleidinfscompetitie bij uitstek haalt jonge talenten op vs jeugdspelers wegplukken in de hoop dat het de next big thing is (om vervolgens Frenkie, de Ligt te missen). Het is echt een non argument eerste klas. Ja jullie doen het ook, nee wij zijn een opleidinfscompetitie bij uitstek.

8 december 2020 om 20:55

Ninjakai.
Maar Ajax biedt de spelers van 16-18 die zij uit het buitenland (of nationaal) naar Amsterdam halen toch vooral een goede opleiding met het oog(merk) om ze later voor, hopelijk, veel geld, weer te verkopen? Of is Ajax een soort opleidingsinstituut dat graag veel geld investeert in een uitmuntende jeugdopleiding om spelers wereldwijd en charitatief een mooie opleiding te bieden en geen rendement te halen op die miljoenen die ze jaarlijks investeren?

8 december 2020 om 20:57

Ajax leidt vooral spelers op voor het eerste elftal. En meestal houdt dat in dat deze jonge spelers uiteindelijk in de kijker komen van de absolute top, omdat Ajax daar financieel gewoon niet mee kan concurreren.

Zegt in mijn ogen dan alweer genoeg dat Raiola hier aan geeft clubs als tegenstander te zien ipv medestander in het ontwikkelen van de spelers in zijn stal.

8 december 2020 om 17:23

Hij zegt niet dat hij de clubs als tegenstander ziet, het is juist andersom, vd Sar ziet hem als tegenstander en dat vind hij een compliment

8 december 2020 om 17:39

Waar zegt hij dat dan? Hij zegt : "Als ze bang voor je zijn en liever niet als tegenstander willen, dan zie ik dat als een groot compliment." Daarin benoemt hij zich toch echt zelf als tegenstander van een club. Hij zegt niet dat de club hem als tegenstander ziet, hij zegt dat de club hem niet als tegenstander wil en hij ziet dat vervolgens als groot compliment.

8 december 2020 om 17:44

Maar je bent toch ook een zaakwaarnemer van een speler, toch niet van een club? Denk dat je echt geen medelijden met de clubs moet hebben hoor. Hoe vaak zet een club een speler niet op de tribune, omdat hij niet wil bijtekenen? Is dat wel een eerlijk spelletje? Clubs zien spelers ook gewoon als een bezit binnen de tijdsduur van het contract. Nou, dan kan je verwachten dat er wel eens een hard spelletje wordt gespeeld. En dat is ook gewoon terecht.

8 december 2020 om 17:45

Ik denk dat tegenstander slecht vertaald is eigenlijk, waarschijnlijk wordt hier tegenpartij bedoelt, wat je ook gewoon van elkaar bent aan de onderhandelingstafel.

8 december 2020 om 21:02

Ja, je bent zaakwaarnemer van een speler. Daar hoort dus ook bij om het beste voor de speler te willen en laat een club als Ajax dat nu ook willen. Die willen het liefst met 11 opgeleide spelers ieder jaar de Champions League binnen halen. Ajax weet dat het qua transfersommen en salarissen niet kan concurreren met de Europese top, dus om dat doel toch in bereik te krijgen, gooit men het op het zo goed mogelijk ontwikkelen van jonge spelers. Die jonge spelers willen ze op het niveau van de Europese top krijgen, dat zou Raiola ook moeten willen. Maar zoals bijvoorbeeld bij de Ligt is gebleken, is Raiola zijn portemonnee net zo belangrijk. Barcelona haakte namelijk af op de gigantische miljoenen die Raiola wilde ontvangen bovenop de transfersom. En dan ben je dus als zaakwaarnemer niet meer bezig met het beste willen voor jouw speler. Als je namelijk het beste zou willen voor je speler, dan zou je elke transfer met een vaste gage werken.

8 december 2020 om 19:07

Hier geeft hij gewoon aan dat hij totaal niet bezig is met voetbal. Er imo weinig verstand van heeft. Maar alleen maar bekijkt hoe hij miljoenen kan verdienen. Door bijv Kluivert al weg te brengen. En vervolgens 6 andere clubs eraan vast te knopen. Zal het geldzakje van Raiola, hierdoor meer en meer gevuld worden.

Niks tegen Raiola in het bijzonder verder, maar die hele voetbalmakelaardij mag wel eens wat meer gereguleerd worden door de Fifa/uefa in het belang van het voetbal. De 'Middle-men' nemen een machtspositie in die niet in overeenstemming is met de waarde die ze toevoegen

Maargoed, Fifa/uefa en voetbalbelang in één zin, dan weet je het wel....

8 december 2020 om 18:10

Volgend jaar komen er nieuwe regels. Die veranderen het spel wel enigzins. Zo kan een zaakwaarnemer niet meer voor club en speler tegelijk uitkomen onder andere

8 december 2020 om 21:03

Gewoon vaste percentages of vaste bedragen afspreken. En daarop een maximum.

Wanneer reageerders klagen dat bijvoorbeeld Ajax talenten worden weggepluk worden zij er echt wel op gewezen dat Ajax precies hetzelfde doet. Echter blijft het zuur dat (top)talenten vertrekken voordat zij het eerste halen. Misschien voor mijn cluppie nog wel pijnlijker dan voor Ajax. Dat bijvoorbeeld Chong, Zierikzee en Aké vroegtijdig zijn weggegaan is voor mij echt een doorn in het oog.

8 december 2020 om 17:56

Dat was echt top inderdaad.

8 december 2020 om 18:14

@hangover96 Gelukkig is het geen verschil of je een speler van 15 vastlegt en naar een ander land laat verhuizen als Ake en een Ajax die Frenkie de Jong binnenhaalt die 18 jaar is en dus volwassen en die in hetzelfde land blijft spelen. Als je wilt vergelijken doe het dan goed met die jochies van 16 die Ajax uit Scandinavie haalt, in plaats van Frenkie die gewoon volwassen was.

8 december 2020 om 18:20

@hangover: ik zeg toch dat Ajax hetzelfde doet. Elke club

8 december 2020 om 19:12

Was niet transfervrij

8 december 2020 om 20:55

Heeft Willem II en RKC uiteindelijk veel meer opgeleverd vanwege het doorverkooppercentage, dan hij had opgeleverd als ze toentertijd het bedrag hadden gevraagd wat in lijn was met het talent en zijn potentie. Dat was (volgens mij had PSV dat geboden) rond 1 miljoen, nu was het (als ik me niet vergis) totaal meer dan 10 miljoen.

8 december 2020 om 21:07

Jsh88, het verschil zit hem wel in de intentie. Ajax vult een jeugdteam met talenten. Op posities waar men dat talent mist, daar haalt men een ander, maar men gaat geen 50 spelers voor een team halen, in de hoop dat er een paar doorbreken. Daar zit een wezenlijk verschil in met wat de Engelse clubs doen. Die halen 50 spelers en verhuren er 20 weer.

Je kunt zelf invullen dat de kans groter is om door te stromen naar het eerste elftal als er 25 spelers in een team zitten, dan wanneer iedere positie 5x bezet is.

Raoila is een engnek. Zegt tegen zijn de talenten die hij onder contract heeft staan "focus jij je maar op het voetbal, ik doe de onderhandelingen in m'n eentje". Hierdoor bestaat er 0 transparantie want de clubleiding mag het talent niet benaderen over details van het contract als Raiola er niet bij is en het talent zit niet aan tafel. Hij kan het talent dus gewoon voorliegen wat de topclub met hem van plan is kwa ontwikkelingen en contract en hem zo de deur uit manipuleren. Een ventje wilt wellicht wel blijven maar Raiola ziet dukaten en weet dat het hem meer oplevert om hem ergens anders onder te brengen dan boort hij gwoon het hele onderhandelingsproces en hang ie een mooi verhaal bij het talent en zijn ouders aan de klok hoe Ajax/psv/az?willekeurige club het talent niet respecteerd en "geen plan" voor hem heeft en voila er is een transfer. Raiola is een meester in het voorliegen en doen alsof een talent zijn eigen zin krijgt terwijl die initieel gewoon wilde blijven bij de huidige club. Het is gewoon pertinent niet oke dat Raiola 10, 20 of wel 30 (wat dus bij 1 enkele transfer soms oploopt tot een commissie van 30 miljoen euro) vangt voor zijn diensten (van de clubs) terwijl hij zelf 0.0 waarde toevoegt. Een speler moet maar gewoon direct de zaakwaarnemer betalen want als die commissie blijft dan is het in Raiolas interesse om een talent onder te brengen naar de hoogste bieder en niet naar wat het talent zelf wilt.

8 december 2020 om 18:27

Raiola heeft naar 1 belang: zijn eigen portemonnee. Als je logisch nadenkt is hij voor zijn spelers geã¯nteresseerd om ze zo veel mogelijk transfers te laten maken, zodat hij voor elk contract wat opnieuw gesloten wordt een vergoeding opstrijkt. Kijk naar het voorbeeld Kluivert, is hij er beter van geworden dat hij zo snel bij Ajax weg moest? Nu speelt hij bij Leipzig en Raiola hert dus al weer geld aan hem verdient terwijl het er voor Kluivert zelf niet beter op geworden is. Of zou ie bij Leipzig echt meer verdienen?

@moozz03 Precies! Geen percentages van transfersommen, maar gewoon een uurtarief voor het gedane werk. Haal je die perverse prikkel weg om te allen tijde een transfer af te dwingen

"Als ze bang voor je zijn en liever niet als tegenstander willen". Klinkt als een ware crimineel. Alles aan deze man is louche. Jammer dat de voetbalwereld zo verdorven is door het geld.

Weet iemand waar ik dit interview van Raiola kan terugkijken? Schijnt een groot interview te zijn en altijd interessant.

Maar zal het deels niet wisselwerking zijn? Als hij een Kluivert niet bij Ajax weggehaald had maar daar gelaten had dan zou een Ajax die plek ook niet meer hoeft op te vullen. Ik denk dat als de Engelse clubs straks stoppen met jonge Nederlandse spelers op te kopen dat de Nederlandse clubs dat weer minder gaan doen bij bv de Scandinavische landen. Al ben ik nog steeds van mening dat je gewoon of een vast tarief moet gaan berekenen zeg 3/5% van de transfersom voor de zaakwaarnemer of nog beter laat de speler betalen voor de zaakwaarnemer die neemt hem tenslotte in dienst om zijn zaken te regelen dan is het apart dat de club daarvoor moet opdraaien.

Ik lees een hoop negatieve comments. Maar ik denk dat de maatstaf moet zijn of de speler tevreden is en niet of een club tevreden is, alsof een club alleen aan een speler denkt. Als het aan de club ligt dan spelen de jongens daar voor 50.000 pj. Mino is gewoon hard en duidelijk, de speler moet gaan naar waar het beste is voor de speler. Op sportief vlak maar anno 2020 zeker ook op financieel vlak en uiteindelijk is de speler de gene die een handtekening zet onder een nieuw contract.

Maar alle gekheid op een stokje, dit is toch precies de rol van een zaakwaarnemer... bezig houden met het zakelijk aspect en het onderste uit de kan halen zodat de speler lekker op het voetbal het focussen en hij geen scheven blikken krijgt opende trainingsvelden en lekker alles op de zaakwaarnemer geschoven kan worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren