Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Spelers van AZ reageren anoniem op ‘domme actie’ van Arne Slot

Laatste update:

AZ besloot zaterdagochtend per direct afscheid te nemen van Arne Slot, die met Feyenoord in verregaande onderhandelingen zou zijn over de opvolging van Dick Advocaat. Spelers van de Alkmaarders spreken tegenover De Telegraaf off the record over een ‘domme actie’ van de 42-jarige oefenmeester. Slot verwachtte zelf juist altijd een ‘bepaalde gedragscode’ van zijn spelers.

Dat hield in dat spelers zich niet moesten laten afleiden door bepaalde transfergeruchten, laat staan dat ze erover mochten praten. Het zou immers hun prestaties niet ten goede komen. Dat Slot nu achter de schermen al bezig was met zijn toekomst, zet kwaad bloed binnen de selectie van AZ. “Ongekend wat er gebeurd is. Het is enorm balen, want Slot is wel een vreselijk goede trainer. Ik vind het heel jammer dat hij weggaat, maar ik begrijp de reactie van de directie heel goed. Het is een domme actie van de trainer geweest”, zo tekent De Telegraaf op uit de mond van een speler die ‘niet met naam en toenaam genoemd wil worden’.

Alle spelers reageerden volgens de krant in eerste instantie off the record. “Een ontslag komt zelden op een goed moment, maar dít is wel een zeer belabberde timing. We zitten in een belangrijke week, waarin we van Groningen moeten winnen om onze opmars naar boven voort te kunnen zetten. En donderdag moeten we in Kroatië Europese kwalificatie afdwingen. Dit leidt enorm af”, zegt een ‘andere, oudere speler’. AZ neemt het zondagmiddag op tegen FC Groningen. Daarna wacht komende donderdag de belangrijke Europa League-wedstrijd tegen HNK Rijeka, waarin AZ nog Europese overwintering kan afdwingen.

“Ik hou het even kort amigo, want we moeten het veld op. Pascal neemt het over van Arne. Er moet getraind worden, want we hebben morgen gewoon een wedstrijd. Zo is het gewoon”, zo laat een andere speler aan De Telegraaf weten via WhatsApp. Een vierde speler toont zich uitermate verrast over het vertrek van Slot. “Ik kan het amper bevatten. Een slechte Sinterklaas-surprise.”

“Een vervelende mededeling vanochtend. Die is mij ook medegedeeld en verder ben ik me ook gaan bezighouden met deze wedstrijd, want dat is voor ons heel belangrijk”, zo reageert Jong AZ-trainer Michel Vonk in gesprek met FOX Sports voorafgaand aan het thuisduel met TOP Oss op het vertrek van Slot. “We hadden een band, want je hebt spelers die over en weer gaan spelen. Nee, we hebben elkaar nog niet gesproken. Verder wil ik het eigenlijk liever over de wedstrijd hebben.”

Snap jij het besluit van AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Krachtig statement van de spelersgroep, je kunt als Slot zijnde niet ander gedrag vertonen t.o.v. wat je van je spelers verlangt

5 december 2020 om 14:19

Dat deed ie ook niet. Het ging om niet ingaan op transfergeruchten. Hij negeerde die geruchten gisteren netjes. Dat betekent niet dat je niet verder mag kijken. Of denk jij dat de zaakwaarnemer van stengs stil zit omdat az dat wil.

5 december 2020 om 14:25

Verder kijken en achter de schermen al akkoord zijn is natuurlijk wel iets anders. Sowieso is het vreemd om niet jouw club eerst te informeren van concrete interesse maar dan ook al onderhandelen is not done. Zeker als je dit zelf ook niet pikt van jouw eigen spelers. Uiteraard nog wel maar 1 kant van het verhaal gehoord dus ben benieuwd wat Slot gaat vertellen erover.

5 december 2020 om 14:33

Blijkt wel dat de zaakwaarnemer van Stengs niet stil zit, die is overduidelijk bezig zijn andere client (slot) ergens onder te brengen. Jazeker, Mino heeft ze allebei in de stal

5 december 2020 om 14:35

Het is toch wel duidelijk ondertussen dat die deal met Feyenoord praktisch al gesloten is. AZ is toch niet een of andere naieve provincieclub. AZ moet zich voorbereiden op de Winterse transferwindow en gaan plannen voor 2021. Dan is het toch logisch dat je moet breken met een coach die blijkbaar al prakisch rond is met een concurrent. Stel dat AZ zo een speler wil aankopen die Feyenoord ook wil hebben. Dan is er toch sprake van belangenverstrengeling. Of nog kwalijker, stel dat Feyenoord zo een AZ speler wil hebben. Welke rol moet Slot dan spelen. Een transfer van een coach naar een concurrent heeft impact.

5 december 2020 om 14:40

@Visca, ben het helemaal met je eens. Zijn positie is onhoudbaar geworden. Ze vissen te erg in dezelfde vijver/zijn elkaars concurrenten. Bijna elke andere overstap had nog acceptabel geweest, maar een overgang naar een Nederlandse topclub niet.

5 december 2020 om 14:45

Informeer jij tijd je baas als je op een vacature site hebt gezeten? Tuurlijk ga je dat niet vertellen. Het is heel menselijk en ook gewoon geaccepteerd dat je gesprekken aan gaat zonder daar de ganse wereld over te informeren.

5 december 2020 om 14:50

Als je een topmanager bent dan gelden er toch andere regels. In veel landen heb je dan zelfs nog een concurrentiebeding.

5 december 2020 om 15:03

Welke regels zijn dat dan?

5 december 2020 om 15:04

En toch, Visca, gebeurt het. Onlangs is de Topman van NN overgestapt naar Aegon. Dit kwam voor NN als een donderslag bij heldere hemel en stelde de topman meteen op non actief. Vanwege de conflicterende belangen logisch, zoals jij hierboven ook aangeeft., Van een concurrentiebeding wist ik dat dat tegenwoordig ernstig beperkt nog maar mogelijk is, omdat het indruist tegen een ander grondrecht, namelijk het recht op arbeid. Met een beetje zoeken vond ik dit: "sinds 1 januari 2015 geldt tevens dat het concurrentiebeding niet meer mag worden opgenomen in arbeidsovereenkomsten voor bepaalde tijd: een zwaarwegend bedrijfs- of dienstbelang (plus vastlegging van welke dat zijn en waarom dat zo is in de arbeidsovereenkomst)."

5 december 2020 om 15:10

Dan gaat Slot daar niet over maar Huibers...

5 december 2020 om 16:15

Als je een eigen zaak runt zul je soms beslissingen moeten nemen die in het belang zijn van de organisatie, terwijl je emotioneel er heel anders inzit. In dit geval lijkt het me niet in het belang van AZ om net voor een cruciale week overhaast een beslissing te nemen. Dat zou je ook in de winterstop kunnen doen, dan heb je rustig de tijd om een nieuwe trainer te zoeken en neem je niet het risico om op de korte termijn resultaten te ondermijnen. De conflicterende belangen zijn er pas als AZ tegen Feyenoord moet spelen en dat is pas in het nieuwe jaar, niet dit weekend. Ik lees hier meermaals terug dat het echt niet kan was Slot gedaan heeft, maar kom op zeg, we zijn toch niet van gisteren? In het bedrijfsleven lopen er continu lijntjes, als je daar niet tegen kan moet je lekker ergens in loondienst gaan werken en vooral geen bedrijf runnen. Lijkt nogal kleinzerig hoe AZ hiermee is omgesprongen. Naar buiten klinkt het misschien stoer, spierballen tonen. Maar AZ gaat hier weinig mee winnen in mijn optiek.

5 december 2020 om 16:35

Daar zit het probleem niet, AZ beschouwt Feyenoord als concurrent. Stel je voor, de scouts van AZ komen volgende week met een nieuw pareltje dat ze ontdekt hebben. Slot ziet de videos en is helemaal overtuigd dat ze een geweldig talent hebben gescout. Hij rijdt naar huis. Arnesen belt hem eventjes om bij te praten over de targets voor volgend seizoen. Denk je dat Slot dan zijn mond houdt over de nieuwe potentiele parel van AZ?

5 december 2020 om 17:52

In NL was het daarvoor ook al niet houdbaar volgens mij zo'n beding. De vergelijking die je maakt is een goede. Meteen op non-actief zetten is een logische stap.

5 december 2020 om 17:56

NJ heeft het uitgelegd met een voorbeeld. Als manager bent is de enige logische actie dat je onmiddelijk op non-actief wordt gesteldin als je naar een concurrent gaat. Zoals in het bedrijfsleven ook gebeurt. Het is niet eens een kwestie van straf, het draait puur om belangenverstrengeling. Zou hij naar bijvoorbeeld Engeland zijn gegaan dan zou dat geen groot punt zijn geweest.

5 december 2020 om 18:24

Helemaal eens met visca en NJ. Zijn situatie is helemaal onhoudbaar. Was alsnog verrast vanochtend, maar begrijp m volledig.

6 december 2020 om 00:50

Ja zo is het ook, Slot heeft AZ in de hoek geduwd en ik snap niet dat hij dan verbaast is als zij het contract opzeggen. Er is al veel Feyenoord gespeculeer dankzij AZ algemeen directeur Eenhoorn, die ook al jaren voor de stap staat. Dat soort jongens moeten ze laten gaan bij AZ. Ze hebben hun winnende formule al, daar hebben ze Eenhoorn en Slot niet voor nodig en ik twijfel haard of ze die winnende AZ formule bij Feyenoord kunnen implementeren. Dat is een club van iedereen en daar zijn veranderingen moeilijker.

5 december 2020 om 14:19

Alsof spelers van die heilige boontjes zijn. Pot verwijt de ketel?

5 december 2020 om 14:47

De spelers van AZ heb je het over??
Of gewoon in het algemeen??

5 december 2020 om 14:48

Dat niet, maar Slot verwacht het wel expliciet van ze... Slot is in dit geval dan de Pot

5 december 2020 om 14:20

Nu je kunt zeggen wat je wilt, maar dat “er niet over praten” stukje heeft Slot wel heel letterlijk genomen 😉.

5 december 2020 om 14:23

Ik blijf het doodzonde vinden. Had hier nog een paar maanden mee gewacht. Hopelijk laten de spelers van zowel Az als Feyenoord donderdag een positieve reactie zien en overwinteren ze in Europa.

5 december 2020 om 14:25

Als hij inderdaad in verregaande onderhandelingen was geweest dan heeft hij inderdaad niet netjes gehandeld en was dat een goede reden om hem te ontslaan als andere factoren ook in die richting wezen. Want je kunt nog wel zo iets doen als mondeling je woord geven.

5 december 2020 om 14:30

Ik ben ook heel blij dat zij zo naar buiten komen. De beslissing is nu geweest, nu ogen op morgen en donderdag en de neuzen dezelfde kant op. Als ze nu gezamenlijk Slot zouden verdedigen zou het een heel pijnlijk conflict kunnen worden tussen de groep en directie en dan start de nieuwe coach ook niet lekker.

5 december 2020 om 14:36

Maar wat deed Slot nou verkeerd? Hij mag niet praten of oriënteren? Dus niemand van de AZ spelersgroep (of hun zaakwaarnemers) heeft momenteel opties?

5 december 2020 om 14:43

Kijk ben ook aardig verbaasd, van deze situatie. Slot schijnt al akkoord te zijn, en is dus al in vergevorderde status. Dat is dus de fout die hij hiermee maakt, als hij het kenbaar had gemaakt in een eerder stadium was er waarschijnlijk niks aan de hand. Het is hard misschien, maar je gooit je eigen glazen in. I.i.g veel s6 met Slot, hopelijk flikt hij het niet nog eens.

5 december 2020 om 15:43

Als hij al akkoord is kan ik me in de frustratie vinden. Het begint er ook meer op te lijken dat dat de situatie was.
Los van het feit dat dit gewoon gebeurt in de voetballerij, tenzij iedereen bij AZ een ethisch voorbeeld is.

5 december 2020 om 16:03

AZ mijn complimenten dit bewijst dat jullie ballen hebben. Natuurlijk als ik bij een andere baas wil gaan werken vertel ik het ook niet aan mijn huidige werkgever, maar dan had je dit ook stil moeten en kunnen houden met een voorcontract of intentieverklaring of iets dergelijks. Dit is bewust gelekt en we zullen de komende weken zien waarom.

5 december 2020 om 16:41

Ik zie vele mensen zeggen "ik zou het ook biet tegen me baas zeggen" maar daar ben ik het dan eigenlijk niet mee eens. Je heb oo het moment dat iemand jpu benaderd een voordeel positie. Daarom zou ik dat ook direct voorleggen aan de hoger geplaatste. Dan kan die kijken hoe die reageert op de situatie. Doet die niks ga je toch lekker over, komt die met iets moois kan je in verderen onderhandeling. Daarbij vraag ik mij vooral af, was er niet iets van een regel in het voetbal dat alleen bij de laatste 6 maanden een speler/trainer benaderd mag worden zonder dit te vermelden aan de huidige club. Loopt zijn contract dan voor eind can het seizoen af?

5 december 2020 om 17:55

Held_scw. Een voetballer is net het weerbericht. Ook totaal niet betrouwbaar. Wie weet nou precies dan wat er zich afgespeeld heeft. Er zijn altijd verschillende meningen.

5 december 2020 om 18:31

Krachtiig of Ongelooflijk dom. Hebben die paar jongens Beide partijen gehoord?

Az heeft nog net geen strik om zn kale knikker gedaan. Wat een emotie zeg. Bedankt voor jullie succestrainer en deze ontzettend naïeve actie.

5 december 2020 om 14:20

Vreemde reactie...
Alsof Feyenoord blij moet zijn met een minimaal loyale en onervaren trainer als Arne Slot.

Ik heb veel respect voor de club Feyenoord, maar in mijn ogen is dit zeker geen coach met aanzien, iets wat Feyenoord júist nodig heeft om weer aan te sluiten bij de top-3.

5 december 2020 om 14:23

Helemaal niet. Feyenoord is overigens al jaren top 3. Kijk de eindstanden anders even terug.
Maar Feyenoord heeft een trainer met een visie nodig. Dat heeft slot. Aanzien is niets waard als je geen visie hebt.
Slot is gewoon loyaal. Hij is anderhalf jaar succesvol geweest en ging nu in gesprek met een nieuwe club. Dat is een hele normale gang van zaken. Daar wen je nog wel aan. De prijs van succes.

5 december 2020 om 14:24

Zolang Feyenoord niet meer kwaliteit in zijn selectie krijgt kun je er Guardiola voor zetten, dan wordt er echt geen succes behaald. Ik vind het een hele gekke move van Slot, het lijkt me niet dat je momenteel bij Feyenoord veel meer kunt verdienen dan bij AZ. Ik snap dat Feyenoord een grotere club is, maar als ik slot was zou ik vanuit AZ naar het buitenland gaan, of heel misschien naar Ajax.

5 december 2020 om 14:33

Uhm, ik weet niet hoor maar de laatste jaren is Feyenoord op een jaar na (4e) altijd in de top-3 geeindigd. Daarnaast heeft de club aanzienlijk meer prijzen gewonnen dan PSV en AZ. Als Feyenoord al niet tot de top-3 behoort, wie naast Ajax dan wel?

5 december 2020 om 14:36

Visie moet niet van de trainer komen. Visie moet uit de club zelf komen en bewaakt worden door de supporters. AZ is wel een goed voorbeeld van een club met een duidelijke visie.

5 december 2020 om 14:37

@craig Tucker.

Als ik deze post lees lijkt het wel alsof we het over het Feyenoord onder Mario Been hebben. Feyenoord heeft momenteel een vormdip wat niet gek is met 12 blessuregevallen, maar zelfs daarin staat het nog boven AZ. Sinds oktober 2019 is er niet meer verloren. Kan je moeilijk een kwaliteitsarme selectie noemen als je die cijfers kan voorleggen.

Daarnaast, waarom zou Slot niet meer uit de selectie van Feyenoord kunnen halen? Zelfde hoorde ik hier op Voetbalzone toen Stam werd ontslagen en Advocaat kwam. Toen was het riedeltje dat er toch veel te weinig kwaliteit stond en Feyenoord toch wel in de middenmoot bleef bungelen. Daarna heeft Advocaat Feyenoord naar een derde plek geloodst en naar een bekerfinale die niet gespeeld kon worden.

5 december 2020 om 14:37

Minimaal loyale nog zelfs. Ik heb het idee dat AZ een andere voorstelling heeft van de voetballerij.

5 december 2020 om 14:40

Had ten Hag zoveel aanzien toen hij werd aangewezen bij Ajax? Van Bronckhorst, los van voetbal-aanzien?

Aanzien is echt niet alles. Dit zegt niet dat ik verwacht dat Slot de messias van Feyenoord gaat worden overigens. Ik heb geen idee of het gaat werken maar ik ben niet unaniem positief zoals veel Feyenoorders hier wel zijn. Ik ben vooral erg tevreden met Arnesen en de combinatie van deze twee stemt mij wel positief.

5 december 2020 om 14:41

Orgullo, aanzienlijk meer prijzen dan PSV? Verklaar je nader. Onder de laatste 5 landskampioenen kom je 3 keer PSV tegen.

5 december 2020 om 14:47

@dvc'er. Prijzen in de laatste vijf jaar tel ik er vijf voor Feyenoord (hadden er zes moeten zijn als die bekerfinale was doorgegaan) en twee voor Psv. Als je iets verder terugkijkt dan wint PSV inderdaad met vlag en wimpel, maar voetbal is een dagproduct. Kan nu niet zeggen dat PSV mijlen voor loopt op Feyenoord, in de stand bijna gelijk en vorig jaar is PSV achter FR geeindigd.

5 december 2020 om 14:50

Weet je dat zeker, DVCer?
Volgens mij namelijk 2 en dan hebben we het over 4 en 5 jaar geleden.

5 december 2020 om 14:57

Feye88, zullen we die van 2017/18 anders wel gewoon meetellen?

5 december 2020 om 14:58

Orgullo, in de laatste 5 jaar komt PSV dan op 3, aangezien het ook een Johan Cruiff schaal won. Echter had ik het natuurlijk over de laatste 5 seizoen waarin uberhaupt prijzen te pakken waren. Daarin worden gewoon 3 kampioenschappen gepakt Om vorig jaar mee te tellen is vrij nutteloos. Daarnaast moest Feyenoord toch gewoon nog een wedstrijd winnen om die beker te pakken of mis ik iets?

5 december 2020 om 15:04

Je hebt het over de laatste 5 landskampioenen. Dat zijn Ajax 2x, Feyenoord 1x en PSV 2x.

5 december 2020 om 15:11

Leuk, die Ajax 2x, maar dat is een fabeltje he. Ajax 1x, PSV 3x. Vorig jaar werd niemand kampioen.

5 december 2020 om 15:16

Prima. Ze zijn uitgeroepen tot nummer 1. Maar een ploeg die zeker geen kampioen zou worden is PSV. Dus dan zou het zijn: 2x PSV, 1x Feyenoord, 1x Ajax, 1x geen kampioen. Maar als je graag tot 6 jaar wil terugrekenen doe je dat. Feit is dat PSV de afgelopen 3 seizoenen geen kampioen is geworden.

5 december 2020 om 15:22

Ik was het met je eens tot die laatste zin. PSV is dus wel degelijk kampioen geworden in de laatste 3 seizoenen. Vergeet je nou gewoon weer hetzelfde seizoen?

5 december 2020 om 15:25

Hahaha zeker. Kan niet geloven dat het alweer zo lang geleden is dat Feyenoord kampioen werd hahaha.

5 december 2020 om 15:29

Haha, het voelt minder lang geleden, dat moet ik je nageven!

5 december 2020 om 14:26

Ik snap het wel. Slot dacht natuurlijk "de Fyra naar Rotterdam komt maar één keer voorbij"

5 december 2020 om 14:27

Haha, s6 met deze trainer. We hebben er een woord voor, maar zal dat maar niet hard op zeggen.

5 december 2020 om 14:32

En als Ten Hag of Schmidt na volgend seizoen vertrekt bij Ajax of PSV, en Slot praat stiekem met een van die clubs, wat vind je er dan van?

5 december 2020 om 15:12

Haha moet hij weten. Als ik een betere baan kan vinden bij de concurrent doe ik t ook.
Als ik trainer was zou ik graag Ajax willen trainen hoor. Wat een mogelijkheden

5 december 2020 om 14:36

Ik vraag me ten zeerste af of je deze reactie had gehad als je geen Feyenoord-supporter was geweest. Tevens vraag ik me af hoe je zou reageren als de coach waarmee iets is opgebouwd bij Feyenoord plots besluit stiekem onderhandelingen te voeren met Ajax of PSV zo rond begin december. Iets zegt me namelijk dat je dan niet met zo'n reactie op de proppen komt.

5 december 2020 om 14:58

Wie gaat er ooit in de rondte bazuinen dat ze onderhandelingen doen? Het is een zakelijke wereld he. Feyenoord polst of een van de meest beloftevolle trainers interesse heeft. Die zegt ja. Dan kom je eerst samen tot een overeenkomst en dan ga je naar de club toe en zorg je dat die ook akkoord gaat. Is toch niet zo'n hele rare gang van zaken?

5 december 2020 om 15:22

Nee, maar als zoiets naar buiten toe lekt, zijn de gevolgen ook voor de coach. Ook die gang van zaken is toch niet zo heel vreemd?

5 december 2020 om 14:37

We hebben het niet over van Gaal. Hij is zeker talentvol maar komt net kijken. En heeft pas sinds een paar maanden de rol als hoofdcoach.

5 december 2020 om 14:43

Succestrainer in potentie. Heeft hij al prijzen gewonnen dan? Of echt iets heel bijzonders klaargespeeld? Met de selectie die hij bij AZ heeft presteerde hij naar behoren. Verder had jij ook zo gereageerd als bijvoorbeeld Koeman in zijn goede periode achter de rug van Feyenoord om met Ajax of PSV rond was gekomen.... Dan had je hem ook het liefst direct met pek en veren buiten gezet.

5 december 2020 om 15:08

Naar behoren? Ajax had vorig seizoen veel geluk dat het seizoen eerder afliep.
En van AZ naar Feyenoord is wel net anders als van Feyenoord naar PSV of Ajax.
Maar als je t wil weten. Ik heb wijnaldum destijds netjes succes gewenst en begreep zijn keuze volledig. Verder zou ik t ook Koeman niet nadragen. Hij heeft heel veel voor ons betekend en daar ben ik dankbaar voor.

5 december 2020 om 17:05

@feye88, AZ is tegenwoordig ook officieel een topclub volgens de KNVB én presteert als jaren qua Eredivisie gelijkwaardig aan Feyenoord. Dit is gewoon een stap opzij of, in mijn ogen, in zijn geval achteruit. Feyenoord was in de periode van Wijnaldum zo zwak dat zijn overstap prima te vergelijken is en, voor zover ik weet, zien jullie PSV ook niet als echte aartsrivaal?

5 december 2020 om 15:00

De reactie van het bestuur van AZ is dan niet misschien direct de juiste actie door Slot te ontslaan, maar de reactie van de spelers van AZ snap ik wel heel goed.

Zelf loopt Slot te zeggen dat je je niet af moet laten leiden door andere clubs als ze belangstelling hebben en dan gaat hij schijnbaar zelf met Feyenoord onderhandelen zonder AZ in te lichten. En nogmaals, de reactie van het bestuur van AZ is dan ook niet de juiste maar dan nog.

Maar ik ben benieuwd hoe Slot het zal doen bij Feyenoord. Heb hem altijd wel een prima trainer gevonden en Arnesen heeft toch vooral zijn focus liggen om de jeugdopleiding van Feyenoord weer 'op te laten leven' en Slot is, in tegenstelling tot Advocaat, wel een trainer die jonge spelers sneller kansen geeft maar de jeugdopleiding weer opnieuw hervormen gaat wel een paar jaar duren en daar moet Slot wel de tijd voor krijgen.

Alleen twijfel ik of Slot die tijd wel krijgt, want het lijkt mij niet dat je de jeugdopleiding (in combinatie met het aankoopbeleid) zo even binnen 1 jaar op de rit hebt en dat kan Slot zomaar de kop gaan kosten bij Feyenoord en dat zou zonde zijn aangezien hij gewoon een zeer goede en beloftevolle trainer is.

5 december 2020 om 15:14

Is nog een mega verschil tussen non actief of echt ontslagen. Als AZ hem echt een loer wil draaien, is het een non actiefje en moet Feyenoord vervolgens met een mega bedrag op de proppen komen om het contract af te kopen, terwijl AZ al een nieuwe trainer heeft. Ga je dan roepen wat een vuile active?

5 december 2020 om 15:26

Nee hoor, want een arbitragezaak maakt daar met gemak een einde aan. Laat ze t proberen

Trainers zijn passanten!
Aan zo'n trainer heb je simpelweg niets..

Rug rechten en door, de spelers moeten het shirt dragen, niet de trainer!

Minderwaardig va Feijenoord om achter de rug van AZ de besprekingen met Slot aan te gaan

5 december 2020 om 14:20

Je spreekt je interesse altijd eerst naar elkaar uit en dan ga je naar je werkgever. Feyenoord heeft geen toestemming van AZ nodig om te polsen bij Slot of hij interesse heeft.

5 december 2020 om 14:28

Dus stel dat er een club komt die met een speler gaat praten voor ze bij Feyenoord aankloppen heb jij daar ook begrip voor. En eigenlijk maakt het niet eens uit of jjj er wel/geen begrip voor hebt. Het is immers een regel die AZ hanteert en die Slot zelf uitdraagt. Als je dag dan zelf niet doet....tja laten we zeggen een “Gabberhausje”

5 december 2020 om 14:30

Feyenoord is hier zeker ook achterbaks geweest.
Verschrikkelijk sneu om zo weer te moeten lezen hoe "smerig" clubs kunnen zijn als de nood hoog is.

5 december 2020 om 14:32

Tuurlijk mag je altijd polsen maar om ook al tot een akkoord komen zonder weten van de club is wel schandelijk. Daar heb je wel toestemming voor nodig, ben daarom ook benieuwd of dit nog een staartje krijgt (bv een aanklacht).

5 december 2020 om 14:34

Geruchten gingen dat hij al helemaal akkoord was. Dat vind ik wel anders dan even polsen of er interesse is.

5 december 2020 om 14:39

Dat vraag ik me dus af. Nu weet ik overigens niet hoe dat met trainers gaat, maar clubs dienen altijd eerst de werkgever van de betreffende speler in te lichten alvorens ze de onderhandelingen en orienterende gesprekken met de speler voeren.

5 december 2020 om 15:30

Wat is er dan achterbaks aan? Feyenoord wil een trainer, de trainer wil naar Feyenoord. Het is niet zo dat ze regels hebben geschonden. Er was ook niets getekend. Waar zit t achterbakse precies?

5 december 2020 om 17:11

@Tinus hoezo zou de nood hoog zijn? Feyenoord heeft nog ruim een half seizoen om iemand te vinden. En dat achterbakse en smerige vind ik ook wel loslopen. Het nieuws dat 2 partijen interesse hebben afgetast is wat opgeleukt door een "feyenoordwatcher" die 0 contacten binnen de club heeft. Zowel feyenoord als Slot hebben hier nog niet op gereageerd. Nu zal het wel vlot verlopen maar het had heel netjes afgehandeld kunnen worden als het bestuur niet uit emotie had gehandeld

En zo kan men de actie van AZ kinderachtig vinden, niemand weet wat er achter de schermen is gebeurd. Als zelfs de spelersgroep zo'n statement maakt, zegt dat waarschijnlijk genoeg over de actie van Slot. Ontzettend jammer want hij was een geweldige trainer voor AZ. Hopelijk gaat dit niet ten koste van de prestaties maar ben bang dat dit heel veel invloed zal hebben.

5 december 2020 om 14:38

Het kan de spelers ook extra motiveren. Het is altijd lastig te voorspellen hoe dit uitpakt. Zeker tegen Feyenoord zullen ze gemotiveerd zijn om te winnen nu.

5 december 2020 om 14:41

Ik snap de reactie van AZ ook wel. Zakelijk gezien is het niet heel slim om de coach op straat te zetten omdat je 'm door moet betalen, maar vanuit principe is het begrijpelijk. Door op deze manier met Feyenoord te onderhandelen, maak je jezelf ook nogal persona non grata bij het bestuur en de achterban. Spelers waarderen zoiets doorgaans ook niet. Tja, dan ben je als coach ook direct al het draagvlak kwijt.

Slot moet anders gewoon een referendum proberen! Dat lukt de laatste tijd bij meer uitgekotste personen !

5 december 2020 om 14:47

Sorry hoor, maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met deze situatie? Dit is wel een hele nutteloze reactie. Maar goed, om er toch even op in te gaan: Nu ben ik niet van leuzen als links of rechts, maar om het even duidelijk te schetsen: Die hele situatie rond de FvD is lachwekkend. Baudet die z'n partij naar de afgrond heeft geleid en nu koste wat het kost aan wil blijven, maar vooral de klopjacht van de media op die partij. Nu krijgt het "rechtse geluid" sowieso altijd weerstand in de media, maar waar denken mensen waar al die stemmers naartoe gaan? Naar Groenlinks? de Pvda? De Vvd? Natuurlijk niet. Die zoeken het nu een huisje verder naar rechts. In hun missie om die partij naar de afgrond te loodsen, maken ze een partij die ze nog meer "haten" nog veel groter. Tja, tellen uit je winst.

5 december 2020 om 15:52

Het was de grap dat twee leiders in een korte tijd weggaan bij de club waar ze groot geworden zijn! Jammer dat je hem niets vindt, maar je kan rustig aan doen hoor, mijn inhoudelijke mening over baudet zal ik niet geven

5 december 2020 om 15:51

Het lijkt erop dat hij die zou verliezen als de spelersgroep het voor het zeggen zou hebben.

Gaat alle helden van net die az kinderachtig vonden etc dat nu terug trekken? HAHA zag net allemaal mensen weer doen of ze alle feiten al kende. Snap az heel goed vind dit ook een goed statement als je als trainer je spelers voor oordeelt voor dingen en t dan zelf wel doet sta je niet sterkt meer. Wel erg zonde had m graag nog even bij az gezien had ie echt wat moois neerkunnen zetten denk ik. Gaat bij feyenoord een lastiger verhaal worden. Maar goed ben heel benieuwd hoe die t gaat doen as seizoen heeft er iniedergeval zelf flink druk op de overstap gezet met deze actie

Zo al die inside info die de journalisten hebben. Beetje triest om zulke zaken naar buiten te brengen. Hot topic en dit zorgt voor hits, trieste manier van te werken.

5 december 2020 om 14:31

Ja, maar het komt ook ineens. De illusie dat je alles intern kan houden, is een utopie. De bom is ingeslagen, en ja vzbijvoorbeeld vaart daar wel bij waarschijnlijk.

Hoe meer er naar buiten komt des te beter ik de toch rigoreuze stap van AZ wel begrijp. Zeker nu ik hoor dat hij hamert op een zekere gedragscode waarvan hij zelf de volgorde is vergeten. Zéker na afgelopen donderdag, waar hij blijkbaar achterbaks genoeg is om te hameren op weer deze code terwijl hij blijkbaar in verregaande onderhandelingen is met een andere club.

Vind het nogal wat. Ben voor Feyenoord en was eigenlijk nooit fan van Slot, ondanks de resultaten. Dat kwam net een beetje te komen en dan komt dit allemaal uit met als resultaat dat ie coach van Feyenoord gaat worden. Doet mij denken aan Grappenhaus die mensen asociaal noemt om vervolgens het zelf asociaal gedefiniëerde uit te voeren. Hypocriet.

Denk dat het voor Feyenoord goed is dat Slot komt. Maar moet wel toegeven dat er een kras op zijn blazoen is gekomen.

" Zegt een ‘andere, oudere speler’. " Subtiele manier om het over Ron Vlaar te hebben, ondanks dat het off the record is kan bijna iedereen die wel invullen lijkt mij. Ik ben wel benieuwd hoe dit uiteindelijk afloopt, Slot heeft het zonder ervaring als hoofdtrainer geweldig gedaan na eerst assistent te zijn geweest dus wie weet kan Jansen zijn ervaring in het werken met talenten goed toepassen op deze selectie.

5 december 2020 om 14:48

Haha grappig. Ik vroeg me af wie de oudere speler kon zijn. Lees in jouw reactie Ron Vlaar en ik hã³ã³r het hem zeggen. Is altijd concreet en on-point in niet te veel woorden. Ben benieuwd hoe dit opgevangen gaat worden binnen AZ. Er zitten nuchtere jongens tussen die er alles aan zullen doen om dit in positieve energie om te zetten. Ik hoop het, ook als Feyenoorder. Belangrijke tijden voor AZ op korte termijn maar wellicht des te meer op de langere. Ik spreek nog niet van een top 4 maar de kans is er voor AZ wel degelijk. Het is de 'traditionele' top drie met een reden. De kans is niet heel groot maar tijden zijn absoluut anders nu. Op het moment kun je door goede spelers te verkopen, door de gigantische inflatie, gaten in het budget opvullen.

Ik ken geen enkel vakgebied waarbij je naar je werkgever gaat em zegt, he baas ik wil graag vertrekken dus ga op zoek naar iets anders, joe. Je gaat eerst elders kijken en vertelt het pas aan je baas als je iets nieuws hebt. Maar goed, voetbal is wel een aparte branche. Je moet het gewoon niet uit laten lekker natuurlijk, dat gedeelte is dom. Dat Slot aan zn carriere denkt is logisch.

5 december 2020 om 14:34

Ligt er aan welke functie je bekleed, concurrentiebeding wordt vaak afgedwongen. Dus ja je zal wel moeten, anders kan je het evt afleggen.

5 december 2020 om 14:42

Neem dan ook een goed voorbeeld wat de situatie realistischer schetst. Je hebt 2 bedrijven naast elkaar, in dezelfde branche. Een belangrijke pion bij de ene bedrijf, de CEO, gaat opeens even stiekem achter het bedrijf om praten met de ander. Dat lijkt me niet netjes. En als er regels zijn genomen of mondeling of papier betreft deze kwesties dan heeft Az nog meer het goed recht te besluiten wat het nu heeft gedaan. Het is gewoon heel stom van Slot geweest zoals de spelers het zelf zeggen.

5 december 2020 om 14:54

Ik ga in het nieuwe jaar ook ergens anders aan de slag. Heb voor ik actief ging zoeken/solliciteren wel eerst mijn huidige werk ingelicht. We gaan netjes met elkaar om en hebben waardering voor elkaar. Ik wilde hun niet overrompelen met een onverwachts vertrek (want dan kan je binnen 2 a 3 weken ineens weg zijn) en het gaf mij de ruimte om met verschillende bedrijven in gesprek te gaan. Vond het op zich prima werken zo, maar kon het ook doen omdat ik wist dat ik snel wat anders zou hebben/de werkrelatie goed was. Of ik het ergens anders weer zo doe, hangt af van de situatie. In de voetballerij naar een directe concurrent overstappen ligt echter wel wat gevoeliger/belangen zijn groter/belangenverstrengeling ligt op de loer. Of Slot überhaupt de juiste keuze maakt met Feyenoord vraag ik mij erg af. Ik denk dat hij veel meer mogelijkheden en stabiliteit had bij AZ en zie de vooruitgang niet, maar als hij het wel ziet zitten had ik 2 dingen gedaan; na één of twee goede aftastende gesprekken AZ ingelicht/directe vertrek bespreekbaar gemaakt of de gesprekken met Feyenoord pas eind van het seizoen begonnen. Elke keuze die je maakt, gaat gevoelig liggen en zal een bepaalde reactie teweeg brengen. Echter wat hij nu heeft gedaan is gewoon dom. Ik vind dit ook schadelijk voor zijn reputatie/geloofwaardigheid. Als club zou ik niet in zee willen gaan met een trainer die zich zo onbetrouwbaar heeft getoond tegen zijn werkgever.

Kunnen degene die Az's beslissing onzin vonden even de mond gesnoerd worden. Tuurlijk is dit niet logisch. Achterom je spelers en club met de concurrent in gesprek gaan, wat een onzin. Erg jammer en stom gedaan van Slot, snap ook niet dat je dit Az inruilt voor Feyenoord maar ja. En dan op deze manier. Tsja zeer begrijpelijk van Az om tot deze keuze te komen, wat zowat onvermijdelijk was nadat bekend werd dat Slot idd met Feyenoord bezig was. Gezien de reacties van de Az spelers prima. Dit is gewoon een naaistreek geweest. Maar ja de gekte van de voetbalwereld. Weet niet wat ie bij Feyenoord moet maarja. Az werd vorig seizoen met zijn team bijna kampioen. Vreemde keuze.

5 december 2020 om 14:53

Ik ben het verder volledig met je eens hoor, maar ik snap wel wat hij bij Feyenoord moet. De grotere vraag is of Arnesen en Feyenoord 'm kunnen bieden wat Slot nodig heeft om Feyenoord het voetbal te laten spelen wat hij bij AZ gewend was. Daar zit vooral de twijfel. Overigens werd hij vorig jaar met AZ bijna kampioen, maar dat is natuurlijk ook geen betrouwbare graadmeter. Dat soort seizoenen zijn uitzonderingen en zeker voor clubs met de "organisatie-grootte" van clubs als AZ.

5 december 2020 om 15:15

Betreft de grote van de club is Feyenoord dat ja, uiteraard. Groter budget, groter achterban en historie. Maar teren op het verleden telt niet. Het gaat om het nu en de toekomst en dat ziet er bij Az gewoon beter uit. En uitzonderingen? Volgens mij doet Az al jaren permanent mee in de top 4. Feyenoord werd onder Gio kampioen met Kuyt, Az kon dat vorig seizoen worden. En de andere jaren stond Az 2x boven Feyenoord en Feyenoord 2x boven Az. Ik geef wel toe, als het beleid top zou zijn bij Feyenoord dan is daar meer mogelijk maar het is daar vaak chaostisch, hebben nauwelijks geld. Terwijl Az geinvesteerd heeft in de jeugd en een geheel nieuw trainingscomplex. Daar waar zelfs Real Madrid op bezoek voor kwam om in de keuken van Az te kijken. Az verkoopt zijn spelers ook voor prima bedragen. Weghorst, Alireza, Idrissi, Janssen etc. Daar waar Feyenoord dat nauwelijks doet. En dan een Linssen ophalen omdat ze zelf niemand vanuit de jeugd klaar hebben staan. Tsja.

5 december 2020 om 15:21

Maar zoiets kan snel gaan. PSV heeft ook jaren op die manier geleefd, maar bij de aanstelling van Brands en later Van Bommel is er iets veranderd binnen die club. De jeugd was ineens de toekomst en PSV bleek toch zeer behoorlijke talenten te hebben. Daarvoor kocht PSV ook alles wat los of vast zat. Zo'n slag is zo gemaakt, maar de puzzelstukjes moeten even in elkaar vallen. Dat begint bij het aanstellen van de juiste mensen. Slot heeft laten zien de ploeg aantrekkelijk te kunnen laten spelen als de omstandigheden er zijn. Nu rust de vraag of Arnesen die omstandigheden kan creeeren en of de jeugd er aan toe is om de kansen te grijpen. Slot lijkt me namelijk wel iemand die eerst in de eigen keuken kijkt of er wat loopt.

En deze spelers zullen zich allemaal naar de gedragscode gedragen en niet met andere clubs praten wat mogelijk geldt als positie verbetering? Wat een schijnheiligheid, maar goed Slot is weg dus makkelijk scoren om de beslissing van de club te verdedigen. Tuurlijk weet je niet exact wat er is gebeurd, maar spelers zijn geen haar beter en als Slot niet goed had gepresteerd zou de club dan ook niet voorzichtig een opvolger hebben gepolst? Helaas werkt het nou eenmaal zo in de voetbalwereld. Mocht Slot al persoonlijk rond zijn zonder medeweten AZ zou ik echter wel begrip hebben voor hun beslissing.

Zo zegt een andere oudere speler. Dat moet haast wel Ron Vlaar zijn. Zou logisch zijn als ze hem als De ervaren man van deze jonge ploeg om een reactie vragen

Wat een gedoe allemaal zeg. Niet netjes hoe een Feyenoord en Slot ermee zijn omgegaan. Ik zou toch als Az zijnde ontslag niet gedaan hebben en gewoon lekker hoog in de boom hebben gezeten om Slot zijn contract af te kopen. Al snap ik zelf een Slot in deze niet want wat wil je met Feyenoord gaan bereiken? Er is zoveel mogelijk met Az en het lag toch een beetje in de lijn van verwachting dat Ajax de volgende stap zou worden. Maar goed veel succes bij Feyenoord (zou toch wat zijn als dat nu niet rond gaat komen) en ben heel
Benieuwd hoe hij het daar gaat doen.
Zal Az nu meteen een Wim Jonk gaan aanstellen? Lijkt me een prima optie om bij Az voor de ploeg te zetten.

5 december 2020 om 14:37

Ik vind het van Eenhoorn ook hypocriet, hij had zelf ook gepraat met Feyenoord voor TD.

5 december 2020 om 14:41

Feyenoord heeft hem inderdaad gevraagd, maar hij heeft gelijk openlijk nee gezegd. Bovendien zou dat per direct zijn. Dat is heel anders dan praktisch al een akkoord hebben liggen voor over meer dan een halfjaar waar je niemand over in hebt gelicht.

5 december 2020 om 14:54

Iemand een nee verkopen is niet hetzelfde als in gesprek gaan over de toekomstige functie. Ik zie dat argument toch veel voorbij komen in de artikelen over deze situatie, maar het is totaal niet relevant en verre van een vergelijkbare situatie. Appels met peren vergelijken is 't...

Het is een onprofessioneel besluit van het bestuur van AZ die gemaakt is op basis van emotie ipv verstand. Niet netjes van Slot maar ook van Feyenoord om achteraf te horen dat er achter het bestuur om overleg heeft plaatsgevonden. In dit geval roept de coach dan op het matje en vraagt om uitleg maar je houd het (nog) binnen de directiekamer. Wat AZ nu gedaan heeft is ondoordacht.

5 december 2020 om 14:49

Je gelooft toch echt zelf niet, dat hij op het matje moet komen om meteen ze ontslag te horen. Kom op, zo werkt het niet. Hij moest zich melden bij de directie, en daar zal het 1 en ander vertel zijn/dat hij of al getekend of in een vergaande situatie zit waardoor de situatie is geëscaleerd. Waardoor een onwerkbare situatie is ontstaan, die de club en spelers niet erbij kunnen hebben. Je zal wel moeten anders komen er recht zaken.

5 december 2020 om 15:01

Echt he. Ik wil ze, de Ajax of Feyenoord fans wel horen, als dit gebeurde bij hun eigen club. Dan was de wereld te klein maar nu hebben vele er ergens wel begrip voor. Amahoela, dit is gewoon een dikke naaistreek. Az is inmiddels een concurrent voor deze clubs en dan ga je achter je spelers en de club om even doodleuk mee ingesprek en niet zomaar een gesprek, wat een onzin. Logische keuze van Az, en weer verder gaan.

5 december 2020 om 15:01

Als jij ven het trainingsveld gehaald wordt en niet lang daarna sta je op straat dan is dat onprofessioneel op basis van emoties. Daar moet je als directie zijnde boven staan.
Aan de andere kant, achterbaks handelen wat nu veel geroepen wordt roept bij mij herinneringen op toen de de AZ directie achter Ajax rug om probeerde alsnog een directe plaatsing CL te bemachtigen. Ook niet netjes maar gebeurde wel.

5 december 2020 om 15:10

@janta, Je was erbij zo te zien, kom op niet zo naïef zijn. De leiding is er al vanaf vrijdag al mee bezig, alle betrokken bellen etc. Over je andere verhaal dat had Az al aangeven op het begin dat het anders dat zou doen, dat men dat niet serieus nam kan Az niks aan doen.

@sociofan, Ja dat begrijp ik ook niet echt, je kan Slot nu toch niet meer serieus nemen. Althans het zal een tijdje gaan duren voordat men het vergeten is. Zeker als Ajax na Hag Slot gaat binnen harken als hij weggaat in de gangetjes. Dan kan je je popcorn klaar gaan zetten.

5 december 2020 om 15:03

Waarom is het ondoordacht dan? Op het moment dat de coach zoiets doet, waar heeft zo'n man dan nog draagvlak? Bij de achterban? Het bestuur? De selectie? Er zal ongetwijfeld een gesprek zijn geweest tussen Slot en het bestuur van AZ. Echter gebeurt hier toch niets vreemds? Je kunt beter een coach hierom ontslaan dan 'm ontslaan omdat de ploeg even niet optimaal presteert omdat er wat sterkhouders zijn vertrokken. Dat laatste gebeurt om de haverklap in de voetballerij. We hebben het hier ook niet over een wondercoach die AZ iets tastbaars heeft gegeven en alle krediet van de wereld heeft. Hij mag dan goed gepresteerd hebben daar, maar over 10 jaar zijn ze 'm waarschijnlijk allang weer vergeten. Slot kwam bij AZ ook wel in een gespreid bedje terecht. De echte druk om te presteren is er niet en de achterban is al "snel" tevreden. Bovendien rendeert de club gewoon op volle toeren en had hij de beschikking over een uitstekende ploeg. Ik moet nog maar zien hoe Slot het doet als het allemaal even niet zo makkelijk gaat of als hij zich aan moet passen aan andere situaties over een langer termijn.

5 december 2020 om 16:38

Ben ik niet met je eens. ook Az werkt met een strategische planning, de komende maanden wordt achter de schermen hard gewerkt om de selectie van volgend jaar in orde te krijgen. Men weet dat na het EK de Oranje spelers van AZ zullen vertrekken. Dan kan men de scoutingsresultaten toch niet meer met de trainer delen? De trainer voor volgend jaar wil toch meedoen in het process om de selectie van volgend jaar rond te krijgen?

Ik had deze ochtend niet veel te doen dus heb even nagedacht, maar ik kon serieus maar dan ook serieus geen enkele reden vinden op sportief en financieel gebied waarom naar Feyenoord gaan beter zou zijn. Om te beginnen, er is geen geld, uit deze selectie haal je niet meer uit dan wat Advocaat doet (je kan het alleen maar slechter doen), bijna op elke positie is AZ beter of minimaal gelijkwaardig, geen mogelijkheid tot investeren, Berghuis zal in de zomer ook weggaan, slechtste instap moment ooit. Waarom kan ik en iedereen zo beredeneren behalve Slot? Slot maakt deze stap puur op naam, meer niet. Ik had lekker bij AZ gebleven met 1 clausule erin wanneer Ajax of PSV komen daf je weg mag voor een bepaald bedrag.

5 december 2020 om 14:39

Met alle respect, maar Feijenoord is als club toch vele malen groter dan provincieclub AZ. En dan heb ik het nog niet eens over de historie gehad. Natuurlijk doet AZ het sportief prima, maar ik begrijp wel dat een trainer of spelers Feijenoord als een stap hogerop zien. Als Ajax komt staan ze in Alkmaar ook op de achterste poten, maar het is nu eenmaal zoals het is: AZ is en blijft een provincieclub.

5 december 2020 om 15:05

Lol je zegt vele malen groter en teert dan enkel op de historie. Ja zo kunnen we het allemaal wel en dan Ajax noemen. Uhh Ajax heeft dikke geld, top jeugd die ook doorstromen en zich ontwikkelen naast een sterke Ajax 1. Spelen Cl voetbal. Etc. Maar wat is er bij Feyenoord dan, naast hun leuke historie? Als je beide clubs, dus Feyenoord en Az in het heden vergelijkt dan kiest 80% wel voor Az, die andere 20%, daar zouden ook nog eens vele Feyenoord fans tussen zitten plus dus een Slot ja. Maar tuurlijk Feyenoord heeft een groter budget maar wil het nog wel zien of zij fatsoenlijk beleid gaan voeren, toekomstgericht en past Slot er goed in maar nu? Nah snap niks van deze keuze om dit Az zo te verlaten en daar heeft Slot zelf voor gezorgd met zijn naaistreek.

5 december 2020 om 15:49

Gewoon groter als club; ook los van historie. Al is dat voor sommigen moeilijk te accepteren, vanwege de recentere prestaties en het geloof in AZ. Maar het blijft gewoon zoals het is: Feijenoord is groter dan AZ. Punt;-))

5 december 2020 om 14:43

Als je serieus geen redenen kon bedenken zegt dat ben ik bang meer over jou..
Met je eens dat het wellicht een vreemdr stap is. Maar nog steeds is Feyenoord is qua club 10x zo groot als AZ. Qua status, achterban dus mooier op je cv.
Daarnaast zal hij vermoedelijk bij Feyenoord meer gaan verdienen.
Ook heeft hij wellicht al bepaalde toezeggingen gehad van Arnessen waar wij geen weet van hebben m.b.t. aankopen volgend seizoen.
Volledig met je eens dat er meer san genoeg redenen zijn om de stap niet te nemen maar overdrijven is ook een vak.

5 december 2020 om 16:46

@makaay, dus jij denkt dat de status van Feyenoord zeker 10x groter is? Het huidige Feyenoord dus?

5 december 2020 om 14:45

Of die geldschieter komt met geld waar ze mee in onderhandeling waren.
En ze weten dat ze het met jeugd moeten gaan doen.
Een topclub die eigenlijk al jaren in verval is weer opnieuw opbouwen.
Bij AZ was 2e een prachtprestatie, maar een incident.
Feyenoord heeft qua spelers eigenlijk een selectie voor plek 4 en dat is makkelijk haalbaar.

5 december 2020 om 15:06

@theedge - Buitenlandse geldschieters investeren voor zeggenschap of rendement. Rendement valt er momenteel niet te halen (dat is sowieso moeilijk in de voetballerij), dus dan blijft macht en zeggenschap over. Geen enkele buitenlandse zakenman gaat tientallen miljoenen investeren in een buitenlandse club in een middelgrote competitie zonder daar iets voor terug te willen.

Als iedereen die aan het solliciteren is meteen wordt ontslagen dan blijven er weinig trainers en spelers over. Laat staan in de ‘normale’ maatschappij.
Hahaha, wat een overdreven reacties zeg van die spelers. Als ze zelf 50k meer kunnen verdienen zijn ze ook weg.

Arne Slot is gewoon dom. Wie gaat er nu van AZ naar Feyenoord? Hogere verwachtingen, minder mogelijkheden, minder kwaliteit, minder stabiliteit. En dan ook nog op zo'n achterbakse manier, want achter de rug van AZ om al ver in onderhandeling zijn met een concurrent is achterbaks, jezelf zo in de voet schieten... AZ heeft hier hard, maar juist gehandeld in mijn ogen. Slot heeft zijn eigen positie onhoudbaar gemaakt. AZ heeft hem de kans gegeven om zich te ontwikkelen tot een potentiële toptrainer en dit is hoe hij zijn "dankbaarheid" (kuch kuch) toont.... Ik vind alles wat er vandaag naar buiten komt echt bizar. Zo denk je dat Az het prima op de rit heeft en in rustig vaarwater zit, zo staat een club ineens in brand (al zijn ze daar capabel genoeg om dit snel en goed op te lossen).

5 december 2020 om 14:42

Wacht even. Minder kwaliteit, waarom staat Feyenoord dan boven AZ? Minder mogelijkheden, dat is maar zeer de vraag hoe je het bekijkt, de begroting van Feyenoord is aanzienlijk groter, de achterban is dat ook, wat AZ wel heeft is een betere aansluiting op het eerste met Jong AZ. Hogere verwachtingen? Ja, maar daar duikt een topcoach niet voor weg. Die vinden het heerlijk om de druk te voelen. Daarnaast, ik meen toch ook van menig Ajacied van de zomer te hebben gelezen hoe een miezerig klein provincieclubje AZ was dat nooit top-3 zou worden toen zij het aandurfde om de CL plek van Ajax juridisch aan te vechten. Nu lees ik op de burelen weer hoe fantastisch en stabiel AZ wel niet is en hoe dramatisch Feyenoord wel niet is. Wat is het nou?

5 december 2020 om 14:54

Feyenoord staat boven AZ omdat het seizoen pas begonnen is en zij de eerste 5 wedstrijden gelijk speelde. Zijn al een paar weken met een inhaalslag bezig t.o.v van Feyenoord. Als je naar wedstrijden van beide clubs kijkt kan je moeilijk zeggen dat Feyenoord beter is. Doen het in de EL beter en hebben in de competitie maar 2 verliespunten meer dan Feyenoord.Is niet erg dat je een gekleurde bril hebt maar blind zijn is weer wat anders.

5 december 2020 om 14:57

Haal bij AZ 8 spelers weg en dan zakken ze weer net zo snel weg.

5 december 2020 om 15:01

@bobo101. Dus ik heb een gekleurde bril op omdat ik naar de toch vrij objectieve meting van een ranglijst kijk, en jij hebt die niet omdat jij refereert naar 'het spel dat beter is'. Mijn hemel wat lopen er toch een figuren op dit platform rond.

5 december 2020 om 15:04

@Orgullo, ja, minder kwaliteit. Dat dit niet overtuigend terug te zien is in de ranglijst is een ander verhaal, maar ik vind de selectie van AZ veel beter en met veel meer potentie dan die van Feyenoord. Die selectie gaat ook veel meer opleveren dan Feyenoord. Bij AZ zit er nog veel rek in de groep, bij Feyenoord wordt in mijn ogen nu op de top van hun kunnen gepresteerd. Verder kan de begroting hoger zijn, maar dat geld gaat voornamelijk op aan hogere salarissen en er is weinig ruimte om te investeren. AZ heeft wel de mogelijkheid om te investeren. En ik vond die streek van AZ vooral zonde voor hun eigen reputatie, zie dat als een smet op een verder grotendeels bewonderenswaardig imago. Verder is Feyenoord ook een mooie club, laat dat duidelijk zijn. De club maakt ik mijn ogen ook de juiste keuzes en Slot kan daar hopelijk een goede bijdrage aan leveren. Het is echter allemaal relatief. Als ik AZ en Feyenoord vergelijk zou ik als trainer of speler altijd de voorkeur geven aan AZ (uitzonderingen daargelaten).

5 december 2020 om 15:04

FrDirk, Klopt maar we moeten ook niet doen alsof het 8 sleutelspelers zijn. Fer, sinistierra Haps (heel kort) en Bijlow die op dit moment niet gemist word omdat Marsman het verrassend genoeg uitstekend doet. Geen enkele puntverlies kwam door hem. Dus dan blijven alleen Fer en Sini over.

5 december 2020 om 15:10

Orgullo Kom op we weten allemaal dat de stand zo vroeg in het seizoen niet veel verteld. Kijk effe voor de grap naar de stand in de Italiaanse en Spaanse league. Is Sassulo ook beter dan Juventus? Feyenoord stond vorig jaar rond deze periode nota bene in de middenmoot maar daar hoorden zij kwa spelersmateriaal ook niet thuis.

5 december 2020 om 15:11

Tja, haal bij AZ Bizot, Svensson, Midtsjo en Stengs weg en er blijft ook direct een hele gewone ploeg over. Het is ook weer niet zo dat de selectie van AZ overloopt van de kwaliteit. Ze hebben een handjevol getalenteerde spelers, maar buiten die spelers is het ook direct helemaal niet indrukwekkend meer. Bovendien: Waarom doet iedereen de verliespunten van AZ af als een valse start en de verliespunten van Feyenoord af als een gebrek aan kwaliteit? Verliespunten zijn verliespunten. Als je ze aan het begin van het seizoen weg kunt geven, kun je ze ook aan het eind weggeven. Ik ben het ermee eens dat AZ meer jong talent en daardoor ook meer waarde op het veld heeft staan, maar we gaan toch niet serieus doen alsof Feyenoord kwalitatief zoveel slechter is? Dat is namelijk ook weer niet het geval.

5 december 2020 om 15:11

@ De Toekomst. Ja, en dat jij voor AZ boven Feyenoord verkiest heeft dat ook niks te maken met jouw voorkeur voor je club die de aartsrivaal is van FR? Verder, alles leuk en aardig die selectie die zogenaamd veel beter zou zijn dan Feyenoord, maar je gaat mij niet vertellen dat er zoveel verschil zit tussen de twee. Feyenoord is al 15 maanden ongeslagen, haalde de bekerfinale, heeft de laatste jaren menig prijs gewonnen. Daarnaast hebben ze natuurlijk nu wel een dijk van een TD aan boord. .Ik verwonder me over hoe men hier Feyenoord downplayed alsof het nog de ploeg is onder Mario Been. Daarnaast, als ik in Engeland moet kiezen tussen Leicester of Man United kies ik ook voor United.

5 december 2020 om 15:16

@Bobo101,

Je mist ook een fatsoenlijke back up voor als iemand een keer ruk in de wedstrijd zit. Ook het feit dat dezelfde spelers nu overbelast raken helpt niet omdat je niet meer kan wisselen.

5 december 2020 om 15:23

@Orgullo, jij zit hier ook al jaren. Je weet inmiddels toch wel dat het mij geen bal uitmaakt dat Ajax mijn club is? Als ik vond dat Feyenoord er beter voor stond, had ik dat ook gezegd. Feyenoord, AZ, PSV en alle andere clubs zijn voor mij gelijk. Het is niet zo dat ik zulke clubs heb gerangschikt op basis van mijn clubvoorkeur..... Als Feyenoord nu een selectie had als, hopelijk heb ik de periode goed bij de namen, onder Koeman met (potentiële) Oranje internationals als Indi, Karsdorp, De Vrij, Kongolo, Clasie, Castagnios en enkele ervaren spelers en AZ had een mindere selectie, had ik aangegeven dat ik de stap helemaal begreep. Feyenoord was in mijn ogen toen duidelijk verder, beter, stabieler dan AZ. Nu vind ik dat niet en dan geef ik dat aan.

5 december 2020 om 15:27

FrDirk Klopt. Ik zeg ook niet dat Feyenoord dramatisch is en niemand mist. Vind Az op dit moment wel de betere van de 2.Ik zie Feyenoord ook als iedereen fit is niet zo presteren tegen Sociedad en Napoli of er moet eenmalig ver boven zichzelf gestegen worden. Bij Az heb ik niet het gevoel alsof zij boven zichzelf zijn uitgestegen tegen die clubs en lijkt het op hun niveau. Hebben vorig seizoen niet voor niets de traditionele top 3 overtuigend verslagen in hun eigen stadion.

Ik hoop nu al dat AZ volgend seizoen het Feyenoord van Slot(mocht het zover komen) 2 keer volledig te kijk zet. Jammer voor AZ dat het zo is gelopen, maar ik denk wel dat ze top 3 gaan eindigen.

Een club hoort zich gewoon te melden bij AZ of het nou om spelers of om een coach gaat.
Al lopen contracten af mag je als speler in ieder geval van 1 Januari praten met nieuwe werkgevers.
Als dat hetzelfde voor coaches is dan zijn beide gevallen dus niet zo.
Feyenoord heeft zich niet gemeld en Slot heeft dus voor die termijn al een nieuw contract getekend.
In het normale leven word je er dan volgens mij ook gewoon uitgeknikkerd als het aan het licht komt.

Laten we eerlijk zijn, als Solsjkaer morgen vervangen wordt door de coach van Leicester City snappen we dat allemaal, ondanks dat Leicester het goed voor elkaar heeft. Als Peter Bosz morgen een aanbod krijgt om in te stappen in Dortmund, snappen we dat allemaal, ondanks dat iedereen een hoge pet op heeft van Leverkusen. Maar als Slot zijn ambitie nagaat en bij een topclub aan de slag wil waar het budget hoger is, de druk hoger, de ambiance en achterban groter zijn is de wereld hier te klein. Wonderlijk.

Nee, het is niet netjes gegaan en ik snap de reactie van AZ ook wel, maar kom aan, sommigen krijgen echt een 10 voor drama vandaag.

5 december 2020 om 15:14

Omdat sommigen nogal moeite hebben hun bril af te doen. Voor beide kanten valt wat te zeggen en Slot had gewoon veel transparanter moeten zijn. Verder is dit nogal een storm in een glas water. Ik kan de interesse van Feyenoord begrijpen, ik kan de interesse van Slot in Feyenoord snappen en ik kan ook snappen waarom AZ 'm op straat heeft gezet na z'n handelingswijze en beslissing om met Feyenoord te onderhandelen, zo vroeg in het seizoen.

5 december 2020 om 15:18

Ja, ben het eigenlijk volledig met je eens.

5 december 2020 om 15:15

Ik zou het van United niet begrijpen, Dortmund wel. Ambities zijn logisch, maar AZ en Feyenoord liggen ontzettend dicht bij elkaar/AZ is op bepaalde aspecten verder dan Feyenoord. Verder moet je soms ook geduld opbrengen en wachten op een beter passende stap. Bij AZ was er stabiliteit en had hij nog jaren zo succesvol kunnen presteren, terwijl het afbreukrisico bij Feyrnoord een stuk groter is in mijn ogen. Maar hij mag mijn ongelijk gaan bewijzen.

5 december 2020 om 15:21

Maar waarom is stabiliteit zo'n doel op zich? Bij Ajax en Feyenoord is er altijd herres, dat heb je als je bij een topclub werkt. Die druk, die verschillende kampen halen het beste in elkaar naar boven. Die stabiliteit bij AZ heeft tot nul prijzen geleid de laatste jaren. De druk bij Feyenoord tot aanzienlijk meer. Je speelt week in week uit voor 45.000 man in plaats van een redelijk gevuld Afas stadion dat midden op een akker is neergeplempt vol in de wind. Ik heb echt enorm veel bewondering wat AZ daar met Eenhoorn en Huijberts heeft neergezet, maar een kind ziet toch dat Feyenoord in vrijwel alles uitdagender en groter is?

5 december 2020 om 15:27

Bij Ajax is er al een hele tijd geen herres... Prestaties zijn naar behoren tot goed, veel rust in de top van de club, duidelijkheid over en draagvlak voor het te voeren beleid. Bij AZ is dat hetzelfde. En in mijn ogen is dat heel erg belangrijk om bij een club succesvol te kunnen zijn als trainer. Ajax had dit in het verleden ook totaal niet en was daardoor gewoon een trainerskerkhof. Feyenoord nu is stabieler dan Ajax toen, maar niet stabieler dan AZ.

Ik blijf het dubbel vinden. Ben blij dat hij komt als trainer en vind de reacties van anderen opzich wel grappig. Zeker gezien de reacties van het overgrote deel op het handelen van AZ deze zomer m.b.t. het CL ticket. Ikzelf ben van mening dat het een stap omhoog is vanwege alleen al alle media aandacht. Men vind dat Feyenoord geen goede prestaties heeft met vele afwezigen, kans op overwintering en nog boven AZ staan. En dat terwijl AZ op de moeizame seizoensstart na goed draait de laatste jaren. Maar toch vind ik dit inderdaad wel dubbel met hoe het is gegaan. Dat snap ik vanuit Feyenoord beter en dat past bij Arnesen om voor het maximaal haalbare te gaan. Als Ten Hag in de winterstop aangeeft te gaan stoppen heb je van Ajax concurrentie. Maar het is nu toch een beetje alsof je aan relatie aangaat met een vrouw die een ander met jou heeft bedrogen. Kan zomaar andersom. Ik snap AZ in deze wel.

5 december 2020 om 16:09

Ik als AZ fan neem het Feyenoord niet kwalijk. Ik snap de keuze persoonlijk niet, maar als hij denkt dat hij in Rotterdam meer succes kan halen dan is hij daar vrij in. Al had hij dat natuurlijk wel op een nette manier moeten doen door de club te informeren en aan het einde van een heel belangrijk jaar voor AZ pas bekend te maken/onderhandelen. Hij zadelt AZ nu potentieel met een miljoenenverlies op. AZ staat op de vooravond van al dan niet overwinteren in Europa en aanhaken bij Vitesse, PSV en Feyenoord in de strijd voor plek 2. Aan het einde van het seizoen vertrekken waarschijnlijk 4 basiskrachten. Zowel qua prijzengeld als transfersommen heeft een succesvol seizoen enorme financiële consequenties. Ik kan mij niet voorstellen dat dit gedoe enig positief effect heeft en dat neem ik Slot zeer kwalijk. Verder qua aandacht en druk? Ik geloof dat zo ongeveer alle voetbalsites meerdere artikels over AZ schrijven momenteel. Dus AZ is blijkbaar qua nieuwswaarde topclubwaardig. De hoeveelheid artikelen en reacties heb ik niet gezien bij Fortuna Sittard.

5 december 2020 om 16:21

Ik kan het vanuit jullie standpunt volledig begrijpen en AZ schiet er inderdaad in alle gevallen geen bal mee op. Logisch dat als je toch je verlies moet slikken dat die extra "schade" die je krijgt dan ook maar pakt. En dat laatste is verschil van mening dan. De tendens over Feyenoord is veel sneller veel negatiever dan over AZ (afgelopen zomer uitgezonderd).

Dat gelul over "met zijn hoofd ergens anders zijn " vind ik wat een trainer betreft nogal onzin. Gezien hoe Az tegen Napoli speelde en gewoon een ronde verder was geweest als die penalty was binnen geschoten is daar weinig van te merken geweest namelijk. Voor een trainer werkt dat toch anders dan voor een speler die 90 minuten focus moet hebben. Dat gezegd hebbende had ik Az wel gesnapt dat, als Slot daadwerkelijk voor feyenoord zou tekenen, ze hem in de winterstop hadden vervangen gezien het programma van de 2e seizoenshelft. Nu op dit moment vind ik het een aparte actie. Had lekker de laatste wedstrijden afgemaakt, overwintering europa league gepakt en dan als volwassen mensen afscheid genomen. Het is namelijl compleet begrijpelijk dat een trainer van Az naar Feyenoord wil. Dit seizoen zijn ze,ondanks een elftal aan blessures bij Feyenoord, gelijkwaardig. Az kan komende jaren misschien 20% groeien maar blijft een provincieclubje, terwijl er bij Feyenoord zoveel meer groei mogelijk is en er nu vooral goed beleid gevoerd wordt. Hopen op Jonk met een functie in de jeugd opleiding en dan de komende jaren vol inzetten op een paar gerichte goeie aankopen als Senesi en dat aanvullen met goeie jonge talenten. Met Bijlow,Malacia,Kokcu,Sinisterra, onze jonge vriend rechtsachter waar ik altijd de naam van vergeet en de nog jongere Azarkan loopt er voldoende talent en potentie rond

Waarom anoniem? Zijn ze bang voor represailles van de trainer ofzo? O wacht... Die zit thuis zichzelf tegen zn kale bats te slaan. Vind dat wel een beetje raar.. Verder wel interessant om te zien, de trainer gedraagt zich dus achter de schermen op dergelijke manier, toevallig hebben 3 vd 4 toptalenten van AZ dezelfde zaakwaarnemer met Mino Raiola. Ik zou als AZ die 3 heel scherp in de gaten houden, want blijkbaar schroomt Mino er niet voor om deals te maken die volgens de contractuele bepalingen in het voetbal niet toegestaan zijn. Nou wisten we dat al wel natuurlijk, maar hiermee wordt het wel opnieuw bevestigd..

Van Arnesen kan je wel zeggen dat hij het ontzettend slim, hoewel sneaky en achterbaks, maar absoluut slim heeft gespeeld. Ff Krabbeleensaanmeballendam inseinen dat het nagenoeg rond is op de dag dat hij bij VI zn mondje mag roeren op nationale tv, een van je 3 directe concurrenten om plek 2-3-4 te grazen te nemen (vitesse, Psv, AZ en Feyenoord gaan uitmaken wie de top 4 achter Ajax zal vormen), daar is nu paniek in de tent want ze zijn hun toptrainer kwijt en ze hoeven ook nog eens geen transfersom meer af te tikken aan AZ, die is nu transfervrij.

Tijd voor popcorn in Amsterdam en Eindhoven dit weekend!

5 december 2020 om 15:09

Ook voor Feyenoord kan dit nadelig uitpakken. Als eenmaal bekend is dat de trainer op een gegeven moment vertrekt, verandert dat ook de dynamiek en vaak wordt het minder...

ik neem aan dat frank en nu ook slot iets weten wat wij nog niet weten. ik vermoed dat er achter de schermen flinke stappen worden gezet met de investeerders en er dus bepaalde mogelijkheden zijn de komende jaren. anders zou ik het toch wel een vreemde stap vinden van slot. Feyenoord is nog steeds de grotere club, maar stabiel en rustig zoals bij az is het er zeker niet. maar meer dan speculeren kan ik natuurlijk ook niet, we gaan t allemaal wel zien.

5 december 2020 om 15:17

Ik denk dat Feyenoord gewoon heel goed weet dat Senesi en Berghuis gaan vertrekken. Dan komt er natuurlijk wel het 1 en ander vrij aan financiele mogelijkheden. Buitenlandse investeerders stappen alleen in in ruil voor zeggenschap of rendement. Rendement is er niet te halen op de korte tot middellange termijn, dus dan blijft zeggenschap over.

5 december 2020 om 15:45

investeerders kijken natuurlijk ook naar Feyenoord City en wat dat allemaal met zich meebrengt. dat project is 2 weken geleden de volgende fase ingegaan dus dat zou ook mee kunnen spelen. na verkoop van berghuis en senesi hou je na het doorverkooppercentage aan san lorenzo zo'n 30 mil en 3 mil aan salaris per jaar over. daar kan je leuke dingen mee doen maar t zal niet genoeg zijn vrees ik. misschien dat met de komst van Antonucci ook kokcu verkocht gaat worden dat wordt het misschien interesanter. qua zeggenschap zijn ze altijd vrij duidelijk geweest: 49% en niks meer, misschien dat ze daar toch ook in verschoven zijn, dan gaat het prijskaartje natuurlijk aanzienlijk omhoog.

5 december 2020 om 17:17

@Sirius, en jij denkt dat de kassa komende zomer niet had gerinkeld bij AZ? Verder heeft AZ met bijvoorbeeld zo'n Karlson al een vervanger in huis. En ook qua rendement zijn er toch kansen bij Feyenoord? Als je geld hebt en de juiste spelers haalt, is er op korte/middellange termijn toch snel winst te maken?

FvD en AZ beginnen overeenkomsten te vertonen, hoogmoed komt voor de val. Ze hebben het leuk gedaan vorig jaar, maar dit jaar zijn ze slecht gestart. Wijndal en Stengs zijn de beste spelers die ze wss wel een keer kwijt raken. Koopmeiners stelt niet zoveel voor

Je moet je oude schoenen nog niet weggooien als je nog geen nieuwe hebt...
Het is toch heel normaal om eerst iets nieuws te hebben voordat je het aangeeft bij je huidige werkgever?
Met spelers gaat het net zo, die zijn ook eerst gepolst door een club, en er in grote lijnen al uit, daarna gaan de clubs om de tafel.
Het zou vreemd zijn als Feyenoord er met az al uit is en dat Slot vervolgens aangeeft: ja maar ik wil niet naar Feyenoord

Wow! Dit is een shock move! Gisteren op VI en nu ontslagen. Ben benieuwd of dit ontslag wel rechtsgeldig is? Wel gratis op te halen nu door Feyenoord.

Ook lekker anoniem blijven die speler. Huichelachtig gedrag. Als een speler flirt met een club waar hij ooit graag voor zou willen spelen wordt daar ook niet over geoordeeld. Slot ging gewoon heel netjes om met de vraag die gesteld werd. Naar mijn weten is het een normale gang van zaken binnen het voetbal dat er tijdens het seizoen al oriënterende gesprekken gevoerd worden bij interesse. Maar nu dit al naar buiten toe is gekomen is AZ in haar ego aangetast. Dan laat je je echt kennen hoor.

Dat is een goed 'Slot' op de Alkmaarse deur!! Over zijn eventuele opvolger.. Mooie klus voor Mark van Bommel om AZ verder te leiden!!

5 december 2020 om 17:12

Haha, Van Bommel bij AZ? Waarom zou AZ dat doen? Wat heeft Van Bommel bij PSV laten zien om hem als trainer bij AZ aan te stellen?

6 december 2020 om 00:53

Vergis je niet, AZ heeft een hele goede structuur opgebouwd en heeft een opleiding bijna net zo goed als Ajax. Niet de naam maar wel de talenten. Elke trainer zonder baan wil daar naartoe.

Zou het niet goed zijn als een trainer niet tussentijds ontslagen kan worden of zelf kan vertrekken? Nu zie je dat een groep gedupeerd wordt, maar vaak ook als de resultaten een beetje tegenzitten, dan wordt de trainer daarop afgerekend.

5 december 2020 om 17:10

Haha wat jij wilt, kan natuurlijk niet en heeft meer nadelen dan voordelen. Dat trainers soms te snel ontslagen worden klopt, maar het moet wel mogelijk zijn om trainers na een lange slechte periode of zoals nu een onwerkbare situatie te kunnen ontslaan.

Misschien moet Ajax eens met Wijndal gaan bellen

Natuurlijk een hele nare situatie dit. Vraag mij dan wel af hoe serieus de gesprekken al waren met Feyenoord, want daar hoor je weinig over.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren