Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Naïeve’ Slot zorgt met mes in rug voor ‘vulkaanuitbarsting’ bij ‘allergisch’ AZ

Laatste update:

AZ besloot zaterdagochtend per direct afscheid te nemen van trainer Arne Slot, nadat duidelijk was geworden dat hij verregaande onderhandelingen was met Feyenoord over de opvolging van Dick Advocaat. Het Algemeen Dagblad schrijft dat het voor directeur voetbalzaken Max Huiberts na het horen van het nieuws ‘onmiddellijk klip en klaar’ was dat daardoor een verdere samenwerking niet mogelijk was. Volgens de krant komt het ‘symbolische’ besluit voort uit een in Alkmaar ontstane ‘allergie’. NOS-commentator Jeroen Elshoff spreekt tegelijkertijd van naïviteit bij Slot en ziet dat er een 'vulkaanuitbarsting' heeft plaatsgevonden.

Bij AZ is men van mening dat er tegenwoordig in Nederland sprake is van een topvier en een overstap naar Feyenoord ligt in Alkmaar net zo gevoelig als een stap van Ajax naar Feyenoord, stelt het Algemeen Dagblad. Men is bij AZ in de afgelopen jaren ‘allergisch’ geworden voor de interesse van ‘met name Ajax’ in jeugdspelers en daarom wordt er ook scherp gereageerd als spelers van de hoofdmacht worden gelinkt aan een overstap naar Amsterdam, want Huiberts verkoopt de kroonjuwelen liever aan een buitenlandse club zodat ze niet tégen AZ komen te spelen.

Het Algemeen Dagblad stelt dat het vertrek van Slot vooral een ‘symbolische betekenis’ heeft, omdat de sportieve en financiële belangen daarmee opzij geschoven worden. Men is bij AZ van mening dat Slot als mogelijke nieuwe trainer van Feyenoord niet meer te vertrouwen was met de bedrijfsgeheimen die de Alkmaarders richting de top van de Eredivisie hebben gekregen: de dagelijkse gesprekken over interessante transferopties en de beste manieren om spelers beter te maken.

“Als je zonder de directie te informeren met een andere club gaat praten, dan kan ik de woede en irritatie begrijpen. Het is een mes in de rug”, zo reageert Jeroen Elshoff bij de NOS op het vertrek van Slot. De commentator volgt AZ voor de omroep op de voet. Slot is qua punten per wedstrijd (1,93) de beste AZ-trainer van deze eeuw, voor Louis van Gaal (1,91) en Gerard van der Lem (1,88) en John van den Brom (1,81). “Hij is opgeleid door de club, de directie heeft altijd achter hem gestaan, ze hebben intensief samengewerkt de laatste jaren, ze hebben een heel goede band. Het is ook naïef van Slot om te denken dat zoiets niet uitkomt. Het is een complete schok voor de hele organisatie.”

“Slot is een trainer die in alles belangrijk is. Hij is een uithangbord voor de club en verantwoordelijk voor de speelwijze. De gedachte dat dit gebeurt in een week dat er een heel belangrijke Europese wedstrijd op het programma staat, maakt het helemaal bizar. Het is een vulkaanuitbarsting”, gaat Elshoff verder. Hij waarschuwt dat het onder Pascal Jansen, de tijdelijke opvolger van Slot, ‘houtje-touwtje’ zal zijn. “En welk gevaar ook nog op de loer ligt: er komt een transferperiode aan en je weet natuurlijk nooit hoe spelers reageren op dit besluit. Misschien zijn er spelers die ook wel weg willen.”

Snap jij het besluit van AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is echt puur een emotioneel besluit geweest. Erg kinderachtig komt het over. Net als die allergische reactie als Ajax een speler wil? Ze snappen toch zelf ook wel dat ze de 4e club van Nederland zijn, en dat veel mensen de top 3 echt nog een stukje hoger vinden. Desondanks snap ik Slot nog steeds niet, zie het meer als een stap op zij dan eentje naar voor. Maar goed, hij heeft weinig keuze nu nog. Benieuwd of hij dit jaar al bij Feyenoord aan de slag gaat of pas na de zomer.

5 december 2020 om 12:46

Aan de andere kant had juist een Slot die er al jaren rondloopt van deze cultuur en allergie kunnen weten en daar dus beter op anticiperen. Wat je er ook van vindt, de afgelopen maanden is wel heel duidelijk geworden hoe AZ zichzelf ziet t.o.v. Ajax, PSV en Feyenoord en dat ze hier totaal geen trek in hebben. Dit terwijl de trainer de top 3 nog duidelijk als een stap omhoog ziet en de spelers ook niet op voorhand die clubs perse over willen slaan.

5 december 2020 om 12:48

Eerder naïef van AZ. Want als je altijd maar per se wilt bewijzen dat je even goed bent als iemand anders of zelfs beter, dan gaan net de verschillen harder beginnen opvallen. En sowieso ben ik van menig dat dit soort “supportersgedrag” niet thuis hoort in de bestuurskamer van een voetbalclub.

5 december 2020 om 13:37

Lierse1997. Maar als je het los ziet van 'supportersgedrag', dan valt het toch wel een beetje mee hoe raar het is allemaal? Zoals hierboven ook al wordt geschetst zijn ze er professioneel ook gewoon niet van gediend dat iemand die naar een concurrent wil gaan overstappen nog een tijd in de keuken mee kijkt van de eigen club. In bedrijfsleven heb je zoiets als concurrentie beding, in voetbal wordt dat natuurlijk lastig, maar kan me voorstellen dat niet per se iemand meer bij je club rond hoeft hebben lopen die naar de concurrent overstapt. Dat het nu op stel en sprong gebeurd dat lijkt me inderdaad wel wat emotioneel, maar al met al lijkt me voor Az wel verstandig om voortijdig afscheid te nemen.

5 december 2020 om 14:15

Het zou zeker kunnen dat het het juiste besluit is. Alleen is die besluitvorming toch veel te gehaast gebeurd? Veel factoren schijnen er toch op te wijzen dat dit geen rationeel besluit was. Vandaar ook dat ik “supportersgedrag” benoem.

5 december 2020 om 12:51

Waarom zou je als je naar de financiële mogelijkheden, resultaten en fundament van de club kijkt accepteren dat je nummer vier bent? Ik denk niet dat het een emotioneel besluit is geweest en dat gewoon niet geaccepteerd wordt als een manager in het geheim onderhandelingen voert met een concurrent.

5 december 2020 om 13:32

Omdat AZ zowel qua financiã«le mogelijkheden, resultaten als fundament onder de top drie zit. Zo simpel is dat.

5 december 2020 om 16:36

Dus altijd zo laten blijven en dat altijd maar accepteren. Volgens mij moet je op zijn minst proberen, zeker als je de resultaten afzet tegen Feyenoord. AZ haalt de afgelopen jaren structureel meer binnen als het gaat om transfers, de aflopen zestien seizoenen eindigde AZ vaker Bovet Feyenoord dan andersom en de huidige selecties liggen qua marktwaarde erg dicht bij elkaar. Als je naar het beleid kijkt dan zie je gewoon meer stabiliteit bij AZ.

5 december 2020 om 17:21

Dat zitten Feyenoord en PSV bij Ajax ook. Hou je dit zelfde verhaal ook wanneer Advocaat nu zou verklaren dat hij bij Ajax heeft getekend? In Alkmaar heerst er een topsportklimaat. Het bestuur communiceert openlijk dat er niet wordt verkocht aan de andere 3 topclubs. Slot had zich hier achter gecommitteerd als uithangbord. Als je dan vervolgens alsnog zelf de overstap maakt ben je ongeloofwaardig. Wat voor signaal denk je dat het gaf aan spelers als Stengs, Wijndal en Koopmeiners als AZ dit accepteerde?

5 december 2020 om 13:04

Gewoon een terechte beslissing, AZ wil met de top meedraaien, doorgroeien in hun organisatie, dan accepteer je niet dat je trainer midden in het seizoen lekker met de concurrent gaat zitten praten over een dienstverband. Natuurlijk is Slot vrij om dat te doen, maar dan geeft hij direct een signaal af dat hij geen toekomst meer heeft bij AZ. Wat zal het effect zijn op de spelersgroep, kans is altijd aanwezig dat je de grip kwijt raakt of dat je niet meer serieus genomen wordt. Tevens had Slot het eerst kunnen melden, als de directie dan aangeeft dat ze het niet willen, kan je altijd de confrontatie aangaan. Nu doe je het achter de rug van de club en ben je toch niet zo loyaal als dat je altijd hebt voorgenomen. Dus wat moet je dan als AZ, een duidelijk signaal afgeven is in mijn ogen dan de beste optie.

5 december 2020 om 13:12

En wat als de spelers toch liever doorgingen met Slot en zijn assistent (die blijkbaar vrij geliefd was)?

5 december 2020 om 13:22

BvM stond met Feyenoord in de winterstop bovenaan toen bekend werd dat hij na afloop van het seizoen bondscoach van Oranje zou worden. Uiteindelijk sloot Feyenoord het seizoen af als 6e. Alleen om die reden snap ik het ontslag.

5 december 2020 om 13:24

Uiteraard kan dat een mogelijkheid zijn, van Bommel was ook geliefd bij een aantal speler en toch moet de club op dat moment doen wat het beste voor de club is. In het geval van Mark was dat simpel, de prestaties werden niet gehaald, dus stel je een vervanger aan. In het geval van Slot kijk je naar de lange termijn en dan heeft hij er zelf voor gekozen om daar geen onderdeel van te zijn. Even naast het feit dat je de trainer niet meer kan vertrouwen en je ook geen zekerheid meer hebt dat zijn plannen voor de toekomst nu direct gevolgen heeft op de prestaties.

5 december 2020 om 13:24

Zo eenzijdige voorbeelden kan ik ook bedenken. Spanje ging met een goede hoop en een goede voorbereiding naar het WK, totdat Lopetegui plots ontslagen werd terwijl de spelers nog achter hem stonden. En uiteindelijk stelde Spanje niet veel voor op dat WK.

5 december 2020 om 13:26

Ze hadden het gewoon even moeten vragen lijkt me, want nu is het een snel genomen besluit waar niet alle belangrijke actoren in betrokken werden. Het besluit an sich is te begrijpen, de besluitvorming echter niet.

5 december 2020 om 13:28

Is ook niet zo lekker als Slot aan het einde van het seizoen met de scoutingrapporten naar Feyenoord wandelt. Ging ze meer erom dat hij niet overlegd heeft dat hij met Feyenoord praat maar wel lekke t aanschuift bij het technisch hart voor langere termijn planning.

5 december 2020 om 13:30

Structureel in de top meedraaien met een stadioncapaciteit van 15.000? Dan moeten ze echt 'ome' Scheringa smeken om terug te komen, vrees ik. Beleid gestoeld op gokken op toekomstige mega-klappers op de transfermarkt, is gedoemd een keer te mislukken. Bij 1 a 2 miskopen ga je nat. We zien waar dit bij Twente toe heeft geleid. Des te knapper, dat AZ nu al een poos, zonder geldschieter, structureel 'the best of the rest is', het razendgoed doen in de EL en vorig jaar zelfs een uitschieter hadden en meededen om het kampioenschap!

5 december 2020 om 16:31

@lierse1997 De eerste reacteis zijn: "ik vind het heel jammer dat hij weggaat, maar ik begrijp de reactie van de directie heel goed. ". Spelers van Az werd altijd voorgehouden dat ze zich op Az moesten concentreren en tijdens het seizoen niet met transfers bezig moesten zijn. Dan doet de trainer het wel. De geloofwaardigheid is dan meteen weg en dan houdt het op.

5 december 2020 om 13:31

Wordt moeilijk voor Feyenoord om met Slot te winnen. Hij komt niet binnen als gevierde succescoach,maar als coach die het vertrouwen beschaamde,omwille van eigenbelang.Zoiets kan zowel Feyenoord en Slot in de toekomst lelijk opbreken.

5 december 2020 om 13:51

Is goed man. Maar oneens. Hij ging gewoon in gesprek met Feyenoord en az heeft de boel 10 handjes geholpen.
Bedankt az! Je hebt onze nieuwe trainer zo in de schoot geworpen

5 december 2020 om 14:05

Onzin. Dit is zeer onprofessioneel en erger, naaigedrag. Je gaat dus even achter iedereen om doodleuk met een concurrent in gesprek? Like wtf. En dan denken hey laten we leuk verder spelen met elkaar in de comp. Uh nee dit is gewoon zakelijk gehandeld door Az. Dit is duidelijk een mes steek in de rug van Slot en dan kan je gaan ook. Niet verwacht. Zelfs de spelers snappen dit besluit.

5 december 2020 om 15:17

Aan de ene kant zeg je dat veel mensen de top 3 een stuk hoger vinden. En aan de andere kant vind je het meer een stap opzij. Als de top 3 inderdaad een stuk hoger zit is het toch ook een stap omhoog? Je spreekt jezelf een beetje tegen

5 december 2020 om 16:30

Toen ik het bericht las wist ik direct dat deze tekst herhaald zou worden en ja hoor, direct de eerste de beste reactie komt de allergische reactie op de proppen Man man man, kan je nou helemaal niks beters verzinnen dan dit? Ook dat het een emotioneel besluit is geweest lijkt natuurlijk nergens op. Ik had Slot nog heel graag jaren bij AZ gezien en gun hem een promotie van harte maar ik kan het bestuur van AZ alleen maar gelijk geven. Er zullen echt wel emoties mee zijn gepaard, dat kan haast niet anders maar k zie het voornamelijk als een juiste zakelijke beslissing.

Kinderachtige reactie van Huiberts zeg. Slot verdient wel wat meer respect na zijn goede prestaties bij AZ. Had Huiberts zelf Feyenoord niet afgewezen voordat Arnesen er td werd? Wellicht had hij hetzelfde verwacht van Slot. Proef nu toch vooral rancune en Calimero-achtige verwijten. Ik ben ook benieuwd of de spelersgroep dit besluit van de directie zomaar slikt. Ze waren echt aan iets moois bezig samen. Vooral in de EL dan.

5 december 2020 om 12:49

Eens kijken hoe kinderachtig Arnesen is als Slot over een jaar stiekem met een andere club in gesprek is. Dan is er zeker geen stront aan de knikker in Rotterdam en wordt het als normaal beschouwd?

5 december 2020 om 12:50

Van Markwijk schiet me ineens te binnen. Werd 'weggekaapt' door de Knvb. Heeft het seizoen volgens mij gewoon afgemaakt. Dus dat viel toen wel mee in ieder geval, maar ik zie dat ik met mijn reactie op wat gevoelige teentjes heb getrapt volgens mij .

5 december 2020 om 13:03

De Knvb is ook volledig te vergelijken met een club natuurlijk. En dat gebeurde ook in het geheim?

5 december 2020 om 13:03

Ik ben geen AZ-supporter en heb zeker geen lange tenen. Maar je kan een overgang naar de KNVB niet vergelijken met geheime gesprekken met een rechtstreekse concurrent.

5 december 2020 om 13:10

Een ander voorbeeld kan ik in ieder geval niet bedenken. Dus dat maakt de vergelijking die Kohaku impliceert sowieso wat lastig te staven.

5 december 2020 om 13:17

Ach je oogst wat je zaait. Als je als club zelf dusdanig achterbaks bent om een besluit van de knvb onklaar te maken via de uefa kan je niet verwachten dat men met jou wel op een normale manier omgaat.

5 december 2020 om 13:22

@chrusaor1. Lol. Ja klopt, was niet heel netjes van AZ. Maar laten we voor het gemak maar stellen dat heel de voetbalwereld niet gemaakt is voor tere zieltjes.

5 december 2020 om 13:25

Dat is ook zo overigens gaat dat wel breder dan de voetbalwereld 😄. Men wilt altijd meer, beter, hoger. AZ heeft potentie, maar op de eeuwige ranglijst van de eredivisie zijn ze lantaarndrager van het linker rijtje. Dat het ze nu even voor de wind gaat is natuurlijk nergens een garantie dat zij de komende jaren mee blijven doen.

5 december 2020 om 13:32

Hoe kunnen wij nu bepalen hoe iets gaat wat hypothetisch gezien mogelijk in de toekomst gebeurt? Het antwoord zal je sowieso niet zinnen. Enkel als het je een stok geeft om mee te slaan.

5 december 2020 om 16:23

@chrusaor1, dat is wel het domste vergelijk wat je kan maken natuurlijk. De knvb reageerde niet, dan ijkt het mij volkomen normaal dat je het via een andere weg gaat bewandelen. Is niets achterbaks aan maar volkomen logisch en buiten dat heeft dat helemaal niets met dit te maken, het lijkt er niet eens op.

5 december 2020 om 12:50

Feyenoord wou eerst eenhoorn ipv arnesse. Maar die zei nee....

5 december 2020 om 12:51

Nee, Eenhoorn is AD geen TD. Feyenoord heeft in beide heren interesse getoond op verschillende momenten. Afgelopen seizoen is Huiberts gepolst.

5 december 2020 om 13:02

En AZ verdient ook respect van hun trainer met meerjarig contract die niet halverwege seizoen na notabene half jaar achter hun rug met concurrent gaat onderhandelen over overstap volgend seizoen. Als wij dit van speler eisen dan ook van trainer.
Of je het wel of niet leuk vindt, dit is wel een topsport klimaat waar ze bij AZ naar willen streven, gewoon niet neergezet worden als kleine jongen

5 december 2020 om 13:03

Als je prestaties binnen het veld uitstekend zijn, maar buiten het veld spreek je zonder je werkgever op de hoogte te brengen af met de top van een concurrent dan verdien je respect? De directie lijkt juist een probleem te hebben met zijn actie buiten het veld en ik vind dat zelf eigenlijk helemaal niet gek.

5 december 2020 om 14:08

Lachwekkende reactie. Weet je wat pas kinderachtig is, je club die achter Az om Slot benaderd en hijzelf die Az niets laat weten. Dit gevolg is daardoor te danken. Je kan toch niet verder dan met Slot. En de spelers snappen het besluit van Az, zo is duidelijk nu en logisch. Dacht je dat het normaal was dat een coach even sneaky achter Az om met de concurrent gaat praten, kom nou!

Och wat een gelul weer wanneer mensen beginnen over het ''geven van de kans aan Slot'' en al die romantische onzin. Wanneer Slot niet had gepresteerd had AZ hem net zo snel weer aan de kant geschoven, Arne Slot heeft door zijn prestaties met AZ deze stap zelf verdiend. Hij is AZ helemaal niks verschuldigd, 0.0. Altijd voor jezelf kijken wat de juiste stap is voor je carriere, het kan zo voorbij zijn wanneer je dit niet doet. Verder is het ook vrij lachwekkend hoe sommige mensen Feyenoord als een stap naar beneden zien, in alles een grotere club dan AZ inclusief potentie. Ja, AZ heeft een betere selectie op dit moment maar dat zegt niks over de grootte van een club en of het wel of geen stap omhoog is om voor Feyenoord te kiezen.

5 december 2020 om 12:55

Goed gesproken. Helemaal met je eens.
Ben wel benieuwd of slot het bij Feyenoord gaat redden.. zelf hoop ik van wel!

5 december 2020 om 13:08

Tja, die potentie is er in Rotterdam al 40 jaar maar wanneer daar nooit wat meegedaan wordt vraag ik me af of je die potentie nog moet noemen.

Het gaat er niet om dat Slot niet naar Feyenoord mag maar dat ie nog in de eerste helft van het seizoen zonder medeweten van het AZ bestuur met Feyenoord spreekt. Dat is bij elke normale club een doodzonde en ook Feyenoord zou hier niet blij mee zijn als het bij hun zou gebeuren.

5 december 2020 om 13:12

Slot is in dat opzicht idd az niets schuldig aangezien beide kampen hebben geprofiteerd. ECHTER mag je als speler niet met een doorlopend contract zonder medeweten van je club met een andere club praten of er moet een clausule zijn, iets wat zover ik weet ook voor trainers geldt. Slot liep tot 22 door dus moest arnessen dit via de directie doen, iets wat niet gedaan is zoals ik het nu lees/hoor. Dan snap ik heel goed dat az pissed is, doet me denken aan aan de situatie met griezmann. Dan vind ik het smerig wat slot heeft gedaan, maar ook van arnessen dat je de trainer van een concurrent midden in een seizoen benaderd zonder weten van az. Zou me dan ook niet verbazen als dit nog een staartje gaat krijgen.

5 december 2020 om 14:28

Je reactie is ook lachwekkend, als trainer ben je niet meer geloofwaardig als je van je spelers iets verlangt maar je zelf al die regels breekt. Correcte beslissing.

Wat verwachten we eigenlijk van Slot bij Feyenoord? Slot zat bij Az in een warm bad bij een club met een visie een club die vanuit de jeugd speelt met een bepaalde spelopvatting speelt. Iets wat bij feyenoord de laatste jaren allemaal veel minder is geworden. Ik ben benieuwd of hij met de druk bij feyenoord kan omgaan en of hij de tijd krijgt, want dat zal hij zeker nodig hebben. Jammer voor Az, daar ze met wat moois bezig waren.

5 december 2020 om 12:47

Deze spelopvatting van Az is juist voor een groot deel op het conto van Slot te schrijven. Bij Feyenoord zijn ze natuurlijk ook flink aan het reorganiseren en een andere koers, meer gericht op jeugd, onder Arnesen aan het varen

5 december 2020 om 12:52

Moet je wel een beetje goeie jeugd hebben die de komende jaren kan doorkomen. Volgensmij loopt dat bij feyenoord niet over.

5 december 2020 om 12:52

Volgens mij snap je mijn punt niet. De spelers van Az weten wat van ze gevraagd wordt, al vanuit de jeugd, de trainer hoeft alleen de finishing touch te geven. Bij feyenoord is dat een totaal andere situatie, dat zie je nu ook onder Dick en de voorgaande trainers, lijkt in de verste verte niet op het spel dat Az wilt spelen. Al zouden ze nu reorganiseren, dan kost dat jaren om daar de vruchten van te zien, dat zag je ook bij Ajax en Az na een koerswijziging. De vraag is dan ook of Slot de tijd krijgt om daarin mee te groeien.

5 december 2020 om 13:03

Hij geloofd daar blijkbaar in.
Feyenoord heeft natuurljk 100% meer potentie ook.
Met az kan het alleen minder worden.

5 december 2020 om 13:09

@ Haastrecht, voor zover ik weet loopt de huidige 018 over van hrt talent. Waar we het vaak mis hebben zien gaan is de stap naar het eerste omdat 021 nog niet goed in elkaar steekt. Een trainer die vertrouwen heeft in de jeugd is daarom belangrijk.om de talenten die de potentie hebben te helpen om de stap te maken.

5 december 2020 om 13:20

Arnesen moet dan wel betere aankopen gaan doen als Bozenik, Linssen, Diemers, Texeira en Conteh

5 december 2020 om 13:13

Wat wij als supporters verwachten is goed voetbal. Natuurlijk is het realistische van Advocaat soms ook fijn en is dit seizoen met alle afwezigen wel heel bizar, het loopt over het algemeen niet over. Feyenoord moet vaak te hard werken voor de punten en een herkenbaar spelsysteem helpt daarbij. Maakt het ook makkelijker om jonge spelers in te passen en dat is het tweede aspect waarom men voor Slot kiest. Er zijn nog een aantal jonge talenten op komst met potentie en een trainer die de jeugd vertrouwen geeft.helpt. Arnesen heeft heel duidelijk een visie voor ogen waarbij er ten alle tijden genoeg kapitaal en potentie aanwezig is. Naast wat ervaren rotten die een duidelijke toevoeging hebben voor het eerste. Slot is een type trainer die daarbij kan helpen. Wellicht dat het eerste seizoen minder zal zijn maar ik hoop dat hij de tijd krijgt.

5 december 2020 om 13:36

Tja, alleen je moet wel de spelers bij die speelwijze hebben. Feyenoord heeft er nu 4 die mee kunnen in de top, dat zijn Bijlow, Senesi, Haps en Berghuis. Kockcu zit er tegenaan, maar de rest is te matig.

Het is duidelijk een statement, ik begrijp het eerlijk gezegd wel en deel de reactie van Elshoff niet. Az ontslaat niet zomaar een trainer, iig daar ga ik nog niet vanuit. Het is vooral achterbaks geweest van Slot die donderdag kwam met turbo-praat dat spelers 100 moeten geven voor AZ dit seizoen, maar zelf al onderhands rond was met Feyenoord en daarmee nog geen vol seizoen trainer van AZ is geweest voordat hij vond dat hij toe was aan een grotere uitdaging ... Blijkbaar jeuken Slot zijn handen bij de gedachte om een goeddraaiende ploeg te maken van Feyenoord met: Linssen, Diemers, Narsingh, Johnson, Botteghin, Nieuwkoop, Bozenik, Jorgensen. Dat 20 miljoen aan transferbudget zal vast een enorm verschil maken haha ... ON: Onbegrijpelijk dat Slot hier een stap voorwaarts in ziet en eerlijk gezegd getuigd het van zelfoverschatting als Slot zichzelf echt ziet als de verlosser van Feyenoord, met alle respect, Slot kwam in een gespreid bed bij AZ waar het ene naar het andere talent op de deur bonkte, daarom vertrouw ik AZ bij hun besluit, er staat zoveel talent op het veld dat de volgende trainer gewoon hetzelfde moet doen en een goede people-manager moet zijn, zoals Slot ook was.

5 december 2020 om 12:53

Eens met jouw reactie. Het is inderdaad een vorm van zelfoverschatting. Succes met hetzelfde als bij AZ te spelen met dit materiaal. We zullen wel zien hoe snel Slot, de supporters of het manegment zal zwijgen onder de druk mochten de resultaten tegenvallen

5 december 2020 om 13:03

Ik denk dat het toch veel beter was geweest van Slot om dit seizoen af te maken met AZ en het EK af te wachten. Bij een goed seizoen Europa en Eredivisie, waarbij AZ ook nog drie/vier kandidaten aflevert aan de EK-Selectie, dan bonkt toch een veel mooiere uitdaging op de deur, waarbij je ook nog eens op een chiquere manier vertrekt bij AZ.

5 december 2020 om 13:09

Uiteraard! Als hij dit seizoen met redelijk succes afrond, wat ook in de lijn van verwachtingen stond, had hij waarschijnlijk veel meer opties gehad. Bijvoorbeeld Ajax of een grotere buitenlandse club. Ik zag een rooskleurige toekomst voor hem, misschien als nieuwe bondscoach in de toekomst, maar nu moet ik dan maar nog zien.

5 december 2020 om 13:17

Tja, een Feyenoord omhoog krijgen lijkt mij anders ook een gigantische uitdaging. Langzaam aan lijkt de club eindelijk stapjes in de goede richting te zetten en als trainer kan je een wezenlijke bijdrage leveren. Als je dat afzet tegen het doel van Europees overwinteren en uiteindelijk meedoen om de landstitel dan vraag ik mij af waar je in het buitenland of in NL een grotere uitdaging gaat vinden... Ik ben heel benieuwd. Het is risicovol, maar er is wel gigantisch veel te winnen.

5 december 2020 om 13:40

Dus je lacht een club uit, zijn spelers en hun transferbudget? Lekker respectvol man. Vervolgens beschuldig je Slot van de aanname dat hij zichzelf ziet als verlosser terwijl hij dit nooit heeft gezegd. Dat vind ik eerder lachwekkend. Je hebt een beetje hetzelfde niveau als Valentin Driessen. Je legt Slot worden in de mond om jouw beschuldiging van zelfoverschatting vorm te geven. Maar alles goed en aardig. Uiteindelijk sluit je af met de indirecte opmerking dat een trainer niet veel toevoegd. Dus dan denk ik, waar maak je je nu helemaal druk om? Valentijn krijgt er tenminste nog voor betaald, die is dan weer een stuk slimmer.

Ik vind het AZ bestuur kinderachtig bezig. Aan de ene kant begrijpelijk. Ze willen aanhaken bij de top. In de top 4 zijn ze zeker aangehaakt, maar PSV en Ajax presteren op langere termijn beter. Alleen AZ is nog niet zo groot en ik betwijfel ook of dat gaat gebeuren. Andersom neemt AZ wel spelers van Ajax (De Wit) en PSV (gudmondsonn) over. Dan klagen ze ook niet. Hun keeper heeft ook zijn opleiding bij Ajax gevolgd (al is die via Genk gekomen). Ik moet wel zeggen dat AZ spelers goed opleidt sinds de laatste 5-10 jaar. Kijk is naar Druijf, Wijndal, Stengs, Koopmeiners, Boadu, etc.

5 december 2020 om 13:07

Ik denk dat het zeer zit vooral in stiekem karakter en slecht signaal naar zijn spelers geeft. Als hij tot einde van seizoen had gewacht dan was het een ander verhaal.

5 december 2020 om 13:11

Heeft AZ in het geheim met die spelers onderhandeld en die sowieso weg mochten bij hun club? Daar zit het verschil met Slot.

5 december 2020 om 13:14

Ze hebben wel achter de rug van Ajax om een klacht ingediend tegen datzelfde Ajax vorig seizoen.

Ik kan mezelf wel vinden in dit stuk. Als werknemer heb je altijd het recht om weg te gaan naar een andere werkgever. Toch ben ik als AZ supporter zeer boos op hem. Tot slotte zie ik niet de objectieve meerwaarde voor Slot in om naar dit Feyenoord te gaan

5 december 2020 om 13:36

Eenhoorn heeft ook oriënterende gesprekken met Feyenoord gevoerd. Uiteindelijk heeft hij de lokroepen uit Rotterdam afgewezen omdat hij niet opgezadeld wilde worden met het dossier nieuwe stadion, waar hij zelf geen voorstander van was. Eenhoorn doet nog steeds goed zijn werk.

Als Slot is ontslagen omdat hij oriënterende gesprekken voerde, slaat het nergens op. Als Slot al tot overeenstemming is gekomen met Feyenoord onder voorbehoud dat Feyenoord tot overeenstemming komt met AZ. Tja, dan kan ik me voorstellen dat je Slot per direct ontslaat en de paar ton afkoopsom voor lief neemt.

En dan je geen oriënterende gesprekken mag voeren zonder je werkgever eerst op de hoogte te stellen is de reinste onzin. Elke werknemer doet dat omdat je geen oude schoenen weggooit zonder nieuwe te hebben aangeschaft. We hebben het niet over spelers, maar gewoon werknemers.

5 december 2020 om 13:45

Exact, maar ook veel werkgevers in het bedrijfsleven zijn op hun teentjes getrapt als er een werknemer vertrekt. Die maand opzegtermijn wordt gebruikt om te treiteren, kleineren of simpelweg nog een paar kutklusjes op te lossen. Het enige wat je hiermee creëert is dat die werknemer nooit meer terugkomt, gevoed wordt om een slecht beeld over zijn vorige werkgever te hebben en dat mss zelfs uit te dragen. De impact die het heeft op de werknemers die er nog zitten is vaak ook negatief. Als de werkgever zo met Pietje omgaat dan zullen ze mij ook niet het beste gunnen. Slecht voor het vertrouwen, werksfeer en kan leiden tot meer vertrekken. En dat allemaal omdat een manager op zijn teentjes is getrapt. Dat Eenhoorn dit accepteert vind ik toch wel een smetje.

5 december 2020 om 13:40

Denk ook dat Az het moeilijk vindt te verkroppen dat Slot naar Feyenoord gaat. Is op het legioen na toch in alles een stap achteruit.

Momenteel is dit in alle opzichten een stap achteruit, puur gebasseerd waarschijnlijk op een grote uitdaging en misschien meer salaris. Feyenoord heeft in vergelijking met AZ een mindere selectie, minder financiën, een veel mindere jeugdopleiding en doorstroom daarvan. Natuurlijk ligt bij Feyenoord wel de uitdaging om dit op te bouwen, maar is dit het waard? De spelers die de kar zouden moeten trekken zijn veel geblesseerd (Bijlow, Fer, Sinnistera) en Berghuis en Haps zullen waarschijnlijk wel vertrekken volgend jaar. Senesi en Spajic doen het achterin ook goed, maar bij die spelers weet je ook dat ze volgend jaar wel eens kunnen vertrekken, Spajic zeker want die is gehuurd. Het middenveld is te zwak en te sloom in mijn ogen, en lijkt te veel op elkaar. Geld voor verstrerkingen hebben ze niet, want ze zijn zo goed als failliet als je dit zo leest. Wens Slot alle succes, maar ik begrijp de stap momenteel niet zo.

5 december 2020 om 13:09

Gelukkig kunnen de spelers van az niet vertrekken..

5 december 2020 om 13:18

Tuurlijk kan dat wel, maar AZ heeft een betrouwbare jeugdopleiding en heeft de financiën om spelers te kopen. Plus dat er met de spelers een behoorlijk kapitaal staat, omdat zij zich bewijzen in Europa en in het Nederlands elftal. Dit had je geloof ik zelf ook kunnen bedenken, dat ik hier zo over dacht..

5 december 2020 om 13:42

Az heeft met Wijndal, Koopmeinders, Boadu en Stengs 100+ miljoen onder contract staan.

7 december 2020 om 14:13

is gewoon een domme opmerking dat weet jij ook wel.
Je weet nooit wat er komt of dat net zo goed is .

Ik vind het ontzettend jammer, en ik geloof niet zo zeer in de "allergie" die hier benoemd wordt (niet door AZ, maar door de media). Dit is gewoon het feit dat Slot zonder de club te informeren in gesprek gaat met een andere club.
Dat is ook ongepast.

De vergelijking met het "normale" werkverkeer gaat daarbij niet op. Daar heb je over het algemeen te maken met vaste contracten, met (wettelijk) vastgelegde opzegtermijnen. Bij contracten voor bepaalde duur heb je dat niet en moet er dus onderhandeld worden tussen clubs om over te stappen, net zoals dat voor spelers geldt. En waar spelers niet met andere clubs mogen praten zonder toestemming van de club waar ze onder contract staan, zou dat voor trainers ook horen te zijn. Of dat ook contractueel zo is vastgelegd, weet ik niet, maar dat zou me echt niets verbazen.

5 december 2020 om 13:20

Om even op je 2de alinea in te gaan, het is een gegeven dat spelers al voordat clubs zich officieel melden al de eerste oriëntatie ronde achter de rug hebben. Zaakwaarnemers spelen een fijne rol als bemiddelaar, je mag namelijk de speler niet zomaar benaderen maar via via een balletje bij een zaakwaarnemer opgooien is voldoende om de zaak aan het rollen te brengen. Zeker als de trainer of speler geïnteresseerd is.

Ik snap de frustratie van AZ wel, maar dit is in de voetballerij geen abnormale situatie. En ongetwijfeld levert het lastige situaties op, in topwedstrijden tegen Feyenoord of dat je zonder trainer scoutingsbesprekingen moet doen. Maar het besluit wat AZ maakt is wel een afweging, niet iets wat je een onvermijdelijke keuze kan noemen. ik denk dat de meeste van ons een andere afweging zouden maken. We zullen wel zien hoe het voor AZ uitpakt.

5 december 2020 om 13:36

Zeker is het een keuze, maar ik kan de keuze prima begrijpen. Ook hier had je, na een eerste contact vanuit Feyenoord, kunnen melden dat je interesse hebt en dan vervolgens met AZ dit kunnen bespreken. Dat hij dat blijkbaar niet gedaan heeft en met Feyenoord is gaan onderdelen, is niet chique. Ook spelers mogen pas na een akkoord van de oude club in onderhandeling met een nieuwe club óf in het laatste halve jaar van hun contract.

AZ heeft 100 gelijk. Zie je het al voor je? Slot die aanschuift bij scoutingsoverleggen e.d. en daarbij even vergeet te melden dat er een grote kans is dat hij volgend jaar bij een grote concurrent werkt. En dan al die Pavlov reacties hier dat AZ zijn plaats moet weten. Als iedereen volgens dit principe zou leven, dan hadden we nu nog in berenvellen rondgelopen. Maar ik snap het wel, eigenlijk is dit de ultieme nederlaag van Feyenoord. Ze geven aan dat ze zelf niet in staat zijn om een goede trainer op te leiden of voldoende jeugdspelers te laten doorbreken en dat AZ ze al ver is ontgroeid op dat terrein. Maar desondanks succes in die slangenkuil (p) Arne. Ben benieuwd hoe je functioneert met zoveel onkunde om je heen.

5 december 2020 om 13:04

"de ultieme nederlaag voor Feyenoord".

Haha, wauw. Wat laat jij je hier kennen zeg.
Elke club wilt toch de beste coach hebben? Een met een goede visie en ook naar de jeugd kijkt.

Alsof topclubs over de hele wereld alleen maar hun eigen coach opleiden. Je bent zo te lezen een beetje emotioneel.

5 december 2020 om 13:08

Nee hoor. Realistisch. Of wilde je zeggen dat Feyenoord uitblinkt in goed en standvastig beleid?

5 december 2020 om 13:13

Ga eens in op dat iedere club blijkbaar zijn eigen trainers moet opleiden..

5 december 2020 om 13:14

Nee, maar wat niet is, kan nog komen. Ik heb er persoonlijk alle vertrouwen in.

Maar het ging mij meer om de flauwekul die jij neerzet omtrent het opleiden van een goede trainer. Meeste clubs halen toch succesvolle trainers bij andere clubs op?

5 december 2020 om 13:19

Als je op zoek gaat naar een nederlandse, jonge trainer vind ik Slot de beste die er rondloopt. Waarom zou Feyenoord dan niet bij hem aankloppen? Dat is toch geen nederlaag, maar slim. Hoeveel trainers worden er nu zelf opgeleid? En wat is zelf opgeleid als je over trainers praat. Volgende trainer van AZ moet dus ook intern gezocht worden van jou? Hele grote kans dat dat niet gebeurt hoor. En blijkbaar heeft Slot er zelf ook wel oren naar. Had hem ook best als opvolger van Ten Hag gezien. Slot heeft het niet handig aangepakt en ik snap zijn ontslag wel maar Feyenoord valt echt niks te verwijten.

5 december 2020 om 13:23

Dan snappen ze er bij Liverpool waarschijnlijk ook weinig van. Waarom Klopp en geen zelfopgeleide coach?

Mooi, weten we in iedergeval hoe betrouwbaar meneer slot is. Achter de rug van de club om onderhandelen met de nieuwe club. Super zeg, je kan ook gewoon met open vizier de wedstrijd aan gaan. Meldt het gewoon, zeg dat je het een interessant project vindt en dat je graag wil luisteren, onderhandel dan en laat weten dat je eruit bent......

Ondanks de seizoenstart van AZ snap ik best dat ze in Nederland een top 4 zien waar ze deel vanuit maken. Niet voor niets is het woordje top 3 voorzien van het woord 'traditionele.' Qua organisatie, jeugdopleiding, toekomstperspectief en eerste-elftalkwaliteit vind ik AZ verder en ook beter. Behalve Berghuis en Senesi kan ik geen enkele Feyenoorder aanwijzen die een verbetering zou zijn voor dit Az; andersom des te meer. Ik begrijp dan ook echt niet dat Slot deze carrierekeuze maakt en al helemaal niet op deze manier. Hij zal toch ook weten dat hij er goed op staat bij Ajax. Na drie jaar zou het niet vreemd zijn als een leuke club zich voor Ten Hag meldt en staat hij op poll position om diens opvolger te worden. Dat zal AZ nog steeds niet leuk vinden, maar in de zomer is de timing wel wat gunstiger en kun je met opgeheven hoofd vertrekken. Goed gepresteerd bij AZ en met de mogelijkheden die bij Ajax liggen, zou zijn toekomst internationaal - in spraak en voorkomen is Slot als manager veel aantrekkelijk dan de huidig Ajax-trainer - naar mijn idee meer potentie hebben dan Ten Hag. Van Feyenoord vraag ik me af hoe hem dat verder in zijn loopbaan gaat helpen en daarmee geef ik min of meer het antwoord al.

5 december 2020 om 13:10

Slot was in mijn ogen ook de ideale opvolger van Ten Hag geweest. Tegenover de media vind ik Slot ook beter inderdaad. Al heeft Ten Hag zich daar wel sterk in verbetert de laatste tijd. Denk dat Feyenoord een hele goede trainer in huis haalt

5 december 2020 om 13:12

Wellicht dat Slot een mooie toekomstperspectief is voorgehouden? Er gaan laatste weken meer geruchten over eventuele investeerders bij Feyenoord. Daarnaast heeft Feyenoord met Bijlow, Geertruida, Senesi, Malacia, Kokcu, Sinisterra en Berghuis veel talent/waarde in de ploeg.

Daarnaast blijft veel voor trainers en spelers Feyenoord een mooie/lastige uitdaging. Ze willen allemaal de man zijn die Feyenoord brengt naar de potentie die Feyenoord heeft.

8 december 2020 om 15:20

Dat zou kunnen. Maar bij Feyenoord staat de jeugd op Varkenoord te verrotten, is er nauwelijks geld voor versterkingen, rammelt het scoutingapparaat dermate dat een buitenlandse vondst als Senesi of Sinisterra uitzondering is en 'subtoppers' als Diemers en Linssen de regel en heb je voortdurend verschillende krachten die elkaar op de burelen van de club in de haren vliegen. Die Amerikaanse deal moet wel heel vergevorderd zijn wil je tegenover Slot dan een goed, overtuigend verhaal overeind hebben staan. Overigens ben ik niet erg onder de indruk van dat rijtje spelers hoor. Dikke kans dat Berghuis komende zomer (tegenover een lage transfersom) eindelijk zijn nieuwe club vindt en Geertruida, Malacia en Kokcu vind ik niet bepaald buitencategorisch. Bij AZ had Slot het qua materiaal beter voor elkaar: meer en groter talent, meer variatie en een beter afgestemde selectie.

5 december 2020 om 13:12

Eens! Men spreekt van een 'traditionele top 3' omdat ze eigenlijk wel weten dat AZ qua spel enzo gelijk staat aan Feyenoord. Ik zag Slot ook als vervanger voor Ten Hag

Zeer professionele besluit, gewoon logische actie van AZ. Iets doen zonder je werkgever daarover in te lichten, is rede genoeg om iemand te ontslaan.

5 december 2020 om 13:15

Volgens mij mag je gewoon op zoek naar een andere baan hoor zonder dat je je werkgever gelijk moet inlichten.
Leven in een vrij land he ? Of alleen als het je uitkomt ?

Dit is toch dom gehandeld van Slot. Je kunt de Feyenoord interesse ook nog even afhouden. En ben eerlijk tegen de AZ directie. Die hebben hem toch ook altijd keurig behandelt? Tot de winter transferperiode wachten met praten op zijn minst. Zo lang kan Feyenoord ook makkelijk wachten lijkt mij. Dan had hij misschien het seizoen wel af kunnen maken in Alkmaar.
Dat hele top 4 idee wat zo leeft bij AZ is wel bijzonder irritant aan het worden maar dat staat hier los van denk ik. Slot is gewoon niet open en eerlijk geweest en dat steekt bij Huiberts. Dat snap ik wel en heeft Slot gewoon niet goed aangepakt.

Doet een beetje denken aan trainer van Spanje zijn en vlak voor een WK onderhandelen met Real. Als Arne Slot dit achter de rug om deed van Az dan snap ik deze beslissing heel goed. Je gaat de rest van het seizoen door met een trainer die niet meer te vertrouwen is hoe goed Arne Slot ook is. Daarnaast lijkt Feynoord mij een hele rare keuze met een selectie die minder is en een leiding waar geen eenheid in zit. Elke trainer van Feyenoord wordt 5 jaar ouder in 1 seizoen

Ik lees dat veel mensen het niet snappen maar ik begrijp de gedachte van AZ eigenlijk heel goed. Het is een keihard besluit maar de redenen die hierboven beschreven worden begrijp ik heel goed. Het is voor de korte termijn niet goed en het is jammer want Slot bleek een uitstekende coach voor AZ, maar ondertussen moeten we AZ ook niet kleiner maken dan ze zijn.

In Nederland willen we het niet toegeven maar qua prestaties, kwaliteit, jeugdopleiding en aan-verkoopbeleid hebben ze Feyenoord allang ingehaald en komen ze steeds meer bij PSV in de buurt. Het bestuur wil zelf ook niet snel een stap nemen naar een concurrentieclub. Dan kan je Slot dit zeker kwalijk nemen en kan je beter meteen afscheid nemen. AZ is verder zeker wel een top 4 club en mischien zelfs een top 3. Ik ben benieuwd hoe Pascal Jansen het gaat doen. Die is net zo mondig als Slot en deed het bij Jong PSV uitstekend.

5 december 2020 om 13:11

Er zijn best argumenten voor deze beslissing, maar ik snap vooral niet waarom deze zo snel en op dit ongelukkige moment is genomen.

5 december 2020 om 14:14

Het zou pas scheef zijn als je deze beslissing een week of 2 uitschuift. Het is of nu of je maakt het seizoen af. Dan kan ik best voorstellen dat het nu gebeurd. Er bestaat geen gelukkig moment.

Als dit klopt is het nog meer ondoordacht en onprofessioneel dan ik al dacht. Ik begrijp de emotie, maar dan moet je juist niet zo snel zo'n ingrijpende beslissing nemen, en al helemaal niet op zo'n ongelukkig moment en met een trainer die heel goed in de spelersgroep ligt. Wat wil je hier nou mee bereiken, behalve wraak? Kan best zijn dat je uiteindelijk alsnog tot de conclusie komt dat het beste is om uit elkaar te gaan, maar neem in ieder geval de tijd om er goed over na te denken, de club erop voor te bereiden én om een fatsoenlijk statement voor te bereiden. Nu oogt het allemaal heel impulsief en op basis van emotie.

5 december 2020 om 13:16

Ik denk dat jij andere standaard wat professioneel gedrag hebt.
Het gaat vooral om vertrouwen en het feit dat het allemaal achterbaks is gebeurd! Hoe zou je nog met iemand willen samen werken als je hem niet kan vertrouwen. Denk je dat AZ hun scouting dan met Arne zouden durven bespreken bijvoorbeeld of lange termijn beleid? En hoe denk je wat voor signaal het naar de spelers geeft. Stel dat een Ajax spelers van AZ gaat benaderen en dan? Die man heeft totaal geen geloofwaardigheid meer binnen de club en selectie. OF we het leuk vinden of niet, spelers moeten hun trainer vertrouwen om voor het uiterste te gaan en eerste stap te zetten als er om gevraagd wordt.

5 december 2020 om 13:22

Je hebt een punt, maar denk jij dat er een goede evaluatie gemaakt is van dat vertrouwen? Zijn de spelers gehoord, de technische staf, de scoutingcel en andere bestuursleden? Persoonlijk geloof ik er niet in dat die allemaal in zo een korte tijd gehoord zijn.

5 december 2020 om 13:16

Wat moet je dan? Gewoon nog een maand wachten terwijl de feiten hetzelfde blijven? Je weet als club dat je trainer volgend seizoen ergens anders wilt werken en je weet dat je trainer achter je rug om handelt. Waarom dan nog wachten met maatregelen?

5 december 2020 om 13:22

Omdat je dan even aan de spelers kunt vragen of zij nog achter hem staan of niet.

5 december 2020 om 13:32

Wat kan het schelen of de spelers er nog achter staan, spelers maken geen beleid, van de 10x dat er een coach ontslagen wordt blijkt minimaal 5x dat de meerderheid van de spelers nog vertrouwen in de coach hadden. Slot loopt tijdje terug zelf nog te spelers die niet 100% met AZ bezig zijn heb ik niet nodig, blijkbaar vindt de directie van AZ dat dit voor iedere werknemer geldt

5 december 2020 om 14:17

Nu aangezien de spelers een best belangrijk onderdeel van de club zijn en er komende week een partij tegen Rijeka volgt, is het best relevant wat de spelers vinden.

Zonder alle in's en out's te weten kan ik mij wel iets voorstellen bij het idee dat wanneer Slot dit zonder toestemming en achter de rug van AZ om heen gedaan, je je als AZ zijnde flink genaaid voelt. Nou begrijp ik niet waarom je van AZ naar Feyenoord zou gaan, naar mijn mening is AZ de laatste jaren een heel stuk beter geweest dan Feyenoord. Daarnaast zijn de financiële middelen van AZ veel groter dan Feyenoord. Feyenoord heeft alleen de naam van een oude topclub, maar AZ is juist naam aan het maken.

Er zal zich wel iets meer hebben afgespeeld dan alleen hetgeen wat wij lezen. Maar zonder partij te kiezen, kan ik me enkele scenario's voorstellen waarbij je dit als AZ zijnde doet.

5 december 2020 om 13:16

Nu als je vindt dat AZ een heel stuk beter is geweest de laatste jaren dan moet je maar eens naar de prijzen kijken die beide teams pakweg de laatste 5 jaar gewonnen hebben.

5 december 2020 om 13:56

Jij de prijzen, wij het kapitaal

De grootste valkuil van AZ is de grootheidswaanzin die ze hebben. AZ zal nooit tussen de topclubs komen, want wie wordt er nu voor AZ buiten Alkmaar? De drie topclubs zijn al generaties lang geworteld en daar kom je, en terecht, niet tussen. AZ heeft ook helemaal geen verdere groeimogelijkheden plus dat ze al in percentage (circa 70%) de hoogste salarishoushouding hebben. Dus ook daar valt geen winst meer in te halen, want opschroeven lukt niet meer. Anders gaan er wel dikke rode cijfers geschreven worden. AZ speelt gewoon Russisch roulette in de hoop aansluiting te vinden, maar ze zitten al aan de max. Daar komt de echte frustratie vandaan.

5 december 2020 om 13:20

Waarom zouden ze salarissen nog verder op moeten schroeven als je vooral met jonge spelers werk? Afgelopen seizoen liet zien hoe ver je kunt komen met het huidige beleid daar. Alsof hoge salarissen een garantie op succes zijn. Kijk maar naar Barca.

Als een club een speler benaderd die nog en contract heeft voor lange tijd is de wereld te klein ongeacht of dat nu Az,Psv,Ajax of Feyenoord is maar als het de trainer is mag het wel ? Had als Az zijnde hem aan zijn contract gehouden en de O-7/8 laten trainen tot zijn contract afliep.

Wat een amateurisme! az staat op het punt zich te kwalificeren voor de 2e ronde. Was dit niet gelukt had je slot er direct met een goede reden uit kunnen flikkeren! Ga je door dan is er niets aan de hand. Ieder slim mens solliciteert immers wanneer hij een baan heeft. Het verhaal van het weggooien van ouwe schoenen voordat je nieuwe hebt.... ga je er nu uit, dan mag huijberts zichzelf verantwoordelijk noemen voor de uitschakeling! Tot slot: je bent wel goed gek als je dit az in ruilt voor dit Feyenoord... dan help je je hele opgebouwde krediet omlaag, want beter dan dikkie gaat niemand het doen.

Ik snap het bestuur als dit waar is.

En ja verder laten we als AZ supporters niet te emotioneel worden.

Op naar morgen groninigen is altijd lastig.

Ik kijk uit naar het bewind onder Jansen!

Hier laat AZ zijn ware aard weer zien. Leuk en gezellig als je er zit, maar geef je aan weg te willen veranderd de boel. Was tijdens periode Scheringa ook al het geval. Spelers kwamen toen moeilijk weg

5 december 2020 om 13:44

Druijf heeft anders onlangs wel verlengd, ondanks dat hij nauwelijks aan spelen toekomst. Blijkbaar heeft AZ hem een opwaardering van z'n salaris gegeven en een toezegging dat ze mee zullen werken als er een club voor hem komt die een redelijk bedrag op tafel legt.

Het beleid van AZ om niet mee te werken aan transfers van technische staf en/of spelers die een stap hogerop (in hun ogen) willen maken naar een club uit de Nederlandse top 3, kan op deze manier ook als een boemerang terug keren. Straks bedenken b.v. spelers zich om bij AZ langdurige contracten te tekenen, want een eventuele binnenlandse transfer wordt simpelweg geblokkeerd/ontmoedigd. Of je bent niet goed genoeg, dan wordt je naar de achterdeur geduwd. Zal me benieuwen hoe dit zich verder ontwikkelt...

5 december 2020 om 13:59

Dat geldt toch hetzelfde voor spelers die naar Ajax gaan? Voor hen wordt het ook lastig om naar PSV te gaan? Of andersom.
Ik snap dat AZ nog niet de status van eerdergenoemde clubs heeft. Maar als je ambitie hebt om inderdaad bij de top te horen, dan wil je het plafond zijn van de eredivisie. Dan hoef je als speler ook niet nóg een binnenlandse transfer te maken.
Wie had een paar jaar geleden kunnen denken dat AZ zoveel Nederlandse internationals zou hebben? Ik niet. Normaal gesproken moet je bij Ajax spelen om een goeie transfer te maken. Maar als jongens als Stengs, Wijndal, Koopmeiners en Bizot meegaan naar het EK, dan kan dat de transfersom ook verhogen. Hoe dan ook.. ik begrijp het als het raar klinkt als AZ z'n spelers niet aan de 'concurrentie' wil verkopen, omdat PSV en Ajax nu nog geen concurrenten zijn. Maar als je die stap wilt maken, dan zijn het wel toekomstige concurrenten. Als je dan naar Spurs kijkt in Engeland of je kijkt naar een Atlético Madrid.. die clubs hebben ook de stap gemaakt en hebben in de tussentijd ook gewoon goeie spelers gehaald en hebben zichzelf als eerste als topclub gezien, voordat de rest dat deed en dat is dus ook door je te gedragen als topclub in de zin van: Niet meer verkopen aan de top, voor middelmatige prijzen. Als je braaf meewerkt, dan zeg je eigenlijk: 'dat is inderdaad een stap hogerop en we zijn trots dat een spelers van ons naar zo'n grote club als Ajax kan'. En Ajax heeft de laatste drie jaar echt reuzenstappen gemaakt, maar je moet érgens beginnen als AZ zijnde.

5 december 2020 om 14:32

Dat is niet mijn punt. Het is goed recht van AZ om spelers aan hun contract te houden of een hoge transfersom te vragen bij een eventuele tussentijdse transfer. Maar als een speler AZ niet als de top van de Eredivisie ziet, en in het achterhoofd heeft op termijn naar Ajax, PSV of zelfs Feijenoord te willen verkassen, is het verstandig niet een langdurig contract te tekenen. Want dat maakt die weg bijna onmogelijk.

De schrijver van dit stuk had vast nog een doosje leestekens liggen die bijna over de datum waren of zo.

Toch wel ironisch dat wanneer je zo allergisch bent voor de klassieke top/3 je dan nu een hoofdcoach aanstelt die je zelf hebt weggeplukt bij PSV.

Nou Ajax.. als AZ consequents is.. In het geheim gesprekken beginnen met Wijndal. Hem een goed niet te weigeren contract voorleggen en vervolgens lekken naar de pers, zodat AZ Wijndal meteen ontslaat. Dan Wijndal gratis binnenhalen, want bij ontslag is er ook geen afkoopsom meer. Ben benieuwd of men bij AZ dan nog steeds zo principieel zijn.. Ik vermoed ergens van niet. Kortom rare actie van AZ, maar wie weet is er wel meer aan de hand.

Feyenoord is een stap naar beneden hoe zeer het in 010 ook is die club is al heel wat jaren nix meer geen jeugd geen eerste elftal alleen in Nederland voetbal je zo naar een derde plek andere competities waren ze allang gedegradeerd slot gaat met dat zooitje geen betere prestaties leveren dan az ik vind het dom van hem veel jonge spelers kiezen tegenwoordig al voor de jeugd bij az .
Ik vind dat ze ballen hebben en zoals hij zelf eist van spelers om te focussen op az moet je zelf het goede voorbeeld geven . Eigen volk eerst is dit triest van slot

5 december 2020 om 14:51

Misschien kan je wat leestekens van de schrijver over nemen zodat je reactie wat beter leesbaar is. Verder vindt Slot blijkbaar wel een stap omhoog.

als Ajax het zou betreffen dan praat iedereen over onrust zaaien bij een concurrent nu hoor ik daar niets over . AZ gaat hier niet beter van worden en dus helpt dit de andere clubs waaronder Fey . Eenhoorn zijn ze ook al paar keer mee bezig geweest ...

Misschien dat Az eens kan zien dat een stap naar Feyenoord dus door velen nog steeds als hogerop gezien wordt vanuit Az. Ik snap dat je als club ambities hebt maar ze staan echt nog mijlen ver achter een Ajax en Feyenoord/PSV kwa aanzien. Het veldspel en de talenten zijn de laatste jaren goed geweest maar je ziet maar dat je het daarmee niet alleen redt.

Gaan ze zo ook met de spelers van AZ om als je belangstelling hebben voor ander clubs. Als men onderhandeld met een club worden ze dan ook weggestuurd. Slecht voorbeeld, van een eventuele afkoopsom voor Slot is geen sprake. Eens kijken hoe de spelers hier mee omgaan als ze hogerop willen.

Vorig jaar sprak Robert Eenhoorn ook met Feyenoord over een dienstverband maar besloot te blijven onder meer omdat AZ toen te maken had met het dakdrama. Is dat dan ook reden voor Huiberts om hem te ontslaan? Het is dat TD de AD niet kan ontslaan maar anders had hij het zeker gedaan. Rare kerel die Huiberts

Zakelijk beslissing, duidelijk. Az moet verder en ik kan het besluit prima volgen. Naïef van slot, bedankt voor de bewezen diensten. Ben benieuwd of slot de presentaties van Dick kan evenaren met deze toch 'bijzondere' selectie.

Als je een topclub wilt zijn dan los je dit toch anders op? AZ is kinderachtig bezig zo, ben ook eerlijk om te zeggen dat ik een hekel aan die club heb. Nu zeuren over Slot en Feyenoord maar wel zelf achter de rug van de club om Afonso Alves vragen om te komen spelen in Alkmaar...

Dit is nou karakter tonen van AZ. Principe boven een paar punten meer op de ranglijst. Echt hele trieste actie van Slot die ik niet van hem had verwacht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren