Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ komt met verklaring en opvolger na vertrek van Arne Slot

Laatste update:

AZ bevestigt via de officiële kanalen dat Arne Slot per direct vertrekt als trainer. Max Huiberts, directeur voetbalzaken van de Alkmaarders, laat op de website van de club weten dat men een ‘hoofdtrainer voor de groep wil hebben die volledig gefocust is op AZ’. Slot zou met Feyenoord hebben gesproken over de opvolging van Dick Advocaat aan het einde van het seizoen. AZ meldt tegelijkertijd dat Pascal Jansen met Robert Franssen als assistent het seizoen afmaakt als hoofdtrainer.

“We hebben naar aanleiding van de eerdere berichtgeving gesproken met Arne. Als club hebben we ervoor gekozen om direct afscheid van elkaar te nemen. Bij AZ willen we een hoofdtrainer voor de groep hebben staan die volledig gefocust is op AZ”, laat Max Huiberts, directeur voetbalzaken van AZ, weten. “We willen Arne bedanken voor de afgelopen drieënhalf jaar, de successen die we met elkaar hebben behaald en wensen hem succes in zijn verdere loopbaan.”

De taken van Slot worden tot het einde van het seizoen overgenomen door Jansen. Het is voor de 47-jarige oefenmeester zijn eerste baan als hoofdtrainer van een eerste elftal, nadat hij eerder bij Al-Jazeera, Al-Wahda (allebei als assistent), Vitesse (hoofd jeugdopleidingen), Sparta Rotterdam (hoofd jeugdopleidingen en assistent) en PSV (trainer van de Onder-19 en het beloftenteam en hoofd jeugdopleidingen) werkzaam was geweest. Jansen was sinds de zomer 2018 assistent-trainer bij AZ, van John van den Brom en Slot.

De plek van Jansen als assistent wordt overgenomen door Robert Franssen, die sinds 2016 bij AZ werkzaam is en dit seizoen de Onder-18 onder zijn hoede had. Het duo zal zondagmiddag samen met de andere assistent Marino Pusic al voor het eerst de leiding hebben bij de Alkmaarders, als de thuiswedstrijd tegen FC Groningen op het programma staat. Daarna wacht komende donderdag de belangrijke Europa League-wedstrijd tegen HNK Rijeka, waarin AZ nog Europese overwintering kan afdwingen.

Vrijdag meldden diverse media dat Slot topkandidaat is om Dick Advocaat volgend seizoen op te volgen als trainer van Feyenoord. Er gingen zelfs geruchten de ronde dat Slot al akkoord was met de club uit Rotterdam. AZ zou allesbehalve blij zijn met de gang van zaken, met een vertrek als gevolg. Het contract van de trainer in Alkmaar liep nog door tot medio 2022. Slot werd vorig jaar door AZ naar voren geschoven als opvolger van de naar FC Utrecht vertrokken Van den Brom. In het afgebroken vorige seizoen eindigde AZ onder leiding van Slot op de tweede plaats.

AZ begon het huidige seizoen met vijf gelijke spelen tegen PEC Zwolle, Fortuna Sittard, Sparta Rotterdam, VVV-Venlo en ADO Den Haag. Inmiddels staat de club uit Alkmaar op de zevende plaats in de Eredivisie. Afgelopen donderdag speelde AZ in de naar nu blijkt laatste wedstrijd onder leiding van Slot in de groepsfase van de Europa League met 1-1 gelijk tegen Napoli, waardoor overwintering in Europa nog altijd mogelijk is.

Snap jij het besluit van AZ?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, geen halve maatregelen daar bij AZ. Geven hiermee een heel duidelijk signaal af, maar de timing is ietwat ongelukkig met oog op de EL. Zegt imo wel wat over de ambitie van de club als ze een ‘succesvolle’ trainer hard aanpakken. En begrijp ze eigenlijk wel.

5 december 2020 om 11:24

Door dit soort dingen zal AZ geen topclub worden, want hier speelt ego een grotere rol dan verstand. Daarnaast als je dit ook met spelers gaat doen hou je geen elftal meer over.

5 december 2020 om 11:29

Het gaat niet om ego, het is puur moreel en vanuit principes.

5 december 2020 om 11:31

Eenhoorn en huiberts zijn van die gasten die zelf in de schijnwerpers willen staan en denken dat alles wat goed gaat nu door hun komt. Die arrogantie hadden ze afgelopen jaar al door een plek op te eisen waar ze geen recht op hadden en nu willen ze weer even laten zien dat zij de juiste keuzes maken

5 december 2020 om 11:32

Zo vreemd is deze beslissing niet. Ik denk dat de meeste clubs verre van vrolijk zijn als hun hoofdcoach nog voor de winterstop loopt te flirten met toch een directe concurrent. Dat is echt niet een reden waarom AZ geen topclub gaat worden. De omvang van de club daarentegen is een veel grotere reden waarom dat een zeer lastig verhaal gaat worden. Die zullen ergens miljoenen euro's per jaar extra vandaan moeten halen om over een langer termijn enigszins te kunnen concurreren met Feyenoord, laat staan Ajax en Psv.

5 december 2020 om 11:34

Het gaat wel puur om het ego want anders maak je deze beslissing niet na anderhalve dag.

5 december 2020 om 11:46

Hoe weet jij dat het na anderhalve dag is?

5 december 2020 om 11:50

Hoe lang is dit nieuws al in omloop? Gisterenochtend geloofde de helft van Nederland er nog niks van.

5 december 2020 om 11:53

Advocaat kondigde korte tijd geleden in de media aan te gaan stoppen, terwijl ie dit Arnsesen al voorafgaand aan het seizoen zou hebben laten weten. Hoe kun jij dan zo stellig zeggen dat deze evaluatie en besluitvorming pas op gang gekomen zijn na de geruchten die er plotseling kwamen? Wie zegt mij dat dit niet al langer onder de radar bezig was?

5 december 2020 om 12:01

Hij heeft gewoon gelogen (check filmpje) Az laat hiermee zien als organisatie grootse ballen te hebben door gelijk hardop uit te spreken dat er voor dit soort praktijken geen ruimte is.
Op lange termijn helpt dit Az om weer een stap richting volwassen "grote" club te gaan.
Ik ben zeer verrast maar deel de mening van het bestuur dat ze op deze manier gepiepeld zijn door Slot, niet verwacht van deze altijd correcte en keurige man.

5 december 2020 om 12:04

Dan was AZ er toch al lang van op de hoogte? En wat zou dan de reden zijn dat het nu plots allemaal in een stroomversnelling is geraakt? Gewoon omdat het openbaar geworden is? Dat nieuws van Advocaat is dinsdag pas naar buiten gekomen en op maandag zei hij zelf nog misschien gewoon bij Feyenoord te blijven. Edit: en als ik nu lees dat slot vanochtend op het trainingsveld stond en weggestuurd werd, sterkt dit toch wel mijn vermoeden dat het een beslissing op de korte termijn was.

5 december 2020 om 12:05

Precies en vergeet ook niet dat Huiberts en Eenhoorn zelf in de belangstelling stonden van Feyenoord en hier resoluut een standpunt over hebben gemaakt. Dat Slot nu een andere afweging maakt is blijkbaar tegen het verkeerde been en dan regeert de harde hand en moet zo iemand vertrekken. Zeer amateuristisch.

5 december 2020 om 12:10

@azeverton

Je hebt ook spelers en coaches die genaaid worden door de clubs, dan hoor ik je niet over principes/moraliteit/ethiek enzovoort.

Wat kun je zo meepraten met de rest, heb je nog een eigen mening? AZ kan in dit geval net zo goed al andere ED coaches hebben gecontacteerd en gepolst om na dit seizoen bij hun te komen werken. Is dat dan netjes toe naar Slot, stel dat hij met niemand in gesprek was.

En dan heb jij het over principes. Laat mij niet lachen.

5 december 2020 om 12:16

Gewoon een vertrouwensbreuk tussen werkgever en werknemer. Slot toonde zich schijnloyaal richting Az,om daarnaast slinks met Feyenoord te onderhandelen terwijl AZ dacht op hem te kunnen bouwen voor volgend jaar. Lijkt me logisch nu dat Feyenoord breekt met Slot. dit scenario wil je gewoon niet als grote club. Je wilt een coach die normaal binnenkomt,zonder dit soort capriolen.

5 december 2020 om 12:36

Juist. Het schijnt dat er regelmatig wordt overlegd over nieuwe talenten etc. Dat kan je niet bespreken met een trainer die bij de concurrent gaat werken. Bovendien moet AZ nog twee keer tegen Feyenoord spelen.

5 december 2020 om 12:56

@azeverton Als jij als fan het er mee eens bent dat ze hun kans op overwintering in Europa en hun klassering in de ED verkleinen door nu een coach te ontslaan omdat hij verder kijkt na 3,5 jaar trouwe dienst, dan prima. Maar als het mijn club was geweest was ik het er niet mee eens geweest. En daarnaast, vind je het wel ok als spelers verder kijken of zijn ze dan ook niet gefocust op Az? Mijn punt: iedereen die niet al bij de top zit kijkt verder. Is toch heel normaal en al helemaal in de voetbalwereld.

5 december 2020 om 13:36

Haha wat kansloos dit zeg. Net zoals toen het hele dilemma om die Champions League ticket. Als wijndal halverwege het seizoen een overeenkomst heeft om volgend jaar voor Ajax te spelen, zet je hem toch ook niet uit de selectie? Kinderachtig van AZ en krijg hierdoor steeds minder sympathie voor de club, Slot is professioneel genoeg om dit seizoen af te maken. Dick Advocaat gaf ook aan dat hij aan het einde van het seizoen stopt, moet Feyenoord hem dan ook op straat zetten? ';ja sorry Dickie maar je zit met je koppie al bij je pensioen';.

5 december 2020 om 14:13

@azeverton: Moreel? We leven niet in de Sovjetunie van weleer, praten over de toekomst staat vrij. In emotie en amateuristisch genomen besluit, dat ze hem dan ook nog van het veld halen maakt het af. AZ heeft de ambitie een topclub te worden; blijkt dat ze nog een lange weg hebben te gaan want met deze instelling kom je er niet. Toppers trekken kapers aan; het is aan de club om ze te behouden

5 december 2020 om 16:04

Kyle66: "het schijnt dat..."
Ik mis nog de leader van RTL Boulevard voor je berichtje.

Allemaal giswerk, onderbuikgevoelens en riooljournalistiek. Gebaseerd op lucht en veel te dikke duimen.

5 december 2020 om 12:01

Het valt me zwaar tegen van Slot, eerlijk gezegd snap ik er geen malle moer van. Als ik er gemakshalve vanuit ga dat het allemaal netjes volgens de regels is verlopen dan nog gaat het er bij mij niet in dat een trainer die koud anderhalf jaar aan het roer staat bij AZ de overstap gaat maken naar Feyenoord. We kunnen allemaal speculeren wat er vorig seizoen had kunnen gebeuren maar AZ had zomaar, tegen alle verwachtingen in, kampioen worden en daarmee zeg ik niets geks. Dit seizoen hadden we een valse start met 5 gelijke spelen maar het voetbal wat AZ speelde in die 5 wedstrijden zag er beter uit dan de beste wedstrijd van Feyenoord. In Europa doet AZ het ook weer meer dan uitstekend met de overwinning op Napoli als voorlopig hoogtepunt. Ik probeer me altijd met een neutrale blik in iemand te verplaatsen als hij gaat verkassen maar ik kan echt, met al mijn fantasie, geen enkele goede reden verzinnen waarom Slot op dit moment AZ zou gaan inruilen voor Feyenoord. AZ heeft hem bij Cambuur vandaan gehaald omdat ze een toekomstige toptrainer in hem zagen en eerlijk gezegd kon ik de beste man niet eens en dat zal komen omdat ik het voetbal niet meer zo nauwlettend volg als voorheen maar dat hebben ze bij AZ heel erg goed ingeschat. Ik weet al heel erg lang dat loyaliteit in het voetbal ver te zoeken is en misschien ben ik naïever dan ik dacht maar dit had ik totaal niet verwacht. Ik was zo blij met Slot als trainer maar ook als boegbeeld van de club. Nooit zeiken op de tegenstander, de scheidsrechter of pech,nooit geen gezeur over tegenslagen maar gewoon de dingen benoemen hoe ze zijn zonder te janken. En dan opeens, binnen 36 uur na het resultaat tegen Napoli, is alles teniet gedaan. Natuurlijk is Feyenoord in alles een grotere club. Ik zal het riedeltje nog maar eens opnoemen, de historie, het stadion, de stad, de achterban, de begroting en wat je nog meer kan verzinnen en tot slot het toverwoord van de laatste jaren, de potentie. Natuurlijk heeft Feyenoord meer potentie, dat heeft de club al zolang als het bestaat en dat zal altijd zo blijven en dat geldt ook voor al die dingen. Echter is er 1 ding wat ze in Alkmaar wel hebben en in Rotterdam niet en dat heet visie. Toen Jeroen van den Herik de deuren van de kuip achter zich dicht trok is de visie van Feyenoord ver te zoeken. Ik weet niet in hoeverre hij een voorstander is van een nieuw stadion maar ik maak me er sterk voor dat Feyenoord onder zijn leiding al lang en breed in dat nieuwe stadion hadden gespeeld. In Alkmaar hebben ze wel een visie en ook nog eens een prachtige jeugdopleiding waar AZ volop de vruchten van aan het plukken is. De visie van AZ kreeg de laatste jaren stapje voor stapje steeds meer gestalte. Dit keer zonder suikeroompje maar geheel op eigen kracht zijn ze het DSB debacle daar al bijna vergeten. Nogmaals, ik probeer me altijd te verplaatsen in een ander maar ik snap het gewoon niet. Als ik trainer zou zijn van AZ, dan zou ik het gevoel hebben dat mijn werk nog niet af is. Vorig jaar was hij, in mijn ogen dan, bijna kampioen. Ik zou er alles aan doen om, ook na die valse start, om dat met deze fantastische spelersgroep nogmaals te proberen. Nu Slot ontslagen is kunnen alle plannen voorlopig weer de ijskast in want ook de spelers krijgen hier een enorme dreun van. Ik vind dit bijzonder spijtig maar ik kan het bestuur van AZ wel begrijpen. Ik kan Slot alleen maar bedanken voor al het goede werk maar ik hou er wel een raar smaakje aan over.

5 december 2020 om 12:07

@kaassie; ik snap je gevoel. Dit was niet te verwachten en zeker niet dit tijdstip en op deze manier. Maar anderzijds zie ik ook kansen. Als Huiberts slim is, gaan ze hun pijlen richten op Wim Jonk. Een perfecte trainer voor AZ, past bij de manier van voetballen en jullie jeugdopleiding.

5 december 2020 om 12:12

Stel dat de Amerikaanse investeerder rond is en dat Slot aan een nieuw Feyenoord mag bouwen. Zou dat met alles wat je zelf al benoemt je vraag beantwoorden?

5 december 2020 om 12:24

Stel dat het rond is met die investeerder dan was dat allang bekend geweest.

5 december 2020 om 12:28

Dit is denk voor Slot ook een beetje die trein die langskomt waar Koeman het vaak over had. Zo vaak zal de kans niet voorbij komen om trainer te worden bij 1 vd traditionele top 3 clubs. En ik denk, (hoop? ) dat er onder Arnesen eindelijk een nieuwe weg wordt ingeslagen, met een nieuw stadion, investeerders, het langzaam wegwerken van het old boys network binnen de organisatie. Denk dat Slot gewoon een mooi totaalplaatje voorgeschoteld heeft gekregen en dat het lastig is om daar nee tegen te zeggen, verwacht ook dat Arnesen z.s.m. antwoord wilde.

5 december 2020 om 15:11

Je haalt de woorden uit m’n mond kaasie, goed stuk! Hij gaat nu naar Feyenoord waar Advocaat eigenlijk al het maximale uithaalt, terwijl bij AZ nog zoveel te bereiken is nu. Het geld is er en het team is er. Er worden echt stappen gemaakt, kijk bijvoorbeeld het eigen vermogen dat in 2 jaar tijd van 25 miljoen naar 39 miljoen is gegaan. Nu gaat hij naar een team waar amper restwaarde staat (op een paar na), waar eigen jeugd vrij matig en aankopen amper te doen zijn. Daartegenover zijn de verwachtingen wel weer hoog, want hij is de ‘kroonprins’ van het Nederlandse voetbal. Ik denk dat dat nog wel eens tegen kan gaan vallen.

5 december 2020 om 17:38

Tegen de tijd dat het nieuwe stadion er staat is Slot allang weg bij Feyenoord. via de voordeur of de achterdeur. Een stadion bouw je niet in 2 maanden, hier gaat jaren overheen. Een trainer zit er zelden langer dan 2 a 3 seizoenen. Leuk dat nieuwe stadion, maar dat gaat Slot niet van binnen zien in de functie van trainer.

5 december 2020 om 12:35

Welk signaal dan precies?

"Als je bij AZ werkt mag je geen ambities hebben om bij een grotere club te werken"?

Welkom in het voetbal. Het lijkt mij allemaal wat overhaast, tenzij Slot natuurlijk al wat spelers gepolst heeft om met hem mee te gaan, maar daar zie ik geen bewijs voor.

5 december 2020 om 16:29

ja klopt helemaal. Wie dit niet begrijpt mist levenservaring. Duidelijke en goede zet van Az ongeacht de gevolgen.

Bijzonder ongelukkig moment zo vlak voor de wedstrijd tegen Rijeka..

5 december 2020 om 11:23

Och, dat weet ik niet. Dat zijn altijd van die aannames. Leo Beenhakker vertrok in de herfst van 1991 ineens naar Real en Ajax won met de trainer van het tweede Louis van Gaal prompt de UEFA-cup dus zeg het maar...

5 december 2020 om 11:27

Over Louis gesproken. Hij heeft nog altijd een zwak voor AZ. Zou in deze tijd Louis nog volstaan als trainer of zouden jullie verder kijken?

5 december 2020 om 11:29

Louis lekker laten genieten van zijn pensioen in Portugal!

5 december 2020 om 17:39

Dat zou mijn droomtrainer zijn. Louis of Bert van Marwijk (met Van Bommel als assistent).

5 december 2020 om 11:36

Nog een leuke. PSV wou na het vertrek van sterspeler Ruud Gullit naar Milan in 1987 dolgraag Rinus Michels vastleggen als nieuwe trainer. Tot diep in de voorbereiding was men daar mee bezig. Uiteindelijk moesten ze met tweede elftal trainer Guus Hiddink op hoop van zegen maar het seizoen in. Dat seizoen wonnen ze de Ec1... Of Ajax, dat in 1994 heel graag Ronaldo wou maar met lede ogen zag dat PSV hem voor haar neus wegkaapte. Alternatief Patrick Kluivert uit de eigen jeugd brak door en Ajax won de Ec1...

Naja duidelijk toch. Ik zelf had het anders aangepakt maar ze voelen zich gewoon genaaid denk ik. Benieuwd hoe zo’n spelersgroep hier tegenaan kijkt.

5 december 2020 om 11:27

Die liepen met de man weg, ook toen hij nog assistent van Van den Brom was waren de spelers al razend enthousiast. De directeur stuurt uit pure rancune een uitstekende trainer weg en de spelers zijn de dupe.

5 december 2020 om 11:58

Het is allemaal erg pijnlijk voor AZ, dit is de enige manier om de boel nog enigszins te spinnen. En vind het ook wel een legitieme reden, wordt natuurlijk een ongemakkelijk restant van het seizoen anders.

5 december 2020 om 12:03

Rancune, waar heb je het over.
Arne heeft de boel gewoon belazerd achter de rug van Az om, moet jij eens doen bij je werkgever, lig je er ook gelijk uit.....zonder dat je nog mooie woorden mee krijgt ook.

5 december 2020 om 11:31

AZ moet van hun roze wolk afkomen. Dit laat zien dat ze nog steeds maar een provincie clubje zijn. Feyenoord is gewoon tig keer groter dan AZ. Tuurlijk gaat hun trainer ermee praten als ze komen, want je weet niet hoevaak die trein zal langskomen..

5 december 2020 om 12:05

Dit ,aat zien dat Az niet met zich laat sollen, dit is een duidelijk signaal dat Az juist niet meer die kleine club is.
Handelen buiten je werkgever om is gewoon niet netjes, zeker niet als je net nog in een interview aangeeft dat je absoluut niet blij bent als 1 van je spelers dit zou doen.zeer jammer dit, maar in mijn ogen een correcte beslissing.

5 december 2020 om 12:27

In naam is Feyenoord nog groter en ze hebben een groter stadion maar buiten dat is AZ verder. Meer te besteden en de jeugd heeft meer mogelijkheden.

5 december 2020 om 17:41

Niet reageren op deze troll. Hij zit in bijna alle topics AZ af te zeiken met zijn provocerende opmerkingen. Gewoon reporten en verder lezen. Zonde van je energie.

5 december 2020 om 11:36

Ik kan het wel begrijpen. Een coach die nog voor de winterstop loopt te flirten met de huidige directe concurrent, dat is geen fijne basis voor een verdere samenwerking. Dan heb je het krediet wel verbruid bij het bestuur en de achterban. Het is niet vreemd dat Slot liever trainer van Feyenoord wordt, maar het is ook niet vreemd dat AZ daardoor liever overschakelt naar iemand anders.

5 december 2020 om 12:28

Sterker nog: Krabbendam heeft van één iemand begrepen dat het veel meer is dan flirten, die persoon zei hem dat het al rond was. Oriënterende gesprekken zouden Slot misschien nog vergeven kunnen worden, maar een akkoord duidt minstens op meerdere gesprekken en dat lijkt mij gewoon het vertrouwen te breken. Als je hem niet meer vertrouwt: wegsturen. Ik snap het volledig.

5 december 2020 om 11:39

Ik proef ook een klein beetje rancune bij td Huiberts. Had hij zelf Feyenoord niet afgewezen in de periode voordat Arnesen kwam? Wellicht hoopte hij dat Slot hetzelfde zou doen. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de spelersgroep van AZ het hier mee eens is. Het is wel een mooie soap aan het worden zeg..

5 december 2020 om 12:29

Is geen rancune. Zou jij het accepteren als volgend jaar december blijkt dat Slot stiekem met Ajax in gesprek is om ten Hag in de zomer van 2022 op te volgen?

5 december 2020 om 12:47

Sorry, maar Ajax - Feyenoord is echt een heel ander sentiment dan, met alle respect, AZ Alkmaar. Echt onvergelijkbaar.

AZ vergooit zelf hoogstpersoonlijk de kansen op een topklassering.

5 december 2020 om 11:22

Ik denk dat ze dit niet gedaan zouden hebben als ze niet een goede assistent hadden die het zou kunnen overnemen. Bij AZ investeren ze niet alleen in goede jeugdspelers, maar ook in goede jeugdtrainers. Ik ken deze Pascal Janssen niet, maar de assistent die nu aan de groep is toegevoegd is kampioen geworden met AZ onder 19. Dat zegt ook wel iets. Ik denk dat ze alle vertrouwen hebben in de mensen die ze intern hebben. Weet iemand of die Pascal Janssen een diploma heeft waarmee hij hoofdcoach mag zijn? update: Ik zie na even googlen, dat 'ie in 2007 al z'n uefa pro-diploma heeft gehaald, wat betekent dat hij hoofdcoach mag zijn in Nederland en het buitenland.

5 december 2020 om 11:25

Hoezo dan? Het is toch gewoon een goed team? Na PSV en Ajax de beste selectie? Dan kunnen ze nog steeds prima 3e worden. Je kunt Slot nu ook groter maken dan hij is, maar hij heeft nu ook gewoon materiaal waarmee je kunt laten zien wat ze nu laten zien. Ik zie het ook dit seizoen nog gewoon goed komen met dit AZ

5 december 2020 om 11:38

Laten we het niet overdrijven, Slot is natuurlijk geen wonderdokter. Hij had natuurlijk ook gewoon goed materiaal tot zijn beschikking die 'm in staat stelde aanvallend voetbal te spelen. Zolang de selectie met dit besluit kan leven, zal dit geen enkel effect op de prestaties hebben naar mijn mening. Bovendien ging het onder Slot ook nog niet bijzonder goed dit seizoen.

Tja, lekker rustige maand december en in het nieuwe jaar in de keuken bij Feyenoord rondkijken. Half jaartje rondlopen op Varkenoord, kijken hoe het er daar aan toe gaat en lekker klankboorden met Arnesen om je voor te bereiden op volgend seizoen.

5 december 2020 om 11:23

Klinkt niet verkeerd. Ik zou er voor tekenen

5 december 2020 om 11:25

Precies NJ. Al wacht ik nu wel op nieuws van Feyenoord want ze moeten hem nu niet laten lopen.

5 december 2020 om 11:32

De onderhandelingen zullen over het nieuwe seizoen zijn gegaan, maar de situatie is nu veranderd. Niet zo zeer voor Feyenoord, maar wel voor slot.
Ik denk dat het voor beide partijen handig is om hem in het nieuwe jaar te betrekken. Wel weghouden bij het eerste elftal, want dat zou niet slim zijn.

5 december 2020 om 15:29

Inderdaad. Want straks gaat Dick in de winter weg en wordt de druk op Slot opgevoerd om in de winter in te stappen. Stel dat het dan niet lekker loopt dan kan het hele avontuur ook voor de zomer alweer voorbij zijn. We hebben het hier wel over Feyenoord hè ;-)

5 december 2020 om 11:44

Goed plan, en dan in januari gigantisch op je .... krijgen mijn club. Dan kan die meteen ze conclusie eraan trekken en vertrekken. S6 met deze vos, die gaat een smet op zijn carrière geven.

5 december 2020 om 11:50

Jouw frustratie was in eerdere topics al helder. Blijf maar lekker geloven in de AZ mythe die op VZ is gecreëerd.

5 december 2020 om 12:01

Welke AZ mythe precies? Spreek jij je medefans er ook op aan, die Feyenoorders die nu ineens doen alsof men de topclub van het land is omdat ze een trainer bij de concurrent kapen?zijn frustratie is begrijpelijk toch? Net zoals de euforie van jouw medefans begrijpelijk is. De Feyenoord mythe bestaat overigens al heel wat decennia meer dan de AZ mythe dunkt me..

5 december 2020 om 12:03

We gaan het zien, hoezo frustratie. Vind juist dat de leiding goed heeft gehandeld, en gun hem alle geluk verder. Het is denk ik alleen niet goed voor zijn evt carrière verder.

5 december 2020 om 12:18

Shorty, wel grappig dat je me eerst vraagt wat ik met de AZ mythe bedoel, om zelf met een Feyenoord mythe op de proppen te komen en die weer af te zetten tegen de onbekende AZ mythe.
Nu even wat ik bedoel: AZ doet het prima, laat daar geen misverstand over bestaan en dat is echt niet alleen het werk van 1 persoon. Er wordt op VZ echter gedaan alsof AZ Feyenoord in alle facetten voorbij is en dat is aantoonbaar niet waar als je kijkt naar de resultaten etc van de afgelopen jaren; welke periode je er ook op na slaat. Gisteren was de mainstream op VZ er van overtuigd dat Slot toch echt niet naar Feyenoord zou gaan; het is een beetje het sfeertje dat op VZ wordt gecreëerd. De praktijk blijkt toch anders.

5 december 2020 om 12:41

@NJ, AZ heeft betere spelers op dit moment en ook wat de jeugd betreft staan ze er goed voor. Hoe had jij het gevonden als Advocaat dit had geflikt?

5 december 2020 om 12:47

Misschien wat betere spelers, maar zo groot is het verschil nou ook weer niet als iedereen fit is. Bovendien heeft Feyenoord ook gewoon goede jeugdspelers rondlopen op Varkenoord. Dat ze (nog) niet deelnemen aan de KKD, betekent niet dat er geen grote talenten kunnen doorstromen. Je moet ook een trainer hebben die die jongens ook durft te gebruiken. AZ voetbalt op het moment fantastisch, maar presteren nog steeds niet veel beter qua resultaten dan Feyenoord. Terwijl Feyenoord godsgruwelijk slecht speelt op het momentEn wie weet wat er volgend jaar mogelijk is qua budget?

5 december 2020 om 14:06

Kyle, zoals ik al eerder aangaf doet AZ het fantastisch, Ik denk dat de selectie van Feyenoord en AZ elkaar niet veel ontlopen, enigszins in het voordeel van AZ, hetgeen een min of meer objectieve graadmeter als Transfermarkt (in financiã«le zin) ook aangeeft. Ik vind het des te knapper van AZ, omdat zij dit met een veel lager budget doen. Daar zit een keerzijde aan: Zoals gezegd wordt van Feyenoord dat Advocaat het maximale uit de selectie van Feyenoord haalt, haalt AZ het maximale uit de mogelijkheden. En dat verschil is de potentie van Feyenoord. Feyenoord is al sinds de jaren 80 een sleeping giant met af en toe een piekje naar boven resulterend in een incidenteel succes. Als die potentie verzilverd kan worden, kunnen er leuke dingen gebeuren. Ik heb het gevoel dat men een stap wil maken en dat daar Slot voor gevallen is.

5 december 2020 om 11:47

Lekker op afstand laten meekijken. Dat is gewoon ongekende luxe als je het mij vraagt! Ook heel knap van Arnesen (al wacht ik nog even op de bevestiging). Ik snap AZ overigens wel en je kan je afvragen of dit nu handig is. Wel vind ik in alle eerlijkheid dat sommige medesupporters iets te denigerend naar AZ doen. De situatie die voor hun nu ontstaat zou ik als Feyenoorder ook totaal niet blij mee zijn. Je gooit nu gewoon een seizoen weg.

Toch onhandig van AZ. Scheelt weer een afkoopsom. Verder wel mooi om te zien dat Slot Feyenoord ook als stap omhoog ziet. Waar veel mensen hier dat niet willen zien, is Feyenoord in alles groter. Enkel op het gebied van talenten, beleid en financiële slagkracht wint AZ op dit moment. Maar dat zijn juist zaken waar je als td en manager invloed op hebt. Zeker als er een investeerder komt.

5 december 2020 om 11:20

Volgensmij liep zijn contract af aan het einde van het seizoen

5 december 2020 om 11:22

Nope. Nog een jaar door. Edit: misschien had ie wel in zijn contract staan dat ie weg mocht bij een topclub oid. Maar niet zo netjes van Slot

5 december 2020 om 11:22

En dan nog een 7 maanden met een ongemotiveerde, lichtelijk achterbakse trainer zitten? Blij dat AZ hier een punt van maakt. Slot is dus echt niet zo'n moraalridder als ie vaak voor de camera wil overkomen. Niet netjes van hem.

5 december 2020 om 11:30

Waarom zou hij ongemotiveerd zijn? Hij kan toch perfect nog al zijn energie in AZ steken? En oh wat achterbaks, hij kijkt naar mogelijkheden in zijn professionele carrière.

5 december 2020 om 11:44

@lierse1997 - Maar doet dat wel in een actief seizoen en nog voor de winterstop. Ik kan me goed voorstellen dat je daar als club absoluut niet blij mee bent. Een coach die flirt met een andere club komt vaak al niet lekker binnen, een coach die flirt met een (op dit moment) directe concurrent valt helemaal al niet lekker. Los van het feit dat ik best kan geloven dat hij z'n energie nog in AZ kon stoppen, kan ik ook wel snappen dat AZ klaar is met Arne Slot.

5 december 2020 om 11:53

Ik zou het kunnen geloven, maar het is wel allemaal heel snel gegaan. Want dit nieuws is nog maar amper twee dagen echt in omloop. Natuurlijk kan het dat slot het al langer aangegeven had, maar dan maakt dat het nog altijd vreemd.

5 december 2020 om 12:05

Lierse, ik noem het bewust "lichtelijk", want ondanks dat het niet zo hoort, kan iedereen zich het wel een beetje voorstellen. Maar ten eerste is ie vaak een moraalridder voor de camera over wat wel en niet hoort en ten tweede hoor je dus wél je werkgever in te lichten over je onderhandelingen. Vind ik vrij achterbaks toch?!

5 december 2020 om 12:08

En met ongemotiveerde coach bedoel ik dat al je besluiten worden gemeten ivm je volgende stap. Wat nou als Feyenoord en AZ straks 2x tegen elkaar moeten en Slot maakt een naief besluit? Het zijn directe concurrenten voor een Europese plek hè. Hij kan natuurlijk ook al bezig zijn met zijn volgende club. Etc

5 december 2020 om 12:09

Maar waren het contractonderhandelingen of een verkennend gesprekje? Dat is een heel stevig verschil natuurlijk. Al blijft het inderdaad niet netjes als hij dat achter de rug van AZ om deed.

5 december 2020 om 12:12

@sirius

Clubs doen dit ook. Die contacteren ook vroegtijdig en op voorhand al zaakwaarnemers en informeren met spelers en coaches (of benaderen ze direct).

Vind je dat wel oke? Voelt wel goed?

5 december 2020 om 12:43

@Lierse, AZ heeft het over verregaande onderhandelingen.

5 december 2020 om 11:34

Maar op korte termijn is dat gewoon heel lastig met weinig financiële middelen. Dus Slot gaat daar zelf waarschijnlijk weinig vruchten van plukken.

5 december 2020 om 11:42

Je hebt verder op zich gelijk, maar laten we eerst maar eens afwachten of Feyenoord een investeerder weet te strikken. Ik bedoel; wat voor tegenprestatie gaat Feyenoord leveren voor die eventuele miljoenen dan? Geen enkele buitenlandse investeerder gaat de zeggenschap buiten de onderhandelingen houden, want in financieel opzicht zit er momenteel geen rendement in. Als ze daadwerkelijk dringend op zoek zijn naar een investeerder, zal de keuze van Feyenoord de mindere van het kwaad gaan worden.

5 december 2020 om 12:28

Ja, dat is afwachten, maar er moet iets spelen, anders doet Slot dit niet.

6 december 2020 om 00:44

Daar ben ik het niet mee eens. Feyenoord is gewoon even andere koek dan AZ, ongeacht de recente prestaties en situaties. Misschien speelt er iets op de achtergrond mee, misschien ook niet. Hoe dan ook is de keuze wel te begrijpen.

5 december 2020 om 12:33

Als trainer heb ik toch liever een club waar de talenten, het beleid en de financiële slagkracht op orde zijn dan dat er een mooie historie is. Maar ieder zijn keuze.

Een farce. Absolute aanfluiting dit. Jezelf in je voet schieten. Man man man.

5 december 2020 om 11:22

Ik denk dat het natuurlijk beter was geweest dat slot niet werd ontslagen, maar als hij zulke dingen flikt dan is het puur moreel en door principes.

oke duidelijk . achter de rug om met feyenoord bezig . terrecht dat je hem op straat zet .

5 december 2020 om 11:25

Want als jij een gesptek hebt bij een ander bedrijf dan meld je dat direct?

5 december 2020 om 12:35

In de voetbalwereld is dat wel normaal ja. Jouw baas vraagt ook een transfersom als je naar een ander bedrijf overstapt? Waarom blijven mensen de voetbalwereld met de echte wereld vergelijken?

Toch echt een vreemde afhandeling geworden dit. Ze leken het samen zo mooi voor elkaar te hebben.

Mooi hoe makkelijk AZ hierin is. Respect hiervoor. En zouden ze wellicht Slot toch niet zo cruciaal vinden voor het team als het publiek denkt?

5 december 2020 om 11:23

Vind ik ook niet. Heel eerlijk blinkt hij de laatste tijd uit in vreemde en late wissels en lijkt hij oa boadu niet meer aan het voetballen te krijgen. Hij heeft veel goed gedaan vorig seizoen met het door laten stromen van jeugd maar dit seizoen lijkt het schokeffect er een beetje af. Tijd voor wim jonk!

5 december 2020 om 11:25

Ik denk dat slot wel zo zijn aandeel had wat ook logisch is, maar toen slot het stokje overnam van VDB was AZ al op een redelijk niveau. Hij heeft tactische wat dingen verfijnd, maar het komt vooral door de ontwikkeling van de spelers.

5 december 2020 om 11:28

Vindt ik niet, dus als een speler zeg ik wil volgend jaar na een nieuwe club.. misschien de concurrent, dan wordt die ook weg gestuurd? Sorry hoor,, maar zo werkt het gewoon in het voetbal, iedereen kan op een moment vertrekken.

5 december 2020 om 11:37

Aangeven dat je een stap hoger wilt is geen probleem. Dan zal hij vast en zeker toestemming krijgen om te praten. Het gaat erom dat az in de kranten moet lezen dat slot en feyenoord aan het onderhandelen zijn. Ik zou het ook niet gepikt hebben. Weg ermee.

Wat we al verwachtten dus... dit wordt denk ik even een rustige kerst en voorjaar voor Arne.... best lekker geregeld eigenlijk :D

Tsja... wel heel drastisch gelijk. Gaf zelf aan nog volledig te focussen. Wel top voor Feyenoord. Fantastische coach.

5 december 2020 om 11:27

Natuurlijk gaf ie dat aan. Als ie er ook nog bij het gezegd dat ie niet volledig gefocust was op AZ, dan was hij er meteen uitgevlogen. Het is natuurlijk ook pure onzin.. Hij was niet volledig gefocust op AZ, want hij sprak al met Feyenoord en dan spreek je ook over komend seizoen wat de mogelijkheden zijn, etc. Zodra je serieuze gesprekken met een andere club voert, is het al complete onzin dat je volledig gefocust bent op je huidige baan.

5 december 2020 om 11:32

Was Ziyech dan ook niet meer volledig gefocust op Ajax toen hij al aan Chelsea verkocht werd? Of Frenkie toen het in de winter al duidelijk was dat hij ging vertrekken?

5 december 2020 om 11:36

Inprincipe niet nee. Vraag is hoe erg je het vindt en welke effecten het op je spel/werk heeft. Dat kan verschillen. Als ik weet dat ik ga emigreren over een paar maanden, dan ga ik mij bezighouden met huis uitzoeken, verhuizing regelen, fantaseren over hoe het is in een nieuwe cultuur en al dan niet beginnen met een andere taal leren. Zowel het spel van Frenkie als van Ziyech ging (tijdelijk) achteruit toen ze hun vertrek bekend maakten. Bij Frenkie trok het weer bij vanaf februari en bij Ziyech werd het seizoen gestaakt voor hij weer zijn niveau bereikte. Dus ja ook zij waren niet meer volledig gefocust op Ajax.

5 december 2020 om 11:45

En uiteindelijk kwam het wel goed bij Frenkie. Het is dus echt niet zo dat het per definitie moet mislukken. Maar het lijkt me sowieso sterk dat dit een weloverwogen besluit is aangezien er maar anderhalve dag is overgegaan. Of Slot moet natuurlijk zelf aangeven dit ook gewild te hebben, maar dat zouden ze dan toch ook vermelden lijkt me.

5 december 2020 om 11:45

Chelsea en Barcelona komen uit een hele andere categorie dan Ajax. Feyenoord en AZ zijn op dit moment elkaars concurrenten.

5 december 2020 om 11:54

Wat wij er van boeit niet zo heel veel natuurlijk. Ziyech vond Chelsea een stap hogerop en Slot schijnbaar Feyenoord (of misschien nog een andere club).

5 december 2020 om 11:57

@lierse

Ik denk dat er een wezenlijk verschil zit tussen een overstap van een speler tov een coach.een speler hoeft zich verder niet bezig te houden met zaken die voor een club/coach wel heel belangrijk zijn. Een speler moet spelen, dat is wat er van hem gevraagd wordt bij een nieuwe club, een coach moet gaan inventariseren qua spelergroep wie hij niet ziet zitten en wie er mogelijk moeten komen voor volgend seizoen, dat gaat niet als je met een andere club bezig bent.

5 december 2020 om 13:37

De spelers die jii noemt bewaken die ook de lange termijn van de club? Worden die ook betrokken bij aan- en verkopen mey het oog op volgens seizoen. Je vergelijkt hier appels met peren. Die spelers van Ajax gingen allen naar het buitenland en niet naar een directe concurrent zoals hier.

5 december 2020 om 13:46

Je slaat de spijker op de kop. Een coach moet de lange termijn bewaken.

Ergens begrijpelijk, maar ze zouden hem de stap ook kunnen gunnen. Best logisch dat die de stap naar een echte topclub wil maken.

5 december 2020 om 11:34

Zou eigenlijk een woord voor moeten zijn als een club tussen de subtop en top in zit. Vind Ajax en PSV topclubs en AZ een subtopper, Feyenoord zit daar tussenin, dus zeker weten een stap omhoog, maar niet zo groot als sommige Feyenoord supporters wil doen lijken. En niet zo klein als sommige AZ en Ajax supporters doen lijken.

5 december 2020 om 11:55

Haha mijn reactie met "echt grote club" verwijderen, maar de initiële post die ook lichtelijk provocerend is wel laten staan. Zou toch fijn zijn al moderators niet als halve fans gaan moderaten. Feyenoord is toch allerminst een echte topclub, daarvoor halen ze veel te weinig prijzen. Met een grote fanatieke aanhang alleen red je het niet, want dan is St. Pauli ook een echte topclub, of NaC Breda

5 december 2020 om 12:01

Haha, snap ik eerlijk gezegd ook niet, ik kan niet ontkennen dat mijn post ook was bedoeld om te provoceren (beetje geiten over en weer moet kunnen toch).

5 december 2020 om 12:02

Ik nam er ook niet teveel aanstoot aan hoor, ik dacht alleen ik kaats m even terug 😉

5 december 2020 om 12:11

Neuh, ik was ook niet woedend over je opmerking

5 december 2020 om 12:39

Feyenoord is toch ook gewoon een grotere club dan AZ? Ik snap de irritatie wel vanuit AZ en de supporters maar de realiteit is gewoon dat Feyenoord altijd een stap omhoog is wat dit dus een logische keuze maakt voor Slot. Feyenoord kan een voorbeeld nemen aan de organisatie van AZ maar is nog altijd een grotere club. Supportersschare en potentie kun je zelfs helemaal niet vergelijken met AZ.

Dit heb ik in de ander topic hierover ook gemeld: Slot is waarschijnlijk al rond met Feyenoord en AZ zegt dan terecht: stop nu maar. Feyenoord blijft een concurrent voor de top 3 plekken en ze moeten nog 2 keer tegen elkaar. Juiste keuze van AZ

5 december 2020 om 11:23

Klopt, maar het lijkt me niet dat Slot dan ineens z'n beste spelers aan de kant houdt omdat ze dan tegen Feyenoord moeten. Snap dat het vertrouwen van AZ is geknakt maar om hem nu direct eruit te knikkeren vind ik ook een beetje onnozel.

5 december 2020 om 11:53

"klopt, maar het lijkt me niet dat Slot dan ineens z'n beste spelers aan de kant houdt omdat ze dan tegen Feyenoord moeten."

Nee maar goede kans dat hij dan bijv. 99% gefocust is ipv 100%. Bewust of onbewust.

Heel raar. dit beloofde een goed seizoen te worden.

5 december 2020 om 11:49

Zo lekker ging het anders nog niet. De jonge talenten kregen te maken met een terugval en Idrissi vertrok. De resultaten waren ook niet zo indrukwekkend. Het ging wel langzaam beter, maar het is niet zo dat AZ met een geweldig seizoen bezig was. Daarvan kun je niet spreken als je na 9 wedstrijden al 10 verliespunten hebt.

Wat ik al dacht.. dit lijkt een vertrouwenskwestie die slot heeft nagelaten. Waarom zou je de beste man dan nog op die positie zetten als die je een oor aan naait. Dit is gewoon een statement vanuit az

Ik snap de keus van AZ ook wel. Feyenoord en Slot hebben wellicht wat te vroeg toenadering gezocht, maar het gebeurd vaker dat een trainer zijn afscheid in de winterstop aankondigt met een nieuwe club voor volgend seizoen. Die winterstop is er bijna. Al moet hij nu een halfjaar wachten.

Logisch. Arne Slot heeft afgelopen donderdag heel duidelijk aangegeven wat de norm is bij AZ en dat je je met AZ moet bezighouden en niet met vervolgstappen. Daar heeft hij zich dus niet aan gehouden als trainer, waarmee hij dus een slecht voorbeeld voor de groep is. Want waarom zou Stengs alleen aan AZ denken, als de trainer al op de eerste de beste trein naar Rotterdam is gesprongen?

Bizar.. Anders kan ik het niet noemen. Ja hij heeft misschien met Feyenoord gesproken maar je gooit hem er nu toch niet ineens uit?

Marino Pusic dus ook weg als assistent. Die lag heel goed in de groep dus ook dat is jammer. En dan kiezen voor een man die nog nooit hoofdtrainer is geweest, maar wel meteen voor het hele seizoen aanstellen.

5 december 2020 om 11:31

Die zal dan wel met Slot meegaan richting Rotterdam.

5 december 2020 om 11:51

Tja, nu hij de touwtjes niet in handen krijgt, gaat hij niet blijven. Maar goed, Pusic is vooral een persoon die een goede band heeft met spelers. Prima als assistent, maar op tactisch gebied is hij echt heel erg matig.

Terechte maatregelen van AZ, als club zitten zij op dit moment in een belangrijke situatie voor de rest van het seizoen. En deze man besluit op dat moment met de concurrentie voor volgend seizoen te praten, wat niet eens een stap omhoog is. Not done.

Raar besluit van AZ. Nu gooi je iemand zonder ervaring voor de groep terwijl er nog van alles te winnen is dit seizoen. Stel het contract van Stengs loopt af einde van het seizoen en hij tekent elders, zouden ze dan ook midden in het seizoen zijn contract ontbinden onder het mom van: geen volledige focus op AZ?! Ik denk het niet..

Komt bij mij een beetje over als een actie uit frustratie, had lekker Slot gehouden en het komende half jaar de nieuwe trainer laten klaar stomen.

5 december 2020 om 11:26

Is al rond met feyenoord en dan spelen ze nog 2x tegen elkaar om plek 3..

5 december 2020 om 11:30

So? Alsof trainers en spelers niet prof genoeg zijn voor zoiets?! Het zijn topsporters, die willen altijd winnen!!

5 december 2020 om 12:08

Er is wel een verschil tussen spelers en trainers. Trainers houden zich ook bezig met zaken voor de lange termijn. Als je al zo lang van tevoren weet dat je na dit seizoen bij de concurrent zit, dan ontstaat er gewoon een onwerkbare situatie.

5 december 2020 om 12:01

Er zit nogal een verschil tussen een speler en een coach qua overstap en focus daarmee. Een speler moet spelen en klaar... van een coach wordt verwacht dat hij zich gelijk al gaat bezighouden met wie er volgens hem moeten vertrekken en wie er mogelijk al benaderd moeten worden voor een overstap, dus veel meer langere termijn visie, dat gaat niet als je nog met AZ bezig bent.

5 december 2020 om 12:12

Wat een hoopje onzin zeg. Er zit een verschil tussen speler en trainer, maar beide hebben een directe invloed op de prestaties en resultaten. Een speler kan net zo goef bezig zijn met zijn volgende club als een trainer. Langere termijnvisie is er voor de Ad en Td.
Verder kijk en houd je wel van voetbal?

7 december 2020 om 13:50

Over onzin gesproken, als je goed leest kan je zien dat ik aangeef dat er een aardig verschil zit tussen het vooruitzicht van een speler tov een toekomstig trainer. Een trainer krijgt van de club al vragen voorgeschoteld over wie hij eventueel wil zien in het nieuwe jaar, moet een toekomstvisie neerleggen over speelstijlen etc en dat is sowieso een langere termijn dan een speler. Een speler moet vooral doen wat hij momenteel etaleert, anders willen ze m niet hebben, dus veel minder bemoeienis dan een toekomstig trainer.
Als je dat niet begrijpt houdt het wel een beetje op voor je.

Als Pascal Jansen vnv maar niet ajax twente stiekem gaat kijken. Dan is de focus van az af met cruciale gevolgen. Morgen weer een ontslag

5 december 2020 om 12:14

Hele treffende vergelijking ja. Of dit een besluit is gemaakt op basis van enkel emotie weet ik niet, maar dat ze bij AZ pissig zijn lijkt vrij logisch. En gisteren doodleuk van je spelers eisen dat ze met hun gedachten volledig bij AZ moeten zitten.

AZ laat zich leiden door wraakzucht. Wat ongelooflijk onprofessioneel. Spelers en staf liepen met hem weg, maar de directeur is op zijn pik getrapt en stuurt uit pure rancune een uitstekend functionerende trainer de laan uit.

Het zal nog wel een staartje hebben. Het lijkt me dat een trainer net als een speler alleen met toestemming met een andere club mag praten,bij een doorlopend contract. Als Arnesen en Slot zich hier niet aan gehouden hebben kan hier nog wel vervolg aan zitten. Maar de enige juiste beslissing. Wel vreemd dat Pusic niet naar voren geschoven wordt. Zit die ook in het complot???

Arne Slot.... je kan wel een goede kok zijn maar zonder ingrediënten wordt het bij Feyenoord niks.

5 december 2020 om 11:44

Ingrediënten genoeg bij Feyenoord. Met Bijlow, Berghuis, Senesi, Haps, Diemers, Kokcu, Sinistera, Fer, Toornstra loopt er genoeg kwaliteit rond. Wellicht krijg hij Jorgensen weer aan het voetballen en hij heeft nu genoeg tijd om te kijken of er nog leuk talent rondloopt welke hij volgend seizoen kan inpassen. Daarbij Az: 17.000 toeschouwers, Feyenoord: 47.000 toeschouwers. Ik bedoel, ik ben voor Ajax, maar wie zou er nu niet als hoofdtrainer in de kuip willen werken. Een betere aanhang ga je niet vinden in de Eredivisie.

5 december 2020 om 11:57

Vooral betreft dat talent zal er wel wat mogelijk moeten zijn. Echter zal Berghuis zo langzamerhand ook ergens anders willen kijken en je moet maar afwachten hoe lang Senesi nog aan boord te houden is. Voor de rest noem je geen indrukwekkende spelers op. Toornstra wordt ook alweer 32 jaar dit seizoen. Het is gewoon een beetje koffiedik kijken momenteel. We weten ook niet wat er na dit seizoen mogelijk is bij Feyenoord. Misschien verkopen ze Berghuis en Senesi wel. Dan heb je toch al snel zo'n 20-25 miljoen euro uit te geven (ervan uitgaande dat niet het volledige bedrag weer naar de transfermarkt gaat). We gaan het wel zien.

Ik kan dit wel begrijpen. Als een trainer aan het flirten is met een andere club, terwijl je eigen club in een cruciale fase zit, EL en aan het opkrabbelen in de Eredivisie. We zitten midden in het seizoen. Slot neemt AZ dus niet serieus. Beter om nu dan ook afscheid te nemen. Respect voor het besluit en ook om met een onervaren duo verder te gaan.

5 december 2020 om 11:33

Wat is dat nu weer? Hij neemt AZ niet serieus?

5 december 2020 om 11:41

Blijkbaar niet, de competitie is nog niet eens halverwege en de trainer is al in gesprek over een overstap. Terwijl er bij AZ het nodige te redden is na een slecht begin en er Europees nog wat te halen valt. Dat is niet goed. En we hebben het niet over een absolute topclub die voorbij komt maar over een concurrent (even geld en historie uitsluiten).

5 december 2020 om 11:47

Hij wordt benaderd door Feyenoord. Is het dan netjes om te zeggen “wacht daar nog even mee”? Ja, natuurlijk. Maar hij lijkt er wel oren naar te hebben. Maakt hem dat meteen extreem onrespectvol naar AZ toe? Dat lijkt me ook niet.

5 december 2020 om 12:00

Maar je moet er ook niet raar van staan te kijken als de club je dan besluit te ontslaan. Feyenoord mag dan in bijna alles groter zijn, maar op dit moment zijn het op sportief vlak elkaars grote concurrent. Dan wordt zoiets al snel een principe-kwestie.

5 december 2020 om 12:05

Ik sluit me aan bij Sirius. Slot heeft natuurlijk het recht om te onderhandelen met andere clubs, maar hij weet ook welke prijs daar op staat. Zo vroeg in het seizoen al onderhandelen met een concurrent en dan ook nog eens vlak voor een EL-wedstrijd. Dan ben je gewoon met andere zaken bezig. Enige logische besluit van AZ!

Ik krijg toch altijd een onderbuikgevoel wanneer ik Slot zie en vooral hoor praten. Straalt geen loyaliteit uit. Iemand die je keihard laat vallen wanneer hij er iets beter van denkt te worden, ook al heb je hem altijd gesteund.

5 december 2020 om 12:03

Ach wat maakt clubloyaliteit nou uit. Ronaldo speelt ook voor eigen eer en glorie en is de meest succesvolle voetballer ooit. Clubliefde is voor middelmatige spelers en trainers. Uitzonderingen daargelaten.

6 december 2020 om 11:29

Messi, Xavi, Iniesta, Maldini, Nesta, Chiellini, Gerrard, Lampard, Inzaghi, Del Pierro speelde toch een hele tijd met veel plezier voor hun club. Zijn dit ook middelmatige spelers?

En toch zou het me niet verbazen als na komende week naar buiten komt dat Slot nog in gesprek is met een andere club dan Feyenoord.

Waarschijnlijk heeft hij zonder az op de hoogte te stellen gesproken met feyenoord.
En dat is not done. En daarom is hij ontslagen.

Ondanks dat Feyenoord een grote club, historisch, prijzen, fans en stadion vindt ik dat Slot niet echt vooruit gaat.
Je hoort dat er amper geld is daar, jeugd groeit amper door, vindt het jammer dat er geen jong feyenoord is waardoor het aanhaken naar het eerste sneller gaat.
Denk ook dat Berghuis en Senesi niet lang blijven want die kunnen echt een stap hoger.
Daar in tegen Az verkoopt spelers maar komen altijd weer leuke spelers uit de jeugd voor terug.
Denk persoonlijk dat dit niet zo'n slimme zet is van Slot maar het is zijn keuze

5 december 2020 om 11:45

Ik vind de overstap dubieus. Maar Feyenoord kan komende zomer met de verkoop van Berghuis en vooral Senesi flink cashen. En dan heb je met Bijlow, Kokcu, Malacia en Geertruida 4 spelers uit de jeugd die al flink wat minuten gemaakt hebben en voor de toekomst Feyenoord het nodige kunnen brengen. Maar ik vind het bizar dat een trainer van een concurrent nu begin december al in gesprek is.

5 december 2020 om 12:13

Klopt over het verkopen van die spelers heb je geld mee eens.
Je laatste 2 regels snap ik ook niet

Je zag idd donderdag al dan slot met zijn hoofd bij Feyenoord zat.......

Wat een onzin reden. Hij het prima het jaar kunnen afmaken. Maar az zou wel op zijn teentjes getrapt zijn.

Moet je als club zijnde niet eerst de huidige club van een trainer inlichten voordat er gepraat wordt?

Ik snap het wel. Want je als je hem laat staan, dan krijg je later een situatie waarbij het voor Slot beter is als AZ onder Feyenoord eindigt. Hij is vast een heel integer persoon, maar hij zal bij elke tegenslag alle schijn tegen zich krijgen.

Doe anders gewoon even ruilen. Advocaat naar AZ tot eind van het seizoen en Slot naar Feyenoord. Advocaat heeft het niet meer naar zijn zin bij Feyenoord, en beschikt bij AZ wel over materiaal waar iets te halen valt. Dus voor AZ een prima back up tot ze een geschikte trainer voor volgend seizoen hebben gevonden. Tegelijkertijd kan Slot zich gaan acclimatiseren bij Feyenoord en voorbereiden op volgend seizoen.

5 december 2020 om 11:57

Want? Jij hebt met Dick gesproken? Advocaat blijft gewoon tot einde seizoen bij Feyenoord en gaat daarna lekker van zijn pensioen genieten. Slot kan nu mooi op Varkenoord mee lopen komend half jaar en zich optimaal voorbereiden op volgend seizoen

Vind het echt raar van AZ, denken ze nu werkelijk dat een trainer altijd aan AZ verbonden wilt blijven en absoluut nooit weg wilt gaan tijdens een lopend contract. Volgens mij zijn ze de kluts helemaal kwijt. Er komt altijd weer een andere club met meer aanzien of met een zwaar verbeterde aanbieding op de proppen. Max Huiberts denkt volgens mij dat AZ de meest ultieme club ter wereld is. Volslagen gek in de kop.

5 december 2020 om 11:56

Gaat erom of het buiten de regels omgaat. Eerst toestemming vragen aan de club.

5 december 2020 om 12:04

Natuurlijk denken ze dat niet, maar als de coach nog voor de winterstop in gesprek gaat met de directe concurrent van dit moment zonder het de club te laten weten, kan ik snappen dat zoiets absoluut niet goed binnenkomt. Dan mag jij me eens vertellen welke club dan niet een ontslag overweegt. Het is misschien niet bijzonder slim van AZ, maar het is zeker wel te begrijpen.

Tja. Voor beide kanten valt wat te zeggen natuurlijk. Is niet helemaal eerlijk dat je met feyenoord in onderhandeling bent terwijl je net alles weer op de rit hebt met AZ. Desalniettemin is het keihard wat AZ doet. Rigoureus schop je de trainer op straat waardoor je misschien al je ambities waaronder de top 3 en Europees voetbal op het spel zet.

5 december 2020 om 12:02

Tsja, ze zullen het niet met plezier hebben gedaan. Maar het was wel de enige logische beslissing die ze konden nemen. Zó vroeg in het seizoen al weten dat je trainer naar de concurrent gaat, ook nog eens vlak voor een belangrijke EL-wedstrijd, het is gewoon een totaal onwerkbare situatie zo.

Vind het echt een vreemde beslissing, zeker op het moment dat je nog niet zeker bent van overwintering in Europa. Stel eerst dat veilig en als je dan alsnog vindt dat je echt het seizoen niet af kunt maken, neem dan afscheid van elkaar. Lijkt me echt een overhaaste en emotionele beslissing.

5 december 2020 om 11:58

Rust in de tent kan je verder brengen als club.

5 december 2020 om 12:22

Maar dat had toch ook een week later gekund of in de winterstop? Ik snap wel dat ze niet het seizoen willen afmaken, zeker aangezien de clubs gewoon concurrenten zijn en nog 2 keer tegen elkaar moeten. Maar zo net voor een zeer belangrijke wedstrijd vind ik gewoon raar. Slot kon dit gewoon netjes voor zich houden, alles ontkennen in de pers en focus vol op Europese overwintering. Had makkelijk gekund. Daarna kun je dan alsnog afscheid van elkaar nemen.

5 december 2020 om 12:25

Er is ook zoiets als principes en plus als club moet je ook een punt maken richting je spelers. Hoe denk je dat de spelers dan naar hun trainer gaan kijken?!

Terecht! Je weet dat als je op nog geen 1/3 van het seizoen gaat onderhandelen met de concurrent dat je weg bent. Overigens snap ik wel dat Slot naar Feyenoord wil, want is een niet te missen kans natuurlijk. Maar dit zorgt natuurlijk wel voor een onwerkbare situatie en snap het besluit van AZ dus volkomen. Professioneel gehandeld door AZ! Hiermee laten ze zien daadwerkelijk potentie te hebben om een topclub te worden in NL. En voor Slot, tsja, natuurlijk jammer, maar ik denk dat hij ook wel wist welke prijs er stond op het onderhandelen met Feyenoord in deze periode van het seizoen. Kortom: jammer, maar van beide partijen te begrijpen!

Ze hadden eerst met het bestuur moeten praten zoals het hoort want hij had nog een contract tot 2022 dan was er ook niks aan de hand geweest

Wellicht kan het als er een concurrentiebeding in het contract van Slot is opgenomen, maar het lijkt me stug dat dit te handhaven is in de voetbalwereld waarbij je anderzijds bij een poep of een scheet ontslagen kunt worden. Maar we zullen het zien. Te hopen voor AZ dat de spelers zich er niet zo druk om maken.

Aaah, zijn ze bij AZ op hun teentjes getrapt? Wat een sneue reactie.

5 december 2020 om 12:06

Hoezo sneu?

5 december 2020 om 12:08

Wat denk jij wat er gebeurt als bij wijze van spreken de coach van Ajax nog voor de winterstop in gesprek gaat met PSV over een toekomstig hoofdtrainersschap (of andersom) zonder het de club te laten weten? Laten we nou niet doen alsof de ene club en/of bestuurder heiliger is dan de ander, want in veruit de meeste gevallen wordt die coach dan per direct naar de uitgang verwezen. Het is misschien niet heel slim, maar zo'n ontslag komt ook niet helemaal uit de lucht vallen. Je kunt wel merken dat AZ bij sommigen aan krediet heeft verloren, want een poging tot objectiviteit zit er in sommige reacties niet in.

Oud AZ’er Cocu is vrij. Zou me niets verbazen. En heeft al met Pascal jansen samengewerkt bij psv. Ik zie niet veel meer vrije opties. Bommel wordt t niet, GJ verbeek niet, de rest is zowat bezet.

Natuurlijk een grote shock, maar hoe langer ik erover nadenk hoe logischer ik dit besluit vindt. Van AZ naar Feyenoord is geen stap omhoog, behalve misschien in salaris. AZ heeft meer kwaliteit, meer kapitaal op het veld en voert veel beter beleid. Hiermee vallen zij de top aan, en dan is het onwenselijk en zelfs onbegrijpelijk dat Slot dat wil inruilen voor een zwalkend Feyenoord.

Of ze gunnen hem de overstap nu er geen afkoopsom meer hoeft te worden betaald, dat kan natuurlijk ook!

5 december 2020 om 12:50

Meer budget, meer fans, meer historie, groter stadion, meer druk, betere springplank naar het buitenland.

Volkomen terechte reactie van AZ. Zeker omdat het achter de rug van de directie lijkt te zijn gebeurt. Feyenoord is een directe concurrent. Hoe zou het zijn als Ten Hag halverwege het seizoen achter de rug van Ajax om in vergaande onderhandeling is met Psv?

Een kleinzielige en rancuneuze reactie, die de heren Huiberts en Eenhoorn typeert: Eerst schaamteloos proberen achter de rug van Ajax het kampioenschap binnen te harken en dan moord en brand schreeuwen, als hun zelf een streek geleverd wordt.

Wat een onzin dit. AZ trekt toch ook halverwege het seizoen spelers van andere clubs aan. Je dupeert jezelf hiermee. Als Slot zo belangrijk is als altijd gezegd wordt dan weet je zeker dat het minder gaat worden de rest van het seizoen

Schandalig dit gedrag van AZ.
Slot verdient dit niet.
Hopelijk zakken jullie richting rechterrijtje.
Het verklaart ook waaron Dickie zei dat hij zou vertrekken
Hij wist dit al en bespaart zich gezichtsverlies

Wat een dom, kortzichtig kleinepikgedrag zeg. Zo blijf je dus altijd het calimerootje uit Alkmaar.

Ik vind dit altijd zo’n bullshit. Hij wilde waarschijnlijk een andere stap maken en heeft al met Feyenoord gesproken. Poeh poeh, wat erg. Dit gebeurd overal. Je kan als AZ zijnde ook zeggen dat je er niet zo blij mee bent, maar ik kan mij niet voorstellen dat Slot er tot het einde van het seizoen een zooitje van gaat maken. Maak het seizoen af en ga ondertussen op zoek naar een andere trainer. Nu heeft AZ niks. Ik denk dat ze bij AZ een beetje gepikeerd zijn dat de meeste trainers Ajax, PSV en Feyenoord toch als een stap vooruit blijven zien.

Belachelijk besluit. Dit past niet in een gezonde arbeidscultuur. Slot heeft een contract en je kan ervan uitgaan dat hij zich professioneel opstelt, net zoals een werknemer buiten het voetbal dat doet als hij openstaat voor iets nieuws. Leuk hoor, zo’n statement en hem van het trainingsveld sturen, maar het is lange tenen gedrag. Ook nog eens enorm slecht getimed met oog op de EL.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren