Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wim Kieft heeft weinig vertrouwen in Ajacied: ‘Hij mist snelheid en techniek’

Laatste update:

Wim Kieft gelooft niet dat Lassina Traoré de internationale top kan halen. De spits van Ajax mist volgens de columnist van De Telegraaf te veel specifieke kwaliteiten die nodig zijn om te slagen in het hedendaagse topvoetbal. "De statische spits is verleden tijd. Zonder snelheid en diepgang heb je als spits niets meer te zoeken in het internationale topvoetbal", schrijft Kieft.

Kieft ziet in het topvoetbal simpelweg geen types als Traoré meer rondlopen. "Zoals gezegd: in het internationale voetbal is geen plaats meer voor het pure aanspeelpunt of een stormram", herhaalt de oud-spits. "Romelu Lukaku en Erling Haaland brengen veel meer. Als je ziet met welk geweld die twee tekeer gaan… Niet normaal. Lukaku is al jarenlang de aanvalsleider van België, nummer één op de FIFA-ranglijst en al twee jaar de spits waar Internazionale van afhankelijk is. Je ziet niet veel spelers, zo groot en sterk en zo razendsnel. Je kan hem in de voeten aanspelen en in de diepte en hij heeft een geweldig linkerbeen. Ten onrechte wordt hij vaak onderschat."

Ajax speelde woensdag tegen Liverpool (1-0 verlies) met Dusan Tadic als nummer negen, maar dat werd geen groot succes, zag ook Kieft. "Lukaku en Haaland doen het in de Champions League, terwijl bij Ajax zo’n topspits ontbreekt. Zet je Traoré af tegen die twee dan weet je dat hij dat niveau nooit zal aantikken, hoewel hij nog jong en onervaren is. Hij is wellicht even sterk, maar daar houdt de vergelijking op. Traoré mist snelheid, techniek aan de bal, overzicht en is daarom zelfs ongeschikt om op het hoogste niveau als aanspeelpunt te dienen."

Kieft kijkt nog altijd met veel bewondering naar Cristiano Ronaldo. "De beste van allemaal, die nagenoeg alle kwaliteiten bezit van de ideale spits, is Ronaldo", vindt de oud-aanvaller. "Helemaal nu hij zich op zijn 35ste, in februari wordt hij 36 jaar, volledig toelegt op het scoren van doelpunten. Hij maakte tegen Dynamo Kiev zijn 750ste doelpunt van z’n carrière. Een waanzinnig aantal. Met links, rechts, uit vrije trappen, met kopballen, penalty's en uit alle hoeken en standen. Een fenomeen als spits."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Best ironisch dat iemand dit zegt na de prestatie van Giroud deze week en de hoeveelheid veren die half Europa in zijn reet gepropt heeft. Ik vind het onzin. Er zijn zat speelstijlen waar een goede maar statische spits in uitblinkt. Misschien wordt die tactiek niet gehanteerd bij een city, bayern, barca etc maar dan kan je alsnog terecht bij een team net onder die top 3-5 procent.

4 december 2020 om 23:32

Er hoort uiteraard een kanttekening bij. Er zijn spitsen die vrij statisch zijn maar waarvan je weet dat bijna elk schot op doel een treffer is. Zie dit vooralsnog bij Traore nog niet echt.

5 december 2020 om 02:11

om heel eerlijk te zijn heb ik hem niet genoeg aan het werk gezien dus ik zou het niet weten. Ik reageer hier puur op wat Kieft zegt over statische spitsen

4 december 2020 om 23:33

Juist, helemaal met je eens. Inter is trouwens nagenoeg uitgeschakeld voor de volgende ronde en lukaku zit niet voor niets bij inter. Bij Chelsea speelde hij niet en bij everton en man utd won hij ook niet echt veel prijzen.
Natuurlijk is het een klasse spits en nee ik denk ook niet dat traore de absolute top gaat halen, maar dit is wel echt zwart wit van kieft.

4 december 2020 om 23:39

Giroud heeft wel een hele goede techniek. Heeft ook echt fantastische doelpunten gescoord.. ondergewaardeerde speler en Arsenal had hem uiteindelijk beter kunnen houden ipv Lacazette..

5 december 2020 om 00:34

Nee? Tweede op de topscorerslijst van Les Bleus na ene Thierry Henry. En hij heeft er bij Arsenal ook heel wat gemaakt. En als je het afzet tegen speelminuten en basisplaatsen, ik zou dat nog eens goed nakijken.

5 december 2020 om 00:25

Je hebt gelijk, maar dat zou van toepassing zijn als techniek en snelheid de enigste problemen waren. Ik ben eigenlijk vanaf het begin al niet heel erg onder de indruk van Traore. Ik zie ook niet zo snel datgene wat hem naar de wereldtop zou moeten loodsen. Nu kijk ik ook niet iedere wedstrijd die hij speelt, maar wat ik ervan heb gezien zitten er nog wel wat beperkingen aan. Ik vind 'm ook geen indrukwekkende afmaker.

5 december 2020 om 05:58

@Sirius best ironisch. Kieft weet duidelijk niet wat de kwaliteiten van Traore zijn. Traore heeft juist wel de snelheid naast de kracht en technisch liet hij in jong betere dingen zien dan nu. Hij heeft Danilo namelijk niet zomaar uit de punt van de aanval verdreven. Ook heeft die jongen juist overzicht, maar kan hij technisch niet uitvoeren wat hij wil. Ben er van overtuigd dat Twente met Traore het idee hadden gehad de nieuwe Ibrahimovic in huis te hebben. Dat is ook direct het grootste verschil tussen Jong Ajax en Ajax een, ruimte. Zeker als spits.

5 december 2020 om 00:31

En laat er bij Ajax een oude doelpuntenjager rondlopen die uit hetzelfde hout gesneden is als Giroud. Altijd dat gezeur dat ie niet meer mee zou kunnen, maar het is tegelijk de enige optie die Ajax (de technische staf) nooit probeert. Geef een pure spits een beetje vertrouwen (wat wedstrijdritme) en dat wordt terugbetaald, zeker in zo'n sterk aanvallend en goed draaiend elftal als het huidige Ajax.

5 december 2020 om 01:01

Nu je het zegt, zo had ik er eigenlijk niet naar gekeken.
Ik heb ook niet het idee dat hij de internationale top gaat halen. Net zoals je je bij Giroud af kan vragen of hem dat gelukt is. Maar als je nou als spit toch de clubs en de prijzenkast van Giroud eens bij elkaar mag spelen... Misschien voor Ronaldo niet zo indrukwekkend, maar voor 95% van de spitsen in het profvoetbal zouden er zo voor tekenen natuurlijk.

5 december 2020 om 01:43

Giroud heeft een veel betere techniek. Die kun je aanspelen en die kan een bal vast houden of goed kaatsen, iets waar Traore moeite mee heeft. Dan heb ik het nog niet over Giroud die in de lucht alles wint en een goed schot heeft.

5 december 2020 om 02:57

Ook wel een erg kortzichtige reactie. Giroud scoort er een keer vier en nu is dat ineens de standaard. In zijn algemeenheid heeft Kieft in mijn ogen gelijk, echter zullen er altijd uitzonderingen zijn. Tegenwoordig zijn er gewoon nog weinig buitenspelers die de bal panklaar neerleggen voor de spits en daarom heb je meer aan een speler die ook nog in staat is om zelf kansen te creã«ren. Krijgt een statische spits geen aanvoer dan speel je simpelweg met 10 man en dat is iets wat je toch geregeld ziet gebeuren.

5 december 2020 om 10:12

Kieft zegt toch ook dat ie de top niet gaat halen. Precies die 5 procent waar je het over hebt. Das bij Giroud ook zo. Overigens is een carriere als die van Giroud zeker geen straf en ik denk niet dat ie dat niveau zal halen, laat staan een hoger niveau.

Wat Lukaku betreft kan ik Kieft alleen maar gelijk geven, ik had never nooit verwacht dat hij Icardi kon vervangen maar hij heeft alle verwachtingen meer dan overtroffen. Jammer dat zijn laatste seizoen bij Manchester United zo moeizaam ging maar daardoor schittert hij bij Internazionale. Ik vind Kieft wel iets te negatief over Traore, hij zal misschien niet de internationale top halen maar je weet het maar nooit, is nog jong en uit tegen Atalanta speelde hij niet verkeerd, als hij meer van dat soort wedstrijden speelt is het gewoon een uitstekende spits, plus mensen denken al gauw dat als je niet bij een Bayern of Real terecht komt je een mislukte carierre hebt, voor hetzelfde geld beland hij ooit bij een Fiorentina of een Betis daar is dan toch ook weinig mis mee.

4 december 2020 om 23:34

Uhm sterker nog, 15 jaar bij Ajax als eerste spits is in principe knapper dan fiorentina of betis halen

5 december 2020 om 01:17

Lukaku is een goede spits, Kieft was ook een goede spits en ook Traore wordt een goede spits, discussie opgelost 😁

4 december 2020 om 23:38

Ik ben ook positief verrast over Lukaku, die toch echt zeer grote stappen gezet heeft en momenteel een van de beste spitsen ter wereld is. Alleen blijft om een of andere reden wel het gevoel bij mij leven dat het geen speler is die je de CL of een WK oplevert in de spits. Maar zoals gezegd is dat een gevoel, dus vrij moeilijk te onderbouwen.

5 december 2020 om 11:11

Inderdaad zeg, die heeft bij mij een hoop totootjes omzeep geholpen die Lukaku. Bij Chelsea niet goed genoeg, bij United niet goed genoeg, bij de Rode Duivels vaker niet goed dan wel. Imo wonderbaarlijk dat hij de Serie A ineens aan gort schiet, aangezien hij nooit verder gekomen is dan een 1/2 ratio wat betreft doelpunten/wedstrijden. (muv een jaartje Everton) Hij heeft overigens een vergelijkbaar minpunt met de bovengenoemde Traore, namelijk dat er regelmatig ballen van zijn voet afspringen. (al lijkt hij daar nu wat minder last van te hebben)

Leuke Watford speler die Traoré. Iedere keer als ie bij Ajax aan komt gehobbelt krijg ik een baksteen op mn maag (misschien omdat ik naar een baksteen kijk). Goals maakt ie omdat Ajax op dreef is in de Eredivisie maar hij maakt geen verschil, het is geen wapen, niet spitsenslim. Het ligt niet aan zn leeftijd, ben het hier helemaal eens met Kieft.

Wim was zelf ook een beperkte spits, maar ook hij heeft toch ook best een leuke voetballoopbaan gehad ? En ook hem hebben ze op zijn negentiende toch niet al afgebrand ?

4 december 2020 om 23:55

Nee, Wim werd snel verkocht omdat Ajax ook wel zag dat dat zijn top was

En van Basten kwam er aan

Cashen dus, en dat moet Ajax met Traoré ook doen. Als hij er 20 in schiet dit jaar gaat hij voor 20 miljoen weg

Dat is een vette winst, en als je dan toch zo'n type spits wil staat Brobbey al klaar

4 december 2020 om 23:55

Een beperkte spits is ook wat overdreven niet? Gewoon een paar heel goede seizoenen gespeeld.

5 december 2020 om 00:28

Haha beperkte spits nog wel. Champions League gewonnen in een PSV dat toen wereldtop was en een gouden schoen. Alleen zijn buitenlandse avonturen bij Pisa, Bordeaux en Torino vielen tegen. Maar in de Eredivisie, wat destijds een Europese topcompetitie was, scoorde hij zowel in Europees verband als in de competitie. Tuurlijk was het geen Van Basten die over een betere techniek beschikte, maar Kieft was in de lucht zo sterk en korte combinaties/afmaken was die ook gewoon goed.

5 december 2020 om 00:51

En EK gewonnen... de enigste uit de geschiedenis voor NL...

5 december 2020 om 07:40

PSV wereldtop en de eredivisie een Europese topcompetitie? Lollig. Je was blijkbaar nog niet geboren? Kiert was wel een aardige spits hoor. Scoorde zelfs een keer rond de dertig keer meen ik te herinneren. Maar in die tijd was Torino en Pisa wel een beetje zijn plafond. Italië was namelijk wel een Europese topcompetitie.

5 december 2020 om 10:14

Het PSV van 88 was misschien geen Real, maar ze waren wel top hoor. Ik kan het weten, ik was toen namelijk al 4!

5 december 2020 om 10:28

Tuurlijk was het geen Ac Milan in die tijd. Maar als je naar de spelers kijken die daar toen speelden, dan had je gewoon spelers van wereldklasse. En de topclubs hadden toen best wel wat Europese successen.

5 december 2020 om 00:28

Het grote verschil is dat Kieft de meeste kansen erin schoot en bovendien redelijk lang was en ook aardig kon koppen. Traore daarentegen is sterk en redelijk balvast, maar technisch is het niet indrukwekkend, hij is redelijk traag, ik vind 'm tot op heden een matige afmaker, hij is niet heel lang en een goede kopper is hij ook weer niet. Het is nog wel vroeg om 'm in een categorie te scharen, maar tot op heden heb ik 'm nog niet op iets uitzonderlijks kunnen betrappen. Hij profiteert dan ook hevig van de wedstrijd tegen VVV venlo die over het geheel behoorlijk wat verbloemt bij hem.

5 december 2020 om 01:51

maar Kieft zegt er ook specifiek bij "in deze tijd" kan een spits zonder diepgang, techniek en snelheid niet meer

Ik denk het ook... Brobbey heeft meer snelheid, meer killersinstinct, en is net zo sterk, zo niet sterker dan Traorã© Grappig dat we nu toevallig twee spitsen hebben die zo op elkaar lijken, en ook qua leeftijd niet veel verschillen Als Traorã© veel goals maakt dit jaar, dan moet Ajax hem aan het eind van het jaar verkopen voor veel geld... Een topper wordt het nooit

4 december 2020 om 23:56

Ook een stuk atletischer. Traore en Brobbey zijn allebei helaas wat aan de kleine kant voor het type spits dat ze zijn maar brobbey kan dat nog behoorlijk met zijn atletisme compenseren. Traore is vooral massa

Heel mooi om te zien dat Lukaku eindelijk waardering begint te krijgen voor zijn prestaties, nu hij met Conte een coach heeft die hem bij maar liefst 3 verschillende clubs wilde halen is hij echt ontketend. Lukaku is echt indrukwekkend om naar te kijken en naar mijn mening zeker een top 5 spits ter wereld met hoe hij nu speelt. Daarnaast blijf ik Cristiano Ronaldo ondanks de evolutie in zijn spel toch geen echte spits vinden. Hij is vaak genoeg alleen in de punt gezet en dan was het vaak niets, omdat zijn kracht niet ligt in het spelen met de rug naar de goal. Wanneer Ronaldo een echte spits heeft die gaten voor hem trekt waar hij dan in kan duiken is hij op z'n best. Wel grappig trouwens dat er bij Real zelfs in de schandalige jaren van Benzema qua productie gezegd werd dat Ronaldo en Morata niet samen konden spelen, terwijl ze nu samen een waar koningskoppel vormen bij Juventus.

Enige probleem is natuurlijk dat noch Haaland noch Lukaku bij Ajax spelen en die er ook niet aan zitten te komen. Brobbey is ook niet zo’n type. In no time krijgt hij dezelfde kritiek ben ik bang. Enfin, ze moeten nog naar s goed scouten denk ik?

5 december 2020 om 00:31

Ik denk niet dat het zozeer om het type gaat, maar of het type spits de dingen doet die hij zou moeten doen. In het geval van Traore is het balvast zijn (is hij wel) en z'n kansen afmaken. Er is echter 1 probleem: Traore moet het hebben van z'n momenten in de 16 als de bal over de grond gaat. Koppend is hij ook niet heel erg goed of iets dergelijks. Bovendien vind ik 'm geen bijzondere afmaker.

Helemaal mee eens. Door die wedstrijd bij VVV en de goal tegen Atalanta lijkt het ineens heel wat, maar hij schiet op veel vlakken echt enorm tekort. Voetballend vind ik hem te zwak en hij heeft ook geen eigen actie of snelheid om die te beginnen. Statische spitsen die wel renderen, zoals Giroud of de Jong, brengen voetballend vaak een hoop, scoren meer of zijn een enorme dreiging in de lucht.

Ik ben het oneens met Kieft. Traore heeft vorig jaar bij jong Ajax bewezen enorme potentie te hebben. Hij is nog jong en in ontwikkeling, maar ik zie eigenlijk wel wat gelijkenissen met Lukakaku op jongere leeftijd. Hij is nu nog jong en onstuimig, vandaar dat hij ook nog niet vast in de basis staat. Dit jaar even ruiken aan het grote werk, maar ik denk dat mensen volgend jaar versteld zullen staan van zijn waarde voor het team..

5 december 2020 om 00:56

Lukaku zat op de leeftijd van Traore al bij Chelsea na zijn seizoenen bij Anderlecht. En Haaland maakt zoveel meer indruk ondanks de gelijke leeftijd aan Traore. Dat hij in de KKD het aardig heeft gedaan betekent niet dat hij ineens in 2 jaar tijd naar wereldtop groeit

5 december 2020 om 01:01

Haaland is 20 traore 19?? En daarbij heeft Traore echt wel snelheid. Traore gaat niet zo goed zijn als Haaland over een half jaar maar gaat zeker voor minimaal 40 miljoen de deur uit bij ajax.

5 december 2020 om 09:16

40 miljoen nog wel. Dan zal die toch echt nog wel een stukkie beter moeten worden.

Vind hem persoonlijk wel heel kritisch over Lassina Traoré ik vind het geen verkeerde speler die volgens mij ook heel loyaal lijkt en nog genoeg groei mogelijkheden heeft. Denk dat je hem beter na een heel seizoen in Ajax 1 kan beoordelen of hij stappen heeft gemaakt. Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom hij dit nu zegt aangezien dit pas zijn eerste seizoen is dat hij basis speelt en hij wel ze doelpunten maakt.

5 december 2020 om 03:07

Bij sommige spelers kan je best snel al zien wat het word. Bij Traore zie ik juist veel tekortkomingen. Die jongen is snel, krachtig en redelijk doelgericht dus zal het in de Eredivisie altijd prima blijven doen. Maar internationaal? Die jongen mist voetbalintelligentie, een goede aanname en functionele techniek. Vooral bij Ajax word je dan snel afgerekend. Let wel, een zeer technische kille afmaker als Dolberg zat zelfs opeens op de bank.

Ik als Ajax fan vind ik Traore een matige spits die bij Fc Groningen niet eens in de basis zou starten. Hij mist alles wat een spits nodig moet hebben. Ook het talent zie ik totaal niet in hem. Veels te druk/chaos persoon die geen controle over de bal kan beheersen. Onbegrijpelijk dat Ajax nog in hem investeren. Heb vermoedens dat Ajax bewust Traore in de etalage zetten zo van we hebben een echte parel in huis. Wat niet zo is. Dit doen ze puur voor zijn marktwaarde om te verkopen. Dit is enige reden waar ik het kan uithalen, want voetballend komt hij zwaar te kort. In voetbaltermen zeg ik altijd...Gewoon een rommel speler. Ja hij is nog jong. Wegwezen! Hou die onzin maar voor je.

Hoeveel van de spitsen die in de eredivisie spelen halen de internationale top.
Ik ben ook niet overtuigd van Traore, voor de eredivisie is het een ok spits maar daar is ook alles mee gezegd.
Het is voor Ajax de laatste jaren zo wie zo moeilijk een goede spits zelf voort te brengen

Oftewel Traore gaat dezelfde carriere tegemoet als Kieft heeft gehad. Ook een spits die het allemaal net niet had (althans volgens de normen en vergelijkingen die Kieft nu zelf hanteert).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren