Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Feyenoord-talenten overwegen stap naar Ajax, AZ, Sparta of PSV’

Laatste update:

Valentijn Driessen is in zijn column voor De Telegraaf zeer kritisch op de werkwijze van Frank Arnesen bij Feyenoord. Nu bekend is geworden dat Dick Advocaat na dit seizoen vertrekt is volgens de chef voetbal van de krant voor Arnesen de weg vrij om alles rond het eerste elftal naar zijn hand te zetten. Driessen schrijft echter dat de huidige technisch directeur zich op glad ijs bevindt. Sinds zijn aanstelling heeft Arnesen namlijk veel geïnvesteerd in Feyenoord Onder-21 en de jeugdopleiding, maar zouden er binnen de club vraagtekens zijn gezet over de manier waarop.

Feyenoord wil met het beloftenelftal instromen in de Keuken Kampioen Divisie en zal daarvoor liefst drie keer moeten promoveren. “Advocaat vond echter dat dit ’project’ van Arnesen ten koste ging van het eerste elftal”, schrijft Driessen, doelend op de investeringen die Arnesen deed in talenten voor het beloftenteam, terwijl Advocaat liever had gezien dat de technisch directeur hem een nieuwe spits had bezorgd. “De hoofdtrainer kon onvoldoende investeren, terwijl de technisch directeur voor relatief veel geld een compleet nieuwe organisatie rond het jeugdelftal optuigde.”

Arnesen polste Dirk Kuyt en Alfons Groenendijk voor Feyenoord Onder-21, maar beide trainers zagen het niet zitten. Uiteindelijk werd Rini Coolen aangesteld, die zijn technische staf volgens Driessen mocht samenstellen met ‘buitenstaanders’. “Er kwamen twee Noorse spelers en een Portugees als versterking. Het elftal kende los van de coronastop een dramatische competitiestart. Tevens betaalde Arnesen miljoenen voor de middenvelder Francesco Antonucci, die via een constructie een jaar bij FC Volendam is gestald alvorens hij naar Rotterdam komt. Advocaat zat niet op deze speler te wachten en wilde liever dat Arnesen zijn miljoenen zou investeren in een spits voor Feyenoord 1.”

Tyrell Malacia mysterieus over vertrek Advocaat: 'Dan had ik het niet geweten'

Volgens de columnist zijn het ‘typerende botsingen tussen de verantwoordelijken voor de korte en lange termijn’. Driessen stelt dat Feyenoord op zoek gaat naar een trainer die aan de slag moet met een jongere spelersgroep met meer talenten uit de eigen opleiding en jonge aankopen. “Feyenoord wil jonge spelers ontwikkelen om ze daarna voor veel geld van de hand te doen”, aldus Driessen, die benadrukt dat de doorstroming vanuit de jeugdopleiding naar het eerste elftal belangrijk wordt. “Arnesen voert daarover de regie, maar inmiddels vragen ze zich binnen Feyenoord af of hij het dna van de club niet verloochent met een vreemdelingenlegioen aan theoretische trainers zonder enige voetbalachtergrond en zelfbenoemde performance and innovation managers.”

“Mensen als Melvin Boel, Koen Stam, Rick Cost en Rini Coolen krijgen van Arnesen alle ruimte om met Feyenoords grootste talenten vanaf vijftien jaar aan de slag te gaan, terwijl voormalig topvoetballers als Gaston Taument, Arnold Scholten, John de Wolf, Brian Pinas en soms zelfs Robin van Persie aan de zijlijn staan. In plaats van koppels te vormen en zo het beste uit twee werelden bijeen te brengen”, merkt Driessen op. “Het leidt tot scheve gezichten bij die talenten, omdat de jongste jeugd wel met topvoetballers op het veld staat. Intussen dreigt een aantal toptalenten over te stappen naar Ajax, AZ, Sparta of PSV omdat ze hun trainers niet serieus nemen zonder hun bagage als voetballer en zo eigenwijs zijn dat ze niet open staan voor advies.”

Feyenoord Onder-21 trainer Rini Coolen met zijn assistenten Koen Stam en Arnold Scholten.

“En dat alles staat los van de ongebreidelde profileringsdrang op het trainingsveld en in interviews van deze theoretici, die het soms belangrijker vinden om zich buiten Feyenoord met gelijkgestemde vriendjes via trainerssites nog bezig te houden met allerlei betaalde webinars en inspiratiesessies”, vervolgt Driessen. "Voor hen is Feyenoord een statusvehikel om zichzelf op te werken, terwijl het ontwikkelen van Feyenoords voetbaltalenten prioriteit moet zijn.” Driessen noemt het een ‘gevaarlijke tendens’ die binnen de club kan leiden tot een ‘tweedeling tussen de profs met bewezen opleidingskwaliteiten en een leger passanten’. “Arnesen moet beducht zijn voor die ontwikkeling, wil zijn verjongingsbeleid vruchten afwerpen. Zoals hij net zo goed alle schijn moet vermijden dat hij zijn zoon Sebastian Arnesen als spelersmakelaar bepaalde privileges gunt.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen bron geen verhaal. Driessen hou je mond.

4 december 2020 om 08:11

Driessen teert op Kritiek en Negativiteit. Zijn lezers smullen hiervan. Geld verdienen over de rug van Feyenoord,en onrust zaaien. Laat Feyenoord gewoon met rust.En stop met deze club continu te pinpointen.

4 december 2020 om 08:29

Wie zijn zijn lezers dan? Ik lees werkelijk nooit een positieve reactie op een verhaal van hem. Iedereen kraakt het af ongeacht de inhoud. Terecht overigens vind ik want al zijn verhalen zou ik ook kunnen schrijven. Pure speculatie.

4 december 2020 om 08:46

Nou alles wat hij schrijf wordt hier ook gepubliceerd. Levert een hoop haat clicks op

4 december 2020 om 08:59

Nouja het kan toch best kloppen? Wanneer ik nu voor Feyenoord zou spelen zou ik graag de overstap willen maken naar een club waar topsport wordt uitgedragen.
Beleid waar de jeugd voorop staat en waar je kan investeren in jezelf en veel kansen hebt op speelminuten in een Jong team.
Ze hebben helaas de plank misgeslagen.

4 december 2020 om 09:17

Dit is gewoon een prima verhaal en bij dit soort gevoelige informatie ga je natuurlijk geen bronnen prijsgeven.

4 december 2020 om 13:55

Zo is Chong ook weggejaagd. Vroeg of hij mocht meetrainen. Zeiden ze nee tegen, want ze hadden geen plan met hem. Slecht, want hij was toen het grootste talent wat we toen hadden. Bij Ajax staat alles in het teken van winnen. Wat staat bij Feyenoord in het teken. Geen idee.

4 december 2020 om 08:16

Wat een vreselijke vent. Feyenoord heeft de afgelopen tijd veel klappen gehad en ligt nu knock-out in de ring en Driessen doet nog even vrolijk natrappen.

4 december 2020 om 09:32

En het is zo doorzichtig dat hij hier Dickie steunt, die alleen de korte termijn interessant vindt. Arnesen doet wat zijn voorgangers al veel eerder hadden moeten doen. Het niet instromen is van het Jong elftal was al een gemiste kans, maar ook de jeugdopleiding was heel ouderwets. Alles wat nu wordt aangehaald als veranderingen, is exact waarmee AZ juist zoveel stappen heeft gezet in de afgelopen 5-10 jaar. Bij Feyenoord teren de trainers al veel te lang op hun verleden als speler en bij iedere vorm van verandering en innovatie was het "maar we hebben het altijd zo gedaan"

4 december 2020 om 08:51

Ik kan je verzekeren dat dit geen verzinsel is.

Er zijn intern wel degelijk vraagtekens bij de werkwijze van Arnessen en dat hij en Advocaat een moeizame relatie hebben is een publiek geheim.

4 december 2020 om 08:55

Geen bron, geen verhaal

4 december 2020 om 08:56

Raubaht Zonder bronvermelding is jouw comment waardeloos. Hoe kom je aan die info?

4 december 2020 om 08:59

Arnesen zal ook zijn vraagtekens hebben bij de werkwijze van de langstzittende technische mensen. Managers met nieuwe ideeën worden overal bekritiseerd, maar bij Feyenoord is het gewoon nodig. Wat mij betreft neem Arnesen afscheid van de mensen die er nu vraagtekens bijzetten.

4 december 2020 om 09:11

Raubaht: En stop maar, ik heb beide alleen nog maar prima horen praten over elkaar en als die relatie echt zo slecht was dan zat Dick nu ergens op de Bahamas

4 december 2020 om 09:14

@feye88 Geen bron, geen verhaal is natuurlijk niet waar. Verhaal is er altijd. Ik ben absoluut geen fan van de Heer Valentijn integendeel zelfs maar er zitten in dit verhaal toch best een aantal feiten die iedereen kan zien. Feyenoord heeft geinvesteerd in jeugd, Advocaat was woest omdat hij geen spits kreeg maar geld naar de jeugd ging. Kuyt wilde geen trainer worden onder 21 en Melvin Boel, Koen Stam, Rick Cost en Rini Coolen werken toch bijna niet samen met de oud spelers van Feyenoord. Je ziet ook jeugd overstappen.

Dat hij dit aanvult met interne zaken op basis van gevoel en emotie is echt typisch Valentijn maar de kern klopt er is geen eenduidige visie en strategie voor een club die mijn inziens echt een keuze moet maken. Ik zit dan ook totaal niet op de lijn van Advocaat, die is een passant en denkt aan de korte termijn dus eigen succes. Feyenoord loopt op veel vlakken achter op hun status en grote van hun eigen club. Je moet die achterstand gaan inhalen en dan gaat korte termijn visie geen grote veranderingen brengen ben ik bang.

Ik hoop iig dat er intern mensen op dezelfde lijn komen te zitten en dat ze een staf kiezen die dit kan uitvoeren.

4 december 2020 om 09:29

@thamike
Er stond vorig jaar een zeer negatief verhaal in (ik meen) het AD (kan ook een andere krant zijn) over de jeugdopleiding van Feyenoord. Dat was een doorvlochten verhaal, waar er met heel veel mensen binnen de jeugdopleiding en daar vlak tegenaan is gesproken. Hoewel wat eenzijdig, was het wel een verhaal dat goed onderzocht was en echt energie in is gestoken. Kortom: een stukje ouderwetse journalistiek.
Wat Driessen hier doet, is wat zaken observeren en er zijn eigen fantasie op loslaten. Ik noem dat geen journalistiek, maar broddelwerk.

4 december 2020 om 10:17

@njfromvol, ik geef ook aan dat er veel zaken door Driessen hier doet is zelf invullen op gevoel van emotie of onderbuik echter zit er wel degelijk een verhaal. Er zijn een paar feiten die we met zijn allen kunnen zien. Ik zeg niets over kwaliteit van de jeugd maar merk zelf ook wel dat er niet een heldere visie en strategie is tussen verschillende personen binnen de club. Dat is vaak een slecht teken en ik hoop dat ze wel kiezen voor een heldere koers. Ik zelf zou altijd kiezen voor de lange termijn dus daar ook een trainer voor aanstellen mocht Advocaat vertrekken.

Dat Driessen aan riool journalistiek doet ben ik het roerend met je eens.

4 december 2020 om 11:21

@ Raubaht

Ik geloof het ook wel, al jaren vermelden verschillende journalisten dat er veel onvrede heerst bij de jeugdspelers van de club. Nu heb ik geen zicht wat erin hun opleiding zit, maar als er een of meerdere ontevreden briljantjes inzitten zijn ze van harte welkom op de Toekomst. Je zou toch denken dat de clubleiding hier bovenop zou zitten, het is echt triest dat een club van dat formaat er maar niet in slaagt om binnen alle geledingen de juiste mensen te plaatsen.

4 december 2020 om 12:04

Het is ook triest dat je daadwerkelijk hoopt dat de grootste talenten vertrekken bij Feyenoord. Ik dacht dat we als Nederlanders zijnde een zo sterk mogelijke competitie willen hebben? Of dat geldt nu ineens niet meer?

4 december 2020 om 08:59

Titel schreeuwde Driessen. Ajax en PSV hebben het al tijdje mogen ontgelden, nu iets om Feyenoord mee te treiteren. Om dan wanneer een talent vertrekt "ik zei het toch" te zeggen.

4 december 2020 om 09:01

Toch zit er een kern van waarheid in. Misschien niet in de specifieke zaken, maar alles binnen Feyenoord schreeuwt aansluiting met korte termijn plannen. Als er al plannen zijn voor de lange termijn, zijn ze vaag of afhankelijk van externe factoren.

4 december 2020 om 09:07

Hoezo zijn ze vaag? Het enige dat ik weet is dat de grote talenten onlangs een profcontract hebben getekend, waar dus vertrouwen in de plannen lijkt. Verder heb ik geen idee. Maar jij weet als buitenstaander klaarblijkelijk hoe de vork in de steel zit. Brand los, zou ik zeggen!

4 december 2020 om 09:34

Ben ook erg benieuwd waar de kern van waarheid inzit.

4 december 2020 om 11:47

@ Mgmv

Je hoort al jaren van verschillende journalisten dat de jeugd van Feyenoord ontevreden is over de gehele staat van de opleiding. Als het klopt dat de opleiding nu bij wijze van in handen is van mensen die zelf nooit gevoetbald hebben en de oud voetballers aan de zijlijn geschoven worden; kan ik mij heel goed voorstellen dat er jeugdspelers zijn die er helemaal klaar mee zijn. Met de kanttekening erbij dat de genoemde oud spelers volgens mij geen verlegens jongens zijn, die over zich heen laten lopen.

4 december 2020 om 11:53

@MGMV. Driessen heeft echt geen flauw idee. Hij beweert dat Pinas en Taument aan de zijlijn staan en niets in te brengen hebben t.o.v. de performance coaches, terwijl die twee juist de leiding hebben over de O15 en O16. Dan heeft hij het over Van Persie, Koen Stam, Rick Cost en De Wolf, maar die gasten zijn de staf van Feyenoord 1 en hebben maar weinig te maken met de jeugdopleiding. Vervolgens richt hij zijn pijlen op Melvin Boel, omdat hij geen voetbalachtergrond heeft, maar ondertussen lopen de spelers van de O18 met hem weg en presteert hij al jaren goed met deze lichting. Daarnaast moet ik het eerste grote talent nog tegenkomen die van Feyenoord naar Sparta of AZ overstapt. Gewoon gelul

4 december 2020 om 11:58

F-18. Dat klopt die verhalen zijn er geweest en daar zat zeker een kern van waarheid in. Echter voelen de jeugdspelers dat Arnesen en Brard echt goed bezig zijn om het allemaal weer op poten te krijgen. Dat zo'n Milambo en Kleijn bijtekenen, terwijl er aan ze getrokken wordt door bijvoorbeeld Manchester United, Ajax en PSV is in ieder geval een mooi teken

4 december 2020 om 12:04

De laatste jaren zijn al meerdere spelers naar ajax gegaan en ook naar sparta. De broers Timber, van der Sloot naar ajax bijvoorbeeld en Udenhout naar Sparta. Bij mijn club is van Stee hard bezig om de opleiding aanzienlijk te verbeteren. Daar staan wel overal praktijkmensen, speelt Jong op een goed niveau en is er wel doorstroming naar het eerste. Dat Jong dit jaar nauwelijks wedstrijden speelt op niveau speelt daarbij zeker een rol.

Van Stee is ook een veel betere TD dan Arnesen.

4 december 2020 om 12:16

Udenhout? Was net als Veenvliet een afvaller in de jeugd van Feyenoord en die is uiteindelijk van Sportclub Feyenoord naar Jong Sparta gegaan. Van Stee is inderdaad geen koekenbakker, maar dat is Arnesen ook zeker niet. Verder weet ik niet precies hoe je kan meten of een TD veel beter is dan een andere TD. Daar zullen vast argumenten voor zijn, maar die mis ik in je stukje.

4 december 2020 om 19:31

We kunnen wel allemaal gaan zitten vitten op Driessen maar feit blijft toch wel dat bij Ajax, PSV en AZ meer eigen jeugd doorbreekt, van kwaliteit beter is en hogere transfersommen opbrengen. Verder stappen er meer talenten over van Feyenoord naar de genoemde clubs dan andersom. Doe vooral alsof Driessen onzin praat maar daar los je de problemen niet mee op natuurlijk.

Feyenoord brengt al jaren en jaren nauwelijks fatsoenlijke voetballers voort uit de jeugdopleiding, ook niet toen daar oud spelers de trainers waren. Geen idee hoe het komt, maar het is schrijnend.

4 december 2020 om 07:23

De stap van de O19 naar Fey1 is simpelweg veel te groot, nu hebben ze eindelijk ook een serieus Jong elftal in het leven geroepen wat de stap kan verkleinen. Heb verhalen gelezen van Jari Schuurman, dat ze soms met een handje vol stonden te trainen op maandag avond en dat er een trainer op doel moest. Ze hebben jaren geleden de boot gemist toen ze dachten het geld beter te kunnen investeren dan in het Jong elftal. Spelers vertrekken dan, omdat ze de kans op speeltijd klein achten en als Ajax, AZ of PSV ze dan een plek/kans bieden om in de KKD te kunnen spelen is die keuze snel gemaakt lijkt me. Ook loopt er een trainer die zelfs uitspreejt dat de jeugd niet goed genoeg is. Niet voor niets ook dat er door deze tussenstap vooral bij PSV en AZ wel heel veel spelers doorbreken. Bij Ajax ook wel, maar ook veel spelers die elders in de Eredivisie aan de bak kunnen.

4 december 2020 om 07:28

Als je een beetje nadenkt kan je wel bedenken hoe dat komt. De grootste talenten zijn opgepikt door buitenlandse clubs, daarnaast is het een nadeel dat we met Van Bronckhorst en Advocaat trainers hebben gehad die vooral voor zekerheid kiezen en jeugdspelers alleen kansen bieden als laatste oplossing. Gio hield altijd vast aan dezelfde spelers, ook als jeugdspelers hele goede invalbeurten hadden en Advocaat speelt liever met ervaren middenvelders op linksbuiten dan een jeugdspeler de kans te geven. Ook dit zorgt er voor dat talenten gaan lopen en dat de talenten die wel blijven uiteindelijk minder ontwikkelen. Net als het feit dat jong Feyenoord niet in de kkd speelt.

4 december 2020 om 09:39

Mwua, dat is ook wat je wilt geloven hoor. In de huidige selectie zitten genoeg talent, waarbij met name Bijlow, Nieuwkoop, Malacia en Geertruida praktisch een basisplaats hebben.

4 december 2020 om 11:49

Waarbij je de vraag kan stellen of dat is omdat de talenten goed genoeg zijn, of dat er niks boven zit. En de vraag stellen is hem beantwoorden.

4 december 2020 om 19:21

Dit is wel echt een opmerking van het niveau Nijntje zonder enige gedachte erachter dan het bashen van. Messi staat er ook alleen maar omdat er niets boven zit

Valentijn Driessen; ‘Ff kijken welke Nederlandse topploeg er het slechts voorstaat in Europa, Ah Feyenoord’..

4 december 2020 om 07:28

Maar dit is ook wel een serieus probleem toch? Er zijn best een aantal spelers naar PSV, AZ of Ajax gegaan de laatste jaren.

4 december 2020 om 07:31

Ja en Bazoer ging van PSV naar Ajax, Malen en Bergwijn bewandelde de omgekeerde weg. Dit is toch een ‘probleem’ van alle dag?

4 december 2020 om 07:33

Welke is er naar AZ gegaan dan? Behalve een Janssen ofzo, die eigenlijk was afgetest bij Feyenoord.

4 december 2020 om 08:12

Janssen en Idrissi. Met de opbrengst van beiden had Feyenoord bijna een heel nieuw elftal kunnen kopen. Dus hij was iets meer dan een Janssen of zo.......

4 december 2020 om 08:26

Ja maar beiden zijn afgetest, dat kan altijd gebeuren. Heeft dus niks met de kansen van de jeugd te maken.

4 december 2020 om 08:35

Janssen heeft een (half?) jaar boven zijn stand geleefd en alles erin geschopt wat voor zijn voeten kwam, daarna natuurlijk geen bal meer geraakt bij Tottenham en het Nederlands elftal. Wel voor de hoofdprijs bij AZ vertrokken. Gevalletje jammer maar helaas. Idrissi vind ik oprecht zonde, omdat je in de Feyenoord jeugd al kon zien dat hij aardig kon ballen. Die zou zeker niet misstaan hebben bij Feyenoord.

4 december 2020 om 08:41

En Idrissi is eerst naar Groningen gegaan nadat hij geen contract kreeg. Het is niet zo dat hij in de opleiding zat, Feyenoord met hem doorwilde en toen toch is vertrokken.

4 december 2020 om 10:20

@MessiBazoer Voorbeeld wat je schetst klopt deels, want Feyenoord neemt niemand over van de andere topploegen.

Ik hoop oprecht dat Wim Jonk trainer wordt na Advocaat. Iemand die voetbal in de ploeg krijgt en daarbij zorgt dat de jeugd zich ontwikkelt. Met hem aan het roer zullen jongere spelers ook een kans gaan krijgen en talenten (hopelijk) niet zo snel vertrekken. De naam Fraser, Kuijt of Van Bommel wil ik nergens meer horen.

4 december 2020 om 07:34

Vraag is dan wel of het publiek bereid is slechte resultaten te accepteren in het begin. Als je in deze ploeg voetbal gaat proberen te krijgen verlies je veel punten, daarom zet Dick het op zijn manier neer. Om het maximale resultaat te halen. Bij Volendam had Jonk ook tijd nodig om iets neer te zetten na Mischa Salden. Op zich prima natuurlijk en voor de lange termijn ook verstandig, maar blijft het rustig in Rotterdam als Jonk vergelijkbare resultaten als Stam haalt?

4 december 2020 om 07:38

Het publiek zal dat accepteren als men vooraf aangeeft wat de plannen zijn. "We gaan inzetten op eigen jeugd, dit betekent dat we wellicht een stap terug doen, om er daarna twee of drie vooruit te zetten. De nieuwe trainer krijgt dus ook voor een langere periode dr tijd" .

4 december 2020 om 08:38

Jonk zou ideaal zijn voor de U-21 ploeg van Feyenoord en van daaruit door te groeien, dat zal hij (jonk) wel niet willen, maar zou voor Feyenoord een uitstekende keuze zijn. Als hoofdtrainer zou ik echt niet weten wie geschikt is als coach na Advocaat. Advocaat haalt meer dan het maximale uit deze selectie en geld voor een behoorlijke verbetering is er nog niet. Dus eigenlijk kan elke trainer alleen maar falen. Ik hoop voor de Feyenoord supporters niet dat Kuyt trainer wordt. Die man is nog nooit betrapt op het zeggen van iets zinnigs wat betreft tactiek. Die gok lijkt me echt veel te groot. Als je dan wil gokken dan zou ik een Michel Preud'homme uit zijn pensioen proberen te halen.

Bij Ajax gaat het te goed. PSV is net verzekerd van overwintering. Nu is Feyenoord aan de beurt voor Driessen. Triest figuur.

Het lijkt mij niet eens zo gek dat je als Feyenoord talent naar PSV of Ajax gaat, omdat daar momenteel gewoon meer doorbreekt, daarnaast kunnen die spelers op een hoger niveau spelen in het belofte-elftal. Als je ook naar de huidige selectie kijkt dan zie je toch wel een hoop mogelijke problemen van 17 van de 27 spelers loopt het contract binnen nu en 2 jaar af en er zitten weinig spelers die echt een hoofdprijs op zullen leveren. Voor Berghuis zul je een leuk bedrag binnen kunnen halen van rond de 10 miljoen en voor Kokcu moet je tientallen miljoenen op kunnen halen maar er blijft weinig geld aanwezig voor aankopen dan. Ze zullen toch alleen die opmars omhoog maken door goede jeugdspelers.

4 december 2020 om 07:30

Aan de andere kant als je de ploeg van Feyenoord ziet, dan kun je je daar als talent toch makkelijker in spelen dan bij Ajax, PSV of AZ. Echter is het gewoon niet goed genoeg. Zo’n Burger wordt als talent gezien, maar die komt er voorlopig op huurbasis bij Sparta niet eens in. Er wordt geroepen om Azarkan onder het mom van ‘slechter dan Narsingh of Linssen kan niet.’

4 december 2020 om 07:34

Ja Master D, maar dan moeten ze wel de kans krijgen. Dat is wat er de afgelopen jaren mis gaat met Dick en Gio als trainer.

4 december 2020 om 07:37

Normaal gesproken wel, maar onder Advocaat is dat natuurlijk een ander verhaal. Die geeft echt heel erg de voorkeur aan ervaren spelers.

4 december 2020 om 07:41

Was bij Gio ook al, als jeugdspelers goed invielen in de spaarzame minuten of bij blessures of schorsingen kregen ze daarna vaak pas 5 wedstrijden later een invalbeurt van 5 minuten.

4 december 2020 om 08:14

En die jeugdspelers die geen kans kregen spelen nu bij andere clubs de sterren van de hemel? Volgens mij niet, kortom Gio en Dick hebben wellicht een punt dat ze weinig gebruik hebben gemaakt van de eigen jeugd. Het is namelijk niet dat ze elders wel zijn opgebloeid en zijn uitgegroeid tot een nuttige speler die in het eerste van Feyenoord niet zouden misstaan. Spelers als Verdonk, El Hankouri, Schuurman, Dammers, Knoester, Hansson, Vente, Toure, Hamer, Woudenberg en Robertha daar hebben we het over.

4 december 2020 om 08:29

Maar dat komt naar mijn idee niet omdat het geen talenten zijn, maar omdat ze op cruciale momenten in hun ontwikkeling volledig stil komen te staan. Al die gasten behoorden bij de jeugdelftallen tot de top van Nederland. Je gaat mij niet vertellen dat zowel de trainers van de oranje jeugd en de jeugdtrainers van Feyenoord het allemaal verkeerd hebben gezien.

4 december 2020 om 08:43

Bijlow, Nieuwkoop, Geertruida, Malacia, Kokcu, Wehrmann, Bannis. 7 spelers uit eigen jeugd die regelmatig spelen. 3 tot 4 zelfs basisspeler. Volgens mij valt er over kansen bij Feyenoord voor jeugdspelers niet te klagen.

4 december 2020 om 09:57

Ik zou niet zeggen dat Wehrmann en Bannis regelmatig spelen. Op Bijlow na stelt Advocaat deze spelers volgens mij alleen op als zijn eerste keuze niet kan spelen.

4 december 2020 om 10:00

Kokcu is Dick z'n oogappel? En Geertruida lijkt me het grootste streepje voor te hebben.

Knap staaltje Valentijn Driessen weer dit. Hij had deze zomer dit verhaal al geschreven, alleen nog niet bedacht op welke club hij hem zou toepassen. Nou, Feyenoord dus.

Waar bemoeid Driessen zich nu weer mee? Feyenoord aan de ene kant keihard bekritiseren, omdat ze geen elftal in de KKD hebben/jeugd hierdoor weg zou lopen en nu er eindelijk iemand is die daarop inzet aan zijn stoelpoten gaan zagen.... Je komt niet gratis en voor niets in de KKD terecht. Dat kost geld, tijd en energie. En Feyenoord is geen club die zulke investeringen kan doen zonder dat het ergens anders pijn doet. Arnesen maakt die moeilijke keuzes en kan dus nooit iedereen tevreden stemmen. En over het opleiden; daarin zal ongetwijfeld wel een goede balans zijn, maar misschien dat de oud-topvoetballers hun plek nog even moeten vinden in die balans. Of ze passen misschien niet bij een nieuwe manier van werken binnen Feyenoord, kan ook. Maar op basis van waarschijnlijk een paar ontevreden medewerkers een heel meerjarenplan en de persoon zelf afschieten gaat mij te ver... Er wordt ook niet gekeken naar het effect van de performance coach etc op de opleiding. Misschien draagt hij juist heel erg veel bij en wordt er daarom meer met zijn input gedaan? Nee, ik hoor alleen maar klagende medewerkers die hun plek niet kennen en als je daar een spreekbuis voor zoekt, zit je bij Driessen perfect.

4 december 2020 om 07:36

Eens, denk dat Arnesen de juiste weg is ingeslagen, maar dit is niet binnen een half jaar opgelost.

4 december 2020 om 08:38

Er is eindelijk na al die jaren weer iets van een langere termijn visie. Dat kost een paar jaar en dan zul je ongetwijfeld jeugdspelers verliezen. So be it. Ik ben blij met deze weg nu. Zou alleen graag zien dat er nu ook een trainer gaat komen die het aandurft om jeugd in te gaan in het eerste elftal. Narsingh en linssen gaat natuurlijk nergens over. Tenzij de kkd spelers ook in het 1e ingepast moeten worden😬

4 december 2020 om 08:43

Inderdaad. Het enige wat volgens mij nodig is, is een trainer die oog heeft voor dit werk op de achtergrond en gewoon de talenten meeneemt, kansjes geeft. Fred Rutten type. Of Fred zelf. Maar reken hem dan niet af op al te korte termijn. Maar zie het als trainer die helpt bij opbouwen van de gewenste structuur

Het scheelt dat de grootste talenten inmiddels getekend hebben. En daarbij lopen spelers juist weg met Melvin Boel.

En als het zogenaamde dna van Feyenoord verloochent wordt, wil ik eerst weten wat dat is. Hard werken en mouwen opstropen en ‘havenmentaliteit’? Verloochen het dan maar heel snel.

Voor het gemak wordt ook even voorbijgegaan aan het feit dat de aankopen van Advocaat, Diemers en Linssen (eigen woorden van Advocaat), totaal niet renderen. En ook nog eens dat er naast die 2 ook nog Teixeira en Spajic gehaald zijn (Conteh ook nog, maar dat lijkt een soort Kortjakje). Al met al lijkt de balans dus helemaal niet doorgeslagen naar vrijwel alleen toekomstgerichte aankopen.

Gelukkig neemt vrijwel niemand Driessen nog serieus.

Je bent een groot talent en je zit in oranje O18/19 en je ziet jouw generatie genoten van Ajax en PSV kilometers maken in de Youth League, in de KKD en al meetrainen en soms minuutjes pakken in het eerste dan zou ik als Feyenoord talent zijn ook die overweging maken en dan heb ik het nog alleen over de sportieve kanten. Feyenoord heeft zichzelf zo erg in de voet geschoten door niet mee te willen doen in de KKD, hierdoor lopen ze gewoon lichtjaren achter op de concurrentie.

4 december 2020 om 07:56

Er zijn toch ook andere clubs waarbij hun Jong team niet in de KKD speelt maar er wel talenten doorbreken in het eerste elftal? (Bv FC Groningen). Een groot talent uit de O18/O19 moet echt wel in staat zijn om de stap naar de selectie van het eerste te maken. Het ontbreekt gewoon aan de grote talenten, en het is te makkelijk om het met name op die laatste fase van de jeugdopleiding te gooien. Tuurlijk is voor spelers zo’n tussenstap in de KKD hartstikke mooi, maar die was er vroeger ook niet, en toen braken de talenten ook gewoon door.

4 december 2020 om 08:00

Ontbreekt het aan grote talenten of aan speelkansen voor talenten?

4 december 2020 om 08:57

Combinatie van denk ik. De talenten die de afgelopen jaren onder Gio en Dick de club verlaten hebben laten bij hun andere clubs ook niet zien dat Feyenoord het fout had door ze geen speelkansen te geven. Een Wouter Burger kan heel leuk door Fraser vergeleken worden met Redondo, maar ook Fraser laat hem zelfs met de 5 wissels die Sparta in wedstrijden heeft zelden invallen. Als je bij Sparta geen speelkansen krijgt, waarom zou Feyenoord ze dan wel moeten geven?

4 december 2020 om 09:30

Het ontbreken van groot talent is niet echt een sterk argument, want om Mazraoui als voorbeeld te nemen die in de jeugd niet te boek stond als een heel groot talent te boek, sterker hij was binnen de jeugdopleiding een twijfelgeval en hij voetbalde in jong Ajax op een jeugd contractje, brak toch door omdat hij zich toch staande wist te houden in de KKD en daar kilometers mocht maken.

En als Arnesen een spits had gehaald dan had hij een stuk geschreven dat er alleen naar de korte termijn gekeken word. Voor de rest zit Arnesen er nog geen jaar en heeft het jeugdvoetbal sinds zijn komst zowat alleen maar stil gelegen. Hoe kan je dat nu al gaan beoordelen.

Afgaande Op de resultaten van Feyenoord kun je niet veels positief benoemen,snap ook niet dat jeugdspelers bij Feyenoord willen voetballen als je naar het 1ste 11tal kijkt,de eredivisie is al moeilijk genoeg voor ze en als je de afgelopen jaren kijkt wat ze Europees gepresteerd hebben man man man dan moet je wel echt optimistisch zijn als je de kt dat het de komende jaren beter gaat worden,het enige redmiddel kan zijn dat er een oliesjeik komt met een zakgeld

Recent hebben nota bene de grootste talenten een contract getekend, maar inderdaad; ze willen allemaal weg Driessen. Schijtziek word ik van die vent.

4 december 2020 om 08:59

Ach je moet deze onbenul niet serieus nemen hij heeft weinig op niets te zeuren over Ajax , PSV , of AZ en dan is Feyenoord aan de beurt , het is een karikatuur van zichzelf aan het worden is het ten Hag niet dan is het de trainer van psv zelfs op advocaat was hij kritisch terwijl die man al een jaar ongeslagen met jouw club het is en blijft een loser die Driessen .

4 december 2020 om 09:20

Ja, I know, haha. Maar die vent haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan en kan het niet nalaten om er toch op te reageren. Ik kan het gewoon niet begrijpen hoe deze man dit soort dingen over welke club ook maar kan blijven schrijven.

Ik ben benieuwd of hij echt bronnen heeft die onderbouwen dat jeugdspelers weg willen. Dit soort nieuwtjes moet je over het algemeen niet zo serieus nemen als er niet gezegd wordt welke jeugdspelers weg willen. Dan is het onmogelijk te controleren en kan het net zo goed stemmingmakerij zijn....

4 december 2020 om 08:37

Het is ook stemmingmakerij, de grootste redenen voor jeugdspelers om destijds niet te blijven, worden nu juist aangepakt (innovatie, randvoorwaarden, extra trainingen en coaches, etc.) en zijn nu juist redenen om wél te blijven, wat ook te zien is aan de vele contracten die dit jaar getekend zijn. Het is grote lulkoek.

Ik vind het huidige beleid dat er nu gevoerd wordt helemaal zo raar nog niet, er wordt nu geïnvesteerd in de jeugd en dat lijkt mij juist goed. Dat sommige jeugdspelers nu willen overstappen so be it. Je gewoon aankopen nodig in de jeugdelftallen om te groeien waar je naar toe wil. Het gat is nu te groot tussen het 1e elftal en de rest. Hoewel na narsingh gezien te hebben kan ik me niet voorstellen dat er een betere loopt in de jeugd maar dat ter zijde. De fundering bij feyenoord moet eerst weer gaan staan en hoewel advocaat het best redelijk doet had ik liever meer doorstroom gezien nu al. Een paar jaar overbruggen en dan weer kijken of we mee kunnen doen. Zoals het nu gaat lijkt het bandjes plakken. Fors investeren in middelmatige aankopen en hopen dat je een prijs wint. Een ajax of psv koopt ook jeugdspelers in om ze verder op te leiden dus zo raar is dat niet. Tegelijkertijd zegt dit ook iets over de jeugdspelers die weg willen lijkt me.

Misschien kan Feijenoord Fred Rutten nog eens proberen, maar hem langer de tijd geven en zich laten bemoeien met het eerste elftal en de ontwikkeling van jeugd. Het geld is er niet op dit moment, de potentie en de achterban is er wel. Maak dat plan met Fred en geef mannen als van persie een rol als verlengstuk van Fred. Ik zie daar wel wat in.

Ik denk wel dat hier een kern van waarheid in zit. Denk dat bij Ajax, Az en PSV de lat veel hoger ligt. Topsportklimaat, eerder spelers doorschuiven t.b.v. individuele ontwikkeling. Het grootste verschil zit toch echt in de geboden speeltijd in de keuken kampioen divisie. Talenten krijgen een podium en pakken hun kansen.

Het goede nieuws voor Feyenoord is nu Driessen zijn peilen op hun heeft gericht het goed zal gaan met hun..de opposite Driessen effect dus😂😂😂

Ik denk dat ze zich bij Feyenoord nog wel even achter de oren krabben over de keuzes van een aantal jaar geleden. Het blijkt toch wel erg goed te werken om de jeugd in de KKD te laten spelen.

4 december 2020 om 10:01

Jahaaa, gek dat mensen dit toch con-stant moeten aanhalen, wetende dat dit al duizenden keren gemeld is en 9 van de 10 Feyenoorders er ook zo over denken, want: logisch. Niet voor niets wil Arnesen dit ook direct in werking zetten.

Het is toch makkelijk om Valazijn Driessen te zijn: elk voordeel hep zijn nadeel en dat weet hij in iedere situatie wel te vinden.

Eerst was het terechte verwijt dat Feyenoord de bus had gemist om te spelen in de Kkd. Daardoor hadden jeugdspelers die dicht tegen het eerste aan zaten minder goede opties om zich te ontwikkelen dan hun leeftijdsgenoten bij Ajax, Psv, AZ ed en was de stap naar het eerste ook groter. Mede daardoor had je relatief weinig doorstroming vanuit de jeugd en werd steevast met Studio Sport scouting de middelmaat binnen gehaald die er direct stond maar de club niet verder bracht.

Dan gaan ze eindelijk serieuze stappen zetten naar de toekomst in een meerjarenplan. Investeren in de jeugdopleiding, zorgen dat die het grote gat met een aantal andere clubs dicht zodat de toptalenten meer perspectief hebben om te blijven. En dan is het weer zeuren dat kortetermijn resultaattrainer Advocaat niet de spits krijgt die hij wilt. Nu had hij de vorige trainersklussen steeds Michiel Kramer erbij laten halen, maar dat is nu toch niet de persoon die Feyenoord vooruit moet helpen?

Op zich kan zijn verhaal toch gewoon kloppen? In niets straalt Feijenoord uit innoverend bezig te zijn. Als dat wel zo is, weten ze dat knap verborgen te houden. Er komen amper grote talenten voort uit de jeugdopleiding en men heeft de boot gemist met het afhouden van deelname met Jong in de Eerste Divisie. Kijk eens hoeveel plezier Ajax daarvan heeft. En dat zal ook voor de andere Jong teams gelden, die daarin participeren. Is toch ook een kwestie van inzicht. En - in het verlengde hiervan - is Kuyt toegezegd trainer te worden van Feijenoord 1. Alleen bij Quick Boys wat ruzie gemaakt en verder 0 ervaring. Is het dan ook niet vreemd dat Feijenoord staat waar het nu staat. Met overigens alle credits voor Advocaat, die zo’n beetje alles uit de beschikbare selectie haalt wat er in zit! Maar de toekomst kleurt nou niet direct roodkleurig. En dat met zo’n achterland....

Ik zou in dit geval ook overstappen naar Ajax, AZ of PSV Sparta dan weer niet.

Die Driessen, als kritiek op Advocaat altijd: hij focust alleen op zn eerste team. Dan zet Arnesen zich in voor de jeugdopleiding, is het weer niet goed. Wat wil je Valentijn? Dit verhaal zit ook zo los aan elkaar. Die spelers nemen niks aan van hun coaches? Ligt het probleem dan niet bij hen? Van Persie wilde tot nu toe ook helemaal geen coach zijn, dus wat moet je daar dan mee?

Ik geef Arnesen hier groot gelijk in. Hij probeert de grootste fout van Martin van Geel, het niet toetreden in de voetbalpiramide te herstellen. Dat Dick op de korte termijn denkt is logisch van hem maar niet goed voor Feyenoord natuurlijk. Dickie had liever nog een speler als Mike van Duinen erbij gehaald in de spits in plaats van euro's besteden waar je wat aan zou kunnen hebben in de toekomst.
Ze hadden het geld wat ze in Diemers & Linssen gestoken hebben ook beter in het onder 21 team kunnen stoppen.

Lekker makkelijk verhaaltjes verzinnen weer van Driessen. Kunnen we die man geen verbod geven. Iedereen weet dat de jeugdopleiding van Feyenoord de laatste jaren veel tekorten heeft gehad. Maar ze zijn de goede weg nu ingeslagen. Nieuwe trainers en een nieuw trainingscomplex. Geef het de tijd. Nu is het vooral belangrijk dat Feyenoord spelers met goede individuele kwaliteiten gaan trainen. niet alleen maar dokwerkers. En ook fysiek moet er veel meer getraind worden. het 1e elftal moet vooral eens leren fatsoenlijk overspelen met korte pases en combinerend aanvallen. En bovenal meer plezier uitstralen. Overigens kunnen spelers wel overlopen, maar denk dat die met de jeugd van AZ PSV en Ajax veel te sterke concurrenten hebben om door te kunnen stromen naar de 1e elftallen.

'maar inmiddels vragen ze zich binnen Feyenoord af of hij het dna van de club niet verloochent met een vreemdelingenlegioen aan theoretische trainers zonder enige voetbalachtergrond en zelfbenoemde performance and innovation managers.' Dit is de kritiek? Man, wees blij dat iemand eens buiten de box denkt daar in Rotterdam. Wat is dat dna van Feyenoord uberhaupt? Spierballenvoetbal en heel hard Dirk Kuyt roepen als ergens ook maar welk soort functie dan ook vrijkomt? Leuk hoe deze jongens gelijk 'theorietrainers' worden genoemd, wat impliceert dat hun meer wetenschappelijke benadering in de praktijk ook niets oplevert. Steevast zijn het altijd maar ex-voetballers die zogenaamd de meerwaarde zijn voor talenten, maar verschilt dat ook niet per persoon? Is dat per definitie goed, halen die mannen altijd het beste uit talent? Ironisch dat Van Persie een van die mensen is (die ik trouwens best in staat zie om jonge spelers te raken en te motiveren), hij is een van de het laatste echte toptalenten gebleken die doorbraken. Alleen Wijnaldum en De Vrij volgden sindsdien nog...

Arnesen ziet het goed, alleen door te investeren in de jeugd, kan Feijenoord uit dit eeuwige dal komen.

Juist steeds maar die focus op de korte termijn, en financieel daar dusdanig weinig in kunnen investeren waardoor je nog steeds geen CL voetbal haalt, zorgt ervoor dat Feijenoord blijft hangen op een voor Feijenoord treurig niveau.

Feijenoord moet goede talenten zien door te laten breken, en een een trainer voor de groep die uiteraard heel goed is, en graag met talenten werkt, en deze beter weet te maken, vooral door vertrouwen te geven.

De investering in die talenten is relatief nihil, maar de opbrengsten kunnen enorm zijn. Houd je dit vast, zul je sowieso financieel gaan groeien. Met dat geld, kan je dan weer een goede directe en gerichte, wat meer ervaren speler kopen.

Feijenoord zou daarin dus het voorbeeld van Ajax moeten volgen.

Van Advocaat is bekend dat ie het liefst met ervaren spelers speelt, en vooral aan de korte termijn en presteren denkt, ongetwijfeld voor zijn eigen CV.

Slot zou ook eindelijk een goede trainer zijn voor Feijenoord, die ook met talenten wil werken. Staat aanvallend, goed voetbal voor.

Zou ook een hele goede keuze zijn van Arnesen.

Antonucci alvast halen vind ik ook slim.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren