Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Lionel Messi krijgt bijzonder verzoek van zoon van Diego Maradona

Laatste update:

Lionel Messi heeft van Diego Maradona junior, de zoon van de vorige week overleden oud-voetballer, een opmerkelijk verzoek gekregen. De stervoetballer van Barcelona is door de 34-jarige zoon van Maradona, die zelf ook het profvoetbal haalde op een bescheiden niveau, gevraagd om afstand te nemen van zijn rugnummer 10, zo meldt Marca.

André Villas-Boas, de trainer van Olympique Marseille, kwam vlak na het overlijden van de zestigjarige Maradona met het idee om mondiaal rugnummer 10 niet meer te gebruiken in het voetbal. Maradona junior vindt ook dat het legendarische nummer van zijn vader niet meer gebruikt moet worden en hoopt dat Messi bij zowel Argentinië als Barcelona een ander nummer kiest.

"Ik wil dat het shirt niet meer gebruikt wordt door de teams waarvoor mijn vader heeft gespeeld", aldus Maradona junior. "Dus ook niet meer door Barcelona, zonder twijfel." Maradona speelde vanaf 1982 twee seizoenen voor Barcelona, alvorens hij verrassend naar Napoli ging. Sinds 2008 speelt Messi bij Barcelona met het rugnummer 10. De 33-jarige Argentijn nam het destijds over van Ronaldinho.

Messi bracht zondag in de wedstrijd tegen Osasuna (0-4 winst) een eerbetoon aan Maradona. De aanvaller trok na het maken van de vierde treffer zijn shirt van Barcelona uit, waardoor een speciaal tenue van de Argentijnse club Newell's Old Boys met nummer 10 tevoorschijn kwam. "Het raakte me heel erg", zegt Maradona junior daarover. "Het zijn hele emotionele dagen geweest. Leo's gebaar was speciaal, heel mooi. Het maakte me aan het huilen."

Moet Lionel Messi afstand nemen van rugnummer 10?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zoiets doen clubs uit respect. Niet omdat zoonlief zoiets vraagt. Dat is vragen om respect en dat is Maradona-onwaardig.

2 december 2020 om 18:47

Als dit klopt en waar is, moet de zoon heel snel op zijn vingers getikt worden en afblijven van de witte poeder! Als Maradona dat echt gewild had, was hij wel brutaal geweest om dat jarenlang eerder zelf gevraagd of aangegeven! Rust in vrede, maar het moet echt niet gekker worden!!

3 december 2020 om 21:29

Hoe weet jij of die aan de witter poeder zit, zo onrespectvolle reactie heb ik nog nooit gezien.

Met alle respect maar Messi heeft al zoveel meer betekend voor Barcelona dan Maradona. Als er bij Barca straks niet meer met nummer 10 wordt gespeeld zal het vanwege Messi zijn.

2 december 2020 om 18:42

hij bedoelt wereldwijd

2 december 2020 om 18:50

Hij bedoeld wereldwijd voor alle clubs waar die voor uitgekomen is. Met al het respect hoor, ik als real fan zal nr 10 bij barca voor altijd aan Leo koppelen.

2 december 2020 om 18:55

dat kan maar als je iedereen vraagt wie was de beste nummer 10 ooit dan zal de grote meerderheid Maradona over Messi kiezen.
2 belangrijke redenen
1 Maradona maakte Argentinië wereldkampioen en domineerde het WK iets wat Messi nooit deed en nooit zal doen.
2 Messi heeft nooit een Levante of Osasuna kampioen gemaakt in een competitie met een sterk Valencia Real en Atletico. Maradona deed dit wel in Italië met Napoli

2 december 2020 om 19:04

Je naam zegt al genoeg, maar laat Maradona anders even 15 jaar lang op wereldniveau presteren en de cijfers die Messi op de mat legt ook even nadoen... oh wacht MARADONA komt niet eens in de buurt van de statistieken & prijzenkast van Messi. Bekijk het volgende keer van beide kanten.

2 december 2020 om 19:05

Je hebt gelijk maar ik vind vardy net iets beter want die heeft Leicester city kampioen gemaakt als een promovendus.

2 december 2020 om 19:08

deed ik ook de verdedigers van nu spelen met fluwelenhandschoentjes in de tijd van Maradona kreeg je doodschoppen en harde ellebogen. en natuurlijk heeft Messi meer prijzen het is zo gemakkelijk om met Xavi Iniesta en Busquets bij Barcelona te spelen. Napoli kampioen maken is van een hele andere orde en dan laten we het wereldkampioenschap nog weg waar Maradona Domineerde

2 december 2020 om 19:10

Leicester is helemaal geen kampioen geworden in het jaar nadat ze promoveerden.

2 december 2020 om 19:13

geen promovendus en daar speelde ook een geweldige Kante en Mahrez

2 december 2020 om 19:13

Messi miste zijn eerste CL finale nadat del Horno zijn been probeerde af te zagen. Ramos en Pepe hebben hem blauw geschopt in clasicos. Tijdens het tijdperk van Maradona werd er inderdaad meer geschopt maar verdedigers waren toen geen topaltleten als nu en de verdedigingen zijn ze nu veel beter georganiseerd. Het is veel moeilijker om te soleren nu dan toen.

2 december 2020 om 19:24

De beste nummer 10 voor mij is Ronaldinho. Wel in zijn hoogtij dagen, ach misschien ben ik ook niet objectief maar in mijn ogen was hij de beste nummer 10 (Maradona heb ik helaas nooit aan het werk gezien)

2 december 2020 om 19:25

@visacatalunya en nu heb je velden waarop je normaal kan voetballen. in Maradona zijn tijd was dat wel anders. tot de dag van vandaag is er niemand die begrijpt hoe Maradona kon doen wat hij met een bal kon op de velden van destijds

2 december 2020 om 19:26

@thegoat010 maar heeft Vardy Leicester ook naar een CL titel geschoten en Engeland eigenhandig wereldkampioen gemaakt?

2 december 2020 om 19:28

Leicester had ook nog een geweldige Kante en Mahrez

2 december 2020 om 19:29

Ik heb Maradona nooit zien spelen, enkel op wat oude beelden. Maar niemand zal Messi antwoorden op de vraag wie is de beste nummer 10 ooit, omdat Messi geen typische nummer 10 is. Ja, hij speelt met nummer 10. Maar op die plek heeft hij vaker niet gespeeld dan wel. Messi speelt toch vooral als rechtsbuiten of spits, in ieder geval het grootste deel van de wedstrijden. Nogmaals, ik weet niet precies waar Maradona stond in het veld, maar Messi is in ieder geval geen typische nummer 10, hoewel hij wel dat nummer draagt.

2 december 2020 om 19:30

Ronaldinho hoort ook bij de beste voetballers ooit ook al had hij maar 2/3 geweldige jaren, hij is wel de speler waar ik het meest van genoten heb zijn Techniek Trucjes en altijd een glimlach op zijn gezicht

2 december 2020 om 19:33

@ronaldogoat7 ik vraag me ook af hoever Adriano was gekomen als zijn vader niet was overleden waardoor hij zijn uitvlucht in andere dingen ging zoeken. die was echt abnormaal goed ook

2 december 2020 om 19:36

Ja ja die Messi is zo'n overschatte koekenbakker ik snap gewoon niet hoe hij de wereld 15 jaar lang voor de gek heeft gehouden. Maradona was een legend maar hij is niet groter dan de sport zelf. Nummer 10 voor hem niet meer gebruiken? Laat me niet lachen. Nummer 14 ook maar mee stoppen want Cruyff was beste nummer 14 ooit. Ronaldo9 vind ik ook beste spits ooit laten we nummer 9 ook maar niet meer gebruiken. Misschien beginnen ze te zien vliegen omdat Maradona dood is.

2 december 2020 om 19:39

Oh ja. Want verdedigers als Ramos, Pepe, Chiellini etc. zijn verdedigers die spelen met fluwelen handschoentjes. Wat een onzin.

2 december 2020 om 19:41

hij was inderdaad geweldig maar heb hem altijd minder gevonden dan Ronaldinho en de Braziliaanse Ronaldo. zonder tegenslagen was hij waarschijnlijk van het Niveau Ibrahimovic. een andere Braziliaan die mij erg is tegengevallen is Robinho
Pelé zag in hem echt zijn opvolger en had nog nooit eerder zo:n groot talent gezien. dit zei hij toen Robinho 14 was en Pelé een training van Robinho zag

2 december 2020 om 19:43

in deze tijd heb je misschien 8 vieze en harde verdedigers toen had je er 50 met vieze ellebogen gestrekt been doodschoppen kopstoot enzovoort.

2 december 2020 om 19:47

@Supernico, ja. Want nu beschermen de scheidsrechters de spelers nog een beetje. Vroeger was dat allemaal niet zo.

2 december 2020 om 19:51

@lierse1997 mee eens! als Ramos in die tijd had gespeeld had hij niet eens een kwart van de kaarten die hij nu heeft achter zijn naam staan

2 december 2020 om 19:56

Maradona was een genie. Daar twist niemand over. Hij was alleen geen Barcelona legende. Hij is een legende van Napoli en Argentinie. Messi is wel de legende van Barcelona. En je hoeft de prestaties van Messi toch niet te bagitalliseren om Maradona groter te maken. Of andersom. Ik ben blij dat we beiden hebben (gehad).

2 december 2020 om 20:00

@Visca, volledig eens. Het heeft dan ook weinig zin met elkaar te vergelijken. Twee van de beste voetballers ooit en de beste (of toch zeker een van de beste) voetballers uit hun eigen tijdsperiode.

2 december 2020 om 20:06

Wat heeft dat te maken met wat Ronaldogoat7 zegt? Nergens heeft hij het over scheidsrechters of wat dan ook. Hij heeft het over verdedigers van tegenwoordig die met fluwelen handschoentjes spelen. Je hebt in deze tijd net zo goed spelers die smerige tackles maken of ellebogen uitdelen. Dat heeft Messi vaak genoeg meegemaakt in onder andere Clasico's.

2 december 2020 om 20:14

je weet zelf toch ook wel dat de scheidsrechters toen minder floten en je minder snel een kaart kreeg. kijk bijvoorbeeld hoe snel je nu geel of zelfs rood krijgt hetzelfde met een penalty als je te hard blaast als verdediger in de 16 en de aanvaller valt dan geeft de scheids al een penalty. kijk anders maar eens naar de doodschop op Maradona gemaakt door een Bilbao verdediger. daar is Ramos niks bij

2 december 2020 om 20:20

En wat heeft dat te maken met wat jij eerst zei? Je had het over verdedigers die met fluwelen handschoentjes spelen en nu gaat het opeens over scheidsrechters die vroeger meer toe lieten alleen omdat het je uitkomt. Spelers die harde overtredingen maken heb je ook gewoon in deze tijd. Of scheidsrechters het eerder bestraffen of niet heeft er niks mee te maken.

2 december 2020 om 20:23

@Dr.Jero Voor mij zal het altijd rohnaldinho blijven.

2 december 2020 om 20:25

klopt maar je hebt er nu minder omdat ze er in deze tijd niet zo snel meer mee wegkomen. en je hebt nu toch echt veel verdedigers die echt jonge dames zijn die eerder thuis horen op Ballet of Korfbal dan op een voetbalveld

2 december 2020 om 20:26

@Quillinho de reden dat ik van voetbal ben gaan houden.

2 december 2020 om 20:34

Speelt Messi pas voetbal sinds een jaartje? Hij speelt al 15 jaar in de top van het profvoetbal. In al die 15 jaar heeft hij natuurlijk alleen maar tegenstanders gehad die hem een vrije doortocht gaven inderdaad. Spelers als Ramos, Pepe, Marcelo, Chiellini, Gatusso, Materazzi, Nigel etc. hebben allemaal niet gespeeld in de jaren dat Messi profvoetballer is geweest...

2 december 2020 om 20:44

natuurlijk wel maar niemand kan ontkennen dat het voetbal vroeger veel harder was dan zelfs 13 jaar geleden. ik vind Messi een van de beste voetballers ooit maar geen Maradona. en dat voorbeeld van de jong die gaat piepen over hard spel bij kleine overtredingen, als ik zijn trainer was had ik hem de volgende wedstrijd in een tutu het veld op gestuurd met de volgende tekst op zijn rug raak deze gevoelige prinses niet aan.

2 december 2020 om 20:57

Dat het voetbal vroeger harder was, wil niet zeggen dat je nu alleen maar voetballers hebt die met fluwelen handschoentjes spelen en dat er alleen vroeger harde overtredingen en ellebogen werden ingezet zoals jij stelt in je eerdere reactie. Dat is het hele punt. Met die reactie doe je alsof Messi niks te verduren heeft gehad gedurende zijn carrière, maar dat is gewoon niet zo.

2 december 2020 om 21:57

Blijf het bijzonder vinden dat team prijzen boven individuele prestaties worden verkozen als het gaat om beste speler....

2 december 2020 om 22:11

@fcvoetbal23 maar wat maakt volgens jou dan de beste voetballer? de grootste voetballers helpen hun teams toch ook aan de grootste prijzen? de beste voetballers spelen namelijk niet bij een RKC of ADO Den Haag maar bij de Europese topclubs die de prijzen verdelen en dan is het aan hum om dat beetje extra te brengen om die prijs ook daadwerkelijk binnen te halen

3 december 2020 om 04:24

messi heeft enkel bij Barca met grote namen gespeeld en ook bij de nationale ploeg
Diego heeft nooit gehad wat Messi had en daarvoor zal Messi voor mij nooit de grootste zijn !
idd messi heeft heel veel bewezen bij Barca maar neem alle grote namen weg en wat wint hij dan ?
het zegt toch genoeg dat hij nu weg wil net omdat hij het op zijn eentje niet kan...iets dat Diego wel kon !

2 december 2020 om 19:11

Zo is dat. Maradona maakte een paar mooie goals voor Barcelona. Hij maakte er helaas vooral naam om zijn misdragingen buiten het veld. De legendes van Barcelona zijn Kubala, Cruijff, Koeman, Ronaldinho, Puyol, Xavi, Iniesta en Messi.

Het is vreselijk dat de beste voetballer aller tijden is overleden, maar dit verzoek zou ik schandalig vinden. Het zou juist prachtig zijn om Messi gewoon verder te zien als de nummer 10 van Barcelona omdat hij daar zijn hele leven lang speelt en als ze dan besluiten om de 10 te bevriezen begrijp ik het wel. Maar voor Maradona dat toch wat clubs heeft gehad vragen om ook bij Barcelona dit te doen vind ik te ver gaan.

2 december 2020 om 18:45

Dat zou ik helemaal niet begrijpen. Na Messi komt er weer een volgende grootheid met nummer 10. Het is simpelweg een te geliefd nummer om hem er uit te halen. Hoe goed Maradona ook was, er is meer dan Maradona.

2 december 2020 om 19:17

Ik zou het gewoon als een speciaal nummer houden.

Zoals de nummer 7 bij Manchester United. Waar velen grootheden mee hebbem gespeeld.

Niet dat ze daar de laatste jaren zorgvuldig mee om zijn gegaan. Met het weg geven van dat nummer. Maar het blijft wel een legendarisch nummer voor United.
Zo kun je een legendarische speler ook in ere houden.

Ik vind het onzin. Het lijkt alsof iedereen maar iets probeert te verzinnen met Maradona als lijdend voorwerp. Barcelona zou kunnen besluiten om in de toekomst, dus het na Messi tijdperk dit nummer niet meer te gebruiken, maar zelf dat vind ik overdreven.
Mensen worden nooit geeerd tijdens hun leven en als ze dood zijn tuimelen ze over elkaar om tranen met tuiten te wenen.
Mardona was groot. Laat hem nu rusten

Overdreven gedoe en als R9 dood gaat mag niemand meer met 9 spelen .

2 december 2020 om 18:56

Inderdaad, dan hou je straks geen nummers meer over. Krijg je zelfde als in Rusland, Polen enz. nummers als 76,56,43,89 enz.

je kunt geen rugnummers wegnemen want bijna iedere speler en jong jongetje of meisje op straat wil met nummer 7 14 10 of 9 spelen. en Messi zal nooit van het niveau Maradona zijn maar hij is wel een waardig opvolger en Maradona en zijn Familie mogen trots zijn dat Messi nummer 10 draagt

2 december 2020 om 18:47

Lol Messi niet van het niveau Maradona,blijkbaar heb jij Messi niet zien spelen laatste 15 jaar

2 december 2020 om 19:07

Hij is een ronaldo fan en die zijn vaak Messi blind.

2 december 2020 om 19:09

Hoe durf je & waar heb jij het over man!?
Weet jij hoe belachelijk jij jezelf maak? Echt bizar!
Doe je huiswerk eens. FF YT op voor wat best of Messi complicaties..
Tjonge jonge..

2 december 2020 om 19:10

Als een best of Maradona opgezocht dan?

2 december 2020 om 19:41

Allebei bekeken maar als je puur kijkt naar de individuele speler dan kan je toch niet zeggen dat de ene veel beter is dan de ander?. Messi kon precies wat maradona kon en andersom ook. Om nou te zeggen Messi haalt het niveau nooit.. ja dan ben je idd gewoon aan het trollen.

2 december 2020 om 19:48

Ah nee inderdaad daar ben ik het er zeker mee eens. Gewoon beide geniale voetballers die niet te vergelijken zijn. Dat Messi niet in de buurt komt van Maradona vind ik dan ook onzin. Maar ik vind wel dat het een perfect te verdedigen mening is dat je Maradona beter vind dan Messi. Al geldt hetzelfde ook andersom.

2 december 2020 om 20:01

ik zie Messi vaak genoeg spelen en hij is een van de beste spelers ooit maar absoluut geen Maradona! niet mijn probleem dat jij niet tegen de waarheid kunt

2 december 2020 om 20:05

omdat messi meer goals maakte en het langer volhield? minder hard spel betere velden betere schoenen en ballen. minder concurrentie en hij deed het allemaal bij Barcelona. waar Maradona het deed bij Napoli en Argentinië. dus er zijn niet echt argumenten dat Messi beter is dan Maradona

2 december 2020 om 20:15

Uh. Er zijn genoeg argumenten om hard te maken dat Messi beter is dan Maradona. Het voetbal is sneller dan toen juist door de betere materialen, spelers zijn atletischer, verdedigend staat het veel beter georganiseerd dan toen etc.

2 december 2020 om 20:28

@supernico, waarom wordt er nu dan veel meer gewonnen dan toen?

2 december 2020 om 21:04

Onder andere door de invoering van de regel voor het niet meer mogen terugspelen naar de keeper. In die tijd kon je op safe spelen als je als zwakke tegenstander de bal had en onder druk kwam te staan. Gewoon naar de keeper passen die de bal in zijn handen hield en je zo wellicht nog een punt aan de wedstrijd over kon houden.

2 december 2020 om 21:43

Ja dus dan was het toch moeilijker om toen te scoren? Je moet de topschutters lijsten uit de jaren 80 van de serie A eens nakijken.

2 december 2020 om 22:35

En moeilijker scoren betekent gelijk dat het toen kwalitatief allemaal ook beter was of zo? Het was moeilijker scoren door andere regels en tactieken, niet door de kwaliteit van toen. Spelers zijn fysiek veel verder dan 30 jaar geleden. Waar je vroeger nog eens kon roken of drinken als voetballer, kan dat nu op een paar uitzonderingen na gewoon niet. Dus als aanvaller krijg je met sterkere tegenstanders te maken en vice versa. En qua tactiek zijn we verder door alle aanpassingen die er over de loop der jaren zijn geweest, waaronder de terugspeelbal regel.

3 december 2020 om 04:28

1 vraag ? noem mij wereldklasse spelers waarmee Maradona omringd was en dan zal ik je het lijstje van Messi opnoemen ! zeg nooit dat Messi even goed is als Diego ...want dan doe je messi te veel eer aan

4 december 2020 om 02:51

Hard spel...ja met zeeën van ruimte en dumbass fouten van verdedigers...de enige reden dat Maradona voor mij zo bekend is is vanwege z'n hand of god momentje...wat een sneue argumenten zeg betere velden, betere schoenen en ballen. Wat denk je van betere verdediging tegenwoordig, wat denk je van meer een teamspel tegenwoordig, wat denk je van tactisch veel professioneler tegenwoordig. Altijd maar dat WK en Napoli, wat Messi heeft gepresteerd en gewonnen is veel meer dan dat...men hecht aan een WK gewoon meer waarde. Messi is overigens wel WK met jeugd geworden dusss ja dat ook.

Maradona was een groot nummer 10 voor Barcelona maar na hem volgden o.a. Romario, Rivaldo, Ronaldinho en natuurlijk Messi zelf. Die laatste zal misschien later de boeken in gaan als de beste ooit, dus een ongepast verzoek van een emotionele Maradona Junior (die pas op latere leeftijd als zoon werd erkend door Senior).

2 december 2020 om 18:51

Messi komt niet in de buurt van Maradona, ook al is Messi natuurlijk wel een geweldige speler een van de beste ooit. maar hij heeft nooit een Levante Osasuna kampioen gemaakt in een competitie met een sterk Real Valencia en Atletico. Maradona deed dit wel met Napoli in Italië en hij maakte Argentinië wereldkampioen. iets wat Messi nooit deed en nooit zal doen

2 december 2020 om 18:57

Dat je Maradona beter vindt, kan ik nog begrijpen. Maar Messi komt niet in de buurt? Maarja was te verwachten van iemand die Ronaldogoat7 heet.

2 december 2020 om 19:02

Je naam is ronaldogoat. Welke ossasuna of levante heeft c ronaldo kampioen gemaakt dat ronaldo de goat is voor je?😂

2 december 2020 om 19:05

ik vind Messi geweldig maar hier zijn mijn redenen waarom ik Maradona een stuk beter vind.
1 Argentinië wereldkampioen en domineerde het WK
2 Napoli Kampioen
3 het spel was toen veel harder en je kreeg echte doodschoppen en Ellebogen iets wat nu amper gebeurt.
4 hij heeft het in meerdere landen laten zien

2 december 2020 om 19:09

Kun je mischien uitleggen waarom de Ronaldo de goat is want Ronaldo voeldoet ook niet aan jouw lijstje.

2 december 2020 om 19:12

het is voor mij maar een gezegde maar natuurlijk is Maradona de beste voetballer ooit. Ronaldo heeft ten opzichte van Messi wel een EK op zijn naam Messi geen WK. en Ronaldo is kampioen geworden in verschillende competities en heeft met meerdere clubs de CL gepakt

2 december 2020 om 19:41

Maar Maradona is toch ook maar in één grote competitie kampioen geworden, namelijk de Serie A. Verder nog in de Argentijnse competitie, maar dat kan je niet echt mee nemen als een geweldige prestatie. Kortom, je criteria voor beste voetballer ooit/ goat zijn niet erg valide omdat je telkens iets anders pakt wat het beste in jouw straatje past.

2 december 2020 om 19:46

nee hoor want 1x Napoli kampioen maken zeker in die tijd staat gelijk aan 30x Barcelona kampioen maken

2 december 2020 om 19:46

Ronaldo heeft welgeteld met 1 club meer de CL gewonnen vergeleken met Messi. Nou, poeh poeh. Seedorf heeft het met 3 clubs gedaan. En Ronaldo heeft in alle competities waar hij speelde bijna altijd bij het beste team gespeeld of een team dat grote kans maakte op de titel. Had hij bij een subtop club of net daaronder gespeeld en was hij daar kampioen mee geworden, was het een ander verhaal geweest. Maar hij zat telkens bij een topclub, dus zo boeiend vind ik dat argument niet.

2 december 2020 om 19:47

Nee bij Messi hebben Ramos, Pep, Carvajal altijd zijn handje vast gehouden en hem begeleidt naar het doel. Ramos hielp hem ook met schieten he. Had je ook Ferdinand en Vidic, die namen Messi op hun schouder en brachten hem naar het doel. En dan had je nog de slagers van Atletico, die keken ook alleen toe.

2 december 2020 om 20:14

Videos van de clasicos van vroeger zijn echt bizar. Messi werd zo ontzettend geschopt.

2 december 2020 om 20:22

zoek eens de doodschop van de Bilbao verdediger op Maradona op dat is wel iets anders dan op iemands hand gaan staan of een elleboog ontvangen

2 december 2020 om 20:28

Zoek eens een gemiddelde compilatie van het duo Pepe en Ramos op. Die twee samen kunnen samen het gesticht in met de harde overtredingen die zij hebben gemaakt.

2 december 2020 om 20:33

ik heb de overtredingen gezien en die zijn inderdaad hard en belachelijk maar in de tijd van Maradona had je meer van dat soort verdedigers. en dan nog iets harder. tegenwoordig is het niet meer echt hard verdedigen kijk naar Luuk de jong die klaagde al in de eredivisie omdat hij een harde duw een klein trapje of klein knietje elleboogje kreeg, die verdiend een harde kopstoot harde elleboog of een gestrekt been, maar nee hij gaat al klagen bij kleine overtredingen dan kan hij beter op Ballet gaan of Korfbal

2 december 2020 om 20:34

De bijnaam van die verdediger van Bilbao (Goikoetxea) is niet voor niets “de slager van Bilbao”. Die man was echt nog wel een ander niveau dan Pepe of Ramos. Voordat hij Maradona zijn been brak (schandalige tackle, zoek maar eens op) had die ook al Bernd Schuster eens voor lange tijd de lappenmand ingetrapt.

2 december 2020 om 20:34

Zoek anders even de tackel van achter van Marcelo op Messi. Of die van Atletico verdediger op de dijbeen van Messi, daar zag je letterlijk de afdruk van de schoen in de dijbeen. De keeper van Espanyol die letterijk op Messi zijn voet staat en afzet om op te staan. Wat dacht je van die uitgestrekte been van Fillipe luis in 2016? En zo kan je er wel een hele artikel over schrijven en dan hebben we het niet eens over die van Ramos.

2 december 2020 om 20:35

Hoeveek heeft Maradona tegen over die slager gestaan? Messi speelt al 15 jaar tegen dat soort gasten

2 december 2020 om 20:42

Pepe en Ramos hebben vaak zat tackles ingezet waar hun tegenstanders van geluk mogen spreken dat het nog allemaal mee viel. Pepe die bijvoorbeeld iemand die op de grond ligt doelbewust op de rug trapt is gewoon levensgevaarlijk. Ook een smerige tackle op de enkel van Messi liep gelukkig voor Messi mee.

2 december 2020 om 21:42

@Lierse: van die slagers heb je in elk tijdperk. Niet zolang geleden had je pakweg een Roy Keane, Vinnie Jones of onze eigen Philippe Albert die in hun carrière de nodige tegenstanders het veld afgetrapt hebben. En spelers als Godin of Pépé kan je ook bezwaarlijk lieverdjes noemen he? Maar die Goikoetxea was inderdaad een gek en eigenlijk niet geschikt om op een veld te staan.

2 december 2020 om 21:45

Maar nu worden spelers toch beter beschermt? Je moet eens wedstrijden terugkijken uit de jaren 80. Toen was het echt wel een ander niveau qua tackles hoor, gelukkig is dat nu wat “gebeterd” en dan bedoel ik het mikken op enkels of benen.

3 december 2020 om 04:32

messi komt in de Buurt en daar houdt de vergelijking mee op !
Messi had altijd betere spelers rondom zich ...wie had Diego ?

4 december 2020 om 02:58

Niveau van la liga tegenwoordig is 10000 zo hoog als toen. Dat is als Messi in de eredivisie in een een willekeurig team zetten...dan trekt Messi die ook wel naar een hoger niveau. Maar een Maradona gaat een Levante ook geen kampioen maken nu hoor. Denk je dat nou werkelijk...hij zou meteen vast komen te zitten in het spel van tegenwoordig...jemig wat hemelen mensen Maradona naar hoogtes wat niet realistisch is

Wat een onzin, zo blijft er straks geen nummer over. Je kunt het ook als eer zien dat de beste speler met dat rugnummer rondloopt. Ook een teken van waardering. Ook zal bij Barca dat nummer eerder aan Messi herinneren dan aan Maradona, want Diego was daar nu eenmaal geen groot succes. Tot slot vind ik dat je zoiets niet moet vragen. Het moet uit mensen zelf komen om dat nummer op te geven.

2 december 2020 om 19:08

Dit. Maradona heeft bij Barça gespeeld, maar hij kwam niet voor niets bij Napoli terecht. En daarbij is Maradona niet de enige geweldige 10. Bij vrijwel iedere club kun je wel een speler noemen, zo niet meerderen. Met niet op de minste plaats Pelé. Nu Maradona dood is lijkt het alsof die discussie niet al decennia bezig is zonder definitief antwoord. Die telt schijnbaar niet mee omdat hij wat gezonder leefde en 20 jaar meer op z'n teller heeft.

Ik vind het ook maar een beetje raar. Als ze nummer 10 nooit meer uitdelen bij Napoli, snap ik dat. Maar om zo'n veelgebruikt nummer dat zelfs min of meer wordt gebruikt als een positieaanduiding uit te bannen voor andere clubs en spelers, gaat me veel te ver. Ajax en Barcelona delen nummer 14 niet meer uit, maar andere clubs kunnen dat prima doen.

Sowieso heeft Messi zelf met nummer 10 al geweldige prestaties geleverd bij Barcelona. Ik heb Maradona zelf niet live meegemaakt, maar Messi kan toch op zijn minst serieus met hem wedijveren als beste Argentijnse speler ooit (en wellicht van de hele wereld). Natuurlijk kan hij nog steeds die andere legende eren, zoals bij die viering van dat doelpunt laatst. Maar zijn rugnummer nu nog, richting het einde van zijn carriere, afstaan, zou ik raar vinden.

2 december 2020 om 20:25

Dan heeft Barcelona dat besluit toch aardig snel ingetrokken aangezien Coutinho met nummer 14 speelt😉

2 december 2020 om 21:54

Oh wat stom, ik volg Barca toch blijkbaar bepaald niet nauw genoeg dat ik dat (en misschien wel meerderen voor hem) gemist heb. Dacht altijd dat ze dat nummer vrij hielden, maar blijkbaar is het dan alleen Ajax.

Dit vind ik toch wel te ver gaan. Er wordt wereldwijd ook nog gewoon met nummer 14 gevoetbald. En Johan was minstens een even goede speler. Maar gedroeg zich buiten het veld wel een stuk beter.

Zegt degene die jarenlang door Maradona zelf ontkent werd. Snel wegwezen! Bij het nationale elftal, Boca, Napoli en wellicht Argentinos Juniors. Volgens mij wordt er bij 1 van de clubs al jaren niet meer gespeeld met 10. Argentinos zijn trouwens wel bazen die hebben hun stadion allang Estadio Diego Armando Maradona vernoemd haha.

2 december 2020 om 18:52

Bij Napoli is het nummer 10 begin jaren 2000 inderdaad uit de roulatie gehaald als ik het me goed herinner. Ik denk trouwens dat ze ook begin jaren 2000 het stadion ook naar Maradona wilden noemen, maar dat mocht toen niet van de Italiaanse overheid aangezien er een wet is dat publieke gebouwen pas 10 jaar na de dood van een individu de naam van dat individu mogen krijgen.

2 december 2020 om 20:00

Blijkbaar heeft Maradona indruk gemaakt de laatste paar jaar. Ze hebben las ik pas sinds 6 jaar contact. Hij erkende zijn kind ook niet. Ik vind het knap hoe die jongen daarover heen kan stappen. De liefde voor je vader overwint alles.

Hierdoor gaan nog meer Argentijnen Messi haten, als hij dit niet doet. Ik vind het niet kunnen dat hij hier zo publiekelijk mee komt.
Daarnaast is Messi DE nummer 10 van Barcelona. Vreselijk dat mensen zich hier druk om maken, helemaal pas nadat er iemand is overleden.

Uit respect voor Maradona vind ik dat er mondiaal geen briefjes van 10 meer gerold mogen worden voor een lijntje.

2 december 2020 om 19:31

en geen briefjes van 10 meer geklapt mogen worden op de billetjes van dames die na middernacht performances uitvoeren

Ik begin het nu zat te worden. Heeft maradona een licentie op de nummer 10? Heeft hij het nummer uitgevonden? Is hij de eerste die ooit met een nummer 10 speelde? Gaat maradona uit de dood op staan als we stoppen met het gebruiken van nummer 10? Ik zie absoluut geen enkele reden om te stoppen met nummer 10.

2 december 2020 om 20:28

Daarbuiten is het volgensmij het meest gewilde nummer onder voetballers, ze gaan nr 10 echt niet wereldwijd opgeven. En als ik Messi was zou ik Maradona junior gewoon lekker links laten liggen en er niet eens op reageren. Wat een achterlijk verzoek.

2 december 2020 om 20:32

Ik als amateur voetballer had nummer 10 niet eens opgegeven voor maradona. Doei met deze aandachttrekkende idioten.

Maradona was een hele goede voetballer maar toch niet van het niveau Messi. Er zijn opeens veel mensen die hem beter dan Messi vinden maar ik denk dat dat de waan van de dag is. Messi doet het in een tijd waar het spel zoveel sneller is geworden en tactischer. Teams spelen tegenwoordig meer georganiseerd en je krijgt niet meer de ruimte die spelers als Maradona hadden. Ik denk dat een team uit de tweede divisie van spanje meer georganiseerd speelt dan teams uit de tijd van Maradona. Gister hoorde ik nog dat Marodana meer passie voor het spel had dan Messi. De man die maar 4 jaar op zijn top heeft gespeeld heeft meer passie dan speler die al 15 jaar constant presteerd. Iemand die naast het voetballen ook aan de cocaïne zat heeft meer passie voor het spel dan iemand die alleen maar voor het spelletje leeft. Ik snap het niet meer.

2 december 2020 om 19:08

Maradona was idd niet van het niveau Messi, Maradona was beter en ik heb ze allebei live zien spelen. Maradona deed dingen met een bal die ik Messi nog nooit heb zien doen en dat op velden die praktisch onbespeelbaar waren voor moderne maatstaven. hij werd elke wedstrijd bestookt met meerdere doodsaanslagen op het veld omdat er nog geen camera's waren. hij leverde de grootste WK prestatie ooit als speler en maakte een heel matig Argentijns elftal eigenhandig kampioen en hij maakte van degradatiekandidaat Napoli een tweemalig landskampioen en Europa Cup winnaar. zoiets gaan we denk ik nooit meer in het voetbal zien, dat er een speler komt die even eigenhandig van een Brescia of Lecce een landskampioen en CL winnaar maakt. als Messi dan echt beter is laat hem het huidige Argentinie dan maar eigenhandig WK winnaar maken zoals Maradona dat heeft gedaan. Maradona was een leider die de boel op sleeptouw nam, waar Messi een geweldige voetballer is maar wel als eerste zijn koppie laat hangen als het niet loopt. als de tegenstander de bal heeft vind Messi het wel prima verder en dan loopt hij geen centimeter te veel om de bal te veroveren

2 december 2020 om 19:12

Die tackle van Goikoetxea op Maradona was echt schandalig inderdaad, en die kreeg daar toen gewoon een gele kaart voor 😅. Niet normaal als je beelden uit die periode nu terugbekijkt.

2 december 2020 om 19:15

“...en maakte een heel matig Argentijns elftal eigenhandig kampioen en hij maakte van degradatiekandidaat ...” je had eigenhandig tussen quootjes moeten zetten, weet je direct met welke kwaliteiten ze het wel gewonnen hadden

2 december 2020 om 19:22

@lierse1997 zo waren er wel smerige tackles. in de Serie A werd hij constant belaagd met Nigel De Jong overtredingen omdat de verdedigers niet bij de bal konden en het dan maar zo wilden oplossen. dat hij nooit langdurig geblesseerd is geweest in die tijd dat is echt heel knap

2 december 2020 om 19:25

Het waren andere tijden het voetbal is zo veranderd dat het onmogelijk is om in eentje een team te dragen ongeacht hoe goed je bent. Messi is draagt al 4 jaar een slechte barca maar zelfs hem lukt het niet om ze de CL te bezorgen. Wel heeft barca dankzij Messi met een statische uitgebalanceerde slectie Spanje gedomineerd. Kijk maar keer voor de lol op yt wat voor aanslagen messi krijgt te verduren. Daarnaast zijn de ruimtes tegenwoordig veel kleiner waardoor teamwork belangrijker is dan goede individuen. Daarom falen zoveel teams met sterren tegenwoordig. Kijk maar naar Argentinie veel sterren maar geen balans. Daarom is het niet eerlijk om spelers tegenwoordig te beoordelen op hun prijzenkast.

2 december 2020 om 19:30

@thegoat010 ik ben het daar niet mee eens. ook vroeger bepaalde kwaliteit wie het beste team had en hadden de rijkste teams daarom de meeste kwaliteit. nu is het voetbal sneller maar zijn de velden vele malen beter en nu zijn er camera's waar die er vroeger niet waren. wat Maradona daarom heeft gepresteerd is ongekend in het voetbal en het is absoluut niet makkelijker als voor de successpelers van nu

2 december 2020 om 19:46

Messi heeft wel degelijk meer dingen gedaan waarvan ik dacht hoe doet hij dat nou, Maradona had dat ook maar om nu te stellen dat Maradona dingen deed die Messi nooit zou doen geldt dit dan ook andersom.

Beide spelers waren van de funtionale techniek en van hun dribbel techniek, Daarnaast heeft Messi op een veel hoger niveau gespeeld dan Maradona, Je doet alsof Messi nooit een doodschop te verwerken heeft gekregen in zijn begin jaren bij Barcelona, hij was vaak gewoon te snel en te wendbaar voor zijn tegenstanders. Ik vind beide spelers juist vergelijkbaar in heel veel aspecten waarin beide heren uitblinken

Daarnaast heeft Maradona nooit de CL gewonnen maar Messi in zijn prime zou ook een middelmatig team kampioen kunnen maken in Italië, dan denk ik aan een Roma of een Lazio. Daarnaast deed Messi wel iets meer in verdedigend opzicht dan hij nu doet dus het is ook raar dat je dit aanhaalt als argument, je moet Messi ook in zijn beste jaren beoordelen met Maradona (die toen ook op zijn piek was).

2 december 2020 om 19:50

Japie schei eens uit met je non argumenten over de velden, ga eens een paar wedstrijden terug kijken waarin Messi speelde op een drijfnat veld tegen Espanyol of Sevilla, of vs Chelsea, hij heeft al vaak genoeg aangetoond dat hij dan juist laat zien dat hij uit de voeten kan op die velden.

2 december 2020 om 19:51

Alleen maakte Maradona geen Roma of Lazio (van nu, want ten tijde van Maradona was Lazio ook niet geweldig), maar echt een team dat voor zijn komst tegen de degradatie streed. Persoonlijk vind ik dat je moeilijk kunt zeggen wie beter is van de twee, dat is gewoon persoonlijke voorkeur. Maar wat Maradona kon, echt een team op zijn eentje dragen, is toch vrij ongezien in die mate.

2 december 2020 om 19:53

Japie ben echt benieuwd. Wat kon Maradona met de bal doen wat Messi niet kan? En je hebr paar dagen terug al gezegd dat hij een matige Argentinië kampioem heeft gemaakt en toen heb ik een heel mooi betoog geschreven waarom dat team niet matig was en toen heb je niet gereageerd. Als je daadwerkelijk dat wk hebt gezien dan had je kunnen zien dat het een sterk collectief was met een paar hele goede spelers.

2 december 2020 om 19:55

@19messi33 Maradona heeft met Napoli wel de CL gewonnen. toen heette het nog de Europa Cup. ik zeg niet dat Messi geen fenomenale speler en een van de beste spelers allertijden is is maar ik heb allebei zien spelen en Maradona is imo echt de beste allertijden. als mensen daar een andere mening over hebben kan ik dat respecteren. de velden waren destijds echt wel slechter als nu. kijk maar eens wat willekeurige wedstrijden terug uit die tijd

2 december 2020 om 20:03

Hij won de Uefa cup met Napoli. Ook wel Europacup III genoemd. Vaak overigens interessanter dan de Ecii (de Cup Winner's Cup). Maar Eciii is duidelijk niet de Eci/cl.

2 december 2020 om 20:06

Nu dat Argentinië van 86 was net als dat van 90 echt geen heel speciaal team. En tegen België en Engeland waren er echt weinig medespelers betrokken bij de goals van Maradona hoor.

2 december 2020 om 20:11

Tegen Engeland gaf een iemand natuurlijk de assist toen hij met de hand of god scoorde. Valdano, Burruchaga en Ruggeri konden natuurlijk wel aardig voetballen. Messi zou tegen dat Belgie ook wel wat goals kunnen scoren nauurlijk. Die goal tegen Engeland is legendarisch maar zo kun je in het moderne voetbal simpelweg niet meer scoren op topniveau. Het waren andere tijden. Vergelijken is dan ook zinloos. Laten we van beide spelers genieten.

2 december 2020 om 20:13

Japie voor iemand die Maradona heeft gevolgd ben je niet echt goed op de hoogte. Wat Maradona won met Napoli was de Uefa Cup, tegenwoordig de Europa League en zeker niet de CL. Sterker nog Maradona heeft nooit de Europa Cup (cl) gewonnen. Ook weer kom je weer met onzin aan kakken net zoals elke keer maar verkondigen hoe matig Argentinie was in 1986

2 december 2020 om 20:15

Ik heb het verhaal waarom Argentinie wel een sterk team al 3 keer uitgelegd nu en er wordt niet op in gegaan. Ik ga het nu niet weer uit typen mocht je willen weten hoe goed dat team was dan kan je kijken bij mijn reactie onder het artikel van gister over dat Messi geen passie heeft. Argentinië had gewoon een aantal hele goede spelers die bij hun clubs ook prijzen pakten, ze waren geen favoriet maar ze hadden zeker echt wel een sterk collectief met als uitblinker Maradona.

2 december 2020 om 20:27

@barcalover123 dan ben jij een van de enige personen op deze aardbol die dat Argentijnse elftal niet matig vond. het huidige Argentijnse elftal is beter en dat zegt eigenlijk al genoeg. als je wil zien wat Maradona meer met een bal kon dan kan je dat gewoon op oude beelden terug zien

2 december 2020 om 20:39

Ik heb de oude beelden wel gezien maar ik kon nou niet zien wat hij kon wat Messi niet kon en jij geeft aan dat je dingen hebt gezien die je Messi nooit hebt zien doen met de bal dus ik ben zeker benieuwd naar je reactie. Ik ben een voetballiefhebber en als er blijkbaar volgens jou acties zijn met de bal die Messi nooit heeft laten zien dan ben ik super nieuwsgierig naar deze acties. Over Argentinie ja.. ben ik idd de enige? Met een beetje google werk kom je al veel artikelen tegen die aantonen dat Argentinie een heel goed elftal had toen. Goede spelers nogmaals die bij hun teams prijzen pakten. Zoals jij praat zat Argentinie vol met koekenbakkers en dat is gewoon Niet zo dat kan je gewoon makkelijk googlen. Maar goed we laten Argentinie maar gaan die krijg je van me maar ik ben toch echt benieuwd naar die acties van Maradona die nooit vertoond zijn door Messi. nog even iets toe te voegen het zou je ook sieren om terug te komen over je fout over de CL waar je dus naast zit. Het zou je sieren als je terug komt op je fout en toegeeft dat je uit je nek lukt, maar goed het is natuurlijk makkelijk om het te negeren he.

2 december 2020 om 21:12

@japie als ik maradona aan messi’s prestaties houd dan voldoet maradona ook niet. Respect richting messi is de laatste ver te zoeken en er wordt over hem gepraat alsof het een koekenbakker is. Wie ik de betere vind laat ik buiten discussie hier.

2 december 2020 om 21:31

@bf1994 wie zegt dan dat Messi een koekenbakker is? er zijn mensen die Maradona beter vinden maar dat maakt Messi nog geen koekenbakker. zelfs een leek kan zien dat Messi een van de beste voetballers allertijden is

2 december 2020 om 21:37

@barcalover123 jij wil dat ik hier in woorden allerlei technische hoogstandjes ga omschrijven maar hoe moet ik dat in woorden uitleggen dan? met een hakballetje bv de bal over de tegenstander heen lobben om vervolgens die bal in 1 aanname weer mee te nemen, dat is een van de dingen die ik Messi nooit heb zien doen en zo zijn er veel meer acties geweest. dat wil niet zeggen dat Messi technisch niet geweldig is maar Maradona deed dingen die ik hem nooit heb zien doen met een bal. leg mij eens uit waarom ook elke analist en elke docu over dat WK dan zei dat Argentinie op voorhand nul kans werd gegeven om dat toernooi te winnen en waarom ze amper spelers hadden die in de Europese top voetbalden zoals het Argentinie van de laatste 20 jaar b.v.? iedereen die dat WK destijds heeft gekeken weet dat Argentinie op Maradona en Valdano na geen grote spelers had in de selectie. die hadden geen Higuain, Di Maria, Aguero, Dybala, Cambiasso, Mascherano etc. die actief zijn/waren in de Europese top lopen. in 1989 heeft Napoli trouwens gewoon de Uefa Cup gewonnen hoor

2 december 2020 om 21:48

@Japie: Argentinië, een matig elftal in 1986? Met Maradona, Valdano en Passarella hadden ze 3 echte wereldtoppers op het veld staan. Schei dus uit met je ‘matig Argentinië’. Trouwens, hoeveel echte wereldtoppers staan er in het huidige Argentinië?

2 december 2020 om 21:53

@Lierse: het België van 1986 was dan ook eigenlijk maar weinig soeps hoor, ondanks de halve finale. Het was meer op geluk dan op wijsheid dat België zover raakte dat WK. Ook al was de wedstrijd tegen USSR uiteraard wel legendarisch😀

2 december 2020 om 22:03

@thenry_228 er zitten in het huidige Argentinie met Messi, Aguero, Dybala en Di Maria al 4 wereldtoppers in het huidige Argentinie en eerst zaten daar ook nog een Samuel, Mascherano en Cambiasso bij b.v. en het is ze toch al heel lang niet gelukt om wereldkampioen te worden omdat er niemand in loopt die de impact heeft van een Maradona. als je dan het Argentinie van Maradona niet matig wil noemen dan kan je al helemaal het huidige Argentinie niet matig noemen. waarschijnlijk maak je de selectie van destijds nu met opzet groter en het huidige Argentinie met opzet kleiner als dat het daadwerkelijk was om Messi er beter te laten uitkomen maar dat is nergens voor nodig. zoals Messi de held is voor Barcelona voor alle geweldige dingen die hij die club heeft gegeven is Maradona de held van Napoli en Argentinie voor al het moois wat hij hun heeft geschonken en zo heeft elke club of elk land een grootste held. Messi is bij Barca fenomenaal en bij Argentinie niet en daar kan je verder weinig aan doen. ik hoopte vroeger ook altijd dat Seedorf in Oranje zou laten zien wat hij bij AC Milan en Real bv liet zien maar het kwam er helaas zelden uit

2 december 2020 om 22:13

@viscacatalunya ok, die geef ik je dan maar dan vind ik het nog steeds knap dat je een Argentinie wat niet beter was als het hedendaagse Argentinie wereldkampioen maakt en dat je van een degradatiekandidaat uit de Serie A een Italiaanse topclub maakt. er zijn maar weinig voetballers die hem dat na kunnen vertellen als er uberhaupt al eentje bestaat die dat heeft weten te presteren. het is ook niet voor niks dat b.v. de prestatie van Maradona op het WK in 86 vandaag de dag nog steeds de grootste WK prestatie ooit wordt genoemd

2 december 2020 om 22:38

@Japie: Ik wil ook niet zeggen dat het Argentinië uit 86 minder of beter is dan het huidige Argentinië maar vind het zo een dooddoener dat elftal uit 86 matig te noemen terwijl er best wat kwaliteit op het veld stond toen. Maar het grote verschil was Maradona, die Argentinië naar een hoger niveau kon brengen dan Messi dat kan.

2 december 2020 om 19:18

Spelers zoals Pele,, Cruijff en Maradona, die in hun tijd de beste waren, zouden met hun aangeboren talenten snelheid, techniek en inzicht in deze tijd ook tot de beste spelers behoren. Net zoals Messi in hun tijd tot de besten zou hebben behoord. Het zijn allemaal natuurtalenten met een uitmuntende techniek en snelheid.
Over spelers als Van Haneghem en Platini zou je nog kunnen discussiëren aangezien die minder snel waren en snelheid in deze tijd wel erg belangrijk is.

2 december 2020 om 19:31

Het was vroeger echt niet makkelijker om te winnen hoor. Er wordt nu gedaan alsof het tactisch en verdedigend nu allemaal veel beter is. Nu in de hele jaren 80 (van 1980/1981 tot en met 1989/1990) is er maar 1 team kampioen geworden met meer dan 19 gewonnen wedstrijden op 30, namelijk het Napoli van Maradona in 1989/1990 met 21 overwinningen (wat dan nog eens een slechte vergelijking is want toen speelden ze al 34 wedstrijden). Geen idee waar dat idee dat het nu tactisch allemaal veel beter is dus vandaan komt.

2 december 2020 om 22:00

mensen zijn gehersenspoeld door al die hedendaagse coaches die de professor uithangen en net doen of voetbal hogere wiskunde voor raketgeleerden is. vervolgens hebben ze dan echter wel honderden miljoenen nodig aan aankopen om wat te presteren deze zogenaamde tactisch geniale coaches

Vreemd verzoek. Zo doe je Messi zwaar te kort. Voor Napoli of het Argentijns elftal, ja. Voor Barcelona, nee. Daarnaast is Messi over een paar jaar even groot als Maradona. Goats 🐐 🐐

2 december 2020 om 19:19

Als hij Argentinië wereldkampioen maakt wel, zo niet dan zal Maradona voor de Argentijnen altijd de grootste blijven.

Ben zelf Napolitaan maar dit slaat echt helemaal nergens op.

Ben groot fan van beide. Vergelijken heeft in mij optiek niet veel zin. Mensen die zeggen dat het nu sneller is en georganiseerder. En dat Maradona alle vrijheid had zitten er wel naast. Iedereen vergeet het catennaccio wat vroeger werd gespeeld. Alleen Maradona dolde en kapte je oneindig uit tot er de ruimte was. Idd als je sommige beelden ziet dan denk je Huhhhh wat een ruimte. Maar hij stond zover boven de rest dat hij het er zo liet uitzien. Ik heb met mijn leeftijd alle wedstrijden gezien maar snap heel goed als je alleen hoogte punten ziet dat je je twijfels hebt.

Is dat die zoon die pas op zn 31e erkend werd? Nummer 10 van Barça hoort meer bij Messi dan Maradona

2 december 2020 om 19:43

klopt, dit is de bastaardzoon die alles doet om bekendheid te verwerven. op basis van zn achternaam kreeg hij al enkele contracten bij profclubs

Wat een ovedreven gedoe. Wat heeft Maradona voor barca gedaan dan? Messi is de beste nummer 10 die barca ooit heeft gehad. Dat de zoon dit ook vraagt.. ja sorry maar dan moet je je diep schamen en dit past ook weer helemaal bij de persoon die Maradona was. Kijk de manier hoe de familie van Cruyff zich opstelde na de dood van hun geliefde Johan..

2 december 2020 om 19:48

Sommige zijn zwaar over het rooie omdat hij net dood is. Genoeg mensen die ik ken die opeens maradona de beste ooit vinden terwijl die mening eerder nog nooit was uitgesproken of er werd gezegd " het is iets subjectiefs dat kan je niet vergelijken" .geef het even. Dan komen ze uiteindelijk weer bij zinnen. En dan heb ik het niet over de zoon van maradona alleen. Overigens dacht ik dat dit dezelfde zoon was waarvan maradona het jarenlang ontkende. Ik denk dan bij mijzelf, waarom je een vader wilt eren die jou ontkent heeft.

2 december 2020 om 19:58

Puur om aandacht te krijgen. Papie is dood dus nu maar onzin roepen om de aandacht te krijgen die papie lief kreeg. Mensen zijn van het padje af sinds maradona dood is. Lees dingen zoals hoe geweldig mens hij was en wat voor toffe aardige peer het was. Hij is nu opeens de beste ooit terwijl Pele dat was vanwege al zijn wk's. Let maar op hoor Pele straks over paar jaar dood en dan begint weer de vergelijking met dat Pele de beste is en dat Messi nooit zijn niveau kan halen..

Dan is er over 500 jaar geen nummer meer beschikbaar tussen 1 en 11 omdat al die nummers met pensioen zijn. Beetje raar ook om dit als verzoek in te dienen bij Messi. Messi heeft zijn eigen geschiedenis geschreven bij Barcelona de club waar Maradona juist heel erg matig presteerde. Ik vind het een raar en apart verzoek, want als Messi zou weigeren om dit te doen krijgt die weer bakken met kritiek uit eigen land.

Niet doen man, wat is dit? Als Napoli dat wil doen dan is het zeker wel te begrijpen, maar Barcelona? Zoontje lief is te emotioneel.

Kan niet eens. E.g op wk moeten de 24 spelers rugnr 1 tm 24 hebben

Wat een onzin. Laten we nummer 14 ook niet meer gebruiken dan, nummer 7 ook wanneer cr7 stopt en ga zo maar door..

2 december 2020 om 20:12

Bij Barcelona speelde Cruijff overigens niet met 14 maar met 9.

Jeetje wat hebben mensen een selectief geheugen zeg. Ronaldinho kreeg in Madrid een staande ovatie nadat hij ons compleet deklasseerde, en Messi heeft ons veel vaker naar huis gestuurd en hij krijgt niet hetzelfde respect. Ik ben geen Messi fan, en schaar Ronaldo op persoonlijkheid boven Messi. Maar als er een nummer 10 in een adem genoemd kan worden met Maradona is het wel Messi. Die zoon van Maradona moet gewoon zijn mond dicht houden en niet denken dat hij recht heeft van spreken. Messi is als die al niet beter is gewoon gelijkwaardig aan Maradona. Dat hij geen WK heeft gewonnen zegt letterlijk 0 in deze discussie. Compleet andere tijden, en Maradona won nooit een Europa Cup en heeft Barca ook geen kampioen gemaakt.. Iets wat Messi zowat jaar in jaar uit deed. Maradona heeft het bij Barca zelf verpest, en nu mag Messi niet met zijn eigen nummer 10 spelen bij de club die hij absoluut wereldklasse heeft gemaakt? Messi verdient echt vele malen beter.

2 december 2020 om 20:35

Heeft Maradona ook niet eens een staande ovatie gekregen in Bernabeu?

2 december 2020 om 20:49

Zou best kunnen, zou niet eens gek zijn. Het is gekker als Messi voor het eind van zijn carriere geen staande ovatie van Bernabeu krijgt. Maar door de grote rivaliteit die er was ontstaan tussen Real en Barca zou dat wss niet eens gaan gebeuren.

2 december 2020 om 21:08

@yeisoon ik zie dat eerlijk gezegd niet gebeuren. Messi heeft betere partijen op de mat gelegd in de bernabeu dan de wedstrijd waar ronaldinho een ovatie voor kreeg zoals je zelf zegt. Waar dat mee te maken heeft? Durf het niet te zeggen, misschien door de verhitte rivaliteit in de recente periode, misschien speelde het feit dat barca zo veel veren in de reet kreeg destijds ook mee.

2 december 2020 om 21:23

Die rivaliteit was toch daarvoor ook al met die varkenskop op Figo,Ajax kreeg daar laatst ook een staande ovatie en in 96 ook toen ze 0-2 wonnen,en Messi schoot in een klassieker toen die bal in het publiek denk dat dat meespeelde en die rivalteit tussen Ronaldo vs Messi zal ook wel meewegen

3 december 2020 om 11:01

@recoba ik denk dat de messi/ronaldo rivaliteit een groter factor is geweest daarin. Die bal die hij het publiek in schoot was echt heel vreemd. Met VAR was dat gewoon rood geweest, weet niet of hij verder een rol speelde voor barca in die wedstrijd

Waarom zou barca het nummer 10 niet meer gebruiken? Wat heeft Maradona voor Barcelona betekent? Messi veel meer toch. Zet die nummer 10 maar weg wanneer Messi stopt zou ik zeggen. Het Argentijns elftal is wat anders, daar heeft Maradona veel meer betekent dus zou ik het helemaal snappen als niemand meer met 10 zou mogen spelen. Al bestaat de kans dat Messi dan weer in een van zijn welbekende tantrums beslist nog eens te stoppen bij Argentinië 😂

Messi zijn nummer 10 inleveren? Grapjas. Bij Barca sowieso niet.

De hele discussie Maradona/messi slaat ook gewoon nergens op. Maradona speelde in een andere tijd. Net als bij alle sporten ter wereld, staat ontwikkeling nooit stil. Gemiddelde niveau van spelers is nu veel hoger. Het verschil in talent wordt verkleind door fysieke/professionele vooruitgang in de sport. Het is gewoon onmogelijk te zeggen hoe de een zou spelen in de 'wereld' van de ander. Het verbaasd me niet dat in het verleden je met het goddelijke talent van een Maradona, Cruijf etc. een stuk beter was vergeleken je collega's, puur omdat de sportwereld niet zo ontwikkeld en professioneel was dat dit gecompenseerd (gat verkleind) werd door de mindere goden met een perfect fysiek en een goede tactiek. Maar om nu gewoon ff te roepen dat de een beter was dan de ander? Dat is gewoon niet te doen. Van Messi is nu ook veel meer beeldmateriaal, van hem zijn nu 500 magische dingen te showen, waar je over Maradona moet horen van mensen van toen en de paar beelden die we hebben. En de mensen die hem bewust meegemaakt hebben door tegen hem te spelen, spreken logischerwijs anders over hem. Het is iemand die zij meegemaakt hebben in 'hun' tijdsperiode.
Uiteindelijk zijn het beide gewoon meesters uit hun eigen tijd en eigen sportwereld. Over 40 jaar is het spel weer veranderd en staan er weer sterren die de beste zijn van hun generatie en van het voetbalspel dat in die tijd gespeeld gaat worden.

Ik vind de discussie goed, beter, best een volkomen zinloze !!!!! Ik ben al een dermate oude ..... dat ik zelfs Pelé nog heb gezien. En natuurlijk was er toen nog geen Fox of Ziggo maar beelden van WK’s en/of EK’s kwamen wel tot je. Ik zal de voetbalgrootheden Pelé, Cruijff, Maradonna, Messi, CR 7, en ik kan er nog wel een ritsie noemen, nooit 1 op 1 vergelijken. Andere tijden voetbal! Maar wat ik wel heb gedaan is genieten, genieten, genieten van allemaal.

Gewoon negeren, en doorgaan met het leven. Genoeg met die gekke voorstellen.

Messi is de eeuwige nummer 10 van Barca helaas Maradona JR

Het verzoek van andre villas boas is lachwekkend zeg. Maradona is een van de beste geweest, zullen we nu ook stoppen met voetballen dan.

Maradonna was diegene die de nr10 teruggaf aan Messi bij Argentinië nadat deze in de ban was gedaan bij de nationale team dus uit alle respect voor moet Messi hier juist mee doorgaan en proberen het wk2022 voor hem op te eisen

Zoals als mijn naam al doet vermoeden, ben ik een groot bewonderaar van Messi.
Ik wil met de volgende argumenten niet beweren dat Messi een betere voetballer is dan Maradona vroeger was. Maradona zal in vele ogen en zeker voor Argentijnen de GOAT zijn en blijven. Ik vond Maradona ook fantastisch en zijn prestatie op het WK 86 zijn van uitzonderlijke klasse. Ook bij Napoli heeft hij fantastisch resultaten behaald. Ik denk dan ook dat in zijn piek Maradona bij de grootse aller tijden behoord.

Messi vs Maradona Argentinië

Dat Maradona met Argentinië wereldkampioen is geworden en Messi nooit een grote prijs heeft gepakt (buiten de OS) met zijn land, spreekt natuurlijk in het voordeel van Maradona. Het feit dat Messi nooit een finale met zijn land heeft gewonnen, ligt natuurlijk niet alleen aan hem. Schiet Higuain in 2 van de 3 finales de bal gewoon in het netje (zoals Burruchaga wel deed in de finale van 86) is Argentinië wereld en/of Zuid Amerikaans kampioen. Messi is op 2 grote toernooien uitgeroepen tot beste speler. Tijdens beide toernooien met veel betere statistieken dan iedere andere speler. (ja ook beter dan Robben in 2014)
Messi is topscorer en top assister van zijn land met grote voorsprong op de nummer 2.
Ja Maradona is in het Argentijnse shirt legendarischer dan Messi, maar om nu te zeggen dat Messi er niks van bakt in het Argentijnse elftal is natuurlijk onzin.

Messi Maradona clubvoetbal

Ja Napoli kampioen maken was fantastisch en als ik die beelden zie, geniet ik nog iedere keer. Alleen het feit dat mensen beweren dat hij een degradatiekandidaat kampioen heeft gemaakt is onzin. Napoli eindigde voor het tijdperk Maradona bijna ieder jaar in de top 5. De eerste 3 jaar toen Maradona nog geen andere buitenlandse toppers als Careca en Alemoa in zijn team had, eindige Napoli 12de en 8ste. Pas toen er betere spelers zijn aangetrokken is hij in 7 jaar, 2 keer kampioen geworden. (Messi is al 10x kampioen geworden) In die tijd mochten er maar 3 buitenlanders worden opgesteld. Dit maakt de tegenstander natuurlijk ook niet sterker. Dat Milan en Inter beide 3 toppers haalde was na het eerste kampioenschap van Napoli. Sinds de komst van de 3 Nederlanders is Napoli nog 1 keer kampioen geworden. Maradona heeft nooit meer dan 20 doelpunten in 1 seizoen gemaakt voor Napoli. In 7 jaar tijd waarin hij 188 wedstrijden speelde scoorde hij 81 doelpunten. Messi maakte er alleen in 2012 al 91. Maradona won 1 x Uefacup en in de Europacup 1 (CL) is hij nooit verder gekomen dan de achtste finale. (Messi heeft 4x de CL gewonnen en is een aantal keer tot kwart en halve finales geraakt)
Messi heeft het alleen bij Barcelona laten zien is dan het argument, nou Maradona in Europa alleen bij Napoli. Barcelona en Sevilla waren op zijn zachts gezegd, beide geen grote succes.

Messi vs Maradona

Messi is door de scheidsrechters meer beschermt, dat klopt idd, maar of het in die tijd moeilijker was betwijfel ik. Tegenwoordig gaat het spel veel sneller en zijn verdedigers individueel veel completer.
Vroeger werden er niet zulke uitgebreiden systemen bedacht om Maradona af te stoppen. Trainers proberen Messi al jaren af te stoppen, waarin het hele team dan onderdeel van is. Mourinho beschrijft dat mooi. Met spelers als Ramos, Xavi Alfonso, Pepe en Marcelo heeft hij uren gediscussieerd hoe Messi of te stoppen. Het eind resultaat Messi, besliste de wedstrijd met een goal, assistent of dribbel.

Maradona is een grootheid en in zijn piek zeker van hetzelfde niveau als Messi, maar over een hele carrière gezien, kan hij echt niet tippen aan Messi. Natuurlijk speelde zijn leefstijl hier een grote rol, maar ook mentale weerbaarheid is onderdeel van de afweging wie is nou de GOAT.
Maradona was in het veld een groot leider, maar een groot leider ben je ook naast het veld en daarin schoot hij natuurlijk vaak te kort.

Ik heb van beide (van Messi nog steeds) intens genoten. Voor mij samen met wellicht Pelé de top 3 aller tijden.

Ik denk dat Messi heeft iets meer laten zien dan Maradona.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren