Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Daley Blind hard aangepakt: ‘Het valt op dat hij hem permanent overslaat’

Laatste update:

Henk Spaan zag dinsdagavond een aantal opvallende zaken in de uitwedstrijd van Ajax tegen Liverpool (1-0) in de groepsfase van de Champions League. De sportjournalist vond Daley Blind en Davy Klaassen geen al te beste wedstrijd spelen in de verdediging en op het middenveld van de bezoekers uit Amsterdam. Daarnaast heeft Blind in de optiek van Spaan geen oog voor Edson Alvarez, die tegen Liverpool als centrale middenvelder fungeerde.

"Eerst moeten we helaas vaststellen dat Ajax de fitheid, de professionaliteit in duels en de intelligentie miste waarover Liverpool wel beschikte", zo opent Spaan woensdag zijn column voor Het Parool. "Curtis Jones (negentien) was de beste voetballer van de avond. Blind en Klaassen, de ervaren spelers, kwamen tekort. Vlak voor rust gaf Blind vlak bij de Engelse zestien, een te zachte pass op David Neres. Een bal weggeven tegen de roofdieren van Liverpool betekent een gevaarlijke counter. Blind zou het moeten weten, maar hij ging doordekken, geen sterk punt, zodat Perr Schuurs een gele kaart moest pakken."

De man van de wedstrijd van Ajax was niet Schuurs of Gravenberch

De rapportcijfers van Voetbalzone voor de spelers van Ajax.Lees artikel

"De bal op de paal van Jones was het gevolg van een mislukte breedtepass op het middenveld van Klaassen", legt Spaan de schuld bij de middenvelder van Ajax, die met een kopbal van dichtbij ook nog dicht bij de openingstreffer van Ajax was. "We moeten blijven herhalen: Europa is de Eredivisie niet." De columnist moet nog iets van het hart: "Overigens begint het permanent overslaan door Blind van de goed voetballende Álvarez op te vallen. De Mexicaan moet wegwezen. Goede wedstrijden of invalbeurten leiden tot niks."

Overigens velde Johan Derksen dinsdagavond in zijn analyse voor SBS6 ook al een hard oordeel over Klaassen. "Klaassen realiseert zich niet dat voor een plek in Oranje misschien Ryan Gravenberch zijn grootste concurrent is. Hij is in alle facetten beter dan hij. Je zag onlangs dat Klaassen er finaal uitgelopen werd in het Nederlands elftal. Dat overkomt Gravenberch niet. Hij is een échte Ajax-speler."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja en als ze met 1-0 hadden gewonnen was het allemaal fantastisch. Dit resultaat had zo ook maar gekund.

Gezever man. Typisch Nederland.

2 december 2020 om 16:59

Hoezo dit nou weer dan? Niemand heeft het over het eindresultaat maar gewoon over de prestaties van de spelers. Daar is niks mis mee lijkt mij?

2 december 2020 om 17:37

Ja, maar het eindresultaat heeft zeker invloed op hoe er naar iemands prestatie wordt gekeken. Ik denk dat hij dat bedoelt. En laten we eerlijk zijn; als Ajax had gewonnen dan werden Blind en Klaasen de hemel in geprezen met hun spelinzicht en ervaring etc. Zo gaat dat en dat is inderdaad typisch Nederlands.

2 december 2020 om 17:49

Niet perse hoor. Als blind en Klaassen gewoon slecht hadden gespeeld dan zou dat zeker benoemd zijn. Ik vind dat een eindresultaat weinig te maken heeft met iemand zijn individuele prestatie.

2 december 2020 om 18:06

Inderdaad gezever. Als er verloren wordt moeten er zondebokken gezocht worden. Overal hier, bij het live meepraten en bij alle cijfers en nabeschouwingen, wordt elk foutje uitvergroot en nabesproken. Het is volkomen logisch dat in wedstrijden onder deze druk, dit tempo soms, soms dingen misgaan. Als je Liverpool gelijkwaardig partij wilt bieden moet je soms risico in je spel durven leggen (dat doen zij ook). Heel veel critici zouden vaker moeten kijken naar wat5 wel goed gaat dan naar dat ene foutje dat een speler soms maakt. Zo kijk ik, en geniet ik, van een wedstrijd als die van gisteren. Voor een Nederlands team heeft Ajax, en dan spreek ik over het complete team, op dit moment een heel hoog niveau ! Smul er van, zou ik zeggen, het kan snel weer voorbij zijn.

2 december 2020 om 19:28

Maar als je die fouten niet aankaart, kun je net zo goed geen Champions League gaan spelen en met bier op ergens op een amateurveldje gaan voetballen. Het is profvoetbal en ook nog eens de Champions League. Ja, dan worden fouten uitvergroot en zeker bij een verloren wedstrijd. Wie dan de tegenstander is, maakt niet meer uit. Tegen tegenstanders als Liverpool zie je juist welke spelers bezwijken en wie er opstaan, zelfs tegen een gehavend Liverpool.

2 december 2020 om 20:16

We hebben het niet over de F-jes. Dit zijn profs die miljoenen per jaar verdienen met voetbal. Daarnaast gaat Blind de mist in. Verkeerd instappen. Verkeerde positie. Als een van de meest betaalde, geroutineerde speler mag je toch wel.meer verwachten. Geen snelheid pas dan je positie aan, zeker tegen snelle spelers bij Liverpool. Ook bij oranje was Blind niet best.

2 december 2020 om 20:07

Nee, want Ajax was gewoon een maat te klein voor Liverpool. Net als in de thuiswedstrijd, voelde je dat aankomen. Ajax heeft gewoonweg een puike selectie voor de Eredivisie, maar niet sterk genoeg voor de Europese top. Niks ten nadele daarvan, hoor. Maar daar waar Liverpool aast op de grootste talenten, verkoopt Ajax haar beste spelers. Dus eigenlijk vrij logisch. Gravenberch is de volgende.

Ik snap dat nooit wat is een echte ajax speler en waarom is ryan dat meer dan klaassen? Ze komen beide uit de jeugd toch...

2 december 2020 om 16:58

Volgens mij kunnen alle goede voetballers bij Ajax spelen. De enige posities waar je het misschien over echte Ajax spelers kan hebben zijn de verdedigers en de keeper, daar lijkt het soms belangrijker dat die goed kunnen voetballen dan verdedigen of keepen.

2 december 2020 om 17:05

Echte Ajax spelers zijn spelers die altijd falen in december. Wanneer het weer wat kouder en regenachtiger wordt laten ze het historisch altijd liggen.

2 december 2020 om 19:36

Dat zijn sowieso altijd van die dooddoeners. Ajax leidt ze in alle vormen, maten en niveaus op en een enkele keer zit daar dan zo'n Gravenberch of De Ligt tussen. Dat word soms leuk verbloemd door een De Jong of Eriksen die worden binnengehaald. Bovendien heeft Ajax in de afgelopen jaren toch op meerdere manieren gespeeld, maar sommigen praten maar met de wind mee en praten Ajax het "tiki-taka-voetbal" aan.

Tsja dat je iemand overslaat die met de bal aan de voet niks toe voegt, dat lijkt me nogal wiedes. Kan het over de slechte opbouw van Blind en Klaassen hebben, maar Alvarez grosierde ook wel weer in ofwel opbouwend verlies, of gewoon geen plan hebben en balletje terug. Ten Hag sloopte zijn middenveld weer eens door een slechte voetballer op de pion van opbouwen neer te zetten op het middenveld.

2 december 2020 om 17:16

Alvarez speelde ook weer ouderwets verstoppertje. Elke keer als hij voor de bal stond en Blind en Schuurs hem normaal zouden moeten aanspelen, ging hij precies gedekt staan. Het is dus niet eens alleen een kwestie van overslaan, maar Alvarez onttrekt zich actief aan de opbouw. Daarmee werd het hele aanvalspel om zeep geholpen.

2 december 2020 om 17:29

Hij doet wel erg zijn best om vrij te staan geloof ik. Maar ik denk oprecht dat hij het niet kan. Ergens in de beginfase zag je hem al mooi heen en weer huppen om vrij te komen, maar telkens op de verkeerde plek uitkomen.
Hem overslaan lijkt me geheel terecht. Die jongen moet gewoon het spel voor zich hebben als centrale verdediger. Vond hem trouwens ook niet perse heel goed in de restverdediging. Toch de reden waarom hij stond opgesteld lijkt me.

2 december 2020 om 19:03

Het zal inderdaad niet doelbewust zijn, maar je speelt met Alvarez wel met een man minder op je middenveld. Daardoor is de kans op balverlies groter en ga je vanzelf meer behoefte hebben aan een speler die dat moet corrigeren. Beetje een self-fulfilling prophecy.

2 december 2020 om 17:42

Wat zeurt iedereen op Alvarez. Een van de redenen dat Liverpool het heel moeilijk had om er doorheen te komen de eerste helft. Hij is niet zo goed in opbouwen oke, maar levert de bal bij de juiste kleur in en pakt ballen af. Iedereen zal nu over mij heen vallen, maar ik vind hem beter dan De Roon, die zogenaamd meesterlijk het vieze werk opknapt. Geloof me. Als Alvarez weg is, zal die bij een Sevilla of Wolverhampton, Napoli terechtkomen. Kan heel goed verdedigen, maar iedereen kijkt alleen naar wat die niet kan. Wat kan hij eraan doen dat hij niet op CV wordt gezet, maar op Cvm?

2 december 2020 om 17:48

Ik vond Alvarez ook gewoon klasse spelen.
Hij deed gewoon wat hij moest doen bal afpakken en inleveren. Ik vind het altijd wel leuk om naar dat soort spelers te kijken

2 december 2020 om 17:49

Jeffreysch. Waar zie je mij zeuren op Alvarez? Ik zeur toch echt op Erik ten Hag die zijn middenveld om zeep helpt door Alvarez op die positie neer te zetten? En prima als jullie dat soort spelers (ook een de Roon bijv.) wel graag zien. Ik zie voornamelijk weer een totaal verstoorde speelwijze omdat het middenveld nu niet normaal positiespel kon spelen. Denk dat verschil in denken is. Jullie zien Liverpool dat er moeilijk doorheen kwam, ik zie een Ajax dat amper aanvallen kon opbouwen. Ik zie liever dat laatste dan dat eerste.

2 december 2020 om 19:38

Ik geloof daar niet echt in. Zoiets kan ook gewoon puur door toeval komen. Blind heeft in zulke wedstrijden helemaal niet de tijd en de luxe om spelers bewust over te slaan. Dat soort dingen leiden vaak ook alleen maar tot fouten. Schijnbaar waren er gewoon betere opties of zag hij een manier om effectiever te spelen.

Meer dan logisch ook. Alvarez speelde een sterke pot gister, maar voornamelijk op verdedigend gebeid. En dat is ook logisch, want het is gewoon een verdediger. Hij is gewoon geen middenvelder. Te langzaam, weinig techniek en overzicht. Alvarez aanspelen op de 6 positie terwijl er 2 middenvelders van Liverpool aan komen stormen is vragen om problemen.

Het is mij niet opgevallen maar reken maar dat Ten Hag zoiets wel gewoon gezegd zou kunnen hebben. Balverlies tegen Liverpool is dodelijk en wanneer Alvarez de bal heeft is het 9/10 keer balverlies. Geen hele gekke gedachten dus om hem over te slaan wanneer het kan

Klaassen maakt geen slechte indruk, was gwn goed als je keek naar een alvarez op middenveld. Hij is misschien niet de snelste maar is voetballend wel goed. En curtis jones de beste van het veld? Hou toch op gravenberch 10000x beter

2 december 2020 om 17:44

Nee, deed het redelijk inderdaad. Maar het verschil tussen Donny en Klaassen is duidelijk zichtbaar. Klaassen heeft het net niet tegen de absolute top. Geen schande, maar daar waar Donny wel regelmatig tegen hun wist te scoren. Net dat kleine slimmigheidje meer. Voor tegen kleinere ploegen vind ik Klaassen beter. Werkt keihard, verdedigt goed en komt vaak in scoringspositie. Maar bij dat laatste handelt hij te traag tegen de absolute top.

2 december 2020 om 18:21

Zet je Ajaxbrilletje toch eens af man, Jones was erg goed bezig gisteren. Hij was overal te zien en dichter bij een goal dan Gravenberch. Ze speelden beide prima, vooral ook voor hun leeftijd.

De "kenners" komen er ook achter. Ik adviseer ze op mijn postings hier op VZ vaker te lezen. Het enige dat ze dan nog moeten doen is napraten.
Voor de com[petitie heb ik Blind (en klaassen) graag bij Ajax, maar Europees gaat het te snel voor hem (ze). Ik heb hier wel eens geschreven dat naast snelheid, verdedigende slimheid en kopkracht Blind wel degelijk inzicht mist. Bij blalbezit ging het vorig jaar goed. Op trainingen vast en zeker ook. Daar kan hij een bal over 40 meter keurig geven, maar in wedstrijden als er op hem gejaagd wordt of de meespeler in de ruimte gedekt wordt dan lukt het allemaal niet.
Schuurs blijft timide, de wijze waarop hij een bal terug speelt, veel te zacht en lief. Wanneer wordt hij een man
Klaassen is in de competitie goud waard, maar Europees te langzaam in handelen.

mee eens! opbouwend is Blind prima maar van een verdediger wordt ook verwacht dat hij kan verdedigen en Blind mist daar eigenlijk de snelheid, wendbaarheid, lengte en fysieke kracht voor. met een uitzonderlijke verdediger als De Ligt naast hem werd dat verbloemd maar vorig jaar met Veltman en nu met Schuurs wat geen buitencategorie verdedigers zijn zie je de mankementen van Blind met grote regelmaat aan het licht komen

2 december 2020 om 17:24

Blind is dat altijd geweest hoor maar Schuurs speelde gewoon een prima wedstrijd hoor , je speelt niet tegen FC Madurodam hoor en ik snap waarom jij altijd zegt dat Ajax buitencatagorie spelers moet hebben , dat heeft nl geen enkele ploeg dat zijn er maar een paar hoor hoor Japie zelfs de topploegen hebben niet allemaal buitencatagorie spelers .

2 december 2020 om 17:34

ik zeg ook niet dat Schuurs geen goede verdediger is maar hij is geen 1mans defensie zoals De Ligt dat wel kon zijn en dan zie je dat Blind het achterin moeilijk krijgt omdat het eigenlijk geen verdediger is

2 december 2020 om 18:17

Nee de Ligt en ook v Dijk zijn buitencatagorie en Schuurs is dat (nog) niet , en misschien wordt hij dat ook niet misschien doet hij er langer over zoals Stam .

2 december 2020 om 19:43

Maar dat is toch niets nieuws? Dat is nou eenmaal de gok die Ajax en Ten Hag nemen. Zolang Schuurs zich blijft ontwikkelen, is er niet zozeer iets aan de hand. Het heeft geen zin om meer dan 20 miljoen euro uit te geven aan een verdediger die de zwakheden van Blind kan compenseren. Dan kun je net zo goed Schuurs de ontwikkeling gunnen en de helft daarvan spenderen om een speler te kopen die met Blind kan concurreren (of 'm kan vervangen). Spelers als De Ligt zijn voor Ajax simpelweg onhaalbaar tenzij ze uit de opleiding komen rollen of als ze een voltreffer hebben (zoals bij Sanchez).

3 december 2020 om 08:25

@japie,
Misschien dat je nu beter begrijpt dat Ten Hag vorig seizoen vaker Veltman opstelde dan Schuurs. Jij wilde dat Schuurs toen al vaker zou worden opgesteld ipv Veltman. Nu zie je toch ook wel in dat Schuurs en Blind elkaar niet aanvullen zoals Blind en Veltman dat wel deden. Schuurs is eerder een type verdediger als Blind dan Als de Ligt

3 december 2020 om 13:14

@bossie ik vond het met Blind en Veltman niet perse beter staan als nu. vorig jaar in de CL was het ook alles behalve stabiel met het duo Veltman - Blind in het centrum. ik vond ze elkaar ook totaal niet aanvullen. beiden geen lengte, fysieke kracht, snelheid en wendbaarheid wat je o.a. zag tegen Lille toen ze aan alle kanten voorbij werden gelopen. De Ligt en Blind vulden elkaar wel prima aan omdat De Ligt wel lengte had, fysiek sterk en redelijk snel was waardoor hij juist weer bepaalde kwaliteiten had die Blind niet had en andersom ook omdat Blind juist weer voetballend en opbouwend heel goed was. dat was een sterk centrum

In de tweede helft werd het wel.duidelijker dat Liverpool fitter was. Je moet natuurlijk wel fit zijn als je in de PL speelt, zoveel wedstrijden en ook vaak veel weerstand. Zeker als je het vergelijkt met de eredivisie. Ajax kan daar wedstrijden uitspelen op 60 % , zo fit hoef je daar voor dus niet te zijn, zeker als je dat vergelijkt met Liverpool

2 december 2020 om 18:24

Ajax is fit genoeg. Ajax was nadrukkelijk opzoek naar een doelpunt. Dat speelde Liverpool in de kaart want ze kregen meer ruimte om te counteren. En ja dan zie je dat je met Blind in de achterhoede in de problemen komt. Schuurs is dan te onervaren om dat te kunnen oplossen.

2 december 2020 om 18:57

Ik had ook niet het gevoel dat Ajax niet fit was. Ik vond dat vooral dat te veel spelers niet in vorm waren.

2 december 2020 om 19:46

Dat vind ik een non-argument. Dan zou je ook kunnen stellen dat Ajax nog genoeg energie over zou moeten hebben omdat elke wedstrijd op 60 procent gespeeld kan worden. Liverpool is fitter omdat hun hele speelstijl erop gebaseerd is dat spelers op en topfit zijn. Bovendien bestaat het gros van de basiself uit eindproducten, terwijl dat bij Ajax bij lange na niet het geval is. De eindproducten die Ajax wel heeft, zijn veelal eindproducten van de Eredivisie, niet van Europa. Ajax mag dan relatief rijk zijn, maar die financiele stootkracht hebben ze niet.

Wat een gezeur weer van Henk Spaan. Ja, er gingen een paar dingen fout, maar het blijft Liverpool. Ik vond het grote probleem bij Ajax, een probleem dat je vaker bij Ajax ziet, dat de weinige kansen die je in dit soort wedstrijden krijgt, gewoon verzilverd moeten worden. Verder hou ik niet zo van die aangepaste opstellingen. Opeens moet Alvarez daar spelen, terwijl je in dit soort wedstrijden juist je eigen automatismen heel hard nodig hebt. Neres is dan opeens weer op links, terwijl hij op rechts veel gevaarlijker is. Vergeet niet dat in elke wedstrijd beide ploegen kansen krijgen.

2 december 2020 om 20:09

Ik vond de beginopstelling prima. Een beetje extra voorzichtigheid inbouwen tegen een sterke tegenstander. Je zag, dat toen Labyad er in kwam,, hij alle duels op het middenveld verloor. Die kan als reserve in de Eredivisie nog net mee. Alvarez deed het gisteravond naar behoren.

Henk Spaan😂😂 die neemt niemand serieus, galbak

We gaan Spaan toch niet meer serieus nemen hoop ik

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren