Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bayern München wil twee sterspelers weglokken bij Mönchengladbach’

Laatste update:

Bayern München heeft alvast een eerste wensenlijst opgesteld voor de zomerse transfermarkt, zo meldt BILD woensdagochtend. Volgens de krant richt der Rekordmeister zijn pijlen op een tweetal middenvelders van Borussia Mönchengladbach. Als het aan Bayern ligt, dragen Florian Neuhaus en Denis Zakaria vanaf volgend seizoen het shirt van de regerend landskampioen.

Bayern is nadrukkelijk op zoek naar versterking voor het middenveld met het oog op de lange afwezigheid van Joshua Kimmich. Kimmich viel op 7 november tegen Borussia Dortmund (2-3 winst) uit met een zware knieblessure en lijkt maanden te moeten toekijken. De leiding van Bayern acht talenten Marc Roca en Tiago Dantas nog niet klaar voor het grote werk en weet dat het contract van Javi Martínez komende zomer afloopt.

Om die reden zet Bayern vol in op Neuhaus en Zakaria. Voor Neuhaus is 2020 sowieso al een jaar om niet snel te vergeten. De middenvelder geldt als een vaste kracht in het elftal van Gladbach en zag zijn goede vorm dit jaar bekroond worden met een plek in de selectie van de Duitse nationale ploeg. Neuhaus maakte zijn selectiedebuut in de Nations League-duels met Spanje en Zwitserland, maar kwam hierin niet in actie. Zijn eerste interland speelde Neuhaus begin oktober tegen Turkije, waarin hij gelijk voor zijn eerste treffer tekende. Zijn contract bij Gladbach loopt nog door tot de zomer van 2024. Trainer Hansi Flick van Bayern is een 'groot fan' van de 23-jarige centrale middenvelder, zo klinkt het.

Florian Neuhaus beleeft een uitstekend jaar bij Borussia Mönchengladbach.

Het contract van Zakaria loopt door tot de zomer van 2022, maar als het aan Gladbach ligt wordt die verbintenis op korte termijn opengebroken. De club is met de Zwitserse middenvelder in gesprek om hem langer binnenboord te houden. Lukt dit niet, dan zal Bayern flink in de buidel moeten tasten. Gladbach wil naar verluidt zo’n veertig miljoen euro voor Zakaria, die sinds kort hersteld is van een ernstige knieblessure. De 24-jarige controleur stond tussen maart en begin november aan de kant, maar kwam in actie in de laatste vier duels van zijn club. Dinsdagavond stond hij in de tweede helft van het Champions League-duel met Internazionale (2-3 nederlaag) op het veld. Neuhaus deed negentig minuten mee.

Naast Zakaria en Neuhaus volgt Bayern ook de verrichtingen van Eduardo Camavinga en Lucien Agoumé. Camavinga, die momenteel onder contract staat bij Stade Rennes, geniet belangstelling van een aantal Europese grootmachten. Onder anderen Juventus, Paris Saint-Germain en Manchester United azen op de handtekening van de tiener. Agoumé is eigendom van Internazionale en wordt dit seizoen verhuurd aan Spezia, waar hij ploeggenoot is van doelman Jeroen Zoet.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Best triest eigenlijk dat ze jaar in jaar uit de beste spelers van hun concurrenten wegkapen. Is hetzelfde als Ajax ieder jaar de uitblinkers van PSV, Feyenoord en AZ wegkaapt.

2 december 2020 om 12:23

Zou je mij uit kunnen leggen wat daar precies triest aan is?

2 december 2020 om 12:43

Het is zijn mening.Ik heb er een dubbel mening/gevoel over.Ja ik vind het sneu dat Bayern op 'Sportief' gebied alle sterspelers bij de "directe" concurrent weg kaapt. Zo verzwakken zij die waardoor zij er weer beter voor zullen komen te staan voor de titel. Zo wordt het ook nauwelijks spannend in de Bundesliga met Al Mighty Bayern München. Op bedrijfs gerelateerd is het logisch om jezelf zo sterk & best mogelijk te kunnem verbeteren, groeien & te versterken.Daarnaast, Bayern dat Dortmund levend heeft gehouden (door ze geld te lenen waardoor Dortmund niet failliet ging) weten denk ik vrij weinig mensen van. Dat zij daar dan weer het nodige spelers van overnemen is ook niet zo heel gek!Geven & nemen, alleen niet zozeer in elk geval.Ook dit, is mijn mening & visie erin..

2 december 2020 om 12:27

Welke spelers hebben zij de afgelopen jaren gehaald van hun 'concurrenten'?

2 december 2020 om 12:37

Goretzka, Nubel. Maar dit kan je Bayern niet kwalijk nemen, ze kunnen dat blijkbaar betalen. Als het verschil tussen Ajax en PSV groter was geweest dan zou Ajax ook liever Ihattaren en Gakpo kopen in plaats van gokjes te doen in Zuid Amerika. Maar in NL is dat (gelukkig) niet realistisch. Beter voor de competitie.

2 december 2020 om 12:48

Betalen? Ze hebben geen rooie cent voor beide spelers betaald! De boosheid zit hem vooral in de handelswijze van Bayern. Die Nubel is een talentvolle keeper en was van plan om bij tekenen bij Schalke 04, tot dat Bayern zich ermee ging bemoeien...ze hebben hem en zijn zaakwaarnemer een jaar lang beã¯nvloed omdat dat niet te doen, zodat zij hem transfervrij konden overnemen. En nu heeft hij nog geen wedstrijd gekeept en is hij 3e keeper als ik het goed heb.

2 december 2020 om 13:00

Nubel van een concurrent???? Schalke is degradatiekandidaat man

2 december 2020 om 13:26

Als Bayern niet voor Goretzka ging was hij naar Barcelona oid vertrokken, die toen ook interesse hadden. Overigens geloof ik niks van dit bericht.

2 december 2020 om 16:51

Gotze, Hummels, Lewandowski, Sule, Neuer, Pavard en Fiete Arp zijn ook allemaal van concutrentrn gekocht.

2 december 2020 om 12:30

Wanneer heeft Ajax uitblinkers van Feyenoord en PSV weggekaapt?

2 december 2020 om 14:42

Hij schetst een "hetzelfde als" situatie, dus dan hoeft het niet echt zo te zijn. Dat is hetzelfde als AC Milan eindigt al 6 jaar buiten de top 5 dat is hetzelfde als Ajax opeens 6 jaar buiten de top 5 eindigd. Dan heb je iets om het mee te vergelijken als Nederlander (al zullen de meesten de situatie van Bayern wel kennen).

2 december 2020 om 12:35

Is helemaal niet triest, we zouden dat in Nederland ook moeten doen. Als ajax dat nou eens zou doen dan stijgen ze internationaal wat verder. Ala bayern het nooit gedaan zou hebben denk ik niet dat ze zoveel prijzen zouden hebben. Als ajax bijvoorbeeld malen, ihatarren en cakpo zou hebben staan ze aanvallend nog sterker, enige dat nog beter kan voor ajax zou dan de centrale duo zijn maarja als ik naar de concurrenten kijk zie ik niet per se een verbetering

2 december 2020 om 12:54

In Nederland gaat dat niet want een volgende stap voor de jongens die jij noemt is een stap naar een Europese topclub. En niet een stap opzij naar Ajax.

2 december 2020 om 15:15

Op dit moment is Ajax tov Feyenoord en Psv echt een stap hoger. Ze kunnen hogere salarissen bieden en structureel CL voetbal. En (op korte) termijn gaat dit niet veranderen. Daarnaast kom je van Ajax makkelijker bij de europese top binnen. Kun je niet leuk vinden maar is wel een feit.....

2 december 2020 om 15:28

Absoluut een stap hoger. Maar het gaat bij een transfer van een speler van een van de vier (top)clubs, Ajax PSV Feyenoord AZ, vooral om de stap naar een betere competitie.

2 december 2020 om 15:38

Als zoiets in Nederland zou gebeuren is dat alleen goed voor Ajax, en niet voor de rest van de competitie. Het zou namelijk betekenen dat Ajax sterker wordt ten koste van Psv, Feyenoord en AZ waardoor zij niet meer kunnen strijden in de Cl/el, en de positie van het Nederlandse voetbal Europees gezien achteruit gaat. Kijk maar eens naar de resultaten afgelopen jaren van de Spaanse en Engelse ploegen bijvoorbeeld, competities met een brede top. Die staan veel vaker dan andere landen in eindfases van toernooien. Een Duitsland scenario in Nederland heeft dus helemaal niemand wat aan, behalve Ajax. We willen juist het Nederlandse voetbal naar een hoger plan tillen, dan is het van belang dat de topclubs elkaars spelers met rust laten.

2 december 2020 om 12:36

Sinds wanneer is Gladbach een concurrent?? Altijd dit gezeik. Elke club koopt de beste spelers in hun eigen competitie. Dat is niks nieuws lijkt me.

3 december 2020 om 08:56

Tja als je het zo bekijkt heeft bayern in Duitsland dus geen enkele concurrent!

2 december 2020 om 12:47

Snap wat je bedoelt. Maar die vlieger gaat niet helemaal op. Gezichtsbepalende jongens als Müller, Schweinsteiger en Lahm komen / kwamen wel echt uit de boezem van de club voort. En Alaba is op 15-jarige leeftijd uit Oostenrijk gehaald,

2 december 2020 om 13:02

Haha concurrent. Ook zo lullig dat Ajax Klaiber van hun concurrent Utrecht koopt of Scherpen van hun concurrent Emmen.

2 december 2020 om 13:03

dat geldt toch voor elke club ter wereld? Dortmund haalt nog meer spelers weg bij de directe concurrentie als Bayern en een Liverpool, City en United bv halen ook de beste spelers weg bij de andere Engelse clubs

2 december 2020 om 13:18

Hoezo kapen? Er wordt gewoon voor betaald hoor. De spelers die ze ooit bij Dortmund hebben gehaald, hadden allemaal een transferclausule in het contract staan en daar heeft Bayern aan voldaan. Het is aan de andere Duitse clubs om betere contracten overeen te komen met hun spelers waarbij de clausule voor een binnenlandse transfer hoger ligt dan voor een buitenlandse transfer o.i.d.

In de jaren 90 en '00 deed Bayern al niet anders. Clubs als Werder Bremen, Borussia Dortmund, Leverkusen werden vaak na een seizoen al beroofd van hun sterspeler(s), die vervolgens totaal niet goed gebruikt werden en gedesillusioneerd Munchen verlieten.

2 december 2020 om 12:42

Hopen dat dat niet met Haaland gaat gebeuren, Lewandowski hebben ze al eens gratis opgehaald. Als dat niet was gebeurd, of hij was voor een 100 miljoen verkocht, was Bayern niet zo'n alleenheerser geweest denk ik. Echter, clubs als Dortmund missen gewoon de breedte om echt te kunnen concurreren met Bayern. Het is vooral hopen dat er ooit nog een keer een andere landskampioen komt!

2 december 2020 om 12:48

Ik vind het ook gedeeltelijk ambitieloos van Dortmund. Ipv dat ze juist doorpakken met een nieuwe coach en de zwakke plekken in het team (zoals de keeper) te verbeteren kom je dichterbij. Maar in plaats daarvan verlengen ze met beide. Zo kom je nooit dichter bij bayern. Haaland gaat vast naar real.

2 december 2020 om 13:00

Hoop dat Haaland nog anderhalf jaar bij Dortmund blijft... Real is gewoon geen leuke club voor hem

2 december 2020 om 13:08

Ik denk dat Haaland wel beter past bij real dan bij bayern. Maar ben het met je eens dat hij voorlopig nog moet blijven bij Dortmund.

2 december 2020 om 13:28

Na een prachtig jaar waarin leverkusen overal 2e werd (na die geniale goal van zidane in de finale), kocht Bayern inderdaad leuk even de gehele as over met Lucio, Ballack en Ze Roberto.

2 december 2020 om 14:45

Waar denk je dat die clubs hun spelers vandaan halen dan? Wat je Bayern kwalijk kunt nemen, is dat ze spelers een aantal keren hebben warm gemaakt voor een transfervrije overstap, maar anderzijds; wie zou dat niet doen als de mogelijkheid zich aandiende? Als er gewoon een bedrag voor betaald gaat worden (zeer waarschijnlijk met contracten tot 2024 en 2022), zie ik het probleem al helemaal niet.

Dat gebeurt toch bij de meeste ploegen?. Hoe kunnen anders spelers die bij kleinere ploegen ooit vooruitgaanals grotere ploegen uit dezelfde competitie ze niet kopen?. Mönchengladbach Koopt ook spelers vanuit kleinere ploegen. Bayern probeert hun ploeg zo Duits mogelijk te houden. Wat ik net goed vind

2 december 2020 om 15:40

De hele discussie ziet denk ik meer op het feit dat concurrenten elkaars spelers wegkopen, of beter gezegd: een grote club koopt regelmatig spelers weg bij mede kampioenskandidaten waardoor die clubs verzwakt worden. Dat grotere clubs van kleinere clubs kopen is volkomen logisch, als grote clubs hun concurrenten verzwakken kan dat slechte gevolgen hebben voor de rest van de competitie (competitiviteit in Europa, nationale ploeg).

Daar gaan ze weer hoor. Best wel triest om steeds de toppers van de concurrenten te halen. Neem nou Goretzka en Nübel van Schalke 04 als voorbeelden. Bij beide hebben ze flink invloed uitgeoefend om ervoor te zorgen dat ze niet gingen bij tekenen bij hun club. En uiteindelijk nam Bayern ze transfervrij over. En welke club heeft het nu sportief en financieel erg zwaar? Schalke 04 ja. Maar hé, dat zal Bayern natuurlijk een worst wezen.

2 december 2020 om 12:46

Dat komt gewoon door wanbeleid, lekker bayern de schuld geven. Bayern heeft er nota bene voor gezorgd dat Dortmund niet failliet is geworden. Dortmund en leverkusen kopen ook veel uit de eigen competitie.

2 december 2020 om 14:14

FC Bayern heeft Dortmund echt enorm gered met die 0,5% van de totale schuld die zij uitgeleend hebben tegen een prima rentepercentage inderdaad...

2 december 2020 om 12:49

Dortmund heeft natuurlijk met o.a. Dembele en Auba twee goede klappers gemaakt, waardoor ze het niet meeer hoeven want ze doen het heus niet alleen bij Schalke. Transfervrij voorbeeldje van de laatste jaren is toch ook Lewandowski.

Bovendien hebben ze doordat ze 9 van de 10 keer kampioen worden toch een bepaalde aantrekkingskracht om spelers voor minder op te halen. Als je de bedragen ziet voor spelers als Hummels, Sane, Sule en het meest bizarre is toch wel Douglas costa als je transfermarkt.de mag geloven.

2 december 2020 om 14:29

@dean s04.

Klopt, maar het wordt altijd schromelijk overdreven hier. Vanaf het seizoen 09/10 tot nu heeft Bayern letterlijk 3 spelers overgenomen van Dortmund. Dat zijn Götze, Lewandowski en Hummels. Voor Götze hebben ze 37 miljoen betaald, voor Hummels 35 miljoen en Lewandowski was dan transfervrij. Eén hele goede deal voor Bayern dus en twee spelers waarvoor ze gewoon een prima bedrag hebben neergelegd, waarmee Dortmund ook weer vervangers kon halen.

Saillaint detail: Dortmund had bijvoorbeeld eerder zelf al Hummels overgenomen van Bayern, voor 4,2 miljoen. Op dat moment maakte Dortmund dus eventjes lekker 30,8 miljoen winst op Hummels.

Andersom koopt in diezelfde periode Dortmund eveneens 3 spelers van Bayern, namelijk: Götze (22 miljoen), Rode (12 miljoen) en Hummels (30,5) miljoen.

In diezelfde periode koopt Bayern in totaal 65 spelers. Daarvan zijn er 27 spelers die van Bundesliga teams worden gekocht. Voor 17 van die 27 spelers betalen gewoon een prima transfersom. Er worden dus 10 spelers transfervrij weg gehaald bij ''concurrenten'' (niet eens in alle gevallen) over een periode van 12 seizoenen. In mijn optiek valt dat reuze mee!

Als je dan ook nog eens kijkt naar welke spelers ze transfervrij halen en de status van die spelers in hun ''originele'' teams, dan is het nog minder spannend wat mij betreft. Lewandowski en Goretzka waren uitblinkers c.q. sterspelers en Nübel is een groot talent. De rest waren Rudy, Rode, Kirchhoff, Starke, Pizarro, Olic en Baumjohann. Die kwamen ten eerste niet van ''concurrenten'' af (op het moment van het aantrekken van Goretzka en Nübel was Schalke ook geen concurrent overigens) en ten tweede waren het geen absolute sterspelers van die ploegen.

Bayern handelt gewoon slim over het algemeen en als een buitenkans zich voordoet, gaan ze daar voor. Niets mis mee in mijn optiek. En als ze geld moeten betalen, dan is het ook prima. In totaal hebben ze in die 12 seizoenen 270 miljoen euro betaald aan die overige 17 spelers die ze van andere Bundesliga clubs hebben gehaald. 270 miljoen euro dat dus weer door clubs uit de eigen Bundesliga besteedt kan worden.

2 december 2020 om 13:02

Als je geen benul hebt van de omstandigheden en het beleid van Schalke, is het wellicht verstandiger om zulke onbenulligheden achterwege te laten. Elke club haalt spelers bij kleinere clubs weg. En dat een Schalke bijna failliet is, mag je voor exact 0,0 procent toeschrijven aan Bayern.

2 december 2020 om 14:17

Het zal natuurlijk wel geholpen hebben als ze voor Goretzka 40 miljoen en voor Nubel 25 miljoen hadden gekregen. In de media al lekker 2 jaar iemand warm maken met 'als uit hun contract lopen zijn ze zeer zeker interessant voor ons' vind ik niet erg chique. Desondanks heeft Schalke '04 natuurlijk wel een staaltje mismanagement van de hoogste plank geslagen. Op Kabak na ken ik echt geen één speler die ook maar iets van waarde zal vertonen.

2 december 2020 om 14:24

Dat er bestuurlijk en financieel wanbeleid is gevoerd geef ik je gelijk in, zeker de laatste 5 jaar. Toch heeft hij wel gelijk dat Bayern deze 2 spelers plus zaakwaarnemers al ruim een jaar voor contracteinde heeft weten te lokken met een transfervrije overstap.

2 december 2020 om 14:36

@webo - Maar daar ligt toch gelijk het probleem? Die contracten hadden allang opengebroken moeten zijn. Dat doen clubs namelijk als ze transfersommen willen ontvangen. Schalke heeft veel te lang gewacht. Bovendien was er weinig veranderd. Schalke heeft er namelijk vreselijk veel moeite mee de laatste jaren om het geld capabel uit te geven, laat staan goed. Het zegt ook wel genoeg hoe weinig Schalke verdient aan transfers. Ze hebben in de afgelopen 10 jaar vier keer aardig geboerd met met 30 miljoen, 37 miljoen, 43 miljoen en 52 miljoen. Dan nog 1 keer 11 miljoen voor een speler die ze voor 26,5 miljoen euro hadden gekocht, maar voor de rest alleen maar bedragen onder de 10 miljoen euro. Dat is echt heel matig voor zo'n grote club.

2 december 2020 om 14:52

Schalke heeft die contracten tijdig proberen open te breken, zeker bij Nübel. Het probleem is alleen dat de spelers niet wilden verlengen. Dan kun je ze wel verkopen maar als de speler zijn contract wil uitzitten omdat hij weet dat hij over een paar jaar 20 miljoen aan tekengeld kan opstrijken bij een transfervrije overstap naar Bayern, dan houdt het voor Schalke op. De speler op de tribune zetten daar schiet niemand wat mee op. Uiteindelijk heeft Goretzka zichzelf nog terugverdiend door Schalke in zijn laatste seizoen de CL in te schieten. Helaas is dat geld door toenmalig manager Heidel volledig verkeerd uitgegeven inderdaad.

2 december 2020 om 15:12

Maar het gebeurt toch wel buitensporig veel bij Schalke? Meyer, Matip, Nübel en Goretzka komen al meteen op bij mij.

2 december 2020 om 15:29

Klopt. Ik wil ook niet zeggen dat Schalke geen fouten heeft gemaakt. Bij Matip en Kolasinac heeft men bijvoorbeeld hun potentie niet goed ingeschat. Dat waren best matige spelers totdat ze in hun laatste contractjaar opeen de sterren van de hemel gingen spelen. Toen was het natuurlijk te laat voor een verlenging. Bij Meyer en Nübel blijf ik zeggen dat Schalke geen schuld treft. Dat zijn beide overschatte spelers die bewust aangestuurd hebben op een transfervrij vertrek. Daar hebben ze tot nu toe niet veel aan gehad. De ene zit op de tribune bij Crystal Palace en de andere heeft de komende jaren nauwelijks zicht op speeltijd bij Bayern.

2 december 2020 om 14:32

Nou ja, Schalke is al een tijd geen concurrent meer en bovendien zijn Dortmund en Schalke ook niet bepaald handig geweest betreft de contracten op de momenten dat Bayern op de stoep stond. Schalke is slachtoffer van z'n eigen beleid, die dat van een ander. Eventuele transfersommen waren eerder pleisters op de open wonden geweest. Schalke betaalt al jaren veel geld voor hele middelmatige spelers en er zit ook geen lijn in.

2 december 2020 om 18:53

Want Schalke heeft het niet zwaar omdat ze trainers hebben ontslagen, contracten niet hebben opgewaardeerd of verlengd, spelers op tijd hebben verkocht, goed ingekocht? Ze voeren hopeloos beleid daar.

Zie hier veel kritiek op het beleid van FC Bayern, vergeet niet dat Dortmund, Leverkusen etc. dit dan weer doen bij hun kleinere concurrenten. Ben zelf erg fan van Neuhaus, komt wat lomp over maar is toch een fijne rasvoetballer.

2 december 2020 om 13:13

En Gladbach heeft Florian Neuhaus bij Fortuna Dusseldorf weggehaald.
Dus is dit gewoon de volgende stap voor deze jongen, hij is geen speler die Gladbach zelf heeft opgeleid.
Neuhaus heeft nog contract tot 2024, dus zal er nog een flinke vergoeding tegenover staan.

Prima versterkingen voor Bayern. Martinez en Alaba vertrekken. Dat zijn beide multifunctionele spelers die op meerdere posities uit te voeten kunnen.

Vooral Zakaria maakt echt grote stappen nu, zou een prima aankoop voor Bayern zijn. Echter staan er nog wel vraagtekens voor het centrum bij Bayern, Alaba gaat vertrekken en ik weet niet hoelang Boateng het nog volhoud, ik denk dat ik ook niet de enige ben wie Süle echt overschat vind. Ben benieuwd wat daar achterin komt te staan in de komende jaren.

2 december 2020 om 13:09

Het schijnt dat ze bezig zijn met upamecano. Ik denk dat als je oa Hernández, sule en upamecano hebt dat je meer dan genoeg keuze hebt. Sule is wel een goeie verdediger maar heeft ook flinke knieblessure gehad.

2 december 2020 om 13:31

Hernandez is toch van nature een linksback? Vind hem voor het centrum niet goed genoeg. Upamecano vind ik ook nog een vraagteken, is natuurlijk een beest maar kan hij ook constant presteren? Heb hem dit seizoen toch wel wat fouten zien maken bij Leipzig.

2 december 2020 om 13:34

Hernández speelt nu vooral linksback omdat Davies geblesseerd is maar hoort centraal achterin te staan. Upamecano is natuurlijk nog jong maar wel erg goed. Zie hem met wat coaching wel naar bayern gaan.

2 december 2020 om 14:46

Hernandez is van nature een centrale verdediger maar bij atletico is hij ook goed als linksback geworden omdat Filipe luis erg blessuregevoelig was en Hernández bij nood daar moest spelen. Op dit moment is Davies geblesseerd en doet hernandez het gewoon goed als linksback maar eigenlijk hoort hij gewoon centraal te staan en met upamecano naast hem zou bayern een heel sterke verdediging hebben want net als jou vind ik sule een overschatte verdediger

Gewoon hilarisch de reacties, als het Dortmund was geweest (die veel meer spelers van de concurrentie kopen) dan was het waarschijnlijk goed beleid geweest voor velen.

2 december 2020 om 13:21

Ja, want dan zou er een tegengewicht zijn voor Bayern. 2 topploegen die elkaar concurreren. Nu heeft Bayern gewoon een monopolie op de competitie. Dat is toch iets wat nooit bevorderend kan werken. Nu kunnen ze zelfs de meest talentvolle Duitse spelers voor een appel en een ei kopen waardoor de concurrentie niet mee kan groeien. Twintig jaar geleden deden Bremen en Schalke nog mee om de titel. Daarna piekte Dortmund nog eventjes met Klopp, maar zelfs die laatste club kan gewoon niet meer concurreren.

2 december 2020 om 13:24

Dat is precies wat ik bedoel, maar dat snappen de meesten hier niet.

2 december 2020 om 13:38

Dus wacht, als ik het goed begrijp opteren jullie dat Bayern goede spelers moet laten schieten zodat andere teams sterker kunnen worden? Wat een vreemde redenatie. Want Dortmund koopt veel meer van kleinere clubs dan Bayern, maar bij hen is het wel allemaal goed? Begrijpen wie het begrijpen kan. Vanaf nu dan ook maar kritiek hebben op Real, Barcelona, PSG, Juventus, Man City, Man United, Chelsea,... als ze een speler uit de eigen competitie kopen.

2 december 2020 om 14:07

@Lierse1997, De Europese Commissie neemt toch ook maatregelen tegen bedrijven die een te machtige positie hebben verworven waardoor er een soort monopolie ontstaat. Bayern koopt ook gewoon de toppers van hun directe concurrent Dortmund. Lewandowski, Hummels en Gotze waren gewoon de smaakmakers van het kampioensteam uit Dortmund. Toch gek dan dat Bayern die spelers voor een appel en een ei heeft kunnen opkopen. Met Schalke gaat het precies hetzelfde. Die zijn een paar jaar terug ook gewoon tweede geworden. Wat doet Bayern vervolgens? Halen ze Goretzka en Nubel transfervrij binnen. Hoe is zoiets in hemelsnaam mogelijk dat een club spelers van directe concurrenten zo makkelijk kan halen? Er zal altijd een hiërarchie in de voedselketen zijn, maar in Duitsland is die wel heel extreem. In topcompetities als LaLiga en de PL kunnen de toppers niet zomaar spelers van elkaar kopen. Ik zie Ansu Fati niet naar Real gaan. Ik zie Rodrygo ook niet naar Barca gaan. Zelfs niet voor 100 miljoen.

2 december 2020 om 14:10

Maar is het de schuld van Bayern dat de rest zo zwak is? Want het is niet zo dat ze alle toppers van HSV, Werder Bremen, Bayer Leverkusen, Schalke en dergelijke allemaal hebben leeggekocht. Bij veel van die clubs heerst(e) er gewoon wanbeleid waardoor blijven bij die club minder interessant was. Maar daarvoor moet Bayern toch niet gestraft worden?

2 december 2020 om 14:14

Van alle clubs die jij noemt heb je gelijk dat het hun eigen schuld is. Maar als ik de verhalen hoor dat Bayern de spelers van Schalke aanspoort om niet bij te tekenen, dan is dat wel een hele kwalijke zaak. Het verhindert gewoon dat een club als Schalke competitief kan blijven. Competitief kunnen ze zeker zijn, want dat bewees die 2 de plek van een paar jaar terug.

2 december 2020 om 14:31

Ik zou dat nu niet per se aan Bayern wijten eerlijk gezegd. Matip en Meyer zijn ook transfervrij vertrokken. Daar lijkt het eerder een fundamenteel probleem te zijn

2 december 2020 om 14:38

@ajax/barca2014.

En dat laatste zijn uiteindelijk natuurlijk nog steeds geruchten he. Nergens is daar bewijs voor gekomen. En mocht het wel gebeuren, dan is het toch niet uniek in de wereld der voetbal? Lijkt mij niets meer dan logisch. Iedereen zoekt naar een voordeeltje. Bayern doet dat, Dortmund doet dat net zo goed, iedere club.

Bovendien is het hele gezeur op Bayern heel selectief. Jij noemt voor het gemak de spelers die Bayern van Dortmund haalt en zegt dan dat Bayern ze ''voor een appel en een ei'' heeft kunnen opkopen. Dat slaat nergens op is feitelijk onjuist. Bayern heeft Lewandowski transfervrij kunnen oppikken, wat inderdaad gemiste inkomsten voor Dortmund waren. Maar dat kan gebeuren. Maar voor Götze heeft Bayern 37 miljoen euro betaald en voor Hummels 35 miljoen euro. Die transfers waren in de seizoenen 13/14 (götze) en 16/17 (hummels). Voor die tijd waren dat gewoon hele normale en faire transferbedragen.

Zie voor een complete uiteenzetting van de transfers ook maar eens mijn post hierboven overigens (reactie op Dean s04).

En wanneer noem je teams directe concurrenten? Op het moment van het aantrekken van Nübel, was Schalke bijvoorbeeld al absoluut geen concurrent meer.

Natuurlijk komt het in de Bundesliga iets vaker voor dan in Spanje, maar dat heeft weinig met Bayern te maken wat dat betreft. De Duitse clubs verkopen überhaupt veel meer spelers aan elkaar. En in Spanje hebben ze natuurlijk ook nog de ''prachtige'' constructie met transferclausules, waardoor het ook simpelweg onmogelijk is om bepaalde spelers van concurrenten te halen.

2 december 2020 om 16:29

Alsof real niet hetzelfde doet me mbappa en Haaland. En andere clubs. Of Barca met Neynar. Alle clubs gaan proberen de beste spelers binnen te halen, Buitenland of Binnenland. Wat moet Bayern doen dan?? extra milioenen geven zodat de andere clubs beter worden? Of deze spelers niet kopen zodat ze in het buitenland eindigen? Als een speler hogerop wilt vertrekken ze uit hun club. Binnen of Buitenland. de duitse clubs zijn niet verplicht om tte verkopen aan Bayern, dat doen ze uit eigen keuze. Sommige ploegen, laten we zeggen in Italie of Frankrijk enz, verkopen niet aan andere binnenlandse ploegen, well, dan vertrekken deze spelers naar het buitenland..

Bayern staat niet eens in de top 6 van spelers weghalen uit eigen competitie. Wat een gezeik weer. Niemand dwingt speler A om naar club X te gaan, goede spelers hebben altijd interesse van verschillende clubs & andere Duitse clubs deden en doen het meer dan genoeg zoals BVB ( zeker meer) ook maar dat is hun volste recht. Waarom hoor ik niemand zeggen dat bayern dit jaar meer extern heeft gehaald? Sarr,dantas,kouassi,costa,sane,choupo... waar blijven deze reacties dan? Juve doet het ook in Italië maar geen kat die er over zeikt heb ik x maal ondervonden, verschillende andere clubs doen het ook en dat is hun volste recht. Als je een speler uit eigen competitie kan halen voor goedkoper waarom een duurdere halen in het buitenland?

2 december 2020 om 14:43

Ach joh Alcantara91, het is voor velen nou eenmaal een beeld dat is ontstaan op basis van een paar transfers in de afgelopen 12 seizoenen.. En dan kun je zeggen wat je wilt, maar dat beeld gaat toch niet veranderen. Zelfs niet als je de cijfers erop naslaat en dus komt met feiten...

Bayern heeft gewoon een paar hele goede deals gemaakt (lewandowski, Goretzka en in mindere mate Nübel). In mijn boekje heet dat gewoon op het juiste moment toeslaan. Maar velen doen hier alsof Bayern te beroerd is om marktconforme prijzen te betalen voor spelers van mede Bundesliga teams en alsof ze alleen maar spelers halen van mede Bundesliga teams. Dat is gewoon je reinste onzin. 270 miljoen uitgegeven aan transfersommen voor binnenlandse transfers in 12 seizoenen (17 spelers = 270 miljoen, 10 transfervrije spelers). In diezelfde 12 seizoenen hebben ze ook 38 spelers van buiten de Bundesliga gehaald. Niets vreemds aan dus.

2 december 2020 om 15:20

@jackieboy10, helemaal gelijk amigo!
Dat beeld gaat idd niet veranderen helaas maar Bayern heeft idd een prima beleid..

2 december 2020 om 14:07

Pierie, Scherpen, Gudelj, Sinkgraven, Viergever, Boer, Dijks, Zivkovic, van der Hoorn, Duarte, Moisander, Sightorsson, Cillessen, Janssen, Boerrigter, El Hamdaoui, de Zeeuw, Verhoeven ... om er zo maar even een aantal op te noemen van de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk alles behalve een schande, Feyenoord en PSV doen precies hetzelfde. Vaak zien we wel dat de meeste spelers wie van de subtop Eredivisie naar de top van de Eredivisie gaan, daar blijven steken en niet verder komen. Uitzonderingen zijn dan natuurlijk Ziyech, Frenkie en misschien Cillessen maar van de rest kan ik nou niet zeggen dat ze echt hogerop zijn gekomen dan Ajax. Laat dus eigenlijk wel zien waarom Ajax minder vaak in de Eredivisie kijkt de laatste 2 jaar en vaker in het buitenland gaat scouten. Of er moet echt een toptalent in de Eredivisie rondlopen of een leuke speler voor de breedte maar geen basismateriaal.

Ik vind die Florian Neuheus echt een hele mooie speler, zou niet misstaan in Munchen.

Wat een wonder daar zijn ze toch weer, is het niet die club uit Dortmund komen deze weer eens langs. Concurrenten leegplukken

2 december 2020 om 16:37

Tja jullie plukken Neuhaus zelf dan weer weg bij 1860 Mã¼nchen, zo werkt het nu eenmaal. Als Neuhaus naar Bayern wilt kan je hem moeilijk ongelijk geven: net CL gewonnen, flinke Duitse kern. Of hij veel gaat spelen daar met Goretzka, Kimmich en Tolisso is een tweede.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren