Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen onthult nóg hoger salaris van Genee: ‘Jij zit in een hogere klasse’

Laatste update:

Wilfred Genee verdient bij Talpa meer dan een miljoen euro per jaar, zo onthult Johan Derksen maandagavond in Veronica Inside. De presentator van het praatprogramma wil er zelf niet al te veel nadruk op leggen, maar ontkent de bewering van Derksen ook niet. René van der Gijp bevestigt dat Genee met zijn radio-inkomsten meegerekend inderdaad boven een miljoen euro per jaar opstrijkt.

Eerder werd in het boek Inside van Michel van Egmond, geschreven over het praatprogramma dat Genee al sinds 2001 presenteert, beweerd dat de presentator jaarlijks 700.000 euro opstrijkt. Daarin zitten echter niet de verdiensten van Genee uit het radioprogramma Veronica Inside, dat hij van maandag- tot en met donderdagochtend presenteert.

Derksen begint in het programma over volkszanger en oud-voetballer John de Bever, die volgens hem ongeveer evenveel verdient als hij en Van der Gijp. "Nee, jij zit in een hogere klasse, jij hoort erbuiten", zegt Derksen tegen Genee, als die zich mengt in de discussie." Voor dat radiogelul krijg je ook nog een fortuin. Dan zit je wel boven een miljoen, hè? Was die John de Mol dronken die avond, of zo? Die man zei overal 'ja' op."

Eerder sprak Genee uit dat hij het ongemakkelijk vindt dat zijn salaris op straat ligt. "Ik vind het in een tijd als deze best lastig om erover te praten", aldus de presentator bij BNR Nieuwsradio. "Deze zomer is er een enorme discussie geweest over ons tv-programma. Te pas en te onpas werden onze salarissen genoemd en daar werd ik echt heel ongemakkelijk van", geeft de presentator toe. Verder wil hij er niet te veel over praten. "Ik heb het niet bedacht, hè, voor de duidelijkheid? Dat salaris heb ik niet bedacht."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Moet je je voorstellen, hij verdient 4x het salaris van onze premier. Hij hoeft alleen af en toe z'n vrienden te naaien, waar Rutte volgens velen het al 10 jaar doet met het hele land.

30 november 2020 om 22:25

En in beide gevallen schiet Nederland er geen kloten mee op 😜

30 november 2020 om 23:05

Ach ja, wat de gek ervoor geeft. Mijn inziens mag onze minister president meer verdienen, maar ik zal hier wel alleen in staan, want de algemene mening is dat het een zakkenvuller is en een marionet van George Soros ofzo haha

30 november 2020 om 23:11

Wat mij betreft mag Rutte net zoveel verdienen als Amalia. Of misschien mag Amalia net zoveel verdienen als Rutte. Die verhouding is iig een beetje scheef.

1 december 2020 om 10:45

Precies, blijkbaar doet hij iets wat veel mensen leuk vinden/willen zien.

Wat betreft je mening over Rutte denk ik niet dat je daar alleen in staat, maar mensen zetten nou eerder iets negatiefs online dan positiefs. Ik had me geen andere premier kunnen voorstellen die ons zo goed door deze crisissen had kunnen loodsen en dan ook nog herkozen wordt. Dat zegt veel over hoeveel mensen vertrouwen in hem hebben.

Het is dan vaak ook onbegrip waarom mensen negatief over hem zijn, ze lezen dat Nederland X miljard extra aan europa moeten betalen verderop lezen ze een artikel dat er bezuinigd moet worden ergens. Dat linken ze dan 1 op 1 met elkaar, wat soms kan maar ook in heel veel gevallen niet op gaat omdat europa heel belangrijk is voor Nederland om deze positie en luxe die we hebben te behouden.

30 november 2020 om 23:10

Zijn vrienden naaiden zich zelf. Niemand van hun verdient medelijden eerlij gezegd. Daarnaast, Gijp kan wel grappen maken over t salaris van Gene, maar die verdient zelf ook gewoon een fortuin.

1 december 2020 om 07:45

Nee ik wil er niet teveel over nadenken.Ik werk op een crisisafdeling in de psychiatrie. Dagelijks voer ik heftige gesprekken en beleef gespannen sittuaties. Dit jaar alleen al ben ik zelf 2x naar het Ziekenhuis moeten gaan omdat ik met een klein mesje gestoken ben en gebeten ben. Vorig jaar 2x mijn leven bedreigd door iemand die mij met een mes wilde aanvallen. Mijn werk levert gelukkig ook wel regelmatig tevreden mensen op. Echter worden we vaak ook niet gewaardeerd want ja... De hulpverlening en de zorg doet ook zoveel fout (wellicht is daar de verwachting dat we alle geestelijke puinhopen in NL oplossen). Met alle gevolgen voor onszelf want om je werk goed af te sluiten en thuis er voor je gezin te zijn lukt niet altijd helemaal. ..... Ik verdien ong. 25.000 per jaar met bonus. Er klopt niets van!!!

1 december 2020 om 08:50

Bedankt voor je bijdrage aan de maatschappij Toss. Mensen zoals jij zijn er meer nodig, zeker met de oplopende spanningen de komende jaren. Verdeeldheid is er meer dan ooit. Ik zou het zelf nooit kunnen, zoveel van mezelf opgeven om anderen te helpen. Des te meer respect heb ik voor mensen die dat wel doen. Keep up the good work Toss!👍

1 december 2020 om 09:09

Dank je Frits. Ik heb toch alweer wat spijt van mijn ochtend beklag. Uiteindelijk doe ik het ook niet voor geld maar ben ik dankbaar dat ik mensen mag helpen en hierdoor leer ik zelf ontzettend veel. Dus ik wil graag dankbaar blijven en vooral niet jaloers zijn op die astronomische hoge salarissen. Het is ieder gegund!
Ik wordt dan wel weer zeer blij van jouw liefdevolle post, daar kan ik weer op vooruit, dank!

1 december 2020 om 10:39

Belachelijk jaarsalaris. Ik zie het zelf ook van dichtbij. Waar mijn vrouw op de IC werkt van een kinderziekenhuis, met een HBO opleiding en 3 vervolg opleidingen.. fors minder verdiend dan ikzelf, die een HBO opleiding heeft gedaan maar iets totaal anders is gaan doen. Commercie t.o.v. gezondheidszorg, echt een grap. Mooie aan de mensen zoals jij (toss) en mij vrouw, is dat ze voldoening halen uit het geven van de zorg en niet direct uit extra geld. Mijn zegen hebben jullie. verdubbel het salaris maar, dik verdiend.

1 december 2020 om 14:11

Ik ben ook voor verdubbeling van de salarissen in de zorg. Zelfs vuilnismannen die dagelijks de straten schoon houden mogen het dubbele verdienen. Politie, brandweer. gewoon doen allemaal!
Maar ook even reality check. Wie vindt hier dat ie te weinig beasting betaalt? Roep maar hoor, wie vindt dat hij met 52% liever veel meer belasting betaalt!! Want dát is natuurlijk wel direct het gevolg. Ga maar even na. Momenteel gaat er van onze Rijksbegroting van bijna 340 miljard ruim 86 miljard
(€ 86.000.000.000) naar zorg. Enig idee wat daar dan heen moet als je salarissen gaat verdubbelen?? En wie gaat dat betalen? Mark Rutte elf zeker? Nee, jij! En ik. Zo simpel is het eigenlijk ook. En nee, het schrappen van Ontwikkelingssamenwerking (3 miljard) of andere linkse hobbies is dan slechts een druppel op een gloeiende plaat. Dus dan zullen we dat allemaal moeten betalen. Hoe groot denken jullie dat de werkelijke bereidheid van de burger is als ze deze realiteit onder ogen krijgen? Ik zeg niet dat het eerlijk en rechtvaardig is. Maar ik ben wel realist.

1 december 2020 om 16:38

Is ontwikkelingssamenwerking nou ook al een linkse hobby? Ik dacht dat dat vooral de cultuursector was. In dit geval is een rechtse hobby om 0% dividentbelasting te betalen zeker of nog erger vermogen wegsluizen naar de kaaimaneilanden.

1 december 2020 om 17:02

@kante: Dat is een eye-opener. Ik wist dat het veel was, maar niet dat het bijna 26% is (in 2021). Volgend jaar zelfs 86,7 miljard. Daaruit blijkt maar weer dat de zorg nagenoeg onbetaalbaar is in NL.

1 december 2020 om 07:59

De premier verdient slechts 157.000 en dat is inclusief 8% vakantiegeld. Genee verdient dus waarschijnlijk 7x zoveel.

1 december 2020 om 08:07

Volgens mij wel duidelijk dat ik een heel globale opmerking maakte.

Heerlijk salaris, zeker als presentator of ‘analist’ van VI is het makkelijk verdienen. Je kijkt de Eredivisie en je lult er een beetje over met een knipoog. Geen voorbereiding niks, droombaan. Tv en radio is net als de sport, overbetaald.

30 november 2020 om 22:28

Wat is overbetaald? Waar vraag naar is, wordt voor betaald. Als er wekelijks 2x 500.000 man kijken, tja, dan zal het wel uitkunnen om de gouden combinatie een paar miljoen per jaar te betalen.

30 november 2020 om 22:32

Dat principe snap ik ook wel. Wij als kijkers en voetbal liefhebbers etc betalen het. Met overbetaald bedoel ik gewoon de prestatie die ze moeten leveren, vergeleken met iemand die op de IC werkt. Dan kan je dat rustig overbetaald noemen.

30 november 2020 om 22:45

Tja, dat gaat overal op. Waarom verdien ik meer dan een schooljuf als we allebei een HBO opleiding hebben?

30 november 2020 om 22:49

Precies, dat bedoel ik dus 😉

30 november 2020 om 22:54

Vraag en aanbod

30 november 2020 om 23:00

@messibazoer dat klopt zeker maar dan verdienen voetballers al helemaal te veel want daar redt je ook geen mensenlevens mee en hetzelfde geldt voor filmacteurs en muzikanten

1 december 2020 om 12:26

Dan is het dus niet overbetaald, want waarom lukt het dan niet iedereen om ook 500.000 kijkers te krijgen? Blijkbaar is dat dus nog wel een kunst. Salaris wordt bepaald door de toegevoegde waarde, bij Genee heel hoog doordat commerciële partijen zich eraan willen verbinden. Keihard werken, zoals op een IC maar ook elders wat fysiek en mentaal zwaar kan zijn, daar word je geen miljonair van. Waarom kan een stratenmaker geen miljonair worden bijvoorbeeld, ondanks keihard werken? Overigens zie je wel dat er beroepen zijn die wel steeds beter worden betaald omdat nu eenmaal niet zoveel mensen ze meer kunnen. Aan een schilder komen is al behoorlijk lastig bijvoorbeeld.

1 december 2020 om 12:34

Daar komt overigens nog bij dat de onzekerheid bij deze banen ook meespeelt. Als verpleegkundige 'betaal' je ook voor die zekerheid (salaris op tijd, je hebt sowieso een baan, pensioen is geregeld, alles is vrij duidelijk bij de overheid). Vergelijk dat met een bedrijf, dat is toch andere koek, al helemaal als ondernemer. Als er vrijdag een aantal mensen besluiten geen Veronica Inside meer te kijken, zal Genee dat voelen.

1 december 2020 om 16:42

@japie_krekel Iedereen is het er toch ook wel over eens dat voetballers belachelijk veel verdienen?

Als tegenargument zou ik daar evt nog kunnen zeggen dat topvoetballers unieke talenten zijn. Bij Genee heb ik het idee dat zelfs een meerendeel van de kijkers van het programma een hekel aan hem heeft.

1 december 2020 om 16:43

Schooljuffen verdienen genoeg per uur. Verder doen ze bijna allemaal deeltijd, hebben ze heel veel vakantie, en niet al te moeilijk werk.

1 december 2020 om 16:55

Och Hansi, je hebt geen flauw idee waar je het over hebt. Als je al zegt dat het gemakkelijk werk is ben je in de hele discussie al niet serieus te nemen.

30 november 2020 om 23:25

Je noemt het makkelijk verdienen, daar is opzichzelf niks mis mee. Echter is Genee wel onvervangbaar, niemand zou hem kunnen opvolgen en het zo goed doen. Daar gaat het nou eenmaal om in de wereld, vraag en aanbod. Het is inderdaad overbetaald, maar de enige manier om dat te stoppen is door niet meer te kijken !

1 december 2020 om 16:45

Is dat zo? Ik geef toe dat er in Hilversum een groot aantal presentatoren zitten die alles nogal serieus nemen en dat daardoor niet een sfeertje kunnen creeëren als Wilfred. Maar stel je zou hem vervangen voor een Wilfried de Jong of Helene Hendriks, zou dat zo'n ander programma zijn dan?

1 december 2020 om 17:04

Dat is net als wanneer je bij Ajax Onana verkoopt en vervangt door Scherpen. Je hebt geld bespaard maar je gaat er niet op vooruit.

1 december 2020 om 16:16

@messibazoer: Het is heel veel geld, maar overbetaald vind ik wel iets te populistisch gezegd hoor. Het gaat om vraag en aanbod. Hij werkt bij een commerciele organisatie, hij werkt niet bij de overheid. Kortom, zijn salaris kan gewoon uit en het bedrijf zelf maakt nog meer dan voldoende winst. Dat heet marktwerking. Wil je dat het anders is geregeld in dit land, zou ik op een communistische partij gaan stemmen.

1 december 2020 om 19:13

Kapitalisme is ook gewoon een oneerlijk kudtsysteem, alleen is de mens nou eenmaal zo egocentrisch en prestatiegericht dat het de meest succesvolle marktvorm is.Eigenlijk slaat het natuurlijk nergens op dat hij zoveel verdient. Zelfde geldt voor sporters en acteurs. Dat deden de Romeinen beter, daar stonden volksvermakers helemaal onderaan de maatschappelijke ladder. Maar goed die hadden weer andere minpunten...

Wat een stel matennaaiers zijn het toch met zijn drietjes. Echt collegiaal om dat naar buiten te brengen wetende dat het voor rumoer zal zorgen.Maar Genee mag zeker niet klagen zeg. Hij is goed maar 1 miljoen....

30 november 2020 om 22:27

Het ging gewoon als grap joh. Het begon over dat Johan de grap maakte dat het lachwekkend was dat een zanger als John de Bever net zoveel verdiende als hij. Wilfred moest er ook gewoon om lachen. Niks matennaaiers dus.. eerst kijken voordat je oordeelt 🧐

30 november 2020 om 22:44

Tja dan heb ik het verkeerd. Maar als je alles moet kijken wat hier geplaatst word ben je de hele dag bezig. Ik reageer op wat ik hier lees maar bedankt voor de opheldering.Hier kwam het over alsof Wilfred zich er ongemakkelijk door voelde.

30 november 2020 om 23:01

Bobo het was inderdaad erg onschuldig, zoals MessiBazoer al zei. Ouderwets elkaar plagen was het.

Dat heeft Wilfred knap geregeld! Zou ik ook wel willen, maar in het onderwijs zit dat er voorlopig nog niet in.

Ongeacht dat ik het een belachelijk hoog salaris vind, ook al is het de Nederlandse entertainmentindustrie, vind ik toch wel knap dat Genee best ambitieus is op zijn leeftijd. Eerst Voetbal international, uitstapje gemaakt naar Talpa (mislukt), en toen teruggekeerd naar voetbal international (later voetbal inside wegens ruzie en uit elkaar gaan met voetbal international). Vervolgens nog BNR radio, Tour de Jour, en "vullen of voeden" erbij (gezonde kantines gelukt, boekverkoop niet een heel groot succes, maar wel alles uit eigen zak betaalt). Laatste gestopt, transfer gemaakt naar Veronica Inside en en nog heel wat andere programma's mislukt (cafe Hendriks en Genee, Matchwinner, Wat Gaat Er Nu Door Je Heen, etc.), maar toch proberen om weer andere programma's uit de grond te stampen (denk dat die ook gaan mislukken, maar ja dat terzijde). Toch wel een drive zit er in hem.

1 december 2020 om 18:19

En vergeet littekens niet, erg leuke podcast, volgens mij ook redelijk succesvol

1 december 2020 om 20:06

Oh dat wist ik niet dat hij dat nog erbij deed. Ja de beste man probeert het wel allemaal. Dat verdient wel respect. Betekent dat hij wel enorm hard werkt hiervoor, voor entertainment begrippen.

Van mij mag Genee 1 miljoen verdienen, geen probleem, begrijp alleen de uitspraak niet "heb ik niet bedacht". Ik zou zeggen durf er voor uit te komen en doe daar niet zo ingewikkeld over en geniet er van.

1 december 2020 om 01:30

Je hebt inderdaad gelijk. Zeker een lekker salaris. Aan zijn reactie te zien, vindt hij het ook daadwerkelijk ongemakkelijk om over zijn salaris te praten. Dat is toch ook wel begrijpelijk. Vooral in een periode waar veel mensen hun zaken ten onder zien gaan.

Persoonlijk vind ik het belachelijk dat Genee zoveel verdient. Ik heb natuurlijk alle respect voor marktwerking, maar naar mijn mening is Genee toch niet zo belangrijk bij VI? Derksen en Gijp lijken me toch de publiekstrekkers? Genee zelf zorgt bij mij enkel voor irritatie. Best erg dan dat hij evenveel verdient als iemand als Jinek die toch wel wat serieuzere onderwerpen behandelt.

30 november 2020 om 22:40

Ik denk dan dat je wilfred genee wel een beetje onderschat. Zorgt er toch wel door een beetje te spelen en doen, dat er soms geprovoceerd wordt en ongepaste dingen gezegd wordt. Dat zorgt dan weer voor dat mensen het graag willen kijken

30 november 2020 om 22:44

Het zou kunnen hoor, maar ik denk dat Derksen van zelf wel domme dingen zal roepen. Maar ja ik ben ook niet objectief aangezien ik echt een hekel aan de manier van presenteren van Genee heb. Hij is ook nog niet eens grappig met die slechte filmpjes van hem.

30 november 2020 om 23:37

Ajax/barca. In het begin zat Genee er nog niet maar Ruud ter Weijden. Type oldschool presentator, zeg maar zoals Willem Duijs en Ivo Niehe. Die zorgden dat de uitzending netjes en ordentelijk verliep. Die hield Derksen ook best kort. Dat is het verschil met Genee. Die loopt Derksen alleen maar te porren, waarna die zich weer laat provoceren om iemand helemaal af te maken. Het is wel degelijk zo dat Genee Derksen van alles, en dus ook domme dingen, laat roepen.
Ben het ook met je eens trouwens dat die filmpjes schijtlollig zijn. Maar je kunt niet ontkennen dat zijn stijl van presenteren mede debet is aan het succes van Veronica International/voetbal insite/ Voetbal Inside/voetbal International/voetbal aan tafel. En jouw mening dat Genee niet belangrijk is voor het programma en Derksen/gijp wordt duidelijk niet gedeeld door de directie van Talpa (lees: John de Mol). En die heeft hem dit salaris geboden.

1 december 2020 om 09:50

Constant kante, naar mijn mening heeft John de Mol geen enkel idee wat de voetbalkijkers thuis willen zien. Ik denk dat het overgrote deel van de kijkers gewoon goede analyses wilt zien, of argumentaties van welke speler nu een meerwaarde zou kunnen zijn. John de Mol denkt dat amusement bij CL wedstrijden een leuk idee is. IK kan natuurlijk niet voor de rest van de kijkers spreken, maar ik wil gewoon expertise horen. De Belgen doen het gewoon veel beter. Die hebben bijvoorbeeld een voormalig coach (die met Gent succes heeft gehad) als commentator zitten. Dat is nu razend interessant om te horen. Dat zijn namelijk de mensen die het beste weten wat er nodig zal zijn om een wedstrijd te laten omkantelen. En dat is de commentator alleen al. De analisten in Belgie zijn ook gewoon inhoudelijk veel en veel sterker. Er schuiven ook voetballers aan die recent gestopt zijn, en dus een betere binding hebben met de huidige voetballerij. Alle respect voor Derksen, Gijp en Kieft, maar die maakten furore (op Derksen na) in de jaren 70 en 80. Dat waren gewoon andere tijden. De voetballerij is zoveel verandert. Ook het idee om cabaretiers bij de CL wedstrijden te laten aanschuiven is echt om te kotsen. Dat het format VI succesvol is, wilt nog niet zeggen dat de CL wedstrijden ook zo gepresenteerd moeten worden. Overigens ben ik wel fan van Derksen en Gijp in hun rollen zoals bij VI. Maar in de CL wedstrijden vind ik hun prestaties als analisten gewoon genant, en schakel ik liever over naar de Belgen.
Overigens zegt het ook wat dat RTL niet met de salariseisen mee wilde gaan. Het feit dat de Mol er zoveel bovenop heeft betaald, zou je kunnen afvragen hoe marktconform die salarissen zijn. Zeker als je ziet dat VI tegenwoordig nog maar tussen de 400-700 000 kijkers trekt. Vroeger was dat minimaal 700 000 kijkers.

1 december 2020 om 14:28

Ik weet wel zeker dat John de Mol nagenoeg exact weet wat de kijkers willen zien. Want oprecht alle respect voor jouw mening! Die is niet minder waard dan die van mij. Maar het gaat niet zozeer om wat jij en ik vinden. Het gaat erom hoe de programma's van Talpa scoren en wat die concreet opleveren. En dé graadeter daarvoor zijn kijkcijfers. Vanwege de daaraan gekoppelde reclameinkomsten. En we kunnen daar allemaal een mening over vormen, die cijfer die liegen natuurlijk nooit. En het is echt een simpele vaststelling dat als VI niet genoeg kjkers trekt, John de Mol de stekker direct uit het programma haalt. Zo simpel en hard gaat dat in omroepland. Dus ja, ik weet wel zeker dat ze bij Talpa exact weten wat het publiek wil zien.

Dat RTL niet met hun eisen mee wilde heeft natuurlijk hele andere oorzaken. RTL bevond zich in een soort staat van ontbinding, sterren liepen weg, directeuren liepen weg, inkomsten liepen terug, etc etc. Is ook allemaal te lezen in die boekjes die Michel van Egmond heeft geschreven.

Logisch dat Genee zich ongemakkelijk voelt als het over zijn salaris gaat, het is buitenproportioneel veel. Dat beseft hij zelf ook. Ik begrijp ook niet dat Derksen er steeds weer over begint. Overigens, het barst van de mensen in ons land die belachelijke salariseen, al dan niet voorzien van dikke bonussen verdienen. Niet alleen Genee, niet alleen een paar topvoetballers, maar ook allerlei lui in bijvoorbeeld het bedrijfsleven. Daar doet ook niemand wat aan.

30 november 2020 om 22:49

Bijna overal is het gewoon zo dat je betaald krijgt naar je verantwoordelijkheden. Ik vind het net zo goed belachelijk dat jij vindt dat daar wat aan gedaan moet worden, terwijl het voor het grootste gedeelte werknemers bij private bedrijven zijn. Die mensen verdienen zoveel omdat ze iets goed kunnen. En als wij als Nederland zeggen dat ze niet zoveel mogen verdienen, of meer belasting moeten betalen, dan gaan ze dat kunstje wel in een ander land doen. Hoop dat dit soort kortzichtige mensen ver wegblijven van het regeren.

30 november 2020 om 22:56

Hahaha, ja joh, Wilfred Genee gaat VI in een ander land presenteren?

30 november 2020 om 22:58

Het is een lastige kwestie, maar als vervolgens de gewone medewerkers eruit gegooid worden door sanering dan worden de hoge salarissen toch wat pijnlijk. Dit jaar nog 6% vd medewerkers nog ontslagen bij Talpa door Corona. En laat Genee maar naar het buitenland gaan dan. Misschien zitten ze in België op zo iemand te wachten.

30 november 2020 om 23:49

Fcg95. Als je begint aan het tornen aan de vrije markt en zover gaat dat je in de private sector gaat ingrijpen op salarissen, dan doe je aan overheidsbemoeienissen en plan economie. Ik snap best dat er sentimenten zijn over hoge salarissen, maar ik vrees dat als de staat daarin actief gaat ingrijpen je een stap richting socialisme zet. Nou dat lijkt me om meerdere redenen in het huidige politiek klimaat volstrekt ondenkbaar. En onuitvoerbaar ook.

30 november 2020 om 23:44

theo uphus. Weet je waarom niemand daar wat aan doet? Omdat ons kapitalistische systeem niet uitgaat van het principe dat de mensen die het meest waardevolle, belangrijke en levensreddende werk doen het beste krijgen betaald, maar van het principe van vraag en aanbod. En als je banen hebt waarvoor maar weinig mensen geschikt zijn, dan leveren die meestal de hoogste salarissen op. En vergis je niet. Velen hier zullen denken dat ze zelf in staat zouden zijn om het werk te doen wat Genee levert of dat ze zelf in staat zijn om CEO of CFO van een multinational te worden, maar dat zijn illusies. Fantasieën. Daar zijn maar een paar mensen voor geschikt. Net zoals maar een paar mensen in Nederland betaald voetbal spelen. En om je plaatje nog completer te maken, van die weinigen voetballers verdient maar een fractie een miljoen of meer. De rechtsback van Top Oss heeft geen ministerssalaris.
Wreed maar waar, er zijn gewoon veel meer mensen die in de thuiszorg kunnen werken of bij de brandweer. Dus die krijgen dan een wellicht onterecht laag salaris, in vergelijking, maar dat is wel hoe kapitalisme werkt. En dus doet niemand daar wat aan. Want we willen koste wat kost vast houden aan dat systeem. Dan horen deze uitwassen daar bij.

1 december 2020 om 08:21

Kort door de bocht. Als je het salaris verhoogd, gaat het aanbod groter worden. Kijk maar naar het schoolsysteem in Zwitserland. Banen in de zorg en het onderwijs zijn momenteel geen prestigebanen. Voor de centen hoef je het, tenzij als specialist, niet te doen. Betekent wel dat de kwaliteit in zowel het onderwijs als de zorg gewoon lager ligt dan je hoopt. Ik vind het altijd knap dat socialisme vies is en kapitalisme heilig. Je zou best kunnen kijken naar een sociale manier van kapitalisme.

1 december 2020 om 00:01

Wat wil je dan? Een Sovjet staat worden? Het communisme herrijzen alleen dan is het westen? Zo werkt het leven nu eenmaal.

1 december 2020 om 01:10

Waarom zou je er iets aan moeten doen? Het is pas buitenproportioneel veel als je het ergens aanders niet kan krijgen en dat is bij veel van die mensen niet het geval. De heren van VI hadden al een hoog salaris en toen bood de Mol ze een nog hoger Salaris. en als je naar de kijcijfers kijkt is dat ook meer dan terecht, in de regel kijken er meer dan 2 keer zoveel mensen naar VI dan naar om het even welk ander programma op veronica.

Prima toch, mooi salaris voor een uitstekende presentator.

Ze hadden geniepige Genee in de zomer moeten vervangen, dan was die tenminste nog enigszins afgestraft voor zijn streek en waren ze bij Talpa goedkoper uit geweest de komende jaren. Derksen en Gijp hebben nog unieke kwaliteiten die je niet makkelijk kan vervangen dus van deze twee begrijp ik het hoge salaris enigszins nog.

30 november 2020 om 23:55

Talpa wil niet 'goedkoper uit' zijn, ze willen winst maken. En ja dat kan ook door kosten te besparen, maar als je een Witze van der Goot daar neer zet, die het vast voor twee ton ook doet, dan denkt de Talpa directie dat het programma veel minder op brengt dan met Genee. Want anders hadden ze Genee wel weggestuurd. Dus financieel denkt John de Mol, een leven lang programmamaker, daar heel anders over.
Overigens, als je Genee geniepig vindt, dan ben ik dat met je eens. Maar anders dan jij, en velen met jou, had ik dat al vijftien jaar geleden gezien. En jij pas in die uitzending toen Genee gewoon het verstand en het geweten vertegenwoordigde, en Derksen/gijp de onderbuiken. Genee was altijd al geniepig. En dat Genee zogenaamd een streek leverde is onzin. Hij hoefde nergens voor afgestraft te worden. En dat vond John de Mol overduidelijk ook. Zijn mening sla ik wat dat betreft hoog aan.

1 december 2020 om 00:04

Voor een paar ton per jaar zijn er genoeg goede alternatieven te bedenken. Goedkoper uit zijn is bijvangst. Heb je een bron met de mening van John de Mol omtrent deze kwestie? Je slaat deze namelijk hoog aan. Daarnaast is het een aanname dat ik pas inzag dat Genee geniepig was in die bewuste uitzending voor de zomerstop. En als je denkt dat Genee geen streek leverde dan moet je de interviews met Derksen en Gijp nog eens terug bekijken. Ze werkten meer dan 10 jaar samen en opeens begon Genee ze op de vingers te tikken, omdat die bang was dat hij ook slachtoffer zou worden van de heksenjacht.

1 december 2020 om 13:49

John de Mol heeft alles op alles gezet om Genee voor het programma te behouden. Niet alleen logisch, want kijkcijfers, maar ook terecht. Dit programma is al tig jaar het beste praatprogramma van Nederland. Dus als De Mol Genee houdt, dan is verder geen bron nodig omdat de visie in dat opzicht van De Mol helder en duidelijk is. John de Mol dondert mensen er namelijk sneller uit dan jij je vuilnis weggooid, als het moet.
En nogmaals, Genee was geniepig, is geniepig en blijft dat. Vind alle commotie om wat hij gedaan heeft hypocriet en naief. Net zoals je oproep om de interviews te lezen van Derksen en Gijp en hun gevoelens omtrent Genee. Waarom zou ik dat doen? Moeten we anders jou ook laten luisteren naar interviews van mensen met een donkere huidskleur waarin zij uitleggen dat zij zich gekwetst voelen door witte mannen? Zou jij dan ineens ook vinden dat die mensen met een donkere huidskleur gelijk hebben?
Nee, onzin. Genee heeft geen enkele streek geleverd, hij heeft het verstand en geweten laten spreken op een juist moment en die twee anderen aan tafel hebben zich laten kennen als de kinderachtige oude witte mannetjes die het zijn. Zuur, negatief, kleinzerig en ondanks het feit dat zij zelf iedereen afzagen hebben ze hele lange teentjes. Wat dat betreft heeft Genee gewoon duidelijk meer eelt op zijn ziel dan die twee bij elkaar.

1 december 2020 om 19:00

Kromme vergelijking alle mensen met een donkere huidskleur of één persoon. Je moet luisteren naar wat er gebeurd is en dan pas je oordeel vellen ipv je mening baseren op vooroordelen zoals oud of huidskleur etc.

Genee had zoveel eelt dat die opeens met een andere wind ging meewaaien, omdat die vreesde dat zijn boterham zou worden afgepakt.

3 december 2020 om 13:44

Dus ik moet luisteren naar wat Derksen/gijp te melden hebben over hun gevoel, maar het gevoel van mensen met een donkere huidskleur is, voor jou, niet belangrijk? Onzin, dat heeft werkelijk niet te maken met kromme vergelijkingen, maar alles met het feit dat jij jeelf identifieert met dat duo en jij dus ook vindt dat mensen wel naar jouw verhaal en geovl moeten luosteren mar zelf niet in staat bent ook maar de geringste vorm van empathie te tonen als het om de gevoelens van anderen gaat. Of, anders gezegd, jij staat heel graag op tenen van anderen maar zodra iemand op jouw tenen staat, dan is de wereld te klein.
Genee heeft gewoon goed gehandeld en Derksen en Gijp waren huilebalken. En deze discussie is hiermee wel gesloten.

Ik vind het eigenlijk steeds minder leuk om naar VI te kijken. Dit soort gesprekken voeren steeds meer de boventoon. Er wordt echt weinig over voetbal gepraat en wat er dit weekend zich heeft afgespeeld. In het eerste blok gaan ze als een wervelwind door de Nederlandse competitie waarbij het mij opvalt dat er vooral over Feyenoord en PSV wordt gesproken. Over Ajax en AZ in Europa of in Nederland word maar weinig gezegd. Na de eerste reclame gaat het vaak over hele andere dingen dan voetbal of wat er zich heeft afgespeeld. Begrijp me niet verkeerd ik lig soms ook in een deuk om bepaalde opmerkingen en vind het heerlijk hoe genuanceerd de heren het programma maken, maar ik krijg steeds meer de indruk dat ze helemaal niet over voetbal aan het praten zijn, maar meer over allerlei andere zaken. Wat ook best leuk is hoor. En ik begrijp dat het ook wel een beetje de kracht is van het programma, maar mij stoort het steeds meer. Ik vind dat ze inhoudelijk best vaak bij het juiste eind hebben en dat vind ik dan leuk en interessant om te horen. Waar ik me aan stoor is dat ze ook vaak niet weten hoe een speler heet. Of gewoon de wedstrijden niet kijken. Terwijl ze in een voetbalpraat programma zitten. Ik stoor me ook aan hoe Johan herhadelijk het 'zwarte backje' zegt over een speler uit de Eredivisie. Hij benadrukt onnnodig die man zijn huiskleur met een negatieve twist in de vorm van 'backje' en hij weet kennelijk de naam niet van een speler die in de Eredivisie speelt. Dat stoort mij echt. En als dat een enkele keer is vind ik het niet zo erg, maar dit komt echt heel vaak voor. Ik ben wel benieuwd hoe anderen naar VI kijken. Moet ik mijn verwachtingen bijstellen? Of schiet het programma steeds meer zijn doel voorbij?

Ja die Genee kan je wel om een boodschap sturen. Die weet wel hoe hij moet onderhandelen over zij salaris , daar plukken die twee andere aan de tafel ook de vruchten van.

Wat een geld zeg, maar de kijker maakt dit mogelijk. Ik vond dat van nieuwkerken teveel verdiende voor wat hij inbracht bij zijn programma. Genee brengt naar mijn mening ook te weinig bij VI en de radio, om dit salaris waard te zijn.

Het is toch niet zo gek dat Wilfred Genee meer verdient omdat hij ook meer werk doet? Het is wel gek hoeveel ze bij VI verdienen voor op een bedenkelijk niveau over voetbal praten. Maargoed, als John de Mol dat wil betalen moet hij het lekker doen.

1 december 2020 om 10:35

Precies Arnout, waar Gijpie en Derksen alleen maar slap zeveren over voetbal, moet Genee het programma in juiste banen leiden. Volstrekt logisch dat hij meer betaald krijgt dan beide andere heren.

1 december 2020 om 16:19

Dat John de Mol het wilt betalen is één, maar met zo'n budget had hij misschien wel Brad Pitt kunnen strikken. Kom je met zo'n smakeloze, tenenkrommende kwal.

Heerlijk man. Je talenten mogen gebruiken in je werk en daar goed voor betaald worden. Ik gun het hem van harte!

Dat Wilfred Genee zoveel verdient a la. Ik ben eigenlijk vooral geschokken dat Talpa met dus een schijnbaar zeer breed salaris-budget werkt en vervolgens een van de meest verschrikkelijke, walgelijke mensen voor weet te vinden. Het is Wilfred gegund, maar je kan wel stellen dat we in een armoedig land leven als dit de goed betaalde presentatoren van je land zijn.

Heel veel mensen zullen het wel niet met mij eens zijn maar ik vind Wilfred Genee echt één van de betere presentatoren van Nederland. Hij is één van de weinige die kritische vragen durft te stellen, op deze manier ontstaat er altijd een interessant gesprek. Door die vragen te stellen zet hij mensen hun plek en laat hij de kijker ook naar een ander beeld kijken i.p.v. alleen maar mee te lullen met de gene die wordt bevraagd. Een interview heeft op deze manier meer inhoud i.p.v. al het leuke en lieve bij bijvoorbeeld een Beau of Humberto.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren