Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Utrecht verzuimt Feyenoord eerste nederlaag in 399 dagen toe te dienen

Laatste update:

De ongeslagen reeks van Feyenoord in de Eredivisie onder trainer Dick Advocaat houdt aan. De Rotterdammers gingen voor zijn aantreden op 27 oktober 2019 (4-0 tegen Ajax) voor het laatst onderuit, maar ontsnapten zondagmiddag aan een nederlaag tegen FC Utrecht. De Domstedelingen lieten in De Kuip een groot aantal grote kansen onbenut en zagen het duel door doelpunten van Mark van der Maarel en Lutsharel Geertruida in een 1-1 gelijkspel eindigen. FC Utrecht blijft daardoor in 2020 in Eredivisie-verband nog altijd zonder overwinning in een uitwedstrijd.

Advocaat moest puzzelen voorafgaand aan het duel met FC Utrecht. George Johnston en Jordy Wehrmann maakten hun basisdebuut, omdat Bart Nieuwkoop (ziek) en Jens Toornstra (geblesseerd) niet inzetbaar waren. Orkun Kökcü was geschorst en werd vervangen door João Teixeira. René Hake, interim-trainer van FC Utrecht, voerde drie wijzigingen door in zijn defensie en verving Adam Maher door Sander van de Streek. Het was een klein wonder dat de bezoekers na de eerste helft niet op voorsprong stonden in De Kuip.

Binnen vijf minuten kreeg FC Utrecht al twee levensgrote kansen, via Van de Streek en Mimoun Mahi. Tegelijkertijd kwamen de bezoekers in de beginfase met de schrik vrij, toen Mark van der Maarel een voorzet van Steven Berghuis bijna in eigen doel kopte. De bal stuitte op de binnenkant van de paal en werd vervolgens door doelman Maarten Paes op katachtige wijze uit het doel gehaald. Het was eigenlijk de enige echte mogelijkheid voor Feyenoord in de eerste helft, waarin FC Utrecht het de thuisploeg bijzonder lastig maakte.

Feyenoord kwam er amper doorheen bij het goed georganiseerde FC Utrecht, dat zelf grote kansen kreeg om de score te openen. Zo vergat Bart Ramselaar van dichtbij zijn voet tegen de bal te zetten, waarna het leer naast hobbelde. Ook Gyrano Kerk had de 0-1 op zijn schoen, maar schoot van dichtbij op doelman Marsman. Feyenoord deed in het slot van de eerste helft nog wel van zich spreken via Nicolai Jörgensen, wiens schot afzwaaide. De eerste 45 minuten deden Advocaat besluiten om zijn elftal om te gooien, want na de rust verscheen Feyenoord in een 3-4-3-formatie met Lutsharel Geertruida op het middenveld.

Toch kwam FC Utrecht al vroeg in de tweede helft wél op voorsprong. Een hoekschop bleef liggen voor de voeten van Van der Maarel, die in zijn 250e wedstrijd voor FC Utrecht Marsman van dichtbij kansloos liet. De doelman van Feyenoord had vier minuten later wél een antwoord toen Ramselaar voor zijn neus opdook en voorkwam met een knappe ingreep dat de schade al snel opliep voor Feyenoord. Met 66 minuten op de klok kwam Feyenoord enigszins uit het niets op gelijke hoogte. Marcos Senesi kopte een voorzet van Berghuis richting de doelmond, waar Geertruida opdook en de bal tussen de benen van Paes door in het doel werkte.

Hake bracht daarna ex-Feyenoorder Eljero Elia binnen de lijnen als vervanger van Mahi, terwijl zijn collega Advocaat Luciano Narsingh voor Bryan Linssen bracht. Geertruida zorgde met een door Paes gekeerd schot daarna voor gevaar, terwijl Simon Gustafson aan de andere kant opdook in het strafschopgebied en niet tot een schot kon komen. De Zweedse middenvelder, die tevens een verleden bij Feyenoord heeft, leverde daarna ook een gevaarlijk schot af, dat Marsman met grote moeite kon pareren. Othman Boussaid en Van de Streek kregen in de slotfase nog mogelijkheden, maar een winnende treffer kwam er niet meer. Feyenoord ziet door het puntenverlies de achterstand op koploper Ajax (vijf punten) en nummer twee Vitesse (drie punten) oplopen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Marsmanâ¤ï¸â¤ï¸â¤ï¸ Utrecht hoorde hier makkelijk 0-4 te winnen. Niveau van feyenoord echt zielig

29 november 2020 om 16:25

Echt de motm vandaag!

29 november 2020 om 16:32

Spelers waren niet scherp. Leken fysiek nog niet hersteld. Utrecht legde veel meer energie in de wedstrijd.
Advocaat zal moeten rouleren want er zitten er een paar op hun tandvlees

29 november 2020 om 16:37

Rouleren met wie?? Iedereen is geblesseerd!

29 november 2020 om 17:16

Paar jonkies erin. Berghuis een keer een wedstrijd rust. Je hebt azarkan en bannis rondlopen. En dan lopen er nog wat talenten rond. Het houdt niet over maar wat wil je anders

29 november 2020 om 17:28

Als je Ajax zag spelen tegen dit Utrecht en dan Feyenoord. Wat. Een. Verschil!

29 november 2020 om 17:52

Tja een verschil met een selectie waarbij er meer bepalende spelers fit zijn.

29 november 2020 om 18:39

Nou ja, Feyenoord heeft eigenlijk maar twee bepalende spelers met Senesi en Berghuis. Voor de rest hebben ze geen spelers lopen die ze ook niet hebben in de subtop.

29 november 2020 om 18:45

Ik vind Bijlow ook een bepalende speler, maar Marsman doet het prima tot nu toe. En Haps wordt ook gemist door ze.

29 november 2020 om 18:59

Haps (Dit seizoen), Fer en Sinisterra (vorig seizoen) zijn ook wel degelijk bepalend

29 november 2020 om 19:03

Bij Fc U zijn ook bepalende spelers niet fit: Janssen, St Jago, Maher, Dalmau

29 november 2020 om 19:39

Weer zo een reactie zonder bij na te denken gatverdamme man. Hoe kan je zoiets vergelijken, gisteren ook ja Ajax wint makkelijk van Emmen en Feyenoord had het moeilijk tegen tien man. Dat Ajax vandaag bijvoorbeeld wint van Utrecht met 5-0 geef gewoon een voorbeeld met die stand en Feyenoord speelt volgende week tegen Utrecht 1-1 wilt helemaal niks zeggen. Zoiets noem je vorm van de dag. Natuurlijk weet iedereen dat Ajax een top selectie heeft maar om te gaan vergelijken hoe Ajax tegen Utrecht heeft gespeeld en hoe Feyenoord of psv tegen Utrecht speelt Kan je nooit vergelijken. Je roept maar wat ,am

29 november 2020 om 20:37

Wanneer kun je teams dan wel vergelijken? Alleen als ze tegen elkaar gespeeld hebben? Dat vind ik nog veel meer vorm van de dag. Als allebei de teams 10 wedstrijden hebben gespeeld heb je toch wel een aardig beeld van de krachtsverhoudingen? Kan weer veranderen maar in de basis is het nu wel aardig duidelijk

29 november 2020 om 21:53

Wat je zegt klopt helemaal, alleen spreek je jezelf tegen. Je geeft aan het te baseren op 10 wedstrijden en niet 11 vergelijkbaar duel, of onderling duel

dit puntverlies zag je natuurlijk al aankomen. dit is het resultaat van 11 spelers missen en 2 wedstrijden achter elkaar met 10 man moeten spelen waardoor iedereen weer een extra stap moet zetten en ze nu dus bekaf zijn. hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat je Zoveel gebleseerde hebt? dat mag toch niet bij een club op het hoogste niveau?

29 november 2020 om 16:25

Snap Advocaat ook niet om jongens als Azarkan gewoon op de bank te zetten. Hele voorbereiding mee gedaan maar niet meer gebruiken.

29 november 2020 om 16:29

Precies, advocaat is eigenwijs. Zet gewoon een paar jeugdspelers op de bank. Je zag dat het nodig was op het einde.
Wehrmann viel me positief op, maar had de pech dat de andere middenvelders en de gehele aanval slecht speelden

29 november 2020 om 16:29

@Sander - Het meest vervelende vind ik nog wel dat er nog plek op de bank is. Je schiet jezelf dus gewoon in de voet.

29 november 2020 om 16:33

Ja het zijn gewoon jongens die de hele voorbereiding mee hebben gedaan en ook gewoon hun minuten hebben gemaakt. Je zit nu met zoveel blessures dat je ze gewoon goed kan gebruiken. We zetten CV op de backs neer als gewoon een Hall ook daar prima kan invallen of zelfs spelen.

29 november 2020 om 16:34

Ja en dat te denken dat Wehrmann bij Dordrecht niet opviel en eigenlijk geen kans zou krijgen bij Feyenoord. Nu zie je dat het gewoon jongens zijn die je nodig hebt en die prima spelen.

29 november 2020 om 16:35

idd. Smeulers, Hendriks, Azarkan zijn prima aanvullingen en zouden het niet minder doen dan wat er vandaag stond

29 november 2020 om 17:00

Wehrmann viel je positief op... Jij houdt echt van matige voetballers, vraag me echt af hoe een Feyenoorder behalve Marsman je überhaupt positief opgevallen kan zijn.

29 november 2020 om 17:26

Nou Berend, hij won als een van de weinige wel zijn duels op het middenveld en belangrijker nog m, hij dacht vooruit, draaide goed door en passte zuiver.
Gezien de omstandigheden speelde hij gewoon prima. En ik ben echt niet de enige die dat vond. Jij bent gewoon te kritisch....serieuze vraag: wat had jij nog meer van hem verwacht van hem vandaag dan?

29 november 2020 om 17:30

Ah wilde net vragen hoe Wehrmann speelde want kon de wedstrijd niet kijken.
Prima stand-in voor Fer wanneer iedereen fit is denk ik.
En tsja wat betreft de jeugdspelers , ik heb het al vaker aangegeven , het bestuur mag Dick echt wel op zn vingers tikken daar voor , dit kan ons miljoenen kosten op lange termijn.

29 november 2020 om 17:35

Als je de wedstrijd niet hebt gezien, laat je dan niet leiden door iemand die zegt dat Wehrmann goed speelde. Het was een drama, Diemers was solo op het middenveld en kreeg totaal geen ondersteuning van Wehrmann of Texeira. Het was één grote aanfluiting en daardoor krijg je al die kansen tegen in de eerste helft. Nooit heb ik het gevoel lekker achterover te kunnen leunen bij Feyenoord, meer dat het hopen is op een goed moment van Marsman / Bijlow. Vandaag was Marsman uitmuntend, de rest zwaar door het ijs gezakt. Spajic en Senesi allebei ook verschrikkelijk in de opbouw, vrijwel alleen maar balverlies.

29 november 2020 om 17:45

Teixeira was slecht en Diemers was ook niet veel. En nee, ik heb nooit het idee dat we rustig achterover konden leunen, maar Wehrmann was de enige die vooruit dacht en deed het gewoon prima. De ondersteuning vanuit de backs en de aanval was droevig.

29 november 2020 om 17:46

Wehrmann stond heel goed als spelverdeler EN slot op de deur. Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar die jongen loopt alle passlijnen dicht van de tegenstander, heeft een goed tackle, kan vanuit een tackle meteen doorspelen zelfs!! Ik denk dat wehrmann een van die jongens gaat zijn die gaat doorbreken waarvan eigenlijk hij niet de grootste talent was maar wel de slimste. ook tegen CSKA uitstekend invalbeurt. Doe mij maar vaker wehrmann. Daarbij wil je bij dordrecht niet gevonden worden als voetballer de afgelopen jaren.

29 november 2020 om 18:14

Samhan , ik had bij live meepraten voor de wedstrijd idd die kwaliteiten benoemd van Wehrmann.
In die paar korte invalbeurten viel me op dat ie heel kalm is en altijd een voetballende oplossing vind/zoekt en een prima overzicht heeft.
Fysiek heeft ie geen bijzonderheden , is niet snel of sterk.
De 6 positie als spelverdeler/controleur lijkt me dus ideaal voor hem.
Op 8 of 10 zal die zich niet kunnen profileren denk ik.

29 november 2020 om 16:36

Het mooie is: toen PSV met 13 geblesseerden en coronagevallen rondliep, lag het aan Schmidt dat er geen resultaat geboekt werd. Volgens Derksen zat hij alleen maar te zeuren en te zeuren (waar ik het overigens een beetje mee eens ben). Maar zo zie je maar hoe conditioneel verpletterend het is als je iedere week 2 wedstrijden speelt met een selectie van 14/15 man (met matige bankzitters)

29 november 2020 om 17:32

Wel goed lezen hea! Hij benoemt expliciet dat dit komt omdat Feyenoord 2x op rij met 10 man speelt.

29 november 2020 om 17:10

Dit is meer het resultaat van al maanden slecht voetballen. Hoeveel potjes die advocaat gecoacht heeft is er goed gevoetbald? Ze winnen vaak met meer geluk dan wijsheid. Echt belachelijk dat er zo slecht veldspel in de kuip te zien is. Mensen praten over wie ze wel niet missen maar dat is ook allemaal brandhout. Senesi is goed. Berghuis en kokcu 3 op de 10 wedstrijden. De rest is brandhout.

29 november 2020 om 17:17

Je kunt niet maanden met alleen maar geluk punten pakken. Het is niet mooi maar doorgaans staat de organisatie prima. Vandaag niet omdat je hele basis middenveld niet meedoet.Berghuis is 9 op de 10 keer goed. Afgelopen donderdag was het hele team goed. Ik snap dat Feyenoord niet het materiaal heeft van Ajax of PSV. Maar brandhout is echt weer zo'n debiele term. Laat naar je kijken man

29 november 2020 om 17:57

Tja, jij gaat mij vertellen dat als er continu andere spelers in de basis staan zonder dat er automatisme in de ploeg wordt geslepen dat het allemaal vanzelf moet gaan? Dan kan je nog zulke goede voetballers hebben maar je gaat mij niet vertellen dat het niveau dan gelihk 3 klassen hoger ligt. Wanneer je 9 spelers mist, je niet kan rouleren of een wat gelijkwaardige speler kan inbrengen dan loop je hier tegenaan. Spelers lopen op hun tandvlees. Je mag 5 wissels inbrengen en Feyenoord kan dat nu nauwelijks. Tuurlijk kan Advocaat een aantal dingen beter doen, maar met zo'n situatie is het heel lastig.

29 november 2020 om 17:59

feye88. Tegen welke club hebben ze dan zo formidabel gespeeld? Het is gewoon pover. En als het niet beter wordt dan zit een plaats in de top 3 er niet in vrees in. Punten pakken met een gelijk spel schiet ook niet op.

29 november 2020 om 19:51

Bijlow, Haps, Malacia, Fer, Sinisterra zijn geen brandhout.

1 december 2020 om 07:11

Tegen welke club hebben ze een onterecht resultaat geboekt? Tegen Utrecht.
Ik zeg nergens dat ze formidabel spelen. Maar is echt een ontzettend stugge ploeg. En ze staan niet voor niets waar ze nu staan. Met meer dan het halve basiselftal in de lappenmand.

29 november 2020 om 18:42

Je kunt het ook groter maken dan het in werkelijkheid is. Van die 11 spelers zijn er misschien 2 die echt iets toevoegen aan het elftal.

29 november 2020 om 19:08

Ik tel sowieso al Fer, Toornstra, Bijlow, Haps, Sinisterra, Malacia. Dan heb je nog iemand als Bozenik als extra spits die je mist. Hoe jij bij 2 komt is mij een raadsel

29 november 2020 om 19:19

Zo onderscheidend zijn die spelers ook weer niet. Maar goed, meningen verschillen.

29 november 2020 om 19:26

Goed.. als dat je mening is, dan betwijfel ik jouw verstand van het spelletje. Als je niet inziet dat je er flink op achteruit gaat met Johnston, Marsman, Wehrmann, Linssen tov hun geblesseerde concurrenten.

29 november 2020 om 19:28

Jij bent ook altijd negatief over Feyenoord. Als jij niet in ziet dat de speler die Repuiztav opnoemt onderscheidend zijn dan kijk je sowieso nooit Feyenoord. Fer, Toornstra, Bijlow, Haps en Sinisterra zouden allemaal basis staan.

29 november 2020 om 19:49

Bovendien word het met zoveel wisselingen in het elftal gewoon erg moeilijk om automatismes en vastigheden te creëren. Zo'n ploeg raakt nooit helemaal goed op elkaar ingespeeld.

We mogen onze handen dicht knijpen met een punt. Het was echt extreem slecht. Utrecht was, los van de afwerking best goed ook trouwens. Dat Jorgensen boos is om een wissel is vrij bizar. Dan snap je er weinig van, na zo'n zaadpot.

We moeten echt eens leren afmaken, het was helemaal niet gek als we met 0-3/0-4 voor staan in de rust. Echt aan ons zelf te danken. Maar jeetje man die Marsman, wat een man

29 november 2020 om 16:26

Hoe bedoel je? Dat ie goed gekeept heeft?

Utrecht heeft het aan zichzelf te danken dat het hier de kans heeft laten liggen om te winnen

Zoveel kansen en dan er maar 1 benutten is veel te weinig helaas

Chapeau aan feyenoord om hier toch een punt uit het vuur te slepen

Zo blijft Advocaat ongeslagen met Feyenoord

29 november 2020 om 16:58

Hoezo chapeau? Ze hebben zelf 1 kans gecreëerd. Je kunt tocht niet zeggen dat het goed van Feyenoord is dat Utrecht al die kansen mist?

29 november 2020 om 17:37

Chapeau aan Marsman dus, dus Chapeau aan Feyenoord? Want het is toch dankzij Marsman dat Utrecht geen drie of vier goals maakt? Die is toch onderdeel van Feyenoord? Wellicht had hij het specifieker mogen maken, maar het is wel degelijk complimenten aan Feyenoord voor het beperken van de schade. Het is tevens ook te wijten aan Feyenoord dat ze in de problemen komen als je dat bedoelt, maar goed.. het glas is haflleeg of halfvol.

29 november 2020 om 19:50

Meeste ballen waren recht op de keeper, is meer geluk dan een goede actie van de keeper. Als Utrecht 5 100% kansen mist en nog wat andere kansen tegenover 1 van Feyenoord kun je toch niet zeggen dat dat aan Feyenoord ligt?? Omdat Utrecht mist

29 november 2020 om 19:58

De chapeau is dus juist wel degelijk aan Feyenoord
Zelf de enigste kans benutten
En Marsman speelde een geweldige pot met geweldige reddingen dus juist knap dat ondanks zo'n optreden feyenoord juist hier nog een punt pakt
Als het 0-4 utrecht was geworden het hier niemand van opgekeken gezien het verloop van de wedstrijd

Snel vergeten. Op naar donderdag.

Futloos, inspiratieloos en bovenal (als gevolg?) gewoon ronduit slecht. En dan mogen we Marsman ook echt bedanken dat we hier niet verloren hebben, die heeft laten zien waarom die discussie (van buitenaf) over een nieuwe keeper erbij – vooralsnog - onzin was. Vandaag was het gemis van die 4/5 basisspelers gewoon te groot tegen een sterk Utrecht dat slim speelde en leek er duidelijk ook wat van vermoeidheid bij te zitten. Al met al natuurlijk achteraf ongelooflijk blij met het punt. Overigens (ook) een compliment voor Wehrmann die als een van de weinigen energie in de wedstrijd legde en vooruit durfde te denken.

29 november 2020 om 18:44

Nou ja, ik heb Marsman een aantal jaren meegemaakt en tenzij hij als bankzitter beduidend beter is geworden is dit meer een toevalstreffer van iemand die weinig te verliezen heeft. Die gaat geheid nog fouten maken als hij minuten blijft maken.

Beetje het verhaal van het hele seizoen al. Kans op kans op kans om zeep helpen zoals tegen Vvv, Heerenveen en Groningen. Hopelijk kan Dalmau snel weer spelen en anders misschien hilterman overhevelen naar het eerste. Marsman stond trouwens wel lekker te keepen

29 november 2020 om 17:06

Precies. Moet zeggen dat utrecht al het hele seizien behoorlijk speelt. Zeker onder van den brom de potjes die ik gezien heb. Oa heerenveen en venlo is een wonder dat ze niet gewonnen hebben. Missen alleen een goeie spits

Punt gestolen. Wat een ongekend slechte wedstrijd zeg. Zo slecht heb ik Feyenoord sinds Jaap Stam niet meer gezien. Vorig jaar waren we in september al afgehaakt, nu hebben we het tot eind november volgehouden.

29 november 2020 om 16:30

we maken stappen. in 2027 doen we mee tot april.

29 november 2020 om 16:55

Doen mee, doen mee? Paar keer met de hakken over de sloot gelijk gespeeld of net aan gewonnen en punten verloren tegen Sparta en RKC. En de 8/9 moeilijkste uitwedstrijden volgen nog. Ik heb niet het gevoel dat Feyenoord dit jaar is aangehaakt.

29 november 2020 om 17:21

Feyenoord heeft precies 0 keer met de beoogde basis 11 kunnen spelen. Tig belangrijke spelers zijn geblesseerd. Wat wil je dan?

29 november 2020 om 17:44

Dat snap ik, en het is ook lastig. Daar hebben ook meer ploegen last van. Maar ook met de eerste 11 tot 15 spelers helemaal fit, doen ze nog steeds niet met Ajax en PSV mee. Dat is ook geen schande, hopelijk kan Feyenoord een goede nieuwe en jongere trainer voor een langere periode vastleggen, de jeugd weer wat beter op poten krijgen en gaan bouwen aan de ploeg die wel kan aanhaken. Ik hoop echt dat we een top 3 gaan krijgen met 3 even sterke ploegen.

29 november 2020 om 17:47

@Feye88, daar hebben de meeste teams gewoon last van door blessures, corona of vermoeidheid.. Alleen is Advocaat zelf heel koppig door geen jeugdspelers mee te willen nemen, met zo'n kleine selectie vraag je ook wel om problemen

29 november 2020 om 17:53

Jouw cluppie heeft er vrijwel geen last van.

29 november 2020 om 18:02

Ik ben het met bovenstaande niet echt eens. Als je met zoveel afwezigen nog laat zien een dusdanig taaie ploeg te zijn dan kan je met een fitte selectie gewoon meedoen. Vorig jaar lag het slechte presteren van Ajax volgens Ten Hag aan 4 bepalende blessures. Dan mag je met zoveel afwezigen en maar 5 punten achter wel zeggen dat je een aantal wedstrijden met een fitte selectie wel over de streep had getrokken. Het is nu extreem behelpen en dat is doodzonde. Dat er een aantal jeugdspelers had kunnen invallen ben ik eens, maar hoeveel verschil het echt had gemaakt betwijfel ik.

29 november 2020 om 18:48

@feye88 - Nou ja, laten we nou niet doen alsof Feyenoord allemaal sterkhouders aan de kant heeft zitten. Hun twee sterkhouders staan er gewoon in. Van die geblesseerden voegen misschien twee spelers wat toe aan het elftal. Verder zijn het totaal geen onderscheidende spelers. Ook als iedereen fit is, loopt het elftal niet over van kwaliteit. Die hebben geen selectie waarmee je een heel seizoen stabiel resultaten kunt blijven halen.

29 november 2020 om 23:08

@sirius , Fer/toornstra , Sini , Malacia/haps , Bijlow , Bozenik ... dat zijn er al 5 die ''mischien wat toevoegen aan het elftal''.

Nou dat had slechter af kunnen lopen. Meer dan dit mocht je van Feyenoord 2 niet verwachten. We halen nog zoveel punten dat je straks de situatie krijgt dat als iedereen terug is we minder punten halen.

Wat was het verschrikkelijk slecht vandaag zeg. Werkelijk waar niks gecreëerd. Raar om te zeggen dat we aan Marsman te danken hebben dat het 1-1 is geworden...

29 november 2020 om 16:33

En niet zo'n beetje ook. Die heeft de wedstrijd van zn leven gekeept

Ongelofelijk dat we niet hebben gewonnen hier. 1e helft hadden we er al 2 of 3 moeten maken. Waren ook geen kleine kansen, maar 100 kansen. Mahi en Kerk wil ik niet meer in de spits zien bij ons. Het is al vaker gebleken dat zij niet kunnen afmaken en vandaag kost ons dat gewoon 2 punten.

Feyenoord mag van geluk spreken dat ze hier niet verliezen, wat een ongelofelijke zaadpot zeg. Logisch ook als je drie potentiele basis middenvelder mist.jorgensen de aller aller slechtste man van Feyenoord, zet Bannis er maar gewoon in die gozer kan er toch helemaal niks meer van. Hopelijk komt Berghuis nog uit de broekzak van Warmerdam voor de wedstrijd donderdag. Blij met een punt, maar als je ziet hoe slecht Utrecht dit seizoen tot nu toe is moet Feyenoord hier gewoon winnen.

Eerste helft was Utrecht de betere. Utrecht had een goed tactisch plan. In verdedigend opzicht lieten ze de flanken vrij en maakte ze de ruimte klein in de as van het veld. Feyenoord had veel moeite daar doorheen te komen. In balbezit kwamen ze er snel uit met meerdere spelers en hielden ze het veld juist breed. Dit leverde redelijk veel goede kansen op, maar Utrecht liet na zichzelf te belonen/Marsman keepte goed. Begin tweede helft scoorde Utrecht, maar daarna konden ze niet meer hetzelfde brengen. Feyenoord mag van geluk spreken dat ze zelf nog scoren en de eindstand 1-1 is. Feyenoord was vandaag gewoon niet goed genoeg.

29 november 2020 om 16:33

Nou had Utrecht nog wel een kans na de 0-1 om op 0-2 te komen die er gewoon in had gemoeten. Verder ben ik het met je eens. Tegen Feyenoord weet je ook wel dat je zulke kansen op 0-2 wel moet maken, want ook al speelt Feyenoord belabberd toch weet je dat het minimaal 1x goed valt bij Feyenoord.

Blijft toch het probleem van Utrecht, kansen afmaken. En in deze wedstrijd kwam de voetbalwet weer naar voren als je ze zelf niet maakt maakt de tegenstander hem. Feyenoord heeft maar 1 kans nodig. Wel ongekend dat dit Feyenoord nog ongeslagen is, veel wedstrijden toch gehad dat de tegenstander toch de kans had om een overwinning te kunnen pakken, maar het dat nalaten. Wel alle credits aan Dickie natuurlijk!

29 november 2020 om 16:33

Zonder geluk vaart niemand wel, maar blijkbaar weet Advocaat ook perfect in te schatten wanneer hij iets moet veranderen. Vaak is het wachten op de kans, langzaamaan aan eens wat aanvallender gaan spelen. En blijkbaar werkt het.

29 november 2020 om 17:40

Idd Dickie doet het erg goed en heeft ook veel verstand en weet goed welke stappen hij moet zetten in bepaalde situaties maar ongelooflijk dat het altijd wel weer goed valt. En daarnaast zal je toch ook wel eens gaan denken dat een ploeg zijn kansen wel gaat afmaken en dan wel kan winnen, want Utrecht krijgt de bal nog geeneens in een leeg goal. En zo waren er wel meer ploegen die hun kansen dam niet afmaken. Was het 0-2 geworden had ik het allemaal maar moeten zien maarja, ook alle credit aan Dickie dat hij het toch maar weer flikt

29 november 2020 om 18:20

Tegenstanders hebben hun kansen bijna allemaal afgemaakt tegen Feyenoord. De eerste paar wedstrijden was iedere tegenaanval een goal. Dit is pas voor het eerst dat een tegenstander echt kansen mist. Feyenoord geeft doorgaans heel weinig weg.

Wat Feyenoord vandaag liet zien wauw.... ze moeten aankomende donderdag echt uit een compleet ander vaatje tappen want anders word dat gewoon een hele pijnlijke avond.

Jammer dat ook Utrecht verzuimde te doen wat dit seizoen allang gebeurd had moeten zijn, Feyenoord zijn eerste competitie nederlaag te bezorgen. Maar dat is het knappe aan Feyenoord, ze zorgen er onder Advocaat ervoor dat zelfs slechte wedstrijden meestal nog gewonnen worden of tenminste niet verloren worden. Uiteindelijk wel puntverlies, dus gewoon 5 punten voorsprong na 10 speelronde. Als Feyenoord zo door blijft gaan dan staan ze al voor de januari maand op forse achterstand.

29 november 2020 om 16:36

Normaliter trekt Feyenoord onder Advocaat doorgaans inderdaad dankzij de goede organisatie een punt of meer over de streep in slechte wedstrijden, maar daar had het vandaag niets mee te maken. Utrecht heeft een handvol 100% kansen laten liggen, dat is niet aan Advocaat te danken.

29 november 2020 om 16:36

Feyenoord haalt gewoon voldoende punten, alleen Ajax wint alles tot nog toe. Dat kun je Feyenoord niet kwalijk nemen. Trouwens, stortte Ajax vorig jaar na de winter ook in. Ze waren hard op weg alles te verspelen toen de boel werd stilgelegd. Kortom, Ajax krijgt ook nog wel een slechte fase.

29 november 2020 om 16:55

Dat Ajax vorig jaar een slechte fase kreeg is geen garantie dat het dit jaar opnieuw gaat gebeuren. Maar goed, als Ajacied calculeer ik altijd moeizame wintermaanden in. Dus alleen maar lekker dat Feyenoord allemaal punten laat liggen in wedstrijden die je als topclub op papier moet winnen.

29 november 2020 om 17:07

Was al rond de winter vorig seizoen dat t minder ging lopen. Blessures af en aan. Zo zie je maar wat een hoop blessures doen meg een ploeg. (Logisch)
Des te knapper dat Feyenoord weer niet verliest, al had dat vandaag meer te maken met een slecht afwerkende Utrecht en een Marsman.

hou me hart vast donderdag dit zag er bizar slecht uit. 1 steekpaas en je staat recht tegen over marsman...

29 november 2020 om 17:23

Tja. Afgelopen donderdag stond het uitstekend. Vergeet niet dat t middenveld diemers wehrmann en teixeira was.
Dat is normaliter fer, toornstra en kokcu. Alleen diemers speelt regelmatig. Maar Utrecht kon zo oversteken .

Wordt Berghuis alleen opgehemeld vanwege zijn doelpunten? Wat een drama pot ... zooooo mega veel simpele fouten; teveel op de voorgrond en teveel eer

29 november 2020 om 16:39

Ik zei dit een week geleden en werd van alle kanten aangevallen. Hij is in mijn ogen sinds Willem 2 uit, zwaar uit vorm maar die penalty’s verbloemen veel. Heb hem sinds die wedstrijd 1 of heel misschien 2 goede wedstrijden zien spelen.

29 november 2020 om 16:46

ach...simpele conclusie als je de wedstrijden ziet...

29 november 2020 om 17:30

Ja Berghuis speelde slecht. Dat heb je in live meepraten ook 20x gezegd. Maar ook hij lijkt vermoeid en krijgt normaal gezien ook weinig ondersteuning.

29 november 2020 om 18:51

Hoe komt het volgens jou dat Berghuis zo vermoeid is? Ik weet dat hij elke wedstrijd speelt, maar dat doen meer spelers.

29 november 2020 om 19:04

Omdat het voetbal dat Feyenoord speelt veel vraagt van spelers, ze het iedere wedstrijd moeilijk maken, dus dat ze ook iedere wedstrijd met krachten smijten en spelers niet eerder gewisseld kunnen worden en dat Advocaat te weinig spelers meeneemt om te wisselen en uiteindelijk de druk op dit moment voorin enkel op Berghuis ligt.

29 november 2020 om 21:23

@Jeroen, Ajax speelt in een hoog tempo voetbal en daar staan sommige spelers ook elke week in de basis. Vandaar mijn vraag hoe het komt dat Berghuis zo vermoeid oogt.

30 november 2020 om 06:43

Ajax voetbalt veel makkelijker

Het is wachten totdat Feyenoord een keer mee gaat voetballen. Zelf ploegen als bijvoorbeeld RKC en Fortuna, die heel weinig middelen hebben, proberen mooi voetbal te spelen. Advocaat speelt continu met een doel; tegenhouden en met een beetje mazzel een goal maken. Je krijgt imers altijd wel een kans,
Zonde, want er kan veel meer uit de ploeg worden gehaald, maar dan moet je wel willen meevoetballen.
De waarde van spelers zal zeker niet toenemen op deze wijze

29 november 2020 om 17:06

Ik denk niet dat er qua punten meer uit deze ploeg te halen valt dan wat Advocaat nu presteert. Ben het wel met je eens dat het voetbal niet om aan te zien is, maar dat weet je als je Advocaat binnen haalt. Toch draait het onder aan de streep om presteren, dus mag je ajs Feyenoord zijnde over het algemeen tevreden zijn.

29 november 2020 om 18:06

Zullen we bij RKC ook 8 man weghalen uit de selectie? Dan spelen ze misschien leuk maar worden ze helemaal afgemaakt... Het is nu gewoon te veel en had verwacht te verliezen. Utrecht buitte het geweldig uit maar verzuimden het af te maken.

29 november 2020 om 19:06

Jij hebt het alleen over deze wedstrijd. Ik heb het over Alle wedstrijden

Iedere club moet spelers verkopen met winst. Het is een bron van inkomsten om te overleven. Maar Advocaat denkt daar niet aan. Ik kan het wel begrijpen, maar heb er geen begrip voor, omdat er meer is dan Dickie.

29 november 2020 om 20:43

Als Feyenoord op volle oorlogssterkte os zal er indeedaad onder Dick wat behoudener gespeeld gaan worden, maar ik ben ervan overtuigd dat het wel de moeite waard kan zijn. Het is net waar je ook van houd om naar te kijken. Ga je voor de puur Hollandse school hoef je er inderdaad niet van te genieten. Maar een Feyenoord op volle oorlogssterkte heeft zeker wat te bieden. Er is genoeg techniek om mooie aanvallen op te zetten maar kan ook een wedstrijd doodmaken en als team over het veld bewegen. Iets wat ik zelf ook kan waarderen.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Feyenoord al zo veel punten heeft. Wat is dat een matig elftal, dat ook nog eens heel matig voetbal speelt. Advocaat haalt er echt het maximale uit, wat dan weer heel erg knap is.

29 november 2020 om 17:37

hij verdedigt volop. en heeft mazzel met een goal.

29 november 2020 om 19:55

Inderdaad een heel matig elftal, maar nog altijd beter materiaal dan 14 andere clubs in de Eredivisie.

29 november 2020 om 20:51

Redelijk eens, al is het verschil met de subtop niet zo groot in mijn ogen. Al is Feyenoord het natuurlijk wel aan zijn stand verplicht om in de top 3 te eindigen. Ik denk alleen niet dat dit gaat gebeuren, en ook aan vitesse zullen ze een zware dobber hebben. Laat staan AZ, PSV en Ajax.

29 november 2020 om 20:55

Zonder Bijlow , Fer , Toornstra , Nieuwkoop , Malcia , Haps , Sinisterra , Bozenik is het idd een matig elftal , niet zo gek als je zoveel spelers mist.
Ik ben benieuwd hoe het zal gaan als we iedereen terug hebben, vorig jaar hadden we een hele inhaalslag gemaakt en zaten op de hielen van Az en Ajax. Het spel is niet zo flitsend als Ajax bijvoorbeeld of soms zelfs Az , maar we zouden ongetwijfeld kampioenskadidaat zijn mits iedereen fit is.

29 november 2020 om 21:12

Van alle spelers die jij noemt zijn alleen Fer en Haps de spelers waar Feyenoord echt beter van wordt. Bijlow vindt ik een fantastisch talent, maar Marsman doet het ook goed dus dat gaat niet of nauwelijks punten schelen. Sinistera liet leuke dingen zien af en toe, is beter dan Narsing, maar maakt van Feyenoord niet meteen een kampioenskandidaat. Als iedereen fit is dan hebben ze nog steeds minder kwaliteit dan AZ, PSV en zeker Ajax. Wel hebben ze een trainer die puur op resultaat voetbalt, daar kun je een eind mee komen. Maar ik denk niet dat dit Feyenoord in de top 3 gaat eindigen, ook niet als iedereen het hele seizoen fit zou zijn geweest

29 november 2020 om 22:21

Je probeert het verschil tussen basis spelers en wissel spelers wel heel erg te bagatelliseren.
Dat kan je doen bij Neres en Antony, niet bij Marsman en Bijlow, of Sini en wie dan ook , want er is niemand in de selectie die in de buurt van hem komt op linksbuiten, of Johnston en Haps, of Jorgensen en Bozenik , of Fer/toornstra en Wehrmann.
Je noemt nou juist 2 spelers op die relatief makkelijk te vervangen zijn mits iedereen fit is (malacia - Haps en Toornstra - Fer).
Bijlow , Sini en Bozenik zijn níet makkelijk te vervangen.

Ons achterste linie is (een van) de beste van de Eredivisie, het middenveld is beter dan die van Az, en ons aanval doet niet onder voor Az.
Als je spelers 1 op 1 gaat afstrepen dan is Az echt niet beter. En het scheelt niet veel met Psv.

Gelukkig Feyenoord. Volgens mij was de enige kans een goal, tegenover zeker 6 zeer goede kansen voor Utrecht. Punt koesteren

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren