Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Opvallende tirade Klopp: ‘Als iemand daarover begint word ik echt gek’

Laatste update:

Liverpool versloeg zondag Leicester City (3-0) op imponerende wijze, al was er na afloop weinig blijdschap bij Jürgen Klopp. De manager van de mede-koploper in de Premier League spuwde zijn gal over de aanvangstijdstippen die er soms zijn in competitieverband. Klopp vindt het onbegrijpelijk dat Liverpool drie dagen na een Europees duel al om 12.30 uur moet aantreden in eigen land.

Klopp vindt dat er meer rekening moet worden gehouden met de clubs tijdens de aanhoudende coronacrisis. "Sky Sports en BT Sport moeten met elkaar gaan praten, want als we steeds na een duel op woensdag op zaterdag weer om 12.30 uur moeten spelen, dan weet ik niet of we het seizoen kunnen afmaken met elf spelers", zo zei de verontruste Liverpool-coach in gesprek met Sky Sports. "Ik weet echter ook dat het de omroepen niets kan schelen en daar zit nu het grote probleem. We hebben het er al zolang over, maar in de tussentijd is er niets veranderd."

"Ik heb het niet alleen over Liverpool, het gaat om alle voetballers", benadrukte Klopp in zijn pleidooi. "Gerard Piqué heeft gisteren een zware knieblessure opgelopen en volgens mij is Bukayo Saka vandaag ook tegen een kwetsuur aan de knie aangelopen. Hij heeft tijdens de interlandperiode drie wedstrijden voor Engeland afgewerkt. Er wordt steeds gezegd dat wij als managers moeten roteren, maar welke spelers moeten we daarvoor gebruiken? We hebben een aantal aanvallende opties, maar verder beschikken we alleen maar over jeugdspelers."

Diogo Jota schrijft geschiedenis op Anfield bij nieuw clubrecord Liverpool

Een historische avond voor de succesvolle aanvaller op Anfield.Lees artikel

Klopp noemde de overvolle speelkalender een 'gigantisch probleem'. "Op woensdag spelen en dan weer op zaterdag om 12.30 uur is puur en alleen een probleem voor de omroepen. We spelen woensdag tegen Atalanta in de Champions League en dan zaterdag tegen Brighton & Hove Albion, met de aftrap om 12.30 uur. Het lijkt op een vroegtijdig kerstcadeautje. We zullen al bibberend in Brighton verschijnen. Ik denk er zelfs over na om de drie punten gewoon op te sturen, zo erg is het allemaal geworden inmiddels." De interviewer van Sky Sports bracht naar voren dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen de clubs en de omroepen, maar dat bracht Klopp niet op andere gedachten.

"Heren, ga het gesprek met elkaar aan en durf beslissingen te nemen", zo gaf Klopp als advies mee. "Ik heb een goede band met jullie, maar als er weer iemand over contracten durft te beginnen, dan word ik echt gek. Want die contracten zijn niet gemaakt voor een seizoen dat in de ban is van het coronavirus. We moeten allemaal aanpassingen doen. Alles is inmiddels anders geworden, maar bij de contracten met de omroepen geldt nog steeds: 'Dit is afgesproken en dat laten we ook zo'. Hoe is dat mogelijk? Alles is veranderd, de hele wereld is inmiddels veranderd!", aldus de boze Klopp.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap dat het frustrerend is. Maar anderzijds is hij ook de manager in dit Corona seizoen. Dus zal hij zijn management daarop moeten aanpassen. Dat is het deel waar hij werkelijk invloed op heeft. De discussie aanzwengelen is prima, maar in Engeland is bovendien altijd al een zwaar programma met al die bekers. Laat daar dan de discussie overgaan, want Corona is slechts een tijdelijk probleem.

23 november 2020 om 10:35

Ik denk dat hij het probleem niet zozeer wijdt aan corona, maar het meer in het algemeen bedoeld. Ja ondanks dat de wereld is veranderd vind ik dat hij groot gelijk heeft. De kwaliteit van voetbal wordt met zo een overvolle schema niet beter.

23 november 2020 om 10:46

Ach over al het geld dat er tegenover staat hoor ik hem niet klagen. En dan moet je weten dat er door sommige clubs nog over een super league gesproken wordt. En dat zou dan bovenop de gewone competities zijn, geld en hypocrisie regeren.

23 november 2020 om 13:52

Hij heeft het over blessures en het opgekropte programma. Lijkt me wel op corona gebaseerd toch? En anderzijds heeft hij het over het altijd drukke programma. Daar mag je best over discussieren met elkaar. Maar het is al jaren zo druk en ruim vantevoren bekend. Dus dan moeten clubs daar ook mee omgaan. Rouleren, doseren etc. Dat is zijn dagelijks werk. De discussie starten vind ik prima, dat recht heeft hij absoluut. Maar het is niet een grote verrassing ofzo dat dit het schema is ineens. Het beste team is uiteindelijk het team dat het best met de situatie omgaat. Daar ben je ook manager voor.

23 november 2020 om 10:37

Normaliter zit je aan het maximaal toelaatbare qua rust/belasting. Door Corona is alles nog meer op elkaar gepropt om de contracten die afgesloten zijn met de grote commerciële zenders te kunnen naleven. Dat is natuurlijk ridicuul, aangezien het nu ten koste van de gezondheid van de spelers gaat. De problematiek speelt zich globaal af, in elke competitie raken spelers zwaar geblesseerd door overbelasting. Een manager die dan maar jeugdspelers moet gaan opstellen om te rouleren? En dan, als betalende partij, de originele werkgever van de spelers, maar al je sportieve en financieel noodzakelijke doelstellingen overboord gooien omdat er een aantal commerciële partijen halsstarrig zijn? Dat is de wereld op z’n kop. Ik snap de frustratie volkomen en er moet iemand ingrijpen die daar de positie voor heeft. Laat die commerciële omroepen ook maar mee bloeden in deze Corona hectiek waardoor de selecties fatsoenlijk tijd krijgen enigszins te herstellen.

23 november 2020 om 10:39

@jomar3 de oplossing is heel makkelijk hoor. Salarissen met 90% omlaag, zodat je geen tv geld meer nodig hebt. Dan kun je een mooi rustig schema maken. Ben benieuwd wat Klopp dan zegt en hoeveel spelers dit een goed idee vinden.

23 november 2020 om 10:42

@jomar3,

Als je jeugdspeler op moet gaan stellen omdat je selectie niet breed genoeg is, moet je dan als manager niet eens gaan klagen bij de verantwoordelijke bij de club voor de transfers? En had je dan afgleopen zomar Jota moeten halen voor de voorhoede voor 45 miljoen (terwijl er al corona was). Of had je misschien Lovren niet moeten laten gaan?

De managers die klagen zijn ook de managers die niet (of weinig) rouleren. Het mooie aan de corona is dat ze noodgedwongen jeugd spelers moeten gaan gebruiken. De trainers die dat als eerste door hebben houden het gehele seizoen een grotere selectie en zullen daar baat bij hebben. Voor het gehele voetbal is dat alleen maar goed.

23 november 2020 om 11:46

Ja dus je gaat je gehele selectie aanpassen op Corona waardoor je hierna een veel te grote selectie overhoud. Dat zou verstandig beleid zijn denk je? Of is het logischer de speelschema’s aan te passen op de situatie waar we nu inzitten en dit weer recht te trekken na Corona? Over geld weggooien gesproken.. Maar rouleren is ook een optie zoals bijvoorbeeld een Guardiola of Arteta bedoel je? Zie waar ze nu staan met hun fantastische roulatiesysteem. Spelers lekker fit maar presteren ho maar.

23 november 2020 om 12:16

@Nederland,

Want ik draag de oplossing aan om AL het commerciële stop te zetten? Of opper ik slechts een aanpassing op het huidige format zodat het voor ALLE partijen draagbaar is?

23 november 2020 om 15:05

@jomar3 dan zeggen ze oke, dan betalen we ook minder.
Juist nu met corona mogen mensen bijna de deur niet uit, dus zijn ze blij met nog meer wedstrijden op tv.
En op die manier komt er tenminste nog geld binnen bij de clubs, want de stadions leveren niks op.
Dus in plaats van te zeuren tegen over de tv zenders, moeten ze die juist dankbaar zijn.

23 november 2020 om 16:51

Dan is het extra zuur als je topaanvaller in zijn thuisland risico gaat lopen op besmetting op het huwelijksfeest van zijn broer.

23 november 2020 om 10:38

@13nesta13, dan had Liverpool toch geen 80 miljoen aan van Dijk en Allisson uitgegeven, maar aan 5 spelers van 30 miljoen en een bredere selectie gehad? Dan had je nu geen probleem gehad als manager zijnde. Of je had geen 45 miljoen aan Jota uitgegeven maar aan extra middenvelders/verdedigers? Wat een enorm zwak gelul van Klopp, clubs als Liverpool moeten roteren, en als ze dat niet kunnen is het hun eigen domme rotschuld met transferbeleid. En dan verdien je ook de top posities niet.

23 november 2020 om 10:42

Wat is dit nou weer dan? Hij heeft toch gewoon gelijk. Hartstikke leuk dat je moet roteren maar wat heeft dat voor zin als je een half elftal mist en de andere helft weer 3 interlands moeten spelen. Dan kun je helemaal niet roteren en krijgen de spelers nooit hun rust.

23 november 2020 om 10:50

@arsenal890, Je kan prima roteren, dat heet jeugd spelers in passen en kansen geven. Als je daar vanaf het begin van het seizoen mee start heb je namelijk veel minder problemen op de lange termijn. Kijk alleen al even naar Liverpool zelf in bijvoorbeeld de Cv's. Afgelopen zomer (tijdens Corona) laten ze Lovren gaan en halen ze Jota voor 45 miljoen. Desondanks hebben Matip (4 wedstrijden, 270 minuten) Phillips (1 wedstrijd, 90 minuten), Williams (3 wedstrijden, 150 minuten) dit seizoen als 3 overige Cv's praktisch gezien geen wedstrijden gespeeld en/of minuten gehad. Waarom gebruik je niet af en toe éã©n van die spelers? Het mooiste aan Corona is dat trainers uit noodzaak jeugd spelers moeten gaan gebruiken. De coach die dat als eerste doet zal over het gehele seizoen een grotere selectie hebben en jeugd spelers zullen kansen krijgen. En dat is in alle vormen alleen maar goed voor het voetbal.

23 november 2020 om 10:52

We mogen er toch van uitgaan dat Liverpool enkele jeugdspelers heeft die op PL niveau mee kunnen? Ik word een beetje moe van al dat gemekker over drukke schema’s. Waarom heb je dan jeugdspelers en een tweede elftal? Gebruik die jongens dan om te roteren. Daarvoor zijn ze er toch?

23 november 2020 om 10:55

Bergkamp ik vind dat dus geen realistische gedachte. In de absolute top kan je niet aankomen met een 18 jarig jochie, die wordt kapot gemaakt door 9/10 Prem spitsen. Daarnaast is bijvoorbeeld een Curtis Jones iemand die regelmatig minuten maakt. Die jonge jongens kunnen ook niet teveel belast worden want dan raken ze oververmoeid. Het is gewoon een totaal onwenselijke situatie.

23 november 2020 om 10:56

@thenry_228,

Sterker nog, Klopp verkoopt Brewster voor 26 miljoen en haalt een Jota terug voor 45 miljoen (waarom?) Voor die 20 miljoen verschi lhad je Brewster, Lovren en Lallana nog in je selectie gehad en was je in aanval, middenveld en verdediging alweer een kwalitatieve speler rijker.

Daarnaast koopt hij met Tsimikas een 24 jarige linkervleugelverdediger, die in 15+ wedstrijden slechts 1 keer mee heeft mogen doen. En dan roepen dat Robertson overbelast is door de interlands? Wat een onzin.

23 november 2020 om 10:59

Wat is dit nou voor onzinreactie Bergkamp?

Ten eerste: Er moet gekeken worden naar de oorzaak van het probleem, niet waarom er bepaalde spelers wel/niet gebruikt worden. Feit is dat een overvol speelschema in Engeland al jaren een gespreksonderwerp is. Liverpool heeft een enorm brede selectie, met enorm veel spelers die op verschillende posities kunnen spelen. De gehele voorhoede, Milner, Fabinho, om maar wat namen toe noemen. En zelfs met een brede selectie en veelzijdige spelers heeft Liverpool moeite op een fatsoenlijke basis 11 op te stellen deze periode.

Ten tweede: Je bent zo goed op de hoogte van de situatie, dat je denkt dat Kelleher een CV is... Dan zou ik bij Oranje de volgende wedstrijd Jasper Cillissen wel als spits willen zien hoor.

23 november 2020 om 11:01

Toch benieuwd waarom het niet zou kunnen.. Chelsea heeft vorig jaar toch ook heel veel eigen jeugd laten spelen. Een aantal jongens hadden er net 1 jaar on loan opzitten. Als Liverpool geen eigen jeugd heeft of on loan heeft gehad vorig jaar, ligt het toch ook aan Liverpool zelf hoor !

23 november 2020 om 11:01

@ajaxf1, En waarom is het geen realistische gedachte? Als je bedenkt dat Liverpool al 15 wedstrijden heeft gespeeld en Matip philips williams (3 Cv"s) hebben in die 15 wedstrijden 510 minuten gemaakt (5,5 wedstrijd). Waarom klaag je dan dat Van Dijk en Gomez (waarvan bekend blesurre gevoelig) zoveel moeten spelen als je zelf niet roteert? Waarom koop je een 24 jarige linker vleugel verdediger Tsimikas voor 12 miljoen, laat je hem in die 15 wedstrijden slechts 1x mee spelen, om vervolgens te klagen dat Robertson overbelast is? Waarom koop je een Jota voor 46 miljoen, terwijl je Brewster, Lallana en Lovren voor datzelfde geld had kunnen behouden en in alle linies beter bezet zou zijn? Waarom is Salah overbelast als je met Shaqiri, Origi, Minamino, Jota nog 4 voorhoede spelers hebt? Waarom Chamberlain/thiago terwijl je 7 centrale middenvelders hebt? Jeugdspelers hoeven niet overbelast te raken, en de selectie spelers ook niet. Mits een manager rouleert.

23 november 2020 om 11:10

Allereerst is van Dijk helemaal niet blessuregevoelig. Daarnaast noem je matip op die gewoon lang geblesseerd is geweest. De andere jonge spelers kun je niet zomaar voor de leeuwen gooien. Dit is de PL, zelfs aanvallers uit de onderste regionen zullen die jochies opvreten. Nu noem je ook weer Ox en thiago op die het hele seizoen seizoen al geblesseerd zijn. Lallana en lovren wilden zelf weg en maakten bijna geen minuten. Eveneens als Brewster. Die voegden helemaal niks toe. Liverpool rouleert voldoende maar in de PL kun je niet zomaar je beste spelers aan de kant zetten.

23 november 2020 om 11:16

@thom_1996,

De oorzaak van het probleem is niet het overvolle schema, het is de angst van managers om een jeugd speler in te passen en een aankoop van 50 miljoen rust te geven. Zoals gezegd heeft Liverpool meer dan voldoende breedte/jeugd spelers alleen gebruikt Klopp ze weinig tot niet. Hoe kan je dan klagen dat het schema te vol is? Je bent een team en dus verdeel je de lasten over een team. Niet alleen je eerste elf, maar je volledige 23.

Als Klopp 1x per 2 wedstrijden in elke linie een speler 90 minuten wisselt betekent het dat de breedte aankopen/jeugdspelers 45 volledige wedstrijden van de andere spelers over zouden nemen. Moet je eens kijken wat dat voor de belasting van de spelers doet. Origi (180 minuten) Shaqiri (240 minuten) Minamino (330 minuten) hebben met zijn drieen minder minuten gespeeld dan Mane (980 minuten) Salah (1050 minuten) en Firminho (890 minuten) per persoon! Wat nou het volle schema is de oorzaak, het gebrek aan rouleren is de oorzaak.

23 november 2020 om 11:16

Bergkamp je weet dat Kelleher een doelman is? Je weet dat Curtis Jones (jeugdspeler) 9 van de 16 wedstrijden heeft gespeeld? Liverpool heeft gewoon een brede selectie, maar ook gewoon botte pech dat de blessuregevallen voornamelijk in de achterste linie voorkomen. De hele vaste verdediging, die de supporters (een belangrijke stakeholder voor voetbalclubs) elke wedstrijd willen zien, ligt er langdurig uit. Door Corona was de voorbereiding al kort, begon het seizoen later, eindigt deze vroeg vanwege het EK en nog bedenkt de Uefa om interland periodes van 3 wedstrijden er tussen te proppen. Dan snap ik wel dat er geklaagd wordt over een speelschema die de spelers overbelast. Die klachten zijn er trouwens al jaren vooral vanuit de Premier League.

23 november 2020 om 11:20

@arsenal890

Je zegt het zelf, Lovren en Lallana wilde zelf weg omdat ze bijna geen minuten maakten. En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist Jurgen Klopp wegens het gebrek aan rouleren! Matip heeft op het moment slechts 270 minuten meegedaan in 15+ wedstrijden. Terwijl Van Dijk (600 minuten) en Gomez (980 minuten) het dubbele tot drie voudige spelen. Waarom laat je Matip niet vaker spelen?

Origi (180 minuten) Shaqiri (240 minuten) Minamino (330 minuten) hebben met zijn drieen minder minuten gespeeld dan Mane (980 minuten) Salah (1050 minuten) en Firminho (890 minuten) per persoon! Wat nou het volle schema is de oorzaak, het gebrek aan rouleren is de oorzaak.

Als Klopp meer zou rouleren hadden Lovren en Lallana gebleven, had je een bredere selectie gehad en automatisch minder blessures. Het begint met het gebruiken van je gehele selectie van 23 man en niet alleen je eerste elf spelers. Met tijdig rouleren had je Lovren+matip als reserve Cv's gehad, had je met Lallana middenvelder nummer 9 gehad. En had je nog steeds 7 aanvallers die allemaal kunnen spelen.

23 november 2020 om 11:23

@borrelhond,

Als je Tsimikas (aankoop 24 jaar-12 miljoen) niet opstelt (90 minuten totaal) als linksback en Robertson 1145 minuten laat spelen! Hoe kan je dan klagen over overbelasting van Robertson door het schema?

Als je Van Dijk (600 minuten) en Gomez (980) minuten altijd maar laat spelen en Matip (270 minuten) niet opstelt. Hoe kan je dan klagen over overbelasting door het schema?

Als je Origi (180 minuten) Shaqiri (240 minuten) Minamino (330) minuten tezamen 850 minuten laat spelen. Terwijl Mane (980 minuten), Salah (1050 minuten) en Firminho (890 minuten) per persoon meer laat spelen dan die drie spelers. Hoe kan je dan klagen over overbelasting door het schema?

Als je Lovren laat gaan (klaagt over te weinig minuten spelen) En Lallana ook (voor dezelfde reden). Hoe kan je dan klagen dat je selectie niet breed genoeg is als Klopp zijnde?

23 november 2020 om 11:25

Je begint weer over matip maar die is heel lang geblesseerd geweest! Lovren en lallana zijn weinig gebruikt omdat er veel betere spelers in de selectie zaten. Op beide posities hadden ze voldoende spelers.
Ik heb idee alsof je het niet wil begrijpen. Je kunt niet zomaar al je beste spelers rouleren. Dit is de PL niet de eredivisie. Lallana is totaal niet nodig, in zijn plaats speelt jones. Lovren is ook totaal niet nodig. Was altijd verantwoordelijk voor een foutenfestijn.

23 november 2020 om 11:31

@arsenal890,

Hetgeen dat je niet wil begrijpen is dat wanneer Klopp meer gerouleerd had, dan hadden Lallana en Lovren nooit weg gegaan. Dat als Origi+shaqiri+minamino tezamen nog niet eens aan de minuten van Salah in zijn eentje komt. Dat je dan niet mag klagen over overbelasting voor Salah. Dat wanneer je een linksback koopt voor 12 miljoen, die slechts 90 minuten mee laat doen, je niet kan klagen dat Robertson met 1100 minuten overbelast is.

Kiopp rouleert niet, daarom zijn Lallana/lovren/clyne weg gegaan. Daarom zijn de spelers gebleseerd. Het is dan ook diep triest dat Klopp zegt dat hij alleen wat jeugd spelers over heeft. Een bank met Matip, Lovren, Lallana, Clyne, Origi, Shaqiri, Minamino, Wijnaldum, Keita, Chamberlain en Milner zijn geen jeugd spelers....

23 november 2020 om 11:32

Je hoeft ze ook niet allemaal in een keer te rouleren, maar tegen alles onder nummer 10 kan je best 1 of 2 rouleren. Klopp is daar gewoon heel slecht in, zag je ook vorig jaar heel goed. Bergkamp heeft gewoon gelijk.

23 november 2020 om 11:38

Ik geeft letterlijk aan dat Klopp een vrij brede selectie tot zijn beschikking heeft. Lallana ging weg en Thiago kwam er voor terug, Lovren werd opgevangen doordat Phillips terug kwam van een verhuurperiode. Die plekken zijn dus al lang opgevuld.

Daarbij willen de supporters elke wedstrijd de beste spelers zien. Die gaan ook morren als elke wedstrijd een totaal andere opstelling word gebruikt, al helemaal als je de wedstrijd vervolgens verliest.

De klachten over het volle schema waren er al ver voor corona. Maar omdat het voorgaande seizoen stil lag (spelers raken uit hun ritme) en in de zomer werd voortgezet hadden clubs te maken met een korte voorbereiding op een seizoen dat laat begint. Nu zitten de wedstrijden nog korter op elkaar dan voorheen en zijn het aantal spierblessures door heel Europa gestegen. Dan snap ik wel dat de klachten over het volle schema wel.

23 november 2020 om 13:33

Bergkamp,

Het behouden van al die B-spelers die je opsomt kost toch een godsvermogen aan salaris? Waarom denk je überhaupt dat veel clubs met zo’n smalle selectie werken? Juist, vanwege Corona en het mislopen van gigantisch veel inkomsten.

Nu de andere kant; de commerciële zenders. Sinds niemand het meer is toegestaan een stadion te bezoeken, wat denk je dat er aan sportabonnementen is afgesloten door de consument? En raad eens welke partij daar vies van profiteert?

Waarom kan die partij niet een duit in het zakje doen, contractuele afspraken gebaseerd op een normaal seizoen afstemmen op een Corona seizoen, zodat de ploegen die heel veel wedstrijden afwerken wat meer ruimte krijgen in de agenda? Je gaat toch niet een gigantische loonlast dragen als club door allemaal b-spelers te behouden zodat je nu kan rouleren zodat de commerciële partijen hun financieel gewin behouden?

En dan als laatste ; jij bent notabene supporter van een club die grossiert in roulatie, het behouden van b-garnituur en het al dan niet noodzakelijk opstellen van jeugd. En zie wat het op de langere termijn heeft gebracht? Verlies van de aansluiting met de top, gebrek aan financiële mogelijkheden om te investeren in kwaliteit en verlies van aantrekkingskracht op absolute topspelers. Maar wel weinig blessures, dat dan weer wel.

23 november 2020 om 15:39

Jullie hebben allemaal een beetje gelijk: Bergkamp heeft gelijk als hij zegt dat een trainer de middelen moet gebruiken die hij heeft, en dan niet moet zeuren als ie dat niet gedaan heeft en er ineens blessures zijn door overbelasting. Jomar heeft gelijk dat je niet eindeloos door kan gaan met het groter maken van selecties, enerzijds vanwege de financiele situatie (corona) en anderzijds vanwege de verwatering van de kwaliteit op het veld. Toch heb ik geen medelijden met de clubs om de doodeenvoudige reden dat ze dit Zelf veroorzaken. De clubs (en de leagues) hebben de onderhandelingsmacht om de TV zenders een halt toe te roepen en met een visie te komen die zorgt voor aantrekkelijk voetbal in een schema dat menselijk en organisatorisch verantwoord is. Maar dat doen ze niet! Zodra het verleidelijk rinkelen van de kassa te horen is laten ze de oortjes gretig hangen naar de plannetjes van de grote TV-bazen. Eigen schuld, dikke bult...als Klopp daar echt wat aan wil doen moet ie stampij maken bij zijn eigen directeur, die verkoopt tenslotte de club aan het grote geld. Overigens, als supporter van een kleine club die nauwelijks meer eigen jeugd kan opleiden omdat ze op hun 15e al door de City-groups van deze wereld weg worden geplukt heb ik al helemaaal geen begrip voor de 1e wereld probleempjes van die poenige kutclubs uit Laliga of de Premier League

23 november 2020 om 13:14

Je kan toch ook het programma wat aanpassen? Vorige week moest United op zatedag 12:30 spelen. Die daarvoor de woensdag avond (uit) hadden gespeeld. Kon toen dan geen andere (top) ploeg dat tijdstip spelen? En United de andere?

Nu heeft Liverpool dit probleem.
Bijvoorbeeld: United speelt dinsdag CL. Die kunnen dan toch best zaterdag om half 1 die wedstrijd spelen. En Liverpool zondag om 3 uur. Nadeel is wel dat ze dan dinsdag weer tegen Ajax moeten. Dan zou zatedag om 9uur een keuze kunnen zijn.

Wat ik wil zeggen. Er kan imo best wat geschoven worden in het programma van de premier league. Ook met de uitzendrechten.

Je kan alleen niet zeggen dat wedstrijden maar niet gespeeld moeten worden. Ivm drukke programma. De competitie moet wel gewoon door gaan.
Dat is nog het enige waar de clubs inkomsten van krijgen. Die beker wedstrijden zijn voor de kleinere clubs financieel interessant. Kun je niet maken een bekertoernooi eruit te gooien. Dan moet je als manager an een top club dat anders gaan managen. Meer de jeugd dan laten spelen. Als die 2 prijzen zogenaamd niet belangrijk genoeg zijn.

Ik snap het best dat de managers daar over klagen. En qua tijdstippen die geven zijn. Ben ik het met ze eens. Maar kom dan zelf met ideeën.

Als er duidelijke afspraken zijn gemaakt. Dan moeten de clubs het aangeven bij de desbetreffende partijen. En dan tot een oplossing komen.

"ik weet echter ook dat het de omroepen niet kan schelen en daar zit nu het grote probleem. We hebben het er al zolang over, maar in de tussentijd is er niets veranderd."

De oplossing is heel makkelijk. De salarissen met 90% omlaag, dan ben je totaal onafhankelijk van de tv zenders. Kijk maar even of de spelers daarmee akkoord gaan.

En de blessure van Pique heeft natuurlijk niet met een vol programma te maken. Als er iemand zo op je knie valt, ben je altijd de sjaak.

23 november 2020 om 10:54

Euh, of spelers uit het tweede elftal gebruiken? Of jeugdspelers? Alle PL ploegen hebben zowat 40-50 spelers onder contract staan maar je hoort de coaches alleen maar mekkeren over het drukke schema en de druk op spelers. Terwijl ze over 40 speler kunnen beschikken!

23 november 2020 om 11:14

Ja, want als je bovenin mee wilt draaien kan je gewoon niet met jeugdspelers aankomen. Die zijn er gewoon niet klaar voor. En we wijzen allemaal naar Engeland als Nederland een keer klaagt over het speelschema, maar nu Engeland een keer klaagt moeten ze niet zeuren. Ik vind het allemaal zo tegenstrijdig. Ik heb echt te doen met die Engelse topclubs, waar twee bekertoernooien, Champions League / Europa League, competitie gepresteerd moet worden. Dat is toch ook bijna niet te doen. Laten we niet vergeten dat je als Liverpool zijnde vorig jaar nog het WK voor clubs had.

23 november 2020 om 11:21

Niet met 11 jeugdspelers nee. Maar je kan best eens een jeugdspeler gebruiken thuis tegen pakweg Sheffield United als Liverpool zijnde. Of spelers als Origi en Shaqiri ipv van Mane en Salah. Nee? Op die manier kan je rust geven aan cruciale spelers. En dat je de nationale bekertoernooien aanhaalt is in het geval van Klopp lachwekkend want de man stelt steevast B elftallen op in de FA Cup en Caraboa Cup omdat hij deze toernooien niet serieus neemt. Tot slot hoor ik Klopp niet klagen als Liverpool 150 miljoen (!!!) euro tv geld ontvangt... Tja, dan moet je er het drukke schema ook maar bijnemen. Daarvoor wordt de club rijkelijk voor beloond.

23 november 2020 om 11:48

Liverpool heeft Salah gisteren ook niet gemist, dus je kan per wedstrijd een van de 3 aanvallers eruit laten en laten vervangen door Jota, hebben ze allemaal 1x in de 3 wedstrijden rust.

23 november 2020 om 13:13

Ja, natuurlijk noem ik de beker toernooien. Die bevestigen toch steevast dat het dus gewoon niet te doen is wat ze in Engeland hebben besloten? Wat is in vredesnaam het nut van twee beker toernooien als je al zo'n overvol schema hebt? En nee, Liverpool klaagt niet over tv geld. Maar zou jij klagen over het geld als jij 60 uur in de week moet werken en je wordt rijkelijk beloond? Maar denk je dat voor jou iedere dag een makkie zal zijn en dat je nooit eens denkt van: Geef mij alsjeblieft even wat rust? Moet je dan ook maar gewoon je bek houden en niet zeuren? Het is goed om een keer aan de bel te trekken voordat je echt van alles kwijt bent aan fysieke kracht

23 november 2020 om 14:45

Daar zit het hem... voetballers werken verre van 60 uur per week hoor. Verre van. 2u ‘onderhoud’ training per dag ( Max) onder de beste begeleiding die geld kan voorzien en 2/3 wedstrijden per week. Het reizen dat erbij komt is een verzwarende factor maar willen we de heren voetballer eens laten wissel met pakweg het trainingsschema van een triatleet ( 35-40 uur, vaak alleen en voor een honderdste van wat een modale PL voetballer verdiend)?

23 november 2020 om 16:46

Hahaha, daar sla je de plank dus mis THenry. Een triatleet kiest hier dus voor. Die besluit te gaan trainen voor zoiets, en je weet dat je niet goed betaald wordt. Dus moet diegene zeuren? Ja, misschien wel. Maar die weten het toch ook? Dus ja, mag van mij meer betaald worden. Maar als voetballers niet moeten zeuren, moeten triatleten dat ook niet doen. Want er klopt dus niks van je vergelijking.

23 november 2020 om 14:50

Die blessure van Piqué kwam doordat Alba Corea tackelde en hij op zijn knie viel

23 november 2020 om 15:03

ja dat zeg ik toch, heeft niks met overbelasting te maken.

Premier League spelen is normaal al zwaar, matches zijn intensief maar ook kort op elkaar. Dit seizoen is gewoon nog veel erger, je ziet overal veel meer spierblessures dan normaal. Als we zo doorgaan hebben we straks een EK met C-garnituur want alle toppers zijn tegen die tijd gesloopt of geblesseerd. Iemand moet heel snel aan de rem gaan trekken want dit is niet vol te houden.

Net zoals Solskjaer heeft Klopp hier gewoon gelijk. Ze vragen niet om dagen uitstel maar gewoon deftig uur. Het is duidelijk dat de tv zenders teveel macht hebben.

23 november 2020 om 10:51

Toch ook wel terecht als je het mij vraagt. Elke club krijgt aan het begin van het seizoen +- 100 miljoen aan TV gelden die ze doodleuk mogen uitgeven aan de meest gekke transfers en salarissen. De clubs of FA of wie hier ook verantwoordelijk voor is hebben dat er dus zelf naar gemaakt.

23 november 2020 om 10:54

@busby,

Als je toch weet wat het schema is in de zomer als Liverpool zijnde terwijl Corona al bezig is, waarom ga je dan alsnog klagen in November terwijl je zelf al wat had kunnen doen? Klopp heeft al 15+ wedstrijden de kans gehad om te rouleren met jeugd spelers (niet gedaan), een Tsikimas word voor 12 miljoen gekocht en heeft pas 1 wedstrijd mogen mee spelen van Klopp.

Klopp heeft de kans gehad om zijn selectie te verbreden. Kiest ervoor om Jota te kopen (45 miljoen) en een jeugd speler van 26 miljoen te verkopen. Met die 20 miljoen die geinvesteerd is hadden Lovren, Lallana en Clyne niet hoeven vertrekken en had je de selectie gewoon breed genoeg gehad.

Klopp mag simpelweg niet klagen, het gebrek aan rouleren van hemzelf en het gebrek aan selectie spelers is volledig zijn eigen schuld en verantwoording.

23 november 2020 om 11:07

Je kunt niet spelers houden tegen in hun zin in zoals lovren, lallana en clyne. Die spelers maakten bijna geen minuten. Klopp rouleert echt wel hoor en heeft genoeg spelers in zijn selectie. Je kunt niet zomaar aankomen met 18 jarige jochies en vooral niet in de verdediging. Dit is de PL he, geen eredivisie.

23 november 2020 om 11:10

Als iedereen het moet doen dan vlakt dat zichzelf toch uit? En je kunt als Klopp zijnde toch niet gaan mopperen dat Robertson overbelast is, terwijl je hem zelf altijd opstelt?

23 november 2020 om 11:24

En je een back-up gekocht hebt gekocht van 12 miljoen die je niet gebruikt...🤷‍♂️

23 november 2020 om 11:28

@arsenal890,

Als Klopp gerouleerd had dan had je met Matip, Lovren, Lallana, Clyne, Origi, Shaqiri, Minamino, Tsimikas een prima bank gehad. Het probleem is dat Lovren, Lallana en Clyne weg wilden door gebrek aan speel minuten. Dat is ook niet heel raar als je bedenkt dat Matip+origi+shaqiri+minamino+tsimikas met zijn 5en tezamen net zoveel minuten hebben gemaakt dan Salah in zijn eentje! Hoe bedoel je dat Klopp rouleert?

Als zelfs spelers als Tsmikikas, Matip, Shaqiri, Origi, Minamino praktisch niet gebruikt om te rouleren. Wat voor spelers wil je dan in je selectie om te rouleren?

Tja, de clubs die in de prijzen gaan vallen dit seizoen zullen misschien niet de beste XI hebben maar wel de breedste selectie. Dit zal gewoon een blessurerijk seizoen zijn. De slechte voorbereiding, uitstel van dit seizoen en dat alles voor het EK af moet zal dit seizoen heel veel vragen van de spelers. Jammer, dit doet het voetbal niet goed.

Klopp heeft hier natuurlijk volledig gelijk en is niet de enige coach die hierover klaagt. De frustratie lijkt er ook vooral uit voort te komen dat onder coaches, voetballers en zelfs analytici er al jaren consensus bestaat dat speelschema's (vooral in Engeland) te vol zijn maar dat er toch niks verandert.
Men vergeet snel dat het niet alleen om de punten of het geld gaat, maar ook over de gezondheid van mensen

23 november 2020 om 11:30

ik vind het vaak tegenstrijdig. Klopp laat in de bekertoernooien zn c-garnituur spelen, heeft spelers als minamino en shaqiri die hij amper gebruikt.
Daarnaast kan het schema heel makkelijk een stuk rustiger. Als alle spelers en trainers 90% van hun salaris inleveren, hebben de clubs geen tv gelden meer nodig, dus hoeven ze ook niet te luisteren naar de tv zenders.

En een beetje logisch nadenken helpt ook. Nu hoor je weer gezeur dat een speler als Ramos veel te veel moet spelen, maar als hij in een oefen interland tegen Nederland rustig op de bank zit, moet hij toch weer een half uur mee doen, want hij wil zoveel mogelijk interlands spelen. Tja, wie zn schuld is het dan??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren