Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Wijnaldum gaat door ongekende opmars topmiddenvelders uit Oranje voorbij

Laatste update:

Georginio Wijnaldum is bezig aan een enorm doelpuntrijke reeks in Oranje. De dertigjarige middenvelder maakte in zijn laatste dertien interlands tien doelpunten en is hard op weg om de meest scorende international uit de middenlinie te worden. Wijnaldum heeft wat dat betreft al een voorsprong genomen op Wesley Sneijder en Rafael van der Vaart, zo becijfert het Algemeen Dagblad.

Wijnaldum is bij Oranje de laatste twee jaar getransformeerd in een veelscorende aanvallende middenvelder. De speler van Liverpool had tot zijn 50ste interland pas 9 treffers gemaakt, maar staat na 70 wedstrijden op 21 doelpunten en is nu al de op twee na meest scorende middenvelder ooit in Oranje. Sneijder is met 31 goals topscorer, maar de oud-Ajacied had daar wel 132 interlands de tijd voor. Van der Vaart is in 109 duels tot 25 treffers gekomen voor het Nederlands elftal. Na 70 wedstrijden stond Sneijder in Oranje op 19 doelpunten, terwijl Van der Vaart er op dat punt 15 had gemaakt.

Een graphic van de ontwikkeling van de meest scorende middenvelders uit Oranje. Bron: Algemeen Dagblad

Het omslagpunt voor Wijnaldum kwam in september 2018, toen Frenkie de Jong debuteerde in Oranje. Bondscoach Ronald Koeman haalde het controlerende blok van Kevin Strootman en Wijnaldum uit elkaar, waardoor laatstgenoemde in een aanvallendere rol kwam te spelen. "Frenkie is nu de eerste schakel in de opbouw", zei Wijnaldum daar eerder over. Nederland won de debuutwedstrijd van De Jong zeer verrassend met 2-0 van Frankrijk. "Hij maakt het voor het team en voor mij makkelijker. Ik kan verder naar voren spelen en diepgaan zonder bal. Daar liggen mijn kwaliteiten toch het meest."

Na afloop van de wedstrijd tegen Polen (2-1 winst), waarin Wijnaldum zijn 21ste treffer maakte, werd de middenvelder gevraagd naar zijn doelpuntrijke opmars. "Ik heb altijd het gevoel gehad dat als ik op een positie sta, waarin ik in de zestien kan komen, en mee kan doen in de aanval, dat ik wel goals kan maken", aldus Wijnaldum op de persconferentie. "Ik ben niet echt een natuurlijke afmaker, maar ik ben wel een speler die kansen gaat krijgen in de wedstrijd. Dat wist ik wel van mezelf, dus ik heb altijd vertrouwen gehad dat ik goals kan maken. Ik hoop er nog meer te maken."

Op de topscorerslijst aller tijden neemt Wijnaldum met 21 gemaakte doelpunten nu de 16de plek in, gezamenlijk met Memphis Depay, die daar slechts 59 interlands voor nodig had. De veelscorende internationals kunnen de komende jaren nog verder stijgen, want Dirk Kuyt (24), Marco van Basten (24) en Kick Smit (26) en Beb Backhuys (28) staan in de buurt. De 26-jarige Depay kan gezien zijn leeftijd waarschijnlijk nog een stuk verder stijgen, al heeft hij nog een grote achterstand op recordtopscorer Robin van Persie, die tot 50 doelpunten kwam in 102 caps.


De topscorers aller tijden in Oranje



SPELER CAPS GOALS
1. Robin van Persie 102 50
2. Klaas-Jan Huntelaar 76 42
3. Patrick Kluivert 79 40
4. Dennis Bergkamp 79 37
5. Arjen Robben 96 37
6. Faas Wilkes 38 35
7. Ruud van Nistelrooy 70 35
8. Abe Lenstra 47 33
9. Johan Cruijff 48 33
10. Wesley Sneijder 134 31
11. Beb Bakhuys 23 28
12. Kick Smit 29 26
13. Rafael van der Vaart 109 25
14. Marco van Basten 58 24
15. Dirk Kuijt 104 24
16. Memphis Depay 59 21
16. Georginio Wijnaldum 70 21
18. Leen Vente 21 19
19. Mannes Francken 22 17
19. Tonny van der Linden 24 17
19. John Bosman 30 17
19. Wim Tap 33 17
19. Johan Neeskens 49 17
19. Ruud Gullit 66 17
19. Marc Overmars 86 17
26. Jan Thomée 16 16

Gaat Georginio Wijnaldum (21 goals) de middenvelders Rafael van der Vaart (25) en Wesley Sneijder (31) inhalen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opvallend dat we geen enkele mooi, technische volmaakte nummer 10 hebben met flair maar dat we er genoeg hebben die met hun diepte heel gemakkelijk kunnen scoren. Van de Beek heeft dat al bewezen, Klaassen is daar altijd goed in geweest maar speelt nu meer controlerend, en Wijnaldum spant op dit moment de kroon met zijn doelpunten. Zag dat Wijnaldum vooral scoort tegen de kleinere landen, maar alsnog een knappe prestatie natuurlijk.

20 november 2020 om 11:53

Sowieso zijn dergelijke "tiens" een uitstervend ras. Ze komen of op de vleugel terecht of moeten een gigantische inhoud hebben en exceptioneel zijn zoals een Bruno Fernandes of een Philippe Coutinho (of lager op het veld een Kevin de Bruyne).

20 november 2020 om 12:12

De tijd dat je een echte "tien" had,is in het topvoetbal voltooid verleden tijd. Die ruimtes heb je nu niet meer.

20 november 2020 om 12:43

Uiteraard, Ziyech was eigenlijk ook een nummer 10 maar is uiteindelijk ook op rechtsbuiten terecht gekomen. Dus ik zie dat zeker ook zo, maar vind het wel jammer. Aan de andere kant zie je daardoor dat echte spitsen het in Oranje ook moeilijk hebben daardoor. Op de vleugels staan geen buitenspelers meer die ballen voorslingeren en daarnaast zijn er de diepgaande middenvelders die in de ruimtes duiken. Dus als spits die zelf niet veel kan creëren heb je op dit moment ook een behoorlijk ondankbare taak

20 november 2020 om 12:49

Ik denk dat ooit weer een tijd komt dat een ouderwetse nummer 10 als revolutionair wordt gezien. Zal vast het moment zijn dat geen ploeg meer gewend is om tegen zo'n 10 te spelen en er tactisch iets wordt bedacht om dit weer te kunnen introduceren. Ik ben benieuwd.

Denk wel dat hij op nr. 1 komt te staan. Als hij al in twintig wedstrijden zoveelnheeft weten te maken. Kwalitatief zeker minder dan die twee maar drijf van Wijnaldum is ongekend. Het is hem ook gegund.

Huntelaar fenomeen. In omgerekend 48 wedstrijden toch tweede topscorer allertijden. Ter vergelijking, Van Persie (8 doelpunten meer) had daar 81 wedstrijden voor nodig.

20 november 2020 om 12:03

En aan de andere kant heeft van Persie niet altijd in de spits gestaan.

20 november 2020 om 12:16

Tja, maar Van Persie is wel altijd als basisspeler begonnen (12 keer ingevallen) en heeft er 7 strapschoppen inliggen. Terwijl Huntelaar vaak vanaf de bank moest toekijken (33 keer ingevallen) en maar 2 strafschoppen heeft meegekregen.

20 november 2020 om 12:25

Niet helemaal te vergelijken, Huntelaar is 100% afhankelijk van aanvoer terwijl RvP ook zelf iets kon creëeren, de vergelijking gaat gewoon mank. Zet Huntelaar in een team met 2 dienende buitenspelers en hij scoort aan de lopende band, heb je die niet kun je RvP beter gebruiken.

20 november 2020 om 12:27

Dat bedoel ik. De prestaties zijn moeilijk te vergelijken. We kunnen wel zeggen dat ze het allebei wel aardig gedaan hebben.

20 november 2020 om 12:38

@ramondiaz - En daar ben ik niet mee eens. Er wordt net alsof gedaan dat Huntelaar echt helemaal niks kan en alleen op de juiste plek kan staan. Toch heeft Huntelaar 13 assists gegeven tegenover 19 assists van Van Persie. Ik vind Van Persie echt een fantastische voetballer, maar wel een mindere spits voor het Nederlands elftal. Ik heb liever iemand die doelpunten binnenknalt, bijv. een Batistuta, dan een spits met een fluwelen techniek, bijv. een Klinsmann. En dat laatste proberen we nu in Nederland teveel op te leiden, terwijl ze een rendement hebben van niks (ook al zie ik Malen en Boadu die trend doorbreken als ze zich weten te doorontwikkelen).

20 november 2020 om 13:53

Als van Persie zich wat meer als een teamplayer had opgesteld in het verleden was Huntelaar "gewoon" topscorer, scoorde in de kwalificatie voor 2012 aan de lopende band maar toen van Persie zich weer eens aanstelde en geen bankzitter wilde zijn + ook per sé in de spits wilde spelen kwam Huntelaar weer op de bank. Terwijl v. Persie er tijdens eindtoernooien vaak weinig van bakte, één goed moment en de rest egocentrische ellende. Met het gemiddelde van Huntelaar was hij, bij meer kansen in de basis, ongetwijfeld met afstand topscorer geworden.

20 november 2020 om 14:52

Ik denk toch dat het er vooral mee te maken had wat hier boven word aangegeven. Als je een rechtspoot rechts heb en een linkspoot links is Huntelaar de ideale man op 9 maar bij Oranje was het vaak Robben rechts en vanaf links vaak 1 die naar binnen kwam waardoor er amper aanvoer voor Huntelaar was (des te knapper hoe hij gepresteerd heeft) van Persie was veel meer een spits die meevoetbalde en zelf zijn kansen kon maken en meer een speler waar je voor naar het stadion komt. Ik vind het moeilijk zeggen wie het beter gedaan heeft want vind beide heren hun cijfers keurig maar als je naar het Nederlands Elftal in die tijd kijkt zal ik ook altijd voor van Persie kiezen.

20 november 2020 om 12:27

Huntelaar fenomeen? Wat dacht je van Beb bakhuis?

20 november 2020 om 12:37

Ja ook bizar. Je ziet wel dat er tegenwoordig veel meer interlands gespeeld worden dan vroeger. Anders hadden Beb, Faas, Kick, Johan en Abe een stuk hoger gestaan.

20 november 2020 om 21:55

Nee hoor, Cruyff meldde zich aan de lopende band af voor interlands. Zelfs voor een WK laat ie verstek gaan. Bovendien speelden deze spelers in een tijd waarin er op 3 meter gedekt werd. Heb ooit de WK finale 74 teruggezien, dramatisch niveau!

20 november 2020 om 12:44

Het is maar net hoe je het bekijkt. Huntelaar speelde en scoorde voornamelijk tegen de kleine landen. Van Persie speelde voornamelijk tegen de betere tegenstanders. Huntelaar heeft bijvoorbeeld drie keer tegen San Marino mogen spelen en daar zeven keer gescoord, waar Van Persie dan tegen toplanden moest spelen. Tegen wat sterkere tegenstanders kon Huntelaar het nooit opbrengen. Wist enkel in twee oefenpotjes tegen het destijds matige Engeland en Belgiã« te scoren. Van Persie scoorde tegen landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland, Braziliã« op een eindtoernooi. Bovendien heeft Van Persie ook nog de helft van zijn interlands op de flank gestaan.

20 november 2020 om 13:08

Hadden we Huntelaar maar wat meer in de basis gehad. Hadden we wellicht een WK titel gehad. Het blijft bijzonder dat in zuid Afrika van persie maar mocht blijven staan ondanks matige prestaties terwijl Huntelaar in een bloedvorm scheen te zijn.

20 november 2020 om 13:16

Kijk de wedstrijden van het WK destijds maar eens terug, Van Persie kreeg nauwelijks ballen aangespeeld. Dan had Huntelaar helemaal niets laten zien. Snap de adoratie van Huntelaar ook niet. In negen seizoenen in Europese topcompetities heeft Huntelaar maar één (!!!!!!) keer meer dan 12 doelpunten weten te maken.

20 november 2020 om 13:20

Hoezo in bloedvorm? Huntelaar was voornamelijk bankzitten dat seizoen bij Milan en scoorde 7x in 30 wedstrijden die hij mee deed. Van Persie was voornamelijk geblesseerd bij Arsenal maar haalde wel indrukwekkende stats. 9 goals en 7 assists in 16 PL wedstrijden en 1 goal en 1 assist in 3 CL wedstrijden. Daarnaast was van Persie gewoon een klasse apart in die tijd dus logisch dat hij speelde.

20 november 2020 om 14:00

Een goal tegen Frankrijk toen het hele elftal swingde, één goal tegen Spanje waarna hij dat hele toernooi verder niks heeft laten zien, een goal tegen Duitsland nadat hij tig kansen had verprutst en de hele sfeer al had verpest door zijn gekliek met Affelay en een penalty tegen Brazilië. Sorry maar zeggen dat het bijzonder is dat van Persie scoorde tegen grote landen op een eindtoernooi vindt ik niet heel terecht gezien zijn verdere inbreng.

20 november 2020 om 14:21

Hij scoorde twee doelpunten tegen Spanje en heeft ons verder ook naar de overwinning tegen Australië geschoten. Eindigde het WK met vier doelpunten waar bijna alle andere topspitsen niet thuis gaven. Tegen Duitsland speelde die op de flank en scoorde, waar Huntelaar er in de spits voor joker bij liep en natuurlijk niets liet zien.

20 november 2020 om 15:07

Hij scoorde trouwens 2x tegen Spanje en is de enige Nederlandse speler in de geschiedenis die 5 toernooien achter elkaar (EK en WK) trefzeker is. Dan ben je een grote hoor.. alleen al die eerste goal tegen Spanje is genoeg.. daarnaast was hij in aanloop naar het WK 2014 ook gewoon in topvorm met bijvoorbeeld nog een hattrick tegen Hongarije..

20 november 2020 om 14:48

Als ik even snel reken komt Huntelaar op plaats 11 als je het omrekend naar 48 wedstrijden? Laatste kolom is het aantal goals bij 48 wedstrijden. Gerekend vanuit de beschikbare cijfers hier.

1 beb Bakhuys 23 28 59
2 jan Thomée 16 16 48
3 faas Wilkes 38 35 45
4 kick Smit 29 26 44
5 leen Vente 21 19 44
6 m. Francken 22 17 38
7 abe Lenstra 47 33 34
8 t. vd Linden 24 17 34
9 johan Cruijff 48 33 33
10 john Bosman 30 17 28
11 kj Huntelaar 76 42 27
12 p. Kluivert 79 40 25
13 wim Tap 33 17 25
14 robin v Persie 102 50 24
15 r v Nistelrooy 70 35 24
16 d Bergkamp 79 37 23
17 m van Basten 58 24 20
18 arjen Robben 96 37 19
19 memphis 59 21 18
20 j. Neeskens 49 17 17
21 g. Wijnaldum 70 21 15
22 ruud Gullit 66 17 13
23 w. Sneijder 134 31 12
24 r. vd Vaart 109 25 12
25 dirk Kuijt 104 24 12
26 m. Overmars 86 17 10

20 november 2020 om 14:58

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je met dit lijstje nou precies bedoelt? Het klopt sowieso niet, je moet daarvoor weten hoeveel minuten iedereen per wedstrijd speelde. Dat bedoelt Nl_modric ook juist, Huntelaar speelde 76 duels maar als ze zijn speelminuten bij elkaar optelt kom je tot 48 volledige wedstrijden, daarin scoorde hij 42 keer.

20 november 2020 om 15:50

Ik had geen idee wat hij met omgerekend bedoelde. Dus ik heb de enige omrekening gemaakt die mogelijk was op basis van de gegevens in dit artikel. Aantal wedstrijden delen door 48 en dan het aantal doelpunten delen door dat getal. Dan kom je op een aantal doelpunten per 48 wedstrijden.

Maar als de uitleg is dat hij in speelminuten 48 wedstrijden speelde is dat een redelijk nietszeggende toevoeging. Niemand heeft alle wedstrijden volledig meegedaan van deze spelers.

20 november 2020 om 15:26

Met die omrekening zullen er wel meer een beter gemiddelde hebben. Uiteindelijk is van Persie gewoon de fenomeen, die staat bovenaan

20 november 2020 om 22:33

Absoluut, dat was ook een geweldenaar.

Toch mooi dat hier iemand voor Nederland - Bosnië nog zat te verkondigen dat Donny moest spelen, want met Wijnaldum was er zogenaamd te weinig diepgang aangezien Wijnaldum een exceptionele goede waterdrager is, maar dat was het ook wel. Nou, toch aardige statistieken voor een waterdrager....

20 november 2020 om 12:11

Ah joh laat dat soort typisch lekker lullen. Wijnaldum presteert al zo lang op een enorm hoog niveau en laat spelers om hem heen ook beter spelen. Bovendien heeft hij op zeer belangrijke momenten ook zijn waarde bewezen en heeft hij nog eens een top mentaliteit ook. Als je dat niet ziet zit je met een oogkleppen te kijken.

Kick Smit en Beb Bakhuis de meest effectieve internationals uit de lijst. En dat met namen alsof ze in het team spelen met Sjakie en zijn wondersloffen. Goud.

20 november 2020 om 12:52

Kick Smit zei me echt helemaal niets, dus maar even gegoogeld. Was sterspeler bij HFC Haarlem. Qua namen echt goud inderdaad, samen met Beb. Maar qua effectiviteit moet je Faas Wilkes ook niet uitvlakken. Ook een gouden naam vind ik.

Even los van de klasse-cijfers van Wijnalbum. Die gemiddeldes van scorende spitsen uit de tijd van de zwart-wit televisie zijn zwaar indrukwekkend zo te lezen. Hadden we nog maar zo'n spitsen rondlopen haha

20 november 2020 om 12:34

Toen speelde wel elk team in een 2-3-5-formatie en hadden we meestal uitslagen van 6-4.

20 november 2020 om 13:09

Ik had zo'n reactie kunnen verwachten. Overigens vraag ik me af of dit écht klopt van die 'meestal' uitslagen. In het moderne voetbal zie ik ook idiote uitslagen en dan kan ik een vrij lange lijst maken van alleen al de afgelopen weken. In het moderne voetbal zijn er ook spitsen die min of meer 1 op 1 lopen maar dat is bij 'ons' dus erg lang geleden wilde ik zeggen,

samen met Memphis veruit onze meest beslissende speler als je naar hun rendement kijkt. het is wel schrikbarend als je het vergelijkt met de andere spelers in Oranje waarvan je ziet dat ze weinig tot geen goals en assists geven. hierdoor zijn we wel erg afhankelijk geworden van Memphis en Wijnaldum dus we moeten hopen dat die straks fit zijn op het EK, anders wordt het een lastig verhaal

20 november 2020 om 12:50

Klopt, van Frenkie de Jong hoef je niet veel goals/assists te verwachten vanwege zijn positie en speelstijl. Als je dan ook nog de Roon er naast zet, wordt het allemaal wel heel karig. Zeker tegen kleinere landen zou ik de Roon dan ook nooit opstellen, en ook tegen andere landen mogen we soms wel wat meer van eigen kracht uitgaan. En hopen dat er nog wat andere spelers opstaan, want Depay blijft wat wispelturig dus nooit goed als je daar zo afhankelijk van bent.

20 november 2020 om 12:54

@japie_krekel: Het meest beslissend als je naar goals kijkt, absoluut. Maar voordat je tot een goal komt, moet er vaak nog wel iets gebeuren. Dat is allemaal veel lastiger om in kaart te brengen natuurlijk, maar om het schrikbarend te noemen vind ik iets teveel. Vergelijken met andere voorhoedespelers vind ik wel op z'n plaats hoor, maar vooral alles erachter vind ik minder spannend dat ze niet scoren, als ze maar zorgen dat de voorhoede wel kan scoren.

20 november 2020 om 14:05

dat klopt maar daar zorgen onze middenvelders dus niet voor op Wijnaldum na dan. kijk maar eens naar het aantal assists wat onze middenvelders geven. dat is schrikbarend laag en hetzelfde geldt ook voor onze buitenspelers. Berghuis heeft nu wel af en toe een assist gegeven in de laatste twee interlands gelukkig maar voor de rest is het echt niet best. Memphis en Wijnaldum zijn eigenlijk de enige spelers die zowel voor de goals als voor de assists zorgen

20 november 2020 om 14:17

Klopt, maar wat hij bedoelt is, vooral ook hoe de goal voor een assist tot stand komt. Als Frenkie de Jong bijvoorbeeld tien keer de linksbuiten wegsteekt die hem voorgeeft op de spits komt Frenkie de Jong op 0 goals/0 assists uit maar levert hij wel tien keer de voorassist. Dan moet je dieper de statistieken induiken, bijvoorbeeld kijken naar key passes.

20 november 2020 om 16:58

helemaal waar maar ik denk ook dat niemand de impact van een Frenkie niet ziet in Oranje. Frenkie, Wijnaldum en Memphis zijn gewoon onmisbare krachten net als Van Dijk want we hebben al kunnen zien wat er van de verdediging overblijft als hij niet mee doet

Ik betwijfel of Wijnaldum nog Sneijder voorbij kan gaan. Gemiddeld zijn de cijfers goed, maar hij is natuurlijk al 30, dus hij gaat nooit het aantal interlands van Sneijder meer kunnen spelen (en heeft dus ook minder kansen om te scoren).

Geweldige middenvelder die in Nederland nog wel eens onderschat word. Vind het een van de beste middenvelders van de afgelopen jaren.

20 november 2020 om 12:27

ik vind hem ook onderschat. ik kan me nog die wedstrijd tegen Barca herinneren dat hij uit nood moest invallen op de spits positie tussen een B-voorhoede van Liverpool en dat hij Barca eruit kegelde met een hattrick. Wijnaldum is gewoon een speler waarvan je meestal op aan kan. natuurlijk heeft hij ook wel eens mindere wedstrijden maar als je je elke keer in de basis speelt bij Liverpool wat op dit moment een van de best presterende clubs ter wereld is dan heb je gewoon kwaliteit in huis

20 november 2020 om 14:53

Kan me nog herinneren dat er mensen waren wie Gini altijd maar matig vonden in Oranje (misschien ook wel terecht), maar als we dan even naar zijn goals kijken dan mogen die uitspraken ook wel weer de kast in. Gini is gewoon een speler wie je na vdijk als 2e op de wedstrijdformulier zet bij Oranje. Gini is helaas ook al weer 30 en ik kan op dit moment niet echt zeggen dat er een speler achter staat om hem te vervangen.

Faas Wilkes, één van de grootste spelers die Nederland ooit heeft voortgebracht. Sterspeler bij Inter in de jaren 40/50. Heb zelfs mijn zoontje naar hem vernoemd.

Debuteerde Frenkie niet tegen Peru ipv Frankrijk? Desondanks is de Jong wel echt de speler geweest waardoor het bij Oranje weer ging draaien. Wijnaldum is veel beter gaan spelen. Hij kreeg eerst altijd veel kritiek voor zijn spel in Oranje (toen ook terecht) maar hij is nu een van de sterkhouders. Mooi om te zien

20 november 2020 om 13:21

Klopt maar basisdebuut was Frankrijk!

20 november 2020 om 14:04

De Jong, Van Dijk, Wijnaldum en Memphis hebben met zijn alleen voor de ommekeer gezorgd. Memphis en Wijnaldum zijn eigenlijk de enige spelers in Oranje die goals en assists leveren, Van Dijk is de reden dat onze verdediging geen open huis meer is en Frenkie heeft ervoor gezorgd dat er eindelijk wat voetballend vermogen in het middenveld zit. het enige wat we nog missen op het middenveld is creativiteit maar wie weet kan Ihattaren daar binnenkort voor zorgen

20 november 2020 om 15:42

Koeman heeft letterlijk gezegd dat Frenkie de missende schakel bij Oranje was. Dat het team pas beter ging spelen toen hij erbij kwam. Daardoor gingen andere spelers ook beter spelen.

20 november 2020 om 16:56

natuurlijk gebeurd dat als Frenkie erbij komt met zijn voetballende vermogen want dat is een enorm belangrijke speler voor ons maar haal een Memphis en Van Dijk eruit en laten we dan kijken wat er over blijft van onze aanval en verdediging. hoeveel impact dat heeft op de verdediging zien we nu al en als Memphis weg valt of Wijnaldum valt weg wie gaan de goals maken en assists geven? waarschijnlijk helemaal niemand en dan heb je gewoon een heel groot probleem. deze vier spelers zijn gewoon allemaal keihard nodig willen we goede resultaten halen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren