Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vermoedelijke opstelling Oranje: drie nieuwe namen met frisse benen

Laatste update:

Het Nederlands elftal komt vanavond voor de laatste keer dit kalenderjaar in actie. Op bezoek bij Polen hoopt Oranje zich te plaatsen voor de Final Four van de Nations League. De ploeg van bondscoach Frank de Boer heeft het echter niet in eigen hand, omdat Italië de beste papieren heeft. Alleen bij een zege op Polen en puntverlies van de Italianen tegen Bosnië & Herzegovina kwalificeert Nederland zich voor de tweede keer op rij voor de beste vier van het UEFA-toernooi.

Vooralsnog kent Nederland een prima interlandperiode. Door een 1-1 gelijkspel tegen Spanje en een 3-1 overwinning op Bosnië & Herzegovina werd een beschermde status afgedwongen voor de loting van de WK-kwalificatie van volgende maand. Oranje blijft Zwitserland voor als de nummer tien van de FIFA-ranglijst (alleen Europese landen meegerekend), met een plek in Pot 1 bij de loting als gevolg. Op weg naar het WK van 2022 worden daardoor de grootste Europese voetballanden ontlopen en is de kans op kwalificatie op voorhand een stukje groter geworden.

Het deelnemersveld van de Final Four komt er deze editie wellicht compleet anders uit te zien. Waar vorig jaar Engeland, Nederland, Portugal en Zwitserland de vier halve finalisten waren, maakt nu alleen Oranje nog kans om zich te plaatsen. De overige drie landen zijn al uitgeschakeld, al is de kans dat Nederland zich kwalificeert ook niet groot. “We hebben het niet in eigen hand. We moeten zorgen dat we drie punten pakken en hopen dat Italië een uitglijder heeft”, zei De Boer dinsdagmiddg tijdens de persconferentie. De keuzeheer denk niet dat Italië punten gaat laten liggen als ze spelen zoals tegen Polen. “Als je ziet hoe ze spelen, dat is echt heel erg goed. Maar dit zijn weer andere omstandigheden. Wij gaan er alles aan doen om drie punten te pakken. We moeten niet achteraf denken: hadden we maar beter ons best gedaan.”

Frank de Boer: 'We behoren tot de toplanden, als alles klopt'

De wedstrijden Polen – Nederland en Bosnië & Herzegovina – Italië beginnen tegelijkertijd om 20.45 uur. De Boer wil vanaf de rust op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in Stadion Grbavica in Sarajevo. “Om onze uitgangspositie te weten en hoe we moeten wisselen”, aldus de bondscoach. “Ga je aanvallend wisselen of niet? Ga je va banque spelen als het 0-0 of 1-1 staat? Als de stand het vraagt, zullen we 3-3-4 spelen zoals destijds in Duitsland met Van Dijk als extra spits.” Van Dijk is er door een blessure echter niet bij, waardoor een andere kopsterke speler naar voren zal worden geschoven bij een dergelijk scenario.

Waar De Boer stevig in het zadel zit als bondscoach, zit de Poolse keuzeheer Jerzy Brzeczek op de schopstoel. Bij een nederlaag tegen Nederland is de kans aanwezig dat de Poolse voetbalbond afscheid van hem neemt, zo melden Poolse media. Zijn lot ligt derhalve in de handen van De Boer en zijn elftal. “Daar denk ik niet aan”, reageerde De Boer desgevraagd op een vraag van een Poolse journalist. “Natuurlijk zou het jammer zijn. Ik ken het gevoel om ontslagen te worden en dat kan ik niemand aanbevelen. We proberen een goed resultaat te halen. Hopelijk is hij na de wedstrijd nog altijd de Poolse coach, want hij heeft in het verleden goede resultaten geboekt. Maar het is niet aan mij, de bond zal moeten beslissen.”

De Poolse ploeg moet het vanavond mogelijk stellen zonder Bayern München-aanvaller Robert Lewandowski, die dinsdag door De Boer ‘misschien wel de beste spits ter wereld’ werd genoemd. “Ze zullen hem missen, maar hij speelde in september ook niet tegen ons in Amsterdam en die wedstrijd wonnen we moeizaam. In Polen wordt het ook zwaar, met of zonder Lewandowski als tegenstander”, zegt Georginio Wijnaldum. Breczek heeft de hoop op het meespelen van de 32-jarige aanvoerder nog niet opgegeven. “Ik heb net met Robert gesproken”, zei de Poolse bondscoach dinsdagavond. “Hij kan meetrainen met de ploeg en ik hoop dat alles oké is en dat hij morgen tot onze beschikking staat.”

Vermoedelijke opstelling
De Boer zag deze interlandperiode al verschillende spelers afhaken. Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk, Marten de Roon en Jasper Cillessen waren al geblesseerd, terwijl Justin Bijlow, Nathan Aké, Teun Koopmeiners, Tonny Vilhena en Steven Bergwijn om uiteenlopende redenen afhaakten. Dinsdag haakte ook Ryan Babel definitief af, daar hij voor de tweede keer op rij positief werd getest op het coronavirus. De Galatasaray-aanvaller is achtergebleven in Nederland om uit te zieken. De Boer heeft geen vervanger opgeroepen. Dit vond hij niet nodig, daar de eventuele vervanger waarschijnlijk toch niet in actie zou komen, zo liet de bondscoach weten. “En bovendien zou die speler dan ook weer in de coronabubbel moeten en dat lijkt me niet handig.”

De vermoedelijke Oranje-opstelling volgens het Algemeen Dagblad.

De Boer kondigde tijdens het persmoment aan dat hij frisse benen wil in zijn team tegen Polen. Owen Wijndal lijkt daardoor het kind van de rekening te worden. De AZ-back maakte de afgelopen twee interlands een uitstekende indruk en speelde in totaal 170 minuten. Het Algemeen Dagblad verwacht dat hij nu plaats moet maken voor Patrick van Aanholt, die zondagavond tegen Bosnië & Herzegovina tien minuten voor tijd als invaller binnen de lijnen kwam. De achterhoede zal verder ongewijzigd zijn, zo is de verwachting. Ook het middenveld met Frenkie de Jong, Davy Klaassen en aanvoerder Georginio Wijnaldum blijft naar verwachting intact.

In de voorhoede vinden de meeste wijzigingen plaats. Luuk de Jong speelde zowel tegen Spanje als tegen Bosnië & Herzegovina negentig minuten en lijkt rijp voor een wisselbeurt. De krant verwacht dat Donyell Malen in de punt van de aanval begint. De PSV-spits kwam deze interlandperiode nog niet in actie en lijkt vanavond zijn kans te krijgen. Steven Berghuis begon ook twee keer vanuit de basis en naar verwachting wordt hij op de rechterflank vervangen door Calvin Stengs. Op links lijkt Memphis Depay te starten.

Vermoedelijke opstelling Oranje: Krul; Dumfries, De Vrij, Blind, Van Aanholt; F. De Jong, Klaassen, Wijnaldum; Stengs, Malen, Depay.

Plaatst Oranje zich vanavond voor de Final Four van de Nations League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima opstelling! Ik ben benieuwd de voorhoede het gaat doen met name de wisselwerking tussen Depay en Malen.

18 november 2020 om 09:31

Ik zie malen het liefst in de spits en niet als LB, zoals op tv werd aangegeven deze week. Heb zelf weinig met Stengs, maar ivm Berghuis is Stengs ook prima. Ben voornamelijk benieuwd of Stengs zich een beetje vrij voelt met een beweeglijke Malen in de spits.

18 november 2020 om 09:39

Stengs leek wel goed een goede klik te hebben met Dumfries. En Malen lijkt als type spits redelijk op Boadu. Zou best kunnen werken lijkt me.

18 november 2020 om 10:46

Had Donny er in gegooid in plaats van Wijnaldum, juist om hem ook eens rust te geven, die speelt zo veel wedstrijden in een jaar. Daarnaast had ik Blind ook rust gegeven maar dat heeft ook te maken met zijn fysiek kan volgens mij geen kwaad om hem niet optimaal te belasten al was hij de vorige wedstrijd beter dan De Vrij die helemaal niet kort zat te dekken. Wel een mooi duel De Vrij en Lewan als het meezit

18 november 2020 om 16:48

Malen lijkt op Boadu? Boadu komt niet in de buurt van Malen
Ik ben geen fan van Berghuis, maar hij hoort in de basis te starten. Hij heeft het heel goed gedaan. Stengs, ook niet slecht invaller.
Tja Blind blijft de zwakke schakel

18 november 2020 om 17:42

Ik ben best wel fan van Berghuis, maar die moet ook op zijn rust letten, speelt met Feyenoord veel wedstrijden en die moeten altijd tot het gaatje, die kunnen nooit rust pakken met een 3 of 4-0 voorsprong, dus niet gek dat die geen basis staat. Mits dat de reden is natuurlijk, want hij is op dit moment wel beter dan Stengs.

18 november 2020 om 10:37

En nu blijven gelukkig al die Fdeb is pro-ajax comments ook achterwege ...

18 november 2020 om 12:21

Je wilt een FdeB is pro-Ajax comment? Hoeveel (ex) Ajacieden worden gewisseld? Juist. Niet 1. Maakt mij ook niks uit hoor, maar als je het zo wilt horen. Naar mijn idee was Blind wel toe aan een wisselbeurt en bovendien ben ik nieuwsgierig naar Botman. Om dan toch m’n Feyenoord bril nog even op te houden...... Ik had ook graag Berghuis nog gezien, maar Stengs is een zelfde type speler.

18 november 2020 om 15:08

Ik dacht dat ik las van de Boer "ik wil frisse benen zien "moet hij toch eens een bril opzetten' Dacht dat Blind toch een zak schakel in het geheel is maar tja komt van Ajax die laat de Boer niet vallen. Nu niet Never niet Nooit niet. Botman heeft nu toch meer klasse en frisse benen maar helaas de Boer zit er weer goed naast.

Had liever Botman voor Blind gezien.. Maar voor de rest een prima opstelling.

18 november 2020 om 08:11

Ja ik had ook liever Botman gezien, maar om de reden dat Blind nu waarschijnlijk 3x 90 minuten gaat maken. En heeft al met Ajax weken achter elkaar 2x per week gespeeld. Beetje te veel van het goede in mijn ogen voor veredelde oefenwedstrijden

18 november 2020 om 14:06

Ja precies, weet niet hoeveel wissels ze mogen maken maar ik denk dat Memphis, de Jong, Wijnaldum, Klaassen, Blind en de Vrij niet veel meer dan een helft gaan spelen.
Die hebben allemaal weer een superdruk programma voor de boeg met CL en competitie

18 november 2020 om 08:17

Ik opzich ook wel, niet omdat Botman beter is dan Blind natuurlijk, maar puur omdat Blind nu 270 minuten lijkt te moeten spelen voor Oranje, erg belastend. Had hem graag minimaal 1 pot rust zien krijgen met het oog op competitie / CL maar dat was door de blessure van Ake blijkbaar niet echt een optie. Bovendien wel erg benieuwd naar Botman op dit niveau ook, in Frankrijk is men lovend over zijn seizoensstart terwijl ik hem bij Heerenveen nou niet met kop en schouders boven iedereen uit vond steken ofzo. Benieuwd hoe deze jongen zich kan tonen in zo'n duel.

18 november 2020 om 08:32

Exact en zeker omdat De Boer frisse benen aankondigde, had ik verwacht dat Blind op de bank zou plaatsnemen ipv Botman. Maar verder een prima opstelling !

18 november 2020 om 09:51

Eens. Ik zie in Botman een betere verdediger dan Blind. De Vrij voor het opbouwen en Botman als sloper. Lijkt mij een heel compleet duo. Maar ik snap ook wel dat Frank dit nog niet helemaal durft aan te passen

18 november 2020 om 10:28

Ik ook. Ik vind Blind dit seizoen nog niet in zijn beste vorm

18 november 2020 om 10:31

Zo een bijzondere opbouwer is de Vrij eigenlijk niet. Denk misschien wel de minste van Van Dijk, Blind, De Ligt en Ake.

18 november 2020 om 10:51

Dan verschillen wij van mening. Ik vind De Vrij geen mindere opbouwer dan De Ligt, zeker niet zelfs. Aké ook niet eigenlijk. Van Dijk is wel de beste opbouwer van deze spelers, dat ben ik met je eens.

18 november 2020 om 14:10

Nou de Vrij is wel een beetje een paniekzaaier daar achterin hoor. In Italie speelt hij heerlijk als vrije man achter twee mandekkers en zijn vleugels. In de duels is de Vrij matig, zijn opbouw is redelijk maar niet fantastisch en tactisch is het ook een gnoom. Blind mist lengte en kracht en kan niet zonder een sterke en snelle man naast hem als achterste duo maar is opbouwend en tactisch heer en meester.

18 november 2020 om 17:16

Piranha, dat is gewoon niet waar.
Het klinkt tof hoor maar de vrij wordt nu wel afgerekend op 1 mindere pot.
Tegen Italië was hij nog prima en tegen Spanje ook.
De Vrij heeft juist ontzettend veel tactisch inzicht. Dat is een van de redenen dat hij bewierookt wordt in Italië

18 november 2020 om 17:54

Precies wat je zegt Feye88. Hoeveel slechte wedstrijden heeft de ligt niet gespeeld en hoeveel fouten maakt hij nog steeds. Daarnaast de vrij speelde niet goed maar gaan we nu doen alsof hij vreselijk speelde. Want de goal is eigenlijk een fout van wijndal, dat voorzet mag nooit komen daarnaar staat blind te slapen waardoor de vrij niet een keus kon maken of hij wijndal rugdekking gaf of zone moest verdedigen.

18 november 2020 om 18:41

Heel simpel een Daley Blind 5 ballen 4 fouten wordt bewierookt om die ene goede bal. De Vrij 4 goed 1 fout wordt afgemaakt op die ene fout. Terwijl al jarenlang Daley Blind in fysieke wedstrijden te kort komt ook bij Ajax en te traag is. Terwijl de beste verdediger van Italie wekelijks in een topcompetitie speelt en Daley Blind in Engeland af en toe speelde bij schorsingen en blessures speelde.

18 november 2020 om 19:00

Blind is niet alleen dit seizoen niet in zijn beste vorm, hij heeft ook een mega groot probleem natuurljik. In oranje heeft hij als CV concurrenten die allemaal veel en veel beter, sneller en sterker zijn (van Dijk, De Vrij, De Ligt). Als linksback is hij daarnaast te traag en als middenvelder veel te licht en een gevaar dat hij constant overhoop gelopen wordt. En met Frenkie en een ruime keuze aan betere controlerende middenvelders (klaassen, Vdbeek, Wijnaldum kunnen daar allemaal spelen en dan ook nog De Roon) zie ik gewoon geen ruimte op dat middenveld voor Daley.

Het is dat Virgel van Dijk lang geblesseerd is, anders had Frank de Boer echt een probleem gehad.

Hoe is het nou mogelijk dat 31% denkt dat we ons nog plaatsen voor de final four?
Dan moeten we dus winnen van polen, dat was de vorige keer ook al niet al te makkelijk.
Maar nog belangrijker, dan mag italie dus niet winnen van bosnie.
En dat lijkt me iets teveel gevraagd.

18 november 2020 om 07:56

Om dezelfde reden dat 50% altijd denkt dat Nederland wereldkampioen wordt (als we mee doen). Chauvinisme!

18 november 2020 om 08:11

Mulenga als je goed had opgelet de laatste Wk's had niemand gedacht in Nederland dat we wereldkampioen zouden worden,kan me nog herinneren dat veel mensen dachten dat we de poule niet eens zouden overleven in 2014

18 november 2020 om 08:48

@recoba en in 2010 hadden we "de grote vier" die het wel even zouden gaan doen.

18 november 2020 om 08:58

Vooraf dacht misschien 30% dat we wereldkampioen zouden worden, maar dat was na 1 wedstrijd wel anders. Na de 5-1 tegen Spanje dacht 86,4% dat we wereldkampioen zouden worden. Olé!

18 november 2020 om 09:01

@Fcg dat viel wel mee we hadden Mathijssen en Heitinga achterin niemand dacht dat we kampioen zouden worden,wedstrijd tegen Brazilië was er ook weinig geloof dat we die konden winnen,alleen in 2012 dacht iedereen dat we het Ek zouden winnen met "de grote vier"

18 november 2020 om 09:02

@Mulenga klopt dat was bijna 100% na die wedstrijd

18 november 2020 om 09:54

@fcg95: Dit is de meest domme opmerking die ik ooit heb gezien. Het was toch verd*mme ook op een teenlengte!! (letterlijk) na, dat wij geen wereldkampioen werden in dat jaar!! En "de grote vier" zoals jij ze sarcastisch noemt, hebben een wereldprestatie van formaat geleverd in dat jaar, laten we dat niet vergeten! Pff ongelofelijk dom orgel. Maar wellicht zegt je voorkeur voor club al genoeg.

18 november 2020 om 10:39

@Tukkers doe is rustig joh, zit je er nog steeds mee na 10 jaar, je word er helemaal emotioneel van zeg,wil je er over praten gast?

18 november 2020 om 10:45

@fctukkers: anderen van domme opmerkingen betichten en er dan zelf 1 maken, da's niet handig natuurlijk. Je doet het nl voorkomen dat als Robben gescoord had in de 62e minuut Oranje het WK gewonnen zou hebben. Bij mijn weten duurt een wedstrijd altijd nog 90 minuten (minimaal), en had Spanje nog ruim voldoende tijd gehad om dat doelpunt van Robben weg te poetsen. Daarbij maakte Oranje een minder sterke indruk dan Spanje.

Jij wekt op mij de indruk, zoals velen hier, dat Oranje bij elk eindtoernooi altijd tot de favorieten behoort, terwijl ik van mening ben dat Oranje op alle toernooien op zijn hoogst een gevaarlijke outsider is, niet meer en niet minder. Een klein land als Nederland zal zich nooit kunnen meten met toplanden als Spanje, Italië, Brazilië, Duitsland etc. "we" moeten daarom ook niet de illusie hebben dat er altijd een favorietenrol is weggelegd voor Oranje.

18 november 2020 om 11:48

@recoba19: Ja kan er nog steeds van balen inderdaad. We praten er nu toch al over? Bedankt hiervoor.

@dennisvan Leeu… : Mooi dat je zelf zegt, "jij wekt op mij de indruk". Vanaf daar ben ik gestopt met lezen.

18 november 2020 om 14:21

Vandaar dat je niet inhoudelijk reageert ? Mooi volwassen gedrag ook... Maar goed, blijf vooral gefrustreerd over iets van 10 jaar geleden

18 november 2020 om 17:37

Wat een onzin. Iedereen dacht dat we er in 2010 af zouden gaan. Zo zijn Nederlanders. Doe maar normaal, dan doe je gek genoeg. 0,0 sterallures en staan eigenlijk altijd al met 1-0 achter omdat ze denken dat ze minderwaardig zijn dan de "grote" voetballanden. Stap je buiten Nederland en dan beven ze van Nederland. In Spanje ook gewoon vaak gesprekken gehad die Nederland eigenlijk hoger inschatten dan hun team nu. Maar hoeveel van ons dachten dat wij een goede kans maakten tegen Spanje? Het zich gewoon diep in ons, dat wij een klein landje zijn die al in zijn nopjes moet zijn dat ze er bij zitten.

18 november 2020 om 07:57

Thuis heeft Italie ook niet gewonnen van Bosnie.

18 november 2020 om 09:21

Precies. Die italianen hebben het al moeilijk gehad tegn ze, lan zomaar nog we keer gebeuren.

18 november 2020 om 08:25

Dat is nou eenmaal hoe het werkt in de voetbalwereld. Supporters houden hoop, ook al is het nog zo klein en als het dan ineens lukt dan is dat des te mooier.

Als je realistisch kijkt dan verwacht je ook gewoon dat Liverpool van Ajax wint, maar toch ga ik er ook over een paar weken weer voor zitten met het volle vertrouwen dat Ajax die wedstrijd wint.

18 november 2020 om 09:12

Nederland gaat het normaal gesproken niet halen. Zelf winnen van Polen zal al moeilijk genoeg zijn en ik zie Italie geen punten verliezen tegen Bosnie.

18 november 2020 om 09:50

Ktalie won thuis ook niet van Bosnie, dus het kan opzich best.

18 november 2020 om 12:10

Dat is toch 1 van de mooiste dingen aan het voetbal, niets is 100% zeker en als support mag je altijd hoop houden op een goede afloop!

18 november 2020 om 18:43

Italië kon in Italië ook niet winnen van de Bosniërs, maar ik ben bang dat het slechts ijdele hoop is

Zo serieus neemt Italië die nations leauge toch niet,ze spelen vaak genoeg gewoon met een b team

18 november 2020 om 07:57

Dat b-team is tegenwoordig het a-team.

18 november 2020 om 08:04

Alsnog vind ik ze meevallen iedereen doet of ze fantastisch zijn,in Italië had je gewoon van ze kunnen winnen

18 november 2020 om 08:12

Ja vind ik ook. Nederland en Polen zijn ook geen geweldige tegenstanders natuurlijk. Prima team maar niks meer dan dat.

18 november 2020 om 08:08

En terecht dat Italië dat doet. Die nationsleague gaat nergens over. Zie dat als oefen interlands en kap met zinloze oefen wedstrijden. Geef je spelers liever rust, zodat ze kunnen pieken als het wel ergens om gaat

18 november 2020 om 08:16

Ja vind het ook nergens op slaan,"ja je kan een play-offs ticket winnen"net of 1 van de ploegen die de nations leauge bereikt die nodig gaat hebben

18 november 2020 om 08:51

@hansje @recoba het is niet voor niets de vervanger van de vriendschappelijke potjes. Het is geen EK, maar dan nemen we het tenminste iets serieuzer. De hogere teams spelen tegen betere teams, de mindere teams hebben een kans op een binnendoorweg richting EK. Prima toch?

18 november 2020 om 09:00

We hebben net nog een oefenpotje tegen Spanje gespeeld. Dus de nationsleague is niet ter vervanging van oefenpotjes.
Ik ben een club supporter en moet eerlijk bekennen dat het NL elftal me niet zoveel boeit. Misschien een beetje gekleurde mening dus, maar dan nog, zoveel wedstrijden spelen terwijl je je gewoon ook normaal kan kwalificeren. Denk ook dat de nationsleague geen succes zal worden

18 november 2020 om 09:18

De final four bestaat waarschijnlijk uit Spanje, Frankrijk, Italië en België. Dat zijn toch allen mooie namen qua spelers die tegen elkaar zullen spelen. Het zijn inderdaad veredelde oefenpotjes, maar wel leuke veredelde oefenpotjes.

18 november 2020 om 09:22

@Fcg het blijven gewoon oefenwedstrijden je kan niets winnen bij die nations leauge ja een geldprijs dat kun je met Oefentoernooi in Azië ook,en die playoff ticket hebben die landen niets aan want hoe groot is de kans dat ze het niet halen?

18 november 2020 om 14:12

Beter dan de vorige versie in ieder geval. Met alle respect maar dat waren toentertijd allemaal B landen. Nu nog steeds wel ookal is Portugal dat niveau wel ontstegen nu. Die hebben echt niet normaal veel topspelers nu en zijn voor mij een van de grote kanshebbers op het EK.

Prima opstelling. Ben erg benieuwd of Malen nu zijn kans gaat pakken. Die heeft wel de kwaliteit om een basisplek te veroveren vind ik.

18 november 2020 om 17:27

Wel de kwaliteit maar de vorm absoluut niet. Bij PSV maakt hij de goals wel maar kan zomaar 70 min slecht spelen en dan op het einde van de rit beslissend zijn. In Oranje zie ik hem dat niet doen.

Vreemd dat de Boer frisse benen wil maar Blind wel laat staan terwijl je ook Botman kan testen. Verder hoop ik dat Malen een beetje zijn oude spel terug kan vinden, scoort maar voegt niets toe voetballend momenteel. Is niet erg maar er zit veel meer in.

18 november 2020 om 08:33

Dit is een vermoedelijke opstelling he, die klopt vaker niet helemaal als wel. Laten we nog even de officiele opstelling afwachten voordat we er conclusies aan verbinden. Ik hoop ook dat Botman speelt (in ieder geval minstens een helft toch) zodat Blind wat meer rust kan pakken, bij Ajax komen er weer direct 3 weken op rij met een midweekse CL wedstrijd aan namelijk.

18 november 2020 om 10:03

Precies, ik zie liever Blind wat meer rust krijgen dan alles volle bak spelen.

Logische vervangers omdat dit de posities zijn waar je de minste kwaliteit inlevert omdat je een goede vervanger hebt. Hopelijk is Malen in vorm, dan heb je natuurlijk zelfs een betere optie dan Luuk. Verder vreemd dat Blind speelt na twee hele wedstrijden en ook verwacht ik maximaal halverwege de tweede helft een wissel bij Dumfries om hem niet te veel te belasten.

Wel grappig dat ie Blind dan wel laat staan waar Wijndal toch een veel jongere speler met betere conditie is? Verder wel logisch hoor deze 11 en hoop dat we gewoon een fatsoenlijk potje voetbal te zien krijgen.

18 november 2020 om 10:34

@cyberize, linksback is conditioneel ook zwaarder dan cv. Dat zag je bv ook wel aan Ake de vorige keer die het niet meer gewend was om linksback te spelen

Kijk dit is een voorhoede die ik ook zou kiezen op dit moment. Lekker snelheid en iedereen kan op elke plek uitkomen. Met de 3 middenvelders die ook nog eens allemaal kunnen aansluiten moet dit toch echt smullen worden voorin. De backs zullen wel moeten doseren omdat die natuurlijk continue de backs van de tegenstander gaan krijgen maar weet niet hoe die backs van Polen zijn.

Alleen blind vervangen .. en er staat echt een leuke opstelling.. 1 van de betere opstellingen in mijn ogen

Op verdedigend vlak hou ik mijn hart vast vanavond. De Vrij is niet helemaal in vorm, Blind tsja... en met Van Aanholt ging het ook tegen Bosnië niet bepaald lekkerder lopen. Had toch gehoopt op Botman.

Ik had blind ook liever vervangen zien worden gezien het aantal minuten die hij afgelopen periode heeft gemaakt. Maar ik snap ook best dat je Botman liever in een basis debuut wil laten testen wanneer er 'kaliber' als de ligt (van dijk) er naast staat, dan heb je wat meer zekerheid. Mocht het allemaal niet lekker lopen achterin (tegen polen wat goede spitsen heeft) dan is het niet goed voor die jongen zijn zelfvertrouwen en staat hij er bij het land ook gelijk slecht op.

18 november 2020 om 09:14

Ik had ook liever gezien dat Blind vandaag rust zou krijgen gezien het drukke schema dat Ajax nog krijgt. En ik denk dat Botman best complementair zou kunnen zijn aan De Vrij omdat ik toch vind dat je met De Vrij en Blind in het centrum toch echt een sloper mist wat Botman prima zou kunnen invullen. Zet je Botman naast De Ligt dan ben ik toch bang dat je gelijk al het voetbal van achteruit gelijk de nek omdraait.

Ben geen fan van De Boe, maar vind zijn opstellingen tot dusver beter dan Koeman.

18 november 2020 om 14:44

Zeker. Zijn selecties zijn ook heel normaal. Als straks Strootman en Babel er niet meer bij zijn is dat ook echt een vooruitgang. Alleen echt zonde dat we niet wonnen van Bosnië. Dat is achteraf zuur in de Nations League.

18 november 2020 om 16:51

Gezien eerdere uitspraken van de Boer over Babel zou ik er niet te hard op rekenen dat Babel op korte termijn niet meer wordt opgeroepen.

Ik zie Malen liever in de spits en Memphis vanaf links, maar in praktijk is het waarschijnlijk een voordeel dat beide spelers op beide posities uit de voeten kunnen en de vrije ruimtes kunnen induiken als éã©n van hen gaat zwerven. Ik sta hier relatief alleen in, maar ik vind dat het belang van een speler als Luuk De Jong toch wordt onderschat. Juist als er altijd iemand in de spits staat en verdedigers zich daar ten alle tijden mee bezig moeten houden, zelfs als dat maar relatief minimaal is, komt de aanvalsgarnituur van Oranje tot zijn recht. Met name Memphis. Die kan wel roepen dat hij het liefst in de spits staat en daar kan hij wel veel steun in krijgen, maar het feit is dat daar in het gros van de wedstrijden waarin dat het geval was er problemen ontstonden omdat hij eigenlijk óveral loopt behalve in de 16. Er liep nooit iemand in de spits. Bij Lyon had Memphis bijvoorbeeld lange tijd Traorã© bij zich in de buurt, die ook in de spits kan spelen. Dat wisselt elkaar dan goed af. Het principe is ook verder totaal niet nieuw. Cruijff was ook ooit een valse spits, maar spelers als Rep doken op in die ruimte als hij weg was. Bij Barã§a had Messi spelers als Villa, Pedro en Suarez. Van Persie klikt daardoor eigenlijk beter met iemand als Van der Vaart achter zich dan met Sneijder. Idealiter ontwikkelt Malen zich door (hij is nu niet zo in vorm) en dan is hij dé aangewezen man om dat te kunnen doen, maar de keuze voor een Luuk De Jong snapte ik wel. Dan oogt het maar niet spectaculair en soms zelfs klungelig, uiteindelijk liep het beter dan in menig wedstrijd waarin Memphis in de spits speelde.

18 november 2020 om 09:18

Ik ben zelf ook niet echt een fan van Luuk de Jong, maar met hem als spits geef je het aanvalsspel toch wel meerdere opties. Ook zorgt de aanwezigheid van Luuk ervoor dat de verdedigers toch keuzes moeten maken, want met tien man op je eigen zestien verdedigen is heel effectief als je het korte combinatiespel onschadelijk wil maken, maar kan toch een probleem vormen als Luuk een hoge bal van de zijkant voor het goal krijgt.
Het is natuurlijk ook niet voor niks dat Giroud bij Frankrijk eigenlijk al zo lang een basisplaats heeft terwijl ze genoeg goede aanvallers hebben.

18 november 2020 om 09:30

Precies de vergelijking die ik wel vaker maak tegenover mijn vrienden: Giroud. Vervult een erg verglijkbare rol. Natuurlijk wel wat meer klasse dan Luuk De Jong, maar ook niet echt een genot om naar te kijken. Toch is hij erg belangrijk voor Frankrijk. Klopt helemaal wat je zegt. Of het nou Luuk De Jong is of iemand anders die die rol gaat invullen: als je iemand daar hebt lopen houdt hij tegenstanders bezig waardoor spelers als Memphis meer ruimte hebben om te voetballen.

18 november 2020 om 09:40

Ik zat gisteren nog Frankrijk - Zweden te kijken en daar zie je toch echt dat de spelers ook de toegevoegde waarde van zo'n type Giroud snappen.(maakt er ook weer twee) Maar absolute wereldsterren als Mbappe, Griezman en Pogba zoeken hem ook daadwerkelijk met die hoge ballen voor de goal omdat ze snappen dat tegen een gesloten verdediging heel veel gevaar kan opleveren. Maar bij het Nederlands elftal blijven de buitenspelers maar naar binnen komen waardoor je eigenlijk Luuk voor spek en bonen erin hebt staan.

18 november 2020 om 17:37

Alleen heeft Giroud een onderschatte techniek .. Iets wat Luuk de jong weer niet heeft .. dat zag je meteen bij de 2 ballen die hij kreeg .. 1 van dumfries en 1 steekbal van berghuis .. hier kwamen zijn mindere kwaliteiten toch wel echt duidelijk in beeld

18 november 2020 om 18:55

Als Giroud een onderschatte technicus is, dan vrees ik dat zijn kwaliteit om die technische vaardigheden aan ons te laten zien als zijn verreweg grootste kwaliteit gezien moet worden. Want ik heb dat dus letterlijk never nooit kunnen waarnemen, die technische vaardigheden bij Giroud. Maar jij kennelijk wel.

18 november 2020 om 09:52

Luuk de jong is nu typisch zo een speler die er altijd om vage en moeilijk te beoordelen reden in moet staan volgens sommigen. Of je hoort dat hij op een defensie weegt, of hij kan geweldig koppen of hij laat andere spelers beter spelen,... Punt is dat de jong gewoon bitter weinig echt goede wedstrijden speelt, weinig doelpunten maakt en ook niet al teveel assists geeft. Dan kun je wel redenen blijven bekenden om het te vergoelijken dat hij erin staat, maar eigenlijk is het gewoon niet goed genoeg. Depay op linksbuiten was een paar keer echt niet goed terwijl hij in de spits onder Koeman zowat de beste was en 1 goed potje tegen Bosnië verandert daar niks aan. Hieronder zie ik dan de vergelijking met Giroud, nu dat is een ongelofelijke topspits vergeleken met de Jong en dat is niet eens een grap.

18 november 2020 om 10:21

Wanneer speelde Memphis voor het laatst vanaf het begin als linksbuiten? Volgens mij was dat vóór deze wedstrijd heel erg lang geleden. Hij is intussen als speler heel erg veranderd en vult dat niet meer in als een linksbuiten als hij daar wordt opgesteld. Zoals een Hazard dat bij België doet kan Memphis dat ook bij Oranje: met veel vrijheid. Tegen Bosnië zag je toch dat hij daar erg goed in tot zijn recht komt. Dat Memphis altijd maar zo goed was onder Koeman in de spits dat is een illusie en een kwestie van een kinderhand is gauw gevuld: het was jaren kommer en kwel geweest bij Oranje. De keren dat Memphis écht floreerde in de spits bij Oranje waren wedstrijden waarin Nederland de onderliggende partij was en veel kon counteren. In veel andere gevallen kreeg je dat het voor veel gerommel zorgde bij de voorste drie. Het ging in veel gevallen ook vaak juist beter lopen als er uit noodzaak tegen het einde van de wedstrijd een extra spits bij werd ingebracht. Vaak was dat Luuk de Jong, maar ook de wedstrijd tegen Duitsland uit staat me bij. Eerste helft was Nederland nergens. Dat was zelfs bedroevend. In de tweede helft maakt Malen zijn debuut en opeens gaat het lopen: Nederland wint met 2-4. Duitsland thuis was eigenlijk hetzelfde verhaal, al verlies je die wedstrijd wel heel onnozel. Zelfs tegen Noord-Ierland thuis kom je pas aan voetballen toe zodra Memphis uit de spits wordt gehaald omdat Luuk De Jong erin komt. Niemand die beweert dat Luuk De Jong van dezelfde kwaliteit is als Giroud, maar het is een vergelijkbaar type speler die eenzelfde soort rol kan invullen. En ja, Memphis is je beste aanvaller, maar die moet kunnen zwerven en je hebt altijd iemand in de spits nodig.

Waarom speel je niet met Botman? Prima gelegenheid zou ik zeggen. Dat Stengs in de basis start of zelfs bij de selectie zit vind ik nog altijd lachwekkend. Is te licht voor Oranje, top 3 en bewijst in de competitie bij lange na niet dat hij constant en goed genoeg is.

18 november 2020 om 09:17

Omdat Botman er ook geen klote van kan. Stengs voegt ook geen drol toe dat ben ik met je eens

18 november 2020 om 10:30

Als Stengs een goede dag heeft kan hij wel voor een beetje creativiteit zorgen, dat kunnen we wel gebruiken. Het middenveld is namelijk heel goed, maar er staat geen creatieve man met een goede steekbal, iets wat ik Stengs wel heb zien doen tegen Spanje. Ik vind het in ieder geval een prima vervanger voor Berghuis, zeker als dat betekent dat Babel en Promes niet spelen. Stengs zijn grootste probleem is dat hij totaal niet consistent is, hij kan geweldig voetballen namelijk.

18 november 2020 om 10:09

Eens, ik zie liever ook Botman dan Blind op die positie. En Berghuis voor Stengs. Stengs heeft meer potentie, maar op dit moment is Berghuis beter. Met het oog op het EK zou ik Berghuis een serie wedstrijden laten staan, denk dat hij alleen maar beter gaat spelen dan.

18 november 2020 om 15:09

Ik zie de potentie bij Stengs niet. Er zijn momenten dat hij het goed doet, maar bijna nooit een of meerdere wedstrijden achter elkaar. Snap echt niet waarom een aantal zo positief is over Stengs.

Lijkt mij een prima opstelling. Misschien dat Botman later nog zijn debuut kan maken in de wedstrijd. Waar ik vooral blij mee ben is dat het middenveld met Wijnaldum, Frenkie en Klaassen intact blijft. Dit liep de vorige keer heel goed. Laat het nog maar een keer lopen.

Op zich een mooie opstelling voor vanavond onder alle omstandigheden, maar ik zie in Boadu op dit moment toch meer potentie dan in Malen.(ik weet dat hij op dit moment niet bij de selectie zit) De toekomst zal het uitwijzen, maar ik verwacht toch wel veel het AZ duo in de toekomst.

Pfff hou even op hoor ... sorry berghuis 10x volwassener dan stengs en malen .. op basis van wat is dit!?

Dit was een ideale wedstrijd om wat nieuwelingen of mensen die nauwelijks spelen de kans te geven. Je wilt toch ten alle tijden voorkomen dat je naar de finale poule gaat en degraderen kan niet meer. Mensen als Botman, Van der Beek, Malen, Stengs, Promes, Drommel... spelers die normaliter niet in aanmerking komen voor een basisplek

18 november 2020 om 16:47

Zat ik ook aan te denk. Voor de clubs ook wel fijn dat sommige spelers niet overbelast terugkomen. Met Drommel, Van Aanholt, Botman, De Vrij, Veltman, Koopmeiners, Gravenberch, Donnie, Promes, Malen, Stengs kan je een prima eltal samenstellen van jongens met weinig ervaring als International of die hopeloos uit vorm zijn.

Prima opstelling het wordt 2-1 voor Nederland

Eindelijk een redelijk goeie opstelling. Nu nog Blind eruit voor Botman.

Zo zie je maar, die Frank stelt alleen Ajacieden op, het wordt steeds erger...

Een duidelijk voordeel voor Psv, Feyenoord en AZ. Stengs krijgt vlieguren van pappa, terwijl de jonge hond Wijndal rust krijgt. Berghuis krijgt rust voor het weekend en Malen mag ondanks zijn belabberde vorm minuten maken. Het is duidelijk dat de Nations League geen voorrang heeft en ik denk dat iedereen blij zal zijn niet naar de finaleronde te hoeven, maar het ligt er wel dik bovenop dat ze in deze wedstrijd geen prioriteit zien.

Als PSV 'er ben ik niet blij dat Max en Dumfries zoveel gespeeld hebben. Bij PSV krijgen ze bij gebrek aan vervanger ook al geen rust. En zeker bij Max zag ik voor de interlandbreak vermoeidheid toeslaan.

18 november 2020 om 17:31

Max moet gewoon veel spelen.. Daar zit nog veel meer in namelijk. Is juist goed dat hij internationaal minuten maakt.. Je zou hem eventueel tegen een mindere Nederlandse ploeg nog kunnen sparen.

Nederland gaat dit met gemak winnen. Polen heeft geen ploeg en bovendien ruzie met de coach. Ze spelen met 2 keepers, elke wedstrijd om de beurt afwisselen tussen Szczesny en Fabianski, Welke ploeg of land doet dit? Je kiest een iemand and that's it. De backs zijn geen echte backs en de spitsen hebben geen club en al maanden niet gespeeld. (zie Milik) Eindstand 0-2

Ik moet echt lachen wnnr ik de mensen over Botman hoor praten. Er zijn maar een paar mensen die hem bij Lille hebben gezien. De rest heeft totaal geen eigen mening en zegt maar wat. Echt niet geloven wat een onzin sommigen kunnen uitkramen. Ik durf niet te zeggen of hij is gegroeid. Heb hem 0 minuten dit seizoen gezien. Bij Heerenveen kopte hij veel weg maar zag hem ook soms onbegrijpelijke passjes geven die in niemandsland belandde. Zonder enig idee. Vond hem wel fel in de duels. Nogmaals praat alleen over zijn Heerenveen tijd en heb in de verste verte toen geen international in hem gezien. Laat me graag verrassen alhoewel hij waarschijnlijk toch niet begint vandaag.

Ik zie Italië wel punten verspelen IN en tegen Bosnië en Nederland verliezen van Polen waardoor Polen de gelukkige 3e wordt

Ik snap niet dat de Boer Blind geen rust geeft. Drie wedstrijden in praktische in week. Geeft Botman een kans je plaats je toch niet voor de finale ronden. En ook beter voor zijn gezondheid wedstrijd rust kan geen kwaad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren