Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik weet het niet met Depay, arrogantie mag, als je het maar laat zien’

Laatste update:

Memphis Depay was zondag in het Nations League-duel met met Bosnië en Herzegovina (3-1) één van de betere spelers aan de kant van het Nederlands elftal. Barry van Galen heeft echter zo zijn twijfels over de 54-voudig international van Oranje. De voormalig middenvelder, met één interland achter zijn naam, vindt dat de sterspeler van Olympique Lyon soms arrogante trektjes vertoont op het veld.

"Ik heb het niet zo met Depay, ik weet het niet", verklaart Van Galen maandag in een analyse over Oranje bij NH Nieuws. "Je mag van mij best arrogant zijn, als je het maar laat zien. Je mag zo zijn, als je maar elke week presteert." Tafelgenoot Piet Keur, net als Van Galen met een verleden bij AZ, neemt het duel van zondag in de Johan Cruijff ArenA als voorbeeld. "Hij (Depay, red.) deed gisteren een beetje overdreven. Hij wilde erg graag laten zien dat hij de beste van Oranje was."

Voor wie het niet zag: de aller, aller, allermooiste actie tijdens Nederland - Bosnië. ??

Geplaatst door voetbalzone op Zondag 15 november 2020

Keur heeft zondag vooral genoten van Owen Wijndal op de linksbackpositie. "Hij is niet de meest technische, maar hoe die jongen gaat en blijft gaan, daar geniet ik echt van." De voormalig topschutter van onder meer AZ en Heerenveen is daarentegen een stuk minder enthousiast over Stefan de Vrij, die als centrumverdediger was opgesteld door bondscoach Frank de Boer. "Die was gisteren niet echt top. Maar dat komt omdat hij er een beetje te gemakzuchtig over dacht." Ook Daley Blind krijgt een beoordeling. "Blind is aan de bal wel goed, maar verdedigend weet iedereen wel dat het niet goed is."

Van Galen is over het algemeen tevreden over de prestatie van Oranje, dat zondag voor de eerste keer wist te winnen sinds de aanstelling van De Boer als bondscoach. "Ik vond dat ze goed vanuit de beweging speelden. Het was allemaal moeilijk te verdedigen voor Bosnië en Herzegovina. Wat dat betreft was het wel leuk om te zien", aldus Van Galen, die net als Keur lovend is over het spel van Wijndal. "Hij heeft ook de gunfactor. Die backs (Denzel Dumfries speelde als rechtsback, red.) hebben dat sowieso allebei."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik erg me vooral aan het feit dat hij de hele tijd loopt de pielen, en uiteindelijk de bal gewoon verliest. Zijn acties beginnen altijd meestal wel goed, waardoor het leuk en spannend lijkt, maar het rendement dat eruit komt is gewoon ronduit slecht. Maar ja, als hij die kwaliteiten had, dan was hij wel wereldtop geweest.

16 november 2020 om 21:01

‘Ronduit slecht’. Gewoon de speler met de meeste dreiging voorin. Voor assist en een goal gister en grote kans gecreëerd voor Berghuis. Doet het gewoon prima.

16 november 2020 om 21:08

Haal Depay er eens een paar wedstrijden tussenuit en je zal hem gaan missen. Er komt zoveel dreiging van hem en zonder hem creëert de ploeg heel weinig. Ik snap de kritiek niet zo, hij voetbalt zoals je als kleine jongen wil kunnen voetballen op dit niveau en is betrokken bij bijna alle goals.

17 november 2020 om 00:08

Het is wel eens tijd dat hij volwassener gaat worden op en naast het veld. Een gezin kan een bepaalde rust brengen in zijn leven. Misschien kan Koeman hem in Barcelona voorstellen aan een paar meisjes, of jongens.

Ach niet iedereen hoeft een muurbloempje te zijn. Qua werkethiek zit het goed en daar gaat het om. Misschien soms iets te gedreven, maar liever dat dan andersom.

Ik wordt zo moe van deze gasten! Als Memphis zo speelt als hij gisteren deed dan maakt het toch geen moer uit. Hij is gewoon echt een goede speler met vaak leuke acties. Er mislukt inderdaad ook wel is wat maar over het algemeen gaat het goed, same as Ziyech.

16 november 2020 om 20:48

Ziyech is toch wel meer als een klasse beter!!! Het hele probleem dat Luuk de Jong geen knikker raakt heet Depay je krijgt gewoon geen bal hij trekt continu naar binnen en dan pielen pielen pielen met balverlies als gevolg!! Hij speelt af en toe wel een leuke wedstrijd maar blijf erbij dat we gewoon niets beter hebben dan Depay anders had ie er echt niet ingestaan!! Sorry maar vind het niets

16 november 2020 om 20:55

Dat is onzin. Luuk de Jong raakt geen knikker omdat hij buiten z'n kopbal erg beperkt is op dat niveau. Dat soort type spitsen zijn sowieso al erg afhankelijk van de kwaliteiten van anderen en daarnaast is De Jong ook nog eens een paar niveaus minder dan Huntelaar was in z'n hoogtijdagen. We gaan de beperkingen van Luuk de Jong nu toch niet wijten aan Memphis, he?

16 november 2020 om 21:27

Luuk heeft zijn beperkingen zeer zeker!! Ook echt niet vergelijken met onze topspitsen van weleer, maar je weet als je zo'n type spits erin zet dat ie afhankelijk is van zijn buitenspelers of goede opkomende backs met een goede voorzet, zet dan geen Depay linksbuiten want dan weet je bij voorbaat al dat Luuk van hem geen bruikbare bal krijgt!!! Onze voorhoede is gewoon echt heel middelmatig!! Jammer want onze achterhoede met Virgil en Mathijs en ons middenveld met Frankie en Gini is gewoon top!! Geef ze voor volgend jaar eerlijk gezegd weinig kans

Ik vind dat we er een keertje over op moeten houden. Ja, hij heeft arrogante trekjes. Maar hij is ook by far je beste aanvaller en kwalitatief is er geen alternatief die ook maar in de buurt komt momenteel. Dan kun je wel telkens terugkomen op zijn houding, of je kunt het accepteren, want hij gaat dat echt niet meer veranderen. Gisteren speelde hij gewoon goed, dus waarom dan blijven zeuren over die paar keer dat je een andere keuze had willen zien?

16 november 2020 om 20:27

Waarom moeten we alles maar accepteren? Ik vind Memphis ook een geweldige voetballer en tevens een arrogante kwal. Dit mag best gezegd worden. Daarvoor heeft van Galen de tv en ik VZ als podium. Ronaldo vind ik ook arrogant en toch heeft hij iets waarvan ik denk 'je bent eigenlijk best een toffe gozer'.Maar goed, iedereen z'n eigen mening.

16 november 2020 om 21:03

Waarom heb je dat bij Ronaldo dan wel en niet bij Memphis als ik vragen mag? Beetje met 2 maten meten.

16 november 2020 om 21:22

@De wonderspits maar waarom accepteren de meeste mensen hier dan wel het gedrag van Van Gaal en vinden ze dat dan zogenaamd een prachtige man? Memphis zijn arrogantie die ik niet eens echt zie, valt in het niet bij de arrogantie van een man als Van Gaal die we hier wel waarderen. ik kan daarom dat gezeur op Memphis niet zo goed volgen

Hier gaan we weer, Memphis doet inderdaad soms te interessant en houdt soms indd de bal te lang vast ,maar als mensen het hebben over presteren doe ik mijn oren en ogen dicht, want Memphis presteert bijna altijd. Wanneer hij niet presteert doet de rest van het elftal dat ook niet, hij zegt dat hij arrogant mag zijn als hij wil, maar dan toch bekritiseren terwijl Memphis bij ongeveer iedere aanval/goal betrokken is. Wijndal doet het goed, natuurlijk zien ze dat met een brilletje op, dat mag, maar ik ben er ook blij mee. Met snelle jongens op de flanken, maak je het veld gewoon breder en creeer je ruimte. Bosnie kon uit makkelijk verdedigen, maar nu ging het flotter en werden ze opeens wel uit elkaar gespeeld.

Wat willen wij precies? Van die risicoloze spelers als Babel en Promes opstellen die de bal vaak verliezen door gebrek aan kwaliteit? Ja, Depay verliest nog wel eens een bal omdat die risico neemt en soms speelt die inderdaad een klote wedstrijd, maar hij betaalt het soms ook terug. Op het moment hebben wij gewoon niet veel beter, dus moeten wij het met deze alles of niets speler doen. Voordeel aan zijn alles of niets is, dat ook de tegenstander geen peil op hem kan trekken.

Memphis wordt meer beoordeeld op zijn gedrag dan wat hij doorgaans laat zien op het veld. De rol die hij gisteren tegen Bosnië vertolkte was belangrijk. Veel creativiteit in het spel van Oranje was dankzij hem. Niet alleen met de individuele acties maar ook met de loopactie’s. Daar moet het per slot van rekening over gaan.

Memphis was toch gewoon de beste man op het veld gister? Hij had het naar zn zin op het veld of mag dat niet meer?

16 november 2020 om 20:48

Zeker niet de beste gisteren, hoe komen mensen daar toch bij? Tegen dit slappe Bosnië je laten uitzakken en een trucje doen, en een keer een steekpass? Die samenvattingenmentaliteit moet eens veranderen, beoordeel spelers nou eens op hun spel met en zonder bal, en over de hele 90 minuten. Wijndal speelde goed, Krul speelde goed, Frenkie de Jong speelde nog beter en de rest (ruim) voldoende. Die arrogantie van Depay was weer eens totaal ongepast.

16 november 2020 om 20:54

Alles wat er gebeurde aan doelpunten begon of eindigde bij Depay toch? Kom op zeg

16 november 2020 om 20:56

Nee, vanwege zijn persoonlijkheid en uitstraling kan hij nooit een goede match spelen. Man man man, wat een gezeik joh van sommige. De beste man in je team, men moet eens ophouden. Heerlijke acties, effectief, voor assists, maakt een doelpunt, bijna assist op Berghuis en noem maar op, maakt ruimte voor de linksback wanneer hij naar binnen trekt en 2,3 tegenstanders bezig houdt. man wat willen ze nou, dat hij ala Messi gaat spelen ofso. Wat een gezeik joh.

Vind het wel geinig dat arrogantie geaccepteerd wordt als je het laat zien. Naar mijn mening staat dat los van elkaar. De meeste hier zullen iemand niet over hem/haar heen laten lopen omdat iemand ergens in presteert/ succesvol in is. Tenminste als je zelfrespect hebt. Maar toch zeggen er velen dat ze het oke vinden zolang ze maar presteren. Vind dat totaal andere dingen.

Bepaalde mensen raken al geïrriteerd als ze zijn roze schoenen zien. Er zijn nou eenmaal veel ‘doe maar gewoon normaal’ mensen in Nederland. Hij legt extreem veel risico in elke actie. Soms geniaal, soms knullig. Feit blijft dat er zonder hem bar weinig gebeurt voorin en hij toch heel vaak, zoals gister, het verschil maakt.

16 november 2020 om 21:42

Zoveel "geniale" acties heb ik bij hem nog niet gezien hoor. Het is een goed aanspeelpunt, maar echt bijzonder vind ik zn acties nu ook weer niet weer niet.

Word er een beetje moe van dat we onze sterspelers kapot willen maken, omdat ze niet in het profiel passen van de meeste mensen. Begint een beetje een zielige vertoning te worden en neigt een beetje naar de Engelse praktijken.

16 november 2020 om 20:58

Eens, precies dat. Niet de ideale schoonzoon, en dan is het meteen klaar. Men zou eens anderen in hun waarde moeten laten. Hun beoordelen op hun functioneren, maar goed dat is niet meer objectief door de aanleiding van je argument. Depay bijv. deed veel, maakte ruimte voor de linksback, acties met rendement, bijna assist op Berghuis, scoort een goal, voorassist en noem maar op, maar nee hij is slecht, pielt te veel, zijn karakter is niet goed bla bla bla. Wat een gezeik.

Ach ja, die jongen is nou eenmaal een karaktertje. Daar kun je wat van vinden, maar uiteindelijk gaat het erom wat hij op het veld laat zien. Het hoeft van mij ook allemaal niet zo overdreven en "brutaal", maar die jongen kan wel erg goed voetballen als hij z'n dag heeft.

mensen kunnen wel zeuren hoor. we hebben al genoeg balletje breed, balletje terug spelers in Oranje. ik ben daarom allang blij dat er nog een speler loopt die af en toe het publiek probeert te vermaken met een leuke actie. dat dat dan niet altijd lukt neem ik dan maar voor lief

Lekker belangrijk was hij draagt of hoe die overkomt. Het gaat erom dat hij een geweldige speler is en dat bijna altijd laat zien, daarop moeten we hem beoordelen. Altijd dat negatieve gedoe..bah

Snap er echt geen moer van. Hoe de spelers als personen zijn moeten ze toch gewoon zelf weten? Als ze het op het veld maar laten zien en dat deed Memphis wel degelijk gister. Ik snap niet waarom er altijd zoveel kritiek gegeven word op het persoonlijke leven en de trekjes van sommige spelers, we praten over voetbal toch?

Dit zijn haters joh. Wat doet depay in hemelsnaam verkeerd man wat asjeblieft. Laat die jongen zijn leven lijden man. Laat die jongen gewoon z’n gang gaan wtf. Wanneer de ander stop komt er iemand anders weer en dit is gewoon allemaal om aandacht te trekken ook. 1 interland kom je hier praten over depay. Ik zweer zodra iemand ergens onnodig kritiek op heeft dan ben ik daar altijd tegen maak niet uit wie het is. Depay speelt goed maar OW nee hij doet beetje stoer op het Veld, serieus?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren