Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van der Meijde benadrukt: ‘Het is niet dat Ihattaren naar Ajax gaat of zo’

Laatste update:

In het Videoland-programma Andy niet te Vermeijde gaf Mohamed Ihattaren recent te kennen dat hij Ajax ‘ook een mooie club’ vindt. Dat was het antwoord op de vraag of hij zichzelf ooit voor de club uit Amsterdam zag spelen. “Je weet nooit hoe het loopt”, gaf de achttienjarige middenvelder aan. “Ik vind het echt mooi, de Amsterdam ArenA. Maar de fans (van PSV, red.) zullen het niet accepteren.” De uitspraken zorgden voor veel rumoer.

Tijdens de talkshow van Voetbal International maakte Van der Meijde zondag duidelijk dat het wat genuanceerder ligt. “Hij vindt Ajax gewoon een mooie club, voor de rest niks. Het is niet dat hij daarheen gaat of zo”, benadrukte de oud-voetballer van onder meer Ajax en PSV zondag. “Hij heeft gewoon een contract bij PSV, prima. Ik denk dat hij wel moet spelen. Ik kan niet in zijn hoofd kijken, maar anders is de kans groot dat hij wel weg zal gaan, denk ik.”

Ihattaren kwam aan het begin van het seizoen minder in de plannen van Roger Schmidt voor. Mede door de vele coronagevallen in de selectie van PSV keerde de tiener terug in de basis. Journalist Simon Zwartkruis wees erop dat Steven Bergwijn voor zijn transfer naar Tottenham Hotspur ook met Ajax flirtte en vroeg aan Van der Meyde wat de trigger zou kunnen zijn. “Ik denk voetballen in de Champions League”, antwoordde de voormalig Oranje-international. “Het is natuurlijk een mooie club en ze hebben een goed elftal.”

“Ajax speelt goed voetbal, dat is ook heel belangrijk. En misschien ook wel het salaris, Ajax kan goed betalen. Champions League is heel anders dan de Europa League. Je speelt liever tegen grote clubs dan dat je in Denemarken tegen een klein clubje moet spelen.” Van der Meyde vindt Ihattaren ‘heel belangrijk voor PSV’. “Als hij speelt en ze kunnen hem volgend seizoen verkopen, dan zullen ze heel veel geld binnenhalen. Het zou zonde zijn als je Ihattaren op de bank zou zetten.”

“Hij gunt PSV een transfersom, hij heeft daar de kans gekregen. Hij moet wel gaan spelen en een goede relatie met de trainer onderhouden. Anders zet hij hem zo op de bank. Misschien was hij toen iets te dik, maar het zou zonde zijn als je dat zomaar gaat weggooien. Dat zou echt heel dom zijn.” Dat Ihattaren al langere tijd in de belangstelling staat van Ajax, is een publiek geheim. In oktober liet directeur voetbalzaken Marc Overmars weten dat Ajax weliswaar geen serieuze poging heeft gedaan, maar dat Ihattaren 'wel het type speler is dat bij Ajax zou kunnen passen'.

Ihattaren vindt het van groot belang dat hij een aanzienlijk bedrag oplevert voor PSV. "Ik wil zeker wat terug doen voor de club", vertelde hij eerder. "Ik houd van PSV. Het is mijn club, snap je?" Voor welk bedrag hij eventueel zou vertrekken naar Ajax? "Als het maar een record is." Dat betekent dat hij meer moet opleveren dan de 38 miljoen euro waarvoor Hirving Lozano anderhalf jaar geleden aan Napoli werd verkocht. De jeugdexponent van PSV heeft een contract tot medio 2022 in het Philips Stadion.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elk talent van PSV wordt door de media naar Ajax gepraat. Het lijkt wel of de media graag Ajax het Bayern van Nederland ziet worden. Laat die jongen gewoon even met rust, voor de interland break zag hij er al een stuk fitter en beter uit.

15 november 2020 om 10:45

Valt inderdaad erg op. Maar als je zegt dat de media Ajax gekleurd is ben je een Calimero. Vermoeiend.

15 november 2020 om 11:41

Absoluut. Maar is de media gekleurd dan? Er zijn vast journalisten met een duidelijke voorkeur, maar ik merk niet echt dat media Ajax overdreven positief benaderen en andere clubs negatief of zo? Ik let er zelf ook niet zo op of het gebeurd dus wellicht zit ik er naast. Maar ik heb dat idee dus echt niet.

15 november 2020 om 11:43

Haha nee dat zeg ik niet, ik geef alleen aan waar hij op doelt 😉

15 november 2020 om 15:07

Joaquin. Dus jij vindt het ook allemaal onzin en belachelijk als mensen de suggestie wekken dat, bijvoorbeeld, door De Telegraaf, een hetze wordt gevoerd tegen Ajax en Ten Hag, waarin persoonlijke vetes spelen en De Telegraaf wekelijks leugens verspreid? Ajax wordt door die media toch ook niet overdreven negatief benadert dus en andere clubs niet overdreven positief of zo? Of heb jij in dit geval het idee dat dit dan weer wél zo is?

Heel benieuwd.

15 november 2020 om 10:48

Voor de media is dat natuurlijk ook interessant. De krantjes moeten vol. Het gaat puur en alleen om de clicks. Ook hier bij Voetbalzone houden ze bij wat het meeste clicks oplevert. Zet het woord Ajax in een titel en de clicks stromen binnen. Laat staan als het supertalent van PSV het woord Ajax in de mond neemt. Dat zijn artikelen voor dagen met talloze clicks. Tel uit je winst. Waarheidsvinding is allang niet meer aan de orde joh. Dat doen we achteraf wel, levert ook weer een hoop clicks op.

15 november 2020 om 10:55

Laten we wel wezen, ik wil als Ajacied ook alle toppers van PSV naar Ajax zien komen
Heb het niet zo opgevat trouwens dat Ihatarren of Bergwijn naar Ajax willen komen, althans niet perse. Maar het is wel een optie en ik denk dat dat logisch is, zelfde geldt voor spelers van Ajax die buiten de boot dreigen te vallen om naar PSV te gaan.

15 november 2020 om 11:02

Is toch ook zo met de talenten van AZ? De pers moet gewoon wat schrijven om blaadjes te verkopen, en het liefst nog een beetje drama brengen. En als wij realistisch zijn, is Ajax op dit moment wel de enige Nederlandse club die talenten van alle andere Nederlandse clubs kan kopen. Jammer genoeg is dat ik dit moment wel de realiteit.

15 november 2020 om 11:16

Talenten worden nu eenmaal gelinkt aan clubs die hoger staan. Dat geldt op alle niveaus bij alle sporten

15 november 2020 om 11:34

Ajax heeft wel de financiele middelen om spelers van PSV te kopen. Maar ik denk ook bij Ajax zal hij niet in de basis staan. Vergelijk zijn doelpunten en assisten eens met neres of zelfs labyad. Laatste weken ziet het er beter uit maar Mo moet echt beslissender worden via goals en assisten om echt de volgende stap te maken.

15 november 2020 om 12:19

Het was toch echt Mo zelf die PSV ging ontvolgen en tegelijkertijd Ajax ging volgen op sociale media en daarna ook een aantal likes achterliet. Pas daarna sprong de media erop.

15 november 2020 om 16:03

@scrumpti0uz wat je aangeeft klopt niet. Afgelopen winter waren er al journalisten (waaronder Driessen in februari in de telegraaf, kun je zo opzoeken), die ihattaren maar al te graag met Ajax wilde linken. Eind september vond die situatie met het ontvolgen van PSV en het volgen van Ajax plaats. De media sprong er dus niet daarna pas op.

15 november 2020 om 14:33

Het is gewoon een beetje sensatie zoeken, dat levert veel clicks op. Andersom kan PSV echter geen spelers van Ajax betalen en dus zijn het altijd PSV'ers die naar Ajax worden geschreven.

15 november 2020 om 15:22

Peerberwers.

Wat je beschrijft is een momentopname. Momenteel is het zo dat Ajax fantastisch bezig is. Europees een visitekaartje afgegeven en nu ook nationaal naar grote hoogten aan het stijgen. Financieel heb ik diverse kanttekeningen, maar die heb ik vaak genoeg hier uitgelegd en daar gaat het hier nu even niet om. Maar dat Ajax momenteel als een huis staat, dat is helder en duidelijk. Daarnaast zit Ajax nu in een positie dat het niet meer ondenkbaar of onmogelijk is om de beste of betere spelers van PSV aan te trekken. Of Ajax daar slim aan zou doen (omdat PSV natuurlijk geen 20 miljoen voor Ihattaren accepteert, dan moet Ajax vanzelfsprekend veel meer betalen) is een andere vraag. Maar het zou inmiddels wel kunnen.

Maar ik denk dat vooral de jongeren hier onder ons de fout maken te denken dat dit altijd zo was en altijd zo zal blijven. Alleen weten zij kennelijk niet dat er ook andere tijden geweest zijn. Tijden waarin niet Ajax het meeste geld had en lonkte naar de beste spelers van de andere topclubs. PSV heeft diverse malen in de afgelopen 40 jaar zélf de rol gehad van de club met het meeste geld, hoogste salarissen etc. etc. En anders dan Ajax nu heeft PSV het wél aargemaakt dat de betere spelers van de andere clubs aangetrokken werden. Ruud Gullit werd gewoon weggekocht bij Feyenoord. Net als Ivan Nielsen. Gerald Vanenburg en Ronald Koeman werden weggehaald bij Ajax. Net als Frank Rijkaard. Die transfer ging dankzij Cruijff niet door maar dat kostte Ajax ruim drie miljoen gulden aan schadevergoeding (van Basten werd in die tijd trouwens voor 1,5 miljoen gulden verkocht aan Milan, even ter vergelijk qua bedragen).

Ook overigens, in het kader van 'ajax krijgt altijd meer voor haar spelers', destijds werden Gullit en Koeman verkocht voor respectievelijk 17 en 13 miljoen gulden. Omgerekend naar Euro zou dat nu peanuts zijn, maar ter vergelijk ontving Ajax in die periode dus 1,5 miljoen voor Van Basten. Dus PSV kreeg destijds de veel hogere bedragen.

Rond de eeuwwisseling was er eveneens een dergelijke situatie. PSV kocht destijds al spelers als Kezman (voor 20 miljoen euro) en verkocjt spelers als Van Nistelrooij voor ruim 33 miljoen. Als je dan ziet dat Ajax nu 40 krijgt voor Ziyech en Van de Beek, dan deed Psv, relatief, in 2001 dus al betere zaken. En intussen zijn die rollen dus weer omgedraaid en is het op dit moment Ajax dat de lakens op dat vlak uitdeelt. Zo gaan die dingen nu eenmaal.

Moraal van dit verhaal: wat nu de situatie is, zal over een tijdje weer anders zijn. Dat Ajax altijd spelers van PSV kan halen en PSV nooit van Ajax is simpelweg niet waar. Nooit de fout maken om momentopnames als norm te nemen.

16 november 2020 om 20:30

Je verhaal is hartstikke mooi, maar ik heb niet het woord "nooit" in de mond genomen. Ik had het enkel en alleen over dit moment.

Kan me niet herinneren dat Bergwijn met Ajax had geflirt. Dat was de Telegraaf volgens mij. Uiteindelijk heeft Ajax nooit een bod gedaan en dat zie ik nu ook niet gebeuren. Psv zal te veel vragen. Ajax pikt voor minder Anthony en Kudus op en dat zijn ook geen misselijke spelers.

15 november 2020 om 10:59

Hij was veel in Amsterdam, met Promes. Niet gek aangezien hij daar vandaan komt, volgens mij? Het waren de supporters en media meer die er toen wat van maakte, omdat Overmars daarvoor iets had gezegd, weet niet meer precies wat. Bergwijn zelf deed toen heel ‘liefdevol’ over Amsterdam, weet niet of dat flirten is.

15 november 2020 om 13:30

@messibazoer

'hij was veel in Amsterdam, met Promes.'

Dat zegt niks, die jongens kennen elkaar allemaal prive. Maakt ze geen reet uit wie bij welke club speelt.

15 november 2020 om 12:29

Heeft wel degelijk met Ajax geflirt, anders was die hele saga er niet, en heeft toen misschien een beetje rancune eraan overgehouden toen Ajax niet door drukte want toen kwam het over alsof de flirt eenzijdig was. Van de Beek zei dat hij hem graag zag komen, er was app contact met meer spelers van Ajax etc. Alleen PSV wou hem pertinent niet aan Ajax verkopen zoals Vitesse toendertijd van Ginkel niet aan Ajax wou verkopen en nu ook AZ geen spelers meer aan Ajax kwijt wil.

16 november 2020 om 09:12

Ja, want de Telegraaf begint saga's vaak niet zonder dat er iets is. Huh-huh. Hij stond op de foto met Promes en dat is dan gelijk een flirt. Was totaal verzonnen en opgeklopt door de Telegraaf.

Ajax is toch ook de grootste en mooiste club van Nederland!

Wie zegt van niet die is niet eerlijk!

Helemaal na de wedstrijden tegen Juventus en Real in de CL staat Ajax er wereldwijd goed op, tegenstanders zijn weer angstig zelfs in de CL!

En laten we eerlijk zijn, wie wil er nou geen CL spelen bij een club die altijd aanvallend en mooi voetbal speelt, plus als je 1-2 jaar sterspeler bent bij Ajax is de kans heel groot dat je naar een absolute topclub gaat, die garantie heb je niet bij andere clubs in NL

15 november 2020 om 10:48

Grootste wel. Mooiste kun je niet zeggen dat is een mening.

15 november 2020 om 10:51

Ik vind van niet.

15 november 2020 om 10:53

Absoluut! De stap van PSV naar Ajax is gigantisch. Als hij daar heen gaat staat hij direct in the picture, dat is bij PSV eigenlijk niet, maar dat is ook niet zo erg. Maar ik snap het wel, wie wil nou niet bij een van de grootste clubs ter wereld spelen? Ik zou zeggen, haal hem op voor 20 of 25 miljoen!

15 november 2020 om 11:01

Hoezo is de stap gigantisch? Qua salaris ja. Maar als PSV volgend jaar CL speelt en Ajax niet staat hij daar weer meer in de picture. Ajax is op dit moment wat groter, maar dat kan zo omkeren omdat PSV in onze zwakke competitie ook makkelijk kampioen kan worden.

15 november 2020 om 11:39

Velen leven nog in de waan van de dag en zijn vergeten hoe de voetbalwereld werkt. Bedankt voor de toelichting MessiBazoer.

15 november 2020 om 10:57

Doe rustig aan Visser. Geniet een beetje van het weekend.

15 november 2020 om 10:59

Hij heeft wel een punt;-). Is dus met het goede been uit bed gestapt....

15 november 2020 om 11:00

De grootste is inderdaad Ajax. De mooiste is subjectief, staat nergens op om te zeggen dat iemand die dat niet vind 'niet eerlijk is'..

15 november 2020 om 11:01

Denk niet dat grote club angstig zijn voor Ajax.
Respect zullen ze ongetwijfeld hebben, maar als ik dan een Liverpool ziet die hun gehele aanvals linie de wisselt met slechts "0-1" op het scorebord ben je alles behalve angstig

15 november 2020 om 11:32

Diogo Jota, Shaqiri en Mimamino kwamen erin, samen voor 60-70 miljoen gekocht!!

Alleen Jota was duurder dan Neres, Antony en Tadic bij elkaar...

15 november 2020 om 11:14

Grootste mss wel ,mooiste niet,blijft psv

15 november 2020 om 11:24

@devisser: misschien de grootste, als je de geschiedenis bekijkt. Maar absoluut niet de mooiste. Ik ken veel Ajax supporters en dat zijn allemaal successupporters. Zolang ze winnen hoor je ze in onze vriendenkring hoe ze goed ze wel niet zijn, doen ze denigrerend naar elke ander "clubje" maar als het wat minder gaat met Ajax dan hoor je ze niet. En als je hun een keer te pakken neemt dan ben je bijna een vriend kwijt. Dat zijn voor mij Ajax supporters, en er zullen best wel echte onder zitten. Maar het meeste loopt graag mee met de meute zoals ook veel Bn'ers. Ik ken heel veel Feyenoord supporters, en bij alle elende blijven we voor onze club en zullen deze nooit laten vallen.

15 november 2020 om 11:41

Daar heb je gelijk in, die BNers die dan ineens helemaal hip gaan doen, en dan fervent supporter zijn als het goed gaat. Dan gaat het een tijdje wat minder en dan blijken ze niks om voetbal te geven.

15 november 2020 om 13:36

Mooiste is een mening, beetje domme opmerking vind je niet? Ik ben eerlijk en vind het bij lange na niet die mooiste club van Nederland.

15 november 2020 om 14:24

Grootste inderdaad, mooiste is toch echt subjectief..

15 november 2020 om 15:59

"ajax is toch ook de grootste en mooiste club van Nederland! Wie zegt van niet die is niet eerlijk!"

De grootste? Ja. De mooiste? Dat is subjectief. Ik krijg geen kriebels in m'n buik als ik de Arena zie, bij het Philips Stadion heb ik dat wel.

"Hij moet wel gaan spelen, anders is de kans wel groot dat hij vertrekt".... Waar gáát dit over zeg. Hij is nog steeds maar 18 jaar, komt uit een gigantische dip, zowel qua spel als qua fitheid, maar nu zou hij vertrekken als hij niet genoeg speelt? Geen idee of Ihattaren hier zelf ook zo in staat maar hij heeft natuurlijk ook nog niet verlengd. Wel een verschil met Madueke die van dezelfde leeftijd is. Die geeft deze week nog aan dat hij natuurlijk ongeduldig is, maar al blij is met hoeveel minuten hij maakt en er alles aan gaat doen om een basisplaats te krijgen. Ihattaren heeft natuurlijk een wat andere status al binnen de club maar kom op zeg... waarom zou hij weg moeten als hij dit seizoen geen vaste basisplaats heeft?

15 november 2020 om 10:58

Vanuit het oogpunt van Ihattaren is niet spelen achteruitgang. Van beste speler tot reservespeler. Dat is niet iets waar een speler zich zo maar even bij neer gaat leggen, onder het motto mijn tijd komt nog wel. De situatie rond Ihattaren is dus van een heel andere orde dan die van een Madueke. Natuurlijk is Ihattaren zelf degene die de sleutel in handen heeft om weer volwaardig eerste elftal speler te worden, maar als een trainer het niet in je ziet zitten, wordt het er niet beter op.

15 november 2020 om 11:05

Prima dat hij zich daar niet bij neerlegt, maar dan moet hij zelf keihard gaan werken om te laten zien dat hij weer een basisplaats moet krijgen. Als jij veel te zwaar en niet fit terugkomt uit de zomerstop (en dat is hem gezien zijn situatie natuurlijk deels ook niet te verwijten), dan kom je inderdaad op de bank te zitten. Zeker als een speler als Götze op je positie zo speelt als hij nu doet en Gakpo aan de andere kant zijn rendement blijft behouden. Zoals ik ook zeg, Ihattaren heeft een andere status maar is ook nog steeds maar 18 (!) jaar oud. Als je dan denkt dat je moet vertrekken omdat je geen basisplaats bent terwijl je niet onbetwist beter bent dan de de concurrentie zou er iets goed misgaan. En nogmaals, geen idee of hij er zelf zo over denkt maar dat is de mening van van der Meijde. Dat Schmidt het niet in hem zou zien zitten is natuurlijk ook onzin. Hij krijgt genoeg kansen, zowel in de voorbereiding als de laatste weken. Dat Ihattaten het dan zelf te weinig laat zien en er met de pet naar gooit op de training is niet de schuld van Schmidt.

15 november 2020 om 13:38

Desalniettemin blijft overeind staan dat hij van bewierookte speler naar bekritiseerde reservebank speler is getransformeerd. Even los van zijn eigen minder disciplinair gedrag. En de vraag is dan, hoe gaat hij daar mee om? Mocht hij geen vaste waarde worden in het eerste elftal, zal zoiets toch mentaal doorwerken. Het kan zo maar zijn dat Ihattaren een eeuwige belofte blijft. Zijn meer voorbeelden van. Dus het is niet alleen maar een kwestie van eventjes doorpakken. Althans, krijg ik de indruk bij Ihattaren. Maar de tijd zal het leren...

15 november 2020 om 15:33

"vanuit het oogpunt van Ihattaren is niet spelen achteruitgang. Van beste speler tot reservespeler."

Okay, prima, vanuit zijn eigen oogpunt, absoluut!

Maar nu even vanuit jouw en mijn oogpunt. Stel even dat hij naar Ajax gaat. Voor welk bedrag laten we even in het midden. Maar waar gaat hij spelen?

Als schaduwspits/10? Ja? Een speler op een plek waar bij Ajax groot loopvermogen én defensieve arbeid wordt geëist, precies die punten waar hij het, als je dit seizoen een beetje hebt gevolgd, nogal laat afweten?

Als rechtsbuiten? Sure, prima plek. Maar hoeveel kans zie jij dat hij daar gaat spelen eigenlijk? Lopen daar niet al een Anthony en een Neres rond?

Enfin, je snapt waar ik heen wil. Ik snap best dat alle Ajaxfans zeggen, laat maar komen die hap! Maar als je een beetje realistisch nadenkt gaat Ihattaren toch alleen spelen als Kudus, Anthony en Neres allemaal op de bank zitten toch? Oftewel, van bankzitter bij PSV naar bankzitter bij Ajax??

En tenslotte, je weet toch ook wel dat Ihattaren wordt bijgestaan door ene meneer Mino Raiola? Je weet wel, die meneer waar, volgens de meeste Ajaxfans, Ajax nooit meer zaken moet en mag doen en die alleen maar je club kapot maakt? En zeker gelet op het bovenstaande. Raiola gaat voor een dik en vet contract zorgen, een dikke fee voor zichzelf en dus zit Mo dan heerlijk wekelijks op de bank bij Ajax. Voor een beter salaris dan bij Psv, dat dan weer wel.

Enfin, jij snapt wel dat ik het vooralsnog niet zie gebeuren allemaal. Maar als Ajax fans dit scenario wel zien zitten, ik vind het best. Als ik TD van PSV was zou ik Mo zonder enig probleem aan Ajax verkopen, maar dan wel voor een fors bedrag plus dik doorverkoop clausule. Mo Ihattaren is een mooi talent. Maar PSV is wel een stuk groter dan hij is of ooit zal zijn.

15 november 2020 om 11:04

Hij hoeft niet weg, maar je kent voetballers toch? Kluivert wilde alleen weg als hij meer dan 100 miljoen opleverde. Een maand later zat hij in het vliegtuig richting Rome. Ihattaren wil het liefst bij PSV blijven, ben ik van overtuigd, maar mocht hij dit seizoen amper spelen of het klikt niet met Schmidt. Dan verlengt hij niet en dan ligt hij nog maar 1 jaar vast, is het dan niet verstandig van PSV om hem te verkopen?

15 november 2020 om 11:08

Ihattaren gaat dit seizoen echt genoeg minuten maken natuurlijk. Götze laat je niet 3x in de week 90 minuten maken, daar is hij te belangrijk voor. Dus Ihattaten gaat echt genoeg spelen. Dat lijkt me genoeg perspectief voor een 18 jarige speler. Als hij niet verlengt dan zul je moeten verkopen inderdaad maar ik ga er nog van uit dat het zo'n vaart niet zal lopen.

15 november 2020 om 12:34

@messibazoer, dat heeft Kluivert nooit gezegd. Hij zei dat hij een speler wil worden die voor 160 miljoen een transfer naar Real of Barca maakt. Hij heeft echter nooit iets gezegd dat hij wilde dat Ajax 160 miljoen aan hem zou verdienen.

15 november 2020 om 13:29

van af en toe een wedstrijdje spelen gaat Ihatteren toch geen betere speler worden? we hebben het niet over een doorsnee talentje maar over een heel grot talent. als die Schmidt dan echt een goede coach is dan verzint hij wel een systeem waarin Gotze en Ihattaren beiden opgesteld kunnen worden

Is ook onrealistisch. PSV (geldt ook voor AZ en Feyenoord) zullen te alle tijde willen voorkomen dat hun beste spelers door Ajax worden gekocht. Dat zou enorm gezichtsverlies betekenen tegenover hun achterban. Zou Ajax toch komen voor b.v. Ihattaren, schroeft PSV gewoon de transfersom omhoog naar een bedrag boven de 40 miljoen, vermoed ik. Toen PSV destijds de grote talenten van Ajax indirect overnam, had dat vooral te maken met de financiã«le mogelijkheden van Psv. Ook Ajax heeft nu wel de financiã«le middelen om ook de beste spelers bij de rest van de top 4 weg te plukken, maar gaat niet de gevraagde bedragen daarvoor neertellen. Dan maar gewoon scouten in andere landen. En kom je voor veel lagere bedragen aan een Kudus, of ietsje duurder, Antony. Dus PSV moet zelf er maar voor zorgen dat Ihattaren weer op zijn oude niveau komt. Anders is dit een stukje kapitaalvernietiging.....

15 november 2020 om 11:29

Ik kan mij nog de verontwaardiging herinneren van al die Ajax supporters toen Vanenburg, Koeman en Rijkaard door PSV werden binnen gehaald. En daar kregen ze van Philips nog een stereotoren en een videorecorder (weet iemand nog wat dat is?) bij. Rijkaard signeerde een bierviltje dat hij naar PSV zou komen en gaf dat aan de oude Hans Kraay. De wereld was te klein toen PSV dat deed. Cruijff is persoonlijk voor de overgang van Rijkaard naar PSV gaan liggen , en Riijkaard vertrok toen naar, ik meen, Zaragoza. Ook Feyenoord werd toen van 2 grote talenten "geroofd", Gullit en Iwan Nielsen, hoewel daar minder ophef over was.

15 november 2020 om 13:43

Dat bedoel ik dus met wat zulke verkopen doen met de achterban. Rijkaard is toen vertrokken naar Sporting Lissabon, meen ik, en later bij AC Milan terechtgekomen. Om op het laatst toch weer terug te keren bij Ajax. En een grote rol gespeeld in het binnenhalen van de CL cup; tegen AC Milan;-)).

15 november 2020 om 14:26

@pinko: je hebt gelijk, in die zin dat hij gelijk verhuurt is aan Zaragoza.
Op de site van wikipedia: Rijkaard tekende een contract bij Sporting Lissabon, maar daar de Portugese transfermarkt al gesloten was, leende Sporting Lissabon hem voor de rest van dat seizoen uit aan Real Zaragoza.

15 november 2020 om 15:40

Ja, klopt allemaal. Jij het dat duidelijk destijds allemaal meegemaakt. En jij weet dus ook dat Psv, destijds, gewoon de toon zette in het Nederlandse voetbal, zoals Ajax dat nu deed. En, ook jij herinnert je de enorme verontwaardiging over PSV dat een 'poenerig' en negatief imago had want, 'zo hoor je dat niet te doen allemaal'. Nou, kom daar nu maar eens mee aan zetten, als het over Ajax gaat.

Wel leuk dat je ook de transfer van Nielsen aanhaalt. Want inderdaad, de woede was niet heel groot toen hij met Gullit samen naar PSV toog, maar het halen van Nielsen was in mijn ogen net zo'n belangrijke zet als het halen van Gullit. In mijn ogen was Ivan Nielsen (het is Tomek Iwam en Ivan Nielsen! ) de beste voorstopper die PSV ooit gehad heeft.

Overigens, Cruijff blokkeerde inderdaad de transfer van Rijkaard naar PSV maar dat kostte Ajax dus uiteindelijk na een arbitragezaak dus ettelijke miljoenen. Ironisch genoeg kreeg Rijkaard minder dan een jaar later enorme ruzie met Cruijff en vluchtte hij hals over kop naar Zaragoza.

15 november 2020 om 21:50

Ik ben al een oude wijze man ... nee, inderdaad ik heb het allemaal meegemaakt. De kwaadheid bij Ajax, maar ook bij feyenoord. Kraay was net begonnen als TD bij PSV en kwam van ... Feyenoord. Hij wist de constructie van de contracten, de salarissenen de looptijd van de Feyenoorders en PSV prifiteerde ervan. Was het niet 5 jaar achter elkaar kampioen? Of zelfs langer? En de EC1 winnen. Philips was toen echt d suikeroom. En ja, Crijff blokkeeerde de transfer naar PSV mar kreeg ruzie met Rijkaard. Ook Harmsen bemoeide zich erm ee dacht ik en weg was Rijkaard. Cruijff had veel kritiek op hem om de een of andere reden. Rijkaard pikte dat toen niet.

Ik verwacht echt niet dat Ihattaren naar Ajax gaat, hoewel hij wel een speler is die beter bij Ajax past dan bij Psv. Maar hij zal gewoon te duur zijn om rechtstreeks naar Ajax te transfereren. Daarbij heeft Ajax ook zijn eigen grote talenten, jonger dan Ihattaren weliswaar... De enige vraag die je kunt stellen is of de weg naar de internationale top nu voor Ihattaren nu zo open ligt bij Psv. Als hij daar verpietert zal zijn carriere er niet beter op worden en zijn waarde niet verder stijgen. Hij kan dan alleen naar het buitenland verkocht kunnen worden, maar de top zal hij dan nooit aankunnen. Het is sowieso weinig Nederlandse voetballers gegeven te slagen bij de grote clubs in het buitenland. De helft raakt chronisch geblesseerd en een kwart komt op bank of tribune terecht....

15 november 2020 om 11:34

Wat is de definitie van verpieteren? 😅

15 november 2020 om 13:12

Dat hij zich niet verder ontwikkelt doordat hij te weinig speelt...

15 november 2020 om 13:31

@mayarood

Hij speelde als een drol en was ook een tijd te zwaar, dan is het logisch dat je niet speelt.

Ik denk dat de meeste spelers zo denken, maar zich daar liever over stilhouden om geen gezeur met de achterban te krijgen. Ik zou ook niet weten waarom een speler van Ajax PSV geen mooie club kan vinden en andersom.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren