Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Derksen concludeert: ‘Ajax heeft natuurlijk een ontzettende fout begaan’

Laatste update:

Johan Derksen vindt het onbegrijpelijk dat Ajax Sven Botman afgelopen zomer heeft verkocht aan Lille OSC. Volgens de analist van Veronica Inside zou de twintigjarige centrumverdediger in één klap de beste achterhoedespeler bij de Amsterdammers zijn. "Ajax heeft natuurlijk een ontzettende fout begaan door Botman te laten gaan", concludeert Derksen vrijdagavond.

"De zwakste plek bij Ajax is het centrale duo", doelt hij op Perr Schuurs en Daley Blind, die daar doorgaans spelen onder trainer Erik ten Hag. Volgens Derksen heeft Ajax onvoldoende op waarde geschat hoe goed Botman afgelopen seizoen op huurbasis bij sc Heerenveen speelde. "Bij Heerenveen heeft die jongen het hartstikke goed gedaan, toen dachten ze: 'ja, dat is maar Heerenveen'. Maar hij zit nu bij Lille, doet hij het weer fantastisch. Hij is gewoon beter dan de twee die nu in het centrum staan bij Ajax. Dan doe je het toch niet goed?"

Ook Valentijn Driessen gelooft dat Botman van grote toegevoegde waarde had kunnen zijn in de Johan Cruijff ArenA. "Hij is natuurlijk linksbenig, hij zou heel makkelijk op de plaats van Daley Blind kunnen staan, dan zou die naar het middenveld kunnen", aldus de journalist van De Telegraaf. "Maar ik moet zeggen, ik had het ook niet gezien, hoor. Ik vond het een beetje een houten klaas. Jij wel, Johan?"

Derksen reageert daarop met: "Nou, bij Heerenveen viel het me op dat die jongen zo uitstekend speelde. Als je ziet wat Ajax allemaal uit Zuid-Amerika haalt, dan vraag ik me af: zitten daar mensen die dat allemaal goed kunnen beoordelen?", doelt hij op Argentijn Lisandro Martínez en Mexicaan Edson Álvarez. Derksen laat zich vaker zeer kritisch uit over de twee Spaanstalige Ajacieden.

Had Ajax Sven Botman moeten behouden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hahahah dan is Valentijn een keer genuanceerd, komt Johan Derksen weer met een opmerking die hij in maart dit jaar niet had geplaatst... Man man man.

13 november 2020 om 23:19

Het gaat ook weer helemaal nergens over. Martinez is voor 7 miljoen gehaald en dat is nog altujd echt een koopje. Zijn marktwaarde staat volgens transfermarkt niet voor niets op 20 miljoen. Alvarez daarentegen moet zich nog bewijzen. Op het middenveld lijkt hij in ieder geval tekort te komen, maar als RCV viel hij laatst goed in. Ik hoop dat hij daar meer kansen krijgt.

13 november 2020 om 23:23

Nou ik denk als Ajax Martinez nu nog eens zou mogen kopen of de deal als nog ongedaan gemaakt kon worden dan duidelijk voor de laatste optie zou gaan. Wat maakt Martinez zo goed?

13 november 2020 om 23:40

ik snap dat ook niet helemaal. Martinez is 1.78 meter. het is dat Van Dijk geblesseerd is maar je moet er toch niet aan denken dat zo iemand straks in de dekking moet gaan staan tegen een lange kopsterke speler bij een corner. de tegenstander hoeft dan niet eens te springen in het luchtduel. de kopsterke Botman kan je dan beter hebben staan met zijn 1.93 meter

13 november 2020 om 23:52

@japie Tja en om dezelfde reden wil ik ook geen Timber in het centrum. Die wordt hier ook heel vaak genoemd. Dat kan toch gewoon niet. Tja wij hebben het hier al vaker over de kwestie Botman gehad. Schuurs is ook net zo lang, maar heb ik nog zelden sterk in de lucht gezien. Dus lengte is geen garantie. Maar Botman is gewoon wel sterk in de lucht. OOk een wapen voor je corners

13 november 2020 om 23:56

mee eens! zeker niet naast Blind die ook maar 1.80 meter is

14 november 2020 om 00:07

Hansje, maar niet voetballende verdedigers zijn nooit echt geslaagd bij Ajax. Volgens mij hadden we ooit de wereldkampioen die iedereen wilde hebben (Marcio Santos) en die mislukte ook faliekant. Stam en Ooijer zijn ook twee voorbeelden die het niet maakten bij Ajax. Totaal geen slechte verdedigers, maar voetballend gewoon niet wat Ajax wil. En dan heb je het tegenovergestelde met bv Danny en Daley Blind en Ronald Koeman. Minder stabiele verdedigers, maar voetballend heel sterk en dus geslaagd bij Ajax. Botman is gewoon geen type Ajax verdediger. Dat hij het klaarblijkelijk goed doet bij Lille, heel fijn, maar benieuwd of ie het bij NL ook voetballend kan ipv puur verdedigend en counterend als bij Lille.

14 november 2020 om 00:08

Gek dat ze die dingen bij Ajax gewoon compleet missen. Zag Lamprou vorige week weer eens keepen. Hoe kon Overmars het bedenken dat je zo'n dwerg als reserve keeper hebt. Heel vreemd vind ik deze beslissingen

14 november 2020 om 00:12

@formus
Veel heeft ook te maken met de naïeve spelwijze van Ajax Maar Sanchez bijvoorbeeld, kon die nou zo goed voetballen? Hij kon een ding bijzonder goed en dat was gewoon verdedigen

14 november 2020 om 00:18

Sanchez heeft ons 1 jaar verbaasd. Maar zijn laatste wedstrijd was de magie ook verdwenen. Mou spiegelde precies wat er miste aan hem. Edit: en ik vind de speelwijze van Ajax gedurfd en onderscheidend. Daarom is het mijn club. En als dat af en toe naïef is, so be it. Als voetballiefhebber kom je daarvoor naar het stadion imo.

14 november 2020 om 00:23

@hansje1969 mee eens en Veltman en De Ligt zijn voetballend en opbouwend ook niet best en die hebben toch best lang gespeeld bij Ajax. Blind was de afgelopen jaren de voetballende en opbouwende verdediger en de rest waren gewoon pure mandekkers net zoals Botman

14 november 2020 om 01:03

@Japie, de Ligt voetballend/opbouwend niet sterk? Heb je ooit een wedstrijd van hem gezien? Mathijs is in 1 klap de best voetballende verdediger bij Juve. En ik ken je blinde haat voor Veltman, maar zijn voetballende kwaliteiten zijn waarschijnlijk zijn sterkste (of minst zwakke). Het pure verdedigen en positie kiezen is waar Veltman juist zijn foutjes maakt.
En Botman is fysiek sterk en goed met de kop, voor de rest echt niet zo bijzonder. Daar komen we met zijn allen nog wel achter hoor.

14 november 2020 om 01:09

ik vind ze voetballend en opbouwend alles behalve indrukwekkend maar goed dan hebben wij daar een ander idee over. De Ligt is verdedigend echter wel een geweldenaar. volgens mij zijn fysieke kracht en kopkracht nou juist net de twee belangrijkste eigenschappen die een goede verdediger moet hebben en dan heeft Botman ook nog eens de perfecte lengte met zijn 1.93 meter. dat maakt hem imo juist al wel bijzonder voor een verdediger

14 november 2020 om 08:17

Botman kan helemaal niet met ruimte in zn rug verdedigen. Die staat in Frankrijk veilig met zn kont tegen de 16. Daarbij ook voetballend te beperkt zoals Formus hierboven al schetst. Het is gewoon totaal geen Ajax verdediger. Net zoals Alvarez dat ook niet is. Beide niet wendbaar en technisch genoeg voor Ajax. Martinez heeft wel glimpsen van voetballend vermogen, dat he er t hij vorig seizoen op het middenveld laten zien. (Was toen de meest stabiele middenvelder) Daarbij zijn Martinez en Alvarez nog multi inzetbaar, terwijl Botman maar op 1 positie uit de voeten kan.

14 november 2020 om 11:17

Maar een verdediger moet toch gewoon doen waarvoor hij er staat en dat is toch verdedigen? Waarom moet je multi functioneel zijn? Verdedigend bakt Martinez er helemaal niets van. En was het nou zo’n toegevoegde waarde op het middenveld? De variant Gravenberch, Klaassen en Kudus heb je veel meer aan.

Alvarez heeft weinig kans gehad in het centrum. Die zou ik nu liever zien dan Schuurs.

14 november 2020 om 12:23

Bij Ajax denken ze dat de aanval de beste verdediging is . Probeer de tegenstander zo ver mogelijk van je doel te houden. Dat lukt ze over het algemaan aardig.
Botman is een prima verdediger , maar past die in het Ajax systeem. Wie zal het zeggen . Misschien dat Botman voor de CL waardevol kon zijn , omdat Ajax dan wat vaker naar achteren gedrukt wordt. En Botman is een type verdediger die zich thuis voelt met niet te veel ruimte achter zich.
Schuurs die moet nog veel leren , hopelijk komt het er uit. Wat me opvalt ondanks zijn lengte hij niet echt kopsterk is. Ook mist hij de aggresiviteit en irritatie van een verdediger. Ben je Schuurs voorbij , dan kom je hem niet meer tegen

14 november 2020 om 13:22

Voor de bank want er kwam zat aan.

14 november 2020 om 13:25

Martinez is een sterke kopper plus betere voetballer plus sterke verdediger een topper in spe.

Botman maakte veel fouten en is opbouwend niet sterk ook in de jeugd al niet .

Nu speel hij bij Lille met alle respect , maar is geen PSG of CL Martinez is wel CL getest

14 november 2020 om 16:03

Martinez is geen sterke kopper, mij nooit opgevallen.

15 november 2020 om 00:49

@chrismeerman Ajax is ook geen PSG dus ik snap je punt niet helemaal. Botman heeft wel gewoon tegen CL ploegen als Lyon en PSG gespeeld ook. mooi dat Martinez kan koppen maar wat als hij straks een kopduel moet winnen van een kopsterke speler die lang is met zijn 1.78 meter? dan heb je toch een probleem. dan kan je beter de kopsterke Botman hebben staan met zijn 1.93 meter

13 november 2020 om 23:33

Doet Derksen altijd al hoor. Laatste tijd heeft hij de pik op alles en iedereen bij PSV maar Ajax is hij zo te zien ook nog niet vergeten.

14 november 2020 om 08:56

Ik dacht even dat Derksen al zijn pijlen op Schmidt had gericht, maar blijkbaar heeft hij genoeg over voor Ajax.

14 november 2020 om 09:15

Met de kennis van nu, had je toen anders besloten. Makkelijk praten omdat hij vorig seizoen genoeg is bekeken en toen door niemand werd getipt als toekomstig ajax 1 materiaal

Wat zeg ik? De fout van de eeuw....Overmars out, Ten Hag out. En nu meteen.....Serieus, soms gebeuren dit soort dingen. Trouwens wie bepaalt dat Botman nu een succes bij Ajax had geweest? Derksen? Bij Heerenveen vond niemand hem geweldig. Ik kan prima met de beslissing van Ajax leven, gun Sven een mooie carrière en wie weet zien we hem nog schitteren in het eerste in de JC ArenA. Voor de rest is het de koe in z'n achterste kijken en neem ik Derksen niet meer serieus.

13 november 2020 om 23:08

Eens, alsof Botman nu ineens een topper is, kom op zeg

13 november 2020 om 23:26

Botman kan bijvoorbeeld wel koppen. Het is toch pijnlijk om te zien dat Ajax nu corners vrijwel allemaal kort neemt, omdat op Tagliafico na werkelijk niemand kan koppen. Dat was met de ligt een fantastisch wapen. Nu is Ajax zeer kwetsbaar in de lucht. Dat moet je toch meenemen in het samenstellen van een selectie?

14 november 2020 om 04:07

Ja en hoe moest je dat meenemen dan? Door een linker centrale verdediger als backup te houden? Je mag toch van Schuurs verwachten dat hij kan springen en koppen. Buiten dat: De Ligt wint kopduels van de aller, aller, allerbeste verdedigers en spitsen ter wereld. Ik denk dat we een beetje verwend geraakt zijn met hem en denken dat iedere redelijke verdediger moet kunnen wat hij kan. Je speelt bij Ajax nu eenmaal zonder spits die goed kan koppen. Dan is het vrij normaal dat je slechts een of twee spelers hebt die kunnen koppen. Nou, en bij Ajax zijn dat Tagliafico en in iets mindere mate Klaassen. So be it. Het is toch achterlijk om Botman tegen zijn zin in in de selectie te houden omdat hij toevallig een bal kan wegkoppen? Alsof het zeker was dat Botman een grote vooruitgang zou zijn op Schuurs als rechter cv (want ik zie Blind niet zomaar naar het middenveld verhuizen)

14 november 2020 om 11:24

Je kan beter met 2 Lcv’s spelen als met 1 RCV die niet kan verdedigen. En Blind eventueel op 6 is ook een mogelijkheid, maar zie dat ook liever niet meer. Daar kom ik ook een beetje op terug. Maar niet met je eens dat niemand in het centrum hoeft te kunnen koppen. Wanneer Botman gewoon perspectief had gekregen, had hij echt wel bij Ajax willen blijven. Daarnaast is het alternatief Martinez als LCV toch echt niets?

14 november 2020 om 13:19

@martijnr12 je moet natuurlijk ook verdedigend kunnen koppen. Stel je hebt straks pakweg een Haaland te dekken. Dan is Tagliagico gezien met zijn gebrek aan lengte

13 november 2020 om 23:51

Hoe vaak gaan spelers in de jeugd van Ajax naar PSV en andersom. Daar wordt dan nooit zoveel over gezegd. De discussie laait nu op omdat de verdediging toch wel een zwak punt is van Ajax. Blind met zijn gezondheid en de toenemende kritiek op Schuurs geeft de critici weer meer draagvlak.

14 november 2020 om 02:43

De uitspraak van Derksen is natuurlijk onzin en afgelopen zomer was een bod van 9 miljoen eigenlijk niet af te slaan, maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat hij niet geweldig was bij Heerenveen. Hij werd bijna ieder weekend bewierookt voor z’n goede spel. Bovendien komt de gedachte van Lille om 9 miljoen te betalen ook niet nergens vandaan.

14 november 2020 om 09:17

Ook toen hij bij Heerenveen speelde vond vrijwel niemand hem ajax 1 materiaal. Beetje zelfde als Pierie. Dat hij nu lijkt door te pakken is natuurlijk een ander verhaal.

14 november 2020 om 13:05

Pierie vond ik er bij Heerenveen echt niet bovenuit komen, waar ik bij Botman dat wel had.
Gewoon een sterke gozer, die ook nog af en toe één doelpunt maakt.

14 november 2020 om 08:14

Helemaal met 007 eens. Zo zie ik het voetbal ook.

14 november 2020 om 11:53

@007: Botman had je nu nodig gehad laten we eerlijk zijn dus Derksen heeft wel degelijk een punt, die had nu gewoon naast Schuurs moeten staan want Ajax bulkt nu niet bepaald van de kopkracht

Botman is een geweldige verdediger, die echt zijn mannetje kapot maakt. Speelde tegen Ibrahimovic een topwedstrijd waar de spits niks te vertellen had. Ajax heeft hier een fout in gemaakt, hij is duidelijk beter dan Schuurs en heeft meer talent dan Blind. Deze speler gaat het ver schoppen en denk dat de top 6 Premier League/serie A er zeker in zit voor hem. Enorme fout van de Ajax directie.

13 november 2020 om 23:12

te makkelijk! voordat hij bij Ajax vertrok zeiden heel veel mensen al dat Ajax hem niet moest verkopen aan Lille omdat het gewoon een goede verdediger is

13 november 2020 om 23:25

Japie, ik heb het even opgezocht. Ik zie nergens heel veel mensen die dat hebben gezegd? Ik zie bijna iedereen zeggen dat Overmars een werelddeal gemaakt heeft.

13 november 2020 om 23:29

@Japie, leuk hoor, maar in de pikorde had hij geen uitzicht op speeltijd. Blind en Martinez voor zich.. Een speler die niet in ons systeem paste ook.. Ajax kan niet iedereen houden, omdat "het een goede speler is".... Lang is ook een goede speler, maar had ook te weinig perspectief.. De concurrentie is nou eenmaal moordend/talentvol en redelijk gelijkwaardig. Dan moeten er keuzes worden gemaakt. Ook zo'n Danilo nu bij Twente, moeten we daar dan nu van zeggen dat we hem niet hadden moeten verhuren, omdat hij anders 8 goals voor ons in plaats van Twente had gescoord? Soms moet een speler juist vertrekken om op te bloeien en bij Botman lijkt dat het geval.

13 november 2020 om 23:13

Zei je dit in Maart ook? Hoeveel wedstrijden van Lille heb je dit seizoen gezien? Maak jezelf niet zo belachelijk zeg. 'heeft meer talent dan Blind'. Baseer je dat nou echt op een maandje in Frankrijk? Man man man.

13 november 2020 om 23:14

je kan die berichten allemaal terug zoeken op VZ. ik was een van de mensen die zei dat ze Botman niet aan Lille moesten verkopen

13 november 2020 om 23:19

@Japie, ik weet dat jij dat toentertijd hebt gezegd. Ik heb alleen geen bericht van S-070 kunnen vinden. Ik kan zelf weinig over het niveau van Botman zeggen, daar ik geen wedstrijd van Lille heb gezien dit seizoen. Op basis van vorig jaar kan ik me wel voorstellen dat Ajax hem niet heeft gehouden aangezien hij net als Schuurs niet met ruimte in de rug kan spelen.

13 november 2020 om 23:22

Een speler kan zich toch ontwikkelen, hij deed het erg goed bij Heerenveen. Ik heb die Schuurs nooit wat gevonden, die gaat de top nooit halen.

13 november 2020 om 23:30

@S-070, Eerst zeg je dat een speler zich kan ontwikkelen om vervolgens een 20 jarige verdediger af te schrijven. Je spreekt jezelf volledig tegen. Wat een niveau.

13 november 2020 om 23:32

@sergiogreene nee maar dan geef je indirect eigenlijk wel aan dat je die twee ook niet goed genoeg vind voor Ajax want die hebben hetzelfde probleem

13 november 2020 om 23:36

@Japie, Veltman was inderdaad niet goed genoeg om als CV te fungeren bij Ajax. Blind compenseert zijn gebrek aan snelheid en verdedigende kwaliteiten met een goed overzicht en een goede inspeelpas waardoor Ajax vanuit achteruit makkelijker tot voetballen komt.

13 november 2020 om 23:37

daar kan ik me nog wel in vinden, Blind moet alleen niet in een 1 op 1 situatie komen want dan wordt hij voorbij gelopen

13 november 2020 om 23:44

Prima maar dit heeft toch allemaal niets met Botman te maken? Wil je nu een veer in je reet krijgen omdat hij klaarblijkelijk een paar leuke wedstrijden bij Lille heeft gespeeld en Derksen je mening deelt?

13 november 2020 om 23:46

S070, net als Japie zit jij waarschijnlijk ook elke wedstrijd van Lille te kijken en kan jij ook super goed beoordelen dat Ajax het mis had en dat we hem hadden moeten houden om hem volgend jaar voor 100 miljoen aan Real te moeten verkopen. Sorry namens Ajax, wat dom van ons. Net als Cerny, Noa Lang en weet ik veel wie allemaal. Ajax heeft echt zo'n slechte TD dat de financiën echt abominabel zijn, de spelers voor een veel te laag bedrag eruit gaan en diegenen die we houden kunnen helemaal niks inderdaad. We zijn zo jaloers op elke andere eredivisieclub. Mea Culpa

13 november 2020 om 23:48

Cerny en Noa Lang excelleren toch niet in de Ligue 1?

13 november 2020 om 23:48

@sergiogreene ik steek geen veer in mijn kont. ik snap er alleen niks van dat ze Botman hebben laten gaan terwijl de alternatieven Alvarez en Martinez heten

14 november 2020 om 00:10

Zie je mijn sarcasme niet Japie. Iedereen heeft altijd wel iets om over te zeuren en kan dan mooi zijn gelijk halen erna. Ondertussen is Ajax alleen maar grootser en rijker aan het worden. Dus doen ze het toch best aardig.

14 november 2020 om 00:18

@formus ik zeg toch ook nergens dat Ajax geen goed beleid voert? dat wil echter niet zeggen dat ze nooit meer een keer een verkeerde beslissing kunnen nemen

14 november 2020 om 01:03

Fijn dat je dat al eerder geroepen hebt, maar de enige reden waarom was omdat je Alvarez/Martinez/Blind/Veltman en elke andere centrale verdediger bij Ajax afzeikt. Als Alvarez bij Heerenveen gespeeld had en Botman bij Ajax, was het waarschijnlijk andersom geweest. Als een aan Heerenveen verhuurde speler verkocht kan worden voor 10mln terwijl je zelf voldoende verdedigers hebt lopen die allemaal al een seizoen CL gespeeld hebben, dan verkoop je die. Niemand kan garanderen dat Botman het beter dan Blind of Martinez zou gaan doen. En Botman rcv zetten terwijl je 3 rechtsbenige cv's hebt, ging ook nooit gebeuren. Feit is dat Ajax een prima deal heeft kunnen maken op dat moment, en dat Lille naar nu blijkt, een topdeal heeft gemaakt. Met de wetenschap van toen kun je dit geen fout noemen.

14 november 2020 om 01:11

grote onzin weer. ik heb De Ligt en Sanchez nooit afgezeken bij Ajax en was alleen maar lyrisch over deze spelers omdat ze geweldig presteerden bij jullie. iets wat ik over de andere verdedigers die je noemt op Blind na, die het wel goed doet niet kan zeggen

14 november 2020 om 04:14

@Japie maar het laatste is toch de kern van deze discussie? Op blind na. Dus je vindt Blind ook goed. Ajax wilde Botman heel graag houden. Botman wilde zelf echter per se weg als hij geen basisspeler zou zijn. Ik zie nu comments voorbij komen die zogenaamd Blind op een andere positie zouden plaatsen of zelfs Botman boven Blind zouden verkiezen. Met alle respect, maar in de vorm die Blind heeft getoond en in de vorm die Blind nu is, is Botman niet eens een partij. Als hij backup had willen blijven, be my guest. Als Blind op het middenveld een realistische optie was begin dit seizoen, prima. Maar dat was allemaal niet het geval. En dus was, met de voorkeur van Botman in acht genomen, een verkoop voor liefst 8 miljoen meer dan logisch. Als Botman een duidelijke rechter cv was, was het een ander verhaal. Maar als Botman geen tweede viool wil spelen, dan ga je voor een goede speler van Heerenveen, voor wie je liefst 8 miljoen kan vangen, niet ineens je beste cv naar het middenveld verhuizen. Ik mag hopen dat je dat zelf ook wel snapt toch? En dus was deze verkoop logisch.

14 november 2020 om 09:08

Toch vind ik het wel zonde. Heb even wat wedstrijdjes zitten kijken onder het mom van "issie dan echt zo goed". Maakt idd een goede indruk in Ligue 1, lekker fel ook. Zonde dat hij weg wilde, want ze hadden hem met zijn specifieke kwaliteiten wel kunnen gebruiken. Blind, de enige waardige Ajax-verdediger, wordt ook een dagje ouder. Valt mij wel op dat sommige hier slecht tegen kritiek kunnen, dan worden ze een beetje vals. Tip van mij: take a snickers!

14 november 2020 om 13:18

Waarom Botman laten gaan als de alternatieven niet top zijn? Nou, heel simpel, als je 3 spelers hebt die niet in het spelletje passen en er op 1 een bod komt, dan verkoop je die ene en niet die 2 waar niet op is geboden.

14 november 2020 om 13:22

Ja dat klopt maar nu zie ik Martinez met zijn 1.78 meter vaak in het hart van de defensie staan in de CL. Dan had ik toch liever Botman daar gezien

13 november 2020 om 23:14

Het grote probleem is dat Botman niet kan verxedigen net ruimte in de rug. Heerenveen is al een paar jaar over oo xounter voetbal en ook bij Lille spelen ze countervoetbal. Naar mijn mening past hij dan ook heel goed in het italiaanse voetbal. Inter zou een leuk team voor hem zijn.

13 november 2020 om 23:14

Ja, bij Heerenveen was men lyrisch over Botman...Heel Europa wilde deze superster hebben. Serieus, Ajax heeft gewoon naar kunde gehandeld. Soms gebeuren dit soort dingen. Vergeet niet dat de druk bij Ajax om te presteren tig malen groter is dan bij Lille. Derksen praat makkelijk nu.

13 november 2020 om 23:17

kijk even op de Franse voetbalfora en naar de Franse media. ze zijn daar wel degelijk zwaar onder de indruk van Botman en hij heeft volgens hun sterkhouder Gabriel die naar Arsenal ging binnen no time doen vergeten

13 november 2020 om 23:23

Nou dan is men blij Lille blij. Bij Heerenveen speelde hij ook de pannen van het dak, en was hij het talent van het jaar...? Ja, was dat de realiteit? Nee beste Japie. Het liep anders. En ik heb er vrede mee. Soms gebeuren deze dingen, en wie weet gaan wij Ajacieden nog genieten dit seizoen. Pas volgende zomer kan je eventueel meer zeggen. Nu niet.

13 november 2020 om 23:27

@007 ik geef alleen aan dat ik het al had gezegd voor dat Ajax hem weg deed dat ze hem moesten houden omdat hij beter is als een Alvarez en Martinez in je achterhoede. ik kijk dus geen koe in de kont

13 november 2020 om 23:30

Prima, maar aangezien dit seizoen nog heel lang is kan Ajax de dubbel in Nederland winnen en in de CL overwinteren. Je kan gewoon nu geen conclusies trekken. Ook jij moet weten dat de druk bij Ajax vele malen groter is dan bij Lille.

13 november 2020 om 23:34

Maar 007, even serieus....dat centrum bij Ajax zit toch niet goed in elkaar en er is vrijwel niemand die kan koppen. Dat zie je toch met een beetje kijk op het spelletje toch wel aankomen?

13 november 2020 om 23:37

@007 dat klopt maar ik snap niet dat Ajax hem niet wat kansen heeft gegeven. het is nou niet zo dat Alvarez en Schuurs vorig jaar zo indrukwekkend waren bv

13 november 2020 om 23:40

8 miljoen voor een speler die geen officiële wedstrijd heeft gespeeld in Ajax 1. En qaar je dus over twijfelt of hij je spel wel aan kan. En die hou je dan?!?! Denk toch eens na mensen.

13 november 2020 om 23:43

de toekomst zal moeten uitwijzen of het een goede deal was of niet maar vooralsnog lijkt het er niet op

13 november 2020 om 23:59

@formus Maar dan geef je aan de andere kant wel 8 miljoen uit aan Martinez en nogeens 8 miljoen aan Magallan waarbij bij de laatste nog meer twijfels waren....

14 november 2020 om 01:19

Magallan sloeg idd nergens op. Dat duurde en duurde maar en uiteindelijk ging Ajax overstag voor een bedrag dat ze eigenlijk teveel vonden. Een club met de opleidingsfaciliteiten van Ajax moet ten alle tijden een Magallan kunnen opleiden. Martinez stond te boek als grote belofte en de verwachting was dat Tagliafico dat jaar al zou vertrekken. Daarnaast heeft hij inmiddels wat caps in de CL en voor Argentinie en is hij pas 22, daar maak je gegarandeerd geen verlies op. Alvarez was naar mijn idee veel te duur, ik moet nog maar zien of die 20 miljoen of meer gaat opleveren. Al denk ik dat vooral de interesse van PSV en daarmee hun naamsbekendheid daar reden was voor deze aankoop. Botman daarentegen werd al verhuurd omdat er twijfels waren, toen er 9 miljoen werd geboden vonden zelfs de Botman fans dit veel geld en bij Ajax was hij sowieso op de bank begonnen. Gewoon prima dit, gun hem het beste.

14 november 2020 om 16:09

Wat Alvarez betreft, hoop ik dat die eens een kans krijgt in het centrum. En dus eens gebruikt wordt waarvoor hij gehaald is

13 november 2020 om 23:19

Tuurlijk is het geen enorme fout. Met Blind en Martinez heb je al 2 toppers voor links centraal. Botman is een prima verdediger, maar alles waar hij niet goed in is moet hij bij Ajax voornamelijk doen (opbouwen en ver van de goal verdedigen). Daarnaast staat op een Schuurs ook veel meer de schijnwerpers in Nederland omdat hij bij Ajax speelt. Ik ben ook verre van overtuigd van hem, maar als hij 1 kans weggeeft dan wordt het in elke praatprogamma 6 keer uitgemeten en vergeleken met De Ligt. Nu kijkt bijna niemand Lille, maar als Botman een keer zo'n twijfel momentje heeft dan krijgt heel Nederland het niet te zien bij Fox, Studio Voetbal, Rondo en VI, want bijna niemand kijkt naar Lille.

13 november 2020 om 23:22

Martinez een topper voor links centraal? die gozer is 1.78 meter wat eigenlijk niet eens kan voor een centrum verdediger. dan kan je beter de kopsterke Botman daar hebben staan met zijn 1.93 meter op dat niveau

13 november 2020 om 23:24

Dus jij hebt liever Mike Van der Hoorn dan Fabio Cannavaro, want lengte?

13 november 2020 om 23:28

alsof Martinez net als Cannavaro een verdediger van de absolute buitencategorie is. het feit dat je een superzeldzame uitzondering moet noemen die geloof 20 jaar geleden voor het laatst actief was op de velden om anders te beweren zegt eigenlijk al genoeg

13 november 2020 om 23:47

@zyto34
Ben het heel vaak met je eens, maar Martinez een topper? Maakte verdedigend toch niet een hele beste indruk. Denk dat Sierhuis bijvoorbeeld een hele makkelijke middag had vorig jaar met Groningen Ajax. Bij PSV uit maakt hij ook een kapitale fout. Het enige sterke punt aan hem vind ik dat wanneer hij zelf de bal verliest hij hem toch op de een of andere manier weer terug veroverd. Maar opbouw op het middenveld is toch ook niks?

13 november 2020 om 23:49

Nou nee hoor. Ramos is niet veel langer dan Martinez met 1.83 en ook gewoon een kop kleiner dan Botman. Ja de beste verdediger ter wereld. En je hebt nog wel meer kleine verdedigers gehad. Wat dacht je alleen al van Puyol-Mascherano onder Guardiola. Die halen beiden de 1.80 niet eens. Enfin, lengte zegt niks. Hoeveel lange waardeloze verdediger heb je wel niet? Volgens mij kun je er al 38 vinden in de Eredivisie. En let wel: jij zegt alleen iets over lengte. Nou wie heb jij liever: Puyol, Ramos en Cannavaro of Botman, beugelsdijk en Van der Hoorn? Lengte maakt je geen goede verdediger.

14 november 2020 om 00:00

dat klopt misschien maar goed kunnen opbouwen, een argument wat ik dan steeds hoor, maakt je ook nog geen goede verdediger

14 november 2020 om 00:05

Maar je moet wel een mix hebben. Blind is ook geen goede verdediger. Maar compenseert veel met zijn ervaring en opbouwende kwaliteiten. Maar dat verdedigende moet iemand wel kunnen compenseren. Martinez is ook geen rots in de branding en voegt opbouwend niets toe. Dus ja , dan maar Beugelsdijk voor de kopduels die je ook af en toe moet kunnen winnen?

14 november 2020 om 01:52

Hij had bij Ajax gewoon op de bank gezeten achter Blind.
Dat is ook de reden dat hij mocht vertrekken. Ajax zoekt in de regel voetballende verdedigers. Daar kun je van alles van vinden. Maar waarschijnlijk had iedereen dan nu geroepen dat het wel een goede verdediger maar geen Ajax verdediger was.

Welnee, fysiek een sterke voetballer maar technisch en in de opbouw zwak. Lille is geen niveau Ajax. Accepteer nu maar gewoon dat Ajax nu al een paar jaar CL speelt en de toppers kunnen prima mee in de top van Europa. Botman kan dat niveau niet aan

13 november 2020 om 23:13

kom op man. een leek kan zien dat Botman beter is als een Schuurs, Alvarez en Martinez in je achterhoede. alsof Veltman en Sanchez zo technisch en sterk in de opbouw waren

13 november 2020 om 23:15

Japie, ook jij moet toch gewoon inzien dat Botman geen Ajax verdediger is? Zijn zwakte punten zijn juist ruimte in de rug en zijn balbehandeling. Het is een goede counter voetbal verdediger, maar het is natuurlijk niet voor niets dat hij bij Jong Ajax nooit uit de verf kwam.

13 november 2020 om 23:18

en de trage Veltman en Blind kunnen zeker wel met ruimte in hun rug spelen? die werden tegen Lille aan alle kanten voorbij gelopen en hadden geluk dat die spitsen daar alles huizenhoog overschoten want die kregen belachelijk veel kansen

13 november 2020 om 23:18

Wat een complete lulkoek Japie. Botman was niet echt een succes bij Heerenveen en Ajax nam een gok. Zou Botman nu bij ons spelen en de druk niet aankunnen dan wat? En trouwens is het seizoen al ten einde? Is PSV al kampioen? Liggen we al uit Europa? Kom op, dit is zo makkelijk.

13 november 2020 om 23:26

Klinkt als een verdediger die ze in de Champions League prima zouden kunnen gebruiken. Zeker als je ziet hoe makkelijk een Schuurs aan de kant wordt gezet.

13 november 2020 om 23:27

En Lille speelt ook in de CL? Je hebt geen enige garantie dat Botman een succes zou zijn. Geen één. Het is puur speculeren.

13 november 2020 om 23:34

Over welke toppers van Ajax heb je het? Denk dat op dit moment niemand van Ajax mee kan met de top van Europa. Of bedoel je dan De Ligt en Frenkie de Jong?

Toen ik dit van de zomer zei, kreeg ik hier veel verwijten naar mijn kop geslingerd dat ik een azijn pisser was en Overmars aan het bashen was etc. En als Ajax nou meer goede Cv's had dan was deze stap logisch. Maar is gewoon een grote fout geweest

13 november 2020 om 23:26

Achteraf praten is altijd makkelijk. Het seizoen is nog redelijk jong. We doen nog vol op mee in de CL, dus waarom nu hier over beginnen? Geen enige garantie dat Botman in het eerste zou slagen. Geen één!

13 november 2020 om 23:39

Klopt wat je zegt 007, maar je kan er toch niet om heen dat het centrum nu heel heel kwetsbaar is? Zowel in de lucht en bij spelhervattingen. Of Botman zou slagen bij counters van tegenstanders, weet ik ook niet. Heeft wellicht ook met de naïeve spelwijze van Ajax te maken. Maar Botman was wel sterk in de lucht. En naast Tagliafico kan eigenlijk niemand koppen nu bij Ajax

Botman speelt bij Lille in een systeem dat hem beter past dan bij Ajax. Hij gaf zelf in een interview aan dat hij in Frankrijk niet moet meevoetballen zoals ajax verdedigers dat horen te doen. Ik denk dat het win win is voor beide partijen. Ajax heeft nog wat voor hem gekregen en botman kan lekker voetballen. Alternatief was uitleenbeurt aan twente zoals pieri..

Hahahah, als Johan Derksen echt zo'n goede analist was, kwam deze reactie gelijk op het moment dat Ajax Botman verkocht.... Maar op dat moment vond iedereen Overmars juist de koning, omdat hij een speler zonder minuten in Ajax 1 voor zoveel geld had verkocht. Derksen is nu veel te laat met deze reactie om serieus genomen te worden. Achteraf een mening vanaf de zijkant verkondigen is zo ontzettend makkelijk, maar zelf verantwoordelijk zijn voor zulke keuzes is moeilijk. Af en toe kan er een miskoop tussen zitten of een verkoop waar misschien meer uit te halen was geweest, want laten we eerlijk zijn dat het type verdediger dat Botman is ook niet bij Ajax paste, Blind er niet uit had gespeeld en nu waarschijnlijk juist in waarde was gedaald als hij was gebleven... Als Derksen er echt zoveel kijk op heeft, moet hij zijn mening geven op het moment dat er iets volgens hem niet goed lijkt te gaan en niet met terugwerkende kracht enkele maanden daarna.

14 november 2020 om 00:29

Van de zijkant is natuurlijk makkelijk, maar dit is niet de eerste keer dat Derksen dit uitspreekt. Heeft hij al eerder gedaan bij VI maar ook bij de CL analyse. Maar hoe dan ook, mag hij natuurlijk wel zijn mening hierover geven lijkt mij. Ook al is het nu inmiddels november

Zeer goede verdediger, opbouwt alleen 10 x niks. Alleen daarom al voor ajax geen toevoeging, aangezien ajax in 90% van de wedstrijden de bovenliggende partij is. Voor een ploeg die met minder ruimte in de rug speelt is hij zeker een toevoeging. Hoop voor hem dat hij hetzelfde traject als de Vrij kan volgen.

13 november 2020 om 23:51

Naast blind kan best een verdediger die zijn man kan uitschakelen. De spelers die jij noemt zijn allemaal rechtsbenig, botman linksbenig. Daarom niet ideaal om naast blind in de verdediging te zetten.

14 november 2020 om 00:04

in dat laatste punt kan ik je beter volgen idd maar nu staat Martinez ook met regelmaat LCV en dan had je daar denk ik beter Botman hebben staan

Altijd leuk als analisten achteraf benoemen wat er fout ging en dan net doen alsof het vooraf ookal duidelijk was. Ik denk toch dat dit voor beide partijen de beste stap was. Ajax heeft er een mooie som aan geld aan overgehouden en Botman speelt nu in een team waar hij veel beter in past. Bij Ajax wordt hem ook gevraagd op te bouwen en bij Lille is het puur een directe tegenstander uitschakelen. Als hij bij Ajax zo gespeeld had als nu bij Lille had hij zeker in dr basis gestaan maar dat weet je niet. Voor hetzelfde geld maakt hij in de eerste 3 wedstrijden 2 opbouwende fouten en schrijft iedereen hem af.

Ach, ook Sven moet nog door een mindere periode. Dan kan hij er ineens geen zak meer van. Het is altijd zo opportunistisch scoren met dit soort opmerkingen.
Toegegeven, ik zie hem liever dan schuurs. En zeker naast Blind. Maar er zal een reden zijn dat Ajax hem liet gaan en anders maken ze een keer een foutje.
Spelers als Botman komen nog wel. Ook uit de jeugd. Geef Schuurs tot de winterstop want stiekem kan die jongen ongelofelijk goed voetballen tussen de foutjes door.

14 november 2020 om 11:34

Schuurs staat rechts en Botman links. Slaat dus al nergens op dat je zegt dst je hem liever ziet dan Schuurs

Ik ben blij dat Botman weg is. Voegde werkelijk waar niks toe bij Ajax. Zijn spel paste niet bij Ajax. Veel te traag in de opbouw, veel te veel tijd nodig. Hij had alleen lengte nou dat is niet genoeg voor Ajax. Leuk dat hij het goed doet in het buitenland bij een mindere club. Ajax heeft dit perfect gedaan. Wat een heerlijk bedrag ontvangen voor een speler die het bij Ajax nooit zou maken. Laat de Ajax bashers maar lullen.

14 november 2020 om 12:33

Ken je toevallig Barry Hulshoff? Vroegere, slungelige verdediger van Ajax uit de gloriejaren. Hoe zou je die willen omschrijven?

Gebleken is dat men bij bij Ajax nu niet direct de beste kijk op spelers heeft. Natuurlijk, er zijn ook best goede aankopen gepleegd, maar van alle aankopen heeft een groot percentage niet voldaan aan de verwachtingen. Nu is een miskoop nooit uit te sluiten, maar het is toch opvallend dat er spelers zijn binnengehaald waarvan vooraf door kenners al werd gewaarschuwd en afgeraden tot koop over te gaan. Ook heeft de huidige trainer van Ajax een dikke vinger in de pap voor wat betreft welke speler wel te halen en wie te verkopen - al is het niet meer dan logisch dat de toppers uiteindelijk toch door kapitaalkrachtiger clubs uit de grote competities worden gehaald. Maar een Lang en Botman niet. En ik blijf het merkwaardig vinden dat je deze talentvolle spelers zo makkelijk hebt laten gaan. Daarnaast het binnenhalen van ex Ten Hag adepten, zoals een Labyad, Promes, Klaiber, van wie alleen Promes een tijdje (ziyech!) heeft voldaan. Een duidelijke stap achteruit. Over andere aankopen, gedaan door de TD, is best ook het een en ander op aan te merken. Een slapjanus als Pierie halen en Botman laten gaan. Na meer dan een jaar lang Magallan scouten hem te nemen. en zo is er een hele rits aantoonbare missers hem aan te rekenen. Al met al is de conclusie dat Ajax intelligenter had kunnen aan- en verkopen. En dat is jammer, want de mogelijkheden zijn er best.

Wel typisch weer dat Derksen dit roept nadat hij het al enkele maanden goed doet bij Lille. Makkelijk praten achteraf. Dit riep hij een half jaar/jaar geleden niet hoor. Zo kan ik het ook.

16 november 2020 om 13:59

Dat en dan ook nog de hele ondertoon die onder zo'n conclusie ligt. Er moet nog net niet iemand voor een Joegoslavietribunaal ter verantwoording worden geroepen. Had Botman deze maanden kut gespeeld, dan werd Overmars de hemel ingeprezen om zo'n nietsnut voor 9 miljoen te weten verkopen. Soms laat het zich gewoon lastig voorspellen; ik vind het niet eens echt een fout, en als dat het wel is so what? Er gaat wel eens iets anders dan je vooraf inschat, kan gebeuren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren