Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kuyt overgeslagen als opvolger Advocaat: ‘Feyenoord dé perfecte club voor hem’

Laatste update:

In de optiek van Emile Schelvis hoeft Feyenoord niet ver te kijken naar een eventuele opvolger van Dick Advocaat, wiens contract in De Kuip na dit seizoen afloopt. De sportjournalist schuift Henk Fraser naar voren, de hoofdcoach van stadgenoot Sparta Rotterdam die volgens Schelvis de laatste jaren is uitgegroeid tot één van de beste trainers in de Eredivisie. De Sparta-coach heeft als speler een verleden bij Feyenoord. Tussen 1990 en 1999 stond hij onder contract in Rotterdam-Zuid.

Schelvis omschrijft Fraser als de 'ideale kandidaat' voor Feyenoord. "Veel meer dan dat Dirk Kuyt in een veel later stadium ooit nog een keer trainer van Feyenoord gaat worden", zegt hij dinsdag in de voetbaluitzending van RTV Rijnmond. "Maar voor Fraser zou Feyenoord dé perfecte club zijn. Dus heel stiekem hoop ik dat hij toch FC Utrecht nog even overslaat." Fraser is ook al genoemd bij FC Utrecht, dat John van den Brom vorige week naar Racing Genk zag vertrekken.

Advocaat na zege Feyenoord: 'Ik betaal meer belasting dan jij'

Fraser heeft volgens Schelvis op verschillende gebieden van het trainersvak een geweldige ontwikkelingd doorgemaakt. "Hij kan heel menselijk en sociaal zijn, maar als het nodig is, speelt hij het keihard. De lat ligt bij hem op een bepaalde hoogte en daar blijft hij zich aan vasthouden. Dus hij is consequent, sociaal en one of the guys tegelijkertijd." Om er gelijk aan toe te voegen: "Maar het is ook wel iemand die boven de groep staat. Dus hij heeft alle capaciteiten die je nodig hebt om in dit vak ver te komen."

Schelvis denkt daarnaast dat Fraser een ideaal uithangbord is voor Feyenoord, dat als topclub altijd volop in de belangstelling staat. "We leven in een mediacratie en als iemand je club goed kan vertegenwoordigen dan is dat Henk Fraser", vervolgt de Rotterdamse sportjournalist. "Hij is welbespraakt, altijd eerlijk, open en voelt zich nooit voor iets te groot. In de nieuwe generatie trainers is het echt een voorbeeld." Fraser, die met Sparta de dertiende plaats bezet, verlengde zijn contract bij de Kasteelheren in augustus nog tot medio 2022.

Wat is de ideale opvolger van Dick Advocaat bij Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als ik de verhalen van Kuyt bij de onder 19 hoor dan is hij absoluut niet geschikt voor Feyenoord 1. Dat hij liever een benefiet wedstrijd in de UK gaat spelen of met zijn gezin naar Disneyland Parijs gaat ipv een oefenwedstrijd organiseren voor de o-19 (waar de spelers zelf om vroegen) vind ik best wel onprofessioneel.

10 november 2020 om 17:59

Maar jij weet niet wat er intern besproken is. Of zelfs contractueel is vastgelegd. Wie weet is dat hele verhaal enorm opgeblazen.

10 november 2020 om 19:18

Dirk Kuijt is sowieso niet geschikt, wat een gluiperd is dat zeg. Als je bij Utrecht weg gaat 'dit is echt de beste club, kom sowieso terug', bij Feyenoord hetzelfde, bij Liverpool waren de fans ook de beste en wilde hij nooit meer weg. Dan eerst cashen terwijl je club je nodig had, en ok. Op het allerlaatst nog terugkeren. Ook vaak openlijk naar andermans plek solliciteren. Dit lijkt me de slijmbal collega waar iedereen een hekel aan heeft maar toch de manager aan zijn kant krijgt. Ik moet altijd een beetje kotsen van binnen als ik hem zie.

De creativiteit is ver te zoeken om (weer) met een doorgekauwde kandidaat als Fraser aan te komen. Talloze malen genoemd en nooit wordt echt duidelijk waarom hij zo geschikt is.
Ja, fijne kerel, in de jaren 80 succesvol (als speler) met Feyenoord, maar heel veel verder kom ik niet.
Niet een sprankelende voetbalvisie of een trainer die zijn teams boven hun kunnen laten spelen.

10 november 2020 om 16:38

Maar welke trainer heb jij voor ogen dan? Een trainer die al jaren een duidelijke visie heeft en die dat al op minimaal Eredivisie niveau heeft laten zien, en ook nog eens haalbaar is voor Feyenoord. Die is bijna niet te vinden. Fraser zou ik zo gek nog niet vinden.

10 november 2020 om 16:40

Als je zo zonder ambitie genoegen moet nemen met een trainer kun je jezelf net zo goed opdoeken.
Deze gedachtegang zou jij niet goed genoeg voor Ajax vinden toch? Dat is het dus ook niet voor ons

10 november 2020 om 17:03

Ik vond de vondst deze zomer van PSV wel verfrissend, hoewel de man me tot nog toe eigenlijk wat tegenvalt. Dus iemand uit het buitenland zou prima kunnen, maar ik opperde eerder deze week al Jonk. In ieder geval iemand die voetbal voorstaat, tactisch onderlegd is en spelers ontwikkelt, want dat hebben we nodig om weer aan te haken. Er moeten natuurlijk ook punten gehaald worden.

10 november 2020 om 17:07

Misschien ziet de trainer van Vitesse het na dit seizoen wel zitten, die vind ik nou erg verfrissend. Kan hij gelijk Tannane meenemen 😉.

10 november 2020 om 17:09

@njfromvol wat was er zo verfrissend aan Schmidt dan? wat voor hele uitzonderlijke dingen heeft hij dan gepresteerd in zijn carriere?

10 november 2020 om 17:50

Verfrissend natuurlijk dat er wat verder dan binnen de cirkel bekenden werd gekeken. Jij gaf altijd aan dat feyenoord onder vGeel niet verder zou komen wanneer ze alleen bekenden uit de eredivisie zouden halen. Waarom zou je voor een coach niet verder buiten de deur kijken? Fraser hanteert een negatieve speelstijl waarmee Feyenoord als club (en spelers individueel) niet vooruitkomt. Het argument dat dat niet kon bij Vitesse is natuurlijk onzin. Jonk kan het bij Volendam en Bosz bij al zijn clubs in Nederland.
Een gemiddelde manager is zo goed als zn materiaal en voegt weinig toe. Laat Feyenoord ajb verder kijken dan de gemiddelde coach Fraser met een negatieve speelstijl.

10 november 2020 om 18:02

@ijsmuts ja maar dat was omdat er geen uitzonderlijke spelers in de Eredivisie liepen die voor Feyenoord haalbaar waren en daarom zei ik scout wat creatiever en zoek in het buitenland naar een pareltje. als ze een Ziyech ofzo hadden weg gekocht bij Twente had ik dat gewoon een geweldige zet gevonden. omdat iemand toevallig komt aanwaaien uit Duitsland vind ik het niet perse verfrissend, het gaat uiteindelijk om de kwaliteit die je binnen haalt en niet om je nationaliteit. het voetbal onder Bosz bij Ajax leek overigens ook helemaal nergens op totdat Ziyech werd gehaald die creativiteit in het elftal bracht. je bent als coach natuurlijk wel afhankelijk van de spelers die in je selectie hebt en de balans die in je selectie hebt. daar moet je je systeem op aanpassen. heb je veel diepgang en creativiteit in je selectie kan je leuk aanvallend voetbal spelen maar heb je bv een elftal met voornamelijk harder werkers en geen creativiteit dan kan je Jurgen Klopp heten maar dan gaat het je echt niet lukken daar avontuurlijk aanvallend voetbal mee te spelen. een coach is uiteindelijk afhankelijk van zijn spelersmateriaal

10 november 2020 om 18:15

Japie.
Verfrissend omdat destijds, toen PSV op zoek was naar een trainer, vooral hier op VZ namen rond gingen als Maurice Steijn, Adrie Koster en weet ik allemaal wat voor halfbakken oefenmeesters zonder enige ervaring bij een topclub of in het buitenland. En aangezien de goegemeente destijds ook al wist te melden dat PSV geen geld meer had en geen spelers kon kopen, moest een tussenjaar ingelast worden met Ron Jans, of zoiets, als trainer.

En dan ervaar ik het als verfrissend dat PSV dan gewoon Roger Schmidt weet te strikken en dat er vervolgens een goede reeks spelers worden gehaald waarmee PSV in ieder geval een flinek boost heeft gehad en de verhalen dat AZ en Feyenoord PSV ver voorbij waren en dat PSV met Vitesse en Heerenveen moest gaan strijden om plek 4 en lager snel zijn verstomd.

Dat trainers afhankelijk zijn van hun materiaal vind ik persoonlijk overigens binnen deze discussie 'wat is er zo verfrissend aan Schmidt' geen hele nuttige bijdrage.

11 november 2020 om 12:59

En hij kent Antonucci. Dat is ook een voordeel voor Wim Jonk

11 november 2020 om 13:03

Maar er komen geen betere spelers, dus is Fraser wel degelijk geschikt voor Feyenoord. Hoezo is 4-4-2 zo negatief. Wel eens van Lobanovski gehoord. Die speelstijl was leuk om naar te kijken!

10 november 2020 om 17:08

ik vind Fraser een prima coach. maakt het spelletje niet ingewikkelder dan dat het daadwerkelijk is, zet de poppetjes op de goede plek en doet het eigenlijk overal gewoon naar wat je ervan mag verwachten van het spelersmateriaal met af en toe een positieve uitschieter zoals de beker winnen met Vitesse

10 november 2020 om 17:18

Ik zoek iemand die er meer uithaalt dan een gewone huis-, tuin- en keuken trainer.
Ik zie geen uitzonderlijke dingen bij hem -zowel in resultaat als in spel- waardoor ik zeg: "die moeten we echt hebbem"

Vwb je andere vraag: Schmidt heeft het goed gedaan bij Salzburg en resultaten i.c.m. een aantrekkelijke speelstijl gehanteerd.

10 november 2020 om 17:26

ja maar wat voor uitzonderlijk dingen verwacht je dan als je moet werken met het spelersmateriaal van een ADO of Sparta? Schmidt deed het bij Salzburg aardig maar ook weer niet uitzonderlijk en bij al zijn andere clubs is het eigenlijk heel matig gegaan. de man heeft denk ik een goede PR manager ofzo want hij wordt imo wel erg groot gemaakt. die grote status matcht iig niet met zijn CV

10 november 2020 om 17:46

Om zijn prestaties bij Bayer Leverkusen matig te noemen, getuigt van vooringenomenheid. HIj deed het aardig in Europa en eindigde in de Bundeslige 3e en 4e. Dat vind ik niet matig voor Bayer Leverkusen

10 november 2020 om 17:51

@njfromvol ok, misschien idd aardig maar niet uitzonderlijk maar hij werd binnen gehaald bij PSV alsof het een of andere internationale topcoach is. ik zie echter nog weinig verbetering in het spel t.o.v. Van Bommel en Faber en Schmidt heeft zich toch flink mogen versterken

10 november 2020 om 18:23

Reken schmidt dan ook niet af op deze waardeloze coronaperiode. VBommel heeft 1,5 jaar de kans gekregen. Half jaar goed en een jaar erg zwak. Schmidt is net onderweg en heeft nog geen enkele keer met het volledige basisteam kunnen trainen.

10 november 2020 om 18:42

zelfs al kan Schmidt zijn basis 11 niet opstellen heeft hij nog steeds een beter elftal in het veld staan als wij bij Feyenoord hoor. zijn belangrijkste spelers zoals Gotze, Ihatteren en Malen waren tot nu toe bijna altijd beschikbaar

10 november 2020 om 18:57

En geen van allen (wedstrijd)fit. Kulargument.

Het is niet helemaal duidelijk wie advocaat moet gaan opvolgen, maar als ik iets uit al die berichten kan op maken dan is het wel dat niemand op Dirk Kuyt zit te wachten. Hoe kijken Feyenoord fans hier tegenaan??

11 november 2020 om 12:42

Volgens een goed ingelichten feyenoordTM zijn nu tomasson en jonk de kandidaten

12 november 2020 om 17:30

Nou ik ben niet zo negatief als veel andere Feyenoordfans.hier. Hoewel ik het echt te vroeg vind om Kuyt al aan te stellen als hoofdcoach zou ik hem best graag als assistent zien. Kan hij veel ervaring opdoen en kunnen we ook gelijk kijken of hij een beetje in de groep zal vallen. Het allerbeste zou zijn wanneer Kuyt ergens anders een paar jaar ervaring op zou doen en dan terugkomt. Ik doe dus niet mee met alle papagaaien die maar blijven zeggen dat het een kwal is o.i.d..en hem helemaal niet willen zien in de trainersstaf. Ik denk dat weinig mensen hem goed kennen en dus ook niet kunnen oordelen.

Lieve media en ander journaille, hou toch alsjeblieft eens op met Fraser of welk type of trainer ook wiens karakter zo "lekker bij Feyenoord past" en daardoor maar naar voren geschoven moet worden. Als Fraser nou wonderen zou verrichten met Sparta zou ik nog m'n twijfels hebben en dat is dus niet eens aan de gang. Het is ook weer typisch zo'n cyclus waarin media zo'n typisch iemand bij Feyenoord naar voren schuiven om een jaar later ineens af te vragen waarom Feyenoord niet eens verder kijkt dan hun neus lang is. Ik hou me dan ook ontzettend vast aan FeyenoordTM die al meermaals meldde dat Fraser in elk geval niet voorkomt in het voorlopige rijtje kandidaten. Nee, laat 'm maar naar Utrecht gaan zodat die "geruchten" lekker klaar zijn.

10 november 2020 om 17:16

Helemaal eens met je betoog. Alles wat schelvis over de persoonlijkheid van Fraser zegt is waar, maar voetbalinhoudelijk zie ik geen enkele onderbouwing. Bij Ado was de start geweldig waarna het al snel matig werd. Het voetbal was verschrikkelijk. Bij vitesse waren ze ondanks een historische prijs maar wat blij dat hij vertrok want het voetbal was echt ruk. Bij sparta houdt het voetbal ook niet over. Als je als club vooruit wil moet je iemand hebben die er voetbal in wil brengen. Dat zie ik bij Fraser nergens terug.

10 november 2020 om 17:22

@ijsmuts wat had jij dan verwacht met het spelersmateriaal waarmee Fraser heeft gewerkt? dat die clubs wel even oogstrelend voetbal op de mat zouden leggen? Fraser is een voetbalcoach, niet het zevende wereldwonder. we moeten wel een beetje realistisch blijven

10 november 2020 om 17:37

Makkelijk scoren, Japie. Ik heb bv een Koster met zeer beperkte middelen, zeer verzorgd voetbal zien spelen. Dat zie ik niet terug bij Fraser, maar jij bent wel een fan begrijp ik?

10 november 2020 om 17:46

@ijsmuts - ''.., maar voetbalinhoudelijk zie ik geen enkele onderbouwing.'' Ja, echt bizar. En achteraf altijd maar kijken naar hoe PSV en Ajax wel altijd blijven innoveren, om dus ook af te vragen waarom dat bij Feyenoord niet kan. Nou, dat krijg je als je het enkel hebt over persoonlijkheid.

10 november 2020 om 17:52

@njfromnl; hetzelfde met jonk bij volendam, bosz bij zn eerdere clubs, ten hag bij go ahead en utrecht, co adriaanse bij al zn clubs, vMarwijk bij fortuna en Feyenoord (1e periode). Een positieve speelstijl met minder materiaal is altijd mogelijk.

10 november 2020 om 17:53

@njfromvol Willem II had vorig seizoen een piekseizoen maar nu bungelen ze met 5 punten onderin. een coach maakt wel het verschil maar imo niet het hele grote verschil, dat is meestal het aankoopbeleid en de jeugdopleiding. de ene coach is iets beter als de andere coach maar uiteindelijk hangt alles samen met het spelersmateriaal. ik denk dat een Jurgen Klopp met het huidige ADO ook gewoon zou degraderen en ik denk dat een Guardiola met dit Feyenoord ook geen kampioen zou worden

10 november 2020 om 17:56

@ijsmuts dat ligt ook aan je materiaal natuurlijk. heb je genoeg diepgang en creativiteit in je selectie om aanvallend voetbal te spelen? kunnen je verdedigers met ruimte in hun rug spelen? heb je genoeg scorend vermogen in je team etc. niet in elke selectie zit die balans. je speelwijze en systeem is afhankelijk van je spelersmateriaal

10 november 2020 om 17:58

Haha, dat je de invloed van een trainer reduceert tot zoiets simpels is wel echt verwonderlijk, Japie. Laten we anders clown Bassie voor de groep zetten, want het verschil wordt gemaakt met het aankoopbeleid en de jeugdopleiding. Ja, absoluut. Pak 'm beet een Jaap Stam die er een potje van maakte tegenover Dick Advocaat die een jaar ongeslagen is met zowat dezelfde groep; weinig verschil inderdaad. En zo zijn er nog talloze voorbeelden. (oh, je hebt je reactie zoals altijd weer aangepast).

10 november 2020 om 18:07

@mgmv ja maar dat is omdat Stam aanvallend pressie voetbal wilde gaan voetballen terwijl Feyenoord daar helemaal de selectie niet voor heeft. dan zette hij ook nog Narsingh in de spits op een gegeven moment. die man snapte er heel weinig van. natuurlijk zijn er ook coaches die totale koekenbakkers zijn en niet geschikt zijn voor het vak, maar een normaal denkende coach die logische beslissingen neemt en gewoon de poppetjes op de goede plek zet, die een beetje goed met spelers overweg kan en een speelwijze hanteert die aansluit op zijn materiaal die zal het al snel heel goed doen. imo is voetbal echt niet een of andere hogere wiskunde voor raketgeleerden. geef een Wiljan Vloet een selectie van 1,5 miljard bij zo een City of geef hem de selectie van PSG en hij zal daar waarschijnlijk ook wel landskampioenschappen pakken en zet een Guardiola neer bij het huidige ADO en waarschijnlijk degradeert hij ook gewoon met dit materiaal

10 november 2020 om 18:10

'' imo is voetbal echt niet een of andere hogere wiskunde voor raketgeleerden'' - Nee, maar voetbal kan wel op vele manieren gespeeld worden. En de trainer kan daarin verschil maken. Zo liggen Jonk en Fraser mijlenver uit elkaar wat betreft hun visie en is het dus belangrijk welke keuze je maakt.

10 november 2020 om 18:20

Ik zou eerder voor Bosz gaan als ik jou was. Toch net wat meer een Feyenoord man. Ik denk dat Jonk bij tegenvallende prestaties al gauw voor domme neus wordt uitgemaakt en dergelijke

10 november 2020 om 16:48

Als we FeyenoordTM mogen geloven, wordt het Jonk of Tomasson. Lijken me allebei uitstekende opties, al zul je met die speelwijze van Jonk wel totaal anders moeten gaan spelen dan nu het geval is. Ik zou Fräser echter ook een prima keuze vinden, moet ik zeggen. Maar als ik Jonk over voetbal hoor praten, klinkt álles wat hij zegt wijs. Dat zou ik nu weleens graag zien

10 november 2020 om 17:25

En speelt ook erg goed voetbal met Volendam.

10 november 2020 om 17:30

Ja, laat 'm maar meekomen met z'n oogappel Antonucci. Arnesen zei eerder ook al dat Antonucci in goede handen was bij Volendam vanwege Jonk (met wie hij dus ook samenwerkte om deze constructie op te zetten) en Keje Molenaar. Hopelijk een voorbode voor meer En inderdaad eens met dat laatste; luister ook graag naar 'm.

10 november 2020 om 17:59

Heel terecht betoog. Ik zou allereerst graag eens zien - zoals ik dat tot de komst van Schmidt bij mijn eigen club ook het afgelopen decennium zag ontbreken - dat Feyenoord gewoon eens een visie op tafel legt: welk spel willen wij spelen, hoe kan onze jeugdopleiding en -scouting daartoe bijdragen en welke uitgangspunten heeft ons technisch beleid als gevolg? Met die zaken helder in kaart kun je aan de slag om een trainer te vinden, waarbij een verleden bij of raakvlak met Feyenoord een nice-to-have is in plaats van een must-have. Je wordt inderdaad doodziek van al die Arno Vermeulentjes die eventjes bepalen wie er wel en niet geschikt is voor of past bij Feyenoord. En met onbewezen trainers-in-de-dop ben ik al helemaal klaar! Als ze niet al mislukken (van Bommel) trakteren ze fans op middle-of-the-road-voetbal waar ze zowel zichzelf als hun trainerstermijn nauwelijks mee onderscheiden. De eerstvolgende journalist die Dirk Kuyt weer op het schild hijst, moeten ze zijn perspas afnemen! Denk ook een keer buiten het traditionele kader. In Nederland zie ik in Wormuth een geschikte kandidaat en Thomas Letsch zou ik voor de toekomst ook in potlood alvast opschrijven. Maar kijk ook eens over de grens; er zullen toch in Duitsland of Belgie ook wel interessante vakmensen rondlopen die Feyenoord eens de broodnodige vernieuwing kunnen geven?

10 november 2020 om 18:09

Haha, ben wel blij dat er mensen zijn die me kunnen volgen hierin. Maar ja; eens. Zet een bepaalde visie uit en zoek daar een trainer bij. Wat Letsch nu inderdaad doet bij Vitesse vind ik, vooralsnog, echt fantastisch. Heeft toch een ietwat on-Nederlandse aanpak wat betreft z'n spel (bijvoorbeeld uitstekend gespeeld tegen Ajax in die 5-3-2), maar kan ook makkelijk aanpassen. Het geeft ook het bewijs aan dat het gewoon kan en mogelijk moet zijn. En ik hoop dat al die zogenaamde watchers, journalisten of wat voor mensen ook die er (naar eigen zeggen) dicht op zitten in de Nederlandse media eens groter durven te denken. Of in elk geval voetbalinhoudelijker.

10 november 2020 om 18:50

Leuk geouwehoer maar Fraser is, hoe je het ook went of keert, de ideale kandidaat voor Feyenoord.
En hoezo wonderen verrichten ? Jij denk dat Feyenoord in staat is een wondertrainer binnen te hengelen ? Zelfs Ajax en Psv, die veel hoger staan aangeschreven dan Feyenoord, slagen er niet in om een gerenommeerde trainer binnen te halen.
Deed Ten Hag het dan zo geweldig bij Utrecht voor hij naar Ajax vertrok ? Nee, niet bepaald..
Persoonlijk hoop ik dat Fraser het wordt, in hem heb ik meer vertrouwen dan in menig ander kandidaat.

10 november 2020 om 18:58

Laat ik voorop stellen dat ik Fraser geen verkeerde trainer vind. Maar per se 'de ideale kandidaat?' In de rest van je betoog komt alleen maar argumentatie waarom hij 'de enige kandidaat' is dan voor vanwege gebrek aan beter. Het enige wat je daarnaast inbrengt is dat Ten Hag het niet zo geweldig zou doen. Overigens zette Ten Hag in mijn herinnering een puike reeks neer met FC Utrecht en onderscheidde hij zich met tactisch sterk spel; de interesse van Ajax was niet ongefundeerd, wat nog eens onderstreept werd door het feit dat Ten Hag geen enkele link met die club had tot dan toe. Kom nou eens met een inhoudelijk argument waarom je Fraser de ideale trainer voor Feyenoord vindt. En wat maakt hem beter dan pakweg Wormuth, Jans, Slot of Lukkien?

10 november 2020 om 19:19

Een welbespraakt persoon, die duidelijk is in communiceren en gewoon zegt waar het op staat.
Ligt goed in de selectie. Bij iedere club waar hij heeft gewerkt lopen ze met hem weg.
Heeft daarnaast de nodige ervaring en is tactisch goed onderlegd, je ziet bij zijn clubs toch een denkwijze in het spel terug.
Daarnaast heeft die de nodige zelfreflectie wat ik als zeer belangrijk beschouw bij een trainer.
Al met al een prima uithangbord voor de club.

Nou hier een ideetje. Wim jonk prima opbouw in zijn trainers carrière en weet een prima team neer te zetten met weinig middelen bij Volendam

Haha dat is al de derde analist die opeens met Fraser komt aangezet. Schelvis kennende zal hij wel weer een beetje geld krijgen van iemand om het verhaal te pluggen. Laten we het nou maar niet doen, genoeg betere kandidaten denkbaar dan Henk Fraser om Feyenoord te runnen.

10 november 2020 om 16:38

Jonk of gewoon een verrassing uit het buitenland. Als je af wilt van het stigma hard werken moet je vooral niet met Henk aankomen.

10 november 2020 om 16:41

Precies. Geen slechte trainer hoor Fraser maar absoluut niet het niveau waar wij ons op moeten richten.

10 november 2020 om 16:47

Nee zeker niet als je een stap wilt maken. Het is ook absoluut geen toeval dat wij het vaak zo moeilijk hebben tegen kleine ploegen. Gooi er strijd in en we hebben het heeeel zwaar. Natuurlijk zijn er meerdere manieren op een wedstrijd te controleren en kan ik ervan genieten als er verdedigend niks doorheen komt, maar het is een voorwaarde en geen basis. Goed positiespel is de basis. Ik moet wel eens terugdenken aan het kampioensjaar van PSV met Wijnaldum en Depay nog. Uit tegen NAC met een man minder en een uitblinkende Guardado NAC kansloos laten op positiespel. Wij gaan er gerust met 3-0 af dan...

Ik hoop toch dat ze Fraser overslaan, in al die jaren prima gepresteerd als trainer maar nooit echt een lijn in zijn spel kunnen ontdekken.

Als ik Volendam zo zie spelen dan zou ik voor Jonk gaan, aantrekkelijk en verzorgd voetbal naar voren en dat zou toch wel eens fijn worden. Heeft een Ajax achtergrond maar Feyenoord wil ook wel eens af van het stempel vooral hard werken. De fans willen ook gewoon verwend worden met mooi spel in combinatie met goed voetbal.

Wat een waardeloos argument blijft het toch ook als iemand een goed uithangbord is.... Allemaal leuk en aardig en ik vind Henk hartstikke symphatiek, maar hij hoeft van mij geen trainer van Feyenoord te worden. Ik wil iemand die de club kan afhelpen van het gemaakte Feyenoord DNA en teruggaat naar de echte roots (die alle "kenners" allang vergeten zijn). Namelijk een club met niet alleen inzet en passie, maar ook gewoon goed en herkenbaar voetbal! Het mag best realistisch zijn als de wedstrijd erom vraagt, maar een algemeen uitgangspunt van positiespel, patronen en techniek. Een echte Feyenoord speler is in mijn ogen ook geen type Danny Buijs, maar een type Sjinji Ono of van Hanegem. Spelers met inzet en veel gevoel in hun poten. Types als Bosvelt die ook goed in het positiespel meekunnen en meer brengen als simpel werken. Maar ook meer types als Berghuis of van Persie passen veel beter bij de club dan iedereen denkt. Het Feyenoordpubliek is zeker niet tegen technische spelers. Met een Henk Fraser kom je er dan gewoon niet want die speelt te veel op verdediging en inzet. Kan je net zo goed Advocaat verlengen en die haalt er gewoon meer uit. Je hebt een trainer nodig die kijkt naar bijvoorbeeld het spel van Dortmund of Liverpool. Inzet, technisch vaardig en geen kansloze werkers.

Mogen we aub een keer een trainer met visie? De laatste was Koeman en daarvoor een hele tijd niks.
Feyenoord heeft niet eens een spelopvatting. Alleen dat stomme harde werken wordt aangehaald. Dat is een voorwaarde, geen tactiek.
Haal een Duitser, haal iemand met ideeën over voetbal die verder gaan dan de KNVB cursus.
Ik wil geen man van de club. Ik wil iemand die er voor kan zorgen dat spelers messcherp zijn en weten welke taken ze moeten uitvoeren om goede aanvallen op de mat te leggen.
Stelselmatig.

Feyenoord moet gewoon een tactisch sterke en ervaren trainer hebben die het beste uit de spelersgroep naar voren kan brengen.

Met alle respect, bij Feyenoord puilt het niet bepaald uit van de kwaliteiten dat het alleen maar poppetjes op de juiste plek te zetten en gaan met die banaan. Een geschikte trainer voor Feyenoord is iemand die de sterktes van de selectie optimaal weet te benutten. En dan heb je niets aan een uithangbord. Een uithangbord is leuk voor de marketing, meer niet.

Logisch natuurlijk dat Kuyt wordt overgeslagen, wat heeft hij in hemelsnaam bereikt dat hij ineens hoofdtrainer moet worden van Feyenoord?

Het zou ook een ontzettend domme zet zijn van Feyenoord om Kuyt als hoofdtrainer aan te stellen. Die presteert al niet best met O19 en staat ook niet bepaald om zijn werkethos bekend. Iets wat hij als speler juist wel had. Maar er is tot nu toe geen enkele reden om aan te nemen dat Kuyt een goede hoofdtrainer voor Feyenoord zou zijn. Iets wat ik van Fraser wel denk btw.

Zo genaamd mannen van de "club" hoofdtrainer maken is mijn inziens een slecht idee .
Als je iemand van buiten hoofdtrainer maakt is het veel gemakkelijker om hem in de functie te beoordelen.

De naam Fraser zingt al veel te lang rond in de kuip. Zo lang dat ik vrees dat hij het dan wel eens zou kunnen gaan worden.

Zo bijzonder doet Fraser het toch helemaal niet bij sparta? Ik snap niet dat hij constant aan Feyenoord wodt gelinkt. Nou moet ik wel zeggen dat ik geen idee heb wie het wel moet gaan doen. Ik veracht dat Jonk naar Utrecht gaat, anders zou dat nog wel een prima optie zijn.

Ik vraag me af wat Feijenoord een nieuwe trainer te bieden heeft en is het voor een nieuwe trainer nu het moment, na Advocaat, om in te stappen.

Fraser en Brard gaan niet echt goed samen, dus ben benieuwd of het Fraser gaat worden, Kuyt is ongeschikt. Maar ja wie is wel geschikt? Dan kom ik toch uit op een type Wim jonk

Heb ik iets gemist? Dick al gestopt? Fraser horen we al jaren. Dirk ook. Dit is toch geen nieuws...

Respect voor Dirk Kuijt als grote speler die hij is geweest maar uit helemaal niets blijkt dat hij een trainer is. En al zeker niet voor Feyenoord 1. Heeft 0 ervaring en inhoud als trainer. Dan is iemand zoals Fraser juist een redelijk ervaren trainer en als kind van de club kent hij Feyenoord goed. In mijn ogen is hij zeker de beste keus voor Feyenoord.

Hetgeen wat Kuyt sierde was,ondanks dat het een beperkte voetballer is,zijn ijverigheid en bescheidenheid!Mede daarom kon hij op sympathie en waardering teren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren