Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer draait niet om vraag heen: ‘Hij gaat zeker spelen tegen Spanje’

Laatste update:

Davy Klaassen zit voor het eerst sinds 2017 weer bij de definitieve selectie van het Nederlands elftal en de middenvelder van Ajax kan woensdag op speeltijd rekenen in de oefeninterland tegen Spanje. Bondscoach Frank de Boer liet dat dinsdagmiddag doorschemeren op de persconferentie. Frenkie de Jong, die eveneens aanschoof voor het perspraatje, is ook complimenteus over de bij Ajax teruggekeerde Klaassen.

"Davy gaat zeker spelen", antwoordt De Boer dinsdag op de vraag van De Telegraaf-verslaggever Valentijn Driessen of de Ajacied in beeld is. "Hij gaat zeker minuten maken, ja. Morgen tegen Spanje gaat hij zeker spelen." De Oranje-bondscoach wil overigens niet zeggen of Klaassen woensdagavond in de Johan Cruijff ArenA aan de aftrap verschijnt. De Boer wild sowieso de opstelling nog niet prijsgeven aan de media. De internationals van Oranje zullen daar later deze dinsdag over worden ingelicht.

Persconferentie Frank de Boer: 'Daarin is Ryan Babel een voorbeeld'

De Jong kijkt ook uit naar een eventuele samenwerking met Klaassen op het middenveld van Oranje. "Ik heb niet heel veel met hem samengespeeld. Toen hij bij Ajax speelde was ik nog geen basisspeler. Maar wel een aantal keer. Maar Davy is een heel goede speler, altijd geweest ook. Van wat ik van hem gezien heb bij Ajax doet hij het heel erg goed. Het is hartstikke mooi om hem erbij te hebben." De Jong ziet wel een verschil tussen de Klaassen van 2017 en van nu. "Hij speelt nu meer controlerend. Ik ben geen trainer, maar ik denk dat hij dat allebei goed kan (verdedigend en aanvallend spelen, red.). Het is niet aan mij of hij gaat spelen, maar hij doet het zeker goed."

De Boer is overigens van plan om met Ruud van Nistelrooij te praten over een rol in de technische staf van Oranje. De huidige jeugdcoach van PSV was in het verleden al eens als assistent-bondscoach verbonden aan het Nederlands elftal. "Ik ben van plan om hem na deze interlandperiode op te zoeken. Dan wil ik een keer een training bij hem kijken en lekker op anderhalve meter afstand een babbeltje met hem te maken. Het zou mooi zijn als hij er dan vanaf maart bij kan zijn", aldus De Boer over de voormalig aanvaller van Oranje.

Vind jij dat Davy Klaassen een basisplaats verdient bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt me niet meer dan logisch, maakt een steengoede indruk sinds hij weer terug is bij Ajax.

10 november 2020 om 16:05

Zeker weten, en dit is gewoon de kans om te testen. Snap niet echt dat het sentiment bestaat dat de Boer spelers met een Ajax achtergrond een voorkeur geeft, vind dat hij gewoon de besten moet selecteren.
En bovendien, de boer heeft nog geen enkele wedstrijd gewonnen he, hij staat onder zware druk. Ben benieuwd hoe hij het doet!

10 november 2020 om 16:27

Een blok met Frenkie en Davy zou zomaar een gouden greep kunnen zijn. Davy is niet de technicus die Frenkie is, maar zijn ethiek, gevoel voor positie en meevoetballend vermogen biedt Frenkie toch meer vrijheid. De Roon was toch te beperkt en Gini/Donnie zitten positioneel vaak te zwemmen.

10 november 2020 om 16:45

Dat zou dan voor het eerst zijn dat Klaassen actief mee zou gaan doen in het voetbal van het Nederlands elftal. Zijn 1e periode speelde hij vooral graag tegen tegenstanders met brede schouders. Ik moet echt echt nog maar zien hoor.

Vreemd, 30% die dat niet vinden!

10 november 2020 om 16:26

Het zou nog kunnen liggen aan het woord 'basisplaats'. Het kan zijn dat van die 30 procent (buiten de haters) een behoorlijk aantal mensen een andere basis 11 in gedachten hebben. Maar dat hij de plek in de selectie verdient lijkt me inderdaad vrij duidelijk. Dat had hij misschien stiekem in zijn tijd bij Bremen ook wel al verdiend.

10 november 2020 om 16:36

Vind jij dat Klaassen een basisplaats hoort te krijgen in Oranje dan? Hoe ver zijn we dan wel niet afgezakt man

10 november 2020 om 21:43

'te matig voor Europa', behalve dat Ajax prima meekon tegen de Europese (sub)top vs Liverpool en Atalanta, en Klaassen daarin absoluut uitblinker was...

Nou kan je inderdaad zeggen dat twee wedstrijden niet genoeg zijn en hij het langer moet laten zien, zeker, maar als ie dit kan volhouden valt er zeker wat voor te zeggen dat ie een basisplaats verdient, en in een oefenwedstrijd kan je hem dus best de kans geven.

En wat er is gebeurd sinds hij bij Ajax speelt is dat ie plotseling een prima controleur blijkt te zijn.
En een verschil met Berghuis is bijvoorbeeld dat Klaassen het op CL niveau laat zien (al is het slechts een paar wedstrijden). In tegenstelling tot Berghuis.

Ik heb weinig vertrouwen in De Boer als bondscoach en hij lijkt toch vooral als Ajacied te denken en te selecteren. Klaassen is een prima middenvelder voor Ajax en nuttig maar daar ga je internationaal geen potten mee breken.
Ik zou tocht liever zien dat deze potjes gebruikt zouden worden om nieuwe spelers een kans te geven met potentie voor de toekomst. Een Boadu in plaats van de eeuwige Babel ook al steekt die niet in zijn beste vorm, het kan hem net dat stukje vertrouwen geven.

Daarnaast zou ik ook liever een Gravenberch zien spelen in plaats van een Klaassen. Is ook een Ajax speler maar die heeft potentie voor de toekomst. Is misschien nu nog niet super constant maar Klaassen is niet je toekomst.

10 november 2020 om 16:02

Zou klaassen 32 zijn dan valt hier wat voor te zeggen, maar hij is nog steeds maar 27 en kan nog prima 6 jaar mee, helemaal als hij deze vorm vast weet te houden. En zou je dan een 'jongere' speler willen zien ipv Klaassen dan kan je beter voor Koopmeiners gaan, Gravenbergh is pas 18 jaar en heel talentvol maar is er gewoon absoluut nog niet klaar voor en verdiend het ook nog lang niet als je ziet wat we op het middenveld hebben lopen aan opties.

En dat Babel geselecteerd wordt snap ik ook niet en zou ik ook graag Gakpo voor willen zien, al weet ik niet precies hoe het met zijn fitheid zit na de coronabesmetting.

10 november 2020 om 16:02

Sorry maar Klaassen is echt meer dan terecht. Ook als hij speelt zoals die nu speelt en dat had gedaan voor Feyenoord of psv was die weer geselecteerd. Zeker met het ontbreken van de Roon

10 november 2020 om 16:05

Klaassen is 27, gaat nog beter worden, zeker als controleur. Daarbij moet het NL-elftal ook gewoon coefficient punten scoren en inspelen voor de wedstrijden die later 'voor het eggie' gespeeld gaan worden. Er is even geen tijd voor experimenten met spelers van 18. Klaassen is eigenlijk ook weer een speler die er voor het eerst bijkomt. Je kan niet ineens 3 nieuwe middenvelders opstellen. Gravenberch komt vast de volgende keer aan de beurt, als hij zo door blijft gaan.

10 november 2020 om 16:07

Ben ik niet met je eens. SWS vraag ik mij af met wie jij op die plek denkt potten te kunnen breken. Of dat nou De Roon, Klaassen, of Propper is, geen van allen Europese top hoor. Ik zie in Klaassen hopelijk een De Roon die gewoon veel beter en sneller kan voetballen, het spel snel verleggen en verlengen in de combi kan hij heel goed, als je dan snelle jongens voorin hebt met wijnaldum depay en co heb je veel meer aan hem. Vooral ook omdat landen vaak de rechter kant van NL forceren om te voetballen, als je dan De Roon, Dumfries/hateboer en bijvoorbeeld Bergwijn hebt kom je veel te kort en worden je voetballende zwaktes bloot gelegd.
Davy was ook nuttig en belangrijk in alle CL potjes, en daar doet het er wel toe.
Voor Gravenberch is het nog te vroeg en raar dat je die nou wel weer oke vind van een "ajax trainer"

10 november 2020 om 17:11

@binny Propper vind ik wel de beste voetballer van deze drie maar die is niet fit dus ik snap wel dat Klaassen wordt opgesteld. die doet het prima bij Ajax momenteel

10 november 2020 om 16:07

Boadu is niet wedstrijd fit...

10 november 2020 om 16:27

Klaassen kan weleens de missing link zijn, zoals hij ook bij Ajax is gebleken. De Roon en Van de Beek voldeden iig beide niet. Daarnaast heb je het over denken als Ajacied, maar waarom zijn er dan meer dan genoeg spelers zonder Ajax achtergrond opgeroepen ? Beetje zeuren om het zeuren als je het mij vraagt. Zeg dan gewoon dat Babel en Strootman er niet in thuis horen, want dat is iets waar iedereen het wel over eens is. Van de Beek, Bergwijn, Promes, Ake, Veltman, Dumfries en Hateboer kun je ook allemaal niet selecteren vanwege slechte vorm of weinig spelritme.

10 november 2020 om 17:36

Je wist toch dat dit gejammer zou komen? Zodra De Boer een Ajacied oproept die er voorheen niet bij zat zou het argument voorbijkomen. Terwijl de vorige bondscoaches iedere keer met Strootman op de proppen kwamen. Die is nu 'ingewisseld' voor een speler die in de CL goed presteert en zich in notime ontwikkeld heeft tot onmisbare schakel voor Ajax. Maar goed, Ajax-achtergrond hè, dan zou het eigenlijk niet mogen.

10 november 2020 om 16:32

Klaassen is echt niet geselecteerd omdat hij bij Ajax speelt. Die heeft gewoon een zeer sterke indruk achter gelaten de laaste weken en verdient die plek gewoon. Kijk eens naar de CL bijvoorbeeld. Hij komt erin en je pakt de controle weer terug (niet dat er verder goed werd gespeeld). Utrecht is stug en parkeert de bus en Davy is de man die het openbreekt. Dit is een jongen die altijd een voldoende haalt, puur op inzet. Die wil je er gewoon bij hebben. Het is eigenlijk zelfs vreemd dat hij bij Werder over het hoofd is gezien, want daar bloeide hij al helemaal op.

10 november 2020 om 17:01

Wat een onsamenhangend verhaal. Je wilt geen Klaassen, maar je zegt niet wie dan wel. Dan begin je te kletsen over Boadu die als spits speelt en vergelijkt die met babel wat normaal gesproken een vleugelspeler is.. Klaassen heb je gewoon meer aan dan de Roon imo. Klaassen, Wijnaldum en de Jong is toch een prima middenveld? Waarbij Wijnaldum en de Jong heel weinig diepgang hebben. Dan is een spelers als Klaassen of vd Beek toch wel erg prettig bijv. De Roon heb je dan niks aan. Gravenberch laat wekelijks zien nog niet van NL elftal niveau te zijn, maar het gewoon heel aardig te doen voor z'n leeftijd. Die jongen nu oproepen en ook nog z'n focus moeten verleggen op het NL elftal maakt het niet per definitie beter voor die jongen hoor. Laat hem lekker z'n wedstrijden maken en groeien in de competitie en CL, dan zit die er over een jaar, of 2, echt wel bij hoor. Zoals de anderen al zeiden, Klaassen is nog niet op z'n retour, maar juist richting z'n fysieke top aan het groeien, theoretisch gezien. En dat gezeik over Ajax spelers ... noem dan gewoon wat alternatieven van Feyenoord of PSV die het beter doen ... precies, die zijn er niet. Dat babel er niet bij hoort is bijna iedereen 't wel mee eens ... daar kun je zat alternatieven voor verzinnen inderdaad.

10 november 2020 om 17:05

V-watchder. Ik heb eerlijk gezegd weinig vertrouwen in je mening als Gravenberch eerder zou laten spelen ipv Klaassen. Is nog bij lange na niet het niveau van Klaassen. En ook op geen enkel vlak, zowel niet verdedigend als aanvallend. En zowel niet aan de bal als van de bal af. Voor Nl elftal selecteer je de mensen die op dat moment het beste zijn, daar doe je niet per se aan talent ontwikkeling. Zou ook onzin zijn, want die jongens gaan in die 1 a 2 weken training echt niet ineens van alles bij leren. Klaassen is van de opties die nu naast Frenkie kunnen veruit het sterkste bezig dit seizoen, dus lijkt me een hele logische optie om op te roepen en zelfs gelijk basis te zetten. Verder ben ik met je eens dat Babel vervangen moet worden, maar Boadu staat momenteel niet eens basis bij Az, dus of dat op dit moment zo'n verstandige optie is?

10 november 2020 om 17:38

Talenten gooi je alleen in het diepe wanneer de fundering goed staat en dat is absoluut niet het geval momenteel. Zeker niet bij een nieuwe coach (die nog zoekende is) en al helemaal niet tegen Spanje! Ook al is het een oefenwedstrijd, draait het er nu om weer vertrouwen te kweken en te zoeken naar de juiste automatisme. Wanneer dat allemaal loopt en stevig staat, kun je in oefenwedstrijden, tegen mindere elftallen, talentjes laten ruiken aan het grote werk.

10 november 2020 om 18:40

Ik heb er juist wel vertrouwen in. Laten we eerlijk zijn, de meeste spelers die in aanmerking komen hebben nu eenmaal ook een zekere link met Ajax. Natuurlijk aangevuld met Psv, Feyenoord en AZ-jongens. Zie zo’n Cody Gakpo en wellicht Jordan Teze bijvoorbeeld echt wel in aanmerking komen binnenkort, net als Bijlow en Malacia en die jongens van AZ. Haps weet ik zo net nog niet.

10 november 2020 om 21:25

Ajax bewijst mee te kunnen met het niveau van Europese (sub)top tegen Liverpool en Atalanta, en Klaassen is daarbij uitblinker. Dus hoezo zou Klaassen dan geen potten kunnen breken internationaal? Oke, je kan zeggen dat twee wedstrijden een veel te klein sample is, maar als Klaassen doorgaat met hoe hij nu speelt valt er wat voor te zeggen dat hij basis in Oranje moet. Het is in ieder geval het proberen waard. Daarnaast is hij nog helemaal niet zo oud.

10 november 2020 om 22:06

Juist. De Boer selecteert teveel ajacieden en jij wil liever een mindere ajacied, Gravenberch... Het spijt me maar mij ben je kwijt. Klaassen is veel beter bij Ajax dan Gravenberch. En welke ajacied zou jij niet selecteren dan? Babel is toch geen ajacied meer, maar over hem ben ik zeker met je eens dat we daar iemand anders zouden moeten meenemen. Maar die was er onder Koeman ook he.

Lijkt me ook meer dan terecht, al hoop ik toch stiekem wel dat Frank hem een beetje spaart en toch ook rust gaat geven zodat hij fit terug komt in Amsterdam waar hij zich in korte tijd toch wel redelijk onmisbaar heeft gemaakt!

10 november 2020 om 18:43

Klaassen heeft ook goede herinneringen aan Spanje. Scoorde toen Nederland onder Hiddink met 2-0 won in de Arena ;-)

Blijft een vreemd verhaal (laatste alinea). Waarom is Van Nistelrooij überhaupt geïnteresseerd om als assistent bij het Nederlands Elftal te werken? Hij is nu trainer bij PSV en kan lekker elke week met die jonge gasten gaan werken. Hoezo zou hij dan ervoor kiezen om op de bank naast Frank te gaan zitten en de wissels uitleggen waar ze moeten lopen.

10 november 2020 om 16:26

Dat ligt natuurlijk geheel aan de rol die je krijgt als assistent. De ene coach doet het liefst zoveel mogelijk zelf, de ander delegeert weer makkelijk. Uiteindelijk wil je als beginnende coach zoveel mogelijk ervaring opdoen, ik neem aan dat als van Nistelrooij op dit aanbod ingaat dat hij meer taken krijgt toegewezen dan hij eerder heeft gehad.

10 november 2020 om 16:37

Het 1 sluit het ander niet uit. Hij kan toch prima een dubbel functie hebben als assistent?

10 november 2020 om 18:15

Volgens mij heeft oranje als jaren (tijdens een eindtoernooi)een extra assistent wie ook voor een club werkt. En zolas je weet hebben we een ek in de zomer.

Er zullen wel veel reacties komen over dat het een Ajax minded coach is, maar dit is wel terecht vind ik. Klaassen is momenteel in een hele goede vorm en een van de sterkhouders bij Ajax. Alsof hij nooit uit Amsterdam is vertrokken. Lijkt mij een prima vervanger voor De Roon.

Lijkt me een logische keuze om Klaassen op te stellen. Wijnaldum naast de Jong als verdedigende middenvelders werkt niet, Gini verliest veel te veel ballen. OK, als je aanvallend speelt, dan mag je dat risico in je spel leggen maar controlerend zeker niet. Gini heeft het onder Koeman veel wedstrijden goed gedaan op 10 achter de spits, dat maar eens proberen dan, lukt het niet dan van de Beek erin op 10. Dit lijkt me de beste opstelling met het beschikbare materiaal.

Krul
Dumfries
De Vrij
Blind
Wijndal
Klaassen
Wijnaldum
de Jong
Berghuis
de Jong
Memphis
10 november 2020 om 16:21

Gini is ook geen controlerende middenvelder, meer een 8 of een 10. Dumfries is er volgens mij niet bij deze interland periode, enigste rechtsbacks in de selectie zijn Veltman en Hateboer. Ben verder ook niet echt fan van L de Jong als je met Berghuis en Memphis op de flanken gaat spelen. Die trekken vaak naar binnen terwijl Luuk juist de ballen uit de voorzet moet krijgen. Je speelt dan eigenlijk met 10 man aangezien je aan Luuk zo niet zo veel hebt. Dan zie ik liever Malen is het centrum.

Krul/Bizot
Hboer/Vltman
De Vrij
Blind
Wijndal
Klaassen
Frenkie
Wijnaldum
Berghuis
Malen
Memphis
10 november 2020 om 20:24

@borrelhond, Dumfries is er wel bij. Was eerst niet opgeroepen vanwege Corona maar liet bij PSV zo'n fitte indruk achter, bleef 90 minuten maar gaan, dat hij erna snel erbij is opgeroepen.

Klaassen hoort in Oranje. Dat was al zo toen hij nog bij Werder speelde. Dat Strootman geselecteerd werd was in dat kader een enorme blunder. Klaassen heeft iets wat veel spelers niet hebben. De manier waarop jl Zondag de derde goal tot stand kwam was daarvoor typerend. Het is geen Messi, geen Ronaldo maar een speler welke die twee graag naast zich hebben

10 november 2020 om 16:28

@frits1948 Ik verwacht dat weinig mensen Klaassen hebben zien spelen bij Werder, behalve hoogtepunten of berichten op VZ, dus snap niet waarom hij toen al geselecteerd moest worden? Verder ben ik benieuwd wat Klaassen heeft wat andere spelers niet hebben. Graag iets benoemen dan vechtlust. Wat betreft Strootman: daarover is bekend dat hij een heel belangrijk persoon binnen de selectie was, ondanks dat hij vrijwel geen speelminuten maakte. Tuurlijk, dat moet niet de enige eis zijn, maar was ook een kwestie van niet beter. edit: in zijn tijd bij Everton heb ik vele wedstrijden gekeken, maar was terecht dat hij geen basisplaats had op basis van zijn prestaties.

10 november 2020 om 16:36

Omdat hij ook daar al voorop in de strijd ging op de manier zoals hij dat nu bij Ajax ook laat zien. Hij heeft een label gekregen van z'n tijd bij Everton, waar het compleet mis is gegaan, maar bij Werder speelde hij gewoon al heel goed. Degradatievoetbal in Duitsland is gewoon niet iets waar naar wordt gekeken. Dat snap ik ook wel, maar dat betekent niet dat hij eigenlijk toen al op het niveau zat om opgeroepen te kunnen/moeten worden.

Wat mij betreft mag hij aan de aftrap verschijnen. Wijnaldum heeft voorlopig zijn kansen verspeeld en Van de Beek is me erg wisselvallig in wedstrijden waarin hij 90 minuten speelt. Soms 20 minuten de beste van allemaal en dan 70 minuten volledig onzichtbaar. Wijnaldum en Van de Beek moeten weten dat het consequenties heeft als ze niet in vorm zijn.

Zo een Klaassen als aanjager vanaf het begin waarin we meestal energiek beginnen en juist in die fase de doelpunten maken, kan een heel goed effect hebben. Dan hoef je het de rest van de wedstrijd alleen nog maar uit te spelen. Niet dat we daar ook goed in zijn overigens.

Wordt helemaal niks met deze bondscoach. Oranje is in no time verdwenen uit de top 20 en ook het EK als dat doorgaat is na 3 wedstrijden over. Met Babel Klaasen Veltman Promes en dat soort spelers ben je zo klaar. En het WK daar zijn we ook niet bij met deze keuzeheer. Hopelijk ziet de knvb dat op tijd in, maar ik waag het te betwijfelen. Blind lieten ze ook alles verwoesten. Die gebruikte de zelfde soort spelers. Dat is ook het hele probleem met een bondscoach die een voorkeur heeft voor Ajax spelers en of een Ajax verleden.

10 november 2020 om 17:17

Tuurlijk janjansse, na 3 wedstrijden ben je zogenaamd klaar. Heb je uberhaubt enig idee hoe dat EK is vormgegeven? We zitten straks in een poule met de winnaar van de wedstrijd Noord-Macedonie - Georgie en zelfs als je als 3e eindigt in de poule kun je nog makkelijk doorgaan. Ook met deze bondscoach overleef je de poulefase wel. Dat weet jijzelf natuurlijk als geen ander. Alleen het komt je in je pure haat richting Ajax en Frank de Boer niet uit.

10 november 2020 om 17:53

Ik heb Klaassen zowel bij Werder als Ajax gevolgd, nauwlettend zelfs, en vind dat hij een kans verdient. Hij speelt namelijk erg sterk en zijn vorige optredens zijn te lang geleden om hem nu nog op te veroordelen vind ik. Enorm bijzondere speler, die mij in bepaalde facetten aan Kuyt doet denken(ja ik weet het, dat vinden de meeste geen leuke vergelijking). Desalniettemin kun je toch niet ontkennen dat de Boer Ajax-minded is? Ook niet vreemd als dat de club is waar je bent opgegroeid en opgeleid en de enige succesvolle periode in je trainers-carriere hebt gehad toch?

10 november 2020 om 18:16

Dat label van een bondscoach die Ajaxminded is heeft hij al gekregen zonder een besluit dat in die richting wijst genomen heeft. Je geeft zelf toe dat het selecteren van Klaassen een logisch gevolg van zijn prestaties is en niet zo zeer te maken heeft met zijn Ajax achtergrond. Koeman kon Babel jarenlang selecteren, maar nu de Boer precies hetzelfde doet is zijn Ajax achtergrond de reden. Hij doet weinig anders dan zijn voorganger en veranderde tegen Italie zelfs van systeem. Juist een trainer die zogenaamd Ajaxminded is doet dat niet. Dat Bijlow of Gakpo er niet direct bij zaten heeft niks te maken met dat ze bij Feyenoord of PsV spelen. Het is niet dat een Ajacied de voorkeur kreeg. Echter bij de Boer gaan we dingen zoeken, zoals dat Stengs zijn schoonzoon is. Dat Stengs de laatste wedstrijden weer goed speelt vergeten we dan maar.

10 november 2020 om 18:21

De boer is pas ajax minded bij gelijke kwaliteit, maar hij zal altijd voor kwaliteit gaan. Ik vraag me af waarom bepaalde mensen de boer nu veroordelen op het selecteren van spelers die koeman ook selecteerde. Deze mensen zijn dus gewoon 100% anti tegen alles wat met ajax heeft te maken. Klaassen speelt inderdaad al heel erg lang gewoon goed, maar veel mensen zien weinig bundesliga en helemaal geen degratie wedstrijden.

10 november 2020 om 18:58

Allemaal leuk en prima heren. Bij gelijke kwaliteit(wat volledig subjectief is) wel Ajax-minded, met andere woorden: Ajax-minded. Wat Koeman wel en niet deed is totaal niet relevant voor die discussie. Welk systeem en welke manier van voetballen denk je dat de Boer voor ogen heeft? Deze man ademt Ajax, daar is op zich niks mis mee, maar dat feit glashard ontkennen vind dan wel ietwat frappant.

10 november 2020 om 19:27

Ik zeg nergens bij gelijke kwaliteit Ajax-minded, dat weten we nog niet, want die kuzes heeft hij nog niet hoeven maken, maar laten we hem alvast een labeltje meegeven, want Ajax staat ons niet aan. Wat Koeman wel en niet deed is zeer relevant, want als de Boer dezelfde keuzes als Koeman maakt rond bijvoorbeeld Babel, wordt de Boer tegengeworpen dat hij Babel selecteert omdat hij Ajaxminded is. Terwijl Koeman precies dezelfde speler zonder dat labeltje mocht selecteren. Het systeem dat de Boer voor ogen heeft? Nagenoeg hetzelfde systeem als Koeman, maar bij Frank de Boer is dat plotseling het Ajaxsysteem.

10 november 2020 om 21:17

Beste MasterD, we praten langs elkaar heen op deze manier. Frank is opgegroeid bij Ajax, doorgebroken en groot geworden en succesvol coach geweest. Zo succesvol, dat hij die style van spelen heeftgebruikt bij de andere teams die hij trainde(helaas zonder succes). Welke keuzes Koeman maakt staat daar los van. Frank speelt het liefst vanuit de Ajax-opvatting, zoals wij die allemaal kennen. Ben je dan Ajax-minded? Ja. Wellicht is Koeman dan ook wel Ajax-minded. Ik ga nu stoppen met discussiëren om 2 redenen:1. Ik praat tegen een muur als je niet wilt inzien dat Frank doordrenkt is met Ajax-dna. Daar staan zijn selectiekeuzes verder los van.2. Zinnetjes als: Ajax staat ons niet aan kan ik echt niks mee. Het impliciteert dat ik een hekel heb aan Ajax, als je wat vaker mijn reacties leest en let op de tone of voice zou je weten dat dit absoluut niet zo is. Zonde van je tijd en energie man, zaken hekelen.

Man man man Wat moet je ermee de Boer. Een trainer die alleen het beste van ajax selecteert. Dat hij vorige keer Berghuis niet opstelde zegt genoeg en nog steeds een babel bij de selectie zit. Koeman was een verademing. Hij laat gewoon klaassen spelen echt waar Klaassen de man die niet eens goed genoeg was voor een plaats bij de selectie bij een middenmoter in engeland. We hebben zoveel beter. Dat de boer er geen verstand van heeft is wel gebleken in het buitenland. Zoals Mourinho zei de slechtste trainer in de historie van het Engelse voetbal. En deze man is nu onze bondscoach man man man wat een armoe

10 november 2020 om 17:25

Koeman die dezelfde Babel keer op keer selecteerde was een verademing, maar als Frank de Boer dat doet is het plotseling een probleem. Koeman stelde Berghuis ook nooit op. Wat een verademing was dat inderdaad. De Roon die degradeerde met Middlesbrough werd opgeroepen, dat was geen probleem, maar als de Boer Klaassen oproept die onder andere in de CL goed presteert is het huis te klein. Noem al die betere beschikbare spelers maar op dan, Dat kun je niet, omdat ze er niet zijn. Mogelijke alternatieven als van Ginkel, de Roon, Propper, Fer, Guus Til, etc. allemaal geblesseerd. Maar die noem je niet, want die feiten komen je niet uit.

gelukkig is Frenkie ook complimenteus. is hij dat ooit niet geweest op het moment dat hem gevraagd werd naar een medespeler? verder zit Klaassen er wel gewoon terecht bij. al helemaal in de wetenschap dat Propper er niet bij is

10 november 2020 om 18:22

Die opmerking van frenkie heeft inderdaad geen waarde. Zou ook vreemd zijn als hij zou zeggen dat hij klaassen 3x niks vond.

Ik vraag mij af in hoeverre een middenveld met Klaassen, Wijnaldum en De Jong complementair aan elkaar is. Klaassen en Wijnaldum zijn in mijn ogen te veel van hetzelfde, hebben een hoog ren-je-rotgehalte in hun spel maar missen toch een beetje de verfijndheid. Zie persoonlijk liever die andere Davy op het middenveld, hopelijk is hij snel weer fit.

Ik snap opzich wel dat Klaassen er bij zit. Hij doet het gewoon prima bij Ajax en terecht dat je dan wordt opgeroepen.

Wat ik nu wel eens hoop is dat de Boer eens durft te kiezen voor een echte linksback ipv steeds Daley Blind daar op te stellen.

Ik begrijp dat Daley een prima allround speler is: centraal achterin, middenveld of back, maar hij is geen uitgesproken specialist.

Gewoon een goede opstomende linksback, de Jong in de spits, Berghuis op de flanken en dan de Jong eindelijk eens goed voorzien van voorzetten waar hij wat mee kan.

10 november 2020 om 18:42

Inderdaad. Zo is het maar net. Wanneer spelers van Feyenoord goed genoeg zijn worden ze echt wel opgeroepen bewees Van Gaal in 2014.

10 november 2020 om 19:15

Ik denk niet dat Frank de Boer met een Ajax-pet op coacht. Wel maakt hij op sommige punten vreemde keuzes. Ik vind namelijk dat verkiezing voor Oranje tegenwoordig nauwelijks nog een verdienste voor goede vorm en prestaties meer is. Van bewezen krachten begrijp ik dat hun selectie relatief automatisch is, maar aan de onderkant bungelen spelers waarvan ik me afvraag of ze het verdienen en of ze zich nog wel geprikkeld voelen in de manier waarop. Op basis waarvan wordt Quincy Promes bijvoorbeeld nog geselecteerd; die man is onderhand gewoon een miskoop bij Ajax. Hoezo krijgt Joel Veltman, die elke keer dát-ie speelt in Oranje wel bewijst de zwakste schakel te zijn. Hoe kan het dat juist de man die zich bondscoach mag noemen niét ziet dat Ryan Babel over the hill is (als er uberhaupt al sprake van een hill is)? En werkelijk, Tonny Vilhena? Juist de plekken die dit soort droeftoeters nu nodeloos innemen zou je wel eens wat meer aan jongere spelers mogen geven. Vanuit het oogpunt van mijn eigen club zit ik te wachten op het moment dat Jordan Teze en vooral Cody Gakpo eens hun beloning krijgen voor het goede seizoen dat ze doormaken. Ook vind ik Gravenbergh een betere en toekomstgerichtere optie dan Vilhena. En dat Wout Weghorst - even tussendoor, maar zijn transferwaarde wordt gehouden op €30m - volslagen genegeerd wordt ten bate van Luuk de Jong, die voetbaltechnisch van de nek omlaag gewoon verlamd is, vind ik even sneu als onbegrijpelijk eigenlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren