Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Thiago Silva onthult bijzondere verleidingstactiek van Lampard

Laatste update:

Frank Lampard heeft er volgens Thiago Silva veel aan gedaan om de centrumverdediger afgelopen zomer naar Chelsea te halen. De manager van the Blues stuurde de van Paris Saint-Germain afkomstige routinier zelfs een foto waarop ze allebei te zien zijn voorafgaand aan een vriendschappelijke interland tussen Brazilië en Engeland in het Maracanã in 2013.

"Net voordat ik bij Chelsea zou gaan tekenen, voordat ik een definitieve keuze maakte, kreeg ik die bewuste foto per bericht opgestuurd door Lampard. Als aanvoerders schudden we elkaars handen. Dat was voor mij een grote verrassing, want die interland kon ik mij niet meer herinneren", zo onthult Silva in de Engelse media. "Ik had er geen twijfels over om door hem gecoacht te worden. Het was mooi om te horen dat hij respect heeft voor mijn loopbaan en ik hoop dat ik van grote waarde kan zijn voor Chelsea. Ik hou ervan om van gedachte te wisselen in de kleedkamer en mijn ploeggenoten te helpen."

Silva ziet duidelijk verschillen tussen de Serie A, Ligue 1 en de Premier League. "Ik heb bij AC Milan ontzettend veel geleerd, zeker in verdedigend opzicht. Met Paolo Maldini en Alessandro Nesta had ik geweldige leraren. In de Ligue 1 was het allemaal wat meer op fysiek en kracht gericht. Daar namen we vanwege de dominantie van PSG ook meer risico's, al waren we daardoor soms ook kwetsbaar. Aan de laatste twee duels in Engeland hield ik hoofdpijn over. Je moet hier steeds luchtduels uitvechten en het tempo ligt ook nog eens heel erg hoog."

"Van elke competitie leer ik wat en dat kan ik dan weer overbrengen op de jongere spelers", aldus de 36-jarige Braziliaan. "In de Premier League leer ik nog steeds en ik hoop dat ik nog lang niet ben uitgeleerd." Silva, die vaak een duo vormt met Kurt Zouma in het hart van de defensie, tekende zaterdag tegen Sheffield United (4-1) voor zijn eerste doelpunt namens de Londense club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maladini en Nesta. Pff wat een verdediging had ac milaan haha. Thaigo Silva vind ik ook een goede verdediger maar ik zal hem niet herinneren als een van de beste en dat komt vooral doordat hij al die jaren in Parijs zat. Vind dan Ramos, Chillinie, Bonucci, van Dijk, Terry, Kompany stuk voor stuk betere verdedigers die het ook constant op een hogere niveau het hebben laten zien.

10 november 2020 om 13:28

Klopt. Ergens wel zonde want had hij de CL gepakt dan was het waarschijnlijk wel het geval. Bij Milan was hij echt fenomenaal. Zo goed is hij naar mijn mening bij PSG nooit meer geweest al had het waarschijnlijk ook te maken met de weerstand die minder was in Ligue 1.

10 november 2020 om 13:59

Nog gekker is dat dat eigenlijk volledig aan zijn chokende ploeggenoten Neymar en Mbappe lag, Silva zelf speelde nagenoeg een perfecte finale waarin hij Lewa volledig neutraliseerde. Maar doordat ze aan de andere kant zo faalden kijken wij nu anders naar zijn loopbaan.

10 november 2020 om 13:29

Vooral Maladini was fenomenaal

10 november 2020 om 13:35

Bonucci is zeker niet beter dan Thiago Silva. Het enige wat Bonucci goed kan, is voetballen. Maar verdedigend vind ik hem zeker niet beter dan Thiago Silva.

10 november 2020 om 13:35

Jammer dat ik zelden tot nooit de naam van Vidic lees in dit soort rijtjes. Die was naar mijn mening echt heel goed in zijn Man United dagen. Heeft ook jaren lang een heel hoog niveau aangetikt bij een United wat op dat moment nog gewoon de wereldtop was. En wat Thiago Silva betreft, een hele sterke verdediger met name in zijn AC Milan tijd. Bij PSG vond ik hem ook altijd sterk en betrouwbaar. Had met een CL of WK echt de kroon op zijn carrière gezet.

10 november 2020 om 14:17

@Borrelhond Vidic was dan ook vooral bekend om de periode 2007-2011. Chiellini, Bonucci, Van Dijk en Ramos als CV kwamen pas later in beeld als de besten ter wereld.

10 november 2020 om 14:17

Borrelhond Vidic vind ik zeker echt wel een geweldige verdediger maar heb hem en Puyol expres niet genoemd omdat die net even iets te oud zijn om te vergelijken met Thaigo silva. De gene die ik opnoem speelden naar mijn gevoel in de zelfde periode.

10 november 2020 om 13:49

Vind Kompany en Bonucci niet perse beter dan Silva. Bovendien vind ik iedereen van jouw rijtje op misschien Ramos na dat ze niet vergeleken mogen worden met Maldini en Nesta.

10 november 2020 om 17:42

De rust en leiderschap die Kompany bij City heeft neergezet onderschat je vind ik, want die gaan voor velen wel in de boeken als wereldklasse

10 november 2020 om 13:55

Thiago Silva was de laatste 10 jaar zeker wel één van de beste verdedigers ter wereld. Dat je Maldini, Nesta en Ramos nog hoger inschat kan ik me voorstellen, maar Van Dijk speelt veel korter op topniveau dan Thiago Silva en Bonucci haalt het niveau van Thiago Silva niet. Kompany en Terry zijn van een vergelijkbaar niveau al is Thiago Silva wel een meer sierlijke verdediger.

10 november 2020 om 14:09

Onpopulaire mening, maar op verdedigend aspect zou ik Ramos er niet eens tussen zetten. Ondanks dat het net zo’n grote legende is die vooral met zijn leiderschapskwaliteiten en doelpunten op grote momenten opstaat, echt puur verdedigend gezien laat hij best wel eens steken vallen. Om over schorsingen door al die kaarten nog niet te spreken. Vergelijk het met Lampard en Zidane; Lampard maakte als middenvelder 10 keer zo veel doelpunten als Zidane terwijl de Fransman toch wel degelijk de betere middenvelder was. Puur verdedigend gezien zou ik Nesta, Maldini, Cannavaro, Stam, Terry, Beckenbauer en Vidic boven Ramos durven zetten. Maar als we het gaan hebben over hoe groot ze zijn en wat ze gepresteerd hebben, dan staat Ramos op een gelijk niveau zo niet hoger dan sommigen op die lijst.

10 november 2020 om 14:32

Grote onzin als je het mij vraagt. Leidt al jaren achter elkaar de verdediging van een ploeg die weet ik veel hoe veel champions leagues heeft gewonnen. Juist doordat het defensief zo goed stond, met name positioneel is hij zo sterk. Hij hoort ten alle tijden in dat rijtje thuis.

10 november 2020 om 14:40

Je zegt het al, hij leidt de verdediging. En dat kan hij als geen ander, de man is een geboren leider en de rots waar Real al jaren op leunt. Maar ik heb bijvoorbeeld Maldini ongekend individueel zien verdedigen tegen prime R9 en persoonlijk zie ik daar geen Sergio Ramos in. Ook geen Van Dijk of welke nog actieve verdediger dan ook. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe vaak Ramos rood zou pakken tegen prime R9. Maar goed, dit zal altijd iets van persoonlijke meningen blijven.

10 november 2020 om 14:10

Eens. Maar in dat rijtje hoort van Dijk voorlopig niet thuis. Is pas 2 jaar top bezig terwijl al die anderen jarenlang (10+) werelds waren. Met hun land top hebben gepresteerd waaronder sommige ook daarmee titels hebben gepakt.

10 november 2020 om 14:15

Men vergeet snel. Thiago Silva werd in de periode 2011-2014 gezien als een van de beste en door veel mensen zelfs als de beste verdediger gezien. Kompany hoorde je toen ook voorbij komen. Ramos zat nog in de omschakeling van RB naar CV. En de Juventus verdedigers werden ook later pas gehyped. Voor mij was Thiago Silva zeker een van de besten van de jaren "10".

10 november 2020 om 14:15

Barcalover,

Hoe kan je Puyol vergeten?
Zowel verdedigend als persoonlijkheid!

10 november 2020 om 14:18

Puyol is voor mij nummer 1 verdediger ooit maar dat is niet geheel objectief

10 november 2020 om 14:20

@Puyol is net als Vidic die al eerder werd genoemd (en toch ook Terry) ook meer van de jaren daarvoor. Anders kan je ook Nesta nog noemen en Ferdinand.

10 november 2020 om 14:22

Eens silva. Vidic, Puyol, Ferdinand, Nesta zijn voor mij net ervoor top geweest. Puyol bijvoorbeeld heeft eigenlijk na 2011 niet echt meer ieys laten zien vanwege de blessure

10 november 2020 om 14:37

van Dijk komt, wat betreft absoluut topniveau net om de hoek kijken en Sergio Ramos is recordhouder rode kaarten pakker, wat laat zien dat ie in verdedigend opzicht toch beperkt is voor de absolute top. Heel raar dat je Thiago Silva onder hem schaart. En Terry had maar 50% van het talent dat Thiago Silva heeft.

10 november 2020 om 14:44

Inderdaad. Snap de Ramos hype niet. Pakt ontzettend veel kaarten. Mensen kijken alleen naar het aantal doelpunten wat hij maakt en zijn leiderschap, maar puur kijkend naar zijn verdedigende kwaliteiten vind ik hem echt niet zo goed als men vindt dat hij is. Iemand als Pepe is misschien nog een grotere klootzak dan Ramos, maar die was verdedigend wel stabieler in mijn ogen. En Thiago Silva vind ik verdedigend ook gewoon beter dan Ramos. Had hij in zijn prime bij een Barca, Real, Bayern, City etc. gespeeld, dan had hij waarschijnlijk de waardering gekregen die hij verdiend.

10 november 2020 om 17:48

Voor iedereen persoonlijk, maar Ronaldinho heeft ook in korte tijd onze harten verovert met zijn skills, Terry is een absolute leider geweest en veel succes gehad. Om aan te geven dat langdurigheid en puur voetbalskills niet alleen een legende status op kunnen leveren. Keane was ook geen giga goede voetballer, maar wel de grootste captain ever voor mij :D

10 november 2020 om 14:46

Eens met je verhaal maar Bonucci hoort hier toch totaal niet bij? Altijd al afhankelijk geweest van Chiellini of driemansverdedigingen. Na zijn vertrek bij Juve gelijk door de mand gevallen en bij terugkeer al voorbijgestreefd door De Ligt en Demiral.

Leuk feitje, Thaigo Silva wou eigenlijk naar Milan en had zichzelf daar aangeboden deze zomer, maar liep op niets uit want hij vroeg 10 miljoen per jaar en is al 36, iets waar Milan, na Ibra, niet nogmaals aan wou beginnen. Ze wilde hem wel, maar voor veel minder Salaris

10 november 2020 om 14:48

Dat klinkt wel als een gekke eis van hem, aangezien hij bij Chelsea genoegen heeft genomen met een verlaging van 17 tot 6 miljoen euro salaris onder het mom dat hij zo graag in de Premier League wilde spelen.

10 november 2020 om 16:30

Maar dan is dit toch niet zo raar? Hij wou 10 mil maar kreeg hij niet van Milan en 6 mil waarschijnlijk ook niet, maar wel bij Chelsea, nou dan is hettoch een makkelijk keuze? Nog steeds naar een mooie competitie en club.

10 november 2020 om 16:32

Enige bij Milan die nu 6 mil of hoger verdienen zijn alleen Donnarumma en Ibra. Mil is huiverig om een speler meer dan 4 mil op jaarbasis te geven. Canhanoglu wil nu ook 5,5 mil en daar zit voorlopig ook geen schot in de zaak mee

10 november 2020 om 17:45

Ja, ik geloof je ook hoor. Maar aangezien 6 miljoen toch al fors lager is dan 10 miljoen vond ik het een beetje gek. Wel goed dat Milan wat behoudender is met dit soort uitgaven. De club hoort ook gewoon voor de titel mee te doen en lijkt gelukkig stukken beter geleid te worden dan vorige jaren.

10 november 2020 om 15:03

Ik las alleen dat Fiorentina en Chelsea voor hem in de race waren van AC Milan had ik niets vernomen. Trouwens heeft Thiago een flinke salarisverlaging geaccepteerd om bij ons aan de slag te kunnen.

10 november 2020 om 16:28

@Willian VZ staat nou niet bekend om dat ze alle verhalen naar buiten brengen. Klopt over dat salaris, misschien zag hij dat 10 mil ook wel heel veel was maar dat Chelsea alsnog stuk meer dan Milan wou betalen

Een defensie met Silva en Mendy erin is zo’n immens verschil met Rudiger en Kepa. Waar voorheen je het gevoel had dat ieder moment een tegengoal kon vallen, staat het nu zo stabiel. Je merkt ook dat Zouma opbloeit met een leider naast zich. Als je Zouma doelgericht stuurt (wat Silva doet) lijkt hij met al het gemak de spits uit de wedstrijd te spelen. Rudiger en Zouma hadden talloze miscommunicaties en dat leidde tot onnodige tegengoals. Chilwell moet overigens ook niet vergeten worden trouwens. Die is ook zoveel consistenter en feller dan Alonso en stond er vanaf de eerste seconde dat hij fit was. Nu de verdediging goed staat en er een tovenaar in de naam van Ziyech bij is, zie ik Chelsea prima meedoen voor de titel.

10 november 2020 om 17:56

Zegt iets over de scouting bij veel clubs, want vaak zijn die leiders achterin niet de beste voetballers bij veel clubs. Ik zou bijv. nooit een Vertonghen en Aldeweirald samen opstellen omdat het allebei volgers zijn en geen leiders, bij City gaat het al jaren mis en ook bij mijn club is het nooit echt gelukt nadat Hyppia verdween. Ik zou mijn geld meer zetten op persoonlijkheden, dan op pure skills als de meest duidelijke leiders niet op de markt zijn. Vdijk was een makkie qua scouten, maar als nu een Engelse topclub in Engeland een leider zoekt komen ze uit op Coady, Lescelles qua leiderschaps kwaliteiten. Meesten roepen dan suyuncu maar dat vind ik dan weer geen leider, eerder een stille kracht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren