Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Nederland doet ondanks zeperd van Feyenoord goede zaken op UEFA-ranglijst

Laatste update:

Nederland heeft in deze Europese speelronde relatief goede zaken gedaan op coëfficiëntenranglijst van de UEFA. Door de overwinningen van AZ (4-1 tegen HNK Rijeka) en PSV (1-2 tegen Omonia Nicosia) is er terrein gewonnen op België, dat momenteel één plaats hoger op de achtste stek staat. Tegelijkertijd heeft naaste achtervolger Oostenrijk geen terrein weten te winnen op Nederland.

Ajax was dinsdagavond de eerste Nederlandse ploeg die in actie kwam en speelde in de Champions League met 2-2 gelijk tegen Atalanta, wat 0,2 coëfficiëntpunt opleverde. De overwinningen van PSV en AZ leveren ieder 0,4 coëfficiëntpunt op, waarmee het totaal van dit seizoen nu op 3,8 komt. Dat is hetzelfde seizoenstotaal als België, dat een mindere speelronde achter de rug heeft. Club Brugge speelde in de Champions League met 2-2 gelijk en pakte derhalve ook 0,2 coëfficiëntpunt, terwijl Antwerp met een verrassende overwinning op Tottenham Hotspur 0,4 coëfficiëntpunt voor België mocht bijschrijven.

AA Gent (met 1-4 tegen TSG 1899 Hoffenheim) en Standard Luik (met 3-0 tegen Benfica) gingen echter onderuit en verzamelden geen punten voor België, waardoor Nederland is ingelopen. De forse 1-4 nederlaag van Feyenoord tegen Wolfsberger AC leek ook slecht nieuws te betekenen met het oog op de coëfficiëntenranglijst, aangezien Oostenrijk Nederland op de hielen zit. Wolfsberger AC en LASK Linz (4-3 zege op Ludogorets) pakten ieder 0,4 coëfficiëntpunt voor Oostenrijk, maar nederlagen van Red Bull Salzburg (3-2 nederlaag tegen Atlético Madrid) en Rapid Wien (1-0 tegen Molde) zorgen ervoor dat er niet wordt ingelopen op Nederland.

Achter Oostenrijk is het voor Nederland nog oppassen voor twee landen: Schotland en Oekraïne. Schotland heeft door de zege van Rangers (1-0 tegen Lech Poznan) en de remise van Celtic (2-2 tegen Lille OSC) de tiende plaats op de coëfficiëntenranglijst overgenomen van Oekraïne. Dat kende een teleurstellende speelronde, door een 0-0 gelijkspel van Shakhtar Donetsk tegen Internazionale, een 2-2 gelijkspel van Dynamo Kiev tegen Ferencvaros en 1-2 nederlaag van Zorya Luhansk tegen SC Braga.

De magere resultaten van de Oekraïense clubs betekenen goed nieuws voor Nederland. Over een jaar valt het seizoen 2016/17 (waarin Ajax de finale van de Europa League haalde) namelijk weg op de coëfficiëntenranglijst, waardoor Nederland volgens cijfers van Voetbal International op de lijst voor volgend seizoen virtueel de elfde plek bezet. Op deze lijst kan Nederland echter al snel een plek in de toptien veroveren, want de achterstand op Oekraïne bedraagt slechts 0,5 punt. Een plek in de top 10 is heilig, want daarmee krijgt de kampioen honderd procent zeker direct toegang tot de groepsfase van de Champions League. Voor het seizoen 2021/22 lijkt dit geen probleem, want Nederland heeft een plaats in de top tien van de coëfficiëntenranglijst momenteel stevig in handen.

De stand van zaken rond de tiende plaats van de coëfficiëntenranglijst:
6. Portugal 42.949 (+1.2) (3/5)
7. Rusland 37.215 (+0.2) (4/6)
8. België 34.300 (+0.6) (4/5)
9. Nederland 33.800 (+1.0) (4/5)
10. Oostenrijk 32.625 (+0.8) (4/5)
11. Schotland 30.125 (+0.6) (2/4)
12. Oekraïne 29.900 (+0.4) (3/5)
13. Turkije 28.900 (+0) (2/5)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prima weekje zo voor de Nederlandse co-punten. De volgende speelronde verwacht ik wel wat minder omdat we met CSKA, PAOK en Real Sociedad pittige tegenstanders gaan treffen. Ik zie Ajax wel winnen van die Denen.

29 oktober 2020 om 23:56

Midjyland, CSKA en paok moeten toch te doen zijn, mits je niet gefopt wordt door een warrige scheidsrechter of een complete offday.

29 oktober 2020 om 23:59

Ik kijk nergens meer van op

29 oktober 2020 om 23:59

Op basis waarvan denk jij dat CSKA en Paok zomaar te verslaan zijn voor Feyenoord en PSV? Op basis van het spel van vanavond? Feyenoord speelt al weken slecht en loopt er verloren bij. PSV heeft genoeg individuele klasse, maar wie weet hoe het daar verder gaat met de besmettingen. Eens met @Andres13 dat het volgende week een stuk lastiger gaat worden.

30 oktober 2020 om 00:11

@MessiBazoer, tegen PAOK hebben wij zelf meerdere keren gespeeld de afgelopen jaren. Dat zou geen probleem moeten zijn, onder normale omstandigheden. CSKA is lastiger in te schatten en Feyenoord laat het weer eens afweten in Europa, maar Dick weet hopelijk nog hoe hij Russen moet bestrijden. Echter verwacht ik daar geen punten.

30 oktober 2020 om 00:22

Misschien zijn er dan wel weer spelers bij Feyenoord erbij. Met Senesi had Feyenoord vanavond bijvoorbeeld ook niet verloren. Bovendien voetbalt Cska wat verder naar voren zodat Feyenoord meer ruimte krijgt. Feyenoord tegen een defensieve tegenstander komen ze niet doorheen.

30 oktober 2020 om 00:28

Feyenoord niet verloren? Buiten dat ze enorm zijn genaaid door de scheids hoop ik toch niet dat de laatste man bij Feyenoord verantwoordelijk is voor het gehele veldspel. Want dat was gewoon niveau Volendam. Feyenoord speelt sinds de laatste interland periode als een natte krant en kost Nederland voor de verandering weer eens punten.

30 oktober 2020 om 00:38

Geen probleem moeten zijn? Voor een PSV wat nog niet draait? PAOK kan gewoon winnen van PSV hoor. Ondanks dat met Pelkas een van de sterkhouders weg is, PAOK is een prima ploeg, Dat zie je vanavond ook

30 oktober 2020 om 00:57

Ik neem aan dat je hebt kunnen zien dat Bottighin niveau Top Oss is en Senesi zit bij het Argentijns elftal.

30 oktober 2020 om 07:08

Met Senesi, Fer, Sini, Jørgensen en Teixeira waren en 5 basisspelers niet bij. En dan ook nog zo’n scheids.

30 oktober 2020 om 08:04

Sini? Jorgensen? Teixeira? Die benoemen als basis 11 materiaal.. Feyenoord zakt echt steeds verder weg.

30 oktober 2020 om 08:24

Inderdaad @andres13. Zoals Kenneth Perez gisteren al aangaf zitten we als Nederlandse competitie niet in de fase dat we kunnen zeggen ''die rollen we wel even op''. Maar goed we doen ook niet perse onder aan al deze ploegen dus Lets GO

30 oktober 2020 om 08:57

Waarom is Sinisterra geen basismateriaal? Was vorig jaar onze meest dreiegende speler na Berghuis en had een fantastisch seizoen. Texeira is ook gewoon een basisklant normaal gesproken.

30 oktober 2020 om 09:25

Komop man, je gaat toch niet naar een speler wijzen die al 1,5 jaar geblesseerd is. Hoogstens botteghin en Toornstra zouden niet altijd spelen in het team van gister. Je moet is meer gaan eisen van de jongens die spelen ipv je verschuilen achter blessures. Texeira en Jorgensen schieten ook geen deuk in een pakje boter

30 oktober 2020 om 10:40

El Fenomeno ik heb vooral kunnen zien dat Feyenoord aanvallend gewoon ruk speelde. Ik weet niet hoe Senesi dat om had kunnen turnen. De scheids was net zulke dikke ruk, maar jullie gaven hem ook volle gelegenheid om jullie te naaien.

hier hadden wij gewoon van moeten winnen. geen excuses. gelukkig lost de rest het (weer) voor ons op

30 oktober 2020 om 00:11

Eerlijk van je, je word natuurlijk enorm genaaid, maar Feyenoord verkoopt de huid heel erg goedkoop.

30 oktober 2020 om 07:10

Senesi
Fer
Teixeira
Sini
Jørgensen
Scheidsrechter

30 oktober 2020 om 07:48

Aan Jorgensen heb je ook geen ene kl*te moer.

30 oktober 2020 om 07:55

Je moet je volledige systeem aanpassen omdat hij er steeds niet bij is. Het is wel makkelijk om te stellen dat je niks aan hem hebt want hoe treurig ook is het wel de nr 1 spits. Daarnaast is trainen met een spits ook onmogelijk omdat je 2e en 3e spits er ook niet bij zijn en je onder 21 niet mag trainen omdat het profs zijn.

30 oktober 2020 om 08:06

Hmm Martyn7 snap je punt maar voor die blessure afgelopen weekend won Jorgensen voor het eerst in maanden wel weer een paar luchtduels en scoorde hij zowaar een goal.

30 oktober 2020 om 08:41

Jorgensen is altijd geblesseerd dus dat weet je. Texeira noemen als reden dat je verliest vind ik al helemaal achterlijk. Je haalt een jongen van 27 die in zijn leven 1(!) seizoen boven de 30 wedstrijden gespeeld heeft en 2 seizoenen krap boven de 20. Daarnaast heeft deze jongen in zijn hele carriere maar 4 keer de 90 minuten vol gemaakt. Je kan toch totaal niet je verlies afschuiven op een jongen waar je van weet dat je daar niet vol op kan vertrouwen?
Lijkt me erg triest dat je alle hoop gooit op deze speler. Fer Senesi en Sinisterra mis je maar je bent niet de enige club die spelers mist dus jank alsjeblieft niet zo

30 oktober 2020 om 09:12

Leuk die feitjes maar kijk dan ook even hoe vaak hij er na de 80e minuut uit is gehaald. En dat gejank is normaal als ajax 1 speler mist, maar als de concurrent 5 basisspelers en 3 spitsen mist dan is het allemaal overdreven.

30 oktober 2020 om 09:24

Dat hij 4x de 90 minuten heeft volgemaakt is ook onzin. Niet alles gelijk geloven als iemand het roept.

30 oktober 2020 om 09:29

Leer is roeien met de riemen die je hebt. Az en psv klagen ook niet, en die spelen tegen iets betere tegenstanders dan Feyenoord en presteren wel! Gelukkig lijkt jullie captain niet op het overgrote deel van de fans...

Laten we hopen op minimaal 3 Nederlandse ploegen die overwinteren. Dan kunnen we wel eens hele goede zaken gaan doen. Eigenlijk een schande dat we achterlopen op die Belgen. Die kunnen er op Club Brugge na ook niks van. Dat zegt eigenlijk ook al weer genoeg over ons. Stijgende lijn voort zetten!

29 oktober 2020 om 23:59

Antwerp doet het anders aardig dit seizoen. Knappe overwinning tegen Spurs ook vanavond.

30 oktober 2020 om 00:10

Kunnen er niks van? Club doet het goed, Antwerp heel goed, standard heeft gewoon lastige tegenstanders en eigenlijk alleen Gent is ongezien slecht dit jaar (ook in de competitie).

30 oktober 2020 om 00:17

Klinkt misschien overdreven. Maar als ik Belgische clubs zie spelen over het algemeen vind ik het echt heel erg matig. Wel knap wat ze dus keer op keer flikken blijkbaar, want ze staan niet voor niks hoger dan wij.

30 oktober 2020 om 00:24

De Belgen spelen minder mooi voetbal, maar in de breedte presteren zij al jaren beter dan Nederland. Wij representeren dit jaar weer eens direct de nummer 1 van de competitie in de CL en dat is ook dankzij voornamelijk Ajax.

30 oktober 2020 om 09:50

@messibazoer, de enige reden dat Belgie nog boven Nederland staat is hun uistekende Europese seizoen in 16/17 (wat na dit jaar vervalt) In alle seizoenen na dat jaar heeft Nederland altijd meer Europese punten gepakt dan Belgie. Het is wachten tot het slechte seizoen (van zowel Belgie met 2.6 punten als Nederland met 2.9 punten) 17/18 eruit is. Dan zit Nederland (als het dit seizoen en volgend seizoen het gemiddelde haalt) op 42-43 punten. Dat is wat Portugal nu heeft en die staan op plek 6.

30 oktober 2020 om 00:30

Belgie is de minst van onze zorgen denk ik, kijkende naar de coefficienten. Oostenrijk en Schotland zijn wel een probleem.

30 oktober 2020 om 09:32

Mwa. Schotland gaat straks met 5 clubs Europa in en dan zakken ze snel genoeg weer weg.
Wat oostenrijk betreft moeten we wel aan de bak ja, maar anderzijds is 9e of 10e ook weer niet heel relevant. Bovendien wippen we in principe over België volgend jaar

30 oktober 2020 om 10:32

Dat van Schotland is te hopen, maar op de 1 of andere manier hebben ze dit jaar al bizar veel punten gescoord. Volgend jaar gaan we inderdaad over Belgie heen (tenzij ze een bizar goed jaar gaan hebben en wij er met de 4 ploegen uit gaan), terwijl we het jaar erop waarschijnlijk over Rusland gaan.
Ik weet dat het nogal voorbarig is, maar zet nu 2 goede jaren neer en je kan gaan concurreren met Portugal, en dan gaat het wel ergens om

30 oktober 2020 om 05:14

maar het zegt ook iets over de kwaliteit van onze clubs dan als die Belgische clubs die er volgens jou niet veel van kunnen het beter doen als ons. dat betekend dan dat wij er ook niet veel van kunnen blijkbaar. op Ajax na dan die twee jaar geleden de halve finale CL hebben gespeeld en dat jaar ervoor de EL finale. dat heeft ons flink wat punten opgeleverd

30 oktober 2020 om 10:34

En toch... vorig jaar was het beste jaar uit de laatste 5 jaar qua coefficient, meer dan in die 2 jaren van Ajax. Al kwam dat ook omdat de rest toen bizar slecht presteerde

30 oktober 2020 om 09:28

België heeft de afgelopen jaren uitstekend gedaan met altijd wel clubs die overwinterden.

Hopelijk weten de Nederlandse clubs de komende jaren wat stabieler punten te sprokkelen.

30 oktober 2020 om 09:35

Ho ho. Genk, Gent, Standaard, Anderlecht en zelfs Antwerp, hebben het de afgelopen jaren best wel aardig gedaan. Wat vooral veelzeggend is, is dat er 4 (!!!) Belgische clubs zijn die de laatste jaren beter hebben gepresteerd dan Psv.

Dit is toch prima. Helaas zie je toch vaak nare berichten tussen fans van verschillende clubs. In Europa ben ik voor alle NLse clubs. Punt. Het is toch fantastisch om straks 2 Nlse clubs in de CL te hebben..

30 oktober 2020 om 00:05

Precies. Ik juich voor alle Nederlandse clubs in Europa, niet alleen voor Psv. Dergelijke fans beseffen zich ook niet dat hun clubs ook alleen maar baat hebben bij succes van de andere clubs. Zonder het ongekende succes van Ajax de afgelopen jaren (EL finale, CL halve finale) had NL er veel beroerder op gestaan op Europees vlak, en dat raakt ook Psv, Feyenoord, AZ en elke andere club die een keer aan Europa mag ruiken.

30 oktober 2020 om 00:14

Mee eens. Dat moet het doel zijn. Het is alleen wel zaak dat we ook 2 clubs hebben die ook redelijk tot goed mee kunnen op dat niveau. Meedoen is een begin, maar we moeten die tickets dan ook nog kunnen verdedigen.

30 oktober 2020 om 07:59

Ach die paar zielige kleutertjes die posten dat ze er (in dit geval) van genieten als feyenoord genaaid wordt... ik laat het los. VZ kan het oplossen door een ip ban maar blijkbaar hopen ze dat die 2 hersencellen van zo'n zielig hoopje mens ooit gaan samenwerken. Het is een beetje door de troep heen lezen om de reacties van voetbal supporters te vinden

30 oktober 2020 om 11:01

@Vakkie D, niet alleen richting Feyenoord, hoor. Ik las laatst hier ook een reactie dat iemand alleen voor zijn eigen club was. De rest vond hij het prima dat ze verloren. Ik begrijp dat niet. Heb gisteren zitten vloeken bij de 2e en 3e penalty en gejuicht toen Malen scoorde.

Zo, wat is Turkije ver weg gezakt zeg. In de donkere jaren van Nederland (de jaren waarin Oranje ook de eindtoernooien mis liep) was Turkije juist een van die landen waarvan de topclubs geducht waren in Europa en ook de toplanden het regelmatig moeilijk konden maken, met al die topspelers die daar heen gingen om af te bouwen. Een rendabel systeem is het teren op een hele hoop afbouwend topspelers natuurlijk niet. De prijs o.a. daarvoor is wel erg groot, zo blijkt. Iemand die nog meer kan toelichten waarom in dat land op voetbal vlak niks meer lukt?

30 oktober 2020 om 00:14

Ze gaan nog veel verder zakken. Basaksehir gaat niet veel punten behalen en daarnaast vervallen de punten van het seizoen 16/17( verreweg meeste punten van de afgelopen vijf seizoenen). Ook Sivasspor behaalt zeer weinig punten. Een vrije val zit eraan te komen.

30 oktober 2020 om 00:23

Dat komt omdat ze daar allemaal gevallen spelers halen of spelers die al jaren op hun retour zijn. Korte termijn visie. Typisch Turkije.

30 oktober 2020 om 13:18

Dat klopt helemaal niet, deze val heeft te maken met een combinatie van meerdere factoren. Het begint met het continu uitgesloten worden door Uefa, waardoor er kleinere clubs in Europa speelden die geen punten binnenhaalden. En de grote clubs leidden onder inkomsten die werden gemist waardoor ze financieel in het nauw kwamen. De afgelopen 5 jaren zijn er meerdere Turkse topclubs streng gestraft door Uefa, terwijl teams zoals City en Psg altijd wegkomen. Deze “financial fairplay” onzin is dan ook gewoon een slager voor de kleinere clubs. Maar hierdoor zijn clubs afgestapt van het halen van dure oudere spelers. Fenerbahce met een 33 jarige Dirk Kuyt stond in de halve finale van de Europa league. Oudere spelers zijn niet perse waardeloos, kijk maar naar Zlatan die al bijna 40 is. Er vind een omslag plaats in het Turkse voetbal, de salarissen zijn enorm omlaag gegaan, en die dure redelijk voetballende 30+ers halen we niet meer, mede door de waarde daling van de munt. Onze clubs zijn nog in de experimentele fase van deze nieuwe standaard, het zal een aantal jaren duren voordat dit zijn vruchten zal werpen voor het Turkse voetbal. Ik ben persoonlijk erg blij met de veranderingen binnen mijn club, dat we dan maar een tijdje met 4 clubs Europa in gaan is ook prima. Wat boeit die coëfficiënten lijst nu helemaal?

30 oktober 2020 om 14:57

Wat die lijst boeit is geld. Automatisch CL is een gigantische hoeveelheid gegarandeerd geld. EL in mindere mate ook. Hoe meer clubs, hoe meer geld.

30 oktober 2020 om 11:00

Ik denk dat het vooral te maken heeft met de opvulling vanuit eigen land. Laat ik voorop stellen dat ik Turkije totaal niet volg, maar hun nationale elftal heeft al jaren niks gepresteerd en stelt geloof ik niet zoveel meer voor. Ze zijn al jaren niet voor het WK gekwalificeerd en op het EK is de groepsfase het hoogste wat ze behaald hebben de laatst 10 jaar. Landen zoals België en Oostenrijk doen het met het nationale team de laatste jaren beter dan gemiddeld. En volgens mij zitten de topclubs in Turkije financieel ook minder ruim op dit moment dan een aantal jaar geleden.

30 oktober 2020 om 13:22

Ik heb hierboven een beetje uitgelegd waarom, maar ons Nationale elftal gaat juist de goede kant op. De spelers spelen alleen allemaal in het buitenland. De eredivisie stond ook gewoon onder Turkije toen Nederland in de halve finale stond van het WK. Nationale competitie en elftal zijn niet aan elkaar gerelateerd. En een goede jeugdopleiding heeft niet perse grote gevolgen voor Europees success in club verband, want dat soort spelers vertrekken meteen naar het buitenland. Er zijn tientallen Nederlandse clubs met redelijke jeugd en alleen Ajax heeft de afgelopen jaren wat bereikt in Europa, waardoor Nederland de Turkse competitie in kon halen.

Ajax en Feyenoord hadden er meer uit moeten halen. Feyenoord was op papier sowieso al beter. Qua financiële mogelijkheden, kwaliteit en vorm. Dat is onvoldoende tot uiting gekomen in het resultaat. Op papier is het gelijkspel van Ajax misschien nog te accepteren, maar gezien de 0-2 voorsprong bij rust een tegenvaller. Ook Ajax vond ik niet goed voor de dag komen. Wel ben ik erg blij met PSV en AZ. Ze pakken voor ons de punten, terwijl beide clubs hard getroffen zijn door Corona. Dat ze dit toch weten te presteren is heel erg knap! Hopelijk trekken AZ en PSV dit door, herpakt Feyenoord zich en groeit Ajax weer naar het Champions League niveau dat nodig is. We moeten met elkaar de competitie hoog houden in Europa.

30 oktober 2020 om 00:26

Je bent terecht kritisch op Ajax hoor maar ik denk wel dat we veruit het beste niveau haalde. Het tempo lag tegen Atalanta al veel hoger dan wat ik vandaag gezien heb. AZ was natuurlijk vrijwel eenrichtingsverkeer, dus die hebben het sowieso fantastisch gedaan. PSV sleepte hem vanavond binnen, gerechtigheid maar die speelden alleen de laatste paar minuten op een aardig niveau en naast dat Feyenoord keihard genaaid is, zag dat er sowieso niet al te best uit natuurlijk.

30 oktober 2020 om 01:47

Wij haalde van de Nederlandse clubs misschien wel het hoogste niveau, maar het is nog niet goed genoeg om in de Champions League wat neer te zetten. Overwinteren in de Champions League gaat heel erg lastig worden met dit niveau en dat is toch de ambitie. Wij moeten gewoon weer beter voor de dag komen. We hebben kwaliteit ingeleverd en zijn nog heel erg zoekende naar de juiste formatie en spelers. Daar moeten we echt snel iets in gaan vinden dat werkt, zodat we aan vastigheden en vertrouwen kunnen werken en er weer iets moois kan ontstaan.

30 oktober 2020 om 08:03

Er moet bij feyenoord gewoon iets juist vallen, dat zagen we tegen willem2. Helaas zie ik het tot de winterstop niet beter worden en vanaf dan ben je overal voor uitgeschakeld en kan je alles winnen.

30 oktober 2020 om 14:30

Nou ja, na de winterstop komen juist de wedstrijden tegen de andere grote clubs. Daar zijn dus genoeg punten te halen.

Het is nu zaak om dit en komend seizoen flink punten te pakken, behalve dat voor Nederland dit jaar 5,75 weg valt en volgend jaar een goed jaar weg valt (9,1) vallen na dit seizoen en komend seizoen ook een hoop punten weg voor landen boven ons zoals Portugal (10,5 dit jaar en 8,0 volgend jaar), Rusland (11,5 dit jaar en 9,2 dit jaar) en Belgie (7,4 dit jaar en 12,5 volgend jaar). Loop je in principe dus toch 3.65 in op Portugal, 5.85 in op Rusland en 5.05 in op Belgie, los van de punten die je de komende seizoenen dan meer pakt dan die landen

Gerrard doet het goed met Glasgow en pakt de punten voor Schotland

Kort overzicht voor degene die niet zoveel vrije tijd hebben als ik:

Als Nederland 11e staat komt de winnaar van NL alleen automatisch in de groepsfase van de CL als de winnaar van de CL zich via de competitie al heeft geplaatst voor de Cl.
Als Nederland 10e staat komt de winnaar van NL automatisch in de groepsfase.
Als Nederland 9e staat komt de nummer 2 van NL in Q3 van CL ipv Q2 (voorrondes).
Als Nederland 8e staat komt de kampioen van NL in pot 1 van de CL terecht mochten de CL EN EL winnaar Kampioen worden van hun land (indien een top-7 land winnaar).
Als Nederland 7e staat komt de kampioen van NL in pot 1 van de CL terecht mocht de CL OF EL winnaar Kampioen worden van hun land (indien een top-6 land winnaar).

Belgie kunnen we dit seizoen zeker nog inhalen, dan staan we dus 8e, Rusland gaan we pas aan het einde van seizoen 21/22 inhalen als we zo degelijk blijven presteren (zolang er 1 ploeg overwintert). Dan zal de kampioen van 22/23 in pot 1 van de CL van 23/24 zitten. Portugal ga je de komende 4-5 jaar niet inhalen. Maar imo is in pot 1 al heel belangrijk en zal dat een snowball effect creeeren voor de coefficienten van de Eredivisie omdat we dan de makkelijke poules krijgen die Zenit en Porto de afgelopen 10 jaar hebben gehad.

30 oktober 2020 om 06:54

Pot 1 of 2 maakt n8ks uit in cl. Die zijn even sterk. Dan loot je geen liverpool, maar city of barca. Verder leuk overzicht.

30 oktober 2020 om 21:47

Klopt, niet over nagedacht voor Ajax zal dat inderdaad niet uitmaken, voor de andere Nlse clubs wel heel veel.

30 oktober 2020 om 08:54

Ik denk toch dat pot 1 en 2 niet veel uitmaakt voor Ajax, voor een Feyenoord en PSV wel die meestal in pot 3 of 4 terecht komen. Ik denk dat Ajax misschien beter af is in pot 2 dan 1 even voorbeeld van dit jaar. Pot 1 Real, Liverpool, Juventus, Bayern, Psg, Zenith, Porto en Sevilla en dan pot 2, Barcelona, Atletico Madrid, Manchester city, United, Shaktar, Dortmund, Chelsea en Ajax. ik durf wel te stellen dat pot 1 net iets zwakker is dan pot 2. Alleen wat ik eerder zei voor een PSV of Feyenoord maakt het wel veel uit. En ik denk sowieso nooit een vaste tweede CL deelnemer zullen krijgen, puur om het feit dat de breedte in Nederland gewoon heel zwak is. Ons vijfde team weet zich nooit te plaatsen voor de EL en ons tweede team op Ajax na nooit voor de CL via de voorrondes. En als terug kijkt zie je dat we als Nederland altijd tussen plek 8 en 11 zwerven samen met Belgie, Oostenrijk, Turkije en Oekraine. Mooi voorbeeld is schotland nu de scoren nu best wel goed, omdat hun aantal punten gedeeld worden door 4 wanneer hun een vijfde ploeg Europa in gaat zal je zien dat ze die plek gelijk weer kwijt zijn, omdat ze erg afhankelijk zijn van twee teams en hun punten moet delen door 5 in plaats van 4.

We hadden toch 9 punten moeten pakken. Schandalig dat Feyenoord thuis verliest tegen een camping elftal uit Oostenrijk. Maar als ik Feyenoord zie spelen wordt het een heel zwaar seizoen voor de club en de fans

Haha waar is die persoon nu die gisteren bij de overwinning van Royal Antwerp aankwam met 'nu zien we echt waar Nederland staat ten opzichte van Belgie'. Mocht je dit lezen; ik ben simpelweg benieuwd wat je hiervan vindt

30 oktober 2020 om 07:58

Dus je vindt oprecht Rijeka, Omonia, Wolfsberger en Atalanta te vergelijken met Tottenham, Benfica, Wolfsburg en Lazio?

30 oktober 2020 om 08:02

Het gaat erom dat hij 1 wedstrijd eruit pikt om aan te tonen dat het Belgisch voetbal zoveel beter is. Je kan ook zeggen dat AZ won van Napoli met een gehavend elftal, maar het selectief kiezen van een wedstrijd is inderdaad lachwekkend. Overigens schat ik Atalanta hoger in dan alle ploegen die jij opnoemt.

30 oktober 2020 om 08:07

Lazio, Atalanta of Tottenham is gewoon 1 pot nat. En zelfs al zijn die beter dan zijn de drie andere nog steeds een beduidend minder niveau en zouden Nederlandse clubs zich pas echt achter de oren mogen krabben als je nu niet meer punten haalde tegen drie matige teams. Het is inderdaad een matige vergelijking op basis van 1 wedstrijd van die ene persoon in kwestie, maar dit is een even matige vergelijking.

30 oktober 2020 om 08:17

Ik bedoel trouwens Hoffenheim in plaats van Wolfsburg.

30 oktober 2020 om 08:40

Wat is een even matige vergelijking? De punten na een complete speelronde telle ipv 1 specifieke wedstrijd? Wellicht beiden matig, maar te allen tijde is het gemiddelde van meerdere wedstrijden een beter beeld dan 1 specifieke wedstrijd. Daar doelde ik dus op. Die vergelijking was net zo slecht als de vergelijkingen in e trant van 'hier speelt hij tegen Fortuna, ADO en RKC terwijl hij daar tegen Arsenal, United en Spurs speelt'. Om dan maar even te vergeten dat je daar ook tegen Sheffield en Fulham speelt, en hier tegen Psv, Ajax en Feyenoord.

Zulke vergelijkingen zijn gewoon kansloos, nietszeggend, krom en voor de likes. Dat is m'n punt en meer niet.

30 oktober 2020 om 08:50

Deze ronde is nogal nietszeggend door het verschil in tegenstand daar doel ik op.

30 oktober 2020 om 11:59

Nee, een Lazio dat 12 spelers mist door Corona waaronder Immobile en Luis Alberto is een graadmeter..
Vergelijken heeft geen enkele zin, als je gaat kijken over de laatste jaren presteren NL en BE wisselend beter en zoveel verschilt het allemaal niet.

Nou hebben we toch maar mooi gedaan met z'n allen!

Ja deze overwinningen zijn leuk, maar het wordt pas echt spannend na de winter als er een paar clubs afvallen. Ik heb er geen goede hoop in dat Nederlandse clubs overwinteren. Ajax zal het wrs weer in de EL moeten oplossen en misschien dat PSV of AZ overwinteren. Dat terwijl Belgie, Oostenrijk en Oekraïne goede kans hebben om met meerdere ploegen te overwinteren.

30 oktober 2020 om 08:44

Niet geheel met je eens Club Brugge zal nog 2x tegen Dordmund moeten en van Zenith en Lazio zullen ze ook niet zomaar winnen, die gaan EL in. Verder doet Antwerp het fantastisch natuurlijk daarnaast heb je Luik en Gent die nog geen punten behaald hebben.

De komende Europese speelrondes zijn wel heel cruciaal als we minimaal 3 overwinteraars hebben in de EL zou dat wel geweldig zijn en misschien 1 CL en 2 EL, al denk ik dat Ajax wel meer kan bereiken in de EL dan in de CL leuk die 4 bonuspunten bij overwintering maar als je 2x verliest van Real Madrid of Bayern Munchen en je er dan gleijk uitligt kan je beter in de EL spelen waar je met een leuke loting nog wel nog een ronde 2 kan overleven met een leuke loting. Hoe gek het ook klinkt kunnen alle 3 de EL ploegen ook nog doorgaan, Feyenoord moet gewoon 1x winnen van Cska en de rest van de potjes ook en AZ Winnen tegen Reijka en kijken wat er mogelijk is tegen Real Sociedad en Napoli. ik denk dat die laatste 2 ploegen AZ misschien wat onderschatten. En PSV zal gewoon moeten winnen tegen Paok. Laten we hopen dat we dit jaar echt kunnen scoren, Feyenoord is tot nu toe wel echt een domper dit jaar in de EL en als je sowieso de resultaten van de laatste jaren van Feyenoord ziet Europees dan is dat gewoon bedroevend slecht.

Zonde dat Feyenoord niet presteert momenteel want in deze poule liggen veel mogelijkheden. AZ anderzijds presteert Europees dan ineens weer wel waar het in de competitie juist niet lukt. Heel apart. Enfin, Ajax is natuurlijk by far de sterkste van de Benelux en dat moeten ze kunnen laten zien door minstens tweede te eindigen in deze poule. Zonde dat we wat weggezakt zijn de afgelopen seizoenen, maar ben ervan overtuigd dat we binnen een jaar of twee weer minstens één a twee plekken stijgen. Portugal laat het vaak afweten en België moet je gewoon boven staan. Alle faciliteiten, accommodaties en financiële mogelijkheden hier, tot in de kleinste details, zijn vele malen beter. Dat moet zich uiteindelijk innde resultaten laten zien.

AZ en PSV gaan door. Ik denk dat Ajax ook naar de Europa League gaat. Feyenoord wordt lastig. Als dan een aantal clubs daarvan nog een ronde verder komen is het weer even stabiel op de ranglijst. Dat belgië het goed doet in de Europa League over het algemeen is nou eenmaal zo, maar die komen nooit verder dan de eerste / tweede knock-out ronde. Dat zie ik wel gebeuren bij Ajax en PSV en in mindere maten AZ.

Allemaal leuk en aardig die verwachtingen. Maar zo makkelijk gaat het dus niet. Eigenlijk doet met name AZ het boven verwachting. In de competitie krijgen ze vele goals tegen en krijgen ze flink wat te verduren. En dan toch nog zo presteren in de EL. Winnen in Napels, dat daarvoor toch echt Atalanta had weggevaagd. En nu een keurige winst gisteren.
Fey heeft de scheids tegen (waar is de VAR als je ze nodig hebt), maar speelt ruk.
PSV heeft Corona gevallen en een landje waar spelers niet welkom zijn doordat ze Corona hebben gehad. Pakken terecht de winst, maar blijven puzzelen.
Komen er meer Corona gevallen? En zo ja bij welke ploeg. Straks mist Liverpool vele mensen en verliest het. Of Ajax heeft Corona en verliest van Mydji.
Het is dus gewoon de waan van de dag. Heb je een uitschieter, top. Zit het tegen, zwaar K..
Maar eigenlijk ben je aan je stand verplicht om te overwinteren. Geldt voor alle NL ploegen. Voor Ajax is het geen schande in de CL maar moeten gewoon de EL behalen.
Maar we kijken dag voor dag, wedstrijd voor wedstrijd. En daarna zien we wel weer verder.
Het is niet anders......

De laatste 2 jaar hebben we genoeg punten gehaald. Hopelijk dit jaar ook weer met 3 ploegen overwinteren. Ajax zie ik wel minimaal 3e worden. Psv gaat het nu de komende 2 wedstrikden onderling uitmaken met paok. En az gaat het ook nog heel moeilijk krijgen. Die zullen nog 1x moeten stunten tegen sociedad of napoli. En feyenoord tja die spelen momenteel veel te slecht 9m door te gaan. 3 ploegen overwinteren zou heel netjes zijn maar iniedergeval minimaal 2.

Weet iemand of Ajax als de derde worden net zoveel punten krijgt als psv. Mits die natuurlijk bij de eerste 2 eindigen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren