Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Schmidt: ‘Het heeft geen zin, steeds meer mensen raken geïnfecteerd’

Laatste update:

De aanhoudende coronacrisis heeft er nog niet voor gezorgd dat de competities opnieuw zijn stilgelegd in Europa. Roger Schmidt vindt het ook niet nodig dat het clubvoetbal per direct wordt stopgezet. De oefenmeester van PSV is wél van mening dat de interlands die voor november staan gepland van de agenda moeten worden gehaald door de UEFA.

"Als het zo doorgaat en de situatie verslechtert, moeten we ons afvragen of het echt zin heeft spelers naar andere landen te laten reizen en zo te helpen het virus mogelijk te verspreiden", luidt Schmidt de noodklok in een interview met Voetbal International. "Nu steeds meer mensen geïnfecteerd raken, ook binnen voetbalclubs, denk ik dat interlands spelen geen zin heeft." De PSV-coach beseft echter ook dat hij geen invloed heeft op de besluitvorming hieromtrent. "Ik kan dit niet beslissen en ik snap het belang van interlandvoetbal, maar de gezondheid van de spelers gaat uiteindelijk boven alles." Het Nederlands elftal komt volgende maand uit tegen Spanje (11 november), Bosnië en Herzegovina (15 november) en Polen (18 november).

Zahavi reageert furieus na dreigement van regering Cyprus

De aanvaller van PSV is woedend om het feit dat hij donderdagavond niet kan spelen.Lees artikel

Het voetbal in zijn totaal stilleggen omschrijft Schmidt als een 'heel moeilijke beslissing'. "Ik denk dat voetbal belangrijk is voor de mensen. Ze kunnen nauwelijks nog ergens naartoe, kunnen niet naar een restaurant of iets anders doen. Wat nog wél kan is thuiszitten en voetbal kijken", zo benadrukt de Duitse coach het belang van de voetbalsport. "Het voetbal heeft dus een belangrijke taak, maar natuurlijk moeten we wel voortdurend alles opnieuw bekijken. We moeten afwachten hoe het met de getallen gaat en op basis daarvan moeten nieuwe beslissingen worden genomen. Op dit moment denk ik dat het nog juist is door te spelen, maar als het erger wordt, moeten we dat misschien heroverwegen."

PSV wordt momenteel behoorlijk getroffen door het coronavirus. Negen spelers zijn besmet geraakt, te weten Eran Zahavi, Jordan Teze, Nick Viergever, Denzel Dumfries, Pablo Rosario, Timo Baumgartl, Cody Gakpo, Joël Piroe en Maxime Delanghe. Vanwege de recente besmetting werden Zahavi en Teze door de autoriteiten in Cyprus woensdag niet toegelaten. PSV staat donderdagavond tegenover Omonia Nicosia in de groepsfase van de Europa League.

Het interlandvoetbal kan beter geschrapt worden volgende maand

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal mee eens. Al verwacht ik dat de financiele belangen te groot zijn voor de Uefa om zo'n keuze te maken.

29 oktober 2020 om 10:29

Anderzijds zegt Schimdt hier ook niet “laten we stoppen met Europees voetbal”, want daar zijn de financiële belangen voor PSV dan weer te groot voor. Uiteindelijk denkt elke organisatie natuurlijk aan zichzelf.

29 oktober 2020 om 10:55

In principe is het spelen tegen andere clubs in europa ook geen groter risico dan tegen clubs uit eigen land. Als het goed is reizen teams in eigen vliegtuigen en verblijven ze in afzondering in hetzelfde hotel. Echter, als spelers voor interlands vertrekken moeten ze een lijnvlucht gebruiken en komen ze daar natuurlijk wel intensief in aanraking met hele andere ploeggenoten.

29 oktober 2020 om 11:05

Ja ik ben het er zeker mee eens dat internationaal vriendschappelijk voetbal nogal idioot is, maar anderzijds snap ik wel dat de uefa er niet zomaar afstand van neemt. Dat zal hen namelijk heel veel geld kosten.

29 oktober 2020 om 11:25

Het voordeel van Europees voetbal tov interlands is dan ook dat je als club je spelers bij elkaar houdt ipv dat de helft zich over de rest van de wereld verspreidt.

29 oktober 2020 om 11:36

Ja en daarnaast dus ook met spelers van 10 andere ploegen in contact komt. Met Europees voetbal blijf je in principe in je PSV-bubbel (of die nou lek is of niet 😃). Met interlandvoetbal breng je zo 20 verschillende clubs en bubbels bij elkaar

29 oktober 2020 om 11:41

Kleine nuance: de clubs betalen de salarissen, de Uefa niet. Europees voetbal is financieel noodzakelijk voor heel veel clubs om de eindjes aan elkaar te knopen, dus die wedstrijden zou ik een noodzakelijk kwaad durven noemen. Praktisch niemand, behalve de Uefa, is gebaat bij verkapte oefeninternlands. Tijdens maanden met de R in de maand, maanden waarin mensen vatbaarder zijn voor virussen, zou men in deze tijd verstandiger moeten zijn en het reizen zo beperkt mogelijk moeten houden.

29 oktober 2020 om 11:48

@DonCoXxX, maar de UEFA zorgt wel voor die Europese inkomsten, dus dat is een veel belangrijkere organisatie dan je zou denken.

29 oktober 2020 om 11:50

@Lierse, klopt. Maar het zou de UEFA sieren als ze voor 1 keer ook naar andere belangen zou kijken. In dit geval naar de internationale gezondheid. Wat heb je aan interlands als elke speler ziek wordt?

29 oktober 2020 om 12:03

@Kyle, waarom zou alleen de UEFA daarvoor moeten opdraaien? Zoals ik hieronder al zeg. Als de kosten doorgeschoven zouden worden naar de nationale bonden en de clubs zouden die dat ook niet zomaar doen hoor.

29 oktober 2020 om 11:29

Anderzijds: Waar waren deze woorden toen andere ploegen er last van hadden en PSV niet? Zoals Lierse1997 al aangeeft: Ze denken allemaal enkel aan zichzelf.

29 oktober 2020 om 11:48

Natuurlijk denken de meeste clubs vooral aan zichzelf. Maar dat verandert niets aan het feit dat hij gelijk heeft in deze. Doorgaan met de oefenduels is te gevaarlijk. En waarvoor? Zodat de UEFA meer geld krijgt?

29 oktober 2020 om 12:59

Serius heb je niet zitten op letten. Schmidt gaf dit al aan tijdens interland periode en toen had psv geen enkele corona geval in de selectie.

29 oktober 2020 om 11:52

Diego_forlan. Helemaal eens met je. Niet alleen interlands etc maar ook de nationale competitie wordt beïnvloed. Wat ik echter niet begrijp is dat een club als PSV niet op de hoogte zou kunnen zijn van de " regels" op Cyprus.

Ik ben wel voor om het programma van PSV van vanavond en aankomend weekend eruit te halen om ze even de tijd te geven tot volgende week donderdag. En deze wedstrijden later te laten inhalen, een week extra tijd kan al veel helpen.

29 oktober 2020 om 10:20

Daar gaat de UEFA natuurlijk nooit mee akkoord. De KNVB zie ik het nog wel doen, maar dan moet ADO het ook goedkeuren anders kun je het als PSV-zijnde niet maken.

29 oktober 2020 om 10:36

Ik denk niet dat ADO dit goed gaat keuren. Het is voor ADO wellicht het beste moment om PSV te treffen; een beetje uit vorm en ook nog totaal niet op volle sterkte. Het enige argument om het als ADO zijnde te verplaatsen, is dat het wellicht wel op veel sympathie kan rekenen. De vraag is echter of je dit duel moet willen verplaatsen? Er is niet veel plek om een duel in te halen, laat staan als het er meerdere worden. Daarnaast is het Corona-virus nog steeds niet weg, sterker nog, het is hedendaags overal te vinden. Hoeveel duels moet je dan verplaatsen in de toekomst? Ik vind dat zolang je kan spelen, je moet spelen. Ik heb makkelijk lullen met een Ajax waar de bank 3x gevuld kan worden met reserve-spelers, maar ik denk dat we momenteel zo weinig mogelijk moeten verplaatsen. PSV kan spelen, heeft voldoende spelers en dit is dan maar een kans voor de reserves om te laten zien dat ze van toegevoegde waarde kunnen zijn voor de basis.

29 oktober 2020 om 16:38

Anderzijds beschikt PSV wel weer over Zahavi en Teze, Gotze lijkt weer fit. Gakpo zou ook wel terug zijn denk ik? Of die heeft veel last gehad van het virus, of ik zit helemaal mis qua data.

29 oktober 2020 om 10:22

Dat zou natuurlijk nergens op slaan. Dan moet je dat voor elke club constant doen en daar is nooit ruimte voor in de agenda. Het is óf alles door laten gaan óf alles schrappen. Behalve bij extreme omstandigheden wanneer een club geen 11 spelers heeft oid.

29 oktober 2020 om 10:30

@ Skede heeft gelijk. Er kunnen geen wedstrijden uitgesteld worden, aangezien er eigenlijk geen tijd is om ze in te halen. Of het moet aan het einde van de poulefase van de EL, dan is nog 1 week vrij, maar dan haal je een hele poule overhoop. Ik denk dat er uiteindelijk eerder wedstrijden op papier worden afgedaan. Dus of PSV verliest reglementair omdat ze niet komen spelen of Apoel verliest reglementair omdat ze door de regels van Cyprus niet aan de voorwaarden van de Uefa kunnen voldoen.

29 oktober 2020 om 10:28

Het is al super druk op de speelkalender tot eind December en dan wil je 2 wedstrijden die je met deze selectie ook kan winnen eruit halen en zo de druk later vergroten? Snap dat het nirt wenselijk id en zou het ook begrijpen als de wedstrijd tegen ADO eruit gaat voor PSV. Maar moet je dat echt willen? De wedstrijd van vanavond gaat er zeker niet uit

29 oktober 2020 om 10:32

Inderdaad. Uitstellen kan niet.
Ik vind het wel vreemd dat Apoel (door lokale besluiten) niet aan de regels van de Uefa kan voldoen en dat dit zonder problemen zomaar kan en dat PSV dan maar pech heeft gehad. Ik zou denken dat als Apoel spelers die vanuit de Uefa wel mogen meedoen, niet kan ontvangen, dat ze de wedstrijd dan reglementair moeten verliezen. Dat is Apoels probleem en niet dat van Psv.

29 oktober 2020 om 10:36

Waarom zou PSV niet kunnen spelen? Ze hebben toch genoeg beschikbare spelers?

29 oktober 2020 om 10:36

Idd. Dacht ook dat de thuis spelende ploeg moet zorgen dat spelers die mogen spelen ook mee kunnen doen en dus op neutraal terrein te laten spelen. Echter kwam de mededeling zo laat dat het misschien niet meer te regelen om buiten Cyprus te spelen. Al met al een onwenselijke situatie vanwege de personele problemen en je toch ook de punten nodig hebt. Maar de UEFA heeft nou eenmaal geen invloed op een overheid. Vreemde situatie i.i.g.

29 oktober 2020 om 10:49

@lierse1997, reageer je op mij? Want ik zeg nergens dat PSV niet kan spelen. PSV kan zeker spelen, ik zeg alleen dat de thuisvereniging spelers die volgens Uefa-reglementen mogen spelen, niet kan ontvangen en dat dit blijkbaar zonder consequenties kan.

29 oktober 2020 om 10:53

Neen maar je suggereert wel dat Apoel eigenlijk hoort te verliezen omdat er van de regering een aantal spelers het land niet binnen mogen. Daar kun je toch moeilijk Apoel de schuld voor geven?

29 oktober 2020 om 10:56

*Omonia. Die kunnen hier helemaal niks aan doen. Zij staan buiten de besluitvorming van de overheid van Cyprus

29 oktober 2020 om 10:56

Nou, ik houd het een beetje open, maar ik vind wel dat de Uefa met iets van een statement moet komen. Nu lijkt het een beetje van: Ja, ach, jammer, pech gehad.

29 oktober 2020 om 10:58

@ Alvarez. Zij kunnen er zeker niks aan doen, maar PSV kan er ook niks aan doen dat speelgerechtigde spelers bij de grens geweigerd worden. Dan moet de Uefa in mijn ogen wel ingrijpen. Of in ieder geval aangeven wat er dan gaat gebeuren. Over een week houdt een land mss een heel vliegtuig tegen vol met spelers. Wat gebeurt er dan met een wedstrijd?

29 oktober 2020 om 11:03

@lierse1997, Maar vind jij het niet onterecht dat PSV bepaalde spelers niet op mag stellen terwijl deze spelers volgens de regels van de Uefa gewoon speelgerechtigd zijn ? Ik snap dat het cru is om Apoel te straffen, maar je kunt ook niet rechtvaardigen dat deze 2 spelers niet mee mogen doen.

29 oktober 2020 om 11:08

@Janssen eerlijk gezegd niet nee. Dat UEFA-reglement is maar een schotelvod vergeleken met nationale regelgeving van een land en ik neem aan dat ze wel enige wetenschappelijke onderbouwing hebben voor die regel op Cyprus. Het is natuurlijk jammer voor PSV maar de facto is het gewoon hetzelfde als een coronabesmetting van een speler. Niemand die er echt iets aan kan doen en dus gewoon pech.

29 oktober 2020 om 11:20

We bedoelen ook niet dat Uefa de regelgeving in Cyprus aan de kaak stelt en verandert, maar ze zullen toch wel duidelijk moeten maken wat er gebeurt als lokale overheden speelgerechtigde spelers gaan mijden. De Uefa kan de regels op Cyprus niet aanpassen. Ze kunnen wel wedstrijden op Cyprus verbieden.

29 oktober 2020 om 11:48

@Boris dat gaat geen enkele rechter steunen natuurlijk. Klink leuk een verbod op voetbal op Cyprus maar totaal niet realistisch.

29 oktober 2020 om 11:49

Maar er is toch een groot verschil tussen 2 spelers niet toelaten (wat de kans op een goed resultaat verkleint) en een team punten laten verliezen (wat de kans op een goed resultaat ontneemt)?

29 oktober 2020 om 10:32

De tijd geven tot volgende week donderdag? Alsof psv de enige club is die met Corona gevallen kampt. Dan kan je straks alle clubs wel een week eruit gooien. Dacht het ff niet hè. Het is zuur voor psv maar dat zou al helemaal competitievervalsing zijn hè. Dan staan alle clubs straks op de stoep bij de knvb. Het is gewoon pech hebben maar door gaan. Dan maar jeugdspelers erin gooien. Het is niet anders. Alle clubs hebben hier last van

29 oktober 2020 om 10:53

Kan je niet maken tegenover AZ die met nog meer besmettingen in de competitie al punten heeft gemorst

Helemaal eens met Schmidt. Het interlandvoetbal is ondergeschikt aan de clubs die de salarissen van de spelers betalen. Spelers raken uit hun bubbels wanneer zij op pad gaan met het Nationale elftal en kunnen terugkomen met corona, wat we zagen met Teze en Zahavi. Hierdoor ontstaan er coronagolven binnen clubs en worden zij ernstig benadeeld. De Nations League is toch een veredeld oefentoernooitje, maar de UEFA denkt alleen maar aan geld.

29 oktober 2020 om 10:27

Dat doen natuurlijk de meeste in de voetbalwereld, dus het is ook makkelijk altijd met het vingertje naar de UEFA (die de clubs ook heel veel geeft) te wijzen.

29 oktober 2020 om 13:04

Lierse ik zie dat je nu aantal keer voor Uefa ''opneemt'' Het is toch ook niet gek wat Andres13 aangeeft. Het is toch logisch om naar de Uefa te wijzen. De clubs zijn salaris kosten kwijt aan spelers die ze afstaan aan oefenpotjes om vervolgens een halve selectie met corona te hebben. Het is aan de Uefa om in te zien dat dit niet werkt. Als clubs aan geld denken is dat toch logisch want zij betalen de spelers dus op die manier is het weg gegooid geld. Uefa denkt alleen zelf aan geld ''verdienen'' en daarom laten ze dit soort interlands door gaan. Zij verdienen geld over de rug van de clubs die nu met handen in het haar zitten met al die corona gevallen

29 oktober 2020 om 14:53

Ja maar alles wat je zegt geldt nu ook voor de clubs. Interlands? Afschaffen want daar verdienen de clubs niets aan. Europees voetbal? Dat moet doorgaan want de clubs verdienen er geld aan. Zodat de clubs alleen maar geld verdienen over de rug van de UEFA. Het is dus veel te simplistisch de UEFA hier als grote boeman neer te zetten.

Denk dat iedereen het hier wel mee eens is. Laten we stoppen met die zinloze interlands. Laat spelers lekker bij hun clubs in hun 'bubbels', zo voorkom je enorm veel nieuwe besmettingen, omdat spelers nou eenmaal niet van 'groep' wisselen en bovendien ook minder naar het buitenland afreizen. Gewoon met z'n allen focussen op het clubvoetbal, laat die interland maar voor even wat het is.

29 oktober 2020 om 10:31

Wie zegt dat het door de interlands komt. Tot op heden hebben psv en az er last van en de rest niet. Misschien gaan de spelers van deze clubs niet serieus met de regels om in de privé sfeer. Ook buiten Nederland hoor je weinig van clubs met veel besmetting gevallen.

29 oktober 2020 om 10:42

Misschien gaan de spelers niet goed om met de spelers, of misschien heeft AZ gewoon pech, en PSV ook? Je kan er elke draai aan geven die je wilt, maar laten we van het positieve uit gaan? Ook buiten Nederland hoor je veel over grotere aantallen besmette spelers bij een club, maar daar lezen we hier minder over natuurlijk. Misschien iets beter verdiepen voor je iets uit het niets gaat roepen. Niemand zegt dat het door de interlands komt, maar ik denk dat er een hele grote meerderheid is die nu tijdelijk voor het afschaffen van de onnodige interlands is. Dat snap jij, hoop ik, ook?

29 oktober 2020 om 10:47

Bij Moeskroen vandaag nog eens 7 besmette spelers waardoor er in totaal 20 besmet zijn, Westerlo heeft een wedstrijd of drie niet kunnen spelen omdat er teveel coronagevallen waren en deze zondag was ook de wedstrijd van Lierse tegen RWDM uitgesteld omdat ze bij RWDM teveel coronagevallen hadden. En dat is dus alleen maar in België.

29 oktober 2020 om 10:53

De ellende bij PSV begon nadat Zahavi en Teze terugkwamen van de nationale ploegen. Bij de nationale ploegen worden spelers uit verschillende landen en van verschillende clubs gemengd. Als er dan eentje corona heeft kunnen andere spelers dat weer meenemen naar hun club. Stel dat Ihattaren via Dumfries besmet wordt geraakt, hij gaat mee met oranje en vervolgens raken Hateboer, Blind en Babel besmet. Je ziet bij PSV en AZ hoe snel dit door een ploeg gaat. Bij Jong PSV zijn ook allemaal besmettingen.

29 oktober 2020 om 11:05

Misschien komt het inderdaad niet door de interlands, maar los daarvan moet je voorkomen dat onnodige reisacties gemaakt worden (dat is ook 1 van de redenen dat er geen publiek aanwezig is). Waarom dan wel deze verdedelde oefenwedstrijden spelen.

29 oktober 2020 om 12:07

Buiten Nederland lezen wij het nieuws ook niet. Kan me niet voorstellen dat dit niet speelt in andere landen of niet nog gaat spelen.

29 oktober 2020 om 13:07

Zahavi heeft met zijn corona opgelopen en die heeft dat mee genomen naar psv. Daarnaast hebben clubs een propvolle agenda en spelen de spelers nu om de 2-3 dagen een wedstrijd. Waar om zou je dan nog dit soort interlands willen spelen? Krijg je dan bijvoorbeeld United Pogba betaald om te voetballen en die gaat even met Frankrijk mee op een interland om vervolgens terug te komen met Corona of dat hij helemaal kapot is. United krijgt of een uitgebluste pogba terug of een speler terug die corona heeft op gelopen. Clubs kunnen op die manier niet hun beste spelers opstellen en verliezen wedstrijden en zien straks prijzen en geld aan hun neus voorbij gaan.

29 oktober 2020 om 17:43

Zahavi en Ronaldo hebben het iig opgelopen toen ze op pad waren met de nationale ploeg. Verder zijn van de besmette psv en AZ spelers degene die op pad waren met jong oranje. Het is iig wel erg toevallig allemaal.

Ik ben verbaasd dat er 3 Europese speelronden achter elkaar zijn.
En ook nog best veel interlands.

Hjj heeft natuurlijk volledig gelijk over interlands.
Onnodig veel reizen en groot risico op verspreiding.

29 oktober 2020 om 10:33

Verbaasd? Hoezo. We zijn later begonnen met Europese wedstrijden dus ja dan moet dat ff wat dichter op elkaar om het weer op schema te krijgen straks. Maar die interlands moeten er idd gewoon uit. Weg met die ellende

Ik zie het niet gebeuren. Wat ik begreep zijn al die oefenwedstrijden al verkocht aan een externe partij. Dus als de Uefa die wedstrijden niet door laat gaan, krijgen ze een enorme rekening gepresenteerd. De gezondheid van de spelers staat al jaren niet meer voorop. Dat was ook al voor corona zo. Geld regeert.

29 oktober 2020 om 11:06

Het is ook mijn vermoeden dat de Uefa vanwege geld deze wedstrijden gewoon door wil laten gaan.

Als de Champions League en Europa League kunnen doorgaan, gaat het interlandvoetbal ook gewoon door.

29 oktober 2020 om 10:37

CL en UL ben je wel met je eigen team. Interland voetbal komen er ineens spelers van 12 clubs ofzo bij elkaar. Dat is het grote verschil. Ajax heeft een selectie van laten we zeggen 30 man, en 10 internationals verdeeld over 6 nationaliteiten. Die zien samen dus in totaal weer zo’n 150 man buiten je vaste groep (aantallen zijn voorbeelden he).

29 oktober 2020 om 10:37

CL en UL ben je wel met je eigen team. Interland voetbal komen er ineens spelers van 12 clubs ofzo bij elkaar. Dat is het grote verschil. Ajax heeft een selectie van laten we zeggen 30 man, en 10 internationals verdeeld over 6 nationaliteiten. Die zien samen dus in totaal weer zo’n 150 man buiten je vaste groep (aantallen zijn voorbeelden he).

Volgens mij hoef je als club geen spelers af te staan als ze naar oranje gebieden moeten reizen. Zou de internationals dan ook zoveel mogelijk thuis houden. Laat ze maar zien hoe ze een selectie bij elkaar krijgen voor deze nietszeggende potjes.

Eens. Het zou gecompliceerder liggen als er nu een EK- of WK-kwalificatie afgewerkt zou moeten worden waarmee je anders in de knel zou komen. Maar het gaat slechts om de Nations League en oefenwedstrijden. Lekker laten zitten, daar zit momenteel toch maar amper iemand op te wachten.

29 oktober 2020 om 10:38

Als de UEFA nu zou zeggen “oké jullie moeten die wedstrijden niet spelen, maar dan staan de nationale bonden wel in voor de geleden verliezen en mogelijke compensaties”, denk je dan dan dat ook maar 1 voetbalbond akkoord zou gaan en daarvoor zou opdraaien?

29 oktober 2020 om 10:51

Nee, precies. Het gaat erom wie de kosten draagt. Als de Uefa de boel cancelt moeten zij dokken. Als bonden weigeren moeten zij weer betalen. Kortom, ze gaan allebei niet de beslissing nemen om die wedstrijden niet door te laten gaan.

29 oktober 2020 om 10:54

Het enige alternatief lijkt me dat nationale overheden het verbieden waardoor er overmacht kan ingeroepen worden. Maar dan worden de bedrijven die al betaald hebben voor diensten die ze niet geleverd krijgen natuurlijk ook weer een oor aangenaaid.

Hoe gaat PSV vanavond spelen? Vraag me af wat nog mogelijk is. Zou het zoiets worden? Ik ben erg benieuwd.

Mvogo
Mauro Junior
Hendrix
Boscagli
Max
Gotze
Sangare
Fain
Ihattaren
Malen
Madueke
29 oktober 2020 om 16:42

Schmidt kennende speelt ie niet in een 4-3-3. Maar in zn eigen 4-2-2-2, zo eigenwijs is 'ie wel. Ik verwacht ongeveer zo, moet je wel even die 4-2-2-2 er zelf bij bedenken haha. Gotze zal wel één helft spelen en vervangen worden door Mo.

Mvogo
Hendrix
Teze
Boscagli
Max
Mauro
Sangare
Fein
Gotze
Madueke
Malen

Helemaal mee eens je moet het voetbal met reizen op dit moment stil leggen. Dus nationale wedstrijden maar ook de CL en EL. Landen gaan in lockdown maar voetbal clubs reizen wel overal naartoe. Maarja de financiële belangen zijn veel belangrijker dus ik zie het niet gebeuren...

Er zit een kern van waarheid in. Wereldwijd wordt reizen aan banden gelegd en de voetballers moeten van hot naar her reizen. Dit gaat zo mis ben ik bang. Wat een vreselijk virus houdt de wereld al maanden in haar greep.

29 oktober 2020 om 10:54

Dan heb je wel dat internationals die Europees niet spelen, maanden niet hebben gevoetbald en dan ineens naar een EK moeten. Daar zullen de grote landen niet zo'n last van hebben, maar de kleinere landen wel.

29 oktober 2020 om 11:25

Dit is 1 van de betere en meest haalbare ideeën. Uiteindelijk wil niemand opdraaien voor de gemaakte kosten dus wedstrijden schrappen zie ik sowieso niet gebeuren. Op deze manier kun je de bubbels van clubs intact houden tot het eind van het seizoen en de interlands kunnen gewoon gespeeld worden. Wat mij betreft hoef je dan nieteens Europees en competitie te scheiden. Het grootste probleem zit hem nu bij de interlands. Er zijn als alles doorgaat nog 3 of 4 interland periodes dus dat zijn 3 of 4 momenten dat bubbels door elkaar heen gaan lopen terwijl spelers moeten reizen.

Kijk al deze helden hier hahaha. Bij elke coronabesmettingen moeten we stoppen met alles, super makkelijke antwoord, janken om draagvlak en egoistisch zijn als je vindt dat het door moet gaat, maar wel elk weekend voor de buis om naar de wedstrijd kijken. Er word gewoon getest en ALS ze besmet zijn, spelen ze niet.. Simpel.

Beetje makkelijk om interland voetbal als grote boosdoener te noemen. PSV reist toch ook naar elke donderdag uithoek van Europa om te voetballen? Of kan je daar geen corona krijgen en weer meenemen naar Nederland? Als je oprecht vind dat de gezondheid van spelers voorop staat dan moeten we helemaal stoppen met voetballen. Ik vind het te makkelijk om nu te wijzen naar Interlands als grootste reden dat spelers ziek worden.

29 oktober 2020 om 11:36

Het is bij PSV gewoon aantoonbaar dat het door de Interlands komt. Zahavi, Teze en waarschijnlijk ook Gakpo hebben het daar opgelopen en dan is het best wel aannemelijk dat die het vervolgens door hebben gegeven aan de rest van de selectie. Door Europa reizen is natuurlijk wel een risico maar zolang dat in een eigen bubbel gebeurt is het ergste dat er kan gebeuren dat een paar spelers ziek worden binnen de club. Als die besmettingen er zijn rond interlands zijn dan komen spelers uit de PSV bubbel in aanraking met spelers uit andere bubbels en dit maakt de kans op besmettingen buiten PSV dus veel groter. Als je echt wil dat er 0 besmettingen zijn kun je inderdaad beter stoppen met leven en allemaal binnen zitten. Het is echter mogelijk om het leven toch door te zetten als je er voor zorgt dat je met een minimaal aantal mensen in aanraking komt. Dat kan met bubbels binnen een club maar dan moet je niet iedere maand allemaal spelers van verschillende clubs bij elkaar zetten.

29 oktober 2020 om 11:50

Zijn er dan nog veel gevallen bekend bij de selecties van Jong Oranje en Israël?

29 oktober 2020 om 12:07

Van Israã«l ken ik 1 speler en die had het, 100 dus. Bij Jong Oranje had je de AZ spelers die het mogelijk hadden en de PSV spelers die het vrij waarschijnlijk in die week kregen. We weten het allemaal niet zeker natuurlijk maar wat we wel weten is dat de kans op verschillende clubs met besmettingen groter is als we alle bubbels zomaar door elkaar laten lopen. De vraag of we dat wel moeten doen is wat mij betreft een terechte. Overal in Europa mogen mensen weer minder reisbewegingen maken, waarom niet in het voetbal?

29 oktober 2020 om 13:35

Snap je niet dat dit precies is wat ik zeg. Je kan wel in je eigen bubbel reizen en doen maar als je het ergens op loopt raken die mensen in die bubbel ook ziek. Dan maakt het uiteindelijk toch niet uit waar je ziek wordt? Dus als zoals Schmidt zegt hij de veiligheid van spelers als nummer 1 prioriteit heeft dat heel het voetbal stilgelegd wordt. Dan loop je het niet op en verspreid je het niet verder.

29 oktober 2020 om 14:31

Dat is niet wat ik bedoel. Die bubbels zijn er om het aantal mensen waarmee een speler in contact komt zo laag mogelijk te houden. Als je dat zo goed mogelijk wil doen stop je inderdaad met alles maar dat is voor het voetbal geen optie want dan heeft straks niemand meer geld. Er moet dus gevoetbald worden en binnen die werkelijkheid moet er gekeken worden naar een manier hoe spelers met zo min mogelijk personen in contact komen. Bij Europese wedstrijden valt het aantal extra contacten best wel mee omdat je naast de vaste staf en medespelers alleen wat extra mensen in het vliegtuig of in het hotel tegenkomt. Dat is allemaal te overzien. Bij interlands is dat heel anders. Dan zien spelers een totaal andere staf, andere medespelers en dan nog al het personeel dat je tegenkomt tijdens het reizen. Je kunt in beide gevallen corona oplopen maar de kans dat het zich door meerdere delen in het land verspreid is bij Interlands veel groter.

Elfrink meldt dat vliegtuig met spelers onderweg is naar Cyprus. Vraag is alleen nog wie erin zitten.

29 oktober 2020 om 11:47

Las het ja. Alleen Teze, Zahavi niet.

Tsja lastig voetballen voor de clubs zo ja. Wel een vreemde gewaarwording. En dan zie je gisteren bij clubs als Krasnodar gewoon fans zitten. Wat moet je er allemaal van vinden ook. Men zou eens huisarts Felix van der Wissel moeten aanhoren bij Hart van Nederland, over de werkwijze en corona. Erg interessant.

De uefa, de knvb die organisaties willen dat de competities doorgaan want anders worden stakeholders boos. Dat die competitie min of meer vervalst wordt door uitvallende spelers is van minder belang voor hun.

Eens! Hoewel de Uefa/fifa natuurlijk boven de wet en alle belangen staan. Een door slavernij mogelijk gemaakt WK in een woestijn is ze niet decadent genoeg en in tijden waarin vliegschaamte in opkomst raakt in de context van een duurzame wereld vindt men een EK waar spelers, staf en fans kriskras door Europa moeten vliegen ook geen enkel probleem. Zo zal het ook nu gaan: er staan pegels op het spel, dus gespeeld gaat er worden!

Interlands en Europese competities stopzetten lijkt me wel verstandig.
De nationale competities voorlopig door laren gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren