Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Verwarring na gesprek Van Gaal met NOS: ‘In alle polls stond ik op één’

Laatste update:

Na het vertrek van Ronald Koeman als bondscoach werd Louis van Gaal in de media genoemd als eventuele opvolger. Arno Vermeulen meldde eind augustus bij Studio Voetbal dat hij contact had gehad met Van Gaal en dat hij had aangegeven dat hij open stond voor een nieuwe periode als bondscoach. In gesprek met Radio538 legt Van Gaal uit dat er nooit sprake van is geweest dat hij voor een derde keer bondscoach van Oranje zou worden.

“Ik heb contact met hem gehad", zei Vermeulen eind augustus. "Hij zegt: als ze me benaderen, ga ik er serieus over nadenken. Eigenlijk zet hij de deur open en is hij een van de kandidaten om bondscoach te worden.” Van Gaal vertelt donderdagochtend zijn kant van het verhaal. In een telefoongesprek met de NOS kreeg hij de vraag of hij weer beschikbaar zou zijn. “Dat was drie jaar geleden namelijk ook zo, vlak voordat Ronald Koeman werd benoemd. Toen heb ik het niet gedaan. Alleen nu was er van een belletje uit Zeist geen sprake”, benadrukt hij. “Ik heb toen na het vertrek van Koeman tegen de NOS gezegd: Eén, ik ben met pensioen, twee, ik ben niet gevraagd en drie, als de KNVB komt, zal ik erover nadenken.”

Van Gaal wilde tegenover de NOS juist duidelijk maken dat een nieuwe aanstelling bij de KNVB weinig kans van slagen had. “Het ging in de publiciteit na het vertrek van Koeman ineens alleen nog maar over Louis van Gaal. In alle polls stond ik op één. Ik wilde duidelijk maken dat mijn komst naar Zeist geen grote kans van slagen had”, zegt Van Gaal. “Alleen werd het telefoontje van de NOS door andere media uitgelegd als een open sollicitatie. Maar dat was het juist níet. Ik probeerde duidelijk te maken dat ik niet gevraagd werd en dat ik de vorige keer toen ik wél werd gevraagd het óók niet gedaan heb.”

Van Gaal is sinds zijn vertrek bij Manchester United met pensioen gegaan als trainer. Mocht hij toch verleid worden om weer aan de slag te gaan, dan moet hij dat eerst overleggen met zijn vrouw Truus. Na het vertrek van Koeman bij Oranje naar Barcelona vond dat gesprek tussen Van Gaal en zijn vrouw niet plaats. “Het gesprek met Truus is niet geweest.” Frank de Boer werd uiteindelijk door de KNVB aangesteld als nieuwe bondscoach. Hij tekende een contract tot en met het WK van 2022.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij écht geen bondscoach had willen worden, had hij dat natuurlijk ook gewoon kunnen zeggen. Dan zeg je: 'ik ben niet beschikbaar.' Dan zeg je niet: 'als ze bellen ga ik erover nadenken.' Deze verwarring kun je echt niet in de schoenen van de media schuiven.

29 oktober 2020 om 10:13

Indd, dan had hij wel op het moment zelf nadat Vermeulen dit aangaf aangegeven niet beschikbaar te zijn. Echter komt hij er nu pas mee, lijkt me duidelijk dat hij het wel degelijk wou maar nu te trots is om dat toe te geven. Snap ik ook wel als een C keuze zoals Frank de Boer de voorkeur krijgt.

29 oktober 2020 om 10:18

@consy: Hahahahahaha, C-keuze? Je commentaren worden wel echt steeds triester zeg. Nee, natuurlijk was Frank de Boer geen droom kandidaat, maar we moeten ook niet blijven terugvallen op opa's. De spoeling is gewoon dun en je hebt gewoon geen droom kandidaat. Het constant blijven hakken op Frank de Boer is gewoon triest. Laat hem nou maar eerst een tijdje zijn werk doen en zie zijn invloed ook in het perspectief. Maurice Steijn wordt met Bayern Munchen ook kampioen, dat wil niet zeggen dat hij een topcoach is. Guardiola wordt met Oranje ook geen wereldkampioen terwijl hij wel een topcoach is.

29 oktober 2020 om 10:36

@4ever@ajax Guardiola een topcoach kunnen we ook genoeg over discussiëren. Hij heeft alleen maar goede clubs gecoacht en nationaal haalt hij de successen wel. Barca had de allerbeste spelers ter wereld, Bayern de beste van Duitsland en bij City was alleen Liverpool dat in de buurt kon blijven. In de CL kan hij het alleen telkens niet opbrengen.

29 oktober 2020 om 10:40

@fcg95: Prima, nemen we een naam die jij een topcoach vindt. Gaat me meer om het idee.

29 oktober 2020 om 11:10

Guardiola is ook geen top coach.

29 oktober 2020 om 11:25

@FCG95, het gaat erom dat De Boer geen C-keuze is. Wie had je liever gehad dan die aantoonbaar veel beter is en die ook "ja" zou hebben gezegd?

29 oktober 2020 om 11:53

Toch te zot voor worden als een spelersgroep bepaald wie er voor de groep komt te staan. Dat is de omgekeerde wereld.

29 oktober 2020 om 11:55

Meerdere spelers geven toch aan van wel, die neem ik toch iets serieuzer dan ene Leon uit De Haag. Overigens, dat zijn prestaties met een Bayern of City niet bijzonder zijn ben ik met je eens. Europees gewoon elk jaar te weinig gebracht. Bij Barcelona natuurlijk wel een type voetbal geïntroduceerd wat op dat moment onverslaanbaar was.

29 oktober 2020 om 14:40

Inderdaad ja @4ever4ajax , Frank de Boer is een C-keuze, als het geen D-keuze is. Of wil jij mij vertellen dat iemand die overal is ontslagen vanwege teleurstellende resultaten, lees: slechtste trainer ooit in de PL, een top keuze is voor Oranje? Het is echt dat er geen betere opties beschikbaar waren dat hij in beeld kwam. Ik snap best dat jij als Ajax supporter warme gevoelens krijgt van Frank maar als je gewoon even rustig objectief kijkt naar zijn prestaties na Ajax is hij gewoon een derderangs trainer en voor Oranje is dat best triest.

29 oktober 2020 om 10:20

Ja, en zo ver was hij dus niet. De kans was klein, maar niet nul. Mensen hebben nog steeds niet door dat Van Gaal meestal gewoon meent wat hij zegt. Dat is nu ook zo.

29 oktober 2020 om 10:50

Maar dat was dus juist niet aan de orde. Van Gaal heeft aangegeven dat hij een eventueel aanbod wel in overweging zou nemen, maar dat de kans niet groot acht dat hij zou accepteren. Dat is toch gewoon eerlijk, had hij moeten liegen dan?

Wat ik trouwens tussen de regels lees is dat hij eigenlijk best nog zou willen, maar het vooral afhangt van het thuisfront waar hij toezeggingen heeft gedaan.

29 oktober 2020 om 11:47

@Vernon en @Weef: eens. Feitelijk zegt hij alleen maar liever niet maar ik gooi de deur niet volledig dicht. Want als de noodzaak groot is er er echt een goede rede is zal ik jullie niet in de kou laten staan. Prima warme boodschap. Kennelijk heeft Arno Vermeulen dus zijn eigen draai aan dit verhaal gegeven.... maar dat is eigenlijk niets nieuws en zeker niet nieuwswaardig.

29 oktober 2020 om 12:39

Het is geen verwarring, het is een bewuste keuze van de media om een deel van zijn antwoord weg te laten. Vermeulen was uit op een scoopie en heeft bewust het stuk over pensioen weggelaten. Dan krijgt het bericht van Van Gaal namelijk een compleet andere strekking.

Tja ik vind het nog steeds jammer. Van Gaal, de vertolking van het Nederlands voetbal met internationale ervaring en allure, wordt gepasseerd door de Knvb en Frank de Boer (b garnituur) wordt verkozen.

Ik snap het nog steeds niet hoe de Knvb deze grove fout heeft gemaakt. Ik denk dat Frank de Boer het niet gaat redden, is gewoon geen topniveau.

29 oktober 2020 om 10:26

Eens. Vele vinden van Gaal passe en het is natuurlijk wel een hele poppenkast die je binnen haalt. Toch denk ik dat v. Gaal betere resultaten had behaald met dit materiaal.
De

De Boer is natuurlijk geen B-garnituur, daar heeft hij als voetballer en ook als trainer bij Ajax teveel voor gepresteerd natuurlijk. Ron Jans en John vd Brom, das B-garnituur.

29 oktober 2020 om 10:41

Klopt je hebt gelijk, B garnituur is wellicht wat te overdreven vanuit mijn kant, maar de Boer is geen van Gaal.

Tevens denk ik dat als van Gaal echt had gewild mocht hij wellicht meer moeite doen.
Laten we hopen dat de Boer het goed doet maar ik heb geen hoge verwachtingen helaas

29 oktober 2020 om 11:28

Nou, de resultaten van De Boer als trainer de afgelopen jaren laten wel degelijk zien dat hij geen A-garnituur is. Zijn prestaties als voetballer hebben daar wat mij betreft niks mee te maken. De spoeling in Nederland was misschien dun, maar als er geen fatsoenlijke Nederlandse coach wil had je ook naar buitenlandse trainers kunnen kijken.
En met de voorlolige selectie van Sinkgraven weet ik wel welke kant het op gaat.

29 oktober 2020 om 11:28

@GluubsterTJ, mijn complimenten voor jouw eerlijke reactie. Veel supporters van andere clubs vinden het geweldig om De Boer naar beneden te halen. Was hij mijn eerste keuze geweest? Nee. Maar om te zeggen dat hij C-garnituur is, is onzin. Hij was een geweldige voetballer en de eerste twee jaar heeft hij leuk voetbal gespeeld met Ajax. Daarnaast heeft hij het team buiten alles gehouden toen er zoveel ruzie was bij Ajax en heeft hij voor rust gezorgd.

29 oktober 2020 om 10:31

Van Gaal is een internationaal wereldberoemde coach. Tot de dag van zie je zijn trap online nog opduiken op grote voetbal accounts. Is toch een beter uithangbord als De Boer.

29 oktober 2020 om 10:45

Maar maakt de trainer zowel uit? De spelers in het veld moeten het toch doen en als die het op hun heupen hebben maken ze de trainer ‘goed’ en andere is hij ‘slecht’. Enige wat de trainer moet doen is de juiste mensen selecteren en de mensen in vorm opstellen op de plek waar ze thuishoren. Denk dat een de Boer dat toch wel doet en zo goed was het voetbal onder een Koeman nu ook niet. En je ziet gewoon aan de spelers dat ze zichzelf meer opladen als ze tegen Frankrijk spelen dan tegen Bosnië maar dat was onder Koeman ook al zo want die heeft net zulke zaad potjes op de mat neergelegd als de Boer. Enige verschil zal de aanpak van de spelers zijn en als ik heel eerlijk ben is dit nu een groep bij Oranje die denk ik juist niet goed zal werken met een aanpak a la van Gaal.

29 oktober 2020 om 10:49

Prem omdat de spelers liever geen Van Gaal hadden.

29 oktober 2020 om 10:52

@puskas, bizar dat de spelers een trainer kiezen.
Kon ik als medewerker ook maar de directeur van ons bedrijf kiezen, dan was het feest!

29 oktober 2020 om 12:04

Hoezo zou het een slecht idee zijn dat het feest is op je werk? Daar ga je beter van werken, wijst onderzoek uit. Ook als voetballer is dat zo: je gaat beter voetballen als je een trainer hebt met wie de groep een klik heeft.

Het gaat al fout bij de tekst van Van Gaal dat hij Arno Vermeulen als onafhankelijk en kundig ziet. Het is een raadsel waarom die man op de afdeling voetbal als manager bij de NOS werkt. Die heeft nog geen goede analyse kunnen geven. Van Gaal was vanochtend lekker duidelijk en was ook heel relaxed. Denk ook dat hij niet meer in het voetbal moet stappen, lekker genieten van je pensioen.

29 oktober 2020 om 10:29

Vreselijke man inderdaad. Tegenwoordig vind ik Studio Voetbal best een leuk programma met Sjoerd, Van Hooijdonk, Van Der Vaart en Janssen. Maar voor deze man zou je wegzappen. Ik begrijp nog steeds niet waarom een (goede?) verslaggever analyticus wordt gemaakt.

Ik zat toevallig onderweg naar mijn werk te luisteren naar 538 en dit is totaal uit de context gehaald. Louis gaf een interview over Spieren voor Spieren. Toen aan het eind vroeg een DJ wat hij er van vond dat hij toch niet bondscoach is geworden. Toen legde hij uit dat hij nooit benaderd is aan de Knvb en dat hij alleen aan Arno Vermeulen heeft verteld dat hij beschikbaar is mocht de Knvb hem willen. Toen heeft de Telegraaf dat opgeblazen en gezegd dat hij openlijk solliciteert om bondscoach te worden. Die uitspraken zoals op elke pol stond Louis op 1 is dus compleet uit haar verband gehaald. Hij legde heel eenvoudig uit wat de situatie was, meer niet. Er zat geen opinie bij.

Anderzijds zeg je toch gewoon dat je niet beschikbaar bent als je die indruk wilt wekken? Je probeert de Knvb duidelijk te maken dat een nieuwe aanstelling weinig kans van slagen heeft, maar je geeft tegen een sportjournalist aan dat je er serieus over gaat nadenken als de Knvb belt? Nogal tegenstrijdig. Ik ben ook maar aan het gissen, maar dit komt op mij over als het intact willen houden van een aangetaste ego door z'n eigen interesse af te zwakken. Maar goed, daar zullen we wellicht nooit achter gaan komen. Verder ben ik sowieso van mening dat wederom terugvallen op de coaches die (bijna) met pensioen zijn de boel ook niet verder helpt. Het is ook niet slim om Arno Vermeulen als een kundig man te zien. Daar hoef je maar 1 aflevering Studio Voetbal voor te kijken.

Het is het slechtst mogelijke instap moment. Door wat aardige resultaten onder Koeman verwacht het pubkiek heel wat, een europees kampioenschao zelfs. In werkelijkheid is het een niet meer dan geniddeld elftal dat met een tweede , wellicjt derde ronde san zijn max zit. En dan is het natuurlijk de schuld van de coach. Maar get Peo, Klopp en Flick voor deze selectie en je wordt ook heus geen kampioen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren