Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Italiaanse media delen drie onvoldoendes uit bij Ajax: ‘Hij danst te weinig’

Laatste update:

Ajax moest dinsdagavond op bezoek bij Atalanta in de tweede groepswedstrijd van de Champions League genoegen nemen met een 2-2 gelijkspel. Aan de zijde van de Amsterdammers maakten Lassina Traoré en Antony indruk op de Italiaanse media. Toch wordt Dúvan Zapata, die met twee doelpunten in de tweede helft de 0-2 voorsprong van Ajax wegwerkte, in Italië gebombardeerd tot man van de wedstrijd.

De Italiaanse tak van Eurosport deelt een 7 uit aan Antony, terwijl Traoré een 7,5 krijgt. “Hij is een kapstok, maar weet ook hoe hij met reageren”, valt er te lezen over Traoré. Van Calciomercato krijgt Antony een hoger cijfer dan de spits: een 8 om een 7,5. “Antony was overal, hij schakelt constant tussen de aanval en de verdediging. Dat hij geen doelpunt maakte, kwam doordat Marco Sportiello (de doelman van Atalanta, red.) dit meerdere keren voorkwam. Uiteindelijk verliet hij op een brancard het veld, terwijl er geapplaudisseerd werd.”

Ook Tuttomercatoweb geeft een hoger cijfer aan Antony. De Braziliaanse aanvaller komt er vanaf met een 7, terwijl het optreden van Traoré met een 6,5 beoordeeld wordt. “Al na enkele minuten spelen af hij het eerste signaal af met een schot op doel. Hij speelde heel goed en was lastig te verdedigen”, klinkt het. Overigens krijgt ook Dusan Tadic over het algemeen een goede beoordeling in Italië, van Eurosport (een 6,5), Calciomercato (een 7), Tuttomercatoweb (een 6,5) en StadioNews (een 7).

Slechts één Ajacied speelde wél soeverein tegen Atalanta

Voetbalzone deelde rapportcijfers uit aan de basisspelers van Ajax.Bekijk rapport

De onvoldoendes aan de zijde van Ajax worden uitgedeeld aan de verdedigers. Zo krijgt Noussair Mazraoui een 5 van Eurosport. “Voor zijn wissel had hij eigenlijk zijn tweede gele kaart verdiend”, stelt het Italiaanse medium. Calciomercato deelt daarentegen een 5 uit aan Perr Schuurs en Daley Blind. “Hij danst een beetje te weinig”, schrijft men over Schuurs. Volgens Calciomercato ging Blind in de fout bij beide tegendoelpunten. “Hij heeft persoonlijkheid en ervaring, tot hij Zapata tegenkwam die accelereerde.”

Zapata is volgens de Italiaanse media zonder twijfel de man van de wedstrijd, want van ieder medium krijgt hij minimaal een 8 voor zijn optreden tegen Ajax. La Gazzetta dello Sport zag ‘geen aarzelingen’ bij Zapata, Tuttomercatoweb noemt hem een ‘sluipmoordenaar’, de Corriere dello Sport stelt dat de Colombiaanse spits Atalanta bij de hand nam en Sky Italia concludeert dat hij met de dubbelslag ‘ook steeds beslissender wordt in Europa’.

“We hebben veel spirit laten zien. Ik heb veel doelpunten gemaakt in mijn carrière, maar deze zijn heel belangrijk. Het team groeit, door onze trots wilden we diep gaan toen het moeilijk werd”, geeft Zapata na afloop te kennen in gesprek met Sky Italia. “Na de eerste helft waren we ons bewust van het feit dat we goed speelden, maar dat we net een beetje geluk en geduld nodig hadden om te scoren. Dat is na rust gelukt en we waren in de slotfase zelfs nog dicht bij het derde doelpunt.”

“We hadden nog nooit tegen Ajax gespeeld, dus ik was benieuwd hoe we het zouden doen”, voegt Atalanta-trainer Gian Piero Gasperini toe. “Ze hebben een snelle voetbalstijl, met veel techniek. Het was een belangrijke test voor ons, beide ploegen spelen op een riskante manier. Als er ruimte komt, ontstaan er wat risico’s. Het is duidelijk dat de beslissende pass bij ons beter moet, dat maakt het verschil in dit soort wedstrijden. We moesten dealen met de impact van hun aanvallen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan ik mee leven, centrum was te mager en Zapata een geweldenaar. Had met name van Blind meer verwacht maar vind dat Schuurs er nog niet helemaal hoeft te staan - deed de Ligt ook niet - maar die heeft wel iets extra's. Blind is gewoon te traag en verdedigt niet op CL niveau. Al met al mag Ajax niet klagen. Open wedstrijd veel kansen en de spits van de tegenstander beste man van het veld.

28 oktober 2020 om 08:57

Deed De Ligt ook niet? De Ligt deed dat al op z’n 17e veel beter dan Schuurs op z’n 20e.

28 oktober 2020 om 09:15

De Ligt is dan ook een absoluut toptalent. Een wereldtopper in wording.
Schuurs een soort heitinga. Goede speler, misschien subtop Europa. Maar zeker prima voor Ajax.
Je gaat geen de ligt krijgen voorlopig dus zet dat uit je hoofd.

28 oktober 2020 om 09:17

Dan ben je waarschijnlijk al zijn momenten vergeten waardoor we met het Nederlands elftal uitgeschakeld waren en nog veel meer dwaze leermomenten in Europese duels.

28 oktober 2020 om 09:32

Moet je niet tegen mij zeggen. Distefano maakt die vergelijking en daar reageer ik op. Martinez is ook geen De Ligt, maar wel een 10x betere verdediger dan schuurs

28 oktober 2020 om 09:54

Je hebt het over een twintigjardig die in de CL speelt. Die ga je dan ook nog even vergelijken met 1 van de grootste verdedigende talenten ooit. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Hij was inderdaad niet denderend, maar hij zit gewoon nog in een leerproces. Dat is normaal als je 20 bent. Als je ziet hoe hij al is gegroeid in de afgelopen jaren, dan denk ik dat het wel goed komt met die jongen.

28 oktober 2020 om 14:41

Wat een bullshit. Bazoer, Riedewald El Ghazi, Denswil en ga zo maar door. Allemaal afgebrand met minder cruciale fouten dan Schuurs. Soortgelijke leeftijd ook nog. Het is dat ik er niets mee hebt, maar doemdenkers zouden vrij snel bij racisme uitkomen. Waarom moet Schuurs tijd gegund worden? Ik hoef hem echt niet meer te zien in mijn geliefde Ajax. Lang n Botman kregen minder kansen en dat was eigen jeugd. Schuurs verkopen, gaat hij maar elders die fouten maken.

28 oktober 2020 om 08:59

Van Blind weet je dat hij verdedigend niet super is, maar opbouwend/voetballend wel heel belangrijk. Dan moet je daarnaast een sobere verdediger zetten, dat hoeft niet per se een De Ligt van wereldklasse te zijn (die er overigens in tegenstelling tot wat jij beweert wel vrijwel meteen stond), maar bijvoorbeeld een Veltman vorig jaar complementeerde Blind ook goed ondanks zijn gebreken. Schuurs hoeft er nog niet te staan? Sorry hoor, maar op CL niveau moet iedereen er staan, zo niet heb je niks op dat niveau te zoeken. Het its niet alsof hij zich een paar keer laat aftroeven, maar heeft 90 minuten als een mak schaapje achter de feiten aangelopen. Compleet ongeschikt.

Denk ook niet dat het de bedoeling is dat Perr gaat dansen. Ten eerste is het voetbal.. Ten tweede een verdediger🤔
Nous was idd de zwakste schakel. Dat is hij wel vaker en op deze manier ergens toch jammer dat Dest vertrokken is. Begrijpelijk aan zijn kant dat wel. Maar moet beter. Veel beter door Nous.
Hoop volgende keer Neres links te zien en Antony rechts. Evt Blind op middenveld en Martinez die zijn plek weer overneemt in de verdediging.

28 oktober 2020 om 08:53

Nous speelde goed vond ik. Het verschil met Klaiber was ook groot, Nous is zoveel beter in het voetbal dat Ajax wil spelen. Alleen liep wel bijna tegen een 2e gele kaart aan dus terechte wissel. Ik vond Blind de zwakste schakel, zelfde issue als tegen Tottenham wat betreft counters, te traag in het centrum.

28 oktober 2020 om 08:56

Ik vind Klaiber een prima indruk maken. Ook gister in de CL. Wat mij betreft begint hij juist in de basis komende wedstrijden. Zit overal fel op en loopt veel gaten dicht op meerdere posities.

28 oktober 2020 om 08:58

Totaal niet mee eens, komt voetballend veels te kort voor het spel van Ajax in de CL.

28 oktober 2020 om 09:10

Vond Klaiber enorm slecht invallen. Mazraoui speelde wel goed, maar stond op scherp. Had ook verdedigend een paar goede ingrepen. Klaiber was verdedigend en aanvallend zwak. Schuurs en Blind ook erg matig, vooral in verdedigend opzicht. Vond Antony overigens niet zo goed spelen, ook al kon je wel zien dat hij technisch heel goed is. Misschien Alvarez eens een tijdje proberen op de plek van Schuurs? Kan Alvarez ook eindelijk eens eerlijk gewogen op zijn sterkste plek. Ik moet eerlijk gezegd bekennen dat ik Schuurs wel te mager vind spelen. Had gehoopt op meer.

28 oktober 2020 om 09:20

Als Klaiber serieus een prima indruk maakt weet ik niet meer wat nu de norm is bij Ajax. Deze man heeft werkelijk 19 van de 20 ballen die hij heeft gehad, als een bang muisje teruggeschoven naar Onana. Soms zie je bij spelers binnen 5 minuten aan de houding, hoe ze reageren en bewegen op het veld, dat ze het niveau niet aan kunnen. Dit is bij Klaiber duidelijk het geval. In de eredivisie volg ik Ajax niet echt, maar Europees niveau moet de maatstaf zijn voor Ajax, anders is het NL voetbal weer terug bij af!

28 oktober 2020 om 10:38

Klaiber viel op zich prima in..verdedigend gezien dan. Aanvallend speelde hij alles op safe. Maar daar heb ik wel begrip voor aangezien het zijn Champions League debuut was. Je zag heel duidelijk dat hij geen gedurfde pass vooruit durfde te geven.. Hij zal in de volgende beurten meer bravoure moeten laten zien.

28 oktober 2020 om 10:40

Mazraoui liet schuurs de hele tijd in de steek

28 oktober 2020 om 10:52

Precies, Maz was vaak weg, gaf nergens rugdekking en na 15 min spelen had iedereen toch wel door dat je met de snelheid van hun aanvallers je elkaar moet steunen. Maz liep te weining mee terug en was juist slordig in zijn passes. Vaak net achter iemand of te zacht. Dat zag je ook terug bij Gravenberch die soms liet zien hoe goed hij is maar ook hoe nonchelant hij kan zijn. Goede acties gevolgd door slecht laatste pass. Vaak terug sjokte omdat hij het niet kon belopen. Dan maak je Tadic ook onschadelijk die veel moest herstellen zeg. Tadic was niet in staat om zijn stempel te drukken omdat hij te veel bezig was met de taken van andere te corrigeren. We hebben het aardig gedaan maar zaten een paar flinke zwakke schakels in. Ik zal het niet vaak hebben over de wissels maar gisteren snapte ik echt niet waarom je bij 0-2 niet Martinez voor Gravenberch erin zet en Blind op de plek van Gravenberch.

28 oktober 2020 om 12:10

Hebben wij een andere match zitten kijken? Mazraoui was wederom de slechtste en verloor al zijn duels! Hij had zelfs met 2e gele kaart dus rood van het veld gestuurd moeten worden. Echt lachwekkend dit! Laat Klaiber maar lekker staan, Mazraoui is nu al maanden de slechtste.

28 oktober 2020 om 12:12

Nesta zie mijn reactie op die Appie, Mazraoui deed niks goed. Verdedigend goed? Terwijl hij 98 procent van zijn duels verloor en rood had moeten krijgen. Te bizar voor woorden, laat Klaiber maar lekker staan deed het veel beter.

Eens over Blind. Het spel dat Ajax wil spelen is dodelijk met een traag centrum. Ik zie dan ook liever Martinez achterin en Blind afwisselen op het middenveld met Gravenberch en Klaassen

Schuurs kan niet verdedigen en heeft de afgelopen anderhalf jaar ook niet laten zien er beter in te worden. Heeft letterlijk in elke wedstrijd tegen een fatsoenlijke aanval cruciale fouten gemaakt (atalanta, Liverpool, AZ 2x, Getafe). Ben oprecht wel benieuwd waarom mensen hem talentvol vinden. Puur om het feit dat hij jong is? Er zijn namelijk meer dan genoeg jonge verdedigers die op hun 20e matig zijn en altijd matig blijven. Zie geen enkele reden waarom Schuurs tot de uitzonderingen zou horen die wel opeens het vak gaan leren. Maar goed, volgens sommigen hier is Ajax een veredelde LOI-instelling waarbij je mensen vooral kansen moet blijven geven om op champions league niveau te leren verdedigen, ongeacht hoeveel punten je dat ondertussen kost. Prima, maar dan lijkt het me handig als Ajax hardop uitspreekt dat het vanaf nu enkel doorgaat als onderwijsinstelling en alle ambitie om aansluiting te zoeken bij de Europese (sub)top parkeert.

28 oktober 2020 om 09:00

Niet elke verdediger is een absolute toptalent zoals De Ligt (Golden Boy). Schuurs doet het steeds beter en vond hem gisteren over het algemeen ook sterk spelen.

28 oktober 2020 om 09:03

Ik kan hier echt met m’n kop niet bij. Hoe kan je hem nou goed hebben gevonden? Het is geen jongen van 16 meer, hij wordt over een maand 21. Mag hij nog tot z’n 25e aankloten met in letterlijk elke grote wedstrijd meerdere fouten? Zapata heeft zich gister na de wedstrijd kapot gelachen

28 oktober 2020 om 09:04

Vond de fouten meer bij Blind liggen dan Schuurs. Schuurs won veel duels en kwam aanvallend ook paar keer door. Wat mij betreft wordt het duo Martinez - Schuurs

28 oktober 2020 om 09:07

BME,Precies.. wordt over een maand pas 21. Niet iedereen is een de Ligt. Kwam pas 2 jaar geleden over van Fortuna en KKD. Speelde de meeste wedstrijden nog in de KKD vorig seizoen. Deze wedstrijden heeft hij nodig om die stappen te kunnen maken. Niemand zegt dat hij nu 4 jaar krijgt om zich te bewijzen. Gaat zn echte vlieguren dit seizoen pas echt maken.

28 oktober 2020 om 09:42

KusH; oke als je wilt dat iemand stappen gaat maken als CV zijnde... prima... maar dan accepteer je ook gewoon dat je niet doorgaat naar de volgende ronde van de CL. Ik wil de beste 11 zien, geen opleidings-opstelling. Antony is ook jong, maar die hoeft zich 0,0 aan te passen bijvoorbeeld. Hetzelfde zie je bij Kudus.

28 oktober 2020 om 09:56

We verwachten tegenwoordig een 28jarige Jaap Stam op het moment dat ze 20 zijn. De Ligt is een uitzondering en is ook nog steeds niet extreem consistent.
Ter vergelijking Jaap Stam speelde tot zijn twintigste bij de amateurs en debuteerde in Aug'92 als profvoetballer. Na één seizoen FC Zwolle, twee seizoenen Cambuur en half jaar Willem II verkaste hij naar Psv. (hij was dus 24jr toen hij debuteerde(!!) bij Psv) .....
Verwijtbaarheid van de tegengoals ligt veel breder dan alleen maar de verdediging. Gravenberch en Tadic vanwege balverlies en nauwelijks meeverdedigen veel meer te verwijten en Ten Hag voor het niet omschakelen bij een voorsprong.
Cijfers die ze geven valt prima wat voor te zeggen. Vond Mazraoui zwakste schakel in verdediging en Klaiber liet zelfde niveau zien. Terecht dat ze Zapata Mvdw noemen want heeft duidelijk stempel gedrukt en was een plaag voor Ajax.
Probeer het ook eens zo te zien: Traore (19) deed wat hij kon en had daarbij goede bijdrage en heeft nog 10 jaar om Zapata (29) niveau te bereiken.

28 oktober 2020 om 12:31

Nee, maar handhaaf hem dan niet in de basis. Laat 'm in de luwte zijn niveau halen, of stel m op in potjes in de competitie. In de CL heeft Schuurs helemaal niets te zoeken. Dat heeft hij al meerdere malen bewezen

28 oktober 2020 om 13:38

Over het algemeen deed ie 't wel goed, weet je hoeveel geld je misloopt als je de CL groups fase niet doorkomt. Los van de status die je krijgt als je gewoon regelmatig de groups fase overleeft waardoor je betere spelers kan halen. Dit is CL geen opleidingscompetitie daar kun je niet zulke grote fouten maken als Schuurs nu bij regelmaat doet. Zapata was zijn man heh en was de gehele wedstrijd gevaarlijk. Schuurs kan misschien een prima verdediger worden maar hij is nu gewoon nog niet CL basiswaardig.

28 oktober 2020 om 09:09

Ik zou Schuurs erg graag als verdedigende middenvelder willen zien. Heeft ie ook bij Fortuna gespeeld en je ziet dat hij graag aanvallend denkt.

28 oktober 2020 om 09:25

Nee. Gewoon nee. Met alle respect voor Fortuna, maar Ajax moet toonaangevend zijn in Europa voor NL. Kan me enorm irriteren aan al die supporters die van alles leuk vinden en het proberen waard vinden. Het gaat om Ajax en om keiharde pegels. Er moet kwaliteit staan die leveren in de grootste wedstrijden, dat is waar het om gaat. Vergelijk Schuurs met verdedigende middenvelders op Europees niveau, dan weet je genoeg.

28 oktober 2020 om 09:40

@aardbij; ik begin met Schuurs in de basis terug te denken aan al die jaren dat we CL speelden onder FdB. Kinderlijke amateuristische fouten waardoor je niet doorgaat. Ik hoop dat TH vanaf volgende week geen Schuurs meer opstelt, ik herhaal GEEN SCHUURS MEER! Je moet gewoon een speler hebben die bij de 2e keer dat iemand hem passeert in zichzelf zegt: ben je helemaal bedonderd BAM *goeie schop*. Dat is Schuurs niet en dat gaat Schuurs ook niet worden. Dat is het oa het verschil met de toppers en de matige spelers. Ben het overigens met je eens hoor over LOI-instelling. Men moet eens goed gaan nadenken: wil je verder komen in Europa of wil je spelers opleiden en hopen op een succesvolle transfer op je rekening?

28 oktober 2020 om 09:51

Mensen praten over dat hij zich in anerhalf jaar veel meer had moeten ontwikkelen maar die knul was toen 18 en nu nog steeds pas 20. We draven in Nederland echt door met wat we verwachten op bepaalde leeftijden, hoor. In andere landen speel je als verdediger soms nog tot je 23e in het tweede, bij wijze van. Virgil van Dijk speelde op z'n 20e voor het tweede van FC Groningen, na transfervrij te zijn overgekomen van Willem ll. Een jonge aanvaller kan leuk en frivool voetballen maar een jonge verdediger verwachten we de degelijkheid van Chiellini van. Dat kan gewoon niet, op extreme uitzonderingen na (De Ligt, Upamecano, Varane (al is hij ook wisselvallig). Verdedigen is een ervaringsvak, waarbij het 75% hersenwerk is.

Waar hebben we het over man? Een 20-jarige gast die z'n man moet staan tegen een 7 jaar oudere aanvaller. Ervaring krijg je juist door dit soort wedstrijden, he? Dat plak je niet ineens op een lichaam of iets dergelijks...

28 oktober 2020 om 09:58

@careldegrote; het gaat bij mij niet eens zozeer om ontwikkeling, maar dat je er staat als het nodig is en iig op z'n minst kan meevoetballen. Dat Schuurs dan heeft gekozen om als CV te functioneren is zijn keuze geweest, maar dat is een plek waarbij je er direct moet staan. Traore staat spits.. als die een paar passes niet goed uitvoert, dan is er geen donder aan de hand. Maar bij Schuurs wel. Wat ga je zeggen als een nieuwe keeper op doel staat en die maakt 3 achtereenvolgende Europese wedstrijden 1 blunder. Ga je dan ook zeggen: ja dat is ontwikkeling? Kan me niet schelen of die 18 of 40 is, het gaat me er om dat je er staat. En Schuurs, dat gaat 'm gewoon niet worden. Want alleen al qua mentaliteit zie ik 100x liever een Martinez met peper in zijn reet, een Nico met ook peper in zijn reet en ga door.

28 oktober 2020 om 10:15

'Is zijn keuze geweest'. Haha, alsof je even bij een cafe-elftal een positie moet bekleden. Schuurs kan juist prima meevoetballen en heeft een sublieme pass in de benen. Maar goed, laten we lekker opportunistisch blijven en hem straks na 3 goede wedstrijden weer in de kont kruipen. Feit is dat op De Ligt (nou net Schuurs z'n voorganger) na er niemand op deze leeftijd zo goed is geweest. Vertonghen maakte fout na fout, dribbelde op de gekste momenten in, etc. Alderweireld was zowaar nog erger en stugger. Vergelijk Schuurs met hen. Daley Blind werd verhuurd aan Groningen, Vertonghen aan Rkc. Schuurs niet, waarbij het niveau van Ajax nu ook nog hoger ligt dan destijds.

28 oktober 2020 om 11:06

En waarom werd Daley verhuurd? Juist, hij was nog niet goed genoeg . Hee... en wat is Schuurs.. die is dat ook niet en wordt het ook niet. Dan kan je hem beter verhuren met altijd een kleine kans dat ie alsnog een hele goede wordt of verkopen. Maar het draait niet om leeftijd, het draait er om dat je er NU staat. En ja het is zijn keuze geweest toch? Zover ik het weet was hij niet een jaar of 2 jaar terug aanvaller en dat ie noodgedwongen als CV wordt opgesteld.

28 oktober 2020 om 11:11

'en wordt dat ook niet'? Want Blind is ook niet goed genoeg geworden? Je gaat wel lekker, he? Natuurlijk draait het wel om leeftijd, of nouja; ervaring. Blijkbaar verwachten we allemaal een ervaren 20-jarige CV, maar die ervaring mag hij niet opdoen. Want als hij dan fouten maakt, tja, dan had 'ie maar geen verdediger moeten worden en had 'ie er meteen moeten staan. Als je niet inziet dat hij op de lange termijn - net als de vroeger klungelige Vertonghen en Alderweireld - gewoon een zeer goed CV kan worden, stop ik wel met deze 'discussie'.

28 oktober 2020 om 12:33

@carel: "waarbij het niveau van Ajax nu ook nog hoger ligt dan destijds." En precies daarom hoort Schuurs ook niet (bij Ajax 1) te spelen.

28 oktober 2020 om 12:39

Blijkbaar denken de mensen die er daadwerklijk over gaan daar anders over. Schuurs is precies het voorbeeld wat Overmars bedoelde met misschien het overgangsjaar. Nu kunnen ze kijken of hij zich wel of niet echt doorontwikkelt, en an aan het eind van het jaar oordelen. En dus niet na iedere mindere wedstrijd zeggen dat hij het niet kan en na iedere goede dat hij het wel kan. Dat is hoe supporters denken, maar bestuurders gelukkig (en hopelijk) niet. Ontwikkeling gaat met pieken en dalen, en Schuurs heeft in twee wedstrijden CL tegen Mane, Firmino en Zapata (zelfs Sergio Ramos kan hen niet altijd afstoppen) meer geleerd dan in anderhalf jaar Eredivisie. Daarnaast is dit voor het eerst dat hij echt het vertrouwen krijgt. Heb. Eens. Geduld. Man.

En ja, in de CL moet je er staan. Maar een doelpunt van Mane en/of Zapata tegenkrijgen, dat gebeurt ook de allerbesten gewoon.

28 oktober 2020 om 10:28

Schuurs kan niet verdedigen? Dan heb je er echt weinig kijk op. Bij de eerste goal staat Schuurs bij de voorste spits van Atalanta en Blind bij Zapata. Omdat de bal bij Zapata komt probeert Schuurs nog naar achteren dit eruit te halen, wat niet lukt. Zou de bal bij de eerste spits van Atalanta zijn gegeven en die had gescoord dan was ook geroepen dat Schuurs een fout had gemaakt. Daarnaast wordt de bal in de zestien van Atalanta verloren en kan Atalanta het hele veld oversteken omdat daar geen middenvelders meer waren. Je kunt alles op het bordje van Schuurs leggen omdat na Veltman iemand de pispaal volgens Derksen moet zijn, maar hou het wel bij de feiten. Gek genoeg is men in het buitenland juist lovend over Schuurs.

28 oktober 2020 om 10:44

Als je niet inziet dat Schuurs talentvol is dan heeft het eigenlijk ook geen nut om het uit te leggen, dan mis je gewoon die inzicht. Dit is zijn eerste seizoen als basisspeler van Ajax, onervaren dus. Zeker op het hoogste niveau. Hoe krijg je ervaring? Door te spelen. Hoe leer je? Door fouten te maken, helaas. Hij is maar een mens. Eruit worden gelopen door Mané, een kopduel verliezen van Zapata is echt geen schande, helaas als verdediger wordt het daarna meteen gevaarlijk. Maar het begint natuurlijk al bij het begin. Ten Hag dat wéér gaat experimenteren. Je weet van te voren dat de wedstrijd wordt beslist op het middenveld. Dan moet je zorgen dat daar balans is. Hoe haal je het dan in je hoofd om met Tadic op 10 te gaan spelen! Verdedigt niet mee. Klaassen is geen stofzuiger, evenals Gravenberch. Hierdoor werd de verdediging meermaals aan hun lot overgelaten. De tegendoelpunten trouwens, kun je niet op conto van Schuurs schrijven. Dat was toch echt Blind die Zapata compleet kwijt was. Maar Schuurs is nou eenmaal een makkelijk doelwit.

28 oktober 2020 om 12:43

Lunny, uitstekende reactie, helemaal mee eens. Slaat nergens op om dit af te schuiven op Schuurs, eigenlijk ook niet op Blind. Atalanta speelt met hoge druk. Dan moet je zorgen dat het middenveld aanspeelbaar is. Dat waren ze niet, dus kreeg je continu dat tikkie terug op Onana en vervolgens hoge ballen (trouwens heel knap van Traoré hoeveel hij daar nog mee deed). Klaassen deed het op helft van tegenstander verdienstelijk, maar moest in opbouw veel meer aanwezig zijn. Deze wedstrijd verdiende Martinez basis. En Ekkelenkamp ipv Tadic op 10. Neres lijkt nog niet volledig terug, dan had Tadic links kunnen staan.

28 oktober 2020 om 10:54

@aardbij Schuurs kan niet verdedigen? Dan heb je echt een rare kijk op voetbal. Schuurs kan prima verdedigen maar maakt ook nog fouten en dat is redleijk normaal op zijn leeftijd. Er zijn veel mensen hier die zich kapot staren op fouten en daar een harde conclusie aan trekken en meestal moeten deze mensen dan later hun mening bijstellen. Jij mag alle kritiek hebben op zijn fouten tegen een uitstekende en snelle Zapata maar hem diskwalificeren dat hij niet kan verdedigen is te simpel voor woorden.

29 oktober 2020 om 16:32

Thamike. Tuurlijk kan Schuurs prima verdedigen. Dát is niet het punt. maar die fouten zijn dat, uiteraard, wel degelijk. Jij kunt het normaal vinden, maar het is een gegeven dat fouten wedstrijden bepalen. Fouten maken het verschil tussen de groepsfase in de CL overleven of uitgeschakeld worden. En de teneur hier is dat we Schuurs niet op zijn fouten zouden mogen beoordelen omdat hij 'nog jong is'. Ja hallo?! Hebben we het hier over Ajax of over een club in de Tweede Klasse Knvb? Dit is het hoogste wat ons nationale voetbal te bieden heeft! En het gaat om miljoenen en miljoenen. En dan wil je het erop houden dat het ligt aan zijn leeftijd, alsof hij dan opeens straks als hij 25 jaar en ouder is geen fouten meer gaat maken? Nou, het zal mij benieuwen dan of ik mijn mening inderdaad zal moeten bijstellen. Vooralsnog zie ik daar echt geen enkele reden toe. Want Perr Schuurs levert elke week, zo ongeveer, voldoende voer voor het tegendeel.

30 oktober 2020 om 09:03

@constant Ik reageer toch duidelijk op iemand die zijn post begint met.."schuurs kan niet verdedigen" Dus hoezo is dat niet het punt? Ik zeg ook nergens dat je hem niet op zijn fouten mag beoordelen, sterker nog, dat moet je zeker doen. Wat ik echter aangeef is dat een verdediger van zijn leeftijd en loopbaan je fouten gaat maken. Ajax kiest ervoor om spelers op jong de kans te geven ipv miljoenen te inversteren in gearriveerde spelers die minder fouten maken. De Ligt was beter dan Schuurs op deze leeftijd maar maakte ook grote fouten.

Dat Schuurs geen fouten meer zal maken als hij 25 is geeft ik ook nergens aan, maar een jonge ervaren speler moet nog meer leren dan een ervaren rot. Beetje vaag dat jou uit moet leggen. Ik snap jou hele reactie op mijn post niet want jij voert een hele andere discussie dan de post waar ik op reageer. Mensen die na fouten van een jong talent meteen roepen dat hij er niets van kan, dat vind ik bijzonder en reageer ik op. Schuurs is verre van een uitstekende verdediger en is ook helemaal nergens mijn stattement.

29 oktober 2020 om 13:00

Ben het er mee eens dat Schuurs in de CL tot nu toe tekort komt hoor, maar dat hij geen talent heeft? In de Eredivisie en in de voorbereiding lies hij het wel gewoon zien. En altijd matig blijven? Waar was Virgil van Dijk op deze leeftijd? Of hoe goed waren de Vrij of Blind op deze leeftijd? Die maakten ook veel fouten toen en werden pas later echt top. De Ligt is gewoon een belachelijk talent en zelfs hij maakte in het begin nog fouten. (Weet niet of je xijn debuut in het Nederlands elftal nog kan herrineren? Het is alleen jammer dat we geen ervaren/goede back up hebben maar Schuurs hoort gewoon te spelen met de huidige selectie. Je kan je ook afvragen waarom Tadic op het middenveld speelt tegen een ploeg die zo gevaarlijk is. We hadden ook gewoon met Blind/Martinez - Gravenberg - Klaassen kunnen spelen zodat je op de counters niet zo kwetsbaar zou zijn en meer controle zou hebben. Dan zouden Schuurs en Blind niet steeds 1 tegen 1 komen te staan maar gewoon rugdekking kunnen geven. Maar nee, Ten Hag moet altijd weer een aanvaller (Neres ooit al, dit jaar weer Promes en Tadic) op het middenveld zetten waardoor je gewoon met 2 man op het middenveld speelt....

29 oktober 2020 om 16:27

Louis El Pisto. Allemaal leuk en aardig en heel fijn ook dat je het opneemt voor Perr Schuurs, maar je zult toch echt de feiten onder ogen moeten zien. Perr Schuurs zit al bijna drie jaar bij Ajax. Maar naast zijn snelheid, inspeelpass en zo bleek al heel snel dat Schuurs gewoon standaard elke wedstrijd één of een paar foutjes maakt. We zijn inmiddels een stuk verder, maar ondanks een ontwikkeling zit die weeffout bij Schuurs er nog steeds in! Ik snap eerlijk gezegd niet waarom jij vervolgens gaat vergelijken met Blind. Die was geen hypotential CV. Blind was linksback onder Frank de Boer. Ook dat vergeljik met VVD kan ik niet volgen. Die speelde toch niet bij Ajax, of wel soms? Als een speler zich via Groningen kan ontwikkelen tot de beste CV in oranje, dan zegt dat veel meer over VVD dan over de capaciteiten en kwaliteiten van Schuurs. Sowieso, waarom vergeljik je hem niet met Mathijs de Ligt? Dát zou een veel beter vergelijk zijn. En dán moet je snel erkennen dat Schuurs natuurlijk in geen verste verten in de schaduw van De Ligt mag staan. Verder zie ik dat je allerlei uitvluchten en excuses probeeert een te voeren over wat spelers in andere linies doen. Ook dat is leuk geprobeerd natuurlijk en heel soms is dat inderdaad een redelijk excuus, als een middenvelder bijvoorbeeld standaard een speler laat lopen en daardoor Schuurs in deproblemen brengt. Maar als je de fouten van Schuurs in dit seizoen bekijkt zijn die stuk voor stuk gewoon direct en rechtstreeks aan Schuurs zelf te wijten. Dat hij op de achterlijn door die Zapata gepiepeld wordt als een B junior, dat heeft natuurlijk niets te maken met de fouten die Gravenberch op het middenveld maakt of wel soms? En tenslotte, ik snap ook best dat je zegt dat Schuurs nog jong is en nog kan groeien. Ja, dank je de Koekoek zeg. Iedere speler groeit met de jaren en wordt beter. En bepaalde kwaliteiten zijn natuurlijk trainbaar. Maar bepaalde kwaliteiten niet. Een stylist als een Pereiro, ik noem maar even iemand, die is geen scherpte of hardheid in duels aan te leren. En zo is Schuurs ook niet te 'leren' om geen grote fouten te maken iedere wedstrijd. Ik zou gewoon aanvaarden dat de grote belofte Schuurs gewoon niet de nieuwe top CV is voor Ajax en dat Ajax met Schuurs nooit ver gaat komen in de Europese competitie. Ajax zal daarvoor gewoon een nieuwe CV moeten aantrekken van buiten. Want ook in de jeugd loopt geen geschikte CV rond die Ajax direct verder brengt.





Misschien is het ook de slimheid van Atalanta dat ze gebruikt maakte van de niet zo snelle Blind. Schuurs liet zich weer eens makkelijk uitspelen bij de achterlijn aan het einde van de tweede helft.

Ten Hag had Blind in de rust een linie naar voren moeten schuiven als cvm en Gravenberch moeten wisselen (hij deed verdedigend helemaal niets en was mede schuldig aan de 0-2) voor Martinez. Dan had je achterin meer snelheid gehad en op het middenveld meer controle. Schuurs was soms ongelukkig, maar dat was de Ligt ook vaak genoeg aan het begin van zijn carriã¨re in topwedstrijden en zie waar hij nu speelt. Schuurs moet het vertrouwen blijven krijgen en dan komt hij er wel.

Misschien toch Alvarez of Timber voor Schuurs opstellen. Alvarez lijkt qua duel/kop kracht beter en heeft lef nadeel is niet de snelste .

Timber is snel heeft lef en kent het Ajax spel goed . Nadeel van hem is weer het fysieke gedeelte.

Zou wel eerder voor 1 van deze 2 kiezen om naast Blind te spelen kijkend naar het type spits wat je tegenover je hebt staan .

Een Spits als Zapata heeft natuurlijk en snelheid en kracht maar ik had Timber daar opgesteld puur omdat hij lef in z’n mars heeft en met ruimte in z’n rug kan verdedigen.

28 oktober 2020 om 10:01

Het gaat er om dat er een CV komt te staan die iemand kan slopen. Die desnoods een slooppartij ervan maakt als het voetballend eventjes niet lukt. Dat noem ik wilskracht. Dat ontbreekt bij Perr.

28 oktober 2020 om 10:07

Alsnog wint Timber over t algemeen meer kopduels dan Schuurs. Stond er als ie moest invallen en ook toen Schuurs er niet bij was speelde ie prima. Zodra Schuurs 1 tegen 1 staat gaan mn billen al samenknijpen... Ik zie zeker potentie maar de fouten die hij maakt kosten gewoon n goal. Net als de fouten van Gravenbergh, niet de 1e keer dat er een goal ontstaat waar hij bij betrokken is.

28 oktober 2020 om 10:17

Welke fout maakte hij gister dan dat er direct een goal uit kwam?. Ik ben benieuwd, want het is wel makkelijk weer Schuurs af te branden

28 oktober 2020 om 12:21

@xiii Gisteren niet, anders had ik dat ook zo benoemd :-) Verder brand ik 'm niet af want zoals ik zeg, ik zie zeker potentie...

Opzich eens met de beoordeling, het centrale duo was niet solide, moet wel zeggen dat ze door het middenveld op Klaassen na ook totaal niet geholpen werden. Klaassen was continue bezig met de rest verdediging, dat moest ook wel want Gravenberch en Tadic waren aan de bal heel matig.

Na de 2-0 denk ik dat Ten Hag nu wel Alvarez had moeten brengen op het middenveld voor Gravenberch, normaal gesproken zie hem liever in de verdediging maar dit was nou bij uitstek een pot voor Alvarez op het middenveld na een voorsprong. Papu Gomez kreeg veel te veel ruimte en dat kwam onder andere omdat Klaassen heel veel gaten/balverlies van Gravenberch/tadic moest goedmaken.

28 oktober 2020 om 10:32

Het kan verkeren, wekenlang wordt Ten hag afgemaakt omdat hij met Alvarez speelde. Nu Klaassen er is en Alverez niet meer speelt, begint men Alvarez te missen.

29 oktober 2020 om 13:07

Niemand mist Alvarez, die is zowel op het middenveld als op CV gewoon niet goed genoeg. Maar Tadic of Promes op 10 zorgt er wel voor dat er maar 2 man op het middenveld staan. Heeft Martinez niet gewoon laten zien wel op het middenveld te kunnen spelen? Of achterin en dan Blind op het middenveld zoals tegen Liverpool? Dan heb je tenminste wel 3 man op je middenveld en krijg je niet constant gevaarlijke counters tegen. Wanneer snapt Ten Hag nou eens dat je een balvast middenveld nodig hebt om deze tactiek succesvol te laten zijn... En nee Alvarez is niet balvast met zijn draaicirkel van een vrachtwagen.

28 oktober 2020 om 10:43

Ik dacht in de rust dat TH martinez voor traore had moeten wisselen. Tadic spits, blind op cvm. Achja, 2-2 bij atalanta is geen drama

29 oktober 2020 om 13:08

Precies dit ja.

29 oktober 2020 om 16:35

'maddmaxoz. Blind op Cvm? Hoe wil je dat precies doen trouwens, aangezien Ajax niet met de punt naar achteren maar met de punt naar voren speelt?? Blind op de plek van Tadic zetten, vlak achter de spitsen?? Lijkt me geen goede keuze.

Blind centraal achterin is gewoon een tactische blunder van Ten Hag. Van Blind weten we al jaren dat hij een ontzettend goede opbouwer is, maar ontzettend traag en redelijk slap in de duels. Als je dan tegen een team met een fysuek sterke, snelle spits speelt een nog een paar snelle aanvallers er omheen is dat vragen om problemen.Tegen dit soort tegenstanders moet je gewoon met Martínez als centrale verdediger en Blind op het middenveld spelen. Ging gegen Liverpool best goed, dus waarom opeens veranderen?

28 oktober 2020 om 11:59

Eerlijk gezegd denk ik dat je Blind tegen dit soort toppers beter op de bank kan houden. Perr Schuurs moet een sterkhouder naast zich hebben, en dat is Blind niet. En ook op het middenveld vind ik Blind in fysieke duels vaak zwak. Voor ploegen waar je zelf vele malen sterker bent is het slim om Blind op de stellen. Aan de bal doet hij weinig fout en heeft vaak de goede opening.

29 oktober 2020 om 13:12

Blind staat bijna altijd op de goede plek en kan daarmee zijn gebrekkige fysiek goed opvangen. Maar als je 4-2-4 gaat spelen zoals Ten Hag eigenlijk doet met Tadic of Promes op het middenveld kom je verdedigend gewoon een man tekort en komt Blind in situaties waarin zijn fysiek wel een probleem wordt.. Martinez achterin en een middenveld Blind Gravenberg Klaassen (of Blind en Martinez omdraaien) zou dit gewoon oplossen. Man wat mis ik Kudus nu al, daarmee had je dit hele probleem niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren