Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax geeft na rust overwinning uit handen tegen Atalanta

Laatste update:

Ajax is er niet in geslaagd om de tweede groepswedstrijd van de Champions League om te zetten in een overwinning. De Amsterdammers keken na de eerste helft nog tegen een comfortabele 0-2 voorsprong aan, door doelpunten van Dusan Tadic en Lassina Traoré. Al snel in de tweede helft verdween deze marge echter als sneeuw voor de zon nadat Dúvan Zapata twee keer trefzeker was geweest. In het laatste halfuur kwam er geen verandering meer in deze gelijke stand, waardoor Ajax nu met één punt uit twee wedstrijden de derde plaats bezet in Groep D van het miljardenbal. Een extra tegenvaller voor Ajax was het uitvallen van Antony, die in de blessuretijd het veld moest verlaten met een brancard na een charge van invaller Ruslan Malinovskyi.

Trainer Erik ten Hag bracht in het Gewiss Stadium een zeer aanvallende opstelling binnen de lijnen, met Tadic, David Neres, Antony én Traoré. Bij Atalanta ontbrak Marten de Roon met een liesblessure en zat Sam Lammers op de reservebank, maar stonden Robin Gosens en Hans Hateboer wél aan de aftrap. De Italianen wonnen het eerste Champions League-duel met FC Midtjylland met 0-4. De zege op de Denen zat voor Atalanta ingeklemd tussen twee verliespartijen, tegen Napoli (4-1) en Sampdoria (1-3). In de beginfase golfde het spel in Bergamo op en neer, wat resulteerde aan mogelijkheden voor beide ploegen.

Dušan Tadic zet Ajax op voorsprong vanaf de penaltystip.

Antony loste namens Ajax het eerste schot, waarna ook Tadic het doel van Atalanta-doelman Marco Sportiello tevergeefs onder vuur nam. De grootste Amsterdamse kans van de beginfase was voor Traoré, die zijn schot in zeer kansrijke positie hoog over zag gaan. Atalanta liet zich echter niet onbetuigd in de openingsfase en creëerde mogelijkheden via Aléjandro Gómez, Josip Ilicic en Dúvan Zapata. Scheidsrechter Damir Skomina moest in de beginfase de nodige gele kaarten uitdelen, want Traoré, Davy Klaassen, Ilicic en Noussair Mazraoui gingen op de bon.

Met exact een halfuur op de klok kreeg Ajax een buitenkans om de score te openen. Gosens probeerde een lange pass richting Traoré weg te werken, maar raakte daarbij de spits. Skomina legde de bal op de stip, nadat Traoré naar de grond was gegaan. Tadic bleef vanaf elf meter uiterst koel en stuurde Sportiello de verkeerde kant op. Nog voor rust kwam Ajax op een ruimere marge. Sportiello kon een voorzet van Neres niet klemmen, waardoor Traoré het leer voor zijn voeten kreeg. De spits, afgelopen zaterdag nog vijf keer trefzeker in het met 0-13 gewonnen uitduel met VVV-Venlo, werkte de bal met de onderkant van de voet over de lijn, waar Remo Freuler niet tijdig kon ingrijpen.

Lassina Traoré is ook in Italië trefzeker en brengt Ajax op een riante voorsprong

Ook de tweede helft begon met kansen over en weer. Aan de ene kant had Onana moeite met een vrije trap van Ilicic, terwijl aan de andere kant Perr Schuurs een imposante solo niet kon bekronen met een doelpunt. Al snel in de tweede helft bracht Atalanta echter de spanning terug in de wedstrijd. Een voorzet van Gómez bereikte het hoofd van Zapata, die Schuurs in de lucht aftroefde en Onana van dichtbij kansloos liet. Amper zes minuten later tekende Zapata ook direct voor de gelijkmaker. Mario Pasalic stuurde de Colombiaanse spits de diepte in, zag hem in een sprintduel afrekenen met Daley Blind en de bal kiezelhard in de linkerkruising vuren.

Met nog een minuut of twintig op de klok ontsnapte Ajax aan een achterstand. Pasalic dook vrij op in het strafschopgebied, maar stuitte van dichtbij op Onana. De rebound kon niet worden binnengewerkt door Gómez, waarna Pasalic in buitenspelpositie stond. In de minuten daarna pakte Ajax het initiatief over, wat uiteindelijk resulteerde in een goede mogelijkheid voor Antony. Diens inzet vanaf de rand van het strafschopgebied werd met de vingertoppen gekeerd door Sportiello. Ten Hag had inmiddels Quincy Promes als vervanger van Neres binnen de lijnen gebracht, terwijl Sean Klaiber eerder Mazraoui al had vervangen.

Ook diens collega Gian Piero Gasperini voerde de nodige wijzigingen door en bracht Luis Muriel en Malinovskyi in de ploeg voor Gómez en Ilicic. De absolute slotfase leverde over en weer de nodige mogelijkheden op, voor Antony aan de ene kant en Malinovskyi en Zapata aan de andere kant. Er kwam in de gelijke stand echter geen verandering meer, waardoor Ajax met één punt uit twee wedstrijden de derde plaats in de groep bezet. Volgende week dinsdag wacht voor de Amsterdammers een bezoek aan FC Midtjylland, dat nog puntloos is na duels met Atalanta en Liverpool. Een extra tegenvaller was het uitvallen van Antony in de absolute slotfase, die na een charge van Malinovskyi met een brancard het veld moest verlaten.

Zie jij Ajax overwinteren in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is gewoon een goed resultaat, ondanks wat Derksen ons misschien wil doen laten geloven. 6 punten tegen Midtjylland zijn een must, als Ajax daarnaast 4 punten pakt tegen Atalanta dan kan niemand ze iets kwalijk nemen (ervan uitgaande dat in Liverpool niks te halen valt). Over de twee penalty momenten: in mijn ogen beide duidelijk geen pingels (vreemd dat de VAR daar in de eerste helft niet ingreep). Gefeliciteerd met het punt Ajacieden en hopelijk is alles in orde met Antony.

27 oktober 2020 om 22:55

Is toch gewoon gevaarlijk spel? Of je hem nou raakt of niet, het blijft gevaarlijk inkomen en dus een overtreding.

27 oktober 2020 om 22:56

Je mag volgens mij geen strafschop geven voor gevaarlijk spel

27 oktober 2020 om 22:57

Eens, maar gevaarlijkspel resulteert in een indirecte vrije trap. Niet in een strafschop.

27 oktober 2020 om 22:57

Gevaarlijk spel in de 16 is geen penalty maar een indirecte vrije trap. Het raken is dus wel zeker essentieel

27 oktober 2020 om 22:58

Nee, kom op. Die speler raakt gewoon de bal, waar Traoré dus niet bij kon en raakt Traoré ook gewoon niet. Penalty was gewoon een cadeautje.

27 oktober 2020 om 22:59

Hij raakt hem wel. Hij had niet meer op hem gerekend, dus kan een penalty wel.

27 oktober 2020 om 23:02

Raakt hem totaal niet

27 oktober 2020 om 23:02

Nee hij raakt hem niet. Als ie hem raakte, dan komt dat omdat Traoré zelf te laat was. Gewoon geen penalty, laten we eerlijk zijn.

27 oktober 2020 om 23:04

Hij raakt hem totaal niet

27 oktober 2020 om 23:06

Hij raakt Traore, maar pas nadat hij de bal raakte. Maar om die bal te raken, moet hij gevaarlijk spel toepassen. Gevaarlijk spel is een indirecte vrije trap, maar nooit een penalty. Gevaarlijk spel, waardoor de tegenstander geraakt wordt, is echter wel een overtreding en dus een penalty. De mensen die roepen dat Traore te laat was, die snappen niet dat ie gewoon op tijd was geweest als de tegenstander geen gevaarlijk spel had gebruikt.

27 oktober 2020 om 23:06

Je bent ook bijna verplicht om rood te geven na zo'n overtreding op Antony einde wedstrijd. Kortom.. scheids is niet mijn favo..verre van 😒🙄

27 oktober 2020 om 23:11

KusH geeft jullie een penalty dus zou hem iets meer dankbaar zijn

27 oktober 2020 om 23:11

KusH, nee hoor. Gewoon een hard duel om de bal. Door de hoge snelheid van beide spelers krijg je een soort van botsing. Snap dat je als Ajax supporter hier met meer emotie naar kijkt. Maar dit vind ik geen rood.

27 oktober 2020 om 23:15

Was gewoon een harde ingreep, maar echt geen rood.

27 oktober 2020 om 23:15

Waarom? Vertel hier onder ergens ook dat we gelukkig waren met de penal. Maar moet ik hem meteen dankbaar en goed vinden daarom? Nou echt niet.

27 oktober 2020 om 23:15

NEC hij raakt hem wel, maar vrij licht! Maar het is altijd het zelfde liedje met jou, dus dit allemaal verbaast me helemaal niets.

27 oktober 2020 om 23:18

Haha Ajacieden die Skomina niet mogen. Traore had rood kunnen krijgen voor die overtreding op de keeper, mazraoui niet te vergeten, penalty cadeau.

27 oktober 2020 om 23:18

@Nijogeth hoe kom je erbij dat gevaarlijk spel een directe vrije trap tot gevolg heeft wanneer er iemand wordt geraakt? Waar staat dat in de spelregels?
Het was altijd zo dat gevaarlijk spel een indirecte vrije trap tot gevolg had en gevaarlijk aanvallen een directe vrije trap. Dat had niets van doen met of er al dan niet iemand werd geraakt.
In dit geval tikte de verdediger gewoon de bal weg. Het was geen wilde trap en de voet was nog net iets onder borsthoogte.
Overigens had Ajax wel gewoon kunnen/moeten winnen.

27 oktober 2020 om 23:20

Sulejmanii. Nou sorry dat ik het niet zie hoor. Hoe dan ook. Essentie blijft hetzelfde, geen penalty. Kunnen we toch gewoon eerlijk over zijn?

27 oktober 2020 om 23:48

Als er sprake is van gevaarlijk spel en de aanvaller wordt ook daadwerkelijk, zoals hier het geval is, dan is dit volgens de regels altijd een penalty. Het is gewoon heel dom verdedigd van Gosens.

27 oktober 2020 om 23:53

Haha in de jaren dat jij actief bent op deze mooie website, heb ik je zelfs Ajax geen 1x de voordeel van de twijfel zien geven. En dat was in dit geval niet eens nodig, want hij werd weliswaar geraakt maar licht. Ik had gehoopt dat we er ook eerlijk over konden zijn.

27 oktober 2020 om 23:58

Sulejmanii, ik zeg gewoon wat ik zie. Waarom moet ik een club (maakt niet uit welke) het voordeel van de twijfel geven? Daarbij, mocht er contact zijn, heel licht zoals jij dat ziet, dan is er nog steeds geen overtreding. Neem aan dat je dat toch niet anders ziet?

28 oktober 2020 om 03:35

PeerBerwers. Oprechte vraag: waar kan ik deze spelregel terugvinden? Mij is deze spelregelwijziging niet bekend en ik kon de spelregel ook niet terug vinden via google. Voorheen werd gevaarlijk spel bestraft met een indirecte vrije trap.

28 oktober 2020 om 08:34

@goalski, waarvoor had Traore rood kunnen krijgen? voor het met zijn noppen naar voren inkomen? Dat mag niet , maar alles behalve rood-waardig aangezien hij volop voor de bal gaat. Mazraoui 2e geel zou kunnen, maar dan had hij er veel meer moeten geven. Penalty cadeau is onzin, de speler komt in met gestrekt been en te hoog been ( gevaarlijk spel), raakt welliswaar eerst de bal en dan pas de man, maar zonder dit gevaarlijk spel zou hij nooit de bal hebben gehad, en had traore deze mee kunnen nemen, en op het moment dat er dan contact is met de speler maakt hij gewoon een overtreding, binnen de 16 meter. dus is het een pingel. Misschien moet je daar zelfs ook nog wel geel bij geven omdat Traore anders een schotkans had gekregen en omdat je in een eerdere fase voor Traore voor een soortgelijke actie ook geel gaf. Daarbij heb je de charge op Antony gezien? Speler gaat daar 0 % voor de bal en zet gewoon zijn been tegen dat van Antony. Ook heeft die rechtsback van hun 3x een laatste waarschuwing gekregen. Ik weet dus niet echt wat je punt is ?!

27 oktober 2020 om 22:56

Helemaal mee eens. Een punt had iedereen vooraf voor getekend, alleen doodzonde dat je het zo weg geeft, had echt niet gehoeven. Ik hoop niet op een breuk bij Antony, by fat onze beste speler. Ook weer een pluim na Klaassen, enorm belangrijk en maakt zoveel vuile meters. Top aankoop! Op naar Midtylland. 6 punten anders is het over.

27 oktober 2020 om 22:57

@msssi Gravenberch balde ook lkkr

27 oktober 2020 om 22:57

Ik vond Tadic echt dramatisch, waarom die mocht blijven staan is mij een raadsel.

27 oktober 2020 om 22:59

Dat die bij elke counter of als de bal verloren wordt op z’n dooie akkertje terug sjokt, dat valt niemand op?

27 oktober 2020 om 22:59

Gravenberch aan de bal was heerlijk, maar verdedigend was het niet best. Het hele middenveld was enorm vaak voor Atalanta, dan was klaassen de enige die daar goed stond.

27 oktober 2020 om 22:59

Mwah aan de bal wel ja. Verdedigend kan het gewoon niet met dit middenveld, net wat te aanvallend. Klaassen kan niet alles dicht lopen. Na een minuut of 60 had ik toch Traore of Gravenberch eruit gehaald, en dan Martinez op 6.

27 oktober 2020 om 23:00

Vond Gravenberch veel te makkelijk balverlies leiden zonder er dan zelf achteraan te gaan. 1e tegengoal was hiervoor typerend

27 oktober 2020 om 23:01

Ik denk dat Antony een hele zware kneuzing heeft, maar geen breuk. Voorderest doodzonde dat je (weer eens) een 0-2 voorsprong weggeeft, maar een punt in Bergamo is prima. Thuis winnen van ze en je bent een eind als je 6 punten behaald tegen de Denen

27 oktober 2020 om 23:05

Waar ik al zo lang op hamer, dit centrum kan europees niet.

27 oktober 2020 om 23:08

@klene

Thuis winnen zou normaal gemakkelijker moeten zijn. Alleen lijkt het erop dat Ajax zich uit juist vaak comfortabeler te voelen.

27 oktober 2020 om 23:09

Nou, inderdaad. Verschrikkelijk. Bij de 1-2 eerst een hakjen geven met 6 man voor de bal en dan terug wandelen..

27 oktober 2020 om 22:56

Ik vond Liverpool slechter. Ajax had gewoon 6 punten moeten hebben. Maar goed alles ligt nog open.

27 oktober 2020 om 22:58

Vond je? Ik vond Atalanta eigenlijk ook wel tegenvallen. Dit had je gewoon moeten winnen, maar omdat we zo slecht verdedigen laten we ze terug komen. Bij ons zat het ook mee, absoluut geen penalty. Maar dit is doodzonde, voor de 2e keer. Gelijkspel terecht op basis van de hele wedstrijd.

27 oktober 2020 om 22:59

Klopt maar Ajax roept het opzichzelf af, bijna herhaling van de uitslag tegen Tottenham in de champions league. Het moet nog beter achterin.

27 oktober 2020 om 23:00

Ajax komt ook gelukkig op voorsprong. I! Vind de uitslag wel terecht

27 oktober 2020 om 23:08

Ajax speelde natuurlijk zelf ook niet geweldig. 2 goals gemaakt waarvan een op zn minst makkelijk gegeven penalty en een fout van de keeper. Gelijkspel is dan over de hele wedstrijd bezien gewoon terecht.

27 oktober 2020 om 23:16

,@messibazoer
Maar dat mag toch niemand verbazen? Dit centrum kan gewoon europees niet

27 oktober 2020 om 23:20

@Hansje1969, Mwah ze speelden zeker niet hun beste wedstrijd. Maar vorige week werden die 3 van Liverpool toch redelijk in toom gehouden. Imo lag het wel aan alle ruimte die er lag net voor de verdediging. Klaassen was de enige middenvelder die verdedigend dacht. Gravenberch had er na 60 minuten uit gemoeten, Martinez er in en we zijn weer wat meer in balans. Doodzonde, had niet gehoeven dit .

27 oktober 2020 om 22:57

Dit is op voorhand inderdaad gewoon een goed resultaat, maar een 2-0 voorsprong die je zo cadeau krijgt mag je toch nooit meer weg geven. Verder overigens geheel terecht dat Atalanta minstens een punt haalt, dus een gelijkspel kan iedereen wel mee leven.

27 oktober 2020 om 22:57

Toch wel zuur dat je het zo weggeeft. Ik vond de penal wel terecht. Ookal raak je misschien de bal, is toch duidelijk een overtreding imo. Gelijkwaardig begin, daarna atalanta veel beter en toen opeens ajax 0-2. Achteraf is 2-2 wel terecht, maar toch zuur

27 oktober 2020 om 22:58

Traore was zeer sterk in de duels vandaag, vond hem goed spelen vandaag. Neres was dramatisch, is nog echt niet op niveau imo en mist vooral de dreiging die hij voor zijn blessures wel had.

27 oktober 2020 om 22:58

Klopt, alleen klote als je met 2-0 voor staat. Mag niet gebeuren dan, zeker niet op deze manier. Met name dat 2e doelpunt; kan toch niet?

Gelijkspel wel terecht denk ik en geen man overboord. Thuis winnen van Atalanta en 2x winnen van Midtjylland. Heb je ook nog het geluk dat je tegen Liverpool speelt als zij hopelijk al 1e zijn.

Verder enorm hopen dat het meevalt met Antony..

27 oktober 2020 om 23:00

Goed resultaat? Misschien wel. Maar wat bewijst ten Hag hier weer zijn onkunde. Antony en Neres te switchen, met een rare opstelling beginnen (waarom niet gewoon basiself tegen Liverpool, Antony voor promes) en ondanks dat sta je 2-0 voor in de rust. Het moment om zekerheid in te bouwen en Martinez te brengen (een van de besten tegen Liverpool). Maar nee, meneer switcht Neres en Antony wederom, blijft naïef aanvallen en loopt tegen de lamp. Waar was Martinez? Man man man wat flauw van die voetbalprofessor.

27 oktober 2020 om 23:06

Oprechte vraag: wordt jij niet intens moe van jezelf? Zowel Neres als Antony speelden zeker de eerste helft gewoon hartstikke goed en zorgden voor gevaar. Je staat mede dankzij een goede tactiek 2-0 voor met rust. Zo intens sneu dat het altijd maar weer bij Ten Hag in de schoenen wordt geschoven als je het dan niet over de streep trekt. Daarnaast heeft Atalanta echt helemaal niets gecreëerd behalve die twee goals, moet je dan voor de zestigste minuut al verdedigend wisselen? Ben je echt compleet het spoor bijster, of vind je het gewoon opwindend om ook bij goed spel iets te zoeken waarop je Ten Hag kan afvallen?

27 oktober 2020 om 23:56

Ajaxxxlove als ik moe was zou ik niet zo snel reageren lieve jongen. Neres geeft de assist op Traore toen hij op links stond..op rechts heb ik hem niet gezien? Atalanta creëert geen kansen?? Volgens mij heb ik dan een andere partij gezien ja. Je mag van geluk spreken nog een punt te pakken. Bij de 1-2 sta je met 7 man voor de bal, bij voorsprong.. ik weet het niet. 2-0 moet op CL niveau voldoende zijn, dan breng je Martinez voor controle en tik je het uit in mijn ogen maar binnen 4 minuten alweer 2-2. Kan ik het spoor bijster zijn, dat interesseert me niet. Ik vind jou wel erg lief voor wat ze hebben laten zien namelijk.

27 oktober 2020 om 23:02

Ajax had deze voorsprong nooit mogen verspelen. Ze waren de betere maar er zat te veel ruimte tussen middenveld en verdediging bij doe goals. Het middenveld nam wel erg veel risico om zover naar voren te staan. Deze ploeg heeft behoorlijk wat ervaring, dan zou je toch denken dat ze zo'n pot uit kunnen spelen en de 3 punten in de tas kunnen doen. Iets meer op safehad geen schande geweest. Daarnaast hoop ik dat Traore in een goede flow komt en er een doorbraak komt voor hem en Antony is een toegevoegde waarde. Samen met Neres de beste optie aan de zijkanten.

27 oktober 2020 om 23:08

Een leuke pot gezien. Ik zie Ajax wel 10 punten pakken in deze groep. Sommige zaten niet te wachten op Klaassen maar wat is die jongen goed zeg! Brengt heel veel ervaring en rust met zich mee. Ik denk dat Ajax niet mag klagen met een punt. Ik vond Ajax weliswaar beter, echter vond ik het wel een penalty voor Atalanta. Aangezien het hands was van tagliafico. In de eredivisie werd hier sws wel een penalty voor gegeven. Maarja het mag een Nederlandse club ook wel eens een x mee zitten in Europa.

27 oktober 2020 om 23:18

Sorry maar een puntje overhouden in een wedstrijd waarin je na een uur met 2-0 voor staat is toch geen goed resultaat?

28 oktober 2020 om 02:36

@ est-1913

Persoonlijk vind ik het alles behalve een goed resultaat, bij een paar spelers had ik het idee dat ze er echt voor gingen. Over het algemeen was het spel te traag, te slordig, te gehaast en probeerde men te vaak door het overvolle centrum te gaan. Objectief gezien is een punt tenminste nog iets maar gevoelsmatig ben ik er alles behalve content mee.

28 oktober 2020 om 05:55

Traore speelde wel een dijk van een wedstrijd! Hopelijk is er geen sprake van onderschatting en winnen ze het 2luik met Mitsyland en winnen van Atalanta en een gelijk spelletje bij LPool in een offensieve opstelling zoals gister!


Jezus, wat heb ik een slecht ajax gezien zeg. Die voorsprong was gewoon op gelukkige wijze maar de gehele wedstrijd was het spel erg slecht, anthony krijgt van mij als enige een voldoende. Deze pot had je moeten winnen als je nog echt een hele serieuze kans wilde maken op de volgende ronde. Verder blijf ik me hart vasthouden met schuurs in de CL, zelfs met die voorsprong had ik het gevoel dat zapata zou gaan scoren. En johan maar zeggen dat ajax wel even simpel wint van atalanta?🙄

27 oktober 2020 om 22:54

@R.madrid/Ajax.Een slecht Ajax.. met de nadruk op Jezus nog wel..Aub zeg..Eerste 45 min waren van hoog tempo. Kansen over en weer in eerste 10 min.. daarna was Atalanta de betere tot de penal. Die kaarten naar mijn mening niet terecht allemaal. Evenals de penal. Maar zo zijn de Nederlandse ploegen er wel vaker ingetuind. Dus nu viel t kwartje de andere kant op.Vond nadat Antony meer van rechts kwam Ajax veel meer dreiging geven. Gravenberch hier en daar nog wat noncha maar speelt wel elke week beter. Dit soort wedstrijden gaan m zo'n grote groeispurt leveren. Kan alleen maar beter. Ook vind ik dat voor Traore gelden. Zit er kort op.. bewijst een neusje voor de goal te hebben en is fysiek super. Wat ben ik blij met Klaassen ook. Bewijst gewoon van hoge waarde te zijn voor Ajax. De zwakkere schakel in mijn optiek blijft toch vaak Maz. Hij werkt zeker hard.. maar is vaak toch zoek. Jammer dat we vroeg weer op 2-2 kwamen. Naar mijn inziens totaal onnodig. Raakten t gevoel weer even kwijt. Maar krabbelde na min 70 weer wat op. Antony veel beter op rechts.. Klaiber op een paar beginnersfouten (zenuwen) zeker niet slecht. Wat jammer dat we Kudus er niet bij hebben. Had op het middenveld naar hartenlust zn kunsten kunnen vertonen. Nog even twee dingen. Vond die scheids maar niets. Deed consequent overkomen maar vond de kaarten (en penal) niet allemaal terecht. Die laatste overtreding op Antony.. moet per brancard af.. En tegenstander een gele kaart. Bah.Hard gestreden. En blijf trots op de mannen! Gelijkspel... Winnen moeten van Midji en je komt in punten gelijk met AB. Er van uitgaande dat die verliezen van L'pool.En tot slot voor de mensen die Ajax niet kunnen uitstaan.. doe mij.. andere maar vooral jezelf een lol.. En ga wat anders doen de volgende keer..

27 oktober 2020 om 23:04

Ajax werd in de eerste 25 minuten volledig weggespeeld.

27 oktober 2020 om 23:08

Weggespeeld bij lange na niet.. wel de mindere. Nota bene zelfs kansen gehad in de fase die jij als weggespeeld bestempeld. Na de penal de beter tot aan rust. Vanaf min70 ook de beter.

27 oktober 2020 om 23:12

Kush helemaal eens met jouw betoog. Maarja we geven het zelf weg, dus ik ga niet zitten mopperen wel eeuwig zondag natuurlijk. Van de wilskracht van Traoré heb ik het meeste genoten, en hij ja sterk als een paard! Ja man te triest voor woorden, Europees ben ik voor iedere Nederlandse club. Maar als je andersom alle afgunst leest, jammer en te triest voor woorden. 🤮

27 oktober 2020 om 23:18

Helaas idd zelf weggegeven. Dat knaagt enorm. Zo vond ik dat ook tegen L'pool. Hadden daar ook niet hoeven te verliezen

27 oktober 2020 om 23:23

Inderdaad, grootste gedeelte van de wedstrijd gewoon weggespeeld. En dit was nog niet eens een Atalanta in vorm.

27 oktober 2020 om 23:44

Haha, ja hoor acmilan2019. Gewoon gelijk opgaand, en 2-2 is een terecht resultaat. Ajax nog niet eens in vorm.

27 oktober 2020 om 23:57

Ja dat had je graag gezien, zeg dat dan gewoon. Dit waren twee ploegen die gelijkwaardig waren aan elkaar.

27 oktober 2020 om 22:55

Want? Als het thuis 1-1 wordt ben je door hoor

27 oktober 2020 om 22:57

Sander555? Waar baseer je dat op gast, er moeten nog 4 wedstrijden gespeeld worden haha.

27 oktober 2020 om 23:00

Zet de fles even aan de kant, is nog poulefase haha

27 oktober 2020 om 23:04

BME12 precies, sommigen lijken echt stront in hun ogen te hebben. De Champions League is geen eredivisie, en we zullen mazzel moeten hebben om in de CL te overwinteren.

27 oktober 2020 om 22:55

Nou zo slecht was het toch allemaal niet? Wat overdreven zeg, Atalanta is een goede ploeg en Ajax best een behoorlijk deel van de wedstrijd de bovenliggende partij.

27 oktober 2020 om 22:58

Het was echt super belabberd! Puntje gestolen dat is het enige positieve! Schuurs kon niks tegen Zapata. Blind drama. Promes en Labyad van de bank, man man man. Klaassen speelde ook kut. Gravenberch en Antony enige die ok waren.

27 oktober 2020 om 23:03

Dat atalanta een goede ploeg is ben ik het met je eens, maar in de 2e helft heeft ajax eigenlijk vrijwel geen enkele serieuze kans weten te creëren op dat schot van anthony na? Als atalanta wat minder slordig was stapte ajax met een nederlaag van het veld.

27 oktober 2020 om 23:03

Sorry hoor, maar het slaat nergens op wat je schrijft. Klaassen ruime heel veel op een dat je kritiek moet hebben dat Labyad er in de 93e minuut in komt zegt ook genoeg.

27 oktober 2020 om 23:45

2 aardige grote kansen in de tweede helft. Die van Schuurs en Antony.

28 oktober 2020 om 05:54

Zo slecht als jij stelt was het echt niet, ging mooi gelijk op.Schuurs was inderdaad slecht, maar totaal niet eens met je mening overBlind en Klaassen.Die speelden gewoon een goede pot.

27 oktober 2020 om 22:55

Ajax was zeker niet slecht. Ik heb volgensmij een andere wedstrijd gezien. Ik kan dan ook wel door een bril....

27 oktober 2020 om 23:02

Ajax was zeker niet best, maar dat lag meer aan Atalanta dan aan Ajax, die waren gewoon de betere in het veld.

28 oktober 2020 om 01:03

Snap die negativiteit niet echt. Ben geen Ajax fan, Ajax was gewoon prima. Defensief wat minder maar over het algeheel was het echt wel goed. Prima aanvalsspel gezien. Ten Hag dat netjes neergezet. Je mist gewoon wat meer koelbloedig voorin, zoals je dat had met jongens vdBeek en Ziyech en Promes (die dan nu wel in mindere vorm is).

27 oktober 2020 om 22:56

Slecht Ajax? Dit was reclame voor het Nederlands voetbal man! Alleen defensief wat zwak, maar als je Atalanta tot verdedigen dwingt, dan heb je heel goed gevoetbald.

27 oktober 2020 om 23:09

Reclame voor het Nederlands voetbal door een penalty cadeau te krijgen en een blunder van de keeper te benutten, om vervolgens een voorsprong en legio kansen weg te geven. Reclame voor de onkunde van verdedigen inderdaad, Atalanta verdiende hier gewoon meer en had nog gewoon kunnen winnen ook. Dan heb je inderdaad goed gevoetbald zeg.

27 oktober 2020 om 23:17

Dit was geen reclame voor het Nederlands voetbal. Atalanta was beter, het wordt een gelijkspel. Dat is helemaal niet erg en het hoogste haalbare, net als het resultaat tegen Liverpool. Ik neem het niemand kwalijk en Ajax heeft in beide wedstrijden zeker meegedaan. Wel een beetje brutaal om dan reclame voor het Nederlands voetbal te claimen.

28 oktober 2020 om 00:22

Atalanta was beter tot de penalty die Ajax cadeau kreeg, vanaf daar was Ajax tot de rust iets beter. Vervolgens sprong Atalanta uit de startblokken na rust, en heeft Ajax nog misschien 1 kans gecreã«erd in het restant.

28 oktober 2020 om 00:40

In de slotfase was Ajax weer sterker. Gelijkspel mijns inziens een logisch resultaat.

27 oktober 2020 om 22:56

Alleen Antony voldoende? Klaassen was fantastisch.

27 oktober 2020 om 22:59

Traore mag toch ook wel zeker een dikke voldoende krijgen?

27 oktober 2020 om 23:11

Traore vond ik niet bijster goed, verloor alle luchtduels, over de grond wist hij hem vaak wel te winnen, maar daarna veel balverlies uit de voortzetting. Onana en Klaassen waren de beste aan de kant van Ajax, daarna blind op de tegengoal na waar hij het gewoon niet kan belopen.

27 oktober 2020 om 23:20

BME12 zeker, hij heeft geweldig gepresteerd. En besef dat het ook nog een tiener is, ik ben trots op hem.

28 oktober 2020 om 00:40

Heb je wel gekeken? Traore won vrijwel elk luchtduel.

28 oktober 2020 om 01:04

Maar echt, Traore deed het echt wel goed. Zeer sterk in de duels. Ook dat balletje neerleggen voor Antony, die had moeten scoren. Jongens als vdBeek of Ziyech hadden wel een goaltje gemaakt.

27 oktober 2020 om 22:57

Gravenberch speelde imo ook een dikke voldoende hoor. Wat een onterechte negativiteit.

27 oktober 2020 om 22:58

Gravenberch liet juist steeds mensen uit z'n rug lopen, verdedigend erg kwetsbaar.

27 oktober 2020 om 23:00

Gravenberch zou nog even een jaartje terug naar Jong Ajax moeten om te leren wat verdedigen is. Man wat een slapjanus is dat.

27 oktober 2020 om 23:16

De goals ontstonden ook uit zijn balverlies.

27 oktober 2020 om 23:00

Antony vond ik eigenlijk helemaal niet zo heel sterk spelen. Zeker tweede helft lukte eigenlijk bijna niks op een schot na. Eigenlijk niks laten zien tweede helft...

27 oktober 2020 om 23:02

Ik vond Anthony ook niet best. Ontzettend veel balverlies en weinig dreiging.

27 oktober 2020 om 23:11

Wat vooral niet best was is dat hij op links geposteerd werd. Vanaf rechts vele malen dreigender zoals je zag

Uiteindelijk, met 2-2 wel een redelijke afspiegeling van de verhoudingen. Beiden konden winnen. Veel harde overtredingen, van beide kanten. Wel een interessante wedstrijd gezien in ieder geval.

27 oktober 2020 om 22:57

Harde overtredingen van Ajax..?

27 oktober 2020 om 23:01

Klaassen, Troare en Mazroui.

27 oktober 2020 om 23:02

Ongelukkig, niet hard

27 oktober 2020 om 23:03

Alle gele kaarten waren terecht dus je kan wel stellen dat Ajax harde overtredingen maakte ja.

27 oktober 2020 om 23:07

Je kunt tegen gele kaarten aanlopen zonder hard spel

27 oktober 2020 om 23:10

@Tubes,Als je drie keer je noppen in iemands been/voet plant dan is het ondertussen toch wel hard spel? Of zal Ajax het allemaal niet zo bedoeld hebben, zijn ze daar te lief voor?

27 oktober 2020 om 23:12

Maar speelde Bergamo zo fair dan? Bikkelden er ook stevig in. Kijk es naar die overtreding op Antony..
Ging nergens over. Die jongen kan zo een jaar eruit zijn na zo'n overtreding.

27 oktober 2020 om 23:13

De hardste overtredingen waren inderdaad van Ajax, dat ze met 11 man eindigden had ik na 20 minuten niet verwacht. En wellicht had er al een af gemogen van die 3 gele kaarten.

27 oktober 2020 om 23:14

@kush de overtreding op Antony was geen noppen op iemand been of dergelijke, knie binnenkant knie is eerder ongelukkig dan die trappen die Ajax uitdeelde, met name die van mazraoui was heel vies

27 oktober 2020 om 23:35

Dus als t geen noppen zijn is t per definitie niet vies maar ongelukkig. Was in mijn ogen gewoon onbesuisd. In jouw ogen niet. Moet kunnen.

28 oktober 2020 om 00:58

Was donker rood. Antony houdt nog in en was eerder bij de bal. Speler van Atalanta duidelijk te laat houdt niet in en was duidelijk meerdere keren geirriteerd dat het hij te kijk werd gezet door de 19 jarige Antony. Zelfde geldt voor de rechtsback van Atalanta die 3 keer een harde sliding inzette. Laten we maar niet beginnen over elke keer dat aan de nek hangen bij Traore, Tadic etc als ze wilde koppen. Atalanta mag blij zijn dat ze maar 1 kaart kregen. Daarbij denk ik dat Klaassen zeker niet bewust maar ongellukig op de voet kwam tilde zn voet nog half op in de actie. Mazraoui twijfel en Traore was wel onbezonnen in sommige acties.

27 oktober 2020 om 23:01

Inderdaad een terechte uitslag, laten we niet vergeten dat we 2 goals maken, waaronder één fout van de keeper en een hele discutabele penalty.

27 oktober 2020 om 23:16

Maar zij maken 2 goals, waaronder één fout van Schuurs. Voetbal is een spel van foutenm

Heerlijke wedstrijd. Motm Klaiber , was letterlijk over al te vinden.. linksback , cv , cm , cvm , rechtsbuiten..je zou haast vergeten dat ie rechtsback is.
Zapata ook een heerlijke speler hoor , maar zat in de zak van Klaiber.

27 oktober 2020 om 22:56

Hahahaha heerlijke reactie. Wat een vreselijke wissel van ten hag om bij een 2-0 voorsprong klaiber in te brengen, vreselijk gespeeld.

27 oktober 2020 om 22:57

Anders had Mazraoui er met rood afgemoeten, vrijwel zeker. Zeer logische wissel.

27 oktober 2020 om 22:57

Nee Mazraoui was lekker goed wil je zeggen?...

27 oktober 2020 om 22:57

Mazraoui had anders heel snel rood gekregen. Logische wissel

27 oktober 2020 om 22:59

Ja maar dat gaat ten koste van de diepgang. 95% van de passen van klaiber was naar achter.

27 oktober 2020 om 23:01

Mazraoui was bij far de slechtste vandaav, zeker de eerste helft. Slap, inspiratieloos en verloor elk duel! Klaiber gewoon sober en deed wat ie moest doen.

27 oktober 2020 om 23:01

Ja dus? Je staat met 2-0 voor.

27 oktober 2020 om 23:03

Was wel logisch, Mazroui heeft er een handje van op de rand te zitten en die rode kaart zat er aan te komen. Bovendien was t niet heel erg goed verdedigend aan die kant, vond m niet heel best vandaag. Dus met 2-0 voor was Klaiber wel logisch, stond stuk stabieler in de verdediging alleen dan moet je natuurlijk niet die voorsprong weggeven want aanvallend brengt ie vooralsnog erg weinig.

27 oktober 2020 om 23:03

Vond Klaiber verre van vreselijk. Was wat zenuwachtig wat logisch is. Maar zeker niet minder dan Maz, die er ook af had kunnen gaan met die Skomina en zn fluitje

27 oktober 2020 om 23:14

Dat is het hele probleem met Nederlands voetbal je staat 2-1 voor en je heb 6 Ajacieden bij de tegenstander in de 16 moet er echt uit wil je ver komen in de Champions league.

27 oktober 2020 om 23:19

Het stond 1-2 en na de wissel stond het verdedigend een stuk sterker waardoor Ajax meer controle kreeg op de wedstrijd.

27 oktober 2020 om 23:22

SupporterAFCA misschien moet je er even een nachtje over slapen of je wel voor Ajax bent. Iedereen zag toch dat Mazraoui met vuur speelde, hij had al een 2e gele kaart kunnen krijgen en is weken vreselijk uit vorm.

27 oktober 2020 om 23:44

Hoezo vreselijk gespeeld? Heeft niks fout gedaan, deed bij balbezit zijn ding en nog belangrijker hield er een aantal counters uit.
Er zijn dingen om over te zeiken, maar de wissel van Klaiber is er daar niet één van.

28 oktober 2020 om 00:42

Klaiber viel ijzersterk in maar ik heb zo'n vermoeden dat jij dat nooit zal beweren zo lang hij bij Ajax speelt.

27 oktober 2020 om 22:57

Ja heeft maar 2x gescoord.

27 oktober 2020 om 22:57

Hoop dat dit een grap is hahah.. Klaiber heeft een half uurtje gespeeld en hem motm noemen. Heeft een stabiele wedstrijd gespeeld maar Antony was de sterkste bij Ajax. Durft zijn actie te doen, heeft snelheid en verdedigt ook mee

27 oktober 2020 om 22:58

Klaiber heeft 35 minuutjes gespeeld en kwam bij een 1-2 voorsprong binnen de lijnen. Diezelfde Zapata scoort er eentje bij na het binnen de lijnen komen van "de verlosser"/ Sean Klaiber. ( Of ben je sarcastisch)

27 oktober 2020 om 22:59

Was dat de fout van Klaiber? Nee toch... hij speelde meer dan prima.

27 oktober 2020 om 23:02

Ik riep voordat de goal viel: Klaiber haal die man gewoon neer en pak geel! Aanval eruit halen! Vond dat Klaiber de goal had kunnen voorkomen!

27 oktober 2020 om 23:17

Dus hij kan ook al niet goed luisteren!

27 oktober 2020 om 23:20

Het was Blind die zich eruit liet lopen door Zapata na balverlies van Gravenberch. Beide goals vielen aan de linkerkant.

Je weet gewoon dat dit ging gebeuren, als Ajax wedstrijden dood kon maken zouden ze echt een top team zijn. 2-0 was iets tegen verhoudingen in maar dan moet je het niet zo weggeven.

27 oktober 2020 om 23:01

Precies dit is het probleem van Ajax (en heel veel andere Nederlandse clubs trouwens). Op een of andere manier moeten we hartstochtelijk blijven aanvallen en ruimte blijven weggeven... bij een 2-0 voorsprong! Totaal onnodig.
Wel leuk voor de neutrale kijker 😅

27 oktober 2020 om 23:06

Mee eens is idd een Nederlands probleem. Voor de neutrale kijker misschien wel leuk maar voor de minder neutrale kijker is het gewoon 90 minuten billenknijpen

Wat een leuke wedstrijd zeg, leuk voetbal gezien van twee voetballende ploegen. Nooit verwacht dat die trage Zapata er nog twee zou maken.., hoop dat de blessure van Antony meevalt ;

27 oktober 2020 om 23:00

Schuurs had Zapata in zijn broekzak

27 oktober 2020 om 23:00

Jammer genoeg zat er alleen een gat in die broekzak.

27 oktober 2020 om 23:03

Die liep er zo makkelijk voorbij sloeg echt nergens op haha

27 oktober 2020 om 23:00

Als zapata traag is, dan kunnen de meeste spelers van ajax beter bij het veteranen voetbal meedoen.

27 oktober 2020 om 23:03

Trage zapata?

27 oktober 2020 om 23:16

Hij oogde heel traag ja, misschien komt het door die lange stelten die hij er onder heeft staan

27 oktober 2020 om 23:05

Trage Zapata? Zapata is redelijk snel en onvermoeibaar. Won alle duels tegen Schuurs...... wat geen schande is want als je daarbij op telt dat hij ook nog eens super sterk is en redelijk wentbaar, heeft elke verdediger een lastige avond tegen hem

27 oktober 2020 om 23:23

Traag? Waarom kwam Blind dan niet voor hem?

27 oktober 2020 om 23:39

@loesje

De vraag stellen is 'm beantwoorden, omdat Blind ook niet de snelste is.

27 oktober 2020 om 23:41

Omdat Blind nog trager is... Kijk naar bijvoorbeeld de gelijkmaker, hij was super traag

27 oktober 2020 om 23:55

En Schuurs pakt hem ook niet bij die eerste en die werd toch niet als traag bestempeld.

Ajax mist gewoon de kracht om door te zetten, in de eredivisie krijg je die onzin niet.. tegen FC Groningen zag je het ook.. die knalden er ook gewoon op met hoog druk zetten, maar dan wordt je ineens lam gespeeld door Vvv.. Ja .. dat is geen tegenstand en dan weet je ook niet om te stoppen. Dat is het probleem.. de Eredivisie.

27 oktober 2020 om 23:00

Volgens mij is het probleem dat ze er 1 te weinig hebben gescoord om te winnen... Leuke pot wel gezien, groot speelveld en hoog tempo.

27 oktober 2020 om 23:02

Ja het was een leuke pot voetbal maar je ziet dan wel wat er mist... de ervaring om ze kapot te spelen, dat zag je ook in die halve finale.. de ervaring en kracht wat nodig is om door te zetten en daar zijn die Italianen gewoon goed in

27 oktober 2020 om 23:21

Ik snap het wel. Neres moet nog ritme opdoen. Gravenberch, Antony, Traoré, Schuurs, Klaiber nog heel onervaren op dit niveau. Atlalanta een goede tegenstander. Dan lukt kapotspelen gewoon niet.

27 oktober 2020 om 23:44

Eerst zeg je dat je dat in de eredivisie niet krijgt, vervolgens zeg je dat Groningen het deed (een eredivisie club). Heel duidelijk allemaal.

Ajax had kunnen winnen, helaas mocht dat niet zo zijn. De scheidsrechter was wel matig vandaag. Had zeker rood mogen geven bij de smerige aanslag op Anthony.

27 oktober 2020 om 23:02

Of de penalty van Traore als schwalbe mogen aanmerken, of uberhaupt een keer kijken naar de overtreding ipv de reactie daarop. Echt een brevet van onvermogen, deze scheids. Gewoon slecht, voor iedereen.

27 oktober 2020 om 23:06

De scheidsrechter was uitstekend op de penalty beslissing na.

27 oktober 2020 om 23:03

Zit je nou de scheids die jullie eigenhandig de 0-1 kado doet af te zeiken hier? Gedurfd.

27 oktober 2020 om 23:08

Maar echt, je krijgt een gratis penalty en wil vervolgens rood zien voor een overtreding die Ajax zelf 3 keer maakt... Heel brutaal.

27 oktober 2020 om 23:39

Wat een onzin, gewoon dom gevaarlijk spel. Niks cado, en het was idd rood. Stapt op hoge snelheid over de bal tegen de enkel van Antony.

28 oktober 2020 om 00:56

Gevaarlijk spel is een indirecte vrije trap. Ik ben blij dat je hiermee toegeeft dta het geen penalty is.

27 oktober 2020 om 23:09

Ajax mag de scheids bedanken hoor. Penalty een cadeau en ook heel gelukkig bij Tagliafico. Trouwens ook geen rood voor die overtreding van Antony. Ja het was hard, maar dat komt vooral door de hoge snelheid van beide spelers. Gewoon een hard duel om de bal.

28 oktober 2020 om 07:44

Hij zet zijn been er gewoon stevig in, totaal niet op de bal gericht. Kijk nog maar eens.

Voor mij was die gekke Traoré de man van de wedstrijd, het is allemaal wat ongepolijst maar de man is zo sterk als een paard! Jammer dat zijn eerste helft niet voldoende was voor drie punten, maar dat zou niet verdiend zijn want Atalanta was minimaal net zo sterk als ons. Desalniettemin is het vreselijk dat we een twee keer een voorsprong hebben weggegeven. Tagliafico lijkt weer zijn nieuwe vorm hervonden te hebben, en Klaiber vond ik ook prima invallen want Mazraoui deed wederom niets goed. Tot slot ben ik Europees altijd voor Az, Feyenoord en Psv dan vind ik het echt triest en stuitend wat ik allemaal lees bij live meepraten aan afgunst.

27 oktober 2020 om 23:00

Atalanta was beter over 90 minuten gezien. Ajax heeft knap een puntje gestolen! Gefeliciteerd Ajax

27 oktober 2020 om 23:27

Nous vind ik niet, beide ploegen vond ik gelijkwaardig. Maar goed je hebt recht op je eigen mening. 😊

27 oktober 2020 om 23:40

Ge lekker ergens anders provoceren. Was gelijk opgaand waar Ajax net zo veel rechr had op de overwinning als Atalanta.

27 oktober 2020 om 23:01

Ah Sulejmani, lekker laten gaan die gasten in live meepraten. Als je meer bezig bent met de rivaal dan met jw eigen club heb je in mijn optiek het begrip "sport" niet begrepen.

Verder heerlijke pot, beide enorm veel energie in de wedstrijd gestoken. Mijns inziend ook beide precies gespeeld zoals voetbal bedoeld is: met de intentie tot aanvallen. Er was maar 1 winnaar vanavond en dat was de neutrale kijker.

27 oktober 2020 om 23:30

Gluub je hebt helemaal gelijk kerel. En ik ben het ook eens met alles wat je zegt, was zeker mooi dat twee ploegen speelde om te winnen.

27 oktober 2020 om 23:02

Tja bij een aantal supporters staat de rivaliteit boven nationaal belang, laat gaan.

27 oktober 2020 om 23:31

JustPSV95 dat is waar, je hebt net als Gluub helemaal gelijk.

27 oktober 2020 om 23:05

Ik ben het helemaal met je eens. Traore speelde echt een top pot. Heeft vrijwel geen duel verloren. Anthony is idd leuk om naar te kijken en dat wordt een topper maar vond hem in de passing toch wel slordig hoor vandaag. Jammer dat Mazraoui geel pakte want dan had je hem niet hoeven wisselen. Al met al had je misschien verdient kunnen winnen maar vergeet niet dat Atalanta ook wel kansen had. Leuke pot gezien.

27 oktober 2020 om 23:35

Francesc hij stichtte zeker wat gevaar, maar Antony had vandaag ook zijn CL debuut dus hij zal wat zenuwachtig zijn geweest. Ik was blij met de Mazraoui wissel, hij had zijn 2e gele kaart moeten krijgen al weken is hij de slechtste man. Helaas niet gewonnen, maar ik kan wel leven met een gelijkspel toch meer verdiend wel jammer.

27 oktober 2020 om 23:31

Ik heb vanavond een leuke, prima wedstrijd gezien, met twee positief ingestelde, voetballende ploegen.
Het was opvallend hoe weining paniek er bij beide ploegen was en er gewoon voetballend werd uitverdedigd in hachelijke situaties terwijl de tegenstander hoog druk zette.
Pas op het eind werden er zo nu en dan ballen weggepeerd.
Met het gelijke spel was wel te leven. Mijn zoon zei dat de wedstrijd geen winnaar verdiende; ik vond juist dat de wedstrijd geen verliezer verdeinde.
wel jammer natuurlijk dat Ajax zo'n comfortabele voorsprong uit handen geeft; het wordt een hele tour om de voorrondes door te komen, maar niett onmogelijk.

27 oktober 2020 om 23:41

NjfromVol,

Vind ik wel een mooie .. wat je daar typt!
Je zoon die zegt dat de wedstrijd geen winnaar verdiende.. En jij als paps weer dat de wedstrijd geen verliezer verdiende.

Ik vind t wat hebben!

28 oktober 2020 om 00:02

Dank je.
Ik heb een prima avond gehad; ik vond het een zeer vermakelijke wedstrijd die inderdaad geen verliezer verdiende.
Ik begrijp dat de echte Ajax sup, wat teleurgesteld zal zijn dat zo'n voorsprong wordt weggegeven.
Het is zonde.

28 oktober 2020 om 00:04

Ik neem aan dat alle Nederlanders normaal gesproken gewoon voor de Nederlandse clubs zijn. Trouwens ook veel kritiek lees ik overal op Klaiber, begrijp daar ook weinig van. Mazraoui vind ik sowieso geen speler van het niveau van Ajax. Voor de Eredivisie is hij prima, maar zakt echt vaak door het ijs Europees. Ondanks dat ik vaak kritiek heb op Ten Hag, begreep ik deze wissel wel.

Matig, matig, zeer matig. Compleet zelf weggegeven. Als je ergens erop had kunnen klappen en zeker drie punten had kunnen pakken was het vanavond wel. Ajax doet zichzelf tekort. Jammer.

Jammer, maar dit voelde ik al enigszins aankomen dat Ajax hun voorsprong weg zou geven. Hoop niet dat de blessure van Antony erg zal zijn, maar vrees dat hij er toch lange periode uit zal liggen. Werd er letterlijk uitgeschopt in de laatste minuten. Ajax speelde zowel in de eerste helft als in de tweede okã£â©. Paar prima kansen en de kans van Schuurs in de tweede helft moest er gewoon in. Balen dat Atalanta in de 5 minuten daarna 2 goals maakt en de tweede goal was gewoon slecht gedaan door Ajax: Blind die geen snelheid heeft en eruit werd gesprint door Zapata en Tagliafico die eigenlijk te ver naar voren stond. Aan de kant van Ajax vond ik Klaassen en eigenlijk ook Traorã© goed spelen. Traorã© versierde natuurlijk een penalty en scoorde een ietwat gelukkige goal, maar had deed het verder prima en Klaassen speelde ook echt weer prima want die was wederom overal te vinden en is echt gewoon een zeer goede aanwinst tot nu toe. Balen van dit resultaat. Als je hier met een overwinning weg zou gaan, zou dat echt een hele grote stap kunnen zijn.

27 oktober 2020 om 22:56

Net boven zn schenen. Kan meevallen

27 oktober 2020 om 22:57

Hoop niet dat het een gebroken scheenbeen is..

27 oktober 2020 om 23:08

Ik zag dat hij zijn voet een beetje bewoon, bij een gebroken scheenbeen kun je dat niet.
En dan kun je ook niet rechtop zitten, vermoedelijk een zware kneuzing

Ajax had kunnen winnen, helaas mocht dat niet zo zijn. De scheidsrechter was wel matig vandaag. Had zeker rood mogen geven bij de smerige aanslag op Anthony.

27 oktober 2020 om 23:29

Er werd stevig ingekomen en de gevolg is zeer ongelukkig voor Anthony maar ik vond het geen rood hoor. Erg ongelukkig gewoon.

Zo typisch Nederlands 2-0 voor en blijven aanvallen waarom niet verdedigende spelen ik begrijp dat het niet des Ajax / Nederlands is maar je word gewoon 2 keer in de omschakeling gepakt.

27 oktober 2020 om 23:28

Verdedigend spelen kunnen Nederlandse ploegen niet.

Dat was wel heel smerig, die overtreding op Antony. Vind ik echt een hele fijne speler

27 oktober 2020 om 22:58

Hij gleed weg zag ik in de herhaling. Was niet bewust leek mij.

27 oktober 2020 om 23:00

Ik zal nog eens kijken bij de nabeschouwing, zag er smerig uit. Als je gelijk hebt kom ik er op terug. ðÿ˜

27 oktober 2020 om 23:10

Ja, je had gelijk. Zijn standbeen glijdt een cm of 30 door

27 oktober 2020 om 23:46

Tof dat je nog eens bent gaan kijken en een correctie plaatst. Het was desalniettemin een smerige actie ook al gleed hij niet door. Geel was terecht.

Ajax is echt topvermaak om naar te kijken, maar speel het toch gewoon uit. Heeft Ten Hag echt niets geleerd van die halve finale? Maak zo'n pot gewoon dood.

27 oktober 2020 om 22:59

Ach heeft ten Hag het weer gedaan ? Volgens mij deed hij zelf niet mee toch ? Gewoon een terecht gelijk spel ze waren aan elkaar gewaagd .

27 oktober 2020 om 23:01

Ik neem aan dat de trainer bepaald dat je zo aanvallend blijft spelen? Uiteindelijk vast terecht, maar als je na een uur spelen 2-0 voor staat is dit toch een tegenvaller? Ik ben dat wel gewend, ik ben immers voor Feyenoord en heb een vrij lage standaard, maar Ajax toch niet?

27 oktober 2020 om 23:27

Na een uur stond het 2-2, dus geen idee wat je loopt te bazelen. Maar Ajax is er inderdaad weer ingetrapt, leek echt op Spurs-thuis dit. Waarom niet gewoon overschakelen op 4-4-2 en het dicht houden..

27 oktober 2020 om 23:02

Maar hoe wil je dat doen dan? Ajax heeft geen achterhoede van wereldklasse. Je had hooguit Tadic kunnen wisselen voor Alvarez of Martinez om het middenveld dicht te gooien. Maar je weet gewoon als Ajax een helft lang gaat verdedigen dat Atalanta kansen creeert. Dat kan die ploeg namelijk zo ongeveer als de beste in de wereld. Gewoon een paar domme fouten waar die goals uit komen en in de slotfase had je nog kunnen doordrukken als je iets frisser was geweest, maar dat kan ik ze niet kwalijk nemen met het bizarre schema van de laatste maanden.

27 oktober 2020 om 23:23

Heb je deels gelijk in maar bij 2-1 zie je Ajax nog steeds fanatiek aanvallen. En bij de 2-2 staan er 5 of 6 Ajacieden bij de 16 van Atalanta een beetje het zelfde verhaal als toen tegen spurs vol op de aanval terwijl je voorstaat. Begrijpelijk dat Ajax het spel moet blijven maken maar iets meer spelers achter de bal zou best wel mogen. Maar Atalanta speelt wel een stuk lastiger met maar 3 cv waardoor ze vaak een man meer situatie op het middenveld hebben. En met goede lopers is dit lastig te bespelen.

Best een logisch resultaat, waar het zo ook in een winst van een van beiden had kunnen zijn. Ik ben nog wel boos op die Rus zeg, wat een idioot om Anthony zo uit de wedstrijd te schoppen en de scheids die niet eens rood geeft (had niets aan de uitslag gedaan, zo bedoel ik het ook niet).

27 oktober 2020 om 23:30

Dat was echt niet bewust uit de wedstrijd schoppen anders had ie dat wel eerder gedaan dan de 90e minuut.

Mooie pot met 2 voetballende ploegen. Begon gelijkwaardig en daarna atalanta volledige overhand. Toen 0-2 ajax en weer onnodig 2-2. Achteraf terecht maar wel heel zuur dit. Respect voor blind maar wel heel slecht verdedigd. Schuurs en gravenberch ook regelmatig slecht. Snap niet dat ten hag niet eerder wisselt.

27 oktober 2020 om 23:12

Beide goals komen op conto van schuurs. 1e springt hij gewoon NIET en de 2e moet blind instappen en blijft hij staan ipv terug te lopen. Was hij terug gelopen, dan kan hij niet blind uithalen, maar echt op een gaatje mikken. Kans is dan vrik groot dat hij er niet ingaat.

Die 0-2 ruststand heeft Ajax zand in de ogen gestrooid. Het was niet conform de krachtsverhouding. Een slimme coach haalt Traoré er uit in de rust en zet Martinez erin.

27 oktober 2020 om 22:59

Dat hoeft niet maar je kan ook iets minder aanvallend gaan staan en met minder spelers naar voren. zodat Blind niet 1 vs 1 komt te staan en blind was ook bij die 2-2 gewoon te laat helaas maar 2-2 in een uitwedstrijd is een positief resultaat alleen jammer als je eerst 2-0 voorstaat.

Gravenberch: kon het gewoon niet meer belopen! Die 2-2 leidt hij ook zelf in. Wil artistiek een steekballetje geven met zoveel man voor de bal en bij de counter veel te traag om mee terug te rennen. Schuurs is trouwens leuk in de Eredivisie, maar zowel door Mané als Zapata wordt hij zo easy de bosjes ingestuurd. Te zwak.

27 oktober 2020 om 23:41

Als je de hele wedstrijd ziet, zie je ook hij vaak hij wel het duel wint. + aan de bal vond ik hem ook erg sterk.

27 oktober 2020 om 23:56

Als middenvelder moet je ook zonder bal goed zijn. Als je zo verzaakt of overduidelijk het niet kan belopen is dat gewoon een kwalijke zaak. En als je leuk een steekbal achter standbeen wil geven is dat leuk en aardig. Maar als het balverlies oplevert, jij zelf als een slak terug rent en daaruit direct de 2-2 valt dan ben je gewoon nog niet goed genoeg. Dit is de CL, geen eredivisie. Maar boven al: je bent Gravenberch, geen Iniesta ofzo. Met je artistieke poging die totaal niet nodig was. Leer eerst zakelijk spelen.

Leuke wedstrijd en mazzel met die penalty wat nooit een penalty was natuurlijk. Gek dat de var dat niet ziet. Van atalanta had ik meer verwacht al loopt het de laatste 2 weken veel minder. Ajax krijgt nu dat Deense team. Dat moeten 6 punten worden.

Aub Tadic en Gravenberch niet meer opstellen. Wat waren zij slecht vandaag zeg. Spelen al een tijdje slecht. Martinez hoort altijd te spelen op het middenveld

27 oktober 2020 om 23:05

Gravenberch slecht? Kwam de meeste dreiging uit vanuit het middenveld.

27 oktober 2020 om 23:09

De meeste dreiging? Weet niet naar welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar er kwam totaal geen dreiging van hem. Zolang je Martinez in je selectie hebt, moet je hem opstellen. Gravenberch komt nog te kort.

27 oktober 2020 om 23:14

Speelde tot hij er doorheen zat vrij goed. Nee het is nog geen topspeler, maar hij maakt elke week stappen.

27 oktober 2020 om 23:11

Gravenberch vond ik best goed spelen. Tadic is idd wel minder. Vond hem deze pot ook weinig toevoegen.

27 oktober 2020 om 23:16

Moet Tadic niet gewoon in de spits? Hij heeft het loopvermogen niet voor het middenveld, maar in de spits heeft hij de afgelopen twee jaar toch enorm goede wedstrijden gespeeld?

27 oktober 2020 om 23:50

Valt ook wel mee. Laatste duel dat ik Tadic echt goed vond spelen in de CL was destijds tegen Real. Daarna heb ik hem weinig goede potten zien spelen. Ook in de eredivisie is hij best vaak onopvallend of niet doorslaggevend. Hij is wel iemand die een bal kan vasthouden en technisch is, maar hij mist scorend vermogen om echt als spits te spelen. Op de flanken vind ik hem snelheid te kort komen en op 10 zie je hem weinig met ballen strooien.

Punt uit bij atalanta is echt een prima resultaat! De manier waarop is jammer, maar er is nog niks verloren. Hopen dat het met anthony mee valt..

27 oktober 2020 om 23:54

Eens Piri. Bovendien kan L'pool me ook.nog niet overtuigen. Word nog spannend

28 oktober 2020 om 00:45

Liverpool overtuigde misschien niet maar ze wonnen wel. Dat was het zwakste Liverpool dat je dit seizoen gaat zien, we moeten niet vergeten dat vorige week het beste moment was om Liverpool te treffen en dat ligt in de return wel anders vrees ik.

Dom stappen van Blind. Schuurs die zich op de achterlijn laat passeren. Beide onvoldoende. Als ten Hag een extra middenvelder had gebracht en het werd 2-2 dan had je gehoord; waarom het ging zo goed, nu help je de Italianen. Maakt Blind de stomme fout niet dan win je. Klaar

27 oktober 2020 om 23:03

Blind speelde goed, maar vergat op dat moment dat hij in de dekking moest spelen, en niet moest gaan stappen. Blijft ie bij hem staan en meelopen is er niks aan de hand. Onana had wel iets van zn lijn mogen komen, nu maak je t wel heel makkelijk.

27 oktober 2020 om 23:17

Instappen is niets mis mee, maar schuurs deed niets. Was die direct 2 stappen terug gegaan, dan was er niets aan de hand.

27 oktober 2020 om 23:18

Blind stond alleen maar naar de bal te kijken en dacht volgens mij ook aan buitenspel zetten. Die Zapata was toch ook wel een klasbak hoor, denk dat De Ligt het ook wel zwaar tegen hem had gehad. Kracht, snelheid en werd ook goed aangespeeld door z'n team.

28 oktober 2020 om 14:58

Even serieus hoe kan het dat jullie Blind allemaal in bescherming nemen, maar Schuurs wordt afgemaakt? Blind was meer schuldig aan de tegengoals dan Schuurs, mag hij dan wel fouten maken op dit niveau? Of hoe zit dat... Hij is toch veel meer ervaren man hem mag het juist niet gebeuren zo'n simpele fout. Ook moet hij Schuurs neerzetten en coachen, Daley is de baas achterin hij is de ervaren man maar hij loopt ook gewoon te kloten verdedigend gezien. Wat mij betreft is het ook niet de fout van alleen verdedigers, de tegendoelpunten vielen doordat er 8 man van Ajax voor de bal staan, het is een teamspel. Lekker makkelijk om 1 speler zo af te vallen en als zondebok uit te kiezen.

28 oktober 2020 om 15:52

Schuurs stond te ver van Zapata. en bleef bij de man die het dichtste bij hem stond. Zapata stond dicht bij Blind. Blind moest gewoon bij hem blijven. Zo simpel.
Het instappen heeft de goal uiteindelijk veroorzaakt, al is daar voor ook iets fout gegaan, maar hoe kan je in hemelsnaam instappen. dat doe je als
1.je zeker de bal hebt of
2. je de andere speler buitenspel kan zetten.

Leuke wedstrijd met toch wel een gelukkig resultaat voor Ajax. Die penalty was natuurlijk een cadeautje.

Leuke wedstrijd en best een goed resultaat voor Ajax.

Schuurs vond ik goed spelen, aangezien hij in zijn eentje het verdedigende werk moest doen. De rest liet hem teveel aan zijn lot over. Tagliafiaco liep, net als de slecht spelende Mazroui, teveel naar voren en Blind deed vandaag ook verdedigend niet erg veel. Wellicht was Blind op het middenveld een betere keus geweest. Toen Klaiber erin kwam kreeg Ajax weer meer controle, omdat het defensief sterker stond.

Eigenlijk was de aanval vandaag het zwaktepunt van Ajax. Hopelijk is Anthony niet te zwaar geblesseerd, want die speelde goed vandaag.

Hele mooie wedstrijd, er gebeurde heel veel en beide ploegen wilden voetballen. Beide kregen grote als kleine kansen, die pingel was wat goedkoop aangezien de bal eerst gespeeld werd. Maar goed, geluk dwing je ook een beetje af zullen we maar zeggen. Ik kijk ook hoe spelers staan zonder bal en daar is Ajax echt kwetsbaar met name Nous, Schuurs en jawel Klaassen hadden moeite met de pressie en het wedstrijdtempo. Klaassen liep op zich wel handig gaten dicht maar halverwege 2e helft werd het hem duidelijk te zwaar. De eerste helft ging redelijk gelijk op waar Ajax de 2e goal als goede dreun gaf. Atalanta toonde zich veerkrachtig en vocht zich heel knap terug tot 2-2. Ze speelden Ajax stuk met pressievoetbal, deed me denken aan hetgeen wat Salzburg met Ajax deed een tijdje terug. Die 2-0 voorsprong was wel wat geflatteerd, hoewel Ajax zeker niet slecht speelde (de 1e helft). Ajax mist gewoon een echte killer 9, die halve kansjes ook verzilverd maar goed what's new? Ajacieden met een onvoldoende: Nous, Schuurs (zooooo kwetsbaar tegen fysieke en of snelle spitsen), Blind (speelde heel flets en de 2-2 kwam door hem) en ook Neres was matig. Toppers waren: Antony, Gravenberch, Klaiber (viel heel goed in), Traore en uiteraard Onana. Die Tadic is me toch een drama queen, wat een kwal is dat zeg. Ajax moet Atalanta thuis pakken want deze Italianen zie ik zomaar punten snoepen van Liverpool. ETH heeft het vandaag prima neergezet en ook prima gewisseld, men zeikt veel op hem maar is stil wanneer hij puik werk levert. Erik, jammer er had meer ingezeten. Tel daarbij op dat Kudus en nu ook Antony in de lappenmand zitten, het zit ook niet mee.

Heel goede pot van Klaassen. Promes kan gewoon echt niet en Schuurs.. tja, dit niveau is toch te hoog gegrepen voor hem. Toch maar wat kleinere stappen nemen met deze jongen.

27 oktober 2020 om 23:43

Iedereen die schuurs afbrand op 2 foutjes terwijl hij juist zoveel duels won en aan de bal zo sterk was. Komop man, kijk de hele wedstrijd ipv alleen de samenvatting.

Klote wedstrijd, vooral omdat Antony er ook waarschijnlijk maanden uit ligt en je hier gewoon had moeten winnen. De tegengoals waren erg naïef, beide vanuit een counter door weer dom balverlies te lijden met veel mensen voor de bal.
Fysiek was je ook gewoon de betere van Atalanta, die deden niks meer na de 2-2.
Zonder Antony en Kudus wordt het allemaal erg moeilijk vrees ik, jammer.

Ben ik de enige die Traore vind tegenvallen? Lijkt op een american footballer die de overstap naar soccer heeft gemaakt.

27 oktober 2020 om 23:17

Voetballend kan het zeker nog wel beter, maar hij is fysiek sterk en balvast. Zulke types heb je dit duel wel nodig.

28 oktober 2020 om 00:54

Misschien dat je Promes voor Traore hebt aangezien want met Traore was nik mis vandaag. Krijgt steeds meer vertrouwen die jongen.

Wat ik al dacht... Schuurs... laat die jongen aub echt eventjes opzouten. Die jongen komt te kort. Ik heb hey al vaker gezegd: Schuurs speelt 90 % goed en 10% instabiel... maar die instabiliteit zorgen 80% voor enorme kansen. Waarom staat Martinez daar niet? Waarom? Waarom? Waarom?!! Ik baal hier zo ontzettend van. Een punt bij Atalanta is niet slecht, maar als Schuurs er niet stond had je dit 100% gewonnen.

27 oktober 2020 om 23:20

Beide goals gingen zwakke momenten van Anthony, Neres en Blind aan vooraf. Verder wel met je eens dat Schuurs soms makkelijk voorbij werd gelopen. Dat moet hij wel afleren want dat kan je op het einde nog punten kosten.

27 oktober 2020 om 23:36

@Prosoccr47; ik weet zeker, Schuurs wist bij die eerste goal niet waar Zapata was. Dat was op dat moment zijn man. Krankzinnig slecht gepostioneerd.

27 oktober 2020 om 23:23

Denk je nou echt dat Martinez meer duels wint van die Zapata? Je kan niet met 2 gasten van 1,65 als centraal duo aankomen tegen zo'n spits. Vond Schuurs ook niet goed vandaag, had geen vat op Zapata maar wie had het dan moeten doen? Ik denk niet dat er een betere optie is momenteel, tenzij de spits van de tegenstander een ander type is.

27 oktober 2020 om 23:34

@Dsquared; ach lengte zegt echt niet alles. Schuurs gooide niet eens zijn lichaam er in. Sprong naar sint juttemis. Die wist niet eens waar Zapata was. Ik denk dat Martinez slim genoeg is om die goal te voorkomen.

27 oktober 2020 om 23:38

Het gaat niet om lengte, maar snelheid bij deze spits en dat heeft Martinez wel meer dan Schuurs en Blind.

27 oktober 2020 om 23:41

Misschien had Blind op CDM en Martinez naast Schuurs beter geweest, maar ik denk toch dat Schuurs erin hoort met het materiaal wat er nu beschikbaar is.

28 oktober 2020 om 00:00

Dsquared zijn timing is gewoon werelds, Martinez heeft veel meer gif.

28 oktober 2020 om 07:59

Ik heb Schuurs altijd het lieve jongetje van de klas gevonden en naar mijn idee blijft ie dat. Je mist gewoon bepaalde gretigheid in zijn spel. Tis allemaal veel te lief. Heb jij Schuurs eens een schop zien geven? Een goeie schop? Ik niet. En dat komt elke situatie naar voren, het lief zijn. Bij eerste tegengoal staat ie A) compleet verkeerd gepositioneerd, B) weet ie niet waar Zapata is en C) springt als een lieve ballerina. Dat kan gewoon niet.

28 oktober 2020 om 14:55

Maar je mist het punt dat Martinez of Blind kunnen springen wat ze willen, die winnen geen enkel luchtduel van die Zapata. Dus dan was het nog veel makkelijker geweest om hem aan te spelen, zeker door de lucht. Hij had Schuurs in z'n broekzak dat is duidelijk, maar ik denk toch dat Perr verdedigend gewoon een mindere dag had. Vond hem tegen Liverpool gewoon sterk spelen. Mensen zoeken altijd een zondebok maar als je zo speelt als Ajax met 8 man voor de bal terwijl je 2-0 voor staat... Daar kan geen verdediging iets aan doen. Is gewoon heel naief gevoetbald van het hele team, inclufief Ten Hag.

Ik weet niet welke wedstrijd de commentator bij sbs zat te kijken. Deed het verkomen alsof ajax atalanta op alle fronten aftroefde, wat een vreselijke gekleurde frikandel was dat zeg. 2:2 is een terechte uitslag waarbij de beste kansen voor atalanta waren. Hopen op 6 puntenntegennde denen. Niks aan de hand zover.

Schandalig slechte scheids, behoudens de penalty in elke buiteling van Atalanta getrapt. Daarnaast, schandalige overtreding op Anthony. Donkerrood! Met een beetje heeft ie zijn scheenbeen gebroken, wat een idioot!

Redelijk tevreden met het aanvalsspel, maar verdedigend zwak van o.a. Schuurs en Mazraoui. Vooral die laatste gaat gewoon door Klaiber uit de basis gespeeld worden. Vervelende klote ploeg dat Atalanta, maar Ajax had het toch redelijk voor elkaar. Na rust te aanvallend vanuit het middenveld, daarna toch weer veerkracht getoond. Gewoon met Tadic beginnen in de spits, want hij is duidelijk geen 10.

27 oktober 2020 om 23:57

Hoe kun je dit nu zeggen? Je word ongelooflijk gematst. In eerste instantie een penalty, wat natuurlijk nooit een penalty was. Mazaroui had er gewoon afgekund met 2 x geel, en dan een handsbal van Ajax in het strafschopgebied die niet gegeven word. Los van de penalty die 100% onterecht was, kun je niet echt zeggen dat het tegen heeft gezeten. Die tackle op Antony? Die vent glijd uit waardoor die hem zo raakt. Kom op zeg,, ff je brilletje afzetten.

28 oktober 2020 om 00:02

Haha dit verbaast me ook niks, die penal was wel terecht. Hij werd geraakt maar het was licht, maar natuurlijk zag jij het anders.

28 oktober 2020 om 00:56

Pingel was een kado; hij raakte eerst bal dan Tráore licht: brilletje af aub.

28 oktober 2020 om 00:58

En dat de speler de bal eerst volledig raakt doet er niet meer toe?

28 oktober 2020 om 15:06

Voor de mensen zie zeggen geen penalty kijk de samenvatting maar en luister vooral naar de impact van die karatetrap, op zeker een penalty, 100% geen twijfel mogelijk maakt niet uit wat voor bril je opzet.

Ajax mag in zijn handjes klappen met een punt. Atalanta was het grootste gedeelte van de wedstrijd gewoon duidelijk de betere. Buiten de onterechte penalty en goal van Traore, geen echte uitgespeelde kansen gecreã«erd. Hopelijk kunnen commentatoren is leren objectief naar een wedstrijd te kunnen kijken. Deze scheidsrechter moet overigens net als die Italiaanse scheids gewoon een schorsing krijgen van een maand, want het was weer om te janken.

27 oktober 2020 om 23:04

Atalanta mag zijn handen dichtknijpen na 0-2 achter. Laat dat extra biertje staan.

27 oktober 2020 om 23:10

Het is na 20:00 he. Even geen alcohol meer. Dat het 2-2 werd was logisch, aangezien Atalanta al in de eerste helft vele malen beter was. Ze werden echter in het zadel geholpen.

27 oktober 2020 om 23:25

Neem er nog een paar. Eerste 15 minuten was gelijk, daarna even atalanta en daarna ajax. Resultaat 0-2. Tweede helft was eigenlijk hetzelfde en had ajax op 0-3 moeten komen, maar ipv werd het 1-2. Hierna was atalanta even wat sterker en daarna ajax weer. Met andere woorden een terecht gelijkspel.

27 oktober 2020 om 23:43

Huh? Op 3-0 moeten komen. Na die ene toevalsbal voor Traore heeft Ajax in die fase niks meer gecreëerd en speelde Atalanta Ajax weg. Ik zou maar nog is een keer de wedstrijd kijken.

27 oktober 2020 om 23:52

Haha, stop met die biertjes man. Hoeveel moeten je er nog gaan corrigeren? Je zit gewoon te gallen. Balbezit, schoten op doel, etc. Alles redelijk in evenwicht. Kansen van Schuurs en Antony niet gezien?

28 oktober 2020 om 00:06

Kans van Schuurs na die solo niet gezien? Die had moeten hangen.

28 oktober 2020 om 00:13

Schuurs liep toch echt 1 op 1 vlak voordat het 1-2 werd. En Atalanta speelde Ajax weg? Misschien moet jij de wedstrijd nog eens terug kijken, hoeveel kansen heeft Atalanta gecreëerd behoudens die twee goals in de omschakeling. Kortom, je trolt er behoorlijk op los.

De conclusie van vandaag luidt dat Schuurs niet meekan op Champions League niveau en dat ten Hag er tactisch weer naast zat. Wat gaat er in je hoofd om, om tegen zo’n aanvallende ploeg met zo’n middenveld te komen. De 0-2 kwam totaal uit de lucht vallen en de penalty was eigenlijk een klein cadeautje. Atalanta was niet overtuigend, maar vooral de fouten van Gravenberch, Blind en Schuurs doen me niet veel goed.

27 oktober 2020 om 23:06

Eens hij had in zijn handjes moeten knijpen na de 2-0 maar wel in moeten grijpen. Heel erg dom wederom. Dat is 1 punt in plaats van 4 uit de eerste twee wedstrijden.

27 oktober 2020 om 23:17

Precies. Er is niets, maar dan ook niets geleerd van Tottenham twee jaar terug. Met een 2-0 voorsprong speelde Schuurs ongeveer een kwartier spits en door naief balverlies van Gravenberch loop je zo tegen een counter en de 2-1 aan. Wat is er mis met Atalanta laten komen en ze zelf wegcounteren? Ik snap het hoor, het 'ajax spel', altijd mooi aanvallen, maar het gaat ook om resultaat. Dat had je vandaag binnen handbereik en door eigen toedoen is het ze ontglipt.

27 oktober 2020 om 23:35

Klopt inderdaad, bizar om Schuurs constant rond de 16 van de tegenstander te zien bij die stand en de counterkracht van Atalanta.

Op voorhand een goed resultaat, maar met het inbrengen van Klaiber haal je de aanvoer van voetbal over de rechterkant volledig eruit. Die man brengt helemaal niks aan de bal. Dramatische beslissing van ten Hag.

27 oktober 2020 om 23:02

Een rechtsback moet eerst verdedigen. Klaiber deed dat fantastisch. Mazraoui werd juist aan alle kanten voorbij gelopen!

27 oktober 2020 om 23:21

Vind Mazraoui toch meer toevoegen op die positie.

27 oktober 2020 om 23:45

Hij had alleen wel al geel. Niks mis met deze keuze.

Ajax speelde prima maar vind het toch ook wel oliedom en onnodig om zo kamikaze te blijven aanvallen bij een voorsprong.

Zonde. En ik vind het vooral pijnlijk om te zien hoe Blind een zwakke schakel is geworden. Hij is zooo traag, trager dan ooit tevoren en 0,0 fysiek. Het is gewoon Russisch roulette met hem spelen achterin, vooral centraal. Zo’n Schuurs is ook niet echt snel (duurt ff voor hij op gang komt), maar hij kan het compenseren met zijn fysiek. Blind kan niks compenseren. Nergens in de wereld zou men de Blind van nu opstellen als centrale verdediger; puur verdedigend is het elke keer billenknijpen. Fijne persoonlijkheid die Blind, maar daar win je geen wedstrijden mee. Tijd om afscheid te nemen... dit kan echt niet meer! Die Anthony heeft zeker iets speciaals. Klasse druipt er vanaf. Ook Gravenberch vind ik erg sterk, vond vooral mooi om te zien hoe hij steeds meer het voortouw nam om iets te forceren. Doet zeker nog niet alles slim/goed, maar met zijn fysiek en ook goede handelingssnelheid qua snel doorpassen echt een prima speler (hij heeft ziet waar de ruimte ligt).

27 oktober 2020 om 23:01

Vooral mooi hoe Gravenberch terugsjokte bij die tegen goal

27 oktober 2020 om 23:03

Gravenbergh goed? Ik heb hem constant dom balverlies zien leiden, onder andere die bal waar de 1-2 uit valt

27 oktober 2020 om 23:28

Blind speelde gewoon een goede wedstrijd. Die tegengoals waren de schuld van schuurs. Daarnaast blind compenseert niets? Hij zorgt voor voetbal. Schuurs is fysiek ook helemaal niet zo sterk als jij wilt beweren.

Tactisch goed gestart, je speelt met vuur maar het pakt goed uit. Als je 0-2 voor staat moet je wel zorgen dat je niet open huis blijft houden. Net als toen tegen Tottenham thuis en Chelsea uit, is ETH niet in staat de wedstrijd te lezen en de tactiek goed te wijzigen. Resultaat je geeft keer op keer een voorsprong weg. Je kunt gewoon niet zo aanvallend blijven spelen in de CL omdat de beentjes moe worden en er gaten gaan vallen met je trage verdedigers. Domdomdom.

27 oktober 2020 om 23:12

Mwah, ik heb regelmatig kritiek op Ten Hag, maar het ligt soms ook aan de spelers. Je moet als speler zelf ook aanvoelen wanneer je wel of niet naar voren moet, of je wel of geen overtreding moet maken, wel of niet een risicovolle pass geven. Slimmigheid een wedstrijd op een goede manier dood te maken, dat mis je wel eens. Dat kan je niet alleen op Ten Hag afschuiven. Zeker stonden we te hoog, verloren we de bal op onhandige momenten of ontbrak de rust soms. Dat zag je tegen Chelsea en Spurs ook terug op bepaalde momenten. Misschien is het ook teveel gevraagd van Ajax, hoe goed ze ook kunnen voetballen, om op dit niveau echt te controleren. Ik had ook geen moment het idee dat Atalanta al op zijn rug lag.

Wat is Schuurs toch een matige speler. Je ziet dat hij gewoon te makkelijk wordt weggezet. Ik vind dat echt heel raar met zijn body en lengte.

Ben ik de enige die helemaal doodziek werd van de scheidsrechter. Elke duwtje floot hij in het voordeel van Atalanta en andersom alleen als de lijnrechter appelleerde.

Twee wedstrijden CL.en het gevoel dat er meer had in gezeten voor Ajax. Tegen Liverpool verlies je door een eigen doelpunt en hier geef je een 0-2 voorsprong weg.

Neres is eigenlijk gewoon schuldig aan die tweede goal, die is er echt nog niet. Beste man bij Ajax was Traore. Klaiber hoef ik in zulke wedstrijden echt niet te zien, je had gewoon Dest achter de hand gehad haha. Verder erg blij met Antony, hopelijk valt zijn blessure mee.

27 oktober 2020 om 23:04

En Gravenbergh de eerste. Beide zeer onnodige tegengoals. Twee counters om de oren krijgen terwijl je voor staat is eigenlijk toch een schande.

27 oktober 2020 om 23:30

Klopt, maar beide goals waren door schuurs te voorkomen. 1. Springen 2. 2 stappen terug als blind instapt.

27 oktober 2020 om 23:08

Je had gewoon geen Schuurs in moeten zetten. Grove fout tegen Getafe, grove fouten tegen Liverpool en hele grove fouten nu. Die jongen ken er gewoon niets van op dit niveau. Blijft de lieve jongen van de klas.

Zuur en niet nodig. Nog steeds is een gelijkspel uit in de CL een prima resultaat. Van de Denen moet Ajax 2 keer winnen, ongeacht wat de stand is en thuis van Atanta winnen en dan staat het er ineens heel anders voor. Ik verwacht ook niet dat Liverpool alle punten zal pakken. Ik verwacht dat het pas na de laatste wedstrijd in deze poule beslist zal zijn.

Denk 2-2 terecht maar blijft toch jammer. Ik snap dat ajax altijd van eigen kracht uitgaat en vindt dit knap maar toch vind ik dit naief. Bij 0-2 hadden we beter kunnen kiezen voor minder ruimte in de rug en atalanta proberen eruit te counteren in mijn ogen.

Hoe kijken anderen hier tegen aan?

Echt die schuurs kan echt niet in de CL. En Gravenberch, waarom vliegt hij ook continu zo ver mee naar voren. Elke keer weer dat nonchalante gesjok terug achter zn man aan. Antony die op links moet spelen terwijl hij daar totaal niet tot zn recht komt. Maar ten hag zal straks wel weer zeggen dat ze het “ uitstekend “ gedaan hebben. Dat is zn stopwoordje namelijk

Wat zonde zeg.. Of je hier nou verdiend te winnen of niet, een 0-2 voorsprong moet je niet meer weggeven. Breng wat meer zekerheid zoals tegen Liverpool met Martinez i.p.v. zo aanvallend blijven spelen. Zo'n wedstrijd moet je met die tussenstand gewoon over de streep trekken, niks geleerd van Tottenham 2 jaar geleden.

Ik begin langzamerhand Veltman te missen,Schuurs die wordt er elke maar dan ook elke keer uitgelopen, zit er nooit fel op, bovendien draait die nog slomer dan een vrachtwagen. En ook weer zo simpel de 0-2 voorsprong weggeven. Omdat je veel te naiëf aan het aanvallen bent. Man of the match Anthony voor mij, hopen dat de schade meevalt..

27 oktober 2020 om 23:03

Ten hag zal hem wel weer uitstekend noemen

Zonde dat Ajax in het kwartier na rust zo hoog stond, het gevolg was dat de afstand tussen voor en achterhoede te groot werden. Een keer balverlies van Gravenberch en een tweede bal die voor Atalanta viel en in de counter lag hij erin. Als Schuurs daarvoor wat rustiger blijft is het 0-3 en klaar, maar goed een verdediger die plots voorin komt heeft gewoon vaak minder rust. Daarna kan het beide kanten op en kan het zowel 3-2 als 2-3 worden. Al met al kun je een gelijkspel wel terecht noe,en. Het is geen slecht resultaat maar we geven wel een unieke mogelijkheid weg in deze poule, nadat we tegen Liverpool het ook al lieten liggen. Toch is de uitgangspositie niet slecht, het is zaak dat we nu onze plicht de komende twee wedstrijden doem en moeten hopen dat Liverpool ook twee keer wint.

Gravenberch en Neres leiden met lichtzinnig balverlies de 2-2 in. Dan heb je babyface Schuurs achterin staan en is het feest compleet. Twee weggegooide punten. Atalanta was bang voor Ajax en eindigde in Italiaanse stijl.

27 oktober 2020 om 23:54

Toch ben ik van mening dat Ajax nog goed weggekomen is met een gelijkspel. Beide goals van Ajax toch wel gelukkig, maar in de tweede helft kreeg Atalanta imo de betere kansen. Zapata is echt een beest en gevaarlijk aan de bal. Met wat pech op het einde verlies je hier gewoon punten.

Ik heb Atalanta Bergamo vorig seizoen meerdere malen zowel in Serie A als CL live gekeken. En wat ben ik vandag van ze geschrokken. Ordinaire schopploeg geworden niet normaal, misschien niet altijd maar vanavond wel iig, walgelijk. Hoe Malinovsky en Romero geen rood hebben gekregen, mij een compleet raadsel. Antony, Traore, Klaassen en Gravenberch vond ik erg sterk en goed spelen bij Ajax. Blind en Schuurs vielen me tegen oa. Ajax was gewoon beter. Gasparini haalt ook met 1 wissel gelijk zijn beste twee spelers eraf Gomez en Ilic. Zo zonde dat Ajax net als tegen Liverpool weer laat ligggen. Dubbele ontmoeting met Midtjaland moeten allebei gewonnen worden anders is weer jaartje door in EL. Erg goede 1e helft van Ajax maar 2e geef je weg, en loop je lucht te dekken. Hopelijk valt blessure van Antony mee na die aanslag van Ruslan.

Het resultaat is terecht. Beide ploegen hadden hun goede momenten, maar die aanslag op Antony vergeet ik niet snel. Hopelijk valt de schade mee.

27 oktober 2020 om 23:12

Het was iets te stevig inkomen met hele nare gevolgen maar toch geen aanslag?

28 oktober 2020 om 00:14

Weet niet, ik vond dat hij met z'n linkerbeen echt Antony wilde raken. Ik begreep van Ten Hag dat er noppen te zien waren...

Mijn god. De slimme analisten nu roepen dat er na de rust verdedigend had moeten worden gespeeld. Dezelfde analisten die zich altijd afvragen waarom er bij een voorsprong naar achter gelopen wordt, wat moet het nou zijn?

Zelden een wedstrijd gezien waarin de 2 team zo aan elkaar gewaagd waren. 2-2 is dan ook een terechte uitslag, ook al zat er wel wat meer in (maar dat zullen ze bij Atalanta ook wel denken)

Ik heb echt soms het idee dat Ajax teveel door combineert. Die trekker mag wel eerder over gehaald worden imo.

Op zich een aardige wedstrijd van Ajax tegen een gelijkwaardige tegenstander.

27 oktober 2020 om 23:10

Vaker een probleem bij Ajax, teveel gepingel. Vooral Tadic heeft er een handje van.
Af en toe heb je zoiets van : haal gewoon uit man! Technisch ben je sterker , maar dat gepingel tot balverlies...... en dan het moeilijk hebben met simpel rechttoe rechttaan voetbal

27 oktober 2020 om 23:12

Ik zal een objectieve bril opzetten en de wedstrijd nogmaals bekijken. Dan zie je een gewaagde wedstrijd, zelfs in balbezit en doelpogingen nagenoeg gelijk. Fases waarin Ajax de overhand had, en fases waarin Atalanta dat had. Nu reageer je enkel zuur vanuit je Rotterdamse bril, jammer.

27 oktober 2020 om 23:15

Geen aandacht geven, loopt gewoon te stoken. Je moet toch iets als je eigen ploeg geen 3 punten kan pakken bij RKC.

27 oktober 2020 om 23:16

Dat je twee strafschoppen hebt gezien voor Atalanta bewijst trouwens al je subjectiviteit.

27 oktober 2020 om 23:57

Ongelooflijk dat Atalanta zeg. Ajax helemaal weggespeeld. Leken wel F-pupillen. Atalanta gaat de CL winnen. Beter dan Pep’s Barcelona.

Ik las laatst dat ze het bij Ajax hadden over een Europees tussenjaar.
Op deze manier gaan ze die tegemoet ja.
Heb alleen maar respect voor Traore, maar haal hem na 60 min eruit. Hij kan gewoon niet beter.
Klaassen was ook op na 75 minuten.
Promes wilde graag, maar kwam er te laat in.
Klaiber heeft helemaal niks te zoeken bij Ajax. Je zag dat ze hem ook bewust oversloegen.
Dit is toch geen voetbal. Je hebt twee uitersten op een flank. Een geweldenaar als Antony en dan Klaiber erachter.
Tadic had er ook geen zin in vandaag.
Als Ajax voor de El gaat, kunnen ze dat beter gewoon communiceren, dan weten we dat en ergeren we ons er niet aan.
Begin Ten Hag wel een beetje zat te worden.
Zet gewoon de beste spelers op de juiste plek. Martinez moest echt spelen vandaag al was het pas in minuut 75 voor klaassen maar je had fases waar je middenveld helemaal overlopen werd.

Rare wedstrijd. Die penalty vond ik discutabel, maar ook qua overtredingen snap ik er weinig van. De kleinste duwtjes werden bestraft, de grootste beuken mochten doorgaan. En doe laatste op Anthony was niet in de buurt van de bal en onnodig hard, laten we het donker geel houden. Verder slacht Ajax zichzelf, veel te veel balverlies rond de 16 van Atalanta en elke keer weer een tegenstoot. En Ajax had een 3e moeten maken. Ajax moet een tandje sneller spelen. Veel te veel gebrei

De regelrechte doodschop die Roeslan Malynovskyi uitdeelde aan Antony dos Santos had door de Sloveense scheidsrechter Skonina ten allen tijde bestraft moeten worden met een dieprode kaart. Ik adviseer de Sloveense arbiter voor een ander vak te kiezen.

27 oktober 2020 om 23:17

Doodschop? Hij schopt niet hoor, hij zet zn voet er tussen. Ik adviseer jou om een bril te nemen

27 oktober 2020 om 23:48

Met de snelheid waarmee hij aan komt rennen was dit gewoon een schop. Die antony word direct op zn enkel/scheen geschopt. Kijk zelf een war beter ipv bijdehand te komen doen.

Heerlijke wedstrijd! Jammer dag het geen overwinning is geworden, maar Atalanta is een topploeg op het moment!

En weer met beide beentjes terug op aarde.

Roep dit nu 3 seizoenen op rij. De arrogantie gaat Ajax weer de das om doen.

Ten Hag leert niet van zijn fouten...

0-2 voor speel het uit. En maar blijven jagen op de 3e doelpunt. Nergens voor nodig. Gooi de deur dicht en counter...

Zo jammer dit

27 oktober 2020 om 23:51

Counteren zit er met deze spelers. Niet in, juist vooruit blijven voetballen want als je ze laat stormen kom je juist inde problemen. Vind het wel frapant dat Martinez niet in het veld kwam. Iedereen op het middenveld + blind of traore had ie eruit kunnen halen. Gravenberch was op, tadic lukte weinig en Traore ook al niet meer. Zowel Neres als Promes brengen toch wel erg weinig dit seizoen.

Wat is Neres toch een drama zeg. Speel dan gewoon verder met 10 man als je toch Neres wilt wisselen. Dat scheelt je ook weer een wedstrijdpremie.

Ten Hag is gewoon een hele matige trainer. Als je met dit materiaal niet verder komt dan 2-2 tegen Atalanta.

28 oktober 2020 om 00:01

Je hebt het er maar druk mee. Stop met trollen gozer. Iedereen vindt het een goede afspiegeling, behalve jij. Maar je afgunst is redelijk bekend.

Wat ik vreemd vind is dat ze in de analyse achteraf dan zeggen dat Ajax te veel de aanval bleef zoeken. Vorige week was Ajax juist weer niet goed, omdat het JUIST haar eigen systeem niet speelde met aanvallend voetbal. Wanneer doen de ploegen het dan goed?

2 counters. Met een 0-2 voorsprong. Tegen een Italiaanse ploeg. Is een beetje dom natuurlijk.
Past wel bij Ajax en de nederlandse (voetbal) cutuur in het algemeen. Een nederlandse voetbalsupporter is een beetje een masochistisch.

Laten we het even hebben over de assist van gomez op zapata die hij achteloos op gevoel perfect neerlegt. Heerlijk om te zien

28 oktober 2020 om 02:29

@ Nelisk

Sec gezien was het een mooie goal, maar goed als Ajacied wind ik mij meer op hoe die weer op zijn Nederlands werd weg gegeven.

Wat is traore sterk zeg. Baal dat we niet zo een spits hebben bij Feyenoord.

28 oktober 2020 om 00:22

Misschien moeten ze die Kã¶kã§u naar het krachthonk sturen en extra laten trainen op afronden om hem een killerturk te laten worden?

28 oktober 2020 om 04:17

@ Killerturk

Hij was een van de weinige spelers die mij gisteravond kon bekoren, het was mooi om te zien sleuren en storen waarbij hij zijn lichaam goed gebruikte.

Gewoon prima resultaat uiteindelijk. Jammer dat je een 2-0 weggeeft maar ach. 2-2 is prima. Nu zelf tegen Midtjylland winnen en hopen dat Atalanta geen punten pakt tegen Liverpool. Dan zelf thuis tegen Atalanta afmaken. Ik zie mensen ook aardig afgeven op Schuurs voor vanavond, maar bij beide doelpunten gaat dom balverlies van andere vooraf en heeft niemand gezien dat de 2e doelpunt ook Blind gigantisch de fout ingaat?. Blind stapt random uit om vervolgens zijn man Zapata vrij naar de keeper te laten lopen. Lekker makkelijk weer van mensen om Schuurs af te vallen, maar bij hem kwamen de fouten van de doelpunten niet vandaan hoor.

Persoonlijk vond ik het weer amateurisme ten top om een comfortabele voorsprong weer kinderlijk op zijn Nederlands weg te geven. Klaassen, Traore, Anthony and Neres naar mijn idee gingen er voor (en bij vlagen Blind en Gravenberch), maar bij de rest had ik niet echt het idee dat ze zoiets hadden van ":we gaan er voor". Waarbij het mij het meest opvoel dat Nico niet het heilige vuur in zijn schoenen had. Bij vlagen was het collectieve spel goed, maar te vaak was het te traag, te gehaast en te slordig. Ook al gaf de scheids snel kaarten, er worden nog steeds teveel domme gele kaarten gepakt. Persoonlijk ben ik ook wel een beetje klaar met Schuurs, die jongen heeft gewoon niet de gezonde agressie die verdediger hoort te hebben.

Hij liep vaak wel mee met zijn tegenstander, maar hij greep zelden in. Net zoals tegen Liverpool doet Ajax zichzelf weer eens flink tekort, want dit had niet gehoeven. Ook snap ik niet waarom Ten Gag maar doorgaat met een linkspoot op rechts te zetten en vice versa. Ondanks dat ik blij was dat hij de pingel scoorde maar Tadic mag ook weleens een keertje banken, en ergens zou ik ook willen dat iemand anders de aanvoerdersband overneemt. Wellicht laat mijn geheugen mij in de steek, maar in wedstrijden waarin Ajax (met zichzelf) worstelt heb ik hem nog nog nooit het elftal echt bij de hand zien nemen. Uiteraard hoop ik dat Anthony niet langdurig geblesseerd is, wat een achterlijke actie van die gast was dat zeg. Die had echt wel rood moeten krijgen. Al met al was het een hevige teleurstellende wedstrijd waarin je het jezelf weer zo onnodig moeilijk maakt.

Ik vond Ajax erg tegenvallen Bergamo voetbalde erg makkelijk naar voren.
De 0-2 voorsprong was ook niet verdiend. Onterechte penalty en foutje keeper.
Des te jammer dat ze dan alsnog gelijkspelen.
Alhoewel ze ook deze pot hadden kunnen verliezen. Zo zie je dat aanvallend voetbal moeilijk is op te vangen door Ajax, verdediging zag er zwak uit.
Toch nog 1 punt gehaald

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren