Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Gijp snapt niets van wens Koeman: ‘Als je die haalt, word je twaalfde’

Laatste update:

Ronald Koeman heeft het zwaar in Barcelona. De trainer kreeg afgelopen transferperiode niet al zijn gewenste versterkingen en verloor zaterdag de kraker met Real Madrid (1-3). René van der Gijp is in Veronica Inside uiterst kritisch op de spelers die Koeman op het oog heeft, terwijl Johan Derksen vindt dat de oefenmeester 'een goedkoop referaat' hield over arbitrale beslissingen na El Clásico.

"Dan wil hij nog Georginio Wijnaldum halen, dan denk ik: nou ja, haal die dan, maar zeg dan wel: 'Als we twaalfde worden is het niet zo slecht gedaan'", zegt Van der Gijp cynisch. "Ze staan twaalfde, hou dat dan maar zo. En ik vind het prima als ze Memphis Depay halen. Leuk voor die jongen, ik ga er ook naar kijken. Maar je zou toch denken dat Barcelona in Kylian Mbappé geïnteresseerd moet zijn? Die willen toch de Europese top, man!"

Bij VI werden ook beelden getoond van de persconferentie van Koeman na de wedstrijd. "Ik wil jullie mening weten", vroeg Koeman na afloop aan de journalisten. Toen deze aangaven dat Lenglet inderdaad aan het shirt van Ramos had getrokken en dat het toekennen van een strafschop derhalve tot de mogelijkheden behoorde, antwoordde Koeman: "Dan zijn we het niet eens, ik vind het geen strafschop. Ik hoop dat ik op een dag meer uitleg krijg over hoe de VAR in Spanje werkt. We zijn nu vijf speeldagen bezig en de VAR is vooralsnog alleen tegen Barcelona geweest."

Derksen is van mening dat Koeman het niet over de VAR moet hebben. "Ik vind dit hetzelfde als Roger Schmidt", doelt Derksen op de trainer van PSV, die na afloop van de wedstrijd tegen Vitesse (2-1 verlies) felle kritiek uitte op scheidsrechter Bas Nijhuis. "Trainers moeten zo groot zijn dat ze immuun zijn voor dit soort zaken. Die moeten niet dit soort goedkope referaten houden na afloop. Het is afreageren van je eigen stress."

Ben je het eens met René van der Gijp met betrekking tot Georginio Wijnaldum en Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kom op van der Gijp, zo denigrerend over Wijnaldum is niet nodig. Zeer gewaardeerde kracht bij Liverpool en een speler met kwaliteiten die er in de selectie van Barcelona niet echt aanwezig zijn. Blijft wel overeind dat je met Wijnaldum niet direct kampioen zult worden. Daaromheen heb je wel spelers nodig met veel andere, voetballende kwaliteiten.

26 oktober 2020 om 21:45

Wijnaldum is een prima speler inderdaad zelfs voor de europese top. Maar ik vind het jammer dat barca hier voor moet gaan. Vroeger keek je bij de clasico naar de grootste talenten en persoonlijkheden. Wijnaldum is geen spelers met de potentie of huidig vermogen dat barca moet gaan redden.

26 oktober 2020 om 21:49

Nee om Barca te redden is veel meer nodig dan één speler. Waarschijnlijk ook wel wat veranderingen buiten de selectie.

Ik vind Wijnaldum overigens wel een sterke persoonlijkheid.

27 oktober 2020 om 00:36

@Gijp is dus niet op de hoogte van de financiële malaise bij Barca. De tijden dat Barca interesse kon hebben in de Mbappé's van deze wereld is de komende twee jaar voorbij. Ik snap zijn insteek wel maar jarenlang wanbeleid heeft Barca doen bezuinigen om kwaliteit.

1 speler maakt je geen 12e. ik zeg niet dat Barca Wijnaldum moet halen maar een middenvelder met diepgang op het middenveld zou geen overbodige luxe zijn want die missen ze echt

26 oktober 2020 om 22:31

Die missen ze niet meer hoor, coutinho speelt nou als aanvallende middenvelder. Alleen lijkt er nu een gat te zitten tussen busquets/frenkie en coutinho. Idealiter zou je busquets banken en puig laten spelen om dat gat op te vullen. Dan kan frenkie als enige verdedigende middenvelder de bal bij de verdediging ophalen en zijn ding doen

27 oktober 2020 om 02:59

Er zit eerder een gat tussen de verdediging en het middenveld dan tussen het middenveld en de aanval. Ik zou een werkpaard halen om naast Frenkie te zetten, zodat hij zich kan focussen op het voetballende gedeelte.

27 oktober 2020 om 08:38

Ik heb het wel gehad met de werkpaarden op het middenveld van barcelona, die worden nooit wat. Zet maar voetballers neer.

26 oktober 2020 om 22:35

Klopt Japie, daarnaast is het wel makkelijk scoren om te roepen dat ze 12e zullen worden op het moment dat ze daar - aan het begin van een seizoen - nu staan. Zelfs al kun je misschien wel terecht suggereren dat Wijnaldum voor Barca geen voor- of achtergang is, dan slaat het nog steeds nergens op om te zeggen dat je alleen vanwege Wijnaldum slechts 12e zult worden. Want met of zonder Wijnaldum is de 12e plek als eindklassering voor dit Barca, met deze spelers, echt niet realistisch.

27 oktober 2020 om 08:53

Nee 1 speler maakt je inderdaad niet 12e. Maar de ambitie die er achter ligt wel. Een club die wereldtop uitschreeuwd moet gewoon voor topspelers gaan en niet voor “leuk voor de breedte”. En al helemaal niet als de eerste selectie nog niet draait en nog wel directe versterking nodig heeft..

27 oktober 2020 om 14:16

dat is zo maar is er geld om wereldtoppers aan te trekken? in deze Corona tijd ga je denk ik niet even een 300 miljoen aftikken voor een Mbappe bv als dat voor de Corona tijd al realistisch was. Bayern lukt het wel al jaren met bescheiden bedragen om wereldtoppers te halen maar die club is de uitzondering op de regel zo lijkt het

Wijnaldum is niet beter dan Busquets De Jong Pjanic of Puig. Ik heb het altijd gezegd hij is niet nodig. Je hebt al zoveel middenvelders haal een wereldtopper maar niet deze middelmaat met Wijnaldum en Depay. Hij heeft diepgang maar scoort bijna nooit bij Liverpool alleen in de CL heeft die er paar gemaakt. Puig is dezelfde soort speler hij heeft diepgang, jeugdspeler en kan scoren.

26 oktober 2020 om 21:53

Wijnaldum is zeker weten wel beter dan Busquets. Busquets is een schaduw van hoe hij ooit was, is nu echt gewoon een 60 plusser die alleen maar het middenveld van Barca trager maakt en voor problemen zorgt.

26 oktober 2020 om 22:10

Je begint appels met peren te vergelijken. Wijnaldum en Busquets zijn twee heel verschillende spelers met twee verschillende rollen, dus denk niet dat Wijnaldum de plek van Busquets invult dat doet Frenkie wel. Ben het wel eens met je dat ze Busquets zsm moeten verkopen, hij begint al geruime tijd af te slijten bij Barca. Als ze echt voor een spits willen gaan die ze ver brengt denk ik niet dat Depay hiervoor de juiste persoon is, ze zullen op zoek moeten gaan naar iemand die het Spaanse voetbal al begrijpt, kijk maar naar Gerard Moreno, Inaki of Maxi. Denk overigens niet dat dit topkandidaten zijn, maar wel een betere optie dan Depay. Al schat ik de komst van Inaki klein in sinds hij een contract tot 2028 heeft getekend...

26 oktober 2020 om 22:51

Het gaat er uiteindelijk ook niet om wie beter is, ze zijn beide andere spelers. Het gaat erom wie is meer nodig voor dit team. Met een wereldaanval, heb je meer aan busi maar dat hebben ze niet meer en dan valt zijn matig optreden ook meer op. Nu heeft Barca meer behoefte aan loopvermogen en ook wat meer inbreng vanuit het midden omdat ze dus die wereldaanval (Msn tijden) niet meer hebben en dan zal Wijnaldum zeker meer opbrengen dan Busi.

26 oktober 2020 om 22:33

Het probleem is natuurlijk dat er geen geld is voor een wereldtopper... Er is al geen geld voor een Depay of Erick Garcia.... Jij doet net alsof Barcelona de wereldtoppers voor het uitkiezen heeft, maar zoals Barcelona er nu voorstaat komt hun "Hoesen"-periode eraan. Barcelona moet nu ook genoegen gaan nemen met kwalitatief minder spelersmateriaal, zoals Ajax dat jaren geleden ook had met spelers als Hoesen, Sana, Delorge en ga zo maar door. Barcelona hoeft natuurlijk niet zo ver terug te vallen, maar hun Hoesen zou een Depay kunnen zijn..

26 oktober 2020 om 22:38

Koeman zit wat dat betreft wel in een erg vergelijkbare situatie als Frank de Boer toen hij het overnam bij Ajax: weinig budget en bestuurlijke onrust. Ik geef het je te doen.

26 oktober 2020 om 22:45

Nee, er is geen geld voor een wereldtopper.. maar je hoeft niet te kopen

26 oktober 2020 om 22:48

@siepie, inderdaad. Waarom zou je spelers kopen die niet noodzakelijk zijn, gewoon voor te kopen? Dan kun je beter eigen jeugd kansen geven dan onnodige aankopen.

27 oktober 2020 om 00:34

@De Toekomst, waarom zouden ze dan een speler moeten kopen die ze niet beter zal maken? Spaar het geld dan op voor een echt goede speler. Goedkoop is immers duurkoop in veel gevallen en in dit geval zeker.

27 oktober 2020 om 12:11

Prima, maar dan kun je het geld beter op de bank houden en tijdelijk oppotten in plaats van dat kleine beetje uit te geven aan Wijnaldum of Memphis. Dat schiet gewoon niet op.

Eigenlijk zegt hij niks verkeerd. Dit is geen aanval jegens Wijnaldum of Depay, maar eerder realiteit. Zullen die jongens Barcelona beter maken? Ik denk niet voldoende om prijzen te winnen, dan zijn ze imo niet nodig. Barcelona zou het beste even geen geld uitgeven, sparen en dan gaan voor de wereldtoppers. De net-niet spelers halen, levert niks.

Onzin. Wijnaldum en Depay zouden dit Barca meteen beter maken. Een speler met loopvermogen erbij en goed in de combinatie die ook wat naar voren speelt als middenvelder. Depay, een speler die balvast is en kan scoren, nu hebben ze niemand (naast een 17e jarige jochie) en ook helemaal geen echte spits die dat wel kan naast het scoren van goals. Suarez is alweer topscorer in la liga, ironisch. Het algemeen niveau van Barca nu is magertjes, daarom zullen ze denk ik wel veel brengen. Maar naast deze spelers hebben ze nog steeds een Neymar nodig, dan heb je een topteam. Neymar, Depay, Messi, Wijnaldum, Frenkie en een Pjanic of een meer verdedigende middenvelder bijv.. Nog een fatsoenlijke verdediger erbij en je bent er. Maar Mbappe is voor Real helaas hehe. ; )

26 oktober 2020 om 21:59

Beter maken, uiteraard. Maar hoeveel beter? Zullen deze spelers de club zoveel beter maken om kampioen te worden? Ik denk het niet..

26 oktober 2020 om 22:07

Niet werelds beter natuurlijk maar wel gewoon wat beter. Barca is armoedig, als het niet aan Fati lag hadden ze het nog lastiger gehad. Die draagt het team meer dan Messi lijkt het. En ze hebben daar ook niks te makken dus dat zouden prima aankopen voor ze zijn hoor. Niet werelds though, daarvoor moet dan een Neymar erbij komen wellicht. Neymar en Mbappe naar Barca en Real zou wel top zijn.

26 oktober 2020 om 22:03

Wijnaldum en depay zijn prima aanwinsten. Busqets kan het niet meer belopen en wijnaldum loop je er niet snel uit. Die gaat 90 minuten lang. En depay heeft een individuele actie, scorend vermogen en is sterk aan de bal. Gisteren was ie zo gruwelijk goed. En ja tuurlijk is mbape andere koek. Maar het gelul van vd gijp want het geld is er niet. Dan zijn dit prima versterkingen voor weinig. De heren van vi zijn niet meer redelijk als het gaat om wijnaldum, v dijk en depay omdat zij een statemant maakte tegen Vi.

27 oktober 2020 om 12:16

Maar waarop gebaseerd? Memphis is alleen goed in een vrije rol en zolang Messi er loopt kan hij een dergelijke rol wel op zijn buik schrijven. Zelfs als Koeman 'm zo laat voetballen; in de praktijk zullen bijna alle ballen 'gewoon' naar Messi gaan. Dan nog het enorme probleem dat Memphis gewoon zo wisselvallig is als het weer. Wijnaldum vind ik ook geen indrukwekkende speler. Het is van alles wat, maar in niets fenomenaal. Bij Liverpool krijgen die jongens lof nu alles (nog) hosanna is, maar bij Barcelona is enkel meedoen niet genoeg. Zie hoeveel kritiek De Jong krijgt omdat hij momenteel niet opvalt. Wijnaldum heeft helemaal geen kwaliteiten die 'm onderscheiden en loopvermogen zien ze in Barcelona nauwelijks als een kwaliteit. Ik zie 't gewoon niet gebeuren. Ik gun 't hem echt wel, maar ik heb altijd het idee gehad dat Liverpool voor Wijnaldum de schot in de roos was. Ik denk namelijk dat een Wijnaldum in 9 van de 10 gevallen gewoon bij de Europese subtop terechtkomt.

Iedereen in de basis bij Liverpool is Europese top, maar vergeleken bij de rest is Wijnaldum een waterdrager. Wel een hele goede uiteraard. Maar denk dat Klopp liever Wijnaldum kwijt is dan Firmino, Mane, Salah, Henderson, Van Dijk, Alexander-Arnold of Alisson. Dit is niet de speler die Barcelona echt beter gaat maken.

Wijnaldum voor de breedte kan prima. Speelt nog steeds gewoon basis bij Liverpool en die zijn de laatste jaren een stuk beter dan Barca. Depay daarentegen hebben ze echt niets aan. Ze hebben al een half miljard aan aanvallers die niet uit de verf komen.

26 oktober 2020 om 22:50

Waarom iemand die al wat ouder is nog kopen voor de breedte?

27 oktober 2020 om 12:20

Maar ga je daar zoveel salaris + aanvullingen aan verspijkeren als er al bijna geen geld is? Naar mijn mening moeten ze het gewoon even twee seizoenen uitzingen, eventuele vervangers halen voor vertrekkende spelers en geld oppotten tot de situatie er weer wat rooskleuriger uitziet op financieel gebied. Wijnaldum is over twee weken ook alweer 30 jaar.

Het is al duidelijk genoeg dat Barca hetzelfde lot gaat lijden als Manchester United dat had na het vertrek van Sir Alex Ferguson. Die club is niet meer te redden, helemaal niet als Messi de club dan al verlaat.

Koeman zit er nog maar 3 maanden en begint al te klagen over de arbitrage en mislukte transfers. Barça heeft het geld niet voor jou transfers die in mijn ogen helemaal niet nodig zijn. En dat wist je voor dat je instapte bij deze club. Mss moet moet hij met de hele selectie naar de klaagmuur zoals de vorige voorzitter heeft gedaan. Mss helpt het...

Tja, Wijnaldum en Depay maken je niks beter en hebben ook geen groeipotentieel meer. Dan ben je geen Europese top meer. Zou echt een lachertje zijn. We kijken veel te vele met NLse bril. Compleet overbodig die gasten. Maar goed, Barca kan niks betalen dus zakken nog wel verder weg. Treurig.

Ik denk dat Koeman zichzelf overschat. Hij weet heus wel wat het niveau van beide is maar hij denkt dat hij ze beter kan maken. En daar heeft hij het mis. Ik denk dat beide goede voetballers zijn die aan hun top (Depay) of zelfs iets over de top (Gini) zijn. Daar komt nog bij dat qua persoonlijkheid Gini wel in het team zou passen, maar Depay wel eens voor onrust zou kunnen zorgen met zijn narcistische gedrag. Kortom als Barça bestuur zou ik Koeman terugfluiten.

Ben het helemaal eens met Gijp. Als je je droomjob eindelijk te pakken hebt, en je wil dan spelers halen die totaal niet in aanmerking mogen komen voor Barca? Waarmee ben je dan bezig? Hoe serieus neem je het dan? Doe normaal en ga eens een sterk team maken, want het lijkt nergens op als Messi het niet doet. Slap voetbal tot dusver gezien.

Elk sterrenelftal heeft waterdragers nodig om hun sterren te laten schitteren. Wijnaldum is zo'n waterdragers. Toen Cruyff trainer van Ajax was wilde hij Jan Wouters van Utrecht hebben om zo meer balans op het middenveld te krijgen en ook hij was zo'n waterdragers. Ieder elftal zou zo iemand moeten hebben omdat zij het vuile werk opknappen.

30 oktober 2020 om 11:02

Toe zeg, ik krijg steeds meer de indruk dat Busquets over zijn hoogtepunt heen is.

27 oktober 2020 om 12:24

Maar zo gaat dat bij Barcelona in de praktijk nooit. In Barcelona moet je het verschil kunnen maken. Zij het niet in rendement, dan in passing en visie. Loopvermogen word daar niet als iets heiligs gezien en dat is het ook niet. Kijk eens hoeveel kritiek Frenkie de Jong te verduren krijgt omdat hij volgens de Spanjaarden nog te onzichtbaar is en die heeft nog groeipotentieel. Denk je dan dat ze Wijnaldum gaan bewieroken omdat 'ie veel loopt? Ik zie het niet gebeuren.

Ergens heeft hij wel gelijk. In de topjaren stonden de beste spelers op hun positie altijd in de belangstelling van Barca. Neymar (was toen al geniaal en international), Suarez, Alba, Alves, Henry, Fabregas etc. De laatste jaren is dat echt te slecht voor een topclub als Barca.

27 oktober 2020 om 12:28

Nou ja, Griezmann, Coutinho, De Jong, Dembele, Pjanic en ga zo maar door. Buiten Henry waren die spelers niet de beste op hun positie toen ze naar Barcelona kwamen. Ze hadden wel het potentieel om daar naartoe te groeien. Zo anders is het aankoopbeleid niet qua namen, maar er zit gewoon totaal geen idee achter. Als er geen visie achter het aankoopbeleid zit kun je nog zulke goede spelers naar de club halen, maar daar ga je nooit en te nimmer het maximale uithalen. Dat is ook wel gebleken, want het is vooral het collectief wat zwaar ondermaats is.

Liverpool is een team, met vooral doorsnee spelers die voor el kaar werken.
Individueel vind ik ze niet beter dan menig andere spelers op hun positie.
Wijnaldum is daar ook een van. Zet je hem neer bij Man U, speelt die Fred er niet uit. Zet je hem neer bij Fc Köln, steekt die niet boven andere spelers uit.
Barcelona kan beter de schade beperken, dan nu paniek aankopen te doen.
Ze moeten proberen te verkopen, Dembele, Busquets, Pique, Alba.
Hun tijd is voorbij.

Er zijn genoeg voetballers die ze kunnen halen. Als ik naar Italiaanse ploegen kijk, heeft bijna elk team minimaal een speler die bij barcelona zou kunnen spelen.

Barcelona heeft een goede centrale verdediger nodig naast Lenglet en een spits die meer dan 20 goals scoort per jaar. De andere posities zijn redelijk tot goed bezet en zullen wanneer die 2 kernposities zodanig zijn versterkt ook beter spelen. Dat is momenteel lastig vanwege de financiële situatie maar het zijn wel dé posities die versterkt moeten worden. Niet weer een middenvelder halen van het soort dat je al hebt.

Mensen op VZ praten elkaar bijna allemaal na of hebben er geen kijk op . Frenkie de nieuwe Iniesta Van Dijk veels te duur kan hij nooit waarmaken . Dest kan het niveau van Barca niet aan . En ga zo maar door . Wijnaldum basis speler bij Liverpool twee keer Champions League finale gespeeld . Na dertig jaar het kampioensschap binnen gehaald . Word hier neergezet als een of andere koekenbakker .

27 oktober 2020 om 12:11

Ja maar dat is hij ook wel een beetje natuurlijk. Hij is enorm omhoog gevallen nadat Klopp hem als schoonzoon geadopteerd heeft. Bij Newcastle, buiten een wedstrijd viel hij nooit op, buiten Liverpool is er geen topteam dat hem wilt anders hadden ze zich wel gemeld voor een speler met 1 jaar contract. Straks als hij transfervrij is kan hij wel kiezen, maar waar hij ook voor kiest, je zult zien dat hij heel rap op de bank en tribune gaat belanden want hij gaat zichzelf heel erg overschatten en precies om die dingen die jij ook zegt, titels etc. Wijnaldum wordt nu minder betaald dan de top 11 binnen Liverpool en zij willen zijn contract niet opwaarderen. Hij zal straks tekengeld krijgen ergens en hetzelfde salaris als hij mazzel heeft. Soms moet je gewoon eerlijk zijn, in de spiegel kijken, en zeggen, ik ben geen top. Heel mooi dat ik al die jaren daar heb mogen spelen in de nabijheid van bepaalde grootheden, maar dat ben ik niet. Ik ben een waterdrager, een renner, een fitte aardige jongen, maar voetballen daar ben ik niet zo goed in.

Gijp, Barca wil echt wel een Mbappe binnenhalen. Iedere club wil dat wel. Maar kunnen ze het ook. Natuurlijk niet. Ze moeten een pas op de plaats maken. Wijnaldum is een goede teamspeler, maar tilt Barca niet naar een hoger niveau. Bij Liverpool eigenlijk alleen Van Dijk als Barca die als CV zou halen, en misschien Alexander Arnold die een klasse beter is dan Dest. Weet niet of die voorhoede bij Barca zou passen. Met Ter Stegen hebben ze al een goede keeper die minder vaak blessures heeft dan Alisson.

Depay heeft dit seizoen vergelijkbare cijfers als Mbappe in Ligue 1, denk dat ze daar evenveel plezier aan kunnen beleven bij Barcelona.. Hij is ook de man met veruit de meeste assists in 2020 in Ligue 1..

Niks moet gehaald worden want ze kopen alleen maar dom in laat eerst die bestuur maar opdonderen dan kunnen we schone lei beginnen

Zou eerst maar eens afscheid nemen van Messi en Koeman na dit seizoen, wat - schat ik zo in - in mineur gaat eindigen. En dan Guardiolo terug halen. Voor links of centraal achterin David Alaba.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren