Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sport opent aanval op ‘Real Madrid-familie’: incidenten met Frenkie en Luuk

Laatste update:

Het optreden van scheidsrechter Juan Martínez Munuera tijdens de wedstrijd tussen Barcelona en Real Madrid (1-3) van zaterdag blijft de gemoederen bezighouden in Spanje. Maandagochtend opent Sport de aanval op de arbiter, die 'verschrikkelijk' zou hebben gefloten in het Camp Nou. De Catalaanse sportkrant duikt in het verleden van Munuera en concludeert dat hij zijn hele leven al affectie heeft voor Real Madrid.

Bij een 1-1 stand kende de scheidsrechter een strafschop toe aan Real Madrid, toen Sergio Ramos bij een vrije trap aan het shirt werd getrokken door Clément Lenglet. Trainer Ronald Koeman liet al blijken het niet eens te zijn met de beslissing: hij stelde dat Ramos eerst een overtreding op Lenglet beging in het strafschopgebied. Scheidsrechter Martínez Munuera miste het duel in eerste instantie, maar gaf na het bekijken van de beelden alsnog een strafschop. Die werd uiteindelijk benut door Ramos zelf.

Twee momenten uit de wedstrijd worden uitgelicht door 'Sport': de tackle van Casemiro op Lionel Messi die geen strafschop opleverde (vanaf minuut 5:38) en de door Real Madrid verkregen penalty (7:36)

Sport vindt dat de penalty nooit toegekend had mogen worden en grijpt el Clásico aan om nader in het verleden van de scheidsrechter te duiken. "Dat deze scheidsrechter Real Madrid helpt, is niets nieuws. Denk aan Real Madrid - Getafe, vorig seizoen", schrijft de krant, doelend op de onderlinge competitiewedstrijd op 2 juli, een belangrijk duel op weg naar de landstitel. Real Madrid won toen met 1-0 door een strafschop van Ramos. Destijds kende Martínez Munuera in de slotfase een strafschop toe aan Real Madrid na contact tussen Dani Carvajal en Mathías Olivera.

Zondag werden Martínez Munuera en zijn vader verwacht als gasten bij een duel tussen Villajoyosa CF en Crevillente Deportivo op het vierde van Spanje. Ze kwamen echter niet opdagen; volgens Sport koos Martínez Munuera ervoor om te 'schuilen' na zijn controversiële optreden van zaterdag. De krant sprak met een werknemer van de amateurclub Atlético Jonense, die de familie Martínez al zijn hele leven kent. De familie zou de liefde voor Real Madrid nooit onder stoelen of banken hebben gestoken.

Het scheidsrechtersvak wordt niet alleen beoefend door Juan Martínez Munuera, maar ook door zijn vader en broer. Samen maken ze echter deel uit van een echte 'Real Madrid-familie', aldus de krant. Vader Juan Ramón is een van de oprichters van een lokale fanclub van Real Madrid, Los Amigos de Benidorm. Martínez Munuera senior floot zelf wedstrijden op het derde niveau. "Het is bekend dat hij meerdere wedstrijden floot met een Real Madrid-shirt onder zijn scheidsrechterskleding", aldus Sport. Zijn zoon Juan zou gekscherend de 'zoon van de Ultras Sur', een fanatieke supportersbeweging van Real Madrid, worden genoemd.

"Juan Ramón mag trots zijn, want zijn andere zoon Miguel was een van de assistent-scheidsrechters in de Clásico die Real Madrid won dankzij het optreden van zijn zoons en van de VAR", vervolgt de krant vol cynisme. Hoofdscheidsrechter Juan, in het dagelijks leven werkzaam als politieagent, fluit al elf jaar. "Barcelona kent hem goed, zeker sinds hij vorig seizoen de wedstrijd leidde waarin Barcelona werd uitgeschakeld in de Copa del Rey tegen Club Athletic (1-0 op 6 februari, red.). Hij weigerde toen een strafschop te geven voor een overtreding op Frenkie de Jong." De Jong werd geduwd door Ander Capa bij een 0-0 stand; in de blessuretijd maakte Iñaki Williams de 1-0.

"Voor de oorsprong van de grieven hoef je niet verder terug te gaan dan het seizoen 2019/20. Barcelona kan zich twee cruciale momenten nog goed heugen", aldus de krant. Het gaat behalve de vermeende overtreding op De Jong ook om een afgekeurd doelpunt in de halve finale van de Spaanse Supercup tegen Atlético Madrid op 9 januari. Barcelona leek toen op een 2-1 voorsprong te komen toen Lionel Messi een bal meenam in het strafschopgebied en afrondde in de linkerhoek. Martínez Munuera annuleerde de treffer, door te stellen dat Messi de bal met de arm bespeelde.

Het afgekeurde doelpunt van Messi tegen Atlético Madrid is te zien vanaf minuut 1:55.

"De fouten die Martínez Munuera maakte in wedstrijden van Real Madrid, waren meestal in het voordeel van Real Madrid. In de wedstrijd tegen Sevilla (2-1 op 18 januari) keurde hij een doelpunt van Luuk de Jong af dat geldig leek. In de wedstrijd tegen Getafe (1-0 op 2 juli) werden momenten met Olivera en Carvajal verschillend beoordeeld, afhankelijk van in welk strafschopgebied ze plaatsvonden", aldus de Catalaanse krant. "Iets soortgelijks gebeurde in el Clásico. De scheidsrechter uit Alicante wilde een tackle van Casemiro op Messi niet terugzien, ondanks dat het een duidelijke overtreding was die Barcelona een penalty had kunnen opleveren, maar wilde het moment tussen Lenglet en Ramos wel terugzien."

Het afgekeurde doelpunt van Luuk de Jong is te zien vanaf minuut 3:48.

Vind je dat Juan Martínez Munuera goed heeft gefloten in el Clásico?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben van mening dat het vasthouden op Ramos een overtreding is, de tackle van Casemiro is op de bal, dus geen penalty. Ik snap echt niet waar nou de ophef over is.

26 oktober 2020 om 11:20

Los van of die beslissingen terecht of niet zijn is het toch vreemd dat de hele familie van de scheidsrechter supporter is van Real Madrid, en dat hij alsnog die wedstrijd fluit?

26 oktober 2020 om 11:33

Dus omdat zijn vader fan was, is hij dat per definitie ook? Mijn grootvader was ook scheidsrechter en hij is al lang een grote fan van KV Mechelen. Nu kun je aan mijn naam toch zien dat ik alles behalve fan ben van KV Mechelen.

26 oktober 2020 om 11:47

@lierse: Gezien de feiten als in zijn beslissingen kunnen we wel stellen dat dat het geval is ja. Lijkt me duidelijk toch?

26 oktober 2020 om 11:56

Mja, dan kunnen de scheidsrechters in de eredivisie ook niet alle wedstrijden meer fluiten. En dat is in elk land. Scheidsrechters zijn ook voetballiefhebbers met een clubvoorkeur. Je gaat er gewoon vanuit dat dit geen rol speelt als ze hun vak uitoefenen. En dat is normaal ook zo, anders valt dat vrij snel op. Dit is gewoon de emotie van het voetbal en die is van alle tijd.

26 oktober 2020 om 12:05

Het is niet handig, evenmin dat Makkelie Fsyenoord fluit. Scheidsrechters hebben toch een voorkeur, dat geeft soms toch de doorslag.

Overigens waren de beslissingen gewoon goed rondom de pingels wel/niet bij el Classico.

26 oktober 2020 om 12:40

Ik vond dat Lenglet duidelijk Ramos vast hield, wat ik me dan weer wel afvraag is de aanloop van Ramos, zie het steeds meer spelers op deze manier strafschoppen nemen, ik vind het absolute geen vloeiende beweging, terwijl een keeper wel tot het laatste moment op de lijn moet blijven staan.

26 oktober 2020 om 12:54

@gruppo, Lenglet houdt Ramos idd duidelijk vast, maar zie 1 seconde ervoor: Ramos geeft hem een duw. Maar door het theater en de zweefduik van Ramos letten ze daar niet op bij de Var. Professioneel heet dat als het voor je team is, naaierij als het tegen je team is. Maar de VAR zat fout. Die eerste van Messi/Casemiro was een 50/50 mijns inziens, maar geen duidelijke fout vd scheids.

26 oktober 2020 om 13:09

Gaaan we weer. Wat laten ze zich kennen man. Jeeitje! Echt schandalig eigenlijk. Waarom doen ze geen onderzoek naar de scheids die Real benadeeld heeft toen Varane een penalty verdiende?
Dit is de eerste penalty in La Liga (imo ook wel terecht) in geloof ik 13 freaking jaar van Real in Campnou! Laatste was in 2007.

26 oktober 2020 om 16:46

Ik heb nu diverse keren gekeken naar een vermeende duw van Ramos, maar zie hem echt niet. Ik zie beide spelers voluit naar het doel gaan, afremmen en alleen de hand aan het shirt en geen duw. De camera schuin achter het doel, met de beste zicht erop start pas bij het vbasthouden.

26 oktober 2020 om 11:22

Nou ik ben dus van mening dat beide geen overduidelijke strafschoppen waren, maar er wel een gegeven voor zou kunnen worden. Voor mij part hoefde het beide niet. Wat ik wel vind is dat als er aan de ene kant niet voor een 50/50 moment een penalty wordt gegeven, dan kan dat aan de andere kant ook niet. Dat is denk ik ook waar de meeste Barca supporters ook van balen. Als de pingel voor Ramos ook niet wordt gegeven dan zouden ze kunnen leven met wat er bij Messi in de andere kant gebeurde. Maar nu snap ik wel dat ze denken van wtf

26 oktober 2020 om 11:35

@XII je omschrijft precies het probleem waar ik (net als vele andere Barca fans) mee zitten: 50/50 momenten worden in het nadeel van Barcelona gefloten en de afgelopen halfjaar werden zulke momenten vaak in het voordeel van Real gefloten, zo ook in het nadeel van Barcelona of in het nadeel van tegenstanders van Real. De VAR wordt gewoon niet consistent gebruikt en daar ondervindt niet alleen Barcelona hinder van. Real Betis werd ruim een week geleden ook hard genaaid terwijl die overtreding in ieder geval veel duidelijker was dan die van Lenglet. Het komt er simpelweg op neer dat de VAR bij Real wel heel scherp is en ook de discutabele momenten beoordeelt en niet alleen de duidelijke. Het helpt natuurlijk ook niet dat de voorzitter van Real Madrid heeft gebeld naar de Spaanse scheidsrechtersbaas om te klagen over de VAR en dat sindsdien de VAR opvallend goed wordt toegepast bij wedstrijden van Real. Dat scheidsrechters in Spanje een voorkeur hebben voor Real werd ook wel bevestigd door een oud-scheidsrechter die zei dat 90% van de scheidsrechters voor Real waren. Ik wil verder niets afdoen van de landstitel van Real vorig seizoen want zij waren terecht kampioen.

26 oktober 2020 om 12:05

Shirtje zo duidelijk vasthouden mag gewoon niet. 100% pingel. Ja Ramos dikt het aan, maar de verdediger maakt de fout. Niks 50/50 situatie.

26 oktober 2020 om 12:44

Ramos gaf zelf eerst ook een zetje. Dan kan je dat ook als overtreding zien. En dan nog is het geen 100% overtreding daarna.

26 oktober 2020 om 11:23

Hee maar zie jij ook het moment dat Ramos een duw geeft aan Lengtlet een seconde ervoor? Of ga je daar dan totaal aan voorbij? Dat duwtje is licht, maar wel even licht als het trekken aan het shirt. Het enige verschil is dat Lenglet niet als een stervende zwaan naar de grond gaat. Ik verbaas me echt erover dat mensen, en zelfs de var, dat gewoon totaal over het hoofd zien.

26 oktober 2020 om 11:50

Ramos geeft een duw aan Lenglet dat heb ik nou al zo vaak gehoord maar het slaat nog steeds helemaal nergens op.

26 oktober 2020 om 11:58

Lenglet houdt de hele tijd het shirt vast dus weet niet wat jij bedoeld met "licht trekken"..

26 oktober 2020 om 12:00

Salam
Goede argumentatie man. Ondertussen is het op de beelden even goed te zien als het vasthouden van Lenglet, slaat helemaal nergens op.

26 oktober 2020 om 12:23

@inke de scheids kreeg die beelden niet te zien. Pas echt nadat ramos had geduwd en lenglet begon te trekken kreeg de scheids te zien. Een enorme falen van de VAR want dat had zijn beslissing zeker beinvloed

26 oktober 2020 om 13:10

Hoe kan je nou licht aan een shirt trekken? Dit wordt overal op het veld gefloten en gezien als een overtreding. Dat het in de penalty box gebeurd betekent niet dat het niet gefloten mag worden. Er was helemaal geen duw zoals jullie het doen geloven. Objectiviteit is ver te zoeken bij de meesten.

26 oktober 2020 om 13:14

Duwen wordt toch ook overal op het veld afgefloten? Ramos duwt eerst, dan zou barca eerder een vrijetrap krijgen dan een penalty tegen.

26 oktober 2020 om 13:29

Nee helemaal niet. Het is alsof Real nooit maar ook nooit een penalty mag krijgen in Campnou. Dit is de eerste penalty van Real in Campnou in 13 jaar tijd (in La Liga). waarom onderzoeken ze de scheids die geen penalty gaf aan Real na die trap van Vidal (geloof ik) op Varane een seizoen geleden? Ik kan met genoeg voorbeelden komen. Gelukkig had de scheids achter de schermen de ballen om deze wel te geven.

26 oktober 2020 om 13:36

Blink182. Heel simpel. Trek maar eens een deur heel hard open en een deur heel zacht/licht open en je merkt het verschil. Ik zeg trouwens niet dat je voor dat moment op zichzelf geen overtreding kan geven, ik zeg wel dat de duw van Ramos de eerste overtreding is en dat moment dan dus automatisch opheft. En je kan echt niet anderen beschuldigen van een objectiviteit die ver te zoeken is als je zelf niet eens kan onderkennen dat Ramos eerst duwt haha. Kom aan man, het is gewoon op de beelden te zien. Maar goed je laatste reactie gaat ook ineens over verleden die niks met dit moment te maken heeft, en doet al voordoen dat je momenten heel goed kan heugen jegens Madrid. Dat doet me toch echt eerder denken dat jij iets meer met een club hebt dan ik uberhaupt met 1 van 2 clubs.

26 oktober 2020 om 13:51

Als je zegt dat dit een duw is dan beter stoppen we met voetbal aangezien dit nooit als duw wordt gezien en daarom terecht (!) niet voor gefloten wordt. Want ik herhaal het is veel makkelijker om Real weer geen Penalty te geven in Campnou: 13 jaar lang geen penalty gehad in Campnou. Dit is eenfeit en je kan er gewoon niet erom heen. Ja ik support Real maar geloof dat barca fans op vz me wel objectief vinden tenmisnte dat is wat ik altijd hoor. In Spanje is dit helemaal geen ophef, alleen in Catalunya. Geen een ex topscheids die zegtdat dit geen penalty is maar u weet beter. Zal best.

26 oktober 2020 om 14:25

Blink182. En dan komen we weer op mijn eerst bericht, ofwel we komen er niet uit Die duw van Ramos is even licht als het shirtje trekken van Lenglet, met als verschil dat Lenglet niet (slim/gehaaid/ matennaaierig/ hoe je het maar wil noemen) naar de grond besluit te gaan en Ramos wel. Bij jou zit die 13 jaar heel hoog, bij mij zal het aan mijn kont roesten of dit moment nou in het voordeel van Real of Barca gebeurd, dus nogmaals ik denk dat over objectiviteit oordelen als je zelf een voorkeur hebt niet helemaal gepast is. Overigens zijn er zeker wel ex top arbiters die zich tegen deze beslissing hebben uitgesproken, zoals er ook arbiters zijn die zich voor de beslissing hebben uitgesproken. Dus we zijn niet de enigen die het niet eens worden

26 oktober 2020 om 15:38

Blink, je kan niet andere mensen beschuldigen dat subjectiviteit bij hen ver te zoeken is als je het zelf anders ziet in het voordeel van je eigen team. Mij maakt het echt niet uit wie er won, maar Ramos duwde zeker (je ziet het aan de onnatuurlijke versnelde beweging van Lenglet die hij niet uit zichzelf kan maken ) en wat Inke zegt gaf ik ook al eerder aan: Ramos gaat als een stervende zwaan naar de grond, daarom checkt de VAR dit en niet het moment ervoor. En wat je van die zweefduik vindt, zal afhangen van of je sportiviteit of professionaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Naast je clubvoorkeur natuurlijk. Maar je kan toch niet ontkennen dat alles wat Ramos doet, is om de scheids te doen laten geloven dat hij een penalty verdient? Zijn val en gedrag klopt van geen kant. Wat als Suarez dat tegen Real zou hebben gedaan? Dan waren de rapen gaar.

26 oktober 2020 om 16:05

Die duw van ramos vind ik even licht als het trekken van lenglet. Ramos krijgt hem echt mee omdat hij theatraal naar de grond gaat en de scheids op de beelden de duw van ramos niet krijgt te zien opnde VAR. Verder heeft 13 jaar lang geen penalty in camp nou weinig met dit moment te maken... of moet ik nou hieruit halen dat die scheids ook dacht “13 jaar geen penalty weet je wat ik geef hem gewoon”.

26 oktober 2020 om 16:51

Dat trekken an sich is gewoon een penalty. Dacht eerst ook dat t een correct besluit was. Gewoon niet meer doen. Maar in de herhaling zag je duidelijk de onnatuurlijke beweging van Lenglet door de duw.

26 oktober 2020 om 11:26

Zo gaat het altijd voor, tijdens en na een Clasico. Die Spanjaarden zijn wel van de complottheorieen en het romantiseren van topsport.

26 oktober 2020 om 12:13

Het hoort erbij inderdaad. Het doel is ook om de scheids onder druk te zetten. AS en Marca gingen in het verleden erg ver met hun Villarato theorie. Barcelona zou stelselmatig bevoordeeld worden.

26 oktober 2020 om 13:14

Onzin! Laat marca en as aub erbuiten. Bij Marca heb je genoeg andere journalisten werken, van verschillende clubs. En ze worden niey gerund door een club. Sport en mundo depor worden gerund door Barca en dat is een feit.

26 oktober 2020 om 11:37

huh, die duw in de rug van frenkie is toch simpelweg een overtreding? overal in het veld had hij ervoor gefloten, dus dan moet dat hier ook. een schouderduw is schouder tegen schouder, niet schouder in rug. op ramos was het inderdaad een overtreding en terechte pingel. wel pleit ik ervoor ook het 'slachtoffer' te mogen straffen na zo'n laffe duik, totaal de andere kant op. zie je er zo ruig en stoer uit, als een soort viking in peaky blinders kleding, en dan gedraag je je zo. kan 'ie voortaan beter een tutuutje aantrekken.

26 oktober 2020 om 11:52

Ik reageer niet op de duw tegen Frenkie, want die heb ik niet gezien. Je geeft dus een penalty aan Ramos, maar wil tegelijkertijd een straf voor Ramos, omdat hij zich niet gedraagt naar hoe hij eruit ziet?

26 oktober 2020 om 11:43

Aan Ramos zijn shirt wordt getrokken en hij springt ongeveer een meter in de lucht en valt de andere kant op. Hoe is dit een penalty?

26 oktober 2020 om 11:54

De val komt door het loslaten, simpele natuurkunde. Ramos wordt vastgetrokken en gebruikt zijn kracht in tegengestelde richting om los te komen. Op het moment van loslaten verdwijnt de trekkracht van Lengleg op Ramos maar blijft de tegengestelde kracht die hij uitoefent nog bestaan, waardoor je die kant opvalt. wat gebeurt er als wij allebei aan een touw trekken en ik laat het ene uiteinde plots los?

26 oktober 2020 om 12:52

@fr-rkc Haha bedankt voor het lesje natuurkunde. Alles wat je zegt klopt inderdaad maar kijk nog een keer naar de val van Ramos en durf dan nog te beweren dat hij valt door het shirtje trekken van Lenglet.

26 oktober 2020 om 12:55

Hahaha bij het touwtrekken is er beide kanten op kracht. Bij het shirtje trekken niet en Ramos gebruikt helemaal geen kracht om los te komen en als hij die al gebruikte dan moet je met je simpele natuurkunde nog steeds weten hoeveel de kracht de ene kant op gaat en de andere kant. Je kunt dit niet zo stellen. Is ook helemaal niet interessant. Je moet alles gezien hebben om het te kunnen beoordelen en volgens mij heeft de scheids de overtreding van Ramos niet gezien en die van Lenglet wel. Daarbij is het gewoon dom van Lenglet en moet je niet vasthouden. Dat ze daarna in Spanje losgaan op complot situaties is niets nieuws. Enige wat leuk is dat ze bij Sport wel een soort van analyse gedaan hebben en onderzoek maar wel enorm eenzijdig lol.

26 oktober 2020 om 16:56

Haha FrRkc, leuk lesje, maar Ramos' zijn benen gaan de lucht in. Hoe verklaar je dat natuurkundig? Kom op, het is gewoon een zwaar overdreven valpartij, op zoek naar de overtreding en dus penalty. Maar de manier van vallen kan je echt niet goedpraten, was zwaar theatraal om de scheids te beïnvloeden. Net als Hendrikx gisteren bij PSV. Ook heel theatraal. Of ze nou terecht zijn of niet, ze waren overduidelijk op zoek en aan t proberen de scheids te beïnvloeden. Winnaarsmentaliteit? Denk t wel. Sportief? Mwoh

26 oktober 2020 om 12:19

De duw die Ramos geeft niet gezien?

26 oktober 2020 om 12:46

Ik ben van mening dat Ramos eerst vasthoudt en dat het. dus geen penalty was.

26 oktober 2020 om 12:55

Was never nooit een penalty voor Real. Hij valt de andere kant op dan zou moeten als het een overtreding zou zijn. Schandalige schwalbe van Ramos. Of hij wel of niet voor Real is maakt mij niet uit maar dit was never een penalty.

26 oktober 2020 om 12:59

Z'n shirt wordt hem toch ongeveer uitgetrokken? Of hij blijft staan of hij valt, dat is een penalty. Hij valt trouwens die kant op omdat hij wegleunt van Lenglet en valt zodra hij losgelaten wordt.

26 oktober 2020 om 16:35

Fcg95 Vraagje. heb je nu die duw van Ramos wel of niet gezien? Als Ramos als eerste de overtreding maakt dan is het geen penalty. Welke kant Ramos ook valt.

26 oktober 2020 om 14:30

Het vasthouden van Ramos is ook een overtreding. Al zou je hem nog geel kunnen geven voor het theater. Hij wordt aan de linkse kant van zijn shirt vast gehouden en valt naar rechts en beland daarna in de lucht bijna in horizontale positie. Dat is echt onmogelijk. Maar de tackle van Casemiro was wel degelijk een overtreding. En als ik alle andere voorbeelden zie, dan kun je er bijna niet meer om heen dat het op zijn minst opmerkelijk is en dat het misschien beter is deze man geen wedstrijden meer te laten fluiten waarbij Real Madrid belang heeft bij een bepaalde winnaar. Kijk naar het afgekeurde doelpunt van Luuk de Jong. Daar loopt de verdediger van Real tegen een speler van Sevilla op. Je kunt nog zeggen dat de speler van Sevilla nog een extra stapje opzij zet en er dus bewust voor gaat staan. Maar voor dit gebeurde had de speler van Real al het shirt van De Jong vast. dat is dus de eerste overtreding en als je het doelpunt dan affluit zou het een penalty voor Sevilla moeten zijn.

26 oktober 2020 om 23:51

Bro ze hebben niks te doen omdat real nu wint willen ze altijd scheidsrechters betrekken ,maar ga Barça maar is onderzoeken voor overtredingen die helemaal geen strafschop waren. Zodra Barça wint is er niks aan de hand.

Het was geen penalty maar om nou die hele familie uit te lichten gaat een beetje te ver. Komt een beetje zielig over.

'Catalaanse sportkrant vind dat Barcelona benadeelt is in de clasico.' Nou...iets in mij zegt dat ze dit niet hadden gepubliceerd als Barcelona had gewonnen.

26 oktober 2020 om 14:58

Tja, gelet op jouw naam zegt iets mij dat je anders had gereageerd als de beslissing andersom was gevallen... :-)

26 oktober 2020 om 23:52

Precies dit en ga maar een barca onderzoeken naar penalty,s die ze niet horen te krijgen.

Als je wat zoekt zul je altijd wel wat vinden, maar zaterdag was het wel heel opzichtig met het niet geven van de 100% penalty aan Barca in de eerste helft en toen dat gevalletje Ramos/Langlet wat nou precies géén strafschop was. Dat is een verschil van 2-1 voor of 1-2 achter en dat maakt het dan wel héél zuur.

Wat een drama zeg. Accepteer gewoon het verlies. Hoe slecht beide teams het ook doen de laatste tijd, Real was gewoon net de betere ploeg zaterdag. Ja, ook zonder die penalty.

Weet je wat het is, Ramos heeft natuurlijk totaal geen last van het vasthouden van Lenglet dus in die zin is het geen overtreding. Maar als je iemands shirtje vastpakt is dar op beeld héél duidelijk zichtbaar. Dan kan het vergrijp nog zo licht zijn maar als VAR kan je dan niet om een penalty heen.

Standaard gezeik vanuit het Barca kamp. Gaat het hele seizoen door, en als ze de titel winnen (wat meestal gebeurt de afgelopen jaren), dan is het de klasse van Barca. Als de Spaanse bond echt zo corrupt was dan zou Real elk jaar de titel winnen, zo simpel is het.

26 oktober 2020 om 11:40

Ik word er langzamerhand echt een beetje moe van om eerlijk te zijn. Het helpt ook niet dat de grootste 'spanje kenner' Sierd op tv bij Rondo en tijdens de Clasico ook nog er eens een schepje bovenop doet. Altijd dat selectief gezeik is echt irritant.

Het zou toch mooi zijn als voetballers in het algemeen en nu Barcelona, de situatie eens leren accepteren zoals die is. Het geven van een penalty door een scheidsrechter is iets waar je totaal geen invloed op hebt als ploeg, accepteer de situatie en focus je op de dingen waar je wel invloed op hebt (een beter voetballend niveau halen bijvoorbeeld)

Ik zal wel eens willen zien als een aanvaller zo een tackle als Casemiro maakt op een verdediger of die scheids dan geen overtreding ziet,vorige keer was er ook zo een tackle bij Telstar toen die Jonker helemaal gek werd toen speelde die ook de bal

Hypocrieten bah.. Ze lichten batuurlijk niet uit dat in de wedstrijd met Sevilla, een goal waar Luuk hands maakte wrl werd goedgekeurd. Dat compenseert het gewoon. Daarbij is Real afgelopen haren zovaak benadeeld in de Clasico:

- Rode kaart Pepe 2011
- Valdes tikt Ronaldo onderuit 2011
- Dani Alves trapt Ronaldo na 2012
- Goal Bale om onbekende redenen afgekeurd 2016
- Niet gegeven penalty Lucas Vazquez 2016
- Niet gegeven penalty Ronaldo 2017
- Suarez onterechte penalty 2017
- Ronaldo onterecht rood 2017
- Niet gegeven penalty Ronaldo 2017
- Messi onterechte goal 2018
- Marcelo niet gegeven penalty 2018
-Alba rode kaart niet gegeven 2018
- Varane niet gegeven penalty 2019
- Varane niet gegeven penalty 2019
- Bale onterecht afgekeurde goal 2019

En besef dit is nog uit mijn hoofd, als ik een beetje research doe kan ik er vast nog meer vinden.

26 oktober 2020 om 11:31

En eerlijk Barca is soms ook benadeeld bijv. niet gegeven penalty Adriano 2013 en natrappen Ronaldo 2015 en ook Bale rode kaart 2018 maar bij Real zijn er gewoon veel meer voorbeelden bij te halen

26 oktober 2020 om 11:41

Scheidsrechters in Spanje zijn gewoon incompetent, maakt niet uit voor welk team je bent, je wordt altijd wel een keer slachtoffer van een domme scheidsrechter.

26 oktober 2020 om 12:00

Ja klopt heeft eerder te maken met de onkunde van de scheidsrechters dan dat ze corrupt zijn. Maar ja het is makkelijk voor mensen om tijdens een periode van frustratie complotten te bedenken.

26 oktober 2020 om 14:44

Appelsap, precies, waarom gaan kranten als Sport er dan altijd iets achter zoeken. En bijv. Marca en AS hebben fans van meerdere clubs als werknemers. Sport alleen van Barca.

26 oktober 2020 om 23:55

Daarom dom he als real wint is er altijd ophef over scheidsen de media en Ziggo zijn gewoon Barça fans ☝🏽

Dit is nou het gevolg van de Var. Ik meen bij RKC-Feyenoord net zo'n situatie gezien te hebben, werd niet eens naar gekeken. Maar dit was gewoon de Var, niet de scheidsrechter zelf....

26 oktober 2020 om 11:48

Nah dit gezeik is al jaren als Barca een belangrijke wedstrijd verliest. Met of zonder Var, het gehuil blijf je houden. Verliezen door eigen fouten bestaat niet daar.

Het algemene niveau van scheidsrechters in Spanje is gewoon absurd laag. Zoveel tegenstrijdigheden dat er geen touw meer aan vast te knopen is. Lenglet wordt bijvoorbeeld zelf geduwd en gehaakt (staat overal op het internet mocht je dit gemist hebben), maar daar wordt niet naar gekeken en er wordt zelfs een penalty gegeven. Dat lijken mij wel onbegrijpelijke zaken. Vooral als er een VAR is die hier de tijd voor heeft om alles goed te bestuderen. Sinds de introductie van de VAR zijn er al teveel hele dubieuze beslissingen genomen waaruit de incompetentie blijkt van de arbitrage. Dit jaar alleen al bij Barca de penalty tegen Sevilla, de rode kaart van Lenglet tegen Celta, de niet gegeven kaarten voor Getafe en ook gisteren tegen Madrid. En dan zitten we in de 5e/6e competitiewedstrijd.

Barca was zelf ook weer om te janken dus hand in eigen boezem ook graag.
Verder heeft de scheids natuurlijk Barcelona wel echt benadeeld. Ramos belonen voor zo'n fopduik, daar kan ik met me hoofd echt niet bij als je een beetje voetballiefhebber bent. De overtreding van Casemiro had ik zelf ook geen penalty voor gegeven omdat zijn tackle in eerste instantie vol op de bal is en daarna pas Messi raakt. Maar in de 2e helft kwam er ook nog een bal vol op Varane zijn arm wat volgens de regels tegenwoordig (waar ik het niet mee eens ben) een penalty is. Dus ik snap wel dat er naar de scheids gekeken wordt en zeker omdat Real natuurlijk al maanden extreem geholpen is.

Vond Real over de hele wedstrijd de betere ploeg wat mij betreft bebben ze verdiend gewonnen. Wat deze krant doet is de focus afleiden van het echte probleem bij Barca, en dat is dat Pique en Busquets echt niet meer kan sls basisspelers op dit niveau

Ben als Barcafan dat gezeik aan beide kanten op de scheids echt helemaal zat. Barca fans die Real beschuldigen van omkoping en onzin en Realfans andersom ook. Dan is Barca weer de gene die altijd geholpen wordt en dan weer real die weer geholpen wordt. Kunnen niet allebei de fans zien dat de scheidsrechters in Spanje gewoon ongelooflijk slecht zijn en dat het niet te maken heeft met Real of Barca? De scheids in Spanje doen gewoon wekelijks waar ze zin in hebben. Ene keer is het wel een penalty en dan ander keer weer niet. Iedereen vult de regels in zoals ie dat zelf wil. Sommige overdekkingen worden ene keer met geel bestraft en week daarna wordt het genegeerd. Spaanse arbitrage laten het vaak hun show worden en bepalen hierdoor veel wedstrijden door domme fouten. En dan heeft het niks met Real of Barca te maken want die krijgen ze allebei vaak genoeg ook mee.

28 oktober 2020 om 09:07

Ik zie weinig Real fans Barca beschuldigen van corruptie. Ik en vele anderen vinden het niveau van de scheidsrechters bizar laag. Hoe durven Barca fans te zeggen dat alles Real’s kant opvalt hoe durven ze. Kijk alleen al naar de 2 penalty’s vorig seizoen in Camp Nou die niet werden gegeven.

Ik ben een barcafan maar ik wordt ook erg moe van die complottheorieën. Ja, barca is de laatste tijd vaak benadeeld door de scheidsrechters maar dat heeft niks te maken met de scheidsrechters in spanje die corrupt zijn maar eerder te maken dat ze er soms niet veel van kunnen. Ik kan me clasicos herinneren waar Real ook werd benadeeld maar daaruit kon geen complot gemaakt worden. Ik snap de frustratie als barca fan maar probeer gewoon rationeel te blijven.

26 oktober 2020 om 12:32

Complottheorieen lijken sowieso aan een opmars bezig. Een fundamenteel gevaarlijke trend als je het mij vraagt.

26 oktober 2020 om 12:53

Eens. Mensen zoeken overal te veel achter. Dan lees je weer over bloed drinkende elite en 5g die te zorgt voor corona.. Bevolking lijkt gek te worden

26 oktober 2020 om 13:11

Of dat o.a. onze premier eigenlijk in opdracht werkt van een globaal netwerk van pedofielen, die de touwtjes in handen hebben. Bizar.., hoe kunnen mensen zo overtuigd zijn van dit soort waanideeen?

Dat jullie geweldige coach pas in de 80ste minuut wisselt heeft niemand het over of dat Pedri de hele wedstrijd rechtsachter stond te spelen ipv rechtsvoor. Busquets die te traag is en Valverde liet lopen bij de eerste goal. Pique die Benzema hem uit het centrum liet uitlokken bij de eerste goal. Messi die Casemiro een kaart aannaaide.. Barcelona fans zijn echt net kinderen.. Het ligt altijd aan iemand anders. Zelf reflectie 0.0...

Ik kom heel graag in Catalonië, maar het gedrag van de Catalaanse sportkranten en sommige Catalaanse spelers (Piqué...) is zo klein. Casemiro heeft eerst de bal, Ramos werd vastgehouden. Het kan gebeuren in dit geval dat Real een penalty krijgt en Barcelona niet. Sta erboven... Hetzelfde geldt voor Schmidt zijn gedrag, zorg gewoon dat je ploeg niet afhankelijk is van een penalty meer of minder.

26 oktober 2020 om 15:44

Alle Spaanse sportkranten zijn hetzelfde. AS heeft zelf wel eens een buitenspelgeval gephotoshopped. AS en Marca waren ook aanhangers van het complot van Villar tegen Real Madrid.

Dit geneuzel heb je alleen als het bij de topploegen van een land gebeurd. Heb ook in de eredivisie lachwekkende penalty's gezien waar als het om de top gaat oeverloos over geouwehoerd wordt, maar gisteren werd er van Den Haag 1 bijna uitgekleed en gewurgd in 1 actie en er was nog geen herhaling van te zien en hoor je ook de commentator er niet over.

Ongelooflijk stom van deze mannen. je weet dat men er altijd achter zal komen. Zorg dat je dan ook geen wedstrijden van je favoriete club krijgt toebedeeld. Ik snap ok niet dat de ene broer de Var is en de ander scheidsrechter. Het lijkt wel het amateurvoetbal in de laagste klasse, waarbij de thuisclub voor "een scheidsrechter" moet zorgen

Iets met toeval en patroon. Op zich wel opmerkelijk dat hij uit een 'real Madrid' familie komt, dan zou ik als Laliga zijnde toch wat minder risico nemen en iemand anders op de Classico zetten. Immers heb ik Kuipers en Nijhuis ook nooit een potje van FC Twente zien fluiten aangezien zij uit de regio komen.

Ach ja wanneer barca of real in een crisis zitten en ze verliezen ook nog eens een classico,dan wordt de aandacht altijd verlegd naar de scheids.er zullen wel altijd scheids zijn die een voorkeur hebben voor een bepaalde ploeg en er zullen ook wel complottheorieen zijn dat er corrupte scheids zijn.ik zeg laten we erop houden dat de spaanse scheids gewoon zwaar incompetent en inconsistent zijn.het zijn misschien wel de slechtste scheids in europa.het zou misschien een leuk experiment zijn om buitenlandse scheids wat spaanse wedstrijden te laten fluiten.

Op basis van een verklaring van derden.... tja... een Catalaanse krant... moeten we daar nou echt veel waarde aan hechten?

Het gaat niet om wanneer wie een penalty had moeten krijgen. Gaat om feit dat een aantal scheidsrechter er voor openlijk uitkomen dat zij voor Madrid zijn. Wie La Liga volgt kan zo 3 scheidsrechters aanwijzen die voor Madrid zijn. Op zich prima .... maar fluit dan geen wedstrijd van aartsrivaal. En uithuilen bij de president van La Liga (tebas) heeft ook geen zin want die is ook die hard Madridista. Komt hij ook openlijk voor uit. Niks nieuws allemaal. Dus over heel veel kun je discussieren...maar dit zijn gewoon feiten!

26 oktober 2020 om 15:41

Je mag best voor Madrid zijn maar er zijn gradaties. Als je een fanatiekeling bent moet je simpelweg de belangenverstrengeling uit de weg gaan.

Het schijnt dat de assistent tegen de scheids heeft gezegd dat het geen pingel was en dat Ramos de eerste overtreding (en) maakte. Dat zou wel een serieuze kwestie zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren