Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Hanegem schudt hoofd: ‘Onana die lekker op de middenlijn gaat staan’

Laatste update:

In navolging van vele andere analytici is ook Willem van Hanegem van mening dat de 0-13 zege van Ajax bij VVV-Venlo, ‘een achterlijke uitslag’, op lange termijn ‘een ramp voor de Eredivisie’ is. De oud-speler en -trainer ziet alleen maar nadelen kleven aan ‘de pupillenuitslag’ in Noord-Limburg. Zo scoorde Lassina Traoré vijf keer. “Ze zullen over de grens toch niet denken: wow, die maakt zomaar even vijf goals. Nee, ze zien 0-13 als uitslag”, verzucht Van Hanegem in het Algemeen Dagblad.

“De topscorer van de Eredivisie, die wordt niet meer serieus genomen door buitenlandse clubs. Een speler die naar een grote competitie wil, kan het alleen in de topwedstrijden laten zien, want anders neemt iedereen zijn prestaties met een korreltje zout”, vervolgt Van Hanegem. “En voor de marktwaarde van spelers lijkt mij dit ook geen goede zaak. Nog los van het feit dat het gewoon niet leuk is om naar te kijken.”

Van Hanegem vraagt zich af waar het ‘tot hier en niet verder’ in de Eredivisie is gebleven, ook verwijzend naar de manier waarop bijvoorbeeld AZ een 0-4 voorsprong bij Sparta Rotterdam (4-4) weggaf. “Dat verdwijnt. En we kweken meer van dat soort spelers, hoor. De KNVB hecht namelijk steeds minder aan uitslagen en standen bij de jeugd. Maar juist dat haalt de weerbaarheid van spelers weg. Jongens die zijn opgegroeid met computerspelletjes."

Uitgerekend vandaag kwam de NOS bij deze VVV-Venlo-supporters thuis filmen... ??

Geplaatst door voetbalzone op Zaterdag 24 oktober 2020

“Als het daar even niet lukt, begin je gewoon opnieuw. Maar dat kan niet als Ajax snel 0-2 tegen je voor staat. Dan moet je van je afbijten en jezelf niet voor lul laten zetten. Dit had niets met betaald voetbal te maken”, benadrukt de voormalig Oranje-international. “Zo'n Andre Onana die eens lekker het laatste kwartier op de middenlijn ging staan. Dat je dat allemaal laat gebeuren.”

Hij wijst op het moment dat Jürgen Klopp in één keer al zijn topspitsen eraf haalde in de Champions League-wedstrijd tussen Ajax en Liverpool (0-1). “Dat was nou een moment om ze te laten zien: nemen jullie ons niet serieus? Prima, hier komt-ie. Dat lukte niet. Helaas. Al speelde Ajax de wedstrijd tot die wissels juist goed. Er had zelfs winst ingezeten. Maar tegen een club als Liverpool moet je daarvoor echt het bloed in je schoenen lopen. Dat kan een ploeg soms bij zichzelf oproepen. Nee, tegen VVV hoefde dat niet. En juist daarom heeft helemaal niemand er iets aan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wordt weer zo'n gevalletje Ajax is te goed dus moeten ze maar minder goed spelen. Ajax heeft te veel geld dus moeten ze maar geld afstaan. Dat mensen nu in eens suggereren dat de Nederlandse competitie serieus wordt genomen is ook kul. Er wordt vooral naar de topclubs gekeken in de Nederland en naar de spelers die er bij hun club boven uitsteken.

26 oktober 2020 om 07:56

"wordt weer zo'n gevalletje Ajax is te goed dus moeten ze maar minder goed spelen. Ajax heeft te veel geld dus moeten ze maar geld afstaan.".
Dat zegt Willem nergens, dat zijn jouw conclusies.
Maar hij heeft het over weerbaarheid en tot het uiterste gaan.
Zo'n walk over tegen VVV helpt Ajax niet om mentale weerbaarheid te creeeren om tegen Liverpool wel dat punt te pakken (of meer) als ze er zo zicht tegen aan zitten.

26 oktober 2020 om 08:04

@NJfromVOL, je kan niet stellen dat Ajax tegen Liverpool niet alles gegeven heeft. Op een gegeven moment ben je dan na 75 minuten gewoon leeg. Het resultaat van die eerste 75 minuten moet zijn dat je minimaal een resultaat hebt neergezet, en helaas bleef dat uit. Dat uitblijven had niets met mentaliteit te maken, gebrekkige afronding en een beetje geluk. Komt de bal van Klaassen 2xm meer naar links is het een wonderschoon doelpunt.

26 oktober 2020 om 08:16

Maar elke competitie kent zijn of haar Vvv'tjes. Dat staat toch los van de ED? Nee je wordt er niet weerbaar van, maar moet dat dan elke wedstrijd zijn? 0-13 is toch geweldig want ik heb een gretigheid bij iedereen gezien die ik nog nooit bij een team heb gezien. Daarmee kweek je andere aspecten namelijk volhardendheid, stugheid en de wisselspelers lieten zien niet voor de basis onder te willen doen. Als Ajax dit elke wedstrijd laat zien dan maken ze echt stappen. Altijd alles willen geven en het niet laten lopen. Dat is echt professioneel gedrag wat we in Nederland niet zijn gewend.

26 oktober 2020 om 08:46

Ben ik het niet mee eens. Tegen VVV heeft Ajax laten zien om effectief met kansen om te gaan. Veel doelpunten door direct op goal te schieten, zie blind, Martinez etc. In plaats van om in de 16 nog paar keer tot de achterlijn door te tikken. Dit ontbrak juist tegen Liverpool waar Promes en Neres nog de combinatie wilden aangaan in de 16.

26 oktober 2020 om 09:06

Effectief? Denk dat je de statistieken er nog even op na moet slaan. 45 schoten, 23 op doel, 10 naast, 10 reddingen keeper en 12 geblokte schoten. Als Ajax echt effectief was geweest.......

26 oktober 2020 om 11:35

23 schoten op doel, inderdaad 10 reddingen van de keeper en 13 doelpunten... Veel effectiever gaat Ajax niet zijn denk ik...

26 oktober 2020 om 11:45

Zo een walk over helpt niet voor de mentale weerbaarheid nee maar we zien nu eindelijk de wil om te winnen tussen 2 cl wedstrijden in tegen een mindere tegenstander.
Niks verslappen maar tempo houden omdat je van de week ook weer aan de bak moet en je zo in de intensiteit blijft zitten.
Kortom Ajax heeft er wat aan en VVV niet maar dan hadden ze maar wat feller moeten zijn.

26 oktober 2020 om 15:34

Misschien is effectief het verkeerde woord. Meer directer dan, dus niet te lang breien voordat er een poging wordt gewaagd.

26 oktober 2020 om 07:57

Gaat nog veel erger worden. Let maar op. Die gekke ten Hag heeft het voor elkaar. In dat hele elftal van Ajax zit een moordenaars mentaliteit en de zwakke schakels worden (zij het erg langzaam) vervangen. Groningen uit was het tot hier en niet verder moment. Ajax lekker vast lopen en een beetje de boel de boel laten, geen overtuiging geen doorzettingsvermogen en Groningen tot de tanden toe gewapend. Toen kwam de interland break en vervolgens kwam Heerenveen met hetzelfde strijdplan. Eraf gepoetst. VVV hoefde geen eens aan dat strijdplan te denken. En intussen komen we er achter dat ploegen als Sparta en Vitesse toch echt een stukje beter zijn dan gedacht. Ploegen waar Ajax geruime tijd met 10 man tegen stond en won. Als je wekelijks kijkt zie ik genoeg wedstrijden waarbij met iets meer concentratie het 5-0 bij rust staat.

26 oktober 2020 om 08:06

@Ninjakai, als je bedenkt dat er al gespeeld word met Klaiber, Ekkelenkamp en Traore die in principe geen basis spelers zijn. Verder komen met Martinez, Alvarez, Huntelaar nog drie spelers er in met een gouden mentaliteit.

26 oktober 2020 om 08:36

Ajax is gewoon veel beter en rijker dan alle andere clubs in de eredivisie. Waarschijnlijk gaan ze bijna iedere wedstrijd gemakkelijk winnen. Mocht het verschil op de ranglijst met de overige clubs in januari nog niet duidelijk zijn dan kunnen ze nog een speler van 15 tot 20 miljoen aantrekken. Ajax heeft gewoon de beste selectie (de beste spelers en de grootste talenten) en heeft ook nog eens het geld om zich zo nodig nog te versterken. Nationaal gezien zal het verschil met de overige clubs dan ook alleen maar groter worden. Feyenoord, AZ, PSV, Vitesse en Utrecht spelen voor de overige Europese plaatsen.

26 oktober 2020 om 11:24

Boca.
Dat is wel heel veel grootspraak voor een club die in de afgelopen jaren met moeite kampioen werd.als de competitie doorging afgelopen seizoen was het kampioenschap waarschijnlijk naar Alkmaar gegaan, gezien de vorm waarin de ploegen staken.
Wordt eerst maar eens kampioen met 20 punten voorsprong voor je dit soort brallende teksten neerkwakt. Gezien het financiële verschil zou Ajax elk jaar met een straatlengte voorsprong moeten winnen.
Daar is absoluut nog geen sprake van geweest.

26 oktober 2020 om 15:00

@Boca het stijgt naar je hoofd of niet?

26 oktober 2020 om 15:44

feye88, ben het met je eens dat het grootspraak is en nergens voor nodig. Maar jou voorschreidend inzicht in hoe de competitie zou verlopen is ook flinter dun weining zeggend. Waar ik me over blijf verbazen zijn de nabranders van de verschillende oud coryfeeën. Niet aanstippen dat je er 90 minuten voor bent gegaan maar hoe belachelijk het is en dat het de schuld is van de Knvb. Is het ook de schuld van de Knvb dat Ajax 90 minuten lang is blijven voetballen zoals er vaak om geschreeuws wordt? Komt 0-13 zo vaak voor dat we ons moeten schamen voor de ED of was dit juist DE uitzondering na zoveel jaar dat je er even van mag genieten of over huilen als toeschouwer? Zou het buitenland een mening hebben over de ED na 0-13 of hadden ze dat allang. Ik hoor de meest gekke uiteenlopende redenen waarom wij als Nederland niet mogen genieten van een gekke, uitzonderlijke uitslag maar ons vooral zorgen moeten maken.

Er zijn van die dagen dat alles lukt en mee gaat.. Als de tegenstander het dan ook nog eens laat gebeuren en Ajax zijnde wilt blijven doorgaan, dan krijg je zoiets. Had Ajax na 3 goals enkel de bal nog wat rond gespeeld, dan was er nog minder te zien geweest.

Toch merkwaardig. De buitenlandse commentaren zijn overwegend positief over de overwinning van Ajax. De binnenlandse commentaren zijn overwegend zuur.

26 oktober 2020 om 07:23

What else is new? Deze uitslag betekent voor de competitie helemaal niets. Dit is een monsteruitslag die zeer zelden voorkomt. Dat het zeer zelden is, is veelzeggender dan de uitslag zelf.
Maar de analysten moeten wat te discussiëren hebben, dus maken ze zelf wel het discussiepunt, hoe onnozel ook.

26 oktober 2020 om 08:01

Dat komt omdat hier nou eenmaal een klaagcultuur heerst. Haalt Oranje de WK finale en 4 jaar later de 3e plek gaat het alleen maar over het veldspel, haalt Ajax bijna de CL finale dan is dat omdat de rest zo slecht was en ga zo maar door.

26 oktober 2020 om 09:52

Ja raar he. Er wordt een 48-jarig (!!) jaar oud record gebroken en men valt over elkaar heen om te roepen hoe dramatisch de ED wel niet is. Jezus mina zeg, wat een gezeur. VVV had een verschrikkelijke off-day, Ajax speelde echt super goed en je hebt nog een dosis geluk nodig, en ook die was aanwezig want vrijwel alles viel erin. Gewoon een uitzonderlijke wedstrijd, zegt niks -maar dan ook helemaal niks- over het algehele niveau van de Eredivisie.

26 oktober 2020 om 11:09

Valt toch wel mee? Het is een opvallende uitslag en een oud record wordt gebroken. Maar moet Ajax hier nou veel waarde aan hechten? Is Traore ineens een topspits omdat ie er 5 inschiet? Ajax speelde lekker, maar VVV had ook een immense offday. Ajax moet hiervan genieten en nu weer volle focus op Atalanta.

26 oktober 2020 om 11:26

Echt hoor. Vorige week werd traore nog bekritiseerd door eigen aanhang omdat hij zo belabberd speelde.
Het sentiment slaat weer veel te snel om.
Ik snap grootspraak, maar deze wedstrijd is voorlopig nog een incident, niet een trend

26 oktober 2020 om 12:02

Inderdaad, sterker nog, ajax moet hierdooro niet te gemakzuchtig worden. Ik vond de afwerking van Traore gek genoeg nog helemaal niet zo perfect, tegen een topkeeper ging zeker de helft van zijn ballen er niet in.

Tegen Atalanta hele andere koek inderdaad.

Ik vind het raar dat de conclusie nu opeens is dat de eredivisie niks voorspelt. Dit soort uitslagen heb je eigenlijk zelden maar toch doen er nu mensen alsof de Nederlandse topclubs elke week zomaar over de tegenstander heen lopen. Als dit soort uitslagen nou een tendens waren had Van Hanegem wel een punt over de eredivisie maar nu zie ik dit probleem nog niet zo. Hij heeft natuurlijk wel gelijk dat het schandalig is wat VVV gedaan heeft, al kun je het beter hebben over wat ze niet deden. Verdedigen en 100% geven.

Het hangt er volledig vanaf wie die topscorer is of hij serieus genomen wordt. Nee, een Cyriel Dessers van vorig seizoen die wordt niet serieus genomen. Hadden we in Nederland ook niet moeten doen omdat ie 1 goed seizoen gedraaid heeft. Echter een Luuk de Jong die het seizoen ervoor gedeeld topscorer werd, die nemen ze wel serieus hoor. Die heeft gescoord tegen Barca en loodste zijn ploeg in de beslissinge fase naar de EL-eindoverwinning. Het is allemaal niet zo dramatisch als mensen doen voorkomen, je moet alleen door de cijfers heen naar het talent van de spelers kunnen kijken. Veel buitenlandse clubs doen dat nog wel hoor.

Zei Willem dit ook 10 jaar geleden? Volgens mij is Nederland er sindsdien Europees gezien niet op achteruit gegaan. We kunnen deze 0-13 volgens mij nog steeds als in incident zien. Als dit geregeld voor komt, dan is het wat anders.

26 oktober 2020 om 07:32

Volgens mij had je 10 jaar geleden clubs als Twente en Az die het in Europa goed deden,nu heb je alleen Ajax die de punten binnen haalt

26 oktober 2020 om 08:09

Ook sporadisch hoor, en van AZ kun je nu ook zeggen dat ze het goed doen gezien de winst tegen Napoli. Nee, die ene wedstrijd zegt natuurlijk niks, en Twente leefde op een roze wolk waar ze later flink hard vanaf gevallen zijn. Wat Yasp0 hiermee wil zeggen (denk ik) is dat zo'n 10-0 of in het geval van nu 13-0 een incident is en een keer in de zoveel tijd voor komt. Heeft niks te maken met de kwaliteit van de eredivisie en dat we erop achteruit gaan. Sinds jaren had NL volgens mij eindelijk weer eens kans om 2 clubs in de CL te krijgen, wat helaas niet gelukt is.

Feyenoord kan niet winnen van RKC. Az wint ook niks maar wel van napoli. Eredivisie oogt lastig en sterk

Je word toch schijtziek van die analisten die weer zo nodig een mooie overwinning kapot praten. Als bv Feyenoord zo ruim won zeggen ze dat het gewoon een heel sterk team is.Ga weg, Ajax heeft eindelijk eens een volle 90 minuten volgas gegeven en de kijker een leuke pot voorgeschoteld.Kunnen de andere teams dit weekend niet zeggen.

26 oktober 2020 om 07:38

Ik heb met meer plezier naar de wedstrijden van PSV Feyenoord en AZ gekeken hoor, maar kan aan mij liggen. Het is onzin dat als Feyenoord 13-0 zou winnen dat er dan anders gereageerd wordt. VVV was gewoon een regelrechte schande, daar mag je best iets van zeggen als analist. Die kerels horen voor de hele maand hun salaris in te leveren. Heeft niets met voetbal te maken wat ze lieten zien

26 oktober 2020 om 08:20

Als jij met plezier naar Feyenoord en PSV hebt gekeken dan heb je toch geen verstand van voetbal. Zelfs de die hard fans van PSV en Feyenoord hielden het bijna niet vol. Het leek bij vlagen niet eens op voetbal. Als je dat echt leuk vindt dan heb je toch een hele andere kijk op voetbal.

26 oktober 2020 om 09:14

Ik zag gewoon een Ajax wat goed speelde. Als je voor Ajax bent was het een prachtige historische overwinning

26 oktober 2020 om 16:46

Met meer plezier is wat anders dan dat ik het topwedstrijden vind. Een 13-0 is voor geen enkele voetballiefhebber leuk lijkt mij. En nee dat komt niet alleen omdat ik helemaal niets heb met Ajax

Die uitslag zien ze nu maar over een weel of 4 is iedereen in het buitenland dat al weer vergeten aangezien het nederlandse voetbal daar geen orde van de dag is. Hooguit de teams die deze wedstrijd analyseren omdat ze tegen ajax moeten spelen deze weken zullen hier misschien iets van onthouden. Het is geen afgang in de championsleague die wereldwijd wordt bekeken. Het zelfde geldt voor monster uitslagen in andere competities.

Gewoon tot hier en niet verder. Gewoon niet voor lul laten zetten. Zo makkelijk praat, als de kwaliteit er niet is en Ajax toevallig alles in goud veranderd die pot dan ga je helaas enorm af. In het buitenland lees ik niet de commentaren die hier alle analisten wel zuur verkondigen. Ik vind het een beetje een hoog jank gehalte hebben.

26 oktober 2020 om 07:57

In het buitenland kijken ze ook niet verder dan de uitslag en die was nu eenmaal indrukwekkend. Verder ben ik het wel met de strekking van de column eens. VVV bleef maar open huis houden. Een keer met 6-0 op je broek krijgen kan tegen Ajax, maar er zijn slechtere teams geweest die de schade beter beperkt hielden. Net als ik Feyenoord 10 jaar geleden vervloekte dat ze dan maar gewoon met 9 in de eigen 16 moesten gaan lopen, zodat het maar niet nog erger zou worden.

26 oktober 2020 om 11:28

Als de kwaliteit er niet is heeft van Hanegem toch een goed punt?

Ja en VVV speelt gelijk tegen AZ en AZ wint van Napoli, dus Napoli kan er ook helemaak niks van. De 0 - 13 van Ajax is gewoon een incident dat eens in de 10/15 jaar voorkomt.

1 ding, ik vond het wel leuk om naar te kijken. Normaal bloedt zo'n wedstrijd dood. Ajax vindt het prima, vvv blij dat het bij 0-5 blijft en er gebeurt niks meer. Nu bleven ze jagen, je zag dat het niet alleen hun werk was maar ook hun hobby. Zo'n oude huntelaar die er nog zo bevlogen in komt. Ikheb me kostelijk geamuseerd

Nou al dat gezeur dit is niet goed voor de competitie enz. Iedereen weet toch dat een immens verschil tussen de begroting van Ajax en VVV zit? Kijk als je een week ervoor in Engeland 7-2 voorbij ziet komen van Aston Villa tegen notabene Liverpool of vorig seizoen 7-2 van Bayern op Barca dat is net zo erg zeker omdat het topteams betreft en in geval van de CL toch clubs die kwa begroting redelijk gelijk zitten. Dit is gewoon een incident waarin alles goed liep voor Ajax want tot die rode kaart bij VVV zat deze score er echt niet in. Is alleen wel dat VVV gewoon zo zwak bleef spelen. Heb wat dat betreft wel medelijden met een Fortuna wat komend weekend naar de Arena moet....

Met de marktwaarde van de Ajacieden zit het volgens mij wel goed. De marktwaarde wordt bepaald door hoe goed je het in Europa doet. Daar heeft een potje tegen VVV niks mee te maken.

Tja, het is wel opmerkelijk. Als Steven Berghuis jarenlang de meest waardevolle aanvaller van de eredivisie is, haasten mensen zich om te zeggen dat het 'maar' de eredivisie is, dat het dus aan de kwaliteit van de tegenstander ligt. Als Ajax met 13-0 (!) wint mag er daarna vooral niet gezegd worden dat dat grotendeels door het abominabele niveau van de tegenstander komt. Van Hanegem heeft absoluut gelijk. Op basis van kwaliteit gaat zal VVV er natuurlijk altijd met grote cijfers af gaan tegen een Ajax dat er zin in heeft, maar op professioneel niveau mag het nimmer nooit 13-0 worden. Dat heeft dan per definitie meer met de tegenstander te maken dan met Ajax zelf, die natuurlijk wel een uitstekende wedstrijd gespeeld hebben en daar absoluut credits voor verdienen.

26 oktober 2020 om 08:41

nu draai je het om. Natuurlijk kun je alleen 13-0 winnen als je tegenstander er helemaal niks van bakt, maar dat wil niet gelijk zeggen dat de hele eredivisie waardeloos is.

En ja, Berghuis doet het goed in de eredivisie omdat het geen PL is. Buiten de landsgrenzen heeft hij nog nooit wat laten zien.

Toch wel goede uitspraken van van Hanegem, hoewel ik het niet helemaal met hem eens ben. Deze uitslag is absurd, maar zijn uitleg erover is maar gedeeltelijk waar. Hij heeft gelijk over het feit dat de Knvb idiote spelregels bij de jeugd heeft ingevoerd. Dat geen punten e.d. betekent dat teams niet meer weten waar ze staan en ze ook niet meer weten of ze zich verbeteren. Daarbij leert men ook nog eens geen mentale weerbaarheid aan, dus kunnen ze later niet met tegenslag omgaan. Alleen is het nu nog zo dat de huidige generatie voetballers daar nog geen last van heeft gehad.
Er is mijns inziens wel een andere verklaring voor dit soort wedstrijden. Wij hebben in Nederland de laatste jaren te veel profclubs, meer dan we als land financieel kunnen dragen. Het gevolg is dat op het kleine stukje Limburg op kleine afstand van elkaar een stuk of 4 clubjes actief zijn, waarvoor onvoldoende sponsoring en andere inkomsten is. Dan is het voor deze clubs moeilijk om een behoorlijke selectie samen te stellen waarmee je een club als Ajax kunt bestrijden. Ik denk dat het voor het Nederlandse voetbal gezond zou zijn om een stuk of 4 profclubs minder te hebben. De overblijvende clubs hebben dan meer geld te besteden en ook een bredere selectie....

26 oktober 2020 om 09:06

Hahaha ik heb een kind dat met deze nieuwe regels heeft gespeeld. Ze weten echt wel waar ze staan. Het punt is: het kost veel meer moeite. Trainers bellen gewoon naar clubs in de competitie: wat was de uitslag bij jullie? We zijn gewoon 30 jaar terug in de tijd gegaan.

Die analisten + Willem van Hanegem vinden het blijkbaar een afgang voor de Eredivisie. Ik heb ze niet gehoord over de afgang van de Premier League Aston Villa -Liververpool 7-2 of de afgang van de Bundesliga Bayern Munchen - Shalke 8-0

26 oktober 2020 om 10:27

Ja maar ja dat is geen Ajax he.. bij Fox waren ze ook allemaal aan het huilen. Schitterend weekendje als je voor Ajax bent!

Ik heb steeds meer het idee dat Ajax een grote misdaad heeft gepleegd? Ajax heeft gewoon een keer 90 minuten lang gas gegeven en dat kan je Ajax toch niet verwijten? En dit is natuurlijk gewoon een incident het is niet voor niets een record uit 1972 en toen der tijd kwamen er vaker uitslagen van 8/9-0 voor dan nu. Ben benieuwd of ze toen ook zeurde over het niveau, gewoon een incident punt uit op naar morgen tegen Atalanta!

26 oktober 2020 om 15:22

Inderdaad, een record uit 1972. 2 seizoenen later wonnen ze de EC1 3 keer op rij. Ik zie het zonnig in

Normale teams stoppen ook na een 5-0 ongeveer. Raar dat juist een ervaren speler als Blind of Huntelaar niks zegt en dat die laatste zelfs de boel gaat oppeppen.

Die laatste dacht waarschijnlijk dat het zijn laatste kans was om te scoren, want laat het maar eens zien tegen een Getafe of Liverpool ipv trappen tegen een op de grond liggend VVV.

Straks willen ze zeker dat er met wedstrijden geschoven wordt ivm Europa, want anders zijn ze moe. Blijkbaar zijn ze alleen moe als dat ze uitkomt.

26 oktober 2020 om 10:22

Normale teams stoppen ook na 5-0, ja klopt, maar het is het goed recht van Ajax om er ook voor te kiezen om gewoon door te gaan, sterker nog zouden ze vaker moeten doen. En met dat wedstrijden schuiven doen ze niet alleen bij Ajax.

26 oktober 2020 om 10:36

Lucaij. Is dat zo, stoppen normale teams bij 5-0? Bayern Munchen - Schalke 04: 8-0. Barcelona - Bayern Munchen: 2-8. Aston Villa - Liverpool: 7-2. Zijn Aston Villa en Bayern Munchen nu geen normale teams meer omdat ze niet bij 5-0 stopten? Je zou het bij de instelling van VVV moeten zoeken, die hebben dit laten gebeuren.

26 oktober 2020 om 10:51

Duitsland stopte ook niet tegen Brazilië in 2014 en Bayern niet Barca. Het zou eigenlijk van nog minder respect getuigen als je uit medelijden stopt met scoren.

26 oktober 2020 om 11:58

Hoezo raar, als ze iets geleerd hadden is het wel dat doelsaldo van belang is, daarom spelen wij nu CL en AZ niet. Als je aan het einde van het seizoen kampioen wordt (gaat imo heel spannend worden dit jaar) op doelpunten, dan heb je dat door onder andere deze gretigheid behaald.

Blind vond het natuurlijk ook pijnlijk als mens zijnde, maar dat telt niet als je voor de prijzen wilt spelen.

Wat een gejank zeg. Hoe kan een uitslag van een enkele wedstrijd slecht zijn voor de de competitie. Ajax is nou eenmaal een stuk verder dan de rest, maar heeft het tegen PSV en de subtop ook weleens lastig. Het niveau van de Eredivisie zit nu al een paar jaar in de lift. Dat VVV ongelooflijk slecht en slap was kan Ajax niks aan doen. Zij speelden vrolijk verder en heeft ze compleet afgeslacht zoals het hoort. In het buitenland wordt juist met bewondering gekeken naar deze uitslag en wordt Ajax juist gecomplimenteerd met deze ongekende prestatie.

26 oktober 2020 om 10:58

Ja, hoor al gezeur over het niveau van de Eredivisie sinds eind jaren 90.

Dit was een zeer bizarre uitslag die we (hopelijk) niet snel meer zullen zien. VVV was ook wel heel erg slap en naïef.

Ik denk ook dat het gemiddelde niveau iets beter is dan een paar jaar terug. Gedurende de zwarte jaren zijn ook de jeugdopleidingen en trainingsmethodes bij veel clubs gemoderniseerd.

Met de grote competities kan de Eredivisie simpelweg niet concurreren, daar zijn vooral de verschillen in TV-inkomsten gewoon te groot. Maar dan nog zie ik bijv. in de BPL wedstrijden die qua technisch en tactisch niveau werkelijk om te huilen zijn. Alleen het tempo is daar dan hoger.

Overdreven gedoe allemaal, dit is een incident die eens in de zoveel tijd voor komt. Geen supporters, Ajax was top en gretig juist met die wisselspelers en VVV heel slecht.

Sommigen hebben het er extra moeilijk mee als het Ajax is die dat voor elkaar bokst.

Precies een jaar geleden werd Southampton tegen Leicester ook 0-9. Is de Premier League sinds die wedstrijd ook gedevalueerd als competitie bij de heer van Hanegem? Zijn de spelers minder waard? Wordt Jamie Vardy niet serieus genomen als topscorer door good old Willem?

Enige punt waar Van Hanegem gelijk in heeft is het belachelijke plan van de Knvb om bij de jeugd geen uitslagen en standen meer bij te houden. Wat is dat voor onzin? Maar omdat in de ED iemand 5 keer scoort in een wedstrijd kun je de hele competitie niet meer serieus nemen? Messi heeft ooit eens 5 keer gescoord in een CL wedstrijd. Is dat dan opeens ook een waardeloos flut-toernooi?

26 oktober 2020 om 14:03

Juist, de mentale weerbaarheid van kinderen wordt kleiner gemaakt door niemand te laten verliezen...daar lacht men om in bv duitsland waar de jeugd spelers tot het gaatje gaan, winnen ten koste van alles. Hier worden nog slechts mooi weer voetballertjes opgeleid met nu en dan een beest er tussen. Knvb is de weg kwijt

26 oktober 2020 om 14:41

Toen de Knvb deze plannen bekend maakte kwamen er veel berichten van clubs, trainers en oud-spelers die het hier niet mee eens waren. Uiteindelijk gaat de Knvb er gewoon mee door. Het is overduidelijk dat er daar mensen zitten die totaal niet capabel zijn. Het lijkt er op dat als alle verstandige mensen buiten de Knvb iets vinden, ze bij de Knvb denken van 'maar dat bepalen wij, dus we doen lekker het tegenovergestelde'. Hetzelfde toen heel Nederland wilde dat Koeman bondscoach zou moeten worden. Maar wat besloot de Knvb in al haar wijsheid? Laten we Guus Hiddink nog een keertje opzetten en hem aanstellen als bondscoach. We weten hoe groot succes dat is geworden.

Kom op man Bayern is al 9 jaar op rij kampioen en wint van Schalke, een traditionele topclub in Duitsland met 8-0 en verslaat iedereen met de ogen dicht, hetzelfde gebeurt in Parijs. In Nederland is er nog genoeg competitie. Ook in Engeland hebben een Liverpool en een Man United een gigantisch aantal doelpunten geincasseert na een wedstrijd. VVV had een hele slappe instelling, net als United en Liverpool. Het zijn ook de Coronatijden, er zijn geen fans en de resultaten zijn nou eenmaal een beetje vreemd.

Everybody gangsta about Ajax
Untill they win with 13-0
Now everybody crying

Hij heeft natuurlijk helemaal gelijk over het ‘tot hier en niet verder’. Uit zowel de constante missers van az en het spel van vvv haalde ik ook dat de ‘over mijn lijk’- mentaliteit mist. Hoe goed je tegenstander ook is, zoiets laat je niet gebeuren. Dan maar met z’n allen in een handbalverdediging rond de 16 gaan staan.

Hij lijkt Ajax af te zeiken, maar de onderliggende boodschap is dat VVV zich belachelijk heeft gemaakt.
In mijn ogen is dit geen declassering van de Eredivisie en al zo'n uitslag waarschijnlijk nog 30 jaar uitblijven.
Laten we hier gewoon van genieten want er is wat unieks gebeurt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren