Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Peter Bosz: ‘0-13 zege van Ajax is slecht voor Nederlandse voetbal’

Laatste update:

De recordoverwinning van Ajax op VVV-Venlo doet het Nederlandse voetbal volgens Peter Bosz geen goed. De voormalig trainer van Ajax heeft geen verklaring voor de 0-13 zege van het team van Erik ten Hag in Noord-Limburg. “Dit is slecht voor het Nederlandse voetbal. Overal wordt er over gesproken”, gaf de coach van Bayer Leverkusen aan.

“Ik heb eigenlijk geen verklaring voor een dergelijke uitslag. Zelfs met de rode kaart voor die VVV-speler is dit niet te verklaren”, wordt Bosz door Duitse media geciteerd. Halverwege leidde Ajax al met 0-4 en na een rode kaart voor Christian Kum in de 51e minuut liep de score heel snel op. Naast vijf doelpunten van Lassina Traoré waren Jurgen Ekkelenkamp en Klaas-Jan Huntelaar ieder goed voor twee treffers. De andere goals in De Koel kwamen van Dusan Tadic, Antony, Daley Blind en Lisandro Martínez.

Voor het laatste fluitsignaal tweette Gary Lineker, werkzaam als analist bij de BBC en BT Sport, al over de historische wedstrijd. "Blimey!", schreef Lineker, een Engelse uitdrukking om verbazing kenbaar te maken. "Met nog tien minuten te gaan, staat Ajax staat met 0-12 voor. Ik denk dat ze de drie punten wel over de streep gaan trekken", grapte de oud-voetballer. Uiteindelijk breidde Ajax de marge dus nog iets verder uit.

Hugo Borst vroeg zich na afloop in de studio van FOX Sports al af of de overwinning van Ajax iets was om blij mee te zijn. "De Ajacied zal er blij mee zijn, want een nieuw record is altijd heuglijk. Aan de andere kant: er is geen krachtsverhouding meer. Als Lineker dit opmerkt, zal hij ook denken: wat is dat voor competitie?", geeft Borst aan. "Dat is zeker zo", beaamde Ronald de Boer. "De term ‘Mickey Mouse-competitie’ komt weer naar voren. Het is geen positief signaal naar het buitenland toe. Leedvermaak is altijd even leuk, maar als je even gaat nadenken..."


Grootste overwinningen ooit in Eredivisie


VVV-Venlo - Ajax (0-13, 2020)
Ajax - Vitesse (12-1, 1972)
PSV - Feyenoord (10-0, 2010)
PSV - FC Volendam (10-0, 1998)
PSV - Go Ahead Eagles (10-0, 1973)
Feyenoord - NAC Breda (10-0, 1963)
DOS - SHS (10-0, 1958)
Sittardia - Sportclub Enschede (1-10, 1960)


Grootste uitzeges ooit in Eredivisie


VVV-Venlo - Ajax (0-13, 2020)
Sittardia - Sportclub Enschede (1-10, 1960)
NAC Breda - Ajax (0-8, 2017)
FC Volendam-Feyenoord (0-8, 1963)
FC Amsterdam - AZ'67 (2-9, 1977)
SHS - Ajax (2-9, 1959)


Grootste zeges Ajax tegen profclubs


Ajax - Red Boys Differdange (14-0, 1984)
VVV-Venlo - Ajax (0-13, 2020)
Ajax - Vitesse (12-1, 1972)
Ajax - Omonia Nicosia (10-0, 1979)
Ajax - Sparta Rotterdam (9-0, 2001)
Ajax - Sparta Rotterdam (9-0, 1985)
Ajax - FC Groningen (9-0, 1974)
Ajax - FC Den Bosch '67 (9-0, 1972)
Ajax - FC Volendam (9-0, 1960)

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De krachtsverschillen zullen alleen maar groter en groter worden. Ja het is leuk voor Amsterdam en omstreken maar het is niet goed voor de Nederlandse competitie. Als dit vaker gebeurt sta je eigenlijk gewoon voor lul als voetballand. Maar goed, ik denk dat dit in alle landen buiten de top 6 inmiddels het geval is. Het klinkt ongelooflijk cliché maar zie wat geld doet.

25 oktober 2020 om 15:06

Waarom is dat niet goed? Is het niveau dan hoger als iedereen van iedereen kan winnen? Als VVV en Fortuna net zo goed zouden zijn als PSV en Ajax, ja dan natuurlijk wel. Maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

25 oktober 2020 om 15:12

Kan natuurlijk op heel veel manieren impact hebben. Sponsors, televisiegelden etc.

25 oktober 2020 om 15:53

De veronderstelling is dat spannende wedstrijden op den duur tot meer TV gelden leiden. Uitslagen als 0-13 zijn alleen voor fans van de winnende club interessant.

25 oktober 2020 om 16:50

Maar Groningen heeft van Ajax gewonnen, dacht ik. En VVV pakte een punt tegen AZ. Is iedereen dat alweer vergeten, dan? Natuurlijk is 13-0 een gigantische uitslag, maar het is slechts één wedstrijd.

25 oktober 2020 om 21:06

Er zijn ook genoeg wedstrijden waar Ajax punten zou kunnen laten liggen, dat klopt. Toch is het ook waar dat de waarde van de TV gelden in Nederland ten opzichte van andere landen zo veel lager is, dat concurreren met de toplanden moeilijk wordt. En de 0-13 helpt dan niet. Maar goed de Bundesliga is ook een vrij saaie competitie, maar genereert veel meer tv inkomsten en het kan toch niet zo zijn dat je je hoeft te schamen voor een mooie overwinning.

25 oktober 2020 om 15:07

Maar moet Ajax dan minder worden of de rest gewoon beter? Daarnaast verloor Ajax laatst gewoon van Groningen, dus zo heel slecht is de competitie niet. Ja, veel slechter dan de topcompetities, maar dat komt door het gigantische verschil in tv-geld. Ajax, Feyenoord en PSV zijn helemaal op eigen kracht groot geworden, maar krijgen maar 10% van wat een club in Duitsland/Engeland krijgt. Het buitenland kan dan wel 'lacherig' doen, maar wat als daar de geldkraan uitgaat? Dan is een West Ham United ook gewoon een matig clubje hoor. Het is een wonder dat enkele Nederlandse clubs af en toe nog leuk meedoen in Europa. De verhoudingen zijn gewoon logisch en worden alleen maar erger. Een Aston Villa kan meer besteden dan Ajax en PSV bij elkaar.

25 oktober 2020 om 15:08

Ja het wordt minder triest als clubs zich moeten inhouden om niet een monsterscore te maken zodat de buitenwereld op ons neerkijkt, volg je het nog? Als ik alle reacties zo lees, dan lijkt het alsof Ajax zich moet schamen dat ze zoveel gescored hebben, asjeblieft zeg. En dat precies affluiten op de 90ste minuut om VVV te sparen sloeg ook nergens op. Huidige stand mag daar toch geen invloed op hebben? Of gaan we bij 0-0 ook 10 min extra geven zodat Ajax nog 1tje erin kan prikken

25 oktober 2020 om 18:21

Ajax hoeft zich nergens voor te schamen maar dot os gewoon niet goed voor de weerstand en ontwikkeling voor de talenten. Is Traoré nu opeens een goede spits omdat hij bij 9 doelpunten is betrokken bij zo weinig tegenstand? Kan hij nu echt van waarde zijn in de champignons leage?

25 oktober 2020 om 15:13

Jammer dan dat het niks aan is voor de rest. Er wordt gedaan alsof Ajax al 6 jaar op rij kampioen wordt en iedereen van de mat speelt. Totaal niet het geval. VVV was gister gewoon een amateur elftal en Ajax ging door.

25 oktober 2020 om 15:58

@De Wonderspits Stond de PL ook voor lul toen Southampton met 0-9 verloor van Leicester? Dit is een unicum, combinatie van zonder publiek spelen, dag dat bij Ajax alles lukte en bij VVV alles fout ging inclusief een rode kaart en een penalty tegen. Week ervoor dwong VVV nog een gelijkspel af tegen AZ.

25 oktober 2020 om 17:02

Daarom schrijf ik ook 'als dit vaker gebeurt'. Daarmee onderschrijf ik dat dit nu nog vrij uniek is.

25 oktober 2020 om 16:39

Voorlopig is dit een eenmalige uitschieter. Wat betreft de dominantie, ik geloof dat het top 5 competities als Frankrijk, Duitsland en Italië waar ze al jaren dezelfde kampioen hebben. Begin maar met klagen over dominantie van Ajax wanneer we de komend 5 seizoenen kampioen worden op ruime afstand.

25 oktober 2020 om 17:24

Het zou zomaar kunnen. Zolang het spannend tot het einde is kan ik ermee leven. Maar ik hoop stiekem dat ie weer een keer naar Rotterdam komt 😉

25 oktober 2020 om 19:33

Dat is goed mogelijk, speelronde 32 is Feyenoord - Ajax dus dan kan de schaal prima in de Kuip aan Ajax overhandigd worden Ajax maakt nu voor het eerst een weekje (vanaf Heerenveen thuis) een beetje indruk. Daarvoor was het ook 4 duels weinig overtuigend. Voorlopig lijkt het me nog voorbarig om conclusies te trekken.

Ja eh alles ging er nou eenmaal in. Onze competitie is echt niet zó slecht. Mensen overdrijven dit nogal graag maar Ajax, PSV, Feyenoord en AZ zijn best prima ploegen. Ajax natuurlijk in de CL en EL genoeg laten zien maar ook AZ met een knappe overwinning bij Napoli en Zagreb is ook geen slechte ploeg.

25 oktober 2020 om 14:57

Daarnaast komt Bayern regelmatig met een monsterscore op de proppen in de Bundesliga, daar hoor je niemand over. 13-0 is fors, heel fors, maar het is nu dus ook pas voor de eerste keer ooit voorgekomen in de eredivisie.

25 oktober 2020 om 18:25

Klopt maar de Duitse competitie is dus ook niks aan omdat Bayern ieder jaar kampioen wordt. Maar het basis niveau van die competitie ligt wel veel hoger fan die van Nederland.

25 oktober 2020 om 15:01

Binnen een week leuke carrousel: AZ - VVV 2-2, Napoli - Atalanta 4-1, Napoli - AZ 0-1, VVV - Ajax 0-13, Atalanta - Ajax ???????

25 oktober 2020 om 15:08

0-20 natuurlijk

25 oktober 2020 om 15:09

Zou dan 0-27 moeten worden ongeveer

25 oktober 2020 om 15:04

het probleem zit hem ook niet bij een Ajax, Psv, Feyenoord of AZ. Maar juist bij een Vvv, Rkc, NAC die qua kwaliteit zoveel achter liggen op de eerste 4

25 oktober 2020 om 15:18

Op die eerste 2 ja. Op Feyenoord en AZ zeker niet zoveel.

25 oktober 2020 om 15:18

Ja maar glory dat is toch in elke competitie zo? Een Benevento, Cadiz, Metz etc zijn toch ook veel zwakker dan de topploegen in die competities? Enkel de Prem is een uitszondering imo omdat zelfs de nummer 20 100 miljoen kan uitgeven in de zomer.

25 oktober 2020 om 16:40

Opvallend,aangezien Feyenoord op dit moment gewoon beter is dan Psv.

25 oktober 2020 om 18:12

Op alleen die eerste bedoel je, op Psv, Feyenoord en AZ zeker niet zoveel.

25 oktober 2020 om 16:33

Het ging er niet in 1x in hoor. Ajax had 41 (!!) Schoten waarvan 21 op doel ..

8-2 tegen Barcelona is ook slecht voor het CL verschil. Het slaat nergens op. Als het in het buitenland gebeurd is het knap, maar als het hier gebeurd, is het heel slecht.
Natuurlijk is het een Micky Mouse competitie, maar het is net zoals waar het ook gebeurd, een incident. Het is niet dat Ajax en PSV wekelijks met zulke cijfers winnen van clubs als VVV.
De buutenlandse media heeft naar de 0-13 uitslag toch anders over geschreven. Een knappe prestatie ipv iedere keer negatief over onze eigen competitie, zoals wij dat over onszelf altijd zeggen.

25 oktober 2020 om 14:57

Spurs - Bayern 2-7. Arsenal - Bayern 1-5. Barca - Bayern 2-8. Roma - Bayern 1-7. Barca - Leverkusen 7-1. Man United - Roma 7-1. Braziliã£â£ã¢â« - Duitsland 1-7, Rode Ster - Bayern 0-6, Ajax - Bayern 0-8 (afscheidswedstrijd Cruijff). En dan vergeet ik er vast nog een hele serie. Wel opvallend dat het vaak Bayern is met die onverstoorbare veegpartijen. Zit in de cultuur van die club als je het mij vraagt.

25 oktober 2020 om 15:06

7 doelpunten is echter van een hele andere orde dan 13. Meestal probeert een team bij de 5-0 de boel op slot te gooien en lekken er dan nog een paar goals doorheen. Venlo was totaal onmachtig om ook maar iets te doen.

25 oktober 2020 om 15:09

Southampton - Leicester 0-9

25 oktober 2020 om 16:42

7 of 13 is om het even. Meestal vindt de club die 7-0 voorstaat het gewoon wel prima en spelen ze het balletje nog wat rond om energie en blessures te besparen. Ajax deed dat niet

25 oktober 2020 om 16:46

Op het moment dat je er 7 of 8 inschiet en zo dominant bent dan ligt het vaak aan scherpte en gas terug nemen dat er niet nog 3 of 4 extra invliegen. Ik heb de laatste 10 jaar Bayern, Barcelona, Man City, Liverpool, Real en PSG enkele wedstrijden zien spelen waarbij als het noodzakelijk was geweest ze rustig dubbele cijfers konden halen. Als je als VVV zijnde totaal onmachtig bent en zwak speelt en Ajax geen gas terug neemt dan krijg je dit.

25 oktober 2020 om 16:49

Bayern doet dat ook nooit. Gaan iedere wedstrijd tot de allerlaatste seconde door. Zelfs in een afscheidswedstrijd voor Johan Cruijff.

25 oktober 2020 om 18:02

Meestal stopt de aanvallende partij na een 4 of 5 nul. Dat is het grote verschil.

25 oktober 2020 om 14:59

Het is ook geen Micky Mouse competitie, ga toch weg man. Mensen die dat zeggen snappen er echt totaal niks van.. We zijn geen topcompetitie, maar staan wel in de Europese top 10 en laten daarmee heel veel anderen competities achter ons. Met de term Micky Mouse competitie doe je net alsof we het afvoerputje van het Europese voetbal zijn man.. Echt onzin om onze competitie zo te noemen.

25 oktober 2020 om 15:01

Nou die 8-2 was wel schadelijk voor de reputatie van la Liga hoor.

25 oktober 2020 om 16:46

Ja. Maar dan gaat het om de ene absolute topclub tegen de andere. En dan kun je nog spreken van een incident, net als die 1-7 bii Brazilië - Duitsland. Persoonlijk vind ik het kwalijker dat Atletico dan ook nog eens met 4-0 bij Bayern verliest. Daardoor wordt een zekere bevestiging gegeven.

Wat een geleuter allemaal. Als Ajax wekelijks met meer dan 8 doelpunten verschil wint dan is dat slecht voor de competitie. Een eenmalige uitschieter met een gemotiveerd Ajax en barslecht VVV bepaalt niet de sterkte van de competitie. Twee potjes terug verloren we nog van Groningen - is dat dan omdat onze competitie zo sterk is en de middenmoot gewoon van Ajax kan winnen?

25 oktober 2020 om 14:57

Naar mijn idee wordt niet bedoeld dat de competitie feitelijk zwak is, maar gewoon dat het idee over de eredivisie in het buitenland hierdoor niet veel positiever is geworden. Dat is nogal een verschil namelijk. En lang niet iedereen volgt de eredivisie op de voet dus zij hebben geen idee of er vaker grote uitslagen zijn of niet. Het gaat dus eerder over beeldvorming dan over feitelijke kwaliteit.

25 oktober 2020 om 14:59

Als er vaker zo’n grote uitslagen zouden voorkomen hier, zou deze uitslag niet zo worden uitgelicht in het buitenland zoals nu. Denk je niet?

25 oktober 2020 om 15:00

“Dit is slecht voor het Nederlands voetbal” zegt de beste man. En even verderop wordt Mickey Mouse ook weer eens van stal gehaald

25 oktober 2020 om 15:08

Denk je dat mensen over dit soort dingen urenlang filosoferen? Ik heb ook vrienden die er wat laagdunkend over doen. Het is natuurlijk op weinig gebaseerd, maar voor de beeldvorming is het niet goed.

25 oktober 2020 om 15:09

Nee hij zegt “dit is slecht voor het Nederlandse voetbal. Overal wordt er over gesproken”. Die tweede zin verandert de context dus wel.

25 oktober 2020 om 15:19

Ik ben het volledig met je eens. We doen nu alsof dit alleen in de Nederlandse competitie kan gebeuren, maar in iedere competitie heb je eens in de zoveel jaren een uitschieter als deze. Bijvoorbeeld in de Premier League verloor Southampton dit jaar nog met 9-0 van Leicester, en dan gaat het daar nog om ploegen die allemaal een begroting van tientallen miljoenen hebben. Dat dramatische gedoe altijd vind ook gewoon geleuter.

Ik ben het absoluut met Peter Bosz eens. Met dit soort uitslagen neemt het buitenland het Nederlandse betaalde voetbal niet meer serieus. Een ieder die gisteren de wanvertoning van VVV heeft gezien, zal dat toch moeten beamen? Mijn conclusie was, is en blijft: De absurde 0-13 eindstand kwam niet tot stand omdat Alax zo geweldig voetbalde maar omdat VVV er vanaf de eerste tot de allerlaatste balomwenteling bewust en volledig met de pet naar gooide. Ik kreeg het idee dat alle VVV-spelers het Corona-virus onder de leden hadden,.

25 oktober 2020 om 15:03

De mensen die op basis van één wedstrijd anders naar een hele competitie gaan kijken zijn niet serieus te nemen. Dit zegt niks over het niveau van onze competitie. Het enige wat deze wedstrijd zegt is dat Ajax op die ene dag veel beter was dan VVV. Meer niet.

Bosz deelt de laatste tijd wel wat kleine sneertjes uit richting eredivisie. Ik vind het nog wel meevallen. Zelfs in de CL zie je wel eens uitslagen erg hoog oplopen.

25 oktober 2020 om 15:05

Haha om je laatste zin moest ik wel lachen, ondanks dat het gewoon de waarheid is.

Bayern München wint al weken met meer dan 4 doelpunten verschil. Hoor niemand over de zwakte van de Bundesliga. En ze winnen van Duitse top ploegen. Ajax, met alle respect, van een degradatiekandidaat.

25 oktober 2020 om 15:11

Nee, maar als zoiets in het buitenland gebeurt is er juist lof. Dan is Bayern München een ongekende voetbalmachine die historie schrijft en wordt de Gerd Muller coëfficiëntie er trots bijgehaald etc. En in het buitenland wordt er natuurlijk over gesproken, maar daar is men dus ook voornamelijk onder de indruk van de prestatie van Ajax en rept men niet over het niveau in onze competitie. Alleen wij Nederlands zijn zo zuur dat we er weer een negatieve draai aan moeten geven. Wij praten ons eigen voetbal ook gewoon naar beneden met termen als Micky Mouse competitie, terwijl dat echt nergens op slaat. Wij hebben een prima competitie die bijna alle andere Europese en wereldwijde competities achter zich laat. Al dat negatieve gedoe is echt nergens op gebaseerd..

25 oktober 2020 om 15:17

Dat bedoel ik. Al dat meepraten wordt je toch moe van. Iedereen wil zn zegje doen erover. Zijn ze ook weer in de media geweest.

Ajax had gewoon moeten stoppen bij een nulletje of 7/8. Leuk dat ze dit record uit de boeken hebben geschoten, maar dit gaat ze straks gewoon geld kosten als ze weer wat spelers gaan verkopen. Zeker als je nu ziet dat de jeugdexponenten van de laatste jaren absoluut niet overtuigend presteren.

25 oktober 2020 om 15:06

Hoe gaat dit Ajax geld kosten dan?

25 oktober 2020 om 15:10

Als een competitie steeds minder waarde (op basis van gemiddelde kwaliteit) bevat zal een speler ook minder geld opleveren. Ajax verkoopt voor relatief enorme bedragen en dat houdt echt een keer op als men doorkrijgt hoe goed al die spelers daadwerkelijk zijn. Het verkopen van een speler voor 40 miljoen die het niet haalt zal clubs er in de toekomst van weerhouden zulke bedragen neer te leggen.

25 oktober 2020 om 15:14

@fiorenoord, maar onze competitie heeft niet steeds minder gemiddelde kwaliteit.. We stijgen op de Europese ranglijst en hebben nu nog 4 goede clubs die actief zijn in Europese competities..

25 oktober 2020 om 15:14

Wat een onzin zeg. Competitie minder waarde omdat er 1 keer een ploeg met 0-13 wint? Wat gewoon 1 keer een uitschieter is in zoveel jaar. Mijn hemel zeg het schiet mensen echt naar het hoofd he.

25 oktober 2020 om 15:22

Ja want clubs kijken natuurlijk alleen naar een wedstrijd tegen vvv en niet hoe desbetreffende speler speelt in de Champions League en/of in het nationale team.

25 oktober 2020 om 15:11

Ajax had zeker niet moeten stoppen bij een nulletje op 8. Doelsaldo is enorm belangrijk, kijk naar vorig seizoen.

25 oktober 2020 om 15:13

Hoezo gaat dit Ajax geld kosten? En waarom moet je stoppen bij 7 of 8-0Het gaat om een kampioenschap waarbij het in het verleden is gebleken dat 1 doelpunt verschil zelfs cruciaal kan zijn. Waarom altijd medelijden hebben met je tegenstander. Gewoon doorgaan met doelpunten willen maken, punt. Elk doelpunt kan tellen. Dan moet je lekker opdoeken als club als je wil dat tegenstanders stoppen na een aantal doelpunten.

25 oktober 2020 om 16:49

Ga eens in Alkmaar vragen hoeveel euro een minder doelsaldo kan kosten.

Zolang we het in NL nog steeds normaal vinden om op plastic te voetballen blijven we sowieso het lachertje van Europa. Alles maar accepteren hier in NL ZONDER vanuit boven duidelijke richtlijnen te eisen.

Wat zijn de Nederlandse media toch zuur nog zuurder dan azijn. Wanneer dit in de CL, WK of in Engeland, Spanje of duitsland met Bayern gebeurd is het allemaal spectaculair en geweldig terwijl het in die landen maandelinks wel een keer gebeurd dat er ploegen met 7/8-0 winnen. In de buitenlandse media zeggen ze alleen masr historisch etc. en in Nederland kraken we het af. Dit gebeurd 1x in de 50 jaar laatste keer in 1972 dat er een uitslag boven de 10 is. Als dit structureel is zou ik mij wel zorgen gaan maken. Dit was gewoon een samenloop van omstandigheden. VVV met een totale offday en een Ajax die er wel zin in hadden... naja soms blijft het bij 6/7-0 maar nu wilde ze echt doordrukken.

25 oktober 2020 om 15:17

Kijk maar eens naar de comments onder het artikel op VZ over de Amerikaanse dames die met 13-0 wonnen van Thailand, daar werd er ook over het niveau geluld hoor.

25 oktober 2020 om 18:08

Amateur voetbal vergelijken met professioneel voetbal....zolang 15 jarige jongetjes deze vrouwen teams structureel oprollen met een nulletje of 6, dan is het geen vergelijking waard.

25 oktober 2020 om 18:10

Ik maak toch geen vergelijking qua niveau? Maar voor de gemiddelde Duitser, Fransman of Griek is de Eredivisie een even abstract als een WK vrouwenvoetbal.

Wat een onzin. Alsof dit een uitslag is die vaak voorkomt. Eens in de zoveel tijd is er eens zo'n uitschieter. Nou en? Dat is in elke competitie zo. Dan roepen ze toch ook niet slecht voor het engelse of duitse voetbal?

Liverpool dat met 7-2 verliest van Aston Villa is opvallender dan dat Ajax VVV met 0-13 verslaat.

25 oktober 2020 om 15:15

En daar roepen ze niet massaal dat de competitie een lachertje is. Hier wel. Negatief zijn kunnen wij zo goed hier in nederland.

25 oktober 2020 om 15:25

Maar die wedstrijd toont dan ook het tegenoverstelde aan: namelijk dat in de PL iedereen van iedereen kan winnen. De regerend landskampioen verliest met 7-2 van een middenmoter (momenteel echter gewoon derde). Om deze vergelijking op te laten gaan had het hier dan VVV moeten zijn die met zulke cijfers van Ajax wint. Niet de juiste vergelijking dus

Het mooie is dat deze analisten na een 3-0 allemaal roepen "het had eigenlijk 10-0 moet worden, wat slecht uitgespeeld". Nu wordt het een keer 13-0 en dan zijn het opeens allemaal bekrompen moraalridders.

25 oktober 2020 om 17:24

Bij de 13-0 hoor je: als de 1-0 niet was gevallen ,zou het een totaal ander wedstrijd worden.

Ik vind dit zulk populistisch geneuzel. Alsof de 10-0 van PSV tegen Feyenoord destijds ook zulke slechte reclame was. Kan me niet heugen dat men dat toen ook zei.
Daarbij won Leicester City precies een jaar geleden met 9-0 van Southampton, was dat dan ook slechte reclame voor de PL? Dacht het niet. Toen hoorde ik Bosz of al die andere roeptoeters ook niet.
Het was gewoon een enorm slechte wedstrijd van VVV en een zeer efficiënte wedstrijd van Ajax. That’s all, move along people

25 oktober 2020 om 15:27

De eredivisie is niet te vergelijken met de PL. De PL wordt het meest bekeken van de wereld en iedereen kent daar wel de meeste spelers en clubs. Mensen hebben al een idee over het niveau daar. Maar dat is niet zo in de eredivisie. De meeste buitenlandse voetbalvolgers kennen PSV, Feyenoord en Ajax en misschien nog AZ. En als je geen idee van een competitie hebt dan laat je het beeld over die competitie veel sneller vormen door een gebeurtenis zoals deze uitslag.

25 oktober 2020 om 16:00

Maar dan gaat het dus niet om de wedstrijd of uitslag, maar om het feit dat veel mensen in het buitenland geen idee hebben van de Nederlandse competitie. Dan is zo’n uitslag in dat opzicht juist goed voor de bekendheid van de Eredivisie, want er wordt in ieder geval over gesproken. Wellicht dat de buitenlandse voetbalvolgers daardoor wat vaker gaan kijken

25 oktober 2020 om 16:02

Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Maar het zou natuurlijk kunnen.

Het is ook nooit goed hè. Als Ajax met 0-1 verliest van Groningen wordt er gewezen naar de slechte kwaliteit van de topploegen in de Eredivisie. Als Ajax met 13-0 wint van Venlo, wordt er gewezen naar het enorme niveauverschil in de Eredivisie.

Niet zo mekkeren, dit gebeurt zo af en toe. Denk even terug aan de 7-1 van Brazilië - Duitsland op het WK, of de recente 8-2 van Bayern - Barca.

25 oktober 2020 om 16:59

Vaak Bayern bij betrokken, dat vind ik wel opvallend. Die nemen nooit gas terug. Pas als ze onder de douche staan.

Is gewoon een uitschieter. Alles vliegt binnen, VVV heeft een offday, Ajax is gretig. Als dit nou nog een keer of 5 gebeurt prima. En welk aanzien van de Nederlandse competitie. Dat hebben we al vrij lang niet meer.

Ik snap de verontwaardiging niet echt. Het is toch niet nieuws dat het niveau van de Eredivisie ontzettend zwak is op de tradionele clubs na. Dat zie je ook terug in de Europese wedstrijden en coefficenten ranking. Er was een korte periode dat alle clubs van elkaar konden winnen, en dat was het diepte punt. Maar ja bijna iedereen in Nederland vond het zo ontzettend leuk en spanned. Echter je zat gewoon naar een hoop stront te kijken zodra je naar buitenlandse wedstrijden of Champions League wedstrijd schakelde.

Nu haakt Ajax eindelijk weer eens enigszins aan bij Europa, en dus is het verschil met de niveauloze clubs weer een stuk zichtbaarder. En opeens is het weer paniek van het is niet goed voor het Nederlandse voetbal.

25 oktober 2020 om 17:47

Het linkerrijtje is best oké, daaronder wordt het inderdaad wel erg matig. Maar ook die clubs hebben een functie qua opleiding. Over de gehele linie zie ik het niet zo slecht.

25 oktober 2020 om 18:01

Waar hebben we het over? We praten over een land van zo'n 17,5 miljoen inwoners met een oppervlakte van 41,5 duizend km2. Wat kun je daar in hemelsnaam van verwachten? Ik vind het vooral lachwekkend dat uitgerekend deze wedstrijd als graadmeter word genomen, nota bene een record-wedstrijd van het slechtste Ajax van de afgelopen pakweg 4 jaar. Selectiviteit ten top om enerzijds een ploeg beter te willen doen lijken dan ze eigenlijk zijn en anderzijds om een deel van de clubs de grond in te stouwen. Wees blij dat clubs in Nederland hun zaken nog zelf moeten regelen. In de grote competities krijgen clubs prijzen in de schoot geworpen door banken, miljardairs en tegenwoordig zelfs staten. Afgelopen week vond iedereen het nog lachwekkend dat Liverpool z'n sterkste linie eruit haalde en dat Ajax meer had moeten doen tegen een zeer slecht Liverpool en nu roepen diezelfde mensen dat Ajax het de Europese top lastig kan maken en dat het voor de rest huilen met de pet op is. Het is gewoonweg ongelooflijk hoe selectief mensen in deze zijn.

Ik vind het wel een gebrek aan intelligentie als je deze wedstrijd gaat gebruiken als graadmeter voor een gehele competitie. Deze uitslag is nota bene een record en het komt hooguit eens in de 10 jaar voor dat een ploeg zo'n 10 keer scoort. Dit soort wedstrijden moet je beperken tot het niveau van de tegenstander op die specifieke dag. Ik mag hopen dat de spelers van VVV volledig door de molen worden gehaald.

Onzin, echt onzin. Ik ga maar even niets zeggen over andere competies en hun uitslagen, want dan gaat met steggelen over 1 of 2 goals. Ik kan echter wel zeggen dat het oude record op naam staan van ajax wat europa domineerde. Vlak daarvoor feyenoord. Nederland domineerde op dat moment gewoon. Oranje met bijna allemaal Nederlandse competitie spelers behoorde bij de absolute top. Dus hoezo zegt dit iets over de competitie. Bosz is jaloers dat hij dit niet met ajax voor elkaar kreeg. De volgende 8-0 nederlaag van een opponent van bayern zit er aan te komen.

25 oktober 2020 om 18:04

Eindelijk iemand met nuance. Een verademing. Dit soort wedstrijden als graadmeter nemen is gewoonweg lachwekkend.

De competitie os in Nederland al jaren aan devaluatie onderhevig. Wanneer ik op zaterdag naar al die buitenlandse wedstrijden kijk en zap dan over naar de Nederlandse dan ik het contrast groot. In geen enkele competitie van betekenis is de druk op de bal en op elkaar zo laag als Nederland. Men kan vrijuit een bal aannemen, vervolgens rustig kijken naar wie je hem gaat passen(als dat al goed gaat) Het tempo os ook erg laag en de scheidsrechters fluiten echt voor alles hier. Nadeel hiervan is dat men vervolgens in Europa tekort komt op elk gebied.

Tja, de krachtsverschillen zullen groter worden door het budget van Ajax als ze goed inkopen. Dit zal echt niet iedere week voorkomen. Ok, door de budgetten is de eredivisie een mindere competitie. Maar kan me ook recente uitslagen herinneren van Engelse topclubs van 7-2 en 6-1. Ook bayern kan er wat van :-)

Ik wordt hier een beetje moe van. Als dit soort uitslagen meerdere keren per seizoen voor zouden komen, zou dat slecht zijn voor de eredivisie. Maar de vorige keer was precies 10 jaar eerder. De keer daarvoor 12 jaar. En het komt in meerdere competities voor. FC Bayern Mã¼nchen won de eerste wedstrijd met 8-0 van Schalke 04. Dat vind ik veel opvallender omdat Schalke 04 echt een hele grote club in Duitsland is. In Engeland zie je ook grote uitslagen. Vorig jaar won Man City in de3 PL een wedstrijd met 8-0. Dus al die wijsneuzen moeten niet doen of dit heel vaak en alleen in Nederland voor komt.

En wat Bayern de laatste jaren doet in de Bundesliga door bijv. met 8-0 van Schalke te winnen is wel normaal. Is dat dan de Haribo macht kinder froh Liga?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren