Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV met kleine selectie: geen Götze, slechts vijf reserves, opvallende back

Laatste update:

PSV speelt zondag tegen Vitesse noodgedwongen met veel spelers die doorgaans op de bank zitten. Naast de 'coronagevallen' Denzel Dumfries, Cody Gakpo, Pablo Rosario, Timo Baumgartl, Maxime Delanghe en Joel Piroe is ook Mario Götze niet van de partij. Bovendien begint Donyell Malen op de bank. Jorrit Hendrix is de aanvoerder en Mauro Júnior de rechtsback. PSV heeft maar vijf reserves vandaag, waaronder twee keepers: Vincent Müller, Lars Unnerstall, Adrian Fein, Nick Viergever en Malen.

Het Eindhovens Dagblad wist zaterdagavond al te melden dat PSV te maken had met 'enkele nieuwe coronagevallen', die tijdens de testronde van vrijdag aan het licht kwamen. Vanwege de privacygevoeligheid publiceerde het regionale dagblad niet de namen van de positief geteste spelers, maar de Eindhovenaren brachten zondag zelf naar buiten dat Dumfries, Baumgartl en Piroe afgelopen vrijdag ook een positieve coronatest hebben afgelegd.

"De spelers verblijven conform de protocollen in quarantaine en de medische staf van PSV monitort hen intensief", schreef PSV op de website over de positief geteste spelers. Het drietal voegde zich bij Gakpo, Delanghe en Rosario, die afgelopen donderdag al vanwege een positieve coronatest ontbraken bij PSV en momenteel nog altijd in quarantaine zitten. Daarnaast zijn er nog eens twee stafleden van PSV positief getest. Eran Zahavi en Jordan Teze, die als eerste spelers binnen de selectie positief getest werden, zijn zondag wel van de partij. Götze viel donderdag uit tijdens de wedstrijd tegen Granada (1-2) in de Europa League en kampt waarschijnlijk nog met een lichte spierblessure.

Opstelling Vitesse: Pasveer; Dasa, Rasmussen, Bazoer, Doekhi, Wittek; Touré, Tronstad, Huisman; Broja, Openda

Opstelling PSV: Mvogo; Mauro Junior, Teze, Boscagli, Max; Sangaré, Thomas; Ihattaren, Hendrix; Zahavi en Madueke.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gotze afwezig, Malen op de bank, Fein op de bank in plaats van Ihatarren die uit vorm is ... Blij dat Zahavi en Madueke in de basis staan maar dit gaat een lastige wedstrijd worden...

25 oktober 2020 om 13:35

Ihattaren is een 10 waar Fein een controlerende middenvelder is.

25 oktober 2020 om 13:39

Joh, dat weet ik ook wel maar Ihattaren raakt geen pepernoot en lijkt me bovendien ook nog eens te dik..

25 oktober 2020 om 13:43

Speelde gewoon een redelijke wedstrijd tegen Granada. Goed dat hij weer het vertrouwen krijgt juist

25 oktober 2020 om 13:48

Ihattaren speelde verre van redelijk

25 oktober 2020 om 13:49

Ihattaren was de tweede helft wel wat beter dan de eerste helft, (kon ook niet slechter denk ik )

25 oktober 2020 om 14:00

Ihattaren denkt nog steeds vanuit onmogelijke posities op doel te moeten schieten. Daar moet ie snel mee ophouden. Pass de bal eerst maar eens naar iemand met hetzelfde shirtje aan.

25 oktober 2020 om 14:01

Vind je Ihattaren te dik ja? Ik vind dat ie r al een heel stuk fitter uitziet dan enkele weken geleden, en VI maakte bekend dat ie weer onder zn streefgewicht zit, wat laat zien dat hij dus niet te dik is. Daarnaast vond ik hem een behoorlijke tweede helft spelen tegen Granada (wat ik overigens geen goede graadmeter vind om zn prestaties op te hemelen of af te zeiken omdat iedereen op Gotze en Mvogo na slecht speelde). Ik vind het niet meer dan logisch dat Ihattaren speelt vandaag, hoop dat ie een goede pot speelt

25 oktober 2020 om 14:09

Huh. Ihattaren had de ene foute pass na de andere. Speelde verre van goed.

25 oktober 2020 om 14:54

Ja, maar ze hebben een bom gegooid dat ihattaren een keer wat te dik terugkwam en nu zal die dat label voor altijd bij zich dragen. Zo gaat dat hier helaas

25 oktober 2020 om 13:43

De basis die er staat is gewoon prima. Waarom zit Malen op de bank? Voor donderdag? Je kan nu in principe aanvallend niet wisselen, benieuwd. Gok een gelijkspel. 1-1.

25 oktober 2020 om 14:02

PSV mist met Malen, Gakpo, Gotze en Dumfries gewoon vier van de vijf beste spelers. Alleen Max speelt nog.

25 oktober 2020 om 14:03

Is denk ik niet fit genoeg voor een basisplek. Hij is reserve aanvoerder dus als hij fit was geweest had hij sws gespeeld. En nu kan hij juist wel aanvallend wisselen toch?

25 oktober 2020 om 14:05

Hij heeft gelijk. Ook deze spelers moeten van Vitesse kunnen winnen. Ze spelen niet met de B1 of zo.

25 oktober 2020 om 14:22

Moet kunnen is wat anders dan dat het niet een stuk moeilijker wordt. Je aanvoerder is weg waardoor er een linksbenige middenvelder op rechtsback speelt die normaal op de bank zit. Götze is er niet bij, er spelen 2 18 jarigen in de aanval waarvan eentje zonder zelfvertrouwen vorm. Je topscorer is weg en je andere spits moet op de bank beginnen waar uberhaupt maar 3 veldspelers op zitten. Dat het daarmee heel moeilijk gaat worden om uberhaupt een spelwijze toe te passen lijkt me geen gekke opmerking.

25 oktober 2020 om 15:19

Vitesse speelt met 1 van 19 en 1 van 20 in de aanval. De nummer 10 is 18 jaar. Leeftijd maakt niet uit. Zahavi is 33 en ze hebben ook nog Malen op de bank. Iedereen heeft het over de bank van PSV, Vitesse heeft hetzelfde probleem, alleen zij hebben 4 jeugdspelers op de bank zitten, die hebben nog nooit in Vitesse 1 gespeeld. Cornelisse heeft 2 minuten in de benen

Maar 3 veldspelers op de bank, dat slaat echt nergens op. Waarom laten ze de spelers van Jong PSV niet tijdig testen zodat ook zij beschikbaar zijn? Spelers als Sambo en Ledezma kunnen echt wel van toegevoegde waarde zijn in het eerste elftal.

25 oktober 2020 om 13:36

Ze konden zich niet op tijd testen, ook speelde ze gister nog.

25 oktober 2020 om 13:39

Hoezo kon dat niet dan? Je kunt de spelers van Jong PSV toch gewoon op hetzelfde moment testen als de spelers uit de A-selectie, of mis ik iets? En desnoods spelen ze niet mee bij Jong. PSV 1 is belangrijker.

25 oktober 2020 om 13:45

@Davilla_7, Dat is een goeie les voortaan denk ik. Jong en het 1e testen op hetzelfde moment, dan voorkom je in principe een lege bank.

25 oktober 2020 om 13:45

Ze speelden vrijdag. Zeker na de relatief snelle wissel van Sambo ging ik er eigenlijk vanuit dat hij vandaag zeker op de bank ging zitten.

25 oktober 2020 om 13:49

PSV is mijn club, maar dat er niet genoeg capaciteit was om de spelers van Jong te testen vind ik eigenlijk niet interessant. Voetbal moet echt geen voorrang krijgen op de rest van de bevolking met betrekking tot testen en dan is het maar zo dat dit vandaag in het nadeel van mijn club is.

25 oktober 2020 om 14:28

Davilla zitten volgens mij in een andere bubbel.

25 oktober 2020 om 14:33

Jemig Ninja, je bent inderdaad amazing! Veel respect voor jou uitspraak.

25 oktober 2020 om 14:03

Roger Schmidt geeft net aan dat dat komt omdat er bij Jong PSV ook een aantal positief getest waren en dat het risico dus te groot is om jongens uit die groep mee te nemen. Voor hetzelfde geld steken die weer anderen van de A selectie aan.

25 oktober 2020 om 14:09

Dat is inderdaad een fair argument, zo had ik er nog niet naar gekeken. Ik denk wel dat PSV er in deze tijd verstandig aan doet om enkele spelers van Jong Psv, eventueel na een korte quarantaineperiode, tijdelijk definitief over te hevelen naar de A-selectie. Situaties als vandaag moet je in mijn ogen koste wat kost te zien voorkomen, en dan gaat PSV 1 toch echt boven Jong Psv.

25 oktober 2020 om 14:53

@Socceroos:Wat een onzin, er is geen bubbel. Na het verlaten vd training gaan ze allemaal naar huis en zien ze minimaal vrouw en kids die ook weer andere mensen zien. Iedereen doet net alsof ze zichzelf hermetisch afgesloten hebben vd buitenwereld. Test spelers van Jong en hevel ze over. Het is gewoon niet slim om met een selectie van normale grootte te werken, in deze tijden moet je je selectie (of bubbel zoals sommigen het graag willen noemen) gewoon met een x aantal spelers groter maken.

25 oktober 2020 om 15:03

@Skede: Raar verhaal, je neemt de positief getestte toch niet mee? Bij PSV testten er een aantal positief en die groep staat toch nu ook gewoon op het veld met Vitesse. Vitesse zegt dan toch ook niet ik ga niet met een groep op het veld staan welke een paar positief getestte bevatte? Zijn allemaal van die rare, schijnzekerheid redeneringen.

25 oktober 2020 om 14:24

Jong psv speelde vrijdag. De regel is dat die spelers uitgesloten zijn om competitie vervalsing te voorkomen.

25 oktober 2020 om 15:54

Is het niet zo dat je per weekend/speelronde maar voor 1 team kan spelen? Dus jong of eerste? Weet niet wanneer de Corona gevallen bekend waren maar dat zou een verklaring kunnen zijn

3 veldspelers op de bank... Het schijnt dat spelers vanuit Jong PSV vanwege testen niet meer aan konden haken. Dit wordt langzaamaan niet meer te doen zo.

25 oktober 2020 om 13:37

Verwacht dat Rosario, Gakpo de komende dagen weer aanhaken. Krijg je weer iets meer lucht.

25 oktober 2020 om 14:03

Kunnen ook weer nieuwe bijkomen. Tja t is allemaal verre van ideaal maargoed.. er mag gevoetbald worden en dat is fijn voor hun en voor velen anderen. T is een van de weinige lichtpuntjes en dingen waar je enigszins naar uit kan kijken in deze periode

25 oktober 2020 om 13:46

De groepimmuniteit binnen PSV gaat wel lekker zo. Hopelijk zijn ze volgende week weer een beetje compleet .

25 oktober 2020 om 14:06

Het gaat er niet zozeer om dat ze ziek zijn maar dat ze positief getest zijn. Aan de hand van een pcr test kun je nog maandenlang positief testen, dus ik vraag me af hoe dat dan gaat.

Ik snap eigenlijk alleen niet dat Malen wederom op de bank begint. Dat gebeurde tegen Heracles ook en leidde tot puntenverlies. Ik heb er weinig vertrouwen in eerlijk gezegd, maar laat me graag positief verrassen.

25 oktober 2020 om 13:36

Omdat die sowieso al alles speelt? Af en toe rust is wel belangrijk, en het is ook niet zo dat hij in hele goede vorm is momenteel.

25 oktober 2020 om 13:36

Malen is reserve aanvoerder, dus tenzij er een goede reden is zal hij altijd in de basis staan. Ik denk dus dat hij niet helemaal fit is.

25 oktober 2020 om 13:36

Je moet niet vergeten dat Malen eigenlijk pas tegen het eind van de voorbereiding compleet fit was na een flinke blessure. Die blessure kwam ook kort na een andere lange blessure daarvoor. Dus ondanks dat we hem niet kunnen missen eigenlijk, ben ik blij dat Schmidt hem niet over de kling jaagt.

25 oktober 2020 om 13:38

@DieGelbeReds
Nou ik wel ik vind het een prima keus dat had hij donderdags moeten doen madueke ipv malen ik heb er wel vertrouwen in deze opstelling

Wat een complete armoede. Eigenlijk te gek dat er gevoetbal wordt. Maar mogen er geen spelers van Jong PSV meer mee? Benieuwd naar Hendrix op rechtsback.

25 oktober 2020 om 13:37

Konden niet op tijd aanhaken ivm testen, ook speelde ze gister nog.

25 oktober 2020 om 14:28

Nac moest ook gewoon spelen en zij hadden meer afwezigen.. Deal with it..

25 oktober 2020 om 14:50

Zeg ik iets over NAC? En ik deal er sowieso wel mee, want ben allang blij dat ik PSV kan kijken.

25 oktober 2020 om 15:25

Nee, maar je zit wel te zeiken dat het eigenlijk te gek is dat er gevoetbalt wordt. Veel plezier met kijken, gaat lekker trouwens..

Hendrikx op de back lijkt me de juiste beslissing, dat hij aanvoerder is dat is wel opvallend. Het is wel een PSV’er in hart en nieren en iemand die altijd door blijft gaan. We gaan het zien hoe dit gaat lopen vandaag

25 oktober 2020 om 13:38

Misschien opvallend, maar Hendrix is in deze opstelling volgens mij de enige met meer dan 50 wedstrijden voor PSV

Voor Psv'ers wellicht geen opvallende back, Hendrix heeft in de voorbereiding ook al 1 of 2 wedstrijden rechtsback gespeeld. Wel opvallend dat Malen niet start, denk dat hij niet helemaal fit is. Behalve de backpositie staat er overigens gewoon een sterke basis. Enige vervelende is dat er zo weinig bankspelers zijn, als je iets moet forceren misschien heb je weinig mogelijkheden. Dan maar Unnerstall in de spits zetten en alle ballen voor de goal slingeren

Zahavi verkozen boven Malen? Malen, Ihataren moeten altijd spelen. Misschien dat Schmidt Malen en Gotze spaart voor de EL

25 oktober 2020 om 13:39

Nee krijgt gewoon rust, heeft afgelopen donderdag en zaterdag een volle wedstrijd gespeeld.

Hendrix en Mauro blijken de lievelingetjes van Schmidt te zijn. Heb er nul vertrouwen in vandaag.

25 oktober 2020 om 13:38

Als je ziet wat de mogelijkheden zijn heeft Schmidt ook niet echt een andere optie toch? Je moet roeien met de riemen die je hebt en op dit moment is het denk ik de beste opstelling. Gelukkig staat Hendrix niet op het middenveld, dat scheelt al wel. Zal in balbezit wel een verkapte 3-5-2 zijn dan, omdat we niet kunnen verwachten dat Hendrix veel zal opkomen en een voorzetje met zn rechterbeen gaat geven.

25 oktober 2020 om 13:44

Teze rechts. Viergever of Fein achterin. Madueke op de flank en Malen spits. Dan ben je er al.

25 oktober 2020 om 14:02

Ik denk dat Malen niet fit is. malen is reserve aanvoerder, dus als ie fit was geweest, had ie gespeeld. En afgaande op de voorbereiding vind ik het wel logisch dat Teze niet rb speelt, het centrum Teze - Boscagli staat namelijk goed en als je daar nu een nieuwe speler neerzet kan dat juist nadelig uitwerken.

De basisopstelling vind ik opzich wel prima. 5 wissels dat is dan weer weer echt onhandig. Het moet toch mogelijk zijn om spelers van jong PSV mee te nemen. Desnoods laat je ze niet meespelen vrijdag. Er heerste al corona dus dit had je kunnen zien aankomen...

25 oktober 2020 om 13:47

Jong PSV spelers konden niet op tijd getest worden en mogen daarom niet meedoen aan een Eredivisie wedstrijd.

25 oktober 2020 om 14:08

Ze missen met Malen, Gakpo, Gotze en Dumfries wel vier van de vijf beste spelers en Een linksbenige middenvelder, die ook nog eens niet snel en wendbaar is als rechtsachter op moeten stellen is gewoon pure armoede.
Het centrum van de verdediging, Thomas en Mauro Junior zijn eigenlijk ook niet PSV-waardig en Ihattaran en Madueke zijn momenteel nog niet meer dan talenten. Zahavi heeft me ook nog niet echt weten te overtuigen. Hij scoort mooie doelpunten maar verspeelt ook veel ballen en mist tot nu toe aardig wat kansen.

Ai, wat waardeloos zeg. Normaal wil je dat er zo nu en dan de concurrent wat punten verspeeld maar stel vandaag weet PSV niet te winnen, dan is het wel echt erg zuur. Waar gaan we de grens trekken?

25 oktober 2020 om 13:47

Waar we de grens gaan trekken? Nou wat dacht je van allemaal niet zo janken en gewoon door voetballen. Iedereen die nu loopt te huilen dat het maar gestopt moet worden beseft geloof ik niet helemaal wat de gevolgen zijn. Nu stoppen betekent meteen einde competitie want dit is al een verkort seizoen met een ingehaald EK wat komende zomer op het programma staat dus al zou je maar een paar weken stoppen is het meteen einde verhaal voor dit hele seizoen. En dan? Had je daar al over nagedacht wat dan de consequenties gaan zijn? Dan zijn zowat de helft van de eredivisieploegen failliet en hebben we volgend jaar misschien nog 10 betaald voetbalclubs over in Nederland. Deze situatie met Corona kan zo maar nog een paar jaar duren dus wat is het idee, tot die tijd maar helemaal niks meer doen? Mensen zouden eens wat vaker moeten nadenken over consequenties voor de langere termijn dan nu meteen beginnen te huilen dat alles maar weer gestopt moet worden.

25 oktober 2020 om 14:08

Hmmm de gevolgen neem ik dan voor lief, PSV kampioen (#1 voor aanvang speelronde)

25 oktober 2020 om 14:24

Was het niet zo dat minstens 50% van de competitie gespeeld moest zijn?

25 oktober 2020 om 15:02

@ajaxclub: Volgens mij stel ik een open vraag? Vraag me af waarom je zo fel op mij reageert. Want als je een duidelijke grens trekt, wordt de competitie eerlijker en de situatie duidelijker en duidelijkheid zorgt er voor dat we zo lang mogelijk gewoon van de sport kunnen genieten aangezien dat volgens mij het doel moet zijn. De nu afwezige PSV spelers die donderdag wel speelden en dus vrijdag positief zijn getest hebben zo de selectie van Granada kunnen besmetten. Ik denk dus dat het belangrijk is om Europees geregeld een grens ergens te trekken.

Dit kan gewoon echt niet. Las dan de wedstrijd af joh...

25 oktober 2020 om 13:59

Die ruimte is er amper, zeker omdat psv Europees speelt (en laten we hopen zo lang mogelijk). Dit is ook gewoon waar elke club mee te maken kan hebben. We moeten er maar het beste van maken.

25 oktober 2020 om 14:30

Werd bij NAC ook niet gedaan, gelijke monniken, gelijke kappen..

25 oktober 2020 om 15:25

Dennis. Bij RKC-Pec Zwolle wel gedaan. Wat zijn de precieze regels dan?

25 oktober 2020 om 15:27

Da's net het probleem.. er zijn geen regels die duidelijk zijn en voor elke club van toepassing..

Is dat tactisch, Malen op de bank houden. Waarom zou je een plek leeg laten, mag een jeugdspeler deze niet opvullen. Of zij. daar zijn daar bijzondere regels voor?

Tegen Granada hadden we geen diepte vanuit de as van het middenveld, en toen wilde ik maar wat graag Thomas zien. Vond hem in die wedstrijd waarin hij uitviel ook goed spelen. Hopelijk speelt hij een goede pot, want zo'n combi van twee pure brekers vind ik echt niks. Dan liever een voetballer met loopvermogen ernaast.

Baumgartl er niet bij. Toch nog iets van goed nieuws

25 oktober 2020 om 13:58

Vreemd dat Malen op de bank zit en jammer dat een aantal belangrijke spelers als Gotze en Gakpo er niet bij zijn maar met de vervangers moet je ook gewoon makkelijk van vitesse kunnen winnen

Apart dat de analisten van Fox kennelijk niet weten wat de reden is waarom er geen spelers van Jong PSV bij zijn.

Word het niet tijd dat de eredivisie stop gelegt moet worden, als je ziet hoeveel spelers teams missen.

Lekker seizoen dit ! De ploeg die het langste bespaard blijft van Corona besmettingen maakt de beste kans op de titel ! Is toch niet te doen zo... Az al aantal wedstrijden niet met de sterkste 11 nu PSV... is dat echt wat we willen?

25 oktober 2020 om 15:06

Tja die ruimte is er niet. Alternatief is competitie stilleggen en niet de ruimte hebben om het af te maken. Dat is volgens mij helemaal de doodsteek voor het betaald voetbal.

Sooo dan wat een negativiteit hiero. Je mist de helft vd selectie. Verder kan je de jeugd ook niet inpassen, om je selectie mee aan te vullen. Vitesse is dit jaar misschien wel de best voetballende team van de ED. En dan al meteen zeggen dat het allemaal zo slecht is. Zodra dit team is ingespeeld ga je vuurwerk zien en zeker als het team compleet is en blijft. Kom op PSV

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren